SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
good riddens enzo hoor verder maar het ging me meer om het idee dat de Russen er een hele media/propaganda machine op zouden zetten om te bewijzen dat deze flapdrol nog leeft want lekker belangrijkquote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:34 schreef ExTec het volgende:
Los van de terechte opmerking, dat een propagandist eigenlijk niet zo boeiend is, denk ik niet dat hij ooit nog propaganda gaat maken. Denk sowieso de vraag of hij het wel overleeft, met dit soort verwondingen.
[ x ]
IMHO had je dat niet, want het is idd niet of hij met die FABs aan het smijten is.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:59 schreef sp3c het volgende:
blijkbaar had ik het fout, dat gebeurt ook wel eens
WIJ hebben ze ook. Maar HIJ gaat ze niet gebruiken, want dat mag hij niet van China. Die wil niet dat het Westen zich er (verder) mee gaat bemoeien. Wat het wel zal doen als Rusland met Nukes gaat gooien.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:24 schreef Scjvb het volgende:
Kernkoppen?? HIJ heeft ze anders wel. En een kat in het nauw... Men weet het maar nooit!
Misschien helemaal geen slechte manoeuvre(s) van de Hongaarse premier Orbán om onderhandelingen en besprekingen met Poetin en landen als China op de agenda te behouden.
Die laatste is wel interessant - zo'n doorbraakje maakt het natuurlijk eindelijk mogelijk voor de UA om hun superieure gemechaniseerde eenheden in te zetten.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:19 schreef michaelmoore het volgende:
Putin MOET verslagen worden anders gaat ie niet weg
wees niet bang voor kernkoppen want Poetin schijt zelf zeven kleuren sh*t
men zal niet echt heel veel tegenstand gaan geven want de russen zijn het zelf ook zat
ik heb zo een raar vermoeden dat NATO in de vorm van Polen er achter zitquote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:39 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Die laatste is wel interessant - zo'n doorbraakje maakt het natuurlijk eindelijk mogelijk voor de UA om hun superieure gemechaniseerde eenheden in te zetten.
Brandwonden? Bij wie?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:23 schreef Hathor het volgende:
Wat heb ik gemist? Wie is dat met die brandwonden?
In die tweet zie je dat ze iemand bij een dokter naar binnen brengen die er nogal aangebrand uit ziet.quote:
Rusland in het nauw? lol.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:24 schreef Scjvb het volgende:
Kernkoppen?? HIJ heeft ze anders wel. En een kat in het nauw... Men weet het maar nooit!
Misschien helemaal geen slechte manoeuvre(s) van de Hongaarse premier Orbán om onderhandelingen en besprekingen met Poetin en landen als China op de agenda te behouden.
Die Russische milblogger?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
In die tweet zie je dat ze iemand bij een dokter naar binnen brengen die er nogal aangebrand uit ziet.
Dat niet. Maar Poetin staat wel aardig in zijn hemd nu voor het eerst sinds WO2 Rusland door een ander land is binnengevallen terwijl hij de wacht heeft.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Rusland in het nauw? lol.
Hoe denk je dat Russische burgers zich voelen nu hele compagnieën Russische soldaten zich IN RUSLAND overgeven.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat niet. Maar Poetin staat wel aardig in zijn hemd nu voor het eerst sinds WO2 Rusland door een ander land is binnengevallen terwijl hij de wacht heeft.
Nogal, ja.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat niet. Maar Poetin staat wel aardig in zijn hemd nu voor het eerst sinds WO2 Rusland door een ander land is binnengevallen terwijl hij de wacht heeft.
Zo lang de schappen bij de plaatselijke Appie gevuld blijven, boeit ze dat weinig, vermoed ik. Niks boeit ze.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe denk je dat Russische burgers zich voelen nu hele compagnieën Russische soldaten zich IN RUSLAND overgeven.
quote:Russia fears that F-16s might be involved in operation near Kursk
https://newsukraine.rbc.u(...)lved-1723060538.html
Uiteraard zeer geloofwaardige post uwerzijds. Denk eigenlijk ook niet dat er snel met Nukes gegooid zal gaan worden door de Russen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:29 schreef zuchtje het volgende:
[..]
WIJ hebben ze ook. Maar HIJ gaat ze niet gebruiken, want dat mag hij niet van China. Die wil niet dat het Westen zich er (verder) mee gaat bemoeien. Wat het wel zal doen als Rusland met Nukes gaat gooien.
Als je die gesprekken ziet tussen de legertop en Putin dan is daar je antwoodt. Die gasten houden de hoofdpiet gewoon in de waan. Je zou bijna denken dat Putin idd geen toegang heeft tot vrije media... en echt in een echokamer zit.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:59 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Uiteraard zeer geloofwaardige post uwerzijds. Denk eigenlijk ook niet dat er snel met Nukes gegooid zal gaan worden door de Russen.
Ware het niet dat de Russische infanterie, inclusief roestige artillerie aldaar, min of meer geruime tijd al keihard faalt, mij dunkt. Het blijft afwachten hoe Poetin daar uiteindelijk op zou kunnen reageren.
Je blijft lachen met Vlad...quote:De Russische president Poetin kwam pas op de tweede dag van de gevechten met een reactie. Hij noemde de aanval op Russisch grondgebied een "grote provocatie".
Rusland zal binnenkort wel weer de VN Veiligheidsraad bijeen willen roepen om zich weer eens stevig in de slachtofferrol te wentelen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:02 schreef LethalNinja het volgende:
De Russische generaals zullen wel vasthouden aan hun successen op het Pokrosvk front.
Denk dat de gemiddelde Rus er weinig om geeft, die zal boos zijn dat er vijandelijke legers in hun land zijn. maar laat Rusland nu zelf maar eens voelen wat Oekraïne al dik 2 jaar mee maakt.
Ben nu vooral benieuwd wat de invasie gaat doen voor de ondersteuning. Gaat Putin dit in zijn voordeel gebruiken? "Kijk eens de vijand valt ons aan nu moeten we wel allemaal knokken? " of "boze mensen uit Rusland omdat ze niet kunnen bouwen op Putin en dan hebben veel ook al een zoon verloren, weg met Putin".
Ik hoop uiteraard dat laatste maar mijn glazen bol is niet zo helder ;-)
Ja deed Putin "dit is een vreselijke provocatie" wist niet wat ik las. Wat waren de afgelopen twee jaar dan omgekeerd? Het is mij de soap wel zeg, eerder al Wagner die richting Moskou trok en nu dit. Je kan het nauwelijks voorspellen. Genoeg materiaal voor de geschiedenis boekjes.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Rusland zal binnenkort wel weer de VN Veiligheidsraad bijeen willen roepen om zich weer eens stevig in de slachtofferrol te wentelen.
Helemaal als die Chinezen dan Taiwan met rust laten..quote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:01 schreef dudewhereismycar het volgende:
Het zou wat zijn als Kazachstan, China en Mongolië nu besluiten om ook wat frisse lucht te halen in Rusland....
Voelen Russen dan?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe denk je dat Russische burgers zich voelen nu hele compagnieën Russische soldaten zich IN RUSLAND overgeven.
Waarom doet hij zo dramatisch op de thumbnail eigenlijk, kan hij niet beter lachen? Of is dit om Oekraine te bespotten ofzoquote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:02 schreef LethalNinja het volgende:
De Russische generaals zullen wel vasthouden aan hun successen op het Pokrosvk front.
Daar doet hij zichzelf te kort, het zal wel zijn voor de "clicks" maar ik denk dat veel bij zo'n thumbnail met overdreven manier van kijken juist averechts werkt. Ben benieuwd wanneer hij een update doet over Kursk.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:33 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Waarom doet hij zo dramatisch op de thumbnail eigenlijk, kan hij niet beter lachen? Of is dit om Oekraine te bespotten ofzo
Tot een uurtje of half tien voelen ze nog wat, daarna zit er genoeg Vodka in om gevoelloos te zijn..quote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:29 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Voelen Russen dan?![]()
Nooit wat van gemerkt.
quote:Congratulations to the people of Kursk who voted overwhelmingly (97%) to join Ukraine
Daar kon je wel eens gelijk in hebben.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:42 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Tot een uurtje of half tien voelen ze nog wat, daarna zit er genoeg Vodka in om gevoelloos te zijn..
Niu York is een destijds voornamelijk door Duitsers opgezette nederzetting.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:26 schreef Hyperdude het volgende:
Wel kut dat de Duitsers daar toen hebben verloren en geen beschaving hebben kunnen brengen. Die Russische plaatsnamen lijken allemaal op elkaar, zijn niet te onthouden, en mijn tong is gebroken.
he maar wel zelf gemaakt hequote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:42 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Tot een uurtje of half tien voelen ze nog wat, daarna zit er genoeg Vodka in om gevoelloos te zijn..
Ik vraag me ondertussen wel af wat voor hem de rode draad is voordat hij met tactical nukes gaat smijten. Als Oekraine een kerncentrale op Russisch grondgebied inneemt of vernietigd is dat toch aanzienlijk gezichtsverlies.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Op vakantie in Egypte stonden ze al om 10:00 stomdronken in het zwembad... Badmeester liet ze maar, want er iets van zeggen was kans op escalatie...quote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:48 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Daar kon je wel eens gelijk in hebben.
Ooit een grote groep Russen meegemaakt op vakantie.
In de ochtend al zwaar aan de zuip, in de middag konden de eerste halfverzopen Russen met hun zatte kop uit zee worden gered. Ze hadden ze beter als visvoer kunnen laten dienen.
Zelfgemaakt en anders spiritus ofzo iddquote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
he maar wel zelf gemaakt he
Ik heb ze echt zo zien liggen op een bankje
[ afbeelding ]
Hij zal er vast weer mee gaan dreigen, maar dat neemt niemand meer serieus.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik vraag me ondertussen wel af wat voor hem de rode draad is voordat hij met tactical nukes gaat smijten. Als Oekraine een kerncentrale op Russisch grondgebied inneemt of vernietigd is dat toch aanzienlijk gezichtsverlies.
Het is gewoon op alle fronten kansloos armoedig stoïcijns rotvolk.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:04 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Op vakantie in Egypte stonden ze al om 10:00 stomdronken in het zwembad... Badmeester liet ze maar, want er iets van zeggen was kans op escalatie...
Vergeleken Met wat die Russen op vakantie uitspoken in o.a. Egypte valt onze rel jeugd in Mallorca in het niets.
[..]
Zelfgemaakt en anders spiritus ofzo idd.
Dat zal zeker gebeuren.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:05 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Hij zal er vast weer mee gaan dreigen, maar dat neemt niemand meer serieus.
Daarom vraag ik me dus af of er voor hem een rode draad is of dat het gewoon een schijtlijster is.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:05 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Hij zal er vast weer mee gaan dreigen, maar dat neemt niemand meer serieus.
Hopelijk gaan we het nooit weten wat zijn echte rode lijn isquote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daarom vraag ik me dus af of er voor hem een rode draad is of dat het gewoon een schijtlijster is.
en dat noemt zich een great people , terwijl ze de de friet van je bord weg stelen in de rijquote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:06 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het is gewoon op alle fronten kansloos armoedig stoïcijns rotvolk.
Ik denk dat ze daar wel rekening mee hebben gehouden. Dit is geen ad-hoc incursie meer. Hier isquote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:58 schreef BEFEM het volgende:
Oekraïne moet wel oppassen dat ze niet te diep gaan en hun aanvoerlijnen te lang worden
Ja maar als het makkelijker gaat dan gedacht. Komt nogal wat logistiek bij kijken wil je dit vast willen houden.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 18:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar wel rekening mee hebben gehouden. Dit is geen ad-hoc incursie meer. Hier is
wel over nagedacht.
Daarom verwacht ik er ook niet veel van.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 18:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja maar als het makkelijker gaat dan gedacht. Komt nogal wat logistiek bij kijken wil je dit vast willen houden.
Achteraf is duidelijk dat dit goed is voorbereid. Om sumy heen zullen dus genoeg voorraden verzameld zijn om die lijnen kort genoeg te houden.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:58 schreef BEFEM het volgende:
Oekraïne moet wel oppassen dat ze niet te diep gaan en hun aanvoerlijnen te lang worden
Gemaakte plannen werken perfect tot je ze gaat uitvoeren. Vanaf dat moment moet je gaan improviseren. Dat is altijd zo.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 18:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja maar als het makkelijker gaat dan gedacht. Komt nogal wat logistiek bij kijken wil je dit vast willen houden.
Die nucleaire power plant bezetten lijkt mij sowieso een hele goede stap. Dan heeft Rusland echt iets om rekening mee te houden.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:58 schreef BEFEM het volgende:
Dat weten we.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 18:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daarom verwacht ik er ook niet veel van.
Waarschijnlijk pas wanneer Rusland successen daar gaat boeken, en dan onder het mom van de kamikaze actie van Oekraïne, en hoe goed Rusland wel niet bezig is met het terug veroveren van zijn eigen grondgebied.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:36 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Daar doet hij zichzelf te kort, het zal wel zijn voor de "clicks" maar ik denk dat veel bij zo'n thumbnail met overdreven manier van kijken juist averechts werkt. Ben benieuwd wanneer hij een update doet over Kursk.
Er zijn inmiddels complete theorieën en uitleg met plausibele redenen op internet te vinden wat het mogelijke doel van de Oekraïners zou kunnen zijn, maar de Wijk komt niet verder dan "gezichtsverlies voor Poetin".quote:
De rode draad is dat zijn rode lijn van elastiek is.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daarom vraag ik me dus af of er voor hem een rode draad is of dat het gewoon een schijtlijster is.
Zelfs de russen lachen om de rode draden van putin, peskov, medvedev, etc.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze voor lange tijd een groot gebied bezet houden om als ruilmiddel te dienen voor onderhandelingen?quote:
Wow je zou een boek moeten schrijven.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 18:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gemaakte plannen werken perfect tot je ze gaat uitvoeren. Vanaf dat moment moet je gaan improviseren. Dat is altijd zo.
Een vijand heeft er namelijk ook iets over te zeggen.
quote:August 1-7 live war map: Russia breaks through Pokrovsk's first defense line, surrounds New York. Ukraine opens front near Kursk
Russian forces are intensifying their assault on Pokrovsk, marking a significant escalation with over 300 battles reported in just one week. The situation is tough for the Ukrainian troops in Toretsk. However, elsewhere, Ukraine's Defense Forces have not only held the line but also breached the Russian border in the Kursk region
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Ukraine’s air defenses shoot down two enemy missiles, four Shahed UAVs overnight
On the night of August 8, 2024, Ukrainian air defense forces shot down two enemy Kh-59 guided missiles and four Shahed strike UAVs.
Ukrainian Air Force Commander, Lieutenant General Mykola Oleshchuk said this in a post on Telegram, Ukrinform reports.
"On the night of August 8, 2024, the enemy fired 2 Iskander-M ballistic missiles at the Kharkiv region from Belgorod region (Russia), 2 Kh-59 guided missiles from the airspace over the Azov Sea and 4 Shahed-type attack UAVs from the direction of Yeysk (Russia). As a result of anti-aircraft combat, mobile firing groups of the Ukrainian Defense Forces, anti-aircraft missile troops and EW units of the Air Force shot down two Kh-59 guided missiles and 4 attack UAVs in the Odesa, Kherson and Kirovohrad regions,” he posted.
As reported by Ukrinform, Ukraine’s air defense forces destroyed 30 Shahed attack drones launched by Russia on the night of August 7.
quote:General Staff: 96 combat engagements recorded on front lines in past day
In the past 24 hours, Russian troops have been most active in the Pokrovsk sector, with almost a third of their offensives taking place there.
The General Staff of the Armed Forces of Ukraine reported this on Facebook, publishing a situation update as of 08:00 on Thursday, August 8, according to Ukrinform.
According to the updated information, yesterday the Russian army attacked the positions of the Defense Forces and Ukrainian towns and villages with 5 missiles and 110 guided aerial bombs. The enemy launched more than 5,200 shelling attacks, 114 of them from multiple launch rocket systems.
Enemy air strikes hit Pavlivka, Bilovody, Kyianytsia, Zhuravka, Yunakivka, Manukhivka, Mohrytsia, Uhroidy, Chasiv Yar, Toretsk, New York, Kurdiumivka, Vozdvyzhenka, Oleksandropil, Hrodivka, Novohrodivka, Kostyantynivka, Urozhaine, Novodonetske, Piatikhatky, Novoandriivka and Lobkove.
Ukrainian aircraft, missile troops and artillery of the Defense Forces conducted 11 strikes yesterday on the areas where Russian army personnel, weapons and military equipment were concentrated. Two enemy air defense systems, seven missile and artillery units and two ammunition depots were destroyed.
quote:The Kyiv community transferred a batch of assistance to the 112th Territorial Defense Brigade
The 112th Territorial Defense Brigade received electronic warfare systems, reconnaissance, and attack drones from the Kyiv community.
The Brigade reported on this.
The Ukrainian military received 1200 drones of various types: FPV drones for strikes and Mini Shark reconnaissance systems.
The military was equipped with 60 electronic warfare (EW) systems to protect against attacks by enemy drones.
The cost of the transferred equipment was not disclosed, but the report noted that Kyiv has allocated UAH 400 million from the budget to equip the brigade since the beginning of this year.
“The new equipment batch will be delivered as soon as possible to the units performing missions in the Kherson, Bakhmut, and Kupiansk sectors,” brigade commander Colonel Vladyslav Kosenko shared.
Wat blijft het toch een walgelijk en weerzinwekkend volk.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:40 schreef ExTec het volgende:
Wat zitten ze nou te zeiken? Ze krijgen toch een meier van de tsaar? Nou dan.
[ x ]
Het dwingt Rusland om het eigen grondgebied te verdedigen wat troepen weghaalt van andere fronten. De Wijkquote:
Yep, als het hele team, inclusief keeper, rond jouw strafschopgebied staat dan kan het wel eens handig zijn om de bal snel af te pakken en keihard richting het lege doel te rennen. Ze moeten dan wel terug in de verdediging.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het dwingt Rusland om het eigen grondgebied te verdedigen wat troepen weghaalt van andere fronten. De Wijk
quote:Militair correspondent Alexander Kots, die probeerde (https://t.me/sashakots/48269) langs de weg vanuit Bolshoy Soldatskoye door te breken naar Sudzha, bevestigde feitelijk dat het binnenkomen van de stad vanuit het oosten een loterij is. Kots zelf reed vier keer heen en weer.
Vijandelijke drones hebben dienst in de lucht, en de nederzettingen die zich midden op de dag nog in de voorwaardelijke controlezone bevonden (we benadrukten dit (https://t.me/rybar/62567) in het rapport), in principe , zijn redelijk overkomelijk en via de rotonde in het oosten van Suja zijn ze te bereiken. Dezelfde situatie geldt voor de noordelijke buitenwijken van de stad. Lokale bewoners, althans in het oostelijke deel van Sudzha, gaan rustig naar Bolshoye Soldatskoye voor boodschappen - het risico bestaat dat je een verdwaalde vijandelijke verkenningsgroep tegenkomt, maar de vijand heeft geen volledige controle over de wegen en buitenwijken.
In dit stadium wordt een concentratie van Russische eenheden geregistreerd in Bolsjoje Soldatskoje, die moeten zorgen voor het vrijmaken van de route en rotswegen naar Soedzja en het herstellen van de orde in de bevolkte gebieden waar de vijand nog niet is begonnen zich in te graven en te proberen een plek te veroveren. voet aan de grond.
Het grootste probleem blijft, zoals we al zeiden, het gebrek (https://t.me/rybar/62580) aan coördinatie – maar dit probleem begint al opgelost te worden.
#Koersk #Rusland #Oekraïne
@rybar
quote:Ukraine Breaks Silence on Kursk Raid Objectives
A Ukraine official on Thursday shed some light on the objectives of Kyiv's armored assault into the Kursk region of western Russia.
Ukrainian presidential adviser Mykhailo Podolyak suggested during a national TV broadcast that the surprise incursion would serve to boost Kyiv's position in potential future negotiations with Russia, Telegram channel Country Politics reported.
"Are they reacting to something other than fear? No, we need to finally realize this. Russia will perceive any compromise as weakness and a willingness to kneel before it," said Podolyak on Thursday.
"You can only squeeze something out, get something, if they understand that [the war] is not going according to their scenario," he added.
Ukraine's advances on Russian territory will also "scare" Russians and worsen their attitude towards the Russian leader, he said.
Maar ze kunnen dat nooit heel lang volhouden. Die capaciteit hebben ze niet.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het dwingt Rusland om het eigen grondgebied te verdedigen wat troepen weghaalt van andere fronten. De Wijk
quote:Wagner mercenaries head to Russia’s Kursk region as Ukrainian raid enters third day
Mercenaries supplied by the notorious Wagner Group are being redeployed to Russia’s southwestern Kursk region to support efforts by the Russian military to push back an Armed Forces of Ukraine incursion into Russian territory that is already in its third day.
"Didn’t I say there would be some good news? So here you go — Wagner Group fighters are returning to Russia," pro-war blogger Yegor Guzenko, better known by his alias Thirteen, wrote on his Telegram channel Thirteenth on Thursday.
Guzenko also posted a video showing a military unit in camouflage and wearing Wagner Group patches travelling in the back of an army vehicle, apparently heading to the Russian–Ukrainian border, in which one of the troops can be heard saying that the group is heading to the Kursk region, which he says “will be hot, but we have fire extinguishers.”
Pro-war Telegram channel Dva Mayora also reported the news, reposting Guzenko’s post and writing that “Wagner is going in the Kursk direction”, while Telegram news channel Mash wrote that Wagner fighters were travelling to the Kursk region “from distant lands, just as they did in 2022”.
Following the failure of the Wagner Group mutiny, led by the group’s co-founder Yevgeny Prigozhin in June 2023, about 10,000 Wagner mercenaries were allowed to move to Belarus, while those that decided to stay in Russia were given the option of returning to fight in Ukraine, as long as they signed a contract with the Defence Ministry.
Prigozhin was killed when his private jet crashed in suspicious circumstances just two months after his failed march on Moscow. While no longer a significant force in Ukraine, the Wagner Group still wields considerable influence in Africa, where various governments have hired Wagner mercenaries to shore up their power.
Ru(p)sje nooit genoegquote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:40 schreef ExTec het volgende:
Wat zitten ze nou te zeiken? Ze krijgen toch een meier van de tsaar? Nou dan.
[ x ]
quote:Russia seeks 15-year sentence for US-Russian ballerina
Russian-American ballerina Ksenia Karelina has pleaded guilty to treason charges after she was arrested for donating money to a charity supporting Ukraine.
Russian prosecutors are seeking a 15-year sentence after the security services accused Ms Karelina of collecting money that was used to purchase tactical supplies for the Ukrainian army.
She was detained by authorities in Yekaterinburg, about 1,600km (1,000 miles) east of Moscow after a family visit in February.
The sentence comes one week after Russia and the West carried out the largest prisoner exchange since the Cold War, where 24 people jailed in seven different countries were exchanged.
Ms Karelina's lawyer said the prosecutors' request for a 15-year sentence in a penal colony was too severe as the defendant had cooperated with the investigation.
Mikhail Mushailov also said it was "impossible" for Ms Karelina to have been included in the recent prisoner exchange, because an exchange can only happen once the court verdict comes into force.
"After the verdict, of course, we will work in this direction," Mr Mushailov told reporters on Thursday.
Ze hoeven het toch niet vol te houden? Als ze op tijd terug trekken verliest Oekraïne niets. En Rusland moet voortaan veel meer troepen op hun kant van de grens stationeren.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 20:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar ze kunnen dat nooit heel lang volhouden. Die capaciteit hebben ze niet.
Dus ze moeten iets anders van plan zijn denk ik.
quote:Ukraine F-16s Spotted Over Russia Controlled Kherson: Report
Ukrainian F-16 fighter jets have been spotted along the frontline in the country's southern Kherson region, according to a Russia-installed official.
The fourth-generation jets, provided by the West in recent weeks, were seen over the Ukrainian settlement of Kakhovka in the past two days, Pavlo Filipchuk, the Russian-backed head of the southern district, said on Thursday.
Kakhovka sits on the largely Russian-controlled east bank of the Dnieper River, which has broadly marked the frontline for much of the full-scale war.
On Sunday, Ukraine officially confirmed that the Lockheed Martin-made aircraft had arrived in the country and were already operational with Kyiv's air force.
"I am proud of all our guys who have mastered these aircraft and have already started using them for our country," Ukrainian President Volodymyr Zelensky said.
"F-16s are already in Ukrainian skies, and there will be more," Zelensky said in a separate statement on Thursday.
"Since yesterday, F-16 [fighters] have been flying over our district," Filipchuk said in remarks published by Tass, the Russian state news agency. "This is being done only to sow panic."
Newsweek could not independently verify these reports and has reached out to the Ukrainian air force for comment.
quote:A book about Zelenskyy was confiscated at Moscow airport
Russian customs officers seized a book about Vladimir Zelensky at Moscow’s Sheremetyevo airport. The Moscow Times reports this.
It is reported that the book was ordered from Poland by a 38-year-old collector from Russia, whose name is not mentioned.
It is a book by American journalist Simon Shuster “The Showman,” about Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy, but it was seized at customs.
Filmpje in het artikel, al is er weinig te zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar strategisch is het totaal niet van waarde. Als ze het bezet zouden houden en als ruilmiddel kunnen gebruiken voor onderhandelingen is het natuurlijk wel een mega winst, maar het is niet zo dat Oekraïne hier niets mee verliest. Die verliezen gaan ook groot zijn, let maar op over een week of twee.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 20:11 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ze hoeven het toch niet vol te houden? Als ze op tijd terug trekken verliest Oekraïne niets. En Rusland moet voortaan veel meer troepen op hun kant van de grens stationeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |