abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 september 2024 @ 17:02:38 #126
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_214891027
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 16:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Munitie doet boem. Metaal gaat stuk. En angst is ook prima.
Het brand ook gewoon door die adhoc bunkertjes die ze maken in de loopgraven.
pi_214891283
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2024 09:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het vervelende aan episodes zoals dit, is dat net zoals Golfoorlog 1&2 lange tijd het beeld gedomineerd hebben over wat een oorlog precies is, dit bombarderen nu het beeld domineert over wat oorlog is.

Maar vergis je niet, zou rus het in z'n zotte kop halen om west-europa te bombarderen, dan kunnen ze dat 1 keer doen.

Dan gaan er als een gecombineerd antwoord 100en moderne straaljagers naar rus, die alles wat groen is naar de maan bombarderen. Met of zonder de hulp van de VS.

Ook heeft rus natuurlijk met de landmassa van polen duitsland te maken voor ze bij ons zijn. Dan is een bombardement op polen, duitsland al waarschijnlijker dan dat rus op ons gaat schieten. Spul waar rus oekraine mee bombardeert haalt NL gewoon niet eens.

Hulpeloos toe moeten kijken hoe rus bezig blijft en zelf niks terug mogen doen van de VS&DE is helaas de situatie waar oekraine zich in bevind, maar dus zeker niet de norm.
Misschien omdat ik ietsje minder vertrouwen heb gekregen in dat men echt goed gaat helpen vanuit de NAVO als er iets gebeurt. Zal wel komen door afgelopen jaren en Oekraine is geen NAVO land dus het zegt waarschijnlijk niet veel, maar krijg vaak het gevoel dat als puntje bij paaltje komt veel landen vooral denken aan hoe ze zelf uit de wind kunnen blijven en economisch niet teveel impact ervaren of risico lopen op bombardementen op eigen gebied. Dus ik ben benieuwd in welke mate andere landen dan helpen en all-in gaan als een NAVO land aangevallen wordt.
pi_214891349
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 12:07 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik snap het ook niet. Al zeven ministers vandaag en gisteren weg, zogenaamd vanwege de ontwikkeling van de oorlog. maar wat kunnen die vakministers (van justitie, van Europese integratie e.d.) nou doen aan de oorlogssituatie?
Bij de NOS las ik dat de reden van die van justitiie bijv is dat de persoon zelf nogal uitgeput was. Van anderen omdat ze dichter bij Zelensky staan.

quote:
"De herschikking van de ploeg heeft verschillende achtergronden. Sommige ministers zijn uitgeput, zoals de minister van Justitie. Op landbouw komt een minister die meer verstand heeft van Europese regelgeving. Die kan Oekrane beter klaarmaken voor de onderhandelingen met Brussel.

De vervanging van het bekendste gezicht, van minister Koeleba van Buitenlandse Zaken, is waarschijnlijk puur politiek. Zijn beoogd vervanger is afkomstig uit de presidentile administratie en staat dichter bij Zelensky. De indruk bij verschillende analisten is dat de nieuwe ploeg dienstbaarder aan Zelensky wordt en minder onafhankelijk zal opereren.
pi_214891390
De officier die dit verzon of goedkeurde mag direct naar korporaal worden gedegradeerd.

twitter
pi_214891503
twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_214891524
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 4 september 2024 @ 19:20:56 #132
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_214892747
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2024 16:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Probeer een woordenboek, ipv wikipedia.
[..]
Propaganda hoeft niet eenzijdig of onjuist te zijn.

Je mag ook een encyclopedie proberen:

https://www.encyclo.nl/begrip/propaganda

Maar enkele, merendeel niet heeft het over onjuist en/of misleindend. Heb je daar lang naar moeten zoeken?
Deze definitie van het woordenboek vind ik, gezien het een gerundivum is, ook wel te kort schieten eigenlijk.

Oorspronkelijk een stelling van Gregorius XV: de propaganda fide, tot verbreiding van het R.-K. Kerkgeloof; daarom: iedere poging om voor politieke of godsdienstige leerstellingen en beginselen aanhangers te winnen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_214893483
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 20:24 schreef Idisrom het volgende:
Even tussendoor voor jullie een kleine opgave. Morgenavond kom ik met de toelichting.
Vorig jaar zijn tijdens het zomeroffensief van Oekrane 14 dorpen/plaatsen veroverd.
Hoeveel zijn er nu nog in Oekraens bezit?

[poll=7791]
Volgens de Engelstalige Wikipedia zijn er met Oekraense tegenoffensief van 2023 14 dorpen hervoerd, zie rechterbovenhoek van die Wikipediapagina.
Ik heb op die '14 villages' geklikt, en draai nu met de klok mee om te bekijken hoe het er nu voor staat.

Zo'n 8 tot 10 kilometer ten zuidwesten van Bachmoet ligt Klishchiivka, een langwerpig dorp. Deze is voor het oostelijke deel weer in Russische handen. Vlak daaronder ligt Andriivka, is nog steeds in Oekraense handen.

Het belangrijke knooppunt in het zuiden, Velyka Novosilka was voor 2023 in Oekraense handen, maar alle dorpen daaronder niet. De veroverde dorpen Neskuchne, Storozheve, Blahodatne, Makarivka zijn in Oekraense handen gebleven, maar de twee dorpen daar weer onder, Staromaiorke en Urozhaine zijn deze zomer weer terug veroverd door de Russen.

Ietsje westelijker ligt Rivnopil, en dan weer wat westelijker net over de grens met oblast Zaporizhja, liggen Novodarivka en Levadne. Al deze drie dorpen zijn in Oekraense handen.

Dat geldt niet meer voor halverwege het Zaporidzjafront gelegen Robotyne.
De beide meest westelijke plaatsen, dichtbij het grote stuwmeer van Zaporidzja, liggen Piatykhatky en Lobkove. Deze twee dorpen zijn nu in Oekraense handen.

Dus kom ik totaal op 10½ dorpen, wat Oekrane nu nog over heeft van die 14 veroverde dorpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Idisrom op 04-09-2024 20:41:27 ]
  Moderator woensdag 4 september 2024 @ 20:38:21 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214893688
Dus het mislukte zomer offensief van de Oekraners is niet echt geslaagd zeg je?

Damn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214893745
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 20:38 schreef sp3c het volgende:
Dus het mislukte zomer offensief van de Oekraners is niet echt geslaagd zeg je?

Damn
Ik zeg niks over geslaagd of niet geslaagd. Ik was gewoon nieuwsgierig hoe het met die dorpen er voor stond een jaar later.
  Moderator woensdag 4 september 2024 @ 20:50:32 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214893820
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 20:43 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik zeg niks over geslaagd of niet geslaagd. Ik was gewoon nieuwsgierig hoe het met die dorpen er voor stond een jaar later.
Verbaasd me dat ze er nog zoveel in handen hebben

Maar het is niet heel interessant, ze moeten sowieso ophouden met alles tot de dood te verdedigen, gewoon terugtrekken als het niet meer houdbaar is en in het volgende dorp verder

Enige manier dat ze dit gaan winnen is attritie, langer volhouden dan de Russen leuk vinden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214893955
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 09:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Mag dit wel?
Was dat niet als chemisch wapen geclassificeerd wanneer het tegen mensen ingezet wordt?
Thermiet is natuurlijk wel vaker ingezet, oa bij Azovstal. Ook in Vuhledar:

Anyway, ik vind het allemaal niet heel opzienbarend, ik zou persoonlijk gewoon fosforgranaten gebruiken voor dit soort opdrachten, Shake and Bake.

quote:
White Phosphorous. WP proved to be an effective and versatile munition. We used it for screening missions at two breeches and, later in the fight, as a potent psychological weapon against the insurgents in trench lines and spider holes when we could not get effects on them with HE. We fired "shake and bake" missions at the insurgents, using WP to flush them out and HE to take them out.
En ja, dit soort munitie mag gewoon tegen militaire doelen ingezet worden.

Al vaker over gehad.
  woensdag 4 september 2024 @ 21:22:42 #138
6484 ExTec
pi_214894133
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 21:05 schreef AchJa het volgende:
ik zou persoonlijk gewoon fosforgranaten gebruiken
Misschien hebben ze die wel niet, of niet genoeg.
  woensdag 4 september 2024 @ 21:28:55 #139
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214894182
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 20:21 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Volgens de Engelstalige Wikipedia zijn er met Oekraense tegenoffensief van 2023 14 dorpen hervoerd, zie rechterbovenhoek van die Wikipediapagina.
Ik heb op die '14 villages' geklikt, en draai nu met de klok mee om te bekijken hoe het er nu voor staat.

Zo'n 8 tot 10 kilometer ten zuidwesten van Bachmoet ligt Klishchiivka, een langwerpig dorp. Deze is voor het oostelijke deel weer in Russische handen. Vlak daaronder ligt Andriivka, is nog steeds in Oekraense handen.

Het belangrijke knooppunt in het zuiden, Velyka Novosilka was voor 2023 in Oekraense handen, maar alle dorpen daaronder niet. De veroverde dorpen Neskuchne, Storozheve, Blahodatne, Makarivka zijn in Oekraense handen gebleven, maar de twee dorpen daar weer onder, Staromaiorke en Urozhaine zijn deze zomer weer terug veroverd door de Russen.

Ietsje westelijker ligt Rivnopil, en dan weer wat westelijker net over de grens met oblast Zaporizhja, liggen Novodarivka en Levadne. Al deze drie dorpen zijn in Oekraense handen.

Dat geldt niet meer voor halverwege het Zaporidzjafront gelegen Robotyne.
De beide meest westelijke plaatsen, dichtbij het grote stuwmeer van Zaporidzja, liggen Piatykhatky en Lobkove. Deze twee dorpen zijn nu in Oekraense handen.

Dus kom ik totaal op 10½ dorpen, wat Oekrane nu nog over heeft van die 14 veroverde dorpen.
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
pi_214894203
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 21:05 schreef AchJa het volgende:

ik zou persoonlijk gewoon fosforgranaten gebruiken voor dit soort opdrachten, Shake and Bake.

Fosfor is nogal kleverig. Thermiet is een droog poeder en dus makkelijker een bepaalde richting op te sproeien.
pi_214894379
Ik hoop dat dit maar niet tot escalatie zal leiden. Zou Jake Sullivan hierdoor zenuwachtig worden?

twitter
pi_214894706
Een klein beetje off-topic wellicht, maar het verbaasd me na alle drone filmpjes en tactieken te hebben gezien (zowel vliegend als rijdend) dat er nog geen aanslagen op deze manier worden gepleegd…
Met je commercile drone boven een festival vliegen en een bom loslaten kan (helaas) geen beveiliging tegen op. Het zou mij benieuwen wanneer dat staat te gebeuren :{
  woensdag 4 september 2024 @ 22:40:51 #143
6484 ExTec
pi_214894896
Oeps. Zijn wat pro rus trollen door de mand gevallen, werden gewoon betaalt door het kremlin.

twitter
pi_214894976
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2024 22:40 schreef ExTec het volgende:
Oeps. Zijn wat pro rus trollen door de mand gevallen, werden gewoon betaalt door het kremlin.

[ x ]
10 miljoen :o voor 1 miljoen wil ik ook wel wat onzin op twitter gaan roepen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 4 september 2024 @ 22:58:42 #145
6484 ExTec
pi_214895044
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 22:50 schreef over_hedge het volgende:

[..]
10 miljoen :o voor 1 miljoen wil ik ook wel wat onzin op twitter gaan roepen
Helaas moeten we het doen met op FOK gratis onzin roepen :'(
pi_214895123
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 20:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
Verbaasd me dat ze er nog zoveel in handen hebben

Maar het is niet heel interessant, ze moeten sowieso ophouden met alles tot de dood te verdedigen, gewoon terugtrekken als het niet meer houdbaar is en in het volgende dorp verder

Enige manier dat ze dit gaan winnen is attritie, langer volhouden dan de Russen leuk vinden
Met attritie gaan ze het niet winnen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214895150
quote:

[ x ]
Tim Pool is echt een bar slechte acteur.

twitter
pi_214895270
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214895279
quote:

[ x ]
Dat worden aanklachten wegens FARA neem ik aan.
  woensdag 4 september 2024 @ 23:57:22 #150
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_214895282
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 23:20 schreef oheng het volgende:

[..]
Tim Pool is echt een bar slechte acteur.

[ x ]
Rusland heeft mensen uit de Occupy-beweging geronseld.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')