Het gaat hier om de organisatie, niet het zelf meedoen.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hongarije en Slowakije doen niet eens mee.
Misschien kan de Verenigde Staten het wel organiseren.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gaat hier om de organisatie, niet het zelf meedoen.
Deels. Maar vooral uit mensen die het gewoon niet zo'n goed idee vinden om het nu daar te organiseren.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:02 schreef HowardRoark het volgende:
Jury zal bestaan uit het type mens dat niet bepaald pro-Israël is, dat speelt natuurlijk een grote rol.
Deels. Maar vooral uit mensen die het gewoon niet zo'n goed idee vinden om het nu daar te organiseren.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:02 schreef HowardRoark het volgende:
Jury zal bestaan uit het type mens dat niet bepaald pro-Israël is, dat speelt natuurlijk een grote rol.
En dan wel het zouden willen organiseren? Ja hoor natuurlijkquote:Op zondag 18 mei 2025 10:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gaat hier om de organisatie, niet het zelf meedoen.
Ja, altijd lastig om dat vast te stellen. Dat kan wat mij betreft ook wel gewoon komen omdat iemand het een goed liedje vindt.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:06 schreef Redefine het volgende:
Overigens zijn er ook juryleden die het dan als enige op één hebben van hun land. Dan weet je ook vrij zeker dat die dan weer dat doen omdat ze pro Israël zijn.
quote:
Ja dat. Plus dat je dat met Oekraïne al jaarlijks hebt dat die vooral sympathie stemmen krijgen. Waarbij die dan nog niet eens in het eigen land wil organiseren. En Oekraïne ook nog minder controversieel is. Maar alsnog zou een winst van een weinig bijzonder liedje van Oekraïne door weinig mensen toegejuicht worden.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:01 schreef Momo het volgende:
[..]
In het echte leven zijn idd de meeste mensen niet Pro een van beide, maar vinden vooral alle burgerdoden erg. Als mensen spreekt die heel erg in een kamp zitten dan zien ze de wereld heel zwart wit alsof er alleen voor of tegen kan bestaan. Wel grappig dat mensen denken dan een meerderheid te vertegenwoordigen. Het is gewoon slecht voor het festival als mensen enkel om politieke redenen stemmen op een nummer. Zelfs als Israël een heel slecht nummer hadden gestuurd hadden ze waarschijnlijk niet heel veel minder punten gehad.
Klopt. Maar dat is dus andersom ook.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, altijd lastig om dat vast te stellen. Dat kan wat mij betreft ook wel gewoon komen omdat iemand het een goed liedje vindt.
Als het geen oorlog was geweest, dan was het kansloos voor de winst geweest. Dan zou het hooguit net zo hoog als Griekenland zijn geëindigd. Vergelijkbaar liedje. Goed gezongen, mooie act, degelijk nummer, maar veel mensen weten vergeten het al snel.quote:Op zondag 18 mei 2025 08:58 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Niet per se, alleen als de mogelijk winnaar Israel is toch?
Stel dat er geen oorlog etc was, was dit dan de winnaar geweest denken jullie?
Ik denk eigenlijk van wel, zou waarschijnlijk hoog eindigen bij de jury, en top 5/top 3 bij het publiek. Ook geen echte andere goede nummers.
Ik denk ook niet dat Israël het uit handen zou willen geven.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik weet/denk niet dat er een land is dat het wil organiseren voor Israël.
https://nos.nl/artikel/25(...)orbeeld-van-genocidequote:Op zondag 18 mei 2025 10:01 schreef Momo het volgende:
[..]
In het echte leven zijn idd de meeste mensen niet Pro een van beide, maar vinden vooral alle burgerdoden erg. Als mensen spreekt die heel erg in een kamp zitten dan zien ze de wereld heel zwart wit alsof er alleen voor of tegen kan bestaan. Wel grappig dat mensen denken dan een meerderheid te vertegenwoordigen. Het is gewoon slecht voor het festival als mensen enkel om politieke redenen stemmen op een nummer. Zelfs als Israël een heel slecht nummer hadden gestuurd hadden ze waarschijnlijk niet heel veel minder punten gehad.
Niet in een kamp zitten betekent dat je gruwelt van elke burgerdode. En dat je noch de acties van Hamas noch de acties van de Netanyahu regering bagatelliseert, goed praat if toe juicht. En ook dat je dan beseft dat dit een complexe strijd die niet plat te slaan is in de een of de ander heeft gelijk.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:24 schreef Zonnige het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)orbeeld-van-genocide
Ik vind het met dit soort posts en dan zulke berichtgeving (#1 nieuws NOS nu) wel wat vreemd om te lezen dat je zegt dat mensen die in een kamp zitten het zwart wit zien.
Maar goed, voor mij blijft het vreemd dat ze mee mogen doen. En kan me ook niet voorstellen dat het handig/top is voor EBU als ze ooit winnen. Maar kans is groot op deze manier dat ze ooit winst pakken, tenzij jury’s dus lage punten blijven geven gok ik?
😂quote:Op zondag 18 mei 2025 11:35 schreef Cyan9 het volgende:
Dit is wel problematisch stem gedrag:
[ afbeelding ]
Ik wil niet zeggen dat dit niet gebeurt voor andere landen, maar je hoeft niet echt je best te doen om veel voorbeelden voor Israël te vinden.
Ik vind dit wel een beetje ziekelijk.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:35 schreef Cyan9 het volgende:
Dit is wel problematisch stem gedrag:
[ afbeelding ]
Ik wil niet zeggen dat dit niet gebeurt voor andere landen, maar je hoeft niet echt je best te doen om veel voorbeelden voor Israël te vinden.
Denk ik ook niet.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:14 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat Israël het uit handen zou willen geven.
Tsja, het lijkt mij ook weer een tegenreactie van alle haat naar de deelname van Israël, waaronder iemand die een Yuval bedreigde bij een event...quote:Op zondag 18 mei 2025 11:30 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Ik vind dat we israel moeten uitsluiten van dit festival, omdat de kijkers het niet los kunnen zien van politiek. Kijk hoeveel televote punten ze behalen puur door mensen die alleen op Israël stemmen door het conflict. Die winnen hem wel een keer de komende jaren hierdoor als het zo door gaat. Slaat toch nergens op. Bizar hoeveel televote ze krijgen terwijl de vocale tegengroep de meeste aandacht krijgt.
Als het songfestival in Tel Aviv plaats zou vinden, kan ik me werkelijk niet voorstellen dat veel landen hun artiesten daar nog willen heensturen.quote:
Duitsland. Als goedmakertje voor WOII.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik weet/denk niet dat er een land is dat het wil organiseren voor Israël.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |