Oh zo. Dat ben ik dan nog wel met je eens, maar ik heb niet het idee dat de 'sjongejongejonge' van Schoof dáár vandaan kwam.quote:Op donderdag 19 september 2024 11:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De clownsshow is dat er binnen de coalitie kennelijk dusdanig weinig samenhang is dat ze mekaar al voor de bus smijten nog voor het debat begonnen is. En die arme Schoof zit er tussen in.
Aan alle kanten klem. Tussen een gek die op basis van de verkiezingsprogramma de noodtoestand wil uitroepen. En een partij die alles heeft weggegeven en krampachtig probeert voor z’n leven te vechten.
Oh *BluB* helemaal niet gehoordquote:Op donderdag 19 september 2024 11:50 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Aan de ene kant offtopic, aan de andere kant weer niet en we hebben nog even maar ik vind net een filmpje van VI (misschien niet ieders favoriete show), echter hier uitgebreid over het geplop/geblub van Wilders gisteren:
![]()
Ben benieuwd of hij het tijdens zijn tweede termijn ook weer gaat doen.
Thanks, ik wilde eigenlijk Vak Klowns. Hopelijk willen ze het bijwerken.quote:
Vak K lijkt Ferrari welquote:Op donderdag 19 september 2024 11:46 schreef Nattekat het volgende:
Wat een circus joh
En nee, er is geen enkel vak specifiek aan te wijzen, dit is kamerbreed.
Baudet net. Volgens mij wilde Wilders niet echt met 'm praten.quote:Op donderdag 19 september 2024 11:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wie staan daar trouwens te keuvelen met Wilders?
Lubach had er ook al een item over. Jij was er als eerste bij.quote:Op donderdag 19 september 2024 11:51 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Aan de ene kant offtopic, aan de andere kant weer niet en we hebben nog even maar ik vind net een filmpje van VI (misschien niet ieders favoriete show), echter het gaat hier uitgebreid over het geplop/geblub van Wilders gisteren:
![]()
Oeh, dat was ook een rubriek bij Lubach.quote:Op donderdag 19 september 2024 11:51 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Aan de ene kant offtopic, aan de andere kant weer niet en we hebben nog even maar ik vind net een filmpje van VI (misschien niet ieders favoriete show), echter het gaat hier uitgebreid over het geplop/geblub van Wilders gisteren:
![]()
Waarom dan toch proberen?quote:Op donderdag 19 september 2024 11:56 schreef Hanca het volgende:
Schoof is gister al achter de schermen gewaarschuwd dat de oppositie zonder deze stukken niet wil beginnen.
Het kan hem toch ook onmogelijk verbazen?quote:Op donderdag 19 september 2024 11:56 schreef Hanca het volgende:
Schoof is gister al achter de schermen gewaarschuwd dat de oppositie zonder deze stukken niet wil beginnen.
Bron?quote:Op donderdag 19 september 2024 11:56 schreef Hanca het volgende:
Omdat de stukken er niet zijn?quote:
Eigenwijs zijn, denken dat je met de coalitie en wat welwillende oppositie achter je het wel door kunt drukken? Of met de rug tegen de muur staan, omdat je alleen stukken hebt die afwijzen wat je wil doen?quote:
Ze hebben concrete stukken? Dat zou ergens wel grappig zijn.quote:Op donderdag 19 september 2024 11:58 schreef hollandia02 het volgende:
Over 2 minuten de plottwist van de eeuw…
haha ja en ook juridisch dicht getimmerd.quote:Op donderdag 19 september 2024 11:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ze hebben concrete stukken? Dat zou ergens wel grappig zijn.
Hier zal vast nog wel een vraag over komen. Arme man.quote:Op donderdag 19 september 2024 11:59 schreef capricia het volgende:
Minachting voor de kamer dit. Het dedain.
[ x ]
Of had ie het over zijn ministers?quote:Op donderdag 19 september 2024 11:59 schreef capricia het volgende:
Minachting voor de kamer dit. Het dedain.
[ x ]
Haha ja, zou fantastisch zijn.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:00 schreef koemleit het volgende:
[..]
haha ja en ook juridisch dicht getimmerd.
dat Timmermans en Jetten moeten zeggen: "owjah op die manier, nee dan is het goed".
Denk over dat een coalitiepartner hem voor zijn gevoel afviel?quote:Op donderdag 19 september 2024 12:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of had ie het over zijn ministers?
Ik denk over dat hij het Binnenhof moest verlaten vanwege de staat ervan.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Denk over dat een coalatiepartner hem voor zijn gevoel afviel?
als die stukken echt zo goed zijn als ze zijn dan zouden ze gretig door het kabinet zijn gedeeld, iedereen onderbouwt z'n plannen graag met feiten namelijk.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:02 schreef klaasweetalles het volgende:
Faber zou die stukken toch gewoon op haar computer moeten hebben?
Hoe moeilijk kan dit zijn?
Waar hij de eindbaas van is. Ook lekker. Dat maakt het er niet beter op.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of had ie het over zijn ministers?
NSC die bij zinnen kwam?quote:Op donderdag 19 september 2024 12:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar waarom zegt Schoof dat ze geen besluit hebben genomen? Misschien geen definitief besluit maar Wilders was toch vrij duidelijk over het plan aangaande de verzonnen crisis.
Even schorsen voor drie uurtjes. Welja.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ah, er komen stukken om 3 uur. We wachten vol spanning af.
ik kan het (helaas) niet kijken. Maar hoezo om 3 uur?quote:Op donderdag 19 september 2024 12:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ah, er komen stukken om 3 uur. We wachten vol spanning af.
Niet alleen Wilders, Schoof was er zelf ook al een paar keer zeer duidelijk over. Het besluit is genomen, de onderbouwing is er alleen nog niet.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar waarom zegt Schoof dat ze geen besluit hebben genomen? Misschien geen definitief besluit maar Wilders was toch vrij duidelijk over het plan aangaande de verzonnen crisis.
Dat wordt lunch skippen voor een aantal departementsmedewerkers.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:07 schreef klaasweetalles het volgende:
wat een kutsmoes
even wat in elkaar typen binnen 3 uurtjes....
Ik volgde het blijkbaar even niet aandachtig genoeg. Waarom dan die schorsing.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:07 schreef koemleit het volgende:
[..]
ik kan het (helaas) niet kijken. Maar hoezo om 3 uur?
die stukken zijn er nu nog niet? wat voor stukken zijn het?
als in gecencureerd moet worden, waarom is dat dan niet gisternen/vanmorgen gebeurd?
zoveel vragen.
Dus hij loog net toen hij zei dat er geen besluit was genomen?quote:Op donderdag 19 september 2024 12:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet alleen Wilders, Schoof was er zelf ook al een paar keer zeer duidelijk over. Het besluit is genomen, de onderbouwing is er alleen nog niet.
Chat-GPT, zo gebeurd.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat wordt lunch skippen voor een aantal departementsmedewerkers.
Ze hebben het tot dan uitgesteld, maar reken maar dat de oppositie dan ook terecht los gaat over die noodwet. Hierboven staat een poll over het opstappen van Schoof, dat denk ik niet, maar als NSC bij zinnen blijft dan lukt het misschien wel om dit on-democratisch geplande handelen af te schieten.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:07 schreef klaasweetalles het volgende:
wat een kutsmoes
even wat in elkaar typen binnen 3 uurtjes....
Er is nog geen formeel besluit dus het kabinet wilde de stukken nog niet geven. Kamer wilde de stukken wel al hebben, NSC ging erin mee dus was een meerderheid. Geschorst om even te overleggen en uiteindelijk gaat kabinet alsnog door de knieën.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik volgde het blijkbaar even niet aandachtig genoeg. Waarom dan die schorsing.
Er moest gezocht worden als ik het me goed herinner wat Schoof zei.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:07 schreef koemleit het volgende:
[..]
ik kan het (helaas) niet kijken. Maar hoezo om 3 uur?
die stukken zijn er nu nog niet? wat voor stukken zijn het?
als in gecencureerd moet worden, waarom is dat dan niet gisternen/vanmorgen gebeurd?
zoveel vragen.
Schandalig. Besturen vanuit de schuilkelder.quote:
Een PVV minister die een probleem in stand houdt? Ik ben geschokt!quote:
Er is een besluit genomen om de juridische onderbouwing te schrijven waarmee een formeel besluit genomen kan wordenquote:Op donderdag 19 september 2024 12:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dus hij loog net toen hij zei dat er geen besluit was genomen?
Het formele besluit in de ministerraad is vast nog niet genomen. Maar hier geeft hij gewoon aan dat ze het gaan doen, alleen dat de motivatie nog in elkaar moet worden gezet: https://nos.nl/artikel/25(...)orgen-en-vraagtekensquote:Op donderdag 19 september 2024 12:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dus hij loog net toen hij zei dat er geen besluit was genomen?
Dat wordt vast een belachelijk groot succes.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Er moest gezocht worden als ik het me goed herinner wat Schoof zei.
@:Cyan9 geen schorsing, maar eerst andere onderwerpen dan de asiel"crisis".
Ik denk dat iemand vannacht al was begonnen maar toch in slaap is gevallen, hij heeft nog wat uurtjes nodigquote:
https://nos.nl/livestream(...)t-met-premier-schoof of https://npo.nl/start/live?channel=NPO1 ?quote:Op donderdag 19 september 2024 12:12 schreef Puzzie het volgende:
Heeft iemand een goede link voor mij? Hier liep het weer vast
gewoon de nos app gebruikenquote:Op donderdag 19 september 2024 12:12 schreef Puzzie het volgende:
Heeft iemand een goede link voor mij? Hier liep het weer vast
Dat is een beetje spelen met woorden, er is zeker weten een besluit genomen om die noodwet in te gaan zetten dat wist de Kamer ook goed boven tafel te krijgen, het is nog niet uitgevoerd, daar heeft Schoof gelijk in. Maarja je de Tweede Kamer gaat natuurlijk niet wachten met debatteren tot het te laat is natuurlijk.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:10 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Er is nog geen formeel besluit dus het kabinet wilde de stukken nog niet geven. Kamer wilde de stukken wel al hebben, NSC ging erin mee dus was een meerderheid. Geschorst om even te overleggen en uiteindelijk gaat kabinet alsnog door de knieën.
thnx!quote:Op donderdag 19 september 2024 12:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
https://nos.nl/livestream(...)t-met-premier-schoof of https://npo.nl/start/live?channel=NPO1 ?
Principes? Normen en waarden?quote:Op donderdag 19 september 2024 12:14 schreef Perrin het volgende:
Jimmy Dijk ziet overal het Grote Geld. Waarom er tegenaan schoppen in plaats van meedoen en je zakken vullen?
Boos en arm of tevreden en rijk, ik weet het wel.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Principes? Normen en waarden?
Mwah, heb je wel eens gezien hoe boos ze zijn bij coalitiepartners PVV en BBB? En ja, niet iedereen heeft principes, laat staan dezelfde principes. En er zijn wel meer dingen belangrijk dan geld.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Boos en arm of tevreden en rijk, ik weet het wel.![]()
Ik heb liever een goed geweten en een leven in armoede (en ja, ik weet wat dat is) dan rijkdom tegen mijn geweten in.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Boos en arm of tevreden en rijk, ik weet het wel.![]()
Ik ook niet meer , ik heb nog wel leuke tomaten schaaltjes toen ik ooit lid werdquote:Op donderdag 19 september 2024 12:15 schreef kladderadatsch het volgende:
Dijk zegt precies wat ik ook denk en ik ben niet eens SP stemmer!
quote:Op donderdag 19 september 2024 12:17 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik ook niet meer , ik heb nog wel leuke tomaten schaaltjes toen ik ooit lid werd![]()
Maar ik ben al jaren PvdD stemmer
Dat moet ook wel bij coalitie onderbuik.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ah het gaat volgens Schoof om de problemen die we nu ervaren. Dus blijkbaar niet om de problemen die we hebben.
Henk Kamp zit juichend voor de tv nu.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ah het gaat volgens Schoof om de problemen die we nu ervaren. Dus blijkbaar niet om de problemen die we hebben.
Ik moest lachenquote:Op donderdag 19 september 2024 12:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Henk Kamp zit juichend voor de tv nu.
quote:Op donderdag 19 september 2024 11:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)ongejonge~af076d05f/
Lekker verdraaidquote:In de wandelgangen zeggen oppositieleden dat ze gisteravond Schoof en zijn team al hadden gewaarschuwd dat ze om deze informatie zouden blijven vragen. ,,Daar is dus niet goed naar geluisterd."
Ik en velen met mij ervaren een klimaatcrisis. Waarom doet hij daar niets aan?quote:Op donderdag 19 september 2024 12:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het stond er net iets anders, maar de inhoud blijft hetzelfde: Schoof wist dit dus van te voren, hij wist alleen de houding van NSC misschien niet eerder.quote:
begrijp niet dat er geen noodwet is om geld vrij te maken voor een goeie speler voor Ajax.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik en velen met mij ervaren een klimaatcrisis. Waarom doet hij daar niets aan?
Goed meetbaar ook. Niet 1e in de competitie = crisis en wel 1e=crisis over.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:24 schreef koemleit het volgende:
[..]
begrijp niet dat er geen noodwet is om geld vrij te maken voor een goeie speler voor Ajax.
Is denk ik prima te onderbouwen veel Amsterdammers ervaren immers een crisis.
Voor 1 uur zet ik de "stukken" in elkaar!quote:Op donderdag 19 september 2024 12:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Goed meetbaar ook. Niet 1e in de competitie = crisis en wel 1e=crisis over.
Die hangen binnenkort op zijn tenen.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:26 schreef Nielsch het volgende:
De wallen van Schoof hangen inmiddels bijna op z'n onderkin...
Tweet van Agema in 3,2,1quote:
Hoezo?quote:Op donderdag 19 september 2024 12:29 schreef Mortaxx het volgende:
mevrouw Bikker lijkt me een enorm nare vrouw
Uit ervaring kan ik zeggen: ze is totaal geen nare vrouw, zelfs een hele prettige vrouw om mee te praten.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:29 schreef Mortaxx het volgende:
Dat zie ik niet echt eigenlijk.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:29 schreef Mortaxx het volgende:
Zou als minister ook niet bij burgemeesters gaan bedelen voor opvangplekken. Dat is juist precies het probleem. Niemand lost de instroom op en schuift het probleem voor zich uitquote:Op donderdag 19 september 2024 12:29 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen weigert de minister van asiel de regie te nemen, ze heeft nog geen burgemeester gebeld: https://www.ad.nl/politie(...)-gebeld-is~a8f0b336/
En nee, niet omdat de instroom zo hoog is. T/m augustus was de totale instroom van 31.000, er werden er 70.000 verwacht. En de huidige instroom? Die had het COA al van te voren doorgegeven, die zagen het aankomen.
Maar ja, lekker Ter Apel vol laten stromen, zodat de onderbuik weer boven kan komen.
Hij is partijloos, dus tja.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar serieus hoe kan hij dat rijmen, ik wil premier van iedereen zijn. Maar vervolgens wil hij niks zeggen over zijn denkwijze. Lijkt mij dat mensen hun premier op zijn minst een klein beetje moeten kennen om er wat mee te hebben. Enkel technocratisch geleuter over resultaten past misschien bij zijn vorige functies als topambtenaar maar toch niet bij de minpres.
Er staat niets over de 'staking'. Dat heb jij erbij verzonnen als de strekking niet veranderd is.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het stond er net iets anders, maar de inhoud blijft hetzelfde: Schoof wist dit dus van te voren, hij wist alleen de houding van NSC misschien niet eerder.
https://www.rijksoverheid(...)oekers/spreidingswetquote:Op donderdag 19 september 2024 12:31 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zou als minister ook niet bij burgemeesters gaan bedelen voor opvangplekken. Dat is juist precies het probleem. Niemand lost de instroom op en schuift het probleem voor zich uit
Dan ben jij ook ongeschikt. Dit is haar baan, dat regelen. En zo de ook door de rechter afgedwongen rechten van Ter Apel respecteren.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:31 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zou als minister ook niet bij burgemeesters gaan bedelen voor opvangplekken.
Ook ruggegraatloos zo te merken.quote:
het is natuurlijk wel zo dat Mark Rutte ook niet in z'n eerste leugen is gestikt.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:30 schreef duitseboy het volgende:
extraparlamentair en partijloze premier is dus in het Nederlandse stelsel niet houdbaar. dat blijkt wel. dat deze clown dit moet gaan toelichten is echt een zwaktebod. het dedain voor de kamer door het kabinet is echt niet te harden. zodra die stukken (waarschijnlijk nog gelakt ook) er liggen gaat deze man het heel moeilijk krijgen. het is inmiddels toch wel evident, dat deze man zichzelf zo vaak tegenspreekt. hij verslikt er bijna in
Estherquote:Op donderdag 19 september 2024 12:33 schreef Zorro het volgende:
Ouwehand wil horen ":dan stappen we op"
Zeurtruus
Er stond eerst dat ze het vooraf wilden hebben. Vooraf is duidelijk: we beginnen niet zonder de stukken.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er staat niets over de 'staking'. Dat heb jij erbij verzonnen als de strekking niet veranderd is.
ik heb een goed idee.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:31 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zou als minister ook niet bij burgemeesters gaan bedelen voor opvangplekken. Dat is juist precies het probleem. Niemand lost de instroom op en schuift het probleem voor zich uit
Bij stemwijzers kwam PvdD nog verder van me af dan DENK.quote:
Een minister is geen telefonistequote:Op donderdag 19 september 2024 12:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan ben jij ook ongeschikt. Dit is haar baan, dat regelen. En zo de ook door de rechter afgedwongen rechten van Ter Apel respecteren.
Hij moet er nog wel lekker inkomen.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ook ruggegraatloos zo te merken.
Dit is idd wel echt tien stappen achteruit ... gaat niet goedkomenquote:Op donderdag 19 september 2024 12:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Kunnen we Rutte niet heel lief terugvragen. Deze man is zo extreem ongeloofwaardig als hij volmondig ja zegt dat PVV en BBB volledige verantwoording gaan nemen als hun plannen niet slagen.....
Dat zou betekenen dat een verkozen politicus wel succesvol premier kan zijn van deze coalitie. Dat betwijfel ik ten zeerste. Willekeurig welke premier had veel onverdedigbare zaken moeten verdedigen.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:30 schreef duitseboy het volgende:
extraparlamentair en partijloze premier is dus in het Nederlandse stelsel niet houdbaar. dat blijkt wel. dat deze clown dit moet gaan toelichten is echt een zwaktebod. het dedain voor de kamer door het kabinet is echt niet te harden. zodra die stukken (waarschijnlijk nog gelakt ook) er liggen gaat deze man het heel moeilijk krijgen. het is inmiddels toch wel evident, dat deze man zichzelf zo vaak tegenspreekt. hij verslikt er bijna in
Prima toch ? Jouw dingquote:Op donderdag 19 september 2024 12:34 schreef Zorro het volgende:
[..]
Bij stemwijzers kwam PvdD nog verder van me af dan DENK.
Dus nee.
De instroom is dus juist extreem laag dit jaar. Maar 31.000 t/m augustus. In okt t/m dec is de instroom ook altijd laag, dus we gaan de 50.000 niet eens halen dit jaar. Er werden er 70.000 verwacht, we zouden dus bedden over moeten hebben.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:34 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Een minister is geen telefonistedat spreiden heeft geen enkele zin zolang de instroom zo hoog is
Hoe kom je daarbij? Rutte werd juist vanaf het begin al geprezen vanwege zijn vaardigheden in het debat.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:35 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Rutte was in het begin ook bar laat slecht! (Al was hij wel van een partij!)
iemand heeft de docu gezienquote:Op donderdag 19 september 2024 12:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Rutte werd juist vanaf het begin al geprezen vanwege zijn vaardigheden in het debat.
Nu is het ook wel moeilijk om 14 jaar van de beste man te doen vergetenquote:
lolquote:Op donderdag 19 september 2024 12:38 schreef Nielsch het volgende:
Wat zit voorzitter Butthead telkens te 'ja ja ja-en'?
[ afbeelding ]
Ik denk wel dat haar man het minder zal ervaren als hij een keer vergeten is de vuilnisbak buiten te zetten.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Uit ervaring kan ik zeggen: ze is totaal geen nare vrouw, zelfs een hele prettige vrouw om mee te praten.
Ik heb geen videoland meer , ik kan hem niet zien.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:40 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
ik moet nog kijken maar goede dingen over gehoord
Die man ken ik niet, weet wel dat hij werkt als ICT'er en veel op de kinderen past.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk wel dat haar man het minder zal ervaren als hij een keer vergeten is de vuilnisbak buiten te zetten.
En terechtquote:Op donderdag 19 september 2024 12:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk wel dat haar man het minder zal ervaren als hij een keer vergeten is de vuilnisbak buiten te zetten.
De eerste jaren, voor hij premier werd, had hij het best moeilijk.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Rutte werd juist vanaf het begin al geprezen vanwege zijn vaardigheden in het debat.
Is niet altijd Teflon Mark geweest inderdaad.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De eerste jaren had hij het best moeilijk.
Heeft ie toch geleerd van Wilders? Of is dat een fabeltje?quote:Op donderdag 19 september 2024 12:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat zal ook niet lang meer duren, weer wachtenquote:Op donderdag 19 september 2024 12:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
Nou, mijn lunch zit er in. Wanneer gaan ze in Den Haag lunchen?
Zeker geen fabeltje, maar niet alles geleerd. Grotendeels wel.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Heeft ie toch geleerd van Wilders? Of is dat een fabeltje?
Inderdaad, Schoof heeft toch duidelijk aangegeven dat hij niks met dit gefilosofeer heeft. Op die manier een goede opvolger voor Rutte die zegt voor visie moet je naar de oogarts.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:41 schreef Janneke141 het volgende:
Zinloos gepingpong dit. Ga het lekker over de plannen van het kabinet hebben.
Maakt ook niet zoveel uit. Maar Bikker lijkt me er geen om graag ruzie mee te hebben.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die man ken ik niet, weet wel dat hij werkt als ICT'er en veel op de kinderen past.
quote:Op donderdag 19 september 2024 12:44 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Zeker geen fabeltje, maar niet alles geleerd. Grotendeels wel.
Staan nog video’s van hoor op YouTube,
Hij was in het begin slecht. (Staat ook in zijn wiki. Kopje 'Fractievoorzitterschap'.)quote:Op donderdag 19 september 2024 12:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Van Baarle wil hier (net als Dijk) dat Schoof in de Kamer Wilders af gaat vallen. Dat gaat ie natuurlijk niet doen. Net zoals als aan een voetballer op tv vragen of hij al een contract heeft bij *insert andere club*. Zonde van de tijd.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Inderdaad, Schoof heeft toch duidelijk aangegeven dat hij niks met dit gefilosofeer heeft. Op die manier een goede opvolger voor Rutte die zegt voor visie moet je naar de oogarts.
Alsof ze proberen water te doen branden dit.
Jetten luistert naar je.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:29 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen weigert de minister van asiel de regie te nemen, ze heeft nog geen burgemeester gebeld: https://www.ad.nl/politie(...)-gebeld-is~a8f0b336/
En nee, niet omdat de instroom zo hoog is. T/m augustus was de totale instroom van 31.000, er werden er 70.000 verwacht. En de huidige instroom? Die had het COA al van te voren doorgegeven, die zagen het aankomen.
Maar ja, lekker Ter Apel vol laten stromen, zodat de onderbuik weer boven kan komen.
Ik ken eigenlijk geen enkele vrouw waarmee ik graag ruzie hebquote:Op donderdag 19 september 2024 12:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maakt ook niet zoveel uit. Maar Bikker lijkt me er geen om graag ruzie mee te hebben.
Hoofd van de inlichtendiensten toch? Als je dan niet weet hoe het loopt in de samenleving ben je niet met je werk bezig 😂😂quote:Op donderdag 19 september 2024 12:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Midden in de samenleving hoog vanuit de toren in een ministerie
Jetten leest ook het AD, denk ik. Momenteel het hoofdartikel op de voorpagina.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Jetten luistert naar je.
Dan kan Thierry weer een snuifje nemenquote:Op donderdag 19 september 2024 12:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
Nou, mijn lunch zit er in. Wanneer gaan ze in Den Haag lunchen?
Hele enge man idd.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bring back Kees van der Staaij
Stoffer geeft me rillingen op mn rug
Niks mis met die kerel.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bring back Kees van der Staaij
Stoffer geeft me rillingen op mn rug
Dat lijkt me inderdaad een stuk waarschijnlijker.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jetten leest ook het AD, denk ik. Momenteel het hoofdartikel op de voorpagina.
Heb je gelijk in. Maar als hij zich onafhankelijk wil tonen en premier van alle Nederlands wil zijn vind ik dat hij best kan zeggen dat hij vrouwen met hoofddoek niet ziet als mummy's. Dan zal Wilders wel boos zijn, so what.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van Baarle wil hier (net als Dijk) dat Schoof in de Kamer Wilders af gaat vallen. Dat gaat ie natuurlijk niet doen. Net zoals als aan een voetballer op tv vragen of hij al een contract heeft bij *insert andere club*. Zonde van de tijd.
het is vooral zinloosquote:Op donderdag 19 september 2024 12:53 schreef Bocaj het volgende:
Wat is er mis met verzoek opt-out Bontenbal?
Er zal een (juridische) gedachtegang achter zitten!quote:Op donderdag 19 september 2024 12:54 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
het is vooral zinloos
je stuurt toch ook geen mail naar vogeltjesdans als je een ban krijgt?
ja lubach heeft hem alvast op zijn soundboard vastgehamerd.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:55 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Zal wel afgespeeld worden in de satirische programma's bij elke fuck-up van dit kabinet
Bontenbal zit er goed in wmbquote:Op donderdag 19 september 2024 12:57 schreef Bocaj het volgende:
Bontenbal vraagt naar de bekende weg.
Als reactie op wat is dit?quote:
Nee, het is allemaal voor de bühne. Maar jij gelooft alles wat Wilders en consorten je voorkauwen.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:55 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Er zal een (juridische) gedachtegang achter zitten!
We gaan het zien!quote:Op donderdag 19 september 2024 12:58 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Nee, het is allemaal voor de bühne. Maar jij gelooft alles wat Wilders en consorten je voorkauwen.
Dat is jouw invulling.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er stond eerst dat ze het vooraf wilden hebben. Vooraf is duidelijk: we beginnen niet zonder de stukken.
De enige ook die wat zinnings te melden heeft en niet alleen maar loopt te janken. OK, Bikker ook wel maar daar kan ik gewoon niet zoveel met wat ze wil maar daar kan zij niks aan doen.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:58 schreef Mortaxx het volgende:
Vind Bontenbal wel de beste van de oppositie
Kijk anders het debat van gisteren terug. Om die stukken is gewoon gevraagd hoor. Sowieso leuke TV de roast van Vroonhoven.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is jouw invulling.
Maar het is goed met je.
Er is gevraagd om de stukken ja. Je hebt geen idee waar ik het over heb, bemoei je er dan ook niet meequote:Op donderdag 19 september 2024 13:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Kijk anders het debat van gisteren terug. Om die stukken is gewoon gevraagd hoor. Sowieso leuke TV de roast van Vroonhoven.
Zinloos. Welk belang zou het gros van landen hebben om Nederland een uitzondering te geven?quote:Op donderdag 19 september 2024 13:03 schreef Bocaj het volgende:
Faber gaat vast nog wel 'tiener-toeren' langs alle landen van de EU.
Dat iddquote:Op donderdag 19 september 2024 13:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Kijk anders het debat van gisteren terug. Om die stukken is gewoon gevraagd hoor. Sowieso leuke TV de roast van Vroonhoven.
Dan krijgen ze geen 'wooden shoes' meer!quote:Op donderdag 19 september 2024 13:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zinloos. Welk belang zou het gros van landen hebben om Nederland een uitzondering te geven?
Jij bent degene met geen idee. Hoef je niet zo op je pik getrapt te doen. Gisteren konden we het zonder jou gezelliger houden. Ga lekker over voetbal praten ofzo.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is gevraagd om de stukken ja. Je hebt geen idee waar ik het over heb, bemoei je er dan ook niet mee
Dat Schoof en ministers gewoon zo goed mogelijk uitvoeren wat de coalitie-partijen bedacht hebben is het enige logische aan dit alles. (Dat die plannen nergens op slaan is een ander verhaal)quote:Op donderdag 19 september 2024 13:07 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben een beetje moe van Timmermans en z'n gehamer op visie
Visie is een beperking op mogelijkheden en niet meer dan dat.
Hahaquote:Op donderdag 19 september 2024 13:11 schreef Fretwork het volgende:
Iedereen de brief al gelezen waarin Faber toezegt aan Brussel om de huidige asielwetgeving te steunen en ons ervoor in te zetten
Faber godin
Ze zal geen familie van Mient-Jan zijn denk ik hè?quote:Op donderdag 19 september 2024 13:11 schreef Fretwork het volgende:
Iedereen de brief al gelezen waarin Faber toezegt aan Brussel om de huidige asielwetgeving te steunen en ons ervoor in te zetten
Faber godin
Hij heeft zichzelf wel in een aardig onmogelijke positie laten plaatsen ja. Wel een uitdaging uiteraard hoe hij nu moet koorddansen.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:15 schreef TheVulture het volgende:
Schoof had hier echt nooit aan moeten beginnen, het is gewoon de schoothondje van Wilders.
Ja, daar was ik ook wel benieuwd naar. Heb hem nu afgezet, maar mocht het nog ergens over onderwijs gaan dan wil ik 'm wel weer aan zetten.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Is er ergens een lijstje als gisteren in welke volgorde ze de onderwerpen afgaan?
Ja staat gewoon in de officiële stukken.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:17 schreef Nielsch het volgende:
heeft iemand een linkje naar het briefje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Schoof ook al.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:19 schreef Mortaxx het volgende:
Timmermans weet ook precies hoe de rest van Europa denkt
Dear Commissioner Johansson,quote:Op donderdag 19 september 2024 13:17 schreef Nielsch het volgende:
heeft iemand een linkje naar het briefje?
Oh die Faber brief, stelde niet veel voor idd.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:21 schreef duitseboy het volgende:
[..]
Dear Commissioner Johansson,
On 2July, 2024, the new Dutch government took office. This government aims to
drastically reduce the volume of migration to the Netherlands, in order to continue to
fulfil our constitutional duties - providing for public housing, healthcare and education.
With this letter I wish to inform you that in order to ensure that the Netherlands can
achieve this aim, the Dutch government will call for an opt-out from the European asylum
and migration acquis in case of Treaty amendment.
As long as the Netherlands does not have such an opt-out, we consider the swift
implementation of the European Pact on Migration and Asylum essential for increasing
European control over migration and limiting the influx of migrants to the Netherlands.
We will therefore continue to prioritise the implementation of the Pact.
Yours sincerely,
M.H.M. Faber-Van de Klashorst
Minister of Asylum and Migration
Oei dat wordt een motie van wantrouwen denk ik. In ieder geval vuurwerk dat hij ze zo met een kluitje het riet in probeert te sturen.quote:
Het ging blijkbaar om die brief van faberquote:Op donderdag 19 september 2024 13:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oei dat wordt een motie van wantrouwen denk ik. In ieder geval vuurwerk dat hij ze zo met een kluitje het riet in probeert te sturen.
Goed verhaal.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:21 schreef duitseboy het volgende:
[..]
drastically reduce the volume of migration to the Netherlands, in order to continue to
fulfil our constitutional duties - providing for public housing, healthcare and education.
With this letter I wish to inform you that in order to ensure that the Netherlands can
achieve this aim, the Dutch government will call for an opt-out from the European asylum
implementation of the European Pact on Migration and Asylum essential for increasing
European control over migration and limiting the influx of migrants to the Netherlands.
Yours sincerely,
Er werd op twitter al gewezen op dat waar "in case of Treaty amedment" eigen "by means of Treaty amendment" zou moeten staan. Nu staat er dat we een opt-out willen als er een aanpassing van de treaty komt. In plaats van dat we opt-out will door een aanpassing in de treaty.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:21 schreef duitseboy het volgende:
[..]
Yours sincerely,
Preciesquote:Op donderdag 19 september 2024 13:22 schreef Fretwork het volgende:
Geparafraseerd: Als jullie het verdrag met alle 27 staten aanpassen, willen wij graag een opt-out. Tot dan vinden we het heel belangrijk dat we het huidige beleid zo goed mogelijk zullen uitvoeren.
Lol
Hij is niet teflon Mark.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:24 schreef Buitendam het volgende:
Wat een lichtgewicht, deze man. Hij kan echt niks uitleggen.
Is dat wat ze bedoelt?! Lijkt me dat je gewoon moet lezen wat er staat...quote:Op donderdag 19 september 2024 13:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er werd op twitter al gewezen op dat waar "in case of Treaty amedment" eigen "by means of Treaty amendment" zou moeten staan. Nu staat er dat we een opt-out willen als er een aanpassing van de treaty komt. In plaats van dat we opt-out will door een aanpassing in de treaty.
1 pot nat.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:29 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Het gaat om de Palestijnen toch?
Weten we niet... Hamas=Palestijnen en omgekeerd.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:29 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Het gaat om de Palestijnen toch?
Ik had een stukje gemist in het verhaalquote:Op donderdag 19 september 2024 13:31 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Weten we niet... Hamas=Palestijnen en omgekeerd.
Nee, natuurlijk niet.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:31 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Een verdragswijziging is in de praktijk het enige moment om een opt-out te bedingen. Dus dan lijkt me deze woordkeuze wel te kloppen. Een verdragswijziging komt niet vaak voor. Ik zag dat de laatste in 2007 was. Ook daarom is de opt-out erg onwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Is dat wat ze bedoelt?! Lijkt me dat je gewoon moet lezen wat er staat...
Zeker, maar dat kun je niet zien. Daarom ook zo moeilijk te bestrijden.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:33 schreef Puzzie het volgende:
Maar niet iedere Palestijn zit bij Hamas.
Zeer zeker niet. Dit is gewoon een hele trieste en vreemde opmerking. Er zijn zeker Palestijnen die Hamas steunen, maar er zijn ook velen, méér zelfs, die daar allemaal niet om hebben gevraagd en een conflict ingesleurd worden waar ze helemaal niet om gevraagd hebben. Die zitten in precies hetzelfde schuitje als de Israëlisische slachtoffers die daar ook niet om gevraagd hebben.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:31 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Daar heb ik overheen gelezenquote:
Maar je bewering van net slaat nergens op.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:34 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zeker, maar dat kun je niet zien. Daarom ook zo moeilijk te bestrijden.
Onderscheid is moeilijk te maken op afstand...quote:Op donderdag 19 september 2024 13:34 schreef JAM het volgende:
[..]
Zeer zeker niet. Dit is gewoon een hele trieste en vreemde opmerking. Er zijn zeker Palestijnen die Hamas steunen, maar er zijn ook velen, méér zelfs, die daar allemaal niet om hebben gevraagd en een conflict ingesleurd worden waar ze helemaal niet om gevraagd hebben. Die zitten in precies hetzelfde schuitje als de Israëlisische slachtoffers die daar ook niet om gevraagd hebben.
... wat wil je daar nu mee zeggen?quote:Op donderdag 19 september 2024 13:36 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Onderscheid is moeilijk te maken op afstand...
Misschien moet je dan gewoon de Gazastrook verlatenquote:Op donderdag 19 september 2024 13:36 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Maar je bewering van net slaat nergens op.
Aparte zinquote:Op donderdag 19 september 2024 13:36 schreef superniger het volgende:
Die Esther is 24/7 boos. Ze moet minder watermeloen gezien.
Je kunt niet zien wie voor hamas is of niet.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:37 schreef JAM het volgende:
[..]
... wat wil je daar nu mee zeggen?
Juist ja.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
7 oktober was simpelweg een reactie op decennia van Israëlische terreur.
Nee, dat kan je inderdaad niet zien. En dan?quote:Op donderdag 19 september 2024 13:38 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Je kunt niet zien wie voor hamas is of niet.
Het schoofhondje.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:15 schreef TheVulture het volgende:
Schoof had hier echt nooit aan moeten beginnen, het is gewoon de schoothondje van Wilders.
Dan zou potentieel iedere Palestijn een vijand kunnen zijn!quote:Op donderdag 19 september 2024 13:39 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee, dat kan je inderdaad niet zien. En dan?
Dus mag je ze allemaal afmaken?quote:Op donderdag 19 september 2024 13:38 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Die vond ik zowaar grappigquote:Op donderdag 19 september 2024 13:39 schreef Bocaj het volgende:
Caroline gaat de Israelische vlag ondersteboven hangen!
Weet je wat, je kan van een afstand ook niet zien wie een Palestijn is.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:40 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dan zou potentieel iedere Palestijn een vijand kunnen zijn!
Dat kan wel zijn maar het is een hele periode rustig geweest en hun hebben het vuur weer doen oplaaien.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
7 oktober was simpelweg een reactie op decennia van Israëlische terreur.
Bij Hezbollah hebben ze daar een oplossing voor gevondenquote:Op donderdag 19 september 2024 13:38 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Alleen hier?quote:Op donderdag 19 september 2024 13:39 schreef Mortaxx het volgende:
hij komt hier wel heel slecht uit z'n woorden
Nee, maar dit is nu een heel moeilijk punt. Hamas speelt daar ook altijd mee omdat ze weten...quote:
Precies dus dan bedoel ze dat ze het huidige beleid helemaal prima vind, maar dat is niet wat er naar de achterban gecommuniceerd wordt.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Is dat wat ze bedoelt?! Lijkt me dat je gewoon moet lezen wat er staat...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |