SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Hij doet eerst wel research voordat hij een video plaatstquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:53 schreef LethalNinja het volgende:
Heeft even geduurd voor de Kurks update kwam. Ik denk dat Zelenski nog gelukkig zou worden van deze update van History Legends (omdat nu ook de Russen wat vaker belachelijk worden gemaakt). Eigenlijk veel lof voor de slaagde invasie, toelichting hoe dat gelukt is icm diverse videobeelden van diverse militaire eenheden die de grens over zijn gegaan.
Klopt, heb via hem ook veel geleerd over hoe Hamas zoveel schade kon aanrichten op oktober. Zit veel info in, tegelijkertijd ben ik kritisch en heeft hij ook vaak updates geplaatst waarbij hij vooral focuste op de successen van Rusland en die van Oekraïne niet noemde of bagataliseerde (ik snap dus dat sommige zeggen, f*ck History legends)quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:58 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Hij doet eerst wel research voordat hij een video plaatst
Het verschil tussen om de stad vechten of hem meteen peren.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:52 schreef ExTec het volgende:
Hoe oekraine een achtergelaten rus tank gaat halen. Het contrast is best groot, alles ziet er normaal maar zeer rustig uit. Niet ruines zoals het er uit ziet als rus weer een stad heeft "bevrijd".
[ x ]
Het beste legers is een leger met recente vechtervaringquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als Oekraïne in een verre toekomst ooit bij de NAVO zou komen hebben ze wel het meest inventieve, ervaren en flexibele leger van de hele NAVO.
Het is niet voor niets dat bedrijven in o.a. de US voor de oorlog al zoveel Oekraïners in dienst hadden (ICT / techniek) want innovatie en kennis is er wel.
Koersk in NAVO-gebied?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het beste legers is een leger met recente vechtervaringDe komende jaren gaat Oekraïne ons heel veel kunnen leren
Idd, NATO is Rusland binnen gevallenquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 09:29 schreef koemleit het volgende:
[..]
Lol.
In Maart 2022 kregen we dezelfde waarschuwingen voor het leveren van helmen.
Nu staan "we" op Russisch grondgebied en waarschuwen ze nog steeds voor een wereldoorlog en nuclear inferno.
De afstand tussen Navo landen en de Russische grens wordt juist groter.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Idd, NATO is Rusland binnen gevallen
Ik moet U meedelen dat ik reageerde op een post in het vorige deel, maar de quote had een trein later, merkte ik.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
De afstand tussen Navo landen en de Russische grens wordt juist groter.
Nouja, hoe leg je een Rus uit dat dit niet het geval is? Schijnen challengers, Abrams en Bradleys rond te rijden. Wellicht zelfs incidenteel F16's.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Idd, NATO is Rusland binnen gevallen
En vergeet de helmen en scherfvesten niet!quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nouja, hoe leg je een Rus uit dat dit niet het geval is? Schijnen challengers, Abrams en Bradleys rond te rijden. Wellicht zelfs incidenteel F16's.
Klonk 1,5 jaar geleden als bizarre Russische propaganda.
Maar de Russen doen alsof er Pools, Frans en Engels gesproken wordt, terwijl er alleen Oekraïens (en Russisch) gesproken wordt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nouja, hoe leg je een Rus uit dat dit niet het geval is? Schijnen challengers, Abrams en Bradleys rond te rijden. Wellicht zelfs incidenteel F16's.
Ik kan me wel voorstellen dat een hoop westerse huurlingen warmdraaien voor zo'n kruistocht in Rusland. Valt dus niet helemaal uit te sluiten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar de Russen doen alsof er Pool, Frans en Engels gesproken wordt, terwijl er alleen Oekraïens (en Russisch) gesproken wordt.
Laat maar zien dan.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat een hoop westerse huurlingen warmdraaien voor zo'n kruistocht in Rusland. Valt dus niet helemaal uit te sluiten.
Meen hier ook een dergelijk bericht gelezen te hebben.
Het Russisch van de meeste Ukrainers is beter dan dat van de gemiddelde Rus. W.d.b. is de situatie alleen maar verbeterd.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar de Russen doen alsof er Pool, Frans en Engels gesproken wordt, terwijl er alleen Oekraïens (en Russisch) gesproken wordt.
Ik meen dat Rusland kapot gaat aan de oorlog in Ukraine (en Rusland)quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat een hoop westerse huurlingen warmdraaien voor zo'n kruistocht in Rusland. Valt dus niet helemaal uit te sluiten.
Mooi zoquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik meen dat Rusland kapot gaat aan de oorlog in Ukraine (en Rusland)
Ja, er wordt ze een zwaar onrecht aangedaan!quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We hebben de afgelopen weken herhaaldelijk kunnen horen, van russen zelf, dat het pensioen van sommige russen slechts 13.000 roebels kan zijn (=130 eurodollar). Staats pensjoen is tegenwoordig 23.000 roebel (230 eurodollar)quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:05 schreef ExTec het volgende:
En dat van je riante salaris van wel 250 euri's.
In 1 van de laatste posten van het vorige topic had iemand een filmpje van youtube geplaatst van een journaliste die de grens over ging om met wat lokalen te praten. In het begin van het filmpje was ze ook bij een stuk geschoten grenspost geweest waar nog lijken lagen in de gebouwen. Volgens mij is dat deze grenspost uit dit filmpje.quote:
Het schijnt dat er nog wel wat witgoed van rus bodem bestaat, electronica natuurlijk niet, dus kwestie van tijd voordat retailers van electronica opheffingsuitverkoop gaan doen en daarna de deuren sluiten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:11 schreef oheng het volgende:
Oh en ik herhaal mezelf eens, maar inmiddels zijn er maximum prijzen ingesteld voor bepaalde witgoed en electonica. Wat een hilarisch slecht idee is.
Ik gebruik het woord electronica losjes. Denk aan een "russische" webcam die vol zit met chinese onderdelen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het schijnt dat er nog wel wat witgoed van rus bodem bestaat, electronica natuurlijk niet, dus kwestie van tijd voordat retailers van electronica opheffingsuitverkoop gaan doen en daarna de deuren sluiten.
Is Noord-Korea Oekraïne met raketten aan het beschieten?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oekraïne wordt inderdaad beschoten met Noord-koreaanse raketten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Is Noord-Korea Oekraïne met raketten aan het beschieten?
Dat vroeg hij inderdaad niet.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:57 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oekraïne wordt inderdaad beschoten met Noord-koreaanse raketten.
Dus Noord-Korea vecht tegen Oekraïne?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:57 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oekraïne wordt inderdaad beschoten met Noord-koreaanse raketten.
Daar zou je best een lans voor kunnen breken.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus Noord-Korea vecht tegen Oekraïne?
En omdat sommige rus tanks franse thermal sights hebben, is frankrijk natuurlijk ook aan het vechten tegen oekraine?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar zou je best een lans voor kunnen breken.
Als ze daarmee schieten op AMX-10RC's, dan is het een burgeroorlog in Frankrijk.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
En omdat sommige rus tanks franse thermal sights hebben, is frankrijk natuurlijk ook aan het vechten tegen oekraine?
Allemaal nutteloze semantics.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
En omdat sommige rus tanks franse thermal sights hebben, is frankrijk natuurlijk ook aan het vechten tegen oekraine?
Ze gebruiken vooral Sovjet/Russisch materieel.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Allemaal nutteloze semantics.
Feit is dat er een offensieve operatie gaande is op Russisch grondgebied. In hoofdzaak mogelijk gemaakt door westers materieel.
Een narratief wat al heel lang door de Russen gepushed wordt.
Weet je het zeker? Heb net nog beelden gepost waarin de Russen een eigen konvooi naar de klote schieten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:19 schreef ach het volgende:
Er zijn nu ook beelden van een heel Oekraïens convooi dat kapot wordt geschoten door een BTR in Kursk. Ze nemen wel risico's vind ik.
Achtergelaten Bradleys en Leos zijn geen soviet materieel.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze gebruiken vooral Sovjet/Russisch materieel.
Ja, zelfs een blinde en dove bij wie de tast nog werkt, weet idd dat het westen materiel heeft geleverd, ja. Het is niet alsof er serieuze pogingen zijn gedaan om dat geheim te houden ofzoquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Allemaal nutteloze semantics.
Feit is dat er een offensieve operatie gaande is op Russisch grondgebied. In hoofdzaak mogelijk gemaakt door westers materieel.
Een narratief wat al heel lang door de Russen gepushed wordt.
Ik heb geen enkele bradley of leopard gezien. Enige westerse wat ik zie in kursk zijn humvees.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Achtergelaten Bradleys en Leos zijn geen soviet materieel.
Strykers sowieso ook. En volgens mij werden ook Challengers genoemd op de BBC.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele bradley of leopard gezien. Enige westerse wat ik zie in kursk zijn humvees.
Daarbij ontgaat me nog steeds waarom het uberhaupt van belang is.
Maar qua trollen ben je nu blijkbaar afgedaald naar het volstrekt irrelevante punt dat het blijkbaar slecht is dat oekraine in kursk aan het huishouden is, met westers materiel, omdat dat wat paranoide orcs wellicht "gelijk" geeft?
Lekker belangrijk
En dan denk je niet. Laat ik die beelden dan ff delenquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:19 schreef ach het volgende:
Er zijn nu ook beelden van een heel Oekraïens convooi dat kapot wordt geschoten door een BTR in Kursk. Ze nemen wel risico's vind ik.
Ja ik had alleen een reddit link ik wist niet of dat mochtquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 15:06 schreef over_hedge het volgende:
[..]
En dan denk je niet. Laat ik die beelden dan ff delen
Ban in 5...4...quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 15:11 schreef ach het volgende:
[..]
Ja ik had alleen een reddit link ik wist niet of dat mocht
https://www.reddit.com/r/(...)btr_fire_kursk_14th/
Wat doe je??!?!?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 15:11 schreef ach het volgende:
[..]
Ja ik had alleen een reddit link ik wist niet of dat mocht
https://www.reddit.com/r/(...)btr_fire_kursk_14th/
Heb ook beelden van een Duitse Marder die werd afgevoerd.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 15:06 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Strykers sowieso ook. En volgens mij werden ook Challengers genoemd op de BBC.
Every soldier is a rifleman.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 16:03 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Voor wie zich afvraagt, maar die reserves die in Kursk worden ingezet, wie zijn dat dan?
Nou onder andere mecaniciens van militaire vliegtuigen
Nee.quote:
Zijn die niet te licht?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 16:42 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nee HIMARS, 4e keer was het raak.
WEet ik eerlijk gezegd niet, maar tis wel duidelijk dat Oekraine dit was, dit is zeer gunstig voor hen.quote:
En dat is? Destabilisatie?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 16:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee.
We beginnen langzaam een idee te krijgen wat oekraine nou echt wil.
Want dit soort bruggen opblazen bemoeilijkt hun eigen voortgang ook, als ze tenminste die kant op zouden willen.
Nou, gezien kursk lijkt het dus op daar wat pakken en zich ingraven, voor de langere termijn.quote:
Vind dat maar een rare strategie, dat kost toch veel te veel 'resources'? En je geeft je momentum op. Als de Russische inwoners weg zijn (of niet, want wat kan Putin dat schelen), kan Rusland volle bak gaan bombarderen daarquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 16:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou, gezien kursk lijkt het dus op daar wat pakken en zich ingraven, voor de langere termijn.
Als je voorwaarts wil, ga je die bruggen bewaken, niet opblazen.
Dat hoeft niet per se, al kan dat zeker, amar ik vermoed dit meer is om de russen over die hele linie de rivier over te dwingen zodat korenevo redelijk simpel over kan genomen worden net als het vrij grote terrein zuiden ervan. Wat ook gelijk weer veel meer veilige aanvoerlijnen naar het meer noordelijke front geeft.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 16:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou, gezien kursk lijkt het dus op daar wat pakken en zich ingraven, voor de langere termijn.
Ik heb de afgelopen dagen al meer langs zien komen dat oekraine een "sanitary zone" wil, om te voorkomen dat sumi gebombardeerd wordt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 16:58 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vind dat maar een rare strategie, dat kost toch veel te veel 'resources'? En je geeft je momentum op. Als de Russische inwoners weg zijn (of niet, want wat kan Putin dat schelen), kan Rusland volle bak gaan bombarderen daar
Aanvoer voor Russen is nu stuk lastiger voor hele gebied onder rivier. Dus maakt het mogelijk om het gebied ten zuiden in te nemen en is mogelijk door rivier een goede verdediging op te zetten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 16:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je kan niet zomaar blijven doordenderen zonder dat je flanken veilig steltquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 16:58 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vind dat maar een rare strategie, dat kost toch veel te veel 'resources'? En je geeft je momentum op. Als de Russische inwoners weg zijn (of niet, want wat kan Putin dat schelen), kan Rusland volle bak gaan bombarderen daar
Ja, of ASAP de andere bruggen ook neer. Als ze graag nog 700 PoWs willen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 17:00 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat hoeft niet per se, al kan dat zeker, amar ik vermoed dit meer is om de russen over die hele linie de rivier over te dwingen zodat korenevo redelijk simpel over kan genomen worden net als het vrij grote terrein zuiden ervan. Wat ook gelijk weer veel meer veilige aanvoerlijnen naar het meer noordelijke front geeft.
Niet in de diepte nee, maar vanuit het westen richting Korenevo kan wellicht zodat je geen flank meer hebt aan die kant? Maar ik weet niet wat het doel precies is. Ze zullen vast niet naar Moskou marcherenquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 17:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Je kan niet zomaar blijven doordenderen zonder dat je flanken veilig stelt
Vergeet Iran en Wit-Rusland dan niet. Oekraïne vecht ook tegen hun dan.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar zou je best een lans voor kunnen breken.
Je sluit verdere toegangswegen af, en je beinvloed dan langs welke wegen ze wel of niet kunnen gaan?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 16:58 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Opzich is het misschien juist wel verstandig dat Oekraïne die bruggen bombardeert, ik las iets over burgers die nu alleen geëvacueerd kunnen worden via het water. Als de burgers dus 'vast' zitten dan zullen de Russen misschien minder geneigd zijn om de boel te bombarderen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 17:42 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Je sluit verdere toegangswegen af, en je beinvloed dan langs welke wegen ze wel of niet kunnen gaan?
wat betreftde boel kapot bombaderen. waarom gebeurt dit toch maar niet? Misschien lukt het de russen niet de aanvals strategie van Oekraine?
quote:US Approves $5 Bn Patriot Missile Sale to Germany
Germany has donated several Patriot systems to Ukraine, which has faced repeated Russian missile barrages and drone attacks targeting its infrastructure, leaving it in need of additional air defenses.
The United States on Thursday announced its approval of a $5 billion sale of up to 600 Patriot missiles and related equipment to Germany, which has donated several of the advanced air defense systems to Ukraine.
The proposed sale of the PAC-3 MSE missiles “will support the foreign policy and national security of the United States by improving the security of a NATO ally that is an important force for political and economic stability in Europe,” the Defense Security Cooperation Agency (DSCA) said in a statement.
It “will improve Germany’s capability to meet current and future threats and increase the defensive capabilities of its military. It will support Germany’s goal of improving national and territorial defense as well as interoperability with US and NATO forces,” the statement added.
The State Department approved the possible sale of the missiles to Germany, and the DSCA on Thursday provided the required notification to Congress, which still needs to sign off on the transaction.
Germany has donated several Patriot systems to Ukraine, which has faced repeated Russian missile barrages and drone attacks targeting its infrastructure, leaving it in desperate need of additional air defenses.
After the outbreak of the Ukraine war in 2022, Berlin dropped a traditionally pacifist stance and has become Kyiv’s second-biggest supplier of military aid, after Washington.
quote:He was looking for HIMARS near Pokrovsk: SSU detains "taxi driver" who spied for Russians
The Security Service of Ukraine (SSU) has detained a Russian informant who, under the guise of a taxi driver, was collecting intelligence for the invaders in Donetsk region, in particular, tracking the basing points of HIMARS missile systems in the Pokrovsk direction.
According to Ukrinform, this was reported by the SSU.
It has been established that the defendant also tried to determine the coordinates of the headquarters, strongholds and routes of movement of heavy weapons of the Armed Forces of Ukraine located in the Pokrovsk direction.
The Russians needed the intelligence to prepare new offensive operations and missile strikes in this area of the frontline.
To collect the information needed by the invaders, the man travelled around the area under the guise of a taxi driver, asking his passengers for information in the dark.
The SSU documented the criminal actions and detained him.
The offender was a resident of Myrnohrad. He was an active user of a Russian telegram bot that collects information about the deployment of the Ukrainian Armed Forces on the eastern front. It was to this online resource that the man sent intelligence in the form of coordinates of the Defence Forces' facilities with a detailed description.
As a result of the searches, the SSU seized a mobile phone and SIM cards with evidence of the transfer of classified information to the hijackers.
Investigators served the detainee a notice of suspicion under Part 2 of Article 114-2 of the Criminal Code of Ukraine - unauthorised dissemination of information about the location of the Armed Forces of Ukraine committed under martial law.
The suspect is in custody. He faces up to eight years in prison.
As Ukrinform reported, the court sentenced a Russian agent who adjusted bombing attacks on the Ukrainian Defence Forces in the Pokrovsk sector to 15 years in prison with confiscation of property.
quote:Ukrainian forces eliminated the Glushkovo Bridge. Two consecutive HIMARS strikes ended that Russian bridge. Russian TG channel "Mash" reports that Russian militants were killed in the process.
Russians report that the Zvannoe Bridge a few kilometers west is also compromised, leaving only one bridge over the Seym River intact.
Once the last bridge is gone, Glushkovo and the entire southern district will be entirely cut off.
Gewoon eerlijk en open zijn tegenover Oekraïne over hoeveel zij er nog kunnen verwachten in het volgende jaar ofzo, en dan Oekraïne zelf laten beslissen waar en wanneer zij ze gaan inzetten.quote:US reluctant to allow ATACMS in Kursk Oblast due to limited supply, CNN reports
The U.S. is reluctant to allow Ukraine to use its long-range weapons inside Kursk "not because of the risk of escalation, but because the US only has a limited supply," CNN reported on Aug. 16, citing multiple unnamed U.S. officials.
Ukraine launched its surprise Kursk incursion on Aug. 6. Within 10 days, Ukraine claimed control over 82 Russian settlements, including the town of Sudzha.
U.S. Defense Department Deputy Press Secretary Sabrina Singh told the press on Aug. 8 that Ukraine's operation is "consistent with our policy" as Kyiv is defending "against attacks that are coming across the border."
Responding to a question on how far into Russian territory Ukraine is allowed to strike, Singh said that the U.S. does "not support long-range attacks," but refused to specify the exact distance.
"I'm not going to draw a circular map on where they can and can't strike, but we've been very clear with the Ukrainians," she said.
The U.S. remains reluctant to greenlight the use of U.S.-supplied long-range weapons in Kursk Oblast, as they "would be better used to continue targeting Russian-occupied Crimea," CNN said.
However, this is due to the "limited supply" of Army Tactical Missile Systems (ATACMS), rather than long-standing fears of escalating the war, CNN said, citing multiple officials.
The U.S. first supplied long-range ATACMS to Ukraine in March of this year but only announced the deliveries in April. The U.S. provides the most military support to Ukraine, followed by Germany.
According to CNN, the U.S. and Western officials familiar with the latest intelligence "cautioned that Ukraine is extremely unlikely to be able to hold" Russian territory.
The officials also "emphasized that it's too soon to judge how the operation will affect the broader outcome of the war."
Zijn de ATACMS in finland en in het VK dan ook al op ofzo?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 18:08 schreef Delenlill het volgende:
https://kyivindependent.c(...)ursk-limited-supply/
[..]
Gewoon eerlijk en open zijn tegenover Oekraïne over hoeveel zij er nog kunnen verwachten in het volgende jaar ofzo, en dan Oekraïne zelf laten beslissen waar en wanneer zij ze gaan inzetten.
quote:Ukraine Free to Use Canadian Weapons on Russian Territory
Ukraine can freely use the tanks, armored vehicles, and other equipment transferred by Canada on Russian territory. This statement was made on August 15 by the Canadian Ministry of National Defence, according to CBC News.
Canada has provided Ukraine with eight Leopard 2A4 tanks, several dozen armored combat support vehicles, hundreds of armored patrol vehicles, and several M-777 howitzers.
"Ukrainians know best how to defend their homeland, and we're committed to supporting their capacity," said Andre-Anne Poulin, spokesperson for the Canadian Ministry of Defence.
"Canada places no geographic restrictions on the use of military equipment that we donate to Ukraine," she added.
It is unclear whether Canadian weapons were used by Ukrainian brigades when they began their operation in the Kursk region of the Russian Federation.
Poulin noted that Canadian assistance always adheres to the requirements of the Arms Trade Treaty, an international agreement designed to reduce illegal arms transfers and human rights violations.
On August 15, The British Ministry of Defence has confirmed that Ukrainian forces are permitted to use British weapons on Russian territory for self-defense, and a UK source has verified to the BBC that Challenger 2 tanks are being used in Ukraine’s recent incursion into the Kursk region, Russia.
On August 12, Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy officially announced that Ukraine is carrying out an operation in Russia's Kursk region. Recent reports indicate that Ukraine is now in control of 82 settlements, covering 1,150 km² of Russian territory. Zelenskyy also mentioned that hundreds of Russian soldiers have surrendered to Ukrainian forces.
Heeft Finland en de VK ATACMS dan?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 18:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zijn de ATACMS in finland en in het VK dan ook al op ofzo?
quote:Freedom of Russia Legion calls on Russian soldiers to surrender, switch sides amid Kursk incursion
The Freedom of Russia Legion on Aug. 16 appealed to Russian troops to surrender or switch sides and join the fight "for the normal future of Russia."
The statement came amid an ongoing Ukrainian incursion in Russia's Kursk Oblast, with the estimates of Russian captives ranging from several hundred to 2,000.
There is no indication that the legion, a unit of Russians fighting on Kyiv's side, was involved in the operation despite carrying out limited cross-border raids earlier this year and in 2023. The unit's statement did not directly mention the Kursk incursion.
"Your political officers, sitting in the warm rear, tell you not to surrender but to blow yourself up with your own grenade," the legion's statement on Telegram read.
"But hundreds of Russian soldiers ignore this criminal order, choosing to live rather than to die for a medal for some colonel or a new mansion for (Chief of Staff Valery) Gerasimov."
The legion called upon Russian soldiers to "surrender to the Ukrainian Armed Forces, as (their) comrades did." Those who "want to continue fighting for the normal future of Russia" were invited to join the unit.
A source in the Security Service of Ukraine (SBU) told the Kyiv Independent that Ukrainian forces captured over 100 Russian and Chechen troops in Kursk Oblast in a single day on Aug. 14, adding it was the single largest number of enemy soldiers captured at once.
Ukraine declined to provide a full number of Russian captives taken during the Kursk incursion following the Kyiv Independent's request.
President Volodymyr Zelensky said that "hundreds" of Russian soldiers had been captured as of Aug. 13, while an undisclosed Ukrainian colonel told The Independent news outlet that the number may be as high as 2,000.
De Russische propagandadienst (die sowieso overuren draait zie het NS 1&2 topic) is er niet zo onder de indruk daar van.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 16:36 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Doei brug die de aanvoerlijnen aan het westerse kursk front in stand hield.
quote:Defence forces destroy five Russian drones overnight
Last night, the Ukrainian Defence Forces shot down five Russian drones.
According to Ukrinform, this was reported by the commander of the Air Force of the Armed Forces of Ukraine Mykola Oleshchuk in a message on Telegram.
According to him, on the night of 16 August, the Russian invaders struck Ukraine with three Iskander-M ballistic missiles, three Shahed attack UAVs and two unidentified drones from the Kursk region.
As a result of the anti-aircraft battle, mobile firing groups of the Defence Forces and electronic warfare systems of the Air Force shot down all enemy drones in Poltava, Zhytomyr, Kirovohrad, Odesa and Mykolaiv regions.
As Ukrinform reported earlier, according to the Kyiv City Military Administration, on the night of 16 August, Russians attacked the capital with attack drones, and air defence systems were operating. There were no casualties or damage.
quote:Kherson: SSU exposes Russian agents collecting data on Defence Forces and RMA officials
The Security Service of Ukraine (SSU) neutralised a network of Russian agents in Kherson who were reconnoitering the locations of the Defence Forces and spying on officials of the regional military administration.
According to Ukrinform, this was reported by the SSU press centre.
As a result of a special operation in Kherson, three members of the enemy cell were detained, who acted separately from each other but were linked to a single curator from Russia.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Russia unveils “Motylek” drone carrying aircraft bombs
"Motylek" heavy drone with a FAB-250 250-kg bomb. Photo: Russian media
In Russia, during the Army-2024 defense exhibition, a heavy drone “Motylek” was shown capable of carrying 250-kilogram FAB-250 aircraft bombs.
Relevant photos and specifications were published by Russian media.
The demonstrated drone is currently undergoing factory tests to confirm the reliability of its design and characteristics.
As noted, it was assembled at one of the factories in the Zelenograd district and became the first Russian heavy-duty drone to be powered by powerful induction motors.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap serieus niet hoe makkelijk mensen in die Russische propaganda trappen. Het is allemaal zo doorzichtig als fuck.. Voorheen waren ze daar echt wel beter in, en snapte ik dat er mensen voor vielen... Maar nu...quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 18:34 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De Russische propagandadienst (die sowieso overuren draait zie het NS 1&2 topic) is er niet zo onder de indruk daar van.
[ afbeelding ]
Als er nog mensen waren die dat account serieus namen.
quote:Russian Kurganmash demonstrates Karakal diesel-powered ground drone
Karakal UGV. Source: Andrii Tarasenko
The Russian armored vehicle manufacturer Kurgan Machine Building Plant has shown the Karakal unmanned ground vehicle.
The photos were published by armor researcher Andrdii Tarasenko.
It is reported that the weight of the remotely controlled platform without additional modules was 3400 kilograms, the body was made of aluminum.
The platform is 1360 millimeters high, 3250 millimeters long and 2200 millimeters wide.
quote:Ukraine Says It Won't Create Special Camps For Russian Civilians From Kursk
People displaced by the fighting receive humanitarian aid at a Russian Red Cross distribution point in Russia's Kursk region on August 15.
Kyiv will not create special camps for Russian civilians who want to evacuate amid an ongoing incursion by Ukrainian forces in Russia's Kursk and Belgorod regions, Ukraine's human rights commissioner Dmytro Lubinets told RFE/RL's Ukrainian Service on August 16.
The Ukrainian government said its advance into Kursk and Belgorod was meant to establish a "security zone" inside Russia to put an end to incessant strikes by the Russian military from the two regions bordering Ukraine targeting civilian and infrastructure facilities.
Lubinets said that he did not envisage any threats to the security of the civilian population from the Russian region on the territory of Ukraine and that he thinks the number of civilians willing to evacuate to Ukraine will be limited.
"We do not expect that there will be a large number of people willing to come to us, if any. But I am definitely not worried about the fact that it will be dangerous for the civilian population from Kursk region.... We have offered each and every resident of Kursk the option to evacuate from this territory if they wish," Lubinets said.
"Ukraine will open humanitarian corridors. Either to the territory controlled by the Russian Federation, or to the territory of independent Ukraine. It should be the personal choice of any citizen who is currently there from among the civilians. We are definitely not going to violate their rights."
Lubinets has said the Ukrainian military strictly adheres to the obligations stipulated by the Geneva and Hague Conventions.
quote:Lukashenka Pardons 30 People Convicted Of 'Protest Crimes'
Alexander Lukashenko today signed the Decree on pardoning 30 persons convicted "for crimes of a protest nature".
The message says that among those pardoned are 14 women and 16 men, some of them have serious illnesses.
It is also reported that among those pardoned are persons of retirement age.
Lukashenka entrusted the Ministry of Internal Affairs with monitoring the fulfillment of such obligations.
In recent days, human rights defenders have received evidence that political prisoners are being forced to write petitions for clemency in the name of Lukashenka. This takes place in various places of captivity throughout the country.
This is reported by the Telegram channel of the " Viasna " human rights center.
In July, "Vyasna" reported that representatives of the Minsk prosecutor's office come to the Novopolotsk colony No. 1 every day and force political prisoners to write petitions for clemency.
Yuri Vaskrasensky has also been active in recent weeks - he calls the relatives of political prisoners and tells them about the conditions and circumstances of the pardon, campaigning for their relatives behind bars to write a petition in Lukashenka's name.
• At the beginning of July, human rights activists reported the release of 18 political prisoners. One of them is the former chairman of the BNF Party, Ryhor Kastusiov, who was sentenced to 10 years in prison . Later it became known about the release of Daria Losik, Tamara Ostreyka, Svetlana Lupach, Kateryna Madiankova and Polina Palavinka.
• As of August 9, 2024, there were 1,385 political prisoners in Belarus.
Maar er is een nieuwe voor je, om naar goed gebruik weg te verklaren.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 18:20 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Heeft Finland en de VK ATACMS dan?
https://en.wikipedia.org/wiki/MGM-140_ATACMS
Countries with ATACMS: Australia United States South Korea Morocco Romania Greece Turkey Poland Ukraine United Arab Emirates
quote:SBU arrests two military commissars for earning $1M from draft-eligible men
Officials offered men "help" in forging health documents, charging $37,000 per person
The heads of Boryspil and Bucha territorial recruitment centers in Kyiv Oblast have been arrested by the Security Service of Ukraine (SBU) on suspicion of organizing a scheme to evade mobilization and illegally enriching themselves by $1 million, according to press releases from the SBU and the Office of the Prosecutor General.
The heads of Boryspil and Bucha recruitment centers organized a scheme for draft-eligible men to evade mobilization. They offered these men "assistance" in forging health-related documents.
Law enforcement officials found that the men charged $37,000 per person for this "service". This sum included the preparation of a complete "package" of documents, including fake medical certificates, as well as "support" for men during military medical commission examinations.
The SBU currently knows of over 20 individuals who attempted to avoid mobilization through this scheme.
Het artikel ging om gebruik van ATACMS in Kursk. Dat zijn niet de "long range strikes" waar zij het over hebben. Voor de rest ben ik het gewoon eens dat de restricties opgeheven moeten worden. Zoals ik al zei vertel Oekraine hoeveel ATACMS zij kunnen verwachten in het aankomende jaar, en laat Oekraine zelf beslissen hoeveel en waar zij deze in gaan zetten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 19:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar er is een nieuwe voor je, om naar goed gebruik weg te verklaren.
[ x ]
Some of us are just really stupid.
De kop zegt toch van wel?:quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 19:18 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Het artikel ging om gebruik van ATACMS in Kursk. Dat zijn niet de "long range strikes" waar zij het over hebben.
Nee, de VS trekt gewoon weer een kont excuus uit z'n achterste.quote:US reluctant to allow ATACMS in Kursk Oblast due to limited supply, CNN reports
In Kursk. Dat zijn niet de long range strikes waar zij het over heeft:quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 19:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
De kop zegt toch van wel?:
[..]
Nee, de VS trekt gewoon weer een kont excuus uit z'n achterste.
Ow, en van finland is wel het verzoek tot mogen kopen uit 2012 te vinden.
Het wordt weer wat vaag, maar dat gebeurt wel vaker als jij the need om excusen van de VS goed te praten weer niet kan weerstaan:quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 19:48 schreef Delenlill het volgende:
Zij heeft het namelijk over "long range deep strikes in Russia". En dat zij bang zijn voor escalatie in dat geval.
Ik ben het niet goed aan het praten. Zoals ik al zei moet Amerika gewoon aan Oekraine vertellen hoeveel ATACMS zij zullen leveren. En dan Oekraine toestemming geven om er mee te doen wat ze willen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 19:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het wordt weer wat vaag, maar dat gebeurt wel vaker als jij the need om excusen van de VS goed te praten weer niet kan weerstaan:
Dus over het algemeen mag het niet want, "escalatie"?
En inzake kursk "kan" het niet wat kontexcuus we hebben er niet genoeg, maar daar heeft het niks met "escalatie" te maken?
En dit vind jij zelf ook wel een coherent verhaal?
Of moet ik je uitleggen (blijkbaar) dat de poster in kwestie juist op die manier post omdat ze in hun broek schijten, dat ook toegeven, maar deze keer met een kontexcuus op de proppen komen, geen angst, maar: we hebben er niet zo veel? Wat bewezen BS is?
quote:Paratroopers confirmed the downing of a Ka-52 in the Kursk region
The wreckage of a downed Russian Ka-52 in the Kursk region, August 2024. Photo credits: press service of the Ukrainian Air Assault Forces
The Ukrainian military showed the wreckage of a Russian attack helicopter that was shot down on August 10 in the Kursk region.
Footage of the wreckage of the Russian aircraft was released by the press service of the Ukrainian Air Assault Forces.
The Ka-52 was hit during a combat mission by a man-portable air defense system. Russian sources reported that the fatal shot had been made “at point blank range.”
The fact that the pile of charred wreckage belongs to this particular helicopter is evidenced by the surviving element of the tail section, which can be easily identified by the uniform and standard livery of the Russian Aerospace Forces.
quote:Nearly all Chinese banks are refusing to process payments from Russia, report says
• Nearly all Chinese banks are refusing payments from Russia, a report from the Russian outlet Izvestia says.
• Russia has been using smaller banks and non-US-dollar currencies to bypass Western sanctions.
• But doors to alternative transfer methods are closing fast; Russia is now looking to crypto and barter trade.
The impact of the West's sanctions just seems to be getting worse and worse for Russia.
Now, 98% of Chinese banks — even small regional ones — are refusing to accept direct Chinese payment transfers from Russia, Alexey Razumovsky, the commercial director of the payments company Impaya Rus, told the pro-Kremlin media outlet Izvestia.
Such issues appear to have intensified over the past three weeks, as smaller Chinese financial companies were still processing Russian payments in May and June, Izvestia reported.
Last month, the Russian outlet Kommersant reported that about 80% of bank transfers made in the Chinese yuan were bouncing back with no explanation after being stalled for weeks while banks decided whether they could transact.
Razumovsky told Izvestia the payment challenges with Chinese banks could contribute to supply-chain difficulties and inflation in Russia.
?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 19:59 schreef Delenlill het volgende:
Jij gebruikt de verkeerde argumenten voor een goed punt. Waarbij je dingen aanhaalt die er niks mee te maken hebben. Tenminste niet in de context waar wij het over hebben.
China is de reden waarom Putin nu niet verder durft te gaan...quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:09 schreef halfway het volgende:
Niemand die door heeft dat WW3 al begonnen is, het westen tegen Rusland. Zal mijn niets verbazen als N-korea, Wit Rusland en Iran aanhaken. China is de lachende derde.
Die Russen willen dat toch ook zo graag? Al hun verderfelijke acties wijzen daar op.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:09 schreef halfway het volgende:
Niemand die door heeft dat WW3 al begonnen is, het westen tegen Rusland. Zal mijn niets verbazen als N-korea, Wit Rusland en Iran aanhaken. China is de lachende derde.
Er komt helemaal geen ww3. Geen 1 van deze landen zal Rusland echt militair te hulp schieten op een paar raketjes en drones na.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:09 schreef halfway het volgende:
Het leger is ervaren en de Oekraïense samenleving is (logischerwijs) bereid om offers te brengen. Nederland heeft een klein beroepsleger, maar de politiek is als de dood voor de weerslag in de samenleving voor Nederlandse militaire slachtoffers.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als Oekraïne in een verre toekomst ooit bij de NAVO zou komen hebben ze wel het meest inventieve, ervaren en flexibele leger van de hele NAVO.
Het is niet voor niets dat bedrijven in o.a. de US voor de oorlog al zoveel Oekraïners in dienst hadden (ICT / techniek) want innovatie en kennis is er wel.
Er is geen WW3.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:09 schreef halfway het volgende:
China steunt Rusland volop en de drie andere landen die je noemt doen ook al vrolijk mee.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:09 schreef halfway het volgende:
Nee er is inderdaad geen WW3. Dat hadden wij hier in Nederland ook goed gemerkt als dat wel zo was.quote:
Een long range deep strike impliceert een aanval met ATACMS diep in Rusland ja. Terwijl de Kursk Oblast aan de grens met Oekraïne ligt. Dat is dus niet diep in Rusland.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
?
Maar jij probeert hier te doen alsof "long distance strikes" heel wat anders is dan lange afstandswapens op een bepaalde plek, nml kursk inzetten?
De rode lijn is wederom: broekpoepen in het witte huis. Hoe erg jij ook probeert het e.e.a. van elkaar los te koppelen.
Maar zoals wiki wel aangeeft, polen heeft ze ook? Leveren die toch? Ik weet zo goed als zeker dat die er toe bereid zijn.
Of spreek de VS daar dan haar veto over uit, omdat anders hun deescalatie micromanagement uit elkaar valt? Zou niet de eerste keer zijn he.
In 2019 hebben zij 30 ATACMS raketten besteld, die naar ik verwacht ondertussen wel geleverd zullen zijn.quote:Under the agreement dated February 13, 2019, for the delivery of 20 M142 HIMARS multiple rocket launchers (including 18 for one rocket artillery battalion and 2 for the Artillery and Armament Training Center) worth 414 million USD, the contract includes, among other things, 30 containers each housing a single 610-mm long-range missile with a range of 70-300 km in the export version M57 ATACMS-U (Unitary) with a 221-kg WDU-18/B high-explosive fragmentation warhead and proximity and impact fuzes. The first production contract in this matter was signed on June 24, 2019.
Begin 2023 heeft Polen 45 ATACMS raketten bij besteld en toestemming gekregen voor de aanschaf hiervan, de verwachting is dat de levering in 2025 begint. Maar de vraag is over de nieuwe overheid hier mee door zal gaan. (al verwacht ik van wel. Maar het gaat wel om een contract van 10 miljard)quote:On February 7, 2023, Poland received approval to purchase an additional 486 HIMARS launchers, which included 45 more ATACMS missiles. On September 11 of the same year, the Ministry of National Defense approved a framework agreement on this matter. The implementation contracts are expected to be signed later this year. Therefore, the production contract signed on Tuesday still pertains to the 2019 intergovernmental agreement.
En waar steunt China Rusland mee dan? Ik zie China Rusland geen munitie, straaljagers, tank, kanonnen of wat dan ook geven. De andere landen, zoals al eerder gezegd, sturen wat raketten en drones en meer niet.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
China steunt Rusland volop en de drie andere landen die je noemt doen ook al vrolijk mee.
China functioneert als één van de belangrijkste doorvoerhavens naar Rusland. Ook leveren zijn veel drones en electronica/dual use goederen. Die in Russische wapens en materieel gebruikt worden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:01 schreef HSG het volgende:
[..]
En waar steunt China Rusland mee dan? Ik zie China Rusland geen munitie, straaljagers, tank, kanonnen of wat dan ook geven. De andere landen, zoals al eerder gezegd, sturen wat raketten en drones en meer niet.
Daarnaast China heeft het westen nodig voor zijn inkomen.
Voertuigen en dual-use goederen. Drones.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:01 schreef HSG het volgende:
[..]
En waar steunt China Rusland mee dan? Ik zie China Rusland geen munitie, straaljagers, tank, kanonnen of wat dan ook geven. De andere landen, zoals al eerder gezegd, sturen wat raketten en drones en meer niet.
Daarnaast China heeft het westen nodig voor zijn inkomen.
Wat denken jullie dat de endgame is van deze move? Ik hoorde Mart de Kruif van de week zeggen dat zodra de weerstand te groot wordt ze waarschijnlijk gecontroleerd weer terugtrekken naar Oekraïne.quote:
Drones levert china direct, al sinds dag 1 van de oorlog niet meer. Aan oekraine ook niet overigens. Dat ze er nou miljoenen aan de resp. buurlanden slijten en weten dat die daar toch wel eindigen, ok. Maar strict genomen leveren ze die dus niet.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Voertuigen en dual-use goederen. Drones.
Er is nog geen endgame bedacht denk ik. Misschien klopt wat de Kruif beweert, maar als Rusland nog meer fouten maakt kan daar zo maar eens gebruik van worden gemaakt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:09 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Wat denken jullie dat de endgame is van deze move? Ik hoorde Mart de Kruif van de week zeggen dat zodra de weerstand te groot wordt ze waarschijnlijk gecontroleerd weer terugtrekken naar Oekraïne.
quote:Sweden is studying the possibility of sending military advisers to Ukraine
Swedish military instructors. Photo credits: US Army
The Swedish Defence Materiel Administration is studying the possibility of sending military advisers to Ukraine in order to deepen cooperation with the Armed Forces of Ukraine.
Forsvarssektorn reported on this with reference to Swedish Defence Minister Paul Johnson.
Following a decision by the Swedish government, the Swedish Defence Materiel Administration, FMV, will launch a study on sending military advisors to Ukraine to help resolve defense procurement issues between the two countries.
This step will increase support for Ukraine and provide a permanent channel of communication between certain agencies aimed at the defense cooperation.
chocolademelk drinken is een onvriendelijke daadquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:13 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Oh, vervelend. Is dit uithongeren van de bevolking?
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Drones levert china direct, al sinds dag 1 van de oorlog niet meer. Aan oekraine ook niet overigens. Dat ze er nou miljoenen aan de resp. buurlanden slijten en weten dat die daar toch wel eindigen, ok. Maar strict genomen leveren ze die dus niet.
Dat eten ze toch cake?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:13 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Oh, vervelend. Is dit uithongeren van de bevolking?
Als je dat zo bekijkt dan zijn er veel meer landen schuldig aan het steunen van Rusland. Via veel buurlanden komen westerse producten in dat land. Hoe denk je dat Rusland zijn olie en gas verkoopt. Gewoon via landen als Qatar en Saoedi-Arabië en laten nou landen als die twee zijn waar het westen graag voor op de knieën gaat.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:05 schreef Delenlill het volgende:
[..]
China functioneert als één van de belangrijkste doorvoerhavens naar Rusland. Ook leveren zijn veel drones en electronica/dual use goederen. Die in Russische wapens en materieel gebruikt worden.
Tevens levert China wel openlijk materieel die door Rusland op het slagveld gebruikt worden. Denk bijvoorbeeld aan de motors en golfkarretjes.
Toch nemen we geen militaire edities van duidelijk chinese snit waar. Zoals bv de iraanse shaheds.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:18 schreef Delenlill het volgende:
En zij zijn nooit opgehouden met het leveren van drones aan Rusland, ook niet aan Oekraïne.
Die zijn ook schuldig aan het steunen van Rusland. Daar is het westen het over eens. Sommige landen/bedrijven hebben al sancties aan de broek hangen. Al is het nog lang niet genoeg. Ook wordt er politieke druk op dit soort landen uitgeoefend. Maar ook dat is lang niet genoeg.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:22 schreef HSG het volgende:
[..]
Als je dat zo bekijkt dan zijn er veel meer landen schuldig aan het steunen van Rusland. Via veel buurlanden komen westerse producten in dat land. Hoe denk je dat Rusland zijn olie en gas verkoopt. Gewoon via landen als Qatar en Saoedi-Arabië en laten nou landen als die twee zijn waar het westen graag voor op de knieën gaat.
quote:UNICEF to provide financial assistance to residents of frontline Ukrainian territories
Families with children living in the 30-kilometer frontline area will receive $528 in assistance from UNICEF for the winter period, announced Iryna Vereshchuk, Ukraine’s Vice Prime Minister and Minister for Reintegration of the Temporarily Occupied Territories of Ukraine Iryna Vereshchuk.
The Kharkiv Oblast is the second among Ukrainian regions in terms of the number of children affected by the war. In the Donetsk region, the war affected 564 children, 155 in the Kherson region, 158 in the Dnipropetrovsk region, 131 in the Kyiv region, and 121 in the Zaporizhzhia region.
Iryna Vereshchuk said that the UNICEF initiative will come into effect at the beginning of the school year in September. UNICEF will pay money from then on.
On July 17, UN High Commissioner for Refugees Filippo Grandi announced a new financial contribution of $100 million to help prepare for the winter season for displaced and war-affected people in Ukraine.
UNHCR has launched a comprehensive winter response plan as a part of a broader UN appeal to provide people with cash, help them repair homes or insulate them before the winter season, and pay energy bills.
Ze zeggen een bufferzone te willen. Op zich wilde Rusland dat ook.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:35 schreef polderturk het volgende:
Als Oekraïne met deze inval niet het doel heeft de Russische linies in de Donbass te omsingelen, dan heeft dit niet veel zin.
Dat zullen maar kleine niet belangrijke landen zijn. Stel je voor dat je Qatar of Saoedi-Arabie sancties gaat opleggen. Dan krijgen we geen olie en gas meer en dat is rampzalig voor ons. Vlug op onze knieën om ze te aanbidden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:30 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Die zijn ook schuldig aan het steunen van Rusland. Daar is het westen het over eens. Sommige landen/bedrijven hebben al sancties aan de broek hangen. Al is het nog lang niet genoeg. Ook wordt er politieke druk op dit soort landen uitgeoefend. Maar ook dat is lang niet genoeg.
Net zoals er ook nog steeds Westerse landen zijn die Rusland steunen door het kopen van olie en gas.
De EU heeft hier zelfs een aantal uitzonderingen voor.
Denk je niet dat ze aardig een eindje vandaan zijn om de Russische troepen in de Dombass te omsingelen? Daar heb je toch wel meer manschappen voor nodig.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:35 schreef polderturk het volgende:
Als Oekraïne met deze inval niet het doel heeft de Russische linies in de Donbass te omsingelen, dan heeft dit niet veel zin.
Die kans lijkt me erg klein. Dit gebied bezet houden houdt de druk op Rusland. Als ze terugtrekken heb je kans dat de Russen ineens in Sumy staan. Dan kan je beter gebied over de grens verdedigen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:09 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Wat denken jullie dat de endgame is van deze move? Ik hoorde Mart de Kruif van de week zeggen dat zodra de weerstand te groot wordt ze waarschijnlijk gecontroleerd weer terugtrekken naar Oekraïne.
Maar heeft Oekraine wel de manschappen om het vast te houden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die kans lijkt me erg klein. Dit gebied bezet houden houdt de druk op Rusland. Als ze terugtrekken heb je kans dat de Russen ineens in Sumy staan. Dan kan je beter gebied over de grens verdedigen.
Waarom? Denk je dat de Russen stoppen bij de grens of zo?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:53 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Maar heeft Oekraine wel de manschappen om het vast te houden.
Ik zou de hele teringzooi volgooien met landmijnen en dan langzaam terugtrekken
quote:Ukrainian Recon Battalion Neutralizes Russian Pantsir-S1 SAM in Kherson Region
Pantsir-S1 SAM of the invasion forces of the Russian Federation, 2023. Illustrative photo
Soldiers of the 140th Separate Reconnaissance Battalion neutralized a Russian Pantsir-S1 anti-aircraft missile and gun system in the Kherson region.
The video was published by the press service of the Ukrainian Navy.
The enemy’s air defense system was discovered during the battalion’s reconnaissance activities, which included searching for enemy objects and equipment.
Thanks to the use of a drone with a built-in thermal imager, it was possible to detect a Russian Pantsir-S1 at a combat position.
quote:Ukrainian Armed Forces fight near Mala Loknya in Kursk region
M113 armored personnel carriers of the Ukrainian military participating in the Kursk operation. Ukraine, Sumy region. August 2024. Photo credits: Reuters
Ukrainian forces are fighting near the village of Mala Loknya in the Kursk region.
Commander-in-Chief of the Armed Forces of Ukraine, Oleksandr Syrskyi, expressed hope about capturing new Russian prisoners of war in the area.
Oleksandr Syrskyi has informed Volodymyr Zelensky that the Ukrainian Defense Forces continue fighting in the Kursk region of Russia and have advanced in some areas from 1 to 3 km towards the enemy.
“Fighting continues along the entire front line. In general, the situation is under control. All measures are being carried out as planned,” Syrsky said.
Lijkt me ook. Terugtrekken kan altijd nog wel.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom? Denk je dat de Russen stoppen bij de grens of zo?
Je kunt de Russische burgers beter kennis laten maken met de tactieken van hun eigen troepen. Alles in puin en plunder de restanten. Alleen is het dit keer hun eigen land.
De ondergang? Heeft hij ook parkinson?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:08 schreef Ulx het volgende:
Rusland roept de Poetinjugend op. Je mag nu met je 14de het leger in.
[ x ]
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:24 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom gewoon niet doorstoten naar Moskou?
Napoleon 2.0 in de bocht hier.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:24 schreef Discombobulate het volgende:
Denk je niet dat ze vandaag terugtrekken?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:24 schreef Discombobulate het volgende:
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:40 schreef ExTec het volgende:
Volgens mij was deze nog niet langsgekomen.
[ x ]
Begin je je al zorgen te maken over je grote leider?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:24 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe zouden de Russen dat nu moeten verdedigen? Volgens hun officiële verhaal zijn er al ruim een weekquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:27 schreef Delenlill het volgende:
[ x ]
Er zijn mogelijk 700 Russen die omsingeld zijn. Ik hoop het in elk geval. Dat zou een massale overgave kunnen beteken die het record van gisteren van 102 flink overtreft.
Zolang je de brugpilaren niet opblaast is een brug inderdaad vrij gemakkelijk te repareren.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 18:34 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De Russische propagandadienst (die sowieso overuren draait zie het NS 1&2 topic) is er niet zo onder de indruk daar van.
[ afbeelding ]
Als er nog mensen waren die dat account serieus namen.
Tenzij er granaten op de reparatiecrews landen. Dan wordt het lastiger.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 01:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zolang je de brugpilaren niet opblaast is een brug inderdaad vrij gemakkelijk te repareren.
Precies, er is ook al duidelijk zichtbaar dat Oekraïners verdedigingslinies in het veroverde stukje Kursk aan het bouwen zijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die kans lijkt me erg klein. Dit gebied bezet houden houdt de druk op Rusland. Als ze terugtrekken heb je kans dat de Russen ineens in Sumy staan. Dan kan je beter gebied over de grens verdedigen.
In vredestijd wel ja...quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 01:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zolang je de brugpilaren niet opblaast is een brug inderdaad vrij gemakkelijk te repareren.
Nee, gewoon in zijn algemeenheid is dat geen enkel probleem. Daarom zien we ook bij het impactfilmpje hierboven dat ze naast het wegdek mikken om te pogen de fundering te raken, indien dat lukt, is een reparatie ineens erg lastig.quote:
En jij denkt dat Oekraïne gezellig gaat toe kijken hoe Rusland een nieuw weg deel er tussen gaat zetten of een Bradley achtige brug er overheen schuift?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 01:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, gewoon in zijn algemeenheid is dat geen enkel probleem. Daarom zien we ook bij het impactfilmpje hierboven dat ze naast het wegdek mikken om te pogen de fundering te raken, indien dat lukt, is een reparatie ineens erg lastig.
Dat impliceert dat Oekraïne permanente observatie van het gebied heeft. Je zorgt eerst dat de observatie drone uit de lucht gehaald wordt en dat er luchtafweer staat. Dan leg je op een andere plek een bradleyachtige brug of repareer je de brug.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 01:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
En jij denkt dat Oekraïne gezellig gaat toe kijken hoe Rusland een nieuw weg deel er tussen gaat zetten of een Bradley achtige brug er overheen schuift?
O ja helemaal vergeten Oekraïne heeft natuurlijk maar 1 observatie drone... Daarnaast hebben ze natuurlijk ook geen toegang tot satelliet beelden... Dat er andere bruggen zijn in die regio dan zullen de russen die wel gebruiken maar als deze brug inderdaad belangrijk is en als ik lees dat die vernietigd is door Himars raketten is het echt niet ff makkelijk en snel te repareren. Of ben je de brug bij Cherson al vergeten waar ook een Bradley achtige brug naast lag. Werd wel regelmatig bestookt. Als we 1 dingen wel leren in deze oorlog is dat op papier heel veel dingen erg makkelijk lijken maar in de praktijk toch vaak verdomt lastig is.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 01:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat impliceert dat Oekraïne permanente observatie van het gebied heeft. Je zorgt eerst dat de observatie drone uit de lucht gehaald wordt en dat er luchtafweer staat. Dan leg je op een andere plek een bradleyachtige brug of repareer je de brug.
Mocht deze brug dermate belangrijk zijn voor de Oekraïners dan zal men een nieuwe poging wagen deze te vernietigen over een aantal dagen. Ik weet niet of ze de bruggen bij Zvannoe en Karizh ook hebben proberen te vernietigen, anders heeft dit bijzonder weinig zin.
Die andere bruggen bij Karyzh en Zvanoe gaan vandaag ook wel geraakt worden.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 00:46 schreef Ulx het volgende:
Berichten dat er 2500 Russen achter de rivier zitten.
[ x ]
Da's wel auw.
Ze zijn al een pontonbrug aan het bouwen. Die genietroepen die dat doen zullen ook wel een 180k aan wolfraam over zich uitgestrooid krijgen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 01:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat impliceert dat Oekraïne permanente observatie van het gebied heeft. Je zorgt eerst dat de observatie drone uit de lucht gehaald wordt en dat er luchtafweer staat. Dan leg je op een andere plek een bradleyachtige brug of repareer je de brug.
Mocht deze brug dermate belangrijk zijn voor de Oekraïners dan zal men een nieuwe poging wagen deze te vernietigen over een aantal dagen. Ik weet niet of ze de bruggen bij Zvannoe en Karizh ook hebben proberen te vernietigen, anders heeft dit bijzonder weinig zin.
Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken, de Dnjepr is 10x breder dan de Reka. Het geeft precies aan dat een bradleyachtig brug bij een 10x minder brede rivier een fluitje van een cent is.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 01:54 schreef ipa84 het volgende:
[..]
O ja helemaal vergeten Oekraïne heeft natuurlijk maar 1 observatie drone... Daarnaast hebben ze natuurlijk ook geen toegang tot satelliet beelden... Dat er andere bruggen zijn in die regio dan zullen de russen die wel gebruiken maar als deze brug inderdaad belangrijk is en als ik lees dat die vernietigd is door Himars raketten is het echt niet ff makkelijk en snel te repareren. Of ben je de brug bij Cherson al vergeten waar ook een Bradley achtige brug naast lag. Werd wel regelmatig bestookt. Als we 1 dingen wel leren in deze oorlog is dat op papier heel veel dingen erg makkelijk lijken maar in de praktijk toch vaak verdomt lastig is.
Ja, ze zo slim zijn geweest om niet voor luchtafweer te zorgen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 02:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze zijn al een pontonbrug aan het bouwen. Die genietroepen die dat doen zullen ook wel een 180k aan wolfraam over zich uitgestrooid krijgen.
Wat wil je er neerzetten? Een S400?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 02:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, ze zo slim zijn geweest om niet voor luchtafweer te zorgen.
We hebben ook gezien dat het gruwelijk mislukt is zoals in de zomer van 2022 ergens in de Donbass. Meeste plekken waar het gerepareerd was, was op latere momenten als het veiliger was of het was niet allemaal erg breed. Rivieren en kanalen zijn gewoon altijd een militaire uitdaging. Zeker binnen schootsafstand van de vijand.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 02:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken, de Dnjepr is 10x breder dan de Reka. Het geeft precies aan dat een bradleyachtig brug bij een 10x minder brede rivier een fluitje van een cent is.
Bruggen vernietigd door raketten zijn vrijwel altijd makkelijk te reperaren, in tegenstelling tot een sabotagegroep die springstof bij de pilaren aanbrengt en tot ontploffing brengt.
Dit zien we terug over het hele strijdgebied waar tientallen voorheen kapotte bruggen hersteld zijn.
Ik denk dat je doelt op de pogingen nabij Jampil, wat inderdaad mislukte maar ook onvergelijkbaar. Deze brug ligt ruim 10km van de dichtstbijzijnde frontlinie, dat ging om aanvallen met pontonbruggen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 02:17 schreef ipa84 het volgende:
[..]
We hebben ook gezien dat het gruwelijk mislukt is zoals in de zomer van 2022 ergens in de Donbass. Meeste plekken waar het gerepareerd was, was op latere momenten als het veiliger was of het was niet allemaal erg breed. Rivieren en kanalen zijn gewoon altijd een militaire uitdaging. Zeker binnen schootsafstand van de vijand.
Die aanval toen werd het artillerie vuur gecoördineerd door een groep vooruit geschoven verkenners. Als deze burg ook 10km ligt van de dichtstbijzijnde frontlinie is met een beetje goodwill van de Oekraïners weer zo iets mogelijk. Ik zeg niet dat het makkelijk is maar hoe jij het voorstelt ook niet.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 02:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat je doelt op de pogingen nabij Jampil, wat inderdaad mislukte maar ook onvergelijkbaar. Deze brug ligt ruim 10km van de dichtstbijzijnde frontlinie, dat ging om aanvallen met pontonbruggen.
Nee, het waren de Oekraïners die simpelweg aanwezig waren aan de andere zijde van het bruggehoofd waardoor artillerie in Siversk op het bruggehoofd kon vuren. Dat was ook geen 10km. De dichtstbijzijnde artilleriepositie van Oekraïne zou in Obodi op 14,5km kunnen liggen, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat men artillerie dermate dicht aan de grens zouden hebben.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 02:25 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Die aanval toen werd het artillerie vuur gecoördineerd door een groep vooruit geschoven verkenners. Als deze burg ook 10km ligt van de dichtstbijzijnde frontlinie is met een beetje goodwill van de Oekraïners weer zo iets mogelijk. Ik zeg niet dat het makkelijk is maar hoe jij het voorstelt ook niet.
Het waren toen engineers die als verkenners werkte op dat moment als het gaat om het coördineren van het artillerievuur. Heb toen van 1 van die personen die bij die groep hoorde nog een heel twitterdraadje gepost waar hij uitlegde hoe het werkte. Ze waren vooruit/achter gebleven (want Oekraïne trok zicht toen terug) om te zoeken wat volgens hun de beste over steek plek was voor de russen. maar goed dat terzijde.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 02:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, het waren de Oekraïners die simpelweg aanwezig waren aan de andere zijde van het bruggehoofd waardoor artillerie in Siversk op het bruggehoofd kon vuren. Dat was ook geen 10km. De dichtstbijzijnde artilleriepositie van Oekraïne zou in Obodi op 14,5km kunnen liggen, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat men artillerie dermate dicht aan de grens zouden hebben.
Wat is het probleem? Een Caesar kan binnen 60 seconden gevechtsklaar zijn, 6 granaten in een minuut afvoren, en binnen een minuut weer pleite maken. Gewone granaten daarvoor hebben een bereik van ~25-30km. Het speciale spul kun je tot 50 km gebruiken.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 02:30 schreef BlaZ het volgende:
het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat men artillerie dermate dicht aan de grens zouden hebben.
quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 02:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken, de Dnjepr is 10x breder dan de Reka. Het geeft precies aan dat een bradleyachtig brug bij een 10x minder brede rivier een fluitje van een cent is.
Bradleyquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 01:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
En jij denkt dat Oekraïne gezellig gaat toe kijken hoe Rusland een nieuw weg deel er tussen gaat zetten of een Bradley achtige brug er overheen schuift?
quote:A general wakes Putin up late at night. The general says, “Vladimir Vladimirovich, the Ukrainians want to talk about surrender.”.
Putin replies, “Great! Get Zelensky on the phone with me.”.
The general asks, “What phone? They’re standing right here!”.
quote:Juvenile saboteurs in the south burned relay cabinets and pickup trucks for the Armed Forces
Juvenile saboteurs in Odesa and Mykolaiv set fire to relay cabinets on railways and pick-ups of soldiers of the Armed Forces of Ukraine. They were detained. In Odessa, a group of 18-year-old saboteurs included a 15-year-old girl, and in Mykolaiv, three minors were detained on suspicion of sabotage.
According to the police, in Odesa, law enforcement officers detained three saboteurs for setting fire to objects on the railway - two 18-year-old local residents and their 15-year-old accomplice. The young men tried to set the relay cabinet on fire. For this, they chose a remote section of tracks without lighting. The saboteurs carried out the tasks of Russian curators, which they received through social networks. In this case, it is about setting fire to relay cabinets on the railway, fixing the results of shelling, and discrediting the work of the TCC.
Nog zo'n aanval van waarschijnlijk jongeren die door Rusland aangespoord en mogelijk betaald zijn:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt ook stellen, dat Poetin de (dan toe altijd Russisch gezinde) Donbass negen tot tien jaar geleden gewoon in de steek gelaten heeft. Omdat hij zonodig een WK voetbal moest organiseren.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het leger is ervaren en de Oekraïense samenleving is (logischerwijs) bereid om offers te brengen. Nederland heeft een klein beroepsleger, maar de politiek is als de dood voor de weerslag in de samenleving voor Nederlandse militaire slachtoffers.
Wel opvallend dat 11 jaar geleden het Oekraïense leger een lachertje was. Als Poetin er toen voor gekozen had om Kiev te bezetten, was het hem gelukt. In de jaren van na het bezetten van de Krim en de oorlog in Donbass heeft Oekraïne goed gekeken naar hoe westerse legers werken. En ze hebben van hun fouten geleerd.
En wat gebeurt er met de motivatie van de Oekraïners aan het Donbassfront?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:53 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Maar heeft Oekraine wel de manschappen om het vast te houden.
Ik zou de hele teringzooi volgooien met landmijnen en dan langzaam terugtrekken
Ik meende dat in het voorjaar van 1945 nadat de Rijn eerst eenmaal was overgestoken door de Amerikanen, dat zij liever daarna zich vertrouwden op hun pontonbruggen dan op bestaande bruggen vanwege dat opblaasgevaar..quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 02:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Bruggen vernietigd door raketten zijn vrijwel altijd makkelijk te reperaren, in tegenstelling tot een sabotagegroep die springstof bij de pilaren aanbrengt en tot ontploffing brengt.
Dit zien we terug over het hele strijdgebied waar tientallen voorheen kapotte bruggen hersteld zijn.
We doen niet aan Russische propaganda hierquote:
Zou kunnen, aan de Russische zijde van de brug zou nog altijd 8km file staan (google maps).quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 08:15 schreef Starhopper het volgende:
Heeft iemand nog wat gelezen over de explosies in Kerch van gisteravond? Zal wel niet de brug geweest zijn want anders was t wel groot nieuws denk ik
Dat geeft hoop! Misschien maar 1 rijbaan beschikbaar ofzo?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 08:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zou kunnen, aan de Russische zijde van de brug zou nog altijd 8km file staan (google maps).
Ik heb even rondgekeken maar ik kan er verder niks over vinden. Hopelijk komt er goed nieuws over later vandaag. Maar het is wel erg stil. Dus geen idee. Van die van eergister waren er wel meerdere bronnen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 08:15 schreef Starhopper het volgende:
Heeft iemand nog wat gelezen over de explosies in Kerch van gisteravond? Zal wel niet de brug geweest zijn want anders was t wel groot nieuws denk ik
Een rijrichting denk ik, normaal zou het 2 rijbanen per richting moeten zijn.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 08:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat geeft hoop! Misschien maar 1 rijbaan beschikbaar ofzo?
De TS die je verwachtquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 08:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
We doen niet aan Russische propaganda hier
Het mooie is dat het redelijk sensationeel in het nieuws gebracht werd, maar het interesseert - behoudens een paar wappies en kremlintrollen - helemaal niemand.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 19:05 schreef The-BFG het volgende:
Dat topic over de Nord stream zorgt er wel voor dat de Putin fans uit dit topic blijven.
Die landen noemt men ook wel "de as van het kwaad".quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:09 schreef halfway het volgende:
Er zijn explosies geweest in het gebied van de veerponten, of moet ik zeggen: veerpont.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 08:15 schreef Starhopper het volgende:
Van FIRMS wordt ik ook niet veel wijzer.quote:During the inspection and repair work, traffic was restricted on a section of Sovetskaya Street . The Kerch branch of the State Unitary Enterprise of the Republic of Kazakhstan "Water of Crimea" organizes the supply of water to the central part of the city. The message does not specify which objects were damaged.
De eerste 300 delen ofzo van deze topic was dat onder de trollen een redelijk wederkerend thema:quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 07:43 schreef Idisrom het volgende:
Ik geloof niet zo in de aantallen uitgeschakelde Russische militairen op dagbasis. De aantallen zitten dagelijks altijd tussen de 1.070 en de 1.310, ongeacht hoe zwaar er gevochten wordt op een dag.. Als je er de Ghi-controle op zou gaan toepassen, dan zou je in eerste instantie denken dat die cijfers uit een gezogen duim komt.
Maar toen zijn we tig keer door een cyclus heengegaan waar om de zoveel tijd VS DOD/UK MOD de som van al die doden eigenlijk keer op keer wel bevestigde.quote:MAAR DAT KAN TOCH HELEMAAL NIET, ZOVEEL DODEN?
Ik vergelijk regelmatig satellietbeelden van russische militaire begraafplaatsen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 07:43 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo in de aantallen uitgeschakelde Russische militairen op dagbasis. De aantallen zitten dagelijks altijd tussen de 1.070 en de 1.310, ongeacht hoe zwaar er gevochten wordt op een dag.. Als je er de Ghi-controle op zou gaan toepassen, dan zou je in eerste instantie denken dat die cijfers uit een gezogen duim komt.
Dus wat er onder de streep staat klopt, maar de cijfers waar een streep onder gezet wordt, die kloppen niet?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:02 schreef BEFEM het volgende:
Hoewel de totalen wel redelijk in de buurt liggen van wat allerlei partijen denken ben ik het wel eens met Idisrom.
Dat weten ze niet. Tis allemaal nattevingerwerk natuurlijk. Het zijn ook niet alleen doden.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:18 schreef kibo het volgende:
Hoe komen ze aan die cijfers? Tellen ze lijken? Hoe weet je hoeveel doden een granaatinslag heeft veroorzaakt?
Die dagcijfers kloppen natuurlijk niet. Je hoort veel meer pieken en dalen te hebben uiteraard. Tis allemaal nattevingerwerk.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus wat er onder de streep staat klopt, maar de cijfers waar een streep onder gezet wordt, die kloppen niet?
Apart.
Maar goed, prima wmb.
Oekraïne gebruikt veel drones om doelen te zoeken voor artillerie. Ze schieten niet blind ergens in de richting van de Russen. Die beelden bekijken geeft je wel een behoorlijke indicatie.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:18 schreef kibo het volgende:
Hoe komen ze aan die cijfers? Tellen ze lijken? Hoe weet je hoeveel doden een granaatinslag heeft veroorzaakt?
Hoezo zou je meer pieken en dalen moeten hebben als het grootste deel van het front statisch is?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:25 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Die dagcijfers kloppen natuurlijk niet. Je hoort veel meer pieken en dalen te hebben uiteraard. Tis allemaal nattevingerwerk.
Omdat een afwijking van 15% over een periode van x maanden gewoon onmogelijk is. Of het Koerskoffensief nu plaatsvindt of niet, de aantallen zitten nu steeds in zo'n range.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo zou je meer pieken en dalen moeten hebben als het grootste deel van het front statisch is?
De dagcijfers zijn vooral nuttig om te zien hoe actief de oorlog is.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:25 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Die dagcijfers kloppen natuurlijk niet. Je hoort veel meer pieken en dalen te hebben uiteraard. Tis allemaal nattevingerwerk.
russen vinden dat niet erg volgens deze juffrouwquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:37 schreef BEFEM het volgende:
Laat staan de praktische bezwaren bij het doorgeven van data in een oorlogssituatie.
De Russen zelf weten waarschijnlijk niet eens heel nauwkeurig hoeveel doden en gewonden ze hebben.
Noem eens een voorbeeld in dit topic van Oekraïense propaganda?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:48 schreef Za het volgende:
[..]
Maar wel 1005 threads vol Oekraïnse propaganda.
We kunnen er ook niks aan doen dat rusland niet in staat is tot offensieve, itt Oekraïne met de Kherson, Kharkiv, Zwarte Zee, en Kursk offensieven.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:48 schreef Za het volgende:
[..]
Ghost of kievquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:54 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld in dit topic van Oekraïense propaganda?
Er zijn constant berichten van de Russen dat zodra ze een stap buiten de loopgraaf doen ze worden ontdekt. Dan lijkt me dat er bij Oekraïne ook wel iemand zal zitten turven hoeveel dat er zijn.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:37 schreef BEFEM het volgende:
Dat ga je nooit elke dag nauwkeurig zitten tellen, als je er überhaupt al zicht op hebt. Wat in veel gevallen niet zal zijn.
Dat komt door confirmation bias. Als ze niet in de gaten gehouden worden dan lees je er niet over want daar schrijft niemand over.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er zijn constant berichten van de Russen dat zodra ze een stap buiten de loopgraaf doen ze worden ontdekt. Dan lijkt me dat er bij Oekraïne ook wel iemand zal zitten turven hoeveel dat er zijn.
Hele tirades krijg je over je heen zodra je dat zegt in het Nordstream topic.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 10:46 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het mooie is dat het redelijk sensationeel in het nieuws gebracht werd, maar het interesseert - behoudens een paar wappies en kremlintrollen - helemaal niemand.
Waar is Bobroedka eigenlijk?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
russen vinden dat niet erg volgens deze juffrouw
Haha. Russen zijn enorme faalhazen met hun invasie (3 dagen in Kievquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:48 schreef Za het volgende:
[..]
nee echt geen ene fuckquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 10:46 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het mooie is dat het redelijk sensationeel in het nieuws gebracht werd, maar het interesseert - behoudens een paar wappies en kremlintrollen - helemaal niemand.
Ik voel je pijnquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:48 schreef Za het volgende:
[..]
quote:Air defence forces destroy all 14 Russian Shaheds at night
On the night of 17 August, the Air Defence Forces destroyed all 14 Russian Shahed attack drones that Russia used to attack the territory of Ukraine.
According to Ukrinform, the commander of the Air Force of the Armed Forces of Ukraine Mykola Oleshchuk posted this on Facebook.
quote:Ukraine appeals to the UN and ICRC over footage of a soldier’s severed head
Illustrative photo. A war crimes prosecutor stands next to a damaged residential building after a rocket attack in the Odesa region, Ukraine, June 1, 2022. (Photo credits: STR/NurPhoto via Getty Images)
Ukraine has appealed to the UN and the International Committee of the Red Cross over the publication by Russia of a video depicting the severed head of an alleged Ukrainian soldier.
Dmytro Lubinets, the Ukrainian Parliament Commissioner for Human Rights, said that the appeal concerned an act of violation of international humanitarian law by the Russian side.
“A video has appeared online showing Russians showing the severed head of an allegedly Ukrainian soldier,” said Dmytro Lubinets.
Lubinets added that the Russians used such videos to intimidate and demoralize Ukrainians.
“However, this only strengthens our resolve to bring everyone who commits such inhuman atrocities to inevitable responsibility,” Lubinets said.
Die tweets van Maks die user @Ulx veel deelt bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:54 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld in dit topic van Oekraïense propaganda?
quote:Russia accuses Ukraine of planning ‘nuclear provocation’ for 11th time
Russian news agencies on Friday night accused Ukraine of “planning a nuclear provocation” at the Kursk Nuclear Power Plant in southwestern Russia as well as at the Russian-occupied Zaporizhzhia Nuclear Power Plant in southeastern Ukraine.
A source within Russian law enforcement told state news agency RIA Novosti that the Armed Forces of Ukraine (AFU) planned to use “charges with radioactive warheads” to attack the plants, while another source told the agency that the AFU intended to blame Russia for the attack.
RIA Novosti claimed that Western states, “mainly the UK”, were “overseeing” the planned AFU attack on the Kursk and Zaporizhzhia atomic energy facilities, while Russian pro-war blogger Marat Khairullin alleged that the AFU was planning to “strike nuclear fuel storage sites” with a so-called “dirty bomb”, a device that uses conventional explosives to disperse radioactive matter.
This is the 11th time that Russian state media have accused Ukraine of planning a “nuclear provocation” since the start of the full-scale Russian invasion, independent media outlet Agentstvo noted on Friday.
Jammer dat het schip niet meer actief was als oorlogsschip, al vanaf 1993/1994 ofzo.. Ik zie dat het een aantal jaar een militaire themapark is geweest, en dat hij nu niet echt meer in gebruik is en dat hij daar lag te verrotten, al waren zij bezig om dit weer te herstellen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 18:11 schreef Hyperdude het volgende:
Deze had ik nog niet gezien.
Jammer dat het niet de Kuznetsov is. Maar dat komt nog wel.
https://www.scmp.com/news(...)rcraft-carrier-minsk
Ik zie MAKS weinig posten dat totaal niet klopt. En wanneer dat gebeurt komt er gewoon een update. Dat doen propagandisten per definitie niet.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 18:05 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Die tweets van Maks die user @:Ulx veel deelt bijvoorbeeld
Volgende week.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 18:11 schreef Hyperdude het volgende:
quote:Germany will not allocate additional funds to help Ukraine – media
The German federal government's current budget planning does not provide for the allocation of new funds to support Ukraine, and the opposition is talking about freezing financial and, consequently, military support for Kyiv.
Source: European Pravda; article by the Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS)
Details: At Chancellor Olaf Scholz's request, additional applications from the German Ministry of Defence for military aid to Ukraine will no longer be approved, although the already approved materials continue to be delivered in most cases.
The reason for this is the austerity measures taken by the Chancellery and the Ministry of Finance. Finance Minister Christian Lindner conveyed the request in a letter to Defence Minister Boris Pistorius on 5 August.
FAS notes that the ban is already in place, and Ukraine's situation may also soon worsen, as planned military support is to be cut almost in half next year and then reduced to less than a tenth of the current amount in 2027.
Hopelijk zal deze situatie zo snel mogelijk opgelost worden. Maar dat het budget vanaf vorig jaar zou halveren was natuurlijk al bekend. Het compleet stoppen (2027 1/10de nog) van hulp zou wel kwalijk zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een vreselijke puberale nerd blijft deze kerel ook. Echt gewoon een caveman.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 18:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zie MAKS weinig posten dat totaal niet klopt. En wanneer dat gebeurt komt er gewoon een update. Dat doen propagandisten per definitie niet.
Voor het echte propagandawerk moet je die Nigeriaanse Ruslandfan volgen. Die ontkent nu nog steeds dat Oekraïne de grens is overgestoken volgens mij. Da's het betere werk.
Hier schrijft Maks ook gewoon dat Kadyrov beweert dat hij deze cyberfuckup van Musk heeft gekregen:
[ x ]
quote:Prytula hands over 38 electronic warfare systems to AZOV Brigade
Electronic warfare (EW) devices of the Azov National Guard Brigade. August 2024. Ukraine. Photo credits: Serhiy Prytula
Ukrainian philanthropists have handed over 38 new electronic warfare (EW) devices to the Azov National Guard Brigade.
Serhiy Prytula’s foundation said that this was the final transfer of electronic warfare equipment as part of the Invisible Shield collection.
38 electronic warfare devices cost the foundation UAH 8,394,919. Out of this batch, 5 electronic warfare devices were paid for by the WOG filling station chain, and two more – by Intellias.
In total, the charitable foundation handed over 134 electronic warfare devices with related equipment as part of the Invisible Shield collection.
Unmanned systems have become the latest weapon that changes the situation on the battlefield. However, there is a huge density of enemy UAVs at the front.
quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 18:25 schreef Delenlill het volgende:
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/08/17/7470788/
[..]En ook in de Frankfurter Allgemeine:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk zal deze situatie zo snel mogelijk opgelost worden. Maar dat het budget vanaf vorig jaar zou halveren was natuurlijk al bekend. Het compleet stoppen (2027 1/10de nog) van hulp zou wel kwalijk zijn.https://www.faz.net/aktue(...)ierung-19924590.htmlquote:Kein neues Geld mehr für die Ukraine
Duitsland moet de militaire hulp aan Oekraïne beperken . Volgens de huidige begrotingsplanning van de federale overheid is hiervoor momenteel geen nieuw geld beschikbaar. De reden hiervoor zijn bezuinigingsmaatregelen van de Kanselarij en het Ministerie van Financiën. Reeds goedgekeurd materiaal wordt doorgaans nog aangeleverd, maar aanvullende aanvragen van Defensie mogen op verzoek van bondskanselier Olaf Scholz niet meer worden goedgekeurd.
Dus nu gaat de hulp betaald worden uit de Russische banktegoeden die in beslag zijn genomen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
quote:Ukrainian forces 'strengthen' their positions in Kursk Oblast, Syrskyi says
Ukrainian forces have "strengthened" their positions in Russia's Kursk Oblast as their operation in the Russian region continues, Commander-in-Chief Oleksandr Syrskyi reported to President Volodymyr Zelensky on Aug. 17.
Less than two weeks into Ukraine's cross-border offensive in Russia's Kursk Oblast, Ukrainian troops control about 1,000 square kilometers of Russian territory and over 80 settlements in the region while continuing to advance, according to the Ukrainian military.
Ukrainian soldiers have expanded the "stabilized territory," Zelensky said, without elaborating. More Russian soldiers have also been taken prisoner over the past day, he added.
"I thank all the soldiers and commanders who capture Russian soldiers and thus bring the release of our soldiers and civilians held by Russia closer," Zelensky said.
Kyiv said that rather than capturing Russian territory, the incursion aims to protect Ukrainian lives by preventing cross-border attacks and diverting Russian reinforcements.
Despite mounting reports that Russia is moving at least some forces to the sector, Kyiv's troops in the east of Ukraine say the situation there remains dire as Moscow continues its advance near Pokrovsk and Toretsk.
According to Zelensky, Russian troops have conducted dozens of assaults on Ukraine's positions in these two sectors over the past day.
"Our soldiers and units are doing everything to destroy the occupier and repel the attacks. The situation is under control," the president said.
They're the same Zeitung.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 18:30 schreef capricia het volgende:
[..]
En ook in de Frankfurter Allgemeine:
[..]
quote:1,917 employees of the Ministry of Internal Affairs remain in Russian captivity
Ukrainian soldiers who defended the Azovstal plant in Mariupol. 2022. Ukraine. Photo credits: Associated Press
As many as 1,917 employees of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine remain in Russian captivity.
Ihor Klymenko, the Minister of Internal Affairs of Ukraine, stated this during a joint briefing.
“1,368 captured heroes are Azovstal defenders. We have returned 699 people, and it’s a huge job,” said Ihor Klymenko.
Klymenko informed that 72% of Ukrainian heroes are back in service.
“For this purpose, we are opening rehabilitation centers. Military personnel who are unable to continue their service for health reasons will also receive the necessary assistance – medical and psychological rehabilitation should work for them,” the Minister of Internal Affairs said.
Dat is het plan. Maar zo ver zijn zij nog lang niet. Zij zijn daar nu al iets van 2 jaar over aan het discussiëren.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 18:30 schreef capricia het volgende:
[..]
En ook in de Frankfurter Allgemeine:
[..]
https://www.faz.net/aktue(...)ierung-19924590.html
Dus nu gaat de hulp betaald worden uit de Russische banktegoeden die in beslag zijn genomen.![]()
Iedereen die zegt dat je nauwkeurig kan tellen mag mij vertellen hoeveel doden/zwaar gewonden er bij deze 2 filmpjes zijn gevallen.quote:
quote:Ukrainian Cyberattack Disrupts Russian Nuclear Developer's Operations
Cyber experts from the Main Intelligence Directorate of the Ministry of Defense of Ukraine, in collaboration with the hacker group VO Team, have disabled equipment belonging to the "Vega" provider in the Chelyabinsk region. The Russian nuclear warhead developer is now without internet and communication.
According to a press release from the Main Intelligence Directorate (HUR), the cyberattack was successful. "Vega" is the sole provider in the city of Snezhinsk in the Chelyabinsk region of Russia. Ukrainian specialists managed to disable 1,173 switches and 10 servers of the provider. Information on "Vega's" servers has been destroyed.
For almost a week, several strategic enterprises in the city have been without internet and communication services. Among them is the All-Russian Scientific Research Institute of Technical Physics, a Russian nuclear warhead developer that was connected only to "Vega." The institute is under sanctions.
Due to the attack, Ukrainian intelligence services were able to obtain personal data of employees and other documents from the plant. This information helps identify mechanisms for circumventing sanctions and those involved.
The cyberattack also poses a threat to Moscow's state orders, as indicated by comments in local Telegram channels in Snezhinsk.
In elk geval 1 lijkt mij. Die Russische soldaat. Wij kunnen niet zien hoeveel Russen er in de bosrand zitten. Maar het doel was om die Oekraïense soldaten te evacueren en dat is gelukt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 18:43 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Iedereen die zegt dat je nauwkeurig kan tellen mag mij vertellen hoeveel doden/zwaar gewonden er bij deze 2 filmpjes zijn gevallen.
Ja, dat is nu net mijn punt. Je kan het helemaal niet nauwkeurig weten. De schattingen van de Amerikanen enzo zijn denk ik ook gebaseerd op interne berichten van de Russen, niet op het beoordelen van filmpjes etc.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 18:49 schreef Delenlill het volgende:
[..]
In elk geval 1 lijkt mij. Die Russische soldaat. Wij kunnen niet zien hoeveel Russen er in de bosrand zitten. Maar het doel was om die Oekraïense soldaten te evacueren en dat is gelukt.
Bij het tweede filmpje is ook niets te zien. Maar het feit dat de luiken openstonden laat wel zien dat de voertuig gestopt is en de Russen (of Oekraïners) in elk geval voor een deel er uit zijn gekomen.
Of er gewonden waren onder de Oekraïense soldaten in het eerste filmpje zou ik niet kunnen zeggen.
Wat wij niet kunnen zien maar de Oekraïners wel zijn beelden van voor de evacuatie en er naar. Wij missen ook de communicatie die er aan vooraf ging. Ook hebben zij de geëvacueerde soldaten die meer kunnen zeggen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 18:51 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja, dat is nu net mijn punt. Je kan het helemaal niet nauwkeurig weten. De schattingen van de Amerikanen enzo zijn denk ik ook gebaseerd op interne berichten van de Russen, niet op het beoordelen van filmpjes etc.
Die hoeft niet in brand gestoken te worden. Dat prutsschip steekt haarzelf wel in brand.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 18:11 schreef Hyperdude het volgende:
Whynotboth.gifquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 19:07 schreef -XOR- het volgende:
De Rusjes hebben hun dreigement kernwapens in te zetten bij grondaanvallen op Russisch grondgebied niet echt doorgezet.
Benieuwd of ze niet durven of niet kunnen.
China heeft ze ook laten weten dat ze de inzet van kernwapens door Rusland niet accepteren.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 19:07 schreef -XOR- het volgende:
De Rusjes hebben hun dreigement kernwapens in te zetten bij grondaanvallen op Russisch grondgebied niet echt doorgezet.
Slechtste marine evah.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 19:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die hoeft niet in brand gestoken te worden. Dat prutsschip steekt haarzelf wel in brand.
Het is hooguit een piepklein stukje Rusland. Het bestaan van de Russische staat is niet in het geding. Volgens mij houden ze zich nog steeds aan hun doctrine. Die dreigementen kennen we inmiddels wel.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 19:07 schreef -XOR- het volgende:
Rob de wijkquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 19:27 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]
(Wie oh wie gaat vandaag voor het eerst weer Rob de Wijk bashen?)
Prutswerk is het. Vrijwel de gehele Zwarte Zee vloot is uitgeschakeld door een land zonder een noemenswaardige marinequote:
Hate to break it to you, maar niemand heeft de ambitie, of de wil, of de zin om heel rus onder de voet te lopen en te annexeren ofzo. Het "bestaan" van die staat zal dus nooit "in het geding" komen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 19:28 schreef Discombobulate het volgende:
Het bestaan van de Russische staat is niet in het geding.
Dat zeg ik toch man. Het bestaan van de Russische staat is met die piepkleine invasie niet in het geding.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 19:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hate to break it to you, maar niemand heeft de ambitie, of de wil, of de zin om heel rus onder de voet te lopen en te annexeren ofzo. Het "bestaan" van die staat zal dus nooit "in het geding" komen.
Lees nog een keer goed:quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 19:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch man. Het bestaan van de Russische staat is met die piepkleine invasie niet in het geding.
Krijg namelijk de indruk dat je het niet begrijpt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 19:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hate to break it to you, maar niemand heeft de ambitie, of de wil, of de zin om heel rus onder de voet te lopen en te annexeren ofzo. Het "bestaan" van die staat zal dus nooit "in het geding" komen.
Je moet even opnieuw lezen op welke user ik reageerde m.b.t. kernwapens en de nucleaire doctrine van Rusland.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 20:00 schreef ExTec het volgende:
Krijg namelijk de indruk dat je het niet begrijpt.
De toestand bij Hrodivka, Novohrodivka en zelfs bij Selydove is in een paar dagen wel enorm verslechterd.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 19:27 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]
(Wie oh wie gaat vandaag voor het eerst weer Rob de Wijk bashen?)
En een oude bodyguard van hem is nu chef-generaal ofzo.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 20:58 schreef oheng het volgende:
Oh ffs Putin heeft zijn nicht benoemd tot staats secretaris van defensie oid. Wat is het toch een compleet apenland.
Anna Tsivileva was appointed Secretary of State - Deputy Minister of Defense
Het blijkt dat Putin toch iets minder zeker is van zijn positie dan sommigen hier willen doen geloven.
https://www.lemonde.fr/en(...)tions_6716296_4.htmlquote:Alexei Dyumin, Putin's ex-bodyguard expected to head Kursk operations
Ik zou me als rus ernstig zorgen beginnen te maken over de aanvoerlijnen in dat gebied. Helemaal omdat de herfst eraan komt. De enige aanvoerlijn is de spoorlijn plus het modderpad ernaast. En we weten hoe dat eruit ziet van de russen zelf.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 21:11 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De toestand bij Hrodivka, Novohrodivka en zelfs bij Selydove is in een paar dagen wel enorm verslechterd.
Hrodivka ligt van deze drie plaatsen het dichtst bij Pokrovsk.
quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 20:58 schreef oheng het volgende:
Oh ffs Putin heeft zijn nicht benoemd tot staats secretaris van defensie oid. Wat is het toch een compleet apenland.
Anna Tsivileva was appointed Secretary of State - Deputy Minister of Defense
Het blijkt dat Putin toch iets minder zeker is van zijn positie dan sommigen hier willen doen geloven.
Poetins dochter is met een Nederlander getrouwd. Heeft hij nog geen leuke functie voor hem bedacht?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 21:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En een oude bodyguard van hem is nu chef-generaal ofzo.
De plaatsen Novohrodivka en Selydove zijn respectievelijk van een driemaal en een vermaal grotere omvang dan bijvoorbeeld Soedzja, dat door de Oekraïners is veroverd in de oblast Koersk.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 21:24 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik zou me als rus ernstig zorgen beginnen te maken over de aanvoerlijnen in dat gebied. Helemaal omdat de herfst eraan komt. De enige aanvoerlijn is de spoorlijn plus het modderpad ernaast. En we weten hoe dat eruit ziet van de russen zelf.
Gefeliciteerd russen, met een aantal platgebombardeerde dorpjes.
Perpetua map linkje.
Trouwens, hebben jullie het ook door dat rusland er alles aan doet om maar te zorgen dat iedereen het over nucleaire bedreigingen praat, in plaats van Kursk?
Te beginnen met dat fikkie bij de kerncentrale in Zaporizhia. En nu staat de propaganda op 10 over Kursk NPP. En NOEKS.
niet meerquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 21:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Poetins dochter is met een Nederlander getrouwd. Heeft hij nog geen leuke functie voor hem bedacht?
die heeft naam gemaakt door voorop in de colonne te rijden die de krim in reed in 2014quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 21:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En een oude bodyguard van hem is nu chef-generaal ofzo.
[..]
https://www.lemonde.fr/en(...)tions_6716296_4.html
Oh, Jorrit woont nog steeds in Moskou geloof ik en heeft ook nog altijd een goede verhouding met Putin.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |