abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214991389
https://www.thetimes.com/(...)837ba2ae33888b7ee41b
quote:
Ukraine’s western-trained ‘navy seals’ unleash wave of destruction
Special forces emerge from the waves to wreak havoc against the coastal defences of the Russian occupiers

Captain “Judy” is one of only a few women known to have trained on the gruelling special forces “Q” course
MAXIM TUCKER FOR THE TIMES

In the black of night, four Ukrainian divers dropped over the sides of their boat, disappeared under the waves and moved towards the enemy coastline.

Trained by UK and US special forces and equipped with the best rebreathers, they swam in pairs, leaving no bubbles above them to give away their positions. The Russians never saw them coming.

Deep behind enemy lines, the divers of the 73rd Naval Special Operations Centre — the equivalent of the US Navy Seals or Britain’s Special Boat Service — have been wreaking havoc on Russian coastal defences as Ukraine tries to drive President Putin’s army from its territorial waters.

A compass, watch, depth gauge and mental arithmetic are their only guides. Tugging on a rope strung out between them is their only form of communication under water.

“Our divers conduct covert infiltration into enemy areas by boat, dive, approach the coast, conduct reconnaissance, clear mines, land and perform special operations,” the young commander of one of the diving teams, “Alex”, said as he drilled his unit for its next mission. While the Ukrainian military’s land grab in Kursk has focused attention hundreds of miles to the north, the more strategic battle is being fought in the Black Sea — and it is one that Ukraine is winning, against all odds, with British help.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Filmpje in het artikel.
pi_214991423
twitter

twitter

twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_214991482
https://www.bild.de/polit(...)47a467f0aa67f8fd4e5b
quote:
Putin will be pleased:
Wagenknecht has a poisoned Ukraine “peace plan”

According to BSW boss Sahra Wagenknecht, the war in Ukraine can only be ended through negotiations with Putin. Now she explains how she envisages this

Sahra Wagenknecht (55, BSW) keeps saying that the war in Ukraine can only be ended at the negotiating table and not with weapons - while Russia's army continues to bombard Ukrainian cities. Now the ex-leftist with clear Kremlin sympathies is presenting her own peace plan - and it is likely to find a receptive audience, especially in Moscow.

In an interview with the “Tagesspiegel”, the BSW boss now proposes offering Kremlin ruler Vladimir Putin (71) “a halt to arms deliveries” if he “agrees to an immediate ceasefire on the current front line”.

This means that Putin will be rewarded with all the territories that have been conquered so far if he agrees to stop trying to conquer more territory. A poisonous plan.

Only then, in Wagenknecht's view, should negotiations begin - about areas that Russia has occupied. In Wagenknecht's words: "And then we would have to negotiate about what is happening in the areas where the Russians are currently located."
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat plan klinkt mij wel erg bekend in de oren. Het is bijna letterlijk hetzelfde plan als die van Trump, Putin en nog enkele andere landen. Waarin Oekraïne de oorlog verliest en zich moet overgeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 15-09-2024 19:38:41 ]
pi_214991628
Nieuwe Perun video.

Ik zou graag de hele Zwarte Zee Vloot en 99% van het nucleaire arsenaal aan de lijst willen toevoegen.
pi_214991732
https://www.reddit.com/r/(...)n_kursk_region_work/
Russian BTR-82 big detonation in Kursk region. Work of 95th airborne brigade.

https://www.reddit.com/r/(...)es_fatum_drone_unit/
Ukrainian 3rd Assault Brigade's "Fatum" drone unit hit several Russian "Ural" supply trucks with FPV strike drones. Kharkiv region, September 2024.

https://www.reddit.com/r/(...)nian_volunteer_army/
Drone operators of the Ukrainian Volunteer Army hit several Russian infantry positions, vehicles, an AA gun mounted on a truck and other enemy equipment with FPV drones. Ukraine, southern frontline, September 2024.

https://www.reddit.com/r/(...)p_destroyed_another/
Ukrainian SOF "fanat group" destroyed another Russian firing position. Sorry for the video Format!

https://www.reddit.com/r/(...)an_80th_air_assault/
The "Pride Group" of the Ukrainian 80th Air Assault Brigade used FPV drones to hit Russian infantry, tanks and equipment. Kursk region, September 2024.

https://www.reddit.com/r/(...)ussian_fpv_drone_to/
An unsuccessful attempt by a Russian FPV drone to attack a car of Belarusian volunteers in the eastern direction
pi_214991755
https://www.moscowtimes.e(...)arkotorgovli-a142273
quote:
Belousov orders investigation into death of drone operators in “meat assault” who accused commander of protecting drug trafficking
Russian Defense Minister Andrei Belousov instructed Chief of the General Staff Valery Gerasimov and the FSB Department of Military Counterintelligence to investigate the circumstances of the death of servicemen with the call signs "Ernest" and "Goodwin," the press service of the Russian Defense Ministry reported .

"The Minister of Defense has instructed (...) to promptly look into the situation related to the information about the death of two servicemen with the call signs "Ernest" and "Goodwin" of the 87th separate rifle regiment of the Southern Military District," the statement said.

Belousov also assigned this matter to his deputy, the Chief of the Main Military-Political Directorate of the Armed Forces, Colonel General Viktor Goremykin. The Minister put this assignment under his personal control.

Earlier, Z-channels and war correspondents reported that drone operators Dmitry Lysakovsky (Goodwin) and Sergey Gritsai (Ernest) were sent to a "meat assault" near Pokrovsk in the Donetsk region. The decision to do so was made by regiment commander Igor Puzik (Zloy) as a "preventive measure."

War correspondent Yuri Kotenok published a video of the soldiers' deathbed on his Telegram channel. According to him, the recording was forwarded to the competent authorities.
SPOILER
pi_214991797
https://mil.in.ua/en/news(...)okmak-by-fpv-drones/
quote:
‘Ronins’ Unit Destroys 5 Russian IFVs Near Tokmak by FPV Drones

Destroyed IFV in the lens of a reconnaissance drone. Source: 'Ronins'

Soldiers of the Attack Drone Company “Ronins” of the 65th Mechanized Brigade destroyed five Russian infantry fighting vehicles in the enemy’s rear in the Zaporizhzhia region.

The press service of the unit reported on this.

The Russian combat vehicles located in the forest plantation were destroyed with the help of FPV drones.

The OSINT community geolocated the attacked positions of Russian troops, which were located almost 17 kilometers from the front line near the temporarily occupied city of Tokmak.
SPOILER
pi_214992309
G7 countries condemn Iran's ballistic missile transfers to Russia
https://www.iranintl.com/en/202409145684
  zondag 15 september 2024 @ 22:09:52 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214993490
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 17:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Beide partijen verliezen, maar Oekraïne gaat de grotere verliezer zijn. Dat is een beetje wat ik verwwcht.
Dat hangt af van de politieke doelen die ze wilden bereiken, niet van een aantal vierkante kilometer terrein.
Als Oekraïne bij de eu/ NAVO mag, honderden miljarden geld krijgt om op te bouwen, Rusland voorgoed buiten de deur is dan denk ik dat ze geen traan zullen laten om wat gebiedjes in het uiterste oosten wat toch voornamelijk Russen wonen die welbeschouwd een pain in the ass zijn.
Russians kan die gebieden dan wel hebben, maar de NAVO staat voor hun voordeur en ze zullen pas van de sancties afkomen wanneer ze schadevergoeding betaald hebben..
Wie is dan de winnaar?
The End Times are wild
  zondag 15 september 2024 @ 22:28:53 #11
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_214993703
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat hangt af van de politieke doelen die ze wilden bereiken, niet van een aantal vierkante kilometer terrein.
Als Oekraïne bij de eu/ NAVO mag, honderden miljarden geld krijgt om op te bouwen, Rusland voorgoed buiten de deur is dan denk ik dat ze geen traan zullen laten om wat gebiedjes in het uiterste oosten wat toch voornamelijk Russen wonen die welbeschouwd een pain in the ass zijn.
Russians kan die gebieden dan wel hebben, maar de NAVO staat voor hun voordeur en ze zullen pas van de sancties afkomen wanneer ze schadevergoeding betaald hebben..
Wie is dan de winnaar?
de EU.
Daarom zal Poetin desnoods de totale oorlog uitroepen om dat te voorkomen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  zondag 15 september 2024 @ 22:35:50 #12
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_214993796
quote:
7s.gif Op zondag 15 september 2024 22:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
de EU.
Want nu doet hij maar alsof. Zoiets.
  zondag 15 september 2024 @ 23:02:20 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214994088
quote:
7s.gif Op zondag 15 september 2024 22:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
de EU.
Hmm. Ik vraag me af of we wel zo blij moeten zijn met Oekraïne in de EU. Al zal het nu wel onvermijdelijk zijn. Ik bedoel als Nederlandse burger in de EU.
Ik denk dat Poetin eerder tegen het NAVO lidmaatschap van Oekraïne is dan van de EU
The End Times are wild
  Overall beste user 2022 zondag 15 september 2024 @ 23:17:10 #14
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214994245
twitter

Goh, wat een leuk plaatje.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 15 september 2024 @ 23:18:01 #15
3928 Ulx
pi_214994256
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Hmm. Ik vraag me af of we wel zo blij moeten zijn met Oekraïne in de EU. Al zal het nu wel onvermijdelijk zijn. Ik bedoel als Nederlandse burger in de EU.
Ik denk dat Poetin eerder tegen het NAVO lidmaatschap van Oekraïne is dan van de EU
Poetin is tegen het bestaan van Oekraïne als iets anders dan vazalstaat van Rusland.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214994435
quote:

[..]
Wie is dan de winnaar?
Denk dat tijdens onderhandelingen de neutrale status van Oekraïne topprioriteit is voor de Russen. Het wordt dan take it or leave it. Zo niet, dan ben ik bang dat dit gewoon een oneindige oorlog wordt een beetje zoals Korea maar dan heter.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214994441
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Mwoh, oost Oekraïne bij de EU, vlak langs Moskou, en al die "Europa en de VS zijn nazi's die omkomen van de armoe en uit jaloezie en vanwege onze grondstoffen Rusland willen overnemen" propaganda valt in duigen. En staat iedere Rus uit het platteland binnen no time te popelen om ook in Duitsland als seizoensarbeider aan de slag te gaan.
pi_214994529
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 23:17 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Goh, wat een leuk plaatje.
Mja, zo'n soortgelijk plaatje hebben ze vorige zomer ook van Tokmak gemaakt. En daar kwamen ze uiteindelijk ook niet echt in de buurt. Enige hoop nu is dat de verdediging in Kursk niet zo op orde is als in Zaporizha.
  maandag 16 september 2024 @ 00:20:16 #19
6484 ExTec
pi_214994546
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 00:15 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Mja, zo'n soortgelijk plaatje hebben ze vorige zomer ook van Tokmak gemaakt. En daar kwamen ze uiteindelijk ook niet echt in de buurt. Enige hoop nu is dat de verdediging in Kursk niet zo op orde is als in Zaporizha.
Ik denk niet dat het zinvol is om proberen dat ding te veroveren. Energie productie ligt sowieso al stil ook (geen waterdamp uit de koeltorens).

En mochten ze er langs komen, dan gaan ze er... langs. Dan honger je wat er zit wel uit, als je het uiteindelijk hebt omsingeld.
  Moderator maandag 16 september 2024 @ 00:41:40 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214994582
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 23:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk dat tijdens onderhandelingen de neutrale status van Oekraïne topprioriteit is voor de Russen. Het wordt dan take it or leave it. Zo niet, dan ben ik bang dat dit gewoon een oneindige oorlog wordt een beetje zoals Korea maar dan heter.
Je kunt niet van een land dat je jarenlang in puin hebt geschoten verlangen dat ze neutraal blijven, onafhankelijk misschien maar neutraal zijn ze al een tijdje niet meer

Als er 1 ding niet meer onderhandelbaar is voor Oekraïne dan is het juist die neutrale of onafhankelijke status lijkt me, die willen garanties dat dit in de toekomst niet nog een keer gebeurt en een Russisch 'doenwenietjoh' is weinig geloofwaardig atm

dat moeten de Russen ook wel begrijpen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Overall beste user 2022 maandag 16 september 2024 @ 00:52:15 #21
3928 Ulx
pi_214994596
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 00:15 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Het is maar gewoon psy-ops. Tokmak was overduidelijk een doelwit. Zo'n kerncentrale geeft alleen maar gedoe voor Oekraine. Maar de Russen snappen nog steeds niet wat de AFU in Koersk wil dus helpt dit wel met verwarring zaaien.

En de verdediging is behoorlijk prut, tenminste, Oekraïne is er net op twee andere plaatsen de grens overgestoken en de Russen moeten oppassen dat ze hun tegenaanval niet zien veranderen in een omsingeling en vernietiging van zo'n 5-8000 man. Want dat risico begint wel te ontstaan. Maar ja, de commandant die de tegenaanval afbreekt gaat tegen de orders van Poetin in.
  maandag 16 september 2024 @ 01:50:50 #22
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_214994677
Rusland mag de veroverde gebieden houden en Oekraïne komt niet bij de Navo.

En die Duitse kut en die nietsnut van een Trump noemen dat een 'oplossing'

|:(

Hoe onverschillig kan een mens zijn? Misschien dat Zelenski instemt als de VS en Duitslands 20% van hun grondgebied afstaan aan een willekeurig buurland.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_214995484
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2024 01:50 schreef Parafernalia het volgende:

Hoe onverschillig kan een mens zijn? Misschien dat Zelenski instemt als de VS en Duitslands 20% van hun grondgebied afstaan aan een willekeurig buurland.
Duitsland heeft die 20% al gedaan.
pi_214995551
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 08:23 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Duitsland heeft die 20% al gedaan.
Deels aan Rusland zelfs…
pi_214995657
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2024 01:50 schreef Parafernalia het volgende:

Dat is wel erg zeg. Veel erger dan de doden die nu vallen en zullen vallen.
pi_214995965
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 13:55 schreef oheng het volgende:

[..]
Afspraken maken met rusland is onmogelijk en zinloos. Zie Budapest akkoorden, Minsk afspraken, Krim verdragen, Kerch verdragen, etc.

rusland heeft zonder overdrijven tientallen verdragen verbroken.

Jij moet eerst bewijzen dat rusland zich aan afspraken zal houden. Tot dat moment is het simplistisch gelul in de ruimte.

Afspraken maken met rusland is letterlijk onmogelijk.
Als we heel eerlijk zijn zijn die garanties alleen af te dwingen wanneer Oekraïne eigen kernbommen ontwikkelt en de raketten die erbij horen. Dat is uiteindelijk de enige taal die de Russen snappen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_214996174
Inmiddels heeft Victoria Nuland bevestigd dat de ‘hoax’ dat het VK en de VS de vredesdeal tussen de Oekraïne en Rusland die op tafel lag hebben getorpedeerd zoals te verwachten simpelweg waar is.

Goh…
pi_214996236
quote:

[..]
Wie is dan de winnaar?
Rusland, want ze hebben er honderden miljarden aan grondstoffen bij gewonnen, wat hun doel altijd al was.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_214996282
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 08:47 schreef Chadi het volgende:

[..]
Misschien ook wel een mooi oplossing voor het Israel conflict, overal waar nu een Jood zit is gewoon Israel. Hamas en alle Pallestijnen moeten de wapens inleveren en ze mogen nooit nog verbanden meer sluiten met Iran, Houties of Hezbollah.
pi_214996293
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 09:46 schreef VEM2012 het volgende:
Inmiddels heeft Victoria Nuland bevestigd dat de ‘hoax’ dat het VK en de VS de vredesdeal tussen de Oekraïne en Rusland die op tafel lag hebben getorpedeerd zoals te verwachten simpelweg waar is.

Goh…
Heb je een bron?
Ik zou het graag willen lezen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_214996301
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 08:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Deels aan Rusland zelfs…
Grotendeels Polen.
pi_214996377
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 09:46 schreef VEM2012 het volgende:

Goh…
Ja, en het is nu ook duidelijk dat Oekraine haar leger allerlei beperkingen zou worden opgelegd, wat de volgende russische invasie enorm zou vergemakkelijken.
En Oekraine mocht geen enkele militaire alliantie aangaan, zoals NAVO.

:')

Afspraken maken met rusland is onmogelijk.

Oh en leuk trucje dat je Oekraine alscwilloos slachtogfer opdient. Het was Zelensky die de beslissing nam. Niet de VS.

[ Bericht 3% gewijzigd door oheng op 16-09-2024 10:21:04 ]
  maandag 16 september 2024 @ 10:16:54 #33
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_214996416
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 08:47 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja wat dan? Elk land dat een ander land binnenvalt maar gewoon z'n gang laten gaan?
  maandag 16 september 2024 @ 10:20:20 #34
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_214996466
quote:
19s.gif Op maandag 16 september 2024 10:02 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Misschien ook wel een mooi oplossing voor het Israel conflict, overal waar nu een Jood zit is gewoon Israel. Hamas en alle Pallestijnen moeten de wapens inleveren en ze mogen nooit nog verbanden meer sluiten met Iran, Houties of Hezbollah.
Kan China nog wat afvallige provincies confisqueren. Alle problemen opgelost :s)
pi_214996513
quote:
88s.gif Op maandag 16 september 2024 00:41 schreef sp3c het volgende:

[..]
Je kunt niet van een land dat je jarenlang in puin hebt geschoten verlangen dat ze neutraal blijven, onafhankelijk misschien maar neutraal zijn ze al een tijdje niet meer

Als er 1 ding niet meer onderhandelbaar is voor Oekraïne dan is het juist die neutrale of onafhankelijke status lijkt me, die willen garanties dat dit in de toekomst niet nog een keer gebeurt en een Russisch 'doenwenietjoh' is weinig geloofwaardig atm

dat moeten de Russen ook wel begrijpen

Daarom, oneindige oorlog.
pi_214996546
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 10:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Heb je een bron?
Ik zou het graag willen lezen.
https://www.commondreams.(...)d-ukraine-peace-deal
  maandag 16 september 2024 @ 10:33:21 #37
6484 ExTec
pi_214996547
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 10:26 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Niets is oneindig, behalve de stupiditeit van mensen.
pi_214996553
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2024 10:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Niets is oneindig, behalve de stupiditeit van mensen.
Nee, dat snap ik ook wel.
pi_214996560
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 10:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Grotendeels Polen.
I know.

Königsberg cs (beetje uit principe dat ik het nog altijd zo noem) is maar een klein stukkie.
pi_214996570
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2024 10:12 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja, en het is nu ook duidelijk dat Oekraine haar leger allerlei beperkingen zou worden opgelegd, wat de volgende russische invasie enorm zou vergemakkelijken.
En Oekraine mocht geen enkele militaire alliantie aangaan, zoals NAVO.

Afspraken maken met rusland is onmogelijk.

Oh en leuk trucje dat je Oekraine alscwilloos slachtogfer opdient. Het was Zelensky die de beslissing nam. Niet de VS.
We zijn weer van ‘het is niet waar’ naar ‘het is wel waar en het is maar goed ook’ aan het gaan.

Keer op keer voorgelogen worden en toch maar het narratief van de dag onvoorwaardelijk blijven geloven. Ik vind het oprecht knap!
  maandag 16 september 2024 @ 10:38:20 #41
6484 ExTec
pi_214996577
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 10:36 schreef VEM2012 het volgende:
Keer op keer voorgelogen worden en toch maar het narratief van de dag onvoorwaardelijk blijven geloven.
Look who's talking.
pi_214996612
quote:

[..]
Onzin. Oekraïne had allang kunnen winnen als we als NAVO niet zo hadden getreuzeld met wapenleveranties en Oekraïne toe hadden gestaan doelen in Rusland zelf aan te vallen. De Russen falen aan alle kanten.
pi_214996783
quote:
10s.gif Op maandag 16 september 2024 10:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Look who's talking.
Please explain.
pi_214996789
quote:
Wat is er mis met die titel dan?
pi_214996808
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 10:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat is er mis met die titel dan?
Kom zeg, dat snap je zelf toch ook wel?
Wat heeft Oekraïne te maken met het feit dat hij Trump (vermoedelijk) wilde neerschieten?
pi_214996819
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:01 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Kom zeg, dat snap je zelf toch ook wel?
Wat heeft Oekraïne te maken met het feit dat hij Trump (vermoedelijk) wilde neerschieten?
Er staat helemaal niet dat Oekraïne er iets mee te maken heeft. Alleen dat de verdachte kennelijk heel erg begaan was met Oekraïne.
pi_214996828
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er staat helemaal niet dat Oekraïne er iets mee te maken heeft. Alleen dat de verdachte kennelijk heel erg begaan was met Oekraïne.
Ik kan ook lezen. Maar waarom de link met Oekraïne leggen? Wat is daar de meerwaarde van, behalve insinueren dat vermoedelijke aanslagplegers iets met Oekraïne hebben?

"Kinderverkrachter en vrouwenmoordenaar was 5 jaar geleden nog in Rusland". Heeft het iets met elkaar te maken? Nee. Insinueert het onnodig dat Rusland er iets mee te maken heeft? Ja.
  maandag 16 september 2024 @ 11:06:18 #49
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_214996832
Als ze de titel echt eerlijk hadden geschreven dan was dat simpelweg: Donald oogst wat hij zaait.
pi_214996839
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:05 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Ik kan ook lezen. Maar waarom de link met Oekraïne leggen? Wat is daar de meerwaarde van, behalve insinueren dat vermoedelijke aanslagplegers iets met Oekraïne hebben?

"Kinderverkrachter en vrouwenmoordenaar was 5 jaar geleden nog in Rusland". Heeft het iets met elkaar te maken? Nee. Insinueert het onnodig dat Rusland er iets mee te maken heeft? Ja.
Het is geen insinuatie, maar het opsommen van feitelijkheden. Hij was er opvallend druk mee. Het is niet alsof hij alleen maar een Oekraïense vlag op Facebook had gezet ofzo.

En natuurlijk is er de vraag wat het motief is en logisch dat men dit koppelt aan het mogelijke motief.

Dus ik snap echt niet waarom je je zo drukmaakt eerlijk gezegd.
pi_214996851
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:06 schreef kl1172 het volgende:
Als ze de titel echt eerlijk hadden geschreven dan was dat simpelweg: Donald oogst wat hij zaait.
Nog zo’n tolerante progressieveling die blaming the victim naar een nieuw niveau tilt.
  maandag 16 september 2024 @ 11:11:41 #52
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_214996881
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nog zo’n tolerante progressieveling die blaming the victim naar een nieuw niveau tilt.
Donald is doormiddel van complete misinformatie al jarenlang op het hoogste niveau onrust en polarisatie aan het stoken en dan ga jij Donald het slachtoffer noemen?
  maandag 16 september 2024 @ 11:14:04 #53
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_214996914

Hier is de dader met de Oekraïense vlag op zijn wang. Het is nu wel overduidelijk dat Zelensky hier opdracht voor heeft gegeven. Stoppen met militaire steun is het enige logische vervolg.
pi_214996915
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:11 schreef kl1172 het volgende:

[..]
Donald is doormiddel van complete misinformatie al jarenlang op het hoogste niveau onrust en polarisatie aan het stoken en dan ga jij Donald het slachtoffer noemen?
Zodat iemand jou probeert te vermoorden ben je inderdaad het slachtoffer.

Maar misschien vind jij dat Trump vermoord moet worden?
pi_214996925
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:14 schreef Twiitch het volgende:
[ afbeelding ]

Hier is de dader met de Oekraïense vlag op zijn wang. Het is nu wel overduidelijk dat Zelensky hier opdracht voor heeft gegeven. Stoppen met militaire steun is het enige logische vervolg.
Als je dit leest in het bericht van de NOS (waarvan je weet dat ze de steun aan Oekraïne steunen nota bene), dan schort er iets aan jouw leesvaardigheid.
  maandag 16 september 2024 @ 11:16:16 #56
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_214996937
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als je dit leest in het bericht van de NOS (waarvan je weet dat ze de steun aan Oekraïne steunen nota bene), dan schort er iets aan jouw leesvaardigheid.
Als je mijn post serieus neemt dan schort er iets aan jouw algehele intelligentie
pi_214996947
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 10:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
We zijn weer van ‘het is niet waar’ naar ‘het is wel waar en het is maar goed ook’ aan het gaan.

Keer op keer voorgelogen worden en toch maar het narratief van de dag onvoorwaardelijk blijven geloven. Ik vind het oprecht knap!
Of iets waar of niet waar is, doe je doorgaans op basis van bewijs.
Niet op basis van conspiracy theorieen.

Heb jij 2 jaar geleden bewijs geleverd? Nee he.
pi_214996964
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zodat iemand jou probeert te vermoorden ben je inderdaad het slachtoffer.

Maar misschien vind jij dat Trump vermoord moet worden?
Trump moet gewoon toegeven aan de eisen van Ryan Wesley Routh. En daarna afspraken maken dat hij zich terugtrekt uit de verkiezingen, en de beveiliging naar huis stuurt.
  maandag 16 september 2024 @ 11:22:24 #59
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_214996983
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2024 11:20 schreef oheng het volgende:

[..]
Trump moet gewoon toegeven aan de eisen van Ryan Wesley Routh. En daarna afspraken maken dat hij zich terugtrekt uit de verkiezingen, en de beveiliging naar huis stuurt.
Dit zou een leuke zijn als Trump een 2e debat had durven aangaan met Kamala.
pi_214996991
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is geen insinuatie, maar het opsommen van feitelijkheden. Hij was er opvallend druk mee. Het is niet alsof hij alleen maar een Oekraïense vlag op Facebook had gezet ofzo.

En natuurlijk is er de vraag wat het motief is en logisch dat men dit koppelt aan het mogelijke motief.

Dus ik snap echt niet waarom je je zo drukmaakt eerlijk gezegd.
Naja, hij was een oplichter:
twitter

Hij zat mogelijk te faken:
twitter

Zat gewoon actief mensen te ronselen om zaken te regelen die verdacht veel met Russche psyops te maken hebben.

Om maar een paar voorbeelden te noemen.

Dus ja, ik kan me druk maken om zoiets.
pi_214996996
quote:
10s.gif Op maandag 16 september 2024 10:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Look who's talking.
Mee eens maar op dit onderwerp heeft hij deels gelijk.
Overigens ben ik het eens met het afschieten van de vredesdeal maar toch wat transparanter in die zaken mag wel.
  maandag 16 september 2024 @ 11:24:28 #62
6484 ExTec
pi_214996999
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 10:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Please explain.
Maar heb je nou eigenlijk je "bron" zelf wel gelezen,

Of werd je getriggerd door de tankie rode lap "victoria nuland"?

Want het is zeer bekend, dat nav die gesprekken rond maidan revolutie,

Waar zij gewoon opmerkte: we hebben een straatvechter en een politicus, als opties voor interim regering, en de politicus heeft betere ervaring, want politicus DUH,

Tankies dat gretig interpreteerden als dat zij eigenhandig wel ff bepaalde wie hoe of wat.
pi_214997006
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 10:42 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Onzin. Oekraïne had allang kunnen winnen als we als NAVO niet zo hadden getreuzeld met wapenleveranties en Oekraïne toe hadden gestaan doelen in Rusland zelf aan te vallen. De Russen falen aan alle kanten.
Oh, Oekraïne is rupsje nooit genoeg?

Het doel van de VS is om Oekraïne een zo goed mogelijke positie te geven aan de onderhandelingstafel. Niet om te winnen, want dat gaat sowieso niet gebeuren. De enige manier om te winnen is om boots on the ground te doen en dat gaan we niet doen.
pi_214997080
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Het doel van de VS is om Oekraïne een zo goed mogelijke positie te geven aan de onderhandelingstafel. Niet om te winnen, want dat gaat sowieso niet gebeuren. De enige manier om te winnen is om boots on the ground te doen en dat gaan we niet doen.
Je zuigt dit allemaal uit je duim. Want je hebt geen idee over alles wat je hier roept
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 16 september 2024 @ 11:46:55 #65
6484 ExTec
pi_214997257
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Complete onzin. En mooie cirkel redenering ook. Ze winnen niet omdat ze niet genoeg materiel krijgen, en dat krijgen ze niet omdat ze niet kunnen winnen.

Maar er is je al ad nauseum uitgelegd dat manschappen helemaal geen probleem is aan oekrainse kant.
pi_214997300
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:16 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Als je mijn post serieus neemt dan schort er iets aan jouw algehele intelligentie
En toch voelde je je zo aangesproken dat je meteen op de man gaat posten. Interesting...
  Overall beste user 2022 maandag 16 september 2024 @ 11:52:35 #67
3928 Ulx
pi_214997306
twitter

Russisch tegenoffensief lijkt mislukt.
pi_214997312
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En toch voelde je je zo aangesproken dat je meteen op de man gaat posten. Interesting...
Haha sulletje
pi_214997319
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2024 11:17 schreef oheng het volgende:

[..]
Of iets waar of niet waar is, doe je doorgaans op basis van bewijs.
Niet op basis van conspiracy theorieen.

Heb jij 2 jaar geleden bewijs geleverd? Nee he.
Om te beginnen waren er al eerder duidelijke aanwijzingen, dit verhaal kwam niet uit het niets. Maar belangrijker: zeggen dat iets niet bewezen is, is wat anders dan zeggen dat het een hoax is.
pi_214997394
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2024 11:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar heb je nou eigenlijk je "bron" zelf wel gelezen,

Of werd je getriggerd door de tankie rode lap "victoria nuland"?

Want het is zeer bekend, dat nav die gesprekken rond maidan revolutie,

Waar zij gewoon opmerkte: we hebben een straatvechter en een politicus, als opties voor interim regering, en de politicus heeft betere ervaring, want politicus DUH,

Tankies dat gretig interpreteerden als dat zij eigenhandig wel ff bepaalde wie hoe of wat.
Het verhaal was nooit dat de VS en het VK het bepaalde, maar dat ze druk uitoefende op Zelenski om de deal categorisch af te wijzen.

En daarvan werd vervolgens ineens beweerd dat het een hoax was, want er lag helemaal niets concreets op tafel, yada, yada, yada.

Kortom: voorliegen.

Met alle respect, maar als je betrouwbaar geacht wil worden, dan moet je gewoon eerlijk zijn en geen onzin de pers in gaan pompen. Als je zo overtuigd bent van dat het de beste optie was voor Oekraïne om deze deal af te wijzen, dan had je gewoon direct kunnen zeggen: ja, dat hebben wij hen sterk geadviseerd en wel hierom.

(overigens, heb jij nou het idee dat dit over 2014 ging?)
pi_214997400
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:53 schreef XLVNB het volgende:

[..]
Haha sulletje
O jee, een internetheld.
  Overall beste user 2022 maandag 16 september 2024 @ 12:03:37 #72
3928 Ulx
pi_214997405
twitter

Goeie deal denk ik.
  maandag 16 september 2024 @ 12:12:25 #73
6484 ExTec
pi_214997498
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 12:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het verhaal was nooit dat de VS en het VK het bepaalde, maar dat ze druk uitoefende op Zelenski om de deal categorisch af te wijzen.

En daarvan werd vervolgens ineens beweerd dat het een hoax was, want er lag helemaal niets concreets op tafel, yada, yada, yada.
Volgens je eigen 'bron' vraagt oekraine om advies, vinden jullie dit een goede deal, en VS en VK zeggen: nee, dat vinden we een slechte deal?

Maar oekrainers als willoze trekpoppen is een evergreen voor jou, is het niet.

En voor de rest heb ik geen idee, wiens kwalificatie dat het een hoax was, jij precies op wie aan het projecteren bent.

quote:
(overigens, heb jij nou het idee dat dit over 2014 ging?)
Dat is slechts ter illustratie waarom jij met nuland op de proppen komt. We kunnen immers constateren dat in wappieland ze een factor is.
pi_214997633
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2024 12:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Volgens je eigen 'bron' vraagt oekraine om advies, vinden jullie dit een goede deal, en VS en VK zeggen: nee, dat vinden we een slechte deal?

Maar oekrainers als willoze trekpoppen is een evergreen voor jou, is het niet.

En voor de rest heb ik geen idee, wiens kwalificatie dat het een hoax was, jij precies op wie aan het projecteren bent.
[..]
Dat is slechts ter illustratie waarom jij met nuland op de proppen komt. We kunnen immers constateren dat in wappieland ze een factor is.
Je bent in ieder geval niet vies van wat stropoppen en ad hominems. De reden waarom Nuland nu naar voren komt is omdat ze in een podcast hier iets over heeft verteld wat haaks staat op de onderbouwing waarom het een hoax zou zijn geweest.

Dat je het verhaal van Nuland 1:1 wenst te geloven, met name omdat dat kennelijk zou inhouden dat die Oekraïners het document niet konden lezen en de Amerikanen wel (terwijl de taal logischerwijs niet Engels zal zijn geweest, maar de taal die beide partijen wel goed beheersen), is dan wel weer amusant vind ik.
  maandag 16 september 2024 @ 12:38:01 #75
6484 ExTec
pi_214997715
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 12:29 schreef VEM2012 het volgende:
Dat je het verhaal van Nuland 1:1 wenst te geloven, met name omdat dat kennelijk zou inhouden dat die Oekraïners het document niet konden lezen en de Amerikanen wel (terwijl de taal logischerwijs niet Engels zal zijn geweest, maar de taal die beide partijen wel goed beheersen), is dan wel weer amusant vind ik.
Waar haal je dit vandaan? Staat niet in je bron.
  Overall beste user 2022 maandag 16 september 2024 @ 13:36:47 #76
3928 Ulx
pi_214998177
twitter
pi_214998188
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2024 10:16 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Ja wat dan? Elk land dat een ander land binnenvalt maar gewoon z'n gang laten gaan?
Dat zeg ik niet. Misschien dat er andere oplossingen zijn zoals niet bij de NAVO.
  Overall beste user 2022 maandag 16 september 2024 @ 13:40:43 #78
3928 Ulx
pi_214998195
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 13:38 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet. Misschien dat er andere oplossingen zijn zoals niet bij de NAVO.
Ja, Rusland rot op en betaalt de aangerichte schade.
  Moderator maandag 16 september 2024 @ 13:49:44 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214998244
quote:

[..]
Lijkt me sterk

Oorlog is nooit oneindig want niemand vind het leuk
pi_214998558
quote:
88s.gif Op maandag 16 september 2024 13:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
Lijkt me sterk

Onzin, oorlog is een eigenschap van de menselijke soort, evenals bij chimps. Het is er dan ook altijd geweest.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator maandag 16 september 2024 @ 14:34:19 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214998580
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 14:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Onzin, oorlog is een eigenschap van de menselijke soort, evenals bij chimps. Het is er dan ook altijd geweest.
ok

noem mij 1 oneindige oorlog
  Moderator maandag 16 september 2024 @ 14:34:40 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214998583
korea is gegeven dus die telt niet
  Moderator maandag 16 september 2024 @ 14:35:14 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214998590
met je onzin :')
pi_214998784
Intolerant voor intolerantie
pi_214998856
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 13:38 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat Poetin aan een galg wordt opgehangen, hangend boven een tankstation.
pi_214999408
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 15:06 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Dat Poetin aan een galg wordt opgehangen, hangend boven een tankstation.
Nee, gewoon in een massagraf gooien met de rest van de Russische soldaten die hij de dood in heeft gejaagd.

Wel eerst doodschieten anders kruipt hij er gewoon weer uit
Intolerant voor intolerantie
  maandag 16 september 2024 @ 16:23:23 #87
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214999478
quote:
88s.gif Op maandag 16 september 2024 14:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
ok

80 jarige oorlog
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214999502
quote:

[..]
ok

Prijzenoorlog
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_214999534
Het was natuurlijk wel te verwachten. Maar ik vind dit een goed signaal.

quote:
Hongarije stopt steun aan deel Oekraïense vluchtelingen

Europese lidstaten moeten alle vluchtelingen uit Oekraïne bescherming bieden, maar de Hongaarse regering maakt sinds kort onderscheid: vluchtelingen uit 'veilig' gebied krijgen geen steun meer.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)aiense-vluchtelingen
pi_214999638
quote:
88s.gif Op maandag 16 september 2024 13:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
Lijkt me sterk

Zo letterlijk moet je oneindig natuurlijk ook niet nemen tenzij je een autist bent. Over 50-75 jaar is de wereld al weer heel anders. Dan zou zoiets ook heel anders kunnen zijn. Maar om te eindigen moet zowel Rusland als Oekraïne er iets mee winnen. Voor Rusland lijkt me geen Oekraïens NAVO lidmaatschap zoiets. Als dat voor Oekraïne onbespreekbaar is dan blijft het gewoon maar doorgaan in meer of mindere mate. Tot dat de wereld er weer totaal anders uitziet.

Of Rusland moet volledig verslagen gaan worden, maar dat gaat niet gebeuren.
pi_214999657
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 16:31 schreef Chadi het volgende:
Het was natuurlijk wel te verwachten. Maar ik vind dit een goed signaal.
[..]

Zat er aan te komen, op zich ook niets mis mee.

Neem bijvoorbeeld Lviv. Wat is de kans om daar door een raket geraakt te worden versus de kans om te overlijden door een auto-ongeluk? Dat er een raket op Lviv kan vallen betekend niet dat iedereen daar maar weg moet.
  maandag 16 september 2024 @ 16:52:26 #92
6484 ExTec
pi_214999704
quote:

[..]
ok

Patatje oorlog.
pi_214999719
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 16:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Neem bijvoorbeeld Lviv. Wat is de kans om daar door een raket geraakt te worden versus de kans om te overlijden door een auto-ongeluk? Dat er een raket op Lviv kan vallen betekend niet dat iedereen daar maar weg moet.
Denk dat opvang in eigen land uiteindelijk het beste is. Nu verlaten veel zieken, werkzoekenden en (toekomstig) dienstplichtigen het land. In het begin zag je veel goed geschoolde personen nu zie je vooral de onderkant van de maatschappij wat deze kant op komt uit alle hoeken van Oekraïne. Soms hebben ze al een tijdje ergens anders gewoond.
pi_214999813
quote:

[..]

Deze uitspraak is zo bizar dom ...

Ik vroeg me al een tijdje af wat er in jouw hoofd omgaat tot ik laatst onderstaande las en toen vielen wel veel puzzelstukjes op hun plek

quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 10:02 schreef Discombobulate het volgende:
Chemsex denk ik.

Gewoon de hele avond snuiven en neuken en over het leven praten.
  maandag 16 september 2024 @ 17:11:16 #95
6484 ExTec
pi_214999904
Ons doorgesnoven orakel _O-
pi_215000137
quote:
President Vladimir Poetin heeft maandag opdracht gegeven om de normale omvang van het Russische leger met 180.000 troepen te vergroten tot 1,5 miljoen soldaten,. Het is al de derde keer dat hij de gelederen uitbreidt sinds het begin van de invasie van Oekraïne, in februari 2022.

In een decreet dat op de website van het Kremlin werd gepubliceerd, gaf Poetin opdracht om de totale omvang van de strijdkrachten te vergroten tot 2,38 miljoen mensen, waarvan hij zei dat 1,5 miljoen actieve militairen zouden moeten zijn.

Poetin had eerder al twee officiële verhogingen van het aantal gevechtstroepen bevolen - respectievelijk met 137.000 en 170.000.

Bovendien mobiliseerde Rusland in september en oktober 2022 meer dan 300.000 soldaten in een oefening die tienduizenden mannen in de dienstplichtige leeftijd ertoe aanzette het land te ontvluchten.
https://www.ad.nl/buitenl(...)an-rusland~a93cbee3/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215000164

Grappige timing met Rusland die vandaag bericht over:

quote:
‼️🇺🇦🏴‍☠️ Budanov is in contact with the head of the terrorist group "Nusra" and is recruiting terrorists into the ranks of the Armed Forces of Ukraine, — Al-Watan, citing sources

The leader of Hayat Tahrir al-Sham, Abu Mohammad Julani, is in question. The GUR is reportedly recruiting people from post-Soviet countries to join the organization, and their training and transfer to Ukraine has been ongoing for two months.
In addition, Ukrainian intelligence is allegedly developing plans for secret attacks on Russian troops in Syria with the covert support of the Syrian Democratic Forces.
t.me/RVvoenkor
Dit is overigens dezelfde eenheid van Oekraiense geheimedienst die een Russische propagandist vermoorde in Belgorod.

twitter
pi_215000202
quote:

[..]

Er zijn dit jaar 24 inslagen in Lviv gemeldt, waar dus de recenste van anderhalf week geleden met 7 doden.

De meeste raketten en drones die naar het westen vliegen worden ook onderschept.
Nog steeds is trouwens civiele infrastructuur als het energie - en waternetwerk zeer instabiel.

Maargoed, je bent dus van mening dat dat veilig is. Maar de mensenrechtenverdragen zullen wel anders indiceren.

Als Nederland bijvoorbeeld iets als Hongarije probeert dan kun je hier (gelukkig) gewoon naar de rechter of desnoods naar het Europees Hof (misschien in Hongarije ook, en krijgt het daar nog een staartje), verdwijnt dergelijke besluitvorming linea recta in de prullenbak.
pi_215000218
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 17:37 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Er zijn dit jaar 24 inslagen in Lviv gemeldt, waar dus de recenste van anderhalf week geleden met 7 doden.

De meeste raketten en drones die naar het westen vliegen worden ook onderschept.
Nog steeds is trouwens civiele infrastructuur als het energie - en waternetwerk zeer instabiel.

Maargoed, je bent dus van mening dat dat veilig is. Maar de mensenrechtenverdragen zullen wel anders indiceren.

Als Nederland bijvoorbeeld iets als Hongarije probeert dan kun je hier (gelukkig) gewoon naar de rechter of desnoods naar het Europees Hof (misschien in Hongarije ook, en krijgt het daar nog een staartje), verdwijnt dergelijke besluitvorming linea recta in de prullenbak.
Ik moet overigens wel zeggen dat ik het een lastige zaak blijf vinden als het gaat om mannen van mobilisatie leeftijd.
  maandag 16 september 2024 @ 17:51:27 #100
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_215000335
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 16:42 schreef Discombobulate het volgende:

Rusland valt uit elkaar. Burgeroorlog, opstanden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_215000552
Komende winter wordt weer dramatisch en zullen er weer miljoenen Oekraïners zonder electriciteit komen te zitten. Overal door het hele land heen, ook in het, zogenaamd, veilige deel
Цой жив
pi_215000595
Nou ja genoeg ruimte buiten Lviv, die boerendorpjes enzo.
pi_215000600
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2024 18:12 schreef Zwoerd het volgende:
Komende winter wordt weer dramatisch en zullen er weer miljoenen Oekraïners zonder electriciteit komen te zitten. Overal door het hele land heen, ook in het, zogenaamd, veilige deel
Hoeveel miljoen hadden afgelopen winter geen stroom dan?
pi_215000610
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2024 18:12 schreef Zwoerd het volgende:
Dat is nu toch ook al zo? Vrouw uit Oekraïne van mijn buurman zegt dat haar familie in Kiev maar 3-4 uur stroom heeft per dag.
pi_215000634
quote:

[..]

Ik zeg niet dat het veilig is, ik zeg alleen dat er een risicoanalyse moet worden gemaakt. Net zoals dat hier gebeurd bij autorijden, brandveiligheid, infectieziektes, etc.
pi_215000644
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 18:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat is nu toch ook al zo? Vrouw uit Oekraïne van mijn buurman zegt dat haar familie in Kiev maar 3-4 uur stroom heeft per dag.
Geen stroom of tijdelijk is niet hetzelfde.

Ben jij nog steeds van mening dat Oekraïne het nog geen week zal uithouden in Koersk, en dat de Russen ze binnen no time wegjagen? Of wat stond je toen ook alweer te verkondigen?
pi_215000655
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 18:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Kharkov en Odessa ook, maar dan komt zo de winter eraan en zal Rusland, net zoals ze de vorige winters hebben gedaan, zich nog meer gaan richten op de civiele infrastructuur. Dan kan je moeilijk spreken over veilige gebieden.
Цой жив
pi_215000656
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 18:21 schreef havanagila het volgende:

[..]
Geen stroom of tijdelijk is niet hetzelfde.

Ben jij nog steeds van mening dat Oekraïne het nog geen week zal uithouden in Koersk, en dat de Russen ze binnen no time wegjagen? Of wat stond je toen ook alweer te verkondigen?

Als je gewoon even opgelet had ben ik daar een paar weken geleden al op teruggekomen. Wat de fok is er mis met je ongelijk toegeven... Mag dat niet ofzo?
  Moderator maandag 16 september 2024 @ 18:31:40 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215000704
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 16:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Zo letterlijk moet je oneindig natuurlijk ook niet nemen tenzij je een autist bent. Over 50-75 jaar is de wereld al weer heel anders. Dan zou zoiets ook heel anders kunnen zijn. Maar om te eindigen moet zowel Rusland als Oekraïne er iets mee winnen. Voor Rusland lijkt me geen Oekraïens NAVO lidmaatschap zoiets. Als dat voor Oekraïne onbespreekbaar is dan blijft het gewoon maar doorgaan in meer of mindere mate. Tot dat de wereld er weer totaal anders uitziet.

zo letterlijk stelde jij het zelf autistje :')

als de NAVO Oekraine lid maakt is het gewoon klaar, ongeacht wat Rusland ervan vind
  Overall beste user 2022 maandag 16 september 2024 @ 18:31:53 #110
3928 Ulx
pi_215000706
twitter
pi_215000715
twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

Nog een aantal luchtaanvallen van Rusland te zien op zijn account.
pi_215000720
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 18:23 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Als je gewoon even opgelet had ben ik daar een paar weken geleden al op teruggekomen. Wat de fok is er mis met je ongelijk toegeven... Mag dat niet ofzo?
Weet ik niet. Je beweringen zijn nogal.....Russisch. Dat is alles
pi_215000778
twitter
pi_215000787
quote:

[..]

Orban moet je niet al te serieus nemen. Aan het begin van de oorlog liet hij ook geen vluchtelingen toe uit Oekraïne. Alleen was het verkiezingstijd en lieten de peiling zien dat hij de verkiezingen aan het verliezen was. Toen is hij gedraaid en mochten vluchtelingen uit Oekraïne Hongarije wel in. Zal me niks verwonderen als hij nog een keer draait. Hetzelfde geld voor de PIS partij in Polen die wouden in het begin ook niks doen voor Oekraïne. Maar door de enorme druk vanuit de eigen bevolking zijn die ook van mening veranderd om maar aan de macht te blijven. Veel Oostblok landen zijn gewoon niet zo fan van de Russen en wat ze in het verleden daar geflikt hebben met bijvoorbeeld de Hongaarse opstand, Praagse lente en het bloedbad van Katyn.
pi_215000855
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/09/15/7475143/index.amp
quote:
Civilians rat out Kadyrovites to Ukrainian defence forces in Kursk Oblast
More and more Russians, both civilians and military, are cooperating with the Ukrainian defence forces. Residents of Kursk Oblast are reporting Kadyrovites en masse, as this is the only way to protect themselves from them [Kadyrovites is the collective term for Chechen troops loyal to the country's leader, Ramzan Kadyrov – ed.]

Source: National Resistance Center (CNS)

Quote: "Similarly, behind almost every effective strike deep into the temporarily occupied territories, there are people who are providing information about air defence positions, ammunition depots or the movement of Russian units."

Details: The CNS said that on 31 August, it was reported that on the Kursk front, the Ukrainian Armed Forces had shot down an unusual target – a rare Orion reconnaissance and attack UAV, "a kind of Russian Bayraktar", but not as good.

According to open sources, up to 30 of these drones were produced, and at least six were shot down (excluding the one in Kursk Oblast), with the destruction confirmed visually. Their cost is not disclosed, but the total investment in this project has already amounted to about US$30 million.

The Orions are manufactured by the Russian joint-stock company Kronstadt, a self-described "leader of the national unmanned aerial vehicle industry" in Russia. The company is based in St. Petersburg and has offices in Moscow. In addition to Orion, it produces several other drone systems.

According to the CNS, the Russians themselves were involved in the destruction of this particular Orion. More precisely, an informant within the group that maintains and pilots these drones is connected to Kronstadt.

This person got in touch with representatives of certain units of Ukraine's defence forces and offered to provide information about the UAVs, the control system and personnel training – and most importantly, how the Russians use Orions against Ukrainian troops.

With all this information, the Ukrainian Air Force was able to ambush this rare and expensive Russian UAV.
Het zou mij niks verbazen. Niemand vindt de tiktok soldaten leuk.
pi_215000992
pi_215001058
https://mil.in.ua/en/news(...)m-near-novorossiysk/
quote:
Russians deploy GPS jamming system near Novorossiysk

Russian Navy base in Novorossiysk. Photo: Google Earth

Russians deployed a GPS jamming system near the port of Gelendzhik in Novorossiysk.

OSINT analyst H I Suttonl reported on this.

The analysis used information from an Automatic Identification System (AIS), which is used in civilian shipping.

For example, when analyzing the AIS system, it was noticed that the location of Russian ships differed from their actual location.
SPOILER
pi_215001140
https://united24media.com(...)erview-with-cnn-2349
quote:
Five Takeaways From President Zelenskyy's Interview With CNN
on September 13, Ukraine’s President Volodymyr Zelenskyy gave an interview with CNN's Fareed Zakaria where he addressed Ukraine’s challenges on the battlefield, the need to be able to strike Russian territories, and his stance on Trump’s statements.

Here is an overview of the interview’s main points.

Lack of munition
Zelenskyy revealed that the military aid provided to Ukraine is barely able to equip even 4 of the 14 brigades that need to be prepared.

"First, it’s going very slowly [delivery of aid packages from allies]. Second, we need 14 brigades to be ready. As of now we do not have that, from this package of brigades we did not equip even 4," said Zelenskyy.

Zelenskyy pointed out that the country exhausted all of its reserves during the eight-month delay before the US Congress approved aid to Ukraine.
SPOILER
pi_215001142
quote:
88s.gif Op maandag 16 september 2024 18:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
zo letterlijk stelde jij het zelf autistje :')

als de NAVO Oekraine lid maakt is het gewoon klaar, ongeacht wat Rusland ervan vind
Maar je snapt toch ook wel hoe het woordje oneindig gebruikt kan worden in het dagelijks leven. "Die middag duurde echt oneindig lang" etc.

Wat betreft dat tweede, een land in oorlog kan geen NAVO lid worden. Daarom zal Rusland ook niet de oorlog stoppen in dat geval. En zal het altijd een Koreageval blijven.
pi_215001159
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 18:33 schreef havanagila het volgende:

[..]
Weet ik niet. Je beweringen zijn nogal.....Russisch. Dat is alles
Opletten dan, chef, want ik had allang m'n ongelijk toegegeven.
  Moderator maandag 16 september 2024 @ 19:16:41 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215001172
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 19:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar je snapt toch ook wel hoe het woordje oneindig gebruikt kan worden in het dagelijks leven. "Die middag duurde echt oneindig lang" etc.
ok dus het duurt al echt oneindig lang

nietszeggend statement in dat geval _O-

quote:
Wat betreft dat tweede, een land in oorlog kan geen NAVO lid worden. Daarom zal Rusland ook niet de oorlog stoppen in dat geval. En zal het altijd een Koreageval blijven.
natuurlijk kan dat wel, enige wat nodig is is 32x ja en een referendum in Oekraine waar waarschijnlijk ook wel een ja uit komt rollen
pi_215001220
https://novayagazeta.eu/a(...)or-in-russia-en-news
quote:
Former member of Ukrainian parliament accused of being ‘Russian agent’ appointed senator in Russia

Photo: Andriy Derkach / Telegram

A former member of the Ukrainian parliament who was accused of working for a network of Kremlin agents to facilitate a Russian takeover of the country has been appointed a senator in Russia’s Federation Council, Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL) reported on Sunday.

The governor of Russia’s southern Astrakhan region, Igor Babushkin, signed a decree appointing Andriy Derkach to represent the region as a senator in Russia’s upper house of parliament on Thursday, RFE/RL said.

Derkach, who served as a deputy in Ukraine’s Verkhovna Rada for over 20 years where he represented now mostly banned pro-Russian parties, fled to Russia following the start of the full-scale war in February 2022.
SPOILER
pi_215001386
https://www.kyivpost.com/post/39066
quote:
Russian Media Claims Ukraine Planning ‘Staged Missile Attack,’ Kyiv Denounces Disinformation
According to the Russian claims, Ukraine is planning a “staged Russian missile attack” on a children’s institution.

Russian outlets have spread false claims that Ukraine is planning a “staged Russian missile attack” on a children’s institution, such as a kindergarten or hospital, in a “territory controlled by Kyiv.”

The Center for Countering Disinformation (CCD) has dismissed these statements as outright disinformation.

The claims originated from the RIA Novosti agency and the Foreign Intelligence Service of the Russian Federation.

According to the Russian claims, Ukraine supposedly aims to use this alleged provocation to “boost morale among Armed Forces of Ukraine (AFU) fighters… justify the lifting of Western restrictions on the use of long-range missiles deep into Russia… and gain support from countries in the Global South.”

The CCD quickly responded, labelling these statements as disinformation with no real basis. They suggested that such disinformation could signal that Russia is preparing another attack on civilian targets.

“Russia continues to use disinformation campaigns to justify the massive crimes of its army, including attacks on civilian targets, including children’s institutions,” the message on the CCD Telegram channel read.

The CCD also mentioned previous instances where Russia attempted to shift blame onto Ukraine, such as during the occupation of Bucha and after the missile strike on the Okhmatdyt Children’s Hospital.
Dan weten we gelijk wie er verantwoordelijk is als er weer een kinderziekenhuis in Oekraïne geraakt wordt. Rusland dus.
pi_215001396
https://kyivindependent.com/denmark-f16-2024/
quote:
Ukraine to receive another batch of Danish F-16s this year, minister says
The Danish government promised to transfer another batch of F-16 fighter jets to Ukraine later this year, the DR broadcaster reported on Sept. 15, citing Danish Defense Minister Troels Lund Poulsen.

"Denmark will deliver an additional contribution of F-16 aircraft in the second half of 2024," Poulsen said in a comment to the Ritzau news agency after his visit to Kyiv.

Ukraine received its first U.S.-made fourth-generation jets in late July, one year after Denmark, the Netherlands, and other foreign partners launched the fighter jet coalition for Kyiv.

Danish Prime Minister Mette Frederiksen confirmed on Aug. 31 that these initial F-16s included aircraft from Denmark, while earlier reports suggested that the first batch was comprised of Dutch planes.

Copenhagen has pledged to deliver 19 aircraft to Ukraine in total but did not disclose how many had already been provided. Poulsen did not name the size of the second batch either "for the sake of operational security."

Kyiv has already deployed F-16s to intercept Russian mass aerial attacks. One aircraft crashed during such a mission, marking Ukraine's first F-16 loss.

Ukraine was also promised 24 F-16s by the Netherlands, six by Norway, and 30 by Belgium. President Volodymyr Zelensky said his country needs at least 128 F-16s to successfully counter Russian air power.
pi_215001430
https://news.liga.net/en/(...)losses-on-own-forces
quote:
Russians strike near aggregate plant in Vovchansk, inflict losses on own forces
Russian troops have been blocked at this facility for several months

In Vovchansk, Kharkiv Oblast, Russian forces shelled areas near the aggregate plant, accidentally causing losses to their own units, according to a report by the Ukrainian Kharkiv Operational-Tactical Group.

On the evening of September 15, invaders in northern Vovchansk attempted to transport personnel using motor vehicles, which were subsequently destroyed by fire strikes.

In addition, the occupiers used multiple rocket launchers to hit areas adjacent to the aggregate plant, causing casualties to their own units.

Russians in Vovchansk are also conducting operations to evacuate injured personnel and provide logistical support.

On August 25, group spokesman Vitaliy Sarantsev reported that Russian troops had been blocked at the aggregate plant for several months. He also mentioned that the invaders continue to use drones for logistical tasks, particularly within the plant's territory.
SPOILER
pi_215001459
https://united24media.com(...)t-a-provocation-2365
quote:
Kremlin Reacts to Ukraine’s Call for UN and Red Cross in Kursk Region, Calling It a Provocation
The Kremlin has responded sharply to Ukraine’s request for the United Nations and the International Committee of the Red Cross (ICRC) to visit areas of the Kursk region currently under Ukrainian control. Dmitry Peskov, the spokesperson for the Russian leader, dismissed the invitation as a provocation.

According to TASS, Peskov stated, “We expect that such provocative statements will not be taken seriously by the intended recipients. This is pure provocation.”

Earlier, Ukraine’s Ministry of Foreign Affairs had formally invited the UN and the ICRC to assist with humanitarian efforts in parts of the Kursk region, where Ukrainian forces have been active since August 6, 2024. The Ukrainian government emphasized its commitment to international humanitarian law and the protection of civilians, asserting that its military operation aims to create a buffer zone to prevent further Russian aggression.

The Ukrainian Ministry of Foreign Affairs highlighted that since the beginning of the operation, Ukrainian Defense Forces have adhered to humanitarian principles, providing aid and evacuations for civilians in the region. Ukraine has requested that the UN and the ICRC engage in humanitarian response efforts to address the needs of the affected population.
pi_215001586
https://mil.in.ua/en/news(...)zha-in-kursk-oblast/
quote:
Ukrainian Drone Downs ZALA Lancet Over Sudzha in Kursk Oblast

Enemy ZALA Lancet loitering munition. Source: Serhii Sternenko
A Ukrainian interceptor drone has shot down an enemy ZALA Lancet kamikaze drone over Ukrainian-controlled Sudzha.

The video was posted by volunteer Serhii Sternenko.

The footage shows an interceptor drone of the Ukrainian Defense Forces pursuing with an enemy loitering munition from behind.

The Ukrainian drone operator landed the interceptor drone directly on the fuselage of the Lancet.
SPOILER
  Overall beste user 2022 maandag 16 september 2024 @ 20:22:20 #129
3928 Ulx
pi_215002019
twitter

Ik begin toch te twijfelen aan de Russische strategie.
pi_215002146
https://www.reddit.com/r/(...)drone_team_used_fpv/
Ukrainian Navy's "Black Six" drone team used FPV strike drones and FPV drone bombers to destroy and burn Russian infantry positions and ammunition depots.

https://www.reddit.com/r/(...)one_unit_of_the_1st/
Russian commander of the drone unit of the 1st Slavyansk Brigade testifies that all their specialists were disbanded and sent to assault as ordinary infantrymen. Moreover, they were informed that they would be 200s [dead] as soon as possible.

https://www.reddit.com/r/(...)_down_russian_state/
Ukrainian troops pull down Russian state propaganda in the Kursk region - September 2024

https://www.reddit.com/r/(...)vealed_recruits_get/
A former Russian convict revealed recruits get only 3 weeks training before deployment. Assigned as a UAV operator, but upon arrival in Vovchansk, he didn’t operate drones; instead, he found himself fleeing from them. He'd prefer 10 more years in prison over returning to what he described as "hell.

https://www.reddit.com/r/(...)nina_yesenin_street/
Belgorod today, ul. Yesenina (Yesenin street)

https://www.reddit.com/r/(...)_attacked_a_russian/
Ukrainian "Sky Lords" UAV unit attacked a Russian trench system using a FPV strike drone armed with a thermite torch.

https://www.reddit.com/r/(...)chs_tank_company_of/
Ukrainian "Tankers of Tur" (Aurochs) tank company of the 225th separate assault batallion, retrieved a variety of damaged vehicles and one captured vehicle during the special operation in the Kursk region.

https://www.reddit.com/r/(...)a_group_hit_russian/
Ukrainian UAV unit "Hora Group" hit Russian soldiers with drone dropped ammunition after spotting them disembarking from a small boat. Somewhere near the Dnipro river, probably Kherson region.
pi_215002168
twitter

twitter
pi_215002208
https://united24media.com(...)ime-in-one-week-2350
quote:
Russian Military Aircraft Tracked in Alaska Airspace for Third Time in One Week
On September 14, two Russian IL-38 military aircraft were detected and tracked while operating in the Alaska Air Defense Identification Zone (ADIZ ), marking the third such incident within a week, according to a North American Aerospace Defense Command (NORAD) report released on September 15.

The Russian planes stayed in international airspace and did not breach US or Canadian airspace, NORAD stated, adding that the flights are "not seen as a threat."

Earlier in the week, on September 11, NORAD reported detecting two Russian military aircraft in the ADIZ. Two days later, on September 13, the agency tracked a pair of Russian Tu-142 military aircraft in the same area.

NORAD defines the ADIZ as a "stretch of international airspace that requires the ready identification of all aircraft in the interest of national security."

Earlier this summer, on July 25, the US and Canada—both part of NORAD—scrambled fighter jets to intercept Russian and Chinese military planes in the ADIZ. US F-16 and F-35 fighter jets, along with Canadian CF-18s, intercepted Russian and Chinese bombers. NORAD also detected and tracked four Russian warplanes in the ADIZ in mid-August.

NORAD notes that such incidents occur "regularly."
  maandag 16 september 2024 @ 20:59:46 #133
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215002409

19 % dat valt me tegen doe dan gelijk 20% rente

Poetin gaat door tot alles kapot is in Ruzzia
an de printer,
de nieuwe soldaten krijgen allemaal een heleboel roebels vers van de printer om thuis te laten , de trucendoos van Poetin gaat wagenwijd open

quote:
19%
Russia's central bank raised its key interest rate on Friday from 18% to 19% as the country struggles with high inflation, with government spending on the military straining the economy.3 dagen geleden

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 16-09-2024 23:33:03 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215002436
twitter
pi_215002469
twitter

Oekraine heeft eindelijk de fabriek in zuid/centrum vovchansk veroverd.
pi_215002717
twitter

De meest belangrijke ontwikkeling en beste aan oekraiense zijde sinds recente tijden deze oorlog.
  Overall beste user 2022 maandag 16 september 2024 @ 23:01:51 #137
3928 Ulx
pi_215003362
Iets duidelijker kaartje over de nieuwe evacuatie in Koersk.

twitter
pi_215003684
Zijn lekker bezig op Russische televisie.
Binnenkort een aanval op het Westen. Ze moeten weten dat Amerika niet onschendbaar is.
Maar het kan ook Londen zijn.
Russen willen Londen en Washington zien branden en iedereen gaat op YouTube zien hoe.
( ze stonden zich al te verheugen in de studio)
pi_215003710
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 00:32 schreef quirina het volgende:
Zijn lekker bezig op Russische televisie.
Binnenkort een aanval op het Westen. Ze moeten weten dat Amerika niet onschendbaar is.
Maar het kan ook Londen zijn.
Russen willen Londen en Washington zien branden en iedereen gaat op YouTube zien hoe.
( ze stonden zich al te verheugen in de studio)
Ach, laat die propagandisten maar lekker. Als ze het echt zouden doen, gebeurt hetzelfde met Moskou. Dat weten ze zelf ook.
pi_215003990
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 20:22 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Ik begin toch te twijfelen aan de Russische strategie.
Oekraïne heeft de laatste weken ook geëvacueerd aan hun zijde van de grens. Blijkbaar komt er daar straks een confrontatie.
De Russen verwachten daar dus een nieuw Oekraïens Ardennenoffensief.

[ Bericht 4% gewijzigd door Idisrom op 17-09-2024 04:04:34 ]
pi_215004018
Het wordt tijd dat Moskou hard gebombardeerd wordt met bommen. Poetin denkt de werekd bang te kunnen maken met zijn dreigingen van 3e wereldoorlog en kernwapens. Amerika weet precies wanneer Rusland aanstalten maakt om een kernwapen in te zetten. Voordat ze die kans krijgen zal Moskou van de aarde verdwijnen.

Tijd om heel erg hard op te treden tegen Poetin en zijn uitermate zwakke leger. Rusland moet ALLE grond van Oekraine terug geven, inclusief de Krim. Doet Rusland dat niet, dan dreigen met kernwapens op Moskou!!!
  Moderator dinsdag 17 september 2024 @ 05:09:44 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215004027
Lol nee _O-
pi_215004049
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 04:50 schreef Alicia76 het volgende:
Het wordt tijd dat Moskou hard gebombardeerd wordt met bommen. Poetin denkt de werekd bang te kunnen maken met zijn dreigingen van 3e wereldoorlog en kernwapens. Amerika weet precies wanneer Rusland aanstalten maakt om een kernwapen in te zetten. Voordat ze die kans krijgen zal Moskou van de aarde verdwijnen.

Tijd om heel erg hard op te treden tegen Poetin en zijn uitermate zwakke leger. Rusland moet ALLE grond van Oekraine terug geven, inclusief de Krim. Doet Rusland dat niet, dan dreigen met kernwapens op Moskou!!!
Ongeveer een kwartier zijn ze onderweg. En er wordt vrijwel direct terug geschoten. Leuk dat jij bereid bent te sterven om Rusland een lesje te leren. Maar neem de rest niet in zo’n oliedom plan mee.
pi_215004052
De Russen hebben gevangenissen leeggeplukt en naar het front gestuurd om als meat te dienen.
Is het niet een idee om de echte zware jongens in onze gevangenissen naar Oekraine te sturen om daar in het leger te gaan ? Bedoel win win situatie toch...

Verder ben ik erg benieuwd hoe de Kursk incursion uiteindelijk zal uitpakken voor Oekraine, hopelijk houden ze het lang vol daarzo.
pi_215004661
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 05:56 schreef AFA2022 het volgende:
De Russen hebben gevangenissen leeggeplukt en naar het front gestuurd om als meat vlees te dienen.
Is het niet een idee om de echte zware jongens in onze gevangenissen naar Oekraine te sturen om daar in het leger te gaan ? Bedoel win win situatie toch...

Verder ben ik erg benieuwd hoe de Kursk incursion inval uiteindelijk zal uitpakken voor Oekraine, hopelijk houden ze het lang vol daarzo.
Als "vlees" dienen? Zijn Russische militairen kannibalen?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  dinsdag 17 september 2024 @ 07:55:50 #146
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_215004713
quote:
De Russen hebben gevangenissen leeggeplukt en naar het front gestuurd om als meat te dienen.

Verder ben ik erg benieuwd hoe de Kursk incursion uiteindelijk zal uitpakken voor Oekraine, hopelijk houden ze het lang vol daarzo.
Ik weet niet hoe ver Taghi en z'n mocroboys komen in de loopgraven :') .
pi_215005151
quote:

.....knip.....

Verder ben ik erg benieuwd hoe de Kursk incursion inval uiteindelijk zal uitpakken voor Oekraine, hopelijk houden ze het lang vol daarzo.
De Russen hopen nog wel dat ze het nog even volhouden. En ondertussen proberen de Russen onderlangs bij de rivier Psel de boel af te sluiten.
pi_215005271
De Poetinpijpers van complotkrantje De Andere Krant gaan demonstreren in het centrum van Den Haag. Misschien dat ik vanmiddag nog even langs ga om een stapel in de fik te steken. https://x.com/AndereKrant/status/1835658227549147441
  dinsdag 17 september 2024 @ 09:47:49 #149
6484 ExTec
pi_215005499
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2024 07:49 schreef HSG het volgende:

[..]
Als "vlees" dienen? Zijn Russische militairen kannibalen?
Nou, filmpjes daarover wachten we nog op :)

Ondertussen zijn ze wel hondenvoer.

twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 10:29:50 #150
3928 Ulx
pi_215005838
twitter

Weer vijftig minder. En de training van de rest zal ook wel vertraging oplopen.
pi_215005862
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2024 09:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nou, filmpjes daarover wachten we nog op :)

Ondertussen zijn ze wel hondenvoer.

[ x ]
Laat trump het maar niet zien. Die stuurt alle honden het land uit
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 10:50:15 #152
3928 Ulx
pi_215005960
twitter

Nice.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 11:12:30 #153
3928 Ulx
pi_215006149
Oekraïne gaf enkele weken terug al aan dat ze wèl industriële capaciteit hebben om wapens te bouwen, maar het geld een issue is. Dus die 1,4 miljard mag wat mij betreft worden gebruikt om daar veel drones en eventueel ballistische raketten te bouwen. En het is ook een prima plan om meer Bohdana's te bouwen. Voor 100 miljoen van dat bedrag hebben ze er binnen een paar maanden iets van 100 in totaal.

twitter
pi_215006223
quote:

het is een beetje anders als de situatie waarin bijvoorbeeld het Engelse leger zat rond 1800. die hadden een grote hoeveelheid stropers, moordenaars, zakkenrollers en ander gespuis om het leger in te trappen als ze niet aan de galg wilden bungelen.

hetzelfde goldt ook voor de marine, de zogenoemde quota men die overbleven gingen daarheen. in die tijd was men er nog van overtuigd dat zweepslagen en de doodstraf dit soort recruiten wel in bedwang kon houden. en waarschijnlijk werkt het in Rusland ook nog zo, maar gezien wij ons als moreel verheven zien boven dat soort praktijken denk ik dat ze weinig klaarspelen
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 17 september 2024 @ 11:28:35 #155
6484 ExTec
pi_215006300
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 11:12 schreef Ulx het volgende:
Oekraïne gaf enkele weken terug al aan dat ze wèl industriële capaciteit hebben om wapens te bouwen, maar het geld een issue is. Dus die 1,4 miljard mag wat mij betreft worden gebruikt om daar veel drones en eventueel ballistische raketten te bouwen. En het is ook een prima plan om meer Bohdana's te bouwen. Voor 100 miljoen van dat bedrag hebben ze er binnen een paar maanden iets van 100 in totaal.

[ x ]
Productie tempo van die self propelled howitzers is zo belachelijk hoog, dat ze die franse caesars en de PZH2K's haast niet meer nodig hebben. Ik denk dat de hoeveelheid munitie een beperkende factor is ook.

Ik zou zeggen: (bijna) alle ballen op lange afstands raketten.
pi_215006364
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 11:12 schreef Ulx het volgende:

[ x ]
Oekraïne komt nog steeds geld tekort? 😂
  dinsdag 17 september 2024 @ 11:39:16 #157
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_215006383
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 11:36 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Geld dat de Russen hun verschuldigd zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door kl1172 op 17-09-2024 14:42:05 ]
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 11:42:56 #158
3928 Ulx
pi_215006425
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 september 2024 11:28 schreef ExTec het volgende:

[..]
Productie tempo van die self propelled howitzers is zo belachelijk hoog, dat ze die franse caesars en de PZH2K's haast niet meer nodig hebben. Ik denk dat de hoeveelheid munitie een beperkende factor is ook.

Ik zou zeggen: (bijna) alle ballen op lange afstands raketten.
Er zijn tot nu toe in totaal maar iets van 50 Bodhana's gebouwd. Ze kunnen er zeker twee-drie keer zoveel gebruiken. Het andere voordeel is is dat het de wachttijden voor bestellingen van Caesars en RCH155's en dergelijke voor Europese legers kan verkorten, wat ook geen overbodige luxe is.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 11:45:12 #159
3928 Ulx
pi_215006451
quote:

[..]
Rusland is op een plundertocht, wat ze roven kost Oekraïne behoorlijk wat geld.

twitter
  dinsdag 17 september 2024 @ 11:50:54 #160
6484 ExTec
pi_215006505
quote:

[..]
Ja, en de orcs spenderen 322 USD miljoen per dag:

twitter

Alleen die krijgen geen cent steun van wie dan ook. Die gaan straks richting hyper-inflatie. Omdat er gewoon niet genoeg binnenkomt om het allemaal te betalen, en dan rest er tzt maar 1 ding: turn the money press up to 11.
pi_215006509
twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 12:04:23 #162
3928 Ulx
pi_215006609
twitter

Ik zag gisteren al wat berichtjes over een fik op dat vliegveld. Is er al bekend wat er is gebeurd?
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 12:23:48 #163
3928 Ulx
pi_215006804
twitter

Whoa....Leo1A5 heeft een make-over gehad.

Het bereik van het 105mm L7 kanon is zo'n 4 kilometer. Da's vergelijkbaar met de 125mm op de T-72/T-80/T-90's en veel groter dan het bereik van het 115mm kanon van een T-62.
pi_215008031
twitter

twitter

twitter

twitter
pi_215008077
https://news.liga.net/en/(...)-since-taking-office
quote:
Iranian president denies missile transfers to Moscow since taking office
Masoud Pezeshkian says supplies might have occurred in the past

Iranian President Masoud Pezeshkian stated that his government has not transferred any weapons to Russia since he took office in August, as reported by Reuters.

In September, Western nations accused Tehran of supplying Moscow with ballistic missiles. The United States and several other countries subsequently imposed sanctions on Iran in connection with this.

Asked whether Iran had transferred missiles to Russia, Pezeshkian told a televised news conference: "It is possible that a delivery took place in the past... but I can assure you that since I took office, there has not been any such delivery to Russia."
Als hij het zegt zal het natuurlijk wel zo zijn lol, een sponsor van terrorisme zal natuurlijk nooit terroristen sponoren..... oh wacht. Een week geleden zei van van de Iraanse MPs nog dat zij raketten geleverd hadden. Dat was in september.
  Moderator dinsdag 17 september 2024 @ 14:36:09 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215008083
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 09:19 schreef Opnaarutrecht het volgende:
De Poetinpijpers van complotkrantje De Andere Krant gaan demonstreren in het centrum van Den Haag. Misschien dat ik vanmiddag nog even langs ga om een stapel in de fik te steken. https://x.com/AndereKrant/status/1835658227549147441
je bent zeker niet gegaan?
pi_215008102
https://kyivindependent.c(...)in-october-november/
quote:
Ukrainian military to launch new project in coming months to improve basic training, Syrskyi says
Ukraine is working to improve the training quality for its military, Commander-in-Chief Oleksandr Syrskyi announced on Sept. 15, and will roll out new plans over October and November.

In a recent working meeting with military leaders and authorities responsible for military training, the group discussed problems related to military training and discussed strategies to solve them, Syrskyi said in a post on Facebook.

"Instructors play a key role in the quality of training. Therefore, we pay maximum attention to attracting motivated instructors with combat experience. We are also working on the possibility of creating an instructor school, which will be the main and only source of well-trained instructors," Syrskyi wrote.

"We are working on increasing the term of basic combined military training. The corresponding project will be started in October-November of this year," he added.

In July, President Volodymyr Zelensky said that the military suffered from a lack of training facilities for new soldiers, citing the Ukrainian military.

"Considering training facilities, there are not enough of them. They are already being expanded," Zelensky said.

Ukraine's parliament adopted an updated mobilization law in mid-April to ramp up mobilization amid Russia's ongoing war. The new law simplifies the process for identifying eligible conscripts and includes additional penalties for those dodging the draft and came into force on May 18.
Een goede motivatie en veel ervaring betekend natuurlijk niet automatisch dat die persoon een goede trainer zal zijn. Maar het is goed dat zij altijd bezig zijn om de training te proberen te verbeteren.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 14:41:52 #168
3928 Ulx
pi_215008116
Meer signalen dat het tegenoffensief in Koersk mislukt is. Dat de Russen geen ervaren troepen van het front in Donetsk haalden maar het probeerden met dienstplichtigen was misschien geen goed idee.

twitter

twitter
pi_215008121
https://www.cbc.ca/news/world/meta-russia-oulets-1.7325186
quote:
Facebook owner Meta bans Russian state media outlets over 'foreign interference activity'
Meta alleges RT and others used deceptive tactics to covertly influence people

Facebook owner Meta said on Monday it was banning RT, Rossiya Segodnya and other Russian state media networks, alleging the outlets used deceptive tactics to carry out influence operations while evading detection on the social media company's platforms.

The ban marks a sharp escalation by the world's biggest social media company against Russian state media after it spent years taking more limited steps like blocking the outlets from running ads and reducing the reach of their posts.

"After careful consideration, we expanded our ongoing enforcement against Russian state media outlets. Rossiya Segodnya, RT and other related entities are now banned from our apps globally for foreign interference activity," the company said in a written statement.

Enforcement of the ban would roll out over the coming days, it said. In addition to Facebook, Meta's apps include Instagram, WhatsApp and Threads.

"Meta is discrediting itself with these actions. Such selective actions against Russian media are unacceptable," Kremlin spokesperson Dmitry Peskov told reporters on Tuesday.

"This complicates prospects for normalizing our relations with Meta."
SPOILER
pi_215008166
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 14:41 schreef Ulx het volgende:
Meer signalen dat het tegenoffensief in Koersk mislukt is. Dat de Russen geen ervaren troepen van het front in Donetsk haalden maar het probeerden met dienstplichtigen was misschien geen goed idee.

[ x ]

[ x ]
Thread (van de bovenste) aub
pi_215008178
https://fortune.com/europ(...)ia-economy-politics/
quote:
After 2 years of peddling Putin’s propaganda, the IMF is returning to Russia in open defiance of the West

International Monetary Fund (IMF) Managing Director Kristalina Georgieva speaks during a press briefing at the IMF headquarters in Washington, DC on Apr. 18.

The news that the International Monetary Fund will become the first major international financial body to officially return to Russia since Putin’s invasion of Ukraine in February 2022 underscores the systemic pro-authoritarian impulses of the IMF and its tolerance to blunt violations of international law by Russia under its current Managing Director, Kristalina Georgieva, who needs to be replaced urgently. With the U.S. presidential election reaching fever pitch, the problem of Georgieva’s anti-Western bias can no longer be swept under the carpet.

The IMF’s decision to send an official mission to Russia represents far more than a symbolic victory for President Vladimir Putin. An IMF delegation pledging to visit Moscow for meetings with senior Russian officials next month provides not only a false veneer of legitimacy for the Kremlin at a time when other multilateral organizations are correctly shunning Putin but also the opportunity for his savvy economic officials to further distort the IMF’s representations of the Russian economy, which unsuspecting Western journalists have sadly echoed as fact. Furthermore, the IMF has inexplicably agreed to accept as the new Russian executive director a former Putin crony who is under U.S. sanctions.

As such, it is hardly surprising that Putin’s cronies are all but dancing in the streets and taking victory laps in celebration of the IMF’s false legitimization of the Kremlin. In fact, the news that the IMF would be returning to Russia was broken not by the IMF itself, but by the IMF Russian representative, who crowed to Reuters about how they “were excluded from the IMF under pressure from our Western friends” but still prevailed.
SPOILER
pi_215008209
https://united24media.com(...)er-with-a-sword-2383
quote:
Russian Forces Execute Captive Ukrainian Soldier with a Sword
Russian forces have executed an unarmed Ukrainian prisoner of war with a sword, according to Ukraine’s Human Rights Commissioner Dmytro Lubinets. The prisoner’s hands are visibly bound with tape.

The sword was inscribed with the words 'For Kursk'.

Lubinets condemned the act as a violation of the Geneva Conventions and called on international organizations, including the Red Cross and the UN, to document this latest war crime.

He emphasized that such actions aim to demoralize, society, as well as organizations, including the Red Cross and the UN, to document this latest breach of human rights.

“I want to emphasize that these demonstrative fines are meant to demoralize Ukrainian society. However, witnessing such actions should only strengthen our resolve to fight the aggressor,” he wrote.

“I have sent letters to international organizations, including the ICRC and the UN, urging them to document yet another human rights violation by Russia,” he added.

Previously, CNN has released exclusive drone footage showing Russian forces executing three Ukrainian soldiers who were surrendering near Pokrovsk, eastern Ukraine, in late August.
SPOILER
Gecensureerde foto's in de spoiler.
pi_215008236
https://mil.in.ua/en/news(...)azerbaijanis-to-war/
quote:
Azerbaijan’s Foreign Ministry sends a note to Russia over the forced deployment of Azerbaijanis to war

Flags of Russia and Azerbaijan. Photo from open sources

The Azerbaijani Foreign Ministry sent a note to the Russian Foreign Ministry in connection with the Azerbaijanis detained in Chechnya. They were allegedly sent to war with Ukraine by force.

Azerbaijani media APA reported on this, citing diplomatic sources.

It is reported that a note was sent to the Russian Foreign Ministry concerning Azerbaijani citizens Nihad Rzayev, Elkhan Shirinov, and Vugar Magerramov detained in Chechnya.
SPOILER
pi_215008249
https://www.dagens.com/wa(...)mes-hospital-neglect
quote:
Russian Soldier in Coma After Finger Wound, Family Blames Hospital Neglect
Gusev slipped into a coma as a result of the complications.

A Russian soldier, Alexander Gusev, from the Kursk region, has fallen into a coma following a seemingly minor injury to his finger.

A Superficial Wound
Gusev, who enlisted with the Ministry of Defense in June 2024, was injured during Russia’s Special Military Operation (SMO) on July 19. His wound appeared to be superficial, involving a fragment lodged in his index finger, according to Lenta.

Despite being transferred to several hospitals, including those in Makiivka, Starobilsk, and Izhevsk, Gusev’s condition steadily worsened.

By the end of summer, communication with Gusev ceased, and his family grew increasingly concerned.

They were later informed that his condition had deteriorated during surgery, causing a sharp drop in blood pressure, respiratory failure, and a lack of oxygen to the brain. Gusev slipped into a coma as a result of the complications.
SPOILER
pi_215008270
https://www.politico.eu/a(...)uel-oil-ukraine-war/
quote:
West funding Putin’s soldiers with growing Russian fuel purchases, report warns
Countries opposed to Moscow are spending ever more on cheap fuel made from Russian oil, according to a new analysis shared with POLITICO.

The Azerbaijan-owned Star Aegean is 98-percent dependent on Russian crude, with some 73 percent of its supplies coming from Russian energy giant Lukoil. | Nikolay Doychinov/AFP via Getty Images

Western allies bought roughly $2 billion in fuel made from Russian oil in the first half of 2024, using a sanctions loophole that enables Moscow to pay its soldiers in Ukraine, an upcoming report seen by POLITICO has found.

The analysis, set to be unveiled jointly on Tuesday by the Center for Research on Energy and Clean Air and the Center for the Study of Democracy, determined that shipments of gasoline, diesel and other products made from Russian crude oil have grown in recent months as a result of imports from just three Turkish refineries.

The imports are technically legal due to a well-known sanctions workaround. While the EU and its Western allies banned nearly all Russian oil imports long ago, countries can still buy fuel of Russian origin if it is first processed in another country, such as Turkey.

According to the report, Turkey — and the Western firms buying from it — is taking increasing advantage of this so-called refining loophole, despite repeated Ukrainian pleas that it be closed.
SPOILER
pi_215008292
https://mil.in.ua/en/news(...)ectronics-to-russia/
quote:
US arrests a Russian national for smuggling drone microelectronics to Russia

Image on the topic: detention/arrest

A Russian man has been arrested in the United States on charges of violating export restrictions, money laundering, and illegally supplying military-grade microelectronics to Russia.

The U.S. Department of Justice reported on this.

It is noted that these components can be used to produce drones.

According to the agency, 44-year-old Denis Postovoi lived in Sarasota, Florida, and since at least February 2022, he has been purchasing and illegally exporting microelectronics that can be used in unmanned aerial vehicles from the United States.

According to the investigation, the suspect did this through a network of companies he owns or manages in Russia, Hong Kong, and other countries.
SPOILER
pi_215008305
https://novayagazeta.eu/a(...)-90-complete-en-news
quote:
Zelensky says plan for Ukrainian victory in war with Russia is over 90% complete
Ukraine’s plan for victory in its war with Russia is more than 90% complete and will be presented to Kyiv’s Western allies next week, Ukrainian President Volodymyr Zelensky said on Monday.

Speaking in his nightly video address to the nation, Zelensky said that the military, political, diplomatic and economic steps laid out in the plan would give Ukraine “the strongest possible positions” to ensure “a real and just peace”.

“There is nothing impossible in this plan. Over 90% of it is already laid out. This comprehensive package will ensure the right development of the situation not only for Ukraine but for everyone around the world who values international law”, Zelensky said.

While few details of Zelensky’s plan have been disclosed, the Ukrainian president said in an interview with CNN earlier this month that it included five main points, among which were Ukraine’s “geopolitical place” and security, economic support and the freedom to use Western aid as it sees fit, and “very strong” military support.

In August Zelensky said that the incursion into Russia’s Kursk region carried out by the Armed Forces of Ukraine had been intended to strengthen Kyiv’s position in any potential negotiations with Moscow ahead of a proposed second peace summit in November.

On Sunday, the presidential administration denied reports by German tabloid Bild that Zelensky’s peace plan would propose a partial ceasefire or freezing of hostilities along the current frontline.

“Bild has spread a fake. Bild has not seen the victory plan, and of the few people currently involved in the preparation of the victory plan, none of them have spoken to Bild”, Zelensky’s communications adviser Dmytro Lytvyn told news outlet Ukrainska Pravda, stressing that Kyiv opposed “any freezing of the war”.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 15:17:50 #178
3928 Ulx
pi_215008317
twitter

Gefeliciteerd Poetin! Maak er een mooie dag van!
pi_215008329
twitter

Niets nieuws natuurlijk. Oekraïne heeft ook al verschillende dingen aan hun drones bevestigd om mee te helpen met het uitschakelen van Russische drones.
pi_215008351
https://united24media.com(...)s-cannon-fodder-2393
quote:
Ukraine's Intelligence Reveals Russia's Scheme to Lure Syrians as “Cannon Fodder”

Mohammed Mansour and Wahid Mursal Al-Shibli lured by Russia to fight against Ukraine. (Source: HUR / Facebook)

On September 17, Ukraine's military intelligence agency (HUR) reported that Russia is luring men from Syria, using them as cannon fodder in the battles in eastern Ukraine.

This was stated by HUR on their official social media account.

"Russia has established a scheme with travel companies to dupe Syrians for the war against Ukraine. First, poor people are offered jobs as security guards in Russian oil regions, and then they are lured with a higher salary" to fight the war against Ukraine, HUR said on social media. Syrian nationals are also promised Russian passports.

HUR says Syrian mercenaries are then reportedly used as cannon fodder in mass infantry attacks and are being rejected evacuation when wounded, and mentions the stories of 2 Syrians who fought alongside Russia against Ukraine and were killed.
SPOILER
pi_215008374
https://novayagazeta.eu/a(...)oreign-agent-en-news
quote:
Doctors Without Borders to end operations in Russia after being named ‘foreign agent’
International medical relief organisation Médecins Sans Frontières (MSF), known in English as Doctors Without Borders, announced in a statement on Monday that it had closed down its operations in Russia following a decision by the country’s Justice Ministry in August to deem it a so-called “foreign agent”.

“It is with a heavy heart that we have to close our activities in Russia,” the MSF statement said. “Our organisation’s work is guided by the principles of independence, impartiality, and neutrality, and medical ethics.”

MSF has been active in Russia since 1992, and most recently had operations in the cities of Moscow, St. Petersburg, Belgorod and Rostov-on-Don, as well as in the Kemerovo, Arkhangelsk and Ivanovo regions, and the North Caucasus republics of Chechnya, Ingushetia and Dagestan. Its programmes focused on providing unhoused people with medical care and helping to reduce Russia’s once soaring numbers of drug-resistant tuberculosis cases.

Since Russia’s invasion of Ukraine, MSF has also provided over 52,000 refugees and displaced people with humanitarian aid, while a further 15,400 people have received free medical, mental health and psychosocial support, the organisation said.

“We are very sad to conclude our programmes in the country as many people in need of medical and humanitarian assistance will now be left without the support we could have provided to them,” MSF’s Russia operations manager Norman Sitali said, stressing that MSF would still like to work in Russia again “if and when possible”.
pi_215008392
https://edition.cnn.com/2(...)s-ukraine/index.html
quote:
US military aid packages to Ukraine shrink amid concerns over Pentagon stockpiles
US military aid packages for Ukraine have been smaller in recent months, as the stockpiles of weapons and equipment that the Pentagon is willing to send Kyiv from its own inventory have dwindled. The shift comes amid concerns about US military readiness being impacted as US arms manufacturers play catchup to the huge demand created by the war against Russia.

The shortage means the Biden administration still has $6 billion in funds available to arm and equip Ukraine, but the Pentagon lacks the inventory it is willing to deliver more than two years into the war, two US officials told CNN.

“It’s about the stockpiles we have on our shelves, what [the Ukrainians] are asking for, and whether we can meet those requests with what we currently have” without impacting readiness, one of the officials said.

The Pentagon has asked Congress for more time to spend that money before it expires at the end of September, according to Maj. Gen. Pat Ryder, the Pentagon press secretary. It’s a stark reversal from last winter, when the administration was pleading with lawmakers for additional funding to support Ukraine against Russia’s invasion.

“Replenishment is also an issue,” the official said. The US is ramping up production of key items, such as 155 mm ammunition and Patriot missile systems, both to supply Ukraine and to refill US inventories. But it is a yearslong process that won’t quickly meet the surging demand.
SPOILER
pi_215008471
quote:
88s.gif Op dinsdag 17 september 2024 14:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
je bent zeker niet gegaan?
Ik was daarnet wel degelijk in het centrum van Den Haag, maar heb die wappies niet gezien.
  Moderator dinsdag 17 september 2024 @ 15:48:09 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215008476
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 15:46 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ik was daarnet wel degelijk in het centrum van Den Haag, maar heb die wappies niet gezien.
nou dan zijn ze goed weggekomen jongons!
pi_215008603
Ik zie zijn video's hier ook wel eens voorbij komen, maar mij bekruipt langzaam het gevoel dat Weeb Union voor de Russische staat propageert:

pi_215008687
https://www.reddit.com/r/(...)ng_multiple_russian/
Ukrainian drones hitting multiple russian ammunition transports, with nice secondary explosions visible [1st Special Operations Detachment, Special Operations Center "West", unknown locations, September 2024]

https://www.reddit.com/r/(...)d_footage_returning/
Two Russian servicemen recorded footage returning from an assault, walking on what they called the "path of death", scattered with Russian corpses. "Look at those guys lying down. They don't need the fucking money anymore.", said the invader.

https://www.reddit.com/r/(...)ilot_carried_out_an/
Ukrainian FPV bomber drone pilot carried out an impressively accurate dive-bombing run, dropping a grenade into a small opening in a ruined building to hit the hiding Russian infantry. Bakhmutske area.

https://www.reddit.com/r/(...)e_pilot_of_the_77th/
Ukrainian FPV strike drone pilot of the 77th Airmobile Brigade downed a Russian "Zala" variant reconnaissance drone, hitting the tail/propeller of the enemy drone at high altitude. The aftermath was also filmed.

https://www.reddit.com/r/(...)th_tank_regiment_of/
A serviceman from Russian 239th Tank Regiment of the 90th Tank Division recorded a video, revealing that he and other soldiers were being illegally detained in a pit under horrific conditions, without access to food or water.

https://www.reddit.com/r/(...)he_result_of_an_fpv/
Russian military man shows the result of an FPV drone attack on a Desertcross-1000-3 all-terrain vehicle of the Russian Armed Forces near Avdiivka

https://www.reddit.com/r/(...)ussian_positions_in/
Ukrainian aviation striked Russian positions in Veseloe with JDAM guided bombs. Kursk Oblast, Russia. September 2024. Geolocation: 51.2805332, 34.5538326

https://www.reddit.com/r/(...)he_rusoriz_uav_unit/
Ukrainian drone pilot of the "Rusoriz" UAV unit downed a Russian Zala Z-16 drone, which was painted in camouflage colors. September 2024.

https://www.reddit.com/r/(...)ers_found_a_russian/
"In the Vinnytsia region, farmers found a Russian Kh-101 cruise missile in a field near a village. The fragments of the deadly weapon, including a missile warhead and cluster submunitions, were scattered over an area of 1 hectare."

https://www.reddit.com/r/(...)o_a_ukrainian_drone/
A Russian soldier surrenders to a Ukrainian drone. Zaporizhzhia direction, September 2024.
quote:
Translation:
"My message to all our guys is to quit this rotten thing, since we don't even understand why we are fighting... Everyone has a choice to make. I've made mine, I surrendered, and it helped me to save my life..."
https://www.reddit.com/r/(...)the_national_police/
The Security Service and the National Police detained four more henchmen of the Russian special services who committed arson attacks in Odesa. With promises of money and under the supervision of the enemy, they set fire to SUVs and minibuses of the Ukrainian defense forces.
SPOILER
pi_215008695
twitter
pi_215008705
twitter

twitter
pi_215008737
https://novayagazeta.eu/a(...)ments-on-war-en-news
quote:
Radio Liberty vox pop contributor given 5 years in prison for comments on war

Yury Kokhovets in court. Photo: Mediazona

A court in Moscow has resentenced a Russian man who gave a street interview to Radio Liberty to five years in prison for spreading “false information” about the Russian army, after prosecutors challenged his initial sentence, independent news outlet Mediazona reported on Tuesday.

Yury Kokhovets, who told the broadcaster during a street survey in July 2022 that the Russian military had shot “civilians for no reason at all” in the Kyiv suburb of Bucha and that the Russian government “bombs shopping centres” while claiming to “fight nationalists”, was sentenced in April to five years of correctional labour, meaning he would have to live and work at a special correctional centre, a facility that is far less strict that prison.

Prosecutors subsequently appealed the sentence handed down in April, arguing that it had been too lenient and requesting a 5.5-year prison sentence. Meanwhile, Kokhovets’s attorney Yelena Sheremetyeva argued that her client should be acquitted, stressing that Kokhovets had expressed his opinion without knowing that the interview would be broadcast, independent news outlet SOTAvision reported in early September.

Kokhovets said in court on Tuesday that he was not aware he could be charged for speaking about the war at the moment of the interview, and that he did not know the interview would be published online. “Had I known they were going to publish it, I wouldn’t have approached them,” he said.

Sheremetyeva called the new sentence “excessively harsh” and added that Kokhovets’s defence would appeal it.

Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL), a US-funded news outlet, was branded a “foreign agent” by the Russian authorities in 2017 and designated an “undesirable” organisation in February.

RFE/RL asked Moscow residents including Kokhovets for their thoughts on the war in Ukraine, posting a video of the results on their Telegram channel on 11 July 2022, which led to the prosecution of Kokhovets in March 2023.
pi_215009466
Let op:

putin tekent decreet voor 180.000 nieuwe "soldaten".

Veel succes bij een werkloosheidspercentage van 2,4%, en een klaarblijkelijk niet te controleren inflatie.

Rotatie en aflossing heeft niet plaatsgevonden de afgelopen 2,5 jaar.
pi_215009896
twitter
pi_215010024
Is er al een inzameling actie voor piepers voor de russen begonnen?
pi_215010111
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215010175
Nog eens 2 districten worden gedeeltelijk ontruimd.

Dat is een gebied van 15x40km=600km2 dat ontruimd wordt.
pi_215010400
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 16:09 schreef MaxMark het volgende:
Ik zie zijn video's hier ook wel eens voorbij komen, maar mij bekruipt langzaam het gevoel dat Weeb Union voor de Russische staat propageert:

[ link | afbeelding ]
Ja, dat klopt. Maar desondanks zijn deze video's informatiever dan die van Denys en die van de mokken- en petjesverkoper uit Australië. Volgens die beiden zijn de Oekraëners geniaal en briljant en bedenken meesterzetten, terwijl de Russen alleen maar Gekke Henkies zijn, die steeds opnieuw in dezelfde vallen lopen.
pi_215010737
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 18:53 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ja, dat klopt. Maar desondanks zijn deze video's informatiever dan die van Denys en die van de mokken- en petjesverkoper uit Australië. Volgens die beiden zijn de Oekraëners geniaal en briljant en bedenken meesterzetten, terwijl de Russen alleen maar Gekke Henkies zijn, die steeds opnieuw in dezelfde vallen lopen.
Het centrale probleem is dat Denys zijn partijdigheid niet verbergt.
Dit in sterk contrast met een reeks warmappers.

Ik heb geen probleem met partijdigheid. Ik lees bijna alleen maar russische bronnen.
pi_215011305
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 16:09 schreef MaxMark het volgende:

[ link | afbeelding ]
Ja weeb union is 1 van de zogenaamd neutrale youtubers die heel overduidelijk pro russisch is :P
pi_215011320
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:11 schreef oheng het volgende:

[..]
Het centrale probleem is dat Denys zijn partijdigheid niet verbergt.
Dit in sterk contrast met een reeks warmappers.

Ik heb geen probleem met partijdigheid. Ik lees bijna alleen maar russische bronnen.
Goed punt.

Uiteindelijk Andrews streams denk ik gewoon veruit de meest informatieve content die je kan vinden op youtube. Pro oekraiens maar wel " objectief "
pi_215011354

https://t.me/bpz_ukraine/66985?single

BDA van een totaal verwoeste ammunitiedepot nabij mariupol (13 september was de inslag)
pi_215011655
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:54 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Goed punt.

Uiteindelijk Andrews streams denk ik gewoon veruit de meest informatieve content die je kan vinden op youtube. Pro oekraiens maar wel " objectief "
Inderdaad. Perpetua is vaak extreem kritisch op de Oekrainsche leiding. En hij is een ras autist, dat mag ik wel.
pi_215012882
https://x.com/AndrewPerpetua/status/1836119568512602224

Het gruwelijke aan Rusalnd die veel oorlogsmisdaden pleegt, is dat het normaal wordt en niemand meer gek opkijkt.

In deze video gooien rusland granaten op burgers die een dak fixen.

Smerige zwijnen.
  dinsdag 17 september 2024 @ 22:05:29 #202
6484 ExTec
pi_215012947
Verkeerde topic :X

[ Bericht 59% gewijzigd door ExTec op 17-09-2024 22:05:59 (Oeps.) ]
pi_215013224
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2024 21:58 schreef skysherrif het volgende:
https://x.com/AndrewPerpetua/status/1836119568512602224

Het gruwelijke aan Rusalnd die veel oorlogsmisdaden pleegt, is dat het normaal wordt en niemand meer gek opkijkt.

In deze video gooien rusland granaten op burgers die een dak fixen.

Smerige zwijnen.
pi_215014020
quote:
Meta heeft besloten om Russische staatsmedia, waaronder RT en Rossia Segodnja, wereldwijd te verbannen van zijn platforms. Het bedrijf doet dat naar eigen zeggen omdat deze mediakanalen betrokken waren bij online beïnvloedingsoperaties.
Tweakers.net https://tweakers.net/nieu(...)-alle-platforms.html

[ Bericht 13% gewijzigd door 3rr0r op 18-09-2024 02:14:56 ]
pi_215014712
Nog niet gepost blijkbaar, maar een gigantische ammunitie depot die op dit moment aan het ontploffen is, met een capaciteit van max 240 ton per opslag. Op andere bronnen lees ik weer max 30.000 ton die daar opgeslagen kan worden.... Dan kom ik op 125 depots uit, wat op zich wel zou kunnen als ik de foto?s zie.
twitter
twitter

twitter
  woensdag 18 september 2024 @ 08:19:21 #207
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215014826
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 08:06 schreef Anton91 het volgende:
Nog niet gepost blijkbaar, maar een gigantische ammunitie depot die op dit moment aan het ontploffen is, met een capaciteit van max 240 ton per opslag. Op andere bronnen lees ik weer max 30.000 ton die daar opgeslagen kan worden.... Dan kom ik op 125 depots uit, wat op zich wel zou kunnen als ik de foto?s zie.
[ x ][ x ]
[ x ]
Poah! Dat is nog eens een voltreffer _O_ Gaat niet om 1 bunkertje maar dat hele terrein staat in de fik als we FIRMS mogen geloven :o :o Heerlijk dit :D :D :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 18 september 2024 @ 08:24:02 #208
8369 speknek
Another day another slay
pi_215014846
Heerlijke biem. Dacht eerst dat de aanval in de avondschemering was. Gewoon even een kunstmatige zon. Dit moet wel wat effect op Ruslands artillerie hebben.

twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_215014929
https://9gag.com/gag/a6Zo(...)tm_medium=post_share

Meer mooie beelden van die opslag
pi_215015433
https://www.hln.be/buiten(...)%2Fwww.google.com%2F

Interessant artikel over gewonden aan beide kanten
pi_215015645
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 08:06 schreef Anton91 het volgende:
[ x ][ x ]
[ x ]
Zo. De tering. Dat is een aardige knal
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 10:13:57 #212
3928 Ulx
pi_215015804
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 08:24 schreef speknek het volgende:
Heerlijke biem. Dacht eerst dat de aanval in de avondschemering was. Gewoon even een kunstmatige zon. Dit moet wel wat effect op Ruslands artillerie hebben.

[ x ]
twitter

De klap veroorzaakte een aardbeving, 2.8 op de schaal van Richter.
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 10:20:29 #213
3928 Ulx
pi_215015884
Oh nee, geen 2.8.

twitter
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 10:23:48 #214
3928 Ulx
pi_215015913
Berichten over mensen op kilomaters afstand bij wie het bloed letterlijk uit de oren kwam.
pi_215015914
Westen doet goede zaken deze dagen ^O^
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 10:25:51 #216
3928 Ulx
pi_215015934
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 10:23 schreef XLVNB het volgende:
Westen doet goede zaken deze dagen ^O^
Het westen? Vooral de Russische en Noord-Koreaanse raketindustrie spinnen hier garen bij. Die hebben weer nieuwe te leveren. Kassa!
  woensdag 18 september 2024 @ 10:28:40 #217
6484 ExTec
pi_215015966
Kilometers verderop. Dat zal dan idd een flinke BIEM geweest zijn.

twitter
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 10:29:49 #218
3928 Ulx
pi_215015978
twitter
pi_215016658
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 10:28 schreef ExTec het volgende:
Kilometers verderop. Dat zal dan idd een flinke BIEM geweest zijn.

[ x ]
Ook wel lekker primitieve Russische bouw ;( Kozijnen met flink wat pur geplaatst
pi_215016670
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 10:25 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het westen? Vooral de Russische en Noord-Koreaanse raketindustrie spinnen hier garen bij. Die hebben weer nieuwe te leveren. Kassa!
Rusland moet hun eigen vernietigde raketten aanvullen dus kassa? Que?
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 11:26:38 #221
3928 Ulx
pi_215016707
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 11:23 schreef XLVNB het volgende:

[..]
Rusland moet hun eigen vernietigde raketten aanvullen dus kassa? Que?
Kassa voor hun militair-industriële complex. Of dat van NK en Iran. Raketten die hier lagen opgeslagen doen het waarschijnlijk niet meer. Dus het Russische leger zal nieuwe moeten kopen.
pi_215016747
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 11:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Kassa voor hun militair-industriële complex.
De staat dus. Niks kassa, gewoon gigantische kostenpost en materiële dreun voor Rusland
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 11:34:02 #223
3928 Ulx
pi_215016813
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 11:30 schreef XLVNB het volgende:

[..]
De staat dus. Niks kassa, gewoon gigantische kostenpost en materiële dreun voor Rusland
Het zijn niet allemaal staatsbedrijven.
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 11:46:35 #225
3928 Ulx
pi_215016987
twitter
pi_215017028
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 11:37 schreef Anton91 het volgende:
[ afbeelding ]

[ x ]
Via NOS:
quote:
Via chatapp Telegram zoeken bezorgde bewoners informatie bij elkaar over de situatie. Ook worden beelden gedeeld van een enorme vlammenzee, rookwolken en zware explosies.

Pas veel later in de ochtend verschenen in de media de eerste berichten van een gedeeltelijke evacuatie van de stad als gevolg van een brand, die zou zijn ontstaan door wrakstukken van een neergehaalde drone.

De gouverneur van de provincie zei voor de camera dat alles onder controle was, terwijl op de achtergrond voortdurend explosies klonken. Maar de autoriteiten en de reguliere Russische media reppen met geen woord over de oorzaak van die explosies. Ook zijn de inwoners gewaarschuwd geen beelden te publiceren, op straffe van vervolging.
:D

Verder:
quote:
Het Russische staatspersbureau Ria meldde in 2018 dat er enkele jaren eerder een opslagplaats voor raketten, munitie en explosieven was aangelegd. De opslagplaats zou zijn uitgerust met onder meer water- en brandstoftanks, behandelruimtes en honderden blusvijvers.
Heeft lekker geholpen ook :7
pi_215017422
twitter

Gaat lekker in die onderste video, hoop extra inslagen in de omgeving :7
pi_215017450
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 11:49 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Via NOS:
[..]
:D

Verder:
[..]
Heeft lekker geholpen ook :7
Snap nooit zo goed waar je ze van maken: Ja zijn brokstukken. We hebben de drones neer gehaald hoor!

Hoe is dat beter dan: Ja we zijn door drones geraakt. Want als je opslag zo in de ontploft door wat brokstukken is er wat mis met je opslag hoor :P
  woensdag 18 september 2024 @ 12:39:12 #229
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215017509
Beetje off-topic. :@

Ze zijn hier momenteel fors aan het oefenen met 3-4 Herculesii die al 4-5 keer laag over zijn gekomen
Doen ze normaal nooit. Omgeving Beetsterzwaag. Komen uit Eindhoven volgens Flightradar.

Hopelijk volgende run geen geoefen met Angel Wing Patters. :{

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_215017520
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 12:39 schreef Hyperdude het volgende:
Hopelijk volgende run geen geoefen met Angel Wing Patters.
Waarom niet? Ziet er toch tof uit. Zou ik best willen zien
pi_215017526
Hoe is het mogelijk dat Oekraïne zoiets weet te raken? What air defence doing? :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 18 september 2024 @ 12:45:24 #232
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215017561
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 12:40 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Waarom niet? Ziet er toch tof uit. Zou ik best willen zien
Ze vliegen echt laag. Beetje scary.
Gaan nu richting Waddenzee volgens Flightradar. Ook nog forse twee-motorige kisten, maar die zie ik niet op Flightradar. 6 keer overgekomen nu. En nu de 7de.
USAF en NL.

Gevonden: grote oefening t/m 21-09.
https://www.defensie.nl/onderwerpen/falcon-leap

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 18-09-2024 13:15:47 ]
  woensdag 18 september 2024 @ 12:45:55 #233
6484 ExTec
pi_215017567
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 12:41 schreef Barbusse het volgende:
Hoe is het mogelijk dat Oekraïne zoiets weet te raken? What air defence doing? :')
Te druk met putin z'n vila's, en de elite wijken in moskou beveiligen.
pi_215017572
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 12:41 schreef Barbusse het volgende:
Waren wrakstukken. Ze hebben gewoon pech o|O

[ Bericht 0% gewijzigd door over_hedge op 18-09-2024 13:03:14 ]
pi_215017618
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 12:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Te druk met putin z'n vila's, en de elite wijken in moskou beveiligen.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 12:46 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Waren brakstukken. Ze hebben gewoon pech o|O
_O-
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_215017799
Het waren niet alleen drones, ook *iets* met een straalmotor is gebruikt.
Ik ben vooral benieuwd hoeveel maanden productie hier is geexplodeerd. Misschien wel ter waarde van 3 maanden?

twitter
pi_215017912
Lekkere berichtgeving van de NOS ook weer:

quote:
Een Oekraïense droneaanval op de Russische stad Toropets heeft zware explosies veroorzaakt. Als gevolg daarvan zijn branden ontstaan en zijn inwoners geëvacueerd. In delen van de regio is daarnaast de stroom uitgevallen, zeggen lokale autoriteiten.
En verderop:

quote:
De Russen hebben op hun beurt energievoorzieningen in de Oost-Oekraïense stad Soemy aangevallen,
En zo denkt Piet Lul de Simpele dat Oekraine en Rusland elkaars steden bombarderen :')
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 13:39:30 #238
3928 Ulx
pi_215018014
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:12 schreef oheng het volgende:

Ik ben vooral benieuwd hoeveel maanden productie hier is geexplodeerd. Misschien wel ter waarde van 3 maanden?

[ x ]
Hangt er vanaf. Raketten misschien minder. Maar mortierbommen kan het best een half jaar of meer zijn. Vliegtuigbommen lagen er ook.

Het complex is iets van 10km2 groot. Het was een van de belangrijkste distributiepunten in Rusland.
pi_215018036
Hier is bijna 9 minuten aaneengesloten explosies op The Sun's YouTube kanaal.

Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 13:43:15 #240
3928 Ulx
pi_215018056
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:41 schreef oheng het volgende:

Ik heb beelden gezien van vulkaanuitbarstingen die minder heftig waren.
pi_215018182
Waarschijnlijk gaan er weer mensen uit ramen vallen die verantwoordelijk waren voor de beveiliging van het complex
pi_215018193
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hangt er vanaf. Raketten misschien minder. Maar mortierbommen kan het best een half jaar of meer zijn. Vliegtuigbommen lagen er ook.

Het complex is iets van 10km2 groot. Het was een van de belangrijkste distributiepunten in Rusland.
Schijnbaar lagen er ook Iskanders. En aangezien rusland die met een vast patroon afschiet (vermoedelijk overeenkomstig dagproductie), konden we de komende weken weleens een dalend aantal Iskanders inslagen zien.

En dan de MLRS en AA nog natuurlijk.
pi_215018228
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:41 schreef oheng het volgende:

Vond deze reactie eronder wel grappig :D
quote:
The ammunition depot successfully intercepted the drone and destroyed it.
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 14:06:33 #244
3928 Ulx
pi_215018326
30.000 ton is 30 kiloton.

Little Boy die Hiroshima wegvaagde was 15 kiloton
Fat Man die op Nagasaki werd gedropt was 21 kiloton
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 14:19:55 #245
3928 Ulx
pi_215018457
twitter

Toch leuk om Budanov op de site te zetten. UIteraard al offline.
pi_215018489
Voor al die juichers hier. Besef dat tot nu toe het aantal burgerdoden in Oekraïne in deze oorlog nog niet op de helft zit van het aantal burgerdoden in de Gazastrook.
Dit soort acties met de door het Westen geleverde wapens en technologie maakt het er niet aantrekkelijker op.
pi_215018510
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:26 schreef Idisrom het volgende:
Voor al die juichers hier. Besef dat tot nu toe het aantal burgerdoden in Oekraïne in deze oorlog nog niet op de helft zit van het aantal burgerdoden in de Gazastrook.
Dit soort acties met de door het Westen geleverde wapens en technologie maakt het er niet aantrekkelijker op.
Ik besef het... bye.
pi_215018545
quote:
Met het opblazen van dit depot zijn er meer burgers gered dan dat er gestorven zijn
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 14:32:11 #249
3928 Ulx
pi_215018549
quote:
Dit is een prima militair doel toch?
  woensdag 18 september 2024 @ 14:34:51 #250
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_215018573
quote:
Het waren inderdaad Oekraïners die Rusland massaal binnen vielen, massa's Russen vermoorden en gijzelden alvorens Rusland terug sloeg.

Ergo, heel ander conflict, heel ander uitgangspunt. Israël vs. Palestina is een stinkconflict waarbij de stank uit beide hoeken komen. Rusland vs. Oekraïne is in feite puur Rusland tegen Oekraïne. Zodra Rusland zich terugtrekt, stopt Oekraïne.

#juichen voor ontploffende munitie-opslagen in Rusland *O*
pi_215018588
quote:
En in de oorlog in Sudan zijn er een veelvoud van de palestijnse slachtoffers gevallen.
Wat is je punt.

Overigens is een flink aandeel van de palestijnen een stel schuimbekkende, intolerante, rascistische, sexistische haatbaarden cq reli-idioten. Dus dat verzacht de pijn. Het cijfers van "40.000 palestijnen" is ook een verdacht mooi rond getal.
pi_215018611
quote:
De aantallen in Gaza zijn verzinsels van Hamas
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 14:46:34 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215018649
quote:
het doel is in de regel ook niet zoveel mogelijk burgerslachtoffers maken
pi_215018671
quote:
Huh?

Het is toch een militair doelwit?
Als er al burgerdoden gevallen zijn is dat een ongelukkige bijkomstigheid.

Is toch totaal niet met Israël-Gaza te vergelijken?
Israël bombardeert en vermoord doelbewust burgers.
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 14:51:03 #255
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215018679
Jaja ..
pi_215018680
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:40 schreef ach het volgende:

[..]
De aantallen in Gaza zijn verzinsels van Hamas
De aantallen worden bijna volledig gesteund door meerdere onafhankelijke instanties. Dus nee.

quote:
88s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:46 schreef sp3c het volgende:

[..]
Behalve door Rusland en Israël dan.
Maar dit van Oekraine was gewoon een hele legitieme militaire doel.
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 14:51:33 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215018685
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:51 schreef sp3c het volgende:
Jaja ..
  woensdag 18 september 2024 @ 14:56:32 #258
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215018725
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
De aantallen worden bijna volledig gesteund door meerdere onafhankelijke instanties. Dus nee.
[..]
Behalve door Rusland en Israël dan.
Maar dit van Oekraine was gewoon een hele legitieme militaire doel.
Palestijnen reden rond met ontvoerde, vekrachte en vermoorde vrouwen en Oekraïne dumpt MRLS leeg op Russische kruispunten.

Het is geen wedstrijd. Oorlog kent geen witte ridders.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_215018748
Tijd om wat piepers aan de orcs te geven als cadeautje ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 15:09:00 #260
3928 Ulx
pi_215018809
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:59 schreef TLC het volgende:
Tijd om wat piepers aan de orcs te geven als cadeautje ^O^
Nee! Dat is terrorcide! Dat mag niet!
pi_215018820
Wtf heeft het conflict tussen Israel en Palestina hiermee te maken?
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 15:13:20 #262
3928 Ulx
pi_215018838
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 15:11 schreef Barbusse het volgende:
Heeft Oekraïne een succes? Oh, snel, ander onderwerp!
pi_215018845
quote:
Ga ergens anders janken over Israël tegen Hamas. Dit is het Oekraïne topic. Verder totaal geen vergelijkbaar conflict. En zoals iemand anders al zei, als je verontwaardigt wil doen kan je ook naar Afrika kijken. Begin dan maar eens over alle Christenen die jaarlijks worden afgeslacht.

Ohja ontopic, uiteraard knap van Oekraïne dat ze zo'n groot / belangrijk munitie depot hebben opgeblazen. Hopelijk nu wat minder raketten richting Oekraïne!
pi_215018948
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 15:11 schreef Barbusse het volgende:
Waarschijnlijk omdat Russen een groot deel van hun intelligentieapparaat inzetten om desinformatie de wereld in te sturen, en daarbij een hoop Westerlingen beïnvloeden. Een catchy tweetje wat een verband legt tussen <gebeurtenis A> en <gebeurtenis B>, en er zijn vast wel wat useful idiots die het verspreiden.

Daarnaast steunt Rusland nu (in)direct Hamas, waardoor ze (ook) een partij zijn in dat conflict. Iran wordt sterker door de nauwere banden met Rusland, en een sterker Iran is een sterker Hamas.
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 15:30:25 #265
3928 Ulx
pi_215019054
twitter

Nice. Komen zeker van pas. Die gronddoel capaciteit zal wel ondersteuning van SCALP EG en Exocet raketten betekenen. De Popeye/Crystal Maze kan ook lees ik, maar die zijn Israëlisch. Dus die willen niet escaleren want dan gaat Rusland misschien Iran of Hamas he-oh wacht eens even.....

quote:
Mirage 2000-5F
First major upgrade over the Mirage 2000C. Replaces most cockpit displays with several large multi-function displays, and upgrading the stores-to-aircraft interface for the use of targeting pods and a wide variety of guided air-to-air weapons, as well as a radar upgrade to provide guidance information for MICA missiles.[citation needed]

Mirage 2000-5 Mk 2
The improved "Mk 2" variant of the Mirage 2000-5 features the more advanced RDY-2 Radar (replacing the RDM Radar), the new multi-data processing unit (MDPU) replacing the old MC1 & MC2 Main-Computers and a new TOTEM 3000 INS using lasers (instead of the mechanical ULISS 52 INS). The mainly analog Cockpits were replaced by more modern "glass Cockpits". Another upgrade (at least the Hellenic Air Force's) M2000-5 Mk2 received is a new ICMS "advanced type MK3" System.[135]

[ Bericht 33% gewijzigd door Ulx op 18-09-2024 15:37:49 ]
pi_215019108
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 15:30 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Nice. Komen zeker van pas.
Geen idee wat hier net heel laag overvloog maar het was behoorlijk imposant. Wat een kabaal ook!

Ben de chinooks wel gewend wat hier zeker vorig jaar erg veel overvloog.
Een straaljager zo laag is toch wel even van een heel andere orde.

Kan je dat ergens terugvinden op een site? Was net over Roosendaal.

Edit: misschien was dit het https://www.fnrs.nl/nieuw(...)baar%20en%20hoorbaar.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2024 15:41:49 ]
pi_215019111
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 15:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 15:20 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Waarschijnlijk omdat Russen een groot deel van hun intelligentieapparaat inzetten om desinformatie de wereld in te sturen, en daarbij een hoop Westerlingen beïnvloeden. Een catchy tweetje wat een verband legt tussen <gebeurtenis A> en <gebeurtenis B>, en er zijn vast wel wat useful idiots die het verspreiden.

Daarnaast steunt Rusland nu (in)direct Hamas, waardoor ze (ook) een partij zijn in dat conflict. Iran wordt sterker door de nauwere banden met Rusland, en een sterker Iran is een sterker Hamas.
Ik juich wel verder dan over dit militaire doel dat geraakt is 14.gif
pi_215019190
Geen militaire expert, maar dit klinkt volgens mij niet als een of andere goedkope/langzame drone.
twitter
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 15:56:20 #269
3928 Ulx
pi_215019234
twitter

Dafuq?
pi_215019294
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 15:49 schreef Anton91 het volgende:
Geen militaire expert, maar dit klinkt volgens mij niet als een of andere goedkope/langzame drone.
[ x ]
Zoooeeeffff BIEM.
pi_215019334
quote:
Het is helemaal niet bekend hoeveel burgerslachtoffers er zijn in oekraine. In de gehele Donbass is geen enkele waarnemer geweest die heeft kunnen kijken hoeveel doden er zijn gevallen.
pi_215019478
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 15:49 schreef Anton91 het volgende:
[ x ]
twitter

Grappige is dat dit een militaire basis bij bryansk was, die OOK vannacht geraakt is.
  woensdag 18 september 2024 @ 16:31:09 #273
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_215019514
_O_
  woensdag 18 september 2024 @ 16:54:04 #274
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_215019752
Een artikel over de aanval op het depot:
https://www.kyivpost.com/post/39151
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 18 september 2024 @ 17:07:57 #275
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215019880
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 15:37 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Geen idee wat hier net heel laag overvloog maar het was behoorlijk imposant. Wat een kabaal ook!

Ben de chinooks wel gewend wat hier zeker vorig jaar erg veel overvloog.

Edit: misschien was dit het https://www.fnrs.nl/nieuw(...)baar%20en%20hoorbaar.
Was hier rond het middaguur. Wel 60 Herculesjes gezien, 12 keer dezelfde 5 :P , die steeds laag over vlogen.
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 18:02:42 #276
3928 Ulx
pi_215020517
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 17:07 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Was hier rond het middaguur. Wel 60 Herculesjes gezien, 12 keer dezelfde 5 :P , die steeds laag over vlogen.
Zaterdag is de Market Garden memorial jump.
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 18:06:59 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215020571
Zijn ook laagvliegoefeningen atm
pi_215020595
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 15:37 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Zo ja, die kwam wel heel laag over en ging nog effe door de geluidsbarriere, heb je die klap ook nog gehoord?
pi_215020612
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:08 schreef Radegast het volgende:

[..]
Zo ja, die kwam wel heel laag over en ging nog effe door de geluidsbarriere, heb je die klap ook nog gehoord?
Dat was een beste klap ja. Was een test vlucht schijnbaar.

twitter
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_215020654
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:08 schreef Radegast het volgende:

[..]
Volgens mij wel, maar was al een stuk weg dus wist t niet zeker, nu wel dus.

Kabaal van de Chinooks en Apaches ben ik wel gewend, maar dit was echt van een heel andere orde.

Wel mooi om te zien altijd, zeker als ze in formatie vliegen.
pi_215020680
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:11 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Dat was een beste klap ja. Was een test vlucht schijnbaar.

[ x ]
Das toch wel een eindje weg van Roosendaal :D
Alhoewel niet met een F16 :+
  woensdag 18 september 2024 @ 18:26:15 #282
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215020748
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zaterdag is de Market Garden memorial jump.
Dan zijn ze nu wel erg ambitieus om in Fryslân te oefenen.
Arnhem was al een brug te ver.
pi_215020885
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:18 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Das toch wel een eindje weg van Roosendaal :D
Alhoewel niet met een F16 :+
Linkte ook naar de verkeerde tweet :). De tweet van Volkel had wat meer details namelijk. Overigens was de klap hier in Sliedrecht ook goed te horen.. ik zat namelijk bijna tegen het plafond:).

twitter
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_215020925
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:39 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Linkte ook naar de verkeerde tweet :). De tweet van Volkel had wat meer details namelijk. Overigens was de klap hier in Sliedrecht ook goed te horen.. ik zat namelijk bijna tegen het plafond:).

[ x ]
Ahhhh helder. Tnx ^O^
  woensdag 18 september 2024 @ 18:48:54 #285
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_215020951
Zullen we het over Oekraïne hebben
  woensdag 18 september 2024 @ 18:52:49 #286
pi_215020987
quote:
Putin is deze oorlog begonnen, Hij moet deze oorlog ook weer stoppen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_215020990
twitter

twitter

twitter
pi_215020994
twitter

twitter

twitter

twitter
  woensdag 18 september 2024 @ 18:53:52 #289
pi_215020997
quote:
88s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:46 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het is wel een doel van de Russen.
  woensdag 18 september 2024 @ 18:55:09 #290
pi_215021014
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 15:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik heb net mijn teen gestoten, erg joh!
  woensdag 18 september 2024 @ 18:58:19 #291
pi_215021062
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 15:56 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Dafuq?
- "Haal die munitie daar weg! "

- "Ok, doen we."
pi_215021096
https://mil.in.ua/en/news(...)om-the-enemy-s-rear/
quote:
National Guards aerial reconnaissance operators helped withdraw a resistance member from the enemy’s rear

The drone drops lifebuoys. Source: NGU

Aerial reconnaissance operators of the National Guard of Ukraine helped withdraw a resistance member from the temporarily occupied territory.

The National Guard of Ukraine’s press service reported on this.

It is reported that aerial reconnaissance servicemen of the 11th Brigade of the National Guard of Ukraine conducted a rescue operation in the southern direction in cooperation with several brigades of the Territorial Defense Forces.

The evacuated man was carrying out a covered mission and identifying enemy positions.
SPOILER
pi_215021152
twitter
pi_215021224
https://mil.in.ua/en/news(...)ing-as-enemy-scouts/
quote:
Azov Brigade Captures 3 Russians by Posing as Enemy Scouts

Russian POWs. Source: Azov

Soldiers of the 12th “Azov” Special Forces Brigade of the National Guard of Ukraine posed as Russian scouts and captured three invaders.

The video with their stories was released by the brigade’s press service.

As a result, two Russian military servicemen of the 2nd and 1st companies of the 153rd Tank Regiment, Valeriy Averin and Volodymyr Kolokolov, were captured.

The third one captured was a serviceman of the 69th Brigade, Sergey Zhegin
.
SPOILER
pi_215021284
https://www.independent.c(...)-trump-b2614525.html
quote:
JD Vance says US could drop support for NATO if Europe tries to regulate Elon Musk’s platforms
Republican vice presidential nominee says ‘Germans and other nations’ – not Russia – would ‘have to fund Ukraine’s reconstruction’

JD Vance has suggested that American support for NATO should be predicated on the European Union not regulating Elon Musk and his X social media platform, formerly known as Twitter.

The Republican vice presidential nominee and Ohio senator claimed in an interview with YouTuber Shawn Ryan that a top EU official had threatened to arrest the billionaire if he allowed former President Donald Trump back on X.

“The leader, I forget exactly which official it was within the European Union, but sent Elon this threatening letter that basically said, ‘We’re going to arrest you if you platform Donald Trump,’ who, by the way, is the likely next president of the United States,” Vance said in the interview published last week.

Trump’s running mate then suggested that US support for NATO should be used as a cudgel to get the Europeans in line.

“So what America should be saying is, if NATO wants us to continue supporting them and NATO wants us to continue to be a good participant in this military alliance, why don’t you respect American values and respect free speech?” Vance asked. “It’s insane that we would support a military alliance if that military alliance isn’t going to be pro-free speech. I think we can do both. But we’ve got to say American power comes with certain strings attached. One of those is respect free speech, especially in our European allies.”

Musk has been accused of banning several journalists since taking over Twitter, now X.
SPOILER
pi_215021296
https://kyivindependent.c(...)-work-official-says/
quote:
US believes Zelensky's peace strategy 'can work,' official says
U.S. officials have seen President Volodymyr Zelensky's Victory Plan and believe it is a strategy "that can work," U.S. Ambassador to the United Nations Linda Thomas-Greenfield said during a press briefing on Sept. 17.

Zelensky on Sept. 16 said that his Victory Plan for Ukraine is over 90% complete, and that he will present the plan to allies next week. The details of the strategy have not been released to the public.

Thomas-Greenfield confirmed that the U.S. is already familiar with the plan.

"We have seen President Zelensky's peace plan," she said during the U.N. briefing.

"We think it lays out a strategy and a plan that can work."

Thomas-Greenfield said the U.S. hopes to promote Zelensky's plan among world leaders next week duringthe 79th U.N. General Assembly in New York.

Zelensky previously said he plans to present his strategy for victory to U.S. President Joe Biden in September.

While the contents of the plan are yet to be revealed, presidential adviser Mykhailo Podolyak said on Sept. 17 that Zelensky's Victory Plan does not in any way include ceding territory to Russia.
pi_215021305
twitter
pi_215021345
https://mil.in.ua/en/news(...)emlya-for-new-tests/
quote:
Russia prepares nuclear test site in Novaya Zemlya for new tests

Testing of the T-5 nuclear torpedo on Novaya Zemlya. Photo: Ministry of Defense of the USSR

Russia has prepared a nuclear test site on the island of Novaya Zemlya for new nuclear tests.

This was announced in an interview with Rear Admiral Andrey Sinitsyn, Head of the nuclear weapons testing facility, held by Russian media.

During the interview, he noted that the facility is fully prepared to resume nuclear tests, which have not been conducted on the site since October 24, 1990.

The last test was the detonation of a 70-kiloton warhead at the A13-N tunnel site at a depth of 600 meters, after which the site was partially shut down.
SPOILER
pi_215021371
https://united24media.com(...)ecurity-council-2414
quote:
Finland's President Advocates for Banning of Single State Veto at UN Security Council
Finland's President Alexander Stubb has advocated for an expansion of the UN Security Council, the elimination of the single-state veto power, and the suspension of any member involved in an "illegal war," citing Russia's invasion of Ukraine as an example.

Stubb announced that he will support calls for reform during next week’s UN General Assembly in New York, where the composition of the Security Council will be a key topic of discussion.

In an interview on September 17, Stubb proposed expanding the number of permanent members of the UN Security Council from 5 to 10, suggesting an additional member from Latin America, two from Africa, and two from Asia.

"No single state should have veto power in the UN Security Council," he told Reuters.

The Security Council currently has 5 permanent members, the US, China, France, Russia, and the UK, each member holds veto power over any resolution.

Stubb said any member engaging in an illegal war, "such as Russia is in right now in Ukraine", should be expelled.

President of Ukraine Volodymyr Zelenskyy and US President Joe Biden are planning to address the UN General Assembly on September 24-25.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')