Dan is hij af, of hij nu haalbaar en compleet is of niet. Of het kabinet is al gevallen. Ze kunnen prinsjesdag niet in zonder regeerprogramma.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:58 schreef KaheemSaid het volgende:
Nog 67 dagen tot Prinsjesdag, hoe zou het er dan voor staan met het regeerprogram?
Van 11 landen, waarvan slechts 4 EU lidstaten..quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
De kwaliteit van zorg scoort dan wereldwijd ook alleen in Noorwegen hoger: https://demedischspeciali(...)0elkaar%20vergeleken.
Uit hun laatste rapport (2018):quote:Andere ranglijsten zetten Nederland zelfs op 1: https://www.zorgwijzer.nl(...)land-nummer-1-europa
Dus die andere landen doen ook minder of ze doen het minder goed.
Te weinig out-patient care dus, enkel Roemeni, Bulgarije en Albani scoren daar slechter (pag 36)quote:5.5.2 So why is the Dutch healthcare system so expensive?
Healthcare spend tends to be correlated with GDP per capita; rich countries spend a higher
proportion of their wealth on healthcare services. As can be seen from Figure 4.1, after
the three “super-wealthy” countries in Europe, Luxembourg, Norway and Switzerland, The
Netherlands has the highest annual healthcare spend, along with Sweden and Germany.
In countries with less successful healthcare systems, this has been taken as an indicator
that the Dutch financing model with multiple, private payors for healthcare should in itself
be a “model” which raises healthcare costs.
However, the Dutch healthcare system suffers from a structural problem, the roots of
which certainly date back to well before the 2006 reform: The Netherlands, for no obvious
reasons, has a healthcare structure with a very low ratio of out-patient care costs
vs. in-patient costs. A hallmark of a state-of-the-art healthcare system is that the more modern
the structure, the higher should be the proportion of care which is performed as out-
patient procedures. The reasons for this are mainly two:
Out-patient (e.g. day surgery) procedures are almost invariably less invasive and
mean quicker recovery and lower complication risks such as hospital-acquired
infections.
b) Out-patient care is cheaper; as a rule of thumb, rectifying a problem through an
out-patient procedure costs c:a one-third of the (older) in-patient alternative.
The antiquity of Dutch healthcare structure is also indicated by the fact that The
Netherlands, along with neighbouring Belgium, have the highest number of patients in
long-term psychiatric hospital care in Europe – more than 800 per million population,
which is a costly care structure that needs a long-term strategy to change.
Wordt vast een A4tje of bierviltje. Niet in een koffer, maar een buideltasje.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:58 schreef KaheemSaid het volgende:
Nog 67 dagen tot Prinsjesdag, hoe zou het er dan voor staan met het regeerprogram?
Voor het eerst sinds 1995 dat de plannen weer op een diskette passen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 22:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wordt vast een A4tje of bierviltje. Niet in een koffer, maar een buideltasje.
Ik zou graag bij de interne besprekingen een vlieg op de muur zijn. Lijkt me fascinerend hoe dat er aan toe zal gaan.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:58 schreef KaheemSaid het volgende:
Volgens mij erger je je dan kapot.quote:Op donderdag 11 juli 2024 22:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik zou graag bij de interne besprekingen een vlieg op de muur zijn. Lijkt me fascinerend hoe dat er aan toe zal gaan.
Wat een prachtige uitspraak, nog niet eerder gehoord.quote:Op donderdag 11 juli 2024 22:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik zou graag bij de interne besprekingen een vlieg op de muur zijn. Lijkt me fascinerend hoe dat er aan toe zal gaan.
Goede kans. Aardige kans dat dat ook het geval zal zijn met Schoof en wat andere ministers.quote:Op donderdag 11 juli 2024 22:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij erger je je dan kapot.
Het is helaas een anglicisme. https://dictionary.cambri(...)lish/fly-on-the-wallquote:Op donderdag 11 juli 2024 22:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat een prachtige uitspraak, nog niet eerder gehoord.
Call me crazy maar met name out patient zorg in de GGZ heeft de afgelopen jaren voor nogal wat problemen gezorgd. Leuk dat je er veel geld mee kan besparen maar of dat nu echt opweegt tegen de maatschappelijke belasting en problemen vraag ik mij wel af.quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Van 11 landen, waarvan slechts 4 EU lidstaten..
[..]
Uit hun laatste rapport (2018):
[..]
Te weinig out-patient care dus, enkel Roemeni, Bulgarije en Albani scoren daar slechter (pag 36)
Daar kan waarschijnlijk veel bespaard worden.
Tien dagen voor Prinsjesdag is de deadline hoorde ik.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:58 schreef KaheemSaid het volgende:
quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:58 schreef KaheemSaid het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)elfuncties-onderwijsquote:NOS Nieuws
•
Gisteren, 13:28
Coalitie wil maatregelen van staatssecretaris om dubbelfuncties onderwijs
Milena Holdert
Onderzoeksredactie
Ben Meindertsma
Onderzoeksredactie
De onderwijswoordvoerders van de vier regeringspartijen vinden het onwenselijk dat bestuurders en toezichthouders bij schoolbesturen priv actief zijn bij onderwijsadviesbureaus, zoals bleek uit onderzoek van NOS en Nieuwsuur. Als er ook nog zakelijke relaties zijn tussen de scholen en de adviesbureaus is dat des te kwalijker, vinden zij.
"Wij als coalitiepartijen moeten hier actie op ondernemen", zegt PVV-Kamerlid Van der Hoeff. "Ik eis van de staatssecretaris dat er gepaste stappen worden gezet.
Ook de andere partijen willen maatregelen van staatssecretaris Paul (VVD) van Onderwijs. NSC en VVD zeggen een plan af te wachten, maar PVV en BBB doen alvast concrete voorstellen.
Zo moet de wet- en regelgeving volgens PVV en BBB zodanig worden aangepast dat dubbelfuncties bij onderwijsadviesbureaus in hetzelfde gebied worden verboden. Ze vinden dat overtredingen moeten leiden tot maatregelen zoals ontslag, of een verbod op uitoefening van een bestuursfunctie "voor een aanzienlijke periode".
'Boude stelling'
De onderwijsinspectie liet deze week weten alleen te kunnen ingrijpen als belangenverstrengeling aantoonbare negatieve effecten heeft, zoals het bevoordelen van familieleden "ten koste van de school". Maar als een bestuurder een aan hem gelieerde partij inhuurt met korting, dan sluit de inspectie niet uit dat er een positief effect voor de school is, ook al is er dan feitelijk wel sprake van (mogelijke) belangenverstrengeling.
NSC-Kamerlid Soepboer noemt dit een boude stelling. "Ik zou graag van de inspectie en het ministerie willen horen welke 'positieve' voorbeelden er dan zijn waarbij dubbelrollen zogenaamd hartstikke goed zouden uitpakken."
PVV-Kamerlid Van der Hoeff is niet te spreken over de reactie van de inspectie. "Dit zegt alles over hoe deze situatie heeft kunnen ontstaan, hoe het klimaat van belangenverstrengeling gefaciliteerd wordt." Hij stelt dat de inspectie op deze wijze "mogelijke netwerkcorruptie" stimuleert. Volgens de PVV is het "effect of resultaat" geen argument, en ook niet controleerbaar.
Kamerlid Van Zanten van BBB beaamt dit, en spreekt van een ethisch-moreel vraagstuk. "Ook al leidt het niet tot een financieel nadeel, daarmee haal je de schijn niet weg. Je moet er gewoon bij wegblijven", zegt zij.
Van der Hoeff wijst ook naar de leiding van de inspectie. "Misschien is het tijd dat de inspecteur-generaal alerter wordt en ter verantwoording wordt geroepen."
Van der Hoeff (PVV) en Van Zanten (BBB) willen dat Paul regelgeving invoert die schoolbesturen verplicht om meerdere offertes op te vragen bij vergelijkbare bureaus, als zij een onderwijsadviesdienst inschakelen.
Nu gelden pas vanaf een bedrag van 220.000 euro Europese aanbestedingsregels. Onder dat bedrag stelt het ministerie geen aanvullende eisen. Van Zanten: "Je kunt een klusje dus net onder dat bedrag uitzetten, en de opdracht gunnen aan een vriend. Dat moet niet kunnen."
Lumpsum
De kwestie van dubbelfuncties is aanleiding voor de Kamerleden om het onderliggende systeem van onderwijsfinanciering aan de kaak te stellen. Het gaat om het 'lumpsum'-systeem, dat in de jaren 90 werd ingevoerd.
Met dat systeem kwam er een einde aan de praktijk dat de overheid de lerarensalarissen, de gebouwen n de extra ondersteuning direct betaalde. Sindsdien krijgen schoolbesturen jaarlijks n pot geld. Ze bepalen zelf hoe ze dat besteden. De door de overheid betaalde schoolbegeleidingsdiensten werden bovendien vrijgegeven. Er zijn nu honderden concurrerende adviesbureaus op de markt, en hun diensten hoeven niet bewezen effectief te zijn.
De PVV is al jaren kritisch over de lumpsum-financiering. Van der Hoeff: "Er zijn zo veel schoolbesturen, en die hebben allemaal een pandje, een kantoortje en een wagenparkje. Daar gaat zo veel geld verloren." Hij wil dat schoolbesturen voortaan een verplicht percentage van het lumpsum-geld gaan besteden aan het "primaire proces", zoals lesgeven. Soepboer en Van Zanten sluiten zich hierbij aan, en ook VVD-Kamerlid Kisteman is naar eigen zeggen bereid "hiernaar te kijken".
'Markt is doorgeslagen'
De PVV en BBB willen ook strengere verantwoordingsregels. Schoolbesturen hoeven in hun jaarverslag nu niet op te schrijven hoeveel geld zij aan welk adviesbureau besteden. "Dat zou wl moeten, dit gaat om belastinggeld", zegt Van Zanten.
NSC'er Soepboer zegt verder dat de markt in onderwijsadvies is doorgeslagen. "Er zijn te veel bureaus, iedereen kan er zomaar een oprichten - terwijl we nu juist behoefte hebben aan bewezen effectieve methodes." Hij wil dat de staatssecretaris onderzoekt of het niet beter is als de overheid de schoolbegeleidingsdiensten weer gaat financieren en organiseren. PVV en BBB ondersteunen dit.
Brussel de schuld geven dat populisten met onrealistische plannen komen. Dat vind ik nooit zo sterk…quote:Op vrijdag 12 juli 2024 06:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Het probleem is ook wel een beetje bijna alles tegenwoordig in Europees verband gaat danwel vanuit Brussel wordt bepaald.
Je kunt als nl regering maar aan weinig knoppen draaien nu.
Er wordt nu vanuit links bijvoorbeeld zo gehamerd op arbeidsmigranten, maar dat is ook gewoon EU wetgeving.
En dan over een paar jaar weer klagen over de doorgeslagen bureaucratie in het onderwijsquote:Op vrijdag 12 juli 2024 07:00 schreef Bondsrepubliek het volgende:
De neoliberalen hebben marktwerking in het onderwijs gekregen en daardoor stapelen de problemen zich daar op.
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)elfuncties-onderwijs
Volgens mij staat dat dat er helemaal los van.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 07:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Brussel de schuld geven dat populisten met onrealistische plannen komen. Dat vind ik nooit zo sterk…
Laten we dan gewoon beginnen met het weinige wat we kunnen doen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 07:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens mij staat dat dat er helemaal los van.
Mijn punt is dat je bewegingsvrijheid (in welke samenstelling dan ook) redelijk gelimiteerd is.
Vuistje op tafel, he? Dat kunnen w....oh..wacht.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Laten we dan gewoon beginnen met het weinige wat we kunnen doen.
Grootste oorzaak zijn niet de asielzoekers (dit zal een schok zijn voor sommigen) maar een grote toename van eenpersoonshuishouden. Terwijl de bevolking met 8,8% groeide, groeide het aantal huishoudens met 14.5%.quote:Woningtekort loopt verder op: 400.500 woningen nodig
Woningmarkt De belangrijkste oorzaak van de toenemende vraag naar woningen is de groei van het aantal huishoudens in Nederland, mede doordat meer mensen alleen wonen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ingen-nodig-a4859494
Tja, in Europa maken landen samen afspraken, dat is vaak een moeizaam proces (waarbij Nederland voorop loopt om strenge afspraken te maken). Als die eenmaal gemaakt zijn, dan is daar weer direct van afwijken natuurlijk ook niet eenvoudig.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 07:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens mij staat dat dat er helemaal los van.
Mijn punt is dat je bewegingsvrijheid (in welke samenstelling dan ook) redelijk gelimiteerd is.
Nederland is vooral voor strenge regels voor hullie, niet voor Nederland.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, in Europa maken landen samen afspraken, dat is vaak een moeizaam proces (waarbij Nederland voorop loopt om strenge afspraken te maken). Als die eenmaal gemaakt zijn, dan is daar weer direct van afwijken natuurlijk ook niet eenvoudig.
Er is wel n lichtpuntje: we zouden op zich vrij snel woningen voor die eenpersoonshuishoudens moeten kunnen creren, sneller dan we kunnen bouwen. Woningsplitsen of andere gebouwen ombouwen in 1 persoonsappartementen is op zich helemaal niet zo moeilijk. Daar zou relatief snel een slag geslagen kunnen worden.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:51 schreef Tijger_m het volgende:
Het tekort aan woningen bedraagt momenteel ruim 400.000
[..]
Grootste oorzaak zijn niet de asielzoekers (dit zal een schok zijn voor sommigen) maar een grote toename van eenpersoonshuishouden. Terwijl de bevolking met 8,8% groeide, groeide het aantal huishoudens met 14.5%.
Aanvaardbaar tekort word 2% van de woningen geacht waarbij we dus momenteel rond de 240.000 woningen te weinig hebben, de raming van het onderzoek is dat er voor 2030 993.200 woningen gebouwd zouden moeten worden, als we nagaan in wat voor tijdsbestek dat zou moeten gebeuren en hoeveel het record in een jaar is dan weten we nu al zeker dat we dat bij lange, lange na niet gaan halen.
Wel "goed" nieuws voor Limburg, daar voorspelt men dat de bevolking tot 2039 met 7-9% gaat krimpen.
Dit is al dertig jaar zo. Het is een wonder dat er nu pas iemand iets van vindt. Ik ga trouwens niet mee in je kruistocht tegen de windmolen van het neoliberalisme, maar ik heb al eerder betoogd dat de geldstromen in scholen n schoolbesturen veel inzichtelijker moeten zijn voor in elk geval de betrokkenen, maar liefst gewoon voor iedereen. Dan filter je er een heleboel flauwekul uit. In dit kader mogen we trouwens nog blij zijn dat dat ellendige lerarenregister het niet gehaald heeft.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 07:00 schreef Bondsrepubliek het volgende:
De neoliberalen hebben marktwerking in het onderwijs gekregen en daardoor stapelen de problemen zich daar op.
[..]
Steeds meer ouderen die steeds langer zelfstandig blijven wonen, en waarvan de partner is overleden.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is wel n lichtpuntje: we zouden op zich vrij snel woningen voor die eenpersoonshuishoudens moeten kunnen creren, sneller dan we kunnen bouwen. Woningsplitsen of andere gebouwen ombouwen in 1 persoonsappartementen is op zich helemaal niet zo moeilijk. Daar zou relatief snel een slag geslagen kunnen worden.
Maar ik ben ook wel benieuwd waar die groei in eenpersoonshuishoudens precies vandaan komt. Zijn dat allemaal langer alleen wonende 30ers, gescheiden mensen en langer thuiswonende ouderen? Of is stiekem een heel deel van die groei veroorzaakt door arbeidsmigranten, die ook vaak alleen wonen?
Dat word niet nader uitgelegd in het artikel maar als de bevolking met 8% groeit, wat 99% migratie is zal zijn, en huishoudens groeien met ruim 14% dan is het probleem niet de migranten als we daar even logisch naar kijken.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is wel n lichtpuntje: we zouden op zich vrij snel woningen voor die eenpersoonshuishoudens moeten kunnen creren, sneller dan we kunnen bouwen. Woningsplitsen of andere gebouwen ombouwen in 1 persoonsappartementen is op zich helemaal niet zo moeilijk. Daar zou relatief snel een slag geslagen kunnen worden.
Maar ik ben ook wel benieuwd waar die groei in eenpersoonshuishoudens precies vandaan komt. Zijn dat allemaal langer alleen wonende 30ers, gescheiden mensen en langer thuiswonende ouderen? Of is stiekem een heel deel van die groei veroorzaakt door arbeidsmigranten, die ook vaak alleen wonen?
Ja, die noem ik ook als logische groep.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Steeds meer ouderen die steeds langer zelfstandig blijven wonen, en waarvan de partner is overleden.
Dat heeft niet zoveel met marktwerking te maken - er is bijzonder weinig marktwerking tussen publieke scholen - maar in de financieringssystematiek en de inherente eigenschap van mensen van persoonlijk gewin. Dit is overigens nog relatief eenvoudig in te beperken (en vervolgens weer te omzeilen) en op het grote plaatje van beperkte omvang. Het "probleem" van relatief dure zzp'ers in het onderwijs en de zorg die lachend drie keer hun normale loon verdienen is dan groter - en ook lastiger op te lossen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 07:00 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Oh sorry, had ik overheen gelezen. Maar ik denk dat dat, in combinatie met een steeds groter aantal studentenwoningen die als zelfstandige eenheid worden geboekt, wel de grootste groep zijn.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, die noem ik ook als logische groep.
Is het niet gebruikelijk dat scholen hun jaarcijfers op de website zetten en naar de ouders sturen, dan? Ik weet namelijk niet beter. Niet nu ik kinderen heb, maar ook niet van mijn eigen schooltijd. En bij mijn weten krijgt de ouderraad of medezeggenschapsraad een verdiepte uitleg. Zijn er echt scholen die niet zo werken?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is al dertig jaar zo. Het is een wonder dat er nu pas iemand iets van vindt. Ik ga trouwens niet mee in je kruistocht tegen de windmolen van het neoliberalisme, maar ik heb al eerder betoogd dat de geldstromen in scholen n schoolbesturen veel inzichtelijker moeten zijn voor in elk geval de betrokkenen, maar liefst gewoon voor iedereen. Dan filter je er een heleboel flauwekul uit. In dit kader mogen we trouwens nog blij zijn dat dat ellendige lerarenregister het niet gehaald heeft.
Wat hierbij ook mee speelt is dat er onvoldoende passend gebouwd wordt. Een voorbeeld: Het idee lijkt te zijn dat je of grotere eengezinswoningen of appartementen bouwt. Dit is vooral gebaseerd op financile haalbaarheid. Een aanzienlijk deel van de doelgroep woont inderdaad alleen en hoeft niet perse een hele grote woningen (2 slaapkamers is bijvoorbeeld voldoende) maar wil wel graag een fatsoenlijke buitenruimte en bij voorkeur een tuin. Dat wordt alleen amper gebouwd en als je dan de middelen hebt, koop je een grotere eengezinswoning met tuin,quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:51 schreef Tijger_m het volgende:
Het tekort aan woningen bedraagt momenteel ruim 400.000
[..]
Grootste oorzaak zijn niet de asielzoekers (dit zal een schok zijn voor sommigen) maar een grote toename van eenpersoonshuishouden. Terwijl de bevolking met 8,8% groeide, groeide het aantal huishoudens met 14.5%.
Aanvaardbaar tekort word 2% van de woningen geacht waarbij we dus momenteel rond de 240.000 woningen te weinig hebben, de raming van het onderzoek is dat er voor 2030 993.200 woningen gebouwd zouden moeten worden, als we nagaan in wat voor tijdsbestek dat zou moeten gebeuren en hoeveel het record in een jaar is dan weten we nu al zeker dat we dat bij lange, lange na niet gaan halen.
Wel "goed" nieuws voor Limburg, daar voorspelt men dat de bevolking tot 2039 met 7-9% gaat krimpen.
Ik heb heel weinig verstand van de zorg, maar ik durf voor het onderwijs de stelling wel aan dat zowel ouders als personeel het liefst een school zien die zoveel mogelijk van het beschikbare geld uitgeven aan het primaire proces. De besteding van de lumpsum is echter voor vrijwel niemand inzichtelijk. Als je dat transparant maakt, en ik zie geen reden waarom dat niet zou kunnen, dan stemmen zowel leraren als leerlingen vanzelf met hun voeten volgens mij.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat heeft niet zoveel met marktwerking te maken - er is bijzonder weinig marktwerking tussen publieke scholen - maar in de financieringssystematiek en de inherente eigenschap van mensen van persoonlijk gewin. Dit is overigens nog relatief eenvoudig in te beperken (en vervolgens weer te omzeilen) en op het grote plaatje van beperkte omvang. Het "probleem" van relatief dure zzp'ers in het onderwijs en de zorg die lachend drie keer hun normale loon verdienen is dan groter - en ook lastiger op te lossen.
Aan elke finacieringssytematiek kleven nadelen: geef je een lumpsum, dan weet je dat dat geld sowieso besteed gaat worden (al is het aan 'onzin'). Financier je op aantallen, kan dat de kwaliteit onder druk zetten. Financier je op generieke methodes (zoals in de zorg), dan krijg je de voor de patint onuitlegbare situatie dat een telefoontje van n minuut 385,76 euro kost, omdat de DBC-code (of hoe dat nu heet) nu eenmaal 385,76 moet kosten van de NZa.
En zo zijn de trucjes talrijk, juist in de sectoren waar bakken met geld in omgaan. Rijk worden in de zorg doe je bijvoorbeeld niet door de zorg zelf (winstklem), maar met vastgoed. Dat kan je voor een stuk reguleren, maar mazen houd je altijd en hoe fijner je de mazen wil hebben, hoe meer het weer ten koste van bureaucratie, flexibiliteit en red tape gaat.
Ik kan het van mijn eigen school niet eens vinden. Laat staan van het bestuur waar die onder valt. Ik kan via de MR wel wat informatie opvragen, maar zelfs die is eigenlijk veel te algemeen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is het niet gebruikelijk dat scholen hun jaarcijfers op de website zetten en naar de ouders sturen, dan? Ik weet namelijk niet beter. Niet nu ik kinderen heb, maar ook niet van mijn eigen schooltijd. En bij mijn weten krijgt de ouderraad of medezeggenschapsraad een verdiepte uitleg. Zijn er echt scholen die niet zo werken?
Ok. Naar deze school gaat mijn dochter straks, jaarcijfers vanaf 2015 t/m 2022: https://gomaruscollege.nl/gomarus-jaarverslag/quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan het van mijn eigen school niet eens vinden. Laat staan van het bestuur waar die onder valt. Ik kan via de MR wel wat informatie opvragen, maar zelfs die is eigenlijk veel te algemeen.
En het feit dat een site als scholenopdekaart wel examenresultaten geeft (die zijn namelijk heel makkelijk op te vragen) maar er niet zoiets als een financile component aan toevoegt (welk % van de begroting wordt uitgegeven aan lerarensalarissen, is bijvoorbeeld al best een aardige indicator) betekent eigenlijk gewoon dat dat heel moeilijk is om ze te vinden.
De jaarrekenigen (op bestuursniveau) vind je hier:quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:15 schreef Janneke141 het volgende:
Ik kan het van mijn eigen school niet eens vinden. Laat staan van het bestuur waar die onder valt. Ik kan via de MR wel wat informatie opvragen, maar zelfs die is eigenlijk veel te algemeen.
De meeste scholen zijn stichtingen, dus er zijn ook wel verplichtingen om bepaalde kengetallen openbaar te maken. Maar zoals ik al zei: wat daarin staat is veel te algemeen om er wat aan te hebben, en omzeilt ook de blackbox van de onderwijsbesturenquote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ok. Naar deze school gaat mijn dochter straks, jaarcijfers vanaf 2015 t/m 2022: https://gomaruscollege.nl/gomarus-jaarverslag/
Die van de basisschool staan idd allen in Parro, Parnassys en mijn mail, niet op de site.
Ik dacht echt dat dit een verplichting was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb je link aangeklikt en, volstrekt willekeurig, het jaarverslag van 2020 opengeklikt. De financile gegevens staan op pagina 77 en verder. Dan kun je bijvoorbeeld vinden dat er in 2020 pakweg 28 miljoen euro werd uitgegeven aan personeelslasten. Zijn dat leraren? Concirges? Schoolbestuurders? Juristen? Media-adviseurs? Niemand die het weet. Idem voor de 4 miljoen aan overige lasten. Als er geld naar commercile partijen stroomt dan zit het daar, maar er is absoluut niet uit te halen waar dat dan aan is uitgegeven.
Zoals ik al opmerkte: er zijn wel cijfers, maar ze zijn veel te algemeen om te kunnen zien wat er nu echt gebeurt, en er gevolg aan te geven.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
De groep twintigers die al gaat samenwonen, laat staan trouwen, neemt natuurlijk - in ieder geval voor mijn gevoel - steeds verder af. Geen idee hoe groot die stuwende werking precies is, maar je kan er wl (net als voor senioren) op bouwen, in plaats van Badhoevedorpvinex wijken van 6,5 ton each neerplempen, ook al is doorstroming k een noodzaak.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:19 schreef Faraday01 het volgende:
Voor de discussie: de cijfers. De afgelopen 10 jaar is het aantal eenpersoonshuishoudens met ongeveer 18% gestegen (660/560 in de grafiek) en het gemiddelde inwoneraantal per woning is op dit moment 2,11. De grootste groep alleenwonenden is inderdaad 70+ maar ook 20'ers en 30'ers zijn een flinke groep. Ook interessant, tot 60 jaar zijn de mannen sterk oververtegenwoordigd en 70+ zijn vrouwen oververtegenwoordigd.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)uatie/huishoudens-nu
Zeker kun je er voor bouwen, mijn punt is dat je veel meer specifiek voor doelgroepen moet gaan bouwen. Het grootste punt is dat een woonproduct dat financieel interessant en haalbaar is, een heel ander product is wat een aanzienlijk deel van de doelgroep nodig heeft. Alleen gaat het al snel om zo veel geld dat ook de overheid niet eenvoudig even het verschil bij kan gaan leggen. Projectontwikkelaar gaan ook niet met verlies bouwen en gronden zijn voor een bepaalde waarde aangekocht. Gevolg is dat er een smalle mix van producten is die nog gebouwd kunnen worden en waar ook maar beperkte afzet voor is. En dat is dan allemaal nog ver voordat er echt iets gebouwd wordt want in die fase krijg je te maken met een tekort aan bouwmaterialen en bouwvakkers. Waarbij de prijzen ook enorm gestegen zijn de afgelopen jaren, door schaarste, hogere energiekosten en loonsverhogingen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:28 schreef nostra het volgende:
[..]
De groep twintigers die al gaat samenwonen, laat staan trouwen, neemt natuurlijk - in ieder geval voor mijn gevoel - steeds verder af. Geen idee hoe groot die stuwende werking precies is, maar je kan er wl (net als voor senioren) op bouwen, in plaats van Badhoevedorpvinex wijken van 6,5 ton each neerplempen, ook al is doorstroming k een noodzaak.
quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De meeste scholen zijn stichtingen, dus er zijn ook wel verplichtingen om bepaalde kengetallen openbaar te maken. Maar zoals ik al zei: wat daarin staat is veel te algemeen om er wat aan te hebben, en omzeilt ook de blackbox van de onderwijsbesturenDat staat op pagina 100 en 101 in de Toelichting op de staat van baten en lasten. Daar staat ook exact hoeveel er is uitgegeven aan ingehuurd personeel. Hoeveel FTE onderwijspersoneel, directie en ondersteunend personeel er is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb je link aangeklikt en, volstrekt willekeurig, het jaarverslag van 2020 opengeklikt. De financile gegevens staan op pagina 77 en verder. Dan kun je bijvoorbeeld vinden dat er in 2020 pakweg 28 miljoen euro werd uitgegeven aan personeelslasten. Zijn dat leraren? Concirges? Schoolbestuurders? Juristen? Media-adviseurs? Niemand die het weet. Idem voor de 4 miljoen aan overige lasten. Als er geld naar commercile partijen stroomt dan zit het daar, maar er is absoluut niet uit te halen waar dat dan aan is uitgegeven.
Zoals ik al opmerkte: er zijn wel cijfers, maar ze zijn veel te algemeen om te kunnen zien wat er nu echt gebeurt, en er gevolg aan te geven.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
Prefab bouw neemt wel steeds meer een vlucht, dat zou bouwen wel goedkoper moeten maken. Maar voorlopig zijn dat volgens mij alleen vrijstaande woningen, waardoor ze door de hoeveelheid grond die ze nodig hebben nooit echt goedkoop gaan worden.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:35 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Lang verhaal kort: er gaat niet snel heel veel meer gebouwd worden, behalve als woningen veel goedkoper gebouwd kunnen worden. En dat blijkt al jaren lastig te realiseren.
Ja, zoiets inderdaad. En dan piepen als we last krijgen van strenge voorstellen die we zelf gedaan hebben…quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nederland is vooral voor strenge regels voor hullie, niet voor Nederland.
Daar kan dus veel gennoveerd worden.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Prefab bouw neemt wel steeds meer een vlucht, dat zou bouwen wel goedkoper moeten maken. Maar voorlopig zijn dat volgens mij alleen vrijstaande woningen, waardoor ze door de hoeveelheid grond die ze nodig hebben nooit echt goedkoop gaan worden.
Prefab of seriebouw zie je juist meer in het goedkopere segment. Dus rijtjes bouwen. De woningfabriek van Van Wijnen is wel een leuk voorbeeld. Seriematige prefab maar qua uiterlijk wel heel divers te maken.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Prefab bouw neemt wel steeds meer een vlucht, dat zou bouwen wel goedkoper moeten maken. Maar voorlopig zijn dat volgens mij alleen vrijstaande woningen, waardoor ze door de hoeveelheid grond die ze nodig hebben nooit echt goedkoop gaan worden.
Nederland hebben we al verschrikkelijk veel vierkante woonoppervlak per persoon, groter dan appartementen bouwen voor alleenstaanden gaat dat alleen maar verergeren. Daar hebben we de ruimte niet voor.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:35 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zeker kun je er voor bouwen, mijn punt is dat je veel meer specifiek voor doelgroepen moet gaan bouwen. Het grootste punt is dat een woonproduct dat financieel interessant en haalbaar is, een heel ander product is wat een aanzienlijk deel van de doelgroep nodig heeft. Alleen gaat het al snel om zo veel geld dat ook de overheid niet eenvoudig even het verschil bij kan gaan leggen. Projectontwikkelaar gaan ook niet met verlies bouwen en gronden zijn voor een bepaalde waarde aangekocht. Gevolg is dat er een smalle mix van producten is die nog gebouwd kunnen worden en waar ook maar beperkte afzet voor is. En dat is dan allemaal nog ver voordat er echt iets gebouwd wordt want in die fase krijg je te maken met een tekort aan bouwmaterialen en bouwvakkers. Waarbij de prijzen ook enorm gestegen zijn de afgelopen jaren, door schaarste, hogere energiekosten en loonsverhogingen.
Lang verhaal kort: er gaat niet snel heel veel meer of anders gebouwd worden, behalve als woningen veel goedkoper gebouwd kunnen worden. En dat blijkt al jaren lastig te realiseren.
Nou ja, goedkoop....450K voor betonbouw met betonnen lego blokken noem ik niet goedkoop maar ik ben dan ook oud en zoquote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Prefab of seriebouw zie je juist meer in het goedkopere segment. Dus rijtjes bouwen. De woningfabriek van Van Wijnen is wel een leuk voorbeeld. Seriematige prefab maar qua uiterlijk wel heel divers te maken.
Ja, rijtjes dezelfde woningen, maar die woningen staan volgens mij allemaal nog wel los van elkaar toch? Dus met grond er om heen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Prefab of seriebouw zie je juist meer in het goedkopere segment. Dus rijtjes bouwen. De woningfabriek van Van Wijnen is wel een leuk voorbeeld. Seriematige prefab maar qua uiterlijk wel heel divers te maken.
Zo heel veel ruimte bespaar je niet met appartementen. Daar moet namelijk meestal weer meer openbare ruimte bij…quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nederland hebben we al verschrikkelijk veel vierkante woonoppervlak per persoon, groter dan appartementen bouwen voor alleenstaanden gaat dat alleen maar verergeren. Daar hebben we de ruimte niet voor.
Jij denkt aan echte prefabs waarbij een hele woning kant en klaar afgeleverd word, daar zijn er geloof ik niet zo veel van. Wat men ook vaak prefab noemt is waarbij op de bouwplaats de modules als lego in elkaar geschoven worden.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, rijtjes dezelfde woningen, maar die woningen staan volgens mij allemaal nog wel los van elkaar toch? Dus met grond er om heen.
En dat komt dus gedeeltelijk omdat we een enorme mismatch hebben tussen wat mensen willen en wat we bouwen in combinatie met veel ouderen die langer en alleen in een grote woning blijven wonen terwijl daar in andere landen anders mee omgegaan wordt (weer bij de kinderen gaan wonen, gezamenlijke woon-zorg oplossingen). Ik noemde in mijn eerste post hierover al 2 situaties waarbij mensen in grotere woningen blijven wonen omdat ze geen product kunnen krijgen wat beter bij hun situatie past en zo zijn er nog veel meer.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nederland hebben we al verschrikkelijk veel vierkante woonoppervlak per persoon, groter dan appartementen bouwen voor alleenstaanden gaat dat alleen maar verergeren. Daar hebben we de ruimte niet voor.
Ik bedoel die prefab houtbouw (ook veel beter voor het milieu dan beton en is ook beter bestand te maken tegen enorme hittegolven). Die prefab houtbouw neemt wel steeds meer een grote vlucht, ik kan me voorstellen dat dat over 5 jaar veel gangbaarder is.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij denkt aan echte prefabs waarbij een hele woning kant en klaar afgeleverd word, daar zijn er geloof ik niet zo veel van. Wat men ook vaak prefab noemt is waarbij op de bouwplaats de modules als lego in elkaar geschoven worden.
Dit zal zeker toe gaan nemen net als modulaire bouw in brede zin. Dat zal iets helpen maar de prijs gaat er niet door dalen, daarvoor moet er simpelweg veel meer passend aanbod komen. Ook zijn modulaire woningen op dit moment nog niet (veel) goedkoper dan normale bouw.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik bedoel die prefab houtbouw (ook veel beter voor het milieu dan beton en is ook beter bestand te maken tegen enorme hittegolven). Die prefab houtbouw neemt wel steeds meer een grote vlucht, ik kan me voorstellen dat dat over 5 jaar veel gangbaarder is.
Zoiets als dit: https://prefab-fabriek.nl(...)vert-22-woonmodules/
Is er blijkbaar toch ook al in geschakelde bouw.
Nee, gewoon aan elkaar meestal. Vrijstaand kan en wordt ook wel seriematig / prefab gedaan.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, rijtjes dezelfde woningen, maar die woningen staan volgens mij allemaal nog wel los van elkaar toch? Dus met grond er om heen.
Maar dat is dus niet wat ik bedoelde met prefab, dit is steen. Met houten prefab kun je na voorbereiding van de grond een huis er in principe binnen 2 dagen neerzetten en bewonen. En houten prefab kun je op zich ook vrij snel en volledig met robots die tot op de milimeter nauwkeurig werken maken in een fabriek.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, gewoon aan elkaar meestal. Vrijstaand kan en wordt ook wel seriematig / prefab gedaan.
Maar juist voor bv rijtjes sociale woningbouw of relatief betaalbare koop.
https://www.fijn.com/woningcatalogus Geeft wel een beetje een beeld van wat kan zo’n rij kan dan binnen een paar weken geplaatst en klaar voor bewoning zijn (al zijn de kinderziektes er nog echt niet uit).
Het was geen rare krimp, ik vind dit een absurde beslissing van de rechter. Want het was niet Schiphol die naar de rechter ging, Schiphol stond aan de kant van de overheid. Een bedrijf mag blijkbaar zelf niet eens meer beslissen te willen krimpen. Gaan we straks de marktkoopman die een extra dag vrij neemt ook voor de rechter slepen om hem te dwingen hetzelfde aantal dagen te werken?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:09 schreef trein2000 het volgende:
https://www.hogeraad.nl/a(...)genomen-maatregelen/
Ondertussen is die rare schipholkrimp van minister Harbers ook afgeschoten.
Het zijn vergelijkbare concepten hoorquote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dat is dus niet wat ik bedoelde met prefab, dit is steen. Met houten prefab kun je na voorbereiding van de grond een huis er in principe binnen 2 dagen neerzetten en bewonen. En houten prefab kun je op zich ook vrij snel en volledig met robots die tot op de milimeter nauwkeurig werken maken in een fabriek.
Luchtvaart is natuurlijk bij uitstek een lidstaatoverstijgend iets. En dus ook vrij uitputtend Europees geregeld. Daar zijn ook regels afgesproken over krimp, namelijk dat je dat via een bepaalde procedure doet.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het was geen rare krimp, ik vind dit een absurde beslissing van de rechter. Want het was niet Schiphol die naar de rechter ging, Schiphol stond aan de kant van de overheid. Een bedrijf mag blijkbaar zelf niet eens meer beslissen te willen krimpen. Gaan we straks de marktkoopman die een extra dag vrij neemt ook voor de rechter slepen om hem te dwingen hetzelfde aantal dagen te werken?
Ik zou niet weten waarom krimp wel lidstaatoverschrijdend zou moeten zijn en een vliegbelasting niet. Ik zou het eerder andersom verwachten. Het is niet zo dat de andere lidstaten onbereikbaar worden als Schiphol krimpt. En ik vind nog steeds dat het gek is als een bedrijf gedwongen wordt groter te zijn dan goed voor ze is.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Luchtvaart is natuurlijk bij uitstek een lidstaatoverstijgend iets. En dus ook vrij uitputtend Europees geregeld. Daar zijn ook regels afgesproken over krimp, namelijk dat je dat via een bepaalde procedure doet.
Harbers meende dat regels niet voor hem golden, iets wat we in de kabinetten Rutte wel vaker hebben gezien. Ik wijs bijvoorbeeld maar op de concentratie van de kinderhartchirurgie of Adema met zijn mestderogatie. Het gebeurt allemaal net even te vaak.
Ik hoorde een tijdje geleden een interview met bouwer Biense Dijkstra (Dijkstra Draaisma uit Dokkum) op BNR (hier terug te luisteren). Biense denkt graag na over duurzaamheid (duurzame materialen, minder co2 uitstoot) en was best kritisch op de eenzijdige tech savvy benadering vanuit het bouwbesluit. Hij kwam met voorbeelden uit Scandinavi alwaar men verwarmingsloze huizen bouwde, huizen die hier niet gebouwd mogen worden omdat het bouwbesluit de warmtepomp etc verplicht.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:35 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Lang verhaal kort: er gaat niet snel heel veel meer of anders gebouwd worden, behalve als woningen veel goedkoper gebouwd kunnen worden. En dat blijkt al jaren lastig te realiseren.
Mechanische ventilatie in je huis zorgt voor een continue geluidsdruk, vind ik heel erg onaangenaam. Verder wil je gewoon ramen kunnen open zetten tegenover elkaar en iedere dag (of meermaals per dag) goed luchten.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:08 schreef KareldeStoute het volgende:
Het idee van passieve huizen is inderdaad erg interessant. Maar heeft in Nederland een slechte naam omdat we ooit gedonder met mechanische balansventilatie hebben gehad. Daardoor komen dat soort systemen waarbij een huis luchtdicht moet zijn slecht van de grond.
Ik vind het lastig in te schatten of dit grootschalig kan gaan werken. In algemene zin is het wel verstandig om na te denken over de eisen die aan huizen gesteld worden. We willen huizen bouwen die 100 jaar mee kunnen (wat nodig is als je rekening houdt met de bouwproductie i.r.t. de voorraad) en waar je prettig in woont alleen zijn niet alle eisen even noodzakelijk en nuttig.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik hoorde een tijdje geleden een interview met bouwer Biense Dijkstra (Dijkstra Draaisma uit Dokkum) op BNR (hier terug te luisteren). Biense denkt graag na over duurzaamheid (duurzame materialen, minder co2 uitstoot) en was best kritisch op de eenzijdige tech savvy benadering vanuit het bouwbesluit. Hij kwam met voorbeelden uit Scandinavi alwaar men verwarmingsloze huizen bouwde, huizen die hier niet gebouwd mogen worden omdat het bouwbesluit de warmtepomp etc verplicht.
Ik vond dit best wel een interessante inkijk naar een mogelijke manier om goedkoper te bouwen.
Moeten we in Europa niet gewoon het lokale vliegverkeer vervangen door de veel energiezuinigere Zeppelin (for old time sake)? Een Zeppelin is natuurlijk niet snel, de Hindenburger haalde slechts 135 km/u, maar moet de techniek voor continentale vluchten echt snel zijn?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Luchtvaart is natuurlijk bij uitstek een lidstaatoverstijgend iets. En dus ook vrij uitputtend Europees geregeld. Daar zijn ook regels afgesproken over krimp, namelijk dat je dat via een bepaalde procedure doet.
Harbers meende dat regels niet voor hem golden, iets wat we in de kabinetten Rutte wel vaker hebben gezien. Ik wijs bijvoorbeeld maar op de concentratie van de kinderhartchirurgie of Adema met zijn mestderogatie. Het gebeurt allemaal net even te vaak.
Eens, ben ook wel van de open ramen. Maar dat idee van passieve huizen blijkt op veel plekken toch wel goed te bevallen. Dus het zou moeten kunnen…quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mechanische ventilatie in je huis zorgt voor een continue geluidsdruk, vind ik heel erg onaangenaam. Verder wil je gewoon ramen kunnen open zetten tegenover elkaar en iedere dag (of meermaals per dag) goed luchten.
Door de invoering van het systeem met lumpsum is er veel markt rond het onderwijs gecreerd. De hoogte van de lumpsum die een school ontvangt hangt af van het aantal leerlingen. Door die lumpsum is er een groot aanbod van verschillende lespakketten van externen ontstaan die met elkaar concureren dus ook marketing is nodig. In Finland maken de leraren zelf het curriculum op basis van hun ervaringen in de klas. Dat lijkt mij veel gezonder en het onderwijs van Finland wordt dan ook als uitstekend beoordeeld.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat heeft niet zoveel met marktwerking te maken - er is bijzonder weinig marktwerking tussen publieke scholen - maar in de financieringssystematiek en de inherente eigenschap van mensen van persoonlijk gewin. Dit is overigens nog relatief eenvoudig in te beperken (en vervolgens weer te omzeilen) en op het grote plaatje van beperkte omvang. Het "probleem" van relatief dure zzp'ers in het onderwijs en de zorg die lachend drie keer hun normale loon verdienen is dan groter - en ook lastiger op te lossen.
Aan elke finacieringssytematiek kleven nadelen: geef je een lumpsum, dan weet je dat dat geld sowieso besteed gaat worden (al is het aan 'onzin'). Financier je op aantallen, kan dat de kwaliteit onder druk zetten. Financier je op generieke methodes (zoals in de zorg), dan krijg je de voor de patint onuitlegbare situatie dat een telefoontje van n minuut 385,76 euro kost, omdat de DBC-code (of hoe dat nu heet) nu eenmaal 385,76 moet kosten van de NZa.
En zo zijn de trucjes talrijk, juist in de sectoren waar bakken met geld in omgaan. Rijk worden in de zorg doe je bijvoorbeeld niet door de zorg zelf (winstklem), maar met vastgoed. Dat kan je voor een stuk reguleren, maar mazen houd je altijd en hoe fijner je de mazen wil hebben, hoe meer het weer ten koste van bureaucratie, flexibiliteit en red tape gaat.
Goede isolatie in muren en dak, gecombineerd met ramen van 3 voudig glas die open kunnen, combineren met zonnepanelen op het dak en warmte pomp/aircoquote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Eens, ben ook wel van de open ramen. Maar dat idee van passieve huizen blijkt op veel plekken toch wel goed te bevallen. Dus het zou moeten kunnen…
Daarnaast is dit niet eens een heel groot probleem. Een aantal tientallen mensen hebben constructies opgesteld die de schijn van belangenverstrengeling kunnen hebben. Het is prima om daar vraagtekens bij te zetten, maar net doen alsof er een of andere beerput open gaat is nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Zeer typerend. Het laat de strategie van Wilders zien. Alsof zijn vereniging niet actief in het kabinet zit, ze gaan geen verantwoordelijkheid nemen en al bezig met aankomende verkiezingen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:15 schreef zimmy910 het volgende:
Ben ik de enige die bij die tweets van Wilders 3x moet kijken of het niet De Speld is ?![]()
[ x ]
Wat zal Schoof blij zijn dat Wilders telkens stokken in zijn wielen blijft steken.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:15 schreef zimmy910 het volgende:
Ben ik de enige die bij die tweets van Wilders 3x moet kijken of het niet De Speld is ?![]()
[ x ]
Het is de bedoeling dat Schoof grote ruzie gaat krijgen met Wilders en dat Schoof daarop naar de koning moet en Gaart kan roepen twitteren dat het echt niet aan hem lag.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:22 schreef Blastbeat het volgende:
Is het nou de bedoeling dat Schoof reageert met: "Ja, meneer, meteen meneer" en dan heel hard buitenlanders eruit gaat trappen, geld gaat uitdelen en huizen gaat bouwen?
Dingen die je weet dat gaan komen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat Schoof grote ruzie gaat krijgen met Wilders en dat Schoof daarop naar de koning moet en Gaart kan roepen twitteren dat het echt niet aan hem lag.
En het blijft werken, want er is weer #ophef in dit topic.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zeer typerend. Het laat de strategie van Wilders zien.
Oh, nu is het ineens niet meer 'EU verdrag zegt kan niet dus moeten we daar aan houden'?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het was geen rare krimp, ik vind dit een absurde beslissing van de rechter. Want het was niet Schiphol die naar de rechter ging, Schiphol stond aan de kant van de overheid. Een bedrijf mag blijkbaar zelf niet eens meer beslissen te willen krimpen. Gaan we straks de marktkoopman die een extra dag vrij neemt ook voor de rechter slepen om hem te dwingen hetzelfde aantal dagen te werken?
Nou, daar zullen ze het om doen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En het blijft werken, want er is weer #ophef in dit topic.
Of het werkt weten we pas als Geertje aan het huilen is dat Schoof hem op zijn smoel heeft getimmerd.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mwah. Ik heb niet de indruk dat die mensen potentile vereniging-geert-wilders stemmers zijnquote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat klopt, zijn vereniging zit niet in het kabinet. Tenslotte heeft die vereniging maar een lid, Geert Wilders en die zit niet in het kabinetquote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zeer typerend. Het laat de strategie van Wilders zien. Alsof zijn vereniging niet actief in het kabinet zit, ze gaan geen verantwoordelijkheid nemen en al bezig met aankomende verkiezingen.
Ik vraag me wel vaker af waarom iets via de EU geregeld is, ook hier. En een commercieel bedrijf verbieden te krimpen is daar dus 1 van.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh, nu is het ineens niet meer 'EU verdrag zegt kan niet dus moeten we daar aan houden'?
Grappig hoe dat werkt.
Ok fair. Maar volgens mij zijn het twee leden, geert en vereniging Vrienden van Geertquote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt, zijn vereniging zit niet in het kabinet. Tenslotte heeft die vereniging maar een lid, Geert Wilders en die zit niet in het kabinet
Tja, je bent niet de enige. Migratie is ook zoiets.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 14:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vraag me wel vaker af waarom iets via de EU geregeld is, ook hier. En een commercieel bedrijf verbieden te krimpen is daar dus 1 van.
Voor PVV stemmers is dat al werken. Als mensen die nooit PVV zouden stemmen uitspreken dat ze het kansloos vinden. Heb je ze toch maar mooi te pakken!!quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mwah. Ik heb niet de indruk dat die mensen potentile vereniging-geert-wilders stemmers zijn
Dat is dan wel weer zeer logisch dat je dat in de EU regelt als je geen interne grenzen hebt. Sterker: dat kan niet eens anders.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 14:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Tja, je bent niet de enige. Migratie is ook zoiets.
Wat gaat Dylan doen? Kiest ze partij voor Omtzigt en goede internationale betrekkingen? Dan zal daarna Caroline wel een Xje eruit gooien dat Wilders n Omtzigt goede punten hebben en dat het daarom zo goed is dat ze het hoofdlijnen akkoord hebben geschreven.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 14:34 schreef zimmy910 het volgende:
Nu is het wachten op Wilders. Kijken of die een leuke Omtzigt meme erin gooit.
Natuurlijk kan dat wel, je moet niet zomaar je mening verkondigen als feit.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 14:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer zeer logisch dat je dat in de EU regelt als je geen interne grenzen hebt. Sterker: dat kan niet eens anders.
Dat is geen mening, als je alleen een gezamelijke buitengrens hebt moet je bepaalde dingen, zoals migratie, gezamelijk regelen. Maar het formaat van commercile bedrijven als vliegvelden lijkt me niet iets wat je gezamelijk hoeft te regelen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel, je moet niet zomaar je mening verkondigen als feit.
Nogmaals, je moet je mening niet zomaar verkondigen als feit.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is geen mening, als je alleen een gezamelijke buitengrens hebt moet je bepaalde dingen, zoals migratie, gezamelijk regelen. Maar het formaat van commercile bedrijven als vliegvelden lijkt me niet iets wat je gezamelijk hoeft te regelen.
Jij moet feiten niet wegzetten als een mening. Ik zie geen enkele methode waarop je een Europa zonder interne grenzen kunt hebben en dingen als migratie niet gezamelijk regelt. Die methode is er niet.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nogmaals, je moet je mening niet zomaar verkondigen als feit.
Misschien kun je zoiets doen als landen het vrijlaten om migratie te regelen. Maar dan niet aan de grens. Dat je bijvoorbeeld gewoon constant massale controles op straat doet om te kijken of iedereen wel een geldig identiteitsbewijs heeft.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij moet feiten niet wegzetten als een mening. Ik zie geen enkele methode waarop je een Europa zonder interne grenzen kunt hebben en dingen als migratie niet gezamelijk regelt. Die methode is er niet.
Er zijn wel interne grenzen in Europa.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij moet feiten niet wegzetten als een mening. Ik zie geen enkele methode waarop je een Europa zonder interne grenzen kunt hebben en dingen als migratie niet gezamelijk regelt. Die methode is er niet.
Het is geen stokpaardje van mij en ik ben niet boos, ik vind het alleen een wonderlijke uitspraak. Zou deze uitspraak er ook zijn geweest als Schiphol dit zonder Harbers had besloten, dat vraag ik me dan af.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er zijn wel interne grenzen in Europa.
Migratie samen regelen is prima, dat kan ook door juist de buitengrenzen te bewaken en opvang van illegalen centraal te regelen. De samenwerking is er nu juist niet, dus wordt het de facto aan de lidstaten zelf overgelaten. Juist daar is dan wl weer enorme bemoeienis zodat dat niet kan. Dat is precies het probleem van de EU op dit moment, enorme bemoeienis waar dat geen zin heeft en/of de democratie ondermijnt, maar totaal geen samenwerking op macro-gebied.
Nu ben jij boos omdat dit mechanisme ook geldt voor een van jouw stokpaardjes. Misschien dat dat tot wat inzicht kan leiden.
Dat heb ik niet gemist, ik ben er voorstander van (ook regelmatig in dit topic genoemd). Maar er moet eerst maar eens handhaving zijn. Dat is er nu ook niet voor bepaalde verdragen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
En jij hebt een enorm migratieverdrag met inderdaad kampen aan de grenzen gemist, zo te zien. Ik zou je wat beter informeren.
Ik vraag me wel echt af hoe Wilders dit soort bezoekjes had willen doen als hij zijn zin had gekregen en Minister president was? Zou hij dan bij de NAVO gaan vragen wat ze eigenlijk betekenen voor de Nederlandse burger?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:33 schreef Hanca het volgende:
Schoof heeft gereageerd: https://www.ad.nl/politie(...)t-zichzelf~a3ebec71/
Vermoedelijk zoals Orban of Trump. Niks realiseren maar boos doen voor het thuisfront wel krachtig framen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik vraag me wel echt af hoe Wilders dit soort bezoekjes had willen doen als hij zijn zin had gekregen en Minister president was? Zou hij dan bij de NAVO gaan vragen wat ze eigenlijk betekenen voor de Nederlandse burger?
Dat is toch al 20 jaar Wilders' hele discours?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Vermoedelijk zoals Orban of Trump. Niks realiseren maar boos doen voor het thuisfront wel krachtig framen.
Wilders wil helemaal geen premier zijn, daar is hij slim genoeg voor.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik vraag me wel echt af hoe Wilders dit soort bezoekjes had willen doen als hij zijn zin had gekregen en Minister president was? Zou hij dan bij de NAVO gaan vragen wat ze eigenlijk betekenen voor de Nederlandse burger?
De anderen partijen wilden het niet. Ik denk dat als zij er geen stokje voor hadden gestoken hij het zeker was gaan doen. Waaruit blijkt dat Wilders geen president wilde zijn?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wilders wil helemaal geen premier zijn, daar is hij slim genoeg voor.
Dat was een toneelstukje naar mijn mening. Precies hierom wil Wilders geen premier zijn, want verantwoordelijkheid nemen is dodelijk voor populisten. Wilders wil het goed doen bij verkiezingen en vooral vanaf de zijlijn hard roepen. Daadwerkelijk regeren heeft hij helemaal geen zin in. Dat is hoe ik het zie, in ieder geval.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De anderen partijen wilden het niet. Ik denk dat als zij er geen stokje voor hadden gestoken hij het zeker was gaan doen. Waaruit blijkt dat Wilders geen president wilde zijn?
Het was een toneelstuk van Omtzigt dat hij aangaf Wilders niet als premier te zien? Waarom zou Omtzigt vrijwillig figureren voor de PVV. Zelfde geldt voor Yesilguz die heeft ook gezegd dat Wilders het niet mocht worden.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat was een toneelstukje naar mijn mening. Precies hierom wil Wilders geen premier zijn, want verantwoordelijkheid nemen is dodelijk voor populisten. Wilders wil het goed doen bij verkiezingen en vooral vanaf de zijlijn hard roepen. Daadwerkelijk regeren heeft hij helemaal geen zin in. Dat is hoe ik het zie, in ieder geval.
Nee ik denk dat zij dat ook echt vinden, met toneelstuk doel ik op de reactie van Wilders zelf. Hij deed er super verontwaardigd over, dat was wat mij betreft niet oprecht en alleen voor de achterban. Wilders is altijd slachtoffer, dat is de enige manier om politiek te voeren op dit moment.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het was een toneelstuk van Omtzigt dat hij aangaf Wilders niet als premier te zien? Waarom zou Omtzigt vrijwillig figureren voor de PVV. Zelfde geldt voor Yesilguz die heeft ook gezegd dat Wilders het niet mocht worden.
Je zal het toch met me eens moeten zijn dat zij niet vrijwillig figureren in zo'n opzet van Wilders.
Ik geloof wel dat Wilders het best fijn vindt dat de anderen het voor hem blokkeren. Maar ik denk ook dat hij het niet had afgewezen als ze dat niet hadden gedaan. Qua dat aangaat hadden ze het hem toe moeten schuiven. Dan had Wilders kleur moeten bekennen. Nu blijft het inderdaad speculeren.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee ik denk dat zij dat ook echt vinden, met toneelstuk doel ik op de reactie van Wilders zelf. Hij deed er super verontwaardigd over, dat was wat mij betreft niet oprecht en alleen voor de achterban. Wilders is altijd slachtoffer, dat is de enige manier om politiek te voeren op dit moment.
Eens, maar ja ik heb sowieso geen hoge pet op van Omtzigt en Yesilgoz.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat Wilders het best fijn vindt dat de anderen het voor hem blokkeren. Maar ik denk ook dat hij het niet had afgewezen als ze dat niet hadden gedaan. Qua dat aangaat hadden ze het hem toe moeten schuiven. Dan had Wilders kleur moeten bekennen. Nu blijft het inderdaad speculeren.
Tja, dit zag iedereen wel zo'n beetje aankomen. Al past het verder prima in het woningbeleid van de afgelopen veertig jaar, waar er niemand bezig geweest is om iets op te lossen maar alleen om het tekort te verschuiven van de ene naar de andere groep.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:05 schreef nostra het volgende:
En ook Hugo lekker gewerkt pik. Niemand die hiervoor waarschuwde, oh wacht.
https://www.telegraaf.nl/(...)-triest-voor-woorden
Kwaad kan het daar sowieso niet, maar de impact op het koopgedeelte is vele malen kleiner dan die op de huursector, doordat het in die eerste categorie om een vrij klein percentage gaat.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:12 schreef MoreDakka het volgende:
Op zich hoeft het niet slecht te zijn als er in n klap een hele bak woningen op de markt komen voor het middensegment. Wel kut voor mensen die alleen kunnen huren, maar ja. Die worden altijd genaaid.
(Sowieso totaal niet het doel van De Jonge maar elke wet die hij inzet bereikt een compleet ander doel dan vooraf gedacht)
Dit is een wet zoals het minimumloon, een wet voor de komende 50 jaar. Kortetermijn doet er dan minder toe, er moest een einde worden gemaakt aan het smerige verdienmodel van pandjesbazen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:05 schreef nostra het volgende:
Dat doet die in principe nog steeds, maar dat ziet men als een acceptabel bijeffect van het veel positievere effect op de levensstandaard van de werkenden. Bovendien is de hoogte van de uitkering voor niet-werkenden ook nog eens gekoppeld aan datzelfde minimumloon.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:18 schreef Hanca het volgende:
De wet op het minimumloon verminderde in eerste instantie ook de werkgelegenheid.
Het is geen 'spugen in het gezicht', dat is onzin. Verder is vrijwel iedereen in de huursector boven sociale huur eigenlijk op zoek naar een koopwoning, als er meer betaalbare koop vrij komt is dat dus ook goed voor de huursector want daar zal dan uitstroom zijn.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat doet die in principe nog steeds, maar dat ziet men als een acceptabel bijeffect van het veel positievere effect op de levensstandaard van de werkenden. Bovendien is de hoogte van de uitkering voor niet-werkenden ook nog eens gekoppeld aan datzelfde minimumloon.
Ik weet niet of we in dit geval het spugen in het gezicht van mensen die op zoek zijn naar een niet-sociale betaalbare huurwoning als een acceptabel bijeffect moeten zien. Ik doe dat zelf in elk geval niet, maar jij mag uiteraard je eigen afweging maken.
Het is in ieder geval een bij-effect dat vantevoren bekend was en ook gewoon in de memorie van toelichting werd beschreven.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet niet of we in dit geval het spugen in het gezicht van mensen die op zoek zijn naar een niet-sociale betaalbare huurwoning als een acceptabel bijeffect moeten zien. Ik doe dat zelf in elk geval niet, maar jij mag uiteraard je eigen afweging maken.
Dat is geen onzin. Iedereen met een beetje gezond verstand wist dat die groep als gevolg van deze wet volkomen kansloos ging zijn en alsnog werd het er doorheen gedrukt door Hugo de Jonge met instemming van een Kamermeerderheid. De groep betrokkenen kon doodleuk de vliegende tering krijgen. Dit is niet iets dat we niet verwachtten h, dit is een ingecalculeerd effect.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is geen 'spugen in het gezicht', dat is onzin.
Wat!?quote:Verder is vrijwel iedereen in de huursector boven sociale huur eigenlijk op zoek naar een koopwoning,
Klopt dat het een ingecalculeerd effect is. Het is nou eenmaal een afweging van belangen en het langdurige belang dat huisjesmelkers niet meer zeer ongewenste enorme winsten kunnen maken met wonen, over de rug van huurders, is een groter belang dan dit hele korte effect.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is geen onzin. Iedereen met een beetje gezond verstand wist dat die groep als gevolg van deze wet volkomen kansloos ging zijn en alsnog werd het er doorheen gedrukt door Hugo de Jonge met instemming van een Kamermeerderheid. De groep betrokkenen kon doodleuk de vliegende tering krijgen. Dit is niet iets dat we niet verwachtten h, dit is een ingecalculeerd effect.
[..]
Wat!?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
Op het moment dat huisjesmelkers gaan huilen…quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat is gewoon conform verwachting. Dat meneer makelaar het zelf erg vindt tsja
Ik zie dat hij van Fris Makelaardij is. Vrienden van mij huren een woning van hem. Wat een klaploper; bedrijf reageert niet op reparatieverzoeken en vragen veel te hoge huur.
Mooi dat die man er last van heeft.
Mijn hart bloed voor ze. Echt.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:42 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Op het moment dat huisjesmelkers gaan huilen…
Die janken niet hoor, die ponden op het toppunt van de markt uit.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:42 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Op het moment dat huisjesmelkers gaan huilen…
De huizenmarkt heeft geen toppunt maar blijft altijd stijgen. Onder andere dat maakt die huren ook zo schandalig. De huren zouden wat mij betreft hooguit kostendekkend moeten zijn, de winst zit hem in het bezit van het huis als belegging.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Die janken niet hoor, die ponden op het toppunt van de markt uit.
Ondertussen klagen ze wel non-stop over het nieuwe beleid, maar dat is vooral omdat ze zo begaan zijn met de huurders. Wat een lieve schatten zijn het toch…quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Die janken niet hoor, die ponden op het toppunt van de markt uit.
Ja ja, die verhalen ken ik uit de jaren '90. Makelaars met hoedjes bij de deur, lekker beleggingshypotheekje erbij en gaan. Elke markt heeft een cyclus; je moet uit gaan kijken als mensen roepen dat er geen top is en instappen als mensen roepen dat er geen bodem is.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:56 schreef Hanca het volgende:
De huizenmarkt heeft geen toppunt maar blijft altijd stijgen.
Dat warmtenetten met wurgcontracten door monopolisten niet doorgaan lijkt me een goede zaak.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:03 schreef nostra het volgende:
"We gaan die netten gewoon in publieke handen nemen!" dixit Jetten.
Resultaat:
https://www.telegraaf.nl/(...)tm_campaign=whatsapp
En die makelaars hadden gelijk:quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja ja, die verhalen ken ik uit de jaren '90. Makelaars met hoedjes bij de deur, lekker beleggingshypotheekje erbij en gaan. Elke markt heeft een cyclus; je moet uit gaan kijken als mensen roepen dat er geen top is en instappen als mensen roepen dat er geen bodem is.
Warmtenetten zijn ook gewoon nodig, maar kunnen best in publiek bezit zijn. Lijkt me niks mis mee.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:09 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat warmtenetten met wurgcontracten door monopolisten niet doorgaan lijkt me een goede zaak.
Steek dat geld in het stroomnet.
Dat is inderdaad het vrij sneue Leitmotiv. Niet de huurder helpen of de starter, maar een einde aan een verdienmodel maken.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:18 schreef Hanca het volgende:
Dit is een wet zoals het minimumloon, een wet voor de komende 50 jaar. Kortetermijn doet er dan minder toe, er moest een einde worden gemaakt aan het smerige verdienmodel van pandjesbazen.
Ja, dus als je in 2004 een huis had gekocht, had je zo ongeveer pas in 2018 niet meer onder water gestaan. Dat is niet even een dipje uitzitten, ook niet voor de verkoper die nu verkoopt want de steile rendementen van de afgelopen tien jaar kan hij wel ergens anders vinden dan in de huizenmarkt.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
En die makelaars hadden gelijk:
[ afbeelding ]
Soms is er een korte dip, maar bij een lange termijn belegging als een huis zou dat er niet toe moeten doen. Als je een huis koopt maak je gegarandeerd op lange termijn winst.
Het helpt de huurder wel, als je dat niet in ziet ben je echt bewust aan het wegkijken. Je doet alsof de minimumloonwet de medewerkers niet hielp. En dat allemaal omdat rijke mensen nog rijker moeten kunnen worden ten koste van huurders. Zeer cynisch wereldbeeld, wat mij betreft. Een wereldbeeld wat de meerderheid van de Kamer gelukkig niet deelt.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het vrij sneue Leitmotiv. Niet de huurder helpen of de starter, maar een einde aan een verdienmodel maken.
Dat doet het overduidelijk niet, dat blijkt nu toch al realiteit? Dan kan je zeggen: "ja, dat moeten we over een tijdsspanne van 50 jaar bekijken", maar dan leeft die groep niet meer of zit in een verzorgingshuis. Maar goed, we hebben die discussie hier al tot in den treure gevoerd en het linkerkamp heeft zijn zin gekregen, dus afwachten is het enige wat we kunnen doen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:24 schreef Hanca het volgende:
Het helpt de huurder wel, als je dat niet in ziet ben je echt bewust aan het wegkijken.
Een minimumloon is ook wat onzinnig - dat blijkt wel uit Duitsland - maar ook weer niet rampzalig. Maar goed, dan gaan we wel erg de Friedman-kant op voor POL en voor afschaffing is in Nederland ook geen enkel draagvlak. De gekkigheid aan verhogingen die vooral de CU (nog ruim meer dan zelfs de SP) voorstaat zou daarentegen wel rampzalig zijn.quote:Je doet alsof de minimumloonwet de medewerkers niet hielp.
Een minimumloon onzinnig noemen, dan ben je wat mij betreft wel helemaal af. Dan ben je wel een heel cynisch 'rijken moeten rijker, armen moeten armer' figuur. Extremer dan heel de VVD.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat doet het overduidelijk niet, dat blijkt nu toch al realiteit? Dan kan je zeggen: "ja, dat moeten we over een tijdsspanne van 50 jaar bekijken", maar dan leeft die groep niet meer of zit in een verzorgingshuis. Maar goed, we hebben die discussie hier al tot in den treure gevoerd en het linkerkamp heeft zijn zin gekregen, dus afwachten is het enige wat we kunnen doen.
[..]
Een minimumloon is ook wat onzinnig - dat blijkt wel uit Duitsland - maar ook weer niet rampzalig. Maar goed, dan gaan we wel erg de Friedman-kant op voor POL en voor afschaffing is in Nederland ook geen enkel draagvlak. De gekkigheid aan verhogingen die vooral de CU (nog ruim meer dan zelfs de SP) voorstaat zou daarentegen wel rampzalig zijn.
Er zijn veel huurders nu beter af, dat er daardoor nu een tijdelijke dip in huurwoningen is is jammer, maar gezien het feit dat een deel van de nieuwe koopwoningen naar huurders zal gaan is dat overkomelijk. Als er een langdurige of permanente dip is, zal er ruimte worden gemaakt voor woningcorporaties om meer middenhuur aan te bieden. Dat is onderdeel van het wetgevingsproces geweest.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:47 schreef Janneke141 het volgende:
Kennelijk ben je beter af zonder huis dan met een te dure woning. Beetje SP-logica, dit.
"Af" is ook zo wat, maar het zit wat aan de Oostenrijkse kant ja. Daar heb je wat mee of niet. Je denkfout zit er vooral in dat de beweegreden zou zijn dat rijken rijker moeten worden en armer armer, ofwel de kloof groter. De beweegreden is juist andersom: dat beoogde effect wrdt helemaal niet bereikt. Dat werd bij de invoering van het WML in Duitsland, als recent voorbeeld (2015) al betoogd:quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:57 schreef Hanca het volgende:
Een minimumloon onzinnig noemen, dan ben je wat mij betreft wel helemaal af. Dan ben je wel een heel cynisch 'rijken moeten rijker, armen moeten armer' figuur. Extremer dan heel de VVD.
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die Analyse des Haushaltskontextes hat gezeigt, dass ein Mindestlohn in einem hohen Mae Personen begnstigen wrde, die gar nicht bedrftig sind. Dies besttigen auch Be-rechnungen von Mller und Steiner (2009) auf Basis eines Mikrosimulationsmodells. Lohnsubventionen, die den jeweiligen Haushaltskontext bercksichtigen, sind eine effizi-entere verteilungspolitische Alternative. Sie sind auch dann die bessere Wahl, wenn die ge-samten Umverteilungswirkungen eines Mindestlohns in den Blick genommen werden.https://www.iwkoeln.de/st(...)tsrisiko-104565.htmlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En blijkt ook in de praktijk het geval te zijn:https://www.ifw-kiel.de/d(...)f-armutsgefaehrdung/quote:Auch auf die Armutsgefhrdung (sprich: auf die Einkommensungleichheit) findet die Forschung entweder berhaupt keine oder keine sonderlich belastbaren kausalen Auswirkungen des Mindestlohns.
Voor armoedebestrijding zijn er veel effectievere methodes dan het WML en al helemaal als je dat gaat koppelen aan zaken als uitkeringen en toeslagen. Ng in bredere zin heeft het een bijzonder negatief effect op de arbeidsvoorraad, omdat de impuls tot werken dan ontnomen wordt.
Op dat laatste vlak ben ik het dus wel volledig met de CU eens, dat een grondige herziening van het belastingstelsel en het afschaffen of sterk matigen van toeslagen daar n van de belangrijkste pijlers voor is. Maar dat combineren met zo'n significante WML-stijging is niet te bewandelen weg, omdat het door overloopeffecten een veel groter negatief effect sorteert dan alleen dat van sec de verhoging zelf (CPB, 2020).
Ook de algemene welvaartstheorie stelt datzelfde: er is geen reden voor een WML, omdat er veel simplere, fiscale, stimuli zijn om hetzelfde of beter te bereiken:quote:Volgens de klassieke welvaartsanalyse is een verhoging van het minimumloon echter helemaal niet zo’n verstandige maatregel (Allen, 1987; Guesnerie en Roberts, 1987). Deze analyse stelt dat een minimumloon simpelweg overbodig is, omdat het niets kan bereiken dat belastingen niet ook kunnen bereiken. Een hoger minimumloon leidt tot hogere lonen, maar verlaagt de vraag naar arbeid. Een hoger minimumloon heeft daarmee dezelfde economische gevolgen als een hogere marginale druk voor lage inkomens: dat verlaagt het aanbod van arbeid en leidt via algemene evenwichtseffecten ook tot hogere lonen. Het minimumloon is niet alleen overbodig bij een competitieve arbeidsmarkt, maar ook bij een monopsonistische arbeidsmarkt waarin werkgevers marktmacht hebben over de lonen (Cahuc en Laroque, 2013).https://esb.nu/welvaartst(...)nimumloon-ongewenst/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Nou vooruit, voor een stuk.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Wat een totale quatsch. Minimumloon ontneemt de impuls tot werken. Ja als je vindt dat die mensen eigenlijk 2 banen zouden moeten werken om rond te komen misschien. Op arbeidsvoorraad heeft het uiteraard geen invloed. Mensen hebben een uitkering omdat er geen werk voor ze is, niet andersom natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 22:07 schreef nostra het volgende:
Voor armoedebestrijding zijn er veel effectievere methodes dan het WML en al helemaal als je dat gaat koppelen aan zaken als uitkeringen en toeslagen. Ng in bredere zin heeft het een bijzonder negatief effect op de arbeidsvoorraad, omdat de impuls tot werken dan ontnomen wordt.
Met minimumloon is dat al niet genoeg om rond te komen, laat je die bodem wegvallen heb je moderne slavernij. Mensen moeten werken om rond te komen maar ze kunnen niet rondkomen van werk. Sowieso ook een race naar de bottom, kan langzaam iedereen met een salaris minder beloont worden voor geleverd werk.
Van die compleet theoretische gatenkaas als de Oostenrijkse school in economie wordt je duidelijk niet wijzer.![]()
De koppeling met uitkeringen en toeslagen doelde ik op, dat had duidelijker gekund.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 22:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat een totale quatsch. Minimumloon ontneemt de impuls tot werken.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Ik begrijp dat het kut is als je nu huurt (en je een te hoog huurbedrag betaalt dan goed is voor je) en je dus geen hypotheek kunt krijgen met dezelfde maandlasten. In dat schuitje zitten heeeel veeel mensen. Huizenprijzen zijn crimineel te hoog. De 100.000 huizen die we nu elk jaar gaan bouwen (haha) zullen niet gelijk opgekocht worden door die opportunisten... Hopelijk gaan met de tranen van de verhuurders de prijzen dalen. Misschien komt de dip wel die jij voorspelt? Dat zou mooi zijn voor de starters. Pijnlijk voor alles en iedereen die er in zit via zijn pensioen (alhoewel ik heb begrepen dat die vooral in het buitenland belegd zijn) of de gemeentes die het van de uitgave van bouwgrond moeten hebben.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:05 schreef nostra het volgende:
Waarschijnlijker is dat het woningtekort blijft zoals het nu is of nog groter wordt. Huurder uit het kot terug naar het ouderlijk huis, maar de starter uit het ouderlijk huis naar zijn eerste kot?
Ik zelf ben in ieder geval hartstikke blij dat ik uit mijn huurhuis ben en een appartementje heb kunnen kopen ipv te moeten huren voor een absurd maandbedrag dat elk jaar harder stijgt dan de inflatie en de lonen.![]()
Het hele idee dat je beter maar kunt kopen is imho absurd en te danken aan het systeem van hypotheekrenteaftrek. In een perfect systeem zou huur of koop niet uit moeten maken, want dan is het in evenwicht.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 23:11 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het kut is als je nu huurt (en je een te hoog huurbedrag betaalt dan goed is voor je) en je dus geen hypotheek kunt krijgen met dezelfde maandlasten. In dat schuitje zitten heeeel veeel mensen. Huizenprijzen zijn crimineel te hoog. De 100.000 huizen die we nu elk jaar gaan bouwen (haha) zullen niet gelijk opgekocht worden door die opportunisten... Hopelijk gaan met de tranen van de verhuurders de prijzen dalen. Misschien komt de dip wel die jij voorspelt? Dat zou mooi zijn voor de starters. Pijnlijk voor alles en iedereen die er in zit via zijn pensioen (alhoewel ik heb begrepen dat die vooral in het buitenland belegd zijn) of de gemeentes die het van de uitgave van bouwgrond moeten hebben.
Waarschijnlijker is dat het woningtekort blijft zoals het nu is of nog groter wordt. Huurder uit het kot terug naar het ouderlijk huis, maar de starter uit het ouderlijk huis naar zijn eerste kot?
Ik zelf ben in ieder geval hartstikke blij dat ik uit mijn huurhuis ben en een appartementje heb kunnen kopen ipv te moeten huren voor een absurd maandbedrag dat elk jaar harder stijgt dan de inflatie en de lonen.
Maar ja, de hra afschaffen is nogal impopulair en de vvd wil geen onder de aanhang impopulaire maatregelen nemen die wel liberaal zouden zijn.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Dat je beter kunt kopen dan huren komt niet door de HRA (die zit ingeprijst in de huizenprijzen en levert kopers dus niks op, het is een bankensubsidie). Het komt voor een klein deel doordat al een eeuw de huizen sneller stijgen dan de inflatie, je koopt dus iets wat gegarandeerd meer waard wordt. Maar vooral: het komt omdat je een hypotheek af lost. Bij een hypotheek ben je na uiterlijk 30 jaar lastenvrij. Als ik 60 ben betaal ik allang geen hypotheekrente en aflossing meer als ik wil. Maar een huurder zit tot aan zijn of haar dood vast aan huur. Bij iemand die op zijn of haar 25e het huis uit gaat en 85 wordt is dat dus 60 jaar betalen ipv 30 jaar. Wil je dat gelijk trekken, moet je huren wel enorm subsideren.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het hele idee dat je beter maar kunt kopen is imho absurd en te danken aan het systeem van hypotheekrenteaftrek. In een perfect systeem zou huur of koop niet uit moeten maken, want dan is het in evenwicht.
Maar ja, de hra afschaffen is nogal impopulair en de vvd wil geen onder de aanhang impopulaire maatregelen nemen die wel liberaal zouden zijn.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Ach, hij noemt Duitsland als goed voorbeeld. Het land waar je inderdaad 2 banen nodig hebt om rond te komen:quote:Op vrijdag 12 juli 2024 22:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat een totale quatsch. Minimumloon ontneemt de impuls tot werken. Ja als je vindt dat die mensen eigenlijk 2 banen zouden moeten werken om rond te komen misschien. Op arbeidsvoorraad heeft het uiteraard geen invloed. Mensen hebben een uitkering omdat er geen werk voor ze is, niet andersom natuurlijk.
Met minimumloon is dat al niet genoeg om rond te komen, laat je die bodem wegvallen heb je moderne slavernij. Mensen moeten werken om rond te komen maar ze kunnen niet rondkomen van werk. Sowieso ook een race naar de bottom, kan langzaam iedereen met een salaris minder beloont worden voor geleverd werk.
Van die compleet theoretische gatenkaas als de Oostenrijkse school in economie wordt je duidelijk niet wijzer.
https://duitslandinstituu(...)rs-hebben-twee-banen
https://duitslandnieuws.n(...)eld-naar-26-miljoen/
Als je dat een goed voorbeeld noemt, dan geef je helemaal niks om armen. Duitsland is juist het voorbeeld waarom een WML essentieel is.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Het is nog geen vijftien jaar geleden dat de overheid de ongekende stap zette om banken te nationaliseren als indirect gevolg van nota bene een huizencrisis (weliswaar in de VS), dus die garantie is van dezelfde waarde als die van de tweedehandsautoboer. Dat de huizenprijzen sneller stijgen dan de inflatie is geen historisch gegeven, maar een trend die in de jaren '60 is ingezet - vooruit, dan doe ik je dat cadeau als 'eeuw':quote:Op zaterdag 13 juli 2024 05:52 schreef Hanca het volgende:
Het komt voor een klein deel doordat al een eeuw de huizen sneller stijgen dan de inflatie, je koopt dus iets wat gegarandeerd meer waard wordt.
Pas daarn, de laatste drie decennia (twee in dit plaatje), zien we dat de verhouding tussen stijging van de huizenprijzen en stijging van het inkomen (sterk) boven de 1 gaat tenderen:
Aangezien de stichtingskosten gelijk zijn gebleven [hoewel je ook daar een stijging zal kunnen gaan verwachten met alle aanvullende eisen], komt het grootste deel van die stijging voor rekening van de grond:
En wie is, dan wel in rechte dan wel de facto doordat ze over de bestemming gaat, eigenaar van die grond? De overheid. Dezelfde overheid die zich zo druk maakt om een 'schofterig verdienmodel' van de viegvuize huisjesmelkers.
Maar bon, dat daargelaten: het is basale logica dat de huizenprijselasticiteit nooit stelselmatig boven, laat staan sterk boven, de 1 kan blijven. Simpelweg omdat het inkomen is begrensd, zowel in absolute termen als in praktisch termen (besteedbaar inkomen na aftrek van primaire levensbehoeften en secundaire levensbehoeften die prevaleren boven een beter huis). Bovendien neemt de arbeidsinkomensquote ook nog eens af.
N kopen is dus allerminst een zekerheid op waardestijging of zelfs -behoud. Wat wel zeker is, is dat je de bank moet gaan betalen. Dat is zoals je zelf zegt ook een voordeel, want je lost in tegenstelling tot huur af; tegelijkertijd ga je wel voor "je hele leven" een enorme schuld aan die alleen maar draaglijk is zolang de assets die daar tegenover staan hun waarde behouden.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Minijobs zijn een typisch Duits fenomeen: het zijn kleine banen tot een eurootje of 500 per maand waar je geen belasting over hoeft te betalen (maar ook geen sociale rechten over opbouwt). Veel mensen die dat helemaal niet nodig hebben, hebben dan ook zo'n Minijob, simpelweg omdat het vrij makkelijk geld scoren is. Het aantal is dan ook geen (betrouwbare) indicatie voor armoedequote:Op zaterdag 13 juli 2024 05:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ach, hij noemt Duitsland als goed voorbeeld. Het land waar je inderdaad 2 banen nodig hebt om rond te komen:
Als je dat een goed voorbeeld noemt, dan geef je helemaal niks om armen. Duitsland is juist het voorbeeld waarom een WML essentieel is.
En nemen in aantallen dan ook niet af na invoering van het WML. Hooguit, licht, als bron van hoofdinkomen, waarmee juist wordt aangetoond dat WML een plakpleister is waarvoor veel gemakkelijkere en vooral effectievere oplossingen bestaan.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Minjob is ingevoerd, juist omdat veel mensen niet rond konden komen omdat er geen minimumloon is. Jij draait hier echt oorzaak en gevolg om.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Minijobs zijn een typisch Duits fenomeen: het zijn kleine banen tot een eurootje of 500 per maand waar je geen belasting over hoeft te betalen (maar ook geen sociale rechten over opbouwt). Veel mensen die dat helemaal niet nodig hebben, hebben dan ook zo'n Minijob, simpelweg omdat het vrij makkelijk geld scoren is. Het aantal is dan ook geen (betrouwbare) indicatie voor armoede
En nemen in aantallen dan ook niet af na invoering van het WML. Hooguit, licht, als bron van hoofdinkomen, waarmee juist wordt aangetoond dat WML een plakpleister is waarvoor veel gemakkelijkere en vooral effectievere oplossingen bestaan.
[ Bericht 0% gewijzigd door Hanca op 13-07-2024 08:55:16 ]Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Minijobs zijn eerder (2003) dan het WML (2015) ingevoerd. Dus als die werden ingevoerd vanwege het ontbreken van een WML, waarom bestaan ze dan nu nog? Sorteert het WML onvoldoende effect? Dat is redelijk in tegenspraak met elkaar.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Minjob is recent ingevoerd, juist omdat veel mensen niet rond konden komen omdat er geen minimumloon is. Jij draait hier echt oorzaak en gevolg om.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Bejaarden die niet van hun pensioen kunnen rondkomen hebben inderdaad geen pensioenopbouw meer nodig.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Minijobs zijn een typisch Duits fenomeen: het zijn kleine banen tot een eurootje of 500 per maand waar je geen belasting over hoeft te betalen (maar ook geen sociale rechten over opbouwt). Veel mensen die dat helemaal niet nodig hebben, hebben dan ook zo'n Minijob, simpelweg omdat het vrij makkelijk geld scoren is. Het aantal is dan ook geen (betrouwbare) indicatie voor armoede
En nemen in aantallen dan ook niet af na invoering van het WML. Hooguit, licht, als bron van hoofdinkomen, waarmee juist wordt aangetoond dat WML een plakpleister is waarvoor veel gemakkelijkere en vooral effectievere oplossingen bestaan.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Eens, aan de andere kant zit het probleem van het verdienmodel niet in deze wet van Hugo maar vooral in de veel hogere aanslag in box 3 die vrijwel gelijktijdig kwam.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het vrij sneue Leitmotiv. Niet de huurder helpen of de starter, maar een einde aan een verdienmodel maken.
Als de huur was gemaximeerd met de wet van Hugo en box 3 hetzelfde was gelaten was een een prima verdienmodel geweest met een redelijke huur.![]()
Dit klopt niet, de HRA drijft namelijk ook de huren op.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 05:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat je beter kunt kopen dan huren komt niet door de HRA (die zit ingeprijst in de huizenprijzen en levert kopers dus niks op, het is een bankensubsidie).
Als ik een pand koop als beleggingsobject is dat door de HRA duurder, derhalve moet ik meer huur vragen om hetzelfde rendement te halen of mijn lening (die dus hoger is en geen HRA kent) te kunnen voldoen.
Als ik een huis koop maakt dat minder uit omdat ik het via de HRA deels terug krijg en netto dus hetzelfde betaal, maar bij verhuur komen die lasten bij de huurder uit die ze niet kan aftrekken.![]()
Ah ja dat veranderd de zaak nogal. Maar dan nog koppeling van minimumloon aan de bijstand hoeft denk ik helemaal geen invloed te hebben op motiviatie om te werken. Op dit moment is het zo gekoppeld dat het dicht bij elkaar ligt. Maar je kunt het natuurlijk gewoon koppelen dat minimumloon bij een week van 32 uur altijd minimaal 1000 euro boven een uitkering ligt. Het precieze getal kun je uiteraard over twisten.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 23:02 schreef nostra het volgende:
[..]
De koppeling met uitkeringen en toeslagen doelde ik op, dat had duidelijker gekund.
Dan nog ook met hoe het nu gekoppeld is zal vrijwel niemand liever 'chillen' in de uitkering en totale controle over zich afroepen, verplicht tewerk gesteld worden. Dan met een simpel baantje van 20 uur in de week al meer verdienen.![]()
Het tweede deel van de reportage van Nieuwsuur over MH17 staat inmiddels online, met intervieuws met 4 topambtenaren waaronder onze nieuwe premier.
De hele reportage staat hier:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)rmen-na-de-mh17-ramp![]()
quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:27 schreef nostra het volgende:
Zal me benieuwen of het wat oplevert, maar in ieder geval een beetje reuring in de tent:Ah jij zit ook in de appgroep zo te zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik heb wel eens gelezen dat als je op de piek van de tulpenmanie een grachtenpand in Amsterdam hebt gekocht, je nu nog steeds geen winst erop maakt als je het zou verkopen, gecorrigeerd voor inflatiequote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Soms is er een korte dip, maar bij een lange termijn belegging als een huis zou dat er niet toe moeten doen. Als je een huis koopt maak je gegarandeerd op lange termijn winst.![]()
![]()
Tenzij je het kocht voor 3 tulpenbollen natuurlijkquote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gelezen dat als je op de piek van de tulpenmanie een grachtenpand in Amsterdam hebt gekocht, je nu nog steeds geen winst erop maakt als je het zou verkopen, gecorrigeerd voor inflatie![]()
![]()
Verander tulpenbollen in bitcoin en voila, je bent in 2023quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:46 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Tenzij je het kocht voor 3 tulpenbollen natuurlijk![]()
![]()
Nah. Bitcoin is 52k. Heb je er toch aardig wat nodig voor een grachtenpand tegenwoordigquote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Verander tulpenbollen in bitcoin en voila, je bent in 2023
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Ja.quote:Dacht tien jaar terug ook wat ontdekt te hebben. "Zullen we voor 1000 euro kopen?", samen met een collega. Uiteindelijk kleiner zelf gedaan. Snapte er niets van dus meteen weer weggedaan. Heb de bestelling nog.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Ai, daar had je toch een leuk plekje in de Franse zon voor kunnen kopen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja.Dacht tien jaar terug ook wat ontdekt te hebben. "Zullen we voor 1000 euro kopen?", samen met een collega. Uiteindelijk kleiner zelf gedaan. Snapte er niets van dus meteen weer weggedaan. Heb de bestelling nog.
[ afbeelding ]Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Ja helaas, moet het nu met een huurwoning in Leiden doen. Maar er zijn wel belangrijkere dingen dan geld. Al was dit wel een zure.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ai, daar had je toch een leuk plekje in de Franse zon voor kunnen kopen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Mona en Geert hebben een strafblad, begrijp ik.
Vanwege groepsbelediging oftewel islamieten op zich tot kwaadwillig verklaren.
Doet me denken hoe dat ging in Duitsland damals.![]()
Misschien eens in NWS kijken hoe je moslimbroeders over vrouwen en slavernij denken.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:37 schreef Bluesdude het volgende:
Doet me denken hoe dat ging in Duitsland damals.
[ x ]Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Mona heeft geen strafblad. Er is bij justitie gewoon een systeem waar alle beslissingen worden bijgehouden, van mensen die vervolgd worden, mensen die veroordeeld worden en mensen waarvan besloten wordt te seponeren. In dit geval is besloten om te seponeren (geen strafbaar feit) en wordt die beslissing ook geregistreerd in het systeem.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:37 schreef Bluesdude het volgende:
Doet me denken hoe dat ging in Duitsland damals.
[ x ]![]()
ahhhh nu zie je mij als moslim ? .... oftewel een hele reli-etnische groep demoniseren.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien eens in NWS kijken hoe je moslimbroeders over vrouwen en slavernij denken.
Dat kenne we toh uit de wereldgeschiedenis ?![]()
De tweet was van een jurist. Heeft hij het fout ?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:46 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Mona heeft geen strafblad. Er is bij justitie gewoon een systeem waar alle beslissingen worden bijgehouden, van mensen die vervolgd worden, mensen die veroordeeld worden en mensen waarvan besloten wordt te seponeren. In dit geval is besloten om te seponeren (geen strafbaar feit) en wordt die beslissing ook geregistreerd in het systeem.
Hij schreef zoiets dat dit sepot tav Mona Keijzer in het Justitieel Documentatie Systeem kan worden geregistreerd en die registratie kun je strafblad noemen.
Niet waar zo ?https://www.juridischloke(...)/strafblad-opvragen/quote:De Justitile Informatiedienst kijkt of er gegevens over u in het ‘Justitieel Documentatie Systeem’ (JDS) staan. In dit computersysteem staat of u betrokken was bij een misdrijf of overtreding.
Als er geen gegevens van u in het systeem staan, heeft u geen strafblad. De Justitile Informatiedienst belt u om dit door te geven.
Strafblad bekijken
Staan uw gegevens wel in het systeem? Dan heeft u een strafblad
Als Geert en Mona in dit systeem staan dan hebben ze een strafblad
[ Bericht 19% gewijzigd door Bluesdude op 13-07-2024 20:39:07 ]![]()
Nee, ik zie je als het summum van de 'progressieve' Nederlander: de mond vol over inclusie en tolerantie en netjes de ogen sluiten wanneer het je uitkomt.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 20:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ahhhh nu zie je mij als moslim ? .... oftewel een hele reli-etnische groep demoniseren.
Dat kenne we toh uit de wereldgeschiedenis ?
Ondertussen wordt in NWS al een serie of acht gepredikt over de 'natuurlijke' staat van de vrouw, de zegeningen van polygamie en veelwijverij, van slavernij zelfs.
Daar ben je nergens te bekennen.
Daarbij; 'demonsering'? Als die salafi's zelf aangeven dat het prima is om vier vrouwen te trouwen en een harem van concubibes aan te leggen, want 'de man is nu eenmaal seksueel actiever dan vrouwen', in hoeverre is dat demonsering ipv gewoon zeggen waar het op staat?
Maar hee, laten we Keti Koti een nationale feestdag maken, want we zijn zo tegen slavernij en onderdrukking.
PS: leuk geprobeerd, 'reli-etnisch'. Proest.Omnibus in omnibus.
Stop eens met groepen mensen en je medefokkers te verketteren ....quote:Op zaterdag 13 juli 2024 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, ik zie je als het summum van de 'progressieve' Nederlander
Terug on topic svp heeft Mona een strafblad![]()
quote:Op zaterdag 13 juli 2024 20:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Stop eens met groepen mensen en je medefokkers te verketteren ....
Tereug on topic svp heeft Mona een strafblad
Omnibus in omnibus.
Strafblad is een term die doet vermoeden dat je er later op afgerekend wordt of mee in de problemen komt. Maar het justitieel documentatiesysteem is precies wat de naam doet vermoeden.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 20:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De tweet was van een jurist. Heeft hij het fout ?
Hij schreef zoiets dat dit sepot tav Mona Keijzer in het Justitieel Documentatie Systeem kan worden geregistreerd en die registratie kun je strafblad noemen.
Niet waar zo ?
[..]
https://www.juridischloke(...)/strafblad-opvragen/
Als Geert en Mona in dit systeem staan dan hebben ze een strafblad
Als jouw buurman zegt dat jij hem hebt mishandeld, en uiteindelijk blijkt dat daar onvoldoende bewijs voor is, wordt die beslissing ook geregistreerd (sepot02). Dan sta je dus in dat documentatiesysteem, maar daar heb je verder in de praktijk geen enkele last van. Mona Keijzer staat nu ook in dat systeem omdat het feit niet strafbaar is vanwege het EVRM (sepot05), maar gaat daar ook geen last van hebben.
De enige uitzondering is sepot01, die zien op situaties dat je totaal ten onrechte als verdachte bent aangemerkt. Bijvoorbeeld omdat je bent aangehouden na een persoonsverwisseling, of omdat er een valse aangifte is gedaan.![]()
Whehe, mijn broer had er ook een paar maar is zijn wachtwoord kwijtgeraaktquote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja.Dacht tien jaar terug ook wat ontdekt te hebben. "Zullen we voor 1000 euro kopen?", samen met een collega. Uiteindelijk kleiner zelf gedaan. Snapte er niets van dus meteen weer weggedaan. Heb de bestelling nog.
[ afbeelding ].
![]()
Nvmquote:Op zaterdag 13 juli 2024 21:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Whehe, mijn broer had er ook een paar maar is zijn wachtwoord kwijtgeraakt.
![]()
Waar slaat dit nou op. Wat is je punt. Zoiets van om een inclusief en tolerant iemand te zijn moet je ook overal voor de goede zaak opkomen. Je mag geen NWS topic overslaan. Nogal onmogelijke standaard.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ondertussen wordt in NWS al een serie of acht gepredikt over de 'natuurlijke' staat van de vrouw, de zegeningen van polygamie en veelwijverij, van slavernij zelfs.
Daar ben je nergens te bekennen.En die salafi's zijn vervolgens de Islamitische cultuur?quote:Daarbij; 'demonsering'? Als die salafi's zelf aangeven dat het prima is om vier vrouwen te trouwen en een harem van concubibes aan te leggen, want 'de man is nu eenmaal seksueel actiever dan vrouwen', in hoeverre is dat demonsering ipv gewoon zeggen waar het op staat?
Dat is zoiets als zeggen dat het Nederlandse cultuur is om overlast te veroorzaken in het buitenland omdat sommige mensen dat doen. Natuurlijk is een veel grotere groep wegzetten op het gedrag van een kleine subgroep vrij kansloos.
Je kunt blijkbaar wel onderscheid maken tussen Salafis en islamieten. Toch raar dan dat je telkens voornamelijk kritiek hebt op de Islam niet op de salafi interpretatie.![]()
Frappant is vooral dat er gewoon helemaal gn kritiek op de islam is. Zeker niet hier.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 22:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou op. Wat is je punt. Zoiets van om een inclusief en tolerant iemand te zijn moet je ook overal voor de goede zaak opkomen. Je mag geen NWS topic overslaan. Nogal onmogelijke standaard.
[..]
En die salafi's zijn vervolgens de Islamitische cultuur?
Dat is zoiets als zeggen dat het Nederlandse cultuur is om overlast te veroorzaken in het buitenland omdat sommige mensen dat doen. Natuurlijk is een veel grotere groep wegzetten op het gedrag van een kleine subgroep vrij kansloos.
Je kunt blijkbaar wel onderscheid maken tussen Salafis en islamieten. Toch raar dan dat je telkens voornamelijk kritiek hebt op de Islam niet op de salafi interpretatie.
En kleine subgroep? Misschien nog eens een blik werpen buiten POL.Omnibus in omnibus.
Veel mensen vinden de Islam gewoon niet zo ontzettend boeiend.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Nee, niet wat in de volksmond een strafblad wordt genoemd. Een hele zwits kamerleden heeft dat overigens wel en je hebt het ook vrij snel.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 20:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Stop eens met groepen mensen en je medefokkers te verketteren ....
Terug on topic svp heeft Mona een strafbladWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Waarom zou je in POL ook kritiek op een religie moeten hebben. Lijkt me offtopic en zou wat mij betreft moeten worden weggegooid. We hebben ook geen islamitische partij, dus het is gewoon irrelevant.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 22:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Frappant is vooral dat er gewoon helemaal gn kritiek op de islam is. Zeker niet hier.
En kleine subgroep? Misschien nog eens een blik werpen buiten POL.
En 'de islam' bestaat net zo min als 'het christendom', de islam heeft net zo veel stromingen. Brede islamkritiek is dus ook vooral ongenformeerd.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Nou ja, dat dus. Ik heb op zich niks met de islam, net zoals ik niks heb met welk ander geloof dan ook. Maar dat wil toch niet zeggen dat ik de behoefte voel om overal te gaan lopen roepen dat het niet kan wat die lui prediken? Als je de islam niks vindt, ga dan niet naar een moskee, zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 23:01 schreef Perrin het volgende:
Veel mensen vinden de Islam gewoon niet zo ontzettend boeiend.![]()
Precies maar Etto is prima hierover geinformeerd. Alleen heeft hij geen kritiek op onderdelen van de Islam maar op het geheel. Hij weet best dat er onderscheid is maar kiest er bewust voor dat niet te maken. Dan weer zegt hij een probleem te hebben met salafisten een post later hoef je maar buiten te komen om te zien waarom hij racistisch is.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 23:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom zou je in POL ook kritiek op een religie moeten hebben. Lijkt me offtopic en zou wat mij betreft moeten worden weggegooid. We hebben ook geen islamitische partij, dus het is gewoon irrelevant.
En 'de islam' bestaat net zo min als 'het christendom', de islam heeft net zo veel stromingen. Brede islamkritiek is dus ook vooral ongenformeerd.![]()
Correct, religies brengen een hoop gedonder (net als andere grootse overtuigingen) maar je leven er door laten bepalen is niet echt handig…quote:Op zaterdag 13 juli 2024 23:01 schreef Perrin het volgende:
Ik ben niet religieus. Maar het verschil tussen waarom het Christelijke geloof meer wind van voren krijgt dan Islam is omdat Christus als mens/godsfiguur een enorme bak ruis creeert door in moderne interpretaties steeds meer voorgrond te eisen tov God de Vader.
In Islam is het God ("de vader") die de hoofdrol heeft en Jezus (Isa) en vele anderen zijn slechts profeten of figuranten.![]()
Dat is allemaal leuk en aardig, zolang dat wederkerig is en die religie de niet-religieuzen dus ook hun ding laten doen. Het wordt een ander verhaal als ze zich dan wel met geweld, dan wel met politieke inmenging, dan wel met prediking gaan bemoeien met de vrijheden van anderen op bijvoorbeeld seksueel vlak, de positie van de vrouw, op het gebied van de zeggenschap over het eigen leven of dat van foetussen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 23:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, dat dus. Ik heb op zich niks met de islam, net zoals ik niks heb met welk ander geloof dan ook. Maar dat wil toch niet zeggen dat ik de behoefte voel om overal te gaan lopen roepen dat het niet kan wat die lui prediken? Als je de islam niks vindt, ga dan niet naar een moskee, zou ik zeggen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Dat is dus exact waarom ik geen confessionele partijen wil in de 2e Kamer maar helaas.quote:Op zondag 14 juli 2024 00:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig, zolang dat wederkerig is en die religie de niet-religieuzen dus ook hun ding laten doen. Het wordt een ander verhaal als ze zich dan wel met geweld, dan wel met politieke inmenging, dan wel met prediking gaan bemoeien met de vrijheden van anderen op bijvoorbeeld seksueel vlak, de positie van de vrouw, op het gebied van de zeggenschap over het eigen leven of dat van foetussen.![]()
Niet in politek verband, nee. Komt mischien wel omdat er geen enkele politieke moslim partij is die ons rechten af wil nemen terwijl die er wel is bij de Christenen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 23:01 schreef Perrin het volgende:
Ik zou niet weten waarin een overtuiging uit religie hierin verschilt tov een overtuiging uit het geloof in liberalisme, socialisme of een andere politieke stroming. Religie is nou eenmaal niet beperkt tot de kerk of je moskee, maar benvloedt je als het goed is elke seconde van de dag, bij elke keus. Zoals normen en waarden gekregen uit een andere overtuiging dan religie dat trouwens ook doen.quote:Op zondag 14 juli 2024 00:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is dus exact waarom ik geen confessionele partijen wil in de 2e Kamer maar helaas.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Dat is overigens wel oud nieuws want Duitsland heeft later een minimumloon ingevoerd.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 05:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ach, hij noemt Duitsland als goed voorbeeld. Het land waar je inderdaad 2 banen nodig hebt om rond te komen:
Als je dat een goed voorbeeld noemt, dan geef je helemaal niks om armen. Duitsland is juist het voorbeeld waarom een WML essentieel is.![]()
Inderdaad:quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, wel veel politieke 'leiders' die hun snor drukken op het wereldtoneel.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Ochjee, ben je weer aan het turven hoe veel iedereen in welke soort topics post voor die iets ergens over mag zeggen.quote:![]()
Spring jij nu in de Bres?quote:Op zondag 14 juli 2024 09:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ochjee, ben je weer aan het turven hoe veel iedereen in welke soort topics post voor die iets ergens over mag zeggen.
LOL![]()
Nee, Duitsland heeft het minimumloon veranderd, er was een minimumloon, maar dat ging per CAO/Sector. Nu is er een federaal minimumloon. Eigenlijk is dat wat vreemd, want de kosten van het levensonderhoud zijn in het Zuiden vele malen hoger dan in het oosten.quote:Op zondag 14 juli 2024 08:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is overigens wel oud nieuws want Duitsland heeft later een minimumloon ingevoerd.
Als een vakbond nu roept dat mensen niet kunnen rondkomen in Baden-Wrttemberg van het minimumloon hebben ze een punt, dat klopt naar alle waarschijnlijkheid. Maar dat is in Brandenburg weer heel anders.![]()
Nee maar de discussie truuk van "jij zegt niet genoeg onaardigs over conservatieve moslims in topic X, dus dan mag je ook niks over Mona zeggen" is vrij treurig en discussie verneukend.quote:![]()
Sinds wanneer ben jij vies van discussietruuks?quote:Op zondag 14 juli 2024 09:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee maar de discussie truuk van "jij zegt niet genoeg onaardigs over conservatieve moslims in topic X, dus dan mag je ook niks over Mona zeggen" is vrij treurig en discussie verneukend.![]()
Dit, ik heb wel wat beters te doen dan religiekritiek, die platen zijn al een aantal jaar grijs en dat weten we nu wel. Ik heb niets met strenggelovigen van welke aard dan ook en ze doen maar zolang vrijwillig en zolang ze de rest met rust laten, en zo niet dan biedt de Nederlandse wet voldoende mogelijkheden.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 23:01 schreef Perrin het volgende:
Veel mensen vinden de Islam gewoon niet zo ontzettend boeiend.
Wat mij betreft wordt het wel wat meer teruggeduwd in eigen kring door bijvoorbeeld zoals links voorstelt bijzonder onderwijs af te schaffen zodat men meer geconfronteerd wordt met andere opvattingen.![]()
Gelukkig stellen linkse partijen dat niet voor, zelfs D66 wil het bijzonder onderwijs niet meer afschaffen.quote:Op zondag 14 juli 2024 10:23 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dit, ik heb wel wat beters te doen dan religiekritiek, die platen zijn al een aantal jaar grijs en dat weten we nu wel. Ik heb niets met strenggelovigen van welke aard dan ook en ze doen maar zolang vrijwillig en zolang ze de rest met rust laten, en zo niet dan biedt de Nederlandse wet voldoende mogelijkheden.
Wat mij betreft wordt het wel wat meer teruggeduwd in eigen kring door bijvoorbeeld zoals links voorstelt bijzonder onderwijs af te schaffen zodat men meer geconfronteerd wordt met andere opvattingen.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Het afschaffen van bijzonder onderwijs lijkt me eerlijk gezegd een overtrokken reactie waar veel mensen de dupe van worden zonder dat je echt een probleem oplost.
Volgens mij mag iedereen in vrijheid zijn eigen leven leiden en invullen, ook qua religie.
En zolang je iedereen in zijn/eigen waarde laat hoeft er allemaal niks aan de hand te zijn.
Dat mensen elkaar de maat nemen of beoordelen obv hun religie zal best, maar dat zullen ze ook wel doen zonder dat ze bij elkaar op de basisschool klitten.
Want dan vinden ze elkaar wel bij de moskee/kerk/zalencentrum etc.![]()
Een overduidelijke troll als Bansheeboy na al die tijd nog steeds serieus nemenquote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien eens in NWS kijken hoe je moslimbroeders over vrouwen en slavernij denken._!
![]()
Volt.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gelukkig stellen linkse partijen dat niet voor, zelfs D66 wil het bijzonder onderwijs niet meer afschaffen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Die religie beoefen je thuis of in de kerk of moskee, het heeft geen plaats in het onderwijs. Dus die vrijheid is er, maar onderwijs heeft net als andere overheidsdiensten een andere functie.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:41 schreef Kickinalfa het volgende:
Het afschaffen van bijzonder onderwijs lijkt me eerlijk gezegd een overtrokken reactie waar veel mensen de dupe van worden zonder dat je echt een probleem oplost.
Volgens mij mag iedereen in vrijheid zijn eigen leven leiden en invullen, ook qua religie.
En zolang je iedereen in zijn/eigen waarde laat hoeft er allemaal niks aan de hand te zijn.
Dat mensen elkaar de maat nemen of beoordelen obv hun religie zal best, maar dat zullen ze ook wel doen zonder dat ze bij elkaar op de basisschool klitten.
Want dan vinden ze elkaar wel bij de moskee/kerk/zalencentrum etc.
En wie zou daar de dupe van worden? Alle scholen kunnen gewoon blijven functioneren, alleen zonder religieuze saus in het curriculum.![]()
Nou nee.quote:Op zondag 14 juli 2024 14:09 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Die religie beoefen je thuis of in de kerk of moskee, het heeft geen plaats in het onderwijs. Dus die vrijheid is er, maar onderwijs heeft net als andere overheidsdiensten een andere functie.
En wie zou daar de dupe van worden? Alle scholen kunnen gewoon blijven functioneren, alleen zonder religieuze saus in het curriculum.
Er is een grote diversiteit van bijzonder onderwijs. Niet alleen op religieus vlak.
Denk aan Montessori, Jenaplan, vrije scholen etc etc.
Je gooit het kind met het badwater weg."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het is ook vrij uniek in de wereld, ons schoolsysteem. De manier waarop scholen het curriculum zelf in kunnen vullen, met de inspectie om te waarborgen dat de kwaliteit voldoet, zit best wel mooi in elkaar.quote:Op zondag 14 juli 2024 14:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou nee.
Er is een grote diversiteit van bijzonder onderwijs. Niet alleen op religieus vlak.
Denk aan Montessori, Jenaplan, vrije scholen etc etc.
Je gooit het kind met het badwater weg.![]()
Vind ik ook. En zou dat graag zo houden.quote:Op zondag 14 juli 2024 14:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook vrij uniek in de wereld, ons schoolsysteem. De manier waarop scholen het curriculum zelf in kunnen vullen, met de inspectie om te waarborgen dat de kwaliteit voldoet, zit best wel mooi in elkaar."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ondanks een paar kleine weeffoutjes is de vrijheid van onderwijs die we in NL kennen een prima systeem. Als de visie van een school niet bij jou of je kind past, dan zoek je een andere uit en openbaar onderwijs moet altijd voldoende voor handen zijn. Argumenten om artikel 23 af te schaffen komen meestal toch neer op 'als ik het ergens niet mee eens ben, dan mag een ander het ook niet'.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Volt is natuurlijk allesbehalve links, dat is echt het (nog) rechtsere broertje van D66. En om een heleboel redenen gelukkig marginaal.quote:Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Geen plaats voor religie ? Onzin.. Plaats genoeg, bewijst de geschiedenis
Religie in het onderwijs was in de westerse landen al eeuwen normaal...1900 jaar- 1500 jaar?
Voor mij hoeft het niet... maar het is een kwestie van hoe ouders vinden hun kinderen op te voeden en ook vrijheid van godsdienst en meningsuiting. Godsdienstige ouders betalen ook belastingen die de overheid besteedt aan onderwijs. Niet alleen de seculieren pleasen..
De schoolstrijd is vergeten ?
De les daarvan is...... geeft levensbeschouwelijke groepen recht scholen te stichten.
Heeft zijn nadelen....god promoten, baudet als profeet wegzetten.![]()
'Ng rechtser dan D66' is wel een beetje een vergelijking als 'nog kwieker dan Biden', maar bon.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volt is natuurlijk allesbehalve links, dat is echt het (nog) rechtsere broertje van D66. En om een heleboel redenen gelukkig marginaal.
Volgens elk kwadrant is Volt gewoon een gematigd linkse partij met een Van-Disselplekje op de verticale cordinaatsas, dus ik snap de felle aversie daartegen vanuit confessionele hoek wel - allemaal dingen zelf willen bepalen waar de Schepper over gaat - maar dat maakt een partij nog niet rechts.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Sociaal-Economisch zitten ze in bijna hetzelfde kamp als D66 en VVD.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:22 schreef nostra het volgende:
[..]
'Ng rechtser dan D66' is wel een beetje een vergelijking als 'nog kwieker dan Biden', maar bon.
Volgens elk kwadrant is Volt gewoon een gematigd linkse partij met een Van-Disselplekje op de verticale cordinaatsas, dus ik snap de felle aversie daartegen vanuit confessionele hoek wel - allemaal dingen zelf willen bepalen waar de Schepper over gaat - maar dat maakt een partij nog niet rechts.ik ben gek op abrikozentaart en Zelda![]()
Kan iemand dit artikel lezen?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
quote:Op zondag 14 juli 2024 17:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]Leuk stukje, geen woord van gelogen. (Al heeft zwarte piet niks met kerst te maken)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
quote:Op zondag 14 juli 2024 17:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]Thanks!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi artikel wel."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wat een maf artikel, een paar aanvallen op wat ministers en complete onzin als dit:quote:Deze kerel heeft dus gewoon een weekje de Volkskrant gelezen en weet verder van niets. Dit zegt het eigenlijk wel:quote:Klever is another great replacement theorist whose previous professional experience includes work on the Zwarte Pietenjournaal television program, established purely in order to show people dressed as “Zwarte Pieten,” the widely disparaged traditional blackface character associated with Christmas.Je zou dan verwachten dat de schrijver uit gaat leggen wat die problemen zijn en/of waarom mensen stemmen in de hoop dat die opgelost worden.quote:It took half a year for the four constituent parties, which range from the center right to the far right, to produce a coalition agreement that barely even pretends to solve the Netherlands’ most pressing problems
Bijzonder matig dit.![]()
Je bedoelt ditquote:Op zondag 14 juli 2024 17:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Leuk stukje, geen woord van gelogen. (Al heeft zwarte piet niks met kerst te maken)De redenering bij deze onwetende buiten Nederland= Santa Claus = kerst ... dus Sinterklaas = kerst, dus Zwarte Piet =kerstfiguurquote:Klever is another great replacement theorist whose previous professional experience includes work on the Zwarte Pietenjournaal television program, established purely in order to show people dressed as “Zwarte Pieten,” the widely disparaged traditional blackface character associated with Christmas.
De onwetende is de Amerikaan Stan Veuger die niet de ontstaansgeschiedenis kent van de Amerikaanse Santa Claus..... een misvorming van de Europese bisschop Sint Nicolaas.
[ Bericht 11% gewijzigd door Bluesdude op 14-07-2024 17:59:21 ]![]()
Dat is inderdaad een supertroll. Ik reageer ook zelden op hem vanwege die reden.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:42 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Een overduidelijke troll als Bansheeboy na al die tijd nog steeds serieus nemen_!
Er is wel nog een andere user daar, triggershot of zo. Volgens mij is hij wel serieus. Maar lang niet representatief voor de gemiddelde moslim.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.![]()
Sociaal economisch is Volt gewoon rechts, zoals D66 vaak ook rechts is. Lees hun programma maar.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:22 schreef nostra het volgende:
[..]
'Ng rechtser dan D66' is wel een beetje een vergelijking als 'nog kwieker dan Biden', maar bon.
Volgens elk kwadrant is Volt gewoon een gematigd linkse partij met een Van-Disselplekje op de verticale cordinaatsas, dus ik snap de felle aversie daartegen vanuit confessionele hoek wel - allemaal dingen zelf willen bepalen waar de Schepper over gaat - maar dat maakt een partij nog niet rechts.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Maar laten we eerlijk zijn, het is toch complete idiotie om een user op FOK! exemplarisch te maken voor moslims. Of Christenen.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een supertroll. Ik reageer ook zelden op hem vanwege die reden.
Er is wel nog een andere user daar, triggershot of zo. Volgens mij is hij wel serieus. Maar lang niet representatief voor de gemiddelde moslim.
Ik zie het veel te vaak, een persoon doet in een topic rare uitspraken, bijvoorbeeld in AMV vandaag, en dan is die persoon exemplarisch voor alle POL posters. Dan gaat er wat mis in je denkraam, wat mij betreft, als je dit soort dingen zegt.
Idem met "LInks zegt" terwijl het de mening van een persoon blijkt te zijn of het omgekeerde "Rechts is allemaal zoals X of Y"
En laten we maar helemaal niet over "progressieven" beginnen...
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2024 19:19:39 ]![]()
Welke andere redenen?quote:Op zondag 14 juli 2024 15:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volt is natuurlijk allesbehalve links, dat is echt het (nog) rechtsere broertje van D66. En om een heleboel redenen gelukkig marginaal.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Hoofdreden: hun droom is de Verenigde Staten van Europa. Wat mij betreft niet alleen een enorme nachtmerrie, je ziet in de VS dat het uiteindelijk ook niet echt werkt en daar heb je nog meer een gezamelijke geschiedenis dan hier.quote:Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Het werkt in de VS wel degelijk maar ze moderniseren niet en blijven bij structuren en wetgeving van de 18e eeuw, grosso modo.quote:Op zondag 14 juli 2024 19:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoofdreden: hun droom is de Verenigde Staten van Europa. Wat mij betreft niet alleen een enorme nachtmerrie, je ziet in de VS dat het uiteindelijk ook niet echt werkt en daar heb je nog meer een gezamelijke geschiedenis dan hier.
Maar dat maakt VOLT niet rechtser dan D66 om een federaal Europa te willen, ik zie dat totaal niet als een links/rechts issue.![]()
Zsm weg met die onzinnige natiestaten joh.quote:Op zondag 14 juli 2024 19:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoofdreden: hun droom is de Verenigde Staten van Europa. Wat mij betreft niet alleen een enorme nachtmerrie, je ziet in de VS dat het uiteindelijk ook niet echt werkt en daar heb je nog meer een gezamelijke geschiedenis dan hier.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Dat punt, als we het ooit bereiken, is nog heel, heel ver weg.quote:Op zondag 14 juli 2024 19:33 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Zsm weg met die onzinnige natiestaten joh.![]()
Als er iets links is dan is het wel een grotere overheid. Een federaal Europa past daar naadloos in.quote:Op zondag 14 juli 2024 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het werkt in de VS wel degelijk maar ze moderniseren niet en blijven bij structuren en wetgeving van de 18e eeuw, grosso modo.
Maar dat maakt VOLT niet rechtser dan D66 om een federaal Europa te willen, ik zie dat totaal niet als een links/rechts issue.![]()
De polarisatie komt deels gewoon omdat iemand uit Texas zich niet kan inleven in iemand in Californi en vice versa. Dat zou in Europa nog veel erger zijn, wij snappen niks van Portugezen, Grieken, Roemenen of Hongaren. Kortom: een garantie voor polarisatie en ontevredenheid.quote:Op zondag 14 juli 2024 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het werkt in de VS wel degelijk maar ze moderniseren niet en blijven bij structuren en wetgeving van de 18e eeuw, grosso modo.Nee, maar hun sociaal economische programma is gewoon vrij rechts. Ze stemmen in elk geval vaker met rechts mee dan met links op economisch gebied.quote:Maar dat maakt VOLT niet rechtser dan D66 om een federaal Europa te willen, ik zie dat totaal niet als een links/rechts issue.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Ga ik niet meemaken in mijn leven en heb hopelijk nog tijdje te gaan.quote:Op zondag 14 juli 2024 19:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat punt, als we het ooit bereiken, is nog heel, heel ver weg.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
https://www.at5.nl/artike(...)-israelische-vlaggen
Blijft toch apart hoe de extreem-linksen elkaar de tent uit blijven vechten. Amsterdam is echt een soort dierentuin daar voor, wat een spektakel![]()
![]()
Wie noem je extreem hier ? Halsema en Queer Amsterdam ?quote:Op zondag 14 juli 2024 19:43 schreef MoreDakka het volgende:
Blijft toch apart hoe de extreem-linksen elkaar de tent uit blijven vechten. Amsterdam is echt een soort dierentuin daar voor, wat een spektakel![]()
Opkomen voor Palestina extreem links noemenquote:Op zondag 14 juli 2024 19:43 schreef MoreDakka het volgende:
![]()
Het is wachten tot opkomen voor abortus rechten en het homo huwelijk geframed worden als extreem links![]()
Het is al van de pot gerukt dat dingen als cultuur en milieu worden weggezet als "links".quote:Op zondag 14 juli 2024 19:56 schreef Origami94 het volgende:
Het is wachten tot opkomen voor abortus rechten en het homo huwelijk geframed worden als extreem links![]()
queer amsterdam verklaart:Lijkt me niet een tekst van een extreemdenkende.quote:Beste gemeenschap,
Wij hebben helaas besloten ons terug te trekken uit de organisatie van de Pride Walk dit jaar.
We hebben deze beslissing genomen vanwege de recente ophef rondom welke vlaggen wel of niet welkom zijn op de Pride Walk en de verschillende belangen, wensen en posities van de diverse betrokken instituten. Voor alle duidelijkheid: we wilden geen vlaggen verbieden of bannen. Zoals we eerder zeiden, was onze formulering in een vorig bericht ongelukkig. Maar we kunnen in dit politieke klimaat niet alle vlaggen van harte verwelkomen of steunen. Wij vinden het belangrijk om compromissen te sluiten, maar niet zodanig dat we uit het oog verliezen wie we zijn en waar we voor staan.
Nu is de Israelische vlag de vlag van het zionisme. En onder die vlag zijn er moordpartijen op moordpartijen gaande. Vernietiging van woonhuizen, huisraad, gebouwen zoals ziekenhuizen. Infrastructuur zoals sanitair, water voorziening, voedselaanvoer, medicijnenimport.
Logisch dat mensen om deze aanhoudende terreur die vlag niet welkom vinden op welke manifestatie dan ook.
[ Bericht 8% gewijzigd door Bluesdude op 14-07-2024 20:13:12 ]![]()
Nee niet Halsema, die heeft gewoon gelijk hier.quote:Op zondag 14 juli 2024 19:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wie noem je extreem hier ? Halsema en Queer Amsterdam ?![]()
quote:Op zondag 14 juli 2024 20:07 schreef Bluesdude het volgende:
queer amsterdam verklaart:
[..]
Lijkt me niet een tekst van een extreemdenkende.
Kom op zeg, dit is toch heerlijk? Al die organisaties vechten elkaar al jaren de tent uit en de gemeente heeft er miljoenen in gepompt inmiddels. Volgend jaar duurt dit hele gedoe de hele maand juli![]()
![]()
Je schreef "de extreem-linksen elkaar de tent uit blijven vechten" Leek er toch echt op dat je Halsema extreemlinks noemt.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee niet Halsema, die heeft gewoon gelijk hier.
Tweede fout naampje is voor queer amsterdam. Deze club is niet extreem. Zie deze verklaring.![]()
Nee, ik doel overduidelijk op de organisaties.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je schreef "de extreem-linksen elkaar de tent uit blijven vechten" Leek er toch echt op dat je Halsema extreemlinks noemt.![]()
Ik kende queer amsterdam niet, maar als ik hun laatste verklaring lees dan is er niks extreem aan hen.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Kom op zeg, dit is toch heerlijk? Al die organisaties vechten elkaar al jaren de tent uit en de gemeente heeft er miljoenen in gepompt inmiddels. Volgend jaar duurt dit hele gedoe de hele maand juli
Dat linkse organisaties en homo-organisaties van mening verschillen is heel normaal , is niet extreem.![]()
Waarom lul je er dan over? Lees het bericht maar even, en ook de andere berichtgeving over deze #ophef.quote:![]()
Jij begint te jeweetwellen.....over de groep queer amsterdam, die jij zonder kennis van zaken extreem noemt.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom lul je er dan over? Lees het bericht maar even, en ook de andere berichtgeving over deze #ophef.![]()
Nogmaals, lees nou maar de berichtgeving over deze onzin. Onder andere waarom er twee Pride Walks zijn, waarom er miljoenen subsidie bij komt kijken, waarom het volgend jaar een maand is etc. Dt is kennis van zaken, als je nog nooit gehoord heb van die groep moet je gewoon niet zo dom lullen, helemaal als dit een groep is die honderdduizenden euro's subsidie krijgt.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij begint te jeweetwellen.....over de groep queer amsterdam, die jij zonder kennis van zaken extreem noemt.
Daarnaast zijn ze er zelf ook gewoon duidelijk over, van de website:Veel duidelijker wordt het niet.quote:One of the long term goals of QA (Queer Amsterdam) is to take an international lead in building a network of solidarity. By working from a non-Western and intersectional vision and linking multiple emancipatory movements together, we hope to strengthen the societal position of the LGBTQIAP+ community.
We can only make this happen if we decolonize our narrative by recognizing and honoring the many groups of Queer, Trans and Non-Binary people that existed before the colonization of the global south.![]()
Ik kan je redenering best volgen, maar dan moet je wel consequent zijn en de Palestijnse vlag ook niet welkom heten. Dan is dan, volgens diezelfde reden, de vlag van terrorisme. Alleen zien we bij organisaties zoals Queer Amsterdam dat ze die laatste vlag dan juist wel welkom heten. In die zin vind ik het wel extreem scheef in hoe ze denken.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:07 schreef Bluesdude het volgende:
queer amsterdam verklaart:
[..]
Lijkt me niet een tekst van een extreemdenkende.
Nu is de Israelische vlag de vlag van het zionisme. En onder die vlag zijn er moordpartijen op moordpartijen gaande. Vernietiging van woonhuizen, huisraad, gebouwen zoals ziekenhuizen. Infrastructuur zoals sanitair, water voorziening, voedselaanvoer, medicijnenimport.
Logisch dat mensen om deze aanhoudende terreur die vlag niet welkom vinden op welke manifestatie dan ook.![]()
Wat de link tussen Portugezen in Brazili met transpersonen precies?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Dat is wat het zo leuk maakt, daarom wordt die alfabetsoep ook steeds groterquote:Op zondag 14 juli 2024 20:48 schreef nostra het volgende:
Wat de link tussen Portugezen in Brazili met transpersonen precies?
Grote kans dat QA nu ook weer uit elkaar valt omdat ze laf er uit stappen.![]()
Inconsistent is het juiste woord als je gelijk heb.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:44 schreef oblo het volgende:
. In die zin vind ik het wel extreem scheef in hoe ze denken.
Hoewel Israel de laatste maanden vele malen moorddadig bezig is dan Hamas![]()
Ik zie eigenlijk niet in waarom je bij een homo demonstratie zo nodig met een Palestina vlag moet gaan wapperen.![]()
Dat gebeurt al lang, hoor.quote:Op zondag 14 juli 2024 19:56 schreef Origami94 het volgende:
Het is wachten tot opkomen voor abortus rechten en het homo huwelijk geframed worden als extreem linksDe pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....![]()
"Non-Western"...quote:Op zondag 14 juli 2024 20:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nogmaals, lees nou maar de berichtgeving over deze onzin. Onder andere waarom er twee Pride Walks zijn, waarom er miljoenen subsidie bij komt kijken, waarom het volgend jaar een maand is etc. Dt is kennis van zaken, als je nog nooit gehoord heb van die groep moet je gewoon niet zo dom lullen, helemaal als dit een groep is die honderdduizenden euro's subsidie krijgt.
Daarnaast zijn ze er zelf ook gewoon duidelijk over, van de website:
[..]
Veel duidelijker wordt het niet.
Laat homoseksualiteit nu eigenlijk voornamelijk in het Westen en Westerse samenlevingen geaccepteerd zijn.
Maar kennelijk wil men dat "Westerse" liever even parkeren en de verheffende wijzen waarop men in veel "Niet-Westerse" gebieden op aarde over homoseksuelen denkt.
Graag verneem ik van Queer Amsterdam waarom er sowieso "Niet-Westers" gekeken moet worden, en welke "Niet-Westerse" denkbeelden aangaande homofilie precies als inspirerend zouden moeten werken. Ik zou zeggen: laten we vooral hopen dat op bepaalde plekken op de aarde dat Westerse denken z.s.m. wordt ingevoerd, als je iets met homo-rechten hebt.
M.a.w. weer een schoolvoorbeeld van het intrinsiek anti-Westerse perspectief van door woke gehersenspoelde lieden die geen idee hebben hoe goed ze het in dit 'verderfelijke' Westen hebben. Hulde weer, jongens, en succes met die Pride Maand. En wat fijn dat jullie 'intersectioneel' denken.
[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 14-07-2024 22:49:18 ]Omnibus in omnibus.
Dus omdat het in sommige andere landen nog meer verkeerd gaat, moeten we maar weer doen alsof hier niks aan de hand is? Ga je dat argument weer gebruiken, net als bij discriminatie? Je hebt nog niet door dat een "ja, maar zij..." nooit een argument is en nooit zal zijn?quote:Op zondag 14 juli 2024 22:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
"Non-Western"...
Laat homoseksualiteit nu eigenlijk voornamelijk in het Westen en Westerse samenlevingen geaccepteerd zijn.
Maar kennelijk wil men dat "Westerse" liever even parkeren en de verheffende wijzen waarop men in veel "Niet-Westerse" gebieden op aarde over homoseksuelen denkt.
Graag verneem ik van Queer Amsterdam waarom er sowieso "Niet-Westers" gekeken moet worden, en welke "Niet-Westerse" denkbeelden aangaande homofilie precies als inspirerend zouden moeten werken.
[ afbeelding ]
M.a.w. weer een schoolvoorbeeld van het intrinsiek anti-Westerse perspectief van door woke gehersenspoelde lieden die geen idee hebben hoe goed ze het in dit 'verderfelijke' Westen hebben. Hulde weer, jongens, en succes met die Pride Maand. En wat fijn dat jullie 'intersectioneel' denken.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Nee Hanca, ik geef aan dat het als homo-organisatie nogal achterlijk is om af te geven op het Westen en dat je vanuit dat even zo achterlijke 'intersectionele denken' pretendeert dat datzelfde Westen inherent niet deugt.quote:Op zondag 14 juli 2024 22:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dus omdat het in sommige andere landen nog meer verkeerd gaat, moeten we maar weer doen alsof hier niks aan de hand is? Ga je dat argument weer gebruiken, net als bij discriminatie? Je hebt nog niet door dat een "ja, maar zij..." nooit een argument is en nooit zal zijn?
Ga alsjeblieft wat boeken lezen van 'intersectionele' auteurs. De rot zit in 'het Westen', daar komt alle ellende vandaan. Dat wordt niet eens ontkend. En dat is een gigantische schoffering jegens het Westen en vooral een blijk van historisch onbenul.
We weten ook waar de meeste intolerantie jegens homo's in Nederland vandaan komt. Religie. En nee, niet alleen de Bible Belt. Maar zo'n rapport verdwijnt dan weer in een Amsterdamse bureaula.
Is trouwens ook super inclusief. "NIET-Westers". Inclusie = vooral exclusie.Omnibus in omnibus.
Adema had het gevoel dat hij beter kon functioneren na de verkiezingen. Volgens hem domineerde D66 (op landbouw) het vorige kabinet. Na de verkiezingen kon hij met VVD en NSC samen meer betekenen voor zowel de boeren als voor de problemen met mest en stikstof, waar D66 geen compromissen wilde sluiten. D66 deed aan maakbaarheidsdenken en negeerde het feit dat landbouw ook over mensen en gezinnen gaat, volgens hem.
Volgens hem staan de meeste bestuurders van LTO en boeren inmiddels achter het geklapte landbouwakkoord. Die zien natuurlijk ook dat er een grote pot geld is verdwenen. Hij had een landbouwplan zo goed als klaar, in september of oktober zou hij het presenteren en toen viel, volgens hem totaal onnodig, het kabinet. En hij had een plan willen presenteren samen met de jonge boeren, de biologische boeren en de rest van de keten (supermarkten e.d.).
https://www.nd.nl/nieuws/(...)n-d66-was-echt-groot
Hij geeft tussendoor nog even een sneer naar Eppo Bruins, trouwens. Hij kan niet begrijpen dat een CU politicus minister wil worden in het huidige kabinet.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Is de achterban van partijen als PVV, BBB en FvD dan zo religieus? Want een flinke partij afkeer tegen mensen met een afwijkende seksuele voorkeur of laat staan transseksuelen zit er daar wel stevig in…![]()
Tja, de VVD heeft een jaar geleden heel veel kapot gemaakt…quote:Op maandag 15 juli 2024 07:39 schreef Hanca het volgende:
Adema had het gevoel dat hij beter kon functioneren na de verkiezingen. Volgens hem domineerde D66 (op landbouw) het vorige kabinet. Na de verkiezingen kon hij met VVD en NSC samen meer betekenen voor zowel de boeren als voor de problemen met mest en stikstof, waar D66 geen compromissen wilde sluiten. D66 deed aan maakbaarheidsdenken en negeerde het feit dat landbouw ook over mensen en gezinnen gaat, volgens hem.
Volgens hem staan de meeste bestuurders van LTO en boeren inmiddels achter het geklapte landbouwakkoord. Die zien natuurlijk ook dat er een grote pot geld is verdwenen. Hij had een landbouwplan zo goed als klaar, in september of oktober zou hij het presenteren en toen viel, volgens hem totaal onnodig, het kabinet. En hij had een plan willen presenteren samen met de jonge boeren, de biologische boeren en de rest van de keten (supermarkten e.d.).
Hij geeft tussendoor nog even een sneer naar Eppo Bruins, trouwens. Hij kan niet begrijpen dat een CU politicus minister wil worden in het huidige kabinet.![]()
NSC-kamerlid Rosanne Hertzberger op Linkedin:quote:Maar het ongemak blijft. We hebben ook de lelijke kanten van deze samenwerking gezien, meteen in de eerste week. We zagen hoe kandidaat bewindspersonen ook in functie als minister niet ophouden met het beledigen van minderheden in dit land. Hoe de PVV ook wanneer ze regeringsverantwoordelijkheid draagt gewoon doorgaat met ophitsen, haatzaaien, polariseren en ontregelen van het debat. En nee dan kom je niet toe aan de inhoud. Dit moeten we ook niet normaal vinden.
Weet dat ik binnen de partij, bij ledenbijeenkomsten en binnen de fractie luid en duidelijk mijn bezwaren blijf delen. En zal wijzen op het risico van het hellend vlak, op gewenning, op normalisering, want dat ligt op de loer. We zullen als NSC waakzaam blijven en vasthouden aan het rechtsstatelijk kader. Ik zal hier in ieder geval intern mijn rol spelen.![]()
Vind je het erg als ik dit niet echt serieus neem wat Hertzberger hier stelt?quote:Op maandag 15 juli 2024 10:20 schreef Bluesdude het volgende:
NSC-kamerlid Rosanne Hertzberger op Linkedin:
[..]![]()
Ik geloof best dat er NSC kamerleden zijn die tegen deze samenwerking zijn, maar zich neerleggen bij de wens van Omtzigt omdat ze de partij niet gelijk willen opblazen. Hertzberger lijkt er daar n van, maar je hoort meer van die verhalen.quote:Op maandag 15 juli 2024 10:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vind je het erg als ik dit niet echt serieus neem wat Hertzberger hier stelt?Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Vroeger was je dan integer en stapte je er niet in of stapte je op. Dus zo zwaarwegend zijn die bezwaren niet, denk ik dan.quote:Op maandag 15 juli 2024 10:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik geloof best dat er NSC kamerleden zijn die tegen deze samenwerking zijn, maar zich neerleggen bij de wens van Omtzigt omdat ze de partij niet gelijk willen opblazen. Hertzberger lijkt er daar n van, maar je hoort meer van die verhalen.![]()
Je kunt het inderdaad prima niet met hun keus om te blijven zitten eens zijn. Ben ik het ook niet. Maar dat maakt niet dat haar verhaal op LinkedIn niet klopt.quote:Op maandag 15 juli 2024 10:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vroeger was je dan integer en stapte je er niet in of stapte je op. Dus zo zwaarwegend zijn die bezwaren niet, denk ik dan.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Ik denk dat ze het wel meent... dat het uitkijken is met de PVV-vriendschap.quote:Op maandag 15 juli 2024 10:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vind je het erg als ik dit niet echt serieus neem wat Hertzberger hier stelt?
Mijn idee is...... ga niet met die club in een regering zitten.
Welk nut heeft dat ? Asiel- en migrantenstroom inperken? In hoofdlijnen is er geen concreet plan daartoe en dat kan ook niet flink uitgewerkt worden...oa omdat het een conflict met EU, dus andere landen, kan veroorzaken.
Er is een opvangcrisis omdat burgers, gemeentes, en de Tweede Kamer het niet willen oplossen ( spreidingswet)
plus te weinig IND-personeel om asielaanvragen sneller te behandelen.
Maar de instroom van migranten is 10x zo groot, vooral veel arbeidsmigranten...( studie ook )
Welke plannen zijn er om die instroom te beperken ? Die zijn er niet.
Daarbij een lossere band tussen regering en coalitiefracties (dualisme) kan in deze samenzwering uitlopen op een spoedige val van het kabinet. De coalitie is instabiel![]()
Ik denk dat er helemaal niet zo een afkeur is van trans personen is als dat de trans personen dat zelf denken.quote:Op maandag 15 juli 2024 07:40 schreef KareldeStoute het volgende:
Is de achterban van partijen als PVV, BBB en FvD dan zo religieus? Want een flinke partij afkeer tegen mensen met een afwijkende seksuele voorkeur of laat staan transseksuelen zit er daar wel stevig in…
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2024 19:16:04 ]![]()
Het inperken is niet het doel. Het met steeds groter groeiende propaganda bestrijden wel.quote:Op maandag 15 juli 2024 10:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het wel meent... dat het uitkijken is met de PVV-vriendschap.
Mijn idee is...... ga niet met die club in een regering zitten.
Welk nut heeft dat ? Asiel- en migrantenstroom inperken? In hoofdlijnen is er geen concreet plan daartoe en dat kan ook niet flink uitgewerkt worden...oa omdat het een conflict met EU, dus andere landen, kan veroorzaken.
Er is een opvangcrisis omdat burgers, gemeentes, en de Tweede Kamer het niet willen oplossen ( spreidingswet)
plus te weinig IND-personeel om asielaanvragen sneller te behandelen.
Maar de instroom van migranten is 10x zo groot, vooral veel arbeidsmigranten...( studie ook )
Welke plannen zijn er om die instroom te beperken ? Die zijn er niet.
Daarbij een lossere band tussen regering en coalitiefracties (dualisme) kan in deze samenzwering uitlopen op een spoedige val van het kabinet. De coalitie is instabiel![]()
Ik vind dat toch wel een slappe houding, hoor. Als je echt tegen bent, werk je er niet aan mee. En als je toch deelneemt, dan vind je het imho eigenlijk stiekem wel prima.quote:Op maandag 15 juli 2024 10:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik geloof best dat er NSC kamerleden zijn die tegen deze samenwerking zijn, maar zich neerleggen bij de wens van Omtzigt omdat ze de partij niet gelijk willen opblazen. Hertzberger lijkt er daar n van, maar je hoort meer van die verhalen.![]()
quote:Op maandag 15 juli 2024 12:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk dat er helemaal niet zo een afkeur is van trans personen is als dat de transformers dat zelf denken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Verbaast mij niets. Is centrumextremisme al een ding? Zo zou ik D66 toch inmiddels wel willen typeren. Bedrijven ook gewoon hooliganpolitiek.quote:Op maandag 15 juli 2024 07:39 schreef Hanca het volgende:
Hij geeft tussendoor nog even een sneer naar Eppo Bruins, trouwens. Hij kan niet begrijpen dat een CU politicus minister wil worden in het huidige kabinet.zie email 27 oktober![]()
Als je deelneemt, dan weeg je belangen af. Het scheuren van de gloednieuwe fractie en zo de partij om zeep helpen tegenover meedoen in dit kabinet. Ik zou ook niet voor meedoen aan het kabinet kiezen, maar ik kan me voorstellen dat je de eerste optie helemaal niks vindt als je je net een jaar bezig hebt gehouden met het oprichten van de partij.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind dat toch wel een slappe houding, hoor. Als je echt tegen bent, werk je er niet aan mee. En als je toch deelneemt, dan vind je het imho eigenlijk stiekem wel prima.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
D66 was de enige partij die daadwerkelijk probeerde het algemeen belang rond de boerenproblematiek in het oog te houden. In tegenstelling tot Piet Adema en zijn ChristenUnie, die enkel wilden dat de boeren heel erg veel geld zouden krijgen en niet teveel last zouden hebben van regels om 'de natuur' te beschermen; een politiek die de twee voorgangers van de ChristenUnie eveneens nastreeften.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Verbaast mij niets. Is centrumextremisme al een ding? Zo zou ik D66 toch inmiddels wel willen typeren. Bedrijven ook gewoon hooliganpolitiek.
Maar Piet Adema die niets voor elkaar heeft gekregen in die 2 jaar tijd was vast ontzettend effectief nadat het kabinet gevallen was, aldus Piet AdemaAls Piet iets had willen doen had hij niet eerst een half jaar met 20 boerenlobbyclubs moeten praten om ze het beleid te laten uittekenen, maar dat lag vast ook aan D66.
Klagen dat D66 als partij probeerde om de wet na te leven terwijl de boerenterreur via de ChristenUnie en het CDA het land in gijzeling hield is natuurlijk wel heel radicaal van die lui uit het midden.![]()
Dat ze er afgelopen kabinet niet constructief in zaten is duidelijk. Heel erg tegen hun zin in deze samenstelling gedwongen en dat lieten ze eigenlijk elke dag merken.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Verbaast mij niets. Is centrumextremisme al een ding? Zo zou ik D66 toch inmiddels wel willen typeren. Bedrijven ook gewoon hooliganpolitiek.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Je hebt allereerst duidelijk het artikel niet gelezen en je doet zoals gewoonlijk aan geschiedvervalsing. Je bent Remkes blijkbaar al weer vergeten. Die adviseerde de landbouwtafel. En nergens staat in de wet dat de regering verplicht is om burgers in de schuldsanering te helpen en hun pensioen af te pakken.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
D66 was de enige partij die daadwerkelijk probeerde het algemeen belang rond de boerenproblematiek in het oog te houden. In tegenstelling tot Piet Adema en zijn ChristenUnie, die enkel wilden dat de boeren heel erg veel geld zouden krijgen en niet teveel last zouden hebben van regels om 'de natuur' te beschermen; een politiek die de twee voorgangers van de ChristenUnie eveneens nastreeften.
Maar Piet Adema die niets voor elkaar heeft gekregen in die 2 jaar tijd was vast ontzettend effectief nadat het kabinet gevallen was, aldus Piet AdemaAls Piet iets had willen doen had hij niet eerst een half jaar met 20 boerenlobbyclubs moeten praten om ze het beleid te laten uittekenen, maar dat lag vast ook aan D66.
Klagen dat D66 als partij probeerde om de wet na te leven terwijl de boerenterreur via de ChristenUnie en het CDA het land in gijzeling hield is natuurlijk wel heel radicaal van die lui uit het midden.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Gek dat ik daar dan naar refereerde in mijn eigen post die je net quote. En er is niets geschiedsvervalsend aan opmerken dat de hele trits aan ChristenUnie-kneuzen op landbouw de afgelopen jaren niets anders hebben gedaan dan meebuigen met alle boereneisen en alleen maar proberen om zoveel mogelijk geld van de gewone burgers door te sluizen naar een beroepsgroep waar het geld verdiend wordt met het gesubsidieerd vervuilen van de omgeving.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt allereerst duidelijk het artikel niet gelezen en je doet zoals gewoonlijk aan geschiedvervalsing. Je bent Remkes blijkbaar al weer vergeten.Een schijntegenstelling bij het eeuwige gebrek aan argumenten.quote:Die adviseerde de landbouwtafel. En nergens staat in de wet dat de regering verplicht is om burgers in de schuldsanering te helpen en hun pensioen af te pakken.
Adema wilde op geen enkel moment de natuur in Nederland daadwerkelijk helpen, hij wilde vooral miljarden, maar dan ook echt miljarden, doneren aan vrijwillige intekenopties specifiek voor boeren.Nog wat extra cadeautjes voor een sector waar mensen aanzienlijk rijker zijn dan in de rest van Nederland terwijl ze tegelijkertijd een aanzienlijk negatievere bijdrage hebben aan de omgeving; iets waar overigens ook weer niets aan gedaan zou worden door Adema.
Het is erg mooi dat met de val van het kabinet Adema niet zijn geldverslindende werken heeft kunnen uitvoeren, want over 5 jaar zouden dezelfde problemen als nu nog steeds spelen en dan ben je al die miljarden gewoon kwijt zonder dat de Nederlander er iets aan heeft gehad.![]()
Prima, je hebt de gepresenteerde plannen (het akkoord wat er lag is gewoon naar buiten gebracht) dus ook niet gelezen. Met bewuste onwetendheid valt niet te discussiren, verder valt past de opmerking van @trein2000 over D66 ook goed bij jou.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Gek dat ik daar dan naar refereerde in mijn eigen post die je net quote. En er is niets geschiedsvervalsend aan opmerken dat de hele trits aan ChristenUnie-kneuzen op landbouw de afgelopen jaren niets anders hebben gedaan dan meebuigen met alle boereneisen en alleen maar proberen om zoveel mogelijk geld van de gewone burgers door te sluizen naar een beroepsgroep waar het geld verdiend wordt met het gesubsidieerd vervuilen van de omgeving.
[..]
Een schijntegenstelling bij het eeuwige gebrek aan argumenten.
Adema wilde op geen enkel moment de natuur in Nederland daadwerkelijk helpen, hij wilde vooral miljarden, maar dan ook echt miljarden, doneren aan vrijwillige intekenopties specifiek voor boeren.Nog wat extra cadeautjes voor een sector waar mensen aanzienlijk rijker zijn dan in de rest van Nederland terwijl ze tegelijkertijd een aanzienlijk negatievere bijdrage hebben aan de omgeving; iets waar overigens ook weer niets aan gedaan zou worden door Adema.
Het is erg mooi dat met de val van het kabinet Adema niet zijn geldverslindende werken heeft kunnen uitvoeren, want over 5 jaar zouden dezelfde problemen als nu nog steeds spelen en dan ben je al die miljarden gewoon kwijt zonder dat de Nederlander er iets aan heeft gehad.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Ik heb de plannen gelezen en wat er uit blijkt is dat Adema, net als zijn voorgangers, enkel het boerenbelang in het oog hield - wat vooral heel erg veel geld bleek te zijn - en niet het belang van een gezonde leefomgeving voor alle Nederlanders en of het redelijk was om de vervuilende, riant verdienende partij, nog eens extreem ruimhartig vrijwillig te compenseren met gemeenschapsgeld.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Prima, je hebt de gepresenteerde plannen (het akkoord wat er lag is gewoon naar buiten gebracht) dus ook niet gelezen. Met bewuste onwetendheid valt niet te discussiren, verder valt past de opmerking van @:trein2000 over D66 ook goed bij jou.![]()
De forse vermindering van de veestapel heb je dus gemist.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik heb de plannen gelezen en wat er uit blijkt is dat Adema, net als zijn voorgangers, enkel het boerenbelang in het oog hield - wat vooral heel erg veel geld bleek te zijn - en niet het belang van een gezonde leefomgeving voor alle Nederlanders en of het redelijk was om de vervuilende, riant verdienende partij, nog eens extreem ruimhartig vrijwillig te compenseren met gemeenschapsgeld.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Misschien iets minder verzinnen en projecteren wat de ander gemist zou hebben en iets meer aandacht besteden aan het lezen van posts..quote:Op maandag 15 juli 2024 13:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
De forse vermindering van de veestapel heb je dus gemist.![]()
Dus jij noemt de forse vermindering van de veestapel het boerenbelang, dan ben je wel echt helemaal uitgepraat.quote:Op maandag 15 juli 2024 13:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Misschien iets minder verzinnen en projecteren wat de ander gemist zou hebben en iets meer aandacht besteden aan het lezen van posts..Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Als je niet ingaat op wat ik zeg, quote me dan niet.quote:Op maandag 15 juli 2024 13:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dus jij noemt de forse vermindering van de veestapel het boerenbelang, dan ben je wel echt helemaal uitgepraat.![]()
Tja, dat blijft altijd een beetje een dingetje h. Over het algemeen gaat vindt die discussie plaats tussen witte mensen met gewone relaties die zich om de n of andere reden in de positie voelen om voor anderen op te komen op een manier waarop die ander er helemaal niet op zit te wachten.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk dat er helemaal niet zo een afkeur is van trans personen is als dat de transformers dat zelf denken.
Een pushbericht van de NOS vandaag dat Ralf Schumacher homo is, is wat dat betreft wel tekenend. Als je dat homo-zijn terecht wil normaliseren, doe dan ook niet alsof Trump is neergeschoten als een bekend poppetje [fluisterende stem] van de andere kant is. Who cares.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
En de grote protesten komen van witte mensen in gewone relaties die nog nooit een trans persoon van dichtbij gezien hebben en op wiens haat en boosheid helemaal nie-mand zit te wachten maar dat houd ze ook niet tegen.quote:Op maandag 15 juli 2024 14:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, dat blijft altijd een beetje een dingetje h. Over het algemeen gaat vindt die discussie plaats tussen witte mensen met gewone relaties die zich om de n of andere reden in de positie voelen om voor anderen op te komen op een manier waarop die ander er helemaal niet op zit te wachten.
Een pushbericht van de NOS vandaag dat Ralf Schumacher homo is, is wat dat betreft wel tekenend. Als je dat homo-zijn terecht wil normaliseren, doe dan ook niet alsof Trump is neergeschoten als een bekend poppetje [fluisterende stem] van de andere kant is. Who cares.
Je alinea over Trump en Schumacher....wat betekent dat? Ik snap totaal niet wat je hier wil zeggen.![]()
Hij wil zeggen: als je homoseksualiteit wil normaliseren, maak dan niet zo'n heisa als een bekend persoon "uit de kast komt". Daarmee blijft het iets bijzonders in plaats van iets normaals.quote:Op maandag 15 juli 2024 18:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En de grote protesten komen van witte mensen in gewone relaties die nog nooit een trans persoon van dichtbij gezien hebben en op wiens haat en boosheid helemaal nie-mand zit te wachten maar dat houd ze ook niet tegen.
Je alinea over Trump en Schumacher....wat betekent dat? Ik snap totaal niet wat je hier wil zeggen.
Een gedachtengang die ik vandaag vaker voorbij heb zien komen op het forum."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Je normaliseert het door te pretenderen dat het er niet is? Of zo? Ik kan daar geen touw aan vast knopen.quote:Op maandag 15 juli 2024 18:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij wil zeggen: als je homoseksualiteit wil normaliseren, maak dan niet zo'n heisa als een bekend persoon "uit de kast komt". Daarmee blijft het iets bijzonders.
En gedachtengang die ik vandaag vaker voorbij heb zien komen op het forum.
Als top atleten toegeven homo te zijn dan is dat anno 2024 nog steeds nieuws, ja, omdat het NIET genormaliseert is dat je homo kan zijn en topatleet in vele sporten.
Verder vind ik een bericht dat een F1 coureur uit de kast komt nu niet direct heisa maken maar goed, mischien dat de inflatie daar ook toegeslagen heeft.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2024 18:29:24 ]![]()
Ik ben het dan ook niet eens met betreffende gedachtengang.quote:Op maandag 15 juli 2024 18:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je normaliseert het door te pretenderen dat het er niet is? Of zo? Ik kan daar geen touw aan vast knopen.
Als top atleten toegeven homo te zijn dan is dat anno 2024 nog steeds nieuws, ja, omdat het NIET genormaliseert is dat je homo kan zijn en topatleet in vele sporten.
Verder vind ik een bericht dat een F1 coureur uit de kast komt nu niet direct heisa maken maar goed, mischien dat de inflatie daar ook toegeslagen heeft."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Om er nou een push berichtje aan te wijden. Zo groot nieuws lijkt het me niet.
Maar ja, de NOS lijkt mee te gaan in de 24/7 nieuwscyclus en allemaal nieuws naar je toe te smijten, de hele dag door.
Gister bv. tijdens de Tour de France etappe dat er elk uur een speciaal journaal ingelast werd over de beschieting van Trump... wie heeft daar nou wat aan?! Er is helemaal geen urgentie om mensen die de tour willen kijken elk uur even bij te kletsen. Ik ben maar geswitched naar de VRT die dat niet deden.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
In deze niet mee eens, CU en CDA lieten hun oren teveel hangen naar de veehouderij.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Verbaast mij niets. Is centrumextremisme al een ding? Zo zou ik D66 toch inmiddels wel willen typeren. Bedrijven ook gewoon hooliganpolitiek.
Als je van de samenleving vraagt dat ze een dergelijk bedrag beschikbaar stellen voor een zeer kleine en vaak al vermogende doelgroep (want de gemiddelde veerhouder komt echt niet bij de schuldsanering als hij zijn bedrijf stopt) dan mag daar best wat stevigs en concreets tegenover staan.
De meeste bedrijfstakken die niet meer rond komen bij nieuwe regelgeving worden gewoon hard gesaneerd, zonder enige vergoeding.![]()
Fietsen hoor je natuurlijk sowieso op de VRT te kijkenquote:Op maandag 15 juli 2024 18:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
Gister bv. tijdens de Tour de France etappe dat er elk uur een speciaal journaal ingelast werd over de beschieting van Trump... wie heeft daar nou wat aan?! Ik ben maar geswitched naar de VRT die dat niet deden.![]()
![]()
Daarom:quote:Op maandag 15 juli 2024 18:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
Maar ja, de NOS lijkt mee te gaan in de 24/7 nieuwscyclus en allemaal nieuws naar je toe te smijten, de hele dag door.Teletekst
![]()
![]()
Serieus, Tijger? Dat komt vooral van witte mensen?quote:Op maandag 15 juli 2024 18:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En de grote protesten komen van witte mensen in gewone relaties die nog nooit een trans persoon van dichtbij gezien hebben en op wiens haat en boosheid helemaal nie-mand zit te wachten maar dat houd ze ook niet tegen.
Je alinea over Trump en Schumacher....wat betekent dat? Ik snap totaal niet wat je hier wil zeggen.Omnibus in omnibus.
Ik weet niet hoe het bij de NOS is maar de meeste websites die ik gebruik geven je de optie om pushberichten aan of uit te zetten. Push berichten zijn allang niet meer voor groot nieuws, das war einmal.quote:Op maandag 15 juli 2024 18:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
Om er nou een push berichtje aan te wijden. Zo groot nieuws lijkt het me niet.
Maar ja, de NOS lijkt mee te gaan in de 24/7 nieuwscyclus en allemaal nieuws naar je toe te smijten, de hele dag door.
Gister bv. tijdens de Tour de France etappe dat er elk uur een speciaal journaal ingelast werd over de beschieting van Trump... wie heeft daar nou wat aan?! Er is helemaal geen urgentie om mensen die de tour willen kijken elk uur even bij te kletsen. Ik ben maar geswitched naar de VRT die dat niet deden.
In 2017, da's alweer 7 jaar gelden zond de NOS 327 push berichten, dat zal wel vertienvoudigd zijn sindsdien.![]()
Ben je verbaasd?quote:Op maandag 15 juli 2024 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Serieus, Tijger? Dat komt vooral van witte mensen?![]()
Oh nee hoor, die discussie is vooral niet het monopolie van witte mensen.quote:Op maandag 15 juli 2024 14:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, dat blijft altijd een beetje een dingetje h. Over het algemeen gaat vindt die discussie plaats tussen witte mensen met gewone relaties die zich om de n of andere reden in de positie voelen om voor anderen op te komen op een manier waarop die ander er helemaal niet op zit te wachten.
Een pushbericht van de NOS vandaag dat Ralf Schumacher homo is, is wat dat betreft wel tekenend. Als je dat homo-zijn terecht wil normaliseren, doe dan ook niet alsof Trump is neergeschoten als een bekend poppetje [fluisterende stem] van de andere kant is. Who cares.Omnibus in omnibus.
Dit ging niet over pushberichten, maar over het onderbreken van de live tv-uitzending. Die kun je niet uitzetten.quote:Op maandag 15 juli 2024 18:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij de NOS is maar de meeste websites die ik gebruik geven je de optie om pushberichten aan of uit te zetten. Push berichten zijn allang niet meer voor groot nieuws, das war einmal.
In 2017, da's alweer 7 jaar gelden zond de NOS 327 push berichten, dat zal wel vertienvoudigd zijn sindsdien.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Maar wat heeft D66 uiteindelijk bereikt met hun politiek? We zitten nu opgezadeld met een PVV/BBB kabinet. Je moet eerst het volk voldoende overtuigen van het algemeen belang, want anders denken ze massaal "Waar zij ze in Den Haag mee bezig?" en zie het resultaat.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
D66 was de enige partij die daadwerkelijk probeerde het algemeen belang rond de boerenproblematiek in het oog te houden. In tegenstelling tot Piet Adema en zijn ChristenUnie, die enkel wilden dat de boeren heel erg veel geld zouden krijgen en niet teveel last zouden hebben van regels om 'de natuur' te beschermen; een politiek die de twee voorgangers van de ChristenUnie eveneens nastreeften.
Klagen dat D66 als partij probeerde om de wet na te leven terwijl de boerenterreur via de ChristenUnie en het CDA het land in gijzeling hield is natuurlijk wel heel radicaal van die lui uit het midden.![]()
Die is er ook niet, zeker niet onder geseculariseerde Nederlanders.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De daadwerkelijke intolerantie tegen deze mensen zit in religieuze hoek, en nee, niet alleen de SGP.
Maar dan kom je bij de achilleshiel van de politiek correcte brigade, en dat is een onbespreekbaar gegeven.Omnibus in omnibus.
Heb je hier op FOK! al eens gekeken waar de enorme sversie tegen transgenders zit? Dat is niet de religieuze hoek, maar de onverdraagzame hoek.quote:Op maandag 15 juli 2024 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die is er ook niet, zeker niet onder geseculariseerde Nederlanders.
De daadwerkelijke intolerantie tegen deze mensen zit in religieuze hoek, en nee, niet alleen de SGP.
Maar dan kom je bij de achilleshiel van de politiek correcte brigade, en dat is een onbespreekbaar gegeven.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ik heb het lef om niet weg te kijken, miss sly.quote:Op maandag 15 juli 2024 19:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je hier op FOK! al eens gekeken waar de enorme sversie tegen transgenders zit? Dat is niet de religieuze hoek, maar de onverdraagzame hoek.
Het gegeven alleen al dat alleen en enkel in Westerse maatschappijen zoiets als 'non-binair' wordt gezien als valide, zou tot nadenken moeten leiden over die zogenaamde enorme onverdraagzaamheid hier.
Plus natuurlijk het feit dat we hier homoseksuelen niet de doodstraf geven.Omnibus in omnibus.
Ik kan me ook wel vinden in de gedachten/achtergrond van de Correspondent over nieuws.quote:
Of anders misschien gewoon weer lekker een papieren krant cq dagelijkse pdf ofzo. De volkskrant heeft ook een wekelijkse pagina trouwens, wat misschien voor sommigen een idee is: https://www.volkskrant.nl(...)lkskrant-storystream
Een ander issue is denk ik dat lokaal nieuws eigenlijk veel belangrijker zou moeten zijn, aangezien mensen dat vaak veel meer raakt en ook meer mee kunnen. Het lijkt echter wel alsof het andersom is, dat je doodgegooid werd met nieuws van ver weg, Europees niet zo, landelijk weer wel veel en lokaal weinig, maar misschien ligt dat aan mijn bubbel.
Maar goed, ik drijf nu wat af van het topic.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
quote:Op maandag 15 juli 2024 18:41 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
In deze niet mee eens, CU en CDA lieten hun oren teveel hangen naar de veehouderij.
Als je van de samenleving vraagt dat ze een dergelijk bedrag beschikbaar stellen voor een zeer kleine en vaak al vermogende doelgroep (want de gemiddelde veerhouder komt echt niet bij de schuldsanering als hij zijn bedrijf stopt) dan mag daar best wat stevigs en concreets tegenover staan.
De meeste bedrijfstakken die niet meer rond komen bij nieuwe regelgeving worden gewoon hard gesaneerd, zonder enige vergoeding.![]()
Als ik hier op in mag halen : lokale politiek heeft vaak veel meer invloed op het dagelijks leven van een burger.quote:Op maandag 15 juli 2024 19:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik kan me ook wel vinden in de gedachten/achtergrond van de Correspondent over nieuws.
Of anders misschien gewoon weer lekker een papieren krant cq dagelijkse pdf ofzo. De volkskrant heeft ook een wekelijkse pagina trouwens, wat misschien voor sommigen een idee is: https://www.volkskrant.nl(...)lkskrant-storystream
Een ander issue is denk ik dat lokaal nieuws eigenlijk veel belangrijker zou moeten zijn, aangezien mensen dat vaak veel meer raakt en ook meer mee kunnen. Het lijkt echter wel alsof het andersom is, dat je doodgegooid werd met nieuws van ver weg, Europees niet zo, landelijk weer wel veel en lokaal weinig, maar misschien ligt dat aan mijn bubbel.
Maar goed, ik drijf nu wat af van het topic.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Forum Opties Forumhop: Hop naar: