Die ligt ergens in een hoekje met de duim in de mond in foetushouding te huilen. Net als Pieter trouwens.quote:
Het is (zoals ze dat mooi zeggen) fucked if you do, fucked if you don't. Ze kunnen ook maar moeilijk zeggen: 'Ach, doe dit noodwet maar gewoon, gaan we het over iets anders hebben.'quote:Op donderdag 19 september 2024 22:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja van Dijk had de truc al uitgelegd toch. Dat dit gewoon een stunt is om de hele algemene beschouwingen ook over migratie te laten gaan.
Echt om te kotsen dat op deze manier PVV populariteit probeert te winnenn. Zo overduidelijk dat ze dus helemaal niets willen doen voor hun stemmers.
quote:
Jaquote:Op donderdag 19 september 2024 22:05 schreef Mortaxx het volgende:
was er nog iets nieuws gekomen uit de ongelakte stukken?
Volgens mij is ze zich aan het voorbereiden met veel deo, water en misschien sterke drankquote:
Hij kon niet beslissen hoe/of hij zijn kleding uit moest doen?quote:Op donderdag 19 september 2024 22:02 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Heel raar inderdaad, waarom draagt Omtzigt een shirt in bad?
Kun je lang wachten, als ze haar nog willen horen moeten ze een hoofdelijke stemming aanvragen, dan zegt ze wel 'voor' of 'tegen'. Als ze slim is komt er nu verder niks meer uit, gewoon achterover leunen en kijken welke kant het op valt.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:03 schreef Szura het volgende: Nicolientje, we wachten op een interruptie
Haha je laat je wel een beetje kennen nuquote:Op donderdag 19 september 2024 22:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat mij niet verbaast, is dat je totaal niet doorhebt dat het precies dat soort wereldvreemd, ideologisch, polariserend en elitair denken is dat links nu al decennia de das om doet.
Enige wat nog ontbreekt is een lofzang op XR en een diversiteitscirkel-therapie.
Die ander, die is vooral heel dom en eng en haatdragend.
Succes ermee.
Ff peukie doen, lekker schijten, koffie halen en hopen dat dit onderwerp klaar is bij terugkomst.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:05 schreef Starhopper het volgende:
Van der Plas heeft er geen zin meer in en gaat plassen
Jimmy legt al tijden de vinger op de zere plek.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:05 schreef JAM het volgende:
[..]
Het is (zoals ze dat mooi zeggen) fucked if you do, fucked if you don't. Ze kunnen ook maar moeilijk zeggen: 'Ach, doe dit noodwet maar gewoon, gaan we het over iets anders hebben.'
Dan had hij beter kunnen opstappen en weer alleen verder of een echte baan nemen.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:04 schreef Stefanovich het volgende:
Ik denk dat omtzigt hierom thuis zit, die kan hier helemaal niet akkoord mee gaan. Maar zijn partij blijkbaar wel. En daar is hij kapot van. En de ironie is dat hij dit zelf mogelijk gemaakt heeft. Hij wordt gek thuis nu.
Ik schat eerder andersom: hypocriete Omtzigt is voor, maar de rest incl zijn ministers is minder hypocriet.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:05 schreef Stefanovich het volgende:
Ik denk dat omtzigt hierom thuis zit, die kan hier helemaal niet akkoord mee gaan. Maar zijn partij blijkbaar wel. En daar is hij kapot van. En de ironie is dat hij dit zelf mogelijk gemaakt heeft. Hij wordt gek thuis Nu. Zal ik ff langs z’n huis fietsen? Ff checken of ik geschreeuw naar de tv hoor.
Hij probeert ze een beetje uit elkaar te spelen.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
Bontenbal is wel geniaal bezig hoor.
Die was er al mee akkoord want hoofdlijnen akkoord. Ik denk dat een hoop mensen, inclusief in de kamer, missen dat het overduidelijk is dat sommige partijen er mee akkoord zijn gegaan als gunst/gift richting de PVV wetende dat het er juridisch toch niet door zou komen. Vandaar het zinnetje juridisch goed onderbouwd.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:04 schreef Stefanovich het volgende:
Ik denk dat omtzigt hierom thuis zit, die kan hier helemaal niet akkoord mee gaan. Maar zijn partij blijkbaar wel. En daar is hij kapot van. En de ironie is dat hij dit zelf mogelijk gemaakt heeft. Hij wordt gek thuis nu.
Die wil die noodwet wel, dus logisch dat hij die discussie wil afkappen.quote:
Die brandt hier haar vingers niet aan. Die is achter de schermen door haar coalitie genoten al op haar vingers getikt dat ze het inzien van de stukken steunde.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar Vroonhoven heeft hier geen mening over ofzo?
Zou ook kunnen. Dat hoop ik eigenlijk ook, dan stapt de NSC er ook eerder uit.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik schat eerder andersom: hypocriete Omtzigt is voor, maar de rest incl zijn ministers is minder hypocriet.
Hij ging hier uitdrukkelijk wel mee akkoord. Het stond in het plan dat hij mede opgesteld had.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:05 schreef Stefanovich het volgende:
Ik denk dat omtzigt hierom thuis zit, die kan hier helemaal niet akkoord mee gaan. Maar zijn partij blijkbaar wel. En daar is hij kapot van. En de ironie is dat hij dit zelf mogelijk gemaakt heeft. Hij wordt gek thuis Nu. Zal ik ff langs z’n huis fietsen? Ff checken of ik geschreeuw naar de tv hoor.
De oppositie heeft gewoon groot gelijk. Dit is een principieel punt.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:08 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Die was er al mee akkoord want hoofdlijnen akkoord. Ik denk dat een hoop mensen, inclusief in de kamer, missen dat het overduidelijk is dat sommige partijen er mee akkoord zijn gegaan als gunst/gift richting de PVV wetende dat het er juridisch toch niet door zou komen. Vandaar het zinnetje juridisch goed onderbouwd.
Deze hele exercitie van de oppositie is gewoon vermoeiend en totaal zinloos. Kabinet moet het onderzoeken want staat in het hoofdlijnen akkoord, zelf weten ze ook al lang dat het er niet komt, maar ja. Ze moeten het onderzoeken.
Juist. Maar de linkse oppositie schiet helemaal in de stress. Want noodwet vanwege asielcrisis is natuurlijk ongehoord.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:08 schreef Timwonnacott het volgende:
Deze hele exercitie van de oppositie is gewoon vermoeiend en totaal zinloos. Kabinet moet het onderzoeken want staat in het hoofdlijnen akkoord, zelf weten ze ook al lang dat het er niet komt, maar ja. Ze moeten het onderzoeken.
Hij spijkert de boel wel lekker dicht.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij probeert ze een beetje uit elkaar te spelen.
Ouwehand staat er naast.quote:
Ik help hopen dat dat daadwerkelijk de insteek is.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:08 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Die was er al mee akkoord want hoofdlijnen akkoord. Ik denk dat een hoop mensen, inclusief in de kamer, missen dat het overduidelijk is dat sommige partijen er mee akkoord zijn gegaan als gunst/gift richting de PVV wetende dat het er juridisch toch niet door zou komen. Vandaar het zinnetje juridisch goed onderbouwd.
Nee, noodwet inzetten zonder crisis is ongehoord.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Juist. Maar de linkse oppositie schiet helemaal in de stress. Want noodwet vanwege asielcrisis is natuurlijk ongehoord.
Behoorlijk treurig idd. En wilders lacht in z’n vuistje, die wint hoe dan ook (voor zichzelf).quote:Op donderdag 19 september 2024 22:08 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Die is niet van Denk, dus die mag dat.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:10 schreef Starhopper het volgende:
Wanneer grijpt Bosma in? Boze toon hoor Bikker!
Dat is het inderdaad. Want er is gn crisis.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Juist. Maar de linkse oppositie schiet helemaal in de stress. Want noodwet vanwege asielcrisis is natuurlijk ongehoord.
Asielcrisis is er wel degelijk. Waarom zou die er niet zijn? Omdat de problemen al jaren spelen? Dat maakt het alleen maar erger.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, noodwet inzetten zonder crisis is ongehoord.
Ik vind haar sterk als ze pissig is.quote:
Het zijn vaker de nettere types die het lang inhouden maar als ze dan boos worden dan is het meteen 8,4 op de schaal van Richterquote:
De migranten instroom is bijna vertienvoudigd in 5 jaar. Er is een crisis. Misschien niet een onverwachte, acute crisis maar dat eist de wet niet.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, noodwet inzetten zonder crisis is ongehoord.
Dat zegt ze niet lieverdquote:Op donderdag 19 september 2024 22:10 schreef luxerobots het volgende:
Mirjam Bikker is ook wel vermoeiend hoor 'we hebben sinds 1952 het asielverdrag'.
Ja, dat lijkt me nu juist het probleem.
Het is geen asielcrisis maar een opvangcrisis.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Asielcrisis is er wel degelijk. Waarom zou die er niet zijn? Omdat de problemen al jaren spelen? Dat maakt het alleen maar erger.
Nee, die is er niet. Er is niets veranderd sinds het vorige juridisch advies behalve dat de instroom LAGER isquote:Op donderdag 19 september 2024 22:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Asielcrisis is er wel degelijk. Waarom zou die er niet zijn? Omdat de problemen al jaren spelen? Dat maakt het alleen maar erger.
dit is de hele dag al zoquote:Op donderdag 19 september 2024 22:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Schoof wordt moe. Komt wat moeilijker uit zijn woorden.
Duidelijk geen Rutte die gewoon nog 56 uur door kon lullen
Dat letterlijk vingertje wijzen vond ik eerlijk gezegd ook niet zo netjes. Al had hij inhoudelijk een punt.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die is niet van Denk, dus die mag dat.
Als iets al jaren speelt (waar ik het niet mee eens ben, trouwens) en er in die situatie geen verandering is gekomen - of zoals (Jetten geloof ik) gisteren betoogde, er nu een verbetering in zit - dan is er geen sprake van een acute crisis, zoals een oorlog, een pandemie, een waternoodsramp, etc. en dus ook geen motivatie voor staatsnoodrecht. Dr gaat het dus over.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat moet wel onderbouwd worden, gozert. Je kunt niet zomaar een crisis uitroepen. Leuk dat je dat graag anders wil zien, en dan komt er straks iemand anders aan de macht die ook allerlei crisissen gaat uitroepen om de kamer te omzeilen. Als je tegen ons systeem bent, dat moet jij weten, maar als we naar een situatie gaan waar een iemand (die niet eens MP) kan doen wat ie wil, dan leef je in feite in een niet Westers land. Dat hebben we niet allemaal voor niets zo opgebouwd. Kan het beter? Ja, altijd, moeten we alle checks and balances teniet doen? Nee, honderduizend maal nee.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De asielwet heeft helemaal geen toepassing op de toegenomen migratie, dit is met name arbeidsmigratie en valt niet onder de asielwet.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
De migranten instroom is bijna vertienvoudigd in 5 jaar. Er is een crisis. Misschien niet een onverwachte, acute crisis maar dat eist de wet niet.
Nee. Want hij hoeft niks te tekenen. Maar zelfs als dat wrl zou zijn hij wel zou weigeren is er gn constitutionele crisis. En wordt er gewoon ondertekend door de ministerieel verantwoordelijke (de premier).quote:Op donderdag 19 september 2024 22:11 schreef JAM het volgende:
Even voor de juristen onder ons. Is er een mogelijkheid dat de Koning nog zegt: 'Nee, ik onderteken dit niet.'? Komen we dan in een mooie constitutionele crisis terecht? Dat zou wat zijn zeg.
Eerder dat er problemen zijn met migratie. De ene kant wil gewoon migratie afschaffen waar de andere kant wil problemen opgelost zien.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:11 schreef papert het volgende:
Eigenlijk wel schandalig dat het nu al blijkbaar algemeen geaccepteerd is dat vluchtelingen momenteel een groot maatschappelijk probleem zijn.
Dat is toch bizar. Dat een partij voor goed bestuur niet thuisgeeft bij een fundamentele discussie over de rechtsstaat.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kun je lang wachten, als ze haar nog willen horen moeten ze een hoofdelijke stemming aanvragen, dan zegt ze wel 'voor' of 'tegen'. Als ze slim is komt er nu verder niks meer uit, gewoon achterover leunen en kijken welke kant het op valt.
Een hele stapel aan juridische adviezen (van de afgelopen twee jaar) gaat jou niet overtuigen van het gegeven dat er geen sprake is van een crisis denk ik, h?quote:Op donderdag 19 september 2024 22:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Fair punt, maar ook de asielinstroom is gigantisch. 2015 niveau's, zeker als je de Oekraners meetelt.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:13 schreef Fretwork het volgende:
[..]
De asielwet heeft helemaal geen toepassing op de toegenomen migratie, dit is met name arbeidsmigratie en valt niet onder de asielwet.
Opvangcrisis.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:11 schreef JAM het volgende:
Even voor de juristen onder ons. Is er een mogelijkheid dat de Koning nog zegt: 'Nee, ik onderteken dit niet.'? Komen we dan in een mooie constitutionele crisis terecht? Dat zou wat zijn zeg.
Wat ik zo "grappig" vind aan dit is dat die pogingen om per decreet te gaan regeren met de PVV voorop is dat dit best wel kan werken. Maar dan moet je net als in landen waar dit gebeurd er wel voor zorgen dat de oppositie monddood wordt gemaakt door bedreigingen etcquote:Op donderdag 19 september 2024 22:11 schreef kladderadatsch het volgende:
Totaal niet mijn partij, maar die Bikker is ook wel een bikkel hoor.
Maar de kraan staat al jaren open.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:13 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Het is geen asielcrisis maar een opvangcrisis.
Het is zoiets als bewust je gootsteen dichtproppen en dan gaan klagen dat er teveel water uit de kraan komt.
Gewoon ff de boel ontstoppen en het is opgelost.
Ja. En dan is er geen steun meer van NSC.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:15 schreef JAM het volgende:
Alles daargelaten... de Raad van State zal dit toch ook gewoon lekschieten? 't Kabinet doet toch niets anders dan doelbewust niets aan die zogenaamde asielcrisis te willen doen?
Kraan is juist voorzichtig dichtgedraaid afgelopen jaar als je naar instroomcijfers kijkt. Toch stroomt het over. Hoe kan dat? Omdat je het verstopt, je verspreidt de mensen niet, je sluit opvangplekken.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar de kraan staat al jaren open.
En dan nog durven praten over dweilen en emmers die te klein zijn.
Is dit je eerste nachtelijke debat bij de algemene beschouwingen ofzo?quote:Op donderdag 19 september 2024 22:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
ze gaan gewoon weer tot middernacht door he...
Hef de tent gewoon op, joh.
wij allemaalquote:Op donderdag 19 september 2024 22:17 schreef probeer het volgende:
Jimmy is klaar met het gekibbel, en wil NSC zien zweten.
Zeker geen bier gekocht voor vanavond!quote:Op donderdag 19 september 2024 22:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Is dit je eerste nachtelijke debat bij de algemene beschouwingen ofzo?
nee, maar wel de eerste waarbij het zo duidelijk is dat hier een totaal mislukt kabinet zit.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar dat is politiek correct, of niet?quote:Op donderdag 19 september 2024 22:17 schreef Tijn het volgende:
Als je moet debatteren over het feit of er sprake is van een crisis, dan is er geen crisis. Als je een crisis afspreekt, is er geen crisis. Als je maanden nodig hebt om te onderbouwen waarom er een crisis is, is er geen crisis.
De kraan staat al tientallen jaren open. Soms wat meer soms wat minder. Nooit een probleem geweest tot onder leiding van de VVD de afvoer stelselmatig is dichtgepropt. Dat is het probleem, niet die kraan die open staat.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar de kraan staat al jaren open.
En dan nog durven praten over dweilen en emmers die te klein zijn.
Hadden we nu maar een spreidingswet of zoiets..quote:Op donderdag 19 september 2024 22:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Kraan is juist voorzichtig dichtgedraaid afgelopen jaar als je naar instroomcijfers kijkt. Toch stroomt het over. Hoe kan dat? Omdat je het verstopt, je verspreidt de mensen niet, je sluit opvangplekken.
Als je de feiten niet onder ogen wil zien dan houdt het op.
Als je het wel weet, kom dan niet met duidelijke leugens zoals vertienvoudiging.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Fair punt, maar ook de asielinstroom is gigantisch. 2015 niveau's, zeker als je de Oekraners meetelt.
Daarnaast is het een emmer die is volgedruppelt. Het systeem staat op instorten, en dat gaat verder dan alleen een gebrek aan opvang.
Ach, de belgische koning is ooit voor twee dagen afgetreden zodat hij geen wet over abortus hoefde te tekenen.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:11 schreef JAM het volgende:
quote:Op donderdag 19 september 2024 22:18 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Hadden we nu maar een spreidingswet of zoiets..
Je leeft in een juridische werkelijkheid.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een hele stapel aan juridische adviezen (van de afgelopen twee jaar) gaat jou niet overtuigen van het gegeven dat er geen sprake is van een crisis denk ik, h?
Ja, maar dat is allemaal niet zo erg.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
nee, maar wel de eerste waarbij het zo duidelijk is dat hier een totaal mislukt kabinet zit.
Een kabinetscrisis, hooguit.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:17 schreef Tijn het volgende:
Als je moet debatteren over het feit of er sprake is van een crisis, dan is er geen crisis. Als je een crisis afspreekt, is er geen crisis. Als je maanden nodig hebt om te onderbouwen waarom er een crisis is, is er geen crisis.
Ja. Natuurlijk.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:15 schreef JAM het volgende:
Alles daargelaten... de Raad van State zal dit toch ook gewoon lekschieten? 't Kabinet doet toch niets anders dan doelbewust niets aan die zogenaamde asielcrisis te willen doen omdat ze zo graag per se staatsnoodsrecht willen toepassen?
Ah oui, le roi Boudain.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:18 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ach, de belgische koning is ooit voor twee dagen afgetreden zodat hij geen wet over abortus hoefde te tekenen.
Ik las vandaag nog nieuwsberichten over gemeenten die bezig zijn met nieuwe opvangplekken voor asielzoekers. Daar zit meer moreel besef dan bij huidige kabinet.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:18 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Hadden we nu maar een spreidingswet of zoiets..
diepe, diepe zucht.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, maar dat is allemaal niet zo erg.
Want ze zijn tenminste niet woke!
Als de koning al iets zou doen (en dat doet hij niet voor deze wet) is het de Belgische optie, waar de koning voor 1 dag onbekwaam tot regeren werd verklaard en de ministers dus tekenbevoegd waren.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee.
Dan hebben we pas echt een crisis. En dat gaat niet gebeuren voor asielzoekers.
Nee. Die is dit jaar tot op heden zelfs significant lager dan verwacht.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Fair punt, maar ook de asielinstroom is gigantisch. 2015 niveau's, zeker als je de Oekraners meetelt.
Daarnaast is het een emmer die is volgedruppelt. Het systeem staat op instorten, en dat gaat verder dan alleen een gebrek aan opvang.
quote:Op donderdag 19 september 2024 22:18 schreef luxerobots het volgende:
ga maar op zwarte scholen kijken waar docenten weer leerlingen met taalachterstanden in de klas krijgen
Staphorst, nota bene...quote:Op donderdag 19 september 2024 22:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik las vandaag nog nieuwsberichten over gemeenten die bezig zijn met nieuwe opvangplekken voor asielzoekers. Daar zit meer moreel besef dan bij huidige kabinet.
Jaquote:Op donderdag 19 september 2024 22:20 schreef Max23 het volgende:
Maar de hele 2e termijn komt straks ook nog? Dat al die fractieleiders 1 voor 1 moeten spreken?
Volgens de regels van Bosma zou het niet mogen, al zijn er weinig alternatieven.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Tsja, we moeten het kennelijk even uitzieken gezien de stemverhoudingen in de Eerste (BBB) en Tweede Kamer (PVV).quote:Op donderdag 19 september 2024 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
nee, maar wel de eerste waarbij het zo duidelijk is dat hier een totaal mislukt kabinet zit.
Dat is wat moties afraffelen, dat gaat heel snel.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:20 schreef Max23 het volgende:
Maar de hele 2e termijn komt straks ook nog? Dat al die fractieleiders 1 voor 1 moeten spreken?
Je noemt allemaal problemen die gewoon op te lossen moeten zijn in Nederland. Of er kan tenminste een poging toe gedaan worden.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je leeft in een juridische werkelijkheid.
Ga maar in Ter Apel kijken, ga maar kijken in een straat vol sociale huurwoningen, ga maar op zwarte scholen kijken waar docenten weer leerlingen met taalachterstanden in de klas krijgen. En doe dan wel je oogkleppen af.
Dan hebben we helemaal geen crisis.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee.
Dan hebben we pas echt een crisis. En dat gaat niet gebeuren voor asielzoekers.
Inderdaad. We mogen nu allemaal weer dingen (die altijd al mochten omdat de politiek er niet meer over gaat).quote:Op donderdag 19 september 2024 22:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, maar dat is allemaal niet zo erg.
Want ze zijn tenminste niet woke!
Ja, als er geen derde termijn volgt.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is wat moties afraffelen, dat gaat heel snel.
Was er maar een wet om Ter Apel te ontlasten.. Oh wacht, die was er.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ga maar in Ter Apel kijken, ga maar kijken in een straat vol sociale huurwoningen, ga maar op zwarte scholen kijken waar docenten weer leerlingen met taalachterstanden in de klas krijgen. En doe dan wel je oogkleppen af.
Folkert Idsinga of bedoel je Jurgen Nobel?quote:Op donderdag 19 september 2024 22:19 schreef Slobeend het volgende:
Wie is de stas met bril op de achtergrond?
Als je dan problemen gaat oplossen, draai je wel eerst de kraan dicht.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:20 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Je noemt allemaal problemen die gewoon op te lossen moeten zijn in Nederland. Of er kan tenminste een poging toe gedaan worden.
Jurgen Nobel.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Folkert Idsinga of bedoel je Jurgen Nobel?
diepere, diepere zuchtquote:Op donderdag 19 september 2024 22:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad. We mogen nu allemaal weer dingen (die altijd al mochten omdat de politiek er niet meer over gaat).
Maar Geert zal die woke mensen leren!
Dan kun je gewoon naar live gaan, er wordt veel herhaald.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:21 schreef Beathoven het volgende:
Ik loop een uurtje achter op live hier.
Die is er zelfs en de betrokken minister heeft net de Kamer beloofd die wet uit te voeren, incl de dwang, zolang die wet bestaat. Aan de slag dus, zou ik zeggen.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:21 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Was er maar een wet om Ter Apel te ontlasten.. Oh wacht, die was er.
Je mist niet veel, tenzij je echt alles wil zien.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:21 schreef Beathoven het volgende:
Ik loop een uurtje achter op live hier.
Ik betwijfel of dat kan in Nederland, de wet zegt dat de kamer dan een vervanger/regent dient aan te stellen.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als de koning al iets zou doen (en dat doet hij niet voor deze wet) is het de Belgische optie, waar de koning voor 1 dag onbekwaam tot regeren werd verklaard en de ministers dus tekenbevoegd waren.
De dwangwet is verre van een structurele oplossing. Gewoon de problemen verder verspreiden en verstoppen in het land.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:21 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Faber die ook niet met de burgemeester van Ter Apel wil overleggen en geen regie neemt.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:21 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Wat je dan zou moeten apprecieren: het Kabinet kan daar (als je dat zo'n groot probleem vindt) aan doen wat ze willen, via een spoedwet. Dan ligt er met enkele weken iets klaar. Wat het Kabinet nu wil is - om redenen die mij volkomen onbekend zijn - per se staatsnoodrecht toepassen, om zo de Kamer te omzeilen. Dat wordt door de Raad van State zeker lekgeschoten. met alle gevolgen en al het gelul dat daaruit voorkomt vandien.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die is helemaal niet serieus bezig met besturen.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:22 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Faber die ook niet met de burgemeester van Ter Apel wil overleggen en geen regie neemt.
Ja dat is toch het allergrootste probleem van de laatste jaren. Alleen maar woke woke woke woke woke woke ....quote:
Dan moet je in Europa zijn. Verder zijn de problemen gewoon op te lossen ook met toestroom.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als je dan problemen gaat oplossen, draai je wel eerst de kraan dicht.
Sigaren, Port, Sherry, Whiskey?quote:
Vervelend he, wetten, regels, verdragen en samenwerkingen?quote:Op donderdag 19 september 2024 22:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De dwangwet is verre van een structurele oplossing. Gewoon de problemen verder verspreiden en verstoppen in het land.
Dit dus. (Ook al in AMV gepost maar toch). Toen rechts nog fatsoenlijk was.quote:Op donderdag 19 september 2024 19:58 schreef nostra het volgende:
Als die noodwet er niet doorkomt is dat een goede zaak. Gekkigheid en ik blijf me verbazen dat de VVD daar ook nog fiat op geeft.
De enige die woke onderwerpen heeft besproken deze twee dagen was Baudet...quote:Op donderdag 19 september 2024 22:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dat is toch het allergrootste probleem van de laatste jaren. Alleen maar woke woke woke woke woke woke ....
Een spoedwet kan nooit binnen een paar weken door de eerste kamer, nog even los van de vraag wat het wisselgeld zal zijn.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:23 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat je dan zou moeten apprecieren: het Kabinet kan daar (als je dat zo'n groot probleem vindt) aan doen wat ze willen, via een spoedwet. Dan ligt er met enkele weken iets klaar. Wat het Kabinet nu wil is - om redenen die mij volkomen onbekend zijn - per se staatsnoodrecht toepassen, om zo de Kamer te omzeilen. Dat wordt door de Raad van State zeker lekgeschoten. met alle gevolgen en al het gelul dat daaruit voorkomt vandien.
Het Kabinet doet hier dus doelbewust niets aan de problemen die je ervaart, om daar politiek gewin uit te halen. Dat zou je, ook als voorstander van dit Kabinet en de maatregelen die ze voorstaan, af moeten keuren.
Dat is een groot probleem inderdaad.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dat is toch het allergrootste probleem van de laatste jaren. Alleen maar woke woke woke woke woke woke ....
Is er nog steedsquote:Op donderdag 19 september 2024 22:21 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Is Dilan ook meteen happy, want die wilde dolgraag dat het kabinet aan de slag ging.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die is er zelfs en de betrokken minister heeft net de Kamer beloofd die wet uit te voeren, incl de dwang, zolang die wet bestaat. Aan de slag dus, zou ik zeggen.
Jup, ze denken allemaal dat ze Trump zijn en ermee wegkomen, maar deze club gaat het niet voor elkaar te krijgen om voor alles maar de kamer te ontwijken.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:22 schreef klaasweetalles het volgende:
de liegende minister zou toch gewoon moeten aftreden
what the fuck is er met dit land aan de hand
De VS?quote:Op donderdag 19 september 2024 22:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Dit dus. (Ook al in AMV gepost maar toch). Toen rechts nog fatsoenlijk was.
[ x ]
Als je zo bang bent voor iets met een kleurtje, dan mag je inderdaad in de extreem- (en dus niet radicaal) rechtse hoek gezet worden.
Had sinds juni aan gewerkt kunnen worden natuurlijkquote:Op donderdag 19 september 2024 22:25 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Een spoedwet kan nooit binnen een paar weken door de eerste kamer, nog even los van de vraag wat het wisselgeld zal zijn.
De reden is niets anders dan verder kunnen gaan dan onze wet en vooral grondwet toelaat.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:23 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat je dan zou moeten apprecieren: het Kabinet kan daar (als je dat zo'n groot probleem vindt) aan doen wat ze willen, via een spoedwet. Dan ligt er met enkele weken iets klaar. Wat het Kabinet nu wil is - om redenen die mij volkomen onbekend zijn - per se staatsnoodrecht toepassen, om zo de Kamer te omzeilen. Dat wordt door de Raad van State zeker lekgeschoten. met alle gevolgen en al het gelul dat daaruit voorkomt vandien.
Het Kabinet doet hier dus doelbewust niets aan de problemen die je ervaart, om daar politiek gewin uit te halen. Dat zou je, ook als voorstander van dit Kabinet en de maatregelen die ze voorstaan, af moeten keuren.
Nou ja, Reagan was oneindig veel beter dan de kliek die er nu ziet naatuurlijk, maar iets wat ik hem wel kwalijk neem is dat hij de christelijke nationalisten verder naar binnen fietste in de Republkeinse partij wat achteraf bezien een verdere opmaat betekende naar de situatie die we nu zien.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Dit dus. (Ook al in AMV gepost maar toch). Toen rechts nog fatsoenlijk was.
[ x ]
Als je zo bang bent voor iets met een kleurtje, dan mag je inderdaad in de extreem- (en dus niet radicaal) rechtse hoek gezet worden.
Er is wel eens een spoedwet binnen een week door tweede en eerste kamer gegaan, kan best.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:25 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Een spoedwet kan nooit binnen een paar weken door de eerste kamer, nog even los van de vraag wat het wisselgeld zal zijn.
Nou nee.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:26 schreef Hexagon het volgende:
Je kunt prima een volk maken Thierry.
Limburgers zijn een verzinsel van koning Willem I geloof ik. En ze vinden het nog leuk ook.
Wat er nu gaat gebeuren, dat geef ik je op een briefje, is dat dat staatsnoodrecht er ook niet zal komen (omdat dat door de Raad van State kapot wordt geschoten) en er dan tch een spoedwet zal moeten komen. Het is hoe dan ook tijdverlies. Mijn vraag is dan: waarom dan niet gelijk die route kiezen?quote:Op donderdag 19 september 2024 22:25 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Reagan was president in '83, niet sterk om die historie hem aan te rekenen.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De VS?
Waar zwarten pas sinds 1965 volwaardig rechten hebben en de Natives met duizenden zijn omgelegd?
Niet sterk.
Dat zegt dan ook veel over zijn voorzitterschapquote:Op donderdag 19 september 2024 22:27 schreef Stefanovich het volgende:
Bosma grijpt nu niet in h, die vindt dit wel mooi.
Dat wil wel wat zeggen over hoe nijpend dat "probleem" daadwerkelijk is.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
De enige die woke onderwerpen heeft besproken deze twee dagen was Baudet...
Reagan was zelf niet vies van wat xenofobe uitlatingen... zoek zijn belletjes met Nixon eens op.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Reagan was president in '83, niet sterk om die historie hem aan te rekenen.
Symboolpolitiek van de PVV. Wij willen het snel aanpakken maar de ambtenaren houden het tegen!quote:Op donderdag 19 september 2024 22:27 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat er nu gaat gebeuren, dat geef ik je op een briefje, is dat dat staatsnoodrecht er ook niet zal komen (omdat dat door de Raad van State kapot wordt geschoten) en er dan tch een spoedwet zal moeten komen. Het is hoe dan ook tijdverlies. Mijn vraag is dan: waarom dan niet gelijk die route kiezen?
Ja, inderdaad erg racistisch. "Blank, dus niet buitenlands"quote:Op donderdag 19 september 2024 22:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar hij is geen racist hoor. 98% blank. Kunnen zijn stemmers die 2% zwart wel aan.
Misschien kunnen ze ook een woke crisis uitroepen dan voor noodmaatregelen.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is een groot probleem inderdaad.
Dat we nu een knudde-kabinet hebben doet daar niets aan af. Integendeel, dat zit er vanwege dat probleem. En gezien de reacties gaat men daar ook weinig aan veranderen, die tactiek.
Eens, maar hij moest wel om te kunnen winnen. Dat is het echec van de VS.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nou ja, Reagan was oneindig veel beter dan de kliek die er nu ziet naatuurlijk, maar iets wat ik hem wel kwalijk neem is dat hij de christelijke nationalisten verder naar binnen fietste in de Republkeinse partij wat achteraf bezien een verdere opmaat betekende naar de situatie die we nu zien.
Wacht eens even h. Geen Spanjaarden, nee, Spanjolen.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:28 schreef Fretwork het volgende:
Ik ben voor 98% blank!
Na een betoog over Walen en Vlamingen, Catalanen en Spanjaarden.
Die man
Hoorde je dat?quote:Op donderdag 19 september 2024 22:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze ook een woke crisis uitroepen dan voor noodmaatregelen.
lolquote:Op donderdag 19 september 2024 22:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze ook een woke crisis uitroepen dan voor noodmaatregelen.
Tuurlijk kan dat, als je een meerderheid hebt.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is wel eens een spoedwet binnen een week door tweede en eerste kamer gegaan, kan best.
Juist.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:29 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Symboolpolitiek van de PVV. Wij willen het snel aanpakken maar de ambtenaren houden het tegen!
De EK.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:27 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat er nu gaat gebeuren, dat geef ik je op een briefje, is dat dat staatsnoodrecht er ook niet zal komen (omdat dat door de Raad van State kapot wordt geschoten) en er dan tch een spoedwet zal moeten komen. Het is hoe dan ook tijdverlies. Mijn vraag is dan: waarom dan niet gelijk die route kiezen?
Oppositie: Dit kan niet, die noodwet.quote:
Kut he, democratiequote:Op donderdag 19 september 2024 22:29 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat, als je een meerderheid hebt.
De christelijke partijen gaan niet voor niks op hun knieeen. Dat worden lange onderhandelingen.
Verdorie, dat zeg ik ook altijd tegen mede user @Straniquote:
't Blijft toch vervelend dat er voor zaken een breed draagvlak gevonden moet worden, in plaats van dat een MP maar gewoon bij decreet kan regeren h.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:29 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat, als je een meerderheid hebt.
De christelijke partijen gaan niet voor niks op hun knieeen. Dat worden lange onderhandelingen.
Schoof redde Faber door zijn geloofwaardigheid te grabbel te gooien. Ze gaan kijken wat voor voorstel ze doen. Misschien is het crisis maar Schoof kon niet beloven dat hij dat binnen 8 dagen beslist. Want zo groot is de crisis dat hij wel tijd heeft voor buitenlandreisjes tussendoor enzo.quote:
x39quote:Op donderdag 19 september 2024 22:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
Oppositie: Dit kan niet, die noodwet.
Schoof: Er is nog niets besloten.
Ben inmiddels weer live. Viel in op t moment dat Baudet kwam zeggen dat hij blank is.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je mist niet veel, tenzij je echt alles wil zien.
Spanjolen en Waljaarden!quote:
Maar wel terecht vd oppositiequote:
Als je het erbij moet vertellen dan heb je teveel in de zon gezeten.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ben inmiddels weer live. Viel in op t moment dat Baudet kwam zeggen dat hij blank is.
Dat was op zich niet nodig. Het was na Nixon een van de paden die men kon kiezen en na Nixon koos men binnen de Republikeinse partij voor een minder gematigde koers.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Eens, maar hij moest wel om te kunnen winnen. Dat is het echec van de VS.
quote:“Last night, I tell you, to watch that thing on television as I did,” Reagan said. “Yeah,” Nixon interjected. Reagan forged ahead with his complaint: “To see those, those monkeys from those African countries—damn them, they’re still uncomfortable wearing shoes!” Nixon gave a huge laugh.
https://www.theatlantic.c(...)ichard-nixon/595102/
Het werd tijdquote:Op donderdag 19 september 2024 22:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
OH heerlijk Faber blijft toch niet buiten schot. Kom maar op met dat vuurpeleton.
Uilskuiken, ja.quote:
Reagnomics is hoe je een economie moet sturen. Maar laten we die discussie naar AMV verplaatsen, het ging me sec om die uitspraak en hoe rechts (ook in NL met Lubbers) er ook bij kon zitten. Kan je het er alsnog niet mee eens zijn, dat is een kwestie van smaak. Wat Faber hier flikt heeft niets met smaak van doen.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Reagan was zelf niet vies van wat xenofobe uitlatingen... zoek zijn belletjes met Nixon eens op.
Daarbij was hij de aanjager van het hele Reaganomics-debacle dat de Civil Rights Movement jaren terugschoof de tijd in.
Ja, daarom vind ik het soms zo leuk om mensen te zien die constant zeggen dat we ons land en cultuur moeten beschermen en geven daar meteen heel Nederland aan de eerste de beste gek.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar wel terecht vd oppositie
Dit is echt een fundamenteel punt dat de democratie en de rechtsstaat raakt.
Schoof staat er nu meer in de visie op een zakenkabinet volgens BBB/PVV. Degene die de klappen mag gaan opvangen.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:22 schreef Vis1980 het volgende:
Coalitie die na al die maanden nog steeds gedraagt als oppositie en een man heeft aangesteld om helemaal kapot te maken voor de bhne.
Reagonomics is juist de slechtste economische strategie ooit gebleken. Waarom we nu met dit type kabinetten zitten. Al het geld richting de top gestuwd.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Reagnomics is hoe je een economie moet sturen. Maar laten we die discussie naar AMV verplaatsen, het ging me sec om die uitspraak en hoe rechts (ook in NL met Lubbers) er ook bij kon zitten. Kan je het er alsnog niet mee eens zijn, dat is een kwestie van smaak. Wat Faber hier flikt heeft niets met smaak van doen.
Gaat om het crisisvraagstuk schatquote:Op donderdag 19 september 2024 22:34 schreef Mortaxx het volgende:
alsof dat bellen het probleem gaat oplossen. Wat een gezeik
Wilders zal in ieder geval geen zetels verliezen met deze aanvallen van de oppositie.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:33 schreef papert het volgende:
Wilders bekijkt het, en ziet dat het goed is. Dat het gaat zoals hij wil.
En toch kan de oppositie er weinig aan doen, hier niet heel hard en fel op zijn terwijl het om zoiets wezenlijks gaat, zou ook belachelijk zijn.
Niet haar beurt nu.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:35 schreef HiDiHo het volgende:
Waarom kan de minister zelf geen antwoord geven?
Voor de betrokkenen en hun matties was het een groot succes.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Reagonomics is juist de slechtste economische strategie ooit gebleken. Waarom we nu met dit type kabinetten zitten. Al het geld richting de top gestuwd.
Zo worden dat soort dingen wel geregeld vaak.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:34 schreef Mortaxx het volgende:
alsof dat bellen het probleem gaat oplossen. Wat een gezeik
Beetje raar wel, omdat Wilders al decennia oppositie voert met persoonlijke aanvallen. Nu gaat ie ook gewoon incasseren.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wilders zal in ieder geval geen zetels verliezen met deze aanvallen van de oppositie.
het probleem speelt al jaren, lekker gewerkt danquote:Op donderdag 19 september 2024 22:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zo worden dat soort dingen wel geregeld vaak.
Nee, de man is niet vrij van zondes nee. Maar goed, het is niet AMV, ik had het misschien ook beter niet hier kunnen posten, my bad.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat was op zich niet nodig. Het was na Nixon een van de paden die men kon kiezen en na Nixon koos men binnen de Republikeinse partij voor een minder gematigde koers.
Verder overigens ter aanvulling wat Etto zegt ... een paar jaar terug werd onthuld dat de beste man zich echt erg racistisch uitliet (als governor van California)
[..]
Nou, die gaat eerst nog ergens flink doorzakken denk ik.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
Wat zal schoof zijn vrouw zeggen als hij straks thuis komt en de “hoe vond je het gaan?” vraag stelt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |