Heb je daar een bron van? Want ik kom alleen maar tegen dat er bij sommigen een afhandel issue is?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:34 schreef AnneX het volgende:
Oh…en de wereld ligt plat begrijp ik.
Airlines grounded.
Ik lees alleen maar over hinder en vertragingen, geen annuleringen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:46 schreef fietsie het volgende:
Heb je daar een bron van? Want ik kom alleen maar tegen dat er bij sommigen een afhandel issue is?
Google maar eens op ‘KLM houdt toestellen aan de grond’.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:46 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Want ik kom alleen maar tegen dat er bij sommigen een afhandel issue is?
10 minuten geleden op msnbc.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:46 schreef fietsie het volgende:
[..]
En ik las net dat luchthaven Berlijn ook alles aan de grond houdt.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:55 schreef Lienekien het volgende:
Google maar eens op ‘KLM houdt toestellen aan de grond’.
Delta Arilines en United (of was het American) Airlines ookquote:Op vrijdag 19 juli 2024 12:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik las net dat luchthaven Berlijn ook alles aan de grond houdt.
Oh lekker!quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:21 schreef Tuindier het volgende:
Heerlijk gezwommen in het meertje hier in het dorp, iets van een km volgens de app. Het begon nu wat drukker te worden, dus op tijd weer weg.
Zwemmen in een meer is zo veel lekkerder dan in zee of zwembadquote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:21 schreef Tuindier het volgende:
Heerlijk gezwommen in het meertje hier in het dorp, iets van een km volgens de app. Het begon nu wat drukker te worden, dus op tijd weer weg.
Ik begreep dat KLM de meeste vluchten geannuleerd hadquote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik lees alleen maar over hinder en vertragingen, geen annuleringen.
Omdat ik ook wel eens alleen ben als ik daar zwem en het meer op stukken diep is, neem ik voor de veiligheid een opblaasbare zwemboei mee. Die zit aan een lijntje om mijn middel en drijft achter mij aan. Ik kan spullen die droog moeten blijven daarin meenemen, dus ik doe daar mijn sleutels en telefoon in, en gebruik dan Strava op mijn telefoon.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh lekker!
Ik neem vlg week ook een duik in een duinmeer.
Hoe meet jij dat zwemmen??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meh in Nederland zijn dat al gauw van die vieze modderige blauwalg broedplaatsen helaas.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zwemmen in een meer is zo veel lekkerder dan in zee of zwembad
Jep, als er graskarpers in zitten is dat snel zoquote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:29 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Meh in Nederland zijn dat al gauw van die vieze modderige blauwalg broedplaatsen helaas.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zij die het nu al 27 graden heeft in de woonkamer (koelste van het huis) kan zich niets bij deze situatie voorstellen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 16:24 schreef Myraela het volgende:
Jongens, wat is het heerlijk om een huis te hebben waar je binnen gewoon echt niet doorhebt dat het warm is buiten.
M'n moeder klaagt wel over koude voeten als ze hier is. Had ik nooit over nagedacht, maar het is de vloer die 'koelt' dus eigenlijk wel logisch. Maar ik vind het juist heerlijk.
Oef, da’s, nu al, best warm. Deze “zomer” is voor jullie vast fijn, binnenshuis.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 18:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zij die het nu al 27 graden heeft in de woonkamer (koelste van het huis) kan zich niets bij deze situatie voorstellen.
Ik zag het stukje net. Hij is vast niet de enige die gaat huilenquote:Op vrijdag 19 juli 2024 18:28 schreef borisz het volgende:
NOu Kaatje Arnhem wordt een soort Apeldoorn of Amersfoort
[ x ]
Waarschijnlijk ga ik ook huilenquote:Op vrijdag 19 juli 2024 18:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zag het stukje net. Hij is vast niet de enige die gaat huilen
Ik ben heel blij dat ik er al een tijdje woon.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 18:46 schreef Candaasje het volgende:
In huis is het, zeker beneden, fijn qua temperatuur. Maar buiten vind ik het vies plakkerig warm.@:Kaatje1 . Zou mij ook kunnen overkomen
Ik vind het erg sneu voor de grote fans. Maar voor sommigen van die fans is het zo erg dat ze niet weten hoe ze nu verder moeten. Dat gaat wel erg ver. Net zoals een fan van nec die naar zijn vriendin in zutphen wilde met de trein en dan langer reisde via den bosch en utrecht om maar niet door arnhem te moeten want de trein zal maar stranden ( ollega van een kennis)quote:Op vrijdag 19 juli 2024 18:45 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ga ik ook huilen![]()
Nee, grapje, zo erg is het nou ook weer niet.
Groetjes van degene die net lekker een potje heeft gejankt bij deel 1 van de docu Vuur van TeamNL
Binnen wel, maar buiten hou ik toch meer van zon.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 18:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oef, da’s, nu al, best warm. Deze “zomer” is voor jullie vast fijn, binnenshuis.
Tja veel voetbalsupporters zijn nou eenmaal een beetje kansloos. Is ook te zien aan de grote hoeveelheden politie elke speeldag.quote:Op [url=https://forum.fok.nl/topic/27 [quote]
[b]Op vrijdag 19 juli 2024 19:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik vind het erg sneu voor de grote fans. Maar voor sommigen van die fans is het zo erg dat ze niet weten hoe ze nu verder moeten. Dat gaat wel erg ver. Net zoals een fan van nec die naar zijn vriendin in zutphen wilde met de trein en dan langer reisde via den bosch en utrecht om maar niet door arnhem te moeten want de trein zal maar stranden ( ollega van een kennis)
Hier nu een oproep van de politie met 7 “heren” (en echt geen jonkies) die zich een tijdje geleden enorm hebben misdragenquote:Op vrijdag 19 juli 2024 19:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja veel voetbalsupporters zijn nou eenmaal een beetje kansloos. Is ook te zien aan de grote hoeveelheden politie elke speeldag.
Ik bedoel zeg hiermee niet dat iedereen op speciaal onderwijs niet deugt. Het kan juist helpen dat je erg goed terecht komtquote:Kwetsbare cliënten van zorgboerderij Aurora Borealis in Wedde werden onder het oog van alle instanties opgevangen door het jonge zorgbedrijf Zorg Pro. Het bedrijf is inmiddels failliet en getraumatiseerde cliënten moesten opnieuw verhuizen.
[...]
Schuldsanering
Een hoofdrol is weggelegd voor bestuurder Chanel van Dijk die samen met haar toenmalige partner Damian Tuik en Mayson Cijntje het zorgbedrijf oprichtte. Van Dijk vertelde volgens medewerkers dat zij de ex-partner was van de veroordeelde crimineel Klaas Otto.
Is dat weer een andere zorgboerderij dan waar de eigenaren net voor veroordeeld zijn?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:25 schreef derLudolf het volgende:
Waarom kan elke mongool een zorgboerderij beginnen? Die Damian had voorheen een scooterhandel die failliet is gegaan, dikke lapzwans is dat joh. M'n pa heeft hem in de klas gehad (speciaal onderwijs, gevalletje kan vrij weinig, wil niks)
[..]
Ja en door Menzis benaderd om zorg over te nemen daarvan.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is dat weer een andere zorgboerderij dan waar de eigenaren net voor veroordeeld zijn?
Geen sauna nodig vandaag neequote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
‘Twas… best warm voor een allang gepland dagje sauna![]()
Eerste sauna ging ik al heel snel uit, na een ochtend werken in warme huizen en meteen doorrijden had ik nog een tikje te weinig gekoeld. Gelukkig was er het 8 graden badMaar de rest van de (mid)dag lag het tempo ook lager dan normaal.
Wanneer stopt deze onzin eens?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 18:28 schreef borisz het volgende:
NOu Kaatje Arnhem wordt een soort Apeldoorn of Amersfoort
[ x ]
In beide plaatsen stopt geen IC Berlijn dus dat hebben ze al gemeenquote:
Amersfoort niet meer?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In beide plaatsen stopt geen IC Berlijn dus dat hebben ze al gemeen
Op dit moment nietquote:
Wel lekker, maar ook apart.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Geen sauna nodig vandaag neealsnog wel lekker wellness dagje gehad?
quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Inmiddels mn foto's van vorig weekend op laptop gezet en enige nabewerking gedaan. Ik ben er blij mee! Kleine fotodump hieronder. Foto's van mn beeldscherm, dus vandaar beetje rare gloed somsMooie foto’sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Haha, dat klinkt als heel erg jouw dingquote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wel lekker, maar ook apart.
Ik was hier nog nooit geweest en het was wel erg van de kristallen, chakras en energie stromen
Je kent mequote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:19 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha, dat klinkt als heel erg jouw ding![]()
Het is gelukkig off-season, dus geen last vanquote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:16 schreef AnneX het volgende:
@:flipsen heb jij touristen, die niet weg kunnen?
Heen of terug?
Ja, de meeste kosten die ik maak omdat de anwb het verprutst heeft zijn nu voor hun. En met de huurmotor hoeven we niet met het prachtige weer met een ford transit van 6x2x2 meter door de bergen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:12 schreef AnneX het volgende:
Dat klinkt pietsie beter LHO.?!
Heb je onderhandeld met de anwb? 😎
Vanavond met oudste zwager pannenkoek ( ikke) gegeten. Met spek, appel en een berg gember.
Nu bedenk ik mij, dat ik de volgende x extra gember kan vragen🙃
Twee bergjes gember!
Daarna al weer een bol Citroën 😂autocorrectie. ijs en bol pure chocola. Toen naar huis gerold.
Inmiddels mn foto's van vorig weekend op laptop gezet en enige nabewerking gedaan. Ik ben er blij mee! Kleine fotodump hieronder. Foto's van mn beeldscherm, dus vandaar beetje rare gloed somsPrachtig!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yup hebben op de livestream gekeken en hadden stereo/echo van buiten omdat we er zo dichtbij wonenquote:
Ik nu ook. Elin wilde eten dus om van dat gezeur af te zijn dat gegeven en nu nog wat doezelen en luisteren naar de vogelgeluidenquote:Op zaterdag 20 juli 2024 06:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh jongens het is zo heerlijk fris buiten nu!
Ik werd om 5u wakker en heb overal alles open gezet en lig nu voor open raam onder mn laken. Zo fijn, even het huis afkoelen voordat straks weer stikheet wordt!
Heb je het vuurwerk nog gezien?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 23:15 schreef Blues het volgende:
Uur geleden bij het honkbalveld:
[ link | afbeelding ]
Ik vind jouw balkon toch altijd zo leukquote:Op vrijdag 19 juli 2024 23:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Avondje balkon
Wie is de mol kijken
[ afbeelding ]
En toen het donker werd gingen de lampjes aan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Succes!quote:Op zaterdag 20 juli 2024 07:40 schreef borisz het volgende:
In de trein. Duidelijk minder bewolking dan gisteren. Maar goed 20km is te doen. Genoeg water mee 🙃
Yep helaas... Japan is een sterk team trouwens.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 08:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heb je het vuurwerk nog gezien?
Er ging behoorlijk wat de lucht in tijdens de prijsuitreiking.
Ik heb er gisteren een behoorlijk verbrand hoofd opgelopen.
Maar het was leuk, ondanks dat het NL team de dag er voor de boel verprutst had en dus kunnen fluiten naar hun vorig jaar verloren A-status. Daardoor krijgen ze geen/minder geld vanuit NOC/NSF.
[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 20-07-2024 11:52:16 ]
quote:Op zaterdag 20 juli 2024 11:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik vroeg mij, opweg naar de huur motor, af waarom (bus)halte/stop parada is en een parade juist niet stopt maar doorgaat.
Zowel het Franse Parade en het Spaanse parada zijn afgeleid uit het Latijnse paro - voorbereiden.
Zometeen tijdelijk voorzien van een Kymco Dink 300cc
quote:Op zaterdag 20 juli 2024 11:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
(en met dank aan adhd nu 'ja een olifant loopt door' in mijn hoofd #parade)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgende keer gaan we dus maar weer naar het kleinere gebied aan de andere kant van het dorp.
Straks werken. En dan morgen de nachten in. Nog even flink zin maken.
Warme huizen kan ik aan. Warme badkamers met zo’n lekkere douchestraal… die niet.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 12:29 schreef Blues het volgende:
De huizen waar je komt zullen ook warm zijn Cat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op zaterdag 20 juli 2024 13:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Warme huizen kan ik aan. Warme badkamers met zo’n lekkere douchestraal… die niet.
En in de avond is er geen douchen
Oei oei oei Cat. Op alles.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraagje: hoeveel planners werken er?
Dit vond ik prachtig in Turkije aan de balkons hangen.![]()
Als je het slaan/breken van de knuppels hoort, dan is dat wel heel dichtbij.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 11:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Yep helaas... Japan is een sterk team trouwens.
En zeker hebben we het vuurwerk gezien. Vanaf onze tuin/balkon, we wonen er echt vlak achter, horen ook altijd het slaan en ook als er weer een knuppel doormidden gaat.
Er ging voor behoorlijk wat geld de lucht in..
Tsja, ik begrijp de hinder wel, maar een schadevergoeding claimen…quote:Overigens was Wouter de buurboer niet blij met t vuurwerk ivm zijn pensionpaarden.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)m-niet-iedereen-blij
Even vragen of iemand met auto die beschikbaar wil stellen? In de auto in de zon drogen ze supersnel.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 12:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Stom, vergeten wat meer tomaten te kopen, nu maar de weinige die ik heb in de zon zetten voor zongedroogde tomaten.
Stuk of vier.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 13:08 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oei oei oei Cat. Op alles.
Vraagje: hoeveel planners werken er?
Dit vond ik prachtig in Turkije aan de balkons hangen.
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Ja dat lukt wel… alles met veel beleid zonder kracht of duwen of trekken of zwaar, overal over nadenken.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 12:45 schreef AnneX het volgende:
@:Blues kan golfer wèl selluf autorijden? Vaker spiegels gebruiken bijv.
dat vonden wij ook wel wat te…. Voor de paarden en andere dieren is het sowieso heel rot.. maar ja, het was stukken korter dan met oud en nieuw.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 13:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als je het slaan/breken van de knuppels hoort, dan is dat wel heel dichtbij.
Wonen jullie aan de andere kant van het spoor?
[..]
Tsja, ik begrijp de hinder wel, maar een schadevergoeding claimen…
quote:Op zaterdag 20 juli 2024 13:39 schreef borisz het volgende:
Fin!
Camino Brabant voltooid!
Nu Skumkoppe en Worstenbroodje. 🍺
quote:Op zaterdag 20 juli 2024 13:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Stuk of vier.Wat een onhandig systeem zo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buurtzorg die voor g kwam hebben het nu in eigen hand. Doen alles zelf, zal niet altijd handig zijn.
Dat is inderdaad wel heel dichtbij.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 13:51 schreef Blues het volgende:
Ja
[..]
dat vonden wij ook wel wat te…. Voor de paarden en andere dieren is het sowieso heel rot.. maar ja, het was stukken korter dan met oud en nieuw.
Wij wonen idd andere kant spoor.
Als je het veen en duinpad op zoekt in Bdaal zit je t/o honkbalveld, in het verlengde staat onze wijk.
Je kan onder het spoor door vanaf Bdaal station, loop je zo naar honkbal toe.
Hooi op de vloer. Zo zo, doe maar duur.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 11:37 schreef Blues het volgende:
Overigens was Wouter de buurboer niet blij met t vuurwerk ivm zijn pensionpaarden.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)m-niet-iedereen-blij
Altijd, ook op gewone wedstrijddagen. En met mijn wandelrondjes.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 14:03 schreef MadMaster het volgende:
Dat is inderdaad wel heel dichtbij.
Dan hebben jullie afgelopen week waarschijnlijk ook kunnen 'genieten' van de muziek en het gejuich tijdens de Honkbalweek…
Tijdens reguliere wedstrijden vind ik het vaak erg rustig in het stadion...quote:Op zaterdag 20 juli 2024 14:14 schreef Blues het volgende:
[..]
Altijd, ook op gewone wedstrijddagen. En met mijn wandelrondjes.
Toen mn zonen nog jonger waren en kwamen logeren gingen ze ook regelmatig een wedstrijd kijken daar. Zelf honkbalden ze allebei bij de Domstad Dodgers in Utrecht.
Vooral de jongste was een goeie pitcher en 1 e honkman en linkshandig en heeft jaren gespeeld.
Ik heb gisteren 2 keer 'De Vlieger' gehoord, ik heb geen vlieger gezien...quote:Gisteren die gasten met die vlieger die niet wilde vliegen gezien ?
De maaimachine “gaat een beest” hoor ik net.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 14:02 schreef derLudolf het volgende:
@:AnneX Husqvarna maakt tuinmachines, crossmotoren en inderdaad ook naaimachines.
het staat hier ook in de tuinen van buren hier en daar.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 13:28 schreef sigme het volgende:
@:annex verbena is ijzerhart, je ziet ze tegenwoordig best veel in tuinen. In Zwitserland en Frankrijk ook altijd massaal te koop voor thee, gewone theezakjes in de supermarkt. Ik vind het flauwtjes.
Ik kan je nog wel een aircomannetje aanbevelenquote:Op vrijdag 19 juli 2024 18:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zij die het nu al 27 graden heeft in de woonkamer (koelste van het huis) kan zich niets bij deze situatie voorstellen.
quote:Op zaterdag 20 juli 2024 12:16 schreef Candaasje het volgende:
Glazenwassers kennen wel echt hun eigen buurten en een ander vragen is daardoor wel vaak een probleem![]()
Ik had net mijn primeur, ik gooide er een ‘hij doet niks hoor’ uit![]()
(Iets met een hardloper die in het losloopgebied vond dat ie strak langs mijn hond moest en hem afsnauwde. Had dan even gezegd dat je het spannend vindt of wil passeren, nu had ik niet eens de tijd om hem bij me te roepen. Nu draafde hij rustig wel even drie passen mee ja.)
Verder wel prima rondje gelopen. Kwam alleen via een andere ‘uitgang’ het bos uit, en zag toen dit bordje. Oeps. (Dus is dit niet landgoed den Treek nabij Leusden)BenaderdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgende keer gaan we dus maar weer naar het kleinere gebied aan de andere kant van het dorp.
Straks werken. En dan morgen de nachten in. Nog even flink zin maken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
quote:Op zaterdag 20 juli 2024 14:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hooi op de vloer. Zo zo, doe maar duur.
Dat ook al? Je bent wel van alle markten thuisquote:Op zaterdag 20 juli 2024 14:53 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik kan je nog wel een aircomannetje aanbevelen
Ik zal Wouter ff vragen hoe het ging!quote:Op zaterdag 20 juli 2024 15:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik denk overigens dat de paarden, als ze maar genoeg ruimte hebben, buiten beter af zijn. Binnen is die paniek er ook, alleen kunnen ze geen kant op.
Oh ja, ik ben ook wel heel gelukkig met de enorme zonwering aan de achtergevel. Terras en achterpui altijd in de schaduw en geen gordijnen dicht hoeven doenquote:Op zaterdag 20 juli 2024 15:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat ook al? Je bent wel van alle markten thuis![]()
Doe maar, hou ik die in mijn achterzak.
Je zou het ook niet zeggen he, dat ~20m² glas zonder zonwering je huis wat doet opwarmen ¯\_(ツ)_/¯
Even niet voor nu alleen, we gaan al bijna 20k stukslaan voor andere shit in onze tochtige hut. Al zal die daarna vast een stuk minder tochtig zijn.
Als de buitenbak verlicht is wel/ Dan zien ze de omheining. Zo niet gaan ze er dwars door heen.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 15:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik denk overigens dat de paarden, als ze maar genoeg ruimte hebben, buiten beter af zijn. Binnen is die paniek er ook, alleen kunnen ze geen kant op.
Wij hebben een mobiele airco in de werkkamer, daar werkt het Best goed, zo lang je hem maar op tijd aanzet. Dus niet pas als het al te warm is.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 17:04 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik hoopte dat mobiele airco icm een houten plaat voor mijn raam ter afdichting ook enigszins in de buurt zou komen, maar helaas. Hij wordt maandag weer opgehaald. Zolang hij aan stond, kwam er heus heerlijk koele lucht uit, maar de afvoerslang van lucht werd ook warm, dus bij elkaar werd de kamer zelf niet superveel koeler. En zodra uit was het met halfuur weer net zo warm als ervoor en hij maakte teveel herrie om aan te laten staan tijdens slapen.
Ooit als ik een koophuis heb, wil ik een echte airco
Maar het is hierbinnen gelukkig nog niet zo warm als bij Vanyel. Dus ik mag niet al teveel klagen, het is nog wel te doen zo.
Das ook zielig voor je. En het móet áf voor de mannen komen bouwen.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 18:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, thuis. Vanmiddag was het echt te warm om te tuinieren dus we zijn de hort op gegaan. We hebben een toffe tuintafel gezien die zeker een optie voor onder de overkapping is.
Ook zijn we bij een grote barbecuewinkel geweest om te kijken naar onze volgende bbq. De keuze werd er alleen juist moeilijker op![]()
Nu moet ik zin maken om te verven. Ik vind dat wel een beetje zielig voor mezelf eigenlijk
quote:Op zaterdag 20 juli 2024 18:15 schreef AnneX het volgende:
[..]
Das ook zielig voor je. En het móet áf voor de mannen komen bouwen.
Kunnen jullie ook ieder de helft doen. Vele handen enzo…😉
En wij zijn trots als jij/jullie deze klus ook weer hebben geklaard.
Goed dat ik net even lurk. Heeft u een linkje hiervan? Klinkt fantastischquote:Op zaterdag 20 juli 2024 16:08 schreef gcjoel het volgende:
Vandaag een buitendouche gescoord met geweldige nevel stand![]()
Al een paar keer heerlijk geneveld vandaag.Zo verkoelend om onder te staan en niet meteen zo ijskoud als een gewone waterstraal.
Yay (jullie stoelen jullie beslissen).quote:Op zaterdag 20 juli 2024 18:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen met verstand van inrichting, is het bij een ronde tafel buiten een yay of een nay om 3x2 verschillende stoelen te zetten?
Yayquote:Op zaterdag 20 juli 2024 18:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen met verstand van inrichting, is het bij een ronde tafel buiten een yay of een nay om 3x2 verschillende stoelen te zetten?
Inmiddels mn foto's van vorig weekend op laptop gezet en enige nabewerking gedaan. Ik ben er blij mee! Kleine fotodump hieronder. Foto's van mn beeldscherm, dus vandaar beetje rare gloed somsNummer 3 is leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel iets donker, maar dat kan ook komen door de foto van het scherm.
*Zoekt naar een uitleg foto's uploaden op seniorweb*
Kranplätze müssen verdichtet sein
Haha foto's uploaden was gelukt, anders had je deze ook niet kunnen zien hequote:Op zaterdag 20 juli 2024 18:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nummer 3 is leukWel iets donker, maar dat kan ook komen door de foto van het scherm.
*Zoekt naar een uitleg foto's uploaden op seniorweb*
Jup, maar op de computer is dat uploaden weer helemaal anders natuurlijk. Zelfbeheersing dat je op de pc niet fokt?quote:Op zaterdag 20 juli 2024 19:08 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha foto's uploaden was gelukt, anders had je deze ook niet kunnen zien hezit alleen op mobiel op fok en foto's had ik op de laptop. Hij is inderdaad tikje donkerder dan ik zou willen, maar bij compenseren belichting worden de lichtere delen voorin overbelicht en als ik de hooglichten/witte tinten dan weer wat afzwak dan vind ik hem weer net wat te vlak worden qua contrast. Dus vandaar toch zo gelaten. Al is 'ie denk ik net ietsjes lichter ook wel op de 'echte' foto nu.
Nee, ik zit eigenlijk nooit op de laptop buiten werk. Alleen voor foto's bewerken eigenlijk.. verder altijd mobiel.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 19:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup, maar op de computer is dat uploaden weer helemaal anders natuurlijk. Zelfbeheersing dat je op de pc niet fokt?
Ik schiet digitaal eigenlijk altijd jpg, pesthekel aan meewerken.
We hangen morgen het schaduwdoek onder de overkapping, dan hebben we ook de achterpui meer in de schaduwquote:Op zaterdag 20 juli 2024 16:28 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh ja, ik ben ook wel heel gelukkig met de enorme zonwering aan de achtergevel. Terras en achterpui altijd in de schaduw en geen gordijnen dicht hoeven doen![]()
quote:Prima ervaring met de Klimaatregelaars. Reken op 2000 euro per unit (combi binnen/buiten) (andere offertes kwamen op een vergelijkbare prijs uit).
Lekkere aderlating hè, zo'n hut.
Heb je nog andere opties? nu je kredietwaardigheid bekend is?quote:Op zaterdag 20 juli 2024 18:50 schreef derLudolf het volgende:
In het huis wat ik hoogstwaarschijnlijk ga kopen zit redelijk oude gasketel. Misschien dat ik wel voor airco's ga daar kun je immers ook mee verwarmen.
In de 12 jaar dat wij ons paard hadden heeft 'ie het prima gered 24/7 buiten. Wel een degelijk hek als omheining (drie dikke buizen boven elkaar met stroomdraad er in geïntegreerd) en geen draad. Stabiele kudde van een paard of twintig helpt ook, dan is de neiging van vluchten al een stuk minder dan wanneer je drie paarden op een postzegeltje parkeert.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 17:40 schreef z80 het volgende:
[..]
Als de buitenbak verlicht is wel/ Dan zien ze de omheining. Zo niet gaan ze er dwars door heen.
Maar hooi voor 1 nachtje? Dan heb je wel luxe paarden.
27.3quote:Op zaterdag 20 juli 2024 17:04 schreef vlindertje89 het volgende:
Maar het is hierbinnen gelukkig nog niet zo warm als bij Vanyel. Dus ik mag niet al teveel klagen, het is nog wel te doen zo.
Het gaat er om of de dieren de omheining kunnen zien. Drie balken boven elkaar is zichtbaar. Gaas met schrikdraad niet. En het hangt ook van de dieren af of deze herrie gewend zijn. Een dier dat altijd al een wat lawaaierige omgeving staat met af en toe een knal zal er weinig om geven. Dieren die stilte gewend zijn zullen bij een paar knallen door het lint gaan.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 19:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In de 12 jaar dat wij ons paard hadden heeft 'ie het prima gered 24/7 buiten. Wel een degelijk hek als omheining (drie dikke buizen boven elkaar met stroomdraad er in geïntegreerd) en geen draad. Stabiele kudde van een paard of twintig helpt ook, dan is de neiging van vluchten al een stuk minder dan wanneer je drie paarden op een postzegeltje parkeert.
Jij had toch ook die buitendoeken / sunscreens voor het raam?quote:Op zaterdag 20 juli 2024 20:10 schreef Clubsoda het volgende:
Ik hing vandaag een natte doek voor ons dakraam, wat nogal een warmtebrug is in een verder goed geïsoleerd dak. Nu is het een graad koeler dan gisteren, ondanks warmer en zonniger#grootmoederstips.
Mooi ook wanneer je je ogen weer open doetquote:Op zaterdag 20 juli 2024 20:08 schreef sigme het volgende:
Gasten zijn weer weg. Na drie dagen voor alle natjes en droogjes te hebben gezorgd (en tot 3u opblijven) heb ik vanmiddag maar een dut gedaan onder de walnootboom.
[ afbeelding ]
Die hebben we hier zelf geplant![]()
Middagdutten is niks voor mij maar ik was nu blijkbaar moe genoeg…
Van zijn site:quote:Alle paarden maar binnengezet. Er waren een paar druk. Dus als die waren gaan rennen dan had het heel anders af kunnen lopen
quote:In de zomerperiode (ca. half mei t/m ca. half oktober) staan de paarden dag en nacht in onze weilanden.
In de winterperiode staan de paarden van 08:30 uur tot 17:00 uur buiten.
Heerlijk daar te liggenquote:Op zaterdag 20 juli 2024 20:08 schreef sigme het volgende:
Gasten zijn weer weg. Na drie dagen voor alle natjes en droogjes te hebben gezorgd (en tot 3u opblijven) heb ik vanmiddag maar een dut gedaan onder de walnootboom.
[ afbeelding ]
Die hebben we hier zelf geplant![]()
Middagdutten is niks voor mij maar ik was nu blijkbaar moe genoeg…
Eentje. Topding ookquote:Op zaterdag 20 juli 2024 20:16 schreef AnneX het volgende:
[..]
Jij had toch ook die buitendoeken / sunscreens voor het raam?
En tóch wat flinke klappen en dikke druppels tot vieze vette bui recht naar beneden. Stomme weeronline met verwachtingen.
Ik. 9 ramen, 2 dakramen en 2 deuren. Gister pas opgehangen, scheelt weer enormquote:Op zaterdag 20 juli 2024 20:16 schreef AnneX het volgende:
[..]
Jij had toch ook die buitendoeken / sunscreens voor het raam?
Hier twee uurtjes geleden. Nogal wat bomen over de wegen zag ikquote:
Wat een verschil dan ondanks zo dichtbij! Hier alleen klein buitje, maar echt een kwartiertje ofzo, nu weer droog. Het rommelt wel, maar klinkt wel als ver weg.quote:
Bdaal ook.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 21:02 schreef borisz het volgende:
Ziet er naar uit dat Haarlem wordt overgeslagen.
Hier zitten de twee voor de dakramen nog in de doos.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 20:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik. 9 ramen, 2 dakramen en 2 deuren. Gister pas opgehangen, scheelt weer enorm
Ben jij thuis?quote:
De bassen, die het gedreun veroorzaken, leveren relatief weinig decibels op, dus op basis daarvan blijven ze vaak ruim binnen de eisen van de vergunning en kan je meestal geen bezwaar maken...quote:Op zaterdag 20 juli 2024 18:13 schreef AnneX het volgende:
Zo…het geluid is té erg. Hard!
Weet iemand of er een begrenzing van decibel zit op een vergunning?
Het lijkt wel of ze op het Museumplein staan.
Ze zijn aan het inregelen en in huis is het geluid boom boom boom al niet te harden. Ieder jaar is het harder.
Arme jonge mensen met tinnitus. Als ze het al niet hadden…
En op de sportschool lopen de zielepoten met koptelefoon op.
Ja. Met bakken uit de lucht.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 21:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ben jij thuis?
Hier was even donker en 2 tellen nat ofzo.
Ach, bezwaar maken niet zo zeer. Het jaarlijkse feestje is van harte gegund!quote:Op zaterdag 20 juli 2024 21:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De bassen, die het gedreun veroorzaken, leveren relatief weinig decibels op, dus op basis daarvan blijven ze vaak ruim binnen de eisen van de vergunning en kan je meestal geen bezwaar maken...
Argh wat klote joh. Burenoverlast is vreselijk.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 21:57 schreef Sarabi het volgende:
Hier is ook weer een feestje bij de buren.
Maandag toch maar eens contact opnemen met de woningbouw, ik geloof niet dat ze er echt iets aan kunnen doen maar dan voel ik mezelf in ieder geval ook iets minder machteloos.
Thanksquote:Op zaterdag 20 juli 2024 22:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Argh wat klote joh. Burenoverlast is vreselijk.
Soms helpt klagen wel, ik hoop dat het dat bij jullie uiteindelijk ook doet.
Hemelsbreed nog geen 2 km volgens mijquote:
Ja zeg…als ik lees hoe zorgvuldig jij bezig bent geweest om je set (?) voor te bereiden en samen te stellen…dit is rijp en rot door elkaar.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 21:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De bassen, die het gedreun veroorzaken, leveren relatief weinig decibels op, dus op basis daarvan blijven ze vaak ruim binnen de eisen van de vergunning en kan je meestal geen bezwaar maken...
Verzoeknummers mss?quote:Op zaterdag 20 juli 2024 22:32 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja zeg…als ik lees hoe zorgvuldig jij bezig bent geweest om je set (?) voor te bereiden en samen te stellen…dit is rijp en rot door elkaar.
Voor mij - in ieder geval - zit er geen lijn in. En er zitten “gouwe ouwe” tussen van voorgaande jaren. Het blèrt van Nederlands naar Sweet Caroline naar iets Spaans zo te horen. Oh en nu Abba.
Van alles wat, feestje. Van wat ik van MM heb gehoord - en dat is niet veel, meestal concludeerde ik na 10 seconden dat het me niet bekoren kan, sorry - zou ik niet vrolijk worden op een feestjequote:Op zaterdag 20 juli 2024 22:32 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja zeg…als ik lees hoe zorgvuldig jij bezig bent geweest om je set (?) voor te bereiden en samen te stellen…dit is rijp en rot door elkaar.
Voor mij - in ieder geval - zit er geen lijn in. En er zitten “gouwe ouwe” tussen van voorgaande jaren. Het blèrt van Nederlands naar Sweet Caroline naar iets Spaans zo te horen. Oh en nu Abba.
Dan wordt het wel aangekondigd.quote:
https://www.bol.com/nl/nl(...)oEAQYASABEgKotfD_BwEquote:Op zaterdag 20 juli 2024 18:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Goed dat ik net even lurk. Heeft u een linkje hiervan? Klinkt fantastisch
'Helaas' stopt het altijd wel ruim voor middernacht.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 22:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier 6 druppels, nog steeds warm maar nu ook vochtig![]()
Wat je ook kan doen, wanneer het tot na middernacht is, is handhaving bellen. Niet dat ze komen maar dan ligt er een melding. Ook het normale 009 politie nummer kan je bellen
Inmiddels is de bui tussen 7u en 9u ook al afgeschaald tot een paar drupjes.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 21:10 schreef Blues het volgende:
[..]
Bdaal ook.
Het is nu wel een aangename 22 gr buiten![]()
Flarden van de 3 J's in Caprera komen nu langsgewaaid
Een lekker meeblèr feest dus, waar iedereen alles kan meebrullen, al dan niet na wat biertjes.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 22:32 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ieder z'n voorkeur toch, van ABBA tot hardrock.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 22:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Van alles wat, feestje. Van wat ik van MM heb gehoord - en dat is niet veel, meestal concludeerde ik na 10 seconden dat het me niet bekoren kan, sorry - zou ik niet vrolijk worden op een feestje
Heb ik gehad, lag los in een mandje. Op een gegeven moment wilde ik m pakken, waren bijna alle spikes eraf geknabbeld (ik verdenk Elin)quote:Op zaterdag 20 juli 2024 23:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh, voor de kattenbaasjes: ik kocht vanochtend de Wibra versie van deze voor echt een euro ofzo: https://www.zooplus.nl/sh(...)00d5f42a05ed92bf58b0 en het ding is echt fantastisch. Ik hoef niet eens de kant met de 'tanden' te gebruiken, als ik hem met de platte kant gebruik als borstel komen er al echt ladingen losse haren uur de vacht. En werkt ook fantastisch op de mandjes/ligplekken/bank etc!
Goeie samenvatting: après ski in de zomer 🎶quote:Op zaterdag 20 juli 2024 23:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een lekker meeblèr feest dus, waar iedereen alles kan meebrullen, al dan niet na wat biertjes.
Een soort apres ski bij zomerse temperaturen. Geef het volk brood en spelen, ieder zijn meug…
In december gaan we weer naar Curaçao, ik ben dit keer nog niet 'geboekt'.
Maar dat kan nog veranderen…
Dank!! Dit ziet er ideaal uit met die nevel, en verrassend goedkoopquote:Op zaterdag 20 juli 2024 23:08 schreef gcjoel het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/nl(...)oEAQYASABEgKotfD_BwE
Deze of de duo. De uno ofzo? Heeft niet de nevel optie dat zou wel echt een gemis zijn.
Lekker man, gun elkaar een feestjequote:Op zaterdag 20 juli 2024 23:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Goeie samenvatting: après ski in de zomer 🎶
Liever vengaboys dan krattenzangers.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 23:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ieder z'n voorkeur toch, van ABBA tot hardrock.
Zelf kan ik niet naar Nederlandstalig gejammer luisteren.
Ik bied als Amsterdammer altijd mijn excuses aan voor het oeuvre van Andre Hazes, senior én junior…
Van house tot Straussquote:Op zaterdag 20 juli 2024 23:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik bied als Amsterdammer altijd mijn excuses aan voor het oeuvre van Andre Hazes, senior én junior…
Vaak denken mensen dat wanneer je uit Amsterdam komt, dat je dan ook alles wat 'Amsterdams' is qua muziek helemaal te gek vindt. Maar bij het Jordaan festival zal je me niet snel tegenkomen.quote:Op zondag 21 juli 2024 07:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Van house tot Strauss![]()
Dreetje Hazes en de rest van het gezin zijn gewoon parasieten.
Ik heb het ook niet als sneer opgevat, ik besef me heel goed dat niet iedereen waardeert wat ik draai.quote:Was ook niet als sneer bedoeld hoor, maar Anne zei dat jij altijd zorgvuldig dingen voorbereid en ze het idee had dat de DJ daar het niet deed.
Je kunt dingen natuurlijk nog zo zorgvuldig hebben uitgezocht, als het bij het publiek niet aankomt...
Herkenbaarquote:Op zondag 21 juli 2024 09:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
To to self: niet leunen op een gammele vensterbank, 2e note, wanneer je daar een gieter op zet, zorg dan dat die leeg is
Ik vind het jammer dat Nederlandstalig altijd wordt geassocieerd met dit soort ellende.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 23:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Oei.quote:Op zondag 21 juli 2024 09:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
To to self: niet leunen op een gammele vensterbank, 2e note, wanneer je daar een gieter op zet, zorg dan dat die leeg is
Nederlandstalig op dit soort feestje is wel een bepaalde categorie. En niet bepaald mijn smaak.quote:Op zondag 21 juli 2024 09:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat Nederlandstalig altijd wordt geassocieerd met dit soort ellende.
mister wetshirtquote:Op zondag 21 juli 2024 09:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oei.
Note to myself: laat mnX selluf de weer radar checken.
Het bleef niet droog en hij is fietsen naar zijn boot in een overhempie. Oops😢
Ik kreeg gister een docu mee, 'Reference man' op NPO, waarin o.a., als ik het goed heb gehoord terwijl ik met een half oog open bij Mrs V op schoot lag, werd verteld dat van een bep slaappil (zolpidem) in Amerika voor vrouwen de dosering is gehalveerd omdat vrouwen die dat 's avonds namen de volgende dag meer auto-ongelukken kregen. Wordt trager afgebroken. Waarom weeeeet ik niet meer.quote:Op zondag 21 juli 2024 09:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, dat was geen succesvolle nacht. Vanaf 0.00 kon ik een paar uur lang elke 10 minuten naar de wc. Terwijl ik een medicatie met effect van slaappil light (tegen migraine) had genomen. Ik ben maar beneden op de bank gaan liggen want steeds slaapdronken de trap af was niet zo veilig. Na 3.00 kreeg ik steeds wat meer speling. Na 6.15 zelfs een uur
Inmiddels gaat het weer. Voel me alleen een zombie.
Waardeloos. Blaasontsteking?quote:Op zondag 21 juli 2024 09:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, dat was geen succesvolle nacht. Vanaf 0.00 kon ik een paar uur lang elke 10 minuten naar de wc. Terwijl ik een medicatie met effect van slaappil light (tegen migraine) had genomen. Ik ben maar beneden op de bank gaan liggen want steeds slaapdronken de trap af was niet zo veilig. Na 3.00 kreeg ik steeds wat meer speling. Na 6.15 zelfs een uur
Het was fijn je te kennenquote:
Alles zit nog vast maar niet meer zo vast als eerst. Binnenkort maar even een vriend naar laten kijkenquote:Op zondag 21 juli 2024 09:39 schreef derLudolf het volgende:
Nu heb je geen vensterbank meer en een lege gieter? Dan kan het ook niet weer gebeuren
Oh geinig. Niet van die ongelukken maar dat dat ook weer zoiets is dat bij vrouwen anders werkt.quote:Op zondag 21 juli 2024 10:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik kreeg gister een docu mee, 'Reference man' op NPO, waarin o.a., als ik het goed heb gehoord terwijl ik met een half oog open bij Mrs V op schoot lag, werd verteld dat van een bep slaappil (zolpidem) in Amerika voor vrouwen de dosering is gehalveerd omdat vrouwen die dat 's avonds namen de volgende dag meer auto-ongelukken kregen. Wordt trager afgebroken. Waarom weeeeet ik niet meer.
Niet per se relevant maar associatie he
Nee, diarree. Misschien/hopelijk straks toch lijstjequote:Op zondag 21 juli 2024 10:02 schreef AnneX het volgende:
[..]
Waardeloos. Blaasontsteking?
Dat wordt een rustige herstel zondag. Zónder lijstje.
Gij krijgt nu wat de rest van Nederland gister kreeg?quote:
Wat vind je zelf wel leuke Nederlandstalige muziek/uitvoerenden?quote:Op zondag 21 juli 2024 09:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat Nederlandstalig altijd wordt geassocieerd met dit soort ellende.
Leuke vraag: zelf ben ik wel van chansons achtige Nederlands talig.quote:Op zondag 21 juli 2024 10:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat vind je zelf wel leuke Nederlandstalige muziek/uitvoerenden?
La Pat, (zingt ook andere talen) Lenny Kuhr, J. Brel ,Herman van Veen, Boudewijn de Groot, Lieselore Gerritsen, Tröckener Kecks, Boegies (Ja is oud)quote:Op zondag 21 juli 2024 10:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat vind je zelf wel leuke Nederlandstalige muziek/uitvoerenden?
Ja, hier ook rond zelfde tijdquote:
KRAVITZquote:Op zondag 21 juli 2024 11:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
La Pat, (zingt ook andere talen) Lenny Kuhr, J. Brel ,Herman van Veen, Boudewijn de Groot, Lieselore Gerritsen, Tröckener Kecks, Boegies (Ja is oud)
Is ie al aan het schelden op de appquote:Op zondag 21 juli 2024 09:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oei.
Note to myself: laat mnX selluf de weer radar checken.
Het bleef niet droog en hij is fietsen naar zijn boot in een overhempie. Oops😢
Oh noquote:Op zondag 21 juli 2024 09:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Dit klinkt zo zenquote:Op zondag 21 juli 2024 10:02 schreef Vanyel het volgende:
terwijl ik met een half oog open bij Mrs V op schoot lag
Hoe vaak moet dit eigenlijk gebeuren?quote:Op zondag 21 juli 2024 11:00 schreef Blues het volgende:
Straks na Brunch de vriezerlades/vriezer maar weer eens ontdooien. Het klotigste klusje van mensch huishouden.
Als het eruit ziet alsof de ijstijd weer terug isquote:Op zondag 21 juli 2024 11:33 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Hoe vaak moet dit eigenlijk gebeuren?
Vraagt voor een vriend
Prunus brigantina? Wilde pruim, eigenlijk abrikoos?quote:Op zondag 21 juli 2024 09:40 schreef z80 het volgende:
Morge. Eerste bak koffie achter de kiezen.
Hemelwater van gister was niet veel, en temperatuur was ook niet veel gedaald. Nu vooral klam en alweer 25 graden.
Straks de boom in. Deze hangt vol met pruimen. Welk soort het is weet ik niet, relatief klein maar wel zoet. Ik dacht dat het kwetsen zijn. Maar deze zijn kogel rond en niet zuur.
En de achterburen hebben het springkussen weer aan gezetVerwend blaag is 5 geworden, en dat moet een weekend lang gevierd worden.
Straks even lang om te vragen of het ding tegen de avond uit mag.
Met een goede vriezer zelden tot nooit. Ligt er aan of je er één hebt die lucht circuleert (en dus ontvochtigd) en of je rubbers in goede staat zijn.quote:Op zondag 21 juli 2024 11:33 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Vraagt voor een vriend
Zelf ben ik gecharmeerd van de jaren 80 Nederpop (met name Goede Doel, De Dijk), maar van bovenstaand rijtje kan ik ook wel wat waarderen…quote:Op zondag 21 juli 2024 11:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
La Pat, (zingt ook andere talen) Lenny Kuhr, J. Brel ,Herman van Veen, Boudewijn de Groot, Lieselore Gerritsen, Tröckener Kecks, Boegies (Ja is oud)
Wij hebben 3 lades en eens in de 3 maanden moet ie echt een keer ontdooit wordenquote:Op zondag 21 juli 2024 11:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Met een goede vriezer zelden tot nooit. Ligt er aan of je er één hebt die lucht circuleert (en dus ontvochtigd) en of je rubbers in goede staat zijn.
Nooit meerquote:Op zondag 21 juli 2024 11:33 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Vraagt voor een vriend
Ooit met een vriend zijn zus de trap op moeten tillen en in bed geparkeerd. Die nam in de woonkamer een slaappil, liep de trap op om naar bed te gaan en was *bonk* wég op de derde traptrede.quote:Op zondag 21 juli 2024 10:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik kreeg gister een docu mee, 'Reference man' op NPO, waarin o.a., als ik het goed heb gehoord terwijl ik met een half oog open bij Mrs V op schoot lag, werd verteld dat van een bep slaappil (zolpidem) in Amerika voor vrouwen de dosering is gehalveerd omdat vrouwen die dat 's avonds namen de volgende dag meer auto-ongelukken kregen. Wordt trager afgebroken. Waarom weeeeet ik niet meer.
Niet per se relevant maar associatie he
Als'ie luchtsleuven heeft om te koelen dan zou dat niet het geval moeten zijn. We hebben die van ons nooit ontdooit tot de verhuizing (15 jaar, LG koelvries en 10 jaar vriezer Samsung).quote:Op zondag 21 juli 2024 11:46 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij hebben 3 lades en eens in de 3 maanden moet ie echt een keer ontdooit worden
Rubbers zijn prima en het is een goeie koelkast met 3 vrieslades onderin.
Zal dus wel eentje zijn die niet ontvochtigd.
Eens in de drie maanden is echt absurd veel. Ik heb nog ouderwetse apparaten en ontdooi eens in het jaar. Dan kunnen de lades nog gewoon open enzo, is het niet te laat.quote:Op zondag 21 juli 2024 11:46 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij hebben 3 lades en eens in de 3 maanden moet ie echt een keer ontdooit worden
En ik dacht dat nieuwe van 2 jaar oud het zelluf deed. Niet dus.quote:Op zondag 21 juli 2024 11:46 schreef Blues het volgende:
[..]
Ze kunnen nog wel open, maar er zit wel heel veel ijs.quote:Op zondag 21 juli 2024 11:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Eens in de drie maanden is echt absurd veel. Ik heb nog ouderwetse apparaten en ontdooi eens in het jaar. Dan kunnen de lades nog gewoon open enzo, is het niet te laat.
Ja doe ik ook.quote:Op zondag 21 juli 2024 11:52 schreef AnneX het volgende:
[..]
En ik dacht dat nieuwe van 2 jaar oud het zelluf deed. Niet dus.
Alles eruit ( in koeltas/coolbox met elementen) -dikke handdoek - pan heet water op de bodem. # Gepiept.
Cc @Bluesquote:Op zondag 21 juli 2024 09:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat zou niet moeten. Ook niet bij een apparaat dat op de ouderwetsche manier werkt. Kieren? Stiekem toch een rubber? Staat de koelkast niet waterpas zodat er ergens een pietsje lucht toch door komt?quote:Op zondag 21 juli 2024 11:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Ze kunnen nog wel open, maar er zit wel heel veel ijs.
Oh geinig. Ben benieuwd wat dat met de rest van de klachten doet. Dat het de hoofdpijn weghaalt vind ik nog wel plausibel maar de verwardheid enzo is natuurlijk een ander verhaal.quote:Op zondag 21 juli 2024 11:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Cc @:blues
Op basis van een viral filmpje gaat de meubelmakert bij de volgende migraine proberen haar voeten in een voetenbad 'as hot as you can handle' te doen. Het idee zou zijn dat de vaten in je voeten daardoor enorm verwijden en de bloeddruk in je hoofd zakt en daardoor de vaten in je hoofd hun verwijding die de migraine veroorzaakt kwijt zijn.
De belofte is dat de migraine in één klap verlicht of zelfs weg is.
Heb je al eens een koelkastthermometer in je vriezer gelegd? Dan heb je een indicatie of alles wel goed gaat.quote:
Kouder zetten? Die van mij stonden (of staan, al zit er geen stekker in op het moment) op -23 en -26.quote:Op zondag 21 juli 2024 13:02 schreef Blues het volgende:
Staat op -6
Waterpas.
Tis alweer bijna gedaan.
@ voeten in een heet bad bij begin migraine.... dus als ik al niks meer zie, want zo begint het (er vallen gaten in mijn gezichtsveld, daarna die bewegende gekleurde grote aura's en dan nog allemaal stippen, duurt ong een uur + een verward raar krakend hoofd en dan komt de olifant binnen gegalopeerd) moet ik dat gaan doen.
Het is te proberen
Collega loopt met een oorbelletje in haar dingesstukkie van haar oor. Die is bij dat centrum geweest met kwakzalvers allerlei oplossingen voor aandoeningen.
Foutjequote:Op zondag 21 juli 2024 13:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Kouder zetten? Die van mij stonden (of staan, al zit er geen stekker in op het moment) op -23 en -26.
Ik kom in comments ook dingen tegen van 'helpt enorm' tot 'doet niks' en meerdere mensen die zeggen dat hun medicatie vaak maar matig of niet werkt, maar veel beter werkt als ze dit doen. Het is in elk geval iets dat geen kwaad kan om te proberenquote:Op zondag 21 juli 2024 13:48 schreef Blues het volgende:
[..]
Foutje![]()
![]()
Koelkast staat op 6, g leest ergens dat die 4 moet zijn.
Vriezer nu (stond op -18) Nu op -20
Eens kijken hoe het gaat![]()
Toch nog alles na zitten lezen over dat viral gebeuren tav je voeten in zo heet mogelijk water en waar dat op gebaseerd is.
Ze hebben het vooral over de hoofdpijn. Tis een 10 jr oud stuk en maar weinig mensen hebben meegedaan aan het onderzoek...
Maar zoals met alles; als het je helpt vooral doen!
Die borden zijn echt leuk ja.quote:Op zondag 21 juli 2024 13:27 schreef Blues het volgende:
Was lekker bij Bastijan gisteravond.. die borden ook... ik was in 1 klap terug bij mijn moedertje aan tafel, die had alles van Boerenbont
golfer in CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #34
En ja, koelkast kouder is ook een handige. Als je koelkast maar één pomp heeft dan kan het zijn dat je vriezer niet koud genoeg wordt omdat de koelkast leidend is voor wanneer de compressor aan gaat.quote:Op zondag 21 juli 2024 13:48 schreef Blues het volgende:
[..]
Foutje![]()
![]()
Koelkast staat op 6, g leest ergens dat die 4 moet zijn.
Vriezer nu (stond op -18) Nu op -20
Eens kijken hoe het gaat![]()
Was ook, ik had het nodig. Was voor het eerst een halve dag op pad en voelde me alsof ik een marathon had gelopen terwijl er iemand in mijn oor tetterde en ik moeilijke vraagstukken moest oplossen.quote:Op zondag 21 juli 2024 11:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Dit klinkt zo zen
Knap je al een beetje op van alles?
Een Engelse vriendin opperde dat jaren geleden ook al maar dan in combi met coolpacks op je hoofd.quote:Op zondag 21 juli 2024 11:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Cc @:blues
Op basis van een viral filmpje gaat de meubelmakert bij de volgende migraine proberen haar voeten in een voetenbad 'as hot as you can handle' te doen. Het idee zou zijn dat de vaten in je voeten daardoor enorm verwijden en de bloeddruk in je hoofd zakt en daardoor de vaten in je hoofd hun verwijding die de migraine veroorzaakt kwijt zijn.
De belofte is dat de migraine in één klap verlicht of zelfs weg is.
Dus katten en coolpacksquote:Op zondag 21 juli 2024 14:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Een Engelse vriendin opperde dat katten geleden ook al maar dan in combi met coolpacks op je hoofd.
Kak.quote:
Kost zoveel tijd.quote:Op zondag 21 juli 2024 13:57 schreef Vanyel het volgende:
Was ook, ik had het nodig. Was voor het eerst een halve dag op pad en voelde me alsof ik een marathon had gelopen terwijl er iemand in mijn oor tetterde en ik moeilijke vraagstukken moest oplossen.
Komt nog een ok-festijn aan, dit is even soort van reservetijd voor opbouw tot dan. En dan weer van onderaf opnieuw
Las ik ook.quote:Op zondag 21 juli 2024 14:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Een Engelse vriendin opperde dat jaren geleden ook al maar dan in combi met coolpacks op je hoofd.
Dat weet je nooit hèquote:
quote:Op zondag 21 juli 2024 13:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Was ook, ik had het nodig. Was voor het eerst een halve dag op pad en voelde me alsof ik een marathon had gelopen terwijl er iemand in mijn oor tetterde en ik moeilijke vraagstukken moest oplossen.
Komt nog een ok-festijn aan, dit is even soort van reservetijd voor opbouw tot dan. En dan weer van onderaf opnieuw
Helpt wel de zenuwen in je voeten naar de klote trouwens.quote:Op zondag 21 juli 2024 13:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik kom in comments ook dingen tegen van 'helpt enorm' tot 'doet niks' en meerdere mensen die zeggen dat hun medicatie vaak maar matig of niet werkt, maar veel beter werkt als ze dit doen. Het is in elk geval iets dat geen kwaad kan om te proberen
Sterk wijf ben je. En wens je veel sterkte voor wat komtquote:Op zondag 21 juli 2024 13:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De vruchten hier zijn diep blauw.quote:Op zondag 21 juli 2024 11:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Prunus brigantina? Wilde pruim, eigenlijk abrikoos?
Hier zijn ze al een week of twee klaar. De gele droegen eerst vrucht, de rode een week of wat later.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dito, mijn lijstje is verre van compleetquote:Op zondag 21 juli 2024 11:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zelf ben ik gecharmeerd van de jaren 80 Nederpop (met name Goede Doel, De Dijk), maar van bovenstaand rijtje kan ik ook wel wat waarderen…
Een voetenbad? Mijn wederhelft heeft met migraine een hele lage tolerantie voor warmte, dus ik neem aan dat de 'as hot as you can handle' niet gaat om water uit de waterkoker maar hooguit badwater temperatuur...quote:Op zondag 21 juli 2024 17:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Helpt wel de zenuwen in je voeten naar de klote trouwens.
Oh ik keek net op NOS (daar stond het nog niet) of hij zich had teruggetrokken. Ik begrijp dat je verbaasd bent?quote:Op zondag 21 juli 2024 19:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Wauw, Biden trekt zich terug uit de race om het presidentschap
Hij kon echt niet door maar dat was wel een besluit dat hij zelf moest nemen.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh ik keek net op NOS (daar stond het nog niet) of hij zich had teruggetrokken. Ik begrijp dat je verbaasd bent?
https://www.hln.be/verkie(...)ntsrace-br~a5d1f374/quote:Op zondag 21 juli 2024 19:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh ik keek net op NOS (daar stond het nog niet) of hij zich had teruggetrokken. Ik begrijp dat je verbaasd bent?
Jup, maar het hing al een tijdje in de lucht dat hij dat dit weekend zou doen toch?quote:Op zondag 21 juli 2024 20:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hij kon echt niet door maar dat was wel een besluit dat hij zelf moest nemen.
Nee, hij bedenkt haar toch enkel in die brief?quote:Op zondag 21 juli 2024 20:03 schreef z80 het volgende:
[..]
https://www.hln.be/verkie(...)ntsrace-br~a5d1f374/
En steunt Kamala Harris.
Trump gaat alvast los op haar.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:03 schreef fietsie het volgende:
Of dit nu de move is waarmee de Democraten Trump verslaan..
Het is een logische move, maar veel te laat.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:03 schreef fietsie het volgende:
Of dit nu de move is waarmee de Democraten Trump verslaan..
Ik betwijfel in hoeverre dat een individuele keuze is of bepaald wordt door de partij.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hij kon echt niet door maar dat was wel een besluit dat hij zelf moest nemen.
De partij kon in dit stadium officieel niks meer bepalen wat dat betreft.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik betwijfel in hoeverre dat een individuele keuze is of bepaald wordt door de partij.
Nouwwwwww de plannen zijn gewijzigd... voorlopig gaan we ff niet weg in september door redenen.quote:Op zondag 21 juli 2024 18:35 schreef fietsie het volgende:
Het was net 27 graden op de fiets.
Moest nog aan @:Blues denken: jij ging hier / zou hier toch op vakantie? Ik reed langs dat gehucht
Het is nog maaaanden. En mocht het Harris worden, dan hebben ze met een zwarte vrouw een bijzonder sterke kandidaat aangezien dat groepen zijn (poc, vrouwen, en de combinatie van), die nogal wat te vrezen hebben onder Trump. En qua Palestina-standpunten maakt ze onder de jonge aanhang van de democraten ook meer fans dan Biden.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het is een logische move, maar veel te laat.
De opgelopen schade zal niet, in de relatief korte tijd die er nog is, te repareren zijn.
Helaas, want ik walg van Trump…
Ah. Het was daar iig ook klam warm en vochtigquote:Op zondag 21 juli 2024 20:15 schreef Blues het volgende:
[..]
Nouwwwwww de plannen zijn gewijzigd... voorlopig gaan we ff niet weg in september door redenen.
Ben wel 2 weken vrij.. mss wat losse dagen weg.
We gaan het zien, maar buiten de vaste democratische Staten geef ik haar (of welke andere opvolg(st)er van Biden) weinig kans. Vooral omdat Trump al maanden bezig is met zijn indoctrinatie van domme Amerikanen campagne en een hoop Amerikanen nog steeds 'wraak' willen voor het resultaat 4 jaar geleden…quote:Op zondag 21 juli 2024 20:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het is nog maaaanden. En mocht het Harris worden, dan hebben ze met een zwarte vrouw een bijzonder sterke kandidaat aangezien dat groepen zijn (poc, vrouwen, en de combinatie van), die nogal wat te vrezen hebben onder Trump. En qua Palestina-standpunten maakt ze onder de jonge aanhang van de democraten ook meer fans dan Biden.
Maar het doet er daar toch helemaal niet toe wie wat stemt?quote:Op zondag 21 juli 2024 20:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het is nog maaaanden. En mocht het Harris worden, dan hebben ze met een zwarte vrouw een bijzonder sterke kandidaat aangezien dat groepen zijn (poc, vrouwen, en de combinatie van), die nogal wat te vrezen hebben onder Trump. En qua Palestina-standpunten maakt ze onder de jonge aanhang van de democraten ook meer fans dan Biden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |