Maar waarschijnlijk zou Israël het wel zelf willen organiseren, waarbij Oekraïne zelf al snapte en aangaf dat niet te doen.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:00 schreef superniger het volgende:
[..]
Dan krijgen we gewoon een Oekraïne scenario. Co-hosten met een ander land. Dat kunnen ze makkelijk binnen 1 jaar regelen.
En prima dat sommige landen dan thuisblijven. Een statement/protest mag best pijn doen.
Ja dit is echt een stormlooptopic.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:14 schreef Cattivo het volgende:
Israël heeft de televote duidelijk gewonnen, en nu vliegen de anti-Israël Hamas-supporters compleet uit hun dak omdat hun haat niet wordt beloond.
Ik denk zelfs dat Israël had geweigerd de organisatie uit handen te geven. En dan had je pas echt een hoop gezeik gehad.quote:Op zondag 18 mei 2025 01:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Het horrorscenario voor de EBU is dat Israël wint. Geloof me. Wat je of ik er zelf ook van vindt. Een Songfestival in Israël organiseren wordt er eentje zonder deelnemende landen.
Dus die hebben echt enorm met de billen zitten knijpen net. En het had zomaar kunnen gebeuren. Dus die zijn totaal niet blij met de hoos aan sympathyvotes gok ik. Dat is met Oekraïne anders, want daar stond al een land klaar om de organisatie van ze over te willen nemen. Dat zal met Israël niet zo zijn vermoed ik.
Dan hadden ze de halve finales wel kunnen schrappen.quote:Op zondag 18 mei 2025 08:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat Israël had geweigerd de organisatie uit handen te geven. En dan had je pas echt een hoop gezeik gehad.
Finale ook wel.quote:Op zondag 18 mei 2025 08:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan hadden ze de halve finales wel kunnen schrappen.
De vorige keer was het ook al een hoop gezeik. Het ESF moest in Jeruzalem, het ESF mocht niet op zaterdag want Sabbat. Echt man man manquote:Op zondag 18 mei 2025 08:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan hadden ze de halve finales wel kunnen schrappen.
De jury stemt niet voor de naam van het land he?quote:Op zondag 18 mei 2025 08:36 schreef Rebel- het volgende:
Ik plak de link met de (niet) ontvangen punten van de jury. Want opmerkelijk voor een inzending die een jury zou kunnen aanspreken:
https://eurovision.tv/event/basel-2025/grand-final/results/israel
Dan had dit land toch meer jurypunten kunnen krijgen?quote:Op zondag 18 mei 2025 08:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De jury stemt niet voor de naam van het land he?
Ja, maar jij snapt toch ook dat dit 297 televotes grotendeels niet vanwege het liedje zijn. Dit geintje kun je ook op Oekraïne loslaten.quote:Op zondag 18 mei 2025 08:40 schreef Rebel- het volgende:
[..]
Dan had dit land toch meer jurypunten kunnen krijgen?
Exact, maar ja hierdoor krijg je wel dat nu elk jaar de juryfavoriet gaat winnenquote:Op zondag 18 mei 2025 08:44 schreef LaDaDiDa het volgende:
EBU zag dus het aantal televotes dat Israël kreeg tijdens de semi final (200, nummer 1). Toen bij de juryleden gelobbyd om Israël weinig punten te geven? En zo net de winst vermeden.
Want dat viel toch wel heel erg op, normaal zou deze bij de jury een van de favorieten zijn.
En hoe kunnen de bookmakers zo verkeerd zitten..
Niet per se, alleen als de mogelijk winnaar Israel is toch?quote:Op zondag 18 mei 2025 08:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Exact, maar ja hierdoor krijg je wel dat nu elk jaar de juryfavoriet gaat winnen
Ik denk vergelijkbaar met Claude maar op allebei de fronten net wat beter. 250 punten ofzo in totaal? Een prima score, maar geen winnaar hoor. Al vond ik het zelf ook wel een goed liedje.quote:Op zondag 18 mei 2025 08:58 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Niet per se, alleen als de mogelijk winnaar Israel is toch?
Stel dat er geen oorlog etc was, was dit dan de winnaar geweest denken jullie?
Ik denk eigenlijk van wel, zou waarschijnlijk hoog eindigen bij de jury, en top 5/top 3 bij het publiek. Ook geen echte andere goede nummers.
Het lied was goed en ook goed uitgevoerd, maar niet erg origineel van weinig opvallend. Ik denk dat het bij de televoting weinig gedaan zou hebben.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk vergelijkbaar met Claude maar op allebei de fronten net wat beter. 250 punten ofzo in totaal? Een prima score, maar geen winnaar hoor. Al vond ik het zelf ook wel een goed liedje.
Jij snapt net zo goed als ik dat Israel die televotingpunten niet pakt vaneege het liedje, dus Israel doet op deze manier elk jaar mee om de winst.
quote:Op zondag 18 mei 2025 09:02 schreef WethouderHekking het volgende:
De stem van de zwijgende meerderheid.
Absoluut niet, qua ballad was dit niet beter dan Frankrijk en Zwitserland en die kregen amper televotes. We moeten niet de illusie hebben dat de uitslag van Israël ook maar iets met het nummer te maken had, want dat is niet zo. De jury-uitslag had wellicht wel iets hoger kunnen uitvallen, maar het publiek vindt dit soort cliché-ballads al jaren helemaal niks.quote:Op zondag 18 mei 2025 08:58 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Stel dat er geen oorlog etc was, was dit dan de winnaar geweest denken jullie?
Ik denk eigenlijk van wel, zou waarschijnlijk hoog eindigen bij de jury, en top 5/top 3 bij het publiek. Ook geen echte andere goede nummers.
Polen werd 2e in de Nederlandse televote, dat vind je waarschijnlijk ook niet de stem van de zwijgende meerderheid.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:02 schreef WethouderHekking het volgende:
Jij denkt dat ook iedereen in Nederland stukadoor is, met de 2e plaats voor Polen in onze televoting?quote:Op zondag 18 mei 2025 09:02 schreef WethouderHekking het volgende:
Ik weet/denk niet dat er een land is dat het wil organiseren voor Israël.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:00 schreef superniger het volgende:
[..]
Dan krijgen we gewoon een Oekraïne scenario. Co-hosten met een ander land. Dat kunnen ze makkelijk binnen 1 jaar regelen.
En prima dat sommige landen dan thuisblijven. Een statement/protest mag best pijn doen.
Maar het is wel een proteststem die laat zien dat heel veel mensen de pro Palestina protesten beu zijn en er nog heel veel mensen pro Isreal zijn ondanks alle berichtgevingen maar die hoor of zie je niet zo veel.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Welk nummer kon je bellen voor een stem op Palestina? Geen eerlijke vergelijking zo hè.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |