quote:Juvenile saboteurs in the south burned relay cabinets and pickup trucks for the Armed Forces
Juvenile saboteurs in Odesa and Mykolaiv set fire to relay cabinets on railways and pick-ups of soldiers of the Armed Forces of Ukraine. They were detained. In Odessa, a group of 18-year-old saboteurs included a 15-year-old girl, and in Mykolaiv, three minors were detained on suspicion of sabotage.
According to the police, in Odesa, law enforcement officers detained three saboteurs for setting fire to objects on the railway - two 18-year-old local residents and their 15-year-old accomplice. The young men tried to set the relay cabinet on fire. For this, they chose a remote section of tracks without lighting. The saboteurs carried out the tasks of Russian curators, which they received through social networks. In this case, it is about setting fire to relay cabinets on the railway, fixing the results of shelling, and discrediting the work of the TCC.
Nog zo'n aanval van waarschijnlijk jongeren die door Rusland aangespoord en mogelijk betaald zijn:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt ook stellen, dat Poetin de (dan toe altijd Russisch gezinde) Donbass negen tot tien jaar geleden gewoon in de steek gelaten heeft. Omdat hij zonodig een WK voetbal moest organiseren.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het leger is ervaren en de Oekraïense samenleving is (logischerwijs) bereid om offers te brengen. Nederland heeft een klein beroepsleger, maar de politiek is als de dood voor de weerslag in de samenleving voor Nederlandse militaire slachtoffers.
Wel opvallend dat 11 jaar geleden het Oekraïense leger een lachertje was. Als Poetin er toen voor gekozen had om Kiev te bezetten, was het hem gelukt. In de jaren van na het bezetten van de Krim en de oorlog in Donbass heeft Oekraïne goed gekeken naar hoe westerse legers werken. En ze hebben van hun fouten geleerd.
En wat gebeurt er met de motivatie van de Oekraïners aan het Donbassfront?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:53 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Maar heeft Oekraine wel de manschappen om het vast te houden.
Ik zou de hele teringzooi volgooien met landmijnen en dan langzaam terugtrekken
Ik meende dat in het voorjaar van 1945 nadat de Rijn eerst eenmaal was overgestoken door de Amerikanen, dat zij liever daarna zich vertrouwden op hun pontonbruggen dan op bestaande bruggen vanwege dat opblaasgevaar..quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 02:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken, de Dnjepr is 10x breder dan de Reka. Het geeft precies aan dat een bradleyachtig brug bij een 10x minder brede rivier een fluitje van een cent is.
Bruggen vernietigd door raketten zijn vrijwel altijd makkelijk te reperaren, in tegenstelling tot een sabotagegroep die springstof bij de pilaren aanbrengt en tot ontploffing brengt.
Dit zien we terug over het hele strijdgebied waar tientallen voorheen kapotte bruggen hersteld zijn.
We doen niet aan Russische propaganda hierquote:
Zou kunnen, aan de Russische zijde van de brug zou nog altijd 8km file staan (google maps).quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 08:15 schreef Starhopper het volgende:
Heeft iemand nog wat gelezen over de explosies in Kerch van gisteravond? Zal wel niet de brug geweest zijn want anders was t wel groot nieuws denk ik
Dat geeft hoop! Misschien maar 1 rijbaan beschikbaar ofzo?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 08:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zou kunnen, aan de Russische zijde van de brug zou nog altijd 8km file staan (google maps).
Ik heb even rondgekeken maar ik kan er verder niks over vinden. Hopelijk komt er goed nieuws over later vandaag. Maar het is wel erg stil. Dus geen idee. Van die van eergister waren er wel meerdere bronnen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 08:15 schreef Starhopper het volgende:
Heeft iemand nog wat gelezen over de explosies in Kerch van gisteravond? Zal wel niet de brug geweest zijn want anders was t wel groot nieuws denk ik
Een rijrichting denk ik, normaal zou het 2 rijbanen per richting moeten zijn.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 08:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat geeft hoop! Misschien maar 1 rijbaan beschikbaar ofzo?
De TS die je verwachtquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 08:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
We doen niet aan Russische propaganda hier
Het mooie is dat het redelijk sensationeel in het nieuws gebracht werd, maar het interesseert - behoudens een paar wappies en kremlintrollen - helemaal niemand.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 19:05 schreef The-BFG het volgende:
Dat topic over de Nord stream zorgt er wel voor dat de Putin fans uit dit topic blijven.
Die landen noemt men ook wel "de as van het kwaad".quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:09 schreef halfway het volgende:
Niemand die door heeft dat WW3 al begonnen is, het westen tegen Rusland. Zal mijn niets verbazen als N-korea, Wit Rusland en Iran aanhaken. China is de lachende derde.
Er zijn explosies geweest in het gebied van de veerponten, of moet ik zeggen: veerpont.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 08:15 schreef Starhopper het volgende:
Van FIRMS wordt ik ook niet veel wijzer.quote:During the inspection and repair work, traffic was restricted on a section of Sovetskaya Street . The Kerch branch of the State Unitary Enterprise of the Republic of Kazakhstan "Water of Crimea" organizes the supply of water to the central part of the city. The message does not specify which objects were damaged.
De eerste 300 delen ofzo van deze topic was dat onder de trollen een redelijk wederkerend thema:quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 07:43 schreef Idisrom het volgende:
Ik geloof niet zo in de aantallen uitgeschakelde Russische militairen op dagbasis. De aantallen zitten dagelijks altijd tussen de 1.070 en de 1.310, ongeacht hoe zwaar er gevochten wordt op een dag.. Als je er de Ghi-controle op zou gaan toepassen, dan zou je in eerste instantie denken dat die cijfers uit een gezogen duim komt.
Maar toen zijn we tig keer door een cyclus heengegaan waar om de zoveel tijd VS DOD/UK MOD de som van al die doden eigenlijk keer op keer wel bevestigde.quote:MAAR DAT KAN TOCH HELEMAAL NIET, ZOVEEL DODEN?
Ik vergelijk regelmatig satellietbeelden van russische militaire begraafplaatsen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 07:43 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo in de aantallen uitgeschakelde Russische militairen op dagbasis. De aantallen zitten dagelijks altijd tussen de 1.070 en de 1.310, ongeacht hoe zwaar er gevochten wordt op een dag.. Als je er de Ghi-controle op zou gaan toepassen, dan zou je in eerste instantie denken dat die cijfers uit een gezogen duim komt.
Dus wat er onder de streep staat klopt, maar de cijfers waar een streep onder gezet wordt, die kloppen niet?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:02 schreef BEFEM het volgende:
Hoewel de totalen wel redelijk in de buurt liggen van wat allerlei partijen denken ben ik het wel eens met Idisrom.
Dat weten ze niet. Tis allemaal nattevingerwerk natuurlijk. Het zijn ook niet alleen doden.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:18 schreef kibo het volgende:
Hoe komen ze aan die cijfers? Tellen ze lijken? Hoe weet je hoeveel doden een granaatinslag heeft veroorzaakt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |