Well, that de-escalated quickly...quote:Op woensdag 24 juli 2024 00:40 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Ach de door Wilders uitgekozen minister die al na een paar weken zaken gaat doen met de Saudische jihadisponsors (niet mijn woorden, maar die van Geert zelf)
Die ambtelijke top zal wel wat van de scherpe kantjes kunnen afvijlen van al te ondoordachte opdrachten en plannen, maar heeft zich uiteindelijk toch ook te verantwoorden binnen de contouren van de heersende politieke agenda. En dan worden de uitvoerbaarheid van en formuleringen in het regeerakkoord (met name de gebieden van vrije interpretatie erin) waarschijnlijk steeds belangrijker.quote:Op woensdag 24 juli 2024 01:27 schreef Japepk het volgende:
Ik ben ook benieuwd hoe erg die pvv en bbb ministers nu tussen twee vuren zitten. De ambtelijke top is ook niet dom, heeft ook relaties en connecties en wil die ook niet door clowns om zeep laten helpen. Die zullen vast ook het nodige influisteren en sturen. Daar zullen die mensen toch ook niet ongevoelig voor zijn, en soms ook denken 'wat begint die Geert weer te zeuren'.
Ik zie niks geks. Als lid van de oppositie vindt ze het een dictatoriale gek die het westen omver probeert te werpen met jihadistische propaganda. Als minister vindt ze het een goede vriend en bondgenoot.quote:Op woensdag 24 juli 2024 00:40 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Ach de door Wilders uitgekozen minister die al na een paar weken zaken gaat doen met de Saudische jihadisponsors (niet mijn woorden, maar die van Geert zelf)
Het is heel bijzonder hoe dat soort verschillen bij andere rollen ineens heel normaal worden gevonden. Goed, ik jatte net een krat bier uit de supermarkt, maar dat deed ik als supermarktklant. Nu ben ik in mijn rol als vader en ben ik tegen diefstal, dus dat kun je me niet meer kwalijk nemen.quote:Op woensdag 24 juli 2024 09:12 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik zie niks geks. Als lid van de oppositie vindt ze het een dictatoriale gek die het westen omver probeert te werpen met jihadistische propaganda. Als minister vindt ze het een goede vriend en bondgenoot.
Het geeft me een labiele indruk.quote:Op woensdag 24 juli 2024 09:12 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik zie niks geks. Als lid van de oppositie vindt ze het een dictatoriale gek die het westen omver probeert te werpen met jihadistische propaganda. Als minister vindt ze het een goede vriend en bondgenoot.
Ik denk dat wilders en co ook wel inzien dat met een virtuele machette alle besprekingen etc. in te gaan ook niet persee hun positie houdbaarder maakt.quote:Op woensdag 24 juli 2024 00:40 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Mij geeft het vooral een opportunistische indrukquote:Op woensdag 24 juli 2024 09:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Het geeft me een labiele indruk.
quote:Op woensdag 24 juli 2024 00:40 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Je hebt ‘hypocriet’ verkeerd gespeld.quote:Op woensdag 24 juli 2024 09:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mij geeft het vooral een opportunistische indruk
Prachtvoorbeelden van cognitieve dissonantie.quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[ x ]
HARTSTIKKE GOED!!
[ x ]
Ja schitterend
quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[ x ]
HARTSTIKKE GOED!!
[ x ]
Ja schitterend
Sterker, ze was zo dominant dat de mannen een doekje op deden.quote:
Dat klinkt als een pleonasme.quote:
Men kan dna vinden in het pakketje ?quote:
Saudi-Arabië onderdrukt ook moslims en arabieren dus die zijn toch oke!quote:Op woensdag 24 juli 2024 19:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik zou denken dat een van de weinige positieve dingen aan een PVV dombo op buitenlandse zaken zou zijn dat we eindelijk eens stoppen met doen alsof S-A ooit een bondgenoot van ons kan zijn. We hebben diametraal andere belangen in de wereld. Maar blijkbaar is aanpappen met zon dictatuur in ons belang ofzo. Wilders zoekt liever ruzie met Jordanie.
Bovendien zijn ze niet woke en slachten ze gewoon journalisten af. Denk dat Geert een poster van Salman boven zijn bed heeft hangen. Conservatieven in Saoedi Arabie en conservatieven in Nederland lijken op elkaar, zoals bijvoorbeeld progressieven in Nederland en Canada ook op elkaar lijken.quote:Op woensdag 24 juli 2024 20:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Saudi-Arabië onderdrukt ook moslims en arabieren dus die zijn toch oke!
Ah precies ik snap het. Conservatief rechts ziet S-A als lichtend voorbeeld van wat er mogelijk is als je een land hebt waar geen oppositie is.quote:Op woensdag 24 juli 2024 20:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bovendien zijn ze niet woke en slachten ze gewoon journalisten af. Denk dat Geert een poster van Salman boven zijn bed heeft hangen. Conservatieven in Saoedi Arabie en conservatieven in Nederland lijken op elkaar, zoals bijvoorbeeld progressieven in Nederland en Canada ook op elkaar lijken.
Het is eerder 'progressief links' dat wel plooibaar is voor Saudische tendensen. De angst om voor racist uitgemaakt te worden weegt nu eenmaal zwaarder dan de problemen van de radicale islam te benoemen.quote:Op woensdag 24 juli 2024 20:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bovendien zijn ze niet woke en slachten ze gewoon journalisten af. Denk dat Geert een poster van Salman boven zijn bed heeft hangen. Conservatieven in Saoedi Arabie en conservatieven in Nederland lijken op elkaar, zoals bijvoorbeeld progressieven in Nederland en Canada ook op elkaar lijken.
Saudi-Arabië onderdrukt vooral vrouwen, homoseksuelen en andersdenkenden. Ergens wel knap dat je dit alsnog wil framen als een natie die vooral islamofobisch is.quote:Op woensdag 24 juli 2024 20:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Saudi-Arabië onderdrukt ook moslims en arabieren dus die zijn toch oke!
Mwah, je zult maar weinig progessieven vinden die fan zijn van Saoedi Arabie.quote:Op woensdag 24 juli 2024 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is eerder 'progressief links' dat wel plooibaar is voor Saudische tendensen. De angst om voor racist uitgemaakt te worden weegt nu eenmaal zwaarder dan de problemen van de radicale islam te benoemen.
Vandaar ook al die onbelezen heel witte studenten die ineens staan te demonstreren voor Palestina en heb je totaal bezopen clubs als "Queer 4 Palestine".
Ook erg weinig Nederlandse conservatieven, me dunkt.quote:Op woensdag 24 juli 2024 21:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, je zult maar weinig progessieven vinden die fan zijn van Saoedi Arabie.
Fan zullen er inderdaad weinig zijn (al zijn ze bij de SGP wel voor de doodstraf).quote:Op woensdag 24 juli 2024 21:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ook erg weinig Nederlandse conservatieven, me dunkt.
De SGP is namelijk niet zo groot, en zelfs die mannenbroeders moeten weinig hebben van onthoofden.
De SGP, en het christendom in diens geheel, stelt geen ruk meer voor in dit land (en gelukkig maar). Dat dat steeds weer gebruikt wordt als whataboutism dan wel spookbeeld is vooral zeer debiel.quote:Op woensdag 24 juli 2024 22:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Fan zullen er inderdaad weinig zijn (al zijn ze bij de SGP wel voor de doodstraf).
Overigens is het een beetje een ongemakkelijke waarheid, maar Saoedi-Arabie is weldegelijk op weg naar de 21e eeuw en ik denk dat we ze daarin beter kunnen stimuleren dan door ze te isoleren.
Klopt, net als de islam.quote:Op woensdag 24 juli 2024 22:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De SGP, en het christendom in diens geheel, stelt geen ruk meer voor in dit land (en gelukkig maar). Dat dat steeds weer gebruikt wordt als whataboutism dan wel spookbeeld is vooral zeer debiel.
Maak een cartoon van Jezus en één van Mohammed.quote:
Dat zegt niet zoveel over 'een ruk voorstellen'.quote:Op woensdag 24 juli 2024 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maak een cartoon van Jezus en één van Mohammed.
Dat laatste, doe maar niet... beter voor je gezondheid.
ga je gang.quote:Op woensdag 24 juli 2024 22:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat zegt niet zoveel over 'een ruk voorstellen'.
test het gewoon uitquote:
De bijbelbelt is natuurlijk niet hetzelfde als Saoedi-Arabie (en ja, ook ik bezondig me er wel eens aan de SGP de poldertaliban te noemen maar dat is uiteraard een hyperbool), maar dat neemt niet weg dat de islam in Nederland niet tot nauwelijks een factor van betekenis is.quote:Op woensdag 24 juli 2024 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
test het gewoon uit
beste bewijs voor die steeds terugkerende riedel 'ja maar de bijbelbelt'. Ons eigen Saudi-Arabië, niet?
Laten we dat ook vooral zo houden; lang genoeg gestreden hier om het juk van georganiseerde aartsconservatieve religie van ons af te werpen, hetgeen vooral gebeurde door onderbouwde, valide en inhoudelijke religiekritiek.quote:Op woensdag 24 juli 2024 22:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De bijbelbelt is natuurlijk niet hetzelfde als Saoedi-Arabie (en ja, ook ik bezondig me er wel eens aan de SGP de poldertaliban te noemen maar dat is uiteraard een hyperbool), maar dat neemt niet weg dat de islam in Nederland niet tot nauwelijks een factor van betekenis is.
Dat is hoe politiek werkt inderdaad.quote:Op woensdag 24 juli 2024 09:12 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Toch zie ik wel parallellen tussen conservatieven en religieuzenquote:Op woensdag 24 juli 2024 21:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als de nieuwe spin van de woke club wordt dat 'conservatief rechts' in NL eigenlijk van hetzelfde kaliber is als de barbarij aldaar, is het nog droever gesteld met die groep dan ik durfde te vermoeden. Zéker gezien de aldaar heersende islamomanie.
Alleen durven we bepaalde conservatieven en religieuzen wel te bekritiseren.quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:34 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Toch zie ik wel parallellen tussen conservatieven en religieuzen
Anti LHBTQ enz (ik houd het niet meer bij welke letters er bij horen)
Anti abortus / euthanasie
Plek van de vrouw in de samenleving
Scheiding van kerk en staat is niet zo helder
Ze willen beide terug in de tijd voor mijn gevoel
Oh dit f*cking gelul weer?quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alleen durven we bepaalde conservatieven en religieuzen wel te bekritiseren.
Tip: reageer eens wat minder agressief.quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh dit fucking gelul weer?
Saudi Arabie is een barbaarse theocratie geregeerd door een moordenaar.
Ja, de selectieve verontwaardiging vind ik soms stuitend. En dat speelt aan alle zijden van het politieke spectrum. Het heeft voor mijn gevoel vooral te maken met het afwezig zijn van kritisch denken en het het volgen van eenzijdig nieuws via internet.quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alleen durven we bepaalde conservatieven en religieuzen wel te bekritiseren.
Bullseye.quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:39 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Ja, de selectieve verontwaardiging vind ik soms stuitend. En dat speelt aan alle zijden van het politieke spectrum. Het heeft voor mijn gevoel vooral te maken met het afwezig zijn van kritisch denken en het het volgen van eenzijdig nieuws via internet.
Hé verdwaalde Vlaming, wees eens lief voor deze mod.quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tip: reageer eens wat minder agressief.
Geen Vlaming.quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:40 schreef spapaars het volgende:
[..]
Hé verdwaalde Vlaming, wees eens lief voor deze mod.
Neem dat ook onmiddellijk aan, met je Belgie ipv België.quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geen Vlaming.
Ook geen Trump-fan, overigens.
Beschoten door een slechtziende!quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geen Vlaming.
Ook geen Trump-fan, overigens.
quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:43 schreef spapaars het volgende:
[..]
Neem dat ook onmiddellijk aan, met je Belgie ipv België.
80 jaar oorlog = onderbouwde, valide, inhoudelijke religiekritiek?quote:Op woensdag 24 juli 2024 22:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laten we dat ook vooral zo houden; lang genoeg gestreden hier om het juk van georganiseerde aartsconservatieve religie van ons af te werpen, hetgeen vooral gebeurde door onderbouwde, valide en inhoudelijke religiekritiek.
Nee die selectieve verontwwaardiging die Etto waarneemt is vooral hijzelf die extreem selectief is in zijn verontwaardiging. Dat heeft ook weinig met beide zijden te maken. Zeker voor progressief denken is kritisch denken vaak al een vereiste. Datzelfde valt natuurlijk zeker niet te denken voor de conservatieve rechtse stromingen die vaak gewoon neerkomen op een hang naar een tijd die geweest is en niet terugkomt.quote:Op donderdag 25 juli 2024 00:39 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Ja, de selectieve verontwaardiging vind ik soms stuitend. En dat speelt aan alle zijden van het politieke spectrum. Het heeft voor mijn gevoel vooral te maken met het afwezig zijn van kritisch denken en het het volgen van eenzijdig nieuws via internet.
Net iets vaker: een tijd die niet geweest is, maar waar wel in geloofd wordt, omdat dat beter uitkomt voor de eigenwaarde.quote:Op donderdag 25 juli 2024 12:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zeker voor progressief denken is kritisch denken vaak al een vereiste. Datzelfde valt natuurlijk zeker niet te denken voor de conservatieve rechtse stromingen die vaak gewoon neerkomen op een hang naar een tijd die geweest is en niet terugkomt.
Als mensen ergens morele symmetrie zeggen te zien, zijn ze of heel dom, of ze proberen de boel te belazeren of allebei.quote:Ik heb het idee dat altijd naar beide zijden wijzen meer een reflex is om vooral de kant waar jij niet bijhoort weg te zetten.
Zie bijvoorbeeld als je het over Amerikaanse politiek hebt dat mensen zeggen beide zijden hebben militante taal. Terwijl Trump letterlijk oproept tot geweld dingen scandeert als fight fight fight en Biden zich in de verdediging laat dringen omdat hij een keer bulls-eye zegt.
Voor echt progressief denken wel ja.quote:Op donderdag 25 juli 2024 12:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee die selectieve verontwwaardiging die Etto waarneemt is vooral hijzelf die extreem selectief is in zijn verontwaardiging. Dat heeft ook weinig met beide zijden te maken. Zeker voor progressief denken is kritisch denken vaak al een vereiste. Datzelfde valt natuurlijk zeker niet te denken voor de conservatieve rechtse stromingen die vaak gewoon neerkomen op een hang naar een tijd die geweest is en niet terugkomt.
Ik heb het idee dat altijd naar beide zijden wijzen meer een reflex is om vooral de kant waar jij niet bijhoort weg te zetten.
Zie bijvoorbeeld als je het over Amerikaanse politiek hebt dat mensen zeggen beide zijden hebben militante taal. Terwijl Trump letterlijk oproept tot geweld dingen scandeert als fight fight fight en Biden zich in de verdediging laat dringen omdat hij een keer bulls-eye zegt.
Oeh en jij bent poortwachter van wat 'echt progressief denken' is natuurlijk. Nuttige bijdrage ook om gewoon te bevestigen wat ik stel.quote:Op donderdag 25 juli 2024 19:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor echt progressief denken wel ja.
Wat stel je dan precies?quote:Op donderdag 25 juli 2024 20:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oeh en jij bent poortwachter van wat 'echt progressief denken' is natuurlijk. Nuttige bijdrage ook om gewoon te bevestigen wat ik stel.
Mijn broeders, ah heb je toch weer een probleem met groepsdenken. Of moet ik jouw woord gebruiken blind partisaanschap.quote:Op donderdag 25 juli 2024 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat stel je dan precies?
Als dit weer een poging wordt om mij in het 'conservatief-rechtse' kamp te zetten, zou het onderhand fijn zijn als je wat van dat soort standpunten mijnerzijds kunt weergeven.
Poortwachters hebben we hier verder genoeg natuurlijk, wat heet: sinds ik heb gewaagd enkel hobbies van bepaalde 'progressieven' te bekritiseren ben ik ineens niet progressief meer.
ECHT progressief denken gaat wat verder dan "die andere is een smerige racist".
En dan dat 'naar beide zijden wijzen' en, proest, 'morele symmetrie'... Heb kritiek op buitengewoon onzalige ideeën binnen het conservatisme en de islam, en je broeders staan direct op om die drie katholieken en vijf gereformeerden die er nog zijn op te trommelen om aan te geven dat 'het eigenlijk allemaal hetzelfde is'. Zo niet erger, uiteraard.
Dat bedoel ik met echt kritisch denken. Dan doorzie je ook denkfouten en aperte nonsens. En heb je ook nul zin blind partizaanschap.
Frappante analyse.quote:Op donderdag 25 juli 2024 21:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Mijn broeders, ah heb je toch weer een probleem met groepsdenken. Of moet ik jouw woord gebruiken blind partisaanschap.
Jij hebt hetzelf inderdaad heel vaak over anderen, die schedelmeters zijn. Echte racisten. Of vind jij schedelmeters geen echte racisten.
Waarom je conservatief bent. Omdat je constant conservatieve stokpaardjes paradeert. Omdat je denkt dat het denken uit de 60's het ware progressieve denken is. Dat was toen progressief nu is het dat niet meer. Dat je altijd in zon stuip schiet als iemand een vergelijking tussen geloven durft te trekken is ook vrij komisch. Wat is er nou zo erg aan om te erkennen dat er net zo goed problematische kanten zitten aan zeer sommige conservatief Christelijke denkbeelden. Dat je zo slecht tegen enige kritiek op een geloof dat je niet eens aanhangt kan zou je te denken moeten stellen.
Nee het moet telkens gaan over het ware gevaar van de Islam al wordt je 100.000 keer uitgelegd dat over de Islam als monoliet spreken enkel duidt op een schrijnend gebrek aan kennis. Of anders een duidelijk valse insteek. Natuurlijk mag je het over schaduwkanten van Islam hebben maar hoe jij stelt dat het allemaal zon gevaar is is nogal eenzijdig. Ik heb het grootste gedeelte van mijn leven in de Bible belt doorgebracht, vergeef het me dat ik meer gezeur van Christenen heb gezien of gehoord dan van Islam dat is meer een internetding.
Het is gewoon heel grappig hoe je het constant aan de stok hebt met ongeveer iedereen die zich progressief acht. Dan zelf elke keer zeggen ik ben progressief jullie niet, ik deel gewoon precies de stokpaardjes van conservatief Amerika. Islam, Woke.... Ja progressief man als je denkt dat dat dé problemen in de maatschappij zijn.
Die zagen Dilan bezig en dachten, goh dat kan ik ook!quote:Op woensdag 24 juli 2024 09:16 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Het is heel bijzonder hoe dat soort verschillen bij andere rollen ineens heel normaal worden gevonden. Goed, ik jatte net een krat bier uit de supermarkt, maar dat deed ik als supermarktklant. Nu ben ik in mijn rol als vader en ben ik tegen diefstal, dus dat kun je me niet meer kwalijk nemen.
Bij haar viel dat inderdaad ook sterk op. Ik weet eigenlijk niet sinds wanneer dat een politieke tactiek is geworden. Of was dat altijd al zo en lette ik gewoon slecht op?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Die zagen Dilan bezig en dachten, goh dat kan ik ook!
Begin jaren 2000. Het was minister Hilbrand 'proefballonnetje' Nawijn die het fenomeen begon toen hij in een interview vertelde voorstander van de doodstraf te zijn. Toen hij hierom teruggefloten was zei hij de uitspraak niet als minister maar als mens gedaan te hebben. Daar begon de 'meerdere-hoeden-politiek'.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:58 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Bij haar viel dat inderdaad ook sterk op. Ik weet eigenlijk niet sinds wanneer dat een politieke tactiek is geworden. Of was dat altijd al zo en lette ik gewoon slecht op?
Och jezus. Als Hilbrand Nawijn het voorbeeld is, dan verklaart dat wel vrij veel van het totale gebrek aan niveau van kabinet SBS1.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 08:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Begin jaren 2000. Het was minister Hilbrand 'proefballonnetje' Nawijn die het fenomeen begon toen hij in een interview vertelde voorstander van de doodstraf te zijn. Toen hij hierom teruggefloten was zei hij de uitspraak niet als minister maar als mens gedaan te hebben. Daar begon de 'meerdere-hoeden-politiek'.
Later is hij overigens zelf ter dood veroordeeld voor misdaden tegen de menselijkheid wegens zijn niet geringe aandeel aan de hit 'Hey, Jumpen!'
Ach Don Ceder.quote:ChristenUnie-Kamerlid Don Ceder legt op sociale media een link met de vervolging van christenen. De politicus spreekt van "het trappen tegen de meest vervolgde groep mensen op aarde. Christenen worden in grote delen van de wereld vermoord, onterecht vastgezet, verkracht, ontvoerd, opgejaagd, verdreven, alleen vanwege het feit dat ze christen zijn", schrijft Ceder.
Zou hij dit ooit durven zeggen?quote:"het trappen tegen de meest vervolgde groep mensen in Israel. De Palestijnen worden in grote delen van het land vermoord, onterecht vastgezet, verkracht, ontvoerd, opgejaagd, verdreven, alleen vanwege het feit dat ze een Palestijn zijn"
Dit is echt totale geschiedvervalsing. Nawijn werd juist immuun voor de doodstraf. Omdat die hit hem onsterfelijk heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 08:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Begin jaren 2000. Het was minister Hilbrand 'proefballonnetje' Nawijn die het fenomeen begon toen hij in een interview vertelde voorstander van de doodstraf te zijn. Toen hij hierom teruggefloten was zei hij de uitspraak niet als minister maar als mens gedaan te hebben. Daar begon de 'meerdere-hoeden-politiek'.
Later is hij overigens zelf ter dood veroordeeld voor misdaden tegen de menselijkheid wegens zijn niet geringe aandeel aan de hit 'Hey, Jumpen!'
Je moet ook helemaal geen excuses aanbieden voor dit soort zaken.quote:Op zondag 28 juli 2024 01:00 schreef nostra het volgende:
Stel gekkies die diversiteit zien als zo gestoord mogelijk normaliseren en een stel even grote gekkies die zich het grootste slachtoffer vinden na de halve wereld het katholicisme door de strot te hebben geduwd, het blijft een wondere wereld.
De doodstraf is misschien iets teveel van het goede, maar hij verdient wel een strafje voor dat muzikale gedrocht.quote:Op zondag 28 juli 2024 01:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dit is echt totale geschiedvervalsing. Nawijn werd juist immuun voor de doodstraf. Omdat die hit hem onsterfelijk heeft gemaakt.
Top amusement van de Peter Griffin look-a-likequote:Op maandag 29 juli 2024 10:01 schreef Japepk het volgende:
We vergeten natuurlijk bijna dat het allemaal met deze prachtvertoning begon;
Voor wie wil blijven genieten:
En dat destijds allemaal live op prime time.
Dit is niet Hans “Koffietijd” Van Willigenburgquote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:58 schreef oblo het volgende:
Interessant gesprek dat me benieuwd heeft gemaakt naar zijn boek:
Zijn er fokkers die met Hans van Willigenburg en zijn boek bekend zijn en hier een mening over hebben?
Volgens mij zijn 'ongelovigen' nog steeds de meest vervolgde groep wereldwijd, maar een stukje selectieve vervolgingswaan is gelovigen meestal niet vreemd.quote:Op zondag 28 juli 2024 01:00 schreef nostra het volgende:
Stel gekkies die diversiteit zien als zo gestoord mogelijk normaliseren en een stel even grote gekkies die zich het grootste slachtoffer vinden na de halve wereld het katholicisme door de strot te hebben geduwd, het blijft een wondere wereld.
https://nos.nl/artikel/25(...)s-ton-boete-per-weekquote:Burgemeester dwingt premier om Torentje te verlaten, anders ton boete per week
Premier Schoof en een aantal ambtenaren moeten binnen vier weken vertrokken zijn van hun werkplek aan het Binnenhof. Burgemeester Van Zanen van Den Haag accepteert niet dat er na eind augustus nog wordt gewerkt in het Torentje en het aangrenzende ministerie van Algemene Zaken. De historische panden zijn te brandgevaarlijk en een grondige renovatie moet beginnen. Als de ambtenaren en premier niet vertrekken, moet er een boete van 100.000 euro per week worden betaald.
De gemeente Den Haag gaat niet in op de wens van het Rijksvastgoedbedrijf om Schoof en enkele ambtenaren tot de kerst toch niet te laten verhuizen. Volgens het Rijksvastgoedbedrijf willen ze wel, maar kunnen ze niet omdat er nog steeds een probleem is met de beveiliging van speciale computersystemen die het ministerie gebruikt om staatsgeheimen op te slaan. Het lukt maar niet om een dergelijk veilig computersysteem op een andere locatie aan te leggen.
....
Hoe is het met Ter Apel nu de 1,5 miljoen bereikt is?quote:Op maandag 29 juli 2024 16:36 schreef Janneke141 het volgende:
De overheid die boetes moet gaan betalen aan de overheid, ik vind dit zo'n leuke rubriek.
Ik vermoed hetzelfde als een jaar geleden, maar dan met een extra speeltuintje.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:37 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hoe is het met Ter Apel nu de 1,5 miljoen bereikt is?
Haha, maar ik bedoelde eigenlijk of er een nieuwe rechtszaak gestart is door de gemeente?quote:Op maandag 29 juli 2024 16:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vermoed hetzelfde als een jaar geleden, maar dan met een extra speeltuintje.
Ik zou het niet weten, maar ik volg het niet echt op de voet. Mijn punt was vooral dat zo'n broekzakvestzakboete uiteindelijk geen enkele extra urgentie oplevert om nu ineens wel de regels te volgen. Dat zien we uiteindelijk keer op keer, bij de Belastingdienst, bij het COA en het zal in deze situatie denk ik ook niet gaan gebeuren. Boete aftikken en door.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Haha, maar ik bedoelde eigenlijk of er een nieuwe rechtszaak gestart is door de gemeente?
Wel als de boete hoog genoeg is.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, maar ik volg het niet echt op de voet. Mijn punt was vooral dat zo'n broekzakvestzakboete uiteindelijk geen enkele extra urgentie oplevert om nu ineens wel de regels te volgen. Dat zien we uiteindelijk keer op keer, bij de Belastingdienst, bij het COA en het zal in deze situatie denk ik ook niet gaan gebeuren. Boete aftikken en door.
Totdat ze opnieuw naar de rechter gaan en sluiting vorderen. Dan wordt het een heel ander verhaal.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, maar ik volg het niet echt op de voet. Mijn punt was vooral dat zo'n broekzakvestzakboete uiteindelijk geen enkele extra urgentie oplevert om nu ineens wel de regels te volgen. Dat zien we uiteindelijk keer op keer, bij de Belastingdienst, bij het COA en het zal in deze situatie denk ik ook niet gaan gebeuren. Boete aftikken en door.
Maakt niks uit, ze betalen de boete toch niet zelf.quote:
De verantwoordelijken betalen zelf.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maakt niks uit, ze betalen de boete toch niet zelf.
En het oude departement van Hugo oftewel VWS door het niet opvolgen van de WOB wat is bekrachtigd door de rechtbankquote:Op maandag 29 juli 2024 16:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, de boete zal in dit geval naar het ministerie van AZ gaan die het gewoon uit de schatkist lepelt. Net zoals de boete die het COA aan Ter Apel betaalt heeft, uiteindelijk ook voor rekening van de belastingbetaler is gekomen. Iedere andere optie was daar ten koste gegaan van het budget voor opvang, wat in de situatie waar toch al mensen in het gras liggen natuurlijk helemaal ondenkbaar was.quote:
Nee, de soeverein betaalt, en dat zijn wij. Wir sind das Volk is geen weerloos hoopje zieligen. Uiteindelijk beslissen wij wie onze zaakwaarnemers zijn en als die er een potje van maken raakt dat dan ons, dan zitten we maar op de blaren en hebben we een incentive om de volgende keer fatsoenlijke politici te kiezen. "Ik stem VVD want ik heb toch geen last van een profilerende belastingdienst die mensen kapotmaakt dus YOLO" betaal je dan dus zelf.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, de boete zal in dit geval naar het ministerie van AZ gaan die het gewoon uit de schatkist lepelt. Net zoals de boete die het COA aan Ter Apel betaalt heeft, uiteindelijk ook voor rekening van de belastingbetaler is gekomen. Iedere andere optie was daar ten koste gegaan van het budget voor opvang, wat in de situatie waar toch al mensen in het gras liggen natuurlijk helemaal ondenkbaar was.
Of dacht jij dat ze het uit het potje voor de jaarlijkse personeelsbarbecue trokken?
Net nadat partijgenoot Rutte is opgekrast. T valt totaal niet op hoor jongens.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)s-ton-boete-per-week
Erg mooi, goed besluit. In korte interview op pagina geeft Van Zanen ook aan dat ze vele jaren tijd voor hebben gehad. Hij is er klaar mee. Toedeloe hee.
[ afbeelding ]
Tja, Mark was vergroeid met het Torentje, die kan je niet zomaar op straat zettenquote:Op maandag 29 juli 2024 17:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Net nadat partijgenoot Rutte is opgekrast. T valt totaal niet op hoor jongens.
Rutte is niet de enige die Schoof.. https://nos.nl/artikel/25(...)e-door-ict-problemenquote:Op maandag 29 juli 2024 18:14 schreef Japepk het volgende:
Wel een beetje framing naar Schoof. Ten slotte heeft Rutte de verhuizing persoonlijk uitgesteld omdat hij niet uit het torentje wilde. Nu lijkt het alsof Van Zanen Schoof eindelijk overruled heeft.
Pff, dus het eerste bericht was 'Van Zanen heeft het nogmaals gecheckt en nu is het menens', met meteen de kanttekening 'ja maar de systemen'. En nu is er dus nog een belletje geweest over de systemen en blijft het dus zoals al bekend. Kastje en muur dit hoor.quote:Op maandag 29 juli 2024 23:23 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Rutte is niet de enige die Schoof.. https://nos.nl/artikel/25(...)e-door-ict-problemen
Eh.. ja, voor mijn part geeft Schoof over 3 weken 600 Nissans weg bij Frikandellenfeest op het Plein, maar daar gaat het topic niet over. Van Zanen 'overrulet' Schoof niet; als burgemeester accepteert hij het zoveelste uitstel van het kabinet niet vanwege praktische veiligheidsrisico's binnen zijn regio. Dat valt binnen zijn functionele verantwoordelijkheid. Het lijkt me misplaatst daar persoonlijke of politieke motivaties in te veronderstellen op basis van je gunfactor.quote:Op maandag 29 juli 2024 23:48 schreef Japepk het volgende:
[..]
Pff, dus het eerste bericht was 'Van Zanen heeft het nogmaals gecheckt en nu is het menens', met meteen de kanttekening 'ja maar de systemen'. En nu is er dus nog een belletje geweest over de systemen en blijft het dus zoals al bekend. Kastje en muur dit hoor.
Overigens vind ik het wel tof om te zien hoe Dick Schoof op een soort 'kennismakingstour' door het land is. Een bezoek aan handhavers in Drenthe (geloof ik) stond vorige week in het AD en nu lekker bij de Spelen. Schoof wekt niet de indruk binnen een paar maanden weg te zijn in elk geval, en dat gun ik hem wel.
Het zijn twee verschillende dingen die ik noem. En het bericht van NOS is gewoon raar. Eerst is ook bekend dat die systemen een probleem zijn, maar iedereen moet weg om de veiligheid. Na een update van het bericht is er nog een keertje gebeld en kunnen ze blijven zitten. Want dat wist de burgemeester eerst niet?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 00:33 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Eh.. ja, voor mijn part geeft Schoof over 3 weken 600 Nissans weg bij Frikandellenfeest op het Plein, maar daar gaat het topic niet over. Van Zanen 'overrulet' Schoof niet; als burgemeester accepteert hij het zoveelste uitstel van het kabinet niet vanwege praktische veiligheidsrisico's binnen zijn regio. Dat valt binnen zijn functionele verantwoordelijkheid. Het lijkt me misplaatst daar persoonlijke of politieke motivaties in te veronderstellen op basis van je gunfactor.
Altijd leuk zo'n rubriek van iemand die gaat janken dat de wereld op instorten staat omdat ze wat minder gratis geld krijgen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:38 schreef xpompompomx het volgende:
Hét kabinet dat de Nederlandsche cultuur op 1 heeft staan strikes again:
[ x ]
De BTW verhoging op boeken vind ik klachtwaardiger.quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:38 schreef xpompompomx het volgende:
Hét kabinet dat de Nederlandsche cultuur op 1 heeft staan strikes again:
[ x ]
Bezuinigen op cultuur is niets minder dan puur barbarisme. Alleen mensen die er bang voor zijn doen het of staan erachter.quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Altijd leuk zo'n rubriek van iemand die gaat janken dat de wereld op instorten staat omdat ze wat minder gratis geld krijgen.
quote:Van woensdag 28 tot en met zaterdag 31 augustus a.s. organiseren we een bezoek
voor VVD-leden aan Berlijn. Maak kennis met de Duitse staatsinstellingen en de
Berlijnse liberalen! De actuele politieke ontwikkelingen in Duitsland zullen volop aan
bod komen. We reizen per bus naar de Duitse hoofdstad en verblijven drie nachten in
het centrum van de stad, vlakbij de Potsdamer Platz.
Onderdeel van het programma op donderdag en vrijdag en twee van de avonden
zullen onder meer de volgende bezoeken en ontmoetingen zijn:
• een ontmoeting met FDP-Bondsdaglid Otto Fricke, de Berlijnse FDP en
met IFLRY (de mondiale organisatie van liberale partijen);
• rondleidingen in de Bondsdag, Bondsraad (de Duitse Eerste Kamer
waarin de deelstaten zijn vertegenwoordigd) en het Berliner
Abgeordnetenhaus (het parlement van de deelstaat/stad Berlijn);
• een ontvangst op de Nederlandse ambassade te Berlijn.
Ook zal er minstens een dagdeel met vrije tijd zijn. De rondleidingen zullen zo veel
mogelijk in het Engels worden aangeboden. Wijzigingen voorbehouden.
Bij voldoende belangstelling kunnen we voor geïnteresseerden (voor eigen rekening)
nog een bezoek aan de Berliner Unterwelten (een rondleiding door ondergronds
Berlijn) en/of een bezoek aan het Stasimuseum en de voormalige Stasi-gevangenis
Höhenschauenhausen organiseren.
Klopt. Zo is het ook een schande dat gemeenten leegstaande kerken niet omvormen tot musea of plekken van cultuur maar ordinaire appartementen. Of nog erger: slopen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bezuinigen op cultuur is niets minder dan puur barbarisme. Alleen mensen die er bang voor zijn doen het of staan erachter.
Afgezien van dat het evident simpele pesterij is, doet zoiets als btw-verhoging op boeken natuurlijk niets substantieels met het leesvolume van de groep waar het op is gericht. Dat is nu typisch een maatregel van iets subsidiëren waar de beoogde subsidieontvanger niet op zit te wachten.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bezuinigen op cultuur is niets minder dan puur barbarisme. Alleen mensen die er bang voor zijn doen het of staan erachter.
https://www.ad.nl/rotterd(...)dbebf6db3f&auth_rd=1quote:Miljardairsfamilie die schulden wil aflossen verbaasd: er melden zich veel minder mensen dan verwacht
Een stormloop werd verwacht nadat de miljardairsfamilie Van der Vorm bekendmaakte de schulden van duizend Rotterdamse gezinnen per jaar af te kopen. Maar de aanvragen blijven steken op tweehonderd, tot verbazing van de betrokken partijen. „Wantrouwen, schaamte, het speelt allemaal een rol.”
Het verdriet zit hem natuurlijk niet bij de mensen die rijk genoeg zijn om zelf wat meer bij te dragen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Altijd leuk zo'n rubriek van iemand die gaat janken dat de wereld op instorten staat omdat ze wat minder gratis geld krijgen.
In dit geval wel, wie denk je dat er op dit moment meedoen aan die jeugdorkesten en concoursen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:18 schreef FYazz het volgende:
[..]
Het verdriet zit hem natuurlijk niet bij de mensen die rijk genoeg zijn om zelf wat meer bij te dragen.
Kom je wel eens bij jeugdorkesten?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 18:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
In dit geval wel, wie denk je dat er op dit moment meedoen aan die jeugdorkesten en concoursen?
Als je kinderen muziek wil laten leren moet je muziekles op school uitbreiden. Je kunt ook weer allerlei programma's gaan opzetten waar vervolgens niemand aan meedoet.
Los van de financiële ruimte zal het ook niet echt mogelijk zijn in een periode waar vooral veel moet worden ingezet op het redden van de basisvaardigheden lezen, schrijven en rekenen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 18:21 schreef FYazz het volgende:
Meer muziekles op school vind ik een uitstekend plan! Maar Schoof-1 heeft geen plannen hiervoor en zet voorlopig in op een bezuiniging op het onderwijs.
Ik snap al waar de verwarring vandaan komt, in die tweet staat er een kleine J. Maar het is dus uiteindelijk de stichting die de landelijke subsidie verliest, niet elk willekeurig jeudgdorkest.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 18:21 schreef FYazz het volgende:
[..]
Kom je wel eens bij jeugdorkesten?
Want om je vraag te beantwoorden: onder meer de orkestleden van mijn nichtje die door potjes toch deel kunnen nemen aan het Jeugdorkest.
Maar dat gebeurt nooit, want zoals je hier ook ziet zet alles en iedereen meteen de hakken in het zand. Die hele subsidieindustrie beschermt zichzelf wel. Er is gewoon geen optie om te onderhandelen. Dan blijven er twee keuzes over, niets doen (de meest gekozen optie) of dus echt gaan snijden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 18:30 schreef FYazz het volgende:
Dat ook.
Ik ben overigens echt wel voor kritisch kijken naar subsidies en en het verstrekken en verantwoorden ervan. Soms zullen er lastige keuzes gemaakt moeten worden.
Tuurlijk komen ze voor zichzelf op. Dat betekent echter niet dat achter de schermen gewoon fatsoenlijke gesprekken gevoerd kunnen worden en dat men een beroep doet om niet rücksichtslos te bezuinigen maar samen kritisch te kijken.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 18:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt nooit, want zoals je hier ook ziet zet alles en iedereen meteen de hakken in het zand. Die hele subsidieindustrie beschermt zichzelf wel. Er is gewoon geen optie om te onderhandelen. Dan blijven er twee keuzes over, niets doen (de meest gekozen optie) of dus echt gaan snijden.
Een deel van de bevolking lijkt alleen nog op negatieve stimuli te reageren. Het perspectief van 'linkse hobbies beëindigen' wordt dan opeens het glorende gelukspunt aan de horizon, en dan maakt het niet meer uit hoeveel klinkers er onderweg uit de stoep getrokken worden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:18 schreef FYazz het volgende:
[..]
Het verdriet zit hem natuurlijk niet bij de mensen die rijk genoeg zijn om zelf wat meer bij te dragen.
Dit beleid heeft uiteindelijk vooral uitwerking op kinderen uit de gemiddelde en armere gezinnen. Prijzen en eigen bijdragen worden verhoogd, geen potjes meer voor de minima en minder toegang tot (leer)activiteiten.
Ik begrijp de beweging ook niet. Schoof-1 stelt de burger, en dan met name Jan Modaal en de armere gezinnen, centraal en wil voor deze groep de zon weer laten schijnen.
Maar vooralsnog worden vele zaken die dat zonnetje geven (van sport, literatuur, cultuur, muziek, ontspanning etc.) duurder en minder toegankelijk gemaakt voor diezelfde groep.
Daarnaast kan het versoberen van activiteiten en leeromgevingen voor de jeugd alleen maar negatief uitpakken voor de gehele samenleving. Kinderen leren minder (van kennis, discipline tot sociaal gedrag), minder innovatie en talenten die zich kunnen ontplooien waardoor wij als land niet meer vooroplopen en interessant zijn en het risico dat jongeren het slechte/minder productieve pad opgaan vanuit verveling en gebrek aan kennis en discipline wordt enkel groter.
Exact de hoek waar een groot deel van de PVV-BBB-NSC stemmers zitten.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:08 schreef nostra het volgende:
Ach ja, wat je er ook van vindt, het is voornamelijk allemaal penny wise, pound foolish. De pijn moet gepakt worden in de zorg en in de aow. Is het niet nu, dan 3x zo hard over tien jaar (waar het dus op neer gaat komen). Nu lardeer je gewoon veel te mager vlees.
Precies, al verkoop je dat verhaal aan niemand (zelfs Klassiek Liberaal is fel tegen snijden in de aow), dus zolang de bal nog vooruitgetrapt kan worden, gaan we dat vrolijk doen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Exact de hoek waar een groot deel van de PVV-BBB-NSC stemmers zitten.
Wat stel je voorquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:41 schreef nostra het volgende:
[..]
Precies, al verkoop je dat verhaal aan niemand (zelfs Klassiek Liberaal is fel tegen snijden in de aow), dus zolang de bal nog vooruitgetrapt kan worden, gaan we dat vrolijk doen.
Nou, laten we eens beginnen met aow niet als de facto basisinkomen te beschouwen, maar vermogens- en/of inkomensafhankelijk te maken, liefst gewoon binair met een drempel.quote:
Omdat het een volksverzekering is en dus voor het hele volk bestemd is. Verdiep je eens in de ontstaansgeschiedenis van de AOW.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou, laten we eens beginnen met aow niet als de facto basisinkomen te beschouwen, maar vermogens- en/of inkomensafhankelijk te maken, liefst gewoon binair met een drempel.
Ja, dat is uitvoeringstechnisch een crime, want mensen bouwen nu pensioen op met een aow-franchise, maar waarom mensen met een miljoen op de bank elke maand geld krijgen is mij een raadsel.
Geef het beestje de naam die je wil, maar de AOW is financieringstechnisch gewoon gebaseerd op het omslagstelsel. En dat is dus precies waar de schoen wringt en nog meer gaat wringen. Er staat niet ergens een pot met "jouw" AOW-premie te renderen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 11:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Omdat het een volksverzekering is en dus voor het hele volk bestemd is. Verdiep je eens in de ontstaansgeschiedenis van de AOW.
hEt iS De sChUlD VaN ReChTs!!quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Exact de hoek waar een groot deel van de PVV-BBB-NSC stemmers zitten.
Wonderlijk, stel je nu vanuit neoliberale inslag een nivelleringsmaatregel voor?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou, laten we eens beginnen met aow niet als de facto basisinkomen te beschouwen, maar vermogens- en/of inkomensafhankelijk te maken, liefst gewoon binair met een drempel.
Ja, dat is uitvoeringstechnisch een crime, want mensen bouwen nu pensioen op met een aow-franchise, maar waarom mensen met een miljoen op de bank elke maand geld krijgen is mij een raadsel.
Van alle markten thuis.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 12:11 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Wonderlijk, stel je nu vanuit neoliberale inslag een nivelleringsmaatregel voor?
quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:32 schreef nostra het volgende:
Maar nu weer over tot de orde van de dag.
[ afbeelding ]
Nou ja dit dus. Maar dat gaat je nu al niet meer helpen. Al die pensioenen zijn al opgebouwd en gepland met de AOW meegerekend. Je zit aan een overgangstermijn van een jaar of 40 als je dit netjes wil regelen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 12:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Van alle markten thuis.
Je kan het inderdaad zien als nivellering, of niet-noodzakelijke denivellering stoppen. Ik zie het meer als overheidssteun die niet nodig is - en even belangrijk: onhoudbaar is - discontinueren.
Of dat nu wel of niet in het doosje (neo)liberaal past, kan je over twisten en vind ik ook niet zo heel interessant. Sowieso ben ik niet van de diehard-fanbases; elk vraagstuk vraagt om een genuanceerde oplossing met een macroplaatje in het achterhoofd en dan kan een linksere maatregel soms ook het beste hout snijden hoor. Wel heel soms.
Of je regelt het een keer wat minder netjes en begint vast met stoppen van AOW van mensen die 2x het gemiddelde pensioen (dacht dat gemiddeld 5k was, dus 10k) krijgen en je bouwt dat in 10 jaar vast af naar het gemiddelde pensioen. Dat zijn inkomens waarbij je je leven prima kunt aanpassen aan veranderende omstandigheden.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja dit dus. Maar dat gaat je nu al niet meer helpen. Al die pensioenen zijn al opgebouwd en gepland met de AOW meegerekend. Je zit aan een overgangstermijn van een jaar of 40 als je dit netjes wil regelen.
Dat kan een keuze zijn. Maar van oudsher is de gedachte dat je daar uiterst voorzichtig mee moet zijn omdat een pensionado geen of zeer beperkt mogelijkheden heeft zijn inkomen nog te verbeteren.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of je regelt het een keer wat minder netjes en begint vast met stoppen van AOW van mensen die 2x het gemiddelde pensioen (dacht dat gemiddeld 5k was, dus 10k) krijgen en je bouwt dat in 10 jaar vast af naar het gemiddelde pensioen. Dat zijn inkomens waarbij je je leven prima kunt aanpassen aan veranderende omstandigheden.
Ja, prima. Maar bij 10k in de maand aan pensioen is dat verbeteren ook niet nodig. Dat beschermen van de superrijken is een beetje een vreemde gedachtekronkel.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan een keuze zijn. Maar van oudsher is de gedachte dat je daar uiterst voorzichtig mee moet zijn omdat een pensionado geen of zeer beperkt mogelijkheden heeft zijn inkomen nog te verbeteren.
Waarom zou de AOW wel een basisinkomen zijn en de bijstand niet. Beide dienen ze hetzelfde doel te dienen: voorkomen dat mensen onder de armoedegrens vallen. En geen ander doel.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 11:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Omdat het een volksverzekering is en dus voor het hele volk bestemd is. Verdiep je eens in de ontstaansgeschiedenis van de AOW.
In het puur als vangnet zien zie ik dan weer geen heil. Prima om het te fiscaliseren, maar laten we bejaarden met aow geen staatseigendom maken.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom zou de AOW wel een basisinkomen zijn en de bijstand niet. Beide dienen ze hetzelfde doel te dienen: voorkomen dat mensen onder de armoedegrens vallen. En geen ander doel.
Bijstand voor ouderen, hoe zie je dat voor je?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 19:01 schreef BEFEM het volgende:
Je kan bijvoorbeeld AOW (gedeeltelijk) afschaffen en dan de inkomstenbelasting verlagen bij AOW leeftijd in de eerste schijf. Dan heb je meer controle als overheid omdat je met dat percentage altijd relatief simpel kan spelen. En als je geen geld hebt als oudje dan kan je bijstand krijgen ipv AOW
Ja zo wil iedereen gratis geld maar ondertussen ook nergens meer voor betalen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 18:21 schreef FYazz het volgende:
[..]
Kom je wel eens bij jeugdorkesten?
Want om je vraag te beantwoorden: onder meer de orkestleden van mijn nichtje die door potjes toch deel kunnen nemen aan het Jeugdorkest.
Of de concertmeester van het orkest die een groot talent is en via subsidie een goede viool te leen heeft en daarmee gaat doorstromen naar het conservatorium.
Juist door die potjes bestaan orkesten tegenwoordig niet alleen maar uit rijke kindjes die wat pingelen op een instrument.
Meer muziekles op school vind ik een uitstekend plan! Maar Schoof-1 heeft geen plannen hiervoor en zet voorlopig in op een bezuiniging op het onderwijs.
Als aan beide kanten versoberd wordt zie ik dat niet als een positieve ontwikkeling.
Ik ben helemaal voor, maar dan moet pensioen ook vrijwillig worden.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of je regelt het een keer wat minder netjes en begint vast met stoppen van AOW van mensen die 2x het gemiddelde pensioen (dacht dat gemiddeld 5k was, dus 10k) krijgen en je bouwt dat in 10 jaar vast af naar het gemiddelde pensioen. Dat zijn inkomens waarbij je je leven prima kunt aanpassen aan veranderende omstandigheden.
Volgens mij is mijn reactie genuanceerd genoeg om er niet zo'n 'simpele dooddoener' reactie op te krijgen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 20:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja zo wil iedereen gratis geld maar ondertussen ook nergens meer voor betalen.
Of het nu subsidie is op het concert kaartjes, dokters romannetjes, wapens voor Oekraïne of vergroening voor Tata.
Het ging mij niet zozeer om jouw specifieke reactie.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 21:12 schreef FYazz het volgende:
[..]
Volgens mij is mijn reactie genuanceerd genoeg om er niet zo'n 'simpele dooddoener' reactie op te krijgen.
Verderop zeg ik ook nog dat er moeilijke keuzes gemaakt moeten worden. Of het nu gaat om cultuur, klimaat, onderwijs, defensie etc.
Eens dat te weinig het complete plaatje wordt verteld. Of het nu gaat om gevolgen van bezuinigingen en investeringen alsook welke keuzes er gemaakt moeten worden en wat dit weer betekent voor andere thema's.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 21:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het ging mij niet zozeer om jouw specifieke reactie.
Maar ik kan slecht tegen de selectieve verontwaardiging bij dit soort nieuws berichten.
"We" willen van alles, maar het thema van bestaanszekerheid was een groot aandachtsgebied in de verkiezingen.
Vertel dan ook het hele verhaal in dergelijke berichtgeving.
Want we kunnen ook stellen dat we meer eigen risico gaan betalen in de zorg bijvoorbeeld, of de subsidie op klimaatmaatregelen stoppen, maar dat we dan wel een dergelijke subsidie kunnen laten bestaan.
Nou, als je AOW afbouwt dan zul je oudjes hebben die geen pensioen hebben en dan ook geen AOW meer. Dan geef je ze bijstand daarvoor in de plaats. Heb je 2 producten ipv 1 wat een hoop geld bespaard en een gedeelte krijgt geen (of minder als je het gedeeltelijk doet) AOW als ze het niet nodig hebben.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 19:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bijstand voor ouderen, hoe zie je dat voor je?
Je weet hoeveel capaciteit de uitvoering van de bijstand kost? Nog daargelaten zaken als vermogensgrenzen en koophuizen enzo.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 21:52 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Nou, als je AOW afbouwt dan zul je oudjes hebben die geen pensioen hebben en dan ook geen AOW meer. Dan geef je ze bijstand daarvoor in de plaats. Heb je 2 producten ipv 1 wat een hoop geld bespaard en een gedeelte krijgt geen (of minder als je het gedeeltelijk doet) AOW als ze het niet nodig hebben.
Nu heb je bijstand én AOW. In mijn idee alleen bijstand, en voor een kleinere groep dan de huidige AOW.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je weet hoeveel capaciteit de uitvoering van de bijstand kost? Nog daargelaten zaken als vermogensgrenzen en koophuizen enzo.
Ik had het niet over de inkomenstoets. Maar wat gaan we doen met eigen woningen? Gaan we dan ouderenbijstand verstrekken als krediethypotheek? Of wat?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:15 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Nu heb je bijstand én AOW. In mijn idee alleen bijstand, en voor een kleinere groep dan de huidige AOW.
Linksom of rechtsom zou je, in mijn ogen in ieder geval, wat moeten doen aan de AOW. Dan zal je altijd iets krijgen als een inkomenstoets a la de bijstand want anders ga je geen 'winst' behalen. Of je schaft de hele AOW af maar dan krijg je oudjes zonder pensioen in armoede.
En van bestaanszekerheid komt bij dit kabinet weinig terecht als we zo eens kijken naar alles waar het mes in gaat.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 21:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het ging mij niet zozeer om jouw specifieke reactie.
Maar ik kan slecht tegen de selectieve verontwaardiging bij dit soort nieuws berichten.
"We" willen van alles, maar het thema van bestaanszekerheid was een groot aandachtsgebied in de verkiezingen.
Vertel dan ook het hele verhaal in dergelijke berichtgeving.
Want we kunnen ook stellen dat we meer eigen risico gaan betalen in de zorg bijvoorbeeld, of de subsidie op klimaatmaatregelen stoppen, maar dat we dan wel een dergelijke subsidie kunnen laten bestaan.
Daarin verschilt dit kabinet helaas niet van het vorige.quote:Op zondag 4 augustus 2024 00:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En van bestaanszekerheid komt bij dit kabinet weinig terecht als we zo eens kijken naar alles waar het mes in gaat.
Niet? Het vorige heeft in bijvoorbeeld het minimumloon wel flinke stappen gezet. Zoiets zie ik nu niet gebeuren, dus volgens mij verschilt het wel maar dan vooral op een negatieve wijze..quote:Op zondag 4 augustus 2024 06:11 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Daarin verschilt dit kabinet helaas niet van het vorige.
Plus ze hebben de burger door een zware energiecrisis gesleept.quote:Op zondag 4 augustus 2024 10:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Niet? Het vorige heeft in bijvoorbeeld het minimumloon wel flinke stappen gezet. Zoiets zie ik nu niet gebeuren, dus volgens mij verschilt het wel maar dan vooral op een negatieve wijze..
Het resultaat van de Rutte kabinetten is dat de bestaanszekerheid is verslechterd.quote:Op zondag 4 augustus 2024 10:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Niet? Het vorige heeft in bijvoorbeeld het minimumloon wel flinke stappen gezet. Zoiets zie ik nu niet gebeuren, dus volgens mij verschilt het wel maar dan vooral op een negatieve wijze..
Ze hebben ervoor gezorgd dat veel mensen zo krap zaten dat ze een kleine prijsverhoging van de energie al niet konden dragen.quote:Op zondag 4 augustus 2024 11:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Plus ze hebben de burger door een zware energiecrisis gesleept.
Netto misschien wel maar je kan ook niet alle kabinetten Rutte op één hoop gooien. Maar hoe het kabinet Schoof het minder slecht moet gaan doen zie ik nog niet zo…quote:Op zondag 4 augustus 2024 12:15 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Het resultaat van de Rutte kabinetten is dat de bestaanszekerheid is verslechterd.
Advies: bijstand en minimumloon moeten omhoog, 6 miljard extra per jaar nodig
Maar dat dit kabinet het slechter zal doen dan Rutte zie ik ook niet zo snel gebeuren. Dat is namelijk niet zo eenvoudig.quote:Op zondag 4 augustus 2024 12:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Netto misschien wel maar je kan ook niet alle kabinetten Rutte op één hoop gooien. Maar hoe het kabinet Schoof het minder slecht moet gaan doen zie ik nog niet zo…
Een kleine prijsverhoging? Van 100 euro per maand naar 700 euro per maand vind ik geen kleine prijsverhoging.quote:Op zondag 4 augustus 2024 12:17 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Ze hebben ervoor gezorgd dat veel mensen zo krap zaten dat ze een kleine prijsverhoging van de energie al niet konden dragen.
Met dit kabinet zie ik het zomaar gebeurenquote:Op zondag 4 augustus 2024 12:20 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Maar dat dit kabinet het slechter zal doen dan Rutte zie ik ook niet zo snel gebeuren. Dat is namelijk niet zo eenvoudig.
Onder Rutte werd de verhuurdersheffing in het leven geroepen waardoor het energieneutraal maken van huurwoningen ernstig is vertraagd (het tempo is nog nu nog steeds niet voldoende). Als je toen in een slecht geïsoleerde woning zat dan had je wel pech. Maar als je van de bijstand leeft is 100 euro per maand uitgeven aan energie al niet te doen, laat staan 700 euro. Een kabinet met wel visie zag in het kader van het klimaat natuurlijk veel eerder de noodzaak voor verduurzaming van woningen. Er kwamen wel subsidies voor woningeigenaren en met name voor de rijken was daarom verduurzamen een goede investering. Maar de meeste mensen zijn niet rijk en daar hadden Rutte en co niet zo'n oog voor. Behalve dan als het ernstig mis dreigt te gaan zoals toen de energieprijzen stegen. Maar een structurele aanpak van de bestaanszekerheidcrisis daar heeft Rutte zich nooit voor ingezet.quote:Op zondag 4 augustus 2024 12:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een kleine prijsverhoging? Van 100 euro per maand naar 700 euro per maand vind ik geen kleine prijsverhoging.
Jawel joh. Het kabinet bestaat uit de VVD, ex-VVD waarvan zowel het enige lid als zijn speechschrijver al eens hebben laten weten grote Ayn Rand fans te zijn en afsplitsingen van de rechterflank van het CDA. Nu gaat er dus eindelijk eens wat voor de arme mensen gebeuren.quote:Op zondag 4 augustus 2024 13:00 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Met dit kabinet zie ik het zomaar gebeuren
Blijft inderdaad wonderlijk hoe men meer vertrouwen heeft in dergelijke charlatans dan in de partijen rond het midden…quote:Op zondag 4 augustus 2024 13:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jawel joh. Het kabinet bestaat uit de VVD, ex-VVD waarvan zowel het enige lid als zijn speechschrijver al eens hebben laten weten grote Ayn Rand fans te zijn en afsplitsingen van de rechterflank van het CDA. Nu gaat er dus eindelijk eens wat voor de arme mensen gebeuren.
Er zijn anders best regelmatig verklaringen voor gegeven. Maar als je nooit boeken en kranten leest dan begrijp je niet zoveel waardoor je al snel met een term als wonderlijk zal gaan strooien.quote:Op zondag 4 augustus 2024 13:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Blijft inderdaad wonderlijk hoe men meer vertrouwen heeft in dergelijke charlatans dan in de partijen rond het midden…
Gelukkig hebben we nu een kabinet dat het lezen van boeken wil bevorderen door...de...BTW.. te....verhog.... Oh, wacht even.quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:08 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Er zijn anders best regelmatig verklaringen voor gegeven. Maar als je nooit boeken en kranten leest dan begrijp je niet zoveel waardoor je al snel met een term als wonderlijk zal gaan strooien.
Kleine prijsverhoging? Zonder ingrijpen van het kabinet was menig gezin nu failliet geweest.quote:Op zondag 4 augustus 2024 12:17 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Ze hebben ervoor gezorgd dat veel mensen zo krap zaten dat ze een kleine prijsverhoging van de energie al niet konden dragen.
Wellicht lees ik inderdaad te weinig Telegraaf en AD. Uit de stuk of wat andere kranten die ik lees haal ik dat niet zo. Een eenduidige verklaring waarom in de ene plaats wel en in de andere gevallen wordt voor het populisme is er volgens mij niet…quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:08 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Er zijn anders best regelmatig verklaringen voor gegeven. Maar als je nooit boeken en kranten leest dan begrijp je niet zoveel waardoor je al snel met een term als wonderlijk zal gaan strooien.
Het gaat natuurlijk niet alleen om wat een kabinet wel doet maar ook om wat een kabinet nalaat te doen. Maar in het artikel van post #155 staat:quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kleine prijsverhoging? Zonder ingrijpen van het kabinet was menig gezin nu failliet geweest.
En hoe ze er precies voor gezorgd hebben dat die mensen zo krap zaten met verhoging van minimumloon en de belastingverlaging op arbeid mag je ook uitleggen.
En zaken als dat in Nederland bijvoorbeeld de sterkste schouders niet de zwaarste lasten dragen, de aiq daalt, dat toegang tot voorzieningen drempels kennen bijvoorbeeld het eigen risico en arbeid meer wordt belast dan vermogen dragen niet bij aan een gezonde bestaanszekerheid.quote:Bestaanszekerheid
De onderzoekers benadrukken dat het bieden van bestaanszekerheid een grondwettelijke taak is van de overheid. Maar de bestaanszekerheid van een omvangrijke groep is in het geding, volgens de commissie.
Als oorzaken worden genoemd de flexibilisering van de arbeidsmarkt, de hardnekkigheid van kansenongelijkheid in het onderwijs, het tekort aan betaalbare woningen en gezondheidsverschillen tussen lagere en hogere inkomensgroepen.
Mij niet. In de kern blijft het natuurlijk een VVD'er.quote:Op zondag 4 augustus 2024 14:39 schreef nostra het volgende:
Wilders die Atlas Shrugged in zijn boekenkast heeft staan? Verbaast me.
Ja, kunt er van zeggen wat je wilt, maar dit is wel het niveau van het huidige kabinet. Snackbarvoer.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:17 schreef Starhopper het volgende:
Een bezoek over lokaal ondernemen en dan naar Mc Donalds gaan![]()
![]()
[ x ]
[ afbeelding ]
Ze leek me al niet iemand die zelf met de onbespoten groenten van de Ekoplaza aan de gang gaat nee.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:17 schreef Starhopper het volgende:
![]()
[ x ]
[ afbeelding ]
Voor de gemiddelde PVV en BBB-stemmer, voor wie de McDonalds een tweede thuis is; is dit bezoekje iets dat dicht bij het hart staat.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:17 schreef Starhopper het volgende:
![]()
[ x ]
[ afbeelding ]
En over het algemeen een stuk vooruitstrevender op de besproken thema’s dan de BBBquote:Op woensdag 7 augustus 2024 08:59 schreef Kickinalfa het volgende:
Nou ja volgens mij is de bulk van de MCd's franchise nemer en zijn het "gewoon" lokale ondernemers.
Die heeft Caroline gewoon in haar BH bewaard tot ze er trek in had.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 09:50 schreef Black_Baron het volgende:
Ik hoop niet dat ze die bigmac gewoon nog verkocht hebben.
Maar kruideniers kennende...
Naast de gekookte eieren en de Merci?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:14 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die heeft Caroline gewoon in haar BH bewaard tot ze er trek in had.
En de filet americain van het bezoek aan de lokale slager vorige week.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Naast de gekookte eieren en de Merci?
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En de filet americain van het bezoek aan de lokale slager vorige week.
Over 5 weken bij Prinsjesdagquote:Op donderdag 8 augustus 2024 08:47 schreef Kickinalfa het volgende:
Nog 5 weken tot Prinsjesdag, waar blijven die begrotings lekker.
Wilders zal wel als een gek aan het twitteren schrijven zijn.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 08:47 schreef Kickinalfa het volgende:
Er gaat vast weer veel te veel geld naar ‘klimaatonzin’, vluchtelingenwerk, cultuur en andere ‘linkse hobbies’.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wilders zal wel als een gek aan het twitteren schrijven zijn.
Week of twee voor Prinsjesdag moet het regeringsprogramma klaar zijn, daar zal ook wel een financiële uitwerking in zitten, dus heel lang kan het niet meer durenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 08:47 schreef Kickinalfa het volgende:
En daar gaat Geertje alles van betalen. En natuurlijk door te bezuinigen op hoger onderwijs en NPO.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er gaat vast weer veel te veel geld naar ‘klimaatonzin’, vluchtelingenwerk, cultuur en andere ‘linkse hobbies’.
De zon zal weer gaan schijnen! Natuurlijk alleen voor de blanke Nederlanders met onberispelijke stamboom tot minimaal 1750quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En daar gaat Geertje alles van betalen. En natuurlijk door te bezuinigen op hoger onderwijs en NPO.
Onder Heinen zal zulks gelukkig niet gebeuren. Een conservatieve begroting met consequent lagere overheidsuitgaven, gefinancierd door eerlijke belastingen. Ik vermoed alleen dat Geert wat kortsluiting krijgt.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er gaat vast weer veel te veel geld naar ‘klimaatonzin’, vluchtelingenwerk, cultuur en andere ‘linkse hobbies’.
Het zou helpen als men eens eerlijk is over dingen: Ren consequent lagere begroting komt er alleen door flink te snijden in zorg, sociale zekerheid en onderwijs. Dat zijn namelijk de grote kosten.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Onder Heinen zal zulks gelukkig niet gebeuren. Een conservatieve begroting met consequent lagere overheidsuitgaven, gefinancierd door eerlijke belastingen. Ik vermoed alleen dat Geert wat kortsluiting krijgt.
Uit die droom kan ik je ook snel helpen. Deze regering gaat gewoon alle begrotingsruimte die er is maximaal benutten en dus voor structureel hogere overheidsuitgaven zorgen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Onder Heinen zal zulks gelukkig niet gebeuren. Een conservatieve begroting met consequent lagere overheidsuitgaven, gefinancierd door eerlijke belastingen. Ik vermoed alleen dat Geert wat kortsluiting krijgt.
Dan heeft Heinen gefaald als havik. Nu zal het sowieso neerkomen op tekorten, daar ontkom je in ieder geval in 25 niet aan met alle ellende, maar de beste man moet zijn Zalm-adoratie, terechte extreem-felle ECB-kritiek en 'Kost het geld? Dan mag het niet.' nu dan wel in beleid gaan omzetten. Hij zal lang niet alles krijgen, maar in ieder geval zijn al gedefinieerde rode lijnen hard moeten bewaken.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Uit die droom kan ik je ook snel helpen. Deze regering gaat gewoon alle begrotingsruimte die er is maximaal benutten en dus voor structureel hogere overheidsuitgaven zorgen.
De VVD heeft al heel wat principes overboord gegooid om te mogen regeren met de VVD, financiële degelijkheid zal daar niet de zwaarste van zijn.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Dan heeft Heinen gefaald als havik. Nu zal het sowieso neerkomen op tekorten, daar ontkom je in ieder geval in 25 niet aan met alle ellende, maar de beste man moet zijn Zalm-adoratie, terechte extreem-felle ECB-kritiek en 'Kost het geld? Dan mag het niet.' nu dan wel in beleid gaan omzetten. Hij zal lang niet alles krijgen, maar in ieder geval zijn al gedefinieerde rode lijnen hard moeten bewaken.
Dilan is wel schizo, maar niet zó schizo.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:27 schreef KareldeStoute het volgende:
De VVD heeft al heel wat principes overboord gegooid om te mogen regeren met de VVD
Nou, dat mag ik toch hopen van wel, of ik zwelg nog in te veel naïviteit. We zullen het zien.quote:, financiële degelijkheid zal daar niet de zwaarste van zijn.
Oeps, ach zo moeilijk is het tegenwoordig niet meer om VVD en PVV door elkaar te halenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Dilan is wel schizo, maar niet zó schizo.
We zullen inderdaad zien. Maar wat dit betreft lijken de ideologische veren echt wel afgeschud, of misschien wel ingeruild voor andere veren…quote:[..]
Nou, dat mag ik toch hopen van wel, of ik zwelg nog in te veel naïviteit. We zullen het zien.
Witheetwoest als de miljoenennota een dag van tevoren uitlekt. Altijd tegen hem.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wilders zal wel als een gek aan het twitteren schrijven zijn.
https://nos.nl/artikel/25(...)t-de-enige-uitvinderquote:Amsterdam UMC over patenten-kwestie: 'Plasterk niet de enige uitvinder'
Het Amsterdam UMC wil toch dat een van hun onderzoekers als mede-uitvinder wordt toegevoegd aan patentaanvragen van oud-minister Plasterk. Na onderzoek concludeert het ziekenhuis dat het "uitvinderschap niet uitsluitend toebehoort aan Ronald Plasterk".
Dat zegt het Amsterdam UMC in een verklaring. Eerder zei het universitair ziekenhuis nog tegen NRC, dat de 'patentenkwestie' als eerste in de publiciteit bracht, dat het terecht was dat Plasterks naam als enige op de patenten stond, omdat het idee van hem was.
Maar het ziekenhuis heeft de gang van zaken rond die patentaanvragen nader onderzocht. Ze raadpleegden betrokkenen en externe specialisten, en bekeken het e-mailverkeer tussen Plasterk en zijn toenmalige collega-onderzoeker. Nu concludeert het ziekenhuis dus dat die collega ook op de patenten thuishoort.
Voor miljoenen verkocht
Plasterk deed als moleculair bioloog enkele jaren geleden onderzoek naar vaccins tegen kanker bij het Amsterdamse ziekenhuis. Hij vroeg de patenten aan via een eigen bedrijf, buiten het AUMC om. Dat bedrijf, inclusief de patentaanvragen en een inmiddels goedgekeurd patent, verkocht hij vervolgens voor tientallen miljoenen aan farmaceutisch bedrijf CureVac.
Plasterk was inmiddels in beeld als kandidaat-premier. Maar de discussie over het 'gerommel' rond de patenten en de beschuldigingen van zelfverrijking door het gebruik van publiek geld, kostten hem uiteindelijk het premierschap.
Het ziekenhuis heeft CureVac, de huidige eigenaar van de patenten en aangevraagde patenten, benaderd om de collega van Plasterk toe te voegen. Als werkgever van die mede-uitvinder zou het AUMC in dat geval automatisch en met terugwerkende kracht mede-eigenaar van de patenten worden.
Mocht het ziekenhuis bij de farmaceut geen gehoor krijgen, dan volgen er juridische stappen, zegt een woordvoerder tegen NRC.
Tuinen op het zuiden voor alle Echte Nederlanders!1quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De zon zal weer gaan schijnen! Natuurlijk alleen voor de blanke Nederlanders met onberispelijke stamboom tot minimaal 1750
- belasting heffen op de multinationalsquote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:32 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Het zou helpen als men eens eerlijk is over dingen: Ren consequent lagere begroting komt er alleen door flink te snijden in zorg, sociale zekerheid en onderwijs. Dat zijn namelijk de grote kosten.
Alle andere beloften tot een lagere begroting zijn ofwel volksverlakkerij ofwel op Griekse leest geschoeid.
Als je belasting gaat heffen op multinationals wordt de begroting juist hoger he 😉 De enige manier om de begroting te verlagen is minder uitgeven. Ik gaf slechts aan wat de stelling concreet betekend.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:09 schreef Origami94 het volgende:
[..]
- belasting heffen op de multinationals
- snijden in de tientallen miljarden aan subsidies voor de multinationals
- belastingontwijking voor multinationals wordt strafbaar
Maar goed ik heb via via vernomen dat BBB en de PVV zich gewoon gedragen als de VVD dus zeer kleine kans dat het gaat gebeuren
Die in Deventer vraag ik mij af hoe het zit. Het pand waar ze in zitten is extreem duur en de enige reden dat de McDonalds in Deventer kan centrum een plek kreeg is omdat dat de enige firma was die de locatie kon opbrengen. De gemeente heeft heel lang fast food ketens in het centrum geweerd.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 08:59 schreef Kickinalfa het volgende:
Nou ja volgens mij is de bulk van de MCd's franchise nemer en zijn het "gewoon" lokale ondernemers.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:57 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Roept ze nu verkapt op tot nog meer extreemrechts geweld in de UK?
Maakt ze Nederlanders bang dat men vanwege hun haatgedachtes gearresteerd kunnen worden in een nabije toekomst. En daarmee ook verkapt oproepen tot geweld in Nederland ?
Zelfs stilstaande klokken geven twee keer per etmaal de juiste tijd aan.quote:Our brothers and sisters in the UK are no longer free people. That’s a fact.
Natuurlijk wil ze dat.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:57 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Roept ze nu verkapt op tot nog meer extreemrechts geweld in de UK?
Maakt ze Nederlanders bang dat men vanwege hun haatgedachtes gearresteerd kunnen worden in een nabije toekomst. En daarmee ook verkapt oproepen tot geweld in Nederland ?
Nee, dat is niet waar. Waarom zou je op het internet wel vrijuit op mogen roepen tot geweld waarbij je ook nog een doelwit aanmerkt? Dat mag in Nederland vziw ook niet.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
Zelfs stilstaande klokken geven twee keer per etmaal de juiste tijd aan.
In Groot-Brittannie worden mensen dezer dagen veroordeeld voor mensen die dingen twitteren waar rechters het niet mee eens zijn. GB heeft dat totalitaire kantje wel vaker: waren het eerst moslims die zonder enig proces of serieuze verdenking voor onbepaalde tijd in een donkere kelder werden opgeborgen, nu zijn de rechtsen de lul.quote:Op zondag 11 augustus 2024 00:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Waarom zou je op het internet wel vrijuit op mogen roepen tot geweld waarbij je ook nog een doelwit aanmerkt? Dat mag in Nederland vziw ook niet.
Zeg er bij wat de inhoud van die tweets zijn.. Beledigend, racistisch, rechtvaardigen en oproepen tot pogroms of politieagenten aanvallen?quote:Op zondag 11 augustus 2024 12:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In Groot-Brittannie worden mensen dezer dagen veroordeeld voor mensen die dingen twitteren waar rechters het niet mee eens zijn.
Ze was ook minderjarige vluchteling. In Ter Apel geweest.quote:Op zondag 11 augustus 2024 12:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[ afbeelding ]
Hierover krijgt Dick vast nog wel iets te horen van Geert. Een beetje een moslima gaan lopen knuffelen, is hij nou helemaal gek geworden? Moslimknuffelen is een LINKSE hobby! Ik voorzie een motie van wantrouwen.
En hij is zelf ook een vreemdeling in de politiek, en binnenkort ook nog eens ontheemd.quote:Op zondag 11 augustus 2024 13:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ze was ook minderjarige vluchteling. In Ter Apel geweest.
Eat this..... Geert !
Nu verdenk ik Schoof toch een beetje van een statement te maken.... zo van.... ik ben geen minion van Geert en handlangers.
Hij was al vele jaren een marathonloper.. komt goed uit zo
Straffen voor beledigen is echt achterlijk en van straffen voor racistische opmerkingen ben ik ook geen voorstander.quote:Op zondag 11 augustus 2024 13:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zeg er bij wat de inhoud van die tweets zijn.. Beledigend, racistisch, rechtvaardigen en oproepen tot pogroms of politieagenten aanvallen?
Dat zou je toch even moeten onderbouwen want ook het VK kent hoger beroep en een Supreme court.quote:Op zondag 11 augustus 2024 12:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In Groot-Brittannie worden mensen dezer dagen veroordeeld voor mensen die dingen twitteren waar rechters het niet mee eens zijn. GB heeft dat totalitaire kantje wel vaker: waren het eerst moslims die zonder enig proces of serieuze verdenking voor onbepaalde tijd in een donkere kelder werden opgeborgen, nu zijn de rechtsen de lul.
Dat mag je vinden maar dat is dan wel volgens de wet en niet willekeur van een rechter.quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Straffen voor beledigen is echt achterlijk en van straffen voor racistische opmerkingen ben ik ook geen voorstander.
Welke? Dat moslims werden opgeborgen zonder proces of dat de VvM in GB niet meer bestaat?quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zou je toch even moeten onderbouwen want ook het VK kent hoger beroep en een Supreme court.
Beide.quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Welke? Dat moslims werden opgeborgen zonder proces of dat de VvM in GB niet meer bestaat?
quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat mag je vinden maar dat is dan wel volgens de wet en niet willekeur van een rechter.
Vind je nou echt niets van dat filmpje, los van de overtrokken reactie van de willkeurige twitteraar?quote:Op zondag 11 augustus 2024 00:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk wil ze dat.
En natuurlijk is dit weer het vuurtje van de wappie brigade opstoken en natuurlijk komen er weer dreigbrieven et al bij Nederlandse politici terecht en zullen er weer mensen beveiligd moeten worden.
Dan kun je het discriminatieverbod wel opheffen. Lijkt mij niet echt de kant die we uit moeten.quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Straffen voor beledigen is echt achterlijk en van straffen voor racistische opmerkingen ben ik ook geen voorstander.
Dat je in tijden van rellen duidelijk maakt dat oproepen tot geweld strafbaar is lijkt me niets anders dan logisch eerlijk gezegd.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vind je nou echt niets van dat filmpje, los van de overtrokken reactie van de willkeurige twitteraar?
Dat is dus niet het enige, er wordt ook gezegd dat 'oproepen tot haat' strafbaar is en je politie kunt verwachten als je zoiets post op sociale media. Dat is ondefinieerbaar en zorgt altijd voor problemen. Zeker omdat de wet in de UK het overlaat aan de rechter (of de politie, nog erger) om zelf een oordeel te vormen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:22 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dat je in tijden van rellen duidelijk maakt dat oproepen tot geweld strafbaar is lijkt me niets anders dan logisch eerlijk gezegd.
Wat? Dat heeft niets met elkaar te maken.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:18 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dan kun je het discriminatieverbod wel opheffen. Lijkt mij niet echt de kant die we uit moeten.
Als iedereen zich racistisch kan uiten is een discriminatieverbod een wassen neus. Dat volgt dan immers onontkoombaar op elkaar.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat? Dat heeft niets met elkaar te maken.
Prima als het strafbaar is haatoproepen te doen tav bepaalde groepen , vanwege afkomst, religie, ras, sexuele keuzes.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is dus niet het enige, er wordt ook gezegd dat 'oproepen tot haat' strafbaar is e
Daar is jurisprudentie voor. Een rechter kan echt niet onbeargumenteerd zeggen "ik vind x vervelend dus jij gaat de bak in". Zo werkt een rechtsysteem niet.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is dus niet het enige, er wordt ook gezegd dat 'oproepen tot haat' strafbaar is en je politie kunt verwachten als je zoiets post op sociale media. Dat is ondefinieerbaar en zorgt altijd voor problemen. Zeker omdat de wet in de UK het overlaat aan de rechter (of de politie, nog erger) om zelf een oordeel te vormen.
Nee, totaal niet. Discriminatie is duidelijk definieerbaar, 'racistische uitingen' en beledigingen niet. Uitspraken zijn niet hetzelfde als acties, het is absurd om die twee dingen zomaar aan elkaar te koppelen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:35 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Als iedereen zich racistisch kan uiten is een discriminatieverbod een wassen neus. Dat volgt dan immers onontkoombaar op elkaar.
Ja, en hoe denk je dat dat ontstaat? Juist, door rechters die op basis van niets hun oordeel vellen.quote:
Dit is een beetje flauw. Ik ben absoluut geen fan van Wilders, maar op Twitter feliciteert hij haar met het behalen van de gouden medaille.quote:Op zondag 11 augustus 2024 12:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[ afbeelding ]
Hierover krijgt Dick vast nog wel iets te horen van Geert. Een beetje een moslima gaan lopen knuffelen, is hij nou helemaal gek geworden? Moslimknuffelen is een LINKSE hobby! Ik voorzie een motie van wantrouwen.
Beetje flauw dit. Als deze regering voor alle Nederlanders op komt, dan lijkt me dit toch het minimale. Soms moet je niet dan roepen maar stil blijven en laten normaliseren.quote:Op zondag 11 augustus 2024 12:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[ afbeelding ]
Deze regering heeft duidelijk aangetoond niet voor alle Nederlanders op te komen. Als je links bent of een voorstander van cultuur bent, ben je echt gesjochten met dit stelletje amateurs.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Beetje flauw dit. Als deze regering voor alle Nederlanders op komt, dan lijkt me dit toch het minimale. Soms moet je niet dan roepen maar stil blijven en laten normaliseren.
Maar aangezien we weten dat uitingen op X van Wilders niet te vertrouwen zijn, weten we ook wel hoeveel waarde we daaraan moeten hechten.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit is een beetje flauw. Ik ben absoluut geen fan van Wilders, maar op Twitter feliciteert hij haar met het behalen van de gouden medaille.
Ga vooral door met ervoor te zorgen dat de grote blonde leider in de aandacht blijft staanquote:Op zondag 11 augustus 2024 17:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar aangezien we weten dat uitingen op X van Wilders niet te vertrouwen zijn, weten we ook wel hoeveel waarde we daaraan moeten hechten.
Tja, het gedrag van Wilders roept niet onmiddellijk vertrouwen en verbinding op. Enige achterdocht bij de motieven van onze geblondeerde politieke vriend heeft hij toch volledig aan zijn eigen gedrag en uitingen te danken.quote:Op zondag 11 augustus 2024 19:19 schreef MoreDakka het volgende:
Wat intens triest weer zeg, die constante ophef als Wilders iets doet dat niet extreem genoeg is voor zijn tegenstanders. Wat voor mindset moet je dan hebben?
Juist ja... een tweet met een felicitatie aan een atleet die goud wint, er zijn duistere motieven nodig om zoiets te verklaren.quote:Op zondag 11 augustus 2024 19:27 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja, het gedrag van Wilders roept niet onmiddellijk vertrouwen en verbinding op. Enige achterdocht bij de motieven van onze geblondeerde politieke vriend heeft hij toch volledig aan zijn eigen gedrag en uitingen te danken.
Nee, het zegt iets over zijn hypocritie. Dat is al.quote:Op zondag 11 augustus 2024 20:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Juist ja... een tweet met een felicitatie aan een atleet die goud wint, er zijn duistere motieven nodig om zoiets te verklaren.
Drie jaar terug:quote:Op zondag 11 augustus 2024 19:19 schreef MoreDakka het volgende:
Wat intens triest weer zeg, die constante ophef als Wilders iets doet dat niet extreem genoeg is voor zijn tegenstanders. Wat voor mindset moet je dan hebben?
Leg even uit hoe dat werkt, Wilders kan die atleet niet (welgemeend) feliciteren omdat...? Hij is racist en dus kan hij niet een zwarte vrouw feliciteren want dat is niet racistisch? Of heeft het te maken met migratie ofzo?quote:Op zondag 11 augustus 2024 20:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, het zegt iets over zijn hypocritie. Dat is al.
Yip duister gedrag van Wilders .quote:Op zondag 11 augustus 2024 20:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Juist ja... een tweet met een felicitatie aan een atleet die goud wint, er zijn duistere motieven nodig om zoiets te verklaren.
Goedkoop scoren, veel meer is het niet toch? En ja, kijk mij eens deugen, want ik feliciteer zomaar een zwarte islamitische vrouw kan er zomaar onderdeel van uitmaken. Niets populistisch is Wilders vreemd, dat heeft hij keer op keer bewezen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 20:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Leg even uit hoe dat werkt, Wilders kan die atleet niet (welgemeend) feliciteren omdat...? Hij is racist en dus kan hij niet een zwarte vrouw feliciteren want dat is niet racistisch? Of heeft het te maken met migratie ofzo?
Het is gewoon bullshit om decennia lang te verkondigen dat dit soort mensen hier niet horen. Maar dan als ze succes hebben te zeggen wauw jij bent een topper. De hypocrisie is zo extreem. Goedkoper scoren kan ongeveer niet. Waarom voel jij je dan geneigd om dit gedrag te verdedigen? Zoiets van politici moeten gewoon altijd meerdere petten op kunnen hebben en daar mag je dan niks van zeggen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 20:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Leg even uit hoe dat werkt, Wilders kan die atleet niet (welgemeend) feliciteren omdat...? Hij is racist en dus kan hij niet een zwarte vrouw feliciteren want dat is niet racistisch? Of heeft het te maken met migratie ofzo?
Dit is een psychotische manier van denken.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:32 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Goedkoop scoren, veel meer is het niet toch? En ja, kijk mij eens deugen, want ik feliciteer zomaar een zwarte islamitische vrouw kan er zomaar onderdeel van uitmaken. Niets populistisch is Wilders vreemd, dat heeft hij keer op keer bewezen.
Mee eens.quote:Op zondag 11 augustus 2024 23:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is gewoon bullshit om decennia lang te verkondigen dat dit soort mensen hier niet horen. Maar dan als ze succes hebben te zeggen wauw jij bent een topper. De hypocrisie is zo extreem. Goedkoper scoren kan ongeveer niet.
Wat voor belasting op multinationals dan ? Ze betalen al income tax, dragen BTW af, milieuheffingen etc .....quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:09 schreef Origami94 het volgende:
[..]
- belasting heffen op de multinationals
- snijden in de tientallen miljarden aan subsidies voor de multinationals
- belastingontwijking voor multinationals wordt strafbaar
Maar goed ik heb via via vernomen dat BBB en de PVV zich gewoon gedragen als de VVD dus zeer kleine kans dat het gaat gebeuren
Meerquote:Deze week komt er ook vóór de schermen weer beweging in politiek Den Haag. Vrijdag publiceert het Centraal Planbureau (CPB) belangrijke cijfers over de Nederlandse economie en de koopkracht. Ook komen de ministers voor het eerst sinds het zomerreces bij elkaar.
Ze zaten waarschijnlijk tandenknarsend en met gebalde vuisten voor de tv.quote:Op maandag 12 augustus 2024 08:43 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]
heeft agema en de rest van de pvv al gereageerd op het hoofddoekje van HAssan![]()
Die mensen zijn er kennelijk echt.quote:Op maandag 12 augustus 2024 08:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ze zaten waarschijnlijk tandenknarsend en met gebalde vuisten voor de tv.
Wilders psychotisch noemen vind ik dan weer wat ver gaan. Beetje narcistisch wellichtquote:Op maandag 12 augustus 2024 00:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is een psychotische manier van denken.
Ze is hier dus net zo vaak als Max Verstappen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die mensen zijn er kennelijk echt.
[ twitter ]
Foei Em, dat mag je niet zeggen. Neerlands trots en alles.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:56 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ze is hier dus net zo vaak als Max Verstappen.
wat een mensenquote:Op maandag 12 augustus 2024 09:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik heb geen idee, omdat ik geen idee heb of wat dit account claimt ook allemaal klopt.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:56 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ze is hier dus net zo vaak als Max Verstappen.
Haar woordenschat is prima, haar uitsprak is niet zo heel best. Niet iedereen is in staat om een taal echt te leren spreken. Kijk maar hoe belabberd de Engelse uitspraak van veel Nederlandse mensen is.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:01 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
wat een mensen![]()
Ze werkt hard, kunnen nog veel mensen wat van leren. Alleen voor iemand die kennelijk al 11 jaar een NL paspoort heeft is haar Nederlands wel echt matig
En als het klopt dat ze zo weinig in Nederland is (wat prima is), heeft ze ook niet zo vaak reden om Nederlands te spreken.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Haar woordenschat is prima, haar uitsprak is niet zo heel best. Niet iedereen is in staat om een taal echt te leren spreken. Kijk maar hoe belabberd de Engelse uitspraak van veel Nederlandse mensen is.
Alleen is dat nou echt een dingetje waarover vooral Nederlanders zich druk lijken te maken. Britten en Yanks in ieder geval totaal niet. Die hebben binnenlands nog wel ergere verkrachtingen van taal om mee te dealen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:03 schreef miss_sly het volgende:
Kijk maar hoe belabberd de Engelse uitspraak van veel Nederlandse mensen is.
Het is ook niet iets om je druk over te maken. Het is iets dat niet voor iedereen is weggelegd, om een goede uitspraak van een vreemde taal te hebben.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Alleen is dat nou echt een dingetje waarover vooral Nederlanders zich druk lijken te maken. Britten en Yanks in ieder geval totaal niet. Die hebben binnenlands nog wel ergere verkrachtingen van taal om mee te dealen.
Beetje?quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:18 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wilders psychotisch noemen vind ik dan weer wat ver gaan. Beetje narcistisch wellicht
mja, niet helemaal mee eens. Versta haar vaak ook gewoon niet En dan bedoel ik niet vlak na een wedstrijd (dan is ze echt niet te verstaan) ik snap dat ze dan buiten adem is, hoog in de emoties etc. Voor iemand die hier al zo lang is denk ik dat het te matig is. Had ze dit talent niet en wel hetzelfde taalniveau had ze wel een probleem gehad om mee te komen in de maatschappij.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Haar woordenschat is prima, haar uitsprak is niet zo heel best. Niet iedereen is in staat om een taal echt te leren spreken. Kijk maar hoe belabberd de Engelse uitspraak van veel Nederlandse mensen is.
Mooie is dat ze in het Engels ook niet zo goed te volgen is. Vind het altijd wel grappig hoe zelfverzekerd ze alsnog hele verhalen vertelt.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:05 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
En als het klopt dat ze zo weinig in Nederland is (wat prima is), heeft ze ook niet zo vaak reden om Nederlands te spreken.
Auw.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:08 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
mja, niet helemaal mee eens. Versta haar vaak ook gewoon niet En dan bedoel ik niet vlak na een wedstrijd (dan is ze echt niet te verstaan) ik snap dat ze dan buiten adem is, hoog in de emoties etc. Voor iemand die hier al zo lang is denk ik dat het te matig is. Had ze dit talent niet en wel hetzelfde taalniveau had ze wel een probleem gehad om mee te komen in de maatschappij.
En de engelse uitspraak van Nederlanders is ook soms niet best, enig verschil is dat het dan over het algemeen geen Engelsen zijn, Sifan is wel een Nederlande.
1 letter vergeten, enorm pijnlijk en een beetje zielig daarover te vallen om de discussie te vermijden denk je niet?quote:
Ik zie ook dat Ethiopië trending is op twitter.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[ twitter ]
In een post die gaat over iemands taalniveau is dat wel grappig toch?quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:10 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
1 letter vergeten, enorm pijnlijk en een beetje zielig daarover te vallen om de discussie te vermijden denk je niet?
dat mag je vinden, het is vooral discussievermijdend.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In een post die gaat over iemands taalniveau is dat wel grappig toch?
Als voormalig vrijwillig klasseassistent bij vluchtelingwerk is mijn ervaring dat de meeste het wel behoorlijk kunnen leren met voldoende arbeid. Met als uitzondering echt ouderen of mensen die nooit naar school zijn geweest.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, ze babbelt er anders vrolijk op los in interviews, dat lijkt me het probleem niet. Ik vind het echt geweldig zoals ze dan haar loop analyseert, haar gedachten en gevoelens de vrije loop laat en lekker doorbabbeltquote:Op maandag 12 augustus 2024 10:37 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Als voormalig vrijwillig klasseassistent bij vluchtelingwerk is mijn ervaring dat de meeste het wel behoorlijk kunnen leren met voldoende arbeid. Met als uitzondering echt ouderen of mensen die nooit naar school zijn geweest.
De woordenschat is niet zo het probleem bij haar, wat aangeeft dat ze er wel serieus aan gewerkt heeft.
Maar zeker spreken is minder iets van kunnen en vooral iets van veel en vaak doen om het goed te krijgen. Als je zoals Sifan vaak in het buitenland traint en daar logischerwijs geen Nederlands spreekt schiet dat deel wat minder op.
Ik wil het niet weten. Pffff.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zie ook dat Ethiopië trending is op twitter.Je mag raden waarom.
Ja zeker, het is ook geen verwijt hoor. Maar als ze vaker in Nederland zou zijn zou die uitspraak gewoon beter worden.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, ze babbelt er anders vrolijk op los in interviews, dat lijkt me het probleem niet. Ik vind het echt geweldig zoals ze dan haar loop analyseert, haar gedachten en gevoelens de vrije loop laat en lekker doorbabbelt
Maar weet jij zo zeker dat ze zo ontzettend weinig in Nederland is dat ze de taal niet voldoende vaak spreekt? Of bevindt ze zich voornamelijk in een internationale omgeving waarin veel mensen geen of weinig Nederlands spreken?quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:51 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ja zeker, het is ook geen verwijt hoor. Maar als ze vaker in Nederland zou zijn zou die uitspraak gewoon beter worden.
De grootste barrière is meestal schaamte on fouten te maken een daar heeft ze gelukkig in ieder geval geen last van.
het punt is, als ze zou trainen onder normale omstandigheden zou ze op Papendal zitten. maar ze kan hier niet trainen onder de omstandigheden die ze nodig heeft. ze traint zoals de Abdi's (nageye en Bashir) met loopgroepen in Kenia of Ethiopië. en ze heeft zich met haar coach rowbery voorbereid in diens thuisland Zuid Afrika. de oprijlaan naar zijn huis is blijkbaar zo heuvelachtig dat dat een ideaal parcours is, en de hitte pastte in het plaatje voor het klimaat in Parijs. ze klinkt ook eerder Zuid Afrikaans dan Nederlandsquote:Op maandag 12 augustus 2024 10:51 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ja zeker, het is ook geen verwijt hoor. Maar als ze vaker in Nederland zou zijn zou die uitspraak gewoon beter worden.
De grootste barrière is meestal schaamte on fouten te maken een daar heeft ze gelukkig in ieder geval geen last van.
Heel eerlijk die hoofddoek snapte ik ook niet. Die heeft ze normaal toch niet om?quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[ twitter ]
Huh? Volgens mij traint en woont ze in Park City wat in Utah in de VS ligt. Mischien heb ik wat gemist maar volgens mij is Rowberry een Amerikaan, geen Zuid-Afrikaan?quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:00 schreef Sabata het volgende:
[..]
het punt is, als ze zou trainen onder normale omstandigheden zou ze op Papendal zitten. maar ze kan hier niet trainen onder de omstandigheden die ze nodig heeft. ze traint zoals de Abdi's (nageye en Bashir) met loopgroepen in Kenia of Ethiopië. en ze heeft zich met haar coach rowbery voorbereid in diens thuisland Zuid Afrika. de oprijlaan naar zijn huis is blijkbaar zo heuvelachtig dat dat een ideaal parcours is, en de hitte pastte in het plaatje voor het klimaat in Parijs. ze klinkt ook eerder Zuid Afrikaans dan Nederlands
Die heeft ze soms om. Ik heb haar er wel al vaker mee gezien. Wat is het probleem met die hoofddoek? Als het een petje was geweest was het wel goed? Of een hoed? Een zakdoek? Maar een hoofddoek is een probleem?quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Heel eerlijk die hoofddoek snapte ik ook niet. Die heeft ze normaal toch niet om?
Het viel mij op.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die heeft ze soms om. Ik heb haar er wel al vaker mee gezien. Wat is het probleem met die hoofddoek? Als het een petje was geweest was het wel goed? Of een hoed? Een zakdoek? Maar een hoofddoek is een probleem?
Jawel, maar niet tijdens sport(gelegenhed)en.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Heel eerlijk die hoofddoek snapte ik ook niet. Die heeft ze normaal toch niet om?
Ze maakt zichzelf er in ieder geval een stuk minder druk om wat anderen doen en wat anderen vinden dan vice versa.quote:Waarom draag jij vaak een hoofddoek?
Na een korte stilte: „Ook omdat ik moslim ben. Maar moslims denken hier verschillend over. Er zijn ook veel vrouwen die hun gezicht helemaal bedekken. Een hoofddoek is dan weer echt iets anders dan dat. Ik vind eigenlijk zo’n doek gewoon leuk. Dit is een doek om mijn hoofd, eigenlijk geen hoofddoek.”
Gezien de hoeveelheid trainingskilometers die je moet maken voor een marathon, gezien het feit dat de hoogtestages allemaal in Kenya plaatsvinden en ze in een Amerikaanse trainingsgroep zit zal ze veel in het buitenland zitten. Net als bijvoorbeeld de meeste Nederlandse zwemmers in het buitenland trainen (de bronzen Corbeau spreekt trouwens daadwerkelijk geen Nederlands). Niks mis mee. Hassan heeft een huis in Brabant en daar komt ze ook nog wel regelmatig.quote:Op maandag 12 augustus 2024 11:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar weet jij zo zeker dat ze zo ontzettend weinig in Nederland is dat ze de taal niet voldoende vaak spreekt? Of bevindt ze zich voornamelijk in een internationale omgeving waarin veel mensen geen of weinig Nederlands spreken?
Een internationale omgeving dus, onder andere in het buitenland.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gezien de hoeveelheid trainingskilometers die je moet maken voor een marathon, gezien het feit dat de hoogtestages allemaal in Kenya plaatsvinden en ze in een Amerikaanse trainingsgroep zit zal ze veel in het buitenland zitten. Net als bijvoorbeeld de meeste Nederlandse zwemmers in het buitenland trainen (de bronzen Corbeau spreekt trouwens daadwerkelijk geen Nederlands). Niks mis mee. Hassan heeft een huis in Brabant en daar komt ze ook nog wel regelmatig.
Ik heb Hassan ook wel prima Nederlands horen spreken, waarschijnlijk was ze toen een paar weken in Nederland. Tijdens trainingen spreekt ze gewoon Engels en dat schakelen is blijkbaar niet haar sterkste punt. En ze lijkt me niet het type dat de afgelopen 2 weken veel met de rest van de Nederlandse atletiekploeg is opgetrokken. In het Engels is Hassan trouwens wel veel leuker in de interviews, kan ze meer vertellen over tactiek e.d., maar dat komt omdat ze dat altijd in het Engels bespreekt.
Professionele sporters reizen zich een ongeluk voor zover ik weet.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een internationale omgeving dus, onder andere in het buitenland.
Ik heb werkelijk geen idee hoe en waar die trainingen gedaan worden. Ook niet van de andere sporters overigens. Maar ik kan me prima voorstellen dat veel in het buitenland plaatsvindt, om allerlei relevante redenen.
Ik vind het gewoon een heel leuk mens. Zoals ze ook reageerde toen ze in eerste instantie hoorde dat ze zilver ipv brons had ivm een diskwalificatie: wat jammer, ik hoop dat zij haar zilver niet kwijtraakt, ik ben blij met brons.
Dan ben je gewoon een sportief mens.
Dat mag als topsporter, behalve als je NL binnengekomen bent als vluchteling, niet goed genoeg NL spreekt, moslima bent en (soms) een hoofddoek draagt.quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:20 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Professionele sporters reizen zich een ongeluk voor zover ik weet.
Ik zie geen bezwaar met de punten die je opnoemt. Als zij een nederlands paspoort heeft is ze nederlandse.quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat mag als topsporter, behalve als je NL binnengekomen bent als vluchteling, niet goed genoeg NL spreekt, moslima bent en (soms) een hoofddoek draagt.
Sorry, ik vergat /s.quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik zie geen bezwaar met de punten die je opnoemt. Als zij een nederlands paspoort heeft is ze nederlandse.
Precies.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:42 schreef Gimmick het volgende:
Ik vind inderdaad juist Hassans pragmatische opvatting over de hoofddoek positief. Ik kan mij voorstellen dat ze voor jonge moslima's (en hun ouders) een nog grotere inspiratie is. Volgens mij is die groep sterk onder vertegenwoordigd in de (jeugd)sporten. Een jongedame met hoofddoekje op het podium met het Wilhelmus is dan toch een krachtig beeld.
Vertel eens, Miss... waarom hoeven mannen hun hoofd níet te bedekken?quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die heeft ze soms om. Ik heb haar er wel al vaker mee gezien. Wat is het probleem met die hoofddoek? Als het een petje was geweest was het wel goed? Of een hoed? Een zakdoek? Maar een hoofddoek is een probleem?
Wat mij betreft hoeft niemand zijn hoofd te bedekken. Hassan ook niet. Zij vindt het zelf soms wel fijn, soms niet. Wie ben ik om te bepalen dat zij het niet mag?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vertel eens, Miss... waarom hoeven mannen hun hoofd níet te bedekken?
Hoeft niet, dat bepaalt een eeuwenoud boek. Laten we dat vooral enorm stimuleren.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat mij betreft hoeft niemand zijn hoofd te bedekken. Hassan ook niet. Zij vindt het zelf soms wel fijn, soms niet. Wie ben ik om te bepalen dat zij het niet mag?
Als ik zie hoe Hassan daarmee omgaat, bepaalt ze dat zelf.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoeft niet, dat bepaalt een eeuwenoud boek.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ik zie hoe Hassan daarmee omgaat, bepaalt ze dat zelf.
Ik zie dit voorbeeld juist meer als een behoorlijk vrijzinnige uiting. Dat staat wmb ver af van die conservatieve variant die jij juist beschrijft (en ik ook net zo goed een hekel aan heb).quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies.
Laten we aartsconservatieve, middeleeuwse religeuze opvattingen vooral promoten, zeker onder kinderen.
Had mevrouw daar met een Statenbijbel gestaan, of een icoon van Maria, was de receptie waarschijnlijk wat koeler geweest.
Maar hee, én moslima, én een kleurtje, en 'progressief' Nederland, dat zich oh zo druk maakt over conservatieve opinies aangaande vrouwen en homo's zolang het die engerds van de SGP betreft, glibbert van de stoel om deze actie te bewieroken: wat moedig! Wat dapper! Wat een 'mooi' statement! Inclusie! Diversiteit!
Onze toekomstige dochters en homoseksuelen danken jullie voor jullie oneindige obsessie met het gezamenlijk fetisjeren van een aartsconservatieve religie zolang de belijders ervan vooral een kleurtje hebben.
Edit: 7 likes voor dat bericht ook nog... hilarisch. Blijf vooral met elkaar roepen dat het echt heel erg is, die 'conservatieve' groei in Europa.
Hoofdbedekking omdat je als vrouw geboren bent is nooit ook maar iets van verlichting.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:04 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik zie dit voorbeeld juist meer als een behoorlijk vrijzinnige uiting. Dat staat wmb ver af van die conservatieve variant die jij juist beschrijft (en ik ook net zo goed een hekel aan heb).
Het kan voor mensen in de hardcore hoek ook eeh inspiratie zijn hoe je ook met je religie om kunt gaan zonder er afstand van te doen. Enkele christelijke stromingen is dat ook gelukt via die weg.
'Omdat ze het zelf leuk vind, af en toe'quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoofdbedekking omdat je als vrouw geboren bent is nooit ook maar iets van verlichting.
waarom hoeven mannen hun hoofd niet te bedekken?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:12 schreef Gehenna het volgende:
[..]
'Omdat ze het zelf leuk vind, af en toe'
Klinkt wmb als verlichting en vrij luchtig
Ik kan als seculiere feminist wel willen dat ze 'm altijd af doet, want onderdrukkingssymbool en weet ik allemaal wat. Ze wil 'm zelf af en toe op hè, moet ze toch vooral lekker zelf weten toch, of ga jij haar vertellen wat ze wel en niet mag?![]()
Wat we m.i. zouden moeten bestrijden is de dwang die vaak gepaard gaat bij de hoefddoek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |