Ze lag daarvoor heel ver achter J. Fox. Maar ik zie al wat er gebeurd isquote:Op zondag 4 augustus 2024 16:57 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ze werd 3e maar de Spaanse is teruggezet, dus 2e?
Ach, Wegman mocht al blij zijn dat ze zo ver kwam. Teunissen is waar de prestaties vandaan moeten komenquote:Op zondag 4 augustus 2024 16:59 schreef Dagoduck het volgende:
Oja, deze niet vergeten:
Ja jammer, leuk geprobeerd, volgende keer beter.
Ja. Het is een mix van ontzettend leuk en tof met het gevoel alsof je naar een of ander knullig tv spelletje zit te kijken.quote:Op zondag 4 augustus 2024 17:06 schreef Pino112 het volgende:
Dit ziet er soms toch wel kolderiek uit
Daar zou ik wel voor juichenquote:Op zondag 4 augustus 2024 17:09 schreef Nattekat het volgende:
Nu de volgende medaillekans voor Andorra
quote:
quote:Op zondag 4 augustus 2024 16:59 schreef Dagoduck het volgende:
Ja jammer, leuk geprobeerd, volgende keer beter.
Dat valt precies in dat gedeelte 'ik zit naar een matig tv spelletje te kijken.'quote:Op zondag 4 augustus 2024 17:21 schreef Pino112 het volgende:
Lekker met z'n drieën martelen bij die gate
ohquote:Alleen voor geoefende wildwatervaarders
Jaquote:Op zondag 4 augustus 2024 17:23 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat valt precies in dat gedeelte 'ik zit naar een matig tv spelletje te kijken.'
Waarschijnlijk wel. En het ziet er ook heel tof uit. Maar dat je wel of niet doorgaat, omdat de tegenstander voor je onder jou komt, en net daarna die achter je besluit om dezelfde route te nemen en je zo klem te varen. Tja.quote:Op zondag 4 augustus 2024 17:24 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja
Voor hunniezelf is dit geen nieuw onderdeel dus zo zal het vaker gaan.
Is ook al jaren dicht en verloederd schijnbaar. Was de enige baan in heel Nederland.quote:Op zondag 4 augustus 2024 17:23 schreef Nattekat het volgende:
Oeh, in Zoetermeer zit een baan
[..]
oh
Wind of geen wind.quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:15 schreef Szura het volgende:
Kick
Gaan zo die hele cross in 2 uurtjes afronden
Zat nog even te zappen buiten de HBO-app.quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Engels HBO commentaarr is absoluut goud, geen BBC kijken.
Ik luister gewoon naar Gert.quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Engels HBO commentaarr is absoluut goud, geen BBC kijken.
Ik denk dat mensen die dit niet zo leuk vinden naar Gert hebben geluisterd.quote:
Huh?quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen die dit niet zo leuk vinden naar Gert hebben geluisterd.
Hedwig, die is uit de lucht geschoten.quote:
Zo kalm en zakelijk vergeleken met het Engelse duo dat echt hun passie over brengt.quote:
Hij ziet het meer als sport dan de circuscommentatoren in het Engels inderdaad.quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo kalm en zakelijk vergeleken met het Engelse duo dat echt hun passie over brengt.
quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hij ziet het meer als sport dan de circuscommentatoren in het Engels inderdaad.
quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik sta volledig achter Bouzidi.
Als je nu vrouwen het water in ziet duiken, is het livequote:Op maandag 5 augustus 2024 16:15 schreef superniger het volgende:
Is de BBC live of zijn dat herhalingen?
Ze mist een groene.quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik sta volledig achter Bouzidi.
De eerste twee niet toch?quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gate 6 hebben ze allemaal gemist zowat
Nou nee?quote:
Maar die nam poort 6 helemaal niet, de rest wel.quote:
Dan sta je gelijk en gaat het weer om tijd.quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:17 schreef Szura het volgende:
Wat doen ze eigenlijk als drie man een fout hebben
Lilik nam poort 6 wel.quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar die nam poort 6 helemaal niet, de rest wel.
Feitelijk gewoon 1 minuut straf. Niet echt zo, maar zo werkt het.quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:17 schreef Dagoduck het volgende:
Wat betekent betekent het missen van een 'poortje' concreet?
Ja, waar ik Lilik zei bedoelde ik Bouzidi, stop de tijd.quote:
Ik heb nog een keer met Kees Driehuis in het vliegtuig gezeten.quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, waar ik Lilik zei bedoelde ik Bouzidi, stop de tijd.
Je hebt al bijna alles gemist van vandaagquote:Op maandag 5 augustus 2024 16:20 schreef ijs_beer het volgende:
*inschakelt* oh dit de de bootje varen versie van BMX.![]()
Het gewone leven vraagt ook z'n aandacht.quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt al bijna alles gemist van vandaag
Die gun ik het het minst.quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Al zou ik N. Fox ook wel leuk vinden.
Wat is er mis met een extra onderdeel?quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:25 schreef heywoodu het volgende:
Daar zijn traditionele kanoslalomlanden het niet mee eens geloof ik
Geen ideequote:Op maandag 5 augustus 2024 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat is er mis met een extra onderdeel?
Ik heb van de zomer nog gekayakt op een meer hier in de buurt. Voelde mijn spieren wel de volgende dag, derhalve sport.quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:29 schreef ijs_beer het volgende:
Zelf een keer in een Kayak gezeten, dat was in de Ardennen. Echter, dat was in september na die gortdroge zomer van 21. Waterstand was daardoor eigenlijk te laag, waar je constant op de rotsen liep. Zo heb ik ook een gat in de bodem van de Kayak gevaren. Waardoor ik, met een langzaam vollopende kayak, eindelijk op een diep deel aangekomen maar direct omsloeg. Voorts met Kayak een al naar de kant gezwommen. Maar ja, je moet toch naar het eindpunt dus toch maar weer verder gepaddeld, en nog 3x omgeslagen.![]()
TLDR; Kayakken is geen sport.
Daar is dit wel de sport voor ja.quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Benieuwd of Rohan straks naar het goud kan Bradbury'en
Stuur een klaagbrief.quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:42 schreef heywoodu het volgende:
Sportspecifieke streams waar ze dan ineens een matchpoint of iets van een andere sport in picture-in-picture laten zien is wel dé teringzooi van HBO deze Spelen.
Uberhaupt specifieke streams met meer dan alleen de sport zelf...quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:42 schreef heywoodu het volgende:
Sportspecifieke streams waar ze dan ineens een matchpoint of iets van een andere sport in picture-in-picture laten zien is wel dé teringzooi van HBO deze Spelen.
Ja, dat speelt sterk mee.quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:58 schreef Redefine het volgende:
Waarbij Fox hierbij deels ook wint omdat de nummer 3/4 die haar kant koos haar nauwelijks hinderde. En Woods wel werd gehinderd.
Rigged. Er was iets met die Fox familie, maar ik kan niet meer terugvinden wat.quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:58 schreef Redefine het volgende:
Waarbij Fox hierbij deels ook wint omdat de nummer 3/4 die haar kant koos haar nauwelijks hinderde. En Woods wel werd gehinderd.
Ik heb hem gisteravond al gejinxt toen ik GB koos in de Pick'em, dit gaat sowieso fout.quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Deze kan Clarke eigenlijk alleen verliezen.
Wat is jouw world ranking?quote:
Help mij herinneren dat ik niet hetzelfde land kies.quote:Op maandag 5 augustus 2024 17:03 schreef Nattekat het volgende:
Goed, nu nog de baanwielrensters van teamGeebie falen vanavond en mijn jinx is compleet.
Dit had je moeten weten na mijn enorme jinx van Spanje. Er is een reden dat ik Nederland nog niet gekozen hebquote:Op maandag 5 augustus 2024 17:08 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Help mij herinneren dat ik niet hetzelfde land kies.
En dan nog goud missen op de 800 meter.quote:Op maandag 5 augustus 2024 17:03 schreef Nattekat het volgende:
Goed, nu nog de baanwielrensters van teamGeebie falen vanavond en mijn jinx is compleet.
Een keer is toeval, maar twee keer niet meerquote:Op maandag 5 augustus 2024 17:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit had je moeten weten na mijn enorme jinx van Spanje. Er is een reden dat ik Nederland nog niet gekozen heb
Oja, die was er ook nog.quote:Op maandag 5 augustus 2024 17:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En dan nog goud missen op de 800 meter.
Ik had er vijf geteld voor vandaag. Net zoals Frankrijk en Duitsland eerder. Die leverden ook al nietquote:
Vijf? Dat is wel heel optimistischquote:Op maandag 5 augustus 2024 17:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik had er vijf geteld voor vandaag. Net zoals Frankrijk en Duitsland eerder. Die leverden ook al niet
Triatlon, 2x kayak cross, 800m en teamsprint.quote:Op maandag 5 augustus 2024 17:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vijf? Dat is wel heel optimistisch
quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rigged. Er was iets met die Fox familie, maar ik kan niet meer terugvinden wat.
quote:Op zondag 28 juli 2024 19:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Met hun invloed onder meer de grote drijvende kracht achter het verdwijnen van de mooie en competitieve C-2, ten faveure van de niet zo competitieve C-1 bij de vrouwen, puur om mevrouw Fox een dubbele kans te geven. Nogal veel landen hebben het niet zo op haar en haar familie, om het maar zacht uit te drukken. Messen in ruggen om de C-2 er maar uit te krijgen, dat soort dingen. Buiten allerlei geruchten over hun invloed, maar goed, dat zijn maar geruchten en hoeft natuurlijk niet waar te zijn, maar waar rook is is vaak toch op z'n minst een beetje vuur
Maar ja, verder ieder z'n ding uiteraard, dit kan mij waarschijnlijk ook pas over vier jaar weer wat schelen verder
Met vlaggetje!quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 08:52 schreef Szura het volgende:
Vandaag gaan we verder op vlak water, om te sprinten
Nederland zou hier meer in mee moeten kunnen doen ja. Komt denk ik wel door de roeicultuur ja. Niemand geeft wat om deze sport. Dus je krijgt geen aandacht en er gaat weinig geld naartoe. Zonde want hier valt wel veel te halen en is ook een leuke sport om te zien.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 09:37 schreef kilon het volgende:
Dit is dus de sport waarvan ik echt niet begrijp waarom Nederland niet mondiaal meedoet. De roeibanen heb je al en een paar kano's zijn de kosten niet.
Het zal zijn dat heit niet in de cultuur zit en de talenten eerder gaan roeien (en met succes) dus waarom zou je iets geks gaan doen.
Omgekeerd vind ik dat ook bij een kanoland als Spanje, die geven dan weer geen FUCK om roeien.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 09:37 schreef kilon het volgende:
Dit is dus de sport waarvan ik echt niet begrijp waarom Nederland niet mondiaal meedoet. De roeibanen heb je al en een paar kano's zijn de kosten niet.
Het zal zijn dat heit niet in de cultuur zit en de talenten eerder gaan roeien (en met succes) dus waarom zou je iets geks gaan doen.
Ik vind Nederland eigenlijk ook best wel een kanoland. (Alleen niet als topsport, maar bijna iedereen heeft het weleens gedaan)quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 09:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Omgekeerd vind ik dat ook bij een kanoland als Spanje, die geven dan weer geen FUCK om roeien.
quote:De kano van Pesse (ook wel boot van Pesse) is voor zover bekend de oudste ontdekte boot ter wereld. C14-datering heeft aangetoond dat deze boomstamkano dateert tussen 8200 en 7600 v.Chr.
Na kritische opmerkingen van een Deense kenner omtrent de "zeewaardigheid" van de boot en een artikel in het Dagblad van het Noorden waarin door een amateurarcheoloog werd gesuggereerd dat het niet om een boot, maar om een varkenstrog of zelfs bloembak uit de bronstijd of ijzertijd ging, is in 2001 een replica gebouwd, die uitstekend bleek te kunnen varen. De test met de replica-boot vond plaats in Assen bij het vennetje Witteveen. De boot is gedoopt door twee kleindochters van Wanders. Deze replica ligt in het museum van Hoogeveen, gevestigd in de bibliotheek.
Spanje is sowieso wel een apart sportland. Zijn op zich wel goed in de breedte en je ziet ze bij bijna elke sport wel. Maar over het algemeen wordt er dan weer relatief weinig gewonnen. En echt typisch Spaanse sporten zijn weinig aan te wijzen (voetbal uiteraard).quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 09:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Omgekeerd vind ik dat ook bij een kanoland als Spanje, die geven dan weer geen FUCK om roeien.
Wielrennen ook wel, al legt Spanje het af tegen België, Frankrijk en Italië. Kanovaren is echt wel de meest prominente Spaanse sport. Zeker qua niet-teamsportenquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 10:03 schreef Redefine het volgende:
[..]
Spanje is sowieso wel een apart sportland. Zijn op zich wel goed in de breedte en je ziet ze bij bijna elke sport wel. Maar over het algemeen wordt er dan weer relatief weinig gewonnen. En echt typisch Spaanse sporten zijn weinig aan te wijzen (voetbal uiteraard).
Ah uiteraard wielrennen ook.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 10:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wielrennen ook wel, al legt Spanje het af tegen België, Frankrijk en Italië. Kanovaren is echt wel de meest prominente Spaanse sport. Zeker qua niet-teamsporten
Volgens mij is Handbal na voetbal de grootste TV-sport in Spanje. Ook een beetje zo gegroeid nadat echt alle voetbalrechten achter de decoder kwamen - daar heeft het handbal, dat toch al best populair is flink van geprofiteerd. Al was het vroeger competitiever dan nu, nu wint Futbol Club Barcelona Handbol volgens mij allesquote:
Alles voor het vlaggetje!quote:
Terwijl het nationale voetbalelftal pas sinds redelijk recent zo top zijn. Op één EK winst na. Ook weinig spelers in de categorie, Pelé, van Basten of Messi, Ronaldo. di Stefano is eigenlijk Argentijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 10:03 schreef Redefine het volgende:
[..]
Spanje is sowieso wel een apart sportland. Zijn op zich wel goed in de breedte en je ziet ze bij bijna elke sport wel. Maar over het algemeen wordt er dan weer relatief weinig gewonnen. En echt typisch Spaanse sporten zijn weinig aan te wijzen (voetbal uiteraard).
Ja leuk al die (geweldig) namen. Maar in Nederland kunnen we al twintig jaar de veters niet meer strikken van de Spanjaarden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Terwijl het nationale voetbalelftal pas sinds redelijk recent zo top zijn. Op één EK winst na. Ook weinig spelers in de categorie, Pelé, van Basten of Messi, Ronaldo. di Stefano is eigenlijk Argentijn.
Ze kunnen beter op de tegenstander dan op elkaar jagen ja.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:28 schreef Redefine het volgende:
Een vos en een konijn is normaalgesproken geen goede combinatie
Nou ja als ze elkaar proberen te vangen door zo hard mogelijk te peddelen, dan gaan ze ook wel hardquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze kunnen beter op de tegenstander dan op elkaar jagen ja.
#nattekrantquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:34 schreef Nattekat het volgende:
Dit is wel wat vetter dan ik verwacht had. Ik dacht echt 'waarom in godsnaam heb ik hier kaartjes voor'
Waarom zo denigrerend over het Nederlands elftalquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:26 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja leuk al die (geweldig) namen. Maar in Nederland kunnen we al twintig jaar de veters niet meer strikken van de Spanjaarden.
Nog even buiten dat WE wel meer toernooien hadden moeten winnen, maar helaas.
Hoezo is positief verrast zijn over iets wat je niet kent #Nattekrantquote:
Lekkere positivo is de Redifinequote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoezo is positief verrast zijn over iets wat je niet kent #Nattekrant
Dat je niet doorhad dat dit zo leuk was i.c.m. een kaartje kopen voor een sport die je niks leek te vindenquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoezo is positief verrast zijn over iets wat je niet kent #Nattekrant
Omdat er nu niks anders is. Basketbal alleen. En dat is geen finale.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:36 schreef Redefine het volgende:
Het zou mij niet verbazen als de NOS dit nu al langer live heeft uitgezonden dan alle voorgaande spelen bijelkaar
Ook geen vlaggetje dat daar aan mee doet.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Omdat er nu niks anders is. Basketbal alleen. En dat is geen finale.
Normaliter hadden ze een herhaling uitgezonden of atletiek.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Omdat er nu niks anders is. Basketbal alleen. En dat is geen finale.
Lijkt zwemmen wel.quote:
Ik ken taekwondo, weet dat ik er niets aan vind, en toch heb ik daar willens en wetens een kaarjte voor gekochtquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:37 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat je niet doorhad dat dit zo leuk was i.c.m. een kaartje kopen voor een sport die je niks leek te vinden
Ik zit je ook maar te plagen johquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ken taekwondo, weet dat ik er niets aan vind, en toch heb ik daar willens en wetens een kaarjte voor gekocht
Daar is de OS voor, om zulke kutsporten ook eens te zien.
Het verhaal van kanovaren was eigenlijk meer "het is tenminste iets", want destijds was het programma nog niet echt gevuld.
Tijd om studentenverenigingen te financieren om dit een onderdeel te maken.quote:
Nee. Wordt helaas al decennia stelselmatig genegeerd door NOC/NSF.quote:
De NOS heeft vast nog wel wat herhalingen en reclame in de aanbieding.quote:
Neem aan dat ze de knollen de plakken omhangen?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:47 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Blijkbaar de knollenhuldiging
Ik had dit verwacht en ben teleurgesteld.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Neem aan dat ze de knollen de plakken omhangen?
Dat is wel handig als je in een boot zit!quote:
Hun doel was de finale geloof ik, dus dat zal er niet in zitten. Maar if you have a lane etc.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 14:15 schreef TheVulture het volgende:
Mogen we hier nog wat verwachten eigenlijk qua plakken? Heeft me altijd al verbaasd dat we zo weinig vlakwater kanoërs hebben op niveau als je zit hoe goed we kunnen roeien... en ja ik weet dat het een andere sport is
Nee. Dit is een gevalletje "meedoen is belangrijker dan winnen".quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 14:15 schreef TheVulture het volgende:
Mogen we hier nog wat verwachten eigenlijk qua plakken? Heeft me altijd al verbaasd dat we zo weinig vlakwater kanoërs hebben op niveau als je zit hoe goed we kunnen roeien... en ja ik weet dat het een andere sport is
Dat zorgt er dan ook wel voor dat je als talent in Nederland eerder richting roeien gaat en die verhouding zal blijvenquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 14:15 schreef TheVulture het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |