quote:Op vrijdag 26 juli 2024 vindt de openingsceremonie plaats van de Olympische Spelen van Parijs. Voor het eerst in de geschiedenis van de Zomerspelen wordt dit evenement niet in een stadion gehouden, maar op en rondom de iconische Seine.
Spektakel in de Lichtstad
De ceremonie begint om 19:30 uur en duurt naar verwachting meer dan drie uur. Het belooft een uniek spektakel te worden, waarbij gebruik wordt gemaakt van het natuurlijke licht van de ondergaande zon.
Met ongeveer 94 boten wordt een delegatie van de 10.500 olympische sporters vervoerd. Volgens traditie vertrekt de Griekse delegatie als eerste. Daarna volgen de andere landen in alfabetische volgorde. De Franse delegatie van het gastland zal als laatste aankomen bij Pont d'Iéna voor de grande finale op de Place du Trocadéro.
Handbalster Lois Abbingh en 3x3 basketballer Worthy de Jong dragen de Nederlandse vlag tijdens de openingsceremonie. Voor Lois Abbingh zijn het haar derde Olympische Spelen, Worthy de Jong maakt zijn debuut op het olympisch podium.
Parade over de Seine
De boten leggen een route van zes kilometer af, van Pont d’Austerlitz bij het park Jardin des Plantes tot Pont d’Iéna, tegenover de Eiffeltoren bij Trocadéro. Langs de kade en op de bruggen van de Seine zijn optredens en shows van verschillende artiesten. De botenparade voert ook langs olympische wedstrijdlocaties zoals Place de la Concorde, waar de BMX-wedstrijden zullen plaatsvinden.
Openingsceremonie bekijken
Het publiek kan de ceremonie gratis bijwonen; er kunnen ongeveer 222.000 mensen terecht op de hogere kades van de Seine. Ook zijn er 104.000 betalende toeschouwers welkom op de lagere kades van de Seine. De organisatie verwacht dat anderhalf miljard tv-kijkers wereldwijd de parade over de Seine zullen volgen.
TV gids: NOS, Eurosport, De Belg, De Duitser en BBC
En dan mag je niet meer mee doen?quote:
Ik heb er net even een klachten mailtje over gestuurd naar de NOS..quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:03 schreef 3rr0r het volgende:
Muziek werkt zeer aanstekelijk, laten we er keihard doorheen gaan lullen!
Vast niet.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:18 schreef Felagund het volgende:
De vorige keren duurde het toch niet zo extreem lang?
Climax duurt te lang 4/10quote:
Ja kan ik het weer oplossenquote:
Varieert tussen een 2 en een 8. Maar over het algemeen neig ik naar 6. 5,5 als ze niet opschietenquote:
Dat was het plan maar de fietsen zijn gejat.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:19 schreef DutchSL het volgende:
Gaan ze de hele Champs Elysees afrennen naar de Arc de Triomphe? Kunnen ze niet even op de fiets dan.
Die ligt nog in zijn fruitschaal.quote:
i knowquote:
Het lijkt me best lastig om zo'n blade op een pedaal te krijgenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:19 schreef DutchSL het volgende:
Gaan ze de hele Champs Elysees afrennen naar de Arc de Triomphe? Kunnen ze niet even op de fiets dan.
De commentatoren hebben ook geen idee.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:20 schreef kilon het volgende:
Het ene moment dat de commentatoren wel mogen praten... en dan zeggen ze niks. Wie zijn deze mensen
Eurosportquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:20 schreef DrMarten het volgende:
Noem eens wat namen jongens. Irritant dit
Werken voor je .. geldquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:20 schreef DrMarten het volgende:
De naam wordt steeds omgeroepen met het overgeven van de fakkel.quote:
Bij eurosport noemen ze alle namen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:20 schreef DrMarten het volgende:
Die hebben ook geen ideequote:
Geen fatshaming hè! Misschien is het wel een oud-voetballer. Die zijn tegenwoordig ook allemaal dik.quote:
Lekker te verstaan ook. Je mag toch verwachten dat verslaggevers een lijstje krijgenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De naam wordt steeds omgeroepen met het overgeven van de fakkel.
Ook wel terecht dat zij het mogen doen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Perec dus inderdaad en Riner, allebei genoemd
Eerbetoon aan JOOSTquote:
Was hier heel zacht.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De naam wordt steeds omgeroepen met het overgeven van de fakkel.
Mooi einde.quote:
quote:
Eensquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:21 schreef kilon het volgende:
Ik ben tegen actieve sporters die dit mogen doen
Of de Belgquote:
Victor Reinier.quote:
Je had je ook wat in kunnen lezen in Franse sporters.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:21 schreef PinkLow het volgende:
Maar je hoorde de commentatoren ook net vertellen dat ze ook niet alles hebben doorgekregen van de organisatie. Dus logisch en ook jammer dat ze niet alles kunnen benoemen
Als je 100 bent en topsporter bent geweest denk ik dat dit dan best een soort van sterven op je hoogtepunt zou zijn. /bucketlistquote:
Hindenburgquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:23 schreef Aratanax het volgende:
Dit is niet eens een klein beetje episch. Of er moet nog iets gebeuren.
Nee, dit is toch allemaal een verrassing hoe het loopt?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:21 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Lekker te verstaan ook. Je mag toch verwachten dat verslaggevers een lijstje krijgen
Geniet er lekker vanquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:15 schreef Slobeend het volgende:
Een like van @:ikgeefenkellikes !!! @:ggmm @:caland
Ballon in de fik zou het wel afmaken.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:23 schreef Aratanax het volgende:
Dit is niet eens een klein beetje episch. Of er moet nog iets gebeuren.
4quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:24 schreef NailQueen het volgende:
Nou hehe hij is aan. Daar hebben we 3 uur op zitten wachten.
Sadistquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:24 schreef heywoodu het volgende:
Deze ballon vliegt nu naar Tahiti, daarna zijn we klaar.
Of de Notre Damequote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:23 schreef Momo het volgende:
Die land straks bij iemand random op dak en huis brand af
Hier gaat een hoop mis.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:23 schreef Momo het volgende:
Die land straks bij iemand random op dak en huis brand af
Daar is ze.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:24 schreef RipCity het volgende:
Als celine niet komt kijken we hele os niet meer
Maar geheel in stijl van deze show gaat die eerst de andere kant op.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:24 schreef heywoodu het volgende:
Deze ballon vliegt nu naar Tahiti, daarna zijn we klaar.
Meer bij Duitslandquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:23 schreef OmniRocket het volgende:
Luchtballon hoort wel echt bij Frankrijk....
Die duurde ook best lang, dus past wel.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:25 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die zat ooit in een film met een boot.
Das Boot?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:25 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die zat ooit in een film met een boot.
Dan is het slecht gesteld met ESFquote:
Stukje Zeppelin.quote:
Waarom zou dat niet kunnen dan?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:26 schreef kilon het volgende:
Mooi afscheid voor haar van het publiek. Al zou je bijna denken dat ze weer kan optreden als je dit zo ziet.
Nu nog een Celine die daarin mee gaatquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:25 schreef Snikkelbeer het volgende:
Ik wou dat ik diabetes had, dan mocht ik elke dag in Celine spuiten.
Ja. Al denk ik dat ze hier nog wel een tijdje van moet bijkomen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:26 schreef kilon het volgende:
Mooi afscheid voor haar van het publiek. Al zou je bijna denken dat ze weer kan optreden als je dit zo ziet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |