quote:Op vrijdag 26 juli 2024 vindt de openingsceremonie plaats van de Olympische Spelen van Parijs. Voor het eerst in de geschiedenis van de Zomerspelen wordt dit evenement niet in een stadion gehouden, maar op en rondom de iconische Seine.
Spektakel in de Lichtstad
De ceremonie begint om 19:30 uur en duurt naar verwachting meer dan drie uur. Het belooft een uniek spektakel te worden, waarbij gebruik wordt gemaakt van het natuurlijke licht van de ondergaande zon.
Met ongeveer 94 boten wordt een delegatie van de 10.500 olympische sporters vervoerd. Volgens traditie vertrekt de Griekse delegatie als eerste. Daarna volgen de andere landen in alfabetische volgorde. De Franse delegatie van het gastland zal als laatste aankomen bij Pont d'Iéna voor de grande finale op de Place du Trocadéro.
Handbalster Lois Abbingh en 3x3 basketballer Worthy de Jong dragen de Nederlandse vlag tijdens de openingsceremonie. Voor Lois Abbingh zijn het haar derde Olympische Spelen, Worthy de Jong maakt zijn debuut op het olympisch podium.
Parade over de Seine
De boten leggen een route van zes kilometer af, van Pont d’Austerlitz bij het park Jardin des Plantes tot Pont d’Iéna, tegenover de Eiffeltoren bij Trocadéro. Langs de kade en op de bruggen van de Seine zijn optredens en shows van verschillende artiesten. De botenparade voert ook langs olympische wedstrijdlocaties zoals Place de la Concorde, waar de BMX-wedstrijden zullen plaatsvinden.
Openingsceremonie bekijken
Het publiek kan de ceremonie gratis bijwonen; er kunnen ongeveer 222.000 mensen terecht op de hogere kades van de Seine. Ook zijn er 104.000 betalende toeschouwers welkom op de lagere kades van de Seine. De organisatie verwacht dat anderhalf miljard tv-kijkers wereldwijd de parade over de Seine zullen volgen.
TV gids: NOS, Eurosport, De Belg, De Duitser en BBC
Turnen is geen sport, maar acrobatiek. Dat hoort in het circus.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:06 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Barbaar, ze scoorde de eerste 10 bij het turnen en een Olympische grootheid
Deze man gaat de slimste mens nooit winnen.quote:
Vooral op dit moment in het programma.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:06 schreef FlippingCoin het volgende:
het hele idee dat iedereen naar zo iemand moet kijken die een beetje staat te dansen vind ik heel raar
Fransen, nuff said.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:06 schreef ach het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om de belangrijkste vlag ondersteboven te hangen
eerste persoon ooit die een perfecte score van 10 haalde op de spelen (gymnaste)quote:
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:07 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Turnen is geen sport, maar acrobatiek. Dat hoort in het circus.
Ik mis de COR gebarentolk.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:07 schreef Aratanax het volgende:
Dansende gebarentolken zijn wel echt het toppunt van nepinclusiviteit.
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:07 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Dit is beter en spannender dan James Bond films
Dit hele circus duurt toch altijd zo lang?quote:
Bedankt Johan Derksenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:07 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Turnen is geen sport, maar acrobatiek. Dat hoort in het circus.
Misschien zit diegene vast in de treinquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:08 schreef Redefine het volgende:
De Fransen rekken dit zo lang op dat we straks met iedereen tevreden zijn die de vlam aansteekt.
Deze show zit vol met dode momenten johquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Eurosport houdt vol dat dit gebarentaal is.
Ik ben absoluut geen expert, maar volgens mij is dat het écht niet hoor.
Wat een dood moment in een geriatrische show
Klopt. Maar dan is dat meestal wel de show voorafgaand aan de officiële delen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit hele circus duurt toch altijd zo lang?
Dit is niet leukquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:08 schreef Hyaenidae het volgende:
Zo meteen Ali B samen met Marco B een duet, dat zou pas een stunt zijn
Aldi tv @Zipportalquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:09 schreef BillDauterive het volgende:
Mijn tv schakelde zichzelf uit. Kennelijk gebeurt dat na 4 uur
Wij wachten op de bommenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:09 schreef TweedeKlum het volgende:
Ik ben inmiddels zover dat ik Parijs wil zien branden.
Steek de bbq maar aan. Vandaar die fakkelquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:08 schreef Hyaenidae het volgende:
Zo meteen Ali B samen met Marco B een duet, dat zou pas een stunt zijn
Mijn ARD loopt achter, blijkbaar.quote:
doet die van mij ook, maar blijkbaar dus niet na 4 uur.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:09 schreef BillDauterive het volgende:
Mijn tv schakelde zichzelf uit. Kennelijk gebeurt dat na 4 uur
Dat hadden ze nog wel kunnen redden tijdens de show.quote:
Echt he.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:09 schreef matthijst het volgende:
Eerst met dat kut paard een kwartier over de seine.
En nu weer een kwartier terug. Dat had toch handiger gekund.
Al besproken.quote:
Sow!quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:10 schreef Zipportal het volgende:
Klaus Barbie van Lyon gaat de vlam ontsteken. @:de_kraam
Fransen en efficiency?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:09 schreef matthijst het volgende:
#werkenbijdenosquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:09 schreef WAvanBuren het volgende:
NOSdenken dat een niet-Frans iemand de vlam gaat ontsteken.
Die is duidelijk geen fan van de regen neequote:
Epsteinquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:10 schreef butz0rs het volgende:
Ik denk dat Gérard Depardieu hem mag aansteken
Ze gooien wel met wat grotere pijlenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:10 schreef xzaz het volgende:
Waarom de godensport darten nog steeds geen olympische sport is.
Francois?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:10 schreef kilon het volgende:
Het wordt gewoon een willekeurige Franse bakker
François Boulanger?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:10 schreef kilon het volgende:
Philipquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:10 schreef kilon het volgende:
Die zit in Moskou toch?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:10 schreef butz0rs het volgende:
Ik denk dat Gérard Depardieu hem mag aansteken
Ze hadden de reis over de Seine kunnen halveren.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:09 schreef matthijst het volgende:
François Boulangéquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:10 schreef kilon het volgende:
Francois Boulanger?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:10 schreef kilon het volgende:
Nee man eerder toch.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:11 schreef 3rr0r het volgende:
Om precies 00:00 gaat de vlam aan even geduld
De Spelen zijn voorbij. Ik hoop dat je genoten hebtquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het voelt alsof we 16 dagen verder zijn
Die zit al een poosje.quote:
Hoezo? Kerel geworden?quote:
Nee dit wordt nog wel minstens twee keer wisselen.quote:
Duurt even lang hoor.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:11 schreef PippenScottie het volgende:
Openingsceremonie in een stadion zou ook een optie kunnen zijn
Ze gaan zo de ring van Parijs op.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:12 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Nog even een marathon en dan gaat ie aan
Niet echtquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:12 schreef kilon het volgende:
[..]
De Spelen zijn voorbij. Ik hoop dat je genoten hebt
Omdat t zo lang duurtquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:13 schreef Aratanax het volgende:
Onvergetelijke beelden? En waarom dan precies?
De Périférique. Een oom van mij heeft ooit de verkeerde afslag genomen. Nooit meer iets van gehoord!quote:
Of anders die smurfquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:14 schreef OmniRocket het volgende:
Ik denk dat die vent met die baard van Fort Boyard de vlam gaat aansteken
Ze zoeken nog naar een nieuwe Spotify playlist.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:13 schreef Aratanax het volgende:
Haha duurt zo lang, zelfs de muziek is voorbij
Rijdende robot camera hebben zequote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:14 schreef butz0rs het volgende:
Moet je nagaan dat die cameraman ook moet rennen, maar achteruit
Bewijs graagquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:15 schreef Slobeend het volgende:
Een like van @:ikgeefenkellikes !!! @:ggmm @:caland
Er is nu een 3v3 toernooi. Dat is wel leuk.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:15 schreef Karina het volgende:
sorry ik moest deze man googelen, basketbal vind ik maar saai
quote:Like Alert
26-07-2024 @ 23:15:24
IkGeefEnkelLikes heeft een van jouw posts geliket in "Olympische Spelen 2024 / [26-07 19:30] Olympische Spelen: Openingsceremonie #19 Regen"
Jij bent zelf maar saaiquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:15 schreef Karina het volgende:
sorry ik moest deze man googelen, basketbal vind ik maar saai
oh dat vind ik wel leuk, heb ik hier op het museumplein weleens gekeken.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:15 schreef Coco het volgende:
[..]
Er is nu een 3v3 toernooi. Dat is wel leuk.
Genant jaquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:15 schreef BillDauterive het volgende:
De commentatoren kennen de helft van de oud-sporters niet
Marc Madiotquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:16 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik denk dat Bryan Coquard de vlam gaat aansteken.
Heeft die eindelijk eens wat gewonnen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:16 schreef Koffieplanter het volgende:
Die zou hangend uit een auto de vlam dragen.quote:
Ze lezen mee in deze SCquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:16 schreef Salina het volgende:
Bij de NOS hebben ze Tony even moeten googlen.
Lucille Werner is er?quote:
Nee dus hahaaquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:16 schreef Arth_NL het volgende:
Kan iemand de commentatoren even vertellen wie dit zijn?
Het is net de 20km snelwandelen!quote:
Lijkt me niet dat die hier als eerste over de streep komtquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:16 schreef Koffieplanter het volgende:
Die fietst niet meer.quote:
Ik sluit het niet uit.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:17 schreef WAvanBuren het volgende:
Doe anders nog even een rondje Champs Elysees.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |