Het gijzelt het hele ESF. De hele show is ingericht op het niet laten winnen van Israël en het bevoordelen van een klein aantal favorieten om erboven te scoren, en het benadelen van andere favorieten om verwatering te voorkomen.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:18 schreef Cyan9 het volgende:
Wat je verder ook van de situatie vindt, het gijzelt de televote compleet en dat komt het songfestival niet ten goede. Dit is echt niet houdbaar op deze manier.
Gaan ze nooit doen. Ze bereiken er precies mee wat ze willen bereiken.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:52 schreef Orange123 het volgende:
Kan Israël zelf niet overwegen om tijdelijk effe niet mee te doen? Als je ziet hoeveel (online) haat zo’n zangeres krijgt, dan moet je je deelnemer misschien in bescherming nemen. Sorry not sorry.
Daarnaast kunnen ze Israël uitsluiten obv gegronde redenen: het politieke debat, het gaat niet meer om de muziek én we we hebben een groot probleem als jullie winnen. Want in Israël organiseren wordt ‘m niet (en de vraag is welk land het dan wél wil).
Kan helaas maar 1 like geven.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het gijzelt het hele ESF. De hele show is ingericht op het niet laten winnen van Israël en het bevoordelen van een klein aantal favorieten om erboven te scoren, en het benadelen van andere favorieten om verwatering te voorkomen.
Zei ik vanochtend ook al. Terug naar het oude, niet-Melfest-systeem en alles op 1 hoop, alle landen bij langs en dan een winnaar. Dan maar een iets minder spannende ontknoping.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:36 schreef blackswangreen het volgende:
De oplossing is vrij simpel: televote en jury vote moeten weer één worden. En de jury's moeten ook terug in de semi. Dan los je twee problemen op: het feit dat de jurystem nu té bepalend is in de finale omdat er relatief weinig jurynummers over zijn. En het nog grotere probleem van diaspora en politieke stemmen.
Nu zit je gewoon naar een farce te kijken, allemaal landen die punten halen om redenen die niks met muziek te maken hebben. Oekraïne, Polen, Israël. Op deze manier wordt het songfestival om zeep geholpen.
Ik denk dus oprecht dat dat einde ESC wordt, al is dat misschien wat fatalistisch.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:45 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Als het songfestival in Tel Aviv plaats zou vinden, kan ik me werkelijk niet voorstellen dat veel landen hun artiesten daar nog willen heensturen.
Dan krijg je een festival met hooguit nog maar 12-16 deelnemende landen.
Dat de EBU e.e.a. probeert te manipuleren vind ik wel geloofwaardig, dat ze daadwerkelijk gaan frauderen vind ik vooralsnog buitengewoon ongeloofwaardig. Dat denk ik écht nietquote:Op zondag 18 mei 2025 13:44 schreef Ann-Lynn het volgende:
Nou, aan mij lag de televoting iig niet, want van de 5 telefoons gingen er bij 3 de smsjes niet eens door en dat algemene nummer dat je zogenaamd kon bellen, deed het niet eens.
Dus maar 2 werkende telefoons en 4 mensen die wilden stemmen.
We hebben de 40 punten verdeeld tussen Israël, Oekraïne, Portugal, Italië, Albanië, Litouwen, Polen en Estland.
Verder kreeg ik bijna een hartverzakking toen Israël ineens dik bovenaan stond! Denk dat men achter de scherm snel de televote punten van Zwitserland bij Oostenrijk gooide om vet boven de 100 te komen en we zullen het wellicht nooit weten, maar als ze dat hebben gedaan, kan ik het ze ook niet kwalijk nemen.
Ik stemde 3x op Italië.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:44 schreef Ann-Lynn het volgende:
Nou, aan mij lag de televoting iig niet, want van de 5 telefoons gingen er bij 3 de smsjes niet eens door en dat algemene nummer dat je zogenaamd kon bellen, deed het niet eens.
We hebben de 40 punten verdeeld tussen Israël, Oekraïne, Portugal, Italië, Albanië, Litouwen, Polen en Estland.
Wat raar! Misschien heb je de optie om mee te doen met een betaalde SMS-dienst, uitgezet?quote:Op zondag 18 mei 2025 14:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik stemde 3x op Italië.
Alle drie niet doorgekomen. Tot op heden nul reactie op m'n SMS met bedankt voor uw stem ofzo.
Nee hoor. Op andere dingen kon ik eerder wel stemmen met dezelfde telefoon. Ook nog eens via hetzelfde nummer haha. Was gewoon te druk ofzo denk ik. Mijn zus zat naast me en die stemde 6x totaal waarvan maar 1x bevestiging.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:37 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Wat raar! Misschien heb je de optie om mee te doen met een betaalde SMS-dienst, uitgezet?
Ik kreeg binnen 5 seconden bericht dat de stem gelukt was.
Zal wel met overbelasting van het netwerk te maken hebben. Elk jaar zijn er wel mensen die niet konden stemmen.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee hoor. Op andere dingen kon ik eerder wel stemmen met dezelfde telefoon. Ook nog eens via hetzelfde nummer haha. Was gewoon te druk ofzo denk ik. Mijn zus zat naast me en die stemde 6x totaal waarvan maar 1x bevestiging.
De boel sturen en zo manipuleren doet de EBU allang. Maar wat jij zegt slaat nergens op. Die punten moet je ergens vandaan halen he, die kun je niet zomaar verplaatsen. Als er van een land opeens 8 punten naar Oostenrijk gaan i.p.v. Zwitserland dan gaan die echt wel aan de bel trekken, omdat zij een andere uitslag hebben doorgegeven.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:44 schreef Ann-Lynn het volgende:
Verder kreeg ik bijna een hartverzakking toen Israël ineens dik bovenaan stond! Denk dat men achter de scherm snel de televote punten van Zwitserland bij Oostenrijk gooide om vet boven de 100 te komen en we zullen het wellicht nooit weten, maar als ze dat hebben gedaan, kan ik het ze ook niet kwalijk nemen.
Dieptriest is het. Maar tbf, de concertzaal is gewoon geen plek voor dit soort acties.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:02 schreef Greys het volgende:
Dat het Songfestival toch zó is geworden breekt m'n hart nogal.
[ x ]
Vind van niet. Ze houden hem gewoon stevig vast. En die gekkie had misschien wel wapens bij zich.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dieptriest is het. Maar tbf, de concertzaal is gewoon geen plek voor dit soort acties.
Hij wordt wel flink aangepakt btw.
Iemand aan z'n haren trekken en zo'n raar klapje op z'n hoofd slaan echt nergens op haha.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:16 schreef superniger het volgende:
[..]
Vind van niet. Ze houden hem gewoon stevig vast. En die gekkie had misschien wel wapens bij zich.
Op zich is dat ook wel logisch. Die beveiliging staat onder hoogspanning en zo iemand kan gevaarlijker lijken dan dat die is. Plus dat die al wat mensen in het publiek had ondergespoten met die rode verf of wat het is. Maar dat haren trekken etc. is nogal achterlijk. Je ziet ook wel het verschil tussen die beveiligers, die eerste houdt hem normaal in bedwang, die in het midden is duidelijk het opgefokte type beveiliger.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dieptriest is het. Maar tbf, de concertzaal is gewoon geen plek voor dit soort acties.
Hij wordt wel flink aangepakt btw.
Zeg ook niet dat het onterecht is. Ga maar buiten staan met een spandoek.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:16 schreef superniger het volgende:
[..]
Vind van niet. Ze houden hem gewoon stevig vast. En die gekkie had misschien wel wapens bij zich.
Zeker. Protesteren prima. Maar een podium proberen op te gaan, boe te roepen en mensen onderspuitenquote:Op zondag 18 mei 2025 17:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zeg ook niet dat het onterecht is. Ga maar buiten staan met een spandoek.
Inderdaad. Het kan gewoon verf zijn. Maar het kan ook zuur zijn wat ze willen gooien.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:30 schreef Redefine het volgende:
[..]
Op zich is dat ook wel logisch. Die beveiliging staat onder hoogspanning en zo iemand kan gevaarlijker lijken dan dat die is. Plus dat die al wat mensen in het publiek had ondergespoten met die rode verf of wat het is. Maar dat haren trekken etc. is nogal achterlijk. Je ziet ook wel het verschil tussen die beveiligers, die eerste houdt hem normaal in bedwang, die in het midden is duidelijk het opgefokte type beveiliger.
Ja dat dus!quote:Op zondag 18 mei 2025 17:30 schreef Redefine het volgende:
[..]
Op zich is dat ook wel logisch. Die beveiliging staat onder hoogspanning en zo iemand kan gevaarlijker lijken dan dat die is. Plus dat die al wat mensen in het publiek had ondergespoten met die rode verf of wat het is. Maar dat haren trekken etc. is nogal achterlijk. Je ziet ook wel het verschil tussen die beveiligers, die eerste houdt hem normaal in bedwang, die in het midden is duidelijk het opgefokte type beveiliger.
Ze wilde hem op die manier stil krijgen.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dat dus!
Ik snap zelf echt heus dat ze er iets mee moesten. Want je wilt inderdaad niet dat hij het podium op dendert, als organisatie zijnde.
Maar dat wieverige haren trekken en dat gekke klapje tegen het hoofd is echt gewoon heel raar.
Misschien kunnen ze een soort concessie doen en volgend jaar weer Michael Ben David sturen....quote:Op zondag 18 mei 2025 13:12 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Gaan ze nooit doen. Ze bereiken er precies mee wat ze willen bereiken.
Ik snap niet hoe er anno nu nog mensen pro-Israel kunnen zijn.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:02 schreef HowardRoark het volgende:
Jury zal bestaan uit het type mens dat niet bepaald pro-Israël is, dat speelt natuurlijk een grote rol.
Denk dat Geert Wilders en allerlei andere conservatieve figuren dan niet meer gaan twitteren dat ze op Israel moeten stemmen nee.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:33 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze een soort concessie doen en volgend jaar weer Michael Ben David sturen....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |