abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 mei 2025 @ 11:14:09 #176
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217652695
quote:
89s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:08 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Laat ik het anders zeggen: ik vind het middelmaat door de enorm luie songwriting. Een eerste en tweede couplet die precies hetzelfde is, maar in een andere taal, dat irriteert me mateloos.
Daar ben ik mee eens.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_217652813
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 10:43 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Ja, want je raakt de propagandamachine niet met je gefluit en geboe, je raakt de artiest die niks dan een radertje is in het geheel en persoonlijk wordt geraakt, zonder dat er ook maar iets verandert.

Daarom vind ik Yuval ook wel een topper, met zo'n korte ervaring en onder zoveel druk alsnog vocaal beter presteren dan vele anderen in de semi's, nou petje af hoor. Winnen lied is het niet (wie wel blijft heeeeel spannend dit jaar), maar dit is wel top 5 / top 10 materiaal.
Die artiest wordt gebruikt, dan kun je beter boos worden op degenen die haar gebruiken. Nu doe je namelijk precies waar diegenen op hopen: sympathie krijgen voor dat arme meisje, oh wat heeft Israël het zwaar en wat wordt ze een onrecht aangedaan. En je kunt niet tegen Israël stemmen, alleen ervóór, dus hop daar komen we met die sloot televotepunten.

Ik vind dat ze wel een mooie stem heeft overigens, zeker een talentvolle zangeres. Maar dit nummer... allemachtig zeg, het lijkt wel geschreven door AI. Echt ver-schrik-ke-lijk. Kalush won door sympathy votes maar dat was ook wel een vermakelijk nummer. Dit is een zielloos stukje kitsch. En zoals gezegd, ook nog uitermate lui geschreven, met een coupletje in het Engels en eentje in het Frans, letterlijk vertaald.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 11:32:26 #178
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_217652832
Om eens een ander geluid te laten horen.... Zelf vind ik dit de mooiste ballad van dit jaar. Ik spreek geen Frans en Hebreeuws, dus heb er geen "last" ervan dat het dezelfde tekst is.

Maarja. Het is wel moeilijk om er neutraal naar te luisteren ('t is dat ik me de hele tijd halverwege pas besefte dat dit de inzending was van Israel als 'ie voorbij kwam op mijn playlist), en even los van alle politieke commotie, denk ik ook wel.... Wat doe je zo'n meid aan door haar zich twee weken in een hotelkamer te laten opsluiten onder zware beveiliging om haar dan vervolgens voor een uitzinnige menigte met boe-geroep op te laten treden. Ze komt stabiel genoeg over hoor, wat indrukwekkend is gezien haar verhaal en beperkte stage-ervaring... Maar alleen daarom al wel sterke vraagtekens of je dit moet willen als organisatie en een reden voor mij een reden om er nooit op te stemmen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2025 @ 11:33:27 #179
163650 Greys
pi_217652841
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:54 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
EBU geeft zelf aan: zolang KAN aan alle regels voldoet, mogen ze meedoen. Dat betekent (zeer waarschijnlijk) dat ze ook gewoon blijven mee doen en dat de protesten en het boe-geroep blijft aanhouden. Op een gegeven moment moet bij het publiek toch een belletje gaan rinkelen: dit helpt niet? We joelen de artiesten uit, zwaaien met wat vlaggen, maar het land blijft maar hoog scoren?
Als ik even van een afstand probeer hiernaar te kijken en m'n eigen gevoelens negeer dan even de praktische vraag: waarom zou je met z'n allen door stemmen te ronselen geld willen geven aan de EBU die Israël nu al twee jaar op rij een overduidelijk súperslechte startpositie geeft op het ESF? Waar is de woede van Israël daarover? (Of is die er, ik kan het allemaal niet meer bijhouden soms).
Echt alles hieraan is eigenlijk voor alle partijen kut. Je kunt volgens mij stemmen wat je wilt maar de organisatie zelf stelt alles in het werk om ze toch niet te laten winnen omdat er dan niemand wil meedoen als het volgend jaar door/in Israël wordt georganiseerd. (Nogmaals, dit is puur praktisch wat ik zeg en los van enig gevoel of eigen mening, dit ook even voor de meelezers, mand).

quote:
Ik verlang gewoon zo naar een normale rustige zaal... heb bijna heimwee naar de jaren 90, toen iedereen netjes op stoelen zat en z'n bek hield. Zucht.
Daarover denken we dan wél helemaal hetzelfde. Ik ben al het gedoe *gebaart weids naar Alles* echt strontbeu. Wie z'n schuld dat ook allemaal is. Vooral voor alle deelnemers ben ik het beu. Ja alle.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217652932
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:33 schreef Greys het volgende:

[..]
Als ik even van een afstand probeer hiernaar te kijken en m'n eigen gevoelens negeer dan even de praktische vraag: waarom zou je met z'n allen door stemmen te ronselen geld willen geven aan de EBU die Israël nu al twee jaar op rij een overduidelijk súperslechte startpositie geeft op het ESF? Waar is de woede van Israël daarover? (Of is die er, ik kan het allemaal niet meer bijhouden soms).
Echt alles hieraan is eigenlijk voor alle partijen kut. Je kunt volgens mij stemmen wat je wilt maar de organisatie zelf stelt alles in het werk om ze toch niet te laten winnen omdat er dan niemand wil meedoen als het volgend jaar door/in Israël wordt georganiseerd. (Nogmaals, dit is puur praktisch wat ik zeg en los van enig gevoel of eigen mening, dit ook even voor de meelezers, mand).

Klopt helemaal wat je zegt. Je kunt als EBU het je absoluut niet veroorloven dat Israël wint, was al in 2018 problematisch. Je kunt ze ook niet uitsluiten, want ze voldoen (voorlopig) aan de regels en komt je hoofdsponsor er ook nog eens vandaan. Dan moet je maar alles op alles stellen om een soort akkoordje te bereiken, door slimme plekken toe wijzen in de startvolgorde, door te kijken wie je eromheen kunt zetten en weten wij veel of er iets met jury's afgesproken is. De jury's gaan dit laag houden om winst te voorkomen. Als organisatie moet je ook erg praktisch te werk gaan en overal waar je kunt je voordeel uithalen.
Dit gaat never nooit winnen. Maar een mooie score vanuit de televoting zou wel leuk zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2025 @ 11:58:51 #181
163650 Greys
pi_217653084
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:44 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Klopt helemaal wat je zegt. Je kunt als EBU het je absoluut niet veroorloven dat Israël wint, was al in 2018 problematisch. Je kunt ze ook niet uitsluiten, want ze voldoen (voorlopig) aan de regels en komt je hoofdsponsor er ook nog eens vandaan. Dan moet je maar alles op alles stellen om een soort akkoordje te bereiken, door slimme plekken toe wijzen in de startvolgorde, door te kijken wie je eromheen kunt zetten en weten wij veel of er iets met jury's afgesproken is. De jury's gaan dit laag houden om winst te voorkomen. Als organisatie moet je ook erg praktisch te werk gaan en overal waar je kunt je voordeel uithalen.
Dit gaat never nooit winnen. Maar een mooie score vanuit de televoting zou wel leuk zijn.
Het is vanuit elke kant bekeken volslagen ruk dat dit soort kunstgrepen überhaupt allemaal nodig zijn.

Het verziekt voor mij echt een groot deel van het hele ESF. (Dus ongeacht wie z'n schuld dat allemaal wel en niet is.) Eeuwig zonde van iets waar ik sinds 1986 veel plezier aan beleefde.

Een Songfestival waarbij eventueel juryleden moeten worden geïnstrueerd (disclaimer: geen idee of dat zo is maar de twee keer slechte startplek is er ook dus het zou me niks verbazen) om een inzending laag te houden verliest wmb alle geloofwaardigheid.

Want ik snap van jouw kant/gevoel uit beredeneerd dat je dan een hoge televote wenst, maar als we puur gaan kijken naar de eerlijkheid van het hele Eurovisie haalt dat natuurlijk wel televotes weg bij andere deelnemers die dat ook weer nergens aan verdienen. Die kunnen hier namelijk ook niks aan doen.

(Ik vind trouwens ook iets van Frankrijk met z'n gesponsorde insta advertenties hoor. Dus dit is niet Israël only. Net als dat ik iets vind van de staging van Frankrijk waar ze imho meer privileges krijgen dan anderen met de op- en afbouwtijd. Dus het is niet zo dat ik qua eerlijkheid alleen zit te miepen over Israël.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217653133
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:58 schreef Greys het volgende:
Het verziekt voor mij echt een groot deel van het hele ESF. (Dus ongeacht wie z'n schuld dat allemaal wel en niet is.) Eeuwig zonde van iets waar ik sinds 1986 veel plezier aan beleef.
Ooh ja, erg is dit!!! Ik ben sinds 1992 fan en vind ook dat het sinds vorig jaar werkelijk vaak een gevoel van frustratie en irritatie oproept, terwijl ESF voor mij al die jaren een groot feest was!!!
Ik heb bijv. ook compleet geen zin meer om naar feestjes te gaan of het in cafe's e.d. te gaan kijken...

sorry voor offtopic
  vrijdag 16 mei 2025 @ 12:03:04 #183
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217653134
Het Malta in 2022 daar ook niet zo'n handje van, dat je werd doodgegooid met die adds om maar op Malta te stemmen?
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2025 @ 12:15:40 #184
163650 Greys
pi_217653253
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:03 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Ooh ja, erg is dit!!! Ik ben sinds 1992 fan en vind ook dat het sinds vorig jaar werkelijk vaak een gevoel van frustratie en irritatie oproept, terwijl ESF voor mij al die jaren een groot feest was!!!
Ik heb bijv. ook compleet geen zin meer om naar feestjes te gaan of het in cafe's e.d. te gaan kijken...

sorry voor offtopic
Er zijn op Eurovisiegebied eigenlijk alleen maar verliezers in/door deze situatie.

Fijn trouwens dat wij (ondanks dat we er overduidelijk op bepaalde punten heel tegenstrijdig over denken) er zonder viswijverij en gescheld over kunnen posten. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217653308
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:58 schreef Greys het volgende:
Net als dat ik iets vind van de staging van Frankrijk waar ze imho meer privileges krijgen dan anderen met de op- en afbouwtijd.
Is dat altijd of alleen dit jaar dat ze meer privileges krijgen? Kan ik me niet echt herinneren maar ik ben ook maar een casual kijker.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2025 @ 12:23:37 #186
163650 Greys
pi_217653327
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:21 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Is dat altijd of alleen dit jaar dat ze meer privileges krijgen? Kan ik me niet echt herinneren maar ik ben ook maar een casual kijker.
Het was lang niet altijd nodig!
Het is me eerder niet opgevallen.
Het voelt iig alsof de EBU een Parijs 2026 wel héél goed uit zou komen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 16 mei 2025 @ 12:57:02 #187
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_217653599
quote:

[..]
[..]
Daarover denken we dan wél helemaal hetzelfde. Ik ben al het gedoe *gebaart weids naar Alles* echt strontbeu. Wie z'n schuld dat ook allemaal is. Vooral voor alle deelnemers ben ik het beu. Ja alle.
Tsja, is dat niet simpelweg omdat er weer 3 minuten + aanlooptijd voor het slachtofferschap van Israel? Ik denk ook, hoe meer slachtoffers er vallen in Gaza, hoe minder sympathie van de buitenstaanders. Maar als er dan weer allemaal aandacht is voor een - en dit klinkt oneerbiediger dan ik het bedoel - zielig verhaal, dan is dat toch weer wat er in mensen hun hoofd geprent staat. Maar ook; mensen scharen zich graag bij een winaar, als uit de stemmen blijkt dat de sympathie voor Israel nog steeds groot is, dan zullen mensen (even beredeneerd vanuit de propaganda machine) minder snel kritisch zijn/zich aansluiten bij de meute/sociale norm. Dus winnen is op dit moment denk ik in de verste verte het doel van Israel, maar het laten zien dat ze nog altijd medestand hebben door stemmen te ronselen met een advertentiebudget des te meer. Of is dat wat je ook bedoelt?

Maargoed. In het geheel genomen een vrij onwenselijk verhaal dat je toch op geen enkele manier a-politiek kan noemen. Wat dat betreft zou de EBU toch genoeg om handen moeten hebben om ze er uit te gooien; een apolitieke deelname van Israel is vrijwel onmogelijk op dit moment (en je hoeft geen sterke mening te hebben om te zien dat Israel het ook niet echt probeert ).

Plus ik verlang ook gewoon terug naar de tijd voor dit gedoe...
pi_217653631
quote:

[..]
Ik bemoei me er verder niet mee, maar dat geld van de televoting niet naar de omroepen?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2025 @ 20:04:28 #189
163650 Greys
pi_217656709
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:59 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik bemoei me er verder niet mee, maar dat geld van de televoting niet naar de omroepen?
Misschien halfsies?
(Ik weet het niet.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2025 @ 20:05:40 #190
163650 Greys
pi_217656720
De Israëlische tv-commentator die vorig jaar ook heel bijzondere dingen riep is at it again zo te lezen.
Ik kan dat natuurlijk niet controleren maar Dan is normaal wel iemand die niet zomaar iets roept.

twitter

Het lijkt hier een slecht grapje, maar je ziet alleen niet alle tekst in de tweet die hij quote als ik hem hier zet. Er staat nog veel meer in als je op Show More klikt.
Ik las in de reacties wel dat een Israëlische dame zich schaamde voor het commentaar. Vind het moeilijk te beoordelen eerlijk gezegd.

twitter

[ Bericht 22% gewijzigd door Greys op 16-05-2025 20:10:55 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2025 @ 21:40:10 #191
163650 Greys
pi_217657685
Heel hard opgenomen applaus.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 16 mei 2025 @ 21:49:01 #192
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217657753
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 21:40 schreef Greys het volgende:
Heel hard opgenomen applaus.

[ x ]
Dat was donderdag ook al zo. Bij de rest hoorde je amper geluid en bij Israël wel luider applaus. Dat ze het geluid van het publiek muten vanwege boegeroep etc. vind ik wel terecht. Maar dan moet je niet opeens gaan doen alsof het publiek meer uit het dak gaat dan bij de rest.

Buiten dat blijft het wel erg matig dat ze het geluid van het publiek bij iedereen wegdraaien. Het maakt het zo steriel en sfeerloos op tv.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 22:24:57 #193
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217658145
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 20:05 schreef Greys het volgende:
De Israëlische tv-commentator die vorig jaar ook heel bijzondere dingen riep is at it again zo te lezen.
Ik kan dat natuurlijk niet controleren maar Dan is normaal wel iemand die niet zomaar iets roept.

[ x ]

Het lijkt hier een slecht grapje, maar je ziet alleen niet alle tekst in de tweet die hij quote als ik hem hier zet. Er staat nog veel meer in als je op Show More klikt.
Ik las in de reacties wel dat een Israëlische dame zich schaamde voor het commentaar. Vind het moeilijk te beoordelen eerlijk gezegd.

[ x ]

Mja, dit is humoristisch bedoelt schijnbaar (men is daar nogal direct) maar dit is gewoon zo ontzettend onhandig want je weet wat mensen dit gaat kijken om te zien over nog wat te haten valt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 17 mei 2025 @ 11:47:44 #194
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217661125
Excuses voor de opmerking over Armenië. Hij wordt ook hevig bekritiseerd in de comments.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217661164
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:51 schreef Greys het volgende:

[..]
Je geeft de EBU alleen maar meer reden om ze hierna niet meer mee te laten doen hiermee he, omdat de hele opzet van het Eurovisie erdoor wordt verpest. Maar vooral doen. :)

(En dat zeg ik als iemand die het lied van Israël best mooi vindt. Maar een land laten winnen puur als middelvinger is echt heel dom. Sorry.)
Zo won Oekraïne toch? Met veel sympathie votes?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator zaterdag 17 mei 2025 @ 12:20:52 #196
375570 crew  Cyan9
pi_217661339
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 11:53 schreef superniger het volgende:

[..]
En daar hadden we hier ook een sterke mening over.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_217661752
quote:

[..]
Mwuah, Stefania was wel een ijzersterk nummer hoor. Hoewel het niet mijn winnaar was (dat was Sam Ryder), waren ze wel mijn runner-up. Daarbij werd er niet tegen hen geprotesteerd, kregen ze juist veel steun uit de zaal ipv gefluit en boe-geroep en gaf de jury hen niet express lage punten.
We hebben het hier niet over een potentieel winnend nummer, wel een nummer en artiest die op veel vlakken tegengewerkt wordt en dan verdient ze gewoon mijn steun.
Overigens moet we nog zien wat de jury gaat doen vanavond, maar als ze vorig jaar dunnetjes overdoen, dan wordt dit wel behoorlijk laag gehouden. Het wordt sowieso mega spannend!! Hoop alleen niet dat Frankrijk de overwinning in de schoot wordt geworpen, omdat het goed uitkomt. Dat zou ik echt zo 2008 vinden, toen Bilan maar won, want stel je voor die gast komt NOG een keer optreden.
  zondag 18 mei 2025 @ 01:09:38 #198
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_217673596
Mooie tweede plek.
En eerste bij de televoters.

[ Bericht 48% gewijzigd door superniger op 18-05-2025 01:33:54 ]
#superniger2020
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 mei 2025 @ 01:42:50 #199
163650 Greys
pi_217673947
quote:

[..]
Het horrorscenario voor de EBU is dat Israël wint. Geloof me. Wat je of ik er zelf ook van vindt. Een Songfestival in Israël organiseren wordt er eentje zonder deelnemende landen.

Dus die hebben echt enorm met de billen zitten knijpen net. En het had zomaar kunnen gebeuren. Dus die zijn totaal niet blij met de hoos aan sympathyvotes gok ik. Dat is met Oekraïne anders, want daar stond al een land klaar om de organisatie van ze over te willen nemen. Dat zal met Israël niet zo zijn vermoed ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 18 mei 2025 @ 02:00:32 #200
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_217674077
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 01:42 schreef Greys het volgende:

[..]
Het horrorscenario voor de EBU is dat Israël wint. Geloof me. Wat je of ik er zelf ook van vindt. Een Songfestival in Israël organiseren wordt er eentje zonder deelnemende landen.

Dus die hebben echt enorm met de billen zitten knijpen net. En het had zomaar kunnen gebeuren. Dus die zijn totaal niet blij met de hoos aan sympathyvotes gok ik. Dat is met Oekraïne anders, want daar stond al een land klaar om de organisatie van ze over te willen nemen. Dat zal met Israël niet zo zijn vermoed ik.
Dan krijgen we gewoon een Oekraïne scenario. Co-hosten met een ander land. Dat kunnen ze makkelijk binnen 1 jaar regelen.

En prima dat sommige landen dan thuisblijven. Een statement/protest mag best pijn doen.
#superniger2020
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')