Als je rondkijkt in Europa werkt het salonfähig maken van een strikt migratiebeleid door links tegenwoordig vaak in het voordeel van de extremisten, één Deense zwaluw maakt nog geen zomer.quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als ze direct weer een splitsing met GL willen en op een irrelevant zetelaantal uit willen komen wel ja.
Er is geen markt in Nederland voor het verhaal van de SP dat links is maar tegen migratie.
Dat gescherm met Denemarken als voorbeeld is echt hemeltergend. Een onmenselijk en racistisch migratiebeleid zou hier totaal niet scoren en kan ook niet gezien wij geen opt-out hebben. Je neemt extremisme ook helemaal niet de wind uit de zeilen door zelf maar uit opportunisme extremistisch te worden daarmee speel je het juist in de kaart.
Kijk, dat is op de man spelen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, in het Nederlands noemen we dat op de man spelen.
Maar jij weet niet hoe je statistieken moet lezen. En je weet niet wat Nederlandse normen en waarden zijn, een belangrijke waarde is bijvoorbeeld dat we mensen niet indelen in groepen, maar dat ze verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden. Met jouw manier van redeneren pas je meer in een land als Iran.
Nouja zeg ik heb geen alcohol op sinds het algemene beschouwingen nachtwerk. Lijkt me niet dat ik daar nu nog last van heb.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Echt, je klinkt dronken. De VVD heeft vele malen met de PvdA geregeerd en gesproken. De PvdA stemde tot voor kort tegen alle PVV moties, ook als ze het er inhoudelijk mee eens waren. Dat is het verschil. En dat weet jij ook heel goed. De VVD heeft PvdA-GL ook nooit echt uitgesloten, alleen gezegd dat ze er niet mee wilden praten aan het begin. PvdA-GL hebben de PVV in alle geledingen uitgesloten. En ik neem aan dat jij het met die laatste uitsluiting eens bent, anders ben je echt niet meer links te noemen.
Maar waarom wil je 97% behandelen op basis van wat 3% doet? Wat hebben die 97% daarmee te maken of welke verantwoordelijkheid dragen zij daarvoor?quote:
Ik ben categorisch tegen het opvangen van asielzoekers. Arbeidsmigratie vind ik wel prima, en paspoorten kunnen verstrekt worden aan mensen die over een bepaald vermorgen beschikken.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar waarom wil je 97% behandelen op basis van wat 3% doet? Wat hebben die 97% daarmee te maken of welke verantwoordelijkheid dragen zij daarvoor?
Aha, waarom ben je daar tegen?quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik ben categorisch tegen het opvangen van asielzoekers. Arbeidsmigratie vind ik wel prima, en paspoorten kunnen verstrekt worden aan mensen die over een bepaald vermorgen beschikken.
Dat klopt niet. VVD is mordicus tegen elke samenwerking met links. SP sluiten ze uit ik geloof ook andersom. Nu ook PvdA.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is toch redelijk simpel, het is de ( op dit moment) grootste partij die zonder al te veel scrupules zowel met partijen aan de linkerkant als de rechterkant kan regeren.
De enige twee andere partijen die dat potentieel kunnen zijn het CDA en NSC.
Ik denk dat we enkel mensen die nuttig zijn voor de samenleving zouden moeten kunnen verwelkomen, asiel is daarbij geen functionerend mechanisme. Dat kan via de weg van arbeidsmigratie.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Aha, waarom ben je daar tegen?
Ik begrijp alsnog niet waarom je dan een dergelijk argument zou inbrengen, want dat klinkt nogal als een slecht gelegenheidsargument dan in plaats van een principieel argument. Zou je voor een John-Lennon-wereld zonder grenzen zijn als asielzoekers geen criminaliteit pleegden?
Misschien kun je hier nog wat van leren, maar ik vrees dat het vergeefse moeite is:quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat is een terechte conclusie trekken over dubieuze denkbeelden.
waarom heb je de vlag van Pruisen dan als je usericoon. Dat land ving namelijk ontzettend veel Hugenoten op uit Frankrijk eind 17e eeuwquote:Op zaterdag 28 september 2024 21:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik ben categorisch tegen het opvangen van asielzoekers. Arbeidsmigratie vind ik wel prima, en paspoorten kunnen verstrekt worden aan mensen die over een bepaald vermorgen beschikken.
Ik heb niets gericht op jouw karakter, alleen op de denkbeelden die je hier uit. Maar dat verschil lijk jij niet te begrijpen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Misschien kun je hier nog wat van leren, maar ik vrees dat het vergeefse moeite is:
https://www.scribbr.nl/retorica/argumentum-ad-hominem/
Het is niet de vlag van Pruisen, het is de vlag van de provincie West Pruisen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:51 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
waarom heb je de vlag van Pruisen dan als je usericoon. Dat land ving namelijk ontzettend veel Hugenoten op uit Frankrijk eind 17e eeuw
en die van Wilhelminaquote:Op zaterdag 28 september 2024 21:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is niet de vlag van Pruisen, het is de vlag van de provincie West Pruisen.
Goed, dan kunnen we dat gedoe over criminaliteit gelukkig achter ons laten denk ik. Brengt in ieder geval de discussie wat vooruit.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat we enkel mensen die nuttig zijn voor de samenleving zouden moeten kunnen verwelkomen, asiel is daarbij geen functionerend mechanisme. Dat kan via de weg van arbeidsmigratie.
Een John-Lennonachtige wereld zie ik niet als ideaal en grenzen als noodzakelijk.
Mijn standpunt is niet haalbaar waardoor ik vermindering van het aantal asielzoekers wel als een goed uitgangspunt zie.
Ik vind de vergelijking met abortus ongelukkig.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Goed, dan kunnen we dat gedoe over criminaliteit gelukkig achter ons laten denk ik. Brengt in ieder geval de discussie wat vooruit.
Ik denk dat niemand echt zit te wachten op asielzoekers, maar dat het een noodzakelijk "kwaad" is. Beetje zoals abortus zeg maar. Hoe denk je bv. dat Polen (of willekeurig welk land) om moet gaan met duizenden bejaarden en kinderen die Oekraine ontvluchtten en dus niet in aanmerking zouden komen voor arbeid?
Iemand kan overigens denk ik prima wat toevoegen aan de maatschappij zonder arbeidscontract, maar dat daar gelaten.
Dat bedoelde ik vanuit het perspectief dat niemand zit te wachten op asiel. Niet in de laatste plaats de legitieme asielzoeker zelf die liever niet had hoeven vluchten. Niet dat ik zelf wel heel gelukkig ben met de abortus-vergelijking, wat ook bleek uit hoe ik dat schreef denk ik.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking met abortus ongelukkig.
Asiel heeft meer te maken met barmhartigheid en medemenselijkheid. De erfenis van de Tweede Wereldoorlog (vergeet niet: de ultra-rechtse Colijn sloot de grenzen voor vluchtende Joden), het besef dat het ook in Nederland kan gebeuren. De elite redt zich dan wel ja.
Feitelijk gaan de getallen an sich nergens over. De Nederlandse bevolking krimpt. Er overlijden meer mensen dan er geboren worden. Ook Marokkaanse vrouwen van de tweede of derde generatie krijgen amper meer kinderen. Die 30000-50000 asielzoekers moet een functionerend Nederland gewoon aan kunnen. 75% daarvan (zegt PVV wetenschapper Jan van de Beek) is na 10 jaar alweer vertrokken.
Het buitenland denkt, terecht, dat we met zijn allen stapelgek zijn geworden hier. Heel modale en gemiddelde instroom veroorzaakt een urgentie van paniek en crisis. De rest van Europa zal ons vast heel erg ter wille zijn.
Dat zou ik zeker niet op korte tijd verwachten Van de andere kant de ruimte voor religieuze troost die je noemt zie ik niet zo dat geloof kan net zo goed een nieuwe politieke stroming zijn. Dat er ruimte is voor nieuwe politiek lijkt me overduidelijk zie de successen die partijen als FvD, BBB, NSC en dergelijke kunnen boeken zonder veel daartegenover te hoeven stellen. Uiteindelijk zou ik wel verwachten dat er een tegenbeweging komt, als zelfs de Christelijke politiek de problemen die iedereen heeft vrij duidelijk kan zien. CDA, CU, NSC weten de probleemgebieden aardig te benoemen zeg ik als iemand met een afkeer van politiek mengen met godsdienst. Hun oplossingen laten uiteraard te wensen over omdat ze ook veel te veel in de vastgeroeste denk-kaders zitten. Uiteindelijk is het ook gewoon pech dat Omtzigt zon verstandsverbijstering had en koos voor deze optie. Had hij zijn rug recht gehouden met uitsluiten van de PVV was het niet zo kansloos geweest.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:12 schreef Klopkoek het volgende:
Mijn 2c,
Het is naïef om te denken dat er wel even een progressieve meerderheid ontstaat (ook wanneer je CU en vooruit NSC daartoe rekent). Dat is nog nooit gebeurd en de omstandigheden zijn er niet naar. Ook de toetreding van nieuw jong conservatief kiezersvolk, daarmee groot gebracht, zal geen soelaas bieden. Meer angst en onzekerheid, depressies en spanningen, vergroot de amygdala en vergroot de kans op een rechtse stem. Een afgebroken verzorgingsstaat en publieke sfeer (niet persé de staat, hoewel de staat wel moet beschermen en faciliteren) maakt ruimte vrij voor nieuwe religieuze troost.
Dit is echt een groot vrijwel onbesproken probleem de vrije informatievoorziening is gigantisch aangetast door de ontwikkelingen die internet heeft doorgemaakt. De internetmonopolisten die overal nieuws stelen hebben goede journalistiek flink uitgekleed en er is weinig voor in de plaats gekomen. Uiteindelijk heeft een veel te kleine groep die zich verschuilt achter de mysterieuze algoritmes op hun sites een veel te grote invloed in wat mensen te zien krijgen. Daar is nu wel een beetje tegenstand tegen in zowel de VS en EU maar dat zal aan dit tempo te traag en te weinig veranderen.quote:Het rechts-conservatieve zuiltje is vrij sterk geworden. Van SBS6 tot 'wetenschappers' als Cliteur (nu met emiritaat, maarb behandelde naar verluid schedelmeten in zijn lessen), Ruud Koopmans en Steije Hofhuis. Het is niet zozeer dat mensen direct door Duk cs. worden beinvloed, maar indirect krijgen veel mensen wat mee van de achtergrondruis, tamtam en twijfel. Je ziet het ook aan hoe de NOS te werk gaat. Men heeft geen idee wat het betekent wanneer je de term 'streng asielbeleid' gebruikt. Daarin verstopt zit de veronderstelling dat asielzoekers in overtreding zijn. Dit heeft rechts goed geplugd. Het oppakken van witte autonomen, die nota bene worden verdacht van lidmaatschap van een terroristische vereniging, is behoorlijk klein nieuws. Was het een moslimcel geweest, dan was het op zeker anders de ether in gepompt (en ja, de NOS kan dan niet achter blijven, wanneer dat eenmaal rondzingt).
Ik zie daar eigenlijk wel verandering in komen. Er kwam al sleet op hun onaantastbaarheid met Rutte, met Yesilgoz gaan ze denk ik niet lang scoren dat is echt een one-trick pony. Ze zijn uiteraard dus wel flink gestut door het medialandschap. Daarbij beginnen ze een tekort te krijgen aan anderen waar ze nog schuld neer kunnen leggen. Van het CDA dachten we ook dat ze nog heel lang onaantastbaar waren door hun stoicijnse kiezers.quote:Om de VVD kun je voorlopig niet heen. De enige optie is dat het CDA deze positie weer over neemt. Een goede Bontenbal (wanneer het concreet wordt is het toch vooral weer vrij baan voor bedrijfsleven, minder handhaving en regels) en een stuitend slechte Yesilgoz, met dat boevendonateursbendetje als Van Gool (de uitzend-uitbuiter, de paspoort afpakker) op de achtergrond, zou kunnen helpen.
Maar ze zijn er wel een stuk rationeler dan in Nederland. Zij ontkennen niet de enorme overlast die asielmigratie met zich meebrengt. Dus verminder de asielmigratie met 90% en de PVV verdwijnt als sneeuw voor de zon omdat hun reden van bestaan ook is verdwenen. Klinkt dat niet heerlijk?quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:14 schreef -XOR- het volgende:
Denemarken is een fantastisch functionerend land maar ik zou er doodongelukkig worden van de verstikkende eenheidsworst.
Je plaat blijft een beetje hangen. Er is meer in het leven dan die enge bruine mensen in asielzoekerscentra.quote:Op zondag 29 september 2024 08:10 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Maar ze zijn er wel een stuk rationeler dan in Nederland. Zij ontkennen niet de enorme overlast die asielmigratie met zich meebrengt. Dus verminder de asielmigratie met 90% en de PVV verdwijnt als sneeuw voor de zon omdat hun reden van bestaan ook is verdwenen. Klinkt dat niet heerlijk?
Jouw plaat blijft ook hangen. Er is meer dan idealistische waanideeën na te jagen, je gezond verstand gebruiken is heilzamer.quote:Op zondag 29 september 2024 08:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je plaat blijft een beetje hangen. Er is meer in het leven dan die enge bruine mensen in asielzoekerscentra.
Arbeidsmigratie moet altijd kunnen. Nederland is altijd een migratieland geweest omdat ons land (bijna) altijd relatief welvarend is geweest. In de gouden eeuw bestond de bevolking van Amsterdam voor ca. 40% uit bewoners die in het buitenland geboren waren. Er was een 'gold rush' naar de lage landen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:59 schreef Klopkoek het volgende:
Het is al vaker gezegd maar het wordt asielzoekers niet makkelijk gemaakt. Met restricties op betaalde arbeid en het leren van een vak, de taal. 'Rechts' wil dat gewoon niet.
Nee, dan liever dat uitgeprocedeerden op straat gaan zwerven. Do re mi fa sol, de Telegraaf weer vol.
Hier zou anders naar gekeken moeten worden. De eigen bevolking - en daar horen tweede generatie Turken enz. ook bij - krimpt...
Dan gaan ze gewoon weer over Marokkanen, Polen of Bulgaren zeiken en de VVD gaat daar vrolijk in mee.quote:Op zondag 29 september 2024 08:10 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Maar ze zijn er wel een stuk rationeler dan in Nederland. Zij ontkennen niet de enorme overlast die asielmigratie met zich meebrengt. Dus verminder de asielmigratie met 90% en de PVV verdwijnt als sneeuw voor de zon omdat hun reden van bestaan ook is verdwenen. Klinkt dat niet heerlijk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |