potjecreme | zaterdag 7 september 2024 @ 09:54 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() › Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? › Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? › Countdowns naar alles F1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
TheStigsDutchCousin | zaterdag 7 september 2024 @ 09:59 |
@Sally ik postte daarna nog dat het over een aanrijding met Gasly ging ![]() | |
Sally | zaterdag 7 september 2024 @ 10:01 |
Oh. Ik sloot het topic. Zit mobiel, valt niet zo op | |
Sally | zaterdag 7 september 2024 @ 10:02 |
Edit, zeker? Edit: nee, toch niet. Maar zit mobiel, dan valt een nieuwe post minder op. | |
Wertha | zaterdag 7 september 2024 @ 10:02 |
12 strafpunten verzameld binnen 12 maanden voor een hele reeks aan kleine en grotere overtredingen. | |
ESF1Gamer | zaterdag 7 september 2024 @ 10:48 |
Hij volgt wel zijn ex-teamgenoot Romain Grosjean op qua racebans. Die had een raceban vanwege die bizarre crash in Spa 2012. | |
heywoodu | zaterdag 7 september 2024 @ 11:20 |
Paul Goldsmith is op 98-jarige leeftijd overleden, de laatst overgebleven coureur die de Indy 500 reed in de tijd dat het nog telde voor het WK in de F1. | |
WillemsJ | zaterdag 7 september 2024 @ 23:04 |
Gaan we weer bijna een nieuwe zomerstop tegemoet, van vier weken... | |
4-elements | zaterdag 7 september 2024 @ 23:13 |
Alan Rees is trouwens ook overleden. Reed enkele F1-races, maar was vooral bekend vanwege zijn betrokkenheid bij March (M van Max Mosley, AR van Alan Rees), Shadow en Arrows (de R in de naam is van hem). | |
4-elements | zaterdag 7 september 2024 @ 23:14 |
Dat klopt niet, want AJ Foyt leeft nog. ![]() | |
WismutVeilchen83 | zondag 8 september 2024 @ 08:45 |
Wat ik heel slecht aan het systeem vind is dat er ook punten bij zitten voor tracklimits en dat soort overtredingen. | |
Donderkonijn | zondag 8 september 2024 @ 10:39 |
Nu ja, het is wel een beetje terecht natuurlijk. Wat hij toen deed om Hulkenberg punten te laten halen kan eigenlijk echt niet, expres mensen van de baan af duwen enzo, en verder zaten er af en toe wel hele lompe acties bij. | |
WillemsJ | zondag 8 september 2024 @ 14:28 |
Gaan we weer bijna een nieuwe zomerstop tegemoet, van vier weken... | |
Nattekat | zondag 8 september 2024 @ 18:55 |
Eentje die wel welkom is ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 8 september 2024 @ 19:18 |
Hoezo? ![]() | |
Nattekat | zondag 8 september 2024 @ 19:19 |
Kan RB hun bende fiksen | |
ESF1Gamer | zondag 8 september 2024 @ 19:20 |
Ok, dan snap ik het. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 8 september 2024 @ 19:27 |
![]() | |
WillemsJ | zondag 8 september 2024 @ 20:18 |
Hadden ze ook al in de zomerstop mogen doen... Of nee, dat was niet geoorloofd volgens mij. | |
Nattekat | zondag 8 september 2024 @ 20:25 |
Klopt | |
THEFXR | zondag 8 september 2024 @ 20:29 |
twee keer is gewoon een marteling. | |
THEFXR | zondag 8 september 2024 @ 20:53 |
heb je hulp nodig? | |
WismutVeilchen83 | zondag 8 september 2024 @ 21:23 |
Ooh, penalty punten zijn ook wel terecht. Maar je leest ook wel eens na de GP van Oostenrijk ofzo dat een coureur na afloop nog 10 strafseconden krijgt en 2 penalty punten vanwege track limits. Als ik het wel heb heeft K-Mag er daar ook een paar van. Die vind ik echt nergens op slaan. | |
WismutVeilchen83 | zondag 8 september 2024 @ 21:24 |
Ik zit thans in een modus dat elk weekend zonder race een verademing is. De ergernis over hoe slecht het gaat heeft echt de overhand genomen. | |
Donderkonijn | zondag 8 september 2024 @ 21:26 |
Hier ook. Elk weekend hoop ik dan dat Max iets uit de hoge hoed tovert, maar als zelfs hij het niet meer kan bolwerken dan weet je dat er echt een probleem is. En het kan aan mij liggen maar hij lijkt ook uit vorm te zijn, maakt fouten die hij anders niet maakt. | |
Bonobo11 | zondag 8 september 2024 @ 21:33 |
Slecht gaat?? Het is een fantastisch spannend seizoen. | |
WismutVeilchen83 | zondag 8 september 2024 @ 21:35 |
Spannend in de zin van of Norris, Leclerc of Piastri kampioen wordt. Maar als je zoals ik fan bent van Max is het uitermate frustrerend dat het zo loopt en je weet dat hij de grootste voorsprong ooit heeft weggegeven. Ik kan nu nog niet genieten van de nieuwe kampioen. Misschien volgend jaar. | |
WismutVeilchen83 | zondag 8 september 2024 @ 21:39 |
Mwah, hij overcompenseert. Dat is juist wat hem zo extreem goed maakt. Hij weet wat nodig is om snel te gaan: een schep insturende auto. Daar blijft hij koste wat kost naar zoeken. En als de auto dat niet geeft moet je vaak compenseren en nog een keer insturen. Dan liggen foutjes op de loer. Exact om die reden ga ik ook niet mee in de teneur dat Hamilton ineens niet goed zou zijn. Hamilton is ook een coureur die weet wat nodig is om echt succesvol te zijn. Als die voorwaarden er niet zijn dan blijven ze daar naar zoeken. Vooraan wegrijden en domineren is niet zo moeilijk. Als de auto eenmaal op rails ligt dan kunnen alle coureurs wel de zeges binnen harken. Maar om daar echt te komen en weten wat het team moet doen daarvoor, dat kunnen er maar een paar. | |
Bonobo11 | zondag 8 september 2024 @ 21:50 |
Oh, je beschouwd het seizoen voor Max al als verloren. Das erg pessimistisch. McLaren doet er namelijk alles aan om geen kampioen te worden en Ferrari, ach Ferrari. Ik zie Max nog wel WDC winnen, WCC was met aanblijven Checo al verloren. Voor de liefhebber is het een prachtig seizoen. Voor de vlaggetjeskijker minder. | |
WismutVeilchen83 | zondag 8 september 2024 @ 21:55 |
Met alle respect, maar mensen die zo redeneren zijn slecht in rekenen, om extreem optimistisch. Zoals de verhoudingen nu liggen gaat Verstappen per weekend royaal inleveren, ook als Piastri voor Norris eindigt. Verstappen rijdt in een dermate slechte auto zonder balans dat plek 6, 7 of 8 realistischer is dan het podium. Norris hoeft niet eens te winnen om toch met grote stappen in te lopen. Daarmee gaat hij meer dan genoeg overhouden. | |
Peterselieman | maandag 9 september 2024 @ 00:35 |
Raceweek ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 9 september 2024 @ 00:57 |
WEER CAKE. | |
potjecreme | maandag 9 september 2024 @ 05:55 |
ESF1Gamer | maandag 9 september 2024 @ 07:32 |
raceweek | |
TheStigsDutchCousin | maandag 9 september 2024 @ 08:40 |
Poes ![]() | |
Nieuwschierig | maandag 9 september 2024 @ 12:38 |
Verstappen won't be champion.. door de antieke windtunnel van RB en mits Lando een streep in het zand trekt waar Piastri niet over mag | |
WismutVeilchen83 | maandag 9 september 2024 @ 13:02 |
Die bejaarde windtunnel was de laatste jaren kennelijk geen probleem. Als je slechte ideen hebt dan kun je testen wat je wilt. | |
Starflyer | maandag 9 september 2024 @ 13:20 |
Het probleem lijkt vooral de correlatie tussen windtunnel, sim en circuit te zijn. Iden die het in de windtunnel en sim wel doen, blijken op het circuit niet te werken. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 9 september 2024 @ 13:53 |
Precies wat Mercedes had met hun 2022 design. | |
George_of_the_Jungle | maandag 9 september 2024 @ 14:33 |
Norris maakt ook nog wel foutjes, die gaat dit jaar ook nog wel een race niet eindigen, en ook nog wel een keer achter Max vanwege gridpenalty en/of tactische misser van McLaren. Zelfde met Piastri. | |
George_of_the_Jungle | maandag 9 september 2024 @ 14:37 |
Zijn al wel een poosje bezig met een nieuwe windtunnel, maar zal ook nog wel even duren. Maar RB is niet zo strak georganiseerd dat mensen die weggaan makkelijk vervangen kunnen worden. Ze zijn behoorlijk afhankelijk van een paar sleutelfiguren, en daar zijn ze er een paar van kwijtgeraakt afgelopen jaar. | |
WismutVeilchen83 | maandag 9 september 2024 @ 15:03 |
Tot nu toe is hij n race niet geindigd en dat was na het incident met Verstappen in Oostenrijk. Voor zover ik weet gaat McLaren ook helemaal geen grid penalty nodig hebben omdat nog geen enkele motor beschadigd is geraakt. | |
ESF1Gamer | maandag 9 september 2024 @ 18:07 |
2016 belde | |
Tarado | maandag 9 september 2024 @ 18:18 |
Dit ja, dit basisconcept leent zich minder voor upgrades dan het basisconcept van vorig jaar, want ook deze auto was begin van het jaar de snelste. | |
TweedeKlum | maandag 9 september 2024 @ 18:36 |
Well done Baku. ![]() | |
Nieuwschierig | maandag 9 september 2024 @ 18:37 |
Maar als de data uit de windtunnel zegt dat de slechte ideen hartstikke goed werken en je gaat ze produceren en ze werken in werkelijkheid toch niet dan ben je dubbel genaaid. [ Bericht 43% gewijzigd door Nieuwschierig op 10-09-2024 12:04:17 ] | |
Peterselieman | maandag 9 september 2024 @ 20:40 |
Dat was heerlijk om te zien | |
Red_85 | dinsdag 10 september 2024 @ 00:49 |
Raw cock? | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 10 september 2024 @ 07:18 |
Aan n uitvalbeurt gaat Verstappen niet genoeg hebben, hoor. Wil trouwens niks jinxen, maar in de middenveld sluit ik een DNF voor Max ook niet uit. | |
Evenstar | dinsdag 10 september 2024 @ 08:35 |
Hmm ik vind seizoen eigenlijn tegenvallen. Nou ja, eigenlijk vallen de races tegen, seizoen is spannend. Eerste paar races waren niet bijzonder, want toen was het Max die relatief makkelijk won. Nu is het eigenlijk McLaren die het behoorlijk makkelijk wint of hoort te winnen, maar het zelf steeds verneuken ![]() | |
Evenstar | dinsdag 10 september 2024 @ 08:36 |
Vooral omdat men weet dat Max nu niet zo snel is en dus te pakken is. Als je dan opeens moet vechten met iemand die normaal gesproken Max alleen tegenkomt als ze op een rondje worden gezet ... tsja kan er van alles gebeuren (Groetjes Ocon). | |
Nebelwerfer | dinsdag 10 september 2024 @ 11:04 |
Nou, dit !! Leuk dat het kampioenschap spannend is, maar je wil toch zien dat het kampioenschap op de baan wordt uitgevochten? Gelijkwaardige auto’s die strijden. Nu is het vooral de vraag welke auto waar en wanneer snel is en of de coureurs kunnen maximaliseren. Lijkt in weinig meer op begin ‘22 toen Verstappen en Leclerc spannende duels uitvochten onder de nieuwe regels. | |
Nebelwerfer | dinsdag 10 september 2024 @ 11:13 |
*dubbel enzo* | |
shiz | dinsdag 10 september 2024 @ 12:02 |
'Adrian Newey will be joining us'![]() | |
FireFox1 | dinsdag 10 september 2024 @ 12:07 |
Dus Max gaat volgend seizoen naar AM ![]() | |
Nattekat | dinsdag 10 september 2024 @ 12:08 |
Slechtst bewaarde geheim ooit | |
Evenstar | dinsdag 10 september 2024 @ 12:09 |
Nou, zoals ik al zei, Max en Alsonso teamgenoten en Max zet samenwerking met Newey en Honda voort. Tekenen, hup hup. | |
shiz | dinsdag 10 september 2024 @ 12:11 |
iig voor '26. ![]() | |
TweedeKlum | dinsdag 10 september 2024 @ 12:34 |
Lawrence gaat zijn eigen zoon er toch niet uitgooien? | |
SiGNe | dinsdag 10 september 2024 @ 12:45 |
Eerst Helmut nog even met pensioen. Die is de laatste waarvoor Max nog bij Red Bull zou blijven. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 10 september 2024 @ 12:45 |
En GP moet mee. | |
mikieu | dinsdag 10 september 2024 @ 12:50 |
Hoe lang geleden zei ik al dat Max met Newey naar AM (Honda) ging? ![]() Zou het leuker vinden dan Mercedes, maar stroll mag wel weg. | |
SiGNe | dinsdag 10 september 2024 @ 13:05 |
Die gaat sowieso mee, dat is standaard dat de race-ingenieur mee gaat met de rijder. De rijder en de race-engineer hebben in jaren een band opgebouwd, dat is 1 pakket eigenlijk. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 10 september 2024 @ 13:06 |
Ik prefereer Mercedes. Maar als hij maar weg gaat bij RBR. Dat is echt een zinkend schip. | |
ESF1Gamer | dinsdag 10 september 2024 @ 13:06 |
Gewoon Helmut en GP meenemen | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 10 september 2024 @ 13:07 |
Bono gaat ook niet mee met Lewis. GP heeft overigens net bijtekenend bij RBR. | |
ESF1Gamer | dinsdag 10 september 2024 @ 13:08 |
Daar denken Lewis Hamilton en Peter Bonnington anders over. | |
#ANONIEM | dinsdag 10 september 2024 @ 13:11 |
Nee. Dat gebeurt nooit tenzij Stroll jr er genoeg van heeft om in F1 rond te rijden. | |
SiGNe | dinsdag 10 september 2024 @ 13:17 |
UItzonderingen daargelaten natuurlijk. En het is met Ferrari ook misschien anders, die willen toch ook wel heel graag Italianen in het team hebben. Mar Max en GP zijn haast 1 persoon, denk niet dat die heel makkelijk te vervangen is. GP is de enige die de leeuw in Max kan temmen. | |
SiGNe | dinsdag 10 september 2024 @ 13:21 |
Aston doet ook in een hoop andere raceklassen mee, Indycar bijv. | |
Nober | dinsdag 10 september 2024 @ 13:24 |
Alonso oudste wereldkampioen ooit, u las 't hier als eerst. | |
bloodymary1 | dinsdag 10 september 2024 @ 13:26 |
Wel tof hoor! | |
Evenstar | dinsdag 10 september 2024 @ 13:27 |
“The only thing that could go wrong there is that the regulations for 2026 may be so draconian that there is less Adrian Newey can do with them in any other era of F1. The other is, he’s not 34 he’s in the backstages of his life and whether it’s the same Adrian remains to be seen,” said Windsor. Las dit net ergens, moest wel lachen ![]() Gast gaat al weet ik veel hoelang mee, tig veranderingen doorgemaakt, net nog een winnende auto afgeleverd, maar nu opeens zou die het wel eens kwijt kunnen zijn hoor ![]() ... en dat die dan geen 34 meer is ... alsof hij een fysieke topprestatie moet neerzetten. | |
#ANONIEM | dinsdag 10 september 2024 @ 13:28 |
AMR zit niet in Indy Car. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 10 september 2024 @ 13:33 |
Ik vraag me dat af hoor, ik denk eerder dat het vaker niet gebeurt dan wel. Lewis werkte bij McLaren ook niet met Bono. En dat is van Brits team naar Brits team, waarom nam hij toen zijn engineer niet mee? Michael Schumacher werkte ook met meerdere engineers samen. Alonso ook. Ik denk dat we het ook niet moeten overschatten. Max heeft in 21 in een emotionele bui in een interview gezegd dat hij alleen met GP kan werken en ineens is dat in Nederland de absolute waarheid. | |
#ANONIEM | dinsdag 10 september 2024 @ 13:36 |
Waarom doe je alsof Newey de RB 20 (of de 19 of 18) ontworpen heeft? Hij heeft al vele jaren geen auto meer ontworpen, hij focused zich, als hij een interessante uitdaging ziet, op hele specifieke onderdelen, bij de niewe regels waar de RB 18 uitkwam was dat de vering/ophanging, verder niets. Hij heeft vele malen aangegeven dat hij de huidige (en toekomstige) FIA regels over het ontwerp van de auto's veel te beperkend vind en dat hij eigenlijk maar weinig interesse meer heeft om daar mee te werken TENZIJ hij een aspect ziet waar hij interesse in heeft. Sorry hoor maar er word een beetje teveel gedaan alsof Newey in zijn eentje een F1 auto ontwerpt, dat is al heel lang niet meer zo. Wat Newey wel was bij RBR; de eindverantwoordelijke voor alle technische en engineering aspecten en eindverantwoordelijk voor het team wat daar werkt(e) en vooral hoe dat team werkte en hij verdient alle lof voor de titels die RBR gewonnen heeft, zonder hem hadden ze die nooit binnengehaald. Of hij dat nu, op deze leeftijd, nog een keer kan doen zonder CTO van AMR te zijn...ik weet het niet, ik heb mijn twijfels. | |
SiGNe | dinsdag 10 september 2024 @ 13:37 |
Nog niet maar er zouden plannen zijn. Dan kunnen ze daar ook de Honda motor gebruiken en die meteen voor de F1 testen. | |
Monolith | dinsdag 10 september 2024 @ 13:47 |
Het lijkt me ook wel erg vermakelijk om Max eens een heetgebakerde Spanjaard of Italiaan als race engineer te geven. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 10 september 2024 @ 13:49 |
Dat lijkt mij een heel slecht idee. De Honda motor in IndyCar is totaal anders dan een F1 motor. | |
Tijn | dinsdag 10 september 2024 @ 13:54 |
Ik denk dat 2025 als tussenjaar gaat gelden waarin Aston Martin hun auto voor volgend jaar dik op orde krijgt, en dat Alonso in 2026 vervolgens met pensioen gaat en vervangen wordt door Max Verstappen. Ze rijden dan ook met Honda-motoren. Er werkt ook al een hoop ex-RBR personeel, waaronder Wheatley. En nu dus ook Newey. Dat team wordt straks een carbon copy van het winnende RBR, terwijl RBR zelf niet zal meedoen voor de winst omdat die motor van ze een drama gaat zijn. Dat is mijn voorspelling en daar zult u het mee moeten doen ![]() | |
4-elements | dinsdag 10 september 2024 @ 13:54 |
Dan moet Alonso tot minstens 2027 doorgaan. | |
#ANONIEM | dinsdag 10 september 2024 @ 14:09 |
Wheatley gaat naar Audi, he? Dan Fallows werkt bij AMR. | |
Zipportal | dinsdag 10 september 2024 @ 15:12 |
Kasteelweek!!!! | |
Tijn | dinsdag 10 september 2024 @ 15:33 |
Ah ja, je hebt gelijk. Maar desalniettemin, er zijn ook al voor Newey veel mensen van RBR naar Aston overgestapt. | |
beantherio | dinsdag 10 september 2024 @ 15:43 |
Niet meer echt verrassend nieuws na de geruchten van de laatste dagen. Evengoed blijf ik het een vreemde keuze vinden: met zijn beperkte rol bij RBR leek ie al een aantal jaren naar zijn pensioen toe te werken. Wat ik ervan begrijp is dat ie bij AM ook niet fulltime zal werken maar dat ie toch wel een erg hoog salaris + aandelen gaat verdienen. Het klinkt als een erg hoge prijs voor een parttimer. | |
Knut | dinsdag 10 september 2024 @ 15:59 |
Zelfs een part-time Newey heeft de potentie om je een stuk beter te maken denk ik. 's Werelds beste in zijn vakgebied. Net zoals je een Messi als invaller bij Roda JC in kan zetten en opeens dingen kan winnen vanwege de uitmuntende kwaliteit. | |
THEFXR | dinsdag 10 september 2024 @ 16:08 |
whut? dit is het grootste nieuws van dit jaar, niemand zag dit aankomen!!! | |
Tijn | dinsdag 10 september 2024 @ 16:11 |
Nou ja, dat dus. Die man hoeft niet letterlijk de hele auto te ontwerpen, maar hij brengt een schat aan ervaring mee waardoor-ie enorm kan helpen dingen de goede kant op te laten ontwikkelen. | |
Sabata | dinsdag 10 september 2024 @ 16:34 |
aangezien newey graag in Engeland blijft werken vind ik het kwa locatie niet zo'n vreemde stap. maar ik blijf wel bij dat Aston Martin een heel slechte keuze is. je hebt in het feiten maar n coureur om mee te werken, want de andere is eigenlijk waardeloos en dient alleen om de rekeningen te betalen en de onmogelijke droom van papa waar te maken. gelukkig is die coureur op dit moment Alonso. het enige waar je eigenlijk op kan hopen is dat al die geruchten over een eventuele overstap van Max in 2026 uitkomen want anders zie ik het vrij duister in als Alonso stopt. de kans dat Lawrence beseft tegen die tijd dat het onmogelijk is met Lance en hem inderdaad vervangt is niet heel erg groot tenslotte. | |
#ANONIEM | dinsdag 10 september 2024 @ 17:59 |
Jammer dat Williams niet zo'n bod kon doen op Newey, dat was een mooie manier geweest om de cirkel rond te maken en zijn carriere af te sluiten. | |
WheeledWarrior | dinsdag 10 september 2024 @ 18:54 |
Ik weiger op die hele Aston Martin gaat-straks-voor-het-WK-hypetrain te stappen puur omdat Newey daar nu gaat werken. | |
exile79 | dinsdag 10 september 2024 @ 20:41 |
| |
THEFXR | dinsdag 10 september 2024 @ 20:46 |
spectrumanalyser | dinsdag 10 september 2024 @ 20:47 |
Honda: Wij stappen uit de F1, want we gaan ons focussen op de volgende generatie auto's. Lawrence Stroll: Hold my beer | |
ESF1Gamer | dinsdag 10 september 2024 @ 21:09 |
Fixed ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 10 september 2024 @ 22:34 |
Fixed ![]() | |
Tijn | dinsdag 10 september 2024 @ 22:51 |
Toch valt niet te ontkennen dat ze er al jaren ontiegelijk veel geld tegenaan aan het smijten zijn. Dat moet zich toch ooit gaan uitbetalen. | |
Peterselieman | dinsdag 10 september 2024 @ 22:57 |
Dan moet je wel de organisatiecultuur langzaam mee veranderen. Zomaar lukraak mensen ergens weg plukken en er zakken met geld tegenaan gooien werkt niet, zoals we bij Toyota gezien hebben. Er moeten meer puzzelstukjes op hun plek gaan vallen wil een team winnend worden. | |
Tijn | dinsdag 10 september 2024 @ 23:26 |
Tuurlijk, maar ze bouwen ook nieuwe facilities. En bovendien: toen het nog Force India was, kregen ze met minder middelen ook best veel voor elkaar. | |
shiz | dinsdag 10 september 2024 @ 23:31 |
Tenminste een paar Alonso podiums. ![]() Copy & Paste Racing Team formule werkte op zich redelijk, het was het probleem daarna in het seizoen zelf door te ontwikkelen wat dan scheef ging. Met wat kunde achter de hand en een jarenlange lead up qua funding, infrastructuur en nu man power... kan best wat worden. Niet meteen, maar idd 2026 geeft op zich iedereen weer een buitenkansje het toch net iets beter voor elkaar te hebben dan de anderen. McLaren is de ommezwaai ook behoorlijk gelukt. | |
Knut | woensdag 11 september 2024 @ 08:29 |
Het lijkt Redbull wel... | |
George_of_the_Jungle | woensdag 11 september 2024 @ 08:55 |
Die hele F1 wereld is een ons-kent-ons carrousel en vrij klein. Veel teams zitten in een klein gebied in Engeland, veel medewerkers hebben bij meerdere teams gewerkt. Mijn buurman werkt bij Alpine, en daarvoor bij RBR, en op zijn bruiloft waren er mensen van nog een aantal andere teams. Mijn vrouw werkt bij een bedrijf wat vaak ingehuurd wordt door F1 teams en zij heeft vaak klussen bij meerdere teams tegelijk. Afgelopen jaren vooral mercedes en RBR, maar ook AM, McLaren en Williams. Zo gek is het niet dat mensen weggelokt worden bij een team wat het een tijdje goed doet, zo werkt concurrentie, en de teams faciliteren dat in feite ook door met zoveel dicht bij elkaar de fabrieken te hebben. Wat telt is hoe zo'n team dat opvangt. Een goed georganiseerd team vangt dat makkelijker op dan een team wat minder goed georganiseerd is, en meer afhankelijk is van sleutelfiguren. En ik denk dat RBR meer afhankelijk is van sleutelfiguren als bijv Mercedes. | |
Rianne84 | woensdag 11 september 2024 @ 10:19 |
WheeledWarrior | woensdag 11 september 2024 @ 10:31 |
Ligt natuurlijk wel aan de definitie van uitbetalen. Ze zullen vast en zeker wel weer betere resultaten kunnen gaan halen dan dit seizoen. Maar een WK winnen met een coureur van dan 45 (ook al is Alonso natuurlijk nog steeds aardig fit) en Lance Stroll als teammaat zie ik niet gebeuren. Zeker niet in de huidige mammoetseizoenen van 24 races plus sprints. | |
Tijn | woensdag 11 september 2024 @ 10:36 |
Nee, dat denk ik ook niet. Maar ik denk wel dat als Alonso weggaat en Max Verstappen in die auto gaat zitten, er best wat mogelijk gaat zijn ![]() | |
DjVero | woensdag 11 september 2024 @ 13:35 |
Heeft zak Zak al schande gesproken hiervan? | |
PzKpfw | woensdag 11 september 2024 @ 13:38 |
Het zou me niets verbazen als Alsonso na afloop van komend seizoen afzwaait en Verstappen naar Aston Martin gaat ![]() | |
Jane | woensdag 11 september 2024 @ 17:51 |
Ik ga er inmiddels al vanuit dat precies dat gaat gebeuren. ![]() Toen @Tijn een paar maanden geleden hier thuis met dat scenario aankwam, verklaarde ik hem helemaal voor gek. Maar langzaamaan ging ik het steeds plausibeler vinden en nu de move van Newey officieel is, kan ik me niet meer voorstellen dat het anders gaat. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 11 september 2024 @ 18:06 |
De vraag is of ze GP dan ook meekrijgen. Want die heeft zojuist een contract getekend en Max gaat denk ik alleen als GP ook mee kan. | |
Tijn | woensdag 11 september 2024 @ 18:16 |
Ik weet niet of die twee nog zo tight zijn als voorheen. Ik zou het persoonlijk een beetje raar en kinderachtig vinden als Max niet met een andere engineer zou willen werken eigenlijk. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 11 september 2024 @ 18:23 |
Volgens mij is alles prima tussen die twee. GP weet precies hoe hij met Max om moet gaan. Ik vraag me eerder af of er een engineer is die hetzelfde kan doen wat hij kan. | |
Tarado | woensdag 11 september 2024 @ 18:29 |
Alonso heeft een contract tot eind 26, die zal dat zeker met de komst van Newey wel uit willen dienen, dus of Lawrence ziet eindelijk in dat het met zoonlief nooit gaat gebeuren of Verstappen gaat in 26 niet naar AM. | |
Nattekat | woensdag 11 september 2024 @ 18:29 |
Stroll weg, Alonso met Verstappen. | |
Tijn | woensdag 11 september 2024 @ 18:31 |
Dat zou leuk zijn, maar het lijkt me niet erg realistisch zolang vader Lawrence daar de baas is. | |
Tarado | woensdag 11 september 2024 @ 18:33 |
Het is ook weer afwachten hoe het met de auto's zit, Verstappen kan 26 misschien beter uitzitten bij RBR en dan kijken welk team de betere auto heeft en daar in 27 instappen. | |
#ANONIEM | woensdag 11 september 2024 @ 19:43 |
Dat ja. 2026 word een complete crap shoot en als je nu naar een ander team gaat dan heb je net zo veel kan dat je goed gokt als fout gokt. Na 2026 zal je mischien wat meer beweging gaan zien als duidelijk is wie wel en wie niet de goede oplossingen in huis heeft voor de volgende iteratie van de chassis en motor regels. | |
THEFXR | woensdag 11 september 2024 @ 19:45 |
2026, met een GP2 engine van RB ![]() | |
WismutVeilchen83 | donderdag 12 september 2024 @ 07:33 |
Hoe aantrekkelijk is Max nog wanneer hij in 25 en 26 bijna niks presteert en Norris, Piastri in Leclerc bijvoorbeeld in 24, 25 en 26 kampioen zijn geworden? Denk je dat de beste teams dan direct plaats maken voor Max? | |
Zorro | donderdag 12 september 2024 @ 08:59 |
Bij Ferrari wilden ze Hamilton toch ook? | |
Starflyer | donderdag 12 september 2024 @ 10:25 |
Om met Mike Krack te spreken:
| |
George_of_the_Jungle | donderdag 12 september 2024 @ 11:25 |
https://www.nu.nl/formule-1/6327858/mclaren-wijzigt-strategie-en-vraagt-piastri-om-norris-te-helpen-in-titelstrijd.htmlZijn ze niet echt snel mee, en nogal reactief, dit hadden ze beter voor Monza kunnen bedenken. Hoeveel punten is Norris nu al misgelopen dit jaar als gevolg van de strategie van McLaren? | |
Sabata | donderdag 12 september 2024 @ 11:27 |
minstens 7 in Hongarije en minstens 3 in Itali. dus ik zou zeggen 10 pt verspeeld | |
Wertha | donderdag 12 september 2024 @ 12:06 |
Als ik Piastri was zou ik schijt hebben hieraan. Hij is een groter talent dan Norris en gaat binnen afzienbare tijd structureel beter presteren. De tijd is rijp om de plek als no.1 rijder af te dwingen. | |
George_of_the_Jungle | donderdag 12 september 2024 @ 12:31 |
En dat zijn punten die ze Norris hadden kunnen geven tov Piastria. Team-tactiek heeft Norries volgens mij ook nog wel mogelijk punten gekost in een of meerdere races in Silverstone, Spa, Canada, Spanje en Emilia-Romagna. Ik denk dat het bij elkaar opgeteld aan het einde van het seizoen, hele dure punten kunnen zijn voor Norris. Niet zozeer voor het team, dat zal wel winnen. Mooie bonus voor alle medewerkers bij McLaren, volgens mij kregen de medewerkers bij Mercedes iets van 20k voor elk kampioenschap. | |
Starflyer | donderdag 12 september 2024 @ 12:46 |
En door eigen fouten ook, zoals in Oostenrijk. In plaats van halsstarrig vasthouden aan zijn lijn had hij ook een paar centimeter naar links gekund, zoals iedereen daar deed als er iemand aan de binnenkant zat. Dat soort fouten maakt hij wel meer, en zal hem ook nog meer punten gaan kosten in de komende races. | |
George_of_the_Jungle | donderdag 12 september 2024 @ 14:03 |
Dat denk ik ook. Lijkt me eigenlijk onvermijdelijk in zo'n eerste seizoen dat je echt een kans hebt op het kampioenschap. Zijn starts van pole laten wel zien dat hij nog moet leren om echt met druk om te gaan. Denk ook nog wel dat hij een grid-penalty moet pakken dit jaar, zijn pool zit vol. Misschien is er niets echt beschadigd, maar het slijt allemaal wel. | |
Mano_ | zondag 15 september 2024 @ 16:11 |
Snel, voordat 'ie weg is ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 15 september 2024 @ 19:22 |
Patreon lid zijn ![]() Dan krijg je hem eerder te zien en ongecensureerd. | |
Rianne84 | maandag 16 september 2024 @ 08:36 |
RACEWEEK ![]() ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 16 september 2024 @ 08:37 |
WEER CAKE. | |
ESF1Gamer | maandag 16 september 2024 @ 08:45 |
| |
TheStigsDutchCousin | maandag 16 september 2024 @ 08:46 |
Hoi jij ![]() | |
StephanL | maandag 16 september 2024 @ 09:04 |
Weer een afgang voor Red Bull zondag ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 16 september 2024 @ 09:19 |
Ik acht die kans best groot. Singapore is nu niet bepaald het beste circuit voor Red Bull. | |
Nattekat | maandag 16 september 2024 @ 09:53 |
Jullie beginnen op een langspeelplaat te lijken | |
TheStigsDutchCousin | maandag 16 september 2024 @ 09:55 |
Nou, laten we eerlijk zijn dat Baku ook niet geworden is waar eenieder op hoopte. De schade bleef beperkt, al is dat het enige positieve eraan als je naar het WK kijkt. | |
Nattekat | maandag 16 september 2024 @ 09:59 |
Perez P2 zonder dat duwtje van Sainz, Verstappen heeft gewoon z'n auto verpest. Klinkt precies als wat er verwacht werd, en het doemverhaal is wel afgewend. | |
AgnesGru | maandag 16 september 2024 @ 10:25 |
Hij is weer leuk ![]() | |
WheeledWarrior | maandag 16 september 2024 @ 11:49 |
Ben benieuwd, ik verwacht ook in Singapore weinig van Verstappen. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 16 september 2024 @ 12:18 |
Austin wordt het echte make or break denk ik. | |
Rianne84 | maandag 16 september 2024 @ 14:24 |
Allemaal erg leuk,maar tijdens de race is het natuurlijk droog. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 16 september 2024 @ 14:33 |
![]() Zou wat zijn als het een regenrace wordt en Max hem wint! | |
Rianne84 | maandag 16 september 2024 @ 16:58 |
Nattekat | maandag 16 september 2024 @ 17:29 |
Dit is de standaard weersvoorspelling voor Singapore ![]() Echt letterlijk ieder jaar. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 16 september 2024 @ 17:32 |
Niet heel slim ![]() | |
Peterselieman | maandag 16 september 2024 @ 19:14 |
Dat is wel heel lang geleden Baku zag er bemoedigend uit. Ik denk dat ze er in Singapore beter bij gaan zitten dan iedereen verwacht | |
Rianne84 | maandag 16 september 2024 @ 19:41 |
Toto had toch gelijk ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 16 september 2024 @ 20:36 |
Perez had echt de snelheid, dat zag er ook echt lekker uit. Max had verklaard dat er een fout in de setup bij hem zat, waardoor de auto niet deed wat hij moest doen. Dus er is ook positiviteit uit te halen en wellicht is Singapore wat beter dan gedacht wordt. | |
ESF1Gamer | maandag 16 september 2024 @ 20:39 |
doe je mijn collega nu na? | |
Peterselieman | maandag 16 september 2024 @ 20:41 |
Welke van de zovele die je hebt? | |
ESF1Gamer | maandag 16 september 2024 @ 20:48 |
Ik bedoel Nattekat | |
Peterselieman | maandag 16 september 2024 @ 20:52 |
oh die telde ik al niet eens mee. | |
SiGNe | dinsdag 17 september 2024 @ 02:28 |
Apart, Max heeft daarna alles gewonnen, alleen in Singapore was hij 5e. Checo heeft daarna ook nog podiums gehaald | |
Tarado | dinsdag 17 september 2024 @ 06:22 |
Is wel ruim een jaar aan ontwikkeling wat het putje in kan. | |
Adames | dinsdag 17 september 2024 @ 08:35 |
In de voorbereiding was de auto ook nog goed volgens Max, net als in de eerste races. Het is niet allemaal weggegooid. | |
DjVero | dinsdag 17 september 2024 @ 10:47 |
Dat pannenkoek Perez zo goed mee kon doen in Baku had ik nooit verwacht. Dat is echt bemoedigend. Het zou me niks verbazen als Red Bull vol op de ontwikkeling voor Singapore heeft gezet, aangezien dat de enige race was die ze vorig jaar niet gewonnen hebben. ![]() Verstappen is gewoon iedereen en z'n moeder aan het trollen. De laatste zeven races gaat hij dik winnen. ![]() | |
THEFXR | dinsdag 17 september 2024 @ 11:27 |
er is wel iemand aan het trollen, maar het is niet max. | |
byah | dinsdag 17 september 2024 @ 13:00 |
Ik krijg een beetje het idee dat Max mentaal al afscheid heeft genomen van RB | |
THEFXR | dinsdag 17 september 2024 @ 14:30 |
wij dachten vanaf miami, maar de faal is groter dan wij dachten, bedankt Horny. | |
THEFXR | dinsdag 17 september 2024 @ 15:06 |
Perez zijn vader heeft een hartaanval gekregen na de crash van Sergio. | |
Sally | dinsdag 17 september 2024 @ 16:26 |
Ik dacht eerst je maakt een grapje. Maar nee... ![]() https://racingnews365.com(...)fter-late-baku-crash (meerdere sites melden het overigens, dit leek me ene best betrouwbare) En de NL tekst: https://racingnews365.nl/(...)huis-na-crash-sergio (doe dan ook effe een bron geven ![]() | |
SiGNe | dinsdag 17 september 2024 @ 16:37 |
Newey had al gewaarschuwd dat de vloer niet goed samen zou werken met de nieuwe luchtinlaten. De vloer werkte (aan de uitslagen te zien) nog prima in 2023, in 2024 met andere luchtinlaten niet meer. Dan lijkt het me dat het aan de luchtinlaten ligt. Maar het zal wel zo zijn dat de vloer makkelijker aan te passen is dan die luchtinlaten (en alles wat daar achter zit aan koeling). En dus pakken ze de vloer aan. | |
Donderkonijn | dinsdag 17 september 2024 @ 17:58 |
Toen ik dit maanden geleden al meldde dat Newey daarvoor gewaarschuwd had werd ik weggelachen hier. Die arrogante fransoos van een Wache heeft het beter willen weten dan de grootmeester..... | |
SiGNe | dinsdag 17 september 2024 @ 18:22 |
Newey deed natuurlijk ook al wel een stuk minder. Die was de laatste tijd voral bezig met z'n eigen Red Bull auto en daarvoor was ie ook veel bezig met de Valkyrie. Dat waren echt projecten om 'm tevreden te houden en ervoor te zorgen dat hij niet naar de concurrent zou stappen. | |
ESF1Gamer | dinsdag 17 september 2024 @ 19:02 |
Beterschap aan papa Perez | |
ESF1Gamer | dinsdag 17 september 2024 @ 19:02 |
@Nattekat Race om 14:00 uur | |
Donderkonijn | dinsdag 17 september 2024 @ 19:03 |
Dat weet ik allemaal, maar toen ik het meldde werd het allemaal afgedaan als grote onzin. Nu meldden ineens meer bronnen het. Het is echt geen toeval dat Max en GP de afstelling niet meer kunnen vinden, exact na het moment dat Newey uit de paddock verdween bij RBR, dat zeg ik ook al tijden en ook dat werd weggelachen, terwijl er zat fragmenten zijn dat Max met Newey staat te overleggen en hij het duidelijk heeft over hoe hij wil dat de auto reageert... je kan het gewoon 1 op 1 over elkaar leggen, sinds Newey weg is gaat dat ding voor geen meter. | |
Peterselieman | dinsdag 17 september 2024 @ 19:31 |
Zul je zien dat hij nog te laat is ![]() | |
Nattekat | dinsdag 17 september 2024 @ 19:34 |
Zoals het heurt | |
THEFXR | dinsdag 17 september 2024 @ 20:16 |
mij niet geloven?? ![]() ![]() | |
SiGNe | dinsdag 17 september 2024 @ 20:34 |
De auto die Newey ontworpen had is alweer van een paar jaar geleden. Sindsdien is de rest van het team meer bezig met de auto, was steeds een dooropntwikkeling van wat Newey getekend had. Dit jaar zijn er grote veranderingen gemaakt, daar heeft Newey verder weinig tot geen invloed op gehad. Ik denk ook niet dat Red Bull heel veel anders kan, je kan een auto maar tot een bepaald moment doorontwikkelen om 'm beter te maken. Maar op een gegeven moment kom je op een punt waarop alles dat je doet minder goed werkt, dan is de auto op z'n top. Enige manier om 'm dan nog sneller te maken is niet doorontwikkelen maar maar met nieuwe ontwikkelingen komen. En dat kan goed gaan of fout gaan, daar zit niks tussen. | |
George_of_the_Jungle | dinsdag 17 september 2024 @ 21:56 |
Vergeet niet dat de RBR ook sneller is geworden dit seizoen, dus het is wel een betere auto dan vorig jaar, alleen hij is minder sneller geworden dan de McLaren, Mercedes en Ferrari.
| |
DjVero | woensdag 18 september 2024 @ 10:54 |
Mercedes met een groene livery komend weekend. Het is maar goed dat Aston Martin zo ver teruggevallen is. Zul je net zien anders, dat opa Hamilton aan de kant gaat voor opa Alonso. | |
Starflyer | woensdag 18 september 2024 @ 11:31 |
RB heeft juist de speciale livery voor Singapore geschrapt om gewicht te besparen. Elke honderdste seconde winst telt. En Gianpiero heeft weer promotie gekregen. | |
potjecreme | woensdag 18 september 2024 @ 11:47 |
| |
THEFXR | woensdag 18 september 2024 @ 12:12 |
Kickinalfa | woensdag 18 september 2024 @ 14:59 |
Mijn afdonk na de afgelopen races en dit seizoen is dat het echt tijd is om afscheid te nemen van zogenaamde ervaren coureurs (Gasly/ocon/Magnussen/Ricciardo/Stroll/Bottas etc) en deze zsm ter vervangen door nieuw talent. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 18 september 2024 @ 15:17 |
Ricciardo is al bijna exit als de geruchten waar blijken te zijn. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 18 september 2024 @ 18:25 |
Timeline van 2024: Horner belaagt een vrouwelijke collega, relletje zorgt voor veel onrust bij RB, Newey denkt daardoor 'tijd om te gaan', Red Bull performance holt achteruit. Conslusie: Horner heeft eigenhandig een kampioensteam om zeep geholpen. ![]() | |
spectrumanalyser | woensdag 18 september 2024 @ 19:01 |
Het komt gerust wel goed met Red Bull, kwestie van tijd. De achtervleugel van McLaren is meer relevant in deze. Als er gedurende de hele race een deel van de achtervleugel open kan dan heb je dus de hele race een beetje DRS. Je zou eens op een motorfiets moeten rijden om te ervaren hoeveel kracht de lucht zet als je boven de 120 km/uur komt. | |
Donderkonijn | woensdag 18 september 2024 @ 19:19 |
De FIA gaat echt wel iets aan die achtervleugel doen. Lijkt me echt niet dat dat mag. | |
NicolasJoy | woensdag 18 september 2024 @ 19:20 |
Vraag voor/namens een bekende; moeder wil haar zoon voor zijn 21e verjaardag heel graag kaartjes voor een F1 wedstrijd geven. Eerste idee is Zandvoort, want Nederland. Zelf is ze niet bedreven in dit soort dingen halen, dus mijn hulp gevraagd, maar heb nog niet gekeken, dacht gelijk aan hier.. Waar kan ze (of ik) het beste kijken voor 2 kaartjes voor de racedag Zandvoort? Is dat berhaupt nog te halen? (Of anders Spa, maar zal niet betaalbaarder zijn waarschijnlijk?) | |
Nattekat | woensdag 18 september 2024 @ 19:37 |
Zandvoort: https://shop.ticketing.cm.com/dgp-sale-2025/ Goedkoopste tribunes zijn ruim 300, staanplaatsen zou ik daar absoluut niet doen. Spa kan op heel veel plekken gekocht worden, zat resellers. Spa is een tikkie goedkoper als je genoegen neemt met een plek op een grasheuvel, maar je krijgt wel absoluut waar voor je geld daar. Tribunes zijn ongeveer even duur als Zandvoort, wel goedkoper qua prijs/kwaliteit. | |
NicolasJoy | woensdag 18 september 2024 @ 20:08 |
En wat zou je aanraden qua plekken in Zandvoort? Prijs-kwaliteit of gewoon op kwaliteit? Spa is natuurlijk iets meer kosten om er te komen, ('s ochtends heel vroeg rijden denk ik?) en iets meer risico op een verregende race en minder actie, of ben ik nu biased door die ene race die geen race was? ![]() | |
Marcoss | woensdag 18 september 2024 @ 20:51 |
Dat lijstje vliegt alle kanten op qua leeftijd.. Bottas en Ricciardo zijn al ruim over de 30 inderdaad, Magnussen is begin 30, maar Stroll is 25 en Ocon en Gasly zijn 28 ![]() | |
Kickinalfa | woensdag 18 september 2024 @ 21:09 |
Maar voegen ze nog iets toe? | |
Peterselieman | woensdag 18 september 2024 @ 21:13 |
New Kids, imitaties, crashes, enerverende interviews, ruzie en Gasly. Ja, op Gasly na hebben ze allemaal wel iets | |
ESF1Gamer | woensdag 18 september 2024 @ 21:17 |
Je vergeet RPM mascotte in al zijn video's ![]() | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 18 september 2024 @ 21:26 |
Gasly is Frans? ![]() | |
RedWhiteArmy1983 | donderdag 19 september 2024 @ 13:49 |
Kwestie van tijd. Piastri, Colapinto, Bearman, Antonelli, Doohan, wellicht Lawson en Hadjar, er dient zich genoeg talent aan voor de komende jaren. Enige van jouw rijtje die redelijk jong is, is Stroll, maja eens draait pappa toch de geldkraan dicht... | |
Marcoss | donderdag 19 september 2024 @ 14:31 |
Ocon en Gasly zijn 28, die kunnen ook nog wel een aantal jaren mee En er staat genoeg talent klaar ja, maar moeten ook blijven bewijzen dat ze goed genoeg zijn. | |
THEFXR | donderdag 19 september 2024 @ 21:26 |
dit heb ik ook gelezen, dit weekend zijn laatste race? | |
Rianne84 | dinsdag 24 september 2024 @ 15:41 |
Starflyer | dinsdag 24 september 2024 @ 17:14 |
Zorro | dinsdag 24 september 2024 @ 18:48 |
Hoofdstrateeg? En Hanna dan? | |
Adames | dinsdag 24 september 2024 @ 19:02 |
duorol schijnbaar Ze begon haar carrire bij Red Bull in 2009 als Modelling en Simulator Engineer en werkte zich op tot Senior Strategy Engineer. Inmiddels is ze Head Strategy Engineer, een rol die ze elke race afwisselt met collega Will Courtenay. | |
DeeBee | dinsdag 24 september 2024 @ 19:14 |
Horndog blijft alleen over straks | |
Wienerschnitzels | dinsdag 24 september 2024 @ 19:17 |
Gevolgen van de budget cap zelfde zie je bij Merc, ze kunnen bepaalde mensen niet meer de promoties/salarisverhogingen bieden die andere teams dan wel kunnen. Overigens is Will er volgend jaar gewoon nog bij RB en gaat die pas (na 6 maanden gardening leave) mid-2026 aan de slag bij McLaren. | |
Evenstar | dinsdag 24 september 2024 @ 19:25 |
Mag toch hopen dat Max voor 2026 ergens anders een stoeltje regelt. | |
Scorpion_17 | dinsdag 24 september 2024 @ 19:30 |
Ik zie m na alles wat er is gebeurd niet bij rb blijven | |
#ANONIEM | dinsdag 24 september 2024 @ 19:34 |
Je kan blijven hopen en allerlei theorieen verzinnen maar zeker voor 2026 zie ik het niet gebeuren. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 september 2024 @ 19:35 |
De 3 (mogelijk 4) wereldkampioenstitels, bedoel je? | |
#ANONIEM | dinsdag 24 september 2024 @ 19:38 |
Iedereen die RBR verlaat doet dat met het oog op promoties, de lijst is lang en stuk voor stuk zijn ze opgeklommen vanuit een positie bij RBR naar een hogere positie (met vermoedelijk meer salaris) bij een ander team. Door de budget cap is het nu eenmaal veel lastiger om mensen intern nog salarisverhogingen te geven of te promoveren. Het is allemaal niet zo ingewikkeld en komt bij alle succesvolle teams voor. | |
Evenstar | dinsdag 24 september 2024 @ 19:39 |
Ik bedoelde ook 2026, volgend jaar zie ik niet gebeuren, want dan was het al naar buiten gekomen. Ik ga heel erg verbaasd zijn als hij in 2026 nog bij RB is. | |
Evenstar | dinsdag 24 september 2024 @ 19:41 |
Ja, dus? Dat houdt toch nog steeds in dat RB nu gewoon richting een dal aan het gaan is? Denk je dat al die lui die jarenlang ervaring hebben opgedaan zomaar vervangen kunnen worden? Nieuwe (zelfgebouwde) motoren, relatief weinig ervaring, en onderlinge getouwtrek, of je het nou wil geloven of niet. Een geoliede machine als de voorgaande jaren gaat het voorlopig niet meer zijn. Zonder Max hadden ze nog steeds geen idee waarom de auto onbestuurbaar is ![]() Ze kunnen nauwelijks meer een strakke pitstop neerzetten joh ... | |
#ANONIEM | dinsdag 24 september 2024 @ 19:43 |
Volgens mij weten ze ook niet echt waar het probleem is met Max in de auto. Hij weet er alleen het maximale uit te halen ongeacht de problemen. Kunnen mensen zomaar vervangen worden? Nope. Maar je vergeet dat de mensen die weg gaan op hun beurt in een nieuwe rol terecht komen waar ze mischien helemaal niet zo fantastisch zijn. Weten we nog wie AMR wegplukte bij RBR voordat ze Newey binnenhaalden en hoe goed zijn ontwerp voldeed? | |
Evenstar | dinsdag 24 september 2024 @ 20:18 |
Het gaat mij niet eens om of McLaren en/of Aston Martin het goed gaat doen. Dat hangt af van zoveel dingen. Het gaat mij er vooral omdat het rommelt binnen Red Bull. Linksom of rechtsom is er gewoon een niet zo'n fijne cultuur meer op dit moment. Daarnaast blijven de resultaten uit. Gaat het op meerdere sportieve vlakken ook niet goed. Constructeurs titel is al zo goed als verloren en of Max het er nog uit weet te halen moeten wij ook nog maar afwachten. Ze raken al hun ervaring op belangrijke posities kwijt. Nee, Newey was niet diegene die alles ontwierp, maar wel een bak aan ervaring en kunde die je kwijt bent. Nee, Courtenay was niet alleen, maar toch ook weer een bak ervaring en 50% van je hoofd strategien kwijt. Ondertussen hebben ze allerlei problemen, een matige 2e coureur, slechte pitstoppen. Daarnaast moeten ze ook nog een eigen motor ontwerpen. Tuurlijk hebben ze veel mensen bij Honda weggehaald en helpt Ford een handje mee, maar het is toch wat anders opeens. Kortom chaos. Dat ga je niet keren met een bak onervaren mensen. In ieder geval niet binnen een jaar of twee. Max heeft er nu al weinig lol mee. Auto gaat kut, FIA doet kut. Denk echt niet dat die nog zin heeft om bij Red Bull mee te draaien als die niet serieus kan meedoen voor de overwinning. Nu is het nog anders, want hij kan de titel nog pakken. | |
Scorpion_17 | dinsdag 24 september 2024 @ 20:36 |
En vergeet niet dat ze degene die nauwelijks wat bijdraagt aan dat constructeurskampioenschap doodleuk opnieuw verlengd hebben. Dat duidt ook niet op een topsportmentaliteit binnen t team | |
#ANONIEM | dinsdag 24 september 2024 @ 20:44 |
Je hele verhaal hangt samen van assumpties en onzinnige verbanden, dat de FIA kut doet heeft geen zak met RB te maken, Max zou hetzelfde, idiote, probleem hebben in een Mercedes of Ferrari. Sowieso is per 2026 ergens instappen stupide omdat niemand weet welk team wel of niet succes gaat hebben met de nieuwe regels en zoals Mercedes bewijs is succes in het verleden geen enkele garantie voor de toekomst onder hele andere en nieuwe regels. Max moet doen wat Max voor zichzelf vind dat hij moet doen maar het idee dat het allemaal kut is bij RBR is vrij lachwekkend als je naar de standen kijkt. McL doet het goed, er is strijd, dat is zoals het eigenlijk hoort te zijn, in 2026 beginnen we weer vanaf nul echter. PS: RBR heeft de top 3 van Mercedes AMG HPP binnengehaald toen ze begonnen met het motor project en in totaal 15 man ingehuurd van Mercedes in 2021 toen ze begonnen. PPS: Je raakt niet al je ervaring kwijt als een man opstapt, de man die de RB 18 (mede) ontwierp stapte over naar AMR en kon daar geen succesvolle auto maken, RBR kon dat wel met de RB 19. Hannah Schmitz is er ook nog, is zij slechter dan Courtenay? Geen idee maar ik verwacht van niet. | |
THEFXR | dinsdag 24 september 2024 @ 23:19 |
misschien doet Max een rosbergje | |
WheeledWarrior | woensdag 25 september 2024 @ 08:57 |
Mercedes in 2026 begint steeds aantrekkelijker te klinken. | |
RedWhiteArmy1983 | woensdag 25 september 2024 @ 10:20 |
Natuurlijk gaat dat gebeuren, misschien zelfs al volgend jaar, want dat jaar wordt al lastig voor RBR. De onrust begon al begin dit jaar met dat gedoe rond Horner. Nu de ene na de andere topman het zinkende schip gaat verlaten, zal Max ook wel gaan. Vrees voor RBR dat ze over 2 jaar in het middenveld of zelfs de achterhoede racen. En dit jaar kan alleen nog maar gered worden met Max' 4e wereldtitel. Hij staat 52 punten voor, de resterende 6 races moet hij dus gewoon finishen, en dan 1 plek achter Norris (of beter dan Norris), in het "slechtste" geval loopt Norris dan maar 7 punten in (als ze alle races 1 en 2 worden, wat ik overigens niet zie gebeuren), dan houdt-ie 10 punten over. Snelste racerondes en sprintraces niet meegerekend. Maar 1 DNF kan al fataal uitpakken. Laat het maar spannend worden. ![]() | |
ChevyCaprice | woensdag 25 september 2024 @ 10:56 |
Ik heb wel weer zin in een bizarre Abu Dhabi thriller 🥵🤩 Dat soort dingen is wel het ultieme droomscenario voor ons als kijker. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 25 september 2024 @ 10:57 |
Spreek voor jezelf ![]() | |
THEFXR | woensdag 25 september 2024 @ 11:26 |
mijnheer tijger is van fok weggegaan POL / Aan alles komt een einde. dit is offtopic, maar op deze pagina staan verschillende post van hem, anoniem acc gemaakt | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 25 september 2024 @ 16:21 |
George_of_the_Jungle | woensdag 25 september 2024 @ 16:39 |
Denk dat McLaren zich aan het einde van het seizoen nog wel eens achter het oor krabbelt. Ricciardo doet alles om Norries 1 puntje af te snoepen, terwijl McLaren een paar races daarvoor nog doodleuk Norris en Piastri liet wisselen van positie. | |
heywoodu | woensdag 25 september 2024 @ 16:40 |
Jij wil geen spannende ontknoping? ![]() | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 25 september 2024 @ 16:48 |
Niet zo een als 2021, mijn hart ontplofte zowat ![]() | |
Zorro | woensdag 25 september 2024 @ 17:16 |
Een spannende ontknoping is alleen leuk als het de goede kant op valt. | |
heywoodu | woensdag 25 september 2024 @ 17:24 |
Fantastisch, als dat 'normaal' was gegaan, of met de hele race Verstappen op 1 en Hamilton op 8 ofzo, was het allemaal ook niet zo gedenkwaardig. Nu is het juist door die spanning een van de meest intense sportmomenten die ik ooit mee heb gemaakt ![]() | |
Whiskers2009 | woensdag 25 september 2024 @ 18:23 |
Voor mij was dat tegelijkertijd ook zo n niet zo. Ik was echt heel vreemd rustig en "wist" dat hij zou gsan winnen. Alleen mijn verstand/ratio wilde daar (uiteraard!) niet aan. Dus die sprak voortdurend mijn gevoel tegen. Mijn gevoel bleek gelijk te hebben ![]() Ik heb dit gevoel overigens maar 2x gehad: bij de 1e kampioenschapstitel van Max Verdtappen en bij de 2e Indy500-win van Josef Newgarden. | |
Donderkonijn | woensdag 25 september 2024 @ 18:24 |
Het is juist vanwege Max dat die problemen zo onderbelicht bleven omdat ie steeds het maximale uit de auto wist te halen. Hij heeft een beetje het Alonso in zijn hoogtijdagen probleem : zo goed zijn dat je de kwetsbaarheden van de auto maskeert en zelfs met een hok nog vooruit komt. | |
Donderkonijn | woensdag 25 september 2024 @ 19:14 |
Als Norris op 1 puntje het WDC mist kan me je oprapen, dan kom ik niet meer bij. Maar ff, Mclaren heeft nog nergens grid penalties gehad vanwege onderdelen toch? Gaan ze het redden zonder grid penalties? Lijkt me dat er nog wel wat aan zit te komen. | |
NicolasJoy | woensdag 25 september 2024 @ 19:51 |
Wellicht, maar misschien voor Red Bull ook nog wel weer.. | |
George_of_the_Jungle | woensdag 25 september 2024 @ 20:38 |
Volgens mij zitten ze op alle grote componenten op de max, maar is er niks echt kapot, dus in principe kunnen ze ze allemaal nog gebruiken. Al zal er wel performance verlies zijn in een aantal van die onderdelen, dus weet je niet of ze die nog willen inzetten. | |
Nattekat | woensdag 25 september 2024 @ 21:35 |
Red Bull zit precies even ver, dus daar heb je niets aan. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 25 september 2024 @ 21:38 |
Stel dat Norris, Piastri of Max de auto een keer in de muur zetten, dan is de kans ook groot dat de motor naar zijn grootje is. Vraag me af of ze dan niet voor een gridstraf gaan. Tenzij McLaren en Red Bull gokken dat er niks kapot gaat, en er tijdens een race een motor ploft. | |
George_of_the_Jungle | woensdag 25 september 2024 @ 23:19 |
Of Perez zet zijn auto in die van Norris... | |
Donderkonijn | donderdag 26 september 2024 @ 07:19 |
Daar heeft Perez te weinig cojones voor. Het is geen Bottas. | |
pmponer | donderdag 26 september 2024 @ 09:16 |
Plus hij komt niet dichtbij genoeg. | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 26 september 2024 @ 09:17 |
Drie weken geen cake. ![]() | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 26 september 2024 @ 09:17 |
Goed voor de gezondheid! | |
WismutVeilchen83 | donderdag 26 september 2024 @ 10:27 |
Dat ze met alles aan de max zitten zegt niks. Teams willen graag snel aan de max zitten, zodat als ze een keer achteraan staan ze zonder aan teveel gevolgen van alles een extra component kunnen opnemen. | |
Rianne84 | donderdag 26 september 2024 @ 17:47 |
Rnie | donderdag 26 september 2024 @ 17:57 |
Ach Daniel | |
Starflyer | donderdag 26 september 2024 @ 18:04 |
En vervangen door Lawson | |
Whiskers2009 | donderdag 26 september 2024 @ 18:11 |
![]() ![]() ![]() | |
Bargehassus | donderdag 26 september 2024 @ 18:20 |
Jammer voor RIC maar het zat er aan te komen. Ik zal hem missen als persoonlijkheid. Wel mooi dat er nieuw talent een kans wordt gegeven. ![]() | |
SiGNe | donderdag 26 september 2024 @ 18:47 |
TT kan veranderd worden in "zonder Ricciardo" Red Bull moet Ricciardo aannemen als ambassadeur, PR doet hij erg goed. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 26 september 2024 @ 18:47 |
Ricciardo ![]() Lawson ![]() | |
AgnesGru | donderdag 26 september 2024 @ 18:52 |
Dat ![]() | |
greysbones | donderdag 26 september 2024 @ 19:10 |
![]() ![]() | |
greysbones | donderdag 26 september 2024 @ 19:11 |
Nu perez nog ![]() | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 26 september 2024 @ 19:15 |
Nou nou. | |
Sabata | donderdag 26 september 2024 @ 19:17 |
Ik denk dat ie nog even in de buurt blijft, voor het geval Perez er na zijn thuis GP uitvliegt | |
Bargehassus | donderdag 26 september 2024 @ 19:22 |
Ik denk niet dat ze PER in gaan wisselen voor RIC. Daar presteert RIC momenteel echt niet goed genoeg voor. | |
George_of_the_Jungle | donderdag 26 september 2024 @ 21:11 |
Tsunoda ook niet eigenlijk, die leek in het begin van het seizoen aardig progressie te maken, maar laatste tijd zit daar behoorlijk de klad in volgens mij. | |
potjecreme | donderdag 26 september 2024 @ 21:42 |
Bassie&Adriaan zwaaien.gif | |
Drebbelman | donderdag 26 september 2024 @ 22:11 |
Yippie, leuk voor Lawson. Hoop dat hij weer indruk kan maken in de komende races. | |
pmponer | vrijdag 27 september 2024 @ 07:30 |
Mooi, opgeruimd staat netjes. Maar een mooier afscheid was wel op zijn plaats geweest. | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 27 september 2024 @ 10:40 |
Beetje tegenstrijdig, niet? ![]() | |
DjVero | vrijdag 27 september 2024 @ 11:27 |
Zonde. En van de leukste en grappigste coureurs op de grid. En een persoonlijkheid! Maar goed, daar win je geen races mee natuurlijk. | |
Rnie | vrijdag 27 september 2024 @ 12:40 |
Lawson heeft het online zwaar te verduren. | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 27 september 2024 @ 12:40 |
Online idioten ![]() Lawson ![]() | |
Rianne84 | vrijdag 27 september 2024 @ 12:48 |
En meteen een penalty te pakken | |
ESF1Gamer | vrijdag 27 september 2024 @ 12:53 |
Een cadeautje van Daniel aan Lawson ![]() | |
Rnie | vrijdag 27 september 2024 @ 12:54 |
![]() | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 27 september 2024 @ 12:58 |
![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 27 september 2024 @ 13:52 |
en meteen een sprint-race waar Lawson mee mag beginnen. misschien pakt dat goed uit voor die penalty. | |
THEFXR | vrijdag 27 september 2024 @ 15:05 |
Saward heeft wat gehoord: 'Red Bull en Prez gaan in Mexico zijn pensioen aankondigen' . https://www.f1maximaal.nl(...)pensioen-aankondigen | |
ESF1Gamer | vrijdag 27 september 2024 @ 15:12 |
Wie gaat dan Perez vervangen? | |
Starflyer | vrijdag 27 september 2024 @ 15:14 |
Perez zelf zegt iets anders, nl dat hij nog twee jaar in de F1 blijft. En daarna (na het aflopen van zijn contract met RB) waarschijnlijk stopt. | |
Starflyer | vrijdag 27 september 2024 @ 15:15 |
Volgens Saward wil RB Piastri ![]() | |
schommelstoel | vrijdag 27 september 2024 @ 15:55 |
@TheStigsDutchCousin Jeremy Clarkson heeft primeur: dit was de derde Stig | |
pmponer | vrijdag 27 september 2024 @ 15:55 |
Nou ja met opgeruimd staat netjes bedoelde ik, eindelijk is de knoop doorgehakt, dat had van mij wel eerder gemogen. Maar ik denk dan ook dat je iemand met zo'n staat van dienst een ander afscheid mag gunnen dan dit. | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 27 september 2024 @ 15:56 |
Wist ik al ![]() | |
schommelstoel | vrijdag 27 september 2024 @ 15:56 |
Je hebt dus drie verwanten ![]() | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 27 september 2024 @ 15:58 |
Some say... | |
schommelstoel | vrijdag 27 september 2024 @ 15:59 |
Perfect antwoord ![]() | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 27 september 2024 @ 16:00 |
I know ![]() | |
Rianne84 | vrijdag 27 september 2024 @ 16:23 |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 27 september 2024 @ 17:03 |
Uh oh. Hou hem uit de muur! | |
Tarado | vrijdag 27 september 2024 @ 17:08 |
Wie wil hem niet. | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 27 september 2024 @ 17:09 |
Piastri is wel de nieuwe hot property. | |
Tarado | vrijdag 27 september 2024 @ 17:13 |
Wat mij betreft de beste optie na Max, maar hij zou wel gek zijn, beter Norris verslaan volgend jaar, wie weet wordt hij er WK mee. | |
Tijn | vrijdag 27 september 2024 @ 17:16 |
Als Piastri er eerst niet in slaagt Norris te verslaan en daarna naast Max Verstappen moet gaan rijden, krijgt-ie al snel het imago van een 2e rijder. Lijkt me niet slim voor zo’n jonge gozer. | |
Tarado | vrijdag 27 september 2024 @ 17:17 |
Hij en z'n manager lijken me dan ook slim genoeg om bij McLaren te blijven. | |
Tijn | vrijdag 27 september 2024 @ 17:18 |
Volgens mij komt dit “nieuws” elk jaar terug, het is nu al de zoveelste keer dat-ie er zogenaamd in Mexico mee zou gaan ophouden. | |
Tarado | vrijdag 27 september 2024 @ 17:21 |
Dat klopt wel ja, maar met z'n vader is het niet zo best geloof ik, dat wakkert de geruchten weer aan. | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 27 september 2024 @ 18:50 |
Beter nog is Norris dit jaar verslaan. Ballen tonen. Iedereen kan wereldkampioen worden ![]() | |
3rr0r | vrijdag 27 september 2024 @ 20:09 |
Gasly toont ook altijd ballen voor de race ![]() | |
NicolasJoy | vrijdag 27 september 2024 @ 20:59 |
Van de plekken die er nu nog zijn, Arena Grandstand 2, Arena Grandstand 3, Arena-In 1, Eastside 2A, Eastside 2B, Eastside 3, wat is het meest aan te raden te halen, prijs-kwaliteit enzo? Of zijn er nog ander sites/plekken waar je aan zou raden te kijken naar plekken? (Doorverkoop juist wel of niet?) | |
Nattekat | vrijdag 27 september 2024 @ 21:11 |
Zandvoort 100% die site, doorverkoop voegt niets toe. Het is ook een beetje persoonlijke voorkeur en wat je ervoor over hebt. Eastside sowieso boven arena-in qua kwaliteit, maar ik weet niet precies waar die getallen voor staan. Dichter bij de bocht is beter iig. Arena is duurder en de plek waar het feestje is, daar is bijna alles sowieso wel beter tenzij je niets van dat feest moet hebben. | |
NicolasJoy | vrijdag 27 september 2024 @ 21:36 |
En hoe werkt zoiets? Als ik het goed zie koop je toegang tot de tribune? Maar qua plekken? Krijg je later een plek toegewezen, of is het gewoon net wanneer je komt moet je een plek uitkiezen om te gaan zitten? | |
Nattekat | vrijdag 27 september 2024 @ 21:42 |
Je krijgt een willekeurige plek toegewezen. In de herverkoop kan je wel specifieke stoelen kopen, maar dan moet je ook maar net goed gokken waar je terecht komt. | |
NicolasJoy | vrijdag 27 september 2024 @ 21:52 |
Als het financieel kan zou je dus eigenlijk Eastside Grandstand aanraden? Evt zicht op bocht 11 en 12. Of juist Arena Grandstand 2 ondanks dat je dan niet dicht bij de bocht zit, maar dan zie je meer qua muziek oid dan? Of wat bedoel je met het feestje? ![]() Je merkt; ik kijk het op tv, maar wat er op 't circuit allemaal wel en niet gebeurd; geeen idee. ![]() | |
THEFXR | zaterdag 28 september 2024 @ 22:00 |
Peterselieman | zaterdag 28 september 2024 @ 22:46 |
Dat roep ik al maanden. Het is namelijk de beste manier voor hem en het team om zo door de voordeur naar buiten te gaan en de Mexicanen niet te boos te maken. | |
Kleffe_Dop | zondag 29 september 2024 @ 10:55 |
Gasly in een interview uit 2022: After a race in Spain I won and max came in second (..) His dad lost his shit and started screaming in Dutch, insulted him in English (..) and then threw max’s helmet back at him telling him to fuck off and leave, that he wasn’t even able to win a race(..) | |
WismutVeilchen83 | zondag 29 september 2024 @ 11:40 |
Ook na een week rekenen zijn ze er nog steeds niet uit. Als Max overal 2e wordt en Norris wint alles plus FL dan houdt Max 2 punten over vertelt Kamplul vol trots. | |
WismutVeilchen83 | zondag 29 september 2024 @ 11:40 |
JOSSED | |
WismutVeilchen83 | zondag 29 september 2024 @ 11:44 |
Ik zat arena grand stand 1 dit jaar. Echt formidabele plaatsen. By far het beste wat ik heb meegemaakt. Vooral ook qua organisatie zou ik Zandvoort altijd verkiezen boven Spa. Eten en drinken tegen goede kwaliteit en nergens wachten. Vooral dat laatste vind je nergens anders. Ik denk dat Arend Grand Stand overal wel goede plaatsen biedt overigens. | |
Nattekat | zondag 29 september 2024 @ 11:52 |
Het zal wel niet, maar er is een mogelijkheid dat hij er hetzelfde in staat als ik: de andere teams hebben het nog harder verneukt dan RB in Singapore waardoor hun problemen verdoezeld werden. De dominantie van RB was daar ook op gebaseerd vorig jaar. | |
Adames | zondag 29 september 2024 @ 12:05 |
Dan nog, ze hebben de verkeerde setup voor vrijdag en worden daarmee 14e Na veel simulatiewerk hebben ze de juiste setup voor zaterdag. Dat Ferrari normaliter de iets betere auto zou moeten hebben, maakt niks uit in het verhaal dat door hard werk (na eerst verkeerd werk) de situatie sterk is verbeterd. | |
Nattekat | zondag 29 september 2024 @ 12:08 |
Ja, ze hebben een afschuwelijke setup weten op te lossen, maar ze waren wel afschuwelijk traag tov Norris. Mercedes heeft sowieso een kutweekend gehad en van Ferrari weten we allemaal wel hoe die het verneukt hebben. Die tweede plaats maskeert dat ze er echt nog niet zijn. | |
Tarado | zondag 29 september 2024 @ 12:13 |
Het had ook weinig zin om tegen Norris te racen, dat doet Verstappen gewoon goed, met de 3e auto 2e worden ipv 5e. | |
NicolasJoy | zondag 29 september 2024 @ 12:13 |
Voor 1 zijn geen kaarten meer beschikbaar zie ik. Wel voor 2 en 3. Eastside 3, of Arena 2. Als dat de keuze is, wat zouden jullie dan doen? | |
Adames | zondag 29 september 2024 @ 12:14 |
Ja McLaren was beter, met name op de mediums. | |
ChevyCaprice | zondag 29 september 2024 @ 13:31 |
Vorig jaar ging het gerucht ook rond, daarvoor nog niet. Maar net als de vorige keer zal het nu ook wel weer onzin zijn. Zou wel de beste oplossing zijn want het is nu al pijnlijk genoeg hoe die gast presteert. Kijk dat je eruit wordt gereden door Max prima, maar red bull kan er ook gewoon een topper in zetten. Dan kan je misschien ook weer een fatsoenlijke auto bouwen met zijn feedback. | |
Rianne84 | zondag 29 september 2024 @ 17:25 |
Vol |