AirPods 2e Generatie en AirPods 3e Generatie worden vervangen door de 4e Generatie (USB-C-aansluiting) met en zonder noise cancelling.quote:
Wat is je batterijconditiequote:Op zaterdag 31 augustus 2024 02:12 schreef moemoe het volgende:
Hello peepz,
De batterij van mijn IPhone 15 gaat zo vreselijk snel leeg in vergelijking met mijn iPhone 11. Dit was al in de eerste maand zo.
Ik heb het opgestuurd ter reparatie, maar anders dan een firmware update/reset/opnieuw instellen/afregelen hebben ze niet gedaan. Het heeft ook niet geholpen.
Ook gebeld met Apple support daarna, die hebben de batterij getest op afstand en daar kwam niks uit.
Wat raden jullie me aan? Weer opsturen ter reparatie of hebben jullie andere suggesties?
Hoop dat de Max2's beter zijn dan de 1's... Ik heb een setje gehad een tijd, maar kreeg BT verbindings issues. We gaan het zien.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:27 schreef DKUp het volgende:
[..]
AirPods 2e Generatie en AirPods 3e Generatie worden vervangen door de 4e Generatie (USB-C-aansluiting) met en zonder noise cancelling.
AirPods Max 2e Generatie krijgt een USB-C-aansluiting en nieuwe kleuren. Onduidelijke of de hoes, het geluid en de chip.
AirPods Pro 3e Generatie krijgt nog betere noise cancelling.
Volgens de geruchten.
De batterijconditie is inderdaad zeer slecht.quote:Op zondag 1 september 2024 20:43 schreef moemoe het volgende:
Mijn batterijconditie is nu 91%. Het is sinds het terug is van reparatie, twee weken geleden, gezakt met 2%.
Al in de eerste maand (gekocht in november) merkte ik dat mijn batterij bagger was en toen was het nog 100%.
Mijn top 4 stroomverbruikers:
- Safari
- Pokemon Go
- Spotify
Ik doe echt niks anders met mijn telefoon dan voorheen en ik heb al meer dan 10 jaar Iphones en deze batterij is het meest bagger van allemaal.
Oké, dat is wel een heel groot verschil in vergelijking met mijn batterijconditiequote:Op vrijdag 6 september 2024 11:03 schreef Horsemen het volgende:
[..]
De batterijconditie is inderdaad zeer slecht.
Zelf heb ik een iPhone 13 van 2,5 jaar oud. Ik probeer wel altijd het minimum batterijpercentage boven de 20% te houden maar verder gebruik ik hem de nodige uren per dag en laad ik ook minimaal 1 keer per dag.
Mijn batterijconditie is 95%.
Even het lijstje erbij gepakt:quote:Op zondag 1 september 2024 22:14 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Hoop dat de Max2's beter zijn dan de 1's... Ik heb een setje gehad een tijd, maar kreeg BT verbindings issues. We gaan het zien.
Verder; wat zeggen de geruchten over een nieuwe SE? Die zit er toch al een tijd aan te komen?
Jammer... Vriend van me heeft de SE (de originele) en is ondertussen wel toe aan een nieuwe. Als in; hij valt bijna uit elkaarquote:Op vrijdag 6 september 2024 17:21 schreef DKUp het volgende:
[..]
Even het lijstje erbij gepakt:
6.1-inch OLED display
A18 chip
Face ID
USB-C port
Action button
Apple-designed 5G chip
A single 48-megapixel rear camera
8GB of RAM for Apple Intelligence
Rond maart 2025 met het design van de iPhone 14. Je krijgt dus dezelfde chip als de iPhone 16.
T'is maar wat je "zeer slecht" noemt. Ik behandel mijn telefoon ongeveer hetzelfde als jij en mijn 14Pro zit nu op 84%.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:03 schreef Horsemen het volgende:
[..]
De batterijconditie is inderdaad zeer slecht.
Zelf heb ik een iPhone 13 van 2,5 jaar oud. Ik probeer wel altijd het minimum batterijpercentage boven de 20% te houden maar verder gebruik ik hem de nodige uren per dag en laad ik ook minimaal 1 keer per dag.
Mijn batterijconditie is 95%.
Ik weet niet hoe lang hij hier is, maar er zit meestal ook wel wat tijd tussen aankondiging en leverbaar zijn in Nederland.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:26 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Jammer... Vriend van me heeft de SE (de originele) en is ondertussen wel toe aan een nieuwe. Als in; hij valt bijna uit elkaar.. Als die niet maandag wordt aangekondigd, moet hij de huidige maar kopen.
In Turkije, waar hij woont, zijn die dingen veel duurder dan hier, waar hij nu ff is.
Oktober, tegenwoordig is de levering in NL 2 weken na pre-orders, uit m'n hoofd...quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang hij hier is, maar er zit meestal ook wel wat tijd tussen aankondiging en leverbaar zijn in Nederland.
Moet je die dingen uit het buitenland in Turkije niet voor een behoorlijke prijs alsnog registreren?quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:26 schreef ashardalan het volgende:
In Turkije, waar hij woont, zijn die dingen veel duurder dan hier, waar hij nu ff is.
Geen idee, was wel wat mee, maar da's nog altijd goedkoper dan een nieuwe telefoon kopenquote:Op vrijdag 6 september 2024 18:33 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Moet je die dingen uit het buitenland in Turkije niet voor een behoorlijke prijs alsnog registreren?
841 euro registratiefeequote:Op vrijdag 6 september 2024 19:51 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Geen idee, was wel wat mee, maar da's nog altijd goedkoper dan een nieuwe telefoon kopen
SE is aanzienlijk goedkoper dan dat... Misschien dat hij op z'n NL abo zit, geen idee... Interesseert me ook nietquote:Op vrijdag 6 september 2024 19:53 schreef Bezsen het volgende:
[..]
841 euro registratiefee
Dus zal inderdaad net iets goedkoper zijn
Waar Apple Maps heel lang lachwekkend slecht was heb ik de laatste tijd een paar keer gehad dat Google een afgesloten weg niet herkende en Apple wel. Maar Apple weigert nog steeds ‘noorden boven’ als optie te geven dus na verloop van tijd val ik toch weer terug op Google. Ja, ik ben soms best ouderwetsquote:Op vrijdag 6 september 2024 20:00 schreef Pisces29 het volgende:
Jongens, wat gebruiken jullie als routeplanner?
Google Maps of de kaarten van Apple?
Offline, dedicated, navi app. Sygicquote:Op vrijdag 6 september 2024 20:00 schreef Pisces29 het volgende:
Zijn dit nu diverse apps?quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:26 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Offline, dedicated, navi app. Sygic
Ik ken de persoonlijke voornaamwoorden van de app niet, kan dus niet zeggen of het divers isquote:
TomTom Go, iets van 13 euro per jaar dacht ik. Blijft voor mij toch de fijnste en kan ik afspelen via Apple CarPlay.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:00 schreef Pisces29 het volgende:
In de auto altijd Apple Maps. Als ik gewoon iets wil opzoeken merk ik soms dat Apple Maps het niet heeft en dan pak ik toch even Google Maps erbij, maar dat komt maar heel weinig voor.quote:Op vrijdag 6 september 2024 @ 20:00 schreef Pisces29 het volgende:
Waze.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:00 schreef Pisces29 het volgende:
Jammer dat ie niet 1x trilt bij linksaf en 2x bij rechtsaf..quote:Op zaterdag 7 september 2024 12:18 schreef hilliebillie het volgende:
Apple kaarten gebruik ik (bijna) altijd. Voordeel vind ik dat ik ook trillingen op m’n Apple Watch krijg bij afslaan. Dan hoef ik veel minder te focussen op het scherm merk ik.
Er zit wel verschil in de trillingen voor links en rechts. Moet me zo alleen niet vragen wat het isquote:Op zaterdag 7 september 2024 16:16 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Jammer dat ie niet 1x trilt bij linksaf en 2x bij rechtsaf..
Wat een ouwe lullen kleuren eigenlijk.quote:
Vorig jaar waren ze nog trots dat ze geen lederen accessoires uitbrachten. Om nu weer leer te introduceren zou heel bijzonder zijn na al hun gejank met moeder natuur en de wereld redden……quote:Op zondag 8 september 2024 10:10 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Mag hopen van niet, ivm de naam op de verpakking...
De leuke felle kleurtjes zijn er voor de siliconen hoesjes en eventueel 16 en 16 Plus.quote:Op zondag 8 september 2024 10:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat een ouwe lullen kleuren eigenlijk.
Eens, maar als ze dit proberen te verkopen in Nederland (wss EU), met "leer" op de verpakking, zonder leer in het product, gaan ze wéér aangeklaagd worden. Dat mag niet. Iets met misleiding.quote:Op zondag 8 september 2024 10:19 schreef DKUp het volgende:
[..]
Vorig jaar waren ze nog trots dat ze geen lederen accessoires uitbrachten. Om nu weer leer te introduceren zou heel bijzonder zijn na al hun gejank met moeder natuur en de wereld redden……
Fauxquote:Op zondag 8 september 2024 10:40 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Eens, maar als ze dit proberen te verkopen in Nederland (wss EU), met "leer" op de verpakking, zonder leer in het product, gaan ze wéér aangeklaagd worden. Dat mag niet. Iets met misleiding.
Daarbij zou het niet de eerste keer zijn dat Apple heel stilletjes terugkomt op eerdere uitspraken...
Het modewoord is vegan leather, en dat kan dan dat ouderwetse PU nepleer zijn, maar net zo goed van cactussen gedestileerd materiaal.quote:
Je wil niet weten hoe ik een Duitser heb zien schuimbekken omdat AI niet naar EU komt.quote:Op maandag 9 september 2024 22:48 schreef Rnie het volgende:
Los van AI (waar niemand op zit te wachten, behalve de bedrijven zelf) wat kunnen deze nieuwe 2024 modellen allemaal?
De "mirror iPhone"-functie komt óók niet naar de EU. Die wilde ik heel graag hebben, maar goed... Blijkbaar mag dat niet van de EU, een functie voor 1 ecosysteemquote:Op woensdag 11 september 2024 10:17 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoe ik een Duitser heb zien schuimbekken omdat AI niet naar EU komt.
Want je moet wel met je telefoon kunnen praten en het aan je telefoon laten om je foto's te rangschikken.
Is dan ook typisch een gevalletje malicious compliance. Ik heb het niet nodig, persoonlijk, maar dat is een van de weinige dingen waar Apple buitengewoon goed in is (behalve dat mijn watch vaak in de slaapstand blijft hangen, ondanks dat deze aan de telefoon gekoppeld is en die wel telkens daaruit weet te komen...)quote:Op woensdag 11 september 2024 11:58 schreef ashardalan het volgende:
[..]
De "mirror iPhone"-functie komt óók niet naar de EU. Die wilde ik heel graag hebben, maar goed... Blijkbaar mag dat niet van de EU, een functie voor 1 ecosysteem
Zie wel altijd veel transparant qua casequote:Op woensdag 11 september 2024 17:10 schreef KingRoland het volgende:
Wat ik niet snap is die hele promotie rondom de kleuren van de iphone. De meeste mensen doen toch een case erover…
Juist jammer dat de pro dit keer geen mooie kleuren heeft. Heb nu een lichtblauwe 13 pro, met transparant hoesje, die vond ik wel mooi. Nu dus voor saai zwart dan maar met een gekleurd hoesje oidquote:Op woensdag 11 september 2024 17:10 schreef KingRoland het volgende:
Wat ik niet snap is die hele promotie rondom de kleuren van de iphone. De meeste mensen doen toch een case erover…
Dan doe je het toch niet?quote:Op vrijdag 13 september 2024 10:21 schreef CoExist het volgende:
Nou om 14.00 uur gaat het los. Zal eens kijken waar en wat ik kan pre-orderen.
Heb nu nog een iPhone 13 Pro Max die ik bijna 3 jaar heb en ben wel toe aan een upgrade. Het liefst een iPhone 16 Pro Max.
Maar eigenlijk vind ik het allemaal veel te duur worden.
Nieuwe foon, nieuwe hoes, screenprotector, nieuwe oplaadkabels.
Daar zie ik juist een beetje tegenop. Als ik zie hoeveel oplaadproblemen man heeft met zijn 15pro. Had hij eerder nooit zo veel. En als hij dat eerder wel had was het op te lossen met het schoonmaken van de laadaansluiting (of hoe dat heet) dat heeft nu amper effect en hij loopt er dagelijks mee te klooien.quote:Op vrijdag 13 september 2024 11:51 schreef RoW_0 het volgende:
Joaa ik ga voor natural titanium dit jaar. Vind desert echt een kleur voor… desertmensen.
Eindelijk van de kut lightningkabel af.
Hoezo denk jij dat niemand daarop zit te wachten?quote:Op maandag 9 september 2024 22:48 schreef Rnie het volgende:
Los van AI (waar niemand op zit te wachten, behalve de bedrijven zelf) wat kunnen deze nieuwe 2024 modellen allemaal?
Je hebt daar wel een punt. Heeft mijn vriendin ook last van. Heel irritant als je dan geen carplay meer hebt.quote:Op vrijdag 13 september 2024 12:26 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Daar zie ik juist een beetje tegenop. Als ik zie hoeveel oplaadproblemen man heeft met zijn 15pro. Had hij eerder nooit zo veel. En als hij dat eerder wel had was het op te lossen met het schoonmaken van de laadaansluiting (of hoe dat heet) dat heeft nu amper effect en hij loopt er dagelijks mee te klooien.
Nou heb ik voor in de nacht een draadloze lader, maar ooit voor even bijladen overdag hoop ik niet dat ik daar ook zo veel gedoe mee krijg
Held.quote:Op vrijdag 13 september 2024 14:48 schreef RoW_0 het volgende:
Leuk nieuws en slecht nieuws.
Het leuke: 2 VF-medewerkers hebben bevestigd dat ik de eerste ben dit jaar.
Minder leuk nieuws: kan mijn bestelling niet bevestigen door system overload. Dus moet een uurtje wachten. FML
Weleens iemand gezien die enthousiast is geworden van de nieuwe AI functionaliteiten, behalve de bedrijven zelf?quote:Op vrijdag 13 september 2024 12:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoezo denk jij dat niemand daarop zit te wachten?
Ja.quote:Op zaterdag 14 september 2024 19:23 schreef Rnie het volgende:
[..]
Weleens iemand gezien die enthousiast is geworden van de nieuwe AI functionaliteiten, behalve de bedrijven zelf?
Ik vind ze geweldig, maar goed, veel AI functionaliteit bij Apple is er al langer, lang voor ChatGTP en de meeste mensen hebben geen idee dat het AI is.quote:Op zaterdag 14 september 2024 19:23 schreef Rnie het volgende:
[..]
Weleens iemand gezien die enthousiast is geworden van de nieuwe AI functionaliteiten, behalve de bedrijven zelf?
Leuk hoor dat ChatGPT, maar hoevaak gebruik je het nou echt? Ik schaar zaken als vertaling, autocorrectie en een tool om afbeeldingen te verbeteren niet onder "AI". Ik kan mij daarom niet voorstellen dat het klootjesvolk al die hippe gimmick AI tooltjes prefereert boven een batterijduur van 5 dagen of een volledige oplaadtijd van 10 minuten oid.quote:Op zaterdag 14 september 2024 20:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik vind ze geweldig, maar goed, veel AI functionaliteit bij Apple is er al langer, lang voor ChatGTP en de meeste mensen hebben geen idee dat het AI is.
Ik ga denk ik dezelfde upgrade doen. Krijg je ook ineens 5G erbij bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 13 september 2024 12:10 schreef Pino112 het volgende:
Ik ga van een SE 2020 naar de 16 Pro, dat is pas een upgrade.
Voor het eerst FaceID bijvoorbeeld.
Alles leuk en aardig, maar niet iedereen denkt hetzelfde als jij.quote:Op zondag 15 september 2024 08:50 schreef Rnie het volgende:
[..]
Leuk hoor dat ChatGPT, maar hoevaak gebruik je het nou echt? Ik schaar zaken als vertaling, autocorrectie en een tool om afbeeldingen te verbeteren niet onder "AI". Ik kan mij daarom niet voorstellen dat het klootjesvolk al die hippe gimmick AI tooltjes prefereert boven een batterijduur van 5 dagen of een volledige oplaadtijd van 10 minuten oid.
De bedrijven doen net alsof AI noodzakelijk is, terwijl het imo gewoon een excuus is om de echte belangrijke zaken (batterijduur, opladen) waar ze ogenschijnlijk zeer kleine stappen maken de laatste jaren, niet of nauwelijks te vermelden.
Als ik zie hoe jongere collega's van mij ChatGPT voor zo ongeveer alles gebruiken dan lijkt me er wel een markt voor. Die schrijven het liefst geen e-mail meer zelf maar laten het voor zich doen.quote:Op zondag 15 september 2024 08:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alles leuk en aardig, maar niet iedereen denkt hetzelfde als jij.
Mijn punt is, er is veel meer dan Chat GPT, geïntegreerd in applicaties. Jij meent klaarblijkelijk dat het er om draait, maar dat is de hype.quote:Op zondag 15 september 2024 08:50 schreef Rnie het volgende:
[..]
Leuk hoor dat ChatGPT, maar hoevaak gebruik je het nou echt? Ik schaar zaken als vertaling, autocorrectie en een tool om afbeeldingen te verbeteren niet onder "AI". Ik kan mij daarom niet voorstellen dat het klootjesvolk al die hippe gimmick AI tooltjes prefereert boven een batterijduur van 5 dagen of een volledige oplaadtijd van 10 minuten oid.
Wellich moet je je eens verdiepen waar in (Apple) applicaties overal AI onder de motorkap geïntegreerd zit voordat je je op gaat winden.quote:De bedrijven doen net alsof AI noodzakelijk is, terwijl het imo gewoon een excuus is om de echte belangrijke zaken (batterijduur, opladen) waar ze ogenschijnlijk zeer kleine stappen maken de laatste jaren, niet of nauwelijks te vermelden.
Uiteraard is AI meer dan ChatGPT, maar vraag 100 willekeurige mensen op straat (Dus geen 100 tech fanbois) wat ze graag willen zien en het antwoord zal niet AI gerelateerde functionaliteiten zijn.quote:Op zondag 15 september 2024 09:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Mijn punt is, er is veel meer dan Chat GPT, geïntegreerd in applicaties. Jij meent klaarblijkelijk dat het er om draait, maar dat is de hype.
Draai het eens om, stel dat die "AI" functionaliteiten niet in die applicaties zitten, zijn deze applicaties van de mensen bruikbaar? Een nieuw toestel uit 2014, tien jaar geleden, voldoet technisch gezien nog gewoon prima.quote:Op zondag 15 september 2024 09:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wellich moet je je eens verdiepen waar in (Apple) applicaties overal AI onder de motorkap geïntegreerd zit voordat je je op gaat winden.
Omdat ze helemaal niet weten dat er AI achter zit…quote:Op zondag 15 september 2024 11:55 schreef Rnie het volgende:
[..]
Uiteraard is AI meer dan ChatGPT, maar vraag 100 willekeurige mensen op straat (Dus geen 100 tech fanbois) wat ze graag willen zien en het antwoord zal niet AI gerelateerde functionaliteiten zijn.
En dat is dan ook een van de gevaren. Er zullen in de toekomst steeds meer manieren gevonden worden om AI in bepaalde groepen hun voordeel te laten handelen.quote:Op zondag 15 september 2024 12:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Omdat ze helemaal niet weten dat er AI achter zit…
AI zal uiteindelijk alleen maar leiden tot nog meer centralisatie van geld/macht. Maar dat geldt voor iedere technologie.quote:Op zondag 15 september 2024 12:18 schreef Horsemen het volgende:
[..]
En dat is dan ook een van de gevaren. Er zullen in de toekomst steeds meer manieren gevonden worden om AI in bepaalde groepen hun voordeel te laten handelen.
Als ik mensen vraag wat ze willen zeggen ze snellere paardenquote:Op zondag 15 september 2024 11:55 schreef Rnie het volgende:
[..]
Uiteraard is AI meer dan ChatGPT, maar vraag 100 willekeurige mensen op straat (Dus geen 100 tech fanbois) wat ze graag willen zien en het antwoord zal niet AI gerelateerde functionaliteiten zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door Jan_Onderwater op 15-09-2024 13:36:50 ]
Maw; nog ff wachten tot de eerste minor updatequote:Op maandag 16 september 2024 12:57 schreef CoExist het volgende:
Vanavond om 19.00 uur updates:
iOS 18
WatchOS 11
MacOS Sequioa
Waarschijnlijk is dat dan de laatste OS versie voor mijn iMac.quote:Op maandag 16 september 2024 12:57 schreef CoExist het volgende:
iOS 18
WatchOS 11
MacOS Sequioa
Ik verwacht dat Sequioa sowieso de laatste Intel versie is.quote:Op maandag 16 september 2024 14:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dat dan de laatste OS versie voor mijn iMac.
MacOS - met de meeste spelfouten - Sequioaquote:Op maandag 16 september 2024 12:57 schreef CoExist het volgende:
iOS 18
WatchOS 11
MacOS Sequioa
Betekend ook dat post Sequioa de hoeveelheid code die onderhouden moet worden drastisch omlaag kan en de boel ook slanker kan.quote:Op maandag 16 september 2024 15:22 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik verwacht dat Sequioa sowieso de laatste Intel versie is.
Zelfde als met Snow Leopard. Zonder PowerPC-ondersteuning ging een installatie van 17GB naar 6GB omlaag IIRC.quote:Op maandag 16 september 2024 15:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Betekend ook dat post Sequioa de hoeveelheid code die onderhouden moet worden drastisch omlaag kan en de boel ook slanker kan.
Uitzetbare zaklampknop is genoeg reden voor mijquote:Op maandag 16 september 2024 14:03 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Maw; nog ff wachten tot de eerste minor updateHelemaal aangezien 18 geen features heeft waar ik heel enthousiast van wordt.
Ik hoop dat de volgende OS release dan een soort High Sierra is, geen nieuwe features maar veel verbeteringen onder de motorkap, slankere en snellere code, ouwe zooi weg.quote:Op maandag 16 september 2024 15:26 schreef Aether het volgende:
[..]
Zelfde als met Snow Leopard. Zonder PowerPC-ondersteuning ging een installatie van 17GB naar 6GB omlaag IIRC.
MacOS SOAquakwaquote:Op maandag 16 september 2024 15:22 schreef Aether het volgende:
[..]
MacOS - met de meeste spelfouten - Sequioa
quote:Op maandag 16 september 2024 17:32 schreef CoExist het volgende:
[..]
MacOS SOAquakwa
Maar het is “Sequoia” dus.
Veel nieuwe features zal je niet krijgen nee 😂quote:Op maandag 16 september 2024 21:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
bezig met ios18 te installeren op mijn iPhone 13.
Veel verschil gaat het niet maken zeker
Gaaf! Waar heb je hem besteld? Ik heb nog niets van KPN gehoord.quote:Op donderdag 19 september 2024 23:29 schreef RoW_0 het volgende:
Morgen tussen 10 en 12 eindelijk mijn nieuwe foooooonnnnn 16 pro
Vfziggo. Maar postnl zegt al dat het vertraagd isquote:Op vrijdag 20 september 2024 08:49 schreef CoExist het volgende:
[..]
Gaaf! Waar heb je hem besteld? Ik heb nog niets van KPN gehoord.
Grappig.quote:
Ik gebruik alleen originele kabels en opladers van .quote:Op maandag 23 september 2024 12:22 schreef Black-Death het volgende:
Sinds vrijdag de 16 Pro in bezit. Bevalt weer prima. Accutijd ook echt top.
Moet alleen nog even extra opladers bestellen. Originele Apple-producten kopen of gewoon "neppe" opladers? Wat doen jullie?
Nee ik bedoel geen opladers van de Action, maar bijvoorbeeld wat goedkopere USB-C-laders van normaal geprijsde merken. Zoiets: https://www.bol.com/nl/nl(...)0_16.25.ProductTitlequote:Op maandag 23 september 2024 12:41 schreef CoExist het volgende:
[..]
Ik gebruik alleen originele kabels en opladers van .
Heb nooit begrepen waarom iemand bespaart op origineel bij een telefoon van ¤ 1.200,-
en dan een disco LED verlichting glitter kabel van de Action gebruikt.
Hoeft niet per se slecht te zijn. Op zich gebruik ik ook meestal originele laders en kabels, maar als ik op vakantie ga pak ik vaak de lader van mijn smartphone die twee USB-C uitgangen heeft, omdat het ruimte bespaart. Werkt uitstekend (mag ook wel, want die lader is waarschijnlijk een veelvoud van de Apple lader).quote:Op maandag 23 september 2024 12:41 schreef CoExist het volgende:
[..]
Heb nooit begrepen waarom iemand bespaart op origineel bij een telefoon van ¤ 1.200,-
Je kunt toch ook gewoon USB-A naar USB-C kabels kopen, als de opladers nog goed zijn?quote:Op maandag 23 september 2024 12:22 schreef Black-Death het volgende:
Moet alleen nog even extra opladers bestellen. Originele Apple-producten kopen of gewoon "neppe" opladers? Wat doen jullie?
Deze? https://www.bol.com/nl/nl(...)A_0_4.5.ProductTitlequote:Op maandag 23 september 2024 15:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ben overgestapt naar MagSafe ladekabels, nooit gedoe met troep in de aansluiting
Ja nou ja, je kunt en hoeft het niet met alles breed te laten hangen.quote:Op maandag 23 september 2024 12:41 schreef CoExist het volgende:
[..]
Bij DXO scoort ie erg goesquote:Op maandag 23 september 2024 19:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
Vandaag ff de 16 Pro Max uitgeprobeerd. Helaas heeft de MediaMarkt er een halve granaat aan gehangen tegen diefstal dus geen idee hoe die eigenlijk voelt.
Maar wat mij opviel was het volgende:
- Behoorlijke camera hump. Was bij de vorige waarschijnlijk ook al zo, maar viel toch op.
- Minimum helderheid is best wel donker dankzij die 1 nit. Lijkt mij op zich wel fijn in de nacht.
- Camera knop voelt wel grappig aan met die haptic touch semi-press, maar het swipe to zoom vind ik niet heel geweldig. Maar wel een prima toevoeging all round lijkt mij.
Ugreen, Belkin, Anker of Baseus. Allemaal prima kwaliteit.quote:Op maandag 23 september 2024 12:22 schreef Black-Death het volgende:
Dit. Bizar goede kwaliteit. Apple is shit naast deze brands. Voor accessoires moet je sowieso niet bij Apple zijn.quote:Op woensdag 25 september 2024 08:54 schreef AssyriskaFF het volgende:
[..]
Ugreen, Belkin, Anker of Baseus. Allemaal prima kwaliteit.
Uit welk jaar komt je auto?quote:Op maandag 23 september 2024 17:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja nou ja, je kunt en hoeft het niet met alles breed te laten hangen.
Ik rijd een 911 Carrera, maar haal ook eigen merk wasmiddel van de Appie.
Ik heb niet geteld, maar meerderheid iPhone, ruim daar onder de s24 en volgens mij 1 of 2 x de pixel proquote:Op zaterdag 28 september 2024 09:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vergelijking tussen de iPhone 16 Pro vs Pixel 9 Pro vs S24 Ultra. Ik raad aan het geluid uit te zetten.
iPhone scoorde bij mij 17.
Rest heb ik (dom dom) niet bijgehouden.
Jammer dat het clipje wat teveel op de testers focust en niet op de kijker.
Ja, ik vind dit soort vergelijkingen, waar gewoon gekeken wordt wat je de mooiste fotos vind veel interessanter en valider dan de pixelpeepers van DXOquote:Op zaterdag 28 september 2024 11:18 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik heb niet geteld, maar meerderheid iPhone, ruim daar onder de s24 en volgens mij 1 of 2 x de pixel pro
Volgens mij:quote:Op zaterdag 28 september 2024 16:19 schreef SEMTEX het volgende:
Weet iemand raad?
Ik gebruik mijn Apple ID zowel op mijn privé telefoon als mijn zakelijke. De zakelijke was de eerste die ooit geinstalleerd is, mijn prive telefoon is een mirror van de zakelijke. Als ik nieuwe apps download, verschijnen ze wel op mijn oude, zakelijke telefoon, maar niet op mijn nieuwe. Hoe fix ik dit?
Nope, dat was het niet. Ook net geprobeerd: App store ->installeer automatisch gratis en betaalde apps die zijn aangeschaft op andere apparaten. Misschien moet ik ff herstarten.quote:Op zaterdag 28 september 2024 17:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Volgens mij:
Ga naar iOS naar Instellingen > 'Opdrachten'. Schakel iCloud-synchronisatie hier in .
Instellingen - App Store - schuifje bij Appdownloads aan?quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:23 schreef SEMTEX het volgende:
Gevonden: https://www.anymp4.com/nl(...)phone-to-iphone.html
[ afbeelding ]
Te vroeg gejuicht, ze staan er nog steeds niet
Wil dit net posten. Dit zou het probleem moeten oplossen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:58 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Instellingen - App Store - schuifje bij Appdownloads aan?
GIsteravond al gedaan, geen verandering.quote:Op zondag 29 september 2024 10:32 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Mss even uit en aan zetten om het te triggeren?
quote:iPhone Mirroring laat zien welke apps werknemers privé gebruiken op werk-Mac
https://tweakers.net/nieu(...)ken-op-werk-mac.html
Er zit een bug in de iPhone Mirroring-functie van macOS Sequoia en iOS 18. Hierdoor gaan Mac-computers iPhone-apps zien als Mac-apps, wat ertoe kan leiden dat de persoonlijke iPhone-apps van werknemers zichtbaar zijn voor hun werkgever.
Veel plezier ermee!quote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:09 schreef CoExist het volgende:
Ik heb mijzelf maar verwend met de Watch Ultra 2 Black Titanium.
Veeeeel te overpriced natuurlijk. Maar het is wel een bad-ass smartwatch.
Wow,quote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:09 schreef CoExist het volgende:
Ik heb mijzelf maar verwend met de Watch Ultra 2 Black Titanium.
Veeeeel te overpriced natuurlijk. Maar het is wel een bad-ass smartwatch.
Respect. Ik heb ook wel even getwijfeld hoor. Mijn Watch Series 7 was op zich nog in orde. Maar ik was gewoon ff hebberig naar iets nieuws.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wow,
Ik heb een nog steeds prima functionerende Apple Watch 3, zolang die het blijft doen, ben ik niet van plan een nieuwe te kopen
Nou ik heb hem dus nu al eventjes.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 14:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
Nou jongens ik ga eindelijk over naar 18
Nu aan het downloaden!
Same here totdat ik mijn Apple Watch 3 had verloren in het Hofpleinfontein bij het kampioenschap van Feyenoord vorig jaar zomerquote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wow,
Ik heb een nog steeds prima functionerende Apple Watch 3, zolang die het blijft doen, ben ik niet van plan een nieuwe te kopen
Enige context?quote:Op zondag 13 oktober 2024 19:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
Oke je hebt nu in iOS 18 dus een nieuwe interface voor het kiezen van je microfoonmodus en je moet 2x drukken voordat die hem pakt? Wtf. Wat een bullshit is dit dan. Waarom maken ze iets bewust minder responsive
Ik bedoel die instellingen van stemisolatie/breed spectrum/standaard als je in call zit. In je controlepaneelquote:
Spec upgrade vergeleken met gen 6 helaas. Hoopte op meer helaas. Prijzen zijn hoog. Wel mooi de blauwe kleur.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:24 schreef Aether het volgende:
Apple Unveils New iPad Mini With A17 Pro Chip and Apple Intelligence
https://forums.macrumors.(...)ntelligence.2440111/
Heb je veel rekenkracht nodig? Anders zou ik voor de m4 15“ air gaanquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 17:41 schreef DKUp het volgende:
MacBook Pro wel benieuwd naar, morgen vermoedelijk.
Anders wacht ik wel op een MacBook Air M4 in het voorjaar.
Nee, daarom neig ik inderdaad naar een MacBook Pro 14 inch M4 16 GB RAM 512GB SSD of MacBook Air 15 inch M4 16 GB RAM 512GB SSD.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 18:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb je veel rekenkracht nodig? Anders zou ik voor de m4 15“ air gaan
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:10 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik zou vast gaan shoppen, denk dat de T-toets op je toetsenbord een beetje defect is
https://9to5mac.com/2024/(...)are-almost-too-good/quote:The new M4 MacBook Pro is a beast, offering a phenomenal combination of performance and battery-life, with the bonus of a Center Stage camera and the option of a nano-texture display.
But I have to say that I’m note remotely tempted because, honestly, my 2021 M1 Max MacBook Pro still feels to me like a brand-new machine – and that phenomenon could be an issue for Apple going forward
Heb een M1 Max, hoor de fan maar bij 1 applicatie, Firmament, een game van de makers van Myst.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 17:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
https://9to5mac.com/2024/(...)are-almost-too-good/
Kan dit wel onderschrijven. Heb van mezelf een M1 Pro, van een van mijn opdrachtgevers een M3 Pro. Ik doe op beide vergelijkbare dingen. Merk ik een significant verschil in snelheid? Nee. Wat ik wel merk is dat de M3 af en toe wat meer hoorbaar is als de fan aanslaat. Het is nog geen 'intel MBP' niveau, maar ik heb al met al toch liever de M1...
Echt, als ik zonder windows en modulaire hardware kon/niet zou gamen, meteen.quote:
M4Pro?quote:Op maandag 4 november 2024 15:20 schreef ashardalan het volgende:
Nav nagenoeg continu aan m'n max geheugen zitten, toch maar een nieuwe Mac Mini besteld... 32GB/1TB
Nah, kon ik niet verantwoorden. Noch financieel, noch praktisch. Is gewoon niet nodig. Qua CPU voldoet de M1 voor mij ook nog. T'is puur het geheugen wat mijn limiet is.quote:
M4 is al zeer krachtig.quote:Op maandag 4 november 2024 15:23 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Nah, kon ik niet verantwoorden. Noch financieel, noch praktisch. Is gewoon niet nodig. Qua CPU voldoet de M1 voor mij ook nog. T'is puur het geheugen wat mijn limiet is.
En zo veel doe ik er niet mee... Ah well, bijkomend voordeel is 3e scherm
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat een of ander chinees bedrijf deze SSD's gaat maken voor een fractie van de prijs wat apple rekent. Waarschijnlijk dan weer vol met spyware, dat weer wel.quote:Op zondag 10 november 2024 10:04 schreef ashardalan het volgende:
Deze was erg interessant: Bekijk deze YouTube-video
Doorgaans zijn de ervaringen met die derde partijen lang niet altijd positief te noemen...quote:Op woensdag 13 november 2024 10:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nu nog derde partijen die dit gaan maken.
We zullen zien of er goede compatibele SSD modules gaan komen. Apple heeft de SSD controler in de SoC zitten, enige wat dit kaartje is, zijn NAND chips en een hoeveelheid dicht timmerijquote:Op woensdag 13 november 2024 10:50 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Doorgaans zijn de ervaringen met die derde partijen lang niet altijd positief te noemen...
Binnen inmiddels?quote:Op maandag 11 november 2024 09:52 schreef ashardalan het volgende:
Under promise, overdeliver... Ik krijg vandaag, ipv vrijdag, mijn nieuwe Mac Mini
Wat goed is, imoquote:Op woensdag 13 november 2024 11:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
We zullen zien of er goede compatibele SSD modules gaan komen. Apple heeft de SSD controler in de SoC zitten, enige wat dit kaartje is, zijn NAND chips en een hoeveelheid dicht timmerij
Yep. Gebruik 'm met veel plezierquote:
Apple kan er voor kiezen om de interface & technische eisen voor de SSD vrij te geven. Ikzelf ben erg blij met de moeite die Apple steekt in een gegarandeerde gebruikerservaring. Hoewel het "it just works" steeds minder klopt, klopt het nog altijd mede door het gesloten ecosysteem.quote:Op woensdag 13 november 2024 13:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Na, ik had toch graag wat meer betaalbare storage.
Als het gesloten is zoals bij RAM, uit architecturale redenen heb ik er ook geen moeite mee. De bandbreedte, geheugensnelheid en het shared memory met de GPU hebben veel voordelen en draagt erg bij met de totale snelheid.quote:Op woensdag 13 november 2024 14:06 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Apple kan er voor kiezen om de interface & technische eisen voor de SSD vrij te geven. Ikzelf ben erg blij met de moeite die Apple steekt in een gegarandeerde gebruikerservaring. Hoewel het "it just works" steeds minder klopt, klopt het nog altijd mede door het gesloten ecosysteem.
Die upgrade prijzen zijn idd achterlijk. Mijn punt is echter dat Apple met het gesloten ecosysteem voorkomt dat inferieure onderdelen er voor zorgen dat het merk een slechter imago krijgt.quote:Op woensdag 13 november 2024 15:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als het gesloten is zoals bij RAM, uit architecturale redenen heb ik er ook geen moeite mee. De bandbreedte, geheugensnelheid en het shared memory met de GPU hebben veel voordelen en draagt erg bij met de totale snelheid.
Ik begrijp ook prima dat men computers maakt op geld te verdienen en dat geld verdienen hun eerste prio is. Maar honderden euros meer rekenen voor een wat grotere NAND vind ik toch wat bitter (de verpakking van de computer maken is veel duurder qua kostprijs). Was wat anders geweest wanneer de NAND ook op het SOCbord zat en de snelheid en bandbreedte daardoor X maal zo groot waren geweest.
In hun huidige beleid en de SSD op een kaartje zoals in de Mac mini is de kans groot dat er Temu SSD kaartjes komen maar geen van Crucial of Samsung.quote:Op woensdag 13 november 2024 15:26 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Die upgrade prijzen zijn idd achterlijk. Mijn punt is echter dat Apple met het gesloten ecosysteem voorkomt dat inferieure onderdelen er voor zorgen dat het merk een slechter imago krijgt.
Als iemand een Temu SSD in je Mac gooit en die presteert als een schildpad met een gebroken poot, kijkt die persoon Apple er op aan. Zo werkt het nu eenmaal. Dát wordt voorkomen met het gelosten ecosysteem.
Enorm nadeel is idd die achterlijke upgrade prijzen.
Volgende maand komt studio drive uit, dat gaat helpen.quote:Op woensdag 13 november 2024 15:26 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Die upgrade prijzen zijn idd achterlijk. Mijn punt is echter dat Apple met het gesloten ecosysteem voorkomt dat inferieure onderdelen er voor zorgen dat het merk een slechter imago krijgt.
Als iemand een Temu SSD in je Mac gooit en die presteert als een schildpad met een gebroken poot, kijkt die persoon Apple er op aan. Zo werkt het nu eenmaal. Dát wordt voorkomen met het gelosten ecosysteem.
Enorm nadeel is idd die achterlijke upgrade prijzen.
Studio Drive?quote:Op woensdag 13 november 2024 16:47 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Volgende maand komt studio drive uit, dat gaat helpen.
Aftermarket ssd's voor de Mac studio, de allereerste werkende.quote:
Dat vraag ik me af. Ik heb indertijd wel eens een laptop HDD in een MacBook Pro vervangen voor een SSD. Dat ging toen gewoon prima, maar er was alsnog geen enkele serieuze retailer die dit als optie aanbood. Ik denk dat zo’n beetje iedereen die dit deed wist wat er aan de hand was als het mis zou gaan.quote:Op woensdag 13 november 2024 15:26 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Ik ook, mijn 17" MacBook Pro 2011 (als ik het goed heb), samen met meer geheugen.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Ik heb indertijd wel eens een laptop HDD in een MacBook Pro vervangen voor een SSD. Dat ging toen gewoon prima, maar er was alsnog geen enkele serieuze retailer die dit als optie aanbood. Ik denk dat zo’n beetje iedereen die dit deed wist wat er aan de hand was als het mis zou gaan.
Klopt, maar dat is bewezen betere techniek. HDD vs SSD. Bij m/2 NVME SSD is er geen betere techniek, op dit moment. Enkel extreem verschillende niveaus van kwaliteit in die dingen.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Ik heb indertijd wel eens een laptop HDD in een MacBook Pro vervangen voor een SSD. Dat ging toen gewoon prima, maar er was alsnog geen enkele serieuze retailer die dit als optie aanbood. Ik denk dat zo’n beetje iedereen die dit deed wist wat er aan de hand was als het mis zou gaan.
Wat vrijwel uitsluitend in de controler zitquote:Op woensdag 13 november 2024 21:01 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is bewezen betere techniek. HDD vs SSD. Bij m/2 NVME SSD is er geen betere techniek, op dit moment. Enkel extreem verschillende niveaus van kwaliteit in die dingen.
Zou ik niet zo snel zeggen. Zat brakke chips.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat vrijwel uitsluitend in de controler zit
En wie gaat dat op de markt brengen?quote:Op woensdag 13 november 2024 19:02 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Aftermarket ssd's voor de Mac studio, de allereerste werkende.
YouTuber dosdude1 heeft al gedemonstreerd dat deze werken na een dfu.
Studio drive.quote:Op donderdag 14 november 2024 07:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En wie gaat dat op de markt brengen?
Dat was het punt nietquote:Op woensdag 13 november 2024 21:01 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is bewezen betere techniek. HDD vs SSD. Bij m/2 NVME SSD is er geen betere techniek, op dit moment. Enkel extreem verschillende niveaus van kwaliteit in die dingen.
Om George Carlin te quoten: "People are fucking stupid". De logica zal iets zijn als "het past, dus moet je het ondersteunen".quote:Op donderdag 14 november 2024 09:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat was het punt nietZelfs met die bewezen betere techniek die vrij makkelijk te doen was, was er geen serieus bedrijf die dit aanbood. Dus iedereen die dit deed (of liet doen door een handige harry) wist ook wel wat ze deden. Ik zie daarom niet zo waarom men Apple hierop aan zou kijken.
Misschien dat ik dan het geluk heb slimmere mensen te kennenquote:Op donderdag 14 november 2024 09:57 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Om George Carlin te quoten: "People are fucking stupid". De logica zal iets zijn als "het past, dus moet je het ondersteunen".
Overigens overschat je de kennis van mensen die dat soort dingen doen. Zelfde met het jailbreaken van aaifoons 'back in the day'. Vele mensen deden het, velen kregen een minder stabiele telefoon en ik heb veel klachten gericht aan Apple daar over gehoord.
De storage tiers slaan dan ook echt helemaal nergens op bij Apple, ongeacht het product betaal je meer en meer marge naarmate je opslag toevoegt.quote:Op donderdag 14 november 2024 11:03 schreef De_Hertog het volgende:
Sterker nog, volgens mij leidt Apple méér imagoschade met die absurd hoge upgrade-prijzen. Daar hoor ik ook niet-Apple gebruikers geregeld over
tja, Apple is er goed in:quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:27 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
De storage tiers slaan dan ook echt helemaal nergens op bij Apple, ongeacht het product betaal je meer en meer marge naarmate je opslag toevoegt.
Nu ja, ik ken Apple al sinds de vroege nineties en ik haat ze niet, maar vriend en vijand zijn er wel over eens dat je voor minimale uitbreiding van wat dan ook je meer betaalt dan dat de verschillen in techniek zouden rechtvaardigen. Als je tegen 80% winstmarge aan hikt is het wel een dingetje.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
tja, Apple is er goed in:
SoC Ontwerpen
Computers ontwerpen
Computers (laten) produceren
Totale integratie van hun producten
en nog veel meer.
Maar Apple is vooral heel goed in geld maken.
Zoals ik al eerder schreefquote:Op maandag 18 november 2024 12:17 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nu ja, ik ken Apple al sinds de vroege nineties en ik haat ze niet, maar vriend en vijand zijn er wel over eens dat je voor minimale uitbreiding van wat dan ook je meer betaalt dan dat de verschillen in techniek zouden rechtvaardigen. Als je tegen 80% winstmarge aan hikt is het wel een dingetje.
Ik snap heel goed dat enige modulariteit wel toegejuicht wordt.
Als je serieus werkt met je computer heb je je data sowieso niet lokaal staan maar extern met backup.quote:Op dinsdag 19 november 2024 09:21 schreef Skull-splitter het volgende:
We zeggen dus eigenlijk hetzelfde. En nu zit dat RAM idd op de chip, maar hiervoor werd je gewoon genaaid met vastgesoldeerde reepjes geheugen.
Niets wat een flinke NAS niet kan oplossen though.
Ik ben inmiddels wel een beetje AI moequote:Op donderdag 14 november 2024 12:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
FCPXI
Final Cut Pro 11 is er
Mooie AI gedreven features.
Bekijk deze YouTube-video
Bij Apple zit het vooral onder de motorkapquote:Op woensdag 20 november 2024 08:49 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels wel een beetje AI moe
Bij de instellingen van iCloud kan je per onderdeel aangeven of het gesynchroniseerd moet worden op dat apparaat.quote:Op vrijdag 22 november 2024 10:05 schreef Lyzio_NL het volgende:
Waarschijnlijk voor de kenners een hele domme vraag, maar ik krijg vandaag mijn allereerste iPad (Pro). Ook al heeft deze iPad meer dan genoeg opslagcapaciteit, toch wil ik geen foto's op deze iPad. Mijn iPhone is daar voor. Nu vraag ik me af of de iPad niet automatisch alles gaat syncen zodra ik door de setup loop en toch alle foto's erop pleurt. Hoe voorkom ik dit?
Google Concurrentquote:Op vrijdag 22 november 2024 10:59 schreef Aether het volgende:
Dacht even dat Microsoft met een Mac mini concurrent kwam, maar blijkt een Windows 365 thin-client te zijn
https://techcommunity.mic(...)-windows-365/4302687
[ afbeelding ]
Op zich wel oké, niet echt veel beter dan de oude HomePod. Zou eerder voor een Sonos Beam gen 2, Arc of Arc Ultra gaan.quote:Op maandag 25 november 2024 01:02 schreef CoExist het volgende:
Iemand hier ervaringen met de Apple HomePod 2023? Ik zoek een vervanger voor mijn Sony soundbar
Heb reeds een Apple HomePod Mini uit 2021, maar die schiet net wat te kort.
Ik zit diep in het Apple ecosysteem. Heb vandaag de tijd gehad om de HomePod 2 aan te sluiten.quote:Op maandag 25 november 2024 17:01 schreef DKUp het volgende:
[..]
Op zich wel oké, niet echt veel beter dan de oude HomePod. Zou eerder voor een Sonos Beam gen 2, Arc of Arc Ultra gaan.
Vermoedelijk de 17 Air/Slim want maar een enkele camera.quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.notebookcheck(...)ay-out.951198.0.html
Wtf
Lijkt wel een Google Pixel!
Ja klopt wordt ook gesuggereerd als de 17 air of slim. Maar zou het wel bijzonder vinden als dit echt het design zou gaan worden gezien de gelijkenis.quote:Op donderdag 23 januari 2025 21:29 schreef DKUp het volgende:
[..]
Vermoedelijk de 17 Air/Slim want maar een enkele camera.
17 krijgt twee camera's.
17 Pro en 17 Pro drie camera's/
Weer dezelfde rondjes aan de achterkant als de laatste 5 jaar?quote:Op donderdag 23 januari 2025 21:29 schreef DKUp het volgende:
[..]
Vermoedelijk de 17 Air/Slim want maar een enkele camera.
17 krijgt twee camera's.
17 Pro en 17 Pro drie camera's/
Tja, de Smartphone is zo'n beetje klaar en uitontwikkeld.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Weer dezelfde rondjes aan de achterkant als de laatste 5 jaar?
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Weer dezelfde rondjes aan de achterkant als de laatste 5 jaar?
Heel veel generaties verder, maar zeker de eerste jaren niet. Ik kijk wel weer met de 18 of 19-serie.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik geloof niet aan een klapple
Jeetje wat lelijkquote:Op zaterdag 25 januari 2025 20:23 schreef DKUp het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Schijnt een verticale balk te zijn met 1 t/m 3 camera’s (ligt aan het model) en de flitser.
Google Pixel heeft het al jaren.
[ afbeelding ]
Volgend jaar de eerste foldable iPhone…..
De laatste iPad mini (mini 7) is vorig jaar oktober uitgebracht.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 12:45 schreef AnneX het volgende:
N.a.v. de post over updates hierboven en een mededeling dat postnl op de mini4 al niet meer update, ging ik eens kijken hóe ‘oud’ de mini 4 is.
Voor de noobs : dat bleek hier te kunnen: https://www.iphoned.nl/tips/hoe-oud-is-mijn-iphone/
De mini 4 is van maart 2017. Van 32 G is 29.8 in gebruik. Met bijna 6000 foto’s in al die jaren en icloud opslag.
Vraag: wat zou de goede volgende aanschaf zijn? Én wanneer?
Komt/ is er een opvolger, die weer jaren meekan?
Het werd ooit een mini, omdat die makkelijk in de tas meekan naar werkplek.
Formaat bevalt prima.
Zodat ik een beetje geïnformeerd naar een winkel kan…
Dank voor de info. 🍀quote:Op dinsdag 28 januari 2025 13:04 schreef Aether het volgende:
[..]
De laatste iPad mini (mini 7) is vorig jaar oktober uitgebracht.
https://buyersguide.macrumors.com/#iPad_Mini
Mooi ding indeedquote:Op woensdag 12 februari 2025 01:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat dit voor veel mensen weleens de ideale telly kan worden.
Hee vriendquote:Op woensdag 12 februari 2025 01:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
HomePad zou toch komen?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 23:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Apple gaat volgende week een "nieuw lid van de familie" aankondigen. Ik denk dat het een gamesconsole wordt
De catch is: ding heeft 64gb opslagquote:Op woensdag 12 februari 2025 01:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
quote:MacBook Air M4 komt blijkbaar ook binnen een paar weken.
https://www.iculture.nl/nieuws/macbook-air-m4-release/
Mijn eerste PC had 40MBquote:Op maandag 17 februari 2025 15:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De catch is: ding heeft 64gb opslag
Ik heb even gekeken in de instellingen onder iphone-opslag of ik 64GB zou redden. Maar denk van niet.quote:
Ik heb 256 GB maar als ik ff kijk, heb ik net 98GB aan shit verwijderd. Muziek die ik er op zette maar niet luisterde. Hoe meer opslag je hebt, hoe meer je het vol zet. Nodig is wat anders.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken in de instellingen onder iphone-opslag of ik 64GB zou redden. Maar denk van niet.
Dan ga ik maar voor de Pro net als vriend @:kingroland
Nog sceptisch hoe dat gaat uitpakken.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Apple heeft Pixelmator Pro gekocht, zal in de komende tijd wel volledig geïntegreerd worden met Apples AI features
Ik denk dat dat een silent upgrade gaat worden, tenzij ze ook nieuwe chips uitbrengen. Max/Ultra, als die er nog niet zijn.quote:
En aan de andere kant heb je Final Cut, wat het best omschreven kan worden met zwaar onderschat.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:20 schreef Aether het volgende:
[..]
Nog sceptisch hoe dat gaat uitpakken.
Vaak verdwijnt het product en blijft er weinig functionaliteit of onderhoud/uitbreiding over.
Tegen de tijd dat de M4 Ultra op de markt komt (zeg maar een dubbele M4) in een Mac Studio of Pro is die waarschijnlijk in een jaar of anderhalf weer ingehaald door een M6 Max in een laptop.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:28 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een silent upgrade gaat worden, tenzij ze ook nieuwe chips uitbrengen. Max/Ultra, als die er nog niet zijn.
Klopt, is afwachten.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En aan de andere kant heb je Final Cut, wat het best omschreven kan worden met zwaar onderschat.
Hopelijk nu Pixelmator Pro dan?quote:Op maandag 17 februari 2025 17:36 schreef Aether het volgende:
[..]
Klopt, is afwachten.
Aan de andere kant had je Aperture waar niet een echt alternatief voor is gekomen.
Ja, dit gaan allemaal persberichten worden van de iPhone SE/16E, de MacBook Air M4 en de iPad 11. Bijpassende YouTube-filmpjes. IPhone SE is een verbouwde iPhone 14, MacBook Air en iPad spec upgradeS.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:28 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een silent upgrade gaat worden, tenzij ze ook nieuwe chips uitbrengen. Max/Ultra, als die er nog niet zijn.
iPhone 16E zou kunnen in plaats van SE4 of SE 2025.quote:Op maandag 17 februari 2025 20:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Apple sprak zelf van een nieuw lid van de familie
We gaan zien wat het wordtquote:Op maandag 17 februari 2025 20:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Apple sprak zelf van een nieuw lid van de familie
Prijs van de oude 13/14-mini.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:03 schreef Zipportal het volgende:
Apple presenteert iPhone 16e: een sterke aanvulling op de iPhone 16-serie
https://www.apple.com/nl/(...)he-iphone-16-family/
Uiteraard geen Nederlandsquote:New languages supported include:
- French
- German
- Italian
- Portuguese (Brazil)
- Spanish
- Japanese
- Korean
- Chinese (simplified)
There’s also now support for localized English in Singapore and India. That makes a total of 10 new language options for users.
De iPhone 16e heeft wel een betere achterkant met maar een kleine camera bump.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
Renders voor de nieuwe iphone. Tsja. https://x.com/MajinBuOfficial/status/1893715103293272506
[ afbeelding ]
Ik weet het niet. Misschien ff wennen eraan.
Eens. Qua design vind ik dat eigenlijk vrij chique.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 17:18 schreef DKUp het volgende:
[..]
De iPhone 16e heeft wel een betere achterkant met maar een kleine camera bump.
Daar gaat m’n hoofd van in de error. Een soort grote broer van de 6S.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 17:18 schreef DKUp het volgende:
[..]
De iPhone 16e heeft wel een betere achterkant met maar een kleine camera bump.
Budget friendly 719 euro telefoonquote:Op dinsdag 25 februari 2025 17:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Daar gaat m’n hoofd van in de error. Een soort grote broer van de 6S.
Voorkant is gewoon een oud toestel. Achterkant is gewoon netjes strak, camera steekt net iets uit.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 17:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Eens. Qua design vind ik dat eigenlijk vrij chique.
Dat was de SE al en nu maken ze de keuze moeilijker doordat de prijzen nu meer naar de 16 gaan.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 17:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Anyhows, de 16e is natuurlijk niet gedacht als budget consumenten telefoon, maar om de corporate markt te bedienen. Bedrijven die er honderden, zo niet duizenden van kopen en dan een andere prijs krijgen.
Consumenten prijzen bedoel je? Denk niet dat mensen die Budget Budget zijn zich snel een iPhone aanschaffen anyway, of het moet in een abo komen.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 18:03 schreef DKUp het volgende:
[..]
Dat was de SE al en nu maken ze de keuze moeilijker doordat de prijzen nu meer naar de 16 gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |