Denk dat het als echte sport relatief jong is en daarmee de deelnemers ook. Oudere skaters hebben misschien andere dingen waar ze zich op richten in het skaten dan het competitieve.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:17 schreef skysherrif het volgende:
19 oudste deze finale? awt maakt deze sport dat je zo ultra jong moet zijn
Je hebt een aantal goede runs gemist.quote:
Vorige keer viel (letterlijk en figuurlijk) de beslissing toch vooral bij de losse sprongen. Dus het zegt nog niet alles.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:30 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie een Japanse swiep in de tussenstand.
Mijn Pick'em kansen hollen achteruit zo.
Scheelt wel dat Uta niet gaat winnen voor de niet Japan-kiezers.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:30 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie een Japanse swiep in de tussenstand.
Mijn Pick'em kansen hollen achteruit zo.
Ik las Japanse keizers.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Scheelt wel dat Uta niet gaat winnen voor de niet Japan-kiezers.
Oei, gewaagde uitspraak.quote:
Worden er twee.quote:
Het ongelijk van wimderon!quote:Op zondag 28 juli 2024 18:04 schreef wimderon het volgende:
Waarom pakt Coco niet even een veilige trick met haar derde, dan heeft ze nog twee pogingen om voor goud te gaan.
Staat ze nu.quote:
En dat doet ze door te blijven staanquote:
En ze blijft er ook staan want die Chinese gaat geen 99 punten halen.quote:
Een keer wel, maar dat was TNS, wat dat ook mag betekenen.quote:
Toen heeft ze geen sprong gemaakt.quote:Op zondag 28 juli 2024 18:19 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Een keer wel, maar dat was TNS, wat dat ook mag betekenen.
Maar ze bleef wel staanquote:
Als Tony Hawk mee zou doen wel.quote:
Wel 1e nu.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:31 schreef koffieleuk het volgende:
Del Ollio is een naam die JK Rowling nog zou kunnen bedenken
Aardig zware rugtas dan.quote:Op maandag 29 juli 2024 14:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik kan skateboarden als jurysport niet serieus nemen. Het is een activiteit die je op straat zou moeten beoefenen onder invloed van verdovende middelen, met een gettoblaster op de schouders en een rugtas vol graffiti.
Vond ik ook apart.quote:Op maandag 29 juli 2024 13:51 schreef Dagoduck het volgende:
Die Fransman krijgt wel hogere scores voor runs met fouten
Hadden er wel een paar meer mogen zijn. Van wat ik me kan herinneren de enige die flips deed op de ramp/quarter pipe omhoog?quote:
Ik denk dat je gelijk hebt. Die Nyjah is ook wel een beest hoor.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:27 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hadden er wel een paar meer mogen zijn. Van wat ik me kan herinneren de enige die flips deed op de ramp/quarter pipe omhoog?
De enige met drie 90+ scores.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:29 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt. Die Nyjah is ook wel een beest hoor.
Die heeft zijn traingsjack nog aan.quote:
Ja, bij de meisjes is het de kleuterschool, hier zijn de echte mannen aan het werkquote:Op maandag 29 juli 2024 17:18 schreef wimderon het volgende:
Dit ziet er bij de mannen uit als een compleet andere sport dan bij de meisjes.
Ja. En ook nog het verschil in leeftijd daarbij.quote:Op maandag 29 juli 2024 17:18 schreef wimderon het volgende:
Dit ziet er bij de mannen uit als een compleet andere sport dan bij de meisjes.
Boeiequote:Op maandag 29 juli 2024 17:31 schreef DeeBee het volgende:
Wat zijn dit voor acts met mp3 spelers en alles
Ik snap ook niet zo goed waarom die allemaal zo jong zijn. Er zijn genoeg volwassen vrouwen die daar kunnen staan.quote:Op maandag 29 juli 2024 17:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, bij de meisjes is het de kleuterschool, hier zijn de echte mannen aan het werk
Alle termen in deze sport zijn Engels. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld ski & snowboard slopestyle. Je kan geen graden en "nosegrabs" etc. gaan vertalen. Prima commentator wat mij betreft.quote:Op maandag 29 juli 2024 17:05 schreef PowerLoungen het volgende:
Ietwat enge commentator die geforceerd wil laten zien dat die de Engelse taal beheerst.
Woorden als ''Damn , Satisfied , Joinen , Take the fall'' en ga zo maar door ook ? Snap wel dat de trucs in het Engels gaan maar deze gast wil daarbuiten ook de kleuterige hipster spelen.quote:Op maandag 29 juli 2024 17:34 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Alle termen in deze sport zijn Engels. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld ski & snowboard slopestyle. Je kan geen graden en "nosegrabs" etc. gaan vertalen. Prima commentator wat mij betreft.
Als skateboarden begin vorige eeuw was ontstaan dan hadden we waarschijnlijk wel Nederlandse termen gehad. Maar vanaf de tweede helft van de vorige eeuw zijn we gewoon Engelse termen gaan gebruiken (ook bij andere sporten of dingen in de samenleving).quote:Op maandag 29 juli 2024 17:34 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Alle termen in deze sport zijn Engels. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld ski & snowboard slopestyle. Je kan geen graden en "nosegrabs" etc. gaan vertalen. Prima commentator wat mij betreft.
Diep van binnen willen die mensjes ook dat het 1998 was.quote:Op maandag 29 juli 2024 17:31 schreef DeeBee het volgende:
Wat zijn dit voor acts met mp3 spelers en alles
Ik wil "neuspakken" horen.quote:Op maandag 29 juli 2024 17:34 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Dat hoort een beetje bij de "scene". Dat kan je irritant vinden, maar is onderdeel van dit soort sporten (imo).quote:Op maandag 29 juli 2024 17:35 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Woorden als ''Damn , Satisfied , Joinen , Take the fall'' en ga zo maar door ook ? Snap wel dat de trucs in het Engels gaan maar deze gast wil daarbuiten ook de kleuterige hipster spelen.
Design van 30 jaar oud.quote:
Gisteren gediskwalificeerd en nu dit weer, toch lullig.quote:
Terwijl die toch met al die g-krachten wel gewend moet zijn om overeind te blijven.quote:Op maandag 29 juli 2024 17:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gisteren gediskwalificeerd en nu dit weer, toch lullig.
Hoeveel mensen zitten er in die jury?quote:Op maandag 29 juli 2024 18:00 schreef kilon het volgende:
Deze was dan veel beter en moeilijker. En dan 93.8.
Jurysporten.
Geen idee maar ik vermoed dat ze ook airpods in hebben.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:01 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zitten er in die jury?
ja. Beste run en beste 2 tricks.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:07 schreef capuchon_jongen het volgende:
Tellen alleen de beste 2 scores of hoe werkt dat bij die tricks?
Hangen waarschijnlijk ook in hun stoel. Een beetje relaxed te wezen.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:03 schreef kilon het volgende:
[..]
Geen idee maar ik vermoed dat ze ook airpods in hebben.
Net een stickie gerookt met Snoop D.O. double G.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:10 schreef Redefine het volgende:
[..]
Hangen waarschijnlijk ook in hun stoel. Een beetje relaxed te wezen.
Die trick van Russell was toch echt moeilijker dan dit? Snap deze 95'er ook niet hoor.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:15 schreef kilon het volgende:
Landing was weer matig dus het zou nooit een echt hoge score mogen zijn. Maarja. Shaun White kreeg ook een perfect 100 score wat nooit zou mogen.
Ik zie toch wel vaak een bias bij jurysporten en met name bij extreme sports bij de toppers. Die scoren toch vaak net wat meer.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:15 schreef kilon het volgende:
Landing was weer matig dus het zou nooit een echt hoge score mogen zijn. Maarja. Shaun White kreeg ook een perfect 100 score wat nooit zou mogen.
Vond het stiekem wel vetquote:Op maandag 29 juli 2024 18:19 schreef kilon het volgende:
Je bent niet op je lokale skateveldje he. Doe even normaal.
Het wordt tijd voor een D- en E-score net zoals bij het turnenquote:Op maandag 29 juli 2024 18:17 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Die trick van Russell was toch echt moeilijker dan dit? Snap deze 95'er ook niet hoor.
Dat sowieso. Je mag het in deze tijd niet zeggen, maar deze sport zouden ze voorlopig nog even alleen voor mannen laten zijn tot het niveau hoger wordt voor de dames.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:19 schreef Faraday01 het volgende:
Heren wedstrijd al met al wel een stuk meer spektakel dan de dames.
Misschien 3 runs zodat je meer kansen hebt.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik snap dat je die runs ook mee wil laten wegen, maar dit formt is hem ook niet. Als je run niet top was ben je meteen kansloos.
Zou wel wat beter zijn voor de balans ja.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Misschien 3 runs zodat je meer kansen hebt.
Pff, gezeik. Door dit toernooi wordt het niveau toch ook hoger. Ik heb me prima vermaakt gister.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:21 schreef kilon het volgende:
[..]
Dat sowieso. Je mag het in deze tijd niet zeggen, maar deze sport zouden ze voorlopig nog even alleen voor mannen laten zijn tot het niveau hoger wordt voor de dames.
Oppervlakte te gladquote:
De enthousiaste commentatoren maken er wel mede een show vanquote:Op maandag 29 juli 2024 18:26 schreef WAvanBuren het volgende:
Geen US of A, erg mooi. Verder heb ik het wederom een kans gegeven maar dit blijft een ontzettend kolderiek gebeuren.
Ik vond sommige scores raar maar al met al de moeite waard. Ben nog steeds meer stoked voor de winter equivalenten maar zal volgende keer ook kijken.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:26 schreef WAvanBuren het volgende:
Geen US of A, erg mooi. Verder heb ik het wederom een kans gegeven maar dit blijft een ontzettend kolderiek gebeuren.
Wel iets te overdreven die gast commentator, die andere ES gozer die altijd bij al die showsporten zit vind ik na Ivo de beste die ze hebbenquote:Op maandag 29 juli 2024 18:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De enthousiaste commentatoren maken er wel mede een show van
Thomas van Bemmelen.quote:Op maandag 29 juli 2024 19:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wel iets te overdreven die gast commentator, die andere ES gozer die altijd bij al die showsporten zit vind ik na Ivo de beste die ze hebben
Ja was ff z'n naam kwijt, die iddquote:
Ik zie mogelijkheden voor Den Helder. Ook zo'n bowl aanleggen, dan komt het talent vanzelf!quote:
Luchtige kleding voor warm weer.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:38 schreef koffieleuk het volgende:
Schijnt niet echt een kledingvoorschrift te zijn. Behalve lekker baggy en het vlaggetje ergens
Had ik kunnen zijn. Juichen voor falende Fransenquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 14:17 schreef Dagoduck het volgende:
Wie zaten daar in het publiek waar ze zo enthousiast van werden?
Waren legendes uit de sport ofzo.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 14:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Had ik kunnen zijn. Juichen voor falende Fransen
Al zou je me nooit bij skateboarden zien.
Ik vind dat ze het best wel instap vriendelijk houden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:45 schreef golfer het volgende:
Een kind van 11 jaar doet mee.
En de commentatoren spreken een soort geheimtaal met al die termen.
Dat ging in heat 1 beter.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 14:42 schreef kilon het volgende:
Ik schakel in en de eerste 2 runs zijn meteen met valpartijen.
Die zijn zeker te oud voor de sport
Ik skip heat 4 even dus geen idee.quote:
Dan ben ik wel benieuwd naar de finale vanmiddagquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 14:52 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat ging in heat 1 beter.
[..]
Ik skip heat 4 even dus geen idee.
Er deed er eentje een 360, dus het kan wel bij de vrouwen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 14:53 schreef kilon het volgende:
[..]
Dan ben ik wel benieuwd naar de finale vanmiddag
Belg?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 14:24 schreef Dagoduck het volgende:
De ander Steve Van Doren.
Weten we dat ook weer.
Vans Iconic Legend Steve Van Doren, the son of the co-founder Paul Van Dorenquote:
Ik kijk op Sporza.quote:
De jury niet.quote:
Ik heb meer de indruk dat er eigenlijk geen/te weinig vast richtlijnen zijn voor het jureren bij deze sporten.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 17:51 schreef wimderon het volgende:
Zal wel weer een suffe regelset zijn die zegt dat allerlei matig ogende tricks meer waard zijn.
Street is skaten op in principe vlakke ondergrond. Park is skaten in een bowl.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 17:52 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Waar slaat het "trick" onderdeel van vorige week eigenlijk op als ze dit ook doen?
Hier zie ik 360s, meerdere kickflips, volgens mij ook een 540. En vorige week duurde het ruim een uur om ze 1 railslide met een grab of - als je mazzel had - met een sprong ervanaf af. Op de Winterspelen heb je big air en slopestyle, maar niet "1 trick".
Dit onderdeel is veel vetter
Thanks, dat biedt wat perspectief. Maar blijf het bizar vinden in vergelijking met vorige week. Doe dan een street met meerdere tricks ofzo.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 17:53 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Street is skaten op in principe vlakke ondergrond. Park is skaten in een bowl.
https://en.wikipedia.org/wiki/Street_skateboarding
Street bestond uit twee delen. Eerst twee runs waarin ze een bepaalde tijd over die baan allerlei tricks deden en daarna in vijf pogingen zo hoog mogelijke scores halen met tricks. Dat eerste is denk ik wat jij bedoelt, misschien heb je dat gemist?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 17:55 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Thanks, dat biedt wat perspectief. Maar blijf het bizar vinden in vergelijking met vorige week. Doe dan een street met meerdere tricks ofzo.
De mannen moeten nog. Maar ja.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 17:59 schreef The_Undertone het volgende:
Heeft Tony Hawk Pro Skater 2 onze visie op deze trucs bezoedeld?
Op één middag na heb ik dat nooit gespeeld dus ik ben niet verpest.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 17:59 schreef The_Undertone het volgende:
Net als bij het BMX'en lijken het wel twee verschillende takken van sport als je de mannen en vrouwen ziet.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 17:59 schreef The_Undertone het volgende:
Oh dat zou heel goed kunnen. Stom, heb ik gewoon de runs gemistquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 17:59 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Street bestond uit twee delen. Eerst twee runs waarin ze een bepaalde tijd over die baan allerlei tricks deden en daarna in vijf pogingen zo hoog mogelijke scores halen met tricks. Dat eerste is denk ik wat jij bedoelt, misschien heb je dat gemist?
Mee eens, logische waardering.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 18:08 schreef kilon het volgende:
Dit was gewoon een gemiddelde run. Leuk hoor, maar overdreven reacties.
Ach. Ze hebben best een gezellig kinderfeestje toch.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 18:08 schreef kilon het volgende:
Dit was gewoon een gemiddelde run. Leuk hoor, maar overdreven reacties.
Blijkbaar welquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 18:10 schreef Dagoduck het volgende:
Deze run is niet beter dan haar vorige.
Om die Japanse te stimuleren.quote:
Mee eens.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 18:12 schreef kilon het volgende:
Die laatste truc mocht niet meetellen en de rest was goed, maar niet tweede plek (of podium wat mij betreft) goed
Moet jij weten.quote:
Forever brons.quote:
Balletjetrap is geen Olyumpiese sport.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 18:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Matige show. op naar balletjetrap
Wel bij de meisjes.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 18:20 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Balletjetrap is geen Olyumpiese sport.
Zometeen.quote:
Sporza ook.quote:
Van Bemmelen is een fijne commentator.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:33 schreef Dagoduck het volgende:
Maar ik heb liever het commentaar van HBO.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |