Het is een forum for songfestivalfans. Da’s de letterlijke definitie van een fanboard.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 23:56 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom kun je geen tegengeluid verdragen?
Dit is geen fan board.
"we" is jij en je ouders, broers en zussen, tesamen gezellig achter de computer en fans van Europapa? Gezellig![]()
Top bezig. Heb het idee dat jullie er als enige bovenop zitten!quote:Op donderdag 15 augustus 2024 00:01 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Sorry, dit gaat allemaal met zo'n sneltreinvaart (ook voor ons) en was het beter om dit als geschreven artikel te doen.
Het is nogal een ehm aparte situatie dat je als Songfestival journalist/podcaster ook ineens met een openbaar aanklager aan de lijn hangt enzo. Maar blij dat jullie het lezen en zien wat we doen.
En dan is de EBU verantwoordelijk voor deze idiote opgeblazen clusterfuck.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:10 schreef Momo het volgende:
Het zou natuurlijk ook een misverstand kunnen zijn dat iemand binnen EBU heeft ingestemd maar anderen daar niet van op de hoogte waren.
Dit dus. Zij zijn verantwoordelijk voor de handelingen van hun eigen medewerkers, tenzij er sprake was van kwade bedoelingen, maar het klinkt als incompetentie en dan is het toch echt hun schuld.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 08:36 schreef Andromache het volgende:
[..]
En dan is de EBU verantwoordelijk voor deze idiote opgeblazen clusterfuck.
Oh het is geen verwijd hoor! Ik vind het heel goed wat jullie doenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 00:01 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Sorry, dit gaat allemaal met zo'n sneltreinvaart (ook voor ons) en was het beter om dit als geschreven artikel te doen.
Het is nogal een ehm aparte situatie dat je als Songfestival journalist/podcaster ook ineens met een openbaar aanklager aan de lijn hangt enzo. Maar blij dat jullie het lezen en zien wat we doen.
Jullie zijn sowieso enorm goed bezig. Daar kunnen veel professionele media nog wat van lerenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 00:01 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Het lastige bij het ESF is ook dat je de kansen van landen redelijk subtiel de nek om kan draaien, zonder dat het enorm opvalt. Bij een groot voetbaltoernooi is er nog weleens ophef als een land opzichtig wordt bevoordeeld, meestal het gastland of een land met een sterspeler, met een goedkope penalty of (niet gegeven) rode kaart. Maar een slechte startpositie, veel wide shots of geen interviewtjes tussendoor zijn niet bepaald zaken die enorm opvallen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 09:25 schreef Dave het volgende:
Volgens mij zei iemand anders het hier gisteren ook al (Fred?), maar zie eigenlijk ook nog niet goed hoe dit in de toekomst weer goed zou moeten komen, behalve dan dat het wellicht verjaart, wegzakt met de tijd.
Beide partijen hebben zich inmiddels zover ingegraven, dat dit niet wordt opgelost zonder gezichtsverlies voor één van beide. (Dit is met wat ik ken van 't verhaal vind ik vooral de EBU aan te rekenen).
Stel dat we wel weer mee gaan doen, dan kunnen we denk ik de komende jaren een eventuele winst wel vergeten door te verwachten tegenwerking.Mag ik zo slecht denken over de EBU? Ja, dat mag ik inmiddels wel.
Dat wordt sowieso lastig want genoeg andere landen hebben om hun eigen redenen geklaagd bij de EBU, en die horen bij die 36. Tis maar de vraag of iedereen weer braaf in het gareel wil lopen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Jullie zijn sowieso enorm goed bezig. Daar kunnen veel professionele media nog wat van leren![]()
Het enige wat jammer is (journalistiek dan, er is sowieso vrij veel nogal jammer aan deze zaak momenteel), of onbevredigend, is dat dit soort ESF-gerelateerd nieuws in augustus het grote publiek uiteraard nogal ontgaat, want die zijn er nu niet mee bezig. En ook dat de uitkomst redelijk vast lijkt te liggen, met een Nederland dat zich terugtrekt, en een EBU die met de andere 36 landen doorgaat alsof er niets gebeurd is.
Ergens blijft dat startpositiesysteem nog steeds natuurlijk vreselijk doorzichtig. Favorieten van de EBU die steeds maar weer een goed plekje krijgen (Australië of Noorwegen bijvoorbeeld). En eerlijk, Nederland hoorde hier de afgelopen jaren ook bij. Eigenlijk zou je daarom alleen al terug moeten naar het oude systeem.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het lastige bij het ESF is ook dat je de kansen van landen redelijk subtiel de nek om kan draaien, zonder dat het enorm opvalt. Bij een groot voetbaltoernooi is er nog weleens ophef als een land opzichtig wordt bevoordeeld, meestal het gastland of een land met een sterspeler, met een goedkope penalty of (niet gegeven) rode kaart. Maar een slechte startpositie, veel wide shots of geen interviewtjes tussendoor zijn niet bepaald zaken die enorm opvallen.
Eens! Blijf je vastbijten alsjeblieft, van het AD en Boullie verwacht ik veel minder wat dit betreft.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Jullie zijn sowieso enorm goed bezig. Daar kunnen veel professionele media nog wat van leren![]()
[...]
Wat dat betreft is er dus ook nog genoeg te doen voor jullie bij het komende ESF, ook zonder Nederland.
Welnee, wat heb je daaraan? Sta je daar met een klotenummer straks en ga je daarmee op je gezicht. Een publiekelijk mea culpa afdwingen, liefst ook met vermelding in de uitzending, dat helpt. Meedoen geeft ook alleen maar het beeld van 'alles is oké'. Mensen kunnen zich deze rel volgens jaar echt wel herinneren. Als er dan gezegd wordt dat Nederland niet mee doet omdat EBU hun zaakjes niet op orde had (kort door de bocht) maakt dat veel meer indruk.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:34 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Daarbuiten zie ik het voor nu inderdaad alleen opgelost (met de kennis van nu) als EBU enigszins een soort boetekleed aantrekt, en eigenlijk ook alleen met een automatische plaatsing van Nederland in de finale van 2025Alleen dán kan Nederland met opgeheven hoofd terugkeren bij het ESF komend jaar denk ik.
Over de startpositie van dit jaar valt ook nog genoeg over te zeggen. Maar dat is iets kleins in vergelijking met wat er nu gaande is.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:34 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ergens blijft dat startpositiesysteem nog steeds natuurlijk vreselijk doorzichtig. Favorieten van de EBU die steeds maar weer een goed plekje krijgen (Australië of Noorwegen bijvoorbeeld). En eerlijk, Nederland hoorde hier de afgelopen jaren ook bij. Eigenlijk zou je daarom alleen al terug moeten naar het oude systeem.
Jullie zijn helden!quote:Op donderdag 15 augustus 2024 00:01 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Ja, leuk voor het cijfertje van het aantal deelnemende landen, maar dit neemt natuurlijk niet weg dat ze van Nederland veel meer geld vingen dan dat ze van Montenegro ooit zullen doen. Ergens destijds gelezen dat Montenegro het land met de kleinste EBU-fee is.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:05 schreef NailQueen het volgende:
Ondertussen is bekend dat Montenegro volgend jaar officieel terugkeert. Een eventuele (matige) vervanger voor Nederland.
Ik denk niet dat de EBU ooit ook maar iéts toe gaat geven, want dan geef je de AVROTROS/Joost ook een kans op het eisen van een schadevergoeding. Daarom zijn ze denk ik in hun reactie nu nog heftiger + zeggen ze ineens dat ze er niet meer over willen praten.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:01 schreef Japepk het volgende:
[..]
Welnee, wat heb je daaraan? Sta je daar met een klotenummer straks en ga je daarmee op je gezicht. Een publiekelijk mea culpa afdwingen, liefst ook met vermelding in de uitzending, dat helpt. Meedoen geeft ook alleen maar het beeld van 'alles is oké'. Mensen kunnen zich deze rel volgens jaar echt wel herinneren. Als er dan gezegd wordt dat Nederland niet mee doet omdat EBU hun zaakjes niet op orde had (kort door de bocht) maakt dat veel meer indruk.
En moneyzzz op de achtergrond natuurlijk
Enige wat ik weet is dat Iedereens kapsel vettig is omdat ze al jaren verplicht MoroccanOil in moeten smerenquote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:58 schreef Momo het volgende:
Is trouwens veel veranderd aan de social media sinds dat hele TikTok sponsorship met de EBU (sinds 2022 toch?). Zien jullie Anouk al bellen blazen en karaoke zingen voor TikTok? Filmpjes maken over hun meest gênante moment ooit als artiest? Filmpjes over je huisdieren? Volgens mij zitten veel artiesten daar niet perse op te wachten, die zouden veel liever zelf iets bedenken.
Ik denk dat de discussie over de deelname van Israël niet meer zo hard terugkomt omdat velen die daar op tegen waren en een ESF-boycot wilden etc genoten hebben van de Olympische Spelen waar het land ook gewoon aan mee deed en waarvoor veel minder mensen opriepen tot boycot van het evenement of er schande van spraken volgens mij.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:30 schreef VoMy het volgende:
Nog even los van het idee dat de door Israël uitgevoerde genocide dan wellicht nog steeds actueel is en je die hele discussie over het laten deelnemen van dat land al veel eerder weer kan oplaaien; in ieder geval voordat de nummers bekend worden gemaakt.
Dit zal de Avrotros ook wel weten, en er minder geld in gaan steken, wat elkaar versterkt. Terug naar pre-Anouk.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het lastige bij het ESF is ook dat je de kansen van landen redelijk subtiel de nek om kan draaien, zonder dat het enorm opvalt. Bij een groot voetbaltoernooi is er nog weleens ophef als een land opzichtig wordt bevoordeeld, meestal het gastland of een land met een sterspeler, met een goedkope penalty of (niet gegeven) rode kaart. Maar een slechte startpositie, veel wide shots of geen interviewtjes tussendoor zijn niet bepaald zaken die enorm opvallen.
quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:41 schreef Dave het volgende:
[..]
Dit zal de Avrotros ook wel weten, en er minder geld in gaan steken, wat elkaar versterkt. Terug naar pre-Anouk.
Ze is toch ook bekend in België? Ik meende dat ze een hit had met Metejoor. Dus gewoon meedoen aan Eurosongquote:
Hij was erg blij 💙quote:Op woensdag 14 augustus 2024 18:25 schreef d_elise het volgende:
Morgen heeft Joost z'n eerste optreden nadat naar buiten kwam dat de zaak geseponeerd is. En dat optreden is op een festival in Zwitserland, waar ook Nemo en Windows95Man optreden. Mooi toeval.
Ben benieuwd of/wat Joost gaat zeggen en of we een nieuwe foto krijgen van het drietal
Ik geloof hier niet in, sorry. Ik ben het eens dat we niet mee kunnen doen onder deze omstandigheden, maar het feestje gaat wel gewoon door zonder Nederland en niemand zal ons missen. Niet de EBU en niet de rest van Europa.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:01 schreef Japepk het volgende:
Als er dan gezegd wordt dat Nederland niet mee doet omdat EBU hun zaakjes niet op orde had (kort door de bocht) maakt dat veel meer indruk.
Eens, maar dat zei ik niet. Alleen dat zon scenario meer indruk maakt dan een gegarandeerde finale plek. Daar heb je imo niks aanquote:Op donderdag 15 augustus 2024 21:54 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ik geloof hier niet in, sorry. Ik ben het eens dat we niet mee kunnen doen onder deze omstandigheden, maar het feestje gaat wel gewoon door zonder Nederland en niemand zal ons missen. Niet de EBU en niet de rest van Europa.
Die startpositie voor NL was voor mij een van de bewijzen dat ze NL dit jaar enorm lastig vonden en zo subtiel probeerden af te rekenen. In elk ander jaar zou je zo'n potentiële televotewinnaar niet aan het begin van de show zetten.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:01 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Over de startpositie van dit jaar valt ook nog genoeg over te zeggen. Maar dat is iets kleins in vergelijking met wat er nu gaande is.
Nemo heeft Joost z'n story ook weer in hun story gezet met allemaal hartjes erbij. Dus die twee zijn gewoon nog dikke mik.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:19 schreef molloot200 het volgende:
Joost die losgaat op The Code van Nemo in zijn Instagram StoryFijn dat hij ondanks zijn ongetwijfeld bittere bijsmaak aan het ESF gewoon zijn mededeelnemers van deze editie blijft steunen
Nee eerst wilden ze niets zeggen, want politie-onderzoek, nu willen ze er helemaal niet meer over praten:quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:57 schreef VoMy het volgende:
Verdwijnt met het vervallen van de rechtsgang tegen Joost Klein, niet de dekmantel van de EBU om geen openheid van hun kant van het verhaal te geven? Er is toch geen reden om nu geen feitenrelaas van hun perspectief te communiceren, over welke acties hebben geleid tot de DSQ?
Super normaal allemaal.quote:We do not wish to revisit, or enter a public debate regarding what happened backstage on Thursday 9 May.
https://www.songfestivalp(...)n-filming-agreements
Ja zoiets dacht ik al. Alsof je pas patat krijgt nadat je je kamer hebt opgeruimd, je daarom je kamer opruimt, en dat je dan nog steeds rijst krijgt als avondeten.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee eerst wilden ze niets zeggen, want politie-onderzoek, nu willen ze er helemaal niet meer over praten:
[..]
Super normaal allemaal.
Wat een droeftoetersquote:Op maandag 19 augustus 2024 17:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee eerst wilden ze niets zeggen, want politie-onderzoek, nu willen ze er helemaal niet meer over praten:
[..]
Super normaal allemaal.
Startposities op iets anders dan loting zijn gewoon per definitie onzin. Het is echt waanzin dat mensen gaan bepalen wat een goede indeling is ivm hoe de show moet lopen. Los van dit jaar, natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:52 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die startpositie voor NL was voor mij een van de bewijzen dat ze NL dit jaar enorm lastig vonden en zo subtiel probeerden af te rekenen. In elk ander jaar zou je zo'n potentiële televotewinnaar niet aan het begin van de show zetten.
Des te meer redenen om gewoon terug te gaan naar de echte loting. Dan maar het risico op een wat minder vloeiende show, maar dit is ook kut. Gaat natuurlijk niet gebeuren zolang er Zweden aan de macht zijn bij de EBU
quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja zoiets dacht ik al. Alsof je pas patat krijgt nadat je je kamer hebt opgeruimd, je daarom je kamer opruimt, en dat je dan nog steeds rijst krijgt als avondeten.
quote:Joost Klein wordt in Zweden niet (meer) strafrechtelijk vervolgd wegens bedreiging. Het Zweedse openbaar ministerie acht immers na onderzoek onvoldoende of geen bewijs voor zo’n vervolging. Nochtans blijft de EBU (European Broadcasting Union) als organiserende instantie van het Songfestival bij haar beslissing tot diskwalificatie van Klein. Ook excuses konden er niet vanaf.
Volgens de EBU doet de beslissing van het Openbaar Ministerie tot het seponeren van de zaak geen afbreuk aan het feit dat Klein volgens de EBU in strijd met EBU-regels zou hebben gehandeld. Zijn diskwalificatie was dus volgens de EBU terecht. Welke regel zou zijn overtreden die zo’n draconische bestraffing als diskwalificatie rechtvaardigt, wordt helaas niet vermeld.
Het blijven volhouden in de publiek gemaakte opvatting dat Joost Klein een diskwalificatiewaardig feit zou hebben gepleegd, behelst zonder meer een smadelijke aantijging. Hij die namelijk opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt door tenlastelegging van een bepaald feit met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, pleegt het strafbare feit van smaad. AvroTros zou dus tegen EBU een aangifte van smaad kunnen doen.
Temeer nu het gevolg van de diskwalificatie zich mede in Nederland heeft geopenbaard en Nederland dus kan gelden als de plaats van het misdrijf van smaad.
Of volgend jaar het hele publiek uitrusten met Nederlandse & Joost Klein vlaggen, maar als Nederland wel een rondje over slaanquote:Op maandag 19 augustus 2024 18:02 schreef Pharkus het volgende:
Dan blijft een protestlied zo'n beetje de enige optie.
Kunnen we geen wildplakteam crowdfunden die daags voor Eurovision heel Bazel/Genève vol hangt met Joost z'n hoofd?quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Of volgend jaar het hele publiek uitrusten met Nederlandse & Joost Klein vlaggen, maar als Nederland wel een rondje over slaan.
Maar dan wel op z'n Heinekens. Dat de vlaggen pas op een hogere temperatuur hun ware kleur laten zien.
De strategie van de EBU is vrij duidelijk. Van tijd tot tijd roepen dat er allerlei verschrikkelijke dingen zijn gebeurd, en vervolgens in het midden laten waar het precies over gaat. Met het idee dat het publiek dan vanzelf redeneert van “waar rook is, is vuur” en “zo’n organisatie straft heus niet zomaar een land zo zwaar” en dat het in de rest van Europa allemaal weinig boeit, zodat de storm vanzelf overwaait.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:55 schreef Em31 het volgende:
[..]![]()
Iemand die zo overtuigd is van z’n eigen gelijk, maar nog niet één keer heeft durven uitleggen waarom dan, het blijft bijzonder. Alles om een rechtszaak te voorkomen lijkt me ondertussen.
Ik las dit met zijn stem in m'n hoofdquote:Op maandag 19 augustus 2024 18:03 schreef Lt.Bookman het volgende:
Gerard Spong heeft het ook nog niet losgelaten:
[..]
Ik neem aan dat Joost zelf ook stappen zou kunnen ondernemen? Maar ik kan me voorstellen dat hij liever van al het gedoe af is.quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:53 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ik las dit met zijn stem in m'n hoofd
Wel benieuwd wat de AvroTros gaat doen nu. Het is vrijwel zeker dat Nederland sowieso volgend jaar niet meedoet, maar ik vraag me af of ze nog een zaak gaan aanspannen oid of dat ze alleen een statement over het niet deelnemen de deur uit doen.
Bron?quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:53 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ik las dit met zijn stem in m'n hoofd
Wel benieuwd wat de AvroTros gaat doen nu. Het is vrijwel zeker dat Nederland sowieso volgend jaar niet meedoet, maar ik vraag me af of ze nog een zaak gaan aanspannen oid of dat ze alleen een statement over het niet deelnemen de deur uit doen.
Het gaat er mij niet om of ie nou had gewonnen of niet. Het nummer sprak sowieso genoeg mensen aan voor een hoge klassering. En de Paul Elstak inbreng maakt het een heel Nederlands nummer, wat ik ook tof vond om te zien op Eurovisie. En dat hebben we nu dus niet kunnen laten zien bij de finale, door een stomme diskwalificatie.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:25 schreef Beathoven het volgende:
Europapapa was een leuke concepthype. Maar Nederland had toch niet gewonnen op het liedje op het niveau van kortjakje en de zangkwaliteiten van Joost daarbij, die al bijna buiten adem leek te starten.
Die Zwitser deed half aan acrobatiek en opera tegelijk. Ook productietechnisch was zijn Drum & Bass verfijnder dan de happy hardcore van Tantu en Elstak.
Ik vermoed dat de EBU-regels zodanig dichtgetimmerd zitten dat een proces een kansloze zaak zou zijn. Eigenlijk niet anders dan wat we drie maanden terug al dachten, namelijk dat de EBU iemand als ze willen al kan diskwalificeren wegens lelijke sokken ofzo.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:13 schreef d_elise het volgende:
Beetje slappe hap van de AvroTros... Snap aan de ene kant hun redenering wel, maar denken ze nou echt dat een gesprek alles op gaat lossen? Zeker na de stellige "wij hebben niets verkeerd gegaan"-houding van de EBU na het seponeren van de zaak heb ik weinig vertrouwen in de veranderingen die de AvroTros graag zou zien. Die komen er niet.
En die machtspositie gaat de EBU nevernooitniet opgeven natuurlijk. En dat is volgens mij iets wat de AvroTros wel wil, dat in ieder geval zulke zware beslissingen niet zomaar genomen kunnen worden zonder dat de tegenpartij in beroep kan gaan. En ik lees ook uit dit bericht dat de AT nog steeds de deur heeft openstaan voor eventuele deelname volgend jaar, maar dat moeten ze toch echt niet willen? Zou zorgen voor enorm gezichtsverlies (en dus misschien als een gelijk voor de EBU) en de EBU gunt Nederland de komende jaren nog net het licht in de ogen, maar meer ook niet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de EBU-regels zodanig dichtgetimmerd zitten dat een proces een kansloze zaak zou zijn. Eigenlijk niet anders dan wat we drie maanden terug al dachten, namelijk dat de EBU iemand als ze willen al kan diskwalificeren wegens lelijke sokken ofzo.
Ik denk niet dat dit veel zegt over de deelname van volgend jaar. De sfeer tussen AVROTROS en de EBU en in het land richting het ESF is nu zodanig dat een uitkomst waarin de EBU wat papieren toezeggingen doet, en we daarna verder gaan alsof er niets gebeurd is (en Joost verder vergeten), ook niet bepaald lekker afstraalt op AVROTROS.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:25 schreef d_elise het volgende:
[..]
En die machtspositie gaat de EBU nevernooitniet opgeven natuurlijk. En dat is volgens mij iets wat de AvroTros wel wil, dat in ieder geval zulke zware beslissingen niet zomaar genomen kunnen worden zonder dat de tegenpartij in beroep kan gaan. En ik lees ook uit dit bericht dat de AT nog steeds de deur heeft openstaan voor eventuele deelname volgend jaar, maar dat moeten ze toch echt niet willen? Zou zorgen voor enorm gezichtsverlies (en dus misschien als een gelijk voor de EBU) en de EBU gunt Nederland de komende jaren nog net het licht in de ogen, maar meer ook niet.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit veel zegt over de deelname van volgend jaar. De sfeer tussen AVROTROS en de EBU en in het land richting het ESF is nu zodanig dat een uitkomst waarin de EBU wat papieren toezeggingen doet, en we daarna verder gaan alsof er niets gebeurd is (en Joost verder vergeten), ook niet bepaald lekker afstraalt op AVROTROS.
De wil om deel te nemen is er dus wel. Wat ik op zich al typisch vindt na al het gedoe.quote:In the statement, AVROTROS’s spokesperson reiterates that the broadcaster does want to compete at Eurovision next year. However, they say they will await the outcome of discussions with the EBU before making a final decision. If talks are unsuccessful, AVROTROS says they will “reconsider their position”.
Ik denk dat de AT begrijpt dat het de EBU niets uitmaakt of we wel of niet meedoen. En er zijn natuurlijk tal van fans in Nederland, die willen ze liever ook niet teleur stellen? En het kost geld, maar hoeveel geld levert het op?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:43 schreef Dave het volgende:
[..]
[..]
De wil om deel te nemen is er dus wel. Wat ik op zich al typisch vindt na al het gedoe.
Vind ik eigenlijk niet zo gek. ESF schijnt relatief goedkope tv te zijn waar de AVROTROS niet zo veel voor hoeft te doen (je hoeft maar 1 act te vullen), tegenover gegarandeerd hoge kijkcijfers.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:43 schreef Dave het volgende:
[..]
[..]
De wil om deel te nemen is er dus wel. Wat ik op zich al typisch vindt na al het gedoe.
Ja, dat denk ik ook. Hoe langer je wacht, des te lastiger het is om weer terug te keren. Bovendien zie ik het ook niet zitten als we 1 jaar niet meedoen, want dan voelt het meer als een straf na een diskwalificatie.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:45 schreef Momo het volgende:
Zal ook wel mee te maken hebben dat (in de toekomst) ze wel weer mee willen doen....
De terugtrekkaart is de laatste die je kan spelen, aangezien daarna de gesprekken automatisch stoppen, dus wat dat betreft is het toch wel logisch dat ze nu nog de indruk wekken open te staan voor de dialoog en eventuele toezeggingen die daaruit volgen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:43 schreef Dave het volgende:
[..]
[..]
Het levert beide partijen veel geld en prestige op. Voor de EBU is Nederland de 6e grote financiële donateur, 5% van de kijkers en vermoedelijk een nog wat hoger percentage aan bereik via sociale media. Voor AVROTROS is het ESF het best bekeken en besproken programma (met WIDM dat nogal over-the-hill is) en ook nog heel goedkoop in verhouding tot het aantal uren entertainment en aantal kijkers.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk dat de AT begrijpt dat het de EBU niets uitmaakt of we wel of niet meedoen. En er zijn natuurlijk tal van fans in Nederland, die willen ze liever ook niet teleur stellen? En het kost geld, maar hoeveel geld levert het op?
Ja, de AvroTros kan met deze tactiek straks wel zeggen dat ze - ondanks dat ze onrechtmatig behandeld zijn - op verschillende manieren en momenten altijd openstonden voor dialoog en bemiddeling. Maar uiteindelijk zie ik niet in hoe NL "gewoon" weer meedoet volgend jaar. Ik zou eigenlijk best wel teleurgesteld zijn als we er gewoon weer bij zijn in '25.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De terugtrekkaart is de laatste die je kan spelen, aangezien daarna de gesprekken automatisch stoppen, dus wat dat betreft is het toch wel logisch dat ze nu nog de indruk wekken open te staan voor de dialoog en eventuele toezeggingen die daaruit volgen.
Onrechtmatig behandeldquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 16:01 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ja, de AvroTros kan met deze tactiek straks wel zeggen dat ze - ondanks dat ze onrechtmatig behandeld zijn - op verschillende manieren en momenten altijd openstonden voor dialoog en bemiddeling. Maar uiteindelijk zie ik niet in hoe NL "gewoon" weer meedoet volgend jaar. Ik zou eigenlijk best wel teleurgesteld zijn als we er gewoon weer bij zijn in '25.
Hallo Nick Schilderquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:32 schreef NailQueen het volgende:
Mochten we volgend jaar tóch nog meedoen dan is de kans best groot dat de AVROTROS een artiest een vrije kaart gaat geven. Zeker een artiest die al eerder interesse had (Anouk, Numidia, Ilse Delange etc.)
Op zo'n korte termijn nog de inschrijving open gooien en nummers beoordelen is denk ik niet meer te doen.
AVROTROS heeft al een statement klaarstaan dat het zo’n goed gesprek was joh, we weten allemaal wat hier gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:28 schreef Cee het volgende:
Wel schattig dat AvroTros denkt dat de EBU nog openstaat voor een gesprek, ik denk dat hen een door AI in elkaar gedraaide monoloog te wachten staat.
AVROTROS speelt dit toch prima verder? Ze hebben ongetwijfeld geconcludeerd dat een rechtszaak geen goed idee is, en spelen het nu op zo’n manier dat ze alle opties open houden en de bal bij de EBU leggen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:28 schreef Cee het volgende:
Wel schattig dat AvroTros denkt dat de EBU nog openstaat voor een gesprek, ik denk dat hen een door AI in elkaar gedraaide monoloog te wachten staat.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:37 schreef Em31 het volgende:
[..]
AVROTROS heeft al een statement klaarstaan dat het zo’n goed gesprek was joh, we weten allemaal wat hier gaat gebeuren.
Hier en daar nog wat bijschaven, maar kan zo de deur uit.quote:**PERSBERICHT**
Avrotros bevestigt deelname aan Eurovisie Songfestival 2025 na constructieve gesprekken met de EBU
Hilversum, 20 augustus 2024 — Avrotros kondigt met trots aan dat Nederland in 2025 opnieuw zal deelnemen aan het Eurovisie Songfestival. Dit besluit volgt op constructieve gesprekken met de European Broadcasting Union (EBU) na de spijtige diskwalificatie van onze inzending voor het Eurovisie Songfestival 2024.
Joost Klein, de Nederlandse vertegenwoordiger in 2024, werd gediskwalificeerd na een onverwachte ontwikkeling waarbij een aantal regels van de competitie overtreden werd. Deze situatie bracht ons als organisatie en als land in een moeilijke positie. In de afgelopen maanden hebben we intensieve gesprekken gevoerd met de EBU om de situatie te evalueren en stappen te zetten voor een transparant en toekomstgericht proces.
"Hoewel de teleurstelling groot was, hebben we vertrouwen in de toekomst," aldus de woordvoerder van Avrotros. "We zijn de EBU dankbaar voor de open dialoog en het begrip dat zij hebben getoond. We zijn vastbesloten om met nieuwe energie en inzet terug te keren in 2025."
De afgelopen maanden hebben we veel steun ontvangen van fans en betrokkenen, waarvoor we erg dankbaar zijn. We zijn dan ook extra gemotiveerd om volgend jaar een sterke en gepassioneerde inzending te presenteren die Nederland opnieuw trots kan maken op het Eurovisie-podium.
Avrotros zal binnenkort beginnen met de voorbereidingen voor de selectie van de nieuwe artiest voor 2025. Wij blijven ons inzetten voor de creatie van unieke en kwalitatieve producties die de diversiteit en kracht van de Nederlandse muziek vertegenwoordigen.
**EINDE PERSBERICHT**
Contactinformatie:
Avrotros Communicatie
E-mail: pers@avrotros.nl
Telefoon: +31 (0)35 67 89 101
Ik trapte erinquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 18:46 schreef Dave het volgende:
[..]
[..]
Hier en daar nog wat bijschaven, maar kan zo de deur uit.![]()
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 18:46 schreef Dave het volgende:
[..]
[..]
Ik zou 'gepassioneerd' veranderen in 'betekenisvol'.quote:De afgelopen maanden hebben we veel steun ontvangen van fans en betrokkenen, waarvoor we erg dankbaar zijn. We zijn dan ook extra gemotiveerd om volgend jaar een sterke en gepassioneerde inzending te presenteren die Nederland opnieuw trots kan maken op het Eurovisie-podium.
Ik vond “ Avrotros kondigt met trots aan” ook dubieus, maar voor een eerste poging van ChatGPT…quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 19:03 schreef NailQueen het volgende:
[..]
[..]
Ik zou 'gepassioneerd' veranderen in 'betekenisvol'.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 18:46 schreef Dave het volgende:
[..]
[..]
Meedoen. Met ook nog Nick Schilder. Hou op hoor.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:34 schreef blackswangreen het volgende:
Alsnog meedoen en dan met Nick Schilder... ik zie het de Avrotros nog doen ook.
Ja of Numidia een vrije kaart geven.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:34 schreef blackswangreen het volgende:
Emma Heesters aub, broekje is losquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:46 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja of Numidia een vrije kaart geven.
100 keer beter dan Volendam.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:46 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja of Numidia een vrije kaart geven.
Nieuws van vandaag over die documentaire over z’n solocarrière die avrotros gaat uitzenden was er vast niet voor niets.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:34 schreef blackswangreen het volgende:
Dit klopt helemaal hoor, maar ik denk dat we allemaal niet moeten onderschatten hoe groot de plank is die de EBU voor hun kop heeft. Ik denk dat die he-le-maal niks gaan toegeven richting AvroTros. Dus of AT buigt volledig voor de EBU of we doen niet mee.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:56 schreef Fred_B het volgende:
Voor de EBU is Nederland de 6e grote financiële donateur, 5% van de kijkers en vermoedelijk een nog wat hoger percentage aan bereik via sociale media.
Is een keer wat anders dan 'betekenisvol'quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 21:30 schreef Momo het volgende:
Groot nieuws over Nick Schilder: 'Inspirerend en kwetsbaar'
Inspirerend en kwetsbaar klinkt wel echt als iets dat in een persbericht zou kunnen staan van een aankondiging
Ik vond z'n europapa typetje wel potentie hebben voor een geslaagd artistiek concept, net als dat Bowie z'n typetjes goed speelde en het mysterieuze aura eromheen bouwde. Ik heb 'm om die reden een tijdje gevolgd in de hoop dat het een goed kunstenaar zou worden. Maar er zit totaal niets van dat alles in.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 01:06 schreef RipCity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wat hebben jullie nu weer gedaan?!
Dat zou zo ongekend belachelijk zijn dat ik hoop dat dat social media team Nederland blijft censureren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:34 schreef blackswangreen het volgende:
Ik zeg ook niet dat AvroTros dit verkeerd aanpakt, ik zeg alleen dat ik het aandoenlijk vind dat ze nog hoop hebben op een normaal gesprek met de EBU dat op elke (publieke) reactie van AvroTros met de hakken in het zand zegt dat ze liegen en de deur dicht gooit met een vage quote.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
AVROTROS speelt dit toch prima verder? Ze hebben ongetwijfeld geconcludeerd dat een rechtszaak geen goed idee is, en spelen het nu op zo’n manier dat ze alle opties open houden en de bal bij de EBU leggen.
quote:Op woensdag 21 augustus 2024 08:25 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat zou zo ongekend belachelijk zijn dat ik hoop dat dat social media team Nederland blijft censureren.
quote:Op vrijdag 19 april 2024 19:28 schreef Dave het volgende:
[..]
Next up is The Netherlands. Here’s Nick Painter!
Zag deze screenshot op twitterquote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:13 schreef -Bubseltje- het volgende:
Hij is er zelf niet oké mee met de move van AT.
En het klopt heb het gechecktquote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Zag deze screenshot op twitter
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |