Maar waarschijnlijk zou Israël het wel zelf willen organiseren, waarbij Oekraïne zelf al snapte en aangaf dat niet te doen.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:00 schreef superniger het volgende:
[..]
Dan krijgen we gewoon een Oekraïne scenario. Co-hosten met een ander land. Dat kunnen ze makkelijk binnen 1 jaar regelen.
En prima dat sommige landen dan thuisblijven. Een statement/protest mag best pijn doen.
Ja dit is echt een stormlooptopic.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:14 schreef Cattivo het volgende:
Israël heeft de televote duidelijk gewonnen, en nu vliegen de anti-Israël Hamas-supporters compleet uit hun dak omdat hun haat niet wordt beloond.
Ik denk zelfs dat Israël had geweigerd de organisatie uit handen te geven. En dan had je pas echt een hoop gezeik gehad.quote:Op zondag 18 mei 2025 01:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Het horrorscenario voor de EBU is dat Israël wint. Geloof me. Wat je of ik er zelf ook van vindt. Een Songfestival in Israël organiseren wordt er eentje zonder deelnemende landen.
Dus die hebben echt enorm met de billen zitten knijpen net. En het had zomaar kunnen gebeuren. Dus die zijn totaal niet blij met de hoos aan sympathyvotes gok ik. Dat is met Oekraïne anders, want daar stond al een land klaar om de organisatie van ze over te willen nemen. Dat zal met Israël niet zo zijn vermoed ik.
Dan hadden ze de halve finales wel kunnen schrappen.quote:Op zondag 18 mei 2025 08:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat Israël had geweigerd de organisatie uit handen te geven. En dan had je pas echt een hoop gezeik gehad.
Finale ook wel.quote:Op zondag 18 mei 2025 08:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan hadden ze de halve finales wel kunnen schrappen.
De vorige keer was het ook al een hoop gezeik. Het ESF moest in Jeruzalem, het ESF mocht niet op zaterdag want Sabbat. Echt man man manquote:Op zondag 18 mei 2025 08:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan hadden ze de halve finales wel kunnen schrappen.
De jury stemt niet voor de naam van het land he?quote:Op zondag 18 mei 2025 08:36 schreef Rebel- het volgende:
Ik plak de link met de (niet) ontvangen punten van de jury. Want opmerkelijk voor een inzending die een jury zou kunnen aanspreken:
https://eurovision.tv/event/basel-2025/grand-final/results/israel
Dan had dit land toch meer jurypunten kunnen krijgen?quote:Op zondag 18 mei 2025 08:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De jury stemt niet voor de naam van het land he?
Ja, maar jij snapt toch ook dat dit 297 televotes grotendeels niet vanwege het liedje zijn. Dit geintje kun je ook op Oekraïne loslaten.quote:Op zondag 18 mei 2025 08:40 schreef Rebel- het volgende:
[..]
Dan had dit land toch meer jurypunten kunnen krijgen?
Exact, maar ja hierdoor krijg je wel dat nu elk jaar de juryfavoriet gaat winnenquote:Op zondag 18 mei 2025 08:44 schreef LaDaDiDa het volgende:
EBU zag dus het aantal televotes dat Israël kreeg tijdens de semi final (200, nummer 1). Toen bij de juryleden gelobbyd om Israël weinig punten te geven? En zo net de winst vermeden.
Want dat viel toch wel heel erg op, normaal zou deze bij de jury een van de favorieten zijn.
En hoe kunnen de bookmakers zo verkeerd zitten..
Niet per se, alleen als de mogelijk winnaar Israel is toch?quote:Op zondag 18 mei 2025 08:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Exact, maar ja hierdoor krijg je wel dat nu elk jaar de juryfavoriet gaat winnen
Ik denk vergelijkbaar met Claude maar op allebei de fronten net wat beter. 250 punten ofzo in totaal? Een prima score, maar geen winnaar hoor. Al vond ik het zelf ook wel een goed liedje.quote:Op zondag 18 mei 2025 08:58 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Niet per se, alleen als de mogelijk winnaar Israel is toch?
Stel dat er geen oorlog etc was, was dit dan de winnaar geweest denken jullie?
Ik denk eigenlijk van wel, zou waarschijnlijk hoog eindigen bij de jury, en top 5/top 3 bij het publiek. Ook geen echte andere goede nummers.
Het lied was goed en ook goed uitgevoerd, maar niet erg origineel van weinig opvallend. Ik denk dat het bij de televoting weinig gedaan zou hebben.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk vergelijkbaar met Claude maar op allebei de fronten net wat beter. 250 punten ofzo in totaal? Een prima score, maar geen winnaar hoor. Al vond ik het zelf ook wel een goed liedje.
Jij snapt net zo goed als ik dat Israel die televotingpunten niet pakt vaneege het liedje, dus Israel doet op deze manier elk jaar mee om de winst.
quote:Op zondag 18 mei 2025 09:02 schreef WethouderHekking het volgende:
De stem van de zwijgende meerderheid.
Absoluut niet, qua ballad was dit niet beter dan Frankrijk en Zwitserland en die kregen amper televotes. We moeten niet de illusie hebben dat de uitslag van Israël ook maar iets met het nummer te maken had, want dat is niet zo. De jury-uitslag had wellicht wel iets hoger kunnen uitvallen, maar het publiek vindt dit soort cliché-ballads al jaren helemaal niks.quote:Op zondag 18 mei 2025 08:58 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk van wel, zou waarschijnlijk hoog eindigen bij de jury, en top 5/top 3 bij het publiek. Ook geen echte andere goede nummers.
Polen werd 2e in de Nederlandse televote, dat vind je waarschijnlijk ook niet de stem van de zwijgende meerderheid.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:02 schreef WethouderHekking het volgende:
Jij denkt dat ook iedereen in Nederland stukadoor is, met de 2e plaats voor Polen in onze televoting?quote:Op zondag 18 mei 2025 09:02 schreef WethouderHekking het volgende:
Ik weet/denk niet dat er een land is dat het wil organiseren voor Israël.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:00 schreef superniger het volgende:
[..]
Dan krijgen we gewoon een Oekraïne scenario. Co-hosten met een ander land. Dat kunnen ze makkelijk binnen 1 jaar regelen.
En prima dat sommige landen dan thuisblijven. Een statement/protest mag best pijn doen.
Maar het is wel een proteststem die laat zien dat heel veel mensen de pro Palestina protesten beu zijn en er nog heel veel mensen pro Isreal zijn ondanks alle berichtgevingen maar die hoor of zie je niet zo veel.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Welk nummer kon je bellen voor een stem op Palestina? Geen eerlijke vergelijking zo hè.
Duitsland wel, denk ik.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik weet/denk niet dat er een land is dat het wil organiseren voor Israël.
Ik denk vooral dat de groote meerderheid pro geen van beide is eigenlijk, maar dat bekt niet zo lekker op TV dus dat hoor je al helemaal niet.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:16 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Maar het is wel een proteststem die laat zien dat heel veel mensen de pro Palestina protesten beu zijn en er nog heel veel mensen pro Isreal zijn ondanks alle berichtgevingen maar die hoor of zie je niet zo veel.
Ja, Bram Moszkowicz onlangs bij Vandaag Inside maar die zullen ze waarschijnlijk niet meer zo snel uitnodigen.
Vorig jaar won Israël bijna de televote. Waren mensen toen de pro-Palestina-protesten ook al beu, of heeft het daar misschien niet zoveel mee te maken en is er gewoon een klein deel van de Europeanen heel erg pro-Israël, om wat voor reden dan ook?quote:Op zondag 18 mei 2025 09:16 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Maar het is wel een proteststem die laat zien dat heel veel mensen de pro Palestina protesten beu zijn en er nog heel veel mensen pro Isreal zijn ondanks alle berichtgevingen maar die hoor of zie je niet zo veel.
Ja, Bram Moszkowicz onlangs bij Vandaag Inside maar die zullen ze waarschijnlijk niet meer zo snel uitnodigen.
Azerbeidzjan ofzo wil vast welquote:Op zondag 18 mei 2025 09:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Als Palestina mee deed kregen die ook 300 stemmen.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat de groote meerderheid pro geen van beide is eigenlijk, maar dat bekt niet zo lekker op TV dus dat hoor je al helemaal niet.
En Wilders met z'n tweet en de hele PVV aanhang.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:25 schreef Fred_B het volgende:
Overigens denk ik dat het voor een groot deel ook gewoon de Israëlische gemeenschap is die zelf heel fanatiek gestemd heeft in West-Europa.
Denk eigenlijk ook wel dat de meerderheid van de ESF kijkers meer pro Palestina dan pro Israël is ja.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als Palestina mee deed kregen die ook 300 stemmen.
Israel heeft daarme ook een groot voordeel met het nieuwe stemsyteem. Doordat de stemlijnen ruim 2 uur open zijn kan zo'n tweet van Wilders best veel doen - dan denkt iedereen 'oh even kijken of ik op Israel kan stemmen' en dat kan dan. Als het maar 15-30 minuten is, is die groep minder groot.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:27 schreef Greys het volgende:
[..]
En Wilders met z'n tweet en de hele PVV aanhang.
Vroeger waren de lijnen een uur open na het laatste nummer, dan zijn al die eencelligen allang naar bed.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Israel heeft daarme ook een groot voordeel met het nieuwe stemsyteem. Doordat de stemlijnen ruim 2 uur open zijn kan zo'n tweet van Wilders best veel doen - dan denkt iedereen 'oh even kijken of ik op Israel kan stemmen' en dat kan dan. Als het maar 15-30 minuten is, is die groep minder groot.
Dit zit er dik in.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:29 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Denk eigenlijk ook wel dat de meerderheid van de ESF kijkers meer pro Palestina dan pro Israël is ja.
Oh een uur zelfs? Voor mijn gevoel echt veel korter.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vroeger waren de lijnen een uur open na het laatste nummer, dan zijn al die eencelligen allang naar bed.
Toen duurde de oorlog nog niet zo heel lang.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:19 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Vorig jaar won Israël bijna de televote. Waren mensen toen de pro-Palestina-protesten ook al beu, of heeft het daar misschien niet zoveel mee te maken en is er gewoon een klein deel van de Europeanen heel erg pro-Israël, om wat voor reden dan ook?
Ja voorheen waren de lijnen heel lang open. Dat werd over de jaren steeds langer tot er op een gegeven moment pas om 2:00 ofzo een winnaar was. Veel te laat voor een familieshow natuurlijk en toen is het aangepast.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh een uur zelfs? Voor mijn gevoel echt veel korter.
Geef ze geen idee voor volgend jaar, zo heeft Azerbeidzjan ook gewonnen in 2011 met een flutnummer.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:40 schreef Fred_B het volgende:
Met een beetje inzet met simkaarten in Oost-Europa en wat regelen met vakjury’s had Israël dit met deze lage winnende score van Oostenrijk overigens prima kunnen winnen.
Hongarije, Slowakije, Polen of Duitsland. Genoeg landen die dit wel zouden doen.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Correct.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als Palestina mee deed kregen die ook 300 stemmen.
Als het eerlijk zou verlopen, hadden ze ook veel minder van het publiek gekregenquote:Op zondag 18 mei 2025 08:40 schreef Rebel- het volgende:
[..]
Dan had dit land toch meer jurypunten kunnen krijgen?
Als Palestina lid zou zijn van de EBU, zouden ze gewoon mee mogen doenquote:Op zondag 18 mei 2025 09:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hongarije, Slowakije, Polen of Duitsland. Genoeg landen die dit wel zouden doen.
[..]
Correct.
Maar men kan natuurlijk moeilijk niet-bestaande landen laten meedoen.
Dat is voor de mensen die heel erg aan en e kant zit veel te moeilijk te begrijpen joh.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat de groote meerderheid pro geen van beide is eigenlijk, maar dat bekt niet zo lekker op TV dus dat hoor je al helemaal niet.
Dat was vorig jaar ook zo. Denk daarbij niet dat een lobby nodig is. Veel juryleden zullen vanzelf niet erop stemmen.quote:Op zondag 18 mei 2025 08:44 schreef LaDaDiDa het volgende:
EBU zag dus het aantal televotes dat Israël kreeg tijdens de semi final (200, nummer 1). Toen bij de juryleden gelobbyd om Israël weinig punten te geven? En zo net de winst vermeden.
Want dat viel toch wel heel erg op, normaal zou deze bij de jury een van de favorieten zijn.
En hoe kunnen de bookmakers zo verkeerd zitten..
In het echte leven zijn idd de meeste mensen niet Pro een van beide, maar vinden vooral alle burgerdoden erg. Als mensen spreekt die heel erg in een kamp zitten dan zien ze de wereld heel zwart wit alsof er alleen voor of tegen kan bestaan. Wel grappig dat mensen denken dan een meerderheid te vertegenwoordigen. Het is gewoon slecht voor het festival als mensen enkel om politieke redenen stemmen op een nummer. Zelfs als Israël een heel slecht nummer hadden gestuurd hadden ze waarschijnlijk niet heel veel minder punten gehad.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hongarije en Slowakije doen niet eens mee.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hongarije, Slowakije, Polen of Duitsland. Genoeg landen die dit wel zouden doen.
[..]
Correct.
Maar men kan natuurlijk moeilijk niet-bestaande landen laten meedoen.
Mwah, je kunt logischerwijs Toy niks vinden. Maar dat was een nummer dat veel meer mensen ook echt leuk vonden om het liedje. Dat zie je ook aan het aantal streams. Daar stemde men toch vooral om het liedje en niet om het land. Dus dat was wel een terechte favoriet.quote:Op zondag 18 mei 2025 08:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De vorige keer was het ook al een hoop gezeik. Het ESF moest in Jeruzalem, het ESF mocht niet op zaterdag want Sabbat. Echt man man man
Er is ons een hoop ellende bespaard gebleven zo. Het enige wat ik kan bedenken is dat het nummer beter was dan die draak van Netta.
Het gaat hier om de organisatie, niet het zelf meedoen.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hongarije en Slowakije doen niet eens mee.
Misschien kan de Verenigde Staten het wel organiseren.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gaat hier om de organisatie, niet het zelf meedoen.
Deels. Maar vooral uit mensen die het gewoon niet zo'n goed idee vinden om het nu daar te organiseren.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:02 schreef HowardRoark het volgende:
Jury zal bestaan uit het type mens dat niet bepaald pro-Israël is, dat speelt natuurlijk een grote rol.
Deels. Maar vooral uit mensen die het gewoon niet zo'n goed idee vinden om het nu daar te organiseren.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:02 schreef HowardRoark het volgende:
Jury zal bestaan uit het type mens dat niet bepaald pro-Israël is, dat speelt natuurlijk een grote rol.
En dan wel het zouden willen organiseren? Ja hoor natuurlijkquote:Op zondag 18 mei 2025 10:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gaat hier om de organisatie, niet het zelf meedoen.
Ja, altijd lastig om dat vast te stellen. Dat kan wat mij betreft ook wel gewoon komen omdat iemand het een goed liedje vindt.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:06 schreef Redefine het volgende:
Overigens zijn er ook juryleden die het dan als enige op één hebben van hun land. Dan weet je ook vrij zeker dat die dan weer dat doen omdat ze pro Israël zijn.
quote:
Ja dat. Plus dat je dat met Oekraïne al jaarlijks hebt dat die vooral sympathie stemmen krijgen. Waarbij die dan nog niet eens in het eigen land wil organiseren. En Oekraïne ook nog minder controversieel is. Maar alsnog zou een winst van een weinig bijzonder liedje van Oekraïne door weinig mensen toegejuicht worden.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:01 schreef Momo het volgende:
[..]
In het echte leven zijn idd de meeste mensen niet Pro een van beide, maar vinden vooral alle burgerdoden erg. Als mensen spreekt die heel erg in een kamp zitten dan zien ze de wereld heel zwart wit alsof er alleen voor of tegen kan bestaan. Wel grappig dat mensen denken dan een meerderheid te vertegenwoordigen. Het is gewoon slecht voor het festival als mensen enkel om politieke redenen stemmen op een nummer. Zelfs als Israël een heel slecht nummer hadden gestuurd hadden ze waarschijnlijk niet heel veel minder punten gehad.
Klopt. Maar dat is dus andersom ook.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, altijd lastig om dat vast te stellen. Dat kan wat mij betreft ook wel gewoon komen omdat iemand het een goed liedje vindt.
Als het geen oorlog was geweest, dan was het kansloos voor de winst geweest. Dan zou het hooguit net zo hoog als Griekenland zijn geëindigd. Vergelijkbaar liedje. Goed gezongen, mooie act, degelijk nummer, maar veel mensen weten vergeten het al snel.quote:Op zondag 18 mei 2025 08:58 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Niet per se, alleen als de mogelijk winnaar Israel is toch?
Ik denk ook niet dat Israël het uit handen zou willen geven.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:13 schreef Greys het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)orbeeld-van-genocidequote:Op zondag 18 mei 2025 10:01 schreef Momo het volgende:
[..]
In het echte leven zijn idd de meeste mensen niet Pro een van beide, maar vinden vooral alle burgerdoden erg. Als mensen spreekt die heel erg in een kamp zitten dan zien ze de wereld heel zwart wit alsof er alleen voor of tegen kan bestaan. Wel grappig dat mensen denken dan een meerderheid te vertegenwoordigen. Het is gewoon slecht voor het festival als mensen enkel om politieke redenen stemmen op een nummer. Zelfs als Israël een heel slecht nummer hadden gestuurd hadden ze waarschijnlijk niet heel veel minder punten gehad.
Niet in een kamp zitten betekent dat je gruwelt van elke burgerdode. En dat je noch de acties van Hamas noch de acties van de Netanyahu regering bagatelliseert, goed praat if toe juicht. En ook dat je dan beseft dat dit een complexe strijd die niet plat te slaan is in de een of de ander heeft gelijk.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:24 schreef Zonnige het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)orbeeld-van-genocide
Ik vind het met dit soort posts en dan zulke berichtgeving (#1 nieuws NOS nu) wel wat vreemd om te lezen dat je zegt dat mensen die in een kamp zitten het zwart wit zien.
Maar goed, voor mij blijft het vreemd dat ze mee mogen doen. En kan me ook niet voorstellen dat het handig/top is voor EBU als ze ooit winnen. Maar kans is groot op deze manier dat ze ooit winst pakken, tenzij jury’s dus lage punten blijven geven gok ik?
😂quote:Op zondag 18 mei 2025 11:35 schreef Cyan9 het volgende:
Dit is wel problematisch stem gedrag:
[ afbeelding ]
Ik wil niet zeggen dat dit niet gebeurt voor andere landen, maar je hoeft niet echt je best te doen om veel voorbeelden voor Israël te vinden.
Ik vind dit wel een beetje ziekelijk.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:35 schreef Cyan9 het volgende:
Dit is wel problematisch stem gedrag:
[ afbeelding ]
Ik wil niet zeggen dat dit niet gebeurt voor andere landen, maar je hoeft niet echt je best te doen om veel voorbeelden voor Israël te vinden.
Denk ik ook niet.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:14 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat Israël het uit handen zou willen geven.
Tsja, het lijkt mij ook weer een tegenreactie van alle haat naar de deelname van Israël, waaronder iemand die een Yuval bedreigde bij een event...quote:Op zondag 18 mei 2025 11:30 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Ik vind dat we israel moeten uitsluiten van dit festival, omdat de kijkers het niet los kunnen zien van politiek. Kijk hoeveel televote punten ze behalen puur door mensen die alleen op Israël stemmen door het conflict. Die winnen hem wel een keer de komende jaren hierdoor als het zo door gaat. Slaat toch nergens op. Bizar hoeveel televote ze krijgen terwijl de vocale tegengroep de meeste aandacht krijgt.
Als het songfestival in Tel Aviv plaats zou vinden, kan ik me werkelijk niet voorstellen dat veel landen hun artiesten daar nog willen heensturen.quote:
Duitsland. Als goedmakertje voor WOII.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Het gijzelt het hele ESF. De hele show is ingericht op het niet laten winnen van Israël en het bevoordelen van een klein aantal favorieten om erboven te scoren, en het benadelen van andere favorieten om verwatering te voorkomen.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:18 schreef Cyan9 het volgende:
Wat je verder ook van de situatie vindt, het gijzelt de televote compleet en dat komt het songfestival niet ten goede. Dit is echt niet houdbaar op deze manier.
Gaan ze nooit doen. Ze bereiken er precies mee wat ze willen bereiken.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:52 schreef Orange123 het volgende:
Kan Israël zelf niet overwegen om tijdelijk effe niet mee te doen? Als je ziet hoeveel (online) haat zo’n zangeres krijgt, dan moet je je deelnemer misschien in bescherming nemen. Sorry not sorry.
Daarnaast kunnen ze Israël uitsluiten obv gegronde redenen: het politieke debat, het gaat niet meer om de muziek én we we hebben een groot probleem als jullie winnen. Want in Israël organiseren wordt ‘m niet (en de vraag is welk land het dan wél wil).
Kan helaas maar 1 like geven.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het gijzelt het hele ESF. De hele show is ingericht op het niet laten winnen van Israël en het bevoordelen van een klein aantal favorieten om erboven te scoren, en het benadelen van andere favorieten om verwatering te voorkomen.
Zei ik vanochtend ook al. Terug naar het oude, niet-Melfest-systeem en alles op 1 hoop, alle landen bij langs en dan een winnaar. Dan maar een iets minder spannende ontknoping.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:36 schreef blackswangreen het volgende:
De oplossing is vrij simpel: televote en jury vote moeten weer één worden. En de jury's moeten ook terug in de semi. Dan los je twee problemen op: het feit dat de jurystem nu té bepalend is in de finale omdat er relatief weinig jurynummers over zijn. En het nog grotere probleem van diaspora en politieke stemmen.
Nu zit je gewoon naar een farce te kijken, allemaal landen die punten halen om redenen die niks met muziek te maken hebben. Oekraïne, Polen, Israël. Op deze manier wordt het songfestival om zeep geholpen.
Ik denk dus oprecht dat dat einde ESC wordt, al is dat misschien wat fatalistisch.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:45 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Als het songfestival in Tel Aviv plaats zou vinden, kan ik me werkelijk niet voorstellen dat veel landen hun artiesten daar nog willen heensturen.
Dan krijg je een festival met hooguit nog maar 12-16 deelnemende landen.
Dat de EBU e.e.a. probeert te manipuleren vind ik wel geloofwaardig, dat ze daadwerkelijk gaan frauderen vind ik vooralsnog buitengewoon ongeloofwaardig. Dat denk ik écht nietquote:Op zondag 18 mei 2025 13:44 schreef Ann-Lynn het volgende:
Nou, aan mij lag de televoting iig niet, want van de 5 telefoons gingen er bij 3 de smsjes niet eens door en dat algemene nummer dat je zogenaamd kon bellen, deed het niet eens.
Dus maar 2 werkende telefoons en 4 mensen die wilden stemmen.
We hebben de 40 punten verdeeld tussen Israël, Oekraïne, Portugal, Italië, Albanië, Litouwen, Polen en Estland.
Verder kreeg ik bijna een hartverzakking toen Israël ineens dik bovenaan stond! Denk dat men achter de scherm snel de televote punten van Zwitserland bij Oostenrijk gooide om vet boven de 100 te komen en we zullen het wellicht nooit weten, maar als ze dat hebben gedaan, kan ik het ze ook niet kwalijk nemen.
Ik stemde 3x op Italië.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:44 schreef Ann-Lynn het volgende:
Nou, aan mij lag de televoting iig niet, want van de 5 telefoons gingen er bij 3 de smsjes niet eens door en dat algemene nummer dat je zogenaamd kon bellen, deed het niet eens.
We hebben de 40 punten verdeeld tussen Israël, Oekraïne, Portugal, Italië, Albanië, Litouwen, Polen en Estland.
Wat raar! Misschien heb je de optie om mee te doen met een betaalde SMS-dienst, uitgezet?quote:Op zondag 18 mei 2025 14:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik stemde 3x op Italië.
Alle drie niet doorgekomen. Tot op heden nul reactie op m'n SMS met bedankt voor uw stem ofzo.
Nee hoor. Op andere dingen kon ik eerder wel stemmen met dezelfde telefoon. Ook nog eens via hetzelfde nummer haha. Was gewoon te druk ofzo denk ik. Mijn zus zat naast me en die stemde 6x totaal waarvan maar 1x bevestiging.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:37 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Wat raar! Misschien heb je de optie om mee te doen met een betaalde SMS-dienst, uitgezet?
Ik kreeg binnen 5 seconden bericht dat de stem gelukt was.
Zal wel met overbelasting van het netwerk te maken hebben. Elk jaar zijn er wel mensen die niet konden stemmen.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee hoor. Op andere dingen kon ik eerder wel stemmen met dezelfde telefoon. Ook nog eens via hetzelfde nummer haha. Was gewoon te druk ofzo denk ik. Mijn zus zat naast me en die stemde 6x totaal waarvan maar 1x bevestiging.
De boel sturen en zo manipuleren doet de EBU allang. Maar wat jij zegt slaat nergens op. Die punten moet je ergens vandaan halen he, die kun je niet zomaar verplaatsen. Als er van een land opeens 8 punten naar Oostenrijk gaan i.p.v. Zwitserland dan gaan die echt wel aan de bel trekken, omdat zij een andere uitslag hebben doorgegeven.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:44 schreef Ann-Lynn het volgende:
Verder kreeg ik bijna een hartverzakking toen Israël ineens dik bovenaan stond! Denk dat men achter de scherm snel de televote punten van Zwitserland bij Oostenrijk gooide om vet boven de 100 te komen en we zullen het wellicht nooit weten, maar als ze dat hebben gedaan, kan ik het ze ook niet kwalijk nemen.
Dieptriest is het. Maar tbf, de concertzaal is gewoon geen plek voor dit soort acties.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:02 schreef Greys het volgende:
Dat het Songfestival toch zó is geworden breekt m'n hart nogal.
[ x ]
Vind van niet. Ze houden hem gewoon stevig vast. En die gekkie had misschien wel wapens bij zich.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dieptriest is het. Maar tbf, de concertzaal is gewoon geen plek voor dit soort acties.
Hij wordt wel flink aangepakt btw.
Iemand aan z'n haren trekken en zo'n raar klapje op z'n hoofd slaan echt nergens op haha.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:16 schreef superniger het volgende:
[..]
Vind van niet. Ze houden hem gewoon stevig vast. En die gekkie had misschien wel wapens bij zich.
Op zich is dat ook wel logisch. Die beveiliging staat onder hoogspanning en zo iemand kan gevaarlijker lijken dan dat die is. Plus dat die al wat mensen in het publiek had ondergespoten met die rode verf of wat het is. Maar dat haren trekken etc. is nogal achterlijk. Je ziet ook wel het verschil tussen die beveiligers, die eerste houdt hem normaal in bedwang, die in het midden is duidelijk het opgefokte type beveiliger.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dieptriest is het. Maar tbf, de concertzaal is gewoon geen plek voor dit soort acties.
Hij wordt wel flink aangepakt btw.
Zeg ook niet dat het onterecht is. Ga maar buiten staan met een spandoek.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:16 schreef superniger het volgende:
[..]
Vind van niet. Ze houden hem gewoon stevig vast. En die gekkie had misschien wel wapens bij zich.
Zeker. Protesteren prima. Maar een podium proberen op te gaan, boe te roepen en mensen onderspuitenquote:Op zondag 18 mei 2025 17:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zeg ook niet dat het onterecht is. Ga maar buiten staan met een spandoek.
Inderdaad. Het kan gewoon verf zijn. Maar het kan ook zuur zijn wat ze willen gooien.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:30 schreef Redefine het volgende:
[..]
Op zich is dat ook wel logisch. Die beveiliging staat onder hoogspanning en zo iemand kan gevaarlijker lijken dan dat die is. Plus dat die al wat mensen in het publiek had ondergespoten met die rode verf of wat het is. Maar dat haren trekken etc. is nogal achterlijk. Je ziet ook wel het verschil tussen die beveiligers, die eerste houdt hem normaal in bedwang, die in het midden is duidelijk het opgefokte type beveiliger.
Ja dat dus!quote:Op zondag 18 mei 2025 17:30 schreef Redefine het volgende:
[..]
Op zich is dat ook wel logisch. Die beveiliging staat onder hoogspanning en zo iemand kan gevaarlijker lijken dan dat die is. Plus dat die al wat mensen in het publiek had ondergespoten met die rode verf of wat het is. Maar dat haren trekken etc. is nogal achterlijk. Je ziet ook wel het verschil tussen die beveiligers, die eerste houdt hem normaal in bedwang, die in het midden is duidelijk het opgefokte type beveiliger.
Ze wilde hem op die manier stil krijgen.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dat dus!
Ik snap zelf echt heus dat ze er iets mee moesten. Want je wilt inderdaad niet dat hij het podium op dendert, als organisatie zijnde.
Maar dat wieverige haren trekken en dat gekke klapje tegen het hoofd is echt gewoon heel raar.
Misschien kunnen ze een soort concessie doen en volgend jaar weer Michael Ben David sturen....quote:Op zondag 18 mei 2025 13:12 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Gaan ze nooit doen. Ze bereiken er precies mee wat ze willen bereiken.
Ik snap niet hoe er anno nu nog mensen pro-Israel kunnen zijn.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:02 schreef HowardRoark het volgende:
Denk dat Geert Wilders en allerlei andere conservatieve figuren dan niet meer gaan twitteren dat ze op Israel moeten stemmen nee.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:33 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze een soort concessie doen en volgend jaar weer Michael Ben David sturen....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |