Duitsland wel, denk ik.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik weet/denk niet dat er een land is dat het wil organiseren voor Israël.
Ik denk vooral dat de groote meerderheid pro geen van beide is eigenlijk, maar dat bekt niet zo lekker op TV dus dat hoor je al helemaal niet.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:16 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Maar het is wel een proteststem die laat zien dat heel veel mensen de pro Palestina protesten beu zijn en er nog heel veel mensen pro Isreal zijn ondanks alle berichtgevingen maar die hoor of zie je niet zo veel.
Ja, Bram Moszkowicz onlangs bij Vandaag Inside maar die zullen ze waarschijnlijk niet meer zo snel uitnodigen.
Vorig jaar won Israël bijna de televote. Waren mensen toen de pro-Palestina-protesten ook al beu, of heeft het daar misschien niet zoveel mee te maken en is er gewoon een klein deel van de Europeanen heel erg pro-Israël, om wat voor reden dan ook?quote:Op zondag 18 mei 2025 09:16 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Maar het is wel een proteststem die laat zien dat heel veel mensen de pro Palestina protesten beu zijn en er nog heel veel mensen pro Isreal zijn ondanks alle berichtgevingen maar die hoor of zie je niet zo veel.
Ja, Bram Moszkowicz onlangs bij Vandaag Inside maar die zullen ze waarschijnlijk niet meer zo snel uitnodigen.
Azerbeidzjan ofzo wil vast welquote:Op zondag 18 mei 2025 09:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Als Palestina mee deed kregen die ook 300 stemmen.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat de groote meerderheid pro geen van beide is eigenlijk, maar dat bekt niet zo lekker op TV dus dat hoor je al helemaal niet.
En Wilders met z'n tweet en de hele PVV aanhang.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:25 schreef Fred_B het volgende:
Overigens denk ik dat het voor een groot deel ook gewoon de Israëlische gemeenschap is die zelf heel fanatiek gestemd heeft in West-Europa.
Denk eigenlijk ook wel dat de meerderheid van de ESF kijkers meer pro Palestina dan pro Israël is ja.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als Palestina mee deed kregen die ook 300 stemmen.
Israel heeft daarme ook een groot voordeel met het nieuwe stemsyteem. Doordat de stemlijnen ruim 2 uur open zijn kan zo'n tweet van Wilders best veel doen - dan denkt iedereen 'oh even kijken of ik op Israel kan stemmen' en dat kan dan. Als het maar 15-30 minuten is, is die groep minder groot.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:27 schreef Greys het volgende:
[..]
En Wilders met z'n tweet en de hele PVV aanhang.
Vroeger waren de lijnen een uur open na het laatste nummer, dan zijn al die eencelligen allang naar bed.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Israel heeft daarme ook een groot voordeel met het nieuwe stemsyteem. Doordat de stemlijnen ruim 2 uur open zijn kan zo'n tweet van Wilders best veel doen - dan denkt iedereen 'oh even kijken of ik op Israel kan stemmen' en dat kan dan. Als het maar 15-30 minuten is, is die groep minder groot.
Dit zit er dik in.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:29 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Denk eigenlijk ook wel dat de meerderheid van de ESF kijkers meer pro Palestina dan pro Israël is ja.
Oh een uur zelfs? Voor mijn gevoel echt veel korter.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vroeger waren de lijnen een uur open na het laatste nummer, dan zijn al die eencelligen allang naar bed.
Toen duurde de oorlog nog niet zo heel lang.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:19 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Vorig jaar won Israël bijna de televote. Waren mensen toen de pro-Palestina-protesten ook al beu, of heeft het daar misschien niet zoveel mee te maken en is er gewoon een klein deel van de Europeanen heel erg pro-Israël, om wat voor reden dan ook?
Ja voorheen waren de lijnen heel lang open. Dat werd over de jaren steeds langer tot er op een gegeven moment pas om 2:00 ofzo een winnaar was. Veel te laat voor een familieshow natuurlijk en toen is het aangepast.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh een uur zelfs? Voor mijn gevoel echt veel korter.
Geef ze geen idee voor volgend jaar, zo heeft Azerbeidzjan ook gewonnen in 2011 met een flutnummer.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:40 schreef Fred_B het volgende:
Met een beetje inzet met simkaarten in Oost-Europa en wat regelen met vakjury’s had Israël dit met deze lage winnende score van Oostenrijk overigens prima kunnen winnen.
Hongarije, Slowakije, Polen of Duitsland. Genoeg landen die dit wel zouden doen.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Correct.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als Palestina mee deed kregen die ook 300 stemmen.
Als het eerlijk zou verlopen, hadden ze ook veel minder van het publiek gekregenquote:Op zondag 18 mei 2025 08:40 schreef Rebel- het volgende:
[..]
Dan had dit land toch meer jurypunten kunnen krijgen?
Als Palestina lid zou zijn van de EBU, zouden ze gewoon mee mogen doenquote:Op zondag 18 mei 2025 09:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hongarije, Slowakije, Polen of Duitsland. Genoeg landen die dit wel zouden doen.
[..]
Correct.
Maar men kan natuurlijk moeilijk niet-bestaande landen laten meedoen.
Dat is voor de mensen die heel erg aan en e kant zit veel te moeilijk te begrijpen joh.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat de groote meerderheid pro geen van beide is eigenlijk, maar dat bekt niet zo lekker op TV dus dat hoor je al helemaal niet.
Dat was vorig jaar ook zo. Denk daarbij niet dat een lobby nodig is. Veel juryleden zullen vanzelf niet erop stemmen.quote:Op zondag 18 mei 2025 08:44 schreef LaDaDiDa het volgende:
EBU zag dus het aantal televotes dat Israël kreeg tijdens de semi final (200, nummer 1). Toen bij de juryleden gelobbyd om Israël weinig punten te geven? En zo net de winst vermeden.
Want dat viel toch wel heel erg op, normaal zou deze bij de jury een van de favorieten zijn.
En hoe kunnen de bookmakers zo verkeerd zitten..
In het echte leven zijn idd de meeste mensen niet Pro een van beide, maar vinden vooral alle burgerdoden erg. Als mensen spreekt die heel erg in een kamp zitten dan zien ze de wereld heel zwart wit alsof er alleen voor of tegen kan bestaan. Wel grappig dat mensen denken dan een meerderheid te vertegenwoordigen. Het is gewoon slecht voor het festival als mensen enkel om politieke redenen stemmen op een nummer. Zelfs als Israël een heel slecht nummer hadden gestuurd hadden ze waarschijnlijk niet heel veel minder punten gehad.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hongarije en Slowakije doen niet eens mee.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hongarije, Slowakije, Polen of Duitsland. Genoeg landen die dit wel zouden doen.
[..]
Correct.
Maar men kan natuurlijk moeilijk niet-bestaande landen laten meedoen.
Mwah, je kunt logischerwijs Toy niks vinden. Maar dat was een nummer dat veel meer mensen ook echt leuk vonden om het liedje. Dat zie je ook aan het aantal streams. Daar stemde men toch vooral om het liedje en niet om het land. Dus dat was wel een terechte favoriet.quote:Op zondag 18 mei 2025 08:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De vorige keer was het ook al een hoop gezeik. Het ESF moest in Jeruzalem, het ESF mocht niet op zaterdag want Sabbat. Echt man man man
Er is ons een hoop ellende bespaard gebleven zo. Het enige wat ik kan bedenken is dat het nummer beter was dan die draak van Netta.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |