quote:Hélène Hendriks vult de komende weken het gat op dat de mannen van Vandaag Inside achterlaten in de programmering. In haar talkshow ontvangt ze wisselende gasten en bespreekt ze de sport en actualiteit van de dag.
Nu de mannen van Vandaag Inside aan een de vakantie zijn begonnen is het aan Hélène Hendriks het gat in de programmering op te vullen. De presentatrice start maandag met de vroege reeks van De Oranjezomer, waarin ze de actualiteit en sport van de dag bespreekt. Dit doet ze met wisselende gasten.
Hélène Hendriks
Hendriks had in de zomer van 2023 veel succes met het programma, ze haalde het zelfs tot de laatste drie programma's van de Gouden Televizier-Ring. Tegenover Shownieuws liet ze weten dat het succes te danken was aan de gasten en dat grote gebeurtenissen zoals de val van het kabinet ook meehielpen. Met het EK voetbal in aantocht zal ze daar veel aandacht aan besteden. Deze reeks loopt tot 13 juni, de dag daarna keert Vandaag Inside terug.
Wanneer is de Oranjezomer op televisie te zien?
De Oranjezomer is vanaf maandag 20 mei van maandag t/m vrijdag om 21:35 uur te zien op SBS6.
Hij gaat Max zijn tokkie gedrag duiden.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:57 schreef Boezeidekoe het volgende:
Wat doet die vent uit de reserij aan de bar?
Die gaat straks goedpraten dat Verstappen zich weer eens als een ordinaire tokkie heeft gedragen.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:57 schreef Boezeidekoe het volgende:
Reetkruipen want die Belg is de enige reden waarom die nog op tv is.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:57 schreef Boezeidekoe het volgende:
Zou hij homo zijnquote:Op maandag 22 juli 2024 21:59 schreef Keukendrol het volgende:
Victor Vlam is een beetje in zichzelf gaan geloven he
Van Gelder is ook een ouwe zak/PVVer geworden. Die Olcay kan ik steeds meer waarderen.quote:
Dit. Die Jack is niet meer serieus te nemen. Seniele meneer met z'n NOS verleden.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 11:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Van Gelder is ook een ouwe zak/PVVer geworden. Die Olcay kan ik steeds meer waarderen.
Er zijn meer van dit soort fossielen. Niet weg te branden.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 16:11 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Dit. Die Jack is niet meer serieus te nemen. Seniele meneer met z'n NOS verleden.
Inderdaad. En als ze teveel kritiek krijgen vragen ze gewoon een ban aan, een aanvraag die nog gehonoreerd wordt ook.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 16:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Er zijn meer van dit soort fossielen. Niet weg te branden.
Niks mis met Bontenbal. Rustig en beschaafd. Dat is tegenwoordig bijzonder in de politiek.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 21:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wat een gasten vandaag![]()
Dibbes en Bontebal
Er is alles mis met Bontebal, kijk maar naar zijn voorvaderen die wilden lid koningshuis vermoordenquote:Op dinsdag 23 juli 2024 21:54 schreef Martinello het volgende:
Niks mis met Bontenbal. Rustig en beschaafd. Dat is tegenwoordig bijzonder in de politiek.
Ik miste je al. Ik heb nog nooit een ban aangevraagd, een TR is zeldzaam, maar ik heb ook m'n grenzen. Fijn dat je weer terug bent. Ik geniet altijd van je zielige getrol.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:21 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Inderdaad. En als ze teveel kritiek krijgen vragen ze gewoon een ban aan, een aanvraag die nog gehonoreerd wordt ook.
TR?quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik miste je al. Ik heb nog nooit een ban aangevraagd, een TR is zeldzaam, maar ik heb ook m'n grenzen. Fijn dat je weer terug bent. Ik geniet altijd van je zielige getrol.
Uitstekend plan aangezien die schaamteloze profiteurs verder iedereen die tegen ze was uit de weg hebben geruimd en Nederland eeuwenlang hebben beperkt voor eigen gewin.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 22:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Er is alles mis met Bontebal, kijk maar naar zijn voorvaderen die wilden lid koningshuis vermoorden
Dit vind ik altijd wel een apart argument van de groep die (onder andere) tegen excuses voor slavernij is want 'ik heb er niks mee te maken'.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 22:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
Er is alles mis met Bontebal, kijk maar naar zijn voorvaderen die wilden lid koningshuis vermoorden
quote:Woensdagavond staat er weer een nieuwe uitzending van De Oranjezomer op het programma! Jack van Gelder zit de hele periode aan tafel bij Hélène Hendriks. Verder zijn ook Ben van der Burg, Fidan Ekiz, Noa Vahle en Henk Grol te gast. Daarnaast is er muziek van Davina Michelle.
Dit kijkt inderdaad prima weg. Smalltalk Inside.quote:Op woensdag 24 juli 2024 21:53 schreef StephanL het volgende:
Prima tafel en uitzending vandaag tot zover
Net zoals dat de NPO te rechts is. Ik kom altijd met bewijzen van het tegendeel. Dat wordt steeds weer weggewoven.quote:Op donderdag 25 juli 2024 22:29 schreef Epistaxiophobia het volgende:
kan nou werkelijk waar geen een van die nietsnutten aan tafel het opbrengen om Jack te vragen naar een voorbeeld van een onderwerp wat de NOS te gekleurd brengt
Het bagatelliseren van islamitisch geweld, maar Jack heeft geen zin in beveiliging dus dat zal niet worden uitgesproken aan tafel.quote:Op donderdag 25 juli 2024 22:29 schreef Epistaxiophobia het volgende:
kan nou werkelijk waar geen een van die nietsnutten aan tafel het opbrengen om Jack te vragen naar een voorbeeld van een onderwerp wat de NOS te gekleurd brengt
Toeslagenaffaire alleen bij rtl dat zegt genoegquote:Op donderdag 25 juli 2024 22:29 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Fijn om jou hier als vertegenwoordiger van het guurrechtse geluid te hebben.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Toeslagenaffaire alleen bij rtl dat zegt genoeg
Tuig is het bij de npo
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:37 schreef Martinello het volgende:
Fijn om jou hier als vertegenwoordiger van het guurrechtse geluid te hebben.
De Eerste Keer - Maxine & Franklin Brown, was voor mij wel écht een wegzapmomentquote:Op woensdag 31 juli 2024 04:42 schreef Tasmaniak het volgende:
Ik kijk later vanwege het tijdverschil, dus ik kan die vreselijke intro's altijd overslaan. Zou het de smaak van Hélène Hendriks zijn of de hand van Werentfriet? Of is het omdat John de Mol tegen muziek is ("wegzapmoment") en dit daar niet onder valt?
Ik heb even gekeken en het lijkt me een beetje een act voor een zaterdagavond op de camping. Wie zou dit uitkiezen? Ze zijn toch niet verplicht om elke keer met muziek te beginnen?quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:29 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
De Eerste Keer - Maxine & Franklin Brown, was voor mij wel écht een wegzapmoment
Past dus mooi bij een campingzenderquote:Op woensdag 31 juli 2024 12:35 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken en het lijkt me een beetje een act voor een zaterdagavond op de camping. Wie zou dit uitkiezen? Ze zijn toch niet verplicht om elke keer met muziek te beginnen?
Ja, weinig reiskosten misschienquote:Op woensdag 31 juli 2024 12:48 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Past dus mooi bij een campingzenderMaar geen idee, Franklin Brown komt uit Rotterdam. Misschien was dat de reden. Maar blijkbaar is er niemand bij de redactie die zegt, doe maar even niet dit nummer.
De wansmaak van Helene.quote:Op woensdag 31 juli 2024 04:42 schreef Tasmaniak het volgende:
Ik kijk later vanwege het tijdverschil, dus ik kan die vreselijke intro's altijd overslaan. Zou het de smaak van Hélène Hendriks zijn of de hand van Werentfriet? Of is het omdat John de Mol tegen muziek is ("wegzapmoment") en dit daar niet onder valt?
Die Rotterdammer aan de bar probeerde (tevergeefs) in de maat mee te klappen en Heleen van Royen zat aan tafel ook een beetje te boppen. Iedereen doet tegenwoordig alsof dit allemaal goede muziek is. Privé weten ze vast wel beter. Het is een soort politieke correctheid.quote:
Maakt niks uit.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:19 schreef RipCity het volgende:
Heb niet het gevoel dat het licht ooit aan is bij die 'Jip'.
Accent is ook niet zo best.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:19 schreef RipCity het volgende:
Heb niet het gevoel dat het licht ooit aan is bij die 'Jip'.
Mooi geschreven weer. Ook moslim, katholiek en jood aan tafel. En dat domme blondje dan.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:41 schreef PowerLoungen het volgende:
Dom blondje , salafist , homo en cheque aan 1 tafel .
Bravo Sjon.
Linkse mensen zijn vaak irritante drammers die hun gelijk willen hebben. Kijkers van dergelijke programma's trekken dat niet. Linkse mensen zijn dus slecht voor de (reclame-)business.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 01:26 schreef Tasmaniak het volgende:
Nou is er sprake van om de saaie Jack van Gelder te vervangen door Valentijn Driessen. Is er een wet die zegt dat iedereen bij SBS6 uitgesproken rechts moet zijn? Is dat omdat de Grote Roerganger rechts is? Of is het omdat de meeste Bekende Nederlanders nou eenmaal uit de categorie "Hoe rijker, hoe VVD'er" komen?
De ergste politieke drammer die ik van tv ken, is Johan Derksen en die is uiterst rechts.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:49 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Linkse mensen zijn vaak irritante drammers die hun gelijk willen hebben. Kijkers van dergelijke programma's trekken dat niet. Linkse mensen zijn dus slecht voor de (reclame-)business.
Er is nergens sprake van, dit is opinie.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 01:26 schreef Tasmaniak het volgende:
Nou is er sprake van om de saaie Jack van Gelder te vervangen door Valentijn Driessen. Is er een wet die zegt dat iedereen bij SBS6 uitgesproken rechts moet zijn? Is dat omdat de Grote Roerganger rechts is? Of is het omdat de meeste Bekende Nederlanders nou eenmaal uit de categorie "Hoe rijker, hoe VVD'er" komen?
Oldje .com met Helenequote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:40 schreef Regilio_ het volgende:
Hélène gaat direct na de uitzending door naar Fun4two zo te zien.
Ja, hij zwetst maar een eind. Hij zei op een gegeven moment dat Amerika een verbindende president nodig heeft. En dat we in Nederland ook behoefte hebben aan meer verbinding. En dan stemt hij PVV. Voer die man met zachte hand af.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 09:21 schreef tong80 het volgende:
Klein stukje met van Gelder gezien. Die man zegt minutenlang niks als-ie aan het woord is. Trekt een interessant gezegd en doet heel gewichtig over niks. En als het wel ergens over gaat trapt ie open deuren. Over de stakende politie was lachen. Van te weinig gevangenisbewaarders en een aanstaande catastrofe tot falend links en meer complete onzin. Z'n ernstige blik alsof de wereld gaat vergaan is pure Koot en Bie.
Past niet bij rechts-extremistische gasten.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:33 schreef GwaiLow het volgende:
Niet te geloven dat ze het gisteren niet over Sifan Hassan gehad hebben.
Dit programma is bijna even triest als VI. Elke kans om een populistische deur in te trappen met een klinkende oneliner wordt door Sjek met verve benut. Hij doet om de haverklap on-onderbouwde uitspraken waar hij na de geringste tegenspraak of tegenduiding (van iemand anders) een dag erna op terugkomt.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 09:21 schreef tong80 het volgende:
Klein stukje met van Gelder gezien. Die man zegt minutenlang niks als-ie aan het woord is. Trekt een interessant gezegd en doet heel gewichtig over niks. En als het wel ergens over gaat trapt ie open deuren. Over de stakende politie was lachen. Van te weinig gevangenisbewaarders en een aanstaande catastrofe tot falend links en meer complete onzin. Z'n ernstige blik alsof de wereld gaat vergaan is pure Koot en Bie.
Alles in dit filmpje is gruwelijk.quote:
Ja, sommige van die campingzangers worden miljonair en rijden rond in de patserigste auto's die ze kunnen vinden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:48 schreef Eightyone het volgende:
Soms gaan artiesten eindeloos door, terwijl het genant wordt.
Maar het verdient vast uitstekend.
Het lijkt me steeds erger te worden. Soort slechte vijf uurs show. En dan ook nog vreselijk Nederlands gekwijl.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:00 schreef Abrikozentaart het volgende:
Kijkt er nog iemand naar deze bagger
Ja, die muziek... Het lijkt me niet handig om uitgerekend met het slechtste onderdeel van je programma te beginnen. Je jaagt mensen weg voordat het programma goed en wel begonnen is.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 08:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het lijkt me steeds erger te worden. Soort slechte vijf uurs show. En dan ook nog vreselijk Nederlands gekwijl.
Was de laatste uitzending toch gisteren?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:00 schreef Abrikozentaart het volgende:
Kijkt er nog iemand naar deze bagger
Ja.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 17:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Was de laatste uitzending toch gisteren?
Het was diep treurig.quote:
Bijnaam de slangquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 16:45 schreef casita het volgende:
Heleen begrijpt niet dat Gordon het pestgedrag vind als ze steeds het huilfimpje uitzend.
Ik vind Heleen gewoon een pleurismokkel constant andere belachelijk maken, heeft ze van Wilfred geleerd.
quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 17:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Was de laatste uitzending toch gisteren?
quote:SBS 6 ·
Straks ·
21:33 - 22:34
De vorige reeks van De Oranjezondag met Hélène Hendriks trok goede kijkcijfers en dus besloot de zenderleiding al snel dat er een nieuwe reeks kon komen. Die gaat vanavond van start en loopt sowieso door tot november.
Oh, de Oranjezondag.. dacht ook al, ze gaan die 2 talkshows toch niet na elkaar uitzenden, dan moeten al die gasten 2x achter elkaar aanschuivenquote:
okquote:Op maandag 26 mei 2025 22:01 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Dan kan je deze hele week overslaan.
Zo'n dooie als Viggo aan tafel helpt ook niet echt mee voor de sfeer.quote:Op maandag 26 mei 2025 22:12 schreef RipCity het volgende:
Dat filmpje van Johnny op safari was al zo slecht,
Nep en niet grappig.. hij heeft ‘t gewoon niet.
De sfeer zit er niet in, het loopt stroef.. laat zien dat heleentje nog zo slecht niet is.
Ze gaan bij SBS Leonie ter Braak nog missen, die alleen invalbeurten en b (of c-)-tv kreeg en toen maar vertrok (en bij RTL nu hetzelfde probleem heeft).quote:Op maandag 26 mei 2025 22:12 schreef RipCity het volgende:
De sfeer zit er niet in, het loopt stroef.. laat zien dat heleentje nog zo slecht niet is.
Vond het zo slecht dat ik Wilfred al begon te missen.quote:Op maandag 26 mei 2025 22:14 schreef Houtenbeen het volgende:
Johnny kan het gewoon niet, benieuwd wanneer die vervangen wordt
Nou.... da's een beetje als naar G-voetbal gaan kijken en dan stellen dat Ledezma nog niet zo'n slechte back is voor PSV.quote:Op maandag 26 mei 2025 22:12 schreef RipCity het volgende:
Op deze manier gaat het programma wel snel vallen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 12:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Aanvankelijk zou Hendriks het programma de eerste acht weken presenteren, waarna Johnny de Mol het stokje vier weken zou overnemen.
Dat scenario is nu volledig van tafel, melden bronnen rond Talpa. Johnny de Mol zal waarschijnlijk de hele zomer invallen. Volgens Den Aantrekker zal Hendriks dat met pijn in het hart aanzien. "Het is echt háár programma. Zij heeft het grootgemaakt. Hoewel haar gezondheid voorop staat, verwacht ik dat ze tandenknarsend voor de televisie zit. Johnny is een vakman, maar het is geen Hélène."
https://www.voetbalprimeu(...)-de-oranjezomer.html
Dat hoeven we dus niet te kijken
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 13:14 schreef LordofLeaves het volgende:
Op deze manier gaat het programma wel snel vallen.
Mooi achter de hand laten.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 13:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]Ho ho we hebben nog Sophie Hilbrand achter de hand
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 13:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ik hoor net dat ze te druk is met nieuw programma
Bar slecht
Jawel hoor, ze vreet van jou belasting geldquote:
Nu mag ik haar al helemaal niet meer.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 13:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Jawel hoor, ze vreet van jou belasting geld![]()
Sophie Hilbrand behoudt topsalaris: ‘Ze gaat betaald op sabbatical!’
Sophie Hilbrand behoudt haar topsalaris bij BnnVara, ook nu ze vanwege dramatische kijkcijfers van de talkshow Bar Laat is gehaald. “Ik vermoed dat ze nu ook eerst een sabbatical gaat nemen.”
Als NPO-presentator hoef je niet per se te werken om toch een topsalaris te pakken: zelfs als je geen programma hebt, blijft je salaris gewoon in stand. Sophie Hilbrand is nu vanwege dramatische kijkcijfers van de talkshow Bar Laat gehaald en heeft voorlopig nog geen ander programma. Desondanks hoeft ze zich over haar financiën geen zorgen te maken.
246 duizend euro
Hoewel Sophie dus een wanprestatie heeft geleverd én op de reservebank gaat, blijft ze vermoedelijk het WNT-maximum van 246 duizend euro per jaar pakken. “Houdt Sophie haar salaris bij BNNVARA? Ja, dat denk ik wel”, zegt tv-autoriteit Tina Nijkamp in haar podcast Tina’s TV Update.
Zo werkt het nu eenmaal in Hilversum. “Het is niet zo omdat zij van die talkshow wordt afgehaald dat ze dan opeens haar salaris moet halveren. Ze werkte natuurlijk al niet fulltime. Ze deed het maar twee keer per week. Twee dagen per week werkte ze. Nou, de rest van de dagen moet ze een beetje het nieuws bijhouden, maar dat zal ze nu ook wel blijven doen.”
Op sabbatical
Voorlopig zal Sophie maandenlang niks doen voor haar salaris, verwacht Tina. “Wat ze gaat doen is de volgende vraag. Wat gaat Sophie doen? Ja, ik vermoed eerst dat zij een sabbatical ofzo gaat nemen van een paar maanden, en dat ze dan zich gaat storten op documentaires over het klimaat. Dat denk ik eigenlijk.”
“En dat die dan te zien zullen zijn op NPO Start of NPO 3. Ik denk dat zij dat gaat doen, dat ze zich heel erg met het klimaat gaat bezighouden. Dat is wel echt een van de grote thema’s in haar leven volgens mij. En ja, dat past op zich ook bij BNNVARA. Dus nou, ik denk dat ze dat gaat doen.”
https://www.mediacourant.(...)taald-op-sabbatical/
En dan durven ze massaal in de media te janken als er 10-20% bezuinigd moet worden…man man man. Dat hele NPO is echt een grote puinhoop waar het geld tegen de plinten klotst. Wat een ongelofelijke verspilling van belastinggeld. Ze hadden daar toen ze vorig jaar de kans hadden echt volledig de bezem door moeten halen, maar ja, Pietertje Omtzigt wilde niet…quote:Op dinsdag 27 mei 2025 13:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Jawel hoor, ze vreet van jou belasting geld![]()
Sophie Hilbrand behoudt topsalaris: ‘Ze gaat betaald op sabbatical!’
Sophie Hilbrand behoudt haar topsalaris bij BnnVara, ook nu ze vanwege dramatische kijkcijfers van de talkshow Bar Laat is gehaald. “Ik vermoed dat ze nu ook eerst een sabbatical gaat nemen.”
Als NPO-presentator hoef je niet per se te werken om toch een topsalaris te pakken: zelfs als je geen programma hebt, blijft je salaris gewoon in stand. Sophie Hilbrand is nu vanwege dramatische kijkcijfers van de talkshow Bar Laat gehaald en heeft voorlopig nog geen ander programma. Desondanks hoeft ze zich over haar financiën geen zorgen te maken.
246 duizend euro
Hoewel Sophie dus een wanprestatie heeft geleverd én op de reservebank gaat, blijft ze vermoedelijk het WNT-maximum van 246 duizend euro per jaar pakken. “Houdt Sophie haar salaris bij BNNVARA? Ja, dat denk ik wel”, zegt tv-autoriteit Tina Nijkamp in haar podcast Tina’s TV Update.
Zo werkt het nu eenmaal in Hilversum. “Het is niet zo omdat zij van die talkshow wordt afgehaald dat ze dan opeens haar salaris moet halveren. Ze werkte natuurlijk al niet fulltime. Ze deed het maar twee keer per week. Twee dagen per week werkte ze. Nou, de rest van de dagen moet ze een beetje het nieuws bijhouden, maar dat zal ze nu ook wel blijven doen.”
Op sabbatical
Voorlopig zal Sophie maandenlang niks doen voor haar salaris, verwacht Tina. “Wat ze gaat doen is de volgende vraag. Wat gaat Sophie doen? Ja, ik vermoed eerst dat zij een sabbatical ofzo gaat nemen van een paar maanden, en dat ze dan zich gaat storten op documentaires over het klimaat. Dat denk ik eigenlijk.”
“En dat die dan te zien zullen zijn op NPO Start of NPO 3. Ik denk dat zij dat gaat doen, dat ze zich heel erg met het klimaat gaat bezighouden. Dat is wel echt een van de grote thema’s in haar leven volgens mij. En ja, dat past op zich ook bij BNNVARA. Dus nou, ik denk dat ze dat gaat doen.”
https://www.mediacourant.(...)taald-op-sabbatical/
Ik zou het ook wel proberen als ik een armzalige Afghaan zou zijn. Maar wil niet zeggen dat Nederland dat allemaal maar ok moet vinden.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 15:31 schreef GezondRechts het volgende:
Gister even blijven hangen tijdens het zappen. Het was weer ordinair PVV bashen![]()
En wat is die Viggo Waas een ontzettende naïeve deugkneus met z’n ‘ik zou ook vluchten naar Nederland als ik in een arm land zou wonen’.
Flut programma.
Johnny is helemaal geen vakman.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 12:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Aanvankelijk zou Hendriks het programma de eerste acht weken presenteren, waarna Johnny de Mol het stokje vier weken zou overnemen.
Dat scenario is nu volledig van tafel, melden bronnen rond Talpa. Johnny de Mol zal waarschijnlijk de hele zomer invallen. Volgens Den Aantrekker zal Hendriks dat met pijn in het hart aanzien. "Het is echt háár programma. Zij heeft het grootgemaakt. Hoewel haar gezondheid voorop staat, verwacht ik dat ze tandenknarsend voor de televisie zit. Johnny is een vakman, maar het is geen Hélène."
https://www.voetbalprimeu(...)-de-oranjezomer.html
Dat hoeven we dus niet te kijken
Johnny kan niks. Compleet talentloos. Kansen genoeg gehad dankzij zijn achternaam, maar nergens laten zien iets te kunnen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:16 schreef GM78 het volgende:
Vond Johnny vroeger wel een spontane gast.
Ik mis een beetje de twinkeling in zijn ogen.
Zou die misschien wat met zichzelf in de knop liggen?
Eerst gezeik met zijn ex, en later het overlijden van zijn zus
Het lijkt mij een erg aardig mens die teveel druk krijgt door omgeving.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:16 schreef GM78 het volgende:
Vond Johnny vroeger wel een spontane gast.
Ik mis een beetje de twinkeling in zijn ogen.
Zou die misschien wat met zichzelf in de knop liggen?
Eerst gezeik met zijn ex, en later het overlijden van zijn zus
Hopelijk kijkt er helemaal niemand meer. En worden ze hard gestraft met hun domme keuzes. Ik kijk in elk geval niet.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 15:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kijkers De Oranjezomer missen Jack van Gelder: Johnny de Mol houdt hem weg van tafel
https://www.msn.com/nl-nl(...)an-tafel/ar-AA1Fyypn
Nou Johnny stop er maar mee
Bij gebrek aan gasten nodigen ze haar uit. Zal wel goedkoper tarief hanteren.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:40 schreef RipCity het volgende:
Wat heeft Roos schlikker ooit bereikt of gedaan dat ze telkens in deze shows opduikt? Heb haar nog nooit op een gewaagde uitspraak kunnen betrappen?
Maar het is wel iemand die gezellig mee lult.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:40 schreef RipCity het volgende:
Wat heeft Roos schlikker ooit bereikt of gedaan dat ze telkens in deze shows opduikt? Heb haar nog nooit op een gewaagde uitspraak kunnen betrappen?
Het is wel duidelijk aan wie Johnny de Mol zijn Oranjezomer-baantje te danken heeft’quote:
Wat voegt Jack van Gelder nou toe? Hij komt alleen met clichés en heeft af en toe een seniorenmoment, zoals toen hij begon te huilen omdat een paar Nederlandse voetballers volgens hem zo'n hecht vriendenteam waren. Je kunt daar nog beter een mooie, grote kamerplant neerzetten.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 15:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kijkers De Oranjezomer missen Jack van Gelder: Johnny de Mol houdt hem weg van tafel
https://www.msn.com/nl-nl(...)an-tafel/ar-AA1Fyypn
Nou Johnny stop er maar mee
Het moet toch kunnen dat Johnny de Mol Jack van Gelder niet als vaste sidekick wil hebben? En waarom haal je Johan Derksen erbij?quote:Op woensdag 28 mei 2025 04:27 schreef Eagles89 het volgende:
Ze nodigen precies ALLE mensen uit waar Derksen ooit van zei dat ze nooit meer aan tafel mochten komen bij VI. Zoals die Roos, die nadat Derksen weer eens iets te veel uit de bocht vloog meteen in elke talkshow verscheen om te vertellen dat ze VI had gecanceld en er nooit meer zou verschijnen.
Die Viggo Waas, die na een keertje bij VI te gast geweest te zijn, helemaal werd afgeserveerd. En toen later nog heel zielig terug begon te slaan naar VI als door een wesp gestoken. Jack van Gelder die helemaal werd opgehemeld door de VI tafel en met name door Derksen, en uitgerekend hij is nu persona non grata geworden aan de tafel van de zomer VI. En dan nog die Noa Vahle die niet meer bij VI durfde te komen omdat ze één keertje een beetje kritisch werd besproken aan tafel. Het is een vreselijke linkse talkshow geworden waar we al zoveel van hebben, met het incest Amsterdam de Mol kliekje van ons kent ons. Ik walg er nog meer van dan die grachtengordel shows als Bar Laat, want die pretenderen tenminste niks anders te zijn.
De komende dagen verwacht ik John van Lottum, de Braboneger, oud minister Kaag, Henny Huisman, Gordon, Arie Boomsma en Sophie Hilbrand als gasten aan tafel.
Ik hoop echt met heel mn lijf dat de kijkcijfers zullen instorten.
Soms komen er mensen op tv die niet heel erg rechts zijn. Ik zou daar toch maar aan proberen te wennen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:37 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Hopelijk kijkt er helemaal niemand meer. En worden ze hard gestraft met hun domme keuzes. Ik kijk in elk geval niet.
Ik mis die mensen nu al in de avonduren, nu de NPO de gehele zomer dagelijks een rechtse circlejerk uitzendt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:38 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Soms komen er mensen op tv die niet heel erg rechts zijn. Ik zou daar toch maar aan proberen te wennen.
Zeker, maar het is de combinatie. Én Derksen zn voorkeur Jack niet meer, én tegelijkertijd meerdere gasten uitnodigen waar Derksen van zei dat ze hem zo genaaid hadden dat ze nooit meer welkom waren. Dat is allemaal wel erg toevallig toch?quote:Op woensdag 28 mei 2025 04:37 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Het moet toch kunnen dat Johnny de Mol Jack van Gelder niet als vaste sidekick wil hebben? En waarom haal je Johan Derksen erbij?
Wie hebben hem dan genaaid? Alleen Roos Schlikker toch? Die wilde indertijd met de kaarsrel wel héél snel bewijzen dat ze deugde. Maar doe je dan ook geen boodschappen meer bij Albert Heyn?quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:00 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Zeker, maar het is de combinatie. Én Derksen zn voorkeur Jack niet meer, én tegelijkertijd meerdere gasten uitnodigen waar Derksen van zei dat ze hem zo genaaid hadden dat ze nooit meer welkom waren. Dat is allemaal wel erg toevallig toch?
Daar heeft ze helemaal gelijk in. Als Thomas zou presenteren dan wil ik er nog wel eens naar kijken. Maar bij een Hélène en Sjonnie begint alles al weer te jeuken en weet je precies wat je voorgeschoteld krijgt; neppe meuk.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:55 schreef RipCity het volgende:
Angela zegt het juist vandaag in haar column: Thomas van Groningen had dit programma moeten hosten.
De perfecte vervanger van Hélène zat gisteravond gewoon aan tafel, en nee, het is niet Johnny de Mol:
https://www.ad.nl/show/de(...)nny-de-mol~a5aabe9d/
https://www.ad.nl/show/de(...)nny-de-mol~a5aabe9d/quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:53 schreef prievieleezjuh het volgende:
Radio-lachzak en broer-van-Wytse Jelte v.d. Goot deed het best goed aan tafel, vond ik. Mag gerust nog eens aanschuiven wat mij betreft.
Je gelooft zelf toch niet dat dit echt zo is? Het is al tiental jaren een links feestje op vooral de NPO, die de talkshows en opinie jarenlang konden/kunnen beinvloeden. Zoiets als VI en Nieuws van de Dag op 6 is echt iets van de laatste jaren of zelfs maanden in het laatste geval. Maar ook Barend en v Dorp op RTL waren ook altijd flink links, en hoe ironisch vooral Frits Barend is uit die naiviteit de laatste tijd wel flink wakker geschud. Zou me niks verbazen als die inmiddels zeer rechts stemt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:38 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Soms komen er mensen op tv die niet heel erg rechts zijn. Ik zou daar toch maar aan proberen te wennen.
Whehe, die kruipt benauwd weg.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vanavond gasten:
Shima Kaes
Karim Achboun
Manager van the harbour club
Onderwerp:
De losse handjes van Johnny en hoe paps iedere getuige van vechtpartij in the harbourclub afkocht met 5000 euro
Dan heb je pas kijkcijfers
Dat van de NPO kan wel kloppen, ja. Die talkshows zie ik nooit. Maar ik bedoel dat jij steeds begint te klagen als er bij Talpa iemand te zien is die niet een stuk rechts van de VVD zit. Dan houd je een klein wereldje over. En Roos Schlikker had een probleem met Johan Derksen. Die zit niet in de Oranjezomer, dus waarom zou ze daar weg moeten blijven? Het is trouwens niet de eerste de beste keer.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:14 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Je gelooft zelf toch niet dat dit echt zo is? Het is al tiental jaren een links feestje op vooral de NPO, die de talkshows en opinie jarenlang konden/kunnen beinvloeden. Zoiets als VI en Nieuws van de Dag op 6 is echt iets van de laatste jaren of zelfs maanden in het laatste geval. Maar ook Barend en v Dorp op RTL waren ook altijd flink links, en hoe ironisch vooral Frits Barend is uit die naiviteit de laatste tijd wel flink wakker geschud. Zou me niks verbazen als die inmiddels zeer rechts stemt.
En betreft die Roos Schlikker, die wilde VI van de buis en zei er nooit meer aan te schuiven, dan is het best apart als ze er dan de eerste de beste keer als ze kan bij de spin off, wel aanwezig is toch?
Lolquote:Op woensdag 28 mei 2025 18:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vanavond gasten:
Shima Kaes
Karim Achboun
Manager van the harbour club
Onderwerp:
De losse handjes van Johnny en hoe paps iedere getuige van vechtpartij in the harbourclub afkocht met 5000 euro
Dan heb je pas kijkcijfers
Mwa jawel, er zijn best programma's die hij leuk kan maken. Vooral het programma met de kinderen met syndroom van down. Dat deed hij erg sterk.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Johnny kan niks. Compleet talentloos. Kansen genoeg gehad dankzij zijn achternaam, maar nergens laten zien iets te kunnen.
Het lijkt mijn geen naar mens. Er wordt nogal wat van je verwacht.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:43 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Mwa jawel, er zijn best programma's die hij leuk kan maken. Vooral het programma met de kinderen met syndroom van down. Dat deed hij erg sterk.
Ja, dat is echt iets voor hem.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:43 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Mwa jawel, er zijn best programma's die hij leuk kan maken. Vooral het programma met de kinderen met syndroom van down. Dat deed hij erg sterk.
Johnny is zeker geen naar mens. Alleen niet zo geschikt als gespreksleider van dit soort programma's. Helene is ietsje beter, maar door haar houding kijk ik inmiddels ook wel heen. Zijn allebei geen echte toppers. Genee zit toch wel op een heel ander niveau.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:57 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het lijkt mijn geen naar mens. Er wordt nogal wat van je verwacht.
Genee is gewoon wat slimmer.quote:Op woensdag 28 mei 2025 23:22 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Johnny is zeker geen naar mens. Alleen niet zo geschikt als gespreksleider van dit soort programma's. Helene is ietsje beter, maar door haar houding kijk ik inmiddels ook wel heen. Zijn allebei geen echte toppers. Genee zit toch wel op een heel ander niveau.
Ja iets als Over mijn Lijk zie ik 'm wel heel erg goed doen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:43 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ik zie haar als aardig. Groot gemaakt door VI wss. Geen bijzonderheid.quote:Op woensdag 28 mei 2025 23:22 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Johnny is zeker geen naar mens. Alleen niet zo geschikt als gespreksleider van dit soort programma's. Helene is ietsje beter, maar door haar houding kijk ik inmiddels ook wel heen. Zijn allebei geen echte toppers. Genee zit toch wel op een heel ander niveau.
Ze is een scholletje.quote:Op woensdag 28 mei 2025 23:25 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik zie haar als aardig. Groot gemaakt door VI wss. Geen bijzonderheid.
Okay. Ik kijk eerlijk gezegt ook niet naar dat programma.quote:Op donderdag 29 mei 2025 00:09 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
NeeIk bedoel dat ze heel goed weet wie ze moet paaien, pleasen en volgen.
Danny Blind.quote:
quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:59 schreef RipCity het volgende:
Wilfred Genee komt zingen vanavond dus nog minder…
De Gamma reclames waren met Van Waardenberg én Buijsman samen slimmerik.quote:Op donderdag 29 mei 2025 21:49 schreef WethouderHekking het volgende:
De Gamma reclames waren met Martin van Waardenberg Sander!
John Buijsman kennen we van Loenatik.
Ja sorry was ik even vergeten, dacht dat het met z,n kompaan Wilfried de Jong was.quote:Op donderdag 29 mei 2025 21:51 schreef Martinello het volgende:
[..]
De Gamma reclames waren met Van Waardenberg én Buijsman samen slimmerik.
Geeft niks 😁quote:Op donderdag 29 mei 2025 21:54 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Ja sorry was ik even vergeten, dacht dat het met z,n kompaan Wilfried de Jong was.
Is alweer lang geleden he.
Denk dat het wel gaat stijgen juist, want errug veel negatieve berichten in duh mediah over de knulligheden in het program. Ik word ook nieuwsgierig en de benieuwd nu, en gooi de buis nog ff anquote:Op donderdag 29 mei 2025 21:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kutmuziek
Sander de Kramer
Rutger
Nu moet het lukken om onder de 500.000 te zakken
Rutger kende ik voor de tv niet zo goed, maar die heeft eigenlijk niets te zeggen. Of komt op mij over of die niks zegt.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:01 schreef ISVV het volgende:
Rutger, altijd een goede reden om niet te kijken.
Er hebben inderdaad mensen voor minder naar de Pil van Drion gegrepen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:14 schreef prievieleezjuh het volgende:
Willen ze wel kijkers? Zingende Genee, ouwe dibbes, Rutger, Coronal, Migeila Krajicek…
Dan krijgt Thomas helemaal het 1001 dingen doekje effect en overkill. Officieel is hij politiek verslaggever maar hij presenteert en schuift echt overal aan de laatste tijd. Maar qua charisma en scherpte geen slecht idee.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 11:43 schreef Eightyone het volgende:
Er gaat weinig oprecht enthousiasme van Johnny uit. Dat helpt niet.
Mogelijke oplossing: Thomas van Groningen de boel laten overnemen. Dan maar even geen familie van de baas op het scherm.
Die zat naar de savanne te kijken.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 11:57 schreef Tasmaniak het volgende:
Ik loop een beetje achter vanwege uitgesteld kijken, maar zal Michaëlla Krajicek zich niet afgevraagd hebben waarom ze daar aan de bar zat?
2 pluspunten.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 11:57 schreef Tasmaniak het volgende:
Ik loop een beetje achter vanwege uitgesteld kijken, maar zal Michaëlla Krajicek zich niet afgevraagd hebben waarom ze daar aan de bar zat?
Persvoorlichter komt u er maar inquote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:08 schreef Lavenderr het volgende:
Ik heb best een beetje te doen met Johnny. Zoveel kritiek. Dat moet toch pijn doen al is het terecht.
https://www.soccernews.nl(...)-voor-johnny-de-mol/quote:Johnny de Mol erkende in Shownieuws al dat hij ‘ook intern kritiek heeft gekregen’. “Ik heb hier intern ook kritiek gekregen van mijn redacteuren, mijn eindredacteur, mijn regisseur, maar dat is allemaal opbouwend en dat is heel logisch. Daar luister ik naar.”
Wat zal hem dat jeuken?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
Oranjezomer-ellende compleet voor Johnny de Mol’
Vandaag Inside wordt in de zomer vervangen door De Oranjezomer, maar de eerste week van de nieuwe talkshow verliep erg moeizaam. Er is veel kritiek op met name de presentator, Johnny de Mol. Hij weet Hélène Hendriks niet te doen vergeten.
Kijkcijfers gaan na één week al richting een halvering![]()
![]()
Vrijdagavond keken er nog maar 551.000 mensen naar De Oranjezomer; zo’n 300.000 mensen minder dan op maandag naar aflevering één. “Dat is behoorlijk onder het niveau van de eerste reeks van Hélène vanuit Breda”, constateert Tina Nijkamp op haar eigen analysekanaal
“Er is geen Jack van Gelder (jammer), er zijn nu veel meer sportonderwerpen en -gasten (veel te veel), meer wokegasten (Viggo Waas), en vooral: weinig tot geen mediaonderwerpen. Geen tv-shows of BN’ers die worden besproken. Dat doen zowel VI als Hélène wel. Saaier dus.”
[..]
https://www.soccernews.nl(...)-voor-johnny-de-mol/
Daar is de prietpraat al![]()
Daar luister ik naar![]()
![]()
Nee, lul, de bedoeling is dat je er wat mee doet![]()
En niet luisteren is onbeschoft, dus bespaar me deze onzin
Het is opbouwend, ja Johnny kan ook niet slechter dus afbouwend kan gewoon niet, wijsneus
Zo zit hij er ook bijquote:
John gaat zijn zoon niet van het programma halen.. of de kijkcijfers moeten structureel flink lager zijn want dan kost het hem geld. Maar ik denk dat het probleem meer ligt in de VI life versie en dat dagelijks.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kijk jij zonder Hélène en Jack?
Ik wel
42%
Ik niet
58%
1471+ Votes
https://www.soccernews.nl(...)ws-over-oranjezomer/
Van 808.000 naar 550.000 in een weekquote:Op zaterdag 31 mei 2025 15:36 schreef IsItMeOrYou het volgende:
John gaat zijn zoon niet van het programma halen.. of de kijkcijfers moeten structureel flink lager zijn want dan kost het hem geld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |