abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214336592

Joe Biden

Kamala Harris

House of Representatives:
Republican (219)
Democratic (213)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (48)
Independents (3)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
De enige echte.
pi_214336622
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:19 schreef Rnie het volgende:
[ x ]
Moeten we Trump nou prijzen omdat hij een beetje normaal menselijk gedrag vertoont? Op Twitter gaan zijn aanhangers ook helemaal los omdat hij z'n kleinkind een knuffel geeft. Dat zou voor eens en altijd aantonen dat Trump niet de lul met vingers is die 'de liberal media' van hem maken.

De lat ligt wel verdomd laag bij zijn aanhangers. En als Biden een kind knuffelt dan is hij volgens diezelfde figuren meteen een pedo. Rara politiepetje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_214336635
Magere TT.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214336654
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 00:33 schreef Rnie het volgende:

[ x ]

"Open convention with Harris and about 3 others"

Kom maar door met de namen :)

Zouden dat niet gewoon de kandidaten uit de primaries weer zijn? Dean Phillips, Marianne Williamson en Jason Palmer.
pi_214336687
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 09:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Totdat ze erachter komen dat het ineens gaat om hun vrouw, tante of buurman.
Dan is het ineens "Nee, maar dat is er één van de goeie."

Overigens stort de hele economie dan ook in elkaar, dus de GOP wil dit helemaal niet, maar het slaat lekker aan als slogan natuurlijk.
De Republikeinen zijn het zelf niet eens met massadeportaties:
https://nos.nl/artikel/25(...)k-migranten-behouden

Deze boeren draaien op de extreem lage lonen die ze aan illegale immigranten (zonder enige vergunning oid) kunnen geven. En kunnen ook geen Amerikanen voor dat werk vinden. Gaat Trump echt vol op inzetten op het uitzetten van alle illegalen, dan zou hem dat wel heel veel stemmen kunnen gaan kosten. Ook omdat de Amerikanen en juist ook de Republikeinen vol geloven in de American Dream. Neem die paar idioten met die bordjes niet als maatstaf, zo denken ze echt niet allemaal.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214336690
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:24 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Zouden dat niet gewoon de kandidaten uit de primaries weer zijn? Dean Phillips, Marianne Williamson en Jason Palmer.
Die helemaal niemand kent en waar vrijwel, binnen de Democraten, niemand op stemde? Geen handige zet.
pi_214336702
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die helemaal niemand kent en waar vrijwel, binnen de Democraten, niemand op stemde? Geen handige zet.
Dan krijg je dat Harris 90% van de stemmen krijgt en is ze dus legitiem verkozen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214336729
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan krijg je dat Harris 90% van de stemmen krijgt en is ze dus legitiem verkozen.
Tenzij iemand anders zijn hoed in de ring gooit, er is zoals gezegd een mechanisme voor vervanging bij de DNC conventie, een contested convention en dan staat de deur voor iedereen open.
pi_214336734
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zou niet weten hoe je anders bepaald welke 3 mogen meedoen en het zou raar zijn dat deze kandidaten dan niet mogen meedoen.
pi_214336739
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 10:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Euh ja. Je hebt de situatie dat er een opperdebiel aan de macht dreigt te komen die een christen-facistische dictatuur wil vestigen. Het is nog maar de vraag of er in 28 nog vrije en eerlijke verkiezingen zijn als Trump het wint.
Als jij dan bovenaan staat in de polls heb je mijnsinziens een verantwoordelijkheid.
Volgens mij staat de Amerikaanse democratie steviger dan jij hier nu suggereert. Ook na 4 jaar Trump zijn er in 2028 gewoon verkiezingen.
pi_214336752
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Deze boeren draaien op de extreem lage lonen die ze aan illegale immigranten (zonder enige vergunning oid) kunnen geven. En kunnen ook geen Amerikanen voor dat werk vinden. Gaat Trump echt vol op inzetten op het uitzetten van alle illegalen, dan zou hem dat wel heel veel stemmen kunnen gaan kosten. Ook omdat de Amerikanen en juist ook de Republikeinen vol geloven in de American Dream. Neem die paar idioten met die bordjes niet als maatstaf, zo denken ze echt niet allemaal.
Je hebt gelijk. Maar aan de andere kant kun je niet met zulke borden gaan zwaaien op dé samenkomst van jouw partij, om vervolgens te doen alsof dat nooit is gebeurd.

En zoals ik al eerder aangaf: de GOP wordt steeds meer gekaapt door MAGA-gekkies. Wat eerder ondenkbaar leek wordt nu mainstream binnen de partij. Als deze lijn wordt doorgetrokken dan houd ik m'n hart vast voor over 4 jaar.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 11:35:33 #12
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214336758
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens mij staat de Amerikaanse democratie steviger dan jij hier nu suggereert. Ook na 4 jaar Trump zijn er in 2028 gewoon verkiezingen.
Vast. Die zijn er in wel meer landen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214336761
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:33 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik zou niet weten hoe je anders bepaald welke 3 mogen meedoen en het zou raar zijn dat deze kandidaten dan niet mogen meedoen.
Dat bepaal je niet. Ik heb dat artikel al eerder gepost, de DNC heeft daar niets mee te maken wie zich kandidaat stelt, dat bepaald de kandidaat zelf.
De situatie dat Biden zich terugtrekt maakt dat de conventie vrij is om een andere kandidaat te kiezen en een ieder die zich daarvoor geschikt acht mag zich kandideren.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 11:36:14 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214336768
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tenzij iemand anders zijn hoed in de ring gooit, er is zoals gezegd een mechanisme voor vervanging bij de DNC conventie, een contested convention en dan staat de deur voor iedereen open.
Ik denk dat als het partijbestuur een voordracht doet er geen kansrijke tegenhangers komen. Hooguit een Amerikaanse Ton Visser.
pi_214336775
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je hebt gelijk. Maar aan de andere kant kun je niet met zulke borden gaan zwaaien op dé samenkomst van jouw partij, om vervolgens te doen alsof dat nooit is gebeurd.

En zoals ik al eerder aangaf: de GOP wordt steeds meer gekaapt door MAGA-gekkies. Wat eerder ondenkbaar leek wordt nu mainstream binnen de partij. Als deze lijn wordt doorgetrokken dan houd ik m'n hart vast voor over 4 jaar.
Eens dat het een verschrikkelijk signaal is, dat ontkende ik ook niet. De republikeinse partij is inderdaad helaas gekaapt door gekken. En dat is zeer slecht in een tweepartijenstelsel, daar kun je niet hebben dat 1 partij af glijdt.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2024 @ 11:37:23 #16
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214336780
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Uiteraard wel gevolgd door rechtzaken van de Heritage Foundation die desnoods doorgaan tot aan het Supreme Court.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214336792
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk dat als het partijbestuur een voordracht doet er geen kansrijke tegenhangers komen. Hooguit een Amerikaanse Ton Visser.
Het partijbestuur in de VS heeft niet de macht die het hier heeft, he? En niemand hoeft er naar te luisteren.
pi_214336799
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Roe vs Wade terugdraaien was niet populair bij Republikeinen, en toch deed men het. Zie het daarom nog wel gebeuren dat men zo hard, lang en vaak schreeuwt om deportaties dat ze er uiteindelijk toch toe overgaan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214336806
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Uiteraard wel gevolgd door rechtzaken van de Heritage Foundation die desnoods doorgaan tot aan het Supreme Court.
Wat? Waar heb jij het nu weer over?
pi_214336809
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat bepaal je niet. Ik heb dat artikel al eerder gepost, de DNC heeft daar niets mee te maken wie zich kandidaat stelt, dat bepaald de kandidaat zelf.
De situatie dat Biden zich terugtrekt maakt dat de conventie vrij is om een andere kandidaat te kiezen en een ieder die zich daarvoor geschikt acht mag zich kandideren.
Heb je daar echt geen handtekeningen oid voor nodig? Dan heb je straks zo maar 2000 kandidaten...
pi_214336817
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens dat het een verschrikkelijk signaal is, dat ontkende ik ook niet. De republikeinse partij is inderdaad helaas gekaapt door gekken. En dat is zeer slecht in een tweepartijenstelsel, daar kun je niet hebben dat 1 partij af glijdt.
Wat verlang ik terug naar Romney en McCain. Zelfs Bush jr was een verademing in vergelijking met de huidige GOP. En mijn studentikoze ik had een gruwelijke hekel aan die man, vooral vanwege de invasie van Irak.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 11:40:04 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214336822
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Welke rechtszaken?
pi_214336826
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Twee dingen. Ten eerste. We hebben al gezien dat de Trump-clan bereid is tot gebruik van geweld wanneer de resultaten daarvan hen niet aanstaan. Met nog meer loyalisten op cruciale posities binnen het veiligheidsapparaat durf ik de uitkomst over 4 jaar niet te voorspellen.

Ik zei niet voor niets “eerlijke en vrije” verkiezingen. Lees het plan van project 2025 maar. Ze willen de onafhankelijk toezichthouder op verkiezingen tandeloos maken en de bevoegdheden bij de DOJ leggen. Die volgend hen onder rechtstreekse controle van de president staat. Om maar een voorbeeld te noemen.
zie email 27 oktober
pi_214336839
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
Vast. Die zijn er in wel meer landen.
Zelfs Rusland en Iran hebben verkiezingen. :D
  vrijdag 19 juli 2024 @ 11:41:06 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214336842
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het partijbestuur in de VS heeft niet de macht die het hier heeft, he? En niemand hoeft er naar te luisteren.
Nee, maar ik neem aan dat ze het voorbereiden en met de kansrijke mensen onderling beslissen wie voorgedragen gaat worden, en de anderen zich dus niet kandideren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')