abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214336592

Joe Biden

Kamala Harris

House of Representatives:
Republican (219)
Democratic (213)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (48)
Independents (3)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
De enige echte.
pi_214336622
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:19 schreef Rnie het volgende:
[ x ]
Moeten we Trump nou prijzen omdat hij een beetje normaal menselijk gedrag vertoont? Op Twitter gaan zijn aanhangers ook helemaal los omdat hij z'n kleinkind een knuffel geeft. Dat zou voor eens en altijd aantonen dat Trump niet de lul met vingers is die 'de liberal media' van hem maken.

De lat ligt wel verdomd laag bij zijn aanhangers. En als Biden een kind knuffelt dan is hij volgens diezelfde figuren meteen een pedo. Rara politiepetje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_214336635
Magere TT.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214336654
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 00:33 schreef Rnie het volgende:

[ x ]

"Open convention with Harris and about 3 others"

Kom maar door met de namen :)

Zouden dat niet gewoon de kandidaten uit de primaries weer zijn? Dean Phillips, Marianne Williamson en Jason Palmer.
pi_214336687
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 09:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Totdat ze erachter komen dat het ineens gaat om hun vrouw, tante of buurman.
Dan is het ineens "Nee, maar dat is er één van de goeie."

Overigens stort de hele economie dan ook in elkaar, dus de GOP wil dit helemaal niet, maar het slaat lekker aan als slogan natuurlijk.
De Republikeinen zijn het zelf niet eens met massadeportaties:
https://nos.nl/artikel/25(...)k-migranten-behouden

Deze boeren draaien op de extreem lage lonen die ze aan illegale immigranten (zonder enige vergunning oid) kunnen geven. En kunnen ook geen Amerikanen voor dat werk vinden. Gaat Trump echt vol op inzetten op het uitzetten van alle illegalen, dan zou hem dat wel heel veel stemmen kunnen gaan kosten. Ook omdat de Amerikanen en juist ook de Republikeinen vol geloven in de American Dream. Neem die paar idioten met die bordjes niet als maatstaf, zo denken ze echt niet allemaal.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214336690
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:24 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Zouden dat niet gewoon de kandidaten uit de primaries weer zijn? Dean Phillips, Marianne Williamson en Jason Palmer.
Die helemaal niemand kent en waar vrijwel, binnen de Democraten, niemand op stemde? Geen handige zet.
pi_214336702
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die helemaal niemand kent en waar vrijwel, binnen de Democraten, niemand op stemde? Geen handige zet.
Dan krijg je dat Harris 90% van de stemmen krijgt en is ze dus legitiem verkozen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214336729
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan krijg je dat Harris 90% van de stemmen krijgt en is ze dus legitiem verkozen.
Tenzij iemand anders zijn hoed in de ring gooit, er is zoals gezegd een mechanisme voor vervanging bij de DNC conventie, een contested convention en dan staat de deur voor iedereen open.
pi_214336734
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zou niet weten hoe je anders bepaald welke 3 mogen meedoen en het zou raar zijn dat deze kandidaten dan niet mogen meedoen.
pi_214336739
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 10:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Euh ja. Je hebt de situatie dat er een opperdebiel aan de macht dreigt te komen die een christen-facistische dictatuur wil vestigen. Het is nog maar de vraag of er in 28 nog vrije en eerlijke verkiezingen zijn als Trump het wint.
Als jij dan bovenaan staat in de polls heb je mijnsinziens een verantwoordelijkheid.
Volgens mij staat de Amerikaanse democratie steviger dan jij hier nu suggereert. Ook na 4 jaar Trump zijn er in 2028 gewoon verkiezingen.
pi_214336752
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Deze boeren draaien op de extreem lage lonen die ze aan illegale immigranten (zonder enige vergunning oid) kunnen geven. En kunnen ook geen Amerikanen voor dat werk vinden. Gaat Trump echt vol op inzetten op het uitzetten van alle illegalen, dan zou hem dat wel heel veel stemmen kunnen gaan kosten. Ook omdat de Amerikanen en juist ook de Republikeinen vol geloven in de American Dream. Neem die paar idioten met die bordjes niet als maatstaf, zo denken ze echt niet allemaal.
Je hebt gelijk. Maar aan de andere kant kun je niet met zulke borden gaan zwaaien op dé samenkomst van jouw partij, om vervolgens te doen alsof dat nooit is gebeurd.

En zoals ik al eerder aangaf: de GOP wordt steeds meer gekaapt door MAGA-gekkies. Wat eerder ondenkbaar leek wordt nu mainstream binnen de partij. Als deze lijn wordt doorgetrokken dan houd ik m'n hart vast voor over 4 jaar.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 11:35:33 #12
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214336758
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens mij staat de Amerikaanse democratie steviger dan jij hier nu suggereert. Ook na 4 jaar Trump zijn er in 2028 gewoon verkiezingen.
Vast. Die zijn er in wel meer landen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214336761
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:33 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik zou niet weten hoe je anders bepaald welke 3 mogen meedoen en het zou raar zijn dat deze kandidaten dan niet mogen meedoen.
Dat bepaal je niet. Ik heb dat artikel al eerder gepost, de DNC heeft daar niets mee te maken wie zich kandidaat stelt, dat bepaald de kandidaat zelf.
De situatie dat Biden zich terugtrekt maakt dat de conventie vrij is om een andere kandidaat te kiezen en een ieder die zich daarvoor geschikt acht mag zich kandideren.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 11:36:14 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214336768
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tenzij iemand anders zijn hoed in de ring gooit, er is zoals gezegd een mechanisme voor vervanging bij de DNC conventie, een contested convention en dan staat de deur voor iedereen open.
Ik denk dat als het partijbestuur een voordracht doet er geen kansrijke tegenhangers komen. Hooguit een Amerikaanse Ton Visser.
pi_214336775
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je hebt gelijk. Maar aan de andere kant kun je niet met zulke borden gaan zwaaien op dé samenkomst van jouw partij, om vervolgens te doen alsof dat nooit is gebeurd.

En zoals ik al eerder aangaf: de GOP wordt steeds meer gekaapt door MAGA-gekkies. Wat eerder ondenkbaar leek wordt nu mainstream binnen de partij. Als deze lijn wordt doorgetrokken dan houd ik m'n hart vast voor over 4 jaar.
Eens dat het een verschrikkelijk signaal is, dat ontkende ik ook niet. De republikeinse partij is inderdaad helaas gekaapt door gekken. En dat is zeer slecht in een tweepartijenstelsel, daar kun je niet hebben dat 1 partij af glijdt.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 11:37:23 #16
3928 Ulx
pi_214336780
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Uiteraard wel gevolgd door rechtzaken van de Heritage Foundation die desnoods doorgaan tot aan het Supreme Court.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214336792
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk dat als het partijbestuur een voordracht doet er geen kansrijke tegenhangers komen. Hooguit een Amerikaanse Ton Visser.
Het partijbestuur in de VS heeft niet de macht die het hier heeft, he? En niemand hoeft er naar te luisteren.
pi_214336799
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Roe vs Wade terugdraaien was niet populair bij Republikeinen, en toch deed men het. Zie het daarom nog wel gebeuren dat men zo hard, lang en vaak schreeuwt om deportaties dat ze er uiteindelijk toch toe overgaan.
pi_214336806
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Uiteraard wel gevolgd door rechtzaken van de Heritage Foundation die desnoods doorgaan tot aan het Supreme Court.
Wat? Waar heb jij het nu weer over?
pi_214336809
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat bepaal je niet. Ik heb dat artikel al eerder gepost, de DNC heeft daar niets mee te maken wie zich kandidaat stelt, dat bepaald de kandidaat zelf.
De situatie dat Biden zich terugtrekt maakt dat de conventie vrij is om een andere kandidaat te kiezen en een ieder die zich daarvoor geschikt acht mag zich kandideren.
Heb je daar echt geen handtekeningen oid voor nodig? Dan heb je straks zo maar 2000 kandidaten...
pi_214336817
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens dat het een verschrikkelijk signaal is, dat ontkende ik ook niet. De republikeinse partij is inderdaad helaas gekaapt door gekken. En dat is zeer slecht in een tweepartijenstelsel, daar kun je niet hebben dat 1 partij af glijdt.
Wat verlang ik terug naar Romney en McCain. Zelfs Bush jr was een verademing in vergelijking met de huidige GOP. En mijn studentikoze ik had een gruwelijke hekel aan die man, vooral vanwege de invasie van Irak.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 11:40:04 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214336822
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Welke rechtszaken?
pi_214336826
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Twee dingen. Ten eerste. We hebben al gezien dat de Trump-clan bereid is tot gebruik van geweld wanneer de resultaten daarvan hen niet aanstaan. Met nog meer loyalisten op cruciale posities binnen het veiligheidsapparaat durf ik de uitkomst over 4 jaar niet te voorspellen.

Ik zei niet voor niets “eerlijke en vrije” verkiezingen. Lees het plan van project 2025 maar. Ze willen de onafhankelijk toezichthouder op verkiezingen tandeloos maken en de bevoegdheden bij de DOJ leggen. Die volgend hen onder rechtstreekse controle van de president staat. Om maar een voorbeeld te noemen.
zie email 27 oktober
pi_214336839
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
Vast. Die zijn er in wel meer landen.
Zelfs Rusland en Iran hebben verkiezingen. :D
  vrijdag 19 juli 2024 @ 11:41:06 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214336842
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het partijbestuur in de VS heeft niet de macht die het hier heeft, he? En niemand hoeft er naar te luisteren.
Nee, maar ik neem aan dat ze het voorbereiden en met de kansrijke mensen onderling beslissen wie voorgedragen gaat worden, en de anderen zich dus niet kandideren.
pi_214336859
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, maar ik neem aan dat ze het voorbereiden en met de kansrijke mensen onderling beslissen wie voorgedragen gaat worden, en de anderen zich dus niet kandideren.
Er is geen voordracht. Zo werkt het in de VS niet.

De DNC conventie is letterlijk een bijeenkomst om een kandidaat te kiezen.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 11:44:05 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214336893
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het bestuur kan toch zeggen. "Wij bevelen voorkeurskandidaat X aan. Wij raden aan daarop te stemmen."
pi_214336900
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het bestuur kan toch zeggen. "Wij bevelen voorkeurskandidaat X aan. Wij raden aan daarop te stemmen."
Ja en de gedelegeerden mogen dat zonder enige sanctie of moeite compleet negeren en doen dat vermoedelijk ook.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 11:45:35 #29
3928 Ulx
pi_214336906
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Welke rechtszaken?
https://www.bbc.com/news/articles/c9wv821nljwo

quote:
Even if Mr Biden were suddenly to exit the race, conservative groups have vowed to file lawsuits challenging the legality of any replacement Democrat's eligibility for the ballot.
Ze verzinnen wel wat. Roberts en die ene bezopen verkrachter deden mee aan het verstoren van de hertelling in 2000. Alito en Thomas zijn duidelijk.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 11:47:03 #30
3928 Ulx
pi_214336929
Dus er is een mogelijkheid dat de populaire kandidaat niet overal op de lijst komt.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 11:48:05 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214336947
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja en de gedelegeerden mogen dat zonder enige sanctie of moeite compleet negeren en doen dat vermoedelijk ook.
Uiteraard kan dat

Maar als de deelnemers bijvoorbeeld Kamala Harris en een paar Alderman Hacking achtige nobodys, dan zal het gros waarschijnlijk naar Kamala gaan.
pi_214336956
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:48 schreef Hexagon het volgende:l Alderman Hacking
Hardop gelachen
zie email 27 oktober
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 11:55:02 #33
3928 Ulx
pi_214337038
Het kan ook dat Biden een kandidaat aanbeveelt.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 12:03:58 #34
3928 Ulx
pi_214337134
Hopelijk wel doorgeladen en met de safety off. Want anders ben je misschien te laat als de overheid je aanvalt.

twitter
pi_214337179
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat de top niet even alle namen van de bekende lijstjes (Harris, Whitmer, Newsom, Buttigieg, Shapiro, Pritzker) bij elkaar roept en zorgt dat hun neuzen dezelfde kant op staan? Als ze dat niet doen, zijn het nog grotere amateurs dan ze nu al laten zien dat ze zijn rondom Biden.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 12:08:07 #36
3928 Ulx
pi_214337190
twitter
pi_214337195
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:55 schreef Ulx het volgende:
Het kan ook dat Biden een kandidaat aanbeveelt.
Ja, volgens mij is het toch vrij gebruikelijk dat als je uit de race stapt, je je gedelegeerden vraagt om op een andere kandidaat van jouw voorkeur te stemmen? Natuurlijk zijn ze dat dan niet verplicht, maar normaal luisteren ze wel.
pi_214337203
Als ik dit artikel lees, is het allemaal niet zo ingewikkeld:
https://www.politico.com/(...)-convention-00167907

quote:
The reason people tear their hair out is that people don’t realize that the business of nominating a presidential candidate is ultimately party business. It’s not governed by the government. There’s no mention of parties in the Constitution. And in both political parties in America, there’s literally not just decades, but centuries of tradition and party rules about nominating presidents.

We’ve been doing this for a long, long time. It’s not a legal process, it’s a party rules process. So if Biden decided to drop out after the convention, the chairman of the Democratic Party would call the Democratic National Committee into session. The 400-plus members of the DNC would come to Washington or Chicago or somewhere, and they would vote for a new nominee. Would there be a lot of politicking about that? Probably. Or maybe they would just say, “It’s easier and safer to nominate the vice president.” The DNC, though, has the legal authority to do that.
pi_214337212
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 12:08 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Dit bevestigt alleen maar hoe ver hij zijn grip op de realiteit begint te verliezen.
pi_214337215
quote:
[ x ]
Biden lijkt nog steeds de belachelijke aanname te hebben dat hij niet alleen kans maakte tegen Trump, maar dat hij ook nog steeds de enige is die van Trump kan winnen. Wat een ego moet je dan hebben, blijkbaar is hij wat dat betreft echt de gelijke van Trump.
pi_214337217

wtf
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 12:15:47 #42
3928 Ulx
pi_214337239
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 12:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Biden lijkt nog steeds de belachelijke aanname te hebben dat hij niet alleen kans maakte tegen Trump, maar dat hij ook nog steeds de enige is die van Trump kan winnen. Wat een ego moet je dan hebben, blijkbaar is hij wat dat betreft echt de gelijke van Trump.
Hij heeft hem verslagen.
pi_214337254
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 12:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, het valt behoorlijk tegen. Het dienstbaar zijn voor het land is plots ver te zoeken.
pi_214337255
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 12:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hij heeft hem verslagen.
Ja, in een andere tijd, toen hij aan het eind van de zin nog wel wist welke zin hij begonnen was. En ook toen was hij echt niet de enige die kon winnen, elke centrist had Trump toen kunnen verslaan.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 12:18:01 #45
3928 Ulx
pi_214337259
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 12:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, volgens mij is het toch vrij gebruikelijk dat als je uit de race stapt, je je gedelegeerden vraagt om op een andere kandidaat van jouw voorkeur te stemmen? Natuurlijk zijn ze dat dan niet verplicht, maar normaal luisteren ze wel.
Maar is luisteren naar een seniele opa die ver verwijderd is van de realiteit een goed idee?
pi_214337282
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 12:12 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]

wtf
En daarna een staande ovatie van het publiek. Dat is pas wtf ! |:(

twitter

Donald Trump said the following at his RNC speech tonight:

1. He asked if people knew his friend the "late great Hannibal Lecter."

2. He praised Hungary's authoritarian leader Viktor Orban.

3. He said North Korean dictator Kim Jong Un missed him.

4. He attacked the UAW Union.

5. He called COVID "the China Virus."

6. He said he was buying votes in Wisconsin.

7. He thought Scott Walker was still the Governor of Wisconsin and praised his leadership. The Governor is Democrat Tony Evers who did not attend.

8. He said he was going to "take over the Auto Industry."

9. He called Nancy Pelosi "Crazy Nancy."

10. He said he wanted to hold the next Republican Convention in Venezuela.

11. He spread lies about the 2020 election.

12. He bragged that the Taliban called him "your excellency" and said they probably don't call President Biden that.

All the receipts are here:
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 12:32:57 #47
3928 Ulx
pi_214337364
Ach, iedereen maakt wel eens een gaffe. Het is een beetje whataboutism om er bij hem nu ook moeilijk over te gaan doen.
pi_214337469
Ik vond de coverage die ik las over die conventie wel raar. Het is zeker geen verzoenende Trump die president wil zijn voor het hele land. Het is de Republikeinse partij op oorlogspad. Met zijn allen FIGHT FIGHT FIGHT chanten.
Want ze wilden hem vermoorden, het gaat sowieso de hele conventie over ze. Hoe erg ze wel niet zijn en ze maken alles kapot. Wie die ze dan zijn is blijkbaar eigen invulling ik neem aan migranten en liberals. Als vervolgens een journalist schrijft dat de Republikeinen verzoenend zijn heeft die niet op zitten letten.

Als je Trump hoorde vertellen over zijn PR moment dan lijkt het er op dat hij ook niet 100% meer is
quote:
As you already know, the assassin’s bullet came within a quarter of an inch of taking my life. So many people have asked me what happened. “Tell us what happened, please.” And therefore, I will tell you exactly what happened, and you’ll never hear it from me a second time, because it’s actually too painful to tell.

It was a warm, beautiful day in the early evening in Butler Township in the great Commonwealth of Pennsylvania. Music was loudly playing, and the campaign was doing really well. I went to the stage and the crowd was cheering wildly. Everybody was happy. I began speaking very strongly, powerfully and happily. Because I was discussing the great job my administration did on immigration at the southern border. We were very proud of it.

Behind me, and to the right, was a large screen that was displaying a chart of border crossings under my leadership. The numbers were absolutely amazing. In order to see the chart, I started to, like this, turn to my right, and was ready to begin a little bit further turn, which I’m very lucky I didn’t do, when I heard a loud whizzing sound and felt something hit me really, really hard. On my right ear. I said to myself, “Wow, what was that? It can only be a bullet.”

And moved my right hand to my ear, brought it down. My hand was covered with blood. Just absolutely blood all over the place. I immediately knew it was very serious. That we were under attack. And in one movement proceeded to drop to the ground. Bullets were continuing to fly as very brave Secret Service agents rushed to the stage. And they really did. They rushed to the stage.

These are great people at great risk, I will tell you, and pounced on top of me so that I would be protected. There was blood pouring everywhere, and yet in a certain way I felt very safe because I had God on my side. I felt that.

The amazing thing is that prior to the shot, if I had not moved my head at that very last instant, the assassin’s bullet would have perfectly hit its mark and I would not be here tonight. We would not be together. The most incredible aspect of what took place on that terrible evening, in the fading sun, was actually seen later. In almost all cases, as you probably know. And when even a single bullet is fired, just a single bullet, and we had many bullets that were being fired, crowds run for the exits or stampede. But not in this case. It was very unusual.

This massive crowd of tens of thousands of people stood by and didn’t move an inch. In fact, many of them bravely but automatically stood up, looking for where the sniper would be. They knew immediately that it was a sniper. And then began pointing at him. You can see that if you look at the group behind me. That was just a small group compared to what was in front.

Nobody ran and, by not stampeding, many lives were saved. But that isn’t the reason that they didn’t move. The reason is that they knew I was in very serious trouble. They saw it. They saw me go down. They saw the blood, and thought, actually most did, that I was dead.

They knew it was a shot to the head. They saw the blood. And there’s an interesting statistic. The ears are the bloodiest part. If something happens with the ears they bleed more than any other part of the body. For whatever reason the doctors told me that.

And I said, “Why is there so much blood?”

He said, “It’s the ears, they bleed more.”

So we learned something. But they just —

They just, this beautiful crowd, they didn’t want to leave me. They knew I was in trouble. They didn’t want to leave me. And you can see that love written all over their faces. True.

Incredible people. They’re incredible people. Bullets were flying over us, yet I felt serene. But now the Secret Service agents were putting themselves in peril. They were in very dangerous territory.

Bullets were flying right over them, missing them by a very small amount of inches. And then it all stopped. Our Secret Service sniper, from a much greater distance and with only one bullet used, took the assassin’s life. Took him out.

I’m not supposed to be here tonight. Not supposed to be here.

[Crowd chants “Yes, you are.”]

Thank you. But I’m not. And I’ll tell you. I stand before you in this arena only by the grace of almighty God.

And watching the reports over the last few days, many people say it was a providential moment. Probably was. When I rose, surrounded by Secret Service, the crowd was confused because they thought I was dead. And there was great, great sorrow. I could see that on their faces as I looked out. They didn’t know I was looking out; they thought it was over.

But I could see it and I wanted to do something to let them know I was OK. I raised my right arm, looked at the thousands and thousands of people that were breathlessly waiting and started shouting, “Fight, fight, fight.”

Thank you.

Once my clenched fist went up, and it was high into the air, you’ve all seen that, the crowd realized I was OK and roared with pride for our country like no crowd I have ever heard before. Never heard anything like it.
pi_214337962
twitter
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 13:58:04 #50
3928 Ulx
pi_214338239
twitter
pi_214338264
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 13:58 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Hoe lang heeft Trump door lopen ratelen? Anderhalf uur?

Ik heb gedurende mijn loopbaan vaak in zaaltjes gezeten en geluisterd naar politici die speeches geven. Maar meestal is iedereen er na een kwartiertje/half uur wel klaar mee.
pi_214338320
quote:
[ x ]
Biden ligt met covid op bed, en dan komen mensen als Schiff en Schumer even in de media melden dat hij toch niet helemaal geschikt is.

Erg treurig hoe er met een zittende president, met een goed trackrecord, omgegaan wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door luxerobots op 19-07-2024 14:12:37 ]
pi_214338450

Als Trump wint gaan we een onrustige tijd tegemoet, zoveel is wel duidelijk. Hij wil de NAVO ondermijnen dan wel uit elkaar laten vallen en de EU landen als economische vijand behandelen.
pi_214338490
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 14:15 schreef Jaeger85 het volgende:

Als Trump wint gaan we een onrustige tijd tegemoet, zoveel is wel duidelijk. Hij wil de NAVO ondermijnen dan wel uit elkaar laten vallen en de EU landen als economische vijand behandelen.
Dat is ook wel iets dat ik niet snap aan die radicaal conservatieve rechtse types. Dan heb je een samenwerkingsverband dat militair, economisch of politiek erg sterk staat op de wereld (bv de EU en de NAVO) en wat wil men; die samenwerkingsverbanden kapot maken. :') Waarom toch in godsnaam?!
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 14:22:26 #56
3928 Ulx
pi_214338524
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 14:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Biden ligt met covid op bed, en dan komen mensen als Schiff en Schumer even in de media melden dat hij toch niet helemaal geschikt is.

Erg treurig hoe er met een zittende president, met een goed trackrecord, omgegaan wordt.
Ik denk dat heel wat potentiële stemmers kotsen van dat gedrag. Ik zie het niet als reclame voor de Dems als fatsoenlijke partij.

Integendeel.
pi_214338536
quote:
Well-connected Democratic Party insiders say they expect President Biden to make a major announcement about his future soon after the Republican National Convention concludes in Milwaukee and that congressional leaders expect that Vice President Harris will become their nominee for president if Biden drops his reelection bid.

The talk among high-level Democratic strategists and donors has now turned to who is best positioned to serve has Harris’s running mate, and the short list has boiled down to Sen. Mark Kelly (D-Ariz.), Kentucky Gov. Andy Beshear and North Carolina Gov. Roy Cooper.

California Gov. Gavin Newsom and Michigan Gov. Gretchen Whitmer have communicated to senior party leaders that they would not be interested in serving as Harris’s running mate, according to a person familiar with the candidates in the mix to join Harris atop the ticket.
quote:
Alums from former President Obama’s 2008 and 2012 winning presidential campaigns are prepared to help Harris get her own presidential campaign operation up and running if Biden agrees to step aside, according to a source familiar with the transition plan.
https://thehill.com/homen(...)harris-running-mate/

Zo te lezen is de partij alles aan het klaarzetten. Biden moet alleen nog even akkoord gaan.
pi_214338545
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 14:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat is ook wel iets dat ik niet snap aan die radicaal conservatieve rechtse types. Dan heb je een samenwerkingsverband dat militair, economisch of politiek erg sterk staat op de wereld (bv de EU en de NAVO) en wat wil men; die samenwerkingsverbanden kapot maken. :') Waarom toch in godsnaam?!
Het enige wat ik kan bedenken zijn de geldstromen vanuit Rusland naar dit soort types. Rusland heeft er wel een belang bij dat deze samenwerkingen uit elkaar vallen. Dan wordt het voor hen makkelijker om weer invloed uit te oefenen in Oost Europa.
  Moderator vrijdag 19 juli 2024 @ 14:24:17 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214338547
quote:

[..]
Omdat ze denken dat zij al het werk doen en ze het alleen maar geld kost en niets oplevert.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_214338607
quote:

[..]
En het meest wrange is dat China nou precies het tegenovergestelde doet. Dat land was eeuwenlang naar binnen gekeerd, koesterde vooral argwaan richting het buitenland. Wilde er zo min mogelijk mee te maken hebben.

Maar China timmert aan een internationale coalitie, die voornamelijk bestaat uit niet-westerse landen. Peking breidt zijn invloed overal uit, en is niet te beroerd om daar diep voor in de buidel te tasten. De VS staat nog sterk, maar als de MAGA's hun zin krijgen dan verkwanselt het land binnen 5/10 jaar al zijn soft power op het wereldtoneel.
  Moderator vrijdag 19 juli 2024 @ 14:34:22 #61
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214338657

Toch benieuwd hoe het US lijntje gaat lopen :) Chinese hebben al een heel wat langer lijntje :D
pi_214338670
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 14:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Hoe lang heeft Trump door lopen ratelen? Anderhalf uur?

Ik heb gedurende mijn loopbaan vaak in zaaltjes gezeten en geluisterd naar politici die speeches geven. Maar meestal is iedereen er na een kwartiertje/half uur wel klaar mee.
Jup volgens mij ben ik na een kwartier ofzo in slaap gevallen.
Gewoon de lengte van een speelfilm dat geleuter en je kan het met gemak in 2 minuten samenvatten.
pi_214338682
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 14:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
En het meest wrange is dat China nou precies het tegenovergestelde doet. Dat land was eeuwenlang naar binnen gekeerd, koesterde vooral argwaan richting het buitenland. Wilde er zo min mogelijk mee te maken hebben.

Maar China timmert aan een internationale coalitie, die voornamelijk bestaat uit niet-westerse landen. Peking breidt zijn invloed overal uit, en is niet te beroerd om daar diep voor in de buidel te tasten. De VS staat nog sterk, maar als de MAGA's hun zin krijgen dan verkwanselt het land binnen 5/10 jaar al zijn soft power op het wereldtoneel.
En je kan op je klompen aanvoelen dat dat ooit fikse problemen zal gaan opleveren. En waarvan de Magaïsten niet gaan snappen hoe dat toch zo heeft kunnen komen, want de VS was toch immers het door god uitgekozen land met het allergrootste leger?
pi_214338698
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 14:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En daarmee de VS uiteindelijk verzwakken in plaats van Great Again maken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_214338700
quote:

[..]
Omdat samenwerkingsverbanden tegen hun belangen ingaan. Verdeel en heers. Ze zijn ook flink bezig met vakbonden een doelwit maken. Ze zullen denken als mensen meer alleen staan zijn ze ook machtelozer tegen ons. Het is ook niet voor niks dat al die leipo Miljardairs het hélemaal geweldig vinden.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 14:40:02 #66
3928 Ulx
pi_214338718
Hannibal kwam ook weer voorbij.

Dus hij versprak zich de vorige keer niet.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 14:40:41 #67
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214338730
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 14:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En je kan op je klompen aanvoelen dat dat ooit fikse problemen zal gaan opleveren. En waarvan de Magaïsten niet gaan snappen hoe dat toch zo heeft kunnen komen, want de VS was toch immers het door god uitgekozen land met het allergrootste leger?
Ja net als de Brexit. Economische zelfmoord, maar wel met trots wapperende nationale vlag.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator vrijdag 19 juli 2024 @ 14:47:43 #68
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214338827
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 14:40 schreef Ulx het volgende:
Hannibal kwam ook weer voorbij.

Dus hij versprak zich de vorige keer niet.
Die met die olifanten?
pi_214338830
quote:
Sen. Mark Kelly (D-Ariz.), Kentucky Gov. Andy Beshear and North Carolina Gov. Roy Cooper.
Van dit genoemde drietal, zou ik voor Mark Kelly of Andy Beshear gaan. Roy Cooper is een keurige man met een presidentiële aura, maar de Democratische ticket wat meer pit nodig. Zeker nu Trump Vance heeft gekozen.

Mark Kelly en Andy Beshear lijken mij geschikt om met leren jas en spijkerbroek naar plattelandsdorpjes te sturen.
  Moderator vrijdag 19 juli 2024 @ 14:48:20 #70
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214338837
Tijd voor

POL / Nieuwe politieke ideeën?

jullie nog input?
pi_214338873
quote:
88s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 14:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Die met die olifanten?
Nee, deze.

pi_214338982
Ik had een boze Trump vol vuur verwacht, maar hij was betrekkelijk rustig, mild, verenigend.

Het bloemrijke taalgebruik hoort erbij, verder fijn te zien dat hij in goede doen is, en zo'n close band heeft met zijn familie.
pi_214339004
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 14:23 schreef Jojoke het volgende:

[..]
[..]

Zo te lezen is de partij alles aan het klaarzetten. Biden moet alleen nog even akkoord gaan.
Als die gesprekken zover zijn lijkt me toch dat Biden al akkoord is met het feit dat er iemand anders naar voren geschoven wordt?!
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214339032
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 14:24 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Het enige wat ik kan bedenken zijn de geldstromen vanuit Rusland naar dit soort types. Rusland heeft er wel een belang bij dat deze samenwerkingen uit elkaar vallen. Dan wordt het voor hen makkelijker om weer invloed uit te oefenen in Oost Europa.
ik denk dat Maga ook niet over de grens kan kijken. het buitenland is in hun Optiek een ver van mijn bed show. ze denken dat ze alles al in eigen huis hebben en geen enkele samenwerking nodig hebben, eigenlijk zijn deze mensen er nog van overtuigd dat we in het jaar 1900 zitten in plaats van in 2024, dat ze moeten concurreren om te overleven. en net als met de brexit gaan ze er te laat achter komen dat dit de verkeerde weg is... hopelijk bestaat Taiwan nog, hopelijk bestaan Georgië Moldavië en de Oekraïne nog, hopelijk rollen er geen tanks de Baltische Staten binnen in 2028. maar ik heb daar steeds minder vertrouwen in
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_214339067
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:08 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Als die gesprekken zover zijn lijkt me toch dat Biden al akkoord is met het feit dat er iemand anders naar voren geschoven wordt?!
dat is het probleem met zinnen als "bronnen zeggen"
of "bronnen bekend met de manier van denken van personen x of y". het zijn eigenlijk netjes verpakte geruchten,er is nog steeds geen zekerheid. je zekerheid is er pas als het Breaking News artikel komt
  vrijdag 19 juli 2024 @ 15:14:53 #76
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214339074
quote:
88s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 14:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

Toch benieuwd hoe het US lijntje gaat lopen :) Chinese hebben al een heel wat langer lijntje :D
Cool deze weergave te zien. Hier dezelfde in een wat hogere resolutie: http://www.visualcapitali(...)/11/histomap-big.jpg om te kunnen lezen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 15:16:45 #77
3928 Ulx
pi_214339091
quote:
88s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 14:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Die met die olifanten?
Elektrische haaien toch?
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 15:18:01 #78
3928 Ulx
pi_214339104
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 14:50 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]
Nee, deze.

[ afbeelding ]
Het zou me niet verbazen als Trump denkt dat die ook over de Alpen is getrokken.
pi_214339158
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 14:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja en nee. Tegelijkertijd is ook het landsbelang nadrukkelijk in het geding. Een tweede termijn Trump(isten) moet ten koste van alles voorkomen worden. En als binnenskamers druk zetten dan onvoldoende is moet het maar publiek.
zie email 27 oktober
pi_214339193
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 14:23 schreef Jojoke het volgende:

[..]
[..]

Ik snap het praktische argument om voor Harris te gaan, qua gelden en staande structuur. Maar is zo’n gouverneur niet veel logischer? Als new kid on the block tegenover de oude aangeschoten Trump?
zie email 27 oktober
pi_214339225
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik snap het praktische argument om voor Harris te gaan, qua gelden en staande structuur. Maar is zo’n gouverneur niet veel logischer? Als new kid on the block tegenover de oude aangeschoten Trump?
Eens, ik vind Harris ook niet de sterkste keus. De Amerikanen lijken niet zo'n fan van de huidige politici, dan lijkt me een 'nieuwkomer' best een goed idee. Zeker een gouverneur uit een swingstate, zodat je die maar vast binnen hebt.
pi_214339242
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja en nee. Tegelijkertijd is ook het landsbelang nadrukkelijk in het geding. Een tweede termijn Trump(isten) moet ten koste van alles voorkomen worden. En als binnenskamers druk zetten dan onvoldoende is moet het maar publiek.
De meest effectieve strategie was geweest om achter Biden te gaan staan. Biden is de zittende president, over zijn beleid zijn de democraten positief, en de economie is ook in goede staat.

Juist door aan zijn stoelpoten te zagen wordt het voor Biden wankel. En dan kunnen democraten wel wijzen naar de slechte polls, maar die hebben ze mede zelf gecreëerd. Want waarom zou de kiezer vertrouwen hebben in de president, als zijn partij het al niet heeft?

Biden is al jaren een oude man. Dat is echt niet opeens een probleem dat nu opeens, een paar maanden voor de verkiezingen, speelt.
pi_214339277
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De meest effectieve strategie was geweest om achter Biden te gaan staan. Biden is de zittende president, over zijn beleid zijn de democraten positief, en de economie is ook in goede staat.

Juist door aan zijn stoelpoten te zagen wordt het voor Biden wankel. En dan kunnen democraten wel wijzen naar de slechte polls, maar die hebben ze mede zelf gecreëerd. Want waarom zou de kiezer vertrouwen hebben in de president, als zijn partij het al niet heeft?

Biden is al jaren een oude man. Dat is echt niet opeens een probleem dat nu opeens, een paar maanden voor de verkiezingen, speelt.
Dit is allemaal onzin, dit had je voor het debat nog kunnen zeggen maar nu echt niet meer. Het debat is wat Biden de kop gekost heeft, verder niets.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 15:32:29 #84
3928 Ulx
pi_214339288
Het is paniekvoetbal.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 15:33:11 #85
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214339300
Ik zie wel een voordeel aan een Trump presidentschap. Europa wordt gedwongen zelfstandig te worden van de VS, haar eigen defensie (en daarmee defensie industrie) volledig te gaan regelen en haar eigen rol te vinden in de globale politiek. Het zal Europa min of meer dwingen meer 1 te worden, ipv in kleinstaterij te vervallen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 15:33:43 #86
3928 Ulx
pi_214339307
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit is allemaal onzin, dit had je voor het debat nog kunnen zeggen maar nu echt niet meer. Het debat is wat Biden de kop gekost heeft, verder niets.
Ik hoor de pro-Trump pers er anders erg weinig over.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 15:33:57 #87
38496 Perrin
pi_214339309
quote:

[..]

Je hebt duidelijk niet kritisch gekeken naar zijn recente optredens.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 15:34:02 #88
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214339311
quote:

[..]
Nee, het debat wat gezorgd heeft dat de Democraten nu ook zijn gaan inzien dat Biden een demente ouwe zak is.
pi_214339317
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik hoor de pro-Trump pers er anders erg weinig over.
Leuk voor je.
pi_214339319
quote:

[..]
Obama verloor zijn eerste debat tegen Romney, maar werd herkozen. Hillary Clinton won de debatten van Trump, maar verloor.

Debatten zeggen vrij weinig. En dan was dit debat ook nog eens vier maanden voor de verkiezingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 19-07-2024 15:44:11 ]
pi_214339333
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Obama verloor zijn eerste debat tegen Romney, maar werd herkozen. Hilary Clinton won de debatten van Trump, maar verloor.

Debatten zeggen vrij weinig. En dan was dit debat ook nog eens vier maanden voor de verkiezingen.
Scorebordjournalistiek. Dit soort onzin overtuigt niemand.
pi_214339345
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik heb het debat gezien. En op inhoud won Biden het nog ook.

Democraten hadden gewoon moeten zeggen, Biden is oud, komt soms niet uit zijn woorden, maar voert wijs beleid. Dit terwijl Trump een leugenachtige veroordeelde crimineel is die de rechtsstaat om zeep wil helpen.

Kies maar.
pi_214339350
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Scorebordjournalistiek. Dit soort onzin overtuigt niemand.
Het is juist scorebordjournalistiek door naar één slecht debat te wijzen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 15:40:04 #94
3928 Ulx
pi_214339368
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik zie wel een voordeel aan een Trump presidentschap. Europa wordt gedwongen zelfstandig te worden van de VS, haar eigen defensie (en daarmee defensie industrie) volledig te gaan regelen en haar eigen rol te vinden in de globale politiek. Het zal Europa min of meer dwingen meer 1 te worden, ipv in kleinstaterij te vervallen.
Dat doen we al sinds 2022 met een veel hoger tempo. Je krijgt nu dat remtrekkers als Orban meer gaan etteren.
pi_214339370
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik heb het debat gezien. En op inhoud won Biden het nog ook.

Democraten hadden gewoon moeten zeggen, Biden is oud, komt soms niet uit zijn woorden, maar voert wijs beleid. Dit terwijl Trump een leugenachtige veroordeelde crimineel is die de rechtsstaat om zeep wil helpen.

Kies maar.
En dan wint Trump met een landslide.
pi_214339388
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het is juist scorebordjournalistiek door naar één slecht debat te wijzen.
Exact, dat is precies wat je doet. Je negeert alle context.

Dat slechte debat was een symptoom van een probleem, dat probleem is nu overduidelijk voor de kiezer en gaat niet meer weg. De kiezer weet ook dat het alleen maar erger gaat worden.
pi_214339397
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En dan wint Trump met een landslide.
Zelfs nu hooggeplaatste democraten Biden laten vallen gebeurt dat nog niet.
pi_214339405
--

[ Bericht 98% gewijzigd door Bugno3 op 19-07-2024 15:42:17 ]
pi_214339415
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zelfs nu hooggeplaatste democraten Biden laten vallen gebeurt dat nog niet.
Dat is de reden dat ze hem laten vallen. Iedereen ziet die bui hangen. Behalve jjij, schijnbaar.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 15:43:17 #100
3928 Ulx
pi_214339422
quote:
Dat doen we al sinds 2022 met een veel hoger tempo. Je krijgt nu dat remtrekkers als Orban meer gaan etteren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Leuk voor je.
Vooral leuk voor Trump.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 15:45:44 #101
3928 Ulx
pi_214339444
twitter

En bedankt voor je steun, Elon.
pi_214339472
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is de reden dat ze hem laten vallen. Iedereen ziet die bui hangen. Behalve jjij, schijnbaar.
Dan moet je een charismatisch persoon klaar hebben staan die het stokje over kan nemen. En die is er niet.
pi_214339486
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:45 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Trump weet het niet eens juist te benoemen...

Trump says he’ll end the EV mandate. The only problem: there isn’t one.
pi_214339523
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dan moet je een charismatisch persoon klaar hebben staan die het stokje over kan nemen. En die is er niet.
Die zijn er genoeg, ze zijn hier al regelmatig genoemd. Zowel Biden als Trump is zeer impopulair, de meeste kiezers zijn klaar met die oude mannen. Er hoeft alleen maar iemand neergezet worden die fris overkomt en zelf ideeën heeft. Weg met die oude kerels, tijd voor iets nieuws.
pi_214339563
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als je voor een totaal nieuwe kandidaat gaat, dan moet je eigenlijk wel supersnelle primaries houden. Anders hebben de leden niet echt inspraak kunnen hebben op de politieke agenda van de komende 4 jaar.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 15:55:44 #106
3928 Ulx
pi_214339564
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Die zijn er genoeg, ze zijn hier al regelmatig genoemd. Zowel Biden als Trump is zeer impopulair, de meeste kiezers zijn klaar met die oude mannen. Er hoeft alleen maar iemand neergezet worden die fris overkomt en zelf ideeën heeft. Weg met die oude kerels, tijd voor iets nieuws.
Er is nog niemand genoemd die wil.
pi_214339595
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
...en nog niemand waarvan zeker is dat hij of zij het niet wil, aangezien we niet bij interne gesprekken zijn.
pi_214339602
quote:

[..]
Iedereen snapt heus wel dat niemand iets gaat zeggen tot het moment dat Biden daadwerkelijk opstapt (na dit weekend dus). Kom op zeg, we zijn geen kleuters hier.
pi_214339614
quote:

[..]
De meest effectieve manier om zeker te weten dat je naast de presidentsrace ook huis en senaat verliest, inderdaad.
pi_214339628
quote:

[..]
Haha en in het Oekraïne topic zeg je altijd 'dat gebeurt achter de schermen, tuurlijk doen ze dat niet naar buiten toe blabla' :D
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 16:00:42 #111
3928 Ulx
pi_214339636
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
...en nog niemand waarvan zeker is dat hij of zij het niet wil, aangezien we niet bij interne gesprekken zijn.
Maar die gesprekken zijn er niet. Als uitlekt dat je dat doet terwijl Biden nog niet heeft opgegeven dan ben je afgeschreven.
pi_214339638
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
De meest effectieve manier om zeker te weten dat je naast de presidentsrace ook huis en senaat verliest, inderdaad.
En waar is dat op gebaseerd?
pi_214339675
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 16:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En waar is dat op gebaseerd?
Op alle polls, op politiek duiders en vooral ook op het feit dat Biden nog geen enkel ook maar aanvaardbaar interview heeft gegeven. Alles waar hij niet van een teleprompter kan praten ontspoort in warrigheid en chaos. Daar kun je niet mee winnen.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 16:03:25 #114
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_214339682
quote:
Ja, op zich wel mee eens. Alleen vraag ik me wel af hoe dat dan gaat met al die Amerikaanse bases in Europa. Gaan ze die dan ook opgeven of wat?
pi_214339685
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 16:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar die gesprekken zijn er niet. Als uitlekt dat je dat doet terwijl Biden nog niet heeft opgegeven dan ben je afgeschreven.
Die gesprekken zijn er absoluut wel, alleen waarschijnlijk niet door bij elkaar te gaan zitten.
pi_214339690
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 16:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Op alle polls,
Nou, laat die polls maar zien dan.

quote:
op politiek duiders en vooral ook op het feit dat Biden nog geen enkel ook maar aanvaardbaar interview heeft gegeven. Alles waar hij niet van een teleprompter kan praten ontspoort in warrigheid en chaos. Daar kun je niet mee winnen.
Op een paar fragmentjes uit de media dus.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 16:07:16 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214339733
quote:
Daarom denk ik ook dat dat niet zo'n vaart loopt. De macht van de VS wordt dan rap kleiner en hun wapenindustrie al helemaal.
pi_214339738
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 16:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Nou, laat die polls maar zien dan.
Je hebt alle polls waar alle swingstates naar Trump gaan en zelfs normaal blauwe staten swingstates worden gemist? Volg je het wel?

quote:
[..]
Op een paar fragmentjes uit de media dus.
Op een paar redelijk complete interviews. Biden is gewoon aan het eind van een zin het begin kwijt, consequent. Ook hier vraag ik me af of jij het wel volgt. Jij komt elke keer met verhalen uit de geschiedenis, maar wijs mij 1 verkiezing waar een man die nauwelijks meer weet wat hij zegt een eerlijke verkiezing gewonnen heeft, waar dan ook.
pi_214339805
Zojuist bij msnbc de vrouw gehoord en gezien van de Biden Harris campaign: “trump krijgt er geen stemmers bij. Biden daarentegen. “…

Over interviews en pressers: hebben jullie de pers conferentie gezien ná de Nato bijeenkomst.
Volkomen to the point en ingewikkelde vragen beantwoord, zónder briefje en de journalist stotterend en versprekingen en van een brieffie lezend.
En dit:
twitter
pi_214339829
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 16:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je hebt alle polls waar alle swingstates naar Trump gaan en zelfs normaal blauwe staten swingstates worden gemist? Volg je het wel?
Jij beweert van alles. Dan mag je dat onderbouwen. Maar dat doe je niet.

Volgens mij laten de polls vooral zien dat men het vertrouwen verliest omdat de democratische partij zijn vertrouwen verliest. Nogal een logische vicieuze cirkel.

quote:
Op een paar redelijk complete interviews. Biden is gewoon aan het eind van een zin het begin kwijt, consequent. Ook hier vraag ik me af of jij het wel volgt. Jij komt elke keer met verhalen uit de geschiedenis, maar wijs mij 1 verkiezing waar een man die nauwelijks meer weet wat hij zegt een eerlijke verkiezing gewonnen heeft, waar dan ook.
- Biden verspreekt zich, hij is een oude man die het niet meer aan kan.
- Trump kraamt wartaal uit, maar oogt energiek en er is niets aan de hand.

Geloof me, deze wereld is veel beter af met Biden dan met Trump. En dat zouden de democraten ook gewoon moeten zeggen.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 16:15:45 #121
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214339856
Dat Biden een dementerend wrak is, maakt Trump nog geen goede president. Tijd voor een derde optie
pi_214339889
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 16:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Jij beweert van alles. Dan mag je dat onderbouwen. Maar dat doe je niet.

Volgens mij laten de polls vooral zien dat men het vertrouwen verliest omdat de democratische partij zijn vertrouwen verliest. Nogal een logische vicieuze cirkel.
[..]
- Biden verspreekt zich, hij is een oude man die het niet meer aan kan.
- Trump kraamt wartaal uit, maar oogt energiek en er is niets aan de hand.

Geloof me, deze wereld is veel beter af met Biden dan met Trump. En dat zouden de democraten ook gewoon moeten vertellen.
Natuurlijk is de wereld beter af met Biden dan met Trump. De wereld is zelfs beter af met Robert Biden II van 18 jaar dan met Trump. Maar beide gaan ze niet winnen en daarom is de keus om Biden opzij te zetten juist zo belangrijk.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 16:18:20 #123
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214339901
Toen Reagan "wat verward" was, viel de hele wereldpers over hem heen, Spitting Image had een running gag met "The Presidents Brain is Missing" waarbij je een stel hersenen zag die lekker op vakantie waren. Erg grappig en terecht. Biden is er erger aan toe.

Forum Admin vrijdag 19 juli 2024 @ 16:18:25 #124
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_214339906
quote:
Dat kan ook helemaal verkeerd uitpakken natuurlijk. Ik zie wel weinig reden de Amerikanen te entertainen met bases en aanverwanten als ze ons net zo makkelijk aan de kant schuiven. Zeker met de oorlog letterlijk in onze achtertuin.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 16:20:21 #125
3928 Ulx
pi_214339937
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 16:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die gesprekken zijn er absoluut wel, alleen waarschijnlijk niet door bij elkaar te gaan zitten.
Gewoon een gesprekje opnemen. Lekken naar de pers.

Weer een concurrent minder.
pi_214339946
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 16:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat kan ook helemaal verkeerd uitpakken natuurlijk. Ik zie wel weinig reden de Amerikanen te entertainen met bases en aanverwanten als ze ons net zo makkelijk aan de kant schuiven. Zeker met de oorlog letterlijk in onze achtertuin.
Hoho, Trump heeft die oorlog binnen no time beëindigd, zoals je weet.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 16:28:24 #127
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214340059
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 16:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoho, Trump heeft die oorlog binnen no time beëindigd, zoals je weet.
Dat klopt waarschijnlijk, maar dan met Zelensky over een kabelrol

pi_214340085
Dan geloof ik er wèl in:
twitter
pi_214340089
-

[ Bericht 50% gewijzigd door Bugno3 op 19-07-2024 16:30:19 ]
pi_214340148
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Trump weet het niet eens juist te benoemen...

Trump says he’ll end the EV mandate. The only problem: there isn’t one.
Goh, Trump liegt? Say it aint so!
  vrijdag 19 juli 2024 @ 16:38:19 #131
38496 Perrin
pi_214340233
|:)
pi_214340256
twitter

The overall tone of the conversations has been that any exit plan -- should Biden decide to take that step, as some of his closest allies increasingly believe he will -- should put the party in the best position to beat former President Donald Trump while also being worthy of the more than five decades he has served the country in elected office, these people said.

Wil Joe een afscheidstournee? Is dat echt het allerbelangrijkste? :')
De enige echte.
  Moderator vrijdag 19 juli 2024 @ 16:45:33 #133
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214340330
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 16:39 schreef Rnie het volgende:
[ x ]

The overall tone of the conversations has been that any exit plan -- should Biden decide to take that step, as some of his closest allies increasingly believe he will -- should put the party in the best position to beat former President Donald Trump while also being worthy of the more than five decades he has served the country in elected office, these people said.

Gewoon een switcheroo doen, Harris met running mate Biden :D
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 16:50:47 #134
3928 Ulx
pi_214340377
quote:
[ x ]

Uiteraard. Hoe denk je dat kiezers die Biden willen zien doorgaan gaan reageren op Biden dumpen voor een of ander figuur die ze niet echt zien zitten?

Aan die lui heb je ook te denken als je wilt dat ze op de Mystery Guest gaan stemmen.
pi_214340444
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 16:50 schreef Ulx het volgende:
Hoe denk je dat kiezers die Biden willen zien doorgaan gaan reageren op Biden dumpen voor een of ander figuur die ze niet echt zien zitten?
Gaan op Trump stemmen natuurlijk. Duh.

Wat denk je nou zelf? :')
De enige echte.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 17:04:57 #136
3928 Ulx
pi_214340508
twitter
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 17:08:15 #137
3928 Ulx
pi_214340528
twitter

Gaat de slinger nu weer de andere kant op en zet men de partij-elite voor schut? De timing is natuurlijk opvallend.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 17:08:21 #138
38496 Perrin
pi_214340529
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 17:04 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Zouden de praatjes van Biden over hoe geweldig de economie ervoor staat dan niet werken bij mensen die nauwelijks de eindjes aan elkaar kunnen knopen?
  vrijdag 19 juli 2024 @ 17:08:55 #139
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214340535
quote:
[ x ]

Dat is inmiddels echt het zinnetje geworden dat symbool staat voor de idioterie in de pers mbt Biden:

"According to people familiar with......."

:')
  vrijdag 19 juli 2024 @ 17:11:03 #140
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214340549
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 16:38 schreef Perrin het volgende:
|:)
[ afbeelding ]
Zulke mensen hebben professionele hulp nodig en moeten beschermd worden tegen deze oplichters... :N
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 17:16:15 #141
3928 Ulx
pi_214340585
Ook Trump krijgt een endorsement.

twitter
pi_214340595
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 17:11 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Zulke mensen hebben professionele hulp nodig en moeten beschermd worden tegen deze oplichters... :N
Ach, nog een paar belastingverlagingen voor miljardairs en de armste werknemers in de VS krijgen het vast veel beter.

Toch?
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 17:18:49 #143
3928 Ulx
pi_214340627
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 17:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ach, nog een paar belastingverlagingen voor miljardairs en de armste werknemers in de VS krijgen het vast veel beter.

Toch?
Lijkt me wel. Het motiveert ze enorm om ook miljardair te worden.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 17:35:34 #144
3928 Ulx
pi_214340814
twitter

AOC lijkt ook in het Biden kamp te blijven. Dat is progressief boegbeeld nummer twee naast Sanders.

Of misschien zitten die nu bij de conservatieve vleugel, dat kan ook.
pi_214340824
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 17:08 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Gaat de slinger nu weer de andere kant op en zet men de partij-elite voor schut? De timing is natuurlijk opvallend.
Er zijn twee manieren om dat voor schut zetten te doen:
- nu, roepen FU, we willen Biden, bekijk het maar
- of straks in november en massaal naar Trump of RFK overlopen
  vrijdag 19 juli 2024 @ 17:40:05 #146
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214340851
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 17:08 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zouden de praatjes van Biden over hoe geweldig de economie ervoor staat dan niet werken bij mensen die nauwelijks de eindjes aan elkaar kunnen knopen?
Ik vind het apart dat te midden van een enorme storm over de verkiesbaarheid van Biden (waarbij ook gewezen wordt op zijn schrijnend lage populariteit en approval-rating) het pro-Bidenkamp denkt dat hij in ieder geval qua politiek zichzelf nog wel zou verkopen. Ja, nou ja, niet dus.
Het gaat erom wat de kiezer ziet en de kiezer ziet iemand met een disapproval/approval verschil van 20% wat echt historisch hoog is. Dus zijn politiek heeft hem niet populairder gemaakt. Hoe onterecht dat misschien ook is, dat zijn de feiten.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 17:43:28 #147
323401 Kijkertje
met filter
pi_214340873
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je hebt duidelijk geen idee wat Biden allemaal voor elkaar heeft gekregen en nog zou kunnen krijgen. Hij mag dan niet meer zo goed zijn debatten/interviews maar met zijn inzicht en visie is helemaal niets mis.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 17:47:26 #148
3928 Ulx
pi_214340906
Zij moet hem ook al niet.

twitter
  vrijdag 19 juli 2024 @ 17:51:05 #149
323401 Kijkertje
met filter
pi_214340950
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 17:08 schreef Perrin het volgende:

[..]
Biden probeert daar juist van alles aan te doen terwijl de Republikeinen in het Congres continu tegenwerken. En ja de economie doet het wonder boven wonder heel goed omdat Biden een recessie heeft weten af te wenden na de pandemie.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 19 juli 2024 @ 17:55:41 #150
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214340990
quote:
81s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 17:51 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Biden probeert daar juist van alles aan te doen terwijl de Republikeinen in het Congres continu tegenwerken. En ja de economie doet het wonder boven wonder heel goed omdat Biden een recessie heeft weten af te wenden na de pandemie.
Als je het niet weet te verkopen dan heb je er bij de verkiezingen niet zoveel aan.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 18:00:40 #151
323401 Kijkertje
met filter
pi_214341040
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 17:55 schreef VoMy het volgende:

[..]
Als je het niet weet te verkopen dan heb je er bij de verkiezingen niet zoveel aan.
Je hebt er ook niet zoveel aan om hem in te ruilen voor iemand die het wel weet te verkopen maar een veel mindere gunfactor heeft en niet over de capaciteiten beschikt om dingen voor elkaar te krijgen zoals Biden.

Dat is precies het probleem waar de Democraten al jaren mee zitten. Biden vervangen lijkt een oplossing maar die brengt hele andere problemen met zich mee.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 18:08:25 #152
323401 Kijkertje
met filter
pi_214341110
twitter

twitter
pi_214341160
quote:
81s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 18:08 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
[ x ]
Ronnie is ZIEDEND _O-
De enige echte.
pi_214341277
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:45 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Dat is juist speciaal voor Elon. Elon heeft al aangegeven dat hij wil dat de subsidies op electrische autos stoppen.
Tesla is groot geworden op die subsidies. Nu hij genoeg heeft ontvangen wil hij op die manier de pas afsnijden voor eventuele concurrenten.
pi_214341280
quote:
82s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 18:00 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Je hebt er ook niet zoveel aan om hem in te ruilen voor iemand die het wel weet te verkopen maar een veel mindere gunfactor heeft en niet over de capaciteiten beschikt om dingen voor elkaar te krijgen zoals Biden.

Wat? Dit is echt de omgekeerde wereld, Biden is die gunfactor juist al heel lang kwijt! En zeker na dat dramatische optreden van het debat. Zijn populariteit is historisch laag, dat moet je toch weten??

Een van zijn grootste problemen is dat hij z'n boodschap over z'n beleid niet kan laten weerklinken. Niemand geeft hem credit. Voor de zoveelste keer, ik ben van mening dat Biden een goede president is geweest die wel degelijk echt dingen voor elkaar heeft gekregen. Maar als je dat niet kunt omzetten in stemmen, waarom zou je dan doorgaan? Je kunt alleen regeren en die goede dingen doen als je de verkiezingen wint.

Sowieso heeft de campagne zich alleen maar 100% gefocused op Trump, dat was al een vergissing maar nu blijkt dat ze dat gedaan hebben terwijl hun eigen kandidaat dus niets meer te bieden heeft. In de ogen van de kiezer althans, en dat is het enige wat telt.
pi_214341322
Mooi stukje over Harris van Jeff Maurer: https://imightbewrong.sub(...)have-undercut-kamala

quote:
Kamala Harris gets a bad rap. She’s not an idiot and she’s not a villain: She is simply an uninspiring dolt. And that’s normal; from what I can tell, the Vice Presidency is occupied by an uninspiring dolt roughly half of the time. Dan Quayle and Gerald Ford were uninspiring dolts, and Al Gore was an uninspiring dweeb, which is pretty darn close.1 When uninspiring dolt John Tyler ascended to the presidency, the Whig Party swore they’d never make that mistake again, and then did the very next chance they got with Millard Fillmore. And then — and this is the really unforgivable part — they2 did it again with Andrew Johnson! Kamala Harris may be an uninspiring dolt, but she at least represents a hallowed tradition of uninspiring dolt Vice Presidents.

Harris’ poll numbers aren’t good. Her favorable/unfavorable has been underwater for years, and she regularly polls behind Biden and other Democrats in a hypothetical matchup against Trump (though more on that later). Harris has done plenty to earn her bad numbers. She ran for president and didn’t think that someone might ask her about her position on health care. She staffs her office with relatives and dimwits who trash her behind her back. She has a special brand of pablum-speak that sounds like Yoda after ten beers. And she starred in this video, which hopefully does not constitute an “official act” according to the Supreme Court, because I feel like someone needs to go to jail for this:

[..]

Even so, Harris is less popular than she might be. Democrats don’t like to talk about how Harris got her job, because it raises uncomfortable questions. First, it suggests that one of the party’s leading figures — who is central to the question of whether Biden should drop out of the race — perhaps didn’t get where she is by impressing everyone with her rapier wit and uncommon political skills. Second, it highlights one of the big problems with using race and gender as major job qualifications. Perversely, this unwillingness to be forthright about how Harris became VP is currently working to her disadvantage. Because every argument for bypassing Harris boils down to: “She’s unpopular.” And there is a counter argument about how she could perhaps be more popular than she is, but people don’t make it. And that’s because they’re being tactful or polite, but thankfully I am neither of those things, so here goes: Harris is less popular than she could be because people see her as a DEI hire, and they don’t respect that.

Harris was picked largely because of her race and gender. It’s important to note: Vice President has always been a job where a person’s bio matters at least as much as their political skill. Presidential candidates usually seek to “balance” the ticket by choosing someone who is — at least in some ways — the opposite of themselves. That’s why Kennedy chose a southerner, Obama picked an old white guy, and McCain selected a walking joke who was respected by nobody. For all the harrumphing about how Harris’ contributed to her getting the job, we should acknowledge that that’s basically the norm. And we should also acknowledge that that’s probably how we got so many uninspiring dolt Vice Presidents in the first place.

Even so, the way that Harris’ race and gender factored into her selection was particularly acute. In a gambit to take the wind out of Bernie Sanders’ sails, Biden pledged to chose a woman as his VP. Most Americans consider this type of identity-based proclamation to be cringeworthy, but progressives think it’s awesome and cool. The single biggest disconnect between progressive America and the rest of America might be in how differently announcing “I’m going to hire a woman!” or “I’m going to hire a non-white person!” is received. Progressives don’t realize that people see that as tokening and condescending. Which is why Hollywood keeps making movies with cookie-cutter girlboss protagonists, and when the movie loses a hundred million dollars, all Hollywood can think is: “I guess the hero wasn’t girlboss enough.”

After George Floyd was murdered, it became clear that Biden’s pick would be Black. He basically had four options: Susan Rice, who had never held elected office; Karen Bass, a House member who could maybe help Biden win Los Angeles, if that was needed; Val Demings, a House member who was hated by the far left because of her record as Orlando Police Chief (meaning: She had a record as Orlando Police Chief); and Harris, a senator from a large state. Harris was the obvious choice. But you can understand why people were underwhelmed by Harris being the cream of that not-very-impressive crop. If I won the Nobel Prize in Physics, you’d be impressed, but if I won the Nobel Prize in Physics for 44 Year-Old Substack Writers Named Jeff, you’d think “big deal”, because I could probably win that with a baking soda volcano.

But suddenly, Kamala’s stock is rising. That’s probably because of the debate last week in which her boss bragged about vanquishing Medicare while his brain fell out of his nose. Harris’ poll numbers have jumped since then: Some post-debate polls have her out-performing Biden against Trump. People like Jim Clyburn are now saying that Harris should be the party’s nominee, and I expect those calls to grow at a rapid rate. And that makes sense: The President can’t serve another term, so normally the baton would pass to the person whose only real job is to call the president each morning and say: “Hey, you dead?”

But if Harris becomes the nominee, how she becomes the nominee matters. She’s already seen as someone who lucked into the job. If she’s handed the nomination — if Biden says “I’m stepping down and Harris is the nominee, deal with it” — then she’ll be seen as someone who was promoted by default twice. At some point, Harris needs to beat somebody. If politics was prison, then she needs to show that she deserves to be top dog by beating up someone in the exercise yard. And yes, that’s a brutal metaphor, but she’s vying for a job where you can kill people with robots, so I don’t think it’s too extreme.

Harris would do well to win some sort of competitive process. And she’d do extremely well to insist on that competitive process. If she were to tell America: “I don’t want this handed to me — I think I’m the best person for the job, and I’m prepared to show why,” then that would sound to me like a candidate who can win! If I were on Kamala’s staff, I’d push hard for her to do that. And then I’d probably call Politico and rant for an hour about how much Kamala Harris sucks, because that seems to be how her staffers spend their free time.

If Kamala’s ends up being the nominee, then I’m in. I mean, sure, whatever: Right now my choice is between a maniac, a vegetable, and a guy who ate a dog, so a regular uninspiring dolt politician would be a huge upgrade. But if Harris runs, I want her to win, and I think it would really help if she acknowledged that how she became VP undercut her status, and then did something to earn people’s respect. In a perfect world, that might also spark a frank conversation about the pros and cons of identity-based hiring, but that’s probably too much to hope for. At the moment, I just want someone to beat Trump. And if Harris can dig herself out of the hole that identity politics put her in, then maybe that’s her.
pi_214341342
quote:

[..]
Uiteraard. Hoe denk je dat kiezers die Biden willen zien doorgaan gaan reageren op Biden dumpen voor een of ander figuur die ze niet echt zien zitten?

Aan die lui heb je ook te denken als je wilt dat ze op de Mystery Guest gaan stemmen.
Die gaan echt wel achter die betere kandidaat staan. Misschien dat jij er zo in zou zitten dat als Biden het niet wordt je liever Trump ziet. Verreweg de meeste hebben dat niet.

Jij denkt oprecht dat democratische kiezers liever Biden de weg kwijt horen raken in zijn zinnen. Dan bijvoorbeeld Harris zien? Harris had gisteren een prima speech hoor.
pi_214341381
Laatste nieuws van twitter: uit hoeken en gaten volop berichten met steun voor Biden. En tienduizenden likes.
Ja, ik ben op de hoogte van (Russische) troll farms.
twitter
pi_214341390
quote:
81s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 17:43 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Je hebt duidelijk geen idee wat Biden allemaal voor elkaar heeft gekregen en nog zou kunnen krijgen. Hij mag dan niet meer zo goed zijn debatten/interviews maar met zijn inzicht en visie is helemaal niets mis.
In verkiezingstijd moet je dat kunnen verkopen.
Verkopen was toch al niet Bidens beste eigenschap, zelfs in zijn beste jaren. En het is alleen maar slechter geworden.

Een andere frissere jongere en aansprekende democratische president c.q. presidentskandidaat zou, zeker als diens/dier opvattingen op nagenoeg dezelfde lijn zouden liggen, hetzelfde voor elkaar hebben kunnen krijgen. En het overtuigender kunnen uitleggen.

Je moet op de veemarkt niet mompelen "hele mooie everzwijnen hele mooie everzwijnen hele mooie everzwijnen" Dat trekt de aandacht niet, ook al zijn die everzwijnen nog zo mooi. Je zult er geen mooie prijs voor krijgen.
Je moet het eruit kunnen gooien met luide en overtuigende stem "HELE HEELE HEEEEEELE MOOIE EVERZWIJNEN!"
En als iemand roept "de mijne zijn mooierderderder!" dan moet je ad rem en zonder aarzelen met argumenten kunnen aankomen om diens ongelijk aan te tonen.

En daar is Joe Biden al een aantal jaren steeds minder toe in staat. Dat is spijtig en daar kan hij zelf weinig tot niets aan doen, maar als hij nog zo intelligent zou zijn als vroeger dan had hij zich dat kunnen/moeten realiseren. En anders wel de ja-knikkers om hem heen. Ze hebben hem te lang de hand boven het hoofd gehouden en te lang meegeknikt met Bidens mantra: "alleen ik ben in staat om Trump te verslaan."
Wat feitelijk een tikje hooghartig is. En ook geen aanmoedigingsprijs voor jongere talentvolle democraten om hem heen. Een langzaam aftakelende bejaarde man hield/houdt een hele politieke partij in gijzeling... waar doet me dat toch aan denken?

(Met dank overigens aan Asterix en de koperen ketel van Goscinny & Uderzo.)
Ik doe het ff rustig aan.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 18:43:09 #160
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_214341426
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 18:12 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ronnie is ZIEDEND _O-
Wel benieuwd wat nu onderaan de streep het resultaat is van zo'n extreem negatieve campagne.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_214341436
Als Biden zo goed in beleid is maar niet in verkopen en hij heeft het economisch zo goed gedaan waarom bieden ze hem dan niet het ministerie van financien aan ofzo bij de onvermijdelijke dem winst die je hebt als er een vervanger komt. Hij is dan toch veel beter geschikt als hoge ambtenaar of minister dan als boegbeeld van de natie.
pi_214341450
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 18:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Wel benieuwd wat nu onderaan de streep het resultaat is van zo'n extreem negatieve campagne.
Weinig. Dit soort twitter-geneuzel boeit niemand. Sowieso heeft jarenlang Trump proberen zwart te maken op alle mogelijke manieren niet gewerkt. Zelfs voor het debat was het al een beetje 50/50. De Amerikaanse kiezer is wel wat gewend, de voornaamste reactie is apathie. Op dit moment zijn de twee kandidaten de meest impopulaire kandidaten ooit.
pi_214341477
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 18:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als Biden zo goed in beleid is maar niet in verkopen en hij heeft het economisch zo goed gedaan waarom bieden ze hem dan niet het ministerie van financien aan ofzo bij de onvermijdelijke dem winst die je hebt als er een vervanger komt. Hij is dan toch veel beter geschikt als hoge ambtenaar of minister dan als boegbeeld van de natie.
Biden had, aangezien hij voor zeer intelligent wordt versleten, het zelf moeten inzien.
Desnoods met hulp van intelligente mensen om hem heen.
Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn. Tenzij hij niet zo intelligent is en zichzelf oprecht voor onverslaanbaar houdt.

Hem wegpromoveren als ambtenaar zou ik een belediging vinden voor de man. Er is helemaal niets mis met werken voor de overheid, op welk niveau dan ook, maar Biden zou een geweldig afscheid verdiend hebben eerder dit jaar. Nog niet als president, maar wel als eerste kandidaat. Met een knallende conventie als vervolg.

Doordat ze het zwaard van Damocles zo lang hebben laten bungelen (tot op de dag van vandaag) hebben de Dems deze twijfels en verwarring volledig aan zichzelf te wijten. En niet aan de media, of aan welke derde/vierde/vijfde colonne dan ook.
pi_214341518
Biden kan ook nu gewoon nog als held opstappen. Hij heeft Trump verslagen, moeilijke wetten door Congress geloodsd en maakt nu de weg vrij voor een jongere frisse kandidaat die de job af gaat maken en voorgoed afrekent met Trump. Gooi er nog één keer een goeie speech uit waarin Biden zich enthousiast achter de nieuwe kandidaat schaart en je hebt een perfecte manier om Trump's hele campagne volledig de pas af te snijden.
pi_214341536
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 18:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Weinig. Dit soort twitter-geneuzel boeit niemand. Sowieso heeft jarenlang Trump proberen zwart te maken op alle mogelijke manieren niet gewerkt. Zelfs voor het debat was het al een beetje 50/50. De Amerikaanse kiezer is wel wat gewend, de voornaamste reactie is apathie. Op dit moment zijn de twee kandidaten de meest impopulaire kandidaten ooit.
Dat is Bidens enige kans (eigenlijk voor de 2e keer): dat zoveel mensen kotsen van die Trump. Maar het zou me niets verbazen wanneer veel kiezers die 4 jaar geleden nog tegen Trump stemden door voor Biden te kiezen, het nu laten afweten. Vanwege die apathie. Ze zijn er wel klaar mee. Een klein jaar schelden tussen Trump en Clinton in 2015/2016, een klein jaar schelden tussen Trump en Biden in 2019/2020, en nu dit bejaardenduel tussen een nog gekkere Trump en een nog tragere en zwakkere Biden.

Geen goeie 'show' voor de oudste democratie ter wereld (nou ja...).
  vrijdag 19 juli 2024 @ 18:55:05 #166
323401 Kijkertje
met filter
pi_214341538
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 18:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat? Dit is echt de omgekeerde wereld, Biden is die gunfactor juist al heel lang kwijt! En zeker na dat dramatische optreden van het debat. Zijn populariteit is historisch laag, dat moet je toch weten??

Een van zijn grootste problemen is dat hij z'n boodschap over z'n beleid niet kan laten weerklinken. Niemand geeft hem credit. Voor de zoveelste keer, ik ben van mening dat Biden een goede president is geweest die wel degelijk echt dingen voor elkaar heeft gekregen. Maar als je dat niet kunt omzetten in stemmen, waarom zou je dan doorgaan? Je kunt alleen regeren en die goede dingen doen als je de verkiezingen wint.

Sowieso heeft de campagne zich alleen maar 100% gefocused op Trump, dat was al een vergissing maar nu blijkt dat ze dat gedaan hebben terwijl hun eigen kandidaat dus niets meer te bieden heeft. In de ogen van de kiezer althans, en dat is het enige wat telt.
Ja ja ik ken je argumenten nu onderhand wel. Dat Biden eigenlijk te oud is en vervangen zou moeten worden is iedereen het wel over eens maar dat zegt niets over zijn gunfactor of over die van Kamala Harris. En het zegt ook helemaal niets over de tevredenheid die de kiezer zal hebben in de een volgende termijn van Biden vs Harris.

Je kan wel in alle paniek een andere kandidaat ophoesten die de boodschap wel kan overbrengen maar ook dat garandeert geen winst bij de verkiezingen. Van de chaos en verdeeldheid die er nu heerst bij de Democraten over de kandidaat weet je iig zeker dat dat een negatieve invloed heeft gehad op het vertrouwen in de Democratische Partij.

De populariteit van Kamala Harris is ook nooit hoog geweest.
pi_214341575
quote:
82s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 18:55 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja ja ik ken je argumenten nu onderhand wel. Dat Biden eigenlijk te oud is en vervangen zou moeten worden is iedereen het wel over eens maar dat zegt niets over zijn gunfactor of over die van Kamala Harris. En het zegt ook helemaal niets over de tevredenheid die de kiezer zal hebben in de een volgende termijn van Biden vs Harris.

Je kan wel in alle paniek een andere kandidaat ophoesten die de boodschap wel kan overbrengen maar ook dat garandeert geen winst bij de verkiezingen. Van de chaos en verdeeldheid die er nu heerst bij de Democraten over de kandidaat weet je iig zeker dat dat een negatieve invloed heeft gehad op het vertrouwen in de Democratische Partij.
Maar wie heeft die chaos en verdeeldheid veroorzaakt?
Biden en zijn partij zelf.

Het wijzen naar de media werkt wat mij betreft niet. Je kunt niet Trump veroordelen vanwege zijn idiote "fake news" getoeter (plus de rest van zijn gescheld op de media) en daarna Biden beschermen door te zeggen dat die arme goede man in de hoek wordt gedrukt door de pers.
pi_214341605
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 18:54 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Geen goeie 'show' voor de oudste democratie ter wereld (nou ja...).
Is nog geen reden om iemand uit te zoeken die bijna bij de oprichting aanwezig was... 8)7
pi_214341641
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Is nog geen reden om iemand uit te zoeken die bijna bij de oprichting aanwezig was... 8)7
Volgens mij bedoelde ik dat ook.
Maar dan in iets minder chargerende bewoordingen. ;)
  vrijdag 19 juli 2024 @ 19:07:36 #170
38496 Perrin
pi_214341656
|:)2
twitter
  vrijdag 19 juli 2024 @ 19:12:05 #171
323401 Kijkertje
met filter
pi_214341692
twitter
pi_214341723
quote:
Dat is precies het probleem waar de Democraten al jaren mee zitten. Biden vervangen lijkt een oplossing maar die brengt hele andere problemen met zich mee.
quote:

[..]

Ik heb er even twee posts uitgepikt die in het verlengde van elkaar liggen.

De mensen in dit topic die Biden eruit willen hebben, hebben het steeds over een jonge frisse kandidaat die het over moet nemen. Punt is dat dat niet zo makkelijk werkt bij de kiezer. Het is redelijk ongrijpbaar waarom iemand op iemand stemt.

Al Gore en John Kerry verloren van George Bush. En Clinton verloor van Trump.

Het is dus niet zo dat de meest slimme/competente kandidaat wint.

Daarbij heb je ook factoren zoals dat een zittende president in het voordeel is. Dat een gunstige economie de zittende president helpt. En dat eenheid in de partij belangrijk is.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 19:19:32 #173
3928 Ulx
pi_214341759
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 18:30 schreef MoreDakka het volgende:
al heel lang kwijt! En zeker na dat dramatische optreden van het debat.
Drie hele weken.
pi_214341761
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 18:49 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Biden had, aangezien hij voor zeer intelligent wordt versleten, het zelf moeten inzien.
Desnoods met hulp van intelligente mensen om hem heen.
Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn. Tenzij hij niet zo intelligent is en zichzelf oprecht voor onverslaanbaar houdt.

Hem wegpromoveren als ambtenaar zou ik een belediging vinden voor de man. Er is helemaal niets mis met werken voor de overheid, op welk niveau dan ook, maar Biden zou een geweldig afscheid verdiend hebben eerder dit jaar. Nog niet als president, maar wel als eerste kandidaat. Met een knallende conventie als vervolg.

Doordat ze het zwaard van Damocles zo lang hebben laten bungelen (tot op de dag van vandaag) hebben de Dems deze twijfels en verwarring volledig aan zichzelf te wijten. En niet aan de media, of aan welke derde/vierde/vijfde colonne dan ook.
De fout van de Democratische partij lag in 2020. Biden was toen al slecht in debat en communiceren. Maar omdat Bernie ook een kans maakte ging het grootste deel achter Biden staan. Daarbij ook toen wilden ze eenheid uitstralen dus was de primary snel klaar. Ze schatten blijkbaar in dat Biden goed genoeg was en dat je achter hem een sterkere coalitie kon bouwen dan achter Bernie ook al was die veel scherper.
Als het nog een paar debatten door was gegaan hadden denk ik wel meer anderen een kans gehad, kijk maar terug Biden was toen ook al een grijze muis.

Maar nu in 2024 ligt de fout toch echt geheel bij Biden. Het is zijn fout dat hij zo slecht communiceert. Het is zijn fout dat hij zijn beleid dat het blijkbaar goed doet bij journalisten of Nederlandse krantenlezers niet weet te slijten aan de stemmer.
Het was het plan van zijn campagne om dat recht te strijken met een zeer vroeg debat. Het ligt aan Biden zelf dat hij zich blijkbaar onverslaanbaar acht omdat hij 1 keer van Trump heeft gewonnen in een situatie waar alles gunstig voor hem was. Trump die stuntelde met zijn COVID aanpak. Trump die er 4 jaar lang een teringbende van had gemaakt. Zelfs toen was het nek aan nek. Dat geeft al aan dat hij toen ook al een slechte keuze was, een goede politicus zoals Obama had met dubbele cijfers gehakt van Trump gemaakt.

Nu echt voor iedereen duidelijk is die er met enige afstand naar kan kijken dat Biden kansloos is. Had hij al lang de eer aan zichzelf moeten houden. In plaats daarvan blijft hij deze game of chicken maximaal uitrekken. Wat nog maar eens laat zien dat hij ongeschikt want hij loopt alleen maar meer averij op en doet de partij alleen maar meer schade toe. Nog altijd zie ik democraten lekken naar de pers in plaats van dat Biden zijn verantwoordelijkheid pakt.

Ik stel functie elders vooral voor omdat mensen zeggen dat hij zon policy beest is en hij echt alles uit de kast lijkt te halen om niet direct met pensioen te hoeven. Inclusief een monsterzege aan een makkelijk verslaanbare Trump geven. Ik heb ook al aangegeven dat ik zwaar respect heb voor de staat van dienst van Biden en dat hij met opgeheven hoofd kan zeggen ik maak mijn presidentsschap af maar ik geef het stokje door. Ik heb geen respect voor hoe hij nu alle realiteit lijkt te ontkennen en Trump volledig in de hand speelt.
Zelfs nu al zijn bondgenoten hem de waarheid hebben gezegd, lijkt hij te denken dan kies ik toch nieuwe bondgenoten in Bernie en AOC. Die ik zeer mag als politici maar nu hebben ze zich gebonden aan een zinkend schip. Ja ze moeten meer verbonden maken binnen de partij, om scenarios zoals 2016 en 2020 te voorkomen waar je de beste kandidaat bent maar het niet mag doen omdat de partij je tegenwerkt. Dit was niet de juiste keuze!
pi_214341797
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Drie hele weken.
Waarbij het helemaal niet zo lang hoefde te spelen als hooggeplaatste democraten niet bleven zeiken over Biden.

Echt, ga iets nuttigs doen, de aanval openen op Trump bijvoorbeeld.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 19:24:32 #176
3928 Ulx
pi_214341801
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 18:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Die gaan echt wel achter die betere kandidaat staan. Misschien dat jij er zo in zou zitten dat als Biden het niet wordt je liever Trump ziet. Verreweg de meeste hebben dat niet.

Jij denkt oprecht dat democratische kiezers liever Biden de weg kwijt horen raken in zijn zinnen. Dan bijvoorbeeld Harris zien? Harris had gisteren een prima speech hoor.
Het wippen van Biden zal ook verkocht moeten worden. Tot nu toe doet men dat niet. En als progressieven als AOC en Bernie achter Biden gaan staan, terwijl de partij-elite hem wipt, dan weet je ook wel wat voor hem in de plaats gaat komen. En ik vrees dat heel wat, vooral jongere en/of progressieve, mensen zoiets krijgen van laat maar....
pi_214341828
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Waarbij het helemaal niet zo lang hoefde te spelen als hooggeplaatste democraten niet bleven zeiken over Biden.

Nogmaals: het gaat allang niet meer om het debat, maar ook om letterlijk elk interview daarna.
pi_214341842
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De fout van de Democratische partij lag in 2020. Biden was toen al slecht in debat en communiceren. Maar omdat Bernie ook een kans maakte ging het grootste deel achter Biden staan. Daarbij ook toen wilden ze eenheid uitstralen dus was de primary snel klaar. Ze schatten blijkbaar in dat Biden goed genoeg was en dat je achter hem een sterkere coalitie kon bouwen dan achter Bernie ook al was die veel scherper.
Als het nog een paar debatten door was gegaan hadden denk ik wel meer anderen een kans gehad, kijk maar terug Biden was toen ook al een grijze muis.

Maar nu in 2024 ligt de fout toch echt geheel bij Biden. Het is zijn fout dat hij zo slecht communiceert. Het is zijn fout dat hij zijn beleid dat het blijkbaar goed doet bij journalisten of Nederlandse krantenlezers niet weet te slijten aan de stemmer.
Het was het plan van zijn campagne om dat recht te strijken met een zeer vroeg debat. Het ligt aan Biden zelf dat hij zich blijkbaar onverslaanbaar acht omdat hij 1 keer van Trump heeft gewonnen in een situatie waar alles gunstig voor hem was. Trump die stuntelde met zijn COVID aanpak. Trump die er 4 jaar lang een teringbende van had gemaakt. Zelfs toen was het nek aan nek. Dat geeft al aan dat hij toen ook al een slechte keuze was, een goede politicus zoals Obama had met dubbele cijfers gehakt van Trump gemaakt.

Nu echt voor iedereen duidelijk is die er met enige afstand naar kan kijken dat Biden kansloos is. Had hij al lang de eer aan zichzelf moeten houden. In plaats daarvan blijft hij deze game of chicken maximaal uitrekken. Wat nog maar eens laat zien dat hij ongeschikt want hij loopt alleen maar meer averij op en doet de partij alleen maar meer schade toe. Nog altijd zie ik democraten lekken naar de pers in plaats van dat Biden zijn verantwoordelijkheid pakt.

Ik stel functie elders vooral voor omdat mensen zeggen dat hij zon policy beest is en hij echt alles uit de kast lijkt te halen om niet direct met pensioen te hoeven. Inclusief een monsterzege aan een makkelijk verslaanbare Trump geven. Ik heb ook al aangegeven dat ik zwaar respect heb voor de staat van dienst van Biden en dat hij met opgeheven hoofd kan zeggen ik maak mijn presidentsschap af maar ik geef het stokje door. Ik heb geen respect voor hoe hij nu alle realiteit lijkt te ontkennen en Trump volledig in de hand speelt.
Zelfs nu al zijn bondgenoten hem de waarheid hebben gezegd, lijkt hij te denken dan kies ik toch nieuwe bondgenoten in Bernie en AOC. Die ik zeer mag als politici maar nu hebben ze zich gebonden aan een zinkend schip. Ja ze moeten meer verbonden maken binnen de partij, om scenarios zoals 2016 en 2020 te voorkomen waar je de beste kandidaat bent maar het niet mag doen omdat de partij je tegenwerkt. Dit was niet de juiste keuze!
Geloof me, Biden haalt niet alles uit de kast om als om-het-even-welke-overheidsdienaar-dan-ook niet met pensioen te hoeven. Het gaat puur om het Witte Huis. Een andere job ambieert hij niet (meer).

Overigens zou ik als communicatie-adviseur van Joe hem al jaaaaaaren geleden hebben verboden om nog langer te zeggen "ik ben de enige die Trump kan verslaan."
Eerdere Democraten als JFK en Obama lieten al zien dat je het in verkiezingstijd zo weinig mogelijk over jezelf moet hebben, maar eigenlijk alleen maar over "wij" en "you, the voters".

Bidens koppige mantra is eigenlijk van dezelfde arrogantie als "I am the most stable genius you will ever meet" van Trump.

In dat opzicht hebben de Amerikanen helaas te maken met 2 (politieke) egomaniakken die geen stap opzij willen doen of lijken te willen doen. De gedachte dat Joe wel even slechts een adviseurtje wil zijn de komende 4 jaar lijkt mij persoonlijk een illusie.

Zoals al bleek uit het bericht dat @Kijkertje hier postte, voor november 2024 lijkt Biden toch de uiteindelijke kandidaat te worden.

twitter
pi_214341844
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]
[..]
Ik heb er even twee posts uitgepikt die in het verlengde van elkaar liggen.

De mensen in dit topic die Biden eruit willen hebben, hebben het steeds over een jonge frisse kandidaat die het over moet nemen. Punt is dat dat niet zo makkelijk werkt bij de kiezer. Het is redelijk ongrijpbaar waarom iemand op iemand stemt.

Al Gore en John Kerry verloren van George Bush. En Clinton verloor van Trump.

Het is dus niet zo dat de meest slimme/competente kandidaat wint.

Daarbij heb je ook factoren zoals dat een zittende president in het voordeel is. Dat een gunstige economie de zittende president helpt. En dat eenheid in de partij belangrijk is.
Clinton was geen jonge frisse kandidaat, het tegenovergestelde van. Biden is geen jonge frisse kandidaat. Dat hij in 2020 de compromis kandidaat was na 50 jaar in de politiek te hebben gezeten is ook veelzeggend. Obama stroomde in een paar jaar richting de top.

Zo ongrijpbaar is het niet hoor beter uit je woorden komen dan Biden. Dat de economie of zittende president zijn Biden helpt is gewoon niet waar. Daarvoor moet je echt alle polls of politieke analyse volledig negeren.

Als eenheid in de partij belangrijk was had Biden nu al 3 weken weg moeten zijn.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 19:34:09 #180
3928 Ulx
pi_214341866
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nogmaals: het gaat allang niet meer om het debat, maar ook om letterlijk elk interview daarna.
Nee, het gaat om het kabaal om die interviews. Dat Biden zich verspreekt is oud nieuws. Dat hij dat doet is al decennia bekend. Dat zijn eigen partijgenoten compleet in een stuip schieten is nieuw.
pi_214341878
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Tenzij ze zich oprecht en terecht bezorgd maken over Bidens toestand en diens kansen op een verkiezingsoverwinning. Zou dat mogelijk kunnen zijn?
pi_214341900
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Clinton was geen jonge frisse kandidaat, het tegenovergestelde van. Biden is geen jonge frisse kandidaat. Dat hij in 2020 de compromis kandidaat was na 50 jaar in de politiek te hebben gezeten is ook veelzeggend. Obama stroomde in een paar jaar richting de top.
Politiek gaat natuurlijk ook over de inhoud. Ervaring is gewoon nuttig, en meestal broodnodig.

quote:
Zo ongrijpbaar is het niet hoor beter uit je woorden komen dan Biden.
Al Gore, John Kerry en Hillary Clinton waren allemaal jonger en kwamen allemaal beter uit hun woorden dan Biden. Toch won Biden, en verloren Gore, Kerry en Clinton.

quote:
Dat de economie of zittende president zijn Biden helpt is gewoon niet waar. Daarvoor moet je echt alle polls of politieke analyse volledig negeren.
Polls zijn snapshots, met een slecht trackrecord. Bovendien is er nu iets vreemds aan de hand, er wordt in de democratische partij dirt verspreid over Biden. En vervolgens zakt hij in de peilingen, wat dan weer een reden is om hem te lozen.

quote:
Als eenheid in de partij belangrijk was had Biden nu al 3 weken weg moeten zijn.
Biden heeft met 14 miljoen stemmen de primary gewonnen. Als er niet zoveel gezeken werd, leek me dat eenheid genoeg.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 19:39:50 #183
3928 Ulx
pi_214341913
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:35 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Tenzij ze zich oprecht en terecht bezorgd maken over Bidens toestand en diens kansen op een verkiezingsoverwinning. Zou dat mogelijk kunnen zijn?
Je bedoelt dat ze in paniek zijn en niet weten wat ze moeten doen? Dat iedereen door elkaar rent en maar wat roept?

Want dat idee heb ik nogal van de elite van de Democratische Partij op dit moment.
pi_214341916
quote:

[..]
Het zal van alles zijn, terechte bezorgdheid, onwetendheid en keihard eigenbelang.
pi_214341917
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee, het gaat om het kabaal om die interviews. Dat Biden zich verspreekt is oud nieuws. Dat hij dat doet is al decennia bekend. Dat zijn eigen partijgenoten compleet in een stuip schieten is nieuw.
Hij doet totaal wat anders dan vroeger. Als je dat niet wil zien, dan hoop je waarschijnlijk gewoon op verlies van Biden of zo? Of ben je familie?
pi_214341943
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
De versprekingen van Biden waren vroeger nog van het kardinaal De Jong niveau, die in een nonnenklooster de aanwezige dames prees als "aan God gewaagde meiden" in plaats van "aan God gewijde maagden."

Het spijt me, maar de Biden van de laatste 2 jaar maakt steeds meer een verwarde indruk in plaats van dat hij alleen maar af en toe wat aftrekpunten scoort met dit soort psycholinguistisch interessante versprekingen.
Daarnaast wordt hij ook nog eens steeds moeilijker te verstaan, en lijkt hij in toenemende mate de draad kwijt te raken. Geen enkele partij zou uit eigen keuze zo iemand als eerste woordvoerder kiezen, ondanks zijn al dan niet nog steeds aanwezige intelligentie dan wel diens prestaties uit het al dan niet recente verleden.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 19:43:37 #187
3928 Ulx
pi_214341969
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij doet totaal wat anders dan vroeger. Als je dat niet wil zien, dan hoop je waarschijnlijk gewoon op verlies van Biden of zo? Of ben je familie?
Hij verloor een debat. So what? Dat heb ik wel meer figuren zien doen. Er waren opties om de schade te beperken, maar de Democratische Partij kiest in blinde paniek voor seppuku. En die gaan met iets beters aankomen?
pi_214341990
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het zal van alles zijn, terechte bezorgdheid, onwetendheid en keihard eigenbelang.
Dat laatste geldt sowieso voor Biden. En het is niet eens in zijn eigen belang als hij aanblijft.
Maar dat zou dan weer zijn onwetendheid kunnen zijn.

Ik ga er verder van uit dat zij een betere indruk van Bidens functioneren hebben dan het hele FOK! forum bij elkaar. Het is alleen spijtig dat ze te lang de andere kant op hebben gekeken. Vermoedelijk dachten ze fluitend de verkiezingen in 2024 te kunnen winnen, zeker toen Trump zich van rechtszaak naar rechtszaak moest slepen.
Hillary dacht ook fluitend te kunnen winnen.
En Joe is "de enige die Trump kan verslaan."

Geloof me, niet alleen Republikeinen kunnen in een niet bestaande wereld geloven.
pi_214342012
twitter

Ja joh. Graaf het gat nog dieper. Man man man.
zie email 27 oktober
pi_214342014
quote:

[..]
Dat de partijtop de partij niet blind in het ravijn van een zeker verlies van niet alleen de presidentsrace, maar ook de senaat en het huis, wil lopen is inderdaad niet meer dan logisch.
pi_214342022
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hij verloor een debat. So what? Dat heb ik wel meer figuren zien doen. Er waren opties om de schade te beperken, maar de Democratische Partij kiest in blinde paniek voor seppuku. En die gaan met iets beters aankomen?
Je zit echt wel enorm in de ontkenningsfase, ik snap daar echt helemaal niks van.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 19:48:36 #192
3928 Ulx
pi_214342023
Heeft iemand bij de Dem Partij eigenlijk de leiding genomen om de chaos te verkleinen? Want als die er nu nog niet is kunnen ze net zo goed niet meedoen.
pi_214342032
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hij verloor inderdaad een debat.
Dat kan gebeuren.

Maar wat was de oorzaak?
Was Trump zo goed?

Ik dacht het niet.

Ooit verloor Reagan in 1984 het 1e debat met Mondale.
Reagan was niet in topvorm, maar Mondale was toen geweldig op dreef.

Dat laatste kun je van Trump niet zeggen.
(Eigenlijk kun je dat van Trump sowieso niet zeggen. Wel dat hij op dreef is, maar het is bij hem altijd verre van geweldig. Het is doorgaans diep triest.)
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 19:50:41 #194
3928 Ulx
pi_214342049
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je zit echt wel enorm in de ontkenningsfase, ik snap daar echt helemaal niks van.
Ik heb me er al bij neergelegd dat Biden gewipt wordt hoor.

Alleen het grenzeloze Alles-Sal-Reg-Kom optimisme van lui die niet eens weten wie er voor in de plaats zou moeten komen deel ik niet.
pi_214342070
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:48 schreef Ulx het volgende:
Heeft iemand bij de Dem Partij eigenlijk de leiding genomen om de chaos te verkleinen? Want als die er nu nog niet is kunnen ze net zo goed niet meedoen.
Zolang Biden wild om zich heen blijft slaan gaat er niets gebeuren. Hij zal eerst in het onvermijdelijke moeten berusten.
zie email 27 oktober
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 19:53:01 #196
3928 Ulx
pi_214342078
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:49 schreef Toby56 het volgende:
Maar wat was de oorzaak?
Vermoeidheid, jetlag. Off day.

Maar it's the debates, stupid is nu blijkbaar ineens het motto van de Dems geworden. Dat is waar ze zelf de focus op willen leggen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 19:53:42 #197
3928 Ulx
pi_214342089
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zolang Biden wild om zich heen blijft slaan gaat er niets gebeuren. Hij zal eerst in het onvermijdelijke moeten berusten.
Wild om zich heen slaan kan hij wel?
pi_214342093
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:42 schreef Toby56 het volgende:
Het spijt me, maar de Biden van de laatste 2 jaar maakt steeds meer een verwarde indruk in plaats van dat hij alleen maar af en toe wat aftrekpunten scoort met dit soort psycholinguistisch interessante versprekingen.
Daarnaast wordt hij ook nog eens steeds moeilijker te verstaan, en lijkt hij in toenemende mate de draad kwijt te raken. Geen enkele partij zou uit eigen keuze zo iemand als eerste woordvoerder kiezen, ondanks zijn al dan niet nog steeds aanwezige intelligentie dan wel diens prestaties uit het al dan niet recente verleden.
Ik heb dus het hele debat gezien, interviews gezien en de NAVO-top gezien. Bovendien heb ik in een verzorgingstehuis met ouderen gewerkt (waar vrijwel iedereen dementie of aanverwante klachten had).

En ja, ik zie ook wel dat Biden oud is. Hij oogt minder fit en komt minder makkelijk uit zijn woorden. Maar ik zie niet per se dementie, dat ziet er echt anders uit, dat is meer van 'Biden de NAVO-top was goed' en dat Biden dan zegt 'welke NAVO-top?'.

Mijn observatie is dat Biden nog steeds slim genoeg is om president te zijn. Alleen komt wat in zijn hoofd zit er niet altijd meer even goed uit.

Punt is overigens wel, het gaat vaak niet om de feiten, maar om de beeldvorming, en als de democratische partij blijft mekkeren, wordt het wel heel moeilijk voor de democraten om te winnen. En dat met of zonder wissel.
pi_214342104
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:50 schreef Ulx het volgende:

[..]

Alleen het grenzeloze Alles-Sal-Reg-Kom optimisme van lui die niet eens weten wie er voor in de plaats zou moeten komen deel ik niet.
Ik weet niet of alles goed komt. Ik bedoel dan ook dat je in de ontkenningsfase zit wat betreft de volledige kansloosheid van Biden. Of het goed komt met een ander is onbekend, dat het niet goed ging komen met Biden is wel bekend.
pi_214342119
quote:

[..]

Dat laatste ben ik met je eens.
Zekerheden bestaan niet.

Maar ik geloof totaal niet dat Biden de beste kandidaat is die de Democraten hadden kunnen ophoesten. Dat dan weer wel.
En tegen het gevaar van Trump kun je maar beter je beste kandidaat naar voren schuiven. En dat is Joe gewoon niet.

Overigens heb ik me er diep van binnen al bij neergelegd dat Joe gewoon blijft.
Als dat niet zo is, dan zou dat een verbluffende switch zijn van zijn kant. Tot nu toe wijzen alle officiële geluiden erop dat hij de 1e keuze is en blijft. Misschien kan ziekte er nog invloed op uitoefenen, maar zo niet, dan blijven ze uiteindelijk toch bij Biden (denk ik).
pi_214342136
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:55 schreef Toby56 het volgende:
Tot nu toe wijzen alle officiële geluiden erop dat hij de 1e keuze is en blijft. Misschien kan ziekte er nog invloed op uitoefenen, maar zo niet, dan blijven ze uiteindelijk toch bij Biden (denk ik).
Dat zou wel de grootste kans op winnen van Trump opleveren.
pi_214342167
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik zie Biden weinig wild om zich heen slaan, eerder random Dems die veel te laat out of the woodwork komen om plots een mening te hebben.

Als dit echt zo'n punt waar dan had men er al veel eerder op aangedrongen om andere betere kandidaten voor bijvoorbeeld de primaries naar voor te schuiven.

En zelfs nu gaat alles met een enorme slakkengang; als ze dit echt zo'n probleem vinden dan hadden ze direct na het debat wat serieus kunnen pollen om daar vervolgens direct een punt bij Biden, DNC, en weet ik het wat voor leadership aan te dringen op vervanging.

Maar in plaats van dat alles krijgen we om de zoveel dagen vage geruchten en een random Dem die plots aandacht wil. En langzaam maar zeker komen we iedere dag een stukje dichterbij de conventie en verkiezingen.

Je zou haast denken dat al die lui het aan Trump willen geven, compleet stil over Project 2025, Epstein, weet ik het. Nope, "Joe oud" is de prioriteit hier. Op deze manier jaag je zelfs de "vote blue no matter who" lui weg.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 20:02:32 #203
3928 Ulx
pi_214342197
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:55 schreef Toby56 het volgende:

Maar ik geloof totaal niet dat Biden de beste kandidaat is die de Democraten hadden kunnen ophoesten.
Wie
zou
dat
dan
moeten
zijn
?
pi_214342229
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:59 schreef OMG het volgende:

[..]
Ik zie Biden weinig wild om zich heen slaan, eerder random Dems die veel te laat out of the woodwork komen om plots een mening te hebben.

Als dit echt zo'n punt waar dan had men er al veel eerder op aangedrongen om andere betere kandidaten voor bijvoorbeeld de primaries naar voor te schuiven.

En zelfs nu gaat alles met een enorme slakkengang; als ze dit echt zo'n probleem vinden dan hadden ze direct na het debat wat serieus kunnen pollen om daar vervolgens direct een punt bij Biden, DNC, en weet ik het wat voor leadership aan te dringen op vervanging.

Maar in plaats van dat alles krijgen we om de zoveel dagen vage geruchten en een random Dem die plots aandacht wil. En langzaam maar zeker komen we iedere dag een stukje dichterbij de conventie en verkiezingen.

Je zou haast denken dat al die lui het aan Trump willen geven, compleet stil over Project 2025, Epstein, weet ik het. Nope, "Joe oud" is de prioriteit hier. Op deze manier jaag je zelfs de "vote blue no matter who" lui weg.
Te laat out of the woodwork.
Dus te lang net gedaan of de partij een eenheid is.

Laat het 2e debat - als Joe is genezen - maar komen dan.
Het zou voor Biden al heel wat zijn als hij daar net zo helder kan overkomen als 4 jaar terug. En een beetje duidelijk spreekt.

Zelf denk ik dat hij aan een kwaaltje lijdt dat bij het ouder worden alleen maar erger wordt.
Iets dat bij Mitch McConnell - eindelijk dan toch - ook is doorgedrongen.
pi_214342231
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wie
zou
dat
dan
moeten
zijn
?
Al Franken. Maar dat is pure fantasie. Of Michelle Obama, maar ook dat is pure fantasie.

Overigens is de gedachte toch simpelweg dat je met Biden de never-Trump stem wel hebt, maar totaal geen enthusiasme en dus niet zoveel daarbuiten. De man kan het beleid niet goed uitdragen zodat mensen willen horen wat hij te vertellen heeft en was, eerlijk gezegd, in 2020 ook al een zwakke kandidaat. Het bizarre is dat je het tegen Trump opneemt wat op echt elk gebied een nog veel zwakkere kandidaat zou moeten zijn, maar dat is niet de wereld waarin we leven.

Dus eh, iemand die goed kan communiceren en een volwassen, sympathieke en energieke uitstraling heeft. Ook denk ik dat het wel zou helpen als de persoon wat centristisch overkomt.

[ Bericht 50% gewijzigd door SnertMetChoco op 19-07-2024 20:10:47 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214342241
quote:

[..]
Wie
zou
dat
dan
moeten
zijn
?
Als je begin dit jaar de fakkel al had overgedragen, dan hadden het er wel een handvol kunnen zijn.
Er zijn hier in dit forum meerdere namen genoemd.
Net als 4 jaar geleden trouwens.

Maar vanwege de 'eenheid' steunde iedereen Biden.
En dan wordt het sowieso lastig om aan een ander te denken. Want immers niet nodig?
  vrijdag 19 juli 2024 @ 20:09:22 #207
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214342268
quote:

[..]

Dat is ook niet aan de orde want Biden heeft geen noemenswaardige gunfactor. Zijn selling point is dat ie niet Trump is. Dat is zijn vervanger ook niet.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 20:09:46 #208
3928 Ulx
pi_214342275
quote:

Je zou haast denken dat al die lui het aan Trump willen geven, compleet stil over Project 2025, Epstein, weet ik het. Nope, "Joe oud" is de prioriteit hier. Op deze manier jaag je zelfs de "vote blue no matter who" lui weg
Dit. Het was veel en veel slimmer geweest om bijvoorbeeld Harris tijdens de campagne meer te profileren. Ze hadden gewoon kunnen zeggen dat zij de veep is, en dus bij uitvallen van Biden het stokje overneemt. Dat had op een plan geleken. Maar wat ze nu doen is rondjes rennen met de armen omhoog en heel hard HELP HELP HELP AAAAAAHAAHAAAAAAA roepen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 20:11:11 #209
3928 Ulx
pi_214342291
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
Overigens is de gedachte toch simpelweg dat je met Biden de never-Trump stem wel hebt, maar totaal geen enthusiasme en dus niet zoveel daarbuiten.
Verklaar de winst van Democraten in lokale en tussentijdse verkiezingen in bloedrode staten dan eens.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 20:11:28 #210
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214342295
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 18:34 schreef MoreDakka het volgende:
Mooi stukje over Harris van Jeff Maurer: https://imightbewrong.sub(...)have-undercut-kamala
[..]

Ja erg mooi, dat racisme van de schrijver.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 20:12:41 #211
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214342305
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
Verklaar de winst van Democraten in lokale en tussentijdse verkiezingen in bloedrode staten dan eens.
Die stemden inderdaad niet op Biden.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 20:13:32 #212
3928 Ulx
pi_214342317
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:07 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Als je begin dit jaar de fakkel al had overgedragen, dan hadden het er wel een handvol kunnen zijn.
Er zijn hier in dit forum meerdere namen genoemd.
Net als 4 jaar geleden trouwens.

Maar vanwege de 'eenheid' steunde iedereen Biden.
En dan wordt het sowieso lastig om aan een ander te denken. Want immers niet nodig?
Dus je zegt dat de partij toen een enorme miskleun maakte. Waarom denk je dat ze het nu wel juist doen? Waarom is de eenheid nu niet meer belangrijk?
  vrijdag 19 juli 2024 @ 20:13:54 #213
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214342320
quote:

[..]
Wie
zou
dat
dan
moeten
zijn
?
Vrijwel
Ieder
Ander
Die
Niet
Dement
Is
,
Stop
Met
Vragen
Als
Je
Het
Antwoord
Niet
Wil
Horen
pi_214342323
Heb even een kleine correctie gedaan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dit. Het was veel en veel slimmer geweest om bijvoorbeeld Harris tijdens de campagne meer te profileren. Ze hadden gewoon kunnen zeggen dat zij de veep is, en dus bij uitvallen van Biden het stokje overneemt. Dat had op een plan geleken. Maar wat ze nu doen is rondjes rennen met de armen omhoog en heel hard BIDEN IS OUD, BIDEN HEEFT GEEN KANS OM TE WINNEN AAAAAAHAAHAAAAAAA roepen.
pi_214342335
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat komt niet door enthusiasme voor Biden. De man heeft nota bene een lagere favorability - en ook al tijdenlang - dan Trump had in zijn tijd. Hoewel dat niet helemaal eerlijk is, aangezien dat veel nuance weg laat in hoe zwaar mensen iemand inschattne als (un)favorable.

Zoals ik gister ook postte zijn de rollen wat omgedraaid, waar de kiezers die steevast stemmen Democratisch getrend zijn en de kiezers die sporadisch stemmen Republikeins getrend zijn. De mensen die bang voor wat de Republikeinen willen of waar ze voor staan komen dus wel, maar voor deze generale verkiezing heb je ook weer een hele sloot aan sporadische kiezers die ineens weer wel zullen komen. Zie bv. ook dat artikeltje wat ik gister postte in antwoord op Hanca.

Ik acht Biden overigens niet kansloos hoor, maar denk dat bijna iedereen een betere kandidaat zou zijn. Of uitgerekend Harris dat zou zijn ... daar ben ik echter niet zo over uit.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 20:15:38 #216
3928 Ulx
pi_214342336
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:12 schreef VoMy het volgende:

[..]
Die stemden inderdaad niet op Biden.
En in november gaan de mensen die toen D maar niet B stemden hun district ineens weer terug aan de Republikeinen geven als Biden op een ander stembiljet staat? Dat denk je?
pi_214342359
Dat er hier zoveel users zijn, zoals @Ulx en @luxerobots, die liever hebben dat Trump wint dan dat Biden vervangen wordt vind ik echt enorm verbazingwekkend.
pi_214342371
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:11 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ja erg mooi, dat racisme van de schrijver.
Als de hele partij zich begin dit jaar - onder applaus van Biden - zich achter Kamala Harris had geschaard dan had ze een prima kandidaat kunnen zijn.

Net als Pete Buttigieg, Gretchen Whitmer of desnoods Andy Beshear.
Dat zij nu de gun-factor niet zouden hebben (ik vraag me af hoe groot de gun-factor van Biden nog is) komt ook omdat ze gewoonweg in de schaduw zijn gebleven, want Joe is the man.
Maar al deze kandidaten zouden, met de volledige steun van de partij in de rug, in ieder debat gehakt kunnen maken van Trump en daarnaast kunnen zeggen dat alle pluspunten van Bidens beleid ook hun beleidspunten zijn.
En dan had die gun-factor vanzelf kunnen komen.
pi_214342379
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
En in november gaan de mensen die toen D maar niet B stemden hun district ineens weer terug aan de Republikeinen geven als Biden op een ander stembiljet staat? Dat denk je?
Je weet het antwoord best, je bent alleen met je handen in je oren heel hard lalala aan het roepen.
pi_214342384
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:17 schreef Hanca het volgende:
Dat er hier zoveel users zijn, zoals @:Ulx en @:luxerobots, die liever hebben dat Trump wint dan dat Biden vervangen wordt vind ik echt enorm verbazingwekkend.
Je zou bijna gaan denken dat ze in St Petersburg zitten :D
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 20:20:08 #221
3928 Ulx
pi_214342392
quote:
Dat er hier zoveel users zijn, zoals @:Ulx en @:luxerobots, die liever hebben dat Trump wint dan dat Biden vervangen wordt vind ik echt enorm verbazingwekkend.
Biden gaat door een of andere superkandidaat vervangen worden. Je weet. Die ene.
pi_214342402
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:20 schreef Ulx het volgende:

[..]
Biden gaat door een of andere superkandidaat vervangen worden. Je weet. Die ene.
Nee. Maar kansloos vs misschien een kans, wat kies jij?
  vrijdag 19 juli 2024 @ 20:22:34 #223
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214342410
quote:

[..]
:') :') :')
De opkomst is bij landelijke verkiezingen anders dan bij lokale tussentijdse zoals overal ter wereld. Biden inspireert ondertussen niemand nog om te komen stemmen, Trump trekt wel degelijk extra mensen als hijzelf op het stembiljet staat.

Overigens zou je eens moeten kijken welke partij de tussentijdse verkiezingen voor het Huis won in 2022. Toevallig ook landelijke verkiezingen, toen Biden nog een slag minder afgetakeld was dan nu.
pi_214342417
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee. Maar kansloos vs misschien een kans, wat kies jij?
Ja gaat er hierbij van uit dat iedereen die mening deelt van jou dat hij helemaal kansloos zou zijn.
pi_214342428
quote:

[..]
Ik kan maar moeilijk geloven dat dit serieus is bedoeld.

Als zoiets niet zou kunnen, waarom heeft Carter dan verloren in 1980?
En Bush in 1992?

Was Amerika er zo beroerd aan toe na 8 jaar Obama?
Zo nee: waarom kon Clinton dan niet winnen?

Waarom zien in iedere cyclus de uitslagen van verkiezingen er steeds weer anders uit?
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 20:24:05 #226
3928 Ulx
pi_214342434
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je weet het antwoord best, je bent alleen met je handen in je oren heel hard lalala aan het roepen.
Nee, ik weet het antwoord niet. Dus geef het maar. Vertel: wat gaan die mensen doen als ze met stembiljetten voor lokale schoolbesturen, staatsdistricten, een referendum om reproductive rights in hun staat te beschermen, het Huis, de Senaat en het Witte Huis in een stemhokje staan? Die laatste voor Trump invullen want Biden was slecht in een debat?
pi_214342438
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:23 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja gaat er hierbij van uit dat iedereen die mening deelt van jou dat hij helemaal kansloos zou zijn.
Daar wijzen gewoon alle polls op.
pi_214342475
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Trump heeft nu een bump wat logisch is. November is nog ver.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 20:27:00 #229
3928 Ulx
pi_214342477
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Polls wezen vorig jaar op een nek-aan-nek in dat district in nou niet bepaald blauw Alabama. De Dem won er met iets van 25 punten verschil.
pi_214342491
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee, ik weet het antwoord niet. Dus geef het maar. Vertel: wat gaan die mensen doen als ze met stembiljetten voor lokale schoolbesturen, staatsdistricten, een referendum om reproductive rights in hun staat te beschermen, het Huis, de Senaat en het Witte Huis in een stemhokje staan? Die laatste voor Trump invullen want Biden was slecht in een debat?
Opkomstverschil 2016 (55%) en 2020 (67%) geeft je antwoord. Gewoon feiten, ipv jouw gedroom. Als de democraten een slechte kandidaat hebben, komen veel van hun kiezers niet opdagen.
pi_214342506
quote:

[..]
Denk je dat anderen het antwoord wel weten?

Zelf vermoed en vrees ik dat meer mensen zullen wegblijven. Dit bejaardenduo is een totaal niet aantrekkelijke keuze.
Maar ik denk wel dat de harde kern van Trump-aanhangers groter is dan de harde kern van Biden-aanhangers. En dat de drang om de zogenaamd van hun gestolen verkiezingen te wreken bij veel Republikeinen erg groot zal zijn. We weten hoeveel GOP-stemmers nog steeds in dat sprookje geloven.

En daarom hadden de Dems dus een betere en meer weerbare kandidaat dan Biden moeten kiezen, is mijn mening.
pi_214342526
quote:
Nou ja, ik denk dat niemand dat wil, maar dat het moment van vervanging een steeds groter risico wordt, wat het in mijn mening al is. Niemand beschrijft een serieus een plan, niemand noemt 1 serieuze kandidaat waar alle Biden stemmers zich achter kunnen scharen.

Dan kun je rond blijven roepen dat een stel users zogenaamd liever Trump zouden zien, maar alleen maar over een mogelijke vervanging praten, hier, de congress lui, de media, is zo nodig nog nuttelozer en kanslozer. Dat vind ik eerder verbazingwekkend, met vage suggesties komen die een nog groter risico zouden zijn zonder er daadwerkelijk iets mee te doen. Maar nee, over een uur of morgen is er weer één of andere bron close to the president die dan toch echt denkt dat het binnen een paar dagen gaat gebeuren. Het lijkt Trump's infrastructure plan wel.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 19 juli 2024 @ 20:30:07 #233
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214342527
quote:

[..]
Nee, ik weet het antwoord niet. Dus geef het maar. Vertel: wat gaan die mensen doen als ze met stembiljetten voor lokale schoolbesturen, staatsdistricten, een referendum om reproductive rights in hun staat te beschermen, het Huis, de Senaat en het Witte Huis in een stemhokje staan?
In de minderheid zijn omdat vrijwel al die verkiezingen een laag opkomstpercentage hebben en Biden verder geen stemmers trekt omdat ie niet uit zijn woorden komt en iedereen ziet dat ie niet meer helemaal bij is.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 20:31:06 #234
3928 Ulx
pi_214342540
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:28 schreef Toby56 het volgende:

Zelf vermoed en vrees ik dat meer mensen zullen wegblijven.
Met het risico dat je blauwe keus van vorig jaar te niet wordt gedaan? Zou jij ook zo denken? Of denken vooral anderen zo?
pi_214342579
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
Met het risico dat je blauwe keus van vorig jaar te niet wordt gedaan? Zou jij ook zo denken? Of denken vooral anderen zo?
Er kwamen in 2020 81 miljoen democraten opdagen, in 2016 maar 65 miljoen. Blijkbaar hebben velen toch de neiging om thuis te blijven. Kun je raar vinden, vind ik ook. Maar is wel een onweerlegbaar feit.
pi_214342598
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:30 schreef OMG het volgende:

[..]
Nou ja, ik denk dat niemand dat wil, maar dat het moment van vervanging een steeds groter risico wordt, wat het in mijn mening al is. Niemand beschrijft een serieus een plan, niemand noemt 1 serieuze kandidaat waar alle Biden stemmers zich achter kunnen scharen.

Dan kun je rond blijven roepen dat een stel users zogenaamd liever Trump zouden zien, maar alleen maar over een mogelijke vervanging praten, hier, de congress lui, de media, is zo nodig nog nuttelozer en kanslozer. Dat vind ik eerder verbazingwekkend, met vage suggesties komen die een nog groter risico zouden zijn zonder er daadwerkelijk iets mee te doen. Maar nee, over een uur of morgen is er weer één of andere bron close to the president die dan toch echt denkt dat het binnen een paar dagen gaat gebeuren. Het lijkt Trump's infrastructure plan wel.
Welke van de frontrunners (volgens de bookies) zouden ze zich niet achter kunnen scharen? Harris? Whitmer? Newsom? M. Obama? H. Clinton? J. Shapiro?
pi_214342599
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:30 schreef OMG het volgende:

[..]

Er is de hele tijd dit weekend gezegd. Het weekend is nog niet eens begonnen, laat staan afgelopen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 20:36:28 #238
3928 Ulx
pi_214342624
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:30 schreef VoMy het volgende:

[..]
In de minderheid zijn omdat vrijwel al die verkiezingen een laag opkomstpercentage hebben en Biden verder geen stemmers trekt omdat ie niet uit zijn woorden komt en iedereen ziet dat ie niet meer helemaal bij is.
Je hebt een riedel aan verkezingen in november. Niet alleen het Witte Huis. Ook veel lokale dingen. Schoolbesturen bijvoorbeeld. Niet veel ouders zijn blij met de republikeinse plannen leraren te bewapenen. Dus daarvoor zullen ze wel naar een stembureau gaan. All politics is local.
Mijn vraag is dus waarom die mensen dan ineens op Trump zouden stemmen? Het zal geen dom stemvee zijn. Die doen braaf wat de GOP/dominee zegt.
pi_214342636
quote:

[..]
Ik heb daar geen stemrecht.
Maar ik vind wegblijven bij verkiezingen sowieso niet slim.

Maar kijk jij wel eens naar opkomstcijfers?
Zijn die 100 procent?

Of zijn die altijd hetzelfde?

Kunnen mensen soms niet gaar zijn van het gekonkel en wegblijven?

In wat voor droomwereld leef jij?

Ik ben trouwens als stemmer ook wel eens geswitcht van de ene naar de andere partij. En ik stem niet altijd op dezelfde partij bij afwisselend Tweede Kamer, Provinciale Staten en Gemeenteraad.
Geloof jij echt dat er geen enkele Amerikaan te vinden zou zijn die in 2020 op Biden en in 2023 op een Democratische kandidaat heeft gestemd en nu op Trump (of desnoods RKF jr.) zou kunnen stemmen?
Denk jij dat de wereld statisch is? Dat politieke verhoudingen altijd hetzelfde blijven? Dat eens mens nooit eens van mening kan veranderen?
  vrijdag 19 juli 2024 @ 20:37:03 #240
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214342637
quote:

[..]
Je verkiezingen waar je zo trots op bent haalden een lagere opkomst dan bij grote nationale verkiezingen dus tenzij je extra mensen weet te trekken ga je het daar niet mee redden.

Hoevaak ga je dit nog negeren?
  vrijdag 19 juli 2024 @ 20:38:54 #241
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214342672
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je hebt een riedel aan verkezingen in november. Niet alleen het Witte Huis.
Maar doordat het het witte huis is, is de opkomst opeens een stuk hoger omdat mensen de moeite nemen om op hun gewenste presidentskandidaat te stemmen. Trump trekt nou eenmaal veel stemmers.
pi_214342682
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je hebt een riedel aan verkezingen in november. Niet alleen het Witte Huis. Ook veel lokale dingen. Schoolbesturen bijvoorbeeld. Niet veel ouders zijn blij met de republikeinse plannen leraren te bewapenen. Dus daarvoor zullen ze wel naar een stembureau gaan.
Nee, dus. Dat blijkt in 2016: bij een slechte kandidaat (toen Clinton, nu een demente Biden) blijven de democraten thuis. En ja, dan verliezen de democraten dus al die verkiezingen. Waarom ontken of negeer je dat feit?
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 20:40:05 #243
3928 Ulx
pi_214342699
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er kwamen in 2020 81 miljoen democraten opdagen, in 2016 maar 65 miljoen. Blijkbaar hebben velen toch de neiging om thuis te blijven. Kun je raar vinden, vind ik ook. Maar is wel een onweerlegbaar feit.
Niet te vergelijken. In 2016 dacht men dat de GOP Trump wel in bedwang zou houden. Dat was in 2020 wel anders.
pi_214342714
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
Niet te vergelijken. In 2016 dacht men dat de GOP Trump wel in bedwang zou houden. Dat was in 2020 wel anders.
100% vergelijkbaar. Sterker: Clinton was toen populairder dan Biden nu onder de Democraten.
pi_214342727
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Politiek gaat natuurlijk ook over de inhoud. Ervaring is gewoon nuttig, en meestal broodnodig.
Oh ja, waarom won Trump dan van Clinton. Had Clinton niet meer ervaring en inhoud. Waarom ligt Trump dan een straatlengte voor. Biden heeft meer ervaring en inhoud. Dat zijn gewoon niet de enige factoren het zijn uberhaupt weinig relevante factoren voor een verkiezing.

quote:
Al Gore, John Kerry en Hillary Clinton waren allemaal jonger en kwamen allemaal beter uit hun woorden dan Biden. Toch won Biden, en verloren Gore, Kerry en Clinton.
Omdat de inhoud niet alles is. Nogmaals Biden mocht het tegen Trump doen, gigantisch impopulair tijdens een wereldwijde pandemie.

quote:
Polls zijn snapshots, met een slecht trackrecord. Bovendien is er nu iets vreemds aan de hand, er wordt in de democratische partij dirt verspreid over Biden. En vervolgens zakt hij in de peilingen, wat dan weer een reden is om hem te lozen.
Er wordt geen dirt verspreid. Je kunt het gewoon zien alle interviews zijn waardeloos sinds het debat. Ja gescripte speeches gaan redelijk als hij zijn Vice president geen Trump noemt of Zelensky Putin of iemand van zijn kabinet black man.

Je merkt het bij bijna alles wat hij doet nu. In plaats van dat hij na een shooting zegt laten we wat aan gun control doen. Neemt hij de schuld op zich had ik maar geen crosshair op Trump moeten zeggen.
Een scherpe politicus zou zich nooit de schuld toe laten schuiven op die manier. Maar Joe is op dit moment geen scherpe politicus hij gedraagt zich als geschoten wild.

Of als hij zegt het gaat erom deze verkiezing dat ik mijn uiterste best heb gedaan. Natuurlijk niet Joe het is geen proefwerk.....

quote:
Biden heeft met 14 miljoen stemmen de primary gewonnen. Als er niet zoveel gezeken werd, leek me dat eenheid genoeg.
Hij runde unopposed men ging ervanuit dat hij beter was dan hij was. Hij won met een vergelijkbaar percentage als Putin dat was geen primary. Daarom geef ik al lang aan doe een open covention. Desnoods doet Biden mee, zul je zien dat hij nu niks scoort.

quote:

[..]

Natuurlijk bestaan er geen zekerheden met zoiets ongrijpbaars als een verkiezing. Maar Trump is bepaald niet alleen te verslaan door Biden, zo'n geweldenaar is dat echt niet.
Dat mensen die scherper zijn dan Biden die beter communiceren dan Biden meer kans maken om te winnen is uiteraard geen zekerheid. Maar wel zéér waarschijnlijk.
Dat Biden verliest is niet zeker maar extreem waarschijnlijk. Dat een replacement level democraat het beter gaat doen ben ik van overtuigd het merendeel van Amerika is daarvan overtuigd.

Maar goed dit is vrij zinloos. Alsof je MAGA mensen kunt overtuigen dat Trump een oplichter is. Hoeveel feiten je ook aanvoert er is altijd deflectie mogelijk of een herhaling van zetten. Het was maar een debat, alle andere democraten zijn slechtere politici dan Biden, de top van de partij wil hem weg, hij had zoveel stemmen, de media heeft de schuld. Het is allemaal gigantische cope om maar niet onder ogen te hoeven zien dat mensen gewoon terecht zeggen neem een ander.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 20:46:32 #246
323401 Kijkertje
met filter
pi_214342791
quote:
Je weet dat dat niet zo is. Waarom zo'n opmerking? :')
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 20:46:35 #247
3928 Ulx
pi_214342793
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat mensen die scherper zijn dan Biden die beter communiceren dan Biden meer kans maken om te winnen is uiteraard geen zekerheid. Maar wel zéér waarschijnlijk.
Zal best. Maar dan is de eerste vraag aan zo'n kandidaat: Waarin verschil je van Biden? Dan is het leuk dat je zonder te stotteren kunt uitleggen dat je jonger bent, maar ja, als dat alles is... Dus je moet ook met een eigen programma aankomen. Wie heeft dat nu paraat?
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 20:47:18 #248
3928 Ulx
pi_214342799
quote:
81s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:46 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Every accusation is a confession
  vrijdag 19 juli 2024 @ 20:48:09 #249
323401 Kijkertje
met filter
pi_214342812
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Every accusation is a confession
Het is ook niet de eerste keer. Gewoon ff lullig doen omdat er mensen zijn die niet hetzelfde denken over wat de beste weg is om Trump te verslaan.
pi_214342835
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:48 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het is ook niet de eerste keer.
Jullie hebben in ieder geval de oogjes gemeen :D
pi_214342875
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zal best. Maar dan is de eerste vraag aan zo'n kandidaat: Waarin verschil je van Biden? Dan is het leuk dat je zonder te stotteren kunt uitleggen dat je jonger bent, maar ja, als dat alles is... Dus je moet ook met een eigen programma aankomen. Wie heeft dat nu paraat?
Jij moet de mogelijke andere kandidaten echt wel voor achterlijk houden. Anders zou je dit toch niet met droge ogen kunnen typen.
Alle potentiële namen zijn politieke dieren met een visie op Amerika. En de meesten hebben op bestuurlijk terrein hun potentie allang bewezen.

Het probleem is nu dat Biden alleen geforceerd tot vertrekken kan worden gedwongen. Zijn kans op een glorieus afscheid (als winnaar! van 2020) en het inhalen van een opvolg(st)er is al vergaan.
Daarom denk ik dat de Dems - desnoods knarsetandend - op de conventie uiteindelijk toch voor Biden zullen kiezen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 20:55:02 #252
3928 Ulx
pi_214342903
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Jij moet de mogelijke andere kandidaten echt wel voor achterlijk houden. Anders zou je dit toch niet met droge ogen kunnen typen.
Alle potentiële namen zijn politieke dieren met een visie op Amerika. En de meesten hebben op bestuurlijk terrein hun potentie allang bewezen.

Het probleem is nu dat Biden alleen geforceerd tot vertrekken kan worden gedwongen. Zijn kans op een glorieus afscheid (als winnaar! van 2020) en het inhalen van een opvolg(st)er is al vergaan.
Daarom denk ik dat de Dems - desnoods knarsetandend - op de conventie uiteindelijk toch voor Biden zullen kiezen.
Heeft MIchelle Obama echt al een plan klaar?
pi_214342912
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
Heeft MIchelle Obama echt al een plan klaar?
Ik zou Michelle Obama nooit noemen.
Heb ik ook niet gedaan.

Het is een onzinnig voorstel/idee.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 20:57:21 #254
3928 Ulx
pi_214342949
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:55 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik zou Michelle Obama nooit noemen.
Heb ik ook niet gedaan.

Het is een onzinnig voorstel/idee.
Maar ze werd toch getipt als een populaire kandidaat? Eentje die kans maakt?
pi_214342950
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Biden is al in de gracht gegooid en niemand gaat nu knarsetandend terug, Ze zullen voorlopig Biden alleen meer voor de bus gooien als hij zich vast blijft bijten.
pi_214342983
quote:

[..]
Omdat roepen dat je eenheid wil wat dan blijkbaar inhoud dat iedereen zich maar moet schikken naar jullie voorkeurskandidaat nogal bizar is. De top van partij wil een ander, de democratische stemmer wil een ander. Maar uit naam van eenheid moet het toch Biden worden.
Heel de tijd herhalen dat Joe gewipt wordt of dat hij echt wel goed is, zorgt uiteraard niet voor eenheid. Er is een sloot aan goede argumenten om te veranderen. Waarom denk je dat Pelosi, Schiff, Schumer het allemaal bij het verkeerde eind hebben?

Wat zou dan ooit een goede reden zijn om van presidentskandidaat te wisselen. Alleen als de oorspronkelijke kandidaat doodgaat? Biden pollt al tijden slecht, er zit geen beweging meer in. Een ommekeer is totaal onwaarschijnlijk. Waarom zou je dan uit alle macht aan hem vasthouden. Het was nooit een geweldenaar, ook in 2020 was het idee meer dat hij een tussenpaus zou zijn. Dat hij zich zo boven de partij en het land plaatst, maakt hem ongeschikt. Belangrijk is niet Joe zijn beste schot te laten schieten. Belangrijk is de beste kans te maken.

Het enige wat aangevoerd wordt voor Joe dat hij de beste kans is, zijn argumenten over zijn staat van dienst.
Die overduidelijk niet scoren bij de kiezer. Of dat je niet rommelen in verkiezingstijd daar is het te laat voor. Dat ligt ook aan Biden, hij heeft zich bewust weinig laten zien en nu we meer van hem zien is het onverdeeld negatief.
pi_214342988
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar ze werd toch getipt als een populaire kandidaat? Eentje die kans maakt?
O ja, ze zou zeker een kans maken.

Scarlett Johansson zou misschien ook wel een kans kunnen maken.

Maar Michelle Obama wil helemaal niet.
Dat maakt ze jaar na jaar steeds weer duidelijk.
pi_214342999
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:34 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Welke van de frontrunners (volgens de bookies) zouden ze zich niet achter kunnen scharen? Harris?
Lijkt me de logische keuze. Ze zal ongetwijfeld de rol van president kunnen vullen, maar tijdens de primaries van 2020 vond ik haar al niks. Bij vlagen vervelend en mistte iets wat bijvoorbeeld ook een Elizabeth Warren mistte. Voor mij althans. Maar ze heeft denk ik wel een goede kans bij de "het moet dan maar" stemmers.

quote:
Whitmer? Newsom? M. Obama? H. Clinton? J. Shapiro?
Dit is een lijstje van mensen die of al aangegeven hebben niet te willen runnen, of, in mijn mening, geen naamsbekendheid hebben. Ik ken Whitmer toevallig van het kidnappings plot en omdat ze wiet legaal heeft gekregen en het dus vanuit Indiana voor mij 1 van de opties is naast andere omringende staten. Maar wie het voor de rest is, wat ze heeft gepresteerd, waar ze voor staat, compleet geen idee, dus lijkt me dat een behoorlijk risico om dat in minder dan 4 maanden aan de stemmers te slijten.

Compleet onwetenschappelijk, maar vanochtend had ik het er met mijn vrouw over. Hoe er een paar namen als VP optie voor een Harris presidentschap werden genoemd. Gesprek ging ongeveer zo;

"Oh, in een mogelijk Harris presidentskandidaat scenario zie ik dat ze Mark Kelly als VP kandidaat melden."
"Wie?"
"Mark Kelly"
"..."
"Je weet wel, die astronaut?"
"O, ja. Wacht, ze doen een astronaut als suggestie?"
"Nou ja, hij is ook senator. En z'n vrouw was ooit neergeschoten."
"Oh ja"

Een Shapiro is nog onbekender wat mij betreft. En we kijken toch wel redelijk wat nieuws, dus zulke suggesties zullen toch echt flink gepromoot moeten worden voordat de stemmers die alleen maar soundbites horen er iets mee kunnen lijkt me. Wat met een steeds korter wordende periode een steeds groter en groter risico wordt.
pi_214343021
quote:

[..]
De keuze is volgens mij vrij zwart-wit: verliezen met Biden of een (misschien kleine) kans hebben op een zege met een ander.
pi_214343069
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:57 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Biden is al in de gracht gegooid en niemand gaat nu knarsetandend terug, Ze zullen voorlopig Biden alleen meer voor de bus gooien als hij zich vast blijft bijten.
Maar op de conventie... wie gaat worden gekozen als presidentskandidaat?
Eerste kandidaat Joe Biden of iemand die altijd Joe Biden heeft gesteund en eigenlijk (nog) niet wil?

Daarom denk ik - omdat Joe, tenzij te ziek, niet zal wijken - dat ze knarsetandend voor Biden gaan kiezen. Knarsetandend, omdat ze hun kansen op een betere en fittere kandidaat al eerder hebben laten lopen. Mede dankzij Biden zelf, die de spiegels in het Witte Huis heeft laten weghalen.
pi_214343087
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
Daarom is bij Harris uitkomen ook logisch, zij kan de natuurlijke opvolger van Biden zijn, omdat zij er al die tijd bij was.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 21:07:38 #262
3928 Ulx
pi_214343096
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:05 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Maar op de conventie... wie gaat worden gekozen als presidentskandidaat?
Joe Biden of iemand die altijd Joe Biden heeft gesteund en eigenlijk (nog) niet wil?

Daarom denk ik - omdat Joe, tenzij te ziek, niet zal wijken - dat ze knarsetandend voor Biden gaan kiezen. Knarsetandend, omdat ze hun kansen op een betere en fittere kandidaat al eerder hebben laten lopen.
En dan doen ze het knarsetandend? Stoppen ze met hem steunen?
pi_214343103
Ik zie een acteur wel zitten inderdaad. Pedro Pascal lijkt me wel populair. Misschien een commediant, dat lijkt in Oekraine best een goede keuze. Ik noem David Cross. Een muzikant hebben ze denk ik nog niet gehad behalve Kid Rock en Kanye west zijn die geloof ik allemaal meer richting de dems. Denk dat Eminem ome Donald best goed kan dissen.
pi_214343107
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
En dan doen ze het knarsetandend? Stoppen ze met hem steunen?
Ze kiezen knarsetandend en juichen hem daarna toe.
Voor de eenheid uiteraard.
Net zoals Nikki Haley stralend Trump aanprijst.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 21:09:24 #265
3928 Ulx
pi_214343131
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Daarom is bij Harris uitkomen ook logisch, zij kan de natuurlijke opvolger van Biden zijn, omdat zij er al die tijd bij was.
Ze is VP. Dus daarvoor hoeft de partij deze chaos niet te veroorzaken.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 21:12:44 #266
323401 Kijkertje
met filter
pi_214343191
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
De keuze is volgens mij vrij zwart-wit: verliezen met Biden of een (misschien kleine) kans hebben op een zege met een ander.
Ja dat is duidelijk. Het moet je onderhand toch ook duidelijk zijn dat anderen daar wat genuanceerder over denken?
pi_214343197
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Omdat roepen dat je eenheid wil wat dan blijkbaar inhoud dat iedereen zich maar moet schikken naar jullie voorkeurskandidaat
Jullie voorkeurskandidaat? De zittende president is niet zomaar een kandidaat.

Als je die wil vervangen moet je dat goed, en vooral tijdig, doen.

quote:
nogal bizar is. De top van partij wil een ander, de democratische stemmer wil een ander. Maar uit naam van eenheid moet het toch Biden worden.
Er zijn 14 miljoen democraten die in de primaries op Biden hebben gestemd.
pi_214343217
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze is VP. Dus daarvoor hoeft de partij deze chaos niet te veroorzaken.
Dat ben ik geheel met je eens.

En wat mij betreft hadden de democraten de rijen gesloten. Hadden ze gezegd, Biden is een oude wijze man, hij komt soms wat moeilijk uit zijn woorden, maar het is tenminste geen losgeslagen crimineel.

U doet het er maar mee.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 21:16:54 #269
323401 Kijkertje
met filter
pi_214343250
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En wat mij betreft hadden de democraten de rijen gesloten. Hadden ze gezegd, Biden is een oude wijze man, hij komt soms wat moeilijk uit zijn woorden, maar het is tenminste geen losgeslagen crimineel.

U doet het er maar mee.
Dit dus.

Het enige wat ze nu veroorzaakt hebben is dat ze de kans om te verliezen vergroot hebben. Of dat nou met Biden is of met iemand anders. Onenigheid binnen de partij is funest.

Typisch de Democraten om hun eigen glazen in te gooien zo vlak voor de verkiezingen. Ipv van dat ze als één man hun eigen beleid gaan verkopen/ Trump aanvallen steken ze alle energie in het wippen van Biden en dat nu al weken. Allemaal veloren tijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 19-07-2024 21:26:49 ]
pi_214343349
quote:
82s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:12 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja dat is duidelijk. Het moet je onderhand toch ook duidelijk zijn dat anderen daar wat genuanceerder over denken?
Jullie denken juist veel minder genuanceerd. Het moet Biden blijven. Er is geen argument dat jullie kan overtuigen. Je negeert ook consequent mijn vraag waarom Pelosi, Schiff, Schumer ernaast zitten.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

U doet het er maar mee.
Precies zoals MAGA dus. Gewoon de werkelijkheid ontkennen en zeggen dit is een topper! Dan verlies je in November en moeten we in naam van eenheid zeker allemaal zeggen volledig geblindside te zijn. Niemand had het kunnen zien aankomen 8)7 Of de media waren unfair naar onze kandidaat.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 21:24:10 #271
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214343361
De RNC was weer een fijne aanfluiting.

Een hele hoop "JESUS" dit en "JESUS" dat, terwijl de GOP-agenda al jaren op vrijwel alle fronten rechtstreeks indruist tegen wat Jezus leerde.

Maar ja, ook het kapitalisme en het nationalisme kunnen Gouden Kalveren zijn,
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 19 juli 2024 @ 21:27:17 #272
323401 Kijkertje
met filter
pi_214343402
twitter
pi_214343408
Gelukkig lijken de meeste democraten te kiezen voor een pad met een grotere kans op succes. Dan je kar vastmaken aan een dood paard en dan heel hard je best doen om het levendig te laten lijken.
pi_214343422
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
De RNC was weer een fijne aanfluiting.

Een hele hoop "JESUS" dit en "JESUS" dat, terwijl de GOP-agenda al jaren op vrijwel alle fronten rechtstreeks indruist tegen wat Jezus leerde.

Maar ja, ook het kapitalisme en het nationalisme kunnen Gouden Kalveren zijn,
Stukje kunst van Al Franken van weleer:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 21:30:51 #275
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214343456
quote:
84s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:16 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het enige wat ze nu veroorzaakt hebben is dat ze de kans om te verliezen vergroot hebben. Of dat nou met Biden is of met iemand anders. Onenigheid binnen de partij is funest.

Die reihen fest geschlossen is niet de beste instelling om een gezonde partij te hebben.
Biden is een mammoettanker met een reusachtig populariteitsprobleem en aftakelende cognitieve mogelijkheden. Die gaat geen aanstaande nederlaag meer omdraaien.

Het hele feit dat Biden een half jaar geleden nog dacht dat hij toch wel 4 jaar door kon gaan, was eigenlijk al het signaal dat hij de weg kwijt was - hij is namelijk al vrij lang over datum. Toen hadden de Democraten hem dus al naar de uitgang moeten drijven, maar zoals dat gaat in dergelijke partijculturen gebeurt dat niet want iedereen is vooral bezig met zijn eigen interne positie.
pi_214343475
quote:
84s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:16 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dit dus.

Soms is eenheid ook funest voor een politieke partij.
(Hoe aantrekkelijk het ook lijkt aan de buitenkant.)

En daar kunnen - zo vermoed ik - veel Biden-aanhangers alhier het alleen maar mee eens zijn.
Want nadat Trump de GOP kaapte, tegenstanders binnen de GOP wegvielen of vertrokken, ging die GOP uiteindelijk helemaal mee in het onzinnige MAGA-idioom, inclusief de leugen "stop the steal" en wat al niet.
Veel Biden-aanhangers meenden dat de GOP daarmee zichzelf de nek omdraaide. Met het GOP-gedonder in het Congres als sterkste voorbeeld.
Maar er is tenminste nu wel eenheid. De MAGA-kliek heeft gewonnen.

De GOP is van een politieke partij grotendeels veranderd in een sekte.
Je kunt daar Trump eerst vergelijken met Hitler, en nu een kontlikkende Messias-aanbidder zijn en tot running mate worden verkozen.

Dan geef ik nog altijd de voorkeur aan een partij waarbij het debat tenminste wordt gevoerd, en waarbij, als een kandidaat blijkt te lijden aan zorgelijke ouderdomsverschijnselen, de mogelijkheden van een andere kandidaat tenminste worden besproken.
De tragiek is dat ze tot een maand terug zich nog willoos schikten in het mantra "Joe Biden is the only one who can beat Donald Trump." Je kunt Trump zonder mankeren een leugenaar noemen, want dat is een bewezen feit. Maar dat mantra van Biden was/is ook een leugen. En dat is uiteindelijk de oorzaak van de huidige problemen.
pi_214343558
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:32 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Soms is eenheid ook funest voor een politieke partij.
(Hoe aantrekkelijk het ook lijkt aan de buitenkant.)

En daar kunnen - zo vermoed ik - veel Biden-aanhangers alhier het alleen maar mee eens zijn.
Ik ben overigens geen Biden aanhanger, en ik zie die Biden-aanhangers hier ook niet. Wel denk ik dat je met Biden het meeste kans hebt/had (want wat de democraten nu doen is redelijk finest) om Trump te verslaan.

Ze hadden best Biden kunnen vervangen maar dat had dan wel een jaar (of meer) gelden moeten gebeuren.

quote:
Dan geef ik nog altijd de voorkeur aan een partij waarbij het debat tenminste wordt gevoerd, en waarbij, als een kandidaat blijkt te lijden aan zorgelijke ouderdomsverschijnselen, de mogelijkheden van een andere kandidaat tenminste worden besproken.
Punt is dat je die discussie niet vlak voor de verkiezingen moet voeren.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 21:37:32 #278
323401 Kijkertje
met filter
pi_214343569
Ik kan me nog herinneren dat niet zo lang geleden alle rechtse media aandrongen op eenheid binnen eigen gelederen want de Democraten deden dat veel beter!

Niet veel meer van over. Iedereen heeft een (andere) mening over het wel/niet wippen van Biden en hoe het dan verder moet. De chaos wordt alleen maar groter en Trump spint er garen bij.

twitter
pi_214343598
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik ben overigens geen Biden aanhanger, en ik zie die Biden-aanhangers hier ook niet. Wel denk ik dat je met Biden het meeste kans hebt/had (want wat de democraten nu doen is redelijk finest) om Trump te verslaan.

Ze hadden best Biden kunnen vervangen maar dat had dan wel een jaar (of meer) gelden moeten gebeuren.
[..]
Punt is dat je die discussie niet vlak voor de verkiezingen moet voeren.
Daarom had je even door moeten quoten.
Want dat was inderdaad de blunder volgens mij. Dat staat er ook.

Maar goed: een tweede debat dus. Want Joe was immers niet helemaal fit in het eerste door hem zelf aangevraagde debat.
Dan zullen we het zien en horen. Kijken of de idioot Trump er weer zo gemakkelijk mee wegkomt, of dat Biden keihard terugslaat.
pi_214343627
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:39 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Maar goed: een tweede debat dus. Want Joe was immers niet helemaal fit in het eerste door hem zelf aangevraagde debat.
Volgens mij is het debat door de teams van de democraten en republikeinen tot stand gekomen. En ik denk vooral zo vroeg, om Robert Kennedy een hak te zetten.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 21:44:05 #281
3928 Ulx
pi_214343657
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Jullie denken juist veel minder genuanceerd. Het moet Biden blijven. Er is geen argument dat jullie kan overtuigen.
Jawel hoor.

Noem de goede vervangende kandidaat en zijn/haar veep maar die het ook willen gaan doen, die ook een plan hebben, die niet de zwijgende achterban van de Dems van zich weten te vervreemden. Die op steun van AOC en Sanders kan rekenen. En van de conservatieve vleugel. Die de endorsements die Biden heeft gekregen ook zullen krijgen. Etc. Etc. Etc. Oh ja, en uiteraard van onbesproken gedrag is.

Maar dat wist je, want het is regelmatig gevraagd.

Tot die tijd is 'die komt vanzelf bovendrijven op het DNC als Biden maar plaatsmaakt' mij te onzeker.
pi_214343673
quote:
81s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:37 schreef Kijkertje het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat niet zo lang geleden alle rechtse media aandrongen op eenheid binnen eigen gelederen want de Democraten deden dat veel beter!

Niet veel meer van over. Iedereen heeft een (andere) mening over het wel/niet wippen van Biden en hoe het dan verder moet. De chaos wordt alleen maar groter en Trump spint er garen bij.

[ x ]
Trump spinde ook garen bij het wegsturen van Kevin McCarthy, opgezet door de MAGA's en gesteund door die prachtige eendrachtige Democratische fractie.
Diens uiteindelijke opvolger Johnson is een engere letterknecht van The Donald dan ettertje Kevin.
pi_214343685
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Jullie voorkeurskandidaat? De zittende president is niet zomaar een kandidaat.

Als je die wil vervangen moet je dat goed, en vooral tijdig, doen.
[..]
Er zijn 14 miljoen democraten die in de primaries op Biden hebben gestemd.
Nee het is niet zomaar een kandidaat. Het is een kandidaat die het waardeloos doet in de peilingen, waardeloos doet in debat, waardeloos doet in interviews, die de partij scheurt vlak voor de verkiezingen, die de gehele partijtop tegen zich heeft, die het grootste deel van de democratische kiezers tegen zich heeft, die zijn leeftijd tegen zich heeft.

Kun je blijven herhalen dat hij in een primary zonder tegenstand heeft gewonnen. Of dat hij nipt van Trump kon winnen toen alles meezat.

Dit is uiteraard tijdig zat, in Frankrijk hebben ze in minder tijd hele verkiezingen gehad en een zekere extreem-rechtse overwinning omgebogen naar een overwinning voor links. Dat deden ze daar niet door allemaal de kont tegen de krib te gooien en te zeggen recht zo die gaat, misschien dat we lucky zijn in het stemhokje....
pi_214343690
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Jawel hoor.

Noem de goede vervangende kandidaat en zijn/haar veep maar die het ook willen gaan doen, die ook een plan hebben, die niet de zwijgende achterban van de Dems van zich weten te vervreemden. Die op steun van AOC en Sanders kan rekenen. En van de conservatieve vleugel. Die de endorsements die Biden heeft gekregen ook zullen krijgen. Etc. Etc. Etc. Oh ja, en uiteraard van onbesproken gedrag is.

Tot die tijd is 'die komt vanzelf bovendrijven op het DNC als Biden maar plaatsmaakt' mij te onzeker.
Die namen zijn genoemd.
Niet alleen hier, maar ook elders op het internet.
Van Amerikaanse kranten tot aan buitenlandse kranten.
pi_214343700
quote:

[..]
Jawel hoor.

Van onbesproken gedrag en met plannen heb je al een lijst van, allemaal geschikt. De steun van AOC en Sanders moet de partijtop regelen, net als de endorsements van Biden. Beide lijkt me in elk geval voor Harris zeer goed te doen.

Maar jij doet alsof zo iemand met een cameraploeg naar AOC en Sanders moet lopen om live te vragen "wil je me steunen als opvolger van Biden, die nog niet weg is?"

Kom op, je weet beter dan dat.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 21:47:35 #286
323401 Kijkertje
met filter
pi_214343704
quote:

[..]

Dan zullen we het zien en horen. Kijken of de idioot Trump er weer zo gemakkelijk mee wegkomt, of dat Biden keihard terugslaat.
Lijkt me geen goed idee. Laat hem rally's doen net als Trump want daarmee weet hij de aanhang wél enthousiast te maken. Op die debatten en en interviews krijgt hij alleen maar kritiek omdat hij de neiging heeft veel te snel te gaan praten en dan over woorden struikelt of niet zo snel op een naam kan komen. Allemaal ouderdomsverschijnselen idd maar die hebben niets te maken met zijn beoordelingsvermogen/cognitieve capaciteiten.

Laat de partijtop maar zoveel mogelijk interviews doen en Biden's beleid verkopen. Dat is hun werk.

Maar goed ik vrees dat er nu geen weg meer terug is, de schade is al aangericht ... ;(
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 21:47:57 #287
3928 Ulx
pi_214343708
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:46 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Die namen zijn genoemd.
Niet alleen hier, maar ook elders op het internet.
Van Amerikaanse kranten tot aan buitenlandse kranten.
Michelle Obama?
pi_214343716
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Michelle Obama?
Die is al besproken.
Je weet wel beter c.q. je had beter kunnen weten.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 21:49:01 #289
3928 Ulx
pi_214343720
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:47 schreef Hanca het volgende:

Maar jij doet alsof zo iemand met een cameraploeg naar AOC en Sanders moet lopen om live te vragen "wil je me steunen als opvolger van Biden, die nog niet weg is?"

Ja, dat moet dan maar. We zitten niet in een normale situatie, dus dan gaan dingen anders.
pi_214343722
quote:

[..]
Jawel hoor.

En dan moet die kandidaat ook nog de kiezers vasthouden die teleurgesteld zijn omdat Biden en/of Harris gepasseerd is.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 21:49:38 #291
3928 Ulx
pi_214343725
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:48 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Die is al besproken.
Je weet wel beter c.q. je had beter kunnen weten.
Buttigieg?
pi_214343727
En hier moeten de Dems tegenaan:

N.B. die hoeven niet in een kamp. Eant die zijn wit. Uit Zuid Afrika
twitter
pi_214343735
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:49 schreef AnneX het volgende:
[ x ]
Waar moeten ze precies tegengaan?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_214343738
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
Buttigieg?
Vond ik 4 jaar geleden al een prima kandidaat, ja.
Maar goed: ik help je een beetje op gang:

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:18 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Als de hele partij zich begin dit jaar - onder applaus van Biden - zich achter Kamala Harris had geschaard dan had ze een prima kandidaat kunnen zijn.

Net als Pete Buttigieg, Gretchen Whitmer of desnoods Andy Beshear.
Dat zij nu de gun-factor niet zouden hebben (ik vraag me af hoe groot de gun-factor van Biden nog is) komt ook omdat ze gewoonweg in de schaduw zijn gebleven, want Joe is the man.
Maar al deze kandidaten zouden, met de volledige steun van de partij in de rug, in ieder debat gehakt kunnen maken van Trump en daarnaast kunnen zeggen dat alle pluspunten van Bidens beleid ook hun beleidspunten zijn.
En dan had die gun-factor vanzelf kunnen komen.
pi_214343759
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja, dat moet dan maar. We zitten niet in een normale situatie, dus dan gaan dingen anders.
Ja, het gaat dus geheim, achter de schermen en er komt pas nieuws als het plaatje compleet is: Biden gaat zich terugtrekken, presenteert zijn opvolger en die krijgt binnen een paar minuten steun van alle andere toppers, incl AOC en Sanders. Niks openbaar.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 21:52:40 #296
3928 Ulx
pi_214343763
Dus alleen die Andy Beshear, want die anderen zijn al afgevallen dacht ik.

Wie is Andy Beshear?
pi_214343778
quote:

[..]

Biden heeft juist aangegeven geen nieuw debat te willen zelfs als de mogelijkheid er is. De interviewer vroeg hem of hij niet snel wilde laten zien dat het eenmalig was. Joe zei er staat er een in September gepland dus nee ik zou geen debat met hem willen.

Hilarisch dat nu democraten ook zo bang zijn voor een primary. Een van de belangrijkste pro Biden argumenten is dat hij een primary kan winnen. Waarom zouden we hem dat niet laten zien dan. Als hij door zon primary vindicated wordt, dán zie ik ook wel een pad richting winst nog. Als het Biden wordt omdat hij gewoon de signalen van alles en iedereen negeert, nee dan zal het niks worden.
Je partij heet letterlijk de democraten waarom zouden die dan moeten regeren per decreet. Het is trouwens zo vaak hommeles binnen de partij, met Hillary's verlies waren er ook genoeg die dat dan aan Bernie of zijn fans wijten ofzo. Is natuurlijk ook makkelijk eenheid afdwingen als die eenheid inhoudt dat anderen hun mening moeten aanpassen.

Tussen nu en 10 September geen debat, hoe wil Biden dan iets goedmaken?
  vrijdag 19 juli 2024 @ 21:53:58 #298
323401 Kijkertje
met filter
pi_214343782
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:49 schreef AnneX het volgende:

N.B. die hoeven niet in een kamp. Eant die zijn wit. Uit Zuid Afrika
[ x ]
Kwam ook ergens een draadje tegen hoe alle Tech CEO's willen gaan profiteren van Trump's presidentschap via Bitcoin.

Kan het draadje niet meer vinden maar wel het artikel:

twitter
pi_214343804
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:52 schreef Ulx het volgende:
Dus alleen die Andy Beshear, want die anderen zijn al afgevallen dacht ik.

Wie is Andy Beshear?
Harris is officieel ook al afgevallen. Zij is running mate van Joe.

So what?

Op de vraag "wie is Andy Beshear" ga ik verder niet in.
Google is your friend.
Er zijn - zoals eerder gezegd - zat kranten en websites geweest die serieuzere namen hebben genoemd dan Michelle Obama of Scarlett Johansson of de pleejuffrouw van Madison Square Garden.
Again: Google is your friend.
pi_214343806
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Kwam ook ergens een draadje tegen hoe alle Tech CEO's willen gaan profiteren van Trump's presidentschap via Bitcoin.
Vance heeft ook voor Thiel gewerkt en is een groot tegenstander van regelgeving die crypto in de weg zit, dus dat is op zich logisch.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_214343819
quote:

[..]
Het is echt bizar dat mensen dit nog steeds geloven. Hoe vaak moet nog bewezen worden dat het alleen maar hebben over Trump niet genoeg is om te winnen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')