Die ligt ergens in een hoekje met de duim in de mond in foetushouding te huilen. Net als Pieter trouwens.quote:
Het is (zoals ze dat mooi zeggen) fucked if you do, fucked if you don't. Ze kunnen ook maar moeilijk zeggen: 'Ach, doe dit noodwet maar gewoon, gaan we het over iets anders hebben.'quote:Op donderdag 19 september 2024 22:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja van Dijk had de truc al uitgelegd toch. Dat dit gewoon een stunt is om de hele algemene beschouwingen ook over migratie te laten gaan.
Echt om te kotsen dat op deze manier PVV populariteit probeert te winnenn. Zo overduidelijk dat ze dus helemaal niets willen doen voor hun stemmers.
quote:
Jaquote:Op donderdag 19 september 2024 22:05 schreef Mortaxx het volgende:
was er nog iets nieuws gekomen uit de ongelakte stukken?
Volgens mij is ze zich aan het voorbereiden met veel deo, water en misschien sterke drankquote:
Hij kon niet beslissen hoe/of hij zijn kleding uit moest doen?quote:Op donderdag 19 september 2024 22:02 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Heel raar inderdaad, waarom draagt Omtzigt een shirt in bad?
Kun je lang wachten, als ze haar nog willen horen moeten ze een hoofdelijke stemming aanvragen, dan zegt ze wel 'voor' of 'tegen'. Als ze slim is komt er nu verder niks meer uit, gewoon achterover leunen en kijken welke kant het op valt.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:03 schreef Szura het volgende: Nicolientje, we wachten op een interruptie
Haha je laat je wel een beetje kennen nuquote:Op donderdag 19 september 2024 22:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat mij niet verbaast, is dat je totaal niet doorhebt dat het precies dat soort wereldvreemd, ideologisch, polariserend en elitair denken is dat links nu al decennia de das om doet.
Enige wat nog ontbreekt is een lofzang op XR en een diversiteitscirkel-therapie.
Die ander, die is vooral heel dom en eng en haatdragend.
Succes ermee.
Ff peukie doen, lekker schijten, koffie halen en hopen dat dit onderwerp klaar is bij terugkomst.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:05 schreef Starhopper het volgende:
Van der Plas heeft er geen zin meer in en gaat plassen
Jimmy legt al tijden de vinger op de zere plek.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:05 schreef JAM het volgende:
[..]
Het is (zoals ze dat mooi zeggen) fucked if you do, fucked if you don't. Ze kunnen ook maar moeilijk zeggen: 'Ach, doe dit noodwet maar gewoon, gaan we het over iets anders hebben.'
Dan had hij beter kunnen opstappen en weer alleen verder of een echte baan nemen.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:04 schreef Stefanovich het volgende:
Ik denk dat omtzigt hierom thuis zit, die kan hier helemaal niet akkoord mee gaan. Maar zijn partij blijkbaar wel. En daar is hij kapot van. En de ironie is dat hij dit zelf mogelijk gemaakt heeft. Hij wordt gek thuis nu.
Ik schat eerder andersom: hypocriete Omtzigt is voor, maar de rest incl zijn ministers is minder hypocriet.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:05 schreef Stefanovich het volgende:
Ik denk dat omtzigt hierom thuis zit, die kan hier helemaal niet akkoord mee gaan. Maar zijn partij blijkbaar wel. En daar is hij kapot van. En de ironie is dat hij dit zelf mogelijk gemaakt heeft. Hij wordt gek thuis Nu. Zal ik ff langs z’n huis fietsen? Ff checken of ik geschreeuw naar de tv hoor.
Hij probeert ze een beetje uit elkaar te spelen.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
Bontenbal is wel geniaal bezig hoor.
Die was er al mee akkoord want hoofdlijnen akkoord. Ik denk dat een hoop mensen, inclusief in de kamer, missen dat het overduidelijk is dat sommige partijen er mee akkoord zijn gegaan als gunst/gift richting de PVV wetende dat het er juridisch toch niet door zou komen. Vandaar het zinnetje juridisch goed onderbouwd.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:04 schreef Stefanovich het volgende:
Ik denk dat omtzigt hierom thuis zit, die kan hier helemaal niet akkoord mee gaan. Maar zijn partij blijkbaar wel. En daar is hij kapot van. En de ironie is dat hij dit zelf mogelijk gemaakt heeft. Hij wordt gek thuis nu.
Die wil die noodwet wel, dus logisch dat hij die discussie wil afkappen.quote:
Die brandt hier haar vingers niet aan. Die is achter de schermen door haar coalitie genoten al op haar vingers getikt dat ze het inzien van de stukken steunde.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar Vroonhoven heeft hier geen mening over ofzo?
Zou ook kunnen. Dat hoop ik eigenlijk ook, dan stapt de NSC er ook eerder uit.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik schat eerder andersom: hypocriete Omtzigt is voor, maar de rest incl zijn ministers is minder hypocriet.
Hij ging hier uitdrukkelijk wel mee akkoord. Het stond in het plan dat hij mede opgesteld had.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:05 schreef Stefanovich het volgende:
Ik denk dat omtzigt hierom thuis zit, die kan hier helemaal niet akkoord mee gaan. Maar zijn partij blijkbaar wel. En daar is hij kapot van. En de ironie is dat hij dit zelf mogelijk gemaakt heeft. Hij wordt gek thuis Nu. Zal ik ff langs z’n huis fietsen? Ff checken of ik geschreeuw naar de tv hoor.
De oppositie heeft gewoon groot gelijk. Dit is een principieel punt.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:08 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Die was er al mee akkoord want hoofdlijnen akkoord. Ik denk dat een hoop mensen, inclusief in de kamer, missen dat het overduidelijk is dat sommige partijen er mee akkoord zijn gegaan als gunst/gift richting de PVV wetende dat het er juridisch toch niet door zou komen. Vandaar het zinnetje juridisch goed onderbouwd.
Deze hele exercitie van de oppositie is gewoon vermoeiend en totaal zinloos. Kabinet moet het onderzoeken want staat in het hoofdlijnen akkoord, zelf weten ze ook al lang dat het er niet komt, maar ja. Ze moeten het onderzoeken.
Juist. Maar de linkse oppositie schiet helemaal in de stress. Want noodwet vanwege asielcrisis is natuurlijk ongehoord.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:08 schreef Timwonnacott het volgende:
Deze hele exercitie van de oppositie is gewoon vermoeiend en totaal zinloos. Kabinet moet het onderzoeken want staat in het hoofdlijnen akkoord, zelf weten ze ook al lang dat het er niet komt, maar ja. Ze moeten het onderzoeken.
Hij spijkert de boel wel lekker dicht.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij probeert ze een beetje uit elkaar te spelen.
Ouwehand staat er naast.quote:
Ik help hopen dat dat daadwerkelijk de insteek is.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:08 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Die was er al mee akkoord want hoofdlijnen akkoord. Ik denk dat een hoop mensen, inclusief in de kamer, missen dat het overduidelijk is dat sommige partijen er mee akkoord zijn gegaan als gunst/gift richting de PVV wetende dat het er juridisch toch niet door zou komen. Vandaar het zinnetje juridisch goed onderbouwd.
Nee, noodwet inzetten zonder crisis is ongehoord.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Juist. Maar de linkse oppositie schiet helemaal in de stress. Want noodwet vanwege asielcrisis is natuurlijk ongehoord.
Behoorlijk treurig idd. En wilders lacht in z’n vuistje, die wint hoe dan ook (voor zichzelf).quote:Op donderdag 19 september 2024 22:08 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Die is niet van Denk, dus die mag dat.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:10 schreef Starhopper het volgende:
Wanneer grijpt Bosma in? Boze toon hoor Bikker!
Dat is het inderdaad. Want er is gn crisis.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Juist. Maar de linkse oppositie schiet helemaal in de stress. Want noodwet vanwege asielcrisis is natuurlijk ongehoord.
Asielcrisis is er wel degelijk. Waarom zou die er niet zijn? Omdat de problemen al jaren spelen? Dat maakt het alleen maar erger.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, noodwet inzetten zonder crisis is ongehoord.
Ik vind haar sterk als ze pissig is.quote:
Het zijn vaker de nettere types die het lang inhouden maar als ze dan boos worden dan is het meteen 8,4 op de schaal van Richterquote:
De migranten instroom is bijna vertienvoudigd in 5 jaar. Er is een crisis. Misschien niet een onverwachte, acute crisis maar dat eist de wet niet.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, noodwet inzetten zonder crisis is ongehoord.
Dat zegt ze niet lieverdquote:Op donderdag 19 september 2024 22:10 schreef luxerobots het volgende:
Mirjam Bikker is ook wel vermoeiend hoor 'we hebben sinds 1952 het asielverdrag'.
Ja, dat lijkt me nu juist het probleem.
Het is geen asielcrisis maar een opvangcrisis.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Asielcrisis is er wel degelijk. Waarom zou die er niet zijn? Omdat de problemen al jaren spelen? Dat maakt het alleen maar erger.
Nee, die is er niet. Er is niets veranderd sinds het vorige juridisch advies behalve dat de instroom LAGER isquote:Op donderdag 19 september 2024 22:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Asielcrisis is er wel degelijk. Waarom zou die er niet zijn? Omdat de problemen al jaren spelen? Dat maakt het alleen maar erger.
dit is de hele dag al zoquote:Op donderdag 19 september 2024 22:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Schoof wordt moe. Komt wat moeilijker uit zijn woorden.
Duidelijk geen Rutte die gewoon nog 56 uur door kon lullen
Dat letterlijk vingertje wijzen vond ik eerlijk gezegd ook niet zo netjes. Al had hij inhoudelijk een punt.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die is niet van Denk, dus die mag dat.
Als iets al jaren speelt (waar ik het niet mee eens ben, trouwens) en er in die situatie geen verandering is gekomen - of zoals (Jetten geloof ik) gisteren betoogde, er nu een verbetering in zit - dan is er geen sprake van een acute crisis, zoals een oorlog, een pandemie, een waternoodsramp, etc. en dus ook geen motivatie voor staatsnoodrecht. Dr gaat het dus over.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat moet wel onderbouwd worden, gozert. Je kunt niet zomaar een crisis uitroepen. Leuk dat je dat graag anders wil zien, en dan komt er straks iemand anders aan de macht die ook allerlei crisissen gaat uitroepen om de kamer te omzeilen. Als je tegen ons systeem bent, dat moet jij weten, maar als we naar een situatie gaan waar een iemand (die niet eens MP) kan doen wat ie wil, dan leef je in feite in een niet Westers land. Dat hebben we niet allemaal voor niets zo opgebouwd. Kan het beter? Ja, altijd, moeten we alle checks and balances teniet doen? Nee, honderduizend maal nee.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De asielwet heeft helemaal geen toepassing op de toegenomen migratie, dit is met name arbeidsmigratie en valt niet onder de asielwet.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
De migranten instroom is bijna vertienvoudigd in 5 jaar. Er is een crisis. Misschien niet een onverwachte, acute crisis maar dat eist de wet niet.
Nee. Want hij hoeft niks te tekenen. Maar zelfs als dat wrl zou zijn hij wel zou weigeren is er gn constitutionele crisis. En wordt er gewoon ondertekend door de ministerieel verantwoordelijke (de premier).quote:Op donderdag 19 september 2024 22:11 schreef JAM het volgende:
Even voor de juristen onder ons. Is er een mogelijkheid dat de Koning nog zegt: 'Nee, ik onderteken dit niet.'? Komen we dan in een mooie constitutionele crisis terecht? Dat zou wat zijn zeg.
Eerder dat er problemen zijn met migratie. De ene kant wil gewoon migratie afschaffen waar de andere kant wil problemen opgelost zien.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:11 schreef papert het volgende:
Eigenlijk wel schandalig dat het nu al blijkbaar algemeen geaccepteerd is dat vluchtelingen momenteel een groot maatschappelijk probleem zijn.
Dat is toch bizar. Dat een partij voor goed bestuur niet thuisgeeft bij een fundamentele discussie over de rechtsstaat.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kun je lang wachten, als ze haar nog willen horen moeten ze een hoofdelijke stemming aanvragen, dan zegt ze wel 'voor' of 'tegen'. Als ze slim is komt er nu verder niks meer uit, gewoon achterover leunen en kijken welke kant het op valt.
Een hele stapel aan juridische adviezen (van de afgelopen twee jaar) gaat jou niet overtuigen van het gegeven dat er geen sprake is van een crisis denk ik, h?quote:Op donderdag 19 september 2024 22:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Fair punt, maar ook de asielinstroom is gigantisch. 2015 niveau's, zeker als je de Oekraners meetelt.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:13 schreef Fretwork het volgende:
[..]
De asielwet heeft helemaal geen toepassing op de toegenomen migratie, dit is met name arbeidsmigratie en valt niet onder de asielwet.
Opvangcrisis.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:11 schreef JAM het volgende:
Even voor de juristen onder ons. Is er een mogelijkheid dat de Koning nog zegt: 'Nee, ik onderteken dit niet.'? Komen we dan in een mooie constitutionele crisis terecht? Dat zou wat zijn zeg.
Wat ik zo "grappig" vind aan dit is dat die pogingen om per decreet te gaan regeren met de PVV voorop is dat dit best wel kan werken. Maar dan moet je net als in landen waar dit gebeurd er wel voor zorgen dat de oppositie monddood wordt gemaakt door bedreigingen etcquote:Op donderdag 19 september 2024 22:11 schreef kladderadatsch het volgende:
Totaal niet mijn partij, maar die Bikker is ook wel een bikkel hoor.
Maar de kraan staat al jaren open.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:13 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Het is geen asielcrisis maar een opvangcrisis.
Het is zoiets als bewust je gootsteen dichtproppen en dan gaan klagen dat er teveel water uit de kraan komt.
Gewoon ff de boel ontstoppen en het is opgelost.
Ja. En dan is er geen steun meer van NSC.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:15 schreef JAM het volgende:
Alles daargelaten... de Raad van State zal dit toch ook gewoon lekschieten? 't Kabinet doet toch niets anders dan doelbewust niets aan die zogenaamde asielcrisis te willen doen?
Kraan is juist voorzichtig dichtgedraaid afgelopen jaar als je naar instroomcijfers kijkt. Toch stroomt het over. Hoe kan dat? Omdat je het verstopt, je verspreidt de mensen niet, je sluit opvangplekken.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar de kraan staat al jaren open.
En dan nog durven praten over dweilen en emmers die te klein zijn.
Is dit je eerste nachtelijke debat bij de algemene beschouwingen ofzo?quote:Op donderdag 19 september 2024 22:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
ze gaan gewoon weer tot middernacht door he...
Hef de tent gewoon op, joh.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |