quote:Sinds 22 juli 2024 is de zomer editie van De Slimste Mens weer op de buis.
Deze kandidaten zie je dit seizoen in De slimste mens:
Alle deelnemers van dit seizoen:
Afke Boven (NOS Journaal)
Anne-Maartje Lemereis (Componist des Vaderlands)
Appie Mussa (TikTokker)
Fay Lovsky (zanger)
Frida Boeke (podcast Hoeke en Boeke, schreef een boek over 'de zin en onzin van ons werkende leven')
Gullie (feestzanger en microbioloog)
Habtamu de Hoop (jongste kamerlid, PvdA)
Hannah Prins (klimaatactivist Extinction Rebellion)
Hendrik Jan Bökkers (zanger van de Sallandse rockband Bökkers)
Herman van der Zandt (presentator)
Imanuelle Grives (acteur)
Jet Berkhout (NPO Klassiek)
Jimmy Dijk (fractievoorzitter SP)
Julia Koopman (online persoonlijkheid)
Khalid Alterch (rapper ICE/acteur Mocro Maffia)
Lotfi El Hamidi (opinieredactie NRC)
Lucretia van der Vloot (zanger, acteur)
Maartje van de Wetering (acteur)
Max Terpstra (verslaggever Max Bijt Hond bij Sophie & Jeroen)
Nicolaas Veul (VPRO-programmamaker)
Nikki Dekker (schrijver, Volkskrant literair talent 2023)
Noni Kooiman (bekend van tv-programma over Surinaamse keuken)
Pepijn Crone (RTL Nieuws)
Roelof Hemmen (ex-RTL Nieuws)
Sabri Saad El Hamus (acteur)
Sacha Bronwasser (schrijver van bestseller Luister)
Soraya Verhoeve (profvoetballer)
Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van kritisch en enig jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan.
quote:Wie o wie is De slimste mens? Nieuwsmakers, politici, acteurs, en vele andere prominenten maken zich op voor de strijd om de eervolle titel van 'de slimste mens' in de wacht te slepen.
De slimste mens is een tv-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. Kritisch jurylid Maarten van Rossem staat Philip Freriks bij en levert op zijn geheel eigen wijze commentaar op de kandidaten en hun kennis.
Iedere werkdag ontvangt presentator Philip Freriks drie Bekende Nederlanders die aanspraak maken op de titel 'de slimste mens'. Per aflevering valt één kandidaat af. De volgende dag komt een nieuwe deelnemer in de plaats. Wie zich het langst staande houdt in de vragenarena en de bloedspannende finale overleeft, mag zich De slimste mens noemen!
Met de kuttepielquote:
Onder de douchequote:
Be careful what you wish forquote:Op donderdag 25 juli 2024 21:17 schreef DrMarten het volgende:
Eindelijk Fay eruit, krijg je er zo'n muts voor terug
Wordt nog lachen morgen, die import Fries weet 10x meer van Nederland dan Julia waarschijnlijk.quote:Op donderdag 25 juli 2024 21:17 schreef DrMarten het volgende:
Eindelijk Fay eruit, krijg je er zo'n muts voor terug
Haha dacht Herman ook volgens mijquote:
Wie is deze gast toch? Is dat eigenlijk bekend?quote:Op maandag 22 juli 2024 20:36 schreef Stepperoller het volgende:
Ugh die vaste gast in het publiek die telkens dom zit te lachen zit weer linksachter Philip
https://www.gld.nl/nieuws(...)-van-de-slimste-mensquote:Op vrijdag 26 juli 2024 09:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wie is deze gast toch? Is dat eigenlijk bekend?
Dank je! Ik vraag me dit al jaren afquote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:23 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
https://www.gld.nl/nieuws(...)-van-de-slimste-mens
Aan de andere kant was het vrij bijzonder dat 'iets met geld' niet werd goedgekeurd bij het Sahla-fragment.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 15:14 schreef GoldRushFrog het volgende:
Julia had wel ff mazzel met die GTST vraag. Anders zou ze wel erg weinig seconden hebben gehad voor de finale.
Ik heb ook steeds vaker het idee dat kandidaten niet goed luisteren naar wat Philip zegt.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 15:38 schreef BillDauterive het volgende:
Philip: "Welk station vind je op het monopolybord tussen Utrecht en Haarlem?"
Julia: "De gevangenis"
Ja, vond ik ook.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 15:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Aan de andere kant was het vrij bijzonder dat 'iets met geld' niet werd goedgekeurd bij het Sahla-fragment.
Dat was wel achteraf, he. Hij geeft geen hints van tevoren of tijdens.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:29 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik heb ook steeds vaker het idee dat kandidaten niet goed luisteren naar wat Philip zegt.
Ook bij de vraag over de achternamen heeft hij toch wel duidelijk gemaakt dat het over "man" ging en dan toch bij Bouwhuis blijven hangen.
Nee, dit is Herman van der Zandt.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Is dit Herman van de Zande-met-zijn-mooie-stem?
Natuurlijk wel, maar normaal ver van m'n bed show. Iets waar ik niet snel aan zal denken. Maar omdat we naar Berlijn op vakantie gaan staat die wel op m'n wensenlijstje. Ik ben al drie maanden bezig om alles uit te zoeken waar ik perse langs wil. En sommige antwoorden kun je ontrafelen aan hun schaduw.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:28 schreef derLudolf het volgende:
Je had er nog niet eerder van gehoord ?@:DJMO
Het was 'onenigheid om geld'. Dan mag je iets met geld wel goed rekenen, zeker als je 'je kunt er van Europa naar het Verenigd Koninkrijk en Noord- en Zuid-Amerika varen' voor 'drukbevaren' goed rekent, dat was ook weer heel bijzonder. Maakte verder natuurlijk niets uit omdat ze niets over de Noordzee wist te vertellen maar goed.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:30 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
iets met geld is wel vrij algemeen, ruzie over geld wat specifieker (dacht dat dat het was)
ow zei ze onenigheid? Dat eas imo wel prima iddquote:Op zondag 28 juli 2024 19:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het was 'onenigheid om geld'. Dan mag je iets met geld wel goed rekenen, zeker als je 'je kunt er van Europa naar het Verenigd Koninkrijk en Noord- en Zuid-Amerika varen' voor 'drukbevaren' goed rekent, dat was ook weer heel bijzonder. Maakte verder natuurlijk niets uit omdat ze niets over de Noordzee wist te vertellen maar goed.
Nee dat was het antwoordquote:Op zondag 28 juli 2024 19:57 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ow zei ze onenigheid? Dat eas imo wel prima idd
ahh okquote:Op zondag 28 juli 2024 19:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee dat was het antwoord. Ze zei 'iets met geld'.
7 dacht ikquote:Op maandag 29 juli 2024 20:36 schreef Rianne84 het volgende:
Hoezo zit Herman er nog, max. 5 avonden toch?
Denk dat iedereen baalde dat ze die grap over laat zindelijk zijn niet bedacht haddenquote:
ow wacht nee ze lieten alleen dwdd als antwoord toequote:
yupquote:
nee niet zo...quote:
Ik las dat hij als opvolgend presentator niet alles wilde winnen.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:09 schreef Nizno het volgende:
[..]
nee niet zo...
maar meer dat hij het maar laat gebeuren
ook weer waar iddquote:Op maandag 29 juli 2024 21:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik las dat hij als opvolgend presentator niet alles wilde winnen.
Of dat nu al is weet ik niet…
de finaleweek heeft hij sowieso welquote:Op maandag 29 juli 2024 21:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
We zien die man nog vaak genoeg bij dit programma…
Ook dat constante commentaar op de achtergrondquote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:43 schreef Vincent_student het volgende:
Dat mens is weg met haar stomme gitaar en zaag en haar hemelse goedheid. Ik snap niet wat ik daar als puber in zag.
Liquorice werd niet goed gerekend.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:54 schreef derLudolf het volgende:
Herman werd wel genaaid zeg. Met Engelse drop en Delftse straatjes.
Ik had al wel eens het gevoel dat vragen wel eens worden gedeeld / gerecycled tussen de verschillende NPO kwisjes, zoals oa ook met het mes op tafel. Waarschijnlijk zijn het voor een deel ook dezelfde vragen-makers.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Herman was wel legendarisch afgelopen week zeg. Waar die soms zijn antwoorden vandaan toverde...
Dat deed hij zelf. Ik vond het afkeuren van zijn antwoord liquorice bij de snoepjes kwalijker, dat had gewoon goedgekeurd moeten worden.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Herman werd wel een beetje genaaid. Het 5e antwoord goed hebben, en daardoor met 28s eindigen tegenover 9s. Had hij beter zijn mond kunnen en passen. Maar goed, die komt wel terug
Klopt maar dingen zoals cloaca... Ik vond het knap. Meestal kan ik een eind meekomen maar tegen Herman had ik het ook verloren.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:27 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik had al wel eens het gevoel dat vragen wel eens worden gedeeld / gerecycled tussen de verschillende NPO kwisjes, zoals oa ook met het mes op tafel. Waarschijnlijk zijn het voor een deel ook dezelfde vragen-makers.
Maar sowieso als je al jaren zo'n kwis presenteert vult je hoofd zich vanzelf met allerlei trivia die dan hier goed van pas komt.
hij had ook goed door dat hij de simpele antwoorden ook moest gevenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Klopt maar dingen zoals cloaca... Ik vond het knap. Meestal kan ik een eind meekomen maar tegen Herman had ik het ook verloren.
Had zelfs het idee dat ze hem soms wat moeilijkere opdrachten gaven.
Hij deed dat zelf ja, maar eigenlijk wordt hij dan gestraft door het juiste antwoord te geven, zou niet zo moeten zijn. En die liquorice had inderdaad gewoon goedgerekend moeten worden.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat deed hij zelf. Ik vond het afkeuren van zijn antwoord liquorice bij de snoepjes kwalijker, dat had gewoon goedgekeurd moeten worden.
Het viel mij ook al op, op haar (voor de kijkers) rechter kraag…quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Draagt Frida nu een Palestina vlag?
net als Herman 5 keer de slimste en dan ineens maandag hop...quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Frida geef ik ook wel finaleweek denk ik
Yep, en zeker met zulke tegenstandquote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Frida geef ik ook wel finaleweek denk ik
klopt maar deze laatste vraag zei wel genoegquote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Lucretia kreeg ook wel een paar opgaven waar ik het niet veel beter had gedaan
Eerlijk gezegd gemist, zat hier te typenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:13 schreef Nizno het volgende:
[..]
klopt maar deze laatste vraag zei wel genoeg
wat ze wist over de twin towersquote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd gemist, zat hier te typen
Even teruggekeken, niet stressbestendig genoeg om potten te breken.quote:
Habtamu is wel aardig maar na eerst het blokje tegen herman en nu tegen Frida... hoop ik dat hij het onderspit delftquote:Op woensdag 31 juli 2024 20:39 schreef Vincent_student het volgende:
Hup Frida!
Die Fries is ook wel aardig.
Is me weer niet opgevallen. Blijkbaar subtiel statement.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:15 schreef golfer het volgende:
Palestijnse vlag op de kleding van Frida mag volgens mij niet. Politiek statement.
Dat je in een kwis geen politieke statements mag maken.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:24 schreef svann het volgende:
Is me weer niet opgevallen. Blijkbaar subtiel statement.
Wat is daar op tegen?
Terreurstaat. Beide zijn het geen lieverdjes, maar dat in het noorden van Israël bijna geen huis meer staat door acties van Hizbollah hoor je hier niet in het nieuws. Berichtgeving is erg eenzijdig wat dat betreft.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:24 schreef svann het volgende:
[..]
Is me weer niet opgevallen. Blijkbaar subtiel statement.
Wat is daar op tegen?
Ja en al die verhalen met overbodige inhoud tussendoor te kwekken. Ze zit in mijn irritatie zone. Oef, wat keek Hab benauwd, die haat verliezen en dan toch proberen de regie te houden om zelf zogenaamd onder te gaan. Frida is een goede kanshebber.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 07:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Afke probeerde ietwat geforceerd leuk te doen.
Frida is afgezien van dat speldje erg leuk en zeker kanshebber.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:19 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja en al die verhalen met overbodige inhoud tussendoor te kwekken. Ze zit in mijn irritatie zone. Oef, wat keek Hab benauwd, die haat verliezen en dan toch proberen de regie te houden om zelf zogenaamd onder te gaan. Frida is een goede kanshebber.
Frida is ook wel erg hipster. Van de generatie "ik wil nog geen kinderen en ik doe alleen wat ik leuk vind!!!"quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:24 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Frida is afgezien van dat speldje erg leuk en zeker kanshebber.
Afke zwaar irritant.
Stel je voor, een vrouw die doet wat ze leuk vindt.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Frida is ook wel erg hipster. Van de generatie "ik wil nog geen kinderen en ik doe alleen wat ik leuk vind!!!"
Dat soort types zitten ook altijd een beetje in mijn allergiezone.
Tja, niet mijn type. En vaak gaat zo'n houding ten koste van anderen. Zie ook onderstaande uitzending. Niets doen wat je niet leuk vindt, niets doen wat moet, beetje dat.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Stel je voor, een vrouw die doet wat ze leuk vindt.
Ja dit filmpje is verschrikkelijkquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja, niet mijn type. En vaak gaat zo'n houding ten koste van anderen. Zie ook onderstaande uitzending. Niets doen wat je niet leuk vindt, niets doen wat moet, beetje dat.
(Maar Afke is dus ook niet mijn ding, dat was ik dan wel weer met je eens)
Ik had niet verwacht dat zij zo’n extraverte kwebbelkous zou zijn, maar ken haar alleen van het journaal. Wel een beetje irritant ook.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 07:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Afke probeerde ietwat geforceerd leuk te doen.
wordt niet vermeld, alleen Brabantquote:
net als Herman, alleen twee afleveringen te vroegquote:
ow niet dus... ik dacht nederlands klimaatquote:
Echt welquote:Op donderdag 1 augustus 2024 21:00 schreef Magica het volgende:
[..]
Ja. Zou ook een woord moeten zijn
uhuh surequote:Op donderdag 1 augustus 2024 21:15 schreef svann het volgende:
[..]
Dat moet je aan mijn spellingscorrectie vragen.
hebben ze in 2017 een klein beetje gedaan met de slimsten tegen de restquote:Op donderdag 1 augustus 2024 21:20 schreef Kanaroe het volgende:
Ik vind het een leuk programma/concept en denk vaak; doe het eens met onbekende Nederlanders
Nou, daar gaat het zo wel naartoe
Oh, dat weet ik helemaal niet meer, okeequote:Op donderdag 1 augustus 2024 21:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
hebben ze in 2017 een klein beetje gedaan met de slimsten tegen de rest
Lijkt me het type dat tot 4 uur in de ochtend met de lokale barman zit aan te pappen. Die net niet aantrekkelijke laatste optie die om dat tijdstip ineens heel knap lijkt tot je er naast wakker wordt.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 20:41 schreef Martinello het volgende:
[..]
Ik had niet verwacht dat zij zo’n extraverte kwebbelkous zou zijn, maar ken haar alleen van het journaal. Wel een beetje irritant ook.
Hij had er deze aflevering ook totaal zin meer in. Hij zat erbij als een zoutzak. Hij is nooit meer over de eerste aflevering heen gekomen toen hij door een simpel antwoord die hij niet gaf net geen slimste mens werd. Sindsdien stortte hij in.quote:
Wel lekker koel.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 21:09 schreef Nizno het volgende:
ik zit in het vondelpark, ik ben een beetje dronken
ja dat was raoul heertje die de nummers van acda en de munnik belachelijk maaktequote:
ja of niet nietquote:
niet doorquote:
De wereldreizigende milieubeschermster van Extintion Rebellionquote:Op maandag 5 augustus 2024 20:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik trek die Hannah niet zo goed, beetje betweterig ofzo, maar ze lijkt wel slim.
Irritant mens. Al die dingen in haar oor zijn ook gewoon slecht voor de natuur, mens, leefomgeving en klimaat.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:57 schreef Magica het volgende:
Wat zit Hannah heel de tijd zo sneaky te lachen..
Spijkers op laag water zoeken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:09 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Irritant mens. Al die dingen in haar oor zijn ook gewoon slecht voor de natuur, mens, leefomgeving en klimaat.
En net of gisteren zat ze nog te vertellen over haar reis naar Amerika?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:09 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Irritant mens. Al die dingen in haar oor zijn ook gewoon slecht voor de natuur, mens, leefomgeving en klimaat.
Het ziet er gewoon niet uit. Waarom kunnen GenZ-vrouwen zich niet gewoon normaal kleden en er normaal uitzien?quote:
Kan me daar totaal niet druk om maken. Ben het ook niet eens met al haar acties, maar vind haar wel een leuke verschijning. En ze weet nog best wel wat.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:17 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het ziet er gewoon niet uit. Waarom kunnen GenZ-vrouwen zich niet gewoon normaal kleden en er normaal uitzien?
Ik vind haar ook irritant, denk dat ze ook heel makkelijk het bloed onder je nagels weg kan krijgen. Maar heb regelmatig het idee bij haar antwoorden dat ze wel de klok heeft horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt. En daarom ben ik wel nieuwsgierig naar dat boek van haar. Vanuit mijn achtergrond weet ik wel het eea van klimaat, en vooral van klimaat op de omgeving, en nog meer van de toestand van biodiversiteit, en dan ben ik dus wel nieuwsgierig naar dat boek. Hoe diep gaat het eigenlijk, en in hoeverre blijft het bij de feiten, en gaat het over speculatie.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:14 schreef NoCigar het volgende:
WEER DAT 'HEEL GOED GEDAAN', GRRETVERDEMME MENS, GOOI JEZELF WEG MET JE BEVOOGDENDE COMPLIMENTJES..
(Dat zei ze gisteren ook al en ik heb toen en gemene posting over haar net niet geplaatst.).
1 aflevering is meer dan genoegquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:25 schreef NailQueen het volgende:
Leuke kandidaat die Khalid. Daar kan je mee lachen
Ja, ik kan hem ook erg waarderen. Hele mooie vent. Uiteraard wel voor 1 aflevering, want hij is niet goed genoeg. Toch extra genoten van die uitzendingen. Al hou ik niet zo van dat reclame maken voor een eigen show tijdens het spel.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:25 schreef NailQueen het volgende:
Leuke kandidaat die Khalid. Daar kan je mee lachen
Volgens mij was die man door een taxidermist behandeld. Wellicht laatste wens ofzo.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:01 schreef Martinello het volgende:
Wat zit daar voor James Bond-villain achter Philip?
Een opgezet mens in het publiek? Loopt het zó slecht?quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens mij was die man door een taxidermist behandeld. Wellicht laatste wens ofzo.
Ja dit was wel dramatisch, hij kreeg 3 kansen om zich eronder te laten zakken onder de 80 ofzo. En ze wisten allebei ook ineens dramatisch weinig in de finalequote:Op maandag 12 augustus 2024 23:59 schreef GwaiLow het volgende:
Zonde, want die vent wist echt wel veel. Aan de andere kant, als je tactisch zo slecht speelt in de finale dan verdien je het ook niet. Ik blijf me erover verbazen dat daar zoveel fouten in gemaakt worden. Tuurlijk, de spanning en iedereen kijkt mee. Maar twee keer op rij de fout in gaan? Tja...dan maar naar huis.
Had wel verwacht dat hij een speler zou zijn die het finalespel redelijk slim zou kunnen spelen. Echt heel zonde, want vond 'm verder een leuke en sterke speler. Maartje weet gelukkig ook vrij veel, dus het is ook niet zo dat er een nietsnut door is. Al was ook zij in de laatste paar finale vragen wel heel zwak. Zal toch de stress zijn..quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 00:01 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja dit was wel dramatisch, hij kreeg 3 kansen om zich eronder te laten zakken onder de 80 ofzo. En ze wisten allebei ook ineens dramatisch weinig in de finale
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |