Je leutert hier toch enkel vanuit je gevoel en ideologie? Met rationaliteit hebben je verzinseltjes toch niks te maken?quote:Op zondag 29 september 2024 08:29 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Arbeidsmigratie moet altijd kunnen. Nederland is altijd een migratieland geweest omdat ons land (bijna) altijd relatief welvarend is geweest. In de gouden eeuw bestond de bevolking van Amsterdam voor ca. 40% uit bewoners die in het buitenland geboren waren. Er was een 'gold rush' naar de lage landen.
Asielmigratie levert nauwelijks wat op in termen van kosten en baten. Dit moet dus worden beteugeld. Nederland kan het zich niet veroorloven de gekke henkie van de wereld zijn waar elk persoon die pech heeft in zijn leven, gratis en voor niks op te vangen. Een beetje barmhartigheid kan natuurlijk geeen kwaad, wij zijn tenslotte de erfgenamen van onze voorouders die zowel koopman als dominee waren, althans in figuurlijke zin.
Een flinke dosis rationaliteit in de politiek zoals de VVD voorstaat, is heus niet zo slecht. Mijn lieve linkse medemensjes moeten wat dat betreft nog veel leren.
Inderdaad, daar had de PVV het namelijk al over voordat de asielzoekers een isue werden.quote:Op zondag 29 september 2024 08:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je leutert hier toch enkel vanuit je gevoel en ideologie? Met rationaliteit hebben je verzinseltjes toch niks te maken?
Ik redeneer enkel op basis van wat zinvol is. Jij redeneert vanuit de context van waanideeën en misplaatste ideologie. Maar dat is net als jouw opmerking ook maar een mening hoor.quote:Op zondag 29 september 2024 08:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je leutert hier toch enkel vanuit je gevoel en ideologie? Met rationaliteit hebben je verzinseltjes toch niks te maken?
Nee, je verzint allerlei zaken. Dat doe je uit ideologie. En dat is prima maar veins dan geen rationaliteit.quote:Op zondag 29 september 2024 08:34 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik redeneer enkel op basis van wat zinvol is. Jij redeneert vanuit de context van waanideeën en misplaatste ideologie. Maar dat is net als jouw opmerking ook maar een mening hoor.
Maar dat is ironisch genoeg ook gewoon wat het rationalisme als filosofische stroming inhoudt, het feit dat je puur door deductisch redeneren kennis kan vergaren zonder enige vorm van toetsing aan de werkelijkheid. Dat zie je dan ook vaak bij mensen die hun eigen opvattingen 'rationeel'noemen. Die beginnen met een set aan vaststaande axioma's die volgen uit hun wereldbeeld en redeneren op basis daarvan naar conclusies toe. Vaak gaat het dan ook nog eens gepaard met een flinke dosis simplificatie van problematiek. Migratie kent vele facetten en arbeidsmigratie is nogal een divers spectrum aan migranten met impact op heel veel onderdelen van de samenleving. Die zo verfoeide multiculturele samenleving in Nederland is niet in de laatste plaats het gevolg van arbeidsmigratie om maar wat te noemen.quote:Op zondag 29 september 2024 08:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Welnee, dit is weer - met alle respect - een gemankeerde veronderstelling. Het is geen feit. Maar wederom, dit is net als jouw opmerking ook maar een mening. Geef ik grif toe.quote:Op zondag 29 september 2024 08:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dan gaan ze gewoon weer over Marokkanen, Polen of Bulgaren zeiken en de VVD gaat daar vrolijk in mee.
Je voorstel is dus wederom nogal naïef.
Mwah, een zeer matige en ideologisch geïnspireerde opvatting over wat rationaliteit inhoudt. Doe eens wat beter je best want als ik jouw postgeschiedenis bekijk kan je veel en veel beter.quote:Op zondag 29 september 2024 08:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar dat is ironisch genoeg ook gewoon wat het rationalisme als filosofische stroming inhoudt, het feit dat je puur door deductisch redeneren kennis kan vergaren zonder enige vorm van toetsing aan de werkelijkheid. Dat zie je dan ook vaak bij mensen die hun eigen opvattingen 'rationeel'noemen. Die beginnen met een set aan vaststaande axioma's die volgen uit hun wereldbeeld en redeneren op basis daarvan naar conclusies toe. Vaak gaat het dan ook nog eens gepaard met een flinke dosis simplificatie van problematiek. Migratie kent vele facetten en arbeidsmigratie is nogal een divers spectrum aan migranten met impact op heel veel onderdelen van de samenleving. Die zo verfoeide multiculturele samenleving in Nederland is niet in de laatste plaats het gevolg van arbeidsmigratie om maar wat te noemen.
Idem. Als betaalde fokker kun je ook iemand gewoon blokkeren. Scheelt een hoop ruis. Niet ideaal, maar dat hemeltergende gewauwel elke keer...quote:Op zondag 29 september 2024 09:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik word een beetje moe van deze meneer met zijn uiteenzettingen. Soms krijg ik het idee dat die lui er voor betaald worden of zo. Wat kost dat nou, een paar internet-trollen. Zat mensen die zich voor een knaak voor een karretje laten spannen lijkt me zo.
Oh ja, die functie bestaat ook nog.quote:Op zondag 29 september 2024 09:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Idem. Als betaalde fokker kun je ook iemand gewoon blokkeren. Scheelt een hoop ruis. Niet ideaal, maar dat hemeltergende gewauwel elke keer...
Tja de VVD, fouten kun je niet maken als je alle grote beslissingen vooruit schuift en niks doet, en dan is het feite nog veel fouten, los van de economie is de VVD een ramp voor Nederlandquote:Op zondag 29 september 2024 09:49 schreef Bassie48 het volgende:
Toevoeging:
Rationaliteit impliceert vaak ook dat men fouten en vooroordelen probeert te vermijden en openstaat voor het bijstellen van overtuigingen wanneer nieuwe informatie beschikbaar komt.
Daarom is de VVD mijn partij.
Ik snap heus wel wat je denkt te impliceren, maar zoals ik zeg hebben mensen die zich beroepen op rationeel gedrag vaak meer weg van het rationalisme, de filosofische stroming die veelal wordt gecontrasteerd met het empirisme, waarbij die emprische realiteit volstrekt irrelevant is. Laten we eens beginnen met lemma's als 'arbeidsmigratie is goed voor Nederland'. Dat is natuurlijk al zo subjectief als de pest, want goed en slecht zijn geen objectief meetbare criteria en "Nederland" is nou niet bepaald de uniforme entiteit waaraan we alles toe kunnen schrijven. Bij heel veel van dit soort zaken komen belangafwegingen kijken die gebaseerd zijn op waardestelsels en die zich niet laten vangen in objectief kwantificeerbare criteria.quote:Op zondag 29 september 2024 09:32 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Mwah, een zeer matige en ideologisch geïnspireerde opvatting over wat rationaliteit inhoudt. Doe eens wat beter je best want als ik jouw postgeschiedenis bekijk kan je veel en veel beter.
Rationaliteit verwijst naar het vermogen om logisch en systematisch te denken, beslissingen te nemen en te handelen op basis van redelijke, consistente en op feiten gebaseerde overwegingen. Het houdt in dat men keuzes maakt die in overeenstemming zijn met de beschikbare informatie, doelen, en mogelijke consequenties. Dit is dus een fataal manco in het linkse denken dat nagenoeg 100% is gebaseerd op fantasieën en hersenspinsels uitmondend in wensdenken van enorme proporties.
Iets wat je op geen enkele manier doet. Als je bijvoorbeeld zonder enige onderbouwing stelt dat de VVD je partij is. Nee ze rationeel noemen is geen onderbouwing. Zo gaat dat met al je posts. Zit geen systematiek in, geen redelijkheid en meestal ook geen feiten.quote:Op zondag 29 september 2024 09:32 schreef Bassie48 het volgende:
Rationaliteit verwijst naar het vermogen om logisch en systematisch te denken, beslissingen te nemen en te handelen op basis van redelijke, consistente en op feiten gebaseerde overwegingen.
Daar hebben we de ignore functie voor, vriendquote:Op zondag 29 september 2024 09:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik word een beetje moe van deze meneer met zijn uiteenzettingen. Soms krijg ik het idee dat die lui er voor betaald worden of zo. Wat kost dat nou, een paar internet-trollen. Zat mensen die zich voor een knaak voor een karretje laten spannen lijkt me zo.
Dat is jouw mening en dat mag. Het aangename is dat ik ook een mening heb over jouw posts. Ze worden gekenmerkt door wankele onderbouwingen, rare aannames, kwaadwillende verdachtmakingen en bizarre oplossingen voor prangende problemen.quote:Op zondag 29 september 2024 10:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Iets wat je op geen enkele manier doet. Als je bijvoorbeeld zonder enige onderbouwing stelt dat de VVD je partij is. Nee ze rationeel noemen is geen onderbouwing. Zo gaat dat met al je posts. Zit geen systematiek in, geen redelijkheid en meestal ook geen feiten.
Je bedoelt eigenlijk te zeggen dat je het niet eens bent met wat ik zeg. Dus daarom zeg je maar - uit gewoonte wellicht - dat ik een trol ben. Het gekke is dat ik helemaal niet zo denk over de meeste users hier. Ik vind dat ze idiote opvattingen hebben maar ik zoek er verder niks achter.quote:Op zondag 29 september 2024 09:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
quote:Op zondag 29 september 2024 11:02 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat is jouw mening en dat mag. Het aangename is dat ik ook een mening heb over jouw posts. Ze worden gekenmerkt door wankele onderbouwingen, rare aannames, kwaadwillende verdachtmakingen en bizarre oplossingen voor prangende problemen.
En toch vind ik mijn bijdragen veel waardevoller dan die van jou. Jij zal ongetwijfeld dat anders zien. Dus zullen we maar ophouden met op de man te spelen?
Ontideologisatie kan wel. Dick Schoof bewijst het, hij wil "gewoon"de problemen oplossen. Maar hij krijgt geen kans van de oude linkse en rechtse garde.quote:Op zondag 29 september 2024 11:52 schreef -XOR- het volgende:
Sowieso is politiek een botsing van belangen en opvattingen en politiek bestuur het maken van afwegingen daaromtrent. Het is intellectueel tamelijk armoedig om te denken dat je dat zou kunnen ontideologiseren en dat er een objectief beste uitkomst van dat proces van belangenafweging zou zijn en je niet bewust te zijn van je eigen bias en axiomata, en bovendien nogal bevattelijk voor totalitaire tendensen. Ironisch gezien is voornoemde valkuil er een waar juist links ettelijke malen in is gevallen.
Er lig al een ideologische overweging ten grondslag aan wat je wel of niet als probleem ziet...quote:Op zondag 29 september 2024 13:08 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ontideologisatie kan wel. Dick Schoof bewijst het, hij wil "gewoon"de problemen oplossen. Maar hij krijgt geen kans van de oude linkse en rechtse garde.
Jouw problemen zijn de mijne niet noodzakelijkerwijs.quote:Op zondag 29 september 2024 13:08 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ontideologisatie kan wel. Dick Schoof bewijst het, hij wil "gewoon"de problemen oplossen. Maar hij krijgt geen kans van de oude linkse en rechtse garde.
Je kan ook nuchter naar het probleem kijken en zonder ideologie het oplossen. Ik heb 35 jaar in het bedrijfsleven gewerkt, stel je voor dat er ideologisch naar de bedrijfsuitdagingen werden gekeken zoals een Groenlinkser dat zou doen/ Ik weet wel wat er gebeurd zou zijn met die bedrijven (die nog steeds bestaan).quote:Op zondag 29 september 2024 13:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Er lig al een ideologische overweging ten grondslag aan wat je wel of niet als probleem ziet...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |