Johan Derksen heeft hard uitgehaald naar De Oranjezomer. De Snor is allerminst onder de indruk van het programma en ziet het op allerlei vlakken fout gaan. Het programma heeft volgens Derksen te veel ‘C-gasten’ en daarnaast mist de talkshow een persoon als Jack van Gelder aan tafel.
Johan Derksen kraakt samenstelling tafel De Oranjezomer
De eerste week van De Oranjezomer zit erop en dat levert een hoop kritiek op van Derksen, die de samenstelling van de tafel maar helemaal niets vindt. “Het zijn geen B-gasten, maar C-gasten”, foetert het gezicht van Vandaag Inside in de podcast Groeten uit Grolloo. “We mogen Johnny allemaal – het is een ontzettend leuke jongen – maar dat komt er als presentator van een talkshow niet uit. Het wordt allemaal heel oppervlakkig.”
Een gast spande volgens Derksen de kroon. “Het ergste wat ik zag, was Heleen van Royen. Die heeft ook een paar keer bij Vandaag Inside gezeten. Voor een juffrouw van zestig jaar ziet ze er fantastisch uit – het zal een paar centen gekost hebben – maar ze heeft helemaal niets te melden. Op een gegeven moment zat ze bij Vandaag Inside het tennistoernooi van haar eigen tennisclubje te promoten, alsof het nieuws was. Toen heb ik tegen de eindredactie gezegd: ‘Dit kan niet meer hoor, deze juffrouw. Die voegt helemaal niks toe.”
Derksen vindt het dan ook belachelijk dat Van Royen nu toch weer bij De Oranjezomer zit. “Nu zit ze er wéér, want ze is ontzettend geil op tv-optredens. Ze begint een hele reclamecampagne omdat ze nu op zestigjarige leeftijd op een platform verschijnt met pikante foto’s. Ik vind het echt mensonterend en ik vind ook niet dat een commerciële omroep gratis reclame moet laten maken voor dat soort onzin. Ik snap de leiding van De Oranjezomer niet. De eindredactie is dezelfde als die bij ons. Zij weten dat Heleen van Royen niets te melden heeft. Toch wordt ze er weer neergezet.”
Blunder met Jack van Gelder
Derksen begrijpt er daarnaast niks van dat Jack van Gelder niet meer aan tafel zit bij De Oranjezomer. “Hoe is het mogelijk dat Jack van Gelder niet meer welkom is aan tafel? Je kunt een hekel hebben aan Jack, je kunt hem te rechts vinden, maar hij is wel een garantie voor discussie aan tafel. Hij is de man van de andere mening, en ook iemand die de mening van het volk vertegenwoordigt. Hij is dus heel belangrijk, maar nu mag uitgerekend Jack van Gelder niet meer aan tafel
https://www.soccernews.nl(...)uw-nooit-meer-op-tv/Johnny lees je dit ook?