quote:Op donderdag 5 september 2024 01:09 schreef AnneX het volgende:
Dat is een boel Spaanstaligen! Wat is El Pais voor een krant?
Een T of een VK of nrc of Trouw?
[ x ]
quote:Ginni Thomas, the wife of Supreme Court Justice Clarence Thomas, privately heaped praise on a major religious-rights group for fighting efforts to reform the nation’s highest court — efforts sparked, in large part, by her husband’s ethical lapses.
Thomas expressed her appreciation in an email sent to Kelly Shackelford, an influential litigator whose clients have won cases at the Supreme Court. Shackelford runs the First Liberty Institute, a $25 million-a-year organization that describes itself as “the largest legal organization in the nation dedicated exclusively to defending religious liberty for all Americans.”
Shackelford read Thomas’ email aloud on a July 31 private call with his group’s top donors.
Thomas wrote that First Liberty’s opposition to court-reform proposals gave a boost to certain judges. According to Shackelford, Thomas wrote in all caps: “YOU GUYS HAVE FILLED THE SAILS OF MANY JUDGES. CAN I JUST TELL YOU, THANK YOU SO, SO, SO MUCH.”
Shackelford said he saw Thomas’ support as evidence that judges, who “can’t go out into the political sphere and fight,” were thankful for First Liberty’s work to block Supreme Court reform. “It’s neat that, you know, those of you on the call are a part of protecting the future of our court, and they really appreciate it,” he said.
quote:Op woensdag 4 september 2024 12:08 schreef AnneX het volgende:
[..]
De advertenties voor klappers $15/uur zijn hier al eens geplaatst.
Ook zijn er clips waar mensen duidelijk zitten te gapen of achter hem in slaap vallen!
Of AI clips met dezelfde groepen rode petten kriskras over de tribunes verspreid.
On the bright side: Harris loopt heel langzaam in %% op trump voor.
T langzaam.
Alhowel zojuist leer ik op msnbc: kijk naar de trendlines, Harris is uit de margin of error.
Niet alleen een endorsement, ze gaat nu ook op Harris stemmen:quote:Op donderdag 5 september 2024 00:13 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Duke University in North Carolina. Dus daar zal men het wel oppikken in het nieuws.
Zo herken je de echte Trump-fans ...quote:Op woensdag 4 september 2024 18:05 schreef Mike het volgende:
[..]
Er staan in ieder geval 3 mensen op de foto met 3 vingers. Kan natuurlijk, maar dat duidt meestal op AI.
Naast dat het 'Walzes for Trump' moet zijn en niet 'Walz's for Trump'.
quote:Op woensdag 4 september 2024 22:49 schreef Vis1980 het volgende:
Het schooljaar in de USA begin ook weer met een decennia oude traditie. Twee dode studenten en 2 dode leerkrachten. Dader is 14 jaar.
[ afbeelding ]
Inb4: 'Video games, Taylor Swift and books with sex and violence. Got to get banned.'
quote:Op woensdag 4 september 2024 23:22 schreef AnneX het volgende:
De schijnheilenen nog klappen ook !!!
![]()
[ x ]
God is de oplossing!quote:Op donderdag 5 september 2024 00:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Thoughts and prayers werken altijd, toch?
Dit is natuurlijk 1.) het nieuws van de dag en 2.) absoluut geen shocker en idd 3.) het topje van de ijsberg.quote:Op donderdag 5 september 2024 02:23 schreef Kijkertje het volgende:
Ah de Russische vinger in de pap:
[ x ]
Het network waar oa Tim Pool en Benny Johnson hun right wing propagandafilmpjes verspreiden.
Uit een draadje over de aanklacht van het DOJ:
[ x ]
Ze verdienden er dik aan maar zeggen slachtoffers te zijn.
Useful idiots zeg maar ..![]()
Reactie Tim Pool:
[ x ]
Reactie Benny Johnson:
[ x ]
Zo wordt dus ook misinformatie verspreid ....![]()
[ x ]
[ x ]
Zoals Tucker Carlson bv:
[ x ]
#Inb4 RUSSIA HOAX! BIDEN CENSUUR!
Als Putin ooit uit z'n hol wordt gerookt dan gaat dit rijtje 'm flink knijpen.quote:Op donderdag 5 september 2024 02:23 schreef Kijkertje het volgende:
Ah de Russische vinger in de pap:
[ x ]
Het network waar oa Tim Pool en Benny Johnson hun right wing propagandafilmpjes verspreiden.
Uit een draadje over de aanklacht van het DOJ:
[ x ]
Ze verdienden er dik aan maar zeggen slachtoffers te zijn.
Useful idiots zeg maar ..![]()
Reactie Tim Pool:
[ x ]
Reactie Benny Johnson:
[ x ]
Zo wordt dus ook misinformatie verspreid ....![]()
[ x ]
[ x ]
Zoals Tucker Carlson bv:
[ x ]
#Inb4 RUSSIA HOAX! BIDEN CENSUUR!
Dit rijtje is veeeeeel langer. Ik noem een Tucker, Charlie Kirk, de Millers, Bannon, alle assets die geparndoneerd zijn destijds etc.quote:Op donderdag 5 september 2024 08:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als Putin ooit uit z'n hol wordt gerookt dan gaat dit rijtje 'm flink knijpen.
Trump heeft gelijk natuurlijk, het is nogal “weird” om Trump weird te noemen met Walz als tegenstander die er voor vocht om tampons op de jongens WC te plaatsen.quote:
Wat vind jij er eigenlijk van dat er een serieuze aanklacht loopt tegen Tenet Media van oa Tim Pool, Benny Johnson, Dave Rubin en Laura Southern? Ik bedoel, het is echt groot nieuws dat het erop lijkt dat mensen uit jouw bubbel "gekocht" zijn door RT om bewust Russische Propaganda te verspreiden.quote:Op donderdag 5 september 2024 08:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Trump heeft gelijk natuurlijk, het is nogal “weird” om Trump weird te noemen met Walz als tegenstander die er voor vocht om tampons op de jongens WC te plaatsen.
Ten eerste volg, kijk of luister ik naar geen een van deze mensen. En ik vind de timing wederom best verdacht. Maar mocht het waar zijn dan is het kut voor ze.quote:Op donderdag 5 september 2024 09:45 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Wat vind jij er eigenlijk van dat er een serieuze aanklacht loopt tegen Tenet Media van oa Tim Pool, Benny Johnson, Dave Rubin en Laura Southern? Ik bedoel, het is echt groot nieuws dat het erop lijkt dat mensen uit jouw bubbel "gekocht" zijn door RT om bewust Russische Propaganda te verspreiden.
Dat zet echt alles op scherp in de rechtse mediawereld, lijkt me...ik zou er bijvoorbeeld niet meer op kunnen vertrouwen dat wat deze mensen, maar ook bv een Charlie Kirk, Tucker Carlson etc, zeggen ook echt hun eigen mening is...of dat ze genstrueerd zijn door mensen van hogerop...door Russia Today, zoals het er nu uitziet? Wie is nog te vertrouwen?
Wat ook meteen iets doet met de Vrijheid van Meningsuiting....die kan blijkbaar worden gekocht door Rusland??
Wat vindt jij hier allemaal van? Dat right wing media blijkbaar gecontroleerd wordt door Rusland? Ik zou daar heel zenuwachtig van worden als ik in die bubbel zou zitten...
Ach gossie, je bent er weer ingetrapt?quote:Op donderdag 5 september 2024 08:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Trump heeft gelijk natuurlijk, het is nogal “weird” om Trump weird te noemen met Walz als tegenstander die er voor vocht om tampons op de jongens WC te plaatsen.
Veel van de right wing talking points, ook binnen de Trump-campagne zelf" lijken vooralsnog uit Rusland te komen.quote:Op donderdag 5 september 2024 10:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ten eerste volg, kijk of luister ik naar geen een van deze mensen. En ik vind de timing wederom best verdacht. Maar mocht het waar zijn dan is het kut voor ze.
Dus Walz had het niet gelezen en ingestemd of heeft het wel gelezen en toch ingestemd?quote:Op donderdag 5 september 2024 10:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach gossie, je bent er weer ingetrapt?
https://www.wral.com/stor(...)-bathrooms/21584434/
fabeltje, rechtse overdrijving gericht op verketteringquote:Op donderdag 5 september 2024 08:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
https://www.wral.com/story/fact-check-did-walz-force-minnesota-schools-to-stock-tampons-in-boys-bathrooms/21584434/quote:"As written the law does not require products to be put in men’s restrooms," said Lacey Gero, director of government relations at the Alliance for Period Supplies, a nonprofit organization. "The law leaves it up to the local school districts to create a plan for providing products in restrooms, but does not specify which restrooms."
Ik kijk er niet vanop dat al dit alles na de verkiezingen verdwijnt. Ik weet hier overigens niets van af, ik weet niet waar dit over gaat, wie er bij betrokken is en wat er precies speelt. Wat ik wel weet is dat de timing behoorlijk verdacht is. Ik wacht even rustig af wat er gaat gebeuren en in hoeverre dit allemaal waar is.quote:Op donderdag 5 september 2024 10:28 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Veel van de right wing talking points, ook binnen de Trump-campagne zelf" lijken vooralsnog uit Rusland te komen.
Kun je dan nog vertrouwen op wat er allemaal gezegd wordt?
Musk heeft zelf meerdere keren Tenet aanbevolen bij zijn volgers...wat weet hij?
Het verhaal wordt waarschijnlijk nog groter...
[ x ]
Tucker Carlson schijnt bv al genoemd te zijn in de aanklacht met die Supermarktvideo in Moskou...
En er is een artikel verschenen over de orbit van Trump en hoe ze elkaar de tent uitvechten om er beter van te worden.
https://www.dailymail.co.(...)y-Kamala-Harris.html
Ik kijk er niet van op als de hele boel aan die kant in elkaar stort de komende weken...
Oja Collins, de man die dreigde Democraten neer te schieten met een shotgun!quote:Op donderdag 5 september 2024 05:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
[..]
[..]
God is de oplossing!
[ x ]
En Trump natuurlijk ..
[ x ]
quote:US conservative influencers say they are ‘victims’ of Russian disinformation campaign
Tim Pool, Dave Rubin and Benny Johnson addressed allegations that a company they were associated with had been paid to publish videos with messages in favour of Russia
https://www.theguardian.c(...)ussia-disinformation
quote:Op donderdag 5 september 2024 13:51 schreef Tijger_m het volgende:
Ahhhhh...ze zijn slachtoffers, maar natuurlijk, het zijn tenslotte zwakbegaafden die niet in staat zijn om informatie te checken!
[..]
quote:Op donderdag 5 september 2024 15:28 schreef KoosVogels het volgende:
Nate Silver's Election Model Shows Donald Trump Surging
Geen idee wat ik hiervan moet maken, maar Trump ligt volgens Silver nog steeds op koers om het EC te winnen.
Dat gemakzuchtige gelul mag ook wel eens achterwege blijven. Het model van Silver wijkt marginaal af van dat van FiveThirtyEight. In zijn voorspelmodel heeft hij een tijdelijke "Convention bonus" ingecalculeerd waardoor de kans net na een conventie negatief worden gecorrigeerd voor een paar weken. Daar kun je wat van vinden en in tegenstelling tot zijn peilingaggregatie zit zijn model achter een betaalmuur, maar hij geeft wel een dagelijkse update met in de laatste update de melding dat de race in "toss-up range" zit. Wat ook gewoon het geval is bij FiveThirtyEight.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:37 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
[ x ]
Nate Silver niet serieus nemen aub. Volg Chris Bouzy of Simon Rosenberg
Het is ook zo'n leuke, grappige man.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:16 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Wat humor van Putin met betrekking tot de vermeende Russische inmenging in de Amerikaanse verkiezingen.
Dat stukje van Tim Pool vond ik wel aardig schokkend. Dat is dus de kanker die zijn volgers in hun hoofd gepompt krijgen in ruil voor wat geld van t Kremlin.quote:
Hij heeft zijn leuke momenten ook hij is maar een mens.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is ook zo'n leuke, grappige man.
Dat is waar; als sporters betrapt worden op doping vlak voor de Olympische spelen is de timing erg verdachtquote:Op donderdag 5 september 2024 10:48 schreef Chivaz het volgende:
Wat ik wel weet is dat de timing behoorlijk verdacht is. Ik wacht even rustig af wat er gaat gebeuren en in hoeverre dit allemaal waar is.
Sure.quote:Op donderdag 5 september 2024 17:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hij heeft zijn leuke momenten ook hij is maar een mens.
Ik zeg dit omdat de vorige verkiezingen de meest veilige verkiezingen ooit waren. Ze hadden ons verteld dat ze de invloed van Russische agitatoren beter in de gaten zouden houden om de verkiezingen veilig en eerlijk te laten verlopen.quote:Op donderdag 5 september 2024 17:09 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat is waar; als sporters betrapt worden op doping vlak voor de Olympische spelen is de timing erg verdacht
Dat gescherm met vrijheden van je komt wat ongeloofwaardig over, aangezien je Trump aanhangt, die de stemmen van 7 staten probeerde weg te gooien.quote:Op donderdag 5 september 2024 17:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zeg dit omdat de vorige verkiezingen de meest veilige verkiezingen ooit waren. Ze hadden ons verteld dat ze de invloed van Russische agitatoren beter in de gaten zouden houden om de verkiezingen veilig en eerlijk te laten verlopen.
Nu het toch mis gaat zo vlak voor de verkiezingen nu het momentum voor Kamala afneemt mag ik toch wel mijn vraagtekens zetten bij dit verhaal.
[ x ]
Nu word bewust ook de aanval op Twitter geopend dus we weten wat we kunnen verwachten met een termijn van Harris. Het vrije woord zal weer flink aangevallen worden en ze genieten steun van een bepaald deel van de bevolking want muh Russia.
Mocht Kamala dit gaan winnen dan ben ik benieuwd wat zij gaat doen om het vrije woord te beperken online.
Die goede controle leidt dus tot het gewenste resultaat: Russische inmenging lijkt toch weer plaats te vinden.quote:Op donderdag 5 september 2024 17:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zeg dit omdat de vorige verkiezingen de meest veilige verkiezingen ooit waren. Ze hadden ons verteld dat ze de invloed van Russische agitatoren beter in de gaten zouden houden om de verkiezingen veilig en eerlijk te laten verlopen.
Nu het toch mis gaat zo vlak voor de verkiezingen nu het momentum voor Kamala afneemt mag ik toch wel mijn vraagtekens zetten bij dit verhaal.
Jij kan er vraagtekens bij zetten, maar ik mag aannemen dat als alles wel waar blijkt te zijn, jij het sowieso niet zo'n probleem zou vinden, of wel?quote:Op donderdag 5 september 2024 17:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
mag ik toch wel mijn vraagtekens zetten bij dit verhaal.
Kritiek hebben op de pers of ze zelfs de huid vol schelden is geen aantasting van de vrijheid van meningsuiting. Sterker nog het is juist vrijheid van meningsuiting om kritiek te leveren op de vrije pers die weer de vrijheid hebben om stukjes te schrijven over wat ze maar willen.quote:Op donderdag 5 september 2024 17:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat gescherm met vrijheden van je komt wat ongeloofwaardig over, aangezien je Trump aanhangt, die de stemmen van 7 staten probeerde weg te gooien.
De vrijheid van meningsuiting onder Harris hoef je je niet zo'n zorgen over te maken. Ze heeft zich nooit negatief uit gelaten over het vrije woord waar Trump de vrije pers "the enemy of the people" noemde en laatst nog een man aanhing die de pers telijf probeerde te gaan bij een rally.
Nee hoor, dat is doodnormaal. Ze heeft haar bump gehad na de conventie en het word nu allemaal wat minder.quote:Op donderdag 5 september 2024 17:41 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Die goede controle leidt dus tot het gewenste resultaat: Russische inmenging lijkt toch weer plaats te vinden.
Maar goed, je fantaseert er weer op los zie ik alweer... 'momentum van Kamal afneemt'
Dit is een mooie om die ontwikkelingen bij te houden:quote:Op donderdag 5 september 2024 17:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is doodnormaal. Ze heeft haar bump gehad na de conventie en het word nu allemaal wat minder.
Het zal vooral van het debat afhangen (jammer genoeg maar eentje) en daarna blijven ze moddergooien tot de verkiezingen.
Altijd leuk om een engnekkenaccount als endwokeness aan te halen, dan weet je wel weer waar iemand zijn hoofd mee gevuld wordt.quote:Op donderdag 5 september 2024 17:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kritiek hebben op de pers of ze zelfs de huid vol schelden is geen aantasting van de vrijheid van meningsuiting. Sterker nog het is juist vrijheid van meningsuiting om kritiek te leveren op de vrije pers die weer de vrijheid hebben om stukjes te schrijven over wat ze maar willen.
Kamala Harris gelooft in de vrijheid van de pers maar niet in de vrijheid van social media. Zij vind blijkbaar dat er toch enige vorm van regulering moet zijn want ze vind het ronduit gevaarlijk dat men via social media miljoenen mensen kan bereiken.
[ x ]
Ik moet eerst weten waar het over gaat. Meneer Pool claimt al op Twitter dat Tenet niet ging over de inhoud. Maar al mocht het wel gaan over de inhoud dan valt het nog steeds onder het vrije woord. Als je dat aan banden wilt leggen dan krijg je straks Europese toestanden waar de overheid gaat bepalen welk nieuws je mag consumeren.quote:Op donderdag 5 september 2024 17:42 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Jij kan er vraagtekens bij zetten, maar ik mag aannemen dat als alles wel waar blijkt te zijn, jij het sowieso niet zo'n probleem zou vinden, of wel?
Neuh, ze vind het prima dat social media miljoenen/miljarden bereikt. Ze vind het verkeerd dat men die miljoenen ongestraft misinformatie kan voorschotelen. Dat gaat elke keer mis blijkt keer op keer. Kijk maar naar jou.Telkens trappen in dezelfde misinformatie.quote:Op donderdag 5 september 2024 17:43 schreef Chivaz het volgende:
Kamala Harris gelooft in de vrijheid van de pers maar niet in de vrijheid van social media. Zij vind blijkbaar dat er toch enige vorm van regulering moet zijn want ze vind het ronduit gevaarlijk dat men via social media miljoenen mensen kan bereiken.
Heerlijk die vrijheid, ik heb geen zin om als een kerkganger verteld te worden door de pastoor wat wel of niet geoorloofd is. Daar krijg je heel slaafse volgzame burgers van net als jij.quote:Op donderdag 5 september 2024 17:56 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Neuh, ze vind het prima dat social media miljoenen/miljarden bereikt. Ze vind het verkeerd dat men die miljoenen ongestraft misinformatie kan voorschotelen. Dat gaat elke keer mis blijkt keer op keer. Kijk maar naar jou.Telkens trappen in dezelfde misinformatie.
Weet je wat ik verontrustend vind? Het proberen weg te gooien van de stemmen van 7 staten om aan de macht te blijven.quote:Op donderdag 5 september 2024 17:58 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Ik vind dit soort teksten toch behoorlijk verontrustend, geheel in lijn met de Europese progressieven. Als het vrije woord ook in de VS sneuvelt vanwege gezanik over haat of cyberwarfare dan is het vrije woord dus wereldwijd dood. Het is een opmaat naar verdere censuur, alleen daarom al zou Kamala nooit een voet mogen zetten in het Witte Huis.
Dat beweer ik ook nergens. Je hebt natuurlijk wel een verantwoordelijkheid naar jezelf toe en naar anderen. Maar dat betekent nog niet dat de overheid moet gaan bepalen wat wel of niet gezegd mag worden of hoe ze in Europa erover denken wat wel of niet geconsumeerd mag worden.quote:Op donderdag 5 september 2024 18:02 schreef Barbusse het volgende:
Vrijheid van meningsuiting betekent niet vrijheid van de consequenties ervan, Chivaz.
Nou, kom op jongen, niet zo om de hete brei heendraaien. Wat wil je nu eigenlijk? Wat beweer je dan?quote:Op donderdag 5 september 2024 18:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook nergens. Je hebt natuurlijk wel een verantwoordelijkheid naar jezelf toe en naar anderen. Maar dat betekent nog niet dat de overheid moet gaan bepalen wat wel of niet gezegd mag worden of hoe ze in Europa erover denken wat wel of niet geconsumeerd mag worden.
Die van 2020? Dat was onder de regering Trump.quote:Op donderdag 5 september 2024 17:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is toch duidelijk wat ik zeg. Ik ben voor het vrije woord zonder dat de overheid gaat bepalen wat acceptabel is of niet.quote:Op donderdag 5 september 2024 18:08 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou, kom op jongen, niet zo om de hete brei heendraaien. Wat wil je nu eigenlijk? Wat beweer je dan?
Verkiezingen zijn geen federale aangelegenheid. De afzonderlijke staten bepalen hoe de verkiezingen worden georganiseerd. Dat gezegd hebbende is de claim van de democraten toen wel wat vreemd dat het de meest veilige verkiezingen ooit waren vind je niet?quote:Op donderdag 5 september 2024 18:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die van 2020? Dat was onder de regering Trump.
Waarom roept Trump dan steeds dat die verkiezingen gestolen zijn?
Nou, heel duidelijk is dat niet. Betekent dat dus dat lles onder alle omstandigheden mag worden gezegd, zonder dat de overheid daar ook maar een enkele vorm van invloed op heeft, of dat nu een straf is, een boete, een publicatieverbod, of wat dan ook?quote:Op donderdag 5 september 2024 18:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is toch duidelijk wat ik zeg. Ik ben voor het vrije woord zonder dat de overheid gaat bepalen wat acceptabel is of niet.
Waar ik mij vooral over blijf verbazen is de intellectuele luiheid die figuren zoals jij tentoonspreiden. Geen nieuwsgierig, nul inlevingsvermogen, nooit het grote plaatje willen of kunnen zien. Je komt niet verder dan roepen dat de coronabeperkingen verkeerd waren. Waarom? Omdat ze in jouw ogen per definitie verkeerd zijn.quote:Op donderdag 5 september 2024 18:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Heerlijk die vrijheid, ik heb geen zin om als een kerkganger verteld te worden door de pastoor wat wel of niet geoorloofd is. Daar krijg je heel slaafse volgzame burgers van net als jij.
Burgers die met elke wind meewaaien die de progressieve orde voorschotelt. We hebben tijdens de COVID periode kunnen zien wat dat oplevert. De meest malle maatregelen werden door normaal redelijk kritische mensen opgevolgd zonder tegenspraak want anders was je een wappie. Wetenschappers die van social media werden verbannen omdat ze kritiek leverden op het beleid etc etc.
"Dit zou een overval kunnen zijn, en u zou doodgeschoten kunnen worden als u nu niet direct uw portemonnee afgeeft"quote:Op donderdag 5 september 2024 18:15 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou, heel duidelijk is dat niet. Betekent dat dus dat lles onder alle omstandigheden mag worden gezegd, zonder dat de overheid daar ook maar een enkele vorm van invloed op heeft, of dat nu een straf is, een boete, een publicatieverbod, of wat dan ook?
Maar chivav die boeken die in de VS voor kinderen verboden zijn waar blijft de Maga ophef daar toch over, dat vonden ze bij het verbieden allemaal een perfect plan om kinderen niet te besmetten met woke. Die ongelofelijke doorzichtige hypocrisie die Maga keer op keer toont en met vele voorbeelden gewoon aan te tonen zijn daar wil je toch niet aan mee doen als zelf benoemde kritische denker.quote:Op donderdag 5 september 2024 18:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook nergens. Je hebt natuurlijk wel een verantwoordelijkheid naar jezelf toe en naar anderen. Maar dat betekent nog niet dat de overheid moet gaan bepalen wat wel of niet gezegd mag worden of hoe ze in Europa erover denken wat wel of niet geconsumeerd mag worden.
Nu ben je aan het mierenneuken, het gaat erom dat de overheid geen verboden gaat opleggen qua mediaconsumptie zoals in Europa. Of dat kritische meningen niet gecensureerd worden omdat het de gevestigde orde even niet uitkomt. Ik verwijs wederom naar de COVID periode waar dit gemeengoed was en dit door bepaalde types in dit topic ook werd toegejuicht.quote:Op donderdag 5 september 2024 18:15 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou, heel duidelijk is dat niet. Betekent dat dus dat lles onder alle omstandigheden mag worden gezegd, zonder dat de overheid daar ook maar een enkele vorm van invloed op heeft, of dat nu een straf is, een boete, een publicatieverbod, of wat dan ook?
Zijn die boeken verboden? Je kan ze nergens meer kopen in die staten of gaat het om bibliotheken op scholen?quote:Op donderdag 5 september 2024 18:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar chivav die boeken die in de VS voor kinderen verboden zijn waar blijft de Maga ophef daar toch over, dat vonden ze bij het verbieden allemaal een perfect plan om kinderen niet te besmetten met woke. Die ongelofelijke doorzichtige hypocrisie die Maga keer op keer toont en met vele voorbeelden gewoon aan te tonen zijn daar wil je toch niet aan mee doen als zelf benoemde kritische denker.
Op zich geeft Trump nu zelf ook gewoon toe dat ie op het nippertje verloren heeft:quote:Op donderdag 5 september 2024 18:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Verkiezingen zijn geen federale aangelegenheid. De afzonderlijke staten bepalen hoe de verkiezingen worden georganiseerd. Dat gezegd hebbende is de claim van de democraten toen wel wat vreemd dat het de meest veilige verkiezingen ooit waren vind je niet?
Wie is er nu aan het mierenneuken?quote:Op donderdag 5 september 2024 18:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zijn die boeken verboden? Je kan ze nergens meer kopen in die staten of gaat het om bibliotheken op scholen?
Als iemand bij een oud vrouwtje aanbelt en zegt dat hij van de politie is en zegt dat criminelen haar bankrekening leeg willen halen en dat ze haar geld snel op zijn bankrekening moet zetten. Vind je dat dat gewoon moeten kunnen? Vrijheid van meningsuiting?quote:Op donderdag 5 september 2024 17:58 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Ik vind dit soort teksten toch behoorlijk verontrustend, geheel in lijn met de Europese progressieven. Als het vrije woord ook in de VS sneuvelt vanwege gezanik over haat of cyberwarfare dan is het vrije woord dus wereldwijd dood. Het is een opmaat naar verdere censuur, alleen daarom al zou Kamala nooit een voet mogen zetten in het Witte Huis.
Hij moet wel, want anders zou hij voor de komende termijn niet meer verkiesbaar zijnquote:Op donderdag 5 september 2024 18:25 schreef aquawoman het volgende:
Op zich geeft Trump nu zelf ook gewoon toe dat ie op het nippertje verloren heeft:
Ik ben helemaal niet aan het mierenneuken, ik wil gewoon een helder antwoord. Dat komt maar niet. Betekent dat dus dat de media, of mensen op sociale media, onder alle omstandigheden alles gezegd mag worden, zonder dat de overheid daar enige invloed op kan uitoefenen, door bijvoorbeeld het opleggen van boetes, publicatieverboden, etc.?quote:Op donderdag 5 september 2024 18:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nu ben je aan het mierenneuken, het gaat erom dat de overheid geen verboden gaat opleggen qua mediaconsumptie zoals in Europa. Of dat kritische meningen niet gecensureerd worden omdat het de gevestigde orde even niet uitkomt. Ik verwijs wederom naar de COVID periode waar dit gemeengoed was en dit door bepaalde types in dit topic ook werd toegejuicht.
De vergelijking gaat simpelweg niet op. Die boeken waar Bas op doelt zijn niet verboden. Ze zijn alleen uit de bibliotheken op scholen verwijderd. Het staat de ouders vrij om die boeken te kopen en ze vervolgens voor te laten lezen door dragqueens.quote:Op donderdag 5 september 2024 18:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wie is er nu aan het mierenneuken?
Heerlijk hoe liberty de keuze heeft tussen een fascist en een fascistquote:Op donderdag 5 september 2024 17:58 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
De meningen die iemand uit op sociale media uit zijn niet verboden. Het staat iemand vrij een boek te schrijven met die mening, zich te laten interviewen of als de lokale dorpsgek op de zeepkist te gaan staan, etc, etc.quote:Op donderdag 5 september 2024 18:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De vergelijking gaat simpelweg niet op. Die boeken waar Bas op doelt zijn niet verboden. Ze zijn alleen uit de bibliotheken op scholen verwijderd. Het staat de ouders vrij om die boeken te kopen en ze vervolgens voor te laten lezen door dragqueens.
Dus publiekelijk gefinancierde bibliotheken die mogen door overheden verplicht worden om bepaalde boeken niet meer uit te lenen, (arme mensen kunnen deze dan nooit kopen) maar moderatie op 0rivate sociale media bedrijven dat is opeens inperking van vrijheids van meningsuiting uiting. Je wringt je echt in de meest onlogische wegen om maar zogenaamd absolute vrijheids van meningsuiting uiting te verdedigen maar andersom wat censuur wat jou wel uitkomt goed te praten.quote:Op donderdag 5 september 2024 18:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De vergelijking gaat simpelweg niet op. Die boeken waar Bas op doelt zijn niet verboden. Ze zijn alleen uit de bibliotheken op scholen verwijderd. Het staat de ouders vrij om die boeken te kopen en ze vervolgens voor te laten lezen door dragqueens.
Niet bibliotheken maar bibliotheken op scholen die gefinancierd worden door gemeenschapsgeld. En dat arme mensen dan geen enkele toegang hebben tot die boeken is echt gelul van de bovenste plank. Dat is net zulke flauwekul als claimen dat zwarte Amerikanen geen ID kunnen regelen en dat het dus onverstandig is om een ID te eisen als je gaat stemmen.quote:Op donderdag 5 september 2024 18:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus publiekelijk gefinancierde bibliotheken die mogen door overheden verplicht worden om bepaalde boeken niet meer uit te lenen, (arme mensen kunnen deze dan nooit kopen) maar moderatie op 0rivate sociale media bedrijven dat is opeens inperking van vrijheids van meningsuiting uiting. Je wringt je echt in de meest onlogische wegen om maar zogenaamd absolute vrijheids van meningsuiting uiting te verdedigen maar andersom wat censuur wat jou wel uitkomt goed te praten.
Voor extreem-rechtse mensen geldt vrijheid van meningsuiting alleen voor bedrijven. Dus zoals in geval van X mag het bedrijf dan zelf beslissen wie er op het platform iets mag zeggen. Bijvoorbeeld End wokeness, letterlijke nazi Jack Prosebiec krijgt dan een boost van het algoritme zodat meer mensen dat zien. Zeg een linkse journalist wordt dan juist gecensureerd. Dat is dan allemaal prima, voor rechtse mensen mag zon bedrijf beslissen wie een vrije mening kan verkondigen en gehoord worden en wie niet.quote:Op donderdag 5 september 2024 18:02 schreef Barbusse het volgende:
Vrijheid van meningsuiting betekent niet vrijheid van de consequenties ervan, Chivaz.
Maar wat boeit jou de Amerikaanse democratie? Je hangt een kandidaat aan die zijn vice-president zover probeerde te krijgen de stemmen van 7 staten aan Biden weg te gooien.quote:Op donderdag 5 september 2024 18:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Niet bibliotheken maar bibliotheken op scholen die gefinancierd worden door gemeenschapsgeld. En dat arme mensen dan geen enkele toegang hebben tot die boeken is echt gelul van de bovenste plank. Dat is net zulke flauwekul als claimen dat zwarte Amerikanen geen ID kunnen regelen en dat het dus onverstandig is om een ID te eisen als je gaat stemmen.
Ik wil gewoon niet dat de overheid gaat bepalen wat voor nieuws ik mag consumeren. Als je daaraan gaat sleutelen dan sloop je een van de belangrijkste peilers van de democratie. Als je vind dat de overheid platforms wel moet gaan reguleren en dus goed gaat keuren wat er wel of niet gezegd mag worden dan begeef je jezelf op een hellend vlak.
COVID heeft ons geleerd dat de overheid dit soort macht misbruikt om ons vrije mensen te “beschermen”. De essentie van vrijheid is juist dat jij als individu de keuze zelf mag maken over hoe je jezelf informeert en door wie dat gebeurt.
Nogmaals. Betekent dat dus dat er in de media en/of op sociale media onder alle omstandigheden alles gezegd en geschreven mag worden, zonder dat de overheid daar enige invloed op uit zou moeten kunnen oefenen door bijvoorbeeld het opleggen van boetes, publicatieverboden, etc.? Waarom is het zo moeilijk voor je om daar gewoon antwoord op te geven?quote:Op donderdag 5 september 2024 18:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik wil gewoon niet dat de overheid gaat bepalen wat voor nieuws ik mag consumeren. Als je daaraan gaat sleutelen dan sloop je een van de belangrijkste peilers van de democratie. Als je vind dat de overheid platforms wel moet gaan reguleren en dus goed gaat keuren wat er wel of niet gezegd mag worden dan begeef je jezelf op een hellend vlak.
Maar nu bepalen Miljardairs welk nieuws je mag consumeren. Nogal raar dat je niet begrijpt hoe dat de democratie sloopt. Je kunt ook zien aan jouw posts dat je helemaal geen controle meer hebt over welk nieuws je consumeert. Volledig vast in de fuik. Dat is een probleem voor veel mensen. Inderdaad cruciaal voor democratieen om daar perk en paal aan te stellen om vrijheid van meningsuiting te waarborgen.quote:Op donderdag 5 september 2024 18:52 schreef Chivaz het volgende:
COVID heeft ons geleerd dat de overheid dit soort macht misbruikt om ons vrije mensen te “beschermen”. De essentie van vrijheid is juist dat jij als individu de keuze zelf mag maken over hoe je jezelf informeert en door wie dat gebeurt.
Als je je daadwerkelijk zorgen maakt over vrije media en je ook echt nieuwe informatie tot je wil nemen, dan raad ik je aan deze docu te bekijken:quote:Op donderdag 5 september 2024 18:52 schreef Chivaz het volgende:
Tja, ik krijg hier toch altijd wel een beetje voetbal-octopus-associaties bij. Van die tig verkiezingen waren er maar zes echt spannend vooraf, dus maakt dat een kans van 1 op 64 dat je ze allemaal goed hebt, als het allemaal echt willekeurig zou zijn. Zo bijzonder is zo'n voorspelling helemaal niet.quote:
Maar daarom is het ook een opinie artikel natuurlijk waar jezelf een leuke invulling aan kan geven en heb ik het gewoon neutraal gepresenteerd, ik had natuurlijk als clickbait zin ook iets als harris gaat zeker winnen / trump gaat zeker verliezen kunnen maken...quote:Op donderdag 5 september 2024 19:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja, ik krijg hier toch altijd wel een beetje voetbal-octopus-associaties bij. Van die tig verkiezingen waren er maar zes echt spannend vooraf, dus maakt dat een kans van 1 op 64 dat je ze allemaal goed hebt, als het allemaal echt willekeurig zou zijn. Zo bijzonder is zo'n voorspelling helemaal niet.
Zelden zo'n goedkope cop out gelezen. Wat jij veroordeelt is precies wat maga doet op grote schaal.quote:Op donderdag 5 september 2024 18:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik herinner me veel Trump aanhangers die ageerden dat de Democraten pro-China is. Dat hoor je nu niet meer zoveel.quote:Trump called Chinese President Xi Jinping “tough,” fierce,” and “smart,” expressing admiration for his ability to rule “with an iron fist.”
“You know, he controls 1.4 billion people with an iron fist. He’s smart,” Trump said at the Economic Club of New York.
The Republican presidential candidate made a similar comment about the autocratic Hungarian leader Viktor Orban on Wednesday.
“Sometimes you need a strong man. He’s a strong man,” Trump said of Orban during an event hosted by Fox News, adding: “And he said, ‘You bring back Trump … you’re not going to have any problems.’ ”
https://www.washingtonpos(...)NOJVGORAH435UBDPASPM
Die vent is echt niet serieus te nemen. Verkondigde nog geen maand geleden dat Biden de kandidaat moest blijven want hij ging winnen volgens Lichtman. Kamela was volgens hem toen een extreem slecht idee.quote:
Als een debat daadwerkelijk over de inhoud gaat, is Trump nergens. Zijn fans vinden holle kreten geweldig, maar als om inhoud wordt gevraagd, dan is dit het resultaat:quote:Op donderdag 5 september 2024 17:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is doodnormaal. Ze heeft haar bump gehad na de conventie en het word nu allemaal wat minder.
Het zal vooral van het debat afhangen (jammer genoeg maar eentje) en daarna blijven ze moddergooien tot de verkiezingen.
Jezus Christus wat een hol gelul zeg.quote:Op donderdag 5 september 2024 20:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als een debat daadwerkelijk over de inhoud gaat, is Trump nergens. Zijn fans vinden holle kreten geweldig, maar als om inhoud wordt gevraagd, dan is dit het resultaat:
[ x ]
quote:Op donderdag 5 september 2024 20:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als een debat daadwerkelijk over de inhoud gaat, is Trump nergens. Zijn fans vinden holle kreten geweldig, maar als om inhoud wordt gevraagd, dan is dit het resultaat:
[ x ]
quote:Well, I would do that, and we're sitting down -- you know, I was, somebody -- we had Senator Marco Rubio, and my daughter Ivanka was so impactful on that issue. It's a very important issue. But I think when you talk about the kind of numbers that I'm talking about, that -- because the childcare is childcare -- there's something, you have to have it in this country. You have to have it. But when you talk about those numbers compared to the kind of numbers that I'm talking about by taxing foreign nations at levels that they're not used to -- but they'll get used to it very quickly -- and it's not going to stop them from doing business with us; but they'll have a very substantial tax when they send product into our country. Those numbers are so much bigger than any numbers that we're talking about, including childcare, that it's going to take care -- we're going to have, I look forward to having no deficits within a fairly short period of time, coupled with the reductions that I told you about on waste and fraud and all of the other things that are going on in our country because I have to stay with childcare. I want to stay with childcare. But those numbers are small relative to the kind of economic numbers that I'm talking about -- including growth -- but growth also headed up by what the plan is that I just told you about. We're going to be taking in trillions of dollars. And as much as childcare is talked about as being expensive, it's, relatively speaking, not very expensive compared to the kind of numbers we'll be taking in. We're going to make this into an incredible country that can afford to take care of its people, and then we'll worry about the rest of the world. Let's help other people, but we're going to take care of our country first. This is about America first. It's about "Make America Great Again." We have to do it because right now we're a failing nation, so we'll take care of it. Thank you.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |