quote:
Het zal weer vooral de jury zijn die bewust niet voor Israel stemt.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:30 schreef LaDaDiDa het volgende:
Jammer dat er een stuk in het Frans zit ipv meer Hebreeuws of dat deel in het Engels. Drie talen vind ik wat veel.
Het liedje is... prima, met goede staging en een goede performance potentieel de top 5 denk ik? Maar geen winnaar. Maar geen idee hoeveel mensen bewust wel of juist niet voor israel zullen stemmen dit jaar.
Geen makkelijk nummer om te zingen, maar love or hate Israël, ze hebben een heel scala aan zeer goede artiesten dus dat moet wel goed komen.
Ja breng het maar zo.quote:Op donderdag 15 mei 2025 18:53 schreef superniger het volgende:
Hamas sympathisanten
https://nos.nl/artikel/25(...)r-ebu-verdedigt-zich
Er is simpelweg geen reden om Israël, een land dat zich verdedigt tegen barbaarse, moslimfundamentalistische antisemieten, niet te laten meedoen. Israël uitsluiten is net zo vreemd als Oekraïne uitsluiten. Dit zijn twee landen die beide zijn aangevallen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 19:49 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ja breng het maar zo.
Het is gewoon niet oke dat Israel mee mag doen. Nu niet en nooit meer.
Ik vrees ook dat de lafbekken van de EBU niet het zaal geluid laten horen maar het optreden dubben.
De deelname van Israël maakt het inderdaad politiek. En dan krijg je dus dat mensen als jij, die hier volgens mij nooit posten, ineens menen een mening te moeten hebben over Eurovisie en fanatiek gaan stemmen puur omdat het Israël is. Niet om het liedje, niet om de artiest, nee puur vanwege het land. Dit zal voor 90% van de stemmers op Israël gelden, en dan is meteen duidelijk waar het echte probleem zit: mensen die blind achter de propagandamachine van een extreemrechts moorddadig bewind aanwaggelen, om die linkse rakkers eens even een lesje te leren.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is simpelweg geen reden om Israël, een land dat zich verdedigt tegen barbaarse, moslimfundamentalistische antisemieten, niet te laten meedoen. Israël uitsluiten is net zo vreemd als Oekraïne uitsluiten. Dit zijn twee landen die beide zijn aangevallen.
En voor mensen die nu ineens doet alsof Eurovision niet politiek mag zijn, natuurlijk is het politiek, hartstikke politiek zelfs. Het is al jaar en dag een ultraprogressief diversiteitsfeestje.
Helemaal prima, leuk dat mensen daar van kunnen genieten en er plek is voor allerlei bijzondere paradijsvogels, maar ga dan ook niet jammeren als die politieke aard eens uitpakt op een manier waar je het niet mee eens bent.
Ik ga zeker even een paar keer op Israël stemmen tijdens de finale. Het zou fantastisch zijn als Yuval Raphael weet te winnen, al zal de jury zal wel weer tegen Israël zijn. Bovendien gaan de Palestijnse sympathisanten zullen de boel dan natuurlijk ook afbreken, wat ook benadrukt waar het echte probleem zit. En dat is niet bij Israël of Yuval Raphael.
Het argument dat KAN een onafhankelijke omroep zou zijn en de Russische publieke omroep is ook zo zwak. Inderdaad meten met twee maten. Maar dat gebeurd wel op meer vlakken als het dit onderwerp aangaat.quote:Op donderdag 15 mei 2025 19:49 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ja breng het maar zo.
Het is gewoon niet oke dat Israel mee mag doen. Nu niet en nooit meer.
Ik vrees ook dat de lafbekken van de EBU niet het zaal geluid laten horen maar het optreden dubben.
Klopt wel an sich, ik ga er nml. ook op stemmen met alle telefoons die ik maar kan vinden en alle vrienden en familie die nooit kijken optrommelen om te stemmen. Hopelijk bereikt Israël dan een soort middelvinger resultaat naar figuren die vinden dat ze een optreden mogen verstoren met fluitjes en gejoel.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:37 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
De deelname van Israël maakt het inderdaad politiek. En dan krijg je dus dat mensen als jij, die hier volgens mij nooit posten, ineens menen een mening te moeten hebben over Eurovisie en fanatiek gaan stemmen puur omdat het Israël is. Niet om het liedje, niet om de artiest, nee puur vanwege het land. Dit zal voor 90% van de stemmers op Israël gelden, en dan is meteen duidelijk waar het echte probleem zit: mensen die blind achter de propagandamachine van een extreemrechts moorddadig bewind aanwaggelen, om die linkse rakkers eens even een lesje te leren.
Je geeft de EBU alleen maar meer reden om ze hierna niet meer mee te laten doen hiermee he, omdat de hele opzet van het Eurovisie erdoor wordt verpest. Maar vooral doen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:41 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Klopt wel an sich, ik ga er nml. ook op stemmen met alle telefoons die ik maar kan vinden en alle vrienden en familie die nooit kijken optrommelen om te stemmen. Hopelijk bereikt Israël dan een soort middelvinger resultaat naar figuren die vinden dat ze een optreden mogen verstoren met fluitjes en gejoel.
Waren die er niet, had ik iets anders gestemd (geen idee wie, geen duidelijke winnaar voor mij dit jaar), maar die triestelingen die de hele ESC sfeer verpesten hiermee geven me wel een hele goede reden.
Dat is vorig jaar ook al gebeurd. En dat is ook waar Israël naar op zoek is. Ze sturen een overlevende van 7 oktober met een gezapige ballad, de Palestina-supporters met fluitjes spelen ze alleen maar in de kaart want dan kunnen ze weer het slachtoffer spelen. Oh wat zijn ze toch zielig. Het Israëlische regime gebruikt Eurovisie als propagandatool en mensen als jij trappen er met open ogen in.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:41 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Klopt wel an sich, ik ga er nml. ook op stemmen met alle telefoons die ik maar kan vinden en alle vrienden en familie die nooit kijken optrommelen om te stemmen. Hopelijk bereikt Israël dan een soort middelvinger resultaat naar figuren die vinden dat ze een optreden mogen verstoren met fluitjes en gejoel.
Waren die er niet, had ik iets anders gestemd (geen idee wie, geen duidelijke winnaar voor mij dit jaar), maar die triestelingen die de hele ESC sfeer verpesten hiermee geven me wel een hele goede reden.
Het zou toch wat zijn als het liedje dat de combi van televoters en jury oprecht het beste vindt wint, dat kan écht niet hoor..quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:41 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
EBU geeft zelf aan: zolang KAN aan alle regels voldoet, mogen ze meedoen. Dat betekent (zeer waarschijnlijk) dat ze ook gewoon blijven mee doen en dat de protesten en het boe-geroep blijft aanhouden. Op een gegeven moment moet bij het publiek toch een belletje gaan rinkelen: dit helpt niet? We joelen de artiesten uit, zwaaien met wat vlaggen, maar het land blijft maar hoog scoren?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:51 schreef Greys het volgende:
Je geeft de EBU alleen maar meer reden om ze hierna niet meer mee te laten doen hiermee he, omdat de hele opzet van het Eurovisie erdoor wordt verpest.
Nee, de deelname van Israël maakt het niet politiek. Eurovision is per definitie politiek, dat vinden velen ook heerlijk tot het een richting krijgt dit niet binnen het gewenste gedachtegoed past. Maar dat is niet hoe het werkt. Als je iets politiek maakt, heb je altijd de kans dat ook mensen het politiseren in een manier waar jij je niet meer in kunt vinden.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:37 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
De deelname van Israël maakt het inderdaad politiek. En dan krijg je dus dat mensen als jij, die hier volgens mij nooit posten, ineens menen een mening te moeten hebben over Eurovisie en fanatiek gaan stemmen puur omdat het Israël is. Niet om het liedje, niet om de artiest, nee puur vanwege het land. Dit zal voor 90% van de stemmers op Israël gelden, en dan is meteen duidelijk waar het echte probleem zit: mensen die blind achter de propagandamachine van een extreemrechts moorddadig bewind aanwaggelen, om die linkse rakkers eens even een lesje te leren.
En ze zijn niet de enige en ik "trap" hier geheel gewillig in, als in de aversie tegen de protesteerders en boe-roepers is bij mij gewoon vele male groter. Het ligt niet aan Israël, het ligt toch echt aan het publiek en iedereen die hiermee mijn ESC (jaa, heel ego) beleving verpest.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:51 schreef blackswangreen het volgende:
Het Israëlische regime gebruikt Eurovisie als propagandatool en mensen als jij trappen er met open ogen in.
Ik vind uitfluiten, boe roepen etc. echt heel treurig. En publiek dat dit doet hoort ook gewoon niet thuis bij het festival. Dat was destijds bij de Russische tweeling ook zo storend.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:41 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |