De lunch? Broodje kaas vs emmer KFC.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:34 schreef RamboDirk het volgende:
Benieuwd wat het verschil is tussen een witte natuurwandeling en een zwarte natuurwandeling
Kloptquote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:30 schreef RotatoR het volgende:
Zo zie je maar weer dat juist de progressievelingen vaak de grooste racisten zijn.
De aanwezigheid van zwepen.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:34 schreef RamboDirk het volgende:
Benieuwd wat het verschil is tussen een witte natuurwandeling en een zwarte natuurwandeling
Iedereen kan mee dus. Dagje in de zon en je identificeren als persoon van kleur.quote:Voor deze wandeling moedigen we specifiek mensen aan zich in te schrijven die zich identificeren als persoon van kleur
Geen arrestatie vs aangehouden? GENOTquote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]
De lunch? Broodje kaas vs emmer KFC.
Deze zal wel 's Nachts zijn.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:34 schreef RamboDirk het volgende:
Ah, blanken mogen toch meedoen? Of is het vooral dat ze de ontstane ophef vervelend vinden maar wel gewoon doorgaan met discrimineren?quote:Op de website van Het Literatuurhuis wordt dat voor lief genomen. ‘Als we in onze communicatie te stellig zijn geweest, waardoor mensen zich beledigd en uitgesloten hebben gevoeld, dan spijt ons dat’, aldus Flock Together.'
Die zwarten krijgen de wolvenroute.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:34 schreef RamboDirk het volgende:
Zwarte piet niet, zwart is geen kleur.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:44 schreef Cupfighter het volgende:
Zou zwarte Piet ook welkom zijn?
Bij een zwarte natuurwandeling wordt al het eetbare onderweg verorberdquote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:34 schreef RamboDirk het volgende:
Vind je me te blank? Moet je mijn bruine ster eens zien!quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:47 schreef Ericr het volgende:
[..]
Iedereen kan mee dus. Dagje in de zon en je identificeren als persoon van kleur.
Verder weer echt komkommertijd nieuws
Veel zwartkijkers.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:34 schreef RamboDirk het volgende:
Naaaah, dit kan echt niet, hoor.quote:Het is een witte bedoeling, waarbij zwarte mensen zich vaak eenzaam voelen.
Grijze Wolven?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 18:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Die zwarten krijgen de wolvenroute.
quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:17 schreef Cupfighter het volgende:
Als het andersom was geweest dan was de hel losgebroken
Niets nieuws.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:30 schreef RotatoR het volgende:
Zo zie je maar weer dat juist de progressievelingen vaak de grooste racisten zijn.
Sterker nog, je mag ook meedoen als je je identificeert als mens van kleur:quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:43 schreef sp3c het volgende:
Ze richten zich op mensen met kleur
Ze zijn niet exclusief voor mensen met kleur, lijkt me een belangrijke nuance hier
Aangezien ik mijzelf identificeer als een 100% zwarte neger, afstemmeling van afrikaanse slaven, kan ik gewoon meedoen.quote:Voor deze wandeling moedigen we specifiek mensen aan zich in te schrijven die zich identificeren als persoon van kleur, omdat Flock Together het eerste vogelaarscollectief is georganiseerd door mensen van kleur. In de tekst hierboven staat meer over hun beweegredenen.
Het ernstigste is dat hij zijn d’s en t’s niet beheerst.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:38 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Een D66 raadslid dat doodleuk onversneden racisme verdedigt.
[ twitter ]
Ben benieuwd naar zijn definitie van liberalisme.
Progressivisme is een politieke stroming die gebaseerd is op progressie (vooruitgang). Dit begrip wordt beschouwd als de tegenhanger van conservatisme, een stroming die gericht is op behoudsgezindheid.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:30 schreef RotatoR het volgende:
Staat er niet ‘deze wandeling is alleen voor mensen van kleur”?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:43 schreef sp3c het volgende:
Ze zijn niet exclusief voor mensen met kleur, lijkt me een belangrijke nuance hier
Niks, dit soort schijtvolk zoekt alles om ergens maar racisme in te vinden om vervolgens zelf de grootste racist uit te hangen.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:34 schreef RamboDirk het volgende:
Vegan pizza bij de Turk?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
Woke is vooral een industrie, ik weet dit uit ervaring,
Al die DEI-managers zijn zonder uitzondering super witte mensen met a) een schuldcomplex en b) een verdienmodel.
Leukste is, dat al die woke types zelf in een superwitte buurt wonen, en de enige diversiteit die ze ooit meemaken is het bestellen van een pizza (VEGAN) bij de lokale turk.
Hun academische capaciteiten zijn nihil, ze wurmen zich bij bedrijven, scholen en universiteiten naar binnen op basis van lamlendige 'thesis' over hoe kut witte mensen zijn en komen vervolgens Jan Boerenlul zeggen dat hij een racist is.
Abominabel racistisch volk, maar door D66 en GL graag naar voren geschoven om 'bewustwording' te creëeren.
Inmiddels - in het twee keer aangepaste bericht - wel ja, in eerste instantie was de tekst 'Deze wandeling is alleen voor mensen van kleur.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:43 schreef sp3c het volgende:
Ik weet niet of de tekst is gewijzigd maar hier lijkt me, met de begeleidende tekst erbij, niet zoveel mis mee.quote:Voor deze wandeling moedigen we specifiek mensen aan zich in te schrijven die zich identificeren als persoon van kleur, omdat Flock Together het eerste vogelaarscollectief is georganiseerd door mensen van kleur. In de tekst hierboven staat meer over hun beweegredenen.
Nee natuurlijk nietquote:Op donderdag 22 augustus 2024 20:01 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik weet niet of de tekst is gewijzigd maar hier lijkt me, met de begeleidende tekst erbij, niet zoveel mis mee.
Ik ben geschoktquote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:30 schreef RotatoR het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Progressievelingen hebben van trollen hun levensstijl gemaakt.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:30 schreef RotatoR het volgende:
Raar. Dus jij acht events waar sommige groepen op basis van hun huidskleur worden aangespoord mee te doen, of zelfs hele groepen worden gecreëerd op basis van zulke onveranderlijke kenmerken, normaal?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 20:01 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik weet niet of de tekst is gewijzigd maar hier lijkt me, met de begeleidende tekst erbij, niet zoveel mis mee.
Natuurlijk wel, als je terstond meldt dat je activiteit/baan/winkel/school toch met name bedoeld is voor blanken zou dat immers ook niet tot enige ophef leiden.quote:
Heb je de begeleidende tekst gelezen?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 20:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Raar. Dus jij acht events waar sommige groepen op basis van hun huidskleur worden aangespoord mee te doen, of zelfs hele groepen worden gecreëerd op basis van zulke onveranderlijke kenmerken, normaal?
'Tossen bij tennisclub 'Het Racket', speciaal voor blanken'
'Wadlopen voor mensen van kleur'
'Zaalvoetbal op de donderdagavond: we roepen vooral blanken op zich aan te melden'
'Schaken, speciaal voor mensen van kleur'
Nee, dit is niet normaal. Het is raciaal essentialistisch en nogal eng.
Ja, die is belachelijk. Iemand constateert dat er niet veel mensen met dezelfde huidkleur zijn interesse (vogels) hebben, dus begint deze man een initiatief om meer mensen met die huidskleur bij die interesse te betrekken. En dit ook:quote:Op donderdag 22 augustus 2024 20:25 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Heb je de begeleidende tekst gelezen?
Dit is dus raciaal essentialisme ten top. Het gaat niet om de gedeelde interesse, maar om het feit hoe de onveranderlijke kenmerken van de deelnemers liggen. Rassensegeratie wordt weer hip gemaakt.quote:Het exclusieve karakter van de wandeling heeft volgens de organisatoren te maken met de zogenoemde ‘zwarte ervaring’ van natuurwandelingen in het Westen. Het is een witte bedoeling, waarbij zwarte mensen zich vaak eenzaam voelen.
Het is niet verboden voor je om mee te lopen.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 20:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, die is belachelijk. Iemand constateert dat er niet veel mensen met dezelfde huidkleur zijn interesse (vogels) hebben, dus begint deze man een initiatief om meer mensen met die huidskleur bij die interesse te betrekken. En dit ook:
[..]
Dit is dus raciaal essentialisme ten top. Het gaat niet om de gedeelde interesse, maar om het feit hoe de onveranderlijke kenmerken van de deelnemers liggen. Rassensegeratie wordt weer hip gemaakt.
Ik kom niet meer bij.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Progressivisme is een politieke stroming die gebaseerd is op progressie (vooruitgang). Dit begrip wordt beschouwd als de tegenhanger van conservatisme, een stroming die gericht is op behoudsgezindheid.
In Nederland wordt progressivisme eveneens geassocieerd met politiek links. Naar aanleiding van de Tweede Kamerverkiezingen 2012 ontwierp de Nederlandse politicoloog André Krouwel een tweedimensionale indeling van de Nederlandse politiek met een links/rechts-as en een progressief/conservatief-as. Dat deed hij op basis van een vergelijking van de verkiezingsprogramma’s. Bij deze indeling worden D66, GroenLinks, Partij van de Arbeid, Partij voor de Dieren, Volt en BIJ1 als progressief bestempeld.
Bij ‘progressief’ denkt men dan aan de partijen die uitgaan van een zo groot mogelijke persoonlijke vrijheid. De staat moet zich niet bemoeien met de manier waarop mensen willen leven, niet betuttelen. Zo bezien zijn D66, de VVD, GroenLinks en de PvdA progressieve partijen.
Je definitie slaat nergens op, maar care. Je past goed in het standaard groepje dat alleen maar blaat over progressief, woke, links
Iedereen weet toch dat wandelen in de natuur iets blank-racistisch is?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 20:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, die is belachelijk. Iemand constateert dat er niet veel mensen met dezelfde huidkleur zijn interesse (vogels) hebben, dus begint deze man een initiatief om meer mensen met die huidskleur bij die interesse te betrekken. En dit ook:
[..]
Dit is dus raciaal essentialisme ten top. Het gaat niet om de gedeelde interesse, maar om het feit hoe de onveranderlijke kenmerken van de deelnemers liggen. Rassensegeratie wordt weer hip gemaakt.
Dus als het andersom was geweest exclusief voor blanken maar de mensen van kleur (verschrikkelijke term btw blank is ook een kleur) die zich identificeren als een blanke wel mee mochten dan had het prima geweest?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:47 schreef Ericr het volgende:
[..]
Iedereen kan mee dus. Dagje in de zon en je identificeren als persoon van kleur.
Dan hadden D66 en GroenLinks zich wel geroerd om er schande van te spreken, nu het 'tegen' blanken is vinden ze het prima.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:33 schreef SilverMane het volgende:
[..]
Dus als het andersom was geweest exclusief voor blanken maar de mensen van kleur (verschrikkelijke term btw blank is ook een kleur) die zich identificeren als een blanke wel mee mochten dan had het prima geweest?
Wat mag je niet dan?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 20:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik kom niet meer bij.
Geen grotere betuttelpartij dan GL, je mag dit niet, je mag dat niet etc. etc.
En XR natuurlijk.
“Er kan niet tegen witte mensen gediscrimineerd worden”quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dan hadden D66 en GroenLinks zich wel geroerd om er schande van te spreken, nu het 'tegen' blanken is vinden ze het prima.
Inderdaad, ook hier in het topic zie je het, sommigen kunnen gewoon niet toegeven dat dit ook racistisch is omdat het blanken betreft die (min of meer) worden uitgesloten.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
“Er kan niet tegen witte mensen gediscrimineerd worden”
Blijkbaar genoeg care om een heel epistel te typen. Ben wel benieuwd naar je mening over bovenstaande praktijk waarop mensen op basis van huidskleur worden uitgesloten?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Progressivisme is een politieke stroming die gebaseerd is op progressie (vooruitgang). Dit begrip wordt beschouwd als de tegenhanger van conservatisme, een stroming die gericht is op behoudsgezindheid.
In Nederland wordt progressivisme eveneens geassocieerd met politiek links. Naar aanleiding van de Tweede Kamerverkiezingen 2012 ontwierp de Nederlandse politicoloog André Krouwel een tweedimensionale indeling van de Nederlandse politiek met een links/rechts-as en een progressief/conservatief-as. Dat deed hij op basis van een vergelijking van de verkiezingsprogramma’s. Bij deze indeling worden D66, GroenLinks, Partij van de Arbeid, Partij voor de Dieren, Volt en BIJ1 als progressief bestempeld.
Bij ‘progressief’ denkt men dan aan de partijen die uitgaan van een zo groot mogelijke persoonlijke vrijheid. De staat moet zich niet bemoeien met de manier waarop mensen willen leven, niet betuttelen. Zo bezien zijn D66, de VVD, GroenLinks en de PvdA progressieve partijen.
Je definitie slaat nergens op, maar care. Je past goed in het standaard groepje dat alleen maar blaat over progressief, woke, links
Wellicht om de gekleurden in het gareel te houden tijdens de wandeling.quote:
Die geeft hij nooit, hij zeikt alleen maar andermans argumenten af. Op basis van welke argumenten hij afzeikt kun je dan min of meer zijn mening gokken.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:55 schreef SilverMane het volgende:
[..]
Blijkbaar genoeg care om een heel epistel te typen. Ben wel benieuwd naar je mening over bovenstaande praktijk waarop mensen op basis van huidskleur worden uitgesloten?
Echt het enige waar ik op aansloeg ook.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 20:48 schreef Zorro het volgende:
"Een witte bedoeling"
Nederlands kennen ze in elk geval ook niet.
Ja precies ja. Helemaal niet racistisch natuurlijk.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wellicht om de gekleurden in het gareel te houden tijdens de wandeling.
Geen vlees, geen auto, en anders langzaam rijden, geen vliegen en andere partijen worden uitgesloten.quote:
Oh helemaal het partijprogramma gemist waarbij dat verboden werdquote:Op donderdag 22 augustus 2024 22:22 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Geen vlees, geen auto, en anders langzaam rijden, geen vliegen en andere partijen worden uitgesloten.
https://www.luchtvaartnie(...)n-met-korte-vluchten
https://www.bd.nl/tilburg(...)F%2Fwww.google.nl%2F
https://www.autoweek.nl/a(...)F%2Fwww.google.nl%2F
https://texel.groenlinks.nl/nieuws/snelheid-op-onze-wegen
https://www.rtl.nl/nieuws(...)en-te-werken-met-pvv
Etc. Etc.
Dat is lastig te zeggen, wellicht zitten er "gekleurden" bij die zich als "blank" identificeren of als "wit". Aangezien mensen zich als andere huidskleuren kunnen identificeren kan er van racisme eigenlijk geen sprake meer zijn.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 22:07 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja precies ja. Helemaal niet racistisch natuurlijk.
Ik heb het gekopieerd en geplakt slimmerd.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:55 schreef SilverMane het volgende:
[..]
Blijkbaar genoeg care om een heel epistel te typen. Ben wel benieuwd naar je mening over bovenstaande praktijk waarop mensen op basis van huidskleur worden uitgesloten?
Lekker boeie wat bijna de hele planeet vindt, ik vraag het aan jou?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 22:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb het gekopieerd en geplakt slimmerd.
Mbt je vraag. Bijna de hele planeet vindt het initiatief debiel, wat denk jij nou te bereiken met je vraag aan mij?
Ok, dus de organisatoren zijn volgens jou (rechts?) conservatief?quote:Als de wereld verdeeld kan worden tussen progressief en conservatief. Dan kan je bij conservatief die 'mensen uitsluiten op basis van huidskleur' terug vinden
Is meer een klasse-dingetje dan een rassen-dingetje. Er zijn inderdaad genoeg blanke mensen uit de lagere sociale klassen die daar ook nooit te zien zijn.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 22:34 schreef rutger05 het volgende:
Prima om mensen van kleur meer te betrekken bij al het mooie wat de natuur te bieden heeft. Ik merk eveneens dat bij musea en veel culturele activiteiten mensen van kleur nog weinig te zien zijn. Overigens is ook een groot gedeelte van de blanke bevolking niet bij dergelijke activiteiten te zien, omdat zij van huis uit niet hebben meegekregen dit te waarderen. Ik vind het een goed idee om vanuit school aan dergelijke zaken meer aandacht te besteden, maar dit terzijde
Alhoewel het dus naar mijn mening prima is om te proberen mensen van kleur meer bij dergelijke activiteiten te betrekken en hun hiervoor specifiek als doelgroep te benaderen, is het naar mijn mening een minder goed idee om dergelijke activiteiten uitsluitend voor hen (blijvend) te organiseren, dan creëer je juist segregatie.
Weird.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:21 schreef vacuum1 het volgende:
Natuurwandeling in Utrecht, alleen voor mensen van kleur
'Het vogelaarscollectief Flock Together organiseert een natuurwandeling in Utrecht die alleen bedoeld is voor mensen van kleur.
Niet volgens de originele tekst die nog op Geenstijl staat:quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:43 schreef sp3c het volgende:
Je hebt een seance gehouden om het hem te vragen?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Martin Luther King spuugt op woke, overigens.
Oké. Ik ben benieuwd naar jouw mening over bovenstaande praktijk waarop mensen op basis van huidskleur worden uitgesloten?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 23:13 schreef SilverMane het volgende:
[..]
Lekker boeie wat bijna de hele planeet vindt, ik vraag het aan jou?
De Kanttekening, een Turks-Nederlandse nieuwswebsite. Ik had er nog nooit van gehoord. En "bedoeling" was ook het eerste wat me opviel en interesseerde aan dit hele topic.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 20:48 schreef Zorro het volgende:
"Een witte bedoeling"
Nederlands kennen ze in elk geval ook niet.
Dit was de originele.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sterker nog, je mag ook meedoen als je je identificeert als mens van kleur:
[..]
Aangezien ik mijzelf identificeer als een 100% zwarte neger, afstemmeling van afrikaanse slaven, kan ik gewoon meedoen.
Een dag niet gesneeuvlokt is een dag niet geleefd.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:21 schreef vacuum1 het volgende:
[..] Het is een witte bedoeling, waarbij zwarte mensen zich vaak eenzaam voelen. [..]
quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 02:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je hebt een seance gehouden om het hem te vragen?
Basiskennis.quote:I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character.
https://ilfu.com/festival/ilfu-exploring-stories/flock-togetherquote:Er is ophef ontstaan omdat ILFU tijdens de festivaldag Exploring Stories samen met het Britse vogelaarcollectief Flock Together een natuurwandeling organiseert. Flock Together is het eerste vogelaarscollectief georganiseerd door mensen van kleur, en daarom willen wij voor deze wandeling specifiek mensen die zich identificeren als persoon van kleur aanmoedigen zich in te schrijven. Als we in onze communicatie te stellig zijn geweest, waardoor mensen zich beledigd en uitgesloten hebben gevoeld, dan spijt ons dat.
Spijkers op laag water zoeken puur om te provoceren Alsof er een of ander groot taboe heerst over "mensen van kleur" en hun behoefte om te wandelen of vogels te spotten.. dat moet iedereen toch lekker zelf weten?quote:Maar toen de jonge vogelspotter Nadeem Perera als tiener het grote Richmondpark bij Londen ontdekte, realiseerde hij zich: ik ben hier zo’n beetje de enige zwarte bezoeker. En de mensen uit mijn familie en mijn buurt komen hier niet.
Oke, dan zijn het gewoon keiharde racisten.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 07:28 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Dit was de originele.
[ afbeelding ]
Je draait het hier juist om. Dit zien we dus vooral tegenwoordig in progressieve kringen terug. Binnen deze contreien, en dan vooral de Amerikaanse, wordt het spreekwoordelijke kleurenblindheid (dus mensen behandelen op hun karakter en niet het uiterlijk) tegenwoordig als racistisch gezien. Dat is natuurlijk zorgwekkend en veelzeggend.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 22:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb het gekopieerd en geplakt slimmerd.
Mbt je vraag. Bijna de hele planeet vindt het initiatief debiel, wat denk jij nou te bereiken met je vraag aan mij?
Als de wereld verdeeld kan worden tussen progressief en conservatief. Dan kan je bij conservatief die 'mensen uitsluiten op basis van huidskleur' terug vinden
Waarom zouden mensen van kleur bij de natuur betrokken moeten worden? Dit is om te beginnen al een idiote premisse. De natuur is per definitie van en voor iedereen (dus ook mensen van kleur) hetzelfde geldt voor musea en kunst.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 22:34 schreef rutger05 het volgende:
Prima om mensen van kleur meer te betrekken bij al het mooie wat de natuur te bieden heeft. Ik merk eveneens dat bij musea en veel culturele activiteiten mensen van kleur nog weinig te zien zijn. Overigens is ook een groot gedeelte van de blanke bevolking niet bij dergelijke activiteiten te zien, omdat zij van huis uit niet hebben meegekregen dit te waarderen. Ik vind het een goed idee om vanuit school aan dergelijke zaken meer aandacht te besteden, maar dit terzijde
Alhoewel het dus naar mijn mening prima is om te proberen mensen van kleur meer bij dergelijke activiteiten te betrekken en hun hiervoor specifiek als doelgroep te benaderen, is het naar mijn mening een minder goed idee om dergelijke activiteiten uitsluitend voor hen (blijvend) te organiseren, dan creëer je juist segregatie.
Behandelen op basis van hun karakter wordt als racistisch gezien? Is dit echt of?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je draait het hier juist om. Dit zien we dus vooral tegenwoordig in progressieve kringen terug. Binnen deze contreien, en dan vooral de Amerikaanse, wordt het spreekwoordelijke kleurenblindheid (dus mensen behandelen op hun karakter en niet het uiterlijk) tegenwoordig als racistisch gezien. Dat is natuurlijk zorgwekkend en veelzeggend.
Kijk, nu gaat het ergens over.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:44 schreef Cupfighter het volgende:
Zou zwarte Piet ook welkom zijn?
Hij heeft groot gelijk. Laat mensen zich gewoon organiseren zoals ze willen. Wat een gezeur, zeg.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:38 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[ twitter ]
Helemaal prima, net als "deze wandeling is voor jonge moeders", "deze wandeling is voor vijfenzestigplussers die nieuwe vriendschappen zoeken" of "deze wandeling is voor herboren christenen".quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 08:11 schreef Tekaschi het volgende:
Voor de mensen die weer in koor roepen "het valt wel mee, is geen racisme":
"Deze wandeling is voor blanke mensen".
Valt het kwartje nu?
Nou ja als je opschrijft 'deze wandeling is alleen voor mensen van kleur' klinkt wel wat dwingender dan dat ze zich enkel richten op mensen van kleurquote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:43 schreef sp3c het volgende:
Zou deze meneer dat ook gezegd hebben als mensen wandelingen uitsluitend voor blanken organiseren?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:38 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[ twitter ]
Deze wandeling is voor blanken.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Helemaal prima, net als "deze wandeling is voor jonge moeders", "deze wandeling is voor vijfenzestigplussers die nieuwe vriendschappen zoeken" of "deze wandeling is voor herboren christenen".
Dit is echt ja. Het onderliggende idee is hier dat je kleur moet zien om de zogenaamde systematische vormen van racisme te zien. Door te stellen dat je kleurenblind bent, kijk je dat dus eigenlijk van wegen en houdt je het racisme in stand.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Behandelen op basis van hun karakter wordt als racistisch gezien? Is dit echt of?
Technisch gezien heeft deze D66 man gewoon gelijk. De grondwet bind de overheid. Niet de burgers.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:38 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[ twitter ]
Vast niet, alleen 'de blanken' is wel de dominante groep.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zou deze meneer dat ook gezegd hebben als mensen wandelingen uitsluitend voor blanken organiseren?
Als blanke in Rotterdam:quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vast niet, alleen 'de blanken' is wel de dominante groep.
Ken dit soort mensen al jaren, zelf zwaar racistisch, maar ze komen nog wel een keer op de koffie, dan kunnen ze zelf eens echt huilen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is vaak het type mens dat in meer of mindere mate walgt van de eigen huidskleur en vindt dat men zelf schuldig is aan 'wit privilege'. Zulke mensen zijn dan ook per definitie niet serieus te nemen.
Onna-Onna. Bestaat niet meer, was niet rendabel.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:13 schreef xzaz het volgende:
Is dit niet 't zelfde als 'parkeerplaats alleen voor vrouwen'?
En we hebben ooit autoverzekeringen gehad alleen voor vrouw Donna Donna ofzo heette dat.
Nee is niet hetzelfdequote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:13 schreef xzaz het volgende:
Is dit niet 't zelfde als 'parkeerplaats alleen voor vrouwen'?
En we hebben ooit autoverzekeringen gehad alleen voor vrouw Donna Donna ofzo heette dat.
Een natuurwandeling die begint in het centrum? Huh? Gaan ze dan met z'n allen in een park rondlopen oid?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 07:28 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Dit was de originele.
[ afbeelding ]
Ik werd er afgelopen week op gewezen dat de biodiversiteit in een stad hoger is dan op het platteland dus het zou zomaar kunnen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Een natuurwandeling die begint in het centrum? Huh? Gaan ze dan met z'n allen in een park rondlopen oid?
Voor verstokte stadsmensen is een park ook 'natuur'.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Een natuurwandeling die begint in het centrum? Huh? Gaan ze dan met z'n allen in een park rondlopen oid?
Als man had ik die inderdaad genomen omdat ze gewoon goedkoper waren.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Onna-Onna. Bestaat niet meer, was niet rendabel.
Overigens waren die "gericht op vrouwen" maar mochten mannen ook lid worden.
Dat zal de trieste werkelijkheid wel zijn ja.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor verstokte stadsmensen is een park ook 'natuur'.
Als er maar wel borden staan waar we heen moetenquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor verstokte stadsmensen is een park ook 'natuur'.
Zou het kunnen zijn dat 'witmensen' met de nek worden aangekeken als zij straks op dit moment - misschien puur per ongeluk of bij toeval - op dezelfde locatie zijn als deze 'nietwitmensen'? Of misschien zelfs benaderd of bejegend? Retorische vraag.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:47 schreef jogy het volgende:
Het gaat ook gewoon om een (1(!!!!)) georganiseerde wandeling, de Veluwe wordt niet afgesloten voor witmensen of zo hé.
Oh, dat zou zeker gevoelig hebben gelegen. Des te meer reden om er niet aan mee te doen. Laten we toleranter zijn en mensen de vrijheid geven om zich te verenigen zoals ze willen, zolang ze er anderen geen schade mee berokkenen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:02 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Deze wandeling is voor blanken.
En jij en ik weten beiden wat de ophef dan was geweest, net zoals jij er ophef over had gemaakt of die D66'er wat er nu geen problemen mee ziet.
Teveel racisten mengen zich in het racisme debat en laten daar hun racistische denkbeelden en dubbele standaarden continue blijken.
Dan snap je dus niet helemaal hoe causaliteit van wetgeving werkt. De 'grondwet' heeft betrekking op de overheid, die die op haar beurt weer op elk ander gebied handhaaft. Jij mag van de overheid niets doen dat in strijd is met de grondwet, of anderen hun rechten uit gronde van die grondwet ontneemt of beperkt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Technisch gezien heeft deze D66 man gewoon gelijk. De grondwet bind de overheid. Niet de burgers.
Maar er zijn wel regels mbt hoe bedrijven zich mogen opstellen richting verschillende groepen.
Zo zijn er iig strenge anti-discriminatieregels ter bescherming van:
- Werknemers en aannamebeleid
- Klanten en selectieve toegang (deze regel wordt bijvoorbeeld nu gebroken door women-only gyms maar niemand doet zijn best die regel na te leven)
- Leveranciers etc..
Dit betreft echter wellicht niet zo zeer een bedrijf maar een organisatie.
[ afbeelding ]
Dus het zou zomaar kunnen dit, ondanks dat het zum kotzen is... gewoon compleet legaal is.
Dus ik ben gedwongen seks te hebben met mannen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:38 schreef MetalCore het volgende:
[..]
Dan snap je dus niet helemaal hoe causaliteit van wetgeving werkt. De 'grondwet' heeft betrekking op de overheid, die die op haar beurt weer op elk ander gebied handhaaft. Jij mag van de overheid niets doen dat in strijd is met de grondwet, of anderen hun rechten uit gronde van die grondwet ontneemt of beperkt.
Edit: Of je nu een 'bedrijf' (privaatrechtelijke onderneming) of een natuurlijk persoon bent.
Ik vind mensen die evenementen organiseren met de nadruk op blanken racistisch.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, dat zou zeker gevoelig hebben gelegen. Des te meer reden om er niet aan mee te doen. Laten we toleranter zijn en mensen de vrijheid geven om zich te verenigen zoals ze willen, zolang ze er anderen geen schade mee berokkenen.
Wat? Nee.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:38 schreef MetalCore het volgende:
[..]
Dan snap je dus niet helemaal hoe causaliteit van wetgeving werkt. De 'grondwet' heeft betrekking op de overheid, die die op haar beurt weer op elk ander gebied handhaaft. Jij mag van de overheid niets doen dat in strijd is met de grondwet, of anderen hun rechten uit gronde van die grondwet ontneemt of beperkt.
Edit: Of je nu een 'bedrijf' (privaatrechtelijke onderneming) of een natuurlijk persoon bent.
Ja dat het in eerste instantie niet handig geschreven was zijn ze het zelf ook mee eens maar op de site staat ook dat het geen poc exclusief dingetje is en op foto's zie ik hier en daar ook wel wat minder bruine personen oid dus ik vermoed idd dat iemand gewoon wat te enthousiast is geweestquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja als je opschrijft 'deze wandeling is alleen voor mensen van kleur' klinkt wel wat dwingender dan dat ze zich enkel richten op mensen van kleur
Ik word wel eens witte neger genoemd, dus ik mag ook mee?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Van de website:
Voor deze wandeling moedigen we specifiek mensen aan zich in te schrijven die zich identificeren als persoon van kleur,
Uhm tsja
Mijn natte vinger in de lucht gok zonder enige ervaring als persoon van kleur is dat waar een samenleving in de meerderheid een bepaald ras is (blank in dit geval) de minderheidsgroepen makkelijker een gedeelde ervaring hebben en dus makkelijker kunnen binden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:35 schreef Oud_student het volgende:
Wat ook zo merkwaardig is dat er een dichotomie (tweedeling) wordt gemaakt in mensen van kleur en witte (=blanke) mensen. Alsof er binnen de groep "van kleur" geen grote verschillen zijn, denk aan geel, bruin, pikzwart, lichtzwart etc, Zeg maar alle kleuren van de regenboog Piet.
Ik had eens een Antilliaanse collega die mij vertelde dat op de Antillen onderscheid gemaakt wordt tussen groepen mensen met een tintje, hoe meer getint hoe verder je onderaan de pikorde staat. Het racisme daar is gigantisch, en dan hebben we het overkleurverschillen die wij (als blanke) wrs niet eens waarnemen
Dus hoe voelen de diverse groepen "van kleur" zich binnen een verzameling van zwarten, bruinen en gelen?
Ook eenzaam ?
Albino"s dat zijn echte witte mensen, die zijn volgens de deugers het grote probleemquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben wel benieuwd of mensen die normaliter een kleurtje zouden moeten hebben maar de pech hebben albino te zijn ook mee mogen doen. identificeer je jezelf dan nog steeds als een mens van kleur of een albino. Lastig.
Wit tegen zwartquote:Op donderdag 22 augustus 2024 20:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Raar. Dus jij acht events waar sommige groepen op basis van hun huidskleur worden aangespoord mee te doen, of zelfs hele groepen worden gecreëerd op basis van zulke onveranderlijke kenmerken, normaal?
'Schaken, speciaal voor mensen van kleur'
Nee, dit is niet normaal. Het is raciaal essentialistisch en nogal eng.
quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:56 schreef stavromulabeta het volgende:
We maken ons hier wel lekker druk om een evenement waar straks waarschijnlijk welgeteld 5 mensen meegaan.
Moet je voor de gein eens doen op JOOP.nl en dan witte man door elke willekeurige minderheid vervangen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 08:42 schreef Lemmeb het volgende:
We lachen er maar een beetje om, met z'n allen. Maar dit is natuurlijk gewoon kneiterhard racisme.
DÉ manier om vast te stellen dat dit gewoon kneiterhard racisme is, is door de 'kleuren' in het nieuwsbericht te verwisselen. Stel je de grote maatschappelijke verontwaardiging eens voor, als deze natuurwandeling uitsluitend voor blanken zou zijn!
quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:41 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus ik ben gedwongen seks te hebben met mannen.
Got it.
Het is ook best ingewikkeld hé, al die artikelen die met elkaar samenwerkenquote:Artikel 11
Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
Ik hoop dat het gaat stortregenen.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:21 schreef vacuum1 het volgende:
'Het vogelaarscollectief Flock Together organiseert een natuurwandeling in Utrecht die alleen bedoeld is voor mensen van kleur. Daar is kritiek op, maar er is ook veel belangstelling. Alle beschikbare plekken zijn al vergeven. Zo staat op de website van Het Literatuurhuis.
Het exclusieve karakter van de wandeling heeft volgens de organisatoren te maken met de zogenoemde ‘zwarte ervaring’ van natuurwandelingen in het Westen. Het is een witte bedoeling, waarbij zwarte mensen zich vaak eenzaam voelen.
Daarom hebben de natuurliefhebbers Nadeem Perera en Ollie Olanipekun Flock Together opgericht. ‘Wat begon als een walk in the park groeide razendsnel uit tot een beweging waarin plezier en activisme samengaan – met inmiddels bijna 30.000 volgers en elke maand een natuurwandeling met grote groepen wandelaars’, schrijven ze zelf.
Tijdens de natuurwandeling door Utrecht worden ze geïnterviewd door de schrijver Babs Gons.
Op sociale media is ophef ontstaan over het exclusieve karakter van de wandeling. ‘Integratie via segregatie!’, foetert bijvoorbeeld auteur Henk Bakboord.
Op de website van Het Literatuurhuis wordt dat voor lief genomen. ‘Als we in onze communicatie te stellig zijn geweest, waardoor mensen zich beledigd en uitgesloten hebben gevoeld, dan spijt ons dat’, aldus Flock Together.'
https://dekanttekening.nl(...)or-mensen-van-kleur/
Ik ben benieuwd of er nu ook wandelingen komen exclusief voor blanken.
Deze organisatie loopt nota bene op publiek geld.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij heeft groot gelijk. Laat mensen zich gewoon organiseren zoals ze willen. Wat een gezeur, zeg.
Nee natuurlijk niet. Dan is het land te klein. Dat zou terecht zijn overigens, maar dat is nu niet anders.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zou deze meneer dat ook gezegd hebben als mensen wandelingen uitsluitend voor blanken organiseren?
Maar je hoeft er geen gemeenschapsgeld tegenaan te gooien.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, dat zou zeker gevoelig hebben gelegen. Des te meer reden om er niet aan mee te doen. Laten we toleranter zijn en mensen de vrijheid geven om zich te verenigen zoals ze willen, zolang ze er anderen geen schade mee berokkenen.
Precies. Als woke-ambtenaren niet alle wazige woke-initatieven aan het wokesubsidie-infuus leggen hoeven die woke-groepjes vervolgens niet dit soort aandachthoerderij acties uit te halen om maar te laten zien dat ze dat subsidie-infuus toch echt wel verdienen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 14:54 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Maar je hoeft er geen gemeenschapsgeld tegenaan te gooien.
Dat literature festival, niet die Flock Together waar alle ophef over isquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 14:48 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Deze organisatie loopt nota bene op publiek geld.
Ah: de Nederlandse taal beheersen ze ook al nietquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Technisch gezien heeft deze D66 man gewoon gelijk. De grondwet bind de overheid. Niet de burgers.
Maar er zijn wel regels mbt hoe bedrijven zich mogen opstellen richting verschillende groepen.
- Klanten en selectieve toegang (deze regel wordt bijvoorbeeld nu gebroken door women-only gyms maar niemand doet zijn best die regel na te leven)
- Leveranciers etc..
[ afbeelding ]
Dus het zou zomaar kunnen dit, ondanks dat het zum kotzen is... gewoon compleet legaal is.
POC = Piece Of Crap?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
- Leveranciers etc..
[ afbeelding ]
Ze organiseren het toch echt samen. Van hun eigen website:quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 15:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat literature festival, niet die Flock Together waar alle ophef over is
Ze stellen ook:quote:Er is ophef ontstaan omdat ILFU tijdens de festivaldag Exploring Stories samen met het Britse vogelaarcollectief Flock Together een natuurwandeling organiseert.
Hoezo 'uitgesloten gevoeld'? Mensen worden toch uitgesloten.quote:[...] Als we in onze communicatie te stellig zijn geweest, waardoor mensen zich beledigd en uitgesloten hebben gevoeld [...]
Zie post #150.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 15:30 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Ze organiseren het toch echt samen. Van hun eigen website:
[..]
Ze stellen ook:
[..]
Hoezo 'uitgesloten gevoeld'? Mensen worden toch uitgesloten.
https://ilfu.com/festival/ilfu-exploring-stories/flock-together
Het is een initiatief wat het hele jaar doorgaat en bij het festival komen tientallen zo niet honderd schrijvers en andere mafketels. Als dat gecancelled moet worden omdat ze met een loopclubje een fout maken (als het al een fout is) dan is dit wel heel woke hoorquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 15:30 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Ze organiseren het toch echt samen. Van hun eigen website:
[..]
Ze stellen ook:
[..]
Hoezo 'uitgesloten gevoeld'? Mensen worden toch uitgesloten.
https://ilfu.com/festival/ilfu-exploring-stories/flock-together
Tegen racisme zijn is niet iets wat aan ‘woke’ toebehoort. Het bestaat ook al veel langer.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 15:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is een initiatief wat het hele jaar doorgaat en bij het festival komen tientallen zo niet honderd schrijvers en andere mafketels. Als dat gecancelled moet worden omdat ze met een loopclubje een fout maken (als het al een fout is) dan is dit wel heel woke hoor
Als het al racisme is, dan moet je die Flock Together cancellen. En niet een festival wat al jaren bestaat en waar die FT een keer te gast zijn. Dat FT is een initiatief dat geen subsidie krijgt hoe hard men dat ook schreeuwt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 15:39 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Tegen racisme zijn is niet iets wat aan ‘woke’ toebehoort. Het bestaat ook al veel langer.
"progressieven" is ook al het antoniem van het eigen gedrag, hypocrieten.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:30 schreef RotatoR het volgende:
Geen idee of Flock Together in het VK subsidie krijgt. In Nederland werkt dit racistisch collectief in ieder geval samen met een organisatie die op gemeenschapsgeld draait. Lijkt me een prima moment om deze organisatie eens kritisch tegen het licht te houden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 15:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het al racisme is, dan moet je die Flock Together cancellen. En niet een festival wat al jaren bestaat en waar die FT een keer te gast zijn. Dat FT is een initiatief dat geen subsidie krijgt hoe hard men dat ook schreeuwt.
Ja, dat is ronduit idioot. Subsidies zijn sowieso kut.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 14:48 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Deze organisatie loopt nota bene op publiek geld.
Ik heb een rossige huid, ik kleur nauwelijks van zon. Ja misschien rood.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:47 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat je dit als historicus moet vragen is best wel schrijnendquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 02:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je hebt een seance gehouden om het hem te vragen?
De man heeft echter wel gelijk. De grondwet regelt het verkeer tussen staat en burger, niet tussen burgers. Het staat ieder in dit land op basis van de artikelen over vrijheid van meningsuiting, levensovertuiging en vereniging vrij een club te beginnen voor -noem eens- blanke homo hindoes uit Vriezenveen en de rest van hun medeburgers uit te sluiten / de moeder te discrimineren zolang daar geen geweld of smaad bij komt kijken.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:38 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[ twitter ]
D66: racisme mag wel, zolang het 'privé' gebeurt.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:38 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[ twitter ]
Deze tent wordt met overheidsgeld gesubsidieerd.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:46 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
De man heeft echter wel gelijk. De grondwet regelt het verkeer tussen staat en burger, niet tussen burgers. Het staat ieder in dit land op basis van de artikelen over vrijheid van meningsuiting, levensovertuiging en vereniging vrij een club te beginnen voor -noem eens- enkel blanke homo hindoes uit Vriezenveen en de rest van hun medeburgers uit te sluiten / de moeder te discrimineren zolang daar geen geweld of smaad bij komt kijken.
I know. Ironisch genoeg geschied de verdeling van subsidie ook op basis van racisme en discriminatie.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Deze tent wordt met overheidsgeld gesubsidieerd.
Kunnen ze ook eens voelen wat het is als een blanke man over de Haagse markt looptquote:Het is een witte bedoeling, waarbij zwarte mensen zich vaak eenzaam voelen.
En ik dacht altijd dat die linkse clubjes zo erg voor diversiteit warenquote:Ook: ik ervaar eenzaamheid zolang er mensen zijn die niet op mij lijken
"Deze markt is alleen voor witte mensen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:58 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Kunnen ze ook eens voelen wat het is als een blanke man over de Haagse markt loopt
'Diversiteit' in die kring betekent vooral: alles behalve blank.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 20:01 schreef Oud_student het volgende:
[..]
En ik dacht altijd dat die linkse clubjes zo erg voor diversiteit waren
Daar komt nog eens bij dat wandelen in de natuur juist vaak iets is wat je doet om van andere mensen weg te komen, ongeacht de huidskleur.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het exclusieve karakter van de wandeling heeft volgens de organisatoren te maken met de zogenoemde ‘zwarte ervaring’ van natuurwandelingen in het Westen. Het is een witte bedoeling, waarbij zwarte mensen zich vaak eenzaam voelen.
Wie is hier nu met huidskleur bezig, eigenlijk?
"Ik kan niet genieten van de natuur want ik zie te weinig mensen van dezelfde kleur als ik op het wandelpaadje. Ook: ik ervaar eenzaamheid zolang er mensen zijn die niet op mij lijken."
Sneuneus.
Huidskleur is dan ook in bepaalde hoek vooral big business en een fijn verdienmodel.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 20:07 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Daar komt nog eens bij dat wandelen in de natuur juist vaak iets is wat je doet om van andere mensen weg te komen, ongeacht de huidskleur.
In het twitterdraadje dat ik aanhaalde hebben ze het inderdaad wel nog over de legaliteit of illegaliteit hiervan. Wat mij vooral tegen het hoofd stoot is de laconieke houding van het raadslid ten opzichte van racisme. Ik vind het verder ook wel vrij ironisch en pijnlijk wat betreft de discussie omtrent ‘institutioneel racisme’ dat dit met belastinggeld betaald wordt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:50 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
I know. Ironisch genoeg geschied de verdeling van subsidie ook op basis van racisme en discriminatie.
Daar zou je overigens een mooie zaak van kunnen maken, zeker omdat het hier geld van de overheid betreft en die mag volgens de grondwet dan weer niet discrimineren.
Dit legaliteit ervan hangt af van hoe de overheid omgaat met het subsidiëren van andere clubjes gebaseerd op kleur. Op basis van de grondwet zou de oprichter van "Natuurvereniging de Witte Wandelaars - wandelingen voor blanken naar de blanke top der duinen" nu óók subsidie moeten kunnen krijgen. Weigert de overheid dit, dan maakt ze in het uitdelen van subsidie onrechtmatig onderscheid (namelijk op basis van huiskleur: clubjes voor zwarten wel, clubjes voor witten niet) tussen burgers en discrimineert.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 20:10 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
In het twitterdraadje dat ik aanhaalde hebben ze het inderdaad wel nog over de legaliteit of illegaliteit hiervan. Wat mij vooral tegen het hoofd stoot is de laconieke houding van het raadslid ten opzichte van racisme. Ik vind het verder ook wel vrij ironisch en pijnlijk wat betreft de discussie omtrent ‘institutioneel racisme’ dat dit met belastinggeld betaald wordt.
quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 21:01 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dit legaliteit ervan hangt af van hoe de overheid omgaat met het subsidiëren van andere clubjes gebaseerd op kleur. Op basis van de grondwet zou de oprichter van "Natuurvereniging de Witte Wandelaars - wandelingen voor blanken naar de blanke top der duinen" nu óók subsidie moeten kunnen krijgen. Weigert de overheid dit, dan maakt ze in het uitdelen van subsidie onrechtmatig onderscheid (namelijk op basis van huiskleur: clubjes voor zwarten wel, clubjes voor witten niet) tussen burgers en discrimineert.
Nu zijn er in NL naar mijn weten geen clubs die zich zuiver richten op blanken, en alle subsidie rondom dit thema gaat dus primair naar clubjes voor "mensen van kleur". Er zal zelfs geen beleid zijn specifiek voor clubjes van blanken (ervanuit gaande dat blank hier niet als kleur bedoeld wordt). Dat op zichzelf ís al institutioneel racisme als je heel principieel gaat zijn, maar waarschijnlijk weten we het niet omdat de kwestie zich in praktijk niet voordoet.
In theorie zou de eerste weigering om clubs / verenigingen "slegs voor blanken" te subsidiëren op institutioneel racisme wijzen, omdat het feitelijk zou bewijzen dat de overheid probleemloos verenigingen subsidieert voor mensen van kleur, maar voor die voor blanken (systematisch) niet.
Fingers crossed dat dat constitutioneel hof er komt, want dan slaat deze Woke drek onmiddelijk kapot op de rotsen der grondwet.
quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 15:05 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Precies. Als woke-ambtenaren niet alle wazige woke-initatieven aan het wokesubsidie-infuus leggen hoeven die woke-groepjes vervolgens niet dit soort aandachthoerderij acties uit te halen om maar te laten zien dat ze dat subsidie-infuus toch echt wel verdienen.
Klopt, wit is ook geen kleur overigens, maar dat wordt door mensen van kleur vaak wel eens vergeten Ook daarin vindt racisme plaats, want je hebt volgens die club dus kleur..... Of geen kleur.. (lees: wit).. Gek toch?quote:
bomen klimmen, beetje knabbelen aan blaadjes.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:34 schreef RamboDirk het volgende:
Niet als een kameleon?quote:Op zondag 25 augustus 2024 12:22 schreef Resistor het volgende:
Als ik niet te lang in de zon heb gezeten ben ik bruin.
Als ik wel te lang in de zon heb gezeten ben ik rood.
Als ik het aan mijn lever heb ben ik geel.
Als ik het benauwd heb word ik blauw-paars.
Ik identificeer mijzelf ook als kleurling
quote:Op zondag 25 augustus 2024 12:22 schreef Resistor het volgende:
Als ik niet te lang in de zon heb gezeten ben ik bruin.
Als ik wel te lang in de zon heb gezeten ben ik rood.
Als ik het aan mijn lever heb ben ik geel.
Als ik het benauwd heb word ik blauw-paars.
Ik identificeer mijzelf ook als kleurling
Misschien kan je een wandeling voor alleen halfbloedjes organiseren. Moet je er wel even bij vermelden dat mensen die zich identificeren als halfbloedjes ook mee mogen doen, dan is het geen probleem.quote:Op zondag 25 augustus 2024 18:58 schreef ems. het volgende:
En ik als halfbloed val weer mooi tussen wal en schip. Geen wandelingen voor mij
Zwart en wit zijn volgens de wetenschappelijke consensus geen kleuren idd.quote:
Wit geen kleur en zwart alle kleuren of iets in die strekking.quote:Op zondag 25 augustus 2024 19:03 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Zwart en wit zijn volgens de wetenschappelijke consensus geen kleuren idd.
quote:Op donderdag 22 augustus 2024 18:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Die zwarten krijgen de wolvenroute.
En dat je dat moet uitleggen, laat zien dat een hoop mensen het niet snappen wat racisme echt is.quote:Op zondag 25 augustus 2024 18:15 schreef RealistAtheist het volgende:
Moet je jezelf nu eens voor de geest halen wat er gebeurd was als er een natuurwandeling alleen voor blanken georganiseerd was. Dan waren alle deugers over elkaar heen gebuiteld om er maar zoveel mogelijk schande van te spreken. Er zou een shitstorm opgestoken zijn van ongekende proporties (en terecht overigens). En nee, een twitterdraadje en een discussie hier op fok is geen shitstorm. Andersom zou dit bij het NOS-journaal opgepikt zijn. Zouden rtl-boulevard er niet over uitgepraat raken. Zouden er letterlijk Kamervragen gesteld zijn.
Dit mijn lieve mensen is gewoon 100% walgelijk racisme in zijn allerzuiverste vorm. Jij hebt het verkeerde kleurtje dus jij mag niet meedoen. Bizar dat dit kan.
De laatste groep heeft vaker te maken met segregatie.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:34 schreef RamboDirk het volgende:
Had je iets anders verwacht dan?quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:34 schreef Mubassie het volgende:
Het valt ook wel op dat je bepaalde figuren in dit topic niet ziet terwijl zij overal als eerste "racisme" roepen als de bruine mens in het nadeel is.
Ik identificeer me als persoon van kleur: wit.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Van de website:
Voor deze wandeling moedigen we specifiek mensen aan zich in te schrijven die zich identificeren als persoon van kleur,
Uhm tsja
Blankquote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik identificeer me als persoon van kleur: wit.
Ik ben ook getint. Lekker man, die zon de laatste weken!quote:Op woensdag 28 augustus 2024 22:18 schreef Pendule het volgende:
Lekker al dat tuig jouw land binnen blijven halen. Gedwongen Nederlandse cultuur volgen.
Anti-klacht: ik mag lekker wel mee want ik ben getint. Modderfokkertjes Nederlandse ja knikkers!
Dat klopt als een bus dit.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:34 schreef Mubassie het volgende:
Het valt ook wel op dat je bepaalde figuren in dit topic niet ziet terwijl zij overal als eerste "racisme" roepen als de bruine mens in het nadeel is.
Laten we ze taggen. Hoog tijd dat we namen en rugnummers aan dit soort types gaan hangen.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:34 schreef Mubassie het volgende:
14 dagen Chersonisos.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:08 schreef Boca_Raton het volgende:
Waar slaat dat überhaupt op ‘mensen van kleur’?
Je mag alles zeggen, maar "wit" is zo'n term die de samenleving is opgedrongen.quote:
Ja maar ik word zo moe van alles wat ik niet (meer) mag zeggen. Het is zo krampachtig.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:28 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Je mag alles zeggen, maar "wit" is zo'n term die de samenleving is opgedrongen.
Zie post #150 en #179 over waarom dit in de aandacht is.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:08 schreef Boca_Raton het volgende:
Waar slaat dat überhaupt op ‘mensen van kleur’?
Er staan veel ‘wokes’ in de tekst. Dat is oprecht te moeilijk voor mijquote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:44 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Zie post #150 en #179 over waarom dit in de aandacht is.
Maar wit is technisch gezien helemaal geen kleurquote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kijk, dat vind ik nou van "wit".quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:36 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja maar ik word zo moe van alles wat ik niet (meer) mag zeggen. Het is zo krampachtig.
Nou, ik draag een witte broek. Hoe moet ik ‘m anders omschrijven…?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:49 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Maar wit is technisch gezien helemaal geen kleur
Hoe bedoel je.. ?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:54 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Kijk, dat vind ik nou van "wit".
Als wit. Vandaar technisch gezien is het geen kleur. Maar gebruiken we het als kleur omdat anders communicatie beetje onhandig isquote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:55 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, ik draag een witte broek. Hoe moet ik ‘m anders omschrijven…?
Ah oké, ik snap je.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:57 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Als wit. Vandaar technisch gezien is het geen kleur. Maar gebruiken we het als kleur omdat anders communicatie beetje onhandig is
Chat gpt uitleg. Die kan het wat beter verwoorden dan ik:quote:
quote:Precies! Zwart en wit hebben een bijzondere status in de wereld van kleuren, en mensen die zeggen dat zwart en wit geen kleuren zijn, hebben technisch gezien een punt, afhankelijk van de context:
Zwart: In de context van licht is zwart de afwezigheid van alle licht. Het is wat je ziet wanneer er geen licht is dat je ogen bereikt. In termen van pigmenten, zoals in verf, wordt zwart vaak gemaakt door veel verschillende kleuren te mengen totdat het meeste licht wordt geabsorbeerd, waardoor er weinig tot geen licht wordt teruggekaatst naar je ogen. Vanuit dit perspectief kun je zeggen dat zwart geen "kleur" is, maar eerder de afwezigheid van licht.
Wit: Zoals eerder genoemd, is wit in termen van licht de combinatie van alle zichtbare golflengten van licht. Het is dus eigenlijk alle kleuren samen. In pigmenten is wit het tegenovergestelde van zwart, want wit reflecteert alle licht, in plaats van het te absorberen. Hoewel wit technisch gezien geen "enkele" kleur is, wordt het vaak wel zo gezien in praktische toepassingen.
Dus, ja, mensen die zeggen dat zwart en wit geen kleuren zijn, hebben technisch gezien gelijk, vooral als je vanuit een wetenschappelijk perspectief kijkt. Maar in het dagelijkse leven en in veel andere contexten worden zwart en wit wel als kleuren beschouwd, simpelweg omdat het handig is om ze zo te beschrijven.
Ja, het is duidelijk: zwart en wit zijn eigenlijk geen kleuren maar voor het gemak duiden we er dingen mee aan.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:00 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Chat gpt uitleg. Die kan het wat beter verwoorden dan ik:
[..]
Precies. En als mensen dan beginnen over “mensen van kleur” dan komt dat net over alsof de “witten” er niet bij mogen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:49 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Maar wit is technisch gezien helemaal geen kleur
Zwarten ook niet, want zwart is ook geen kleur.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:28 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Precies. En als mensen dan beginnen over “mensen van kleur” dan komt dat net over alsof de “witten” er niet bij mogen.
Dat is vooral een heel lelijk anglicisme. Een van de gevolgen van het een op een willen importeren van Amerikaans activisme.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:28 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Precies. En als mensen dan beginnen over “mensen van kleur” dan komt dat net over alsof de “witten” er niet bij mogen.
Klopt helemaal.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is vooral een heel lelijk anglicisme. Een van de gevolgen van het een op een willen importeren van Amerikaans activisme.
Wit en zwart zijn geen kleuren is mij altijd geleerdquote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, bedoel je dat jij op je tandvlees loopt als je ‘wit’ gebruikt? Maar waarom is dat?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:11 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
... euh... welk deel snap je niet?
Nee, juist het laatste deel van je reactie: "het is zo krampachtig".quote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, bedoel je dat jij op je tandvlees loopt als je ‘wit’ gebruikt? Maar waarom is dat?
Maar waar geef jij de voorkeur aan?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:11 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nee, juist het laatste deel van je reactie: "het is zo krampachtig".
Dat vind ik dus ook van dat "wit" (voor huidskleur). Of überhaupt dat "mensen van kleur".
Misschien wel een nieuwe term? Maar anders gewoon "blank" en "zwart" en "Arabisch" en "Indiaas" en "Aziatisch" of zo...quote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar waar geef jij de voorkeur aan?
Arabisch, Indiaas en Aziatisch: ja prima. Maar ik heb begrepen dat blank niet meer mag noch zwart. De laatsten zijn inmiddels ‘mensen van kleur’. Voor zolang dat duurt.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:21 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Misschien wel een nieuwe term? Maar anders gewoon "blank" en "zwart" en "Arabisch" en "Indiaas" en "Aziatisch" of zo...
Ja precies, want zijn wij geen kleur dan? Dat was toch juist het probleem van blank?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Arabisch, Indiaas en Aziatisch: ja prima. Maar ik heb begrepen dat blank niet meer mag noch zwart. De laatsten zijn inmiddels ‘mensen van kleur’. Voor zolang dat duurt.
Ik zou het niet weten. Ik loop in ieder geval op mijn tandvlees als ik een ‘mens van kleur’ moet aanspreken. Jij ook?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:42 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ja precies, want zijn wij geen kleur dan? Dat was toch juist het probleem van blank?
Perzik en bruin? Europees en Afrikaans? (Maar wat doen we dan met halfbloed?)
Licht en donker?
Dat is natuurlijk de bedoeling van deze subsidie-infuus club.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:28 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als ik moet spreken VAN "mens van kleur" wel ja.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Ik loop in ieder geval op mijn tandvlees als ik een ‘mens van kleur’ moet aanspreken. Jij ook?
I see what you did there.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:10 schreef TAmaru het volgende:
Ik ga deze wandeling gewoon negeren.
Is met alles zo.quote:
Die schrijvers van de Volkskrant zijn ook compleet doordrongen van hun slachtofferroldenken. Het valt nog mee dat ze het niet nog verder toespitsen tot blanke hetero mannen, daar vrouwen en homoseksuelen net als de benedenklasse en gekleurden in hun ogen ook altijd slachtoffer zijn. Walgelijke lui, en doorgaans de grootste stereotyperende figuren in de gehele samenleving die denken vanuit hun superioriteit de armlastige slachtoffers die zelf niets kunnen erbovenop te helpen.quote:Op zondag 6 oktober 2024 10:07 schreef matthijst het volgende:
Fuckin pussies.
Een generatie van gekwetste zwakkelingen.
Fijne tekst ook. Omgedraaid zou je kritiek krijgen:
Wees niet bang voor al die omhooggevallen zwarte lui uit de midden- en bovenklasse die hun neus voor je ophalen als je door hun straat loopt’.
quote:
NIet echt een inheemse soort...quote:Ik was erbij toen ruim dertig mensen van kleur zich langs een gracht vergaapten aan halsbandparkieten, kauwtjes en een puttertje. Ik hield me desgevraagd op de achtergrond.
Yeah, right...quote:Derhalve was ik een van de drie deelnemers die hoorden hoe een witte man bij het passeren van de sliert gekleurde vogelkijkers net te hard tegen zijn vrouw zei: ‘Is het al weer Sinterklaas?’
Klaarblijkelijk heb ik recent ook op jouw pik getrapt, mooi.quote:Op zondag 6 oktober 2024 14:05 schreef opgebaarde het volgende:
Alsof jij ooit een artikel van de volkskrant gelezen hebt
Want onder de blanke bevolking zijn vogelzoekers wel helemaal hip en cool? Tuurlijk niet. Zowat iedereen die ik hier in het bos zie rondwandelen met verrekijker en fototoestel is grijs en lijkt vaste klant bij Bever en de ANWB kledingafdelingen. Ze zijn niet hip, en wat boeit het? Als je het ook een leuke hobby vindt ga je je gang maar. Evenzo zijn hier geloof ik geen hordes woeste blanke inboorlingen die geen mensen met een kleurtje in het bos zouden dulden.quote:Ze richtten Flock Together op, een beweging voor mensen van kleur om gezamenlijk de natuur op te zoeken. Waarom die dat niet allang deden? Vogels kijken was in hun kringen niet ‘cool’, ‘het beeld dat erbij hoorde was oud, wit en ingedut’, schrijft Olanipekun in hun boek Outsiders – De natuur is van jou.
Niemand kan beter de Volkskrant lezen. Het betreft helaas een bolwerk van progressief linkse propaganda dat men probeert te presenteren als neutraal en objectief.quote:Op zondag 6 oktober 2024 14:05 schreef opgebaarde het volgende:
Alsof jij ooit een artikel van de volkskrant gelezen hebt
Het is uiteraard allemaal onzin. De natuur is er voor iedereen, ook voor mensen van kleur.quote:Op zondag 6 oktober 2024 14:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Want onder de blanke bevolking zijn vogelzoekers wel helemaal hip en cool? Tuurlijk niet. Zowat iedereen die ik hier in het bos zie rondwandelen met verrekijker en fototoestel is grijs en lijkt vaste klant bij Bever en de ANWB kledingafdelingen. Ze zijn niet hip, en wat boeit het? Als je het ook een leuke hobby vindt ga je je gang maar. Evenzo zijn hier geloof ik geen hordes woeste blanke inboorlingen die geen mensen met een kleurtje in het bos zouden dulden.
De "drempels" hier lijken vooral imaginair.
Als er heel erg veel waarde wordt gehecht aan de mening van anderen over je hobby is dat toch vooral een individueel probleem. Hele volkstammen hier loeren naar schichtige beestjes, laten modeltreinen stipter dan de werkelijke NS rondjes rijden op zolder, acteren een paar keer per jaar rond de meidagen alsof ze ongenode Duitse bezoekers zijn, of verzamelen muziek van een soort zingende Griekse tent. Allemaal niet cool, toch doen ze het en niemand belemmert hen dat fysiek.quote:Op zondag 6 oktober 2024 14:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand kan beter de Volkskrant lezen. Het betreft helaas een bolwerk van progressief linkse propaganda dat men probeert te presenteren als neutraal en objectief.
[..]
Het is uiteraard allemaal onzin. De natuur is er voor iedereen, ook voor mensen van kleur.
Maar omdat binnen bepaalde kringen mensen van kleur als structurele slachtoffers zonder zelfbeschikking worden gezien, wordt er bij alles het idee gewekt dat er zogenaamd een vorm van systematische uitsluiting is.
Of het nu over sport, de wetenschap, het onderwijs, de media, de publieke sector, de privaatsector of dus natuur gaat. Overal hebben mensen van kleur het zogenaamd hartstikke moeilijk en moeten ze speciale privileges krijgen of via quota's binnen worden geholpen. Deze polariserende identiteitspolitiek verdeeld de samenleving steeds verder.
57 duimpjes omhoog, mooi mooi.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:30 schreef RotatoR het volgende:
Dat zal het zijnquote:Op zondag 6 oktober 2024 14:29 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk heb ik recent ook op jouw pik getrapt, mooi.
Hekel aan mensen die in plaats van ‘een … bedoening’ schrijven ‘een … bedoeling’.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:21 schreef vacuum1 het volgende:
'Het vogelaarscollectief Flock Together organiseert een natuurwandeling in Utrecht die alleen bedoeld is voor mensen van kleur. Daar is kritiek op, maar er is ook veel belangstelling. Alle beschikbare plekken zijn al vergeven. Zo staat op de website van Het Literatuurhuis.
Daarom hebben de natuurliefhebbers Nadeem Perera en Ollie Olanipekun Flock Together opgericht. ‘Wat begon als een walk in the park groeide razendsnel uit tot een beweging waarin plezier en activisme samengaan – met inmiddels bijna 30.000 volgers en elke maand een natuurwandeling met grote groepen wandelaars’, schrijven ze zelf.
Tijdens de natuurwandeling door Utrecht worden ze geïnterviewd door de schrijver Babs Gons.
Op sociale media is ophef ontstaan over het exclusieve karakter van de wandeling. ‘Integratie via segregatie!’, foetert bijvoorbeeld auteur Henk Bakboord.
Op de website van Het Literatuurhuis wordt dat voor lief genomen. ‘Als we in onze communicatie te stellig zijn geweest, waardoor mensen zich beledigd en uitgesloten hebben gevoeld, dan spijt ons dat’, aldus Flock Together.'
https://dekanttekening.nl(...)or-mensen-van-kleur/
Ik ben benieuwd of er nu ook wandelingen komen exclusief voor blanken.
Alsof jouw Telegraaf, Geenstijl en Elsevier (ken ik nauwelijks) wel objectief zijnquote:Op zondag 6 oktober 2024 14:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand kan beter de Volkskrant lezen. Het betreft helaas een bolwerk van progressief linkse propaganda dat men probeert te presenteren als neutraal en objectief.
Nog iets inhoudelijks toe te voegen of blijf je erbij dit topic alleen te misbruiken om je eigen achterlijkheid wereldkundig te maken?quote:
Omdat ze anders niet doorlopen?quote:
Ook als ze de boswandeling doen?quote:Op zondag 6 oktober 2024 14:49 schreef Twiitch het volgende:
Als ik een groep negers hier in het bos zie dan bel ik de politie hoor.
Het was toch geen neger-only wandeling?quote:Op zondag 6 oktober 2024 14:49 schreef Twiitch het volgende:
Overigens is de terminologie niet juist. Natuurkundig gezien is zwart geen kleur en wit bevat juist alle kleuren.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:47 schreef Ericr het volgende:
[..]
Of de plantagehouder.quote:Op zondag 6 oktober 2024 14:49 schreef Twiitch het volgende:
en dan wel even erbij roepen dat white lives matter! ;-) Rapen gaar enzo. (spreekwoordelijke rapen)quote:Op donderdag 22 augustus 2024 18:15 schreef SugeLucky het volgende:
Als er een wandeling voor alleen blanken zou worden georganiseerd dan zou de wereld te klein zijn..
Meten met twee maten zoals zo vaak.
Zwarte mensen maken uit hoe we zwarte mensen noemen, en ook hoe we blanken zouden moeten noemen.quote:Op zondag 6 oktober 2024 19:32 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat is er mis met de term ‘kleurling’? Beledig ik dan iemand?
Dat lijkt wel zo ja.quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zwarte mensen maken uit hoe we zwarte mensen noemen, en ook hoe we blanken zouden moeten noemen.
Nee. De bewoording is zorvuldig gekozen: iedereen heeft een kleur, dus iedereen mag meedoen.quote:Op zondag 6 oktober 2024 18:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Het was toch geen neger-only wandeling?
Iedereen van kleur kon meewandelen. Indo's, Marokkanen, Aziaten. Alles wat niet blank was, bij mijn weten.
Volgens mij is dat later aangepast. Die bewoording was in het begin anders, vandaar die ophef.quote:Op maandag 7 oktober 2024 08:07 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Nee. De bewoording is zorvuldig gekozen: iedereen heeft een kleur, dus iedereen mag meedoen.
Voor de rest: zie post #150.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |