Moeten we Trump nou prijzen omdat hij een beetje normaal menselijk gedrag vertoont? Op Twitter gaan zijn aanhangers ook helemaal los omdat hij z'n kleinkind een knuffel geeft. Dat zou voor eens en altijd aantonen dat Trump niet de lul met vingers is die 'de liberal media' van hem maken.quote:
Zouden dat niet gewoon de kandidaten uit de primaries weer zijn? Dean Phillips, Marianne Williamson en Jason Palmer.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 00:33 schreef Rnie het volgende:
[ x ]
"Open convention with Harris and about 3 others"
Kom maar door met de namen![]()
De Republikeinen zijn het zelf niet eens met massadeportaties:quote:Op vrijdag 19 juli 2024 09:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Totdat ze erachter komen dat het ineens gaat om hun vrouw, tante of buurman.
Dan is het ineens "Nee, maar dat is er één van de goeie."
Overigens stort de hele economie dan ook in elkaar, dus de GOP wil dit helemaal niet, maar het slaat lekker aan als slogan natuurlijk.
Die helemaal niemand kent en waar vrijwel, binnen de Democraten, niemand op stemde? Geen handige zet.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Zouden dat niet gewoon de kandidaten uit de primaries weer zijn? Dean Phillips, Marianne Williamson en Jason Palmer.
Dan krijg je dat Harris 90% van de stemmen krijgt en is ze dus legitiem verkozen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die helemaal niemand kent en waar vrijwel, binnen de Democraten, niemand op stemde? Geen handige zet.
Tenzij iemand anders zijn hoed in de ring gooit, er is zoals gezegd een mechanisme voor vervanging bij de DNC conventie, een contested convention en dan staat de deur voor iedereen open.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan krijg je dat Harris 90% van de stemmen krijgt en is ze dus legitiem verkozen.
Ik zou niet weten hoe je anders bepaald welke 3 mogen meedoen en het zou raar zijn dat deze kandidaten dan niet mogen meedoen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die helemaal niemand kent en waar vrijwel, binnen de Democraten, niemand op stemde? Geen handige zet.
Volgens mij staat de Amerikaanse democratie steviger dan jij hier nu suggereert. Ook na 4 jaar Trump zijn er in 2028 gewoon verkiezingen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Euh ja. Je hebt de situatie dat er een opperdebiel aan de macht dreigt te komen die een christen-facistische dictatuur wil vestigen. Het is nog maar de vraag of er in 28 nog vrije en eerlijke verkiezingen zijn als Trump het wint.
Als jij dan bovenaan staat in de polls heb je mijnsinziens een verantwoordelijkheid.
Je hebt gelijk. Maar aan de andere kant kun je niet met zulke borden gaan zwaaien op dé samenkomst van jouw partij, om vervolgens te doen alsof dat nooit is gebeurd.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
De Republikeinen zijn het zelf niet eens met massadeportaties:
https://nos.nl/artikel/25(...)k-migranten-behouden
Deze boeren draaien op de extreem lage lonen die ze aan illegale immigranten (zonder enige vergunning oid) kunnen geven. En kunnen ook geen Amerikanen voor dat werk vinden. Gaat Trump echt vol op inzetten op het uitzetten van alle illegalen, dan zou hem dat wel heel veel stemmen kunnen gaan kosten. Ook omdat de Amerikanen en juist ook de Republikeinen vol geloven in de American Dream. Neem die paar idioten met die bordjes niet als maatstaf, zo denken ze echt niet allemaal.
Vast. Die zijn er in wel meer landen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij staat de Amerikaanse democratie steviger dan jij hier nu suggereert. Ook na 4 jaar Trump zijn er in 2028 gewoon verkiezingen.
Dat bepaal je niet. Ik heb dat artikel al eerder gepost, de DNC heeft daar niets mee te maken wie zich kandidaat stelt, dat bepaald de kandidaat zelf.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe je anders bepaald welke 3 mogen meedoen en het zou raar zijn dat deze kandidaten dan niet mogen meedoen.
Ik denk dat als het partijbestuur een voordracht doet er geen kansrijke tegenhangers komen. Hooguit een Amerikaanse Ton Visser.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tenzij iemand anders zijn hoed in de ring gooit, er is zoals gezegd een mechanisme voor vervanging bij de DNC conventie, een contested convention en dan staat de deur voor iedereen open.
Eens dat het een verschrikkelijk signaal is, dat ontkende ik ook niet. De republikeinse partij is inderdaad helaas gekaapt door gekken. En dat is zeer slecht in een tweepartijenstelsel, daar kun je niet hebben dat 1 partij af glijdt.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Maar aan de andere kant kun je niet met zulke borden gaan zwaaien op dé samenkomst van jouw partij, om vervolgens te doen alsof dat nooit is gebeurd.
En zoals ik al eerder aangaf: de GOP wordt steeds meer gekaapt door MAGA-gekkies. Wat eerder ondenkbaar leek wordt nu mainstream binnen de partij. Als deze lijn wordt doorgetrokken dan houd ik m'n hart vast voor over 4 jaar.
Uiteraard wel gevolgd door rechtzaken van de Heritage Foundation die desnoods doorgaan tot aan het Supreme Court.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tenzij iemand anders zijn hoed in de ring gooit, er is zoals gezegd een mechanisme voor vervanging bij de DNC conventie, een contested convention en dan staat de deur voor iedereen open.
Het partijbestuur in de VS heeft niet de macht die het hier heeft, he? En niemand hoeft er naar te luisteren.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat als het partijbestuur een voordracht doet er geen kansrijke tegenhangers komen. Hooguit een Amerikaanse Ton Visser.
Roe vs Wade terugdraaien was niet populair bij Republikeinen, en toch deed men het. Zie het daarom nog wel gebeuren dat men zo hard, lang en vaak schreeuwt om deportaties dat ze er uiteindelijk toch toe overgaan.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
De Republikeinen zijn het zelf niet eens met massadeportaties:
https://nos.nl/artikel/25(...)k-migranten-behouden
Deze boeren draaien op de extreem lage lonen die ze aan illegale immigranten (zonder enige vergunning oid) kunnen geven. En kunnen ook geen Amerikanen voor dat werk vinden. Gaat Trump echt vol op inzetten op het uitzetten van alle illegalen, dan zou hem dat wel heel veel stemmen kunnen gaan kosten. Ook omdat de Amerikanen en juist ook de Republikeinen vol geloven in de American Dream. Neem die paar idioten met die bordjes niet als maatstaf, zo denken ze echt niet allemaal.
Wat? Waar heb jij het nu weer over?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Uiteraard wel gevolgd door rechtzaken van de Heritage Foundation die desnoods doorgaan tot aan het Supreme Court.
Heb je daar echt geen handtekeningen oid voor nodig? Dan heb je straks zo maar 2000 kandidaten...quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat bepaal je niet. Ik heb dat artikel al eerder gepost, de DNC heeft daar niets mee te maken wie zich kandidaat stelt, dat bepaald de kandidaat zelf.
De situatie dat Biden zich terugtrekt maakt dat de conventie vrij is om een andere kandidaat te kiezen en een ieder die zich daarvoor geschikt acht mag zich kandideren.
Wat verlang ik terug naar Romney en McCain. Zelfs Bush jr was een verademing in vergelijking met de huidige GOP. En mijn studentikoze ik had een gruwelijke hekel aan die man, vooral vanwege de invasie van Irak.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens dat het een verschrikkelijk signaal is, dat ontkende ik ook niet. De republikeinse partij is inderdaad helaas gekaapt door gekken. En dat is zeer slecht in een tweepartijenstelsel, daar kun je niet hebben dat 1 partij af glijdt.
Welke rechtszaken?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Uiteraard wel gevolgd door rechtzaken van de Heritage Foundation die desnoods doorgaan tot aan het Supreme Court.
Twee dingen. Ten eerste. We hebben al gezien dat de Trump-clan bereid is tot gebruik van geweld wanneer de resultaten daarvan hen niet aanstaan. Met nog meer loyalisten op cruciale posities binnen het veiligheidsapparaat durf ik de uitkomst over 4 jaar niet te voorspellen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij staat de Amerikaanse democratie steviger dan jij hier nu suggereert. Ook na 4 jaar Trump zijn er in 2028 gewoon verkiezingen.
Nee, maar ik neem aan dat ze het voorbereiden en met de kansrijke mensen onderling beslissen wie voorgedragen gaat worden, en de anderen zich dus niet kandideren.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het partijbestuur in de VS heeft niet de macht die het hier heeft, he? En niemand hoeft er naar te luisteren.
Er is geen voordracht. Zo werkt het in de VS niet.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, maar ik neem aan dat ze het voorbereiden en met de kansrijke mensen onderling beslissen wie voorgedragen gaat worden, en de anderen zich dus niet kandideren.
Het bestuur kan toch zeggen. "Wij bevelen voorkeurskandidaat X aan. Wij raden aan daarop te stemmen."quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is geen voordracht. Zo werkt het in de VS niet.
De DNC conventie is letterlijk een bijeenkomst om een kandidaat te kiezen.
Ja en de gedelegeerden mogen dat zonder enige sanctie of moeite compleet negeren en doen dat vermoedelijk ook.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het bestuur kan toch zeggen. "Wij bevelen voorkeurskandidaat X aan. Wij raden aan daarop te stemmen."
https://www.bbc.com/news/articles/c9wv821nljwoquote:
Ze verzinnen wel wat. Roberts en die ene bezopen verkrachter deden mee aan het verstoren van de hertelling in 2000. Alito en Thomas zijn duidelijk.quote:Even if Mr Biden were suddenly to exit the race, conservative groups have vowed to file lawsuits challenging the legality of any replacement Democrat's eligibility for the ballot.
Uiteraard kan datquote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja en de gedelegeerden mogen dat zonder enige sanctie of moeite compleet negeren en doen dat vermoedelijk ook.
Jij denkt echt dat de top niet even alle namen van de bekende lijstjes (Harris, Whitmer, Newsom, Buttigieg, Shapiro, Pritzker) bij elkaar roept en zorgt dat hun neuzen dezelfde kant op staan? Als ze dat niet doen, zijn het nog grotere amateurs dan ze nu al laten zien dat ze zijn rondom Biden.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is geen voordracht. Zo werkt het in de VS niet.
De DNC conventie is letterlijk een bijeenkomst om een kandidaat te kiezen.
Ja, volgens mij is het toch vrij gebruikelijk dat als je uit de race stapt, je je gedelegeerden vraagt om op een andere kandidaat van jouw voorkeur te stemmen? Natuurlijk zijn ze dat dan niet verplicht, maar normaal luisteren ze wel.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:55 schreef Ulx het volgende:
Het kan ook dat Biden een kandidaat aanbeveelt.
quote:The reason people tear their hair out is that people don’t realize that the business of nominating a presidential candidate is ultimately party business. It’s not governed by the government. There’s no mention of parties in the Constitution. And in both political parties in America, there’s literally not just decades, but centuries of tradition and party rules about nominating presidents.
We’ve been doing this for a long, long time. It’s not a legal process, it’s a party rules process. So if Biden decided to drop out after the convention, the chairman of the Democratic Party would call the Democratic National Committee into session. The 400-plus members of the DNC would come to Washington or Chicago or somewhere, and they would vote for a new nominee. Would there be a lot of politicking about that? Probably. Or maybe they would just say, “It’s easier and safer to nominate the vice president.” The DNC, though, has the legal authority to do that.
Biden lijkt nog steeds de belachelijke aanname te hebben dat hij niet alleen kans maakte tegen Trump, maar dat hij ook nog steeds de enige is die van Trump kan winnen. Wat een ego moet je dan hebben, blijkbaar is hij wat dat betreft echt de gelijke van Trump.quote:
Hij heeft hem verslagen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 12:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Biden lijkt nog steeds de belachelijke aanname te hebben dat hij niet alleen kans maakte tegen Trump, maar dat hij ook nog steeds de enige is die van Trump kan winnen. Wat een ego moet je dan hebben, blijkbaar is hij wat dat betreft echt de gelijke van Trump.
Ja, het valt behoorlijk tegen. Het dienstbaar zijn voor het land is plots ver te zoeken.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 12:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Biden lijkt nog steeds de belachelijke aanname te hebben dat hij niet alleen kans maakte tegen Trump, maar dat hij ook nog steeds de enige is die van Trump kan winnen. Wat een ego moet je dan hebben, blijkbaar is hij wat dat betreft echt de gelijke van Trump.
Ja, in een andere tijd, toen hij aan het eind van de zin nog wel wist welke zin hij begonnen was. En ook toen was hij echt niet de enige die kon winnen, elke centrist had Trump toen kunnen verslaan.quote:
Maar is luisteren naar een seniele opa die ver verwijderd is van de realiteit een goed idee?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 12:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, volgens mij is het toch vrij gebruikelijk dat als je uit de race stapt, je je gedelegeerden vraagt om op een andere kandidaat van jouw voorkeur te stemmen? Natuurlijk zijn ze dat dan niet verplicht, maar normaal luisteren ze wel.
En daarna een staande ovatie van het publiek. Dat is pas wtf !quote:
quote:As you already know, the assassin’s bullet came within a quarter of an inch of taking my life. So many people have asked me what happened. “Tell us what happened, please.” And therefore, I will tell you exactly what happened, and you’ll never hear it from me a second time, because it’s actually too painful to tell.
It was a warm, beautiful day in the early evening in Butler Township in the great Commonwealth of Pennsylvania. Music was loudly playing, and the campaign was doing really well. I went to the stage and the crowd was cheering wildly. Everybody was happy. I began speaking very strongly, powerfully and happily. Because I was discussing the great job my administration did on immigration at the southern border. We were very proud of it.
Behind me, and to the right, was a large screen that was displaying a chart of border crossings under my leadership. The numbers were absolutely amazing. In order to see the chart, I started to, like this, turn to my right, and was ready to begin a little bit further turn, which I’m very lucky I didn’t do, when I heard a loud whizzing sound and felt something hit me really, really hard. On my right ear. I said to myself, “Wow, what was that? It can only be a bullet.”
And moved my right hand to my ear, brought it down. My hand was covered with blood. Just absolutely blood all over the place. I immediately knew it was very serious. That we were under attack. And in one movement proceeded to drop to the ground. Bullets were continuing to fly as very brave Secret Service agents rushed to the stage. And they really did. They rushed to the stage.
These are great people at great risk, I will tell you, and pounced on top of me so that I would be protected. There was blood pouring everywhere, and yet in a certain way I felt very safe because I had God on my side. I felt that.
The amazing thing is that prior to the shot, if I had not moved my head at that very last instant, the assassin’s bullet would have perfectly hit its mark and I would not be here tonight. We would not be together. The most incredible aspect of what took place on that terrible evening, in the fading sun, was actually seen later. In almost all cases, as you probably know. And when even a single bullet is fired, just a single bullet, and we had many bullets that were being fired, crowds run for the exits or stampede. But not in this case. It was very unusual.
This massive crowd of tens of thousands of people stood by and didn’t move an inch. In fact, many of them bravely but automatically stood up, looking for where the sniper would be. They knew immediately that it was a sniper. And then began pointing at him. You can see that if you look at the group behind me. That was just a small group compared to what was in front.
Nobody ran and, by not stampeding, many lives were saved. But that isn’t the reason that they didn’t move. The reason is that they knew I was in very serious trouble. They saw it. They saw me go down. They saw the blood, and thought, actually most did, that I was dead.
They knew it was a shot to the head. They saw the blood. And there’s an interesting statistic. The ears are the bloodiest part. If something happens with the ears they bleed more than any other part of the body. For whatever reason the doctors told me that.
And I said, “Why is there so much blood?”
He said, “It’s the ears, they bleed more.”
So we learned something. But they just —
They just, this beautiful crowd, they didn’t want to leave me. They knew I was in trouble. They didn’t want to leave me. And you can see that love written all over their faces. True.
Incredible people. They’re incredible people. Bullets were flying over us, yet I felt serene. But now the Secret Service agents were putting themselves in peril. They were in very dangerous territory.
Bullets were flying right over them, missing them by a very small amount of inches. And then it all stopped. Our Secret Service sniper, from a much greater distance and with only one bullet used, took the assassin’s life. Took him out.
I’m not supposed to be here tonight. Not supposed to be here.
[Crowd chants “Yes, you are.”]
Thank you. But I’m not. And I’ll tell you. I stand before you in this arena only by the grace of almighty God.
And watching the reports over the last few days, many people say it was a providential moment. Probably was. When I rose, surrounded by Secret Service, the crowd was confused because they thought I was dead. And there was great, great sorrow. I could see that on their faces as I looked out. They didn’t know I was looking out; they thought it was over.
But I could see it and I wanted to do something to let them know I was OK. I raised my right arm, looked at the thousands and thousands of people that were breathlessly waiting and started shouting, “Fight, fight, fight.”
Thank you.
Once my clenched fist went up, and it was high into the air, you’ve all seen that, the crowd realized I was OK and roared with pride for our country like no crowd I have ever heard before. Never heard anything like it.
Hoe lang heeft Trump door lopen ratelen? Anderhalf uur?quote:
Biden ligt met covid op bed, en dan komen mensen als Schiff en Schumer even in de media melden dat hij toch niet helemaal geschikt is.quote:
Dat is ook wel iets dat ik niet snap aan die radicaal conservatieve rechtse types. Dan heb je een samenwerkingsverband dat militair, economisch of politiek erg sterk staat op de wereld (bv de EU en de NAVO) en wat wil men; die samenwerkingsverbanden kapot maken.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:15 schreef Jaeger85 het volgende:
Als Trump wint gaan we een onrustige tijd tegemoet, zoveel is wel duidelijk. Hij wil de NAVO ondermijnen dan wel uit elkaar laten vallen en de EU landen als economische vijand behandelen.
Ik denk dat heel wat potentiële stemmers kotsen van dat gedrag. Ik zie het niet als reclame voor de Dems als fatsoenlijke partij.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Biden ligt met covid op bed, en dan komen mensen als Schiff en Schumer even in de media melden dat hij toch niet helemaal geschikt is.
Erg treurig hoe er met een zittende president, met een goed trackrecord, omgegaan wordt.
quote:Well-connected Democratic Party insiders say they expect President Biden to make a major announcement about his future soon after the Republican National Convention concludes in Milwaukee and that congressional leaders expect that Vice President Harris will become their nominee for president if Biden drops his reelection bid.
The talk among high-level Democratic strategists and donors has now turned to who is best positioned to serve has Harris’s running mate, and the short list has boiled down to Sen. Mark Kelly (D-Ariz.), Kentucky Gov. Andy Beshear and North Carolina Gov. Roy Cooper.
California Gov. Gavin Newsom and Michigan Gov. Gretchen Whitmer have communicated to senior party leaders that they would not be interested in serving as Harris’s running mate, according to a person familiar with the candidates in the mix to join Harris atop the ticket.
https://thehill.com/homen(...)harris-running-mate/quote:Alums from former President Obama’s 2008 and 2012 winning presidential campaigns are prepared to help Harris get her own presidential campaign operation up and running if Biden agrees to step aside, according to a source familiar with the transition plan.
Het enige wat ik kan bedenken zijn de geldstromen vanuit Rusland naar dit soort types. Rusland heeft er wel een belang bij dat deze samenwerkingen uit elkaar vallen. Dan wordt het voor hen makkelijker om weer invloed uit te oefenen in Oost Europa.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is ook wel iets dat ik niet snap aan die radicaal conservatieve rechtse types. Dan heb je een samenwerkingsverband dat militair, economisch of politiek erg sterk staat op de wereld (bv de EU en de NAVO) en wat wil men; die samenwerkingsverbanden kapot maken.Waarom toch in godsnaam?!
Omdat ze denken dat zij al het werk doen en ze het alleen maar geld kost en niets oplevert.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is ook wel iets dat ik niet snap aan die radicaal conservatieve rechtse types. Dan heb je een samenwerkingsverband dat militair, economisch of politiek erg sterk staat op de wereld (bv de EU en de NAVO) en wat wil men; die samenwerkingsverbanden kapot maken.Waarom toch in godsnaam?!
En het meest wrange is dat China nou precies het tegenovergestelde doet. Dat land was eeuwenlang naar binnen gekeerd, koesterde vooral argwaan richting het buitenland. Wilde er zo min mogelijk mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jup volgens mij ben ik na een kwartier ofzo in slaap gevallen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe lang heeft Trump door lopen ratelen? Anderhalf uur?
Ik heb gedurende mijn loopbaan vaak in zaaltjes gezeten en geluisterd naar politici die speeches geven. Maar meestal is iedereen er na een kwartiertje/half uur wel klaar mee.
En je kan op je klompen aanvoelen dat dat ooit fikse problemen zal gaan opleveren. En waarvan de Magaïsten niet gaan snappen hoe dat toch zo heeft kunnen komen, want de VS was toch immers het door god uitgekozen land met het allergrootste leger?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En het meest wrange is dat China nou precies het tegenovergestelde doet. Dat land was eeuwenlang naar binnen gekeerd, koesterde vooral argwaan richting het buitenland. Wilde er zo min mogelijk mee te maken hebben.
Maar China timmert aan een internationale coalitie, die voornamelijk bestaat uit niet-westerse landen. Peking breidt zijn invloed overal uit, en is niet te beroerd om daar diep voor in de buidel te tasten. De VS staat nog sterk, maar als de MAGA's hun zin krijgen dan verkwanselt het land binnen 5/10 jaar al zijn soft power op het wereldtoneel.
En daarmee de VS uiteindelijk verzwakken in plaats van Great Again maken.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En het meest wrange is dat China nou precies het tegenovergestelde doet. Dat land was eeuwenlang naar binnen gekeerd, koesterde vooral argwaan richting het buitenland. Wilde er zo min mogelijk mee te maken hebben.
Maar China timmert aan een internationale coalitie, die voornamelijk bestaat uit niet-westerse landen. Peking breidt zijn invloed overal uit, en is niet te beroerd om daar diep voor in de buidel te tasten. De VS staat nog sterk, maar als de MAGA's hun zin krijgen dan verkwanselt het land binnen 5/10 jaar al zijn soft power op het wereldtoneel.
Omdat samenwerkingsverbanden tegen hun belangen ingaan. Verdeel en heers. Ze zijn ook flink bezig met vakbonden een doelwit maken. Ze zullen denken als mensen meer alleen staan zijn ze ook machtelozer tegen ons. Het is ook niet voor niks dat al die leipo Miljardairs het hélemaal geweldig vinden.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja net als de Brexit. Economische zelfmoord, maar wel met trots wapperende nationale vlag.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En je kan op je klompen aanvoelen dat dat ooit fikse problemen zal gaan opleveren. En waarvan de Magaïsten niet gaan snappen hoe dat toch zo heeft kunnen komen, want de VS was toch immers het door god uitgekozen land met het allergrootste leger?
Die met die olifanten?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:40 schreef Ulx het volgende:
Hannibal kwam ook weer voorbij.
Dus hij versprak zich de vorige keer niet.
Van dit genoemde drietal, zou ik voor Mark Kelly of Andy Beshear gaan. Roy Cooper is een keurige man met een presidentiële aura, maar de Democratische ticket wat meer pit nodig. Zeker nu Trump Vance heeft gekozen.quote:Sen. Mark Kelly (D-Ariz.), Kentucky Gov. Andy Beshear and North Carolina Gov. Roy Cooper.
Als die gesprekken zover zijn lijkt me toch dat Biden al akkoord is met het feit dat er iemand anders naar voren geschoven wordt?!quote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:23 schreef Jojoke het volgende:
[..]
[..]
https://thehill.com/homen(...)harris-running-mate/
Zo te lezen is de partij alles aan het klaarzetten. Biden moet alleen nog even akkoord gaan.
ik denk dat Maga ook niet over de grens kan kijken. het buitenland is in hun Optiek een ver van mijn bed show. ze denken dat ze alles al in eigen huis hebben en geen enkele samenwerking nodig hebben, eigenlijk zijn deze mensen er nog van overtuigd dat we in het jaar 1900 zitten in plaats van in 2024, dat ze moeten concurreren om te overleven. en net als met de brexit gaan ze er te laat achter komen dat dit de verkeerde weg is... hopelijk bestaat Taiwan nog, hopelijk bestaan Georgië Moldavië en de Oekraïne nog, hopelijk rollen er geen tanks de Baltische Staten binnen in 2028. maar ik heb daar steeds minder vertrouwen inquote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan bedenken zijn de geldstromen vanuit Rusland naar dit soort types. Rusland heeft er wel een belang bij dat deze samenwerkingen uit elkaar vallen. Dan wordt het voor hen makkelijker om weer invloed uit te oefenen in Oost Europa.
dat is het probleem met zinnen als "bronnen zeggen"quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als die gesprekken zover zijn lijkt me toch dat Biden al akkoord is met het feit dat er iemand anders naar voren geschoven wordt?!
Cool deze weergave te zien. Hier dezelfde in een wat hogere resolutie: http://www.visualcapitali(...)/11/histomap-big.jpg om te kunnen lezen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Toch benieuwd hoe het US lijntje gaat lopenChinese hebben al een heel wat langer lijntje
Elektrische haaien toch?quote:
Het zou me niet verbazen als Trump denkt dat die ook over de Alpen is getrokken.quote:
Ja en nee. Tegelijkertijd is ook het landsbelang nadrukkelijk in het geding. Een tweede termijn Trump(isten) moet ten koste van alles voorkomen worden. En als binnenskamers druk zetten dan onvoldoende is moet het maar publiek.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Biden ligt met covid op bed, en dan komen mensen als Schiff en Schumer even in de media melden dat hij toch niet helemaal geschikt is.
Erg treurig hoe er met een zittende president, met een goed trackrecord, omgegaan wordt.
Ik snap het praktische argument om voor Harris te gaan, qua gelden en staande structuur. Maar is zo’n gouverneur niet veel logischer? Als new kid on the block tegenover de oude aangeschoten Trump?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:23 schreef Jojoke het volgende:
[..]
[..]
https://thehill.com/homen(...)harris-running-mate/
Zo te lezen is de partij alles aan het klaarzetten. Biden moet alleen nog even akkoord gaan.
Eens, ik vind Harris ook niet de sterkste keus. De Amerikanen lijken niet zo'n fan van de huidige politici, dan lijkt me een 'nieuwkomer' best een goed idee. Zeker een gouverneur uit een swingstate, zodat je die maar vast binnen hebt.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap het praktische argument om voor Harris te gaan, qua gelden en staande structuur. Maar is zo’n gouverneur niet veel logischer? Als new kid on the block tegenover de oude aangeschoten Trump?
De meest effectieve strategie was geweest om achter Biden te gaan staan. Biden is de zittende president, over zijn beleid zijn de democraten positief, en de economie is ook in goede staat.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja en nee. Tegelijkertijd is ook het landsbelang nadrukkelijk in het geding. Een tweede termijn Trump(isten) moet ten koste van alles voorkomen worden. En als binnenskamers druk zetten dan onvoldoende is moet het maar publiek.
Dit is allemaal onzin, dit had je voor het debat nog kunnen zeggen maar nu echt niet meer. Het debat is wat Biden de kop gekost heeft, verder niets.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De meest effectieve strategie was geweest om achter Biden te gaan staan. Biden is de zittende president, over zijn beleid zijn de democraten positief, en de economie is ook in goede staat.
Juist door aan zijn stoelpoten te zagen wordt het voor Biden wankel. En dan kunnen democraten wel wijzen naar de slechte polls, maar die hebben ze mede zelf gecreëerd. Want waarom zou de kiezer vertrouwen hebben in de president, als zijn partij het al niet heeft?
Biden is al jaren een oude man. Dat is echt niet opeens een probleem dat nu opeens, een paar maanden voor de verkiezingen, speelt.
Ik hoor de pro-Trump pers er anders erg weinig over.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is allemaal onzin, dit had je voor het debat nog kunnen zeggen maar nu echt niet meer. Het debat is wat Biden de kop gekost heeft, verder niets.
Je hebt duidelijk niet kritisch gekeken naar zijn recente optredens.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Biden is al jaren een oude man. Dat is echt niet opeens een probleem dat nu opeens, een paar maanden voor de verkiezingen, speelt.
Nee, het debat wat gezorgd heeft dat de Democraten nu ook zijn gaan inzien dat Biden een demente ouwe zak is.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is allemaal onzin, dit had je voor het debat nog kunnen zeggen maar nu echt niet meer. Het debat is wat Biden de kop gekost heeft, verder niets.
Leuk voor je.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik hoor de pro-Trump pers er anders erg weinig over.
Obama verloor zijn eerste debat tegen Romney, maar werd herkozen. Hillary Clinton won de debatten van Trump, maar verloor.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Scorebordjournalistiek. Dit soort onzin overtuigt niemand.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Obama verloor zijn eerste debat tegen Romney, maar werd herkozen. Hilary Clinton won de debatten van Trump, maar verloor.
Debatten zeggen vrij weinig. En dan was dit debat ook nog eens vier maanden voor de verkiezingen.
Ik heb het debat gezien. En op inhoud won Biden het nog ook.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk niet kritisch gekeken naar zijn recente optredens.
Het is juist scorebordjournalistiek door naar één slecht debat te wijzen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Scorebordjournalistiek. Dit soort onzin overtuigt niemand.
Dat doen we al sinds 2022 met een veel hoger tempo. Je krijgt nu dat remtrekkers als Orban meer gaan etteren.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik zie wel een voordeel aan een Trump presidentschap. Europa wordt gedwongen zelfstandig te worden van de VS, haar eigen defensie (en daarmee defensie industrie) volledig te gaan regelen en haar eigen rol te vinden in de globale politiek. Het zal Europa min of meer dwingen meer 1 te worden, ipv in kleinstaterij te vervallen.
En dan wint Trump met een landslide.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb het debat gezien. En op inhoud won Biden het nog ook.
Democraten hadden gewoon moeten zeggen, Biden is oud, komt soms niet uit zijn woorden, maar voert wijs beleid. Dit terwijl Trump een leugenachtige veroordeelde crimineel is die de rechtsstaat om zeep wil helpen.
Kies maar.
Exact, dat is precies wat je doet. Je negeert alle context.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is juist scorebordjournalistiek door naar één slecht debat te wijzen.
Zelfs nu hooggeplaatste democraten Biden laten vallen gebeurt dat nog niet.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dan wint Trump met een landslide.
Dat is de reden dat ze hem laten vallen. Iedereen ziet die bui hangen. Behalve jjij, schijnbaar.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zelfs nu hooggeplaatste democraten Biden laten vallen gebeurt dat nog niet.
Dat doen we al sinds 2022 met een veel hoger tempo. Je krijgt nu dat remtrekkers als Orban meer gaan etteren.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik zie wel een voordeel aan een Trump presidentschap. Europa wordt gedwongen zelfstandig te worden van de VS, haar eigen defensie (en daarmee defensie industrie) volledig te gaan regelen en haar eigen rol te vinden in de globale politiek. Het zal Europa min of meer dwingen meer 1 te worden, ipv in kleinstaterij te vervallen.
Vooral leuk voor Trump.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |