Het gaat dan ook niet om Minnesota bij de keuze voor Walz, wie dat denkt snapt er weinig van. Het gaat om de Midwest en om een man te hebben die centrum kiezers aanspreekt.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 23:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan nog kan iemand uit Minnesota aantrekkelijk zijn voor PA.
Als je dat denkt snap je er echt weinig van. Ik zou het CNN artikel aanraden dat ik gelinkt heb. Met name dit stukje:quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om Minnesota bij de keuze voor Walz, wie dat denkt snapt er weinig van. Het gaat om de Midwest en om een man te hebben die centrum kiezers aanspreekt.
Als het echt ging om een man die de centrumkiezer aan zou spreken in de Midwest dan was de keuze op Shapiro gevallen. Dat was dus overduidelijk niet de overweging.quote:What we can say, though, is that Walz is not likely to help Harris with many swing voters. He did less than a point better than Biden in Minnesota when he won reelection in 2022. In fact, Shapiro seems to have done better with White voters without a college degree in Pennsylvania than Walz did with the same demographic in his state two years ago.
And even if Walz had been an electoral juggernaut, it remains to be seen whether he can help the Democratic ticket outside his home state.
If Harris ends up losing Pennsylvania and the election by a small margin, it will be one of history's great "what-ifs." Did she not choose Shapiro because she was afraid of the online left?
Harris, of course, is hoping the election won't be that close. She seems to have momentum, and the Walz pick will probably do nothing to impede it.
Of juist niet, omdat PA, voor de zoveelste keer, veel conservatiever is dan Minnesota. Dat begrijp je toch wel, hopelijk?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 23:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan nog kan iemand uit Minnesota aantrekkelijk zijn voor PA.
Naast dat ik denk dat je het niet zo kunt vertalen en dat de auteur daar dus een fout maakt, vraag ik me af: heb je ook gekeken wie de opponenten waren in 2022?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als je dat denkt snap je er echt weinig van. Ik zou het CNN artikel aanraden dat ik gelinkt heb. Met name dit stukje:
[..]
Als het echt ging om een man die de centrumkiezer aan zou spreken in de Midwest dan was de keuze op Shapiro gevallen. Dat was dus overduidelijk niet de overweging.
"White voters without a college degree" in de swing states = centrumkiezers. Dat is dan ook waar het over gaat met Shapiro, de tegenkandidaat is niet relevant.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Scott_Jensen_(Minnesota_politician)
https://en.wikipedia.org/wiki/Doug_Mastriano
Ik denk dat de Republikeinse tegenkandidaat in Minnesota een veel sterker profiel heeft dan die in Pennsylvania.
Natuurlijk is dat relevant. Waarom zou de tegenkandidaat niet relevant zijn? Shapiro had naar het zich doet aanzien een compleet krankjorem opponent, waar hij dus ook met een absurde (voor deze tijd) 15 punten van won.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
"White voters without a college degree" in de swing states = centrumkiezers. Dat is dan ook waar het over gaat met Shapiro, de tegenkandidaat is niet relevant.
De tegenkandidaat van Shapiro zei ronduit dat hij de verkiezingsuitslag zou negeren als die niet voor Trump was en de electors zou aanwijzen om op Trump te stemmen in het EC. Maar dat zal bij de kiezers in Penn. vast totaal geen verschil gemaakt hebbenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat relevant. Waarom zou de tegenkandidaat niet relevant zijn?
Omdat je groepen kiezers vergelijkt die op de Democratische kandidaat gestemd hebben. Het gaat om die verhouding, niet zozeer om de algemene uitslag.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat relevant. Waarom zou de tegenkandidaat niet relevant zijn?
Leugentje 10.000:quote:Republican presidential nominee Donald Trump has repeatedly denied knowing about the Project 2025 policy blueprint or the people behind it. “Have no idea who is in charge of it,” he wrote in a social media post in July.
quote:Former President Trump called attempts to link him to Project 2025 “pure disinformation” Thursday.
“I know nothing about Project 2025. I have not seen it, have no idea who is in charge of it, and, unlike our very well received Republican Platform, had nothing to do with it,” Trump said in a post on Truth Social.
Walz is niet gekozen omdat hij het zo goed doet bij de centrumkiezer, dat is gewoon onzin. Het arrogante toontje kan echt wel wat minder als je zulke ingeinformeerde dingen gaat roepen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De tegenkandidaat van Shapiro zei ronduit dat hij de verkiezingsuitslag zou negeren als die niet voor Trump was en de electors zou aanwijzen om op Trump te stemmen in het EC. Maar dat zal bij de kiezers in Penn. vast totaal geen verschil gemaakt hebben
Het punt is dat Shapiro het waarschijnlijk onder elke groep beter deed, omdat zijn tegenstander nogal nutty was.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat je groepen kiezers vergelijkt die op de Democratische kandidaat gestemd hebben. Het gaat om die verhouding, niet zozeer om de algemene uitslag.
Er telt meer dan alleen het zijn van een Trumpist. Trump is het echte product, maar al die afgeleide Trumpistjes roepen niet dat enthusiasme op. Daarbij kun je ook als Trumpist te gestoord zijn. Zie Boebert die bijna te gestoord was als prominent voorbeeld.quote:Daarnaast zou jouw argument eerder andersom gelden, Mastriano was een Trumpist, en juist Trump en de zijnen deden en doen het goed bij de groep "white voters without a college degree".
Hij is niet eens een goede leugenaar meer, er is ook een toespraak van hem waar hij letterlijk zegt dat Heritage zijn programma voor zijn Presidentschap schrijft. Dat is dus Project 2025.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:55 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
2022: Donald Trump and Kevin Roberts (the author of Project 2025) flying in Trump’s private jet
[..]
Ja dat snap ik, maar ik heb al aangegeven dat dat niet opgaat omdat het om de verhouding tussen de groepen gaat. "White voters without a college degree" vs "White voters with a college degree" etc. Dat ga ik niet ng een keer herhalen hoorquote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
Het punt is dat Shapiro het waarschijnlijk onder elke groep beter deed, omdat zijn tegenstander nogal nutty was.
Zeker, maar de enige groep die daar nog wel op af komt is toch echt de "white voters without a college degree"-groep.quote:Er telt meer dan alleen het zijn van een Trumpist. Trump is het echte product, maar al die afgeleide Trumpistjes roepen niet dat enthusiasme op.
Ja, maar je begrijpt zo te zien dus niet het punt wat gemaakt wordt? Stel het is 50% vs 60% onder whites zonder college degree als de totale stem 50% vs 60% is, wat zegt dat dan denk je? Ik denk niet per se veel. Hij zegt 60% > 50%.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 01:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar ik heb al aangegeven dat dat niet opgaat omdat het om de verhouding tussen de groepen gaat. "White voters without a college degree" vs "White voters with a college degree" etc. Dat ga ik ng een keer herhalen hoor
Het is nooit zo zwart-wit.quote:[
[..]
Zeker, maar de enige groep die daar nog wel op af komt is toch echt de "white voters without a college degree"-groep.
Stalker!quote:
Het zal meer zijn dat Walz nogal onbekend is en geen establishment kandidaat. Dus dan typen van die mensen bij CNN hun stukjes dat het allemaal niks is en het een establishment kandidaat moet zijn want insert nutteloze polldata zonder context. Als dat het beste argument is, dat onvergelijkbare polldata in het voordeel zijn van Shapiro.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 01:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, maar je begrijpt zo te zien dus niet het punt wat gemaakt wordt? Stel het is 50% vs 60% onder whites zonder college degree als de totale stem 50% vs 60% is, wat zegt dat dan denk je? Ik denk niet per se veel. Hij zegt 60% > 50%.
[..]
Het is nooit zo zwart-wit.
Als je doet alsof het conflict tussen Palestina en Israel zo'n enorme halszaak is voor de Amerikaanse kiezer dan ben je sowieso niet heel erg serieus te nemen. Het hele idee dat VP picks een staat kunnen binnenslepen bestaat ook meer bij pundits dan dat er aanwijzing voor te vinden is in de data.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 04:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het zal meer zijn dat Walz nogal onbekend is en geen establishment kandidaat. Dus dan typen van die mensen bij CNN hun stukjes dat het allemaal niks is en het een establishment kandidaat moet zijn want insert nutteloze polldata zonder context. Als dat het beste argument is, dat onvergelijkbare polldata in het voordeel zijn van Shapiro.
Sowieso is zon schrijver natuurlijk weinig serieus te nemen als hij debiliteiten schrijft als "If Harris ends up losing Pennsylvania and the election by a small margin, it will be one of history’s great “what-ifs.” Did she not choose Shapiro because she was afraid of the online left?" altijd weer dat dekselse links
Het is niet zo moeilijk om te bedenken dat het lastig is een pick te vinden waar alle democraten het mee eens zijn, dat lijkt goed gelukt. Daarbij zoals altijd proberen ze de man weer af te schilderen als een woke gestoorde commie. Wat voor geen meter gaat werken want het is gewoon een normale vent die in het leger gediend heeft. Zon Shapiro is een meer typische politicus, dat snapt zon CNN schrijvertje. Walz niet, straks als hij dik scoort bij independents gaan ze weer met van die onzin als niemand had dit zien aankomen. Natuurlijk scoort die Waltz nog niet hoog want geen hond kent hem en Shapiro wel. Uberhaupt nogal overdreven altijd dat gedoe over VP's dat is allemaal echt niet zo heel boeiend.
quote:Op donderdag 8 augustus 2024 04:42 schreef AnneX het volgende:
T triest dat de kennis en/of het vertrouwen in democratie is verdwenen.
[ x ]
quote:Op donderdag 8 augustus 2024 05:41 schreef Kijkertje het volgende:
Harris reageert op pro-Gaza demonstranten in het publiek:
[ x ]
[ x ]
Dan nog kan iemand uit een progressievere staat toch die mensen aanspreken? Dat lukte in 2020 ook. En in 2022 kozen ze voor Fetterman als senator. Ook niet de conservatiefste man die je kan bedenken.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of juist niet, omdat PA, voor de zoveelste keer, veel conservatiever is dan Minnesota. Dat begrijp je toch wel, hopelijk?
O, god... Is het idee dat hij die Capitool-bestorming nog eens gaat herhalen? Maar dan (ook) in de 'swing states'?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:11 schreef AnneX het volgende:
Als Harris/Walz zo doorgaan is het een opluchting voor mij en de rest van de wereld.
Alleen: Waar is trump? Wat spookt de posse uit, die zich achter hem verstopt?
Hierover ben ik achterdochtig. Zou er geen van de agenten van de 83 veiligheidsdiensten undercover zijn?
De verhalen worden rondgestrooid.
Het bericht hieronder klinkt onheilspellend!
[ x ]
Dat Trump, als hij verliest, een soort van 'legal coup' gaat proberen te plegen is iets waar men al langer voor is.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:14 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
O, god... Is het idee dat hij die Capitool-bestorming nog eens gaat herhalen? Maar dan (ook) in de 'swing states'?
Dat is wel echt all-in gaan.
Begrijp ook niet wat iemand bezielt als je je jasje openhoudt als je staat.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:26 schreef AnneX het volgende:
Terzijde: En mannen hier: alsjeblieft: jasje dicht als je staat.
En open als je gaat zitten.![]()
Terzijde 2quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Begrijp ook niet wat iemand bezielt als je je jasje openhoudt als je staat.
Is ook gewoon geen porem.
Waarom denk je dat hij naar Montana gaat en niet naar een battleground state.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:35 schreef xpompompomx het volgende:
Ziet er goed uit:
[ x ]
Een opkomst waar Trump alleen maar van kan dromen.
Omdat hij daar de kiesmannen al in zijn zak heeft zitten?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom denk je dat hij naar Montana gaat en niet naar een battleground state.
Een spinsel van Trump en zijn gelovigen praten hem naquote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Wonderlijke figuren, die Reps. Trump slingerde deze onzin als eerste de wereld in en nu doen zijn krankzinnige aanhangers net alsof Biden op het punt staat om een coup te plegen en zo de kandidatuur naar zich toe te trekken.
Waarschijnlijker dat ze Biden weer terug willen. Dat leek gezien de peilingen toch wat beter te gaan.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een spinsel van Trump en zijn gelovigen praten hem na
Wellicht wil Trump zo een ruzie in het front van Democrats forceren. Wat ook kan is dat Trump zijn fantasie van 'ze hebben mijn presidentschap gestolen ' projecteert op Biden.
Tja, Harris zit daar natuurlijk met een spagaat. Gewoon Trump de schuld geven en het even terzijde schuivenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 05:41 schreef Kijkertje het volgende:
Harris reageert op pro-Gaza demonstranten in het publiek:
[ x ]
[ x ]
Welk effect zou dat dan moeten zijn?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:37 schreef Monolith het volgende:
Als je dan allerlei geruchten gaat verspreiden dat hij toch misschien weer terugkomt dan heeft dat misschien ook nog wel enig effect.
Amper, gezien haar reactie.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Tja, Harris zit daar natuurlijk met een spagaat. Gewoon Trump de schuld geven en het even terzijde schuiven![]()
pro-Gaza, betekent dat trouwens dat je voor het behoud van de Gazastrook bent?
Dat er kiezers zijn die niet op de Democraten stemmen omdat ze denken dat Biden dan alsnog weer verkozen wordt ofzo. Ja het kan natuurlijk niet, maar vergeet niet dat lang niet elke kiezer heel erg politiek gengageerd is.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
Welk effect zou dat dan moeten zijn?
Twijfel zaaien binnen het Democratische stemvolk over de legitimiteit van Harris' kandidaatschap.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
Welk effect zou dat dan moeten zijn?
Dat lijkt mij toch wel een giga fail tactiek.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Twijfel zaaien binnen het Democratische stemvolk over de legitimiteit van Harris' kandidaatschap.
De stille meerderheid is niet meer stil. Halleluja!quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:35 schreef xpompompomx het volgende:
Ziet er goed uit:
[ x ]
Een opkomst waar Trump alleen maar van kan dromen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |