abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214912977
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:39 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Het trekt juist Republikeinen aan die nog nooit op een Democraat gestemd hebben maar Trump ook als gevaar zien voor de democratie.
Dat type republikeinen aantrekken is ook progressieve democraten ontmoedigen nog te komen. Het is echt niet enkel onverdeeld positief om door de meest rechtse en gehate Republikeinen geendorsed te worden.
Dat die lui andere republikeinen overtuigen zal wel meevallen. Dat zie ik totaal niet terug bij de Trumpfans, dat het ze wat boeit wat die oude garde er allemaal van denkt.
pi_214912982
twitter

Wat is er toch met de NYT aan de hand ;(
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214912986
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat type republikeinen aantrekken is ook progressieve democraten ontmoedigen nog te komen. Het is echt niet enkel onverdeeld positief om door de meest rechtse en gehate Republikeinen geendorsed te worden.
Dat die lui andere republikeinen overtuigen zal wel meevallen. Dat zie ik totaal niet terug bij de Trumpfans, dat het ze wat boeit wat die oude garde er allemaal van denkt.
Wie rent er nou weg, omdat Dick Cheney zegt dat Trump een coup probeerde en dus Harris de enige redelijke keuze is? In welke bubble zitten die mensen?
pi_214912990
Sowieso wat hebben de Cheneys van de wereld opeens 4 jaar nodig gehad voor deze revelatie.....
pi_214912991
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tja dat jij dat denkt verbaast me niets ....
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214912994
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Sowieso wat hebben de Cheneys van de wereld opeens 4 jaar nodig gehad voor deze revelatie.....
Het zijn kennelijk mensen met allerhande walgelijke denkbeelden, maar wel mensen die geloven in de macht van de bevolking om te mogen stemmen.

Hoe bedoel je trouwens 4 jaar? 2016-2020? 2020-2024?
pi_214913048
twitter
pi_214913085
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 18:52 schreef Montov het volgende:

[..]
Trump zegt eigenlijk dat de kosten van kinderopvang mee vallen, in vergelijking met bepaalde belastingen en bepaalde uitgaven. En daarmee is het niet belangrijk want als het kennelijk zo weinig geld is waarom kan de overheidsbijdrage dan niet toenemen? Hij kan het niet zien vanuit het oogpunt van families die daar afhankelijk van zijn.
Dat laatste interesseert hem sws niet maar wat hij in feite (met wartaal) probeert te zeggen over child care (waar hij uiteraard wel voor moet zijn anders verlies je stemmen maar Republikeinen stemmen altijd tegen dat soort voorstellen) is dat hij met zijn tarievenplan zoveel geld gaat binnenhalen (wat niet waar is) dat het betalen van child care een fluitje van een cent is.

twitter

twitter

[ Bericht 10% gewijzigd door Kijkertje op 07-09-2024 03:14:23 ]
  zaterdag 7 september 2024 @ 01:16:02 #99
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214913108
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 september 2024 01:09 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat laatste interesseert hem sws niet maar wat hij in feite zegt over child care (waar hij uiteraard wel voor moet zijn anders verlies je stemmen) is dat hij met zijn tarievenplan zoveel geld gaat binnenhalen (wat niet waar is) dat het betalen van child care een fluitje van een cent is.

[ x ]
Dat hele verhaal over invoerheffingen is CUCKOO. Ik heb er echt geen ander woord voor (nou, wellicht van de wilde ratten bezeken o.i.d.). Wie denkt dat iemand daar in de VS wat heeft, die mag terug naar de brugklas om daar een lesje economie te gaan volgen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214913116
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 september 2024 01:16 schreef JAM het volgende:

[..]
Dat hele verhaal over invoerheffingen is CUCKOO. Ik heb er echt geen ander woord voor (nou, wellicht van de wilde ratten bezeken o.i.d.). Wie denkt dat iemand daar in de VS wat heeft, die mag terug naar de brugklas om daar een lesje economie te gaan volgen.
Maar McKinley! :{w
  zaterdag 7 september 2024 @ 01:20:17 #101
37950 JAM
pi_214913126
quote:
84s.gif Op zaterdag 7 september 2024 01:18 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Maar McKinley! :{w
Misschien dat'ie de Fillipijnen weer kan bezetten en daar dan auto's kan laten bouwen. :D .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214913170
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:55 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Tja dat jij dat denkt verbaast me niets ....
Dat jij dat niet gelooft verbaasd mij niks. Je hebt wel vaker getoond zwaar te overschatten hoevel Republikeinen binnen te halen zijn en te onderschattten hoe disenfranchised stemmers die erg links zijn zich voelen. Ik zou mijn stem niet door een Cheney endorsement veranderen. Maar die zijn er zeker.

Lees anders een keer zon draadje ofzo
https://www.reddit.com/r/(...)k_cheney_voting_for/
Nou kan het best dat alle conservatives op askconservatives Larpen. Maar zoals ik de Trumpfans ook van Fok! ken, die lopen echt niet achter zon Cheney aan in plaats van Trump. @Chivaz, vind jij een Cheney endorsement een goede reden om op Harris te stemmen?

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:56 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het zijn kennelijk mensen met allerhande walgelijke denkbeelden, maar wel mensen die geloven in de macht van de bevolking om te mogen stemmen.

Hoe bedoel je trouwens 4 jaar? 2016-2020? 2020-2024?
Hij geeft toch als reden de verkiezing proberen te stelen. Dus tot toen was hij nog okay met Trump. Maar dat proberen te stelen is ook al wel een tijdje terug.
  zaterdag 7 september 2024 @ 01:35:24 #103
37950 JAM
pi_214913194
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 01:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hij geeft toch als reden de verkiezing proberen te stelen. Dus tot toen was hij nog okay met Trump. Maar dat proberen te stelen is ook al wel een tijdje terug.
[..]
Ach, ja joh. Tijdje terug. Zand erover. Je moet vooral geen ouwe koeien uit de sloot halen, h... maar goed, wel netjes dat je dat toegeeft. Niet netjes om te doen nee, maar goed... Tijdje terug alweer. Verder niet meer naar omkijken.
pi_214913265
quote:

[..]
Dat jij dat niet gelooft verbaasd mij niks. Je hebt wel vaker getoond zwaar te overschatten hoevel Republikeinen binnen te halen zijn en te onderschattten hoe disenfranchised stemmers die erg links zijn zich voelen. Ik zou mijn stem niet door een Cheney endorsement veranderen. Maar die zijn er zeker.

Nou kan het best dat alle conservatives op askconservatives Larpen. Maar zoals ik de Trumpfans ook van Fok! ken, die lopen echt niet achter zon Cheney aan in plaats van Trump. @:Chivaz, vind jij een Cheney endorsement een goede reden om op Harris te stemmen?
[..]
Misschien kunnen we meteen van de gelegenheid gebruik maken hoe hij denkt over Trumps coup poging waar de Cheneys een uitgesproken mening over hebben?
pi_214913312
quote:

[..]

Nou kan het best dat alle conservatives op askconservatives Larpen. Maar zoals ik de Trumpfans ook van Fok! ken, die lopen echt niet achter zon Cheney aan in plaats van Trump. @:Chivaz, vind jij een Cheney endorsement een goede reden om op Harris te stemmen?
[..]
Maar iemand als @Chivaz vindt niks een goede reden om op Harris te stemmen. Het gaat natuurlijk om de groep Republikeinen die anti-Trump is maar voor wie stemmen op een Democraat net een te grote drempel is.

Dat Cheney al 4 jaar 'okay' met Trump is kan je al helemaal niet trekken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 07-09-2024 02:23:32 ]
  zaterdag 7 september 2024 @ 02:24:54 #106
37950 JAM
pi_214913343
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 september 2024 02:15 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Maar iemand als @:Chivaz vindt niks een goede reden om op Harris te stemmen. Het gaat natuurlijk om de groep Republikeinen die anti-Trump is maar voor wie stemmen op een Democraat net een te grote drempel is.
Er is ook een groep (geen idee hoe groot die eigenlijk is) Amerikanen die berhaupt geen vertrouwen meer hebben in dat systeem - geef ze eens ongelijk - en daarom maar gewoon helemaal niet stemmen. Zeker als je in een staat woont waar de uitslag voor de presidentsverkiezingen eigenlijk al vaststaat; waarom zou je dan ook eigenlijk (andere verkiezingen daargelaten). Daar valt nog wat te winnen.
  zaterdag 7 september 2024 @ 02:27:25 #107
37950 JAM
pi_214913354
2020, opkomst 66.8%
2016, opkomst 55.7%
2012, opkomst 54.9%.

Dat zijn toch vreemde cijfers.
pi_214913372
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 02:27 schreef JAM het volgende:
2020, opkomst 66.8%
2016, opkomst 55.7%
2012, opkomst 54.9%.

Dat zijn toch vreemde cijfers.
2020 was bizar. Of wat bedoel je?

zaterdag 7 september 2024 @ 02:36:26 #109
37950 JAM
pi_214913384
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 02:33 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
2020 was bizar. Of wat bedoel je?
Dat het berhaupt bizar is dat die opkomst zo laag is; of beter gesteld, dat ze daar een volkomen achterlijk systeem hebben waar wellicht iets voor te zeggen viel in een tijd dat er praktisch iets voor te zeggen viel om iemand met paard en wagen naar Washington te sturen om iemand tot president te verkiezen, maar vandaag de dag kan dat gewoon niet uit.

[ Bericht 2% gewijzigd door JAM op 07-09-2024 02:46:01 ]
pi_214913436
twitter
  zaterdag 7 september 2024 @ 02:59:20 #111
37950 JAM
pi_214913468
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 september 2024 02:50 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Knetter-, knetter-, knettertjegek.
pi_214913487
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 september 2024 02:59 schreef JAM het volgende:

[..]
Knetter-, knetter-, knettertjegek.
Totaal gestoord zeg maar:

twitter

twitter

[ Bericht 28% gewijzigd door Kijkertje op 07-09-2024 03:23:30 ]
pi_214913546
twitter

Maar ze heeft alleen maar haar functie gekregen vanwege haar sexe en huidskleur!
pi_214913711
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 02:24 schreef JAM het volgende:

[..]
Er is ook een groep (geen idee hoe groot die eigenlijk is) Amerikanen die berhaupt geen vertrouwen meer hebben in dat systeem - geef ze eens ongelijk - en daarom maar gewoon helemaal niet stemmen. Zeker als je in een staat woont waar de uitslag voor de presidentsverkiezingen eigenlijk al vaststaat; waarom zou je dan ook eigenlijk (andere verkiezingen daargelaten). Daar valt nog wat te winnen.
VEERTIG miljoen mensen stemmen niet.

Bron: ergens in deze topics reeks. .
Aanleiding: ook voter suppression.
pi_214913720
Nadenkertje!
De beste vriend van Michelle Obama:
twitter
pi_214913726
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 05:21 schreef AnneX het volgende:
Nadenkertje!
De beste vriend van Michelle Obama:
[ x ]
twitter
pi_214913828
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:39 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Het trekt juist Republikeinen aan die nog nooit op een Democraat gestemd hebben maar Trump ook als gevaar zien voor de democratie.
Bestaan die nog? Liz Cheney is 2 jaar geleden weggevaagd in haar primary. Haar vader sprak vlak daarvoor praktisch dezelfde woorden (minus het stemmen voor een Democraat uiteraard):

twitter
  zaterdag 7 september 2024 @ 08:43:39 #118
37950 JAM
pi_214914070
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 07:47 schreef Naqin het volgende:

[..]
Bestaan die nog? Liz Cheney is 2 jaar geleden weggevaagd in haar primary. Haar vader sprak vlak daarvoor praktisch dezelfde woorden (minus het stemmen voor een Democraat uiteraard):

[ x ]
Dat 'minus het stemmen voor een democraat' en dat het hier gaat om de presidentsverkiezingen zelf in plaats van een primary van zijn dochter, dat is een nogal een verschil. Zeg maar gerust, een bijzonder aanzienlijk, bijzonder significant verschil.
pi_214914172
quote:

[..]

[..]
Nee een Cheney endorsement zal echt weinig mensen overtuigen om op Harris te stemmen. De conservatieven die dit geweldig vinden zouden sowieso al niet stemmen op Trump.
pi_214914217
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:37 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Naast dat verkiezingen doorgaans over het midden worden gewonnen (elke middenstem telt voor 2 immers). Dick Cheney geeft aan dat het is vanwege Trumps coup poging, wat nog steeds imho echt onderbelicht is. Niet vanwege Harris' beleid.
Onderbelicht zegt hij, in tegenstelling tot de moordaanslag op Trump is dit gewoon 4 jaar in het nieuws geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')