Toont meteen ook aan hoe pover het gesteld is met de luchtafweer in de (zo zou men toch veronderstellen) best "beveiligde" stad in Oekraine.quote:Op woensdag 10 juli 2024 00:05 schreef theguyver het volgende:
Veel van de raketten kwam op een bepaald doelwit in de stad deze raakte het ziekenhuis.. ik geloof dat er een stuk of 5 a 6 waren afgeschoten en deze dwaalde af.
Dat krijg je ntl als Oekraine netjes verzwijgt welke militaire doelen wl met precisie werden uitgeschakeld, zie een van mijn eerdere posts.quote:Rusland heeft ze gewoon niet zo nauwkeurig.
Wsl.quote:En denk dat het meer een afzwaaier was dan een daadwerkelijk doelwit.
Tja daar zijn beide partijen schuldig aan.quote:Het frustrerende natuurlijk is dat Rusland gewoon zoals gewoonlijk de schuld er van ergens anders neer wil leggen.
dit was al duidelijkquote:Op woensdag 10 juli 2024 07:44 schreef UncleScorp het volgende:
Terwijl ondertussen wel stilaan duidelijk wordt dat de westerse luchtafweer geen match is voor sommige geavanceerde raketten.
dat is altijd als je ergens een raket tegenaan schietquote:Toch blijf ik het opvallend vinden dat er fotos waren van lokals die shrapnel in hun hand hielden, plus op de andere fotos zie je ook veel shrapnel inslagen in het ziekenhuis.
Geen verschil tussen luchtafweerraket en raket voor aanval op de grond ?quote:Op woensdag 10 juli 2024 07:50 schreef sp3c het volgende:
dat is altijd als je ergens een raket tegenaan schiet
een luchtafweer zal al zijn kinetische energie kwijt zijn als hij op de grond terecht komt, als die al ploft zal het weinig schade doen en de scherfwerking heel beperktquote:Op woensdag 10 juli 2024 08:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Geen verschil tussen luchtafweerraket en raket voor aanval op de grond ?
quote:The Ministry of Foreign Affairs organized a visit for over 30 heads of foreign diplomatic missions to the site of the Russian strike on Okhmatdyt
On the instructions of the Minister of Foreign Affairs of Ukraine, Dmytro Kuleba, on July 8, Deputy Minister Yevhen Perebyinis, along with 33 heads of diplomatic missions accredited in Ukraine, visited one of Ukraine's largest children's hospitals, Okhmatdyt, which suffered significant damage from a Russian missile strike.
...
https://odessa-journal.co(...)-strike-on-okhmatdyt
quote:16 doden bij Isralische luchtaanval op VN-school in Gaza, meldt Hamas
In Gaza zijn zeker 16 doden gevallen bij een Isralische luchtaanval op een school.
Het ministerie spreekt van een "afschuwelijk bloedbad" en stelt dat bovenop de doden ook nog eens 50 mensen gewond zijn geraakt. Ze noemen het een "brutaal bombardement" op "duizenden weerloze ontheemden".
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-in-nousseirat-gaza/
Klein vraagje... ik weet dat jij ontzettend actief bent in topics over de geweldadige en internationaal recht overtredende invasie van de oekraine door aggresor Rusland.....quote:
BNW / [Israel-Hamas]de lont in het kruitvatquote:Op woensdag 10 juli 2024 14:35 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Klein vraagje... ik weet dat jij ontzettend actief bent in topics over de geweldadige en internationaal recht overtredende invasie van de oekraine door aggresor Rusland.....
Ik neem aan dat je het erg belangrijk vind daarover te discussieren en/of informatie uit te wisselen.
Maar als je aangeeft dat het ook verschrikkelijk is wat de aggresor Israel tegen de Palestijnen in Gaza doet, wat als een Genocide te betitelen is..
Hoe actief ben je dan op dat onderwerp? Als jij van mening bent dat dat enorm onderbelicht is en niet genoeg aandacht krijgt?
Raar genoeg zie ik in je eigen postgeschiedenis vrijwel geen enkele post daadwerkelijk gericht op dat topic van de genocide op Palestijnen (buiten een vergelijking met russische aanvallen op burgerdoelen die je dan schijnbaar niet veroordeeld);
Het lijkt daarom bijna wel alsof je dat enkel aanhaalt als een soort simpele "Whataboutism"-argumentatie... Een poging de aandacht af te leiden van een issue warvan je zelf weet dat je eigenlijk foutzit maar dan plost gaat verwijzen naar een andere zaak die volgens jou veel belangrijker zou zijn en waarop mensen dan hun aandacht zouden moeten richten, ondanks dat je zelf je er verder niet mee bezighoud...
Wat een eer zeg dat je mijn postgeschiedenis er op na pluist om zo'n domme opmerking te kunnen makenquote:Op woensdag 10 juli 2024 14:35 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Klein vraagje... ik weet dat jij ontzettend actief bent in topics over de geweldadige en internationaal recht overtredende invasie van de oekraine door aggresor Rusland.....
Ik neem aan dat je het erg belangrijk vind daarover te discussieren en/of informatie uit te wisselen.
Maar als je aangeeft dat het ook verschrikkelijk is wat de aggresor Israel tegen de Palestijnen in Gaza doet, wat als een Genocide te betitelen is..
Hoe actief ben je dan op dat onderwerp? Als jij van mening bent dat dat enorm onderbelicht is en niet genoeg aandacht krijgt?
Raar genoeg zie ik in je eigen postgeschiedenis vrijwel geen enkele post daadwerkelijk gericht op dat topic van de genocide op Palestijnen (buiten een vergelijking met russische aanvallen op burgerdoelen die je dan schijnbaar niet veroordeeld);
Het lijkt daarom bijna wel alsof je dat enkel aanhaalt als een soort simpele "Whataboutism"-argumentatie... Een poging de aandacht af te leiden van een issue warvan je zelf weet dat je eigenlijk foutzit maar dan plost gaat verwijzen naar een andere zaak die volgens jou veel belangrijker zou zijn en waarop mensen dan hun aandacht zouden moeten richten, ondanks dat je zelf je er verder niet mee bezighoud...
Begrijpelijk dat die man een medaille krijgt van Bidenquote:NAVO koopt voor ruim 600 miljoen Stingers voor Oekrane
De NAVO schaft voor omgerekend nog eens ruim 600 miljoen euro draagbare luchtdoelraketten aan voor Oekrane, meldt topman Jens Stoltenberg.
De wapenindustrie kan gerust investeren in de wetenschap dat NAVO-lidstaten bij hen zullen blijven kopen, hield Stoltenberg vertegenwoordigers van de branche eerder op de dag voor.
Stoltenberg verzekert nog maar eens dat NAVO-landen de komende jaren alleen maar meer geld aan hun verdediging zullen besteden. "Er is een goed marktperspectief voor jullie. De markt zal groeien."
https://www.hln.be/buiten(...)igen-nodig~a2c6d779/
als het je zo enorm bezighoud kun je toch daarin blijven posten? Waarom doe je dat dan niet, en ga je in tegenstelling juist over andere onderwerpen discussieren?quote:Op woensdag 10 juli 2024 14:43 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
BNW / [Israel-Hamas]de lont in het kruitvat
Topic is zo goed als doodgebloed want het interesseert geen kat.
Rusland is hot topic h
Zal ik in het vervolg telkens aan jou goedkeuring vragen voor wat ik waar postquote:Op woensdag 10 juli 2024 15:36 schreef RM-rf het volgende:
[..]
als het je zo enorm bezighoud kun je toch daarin blijven posten? Waarom doe je dat dan niet, en ga je in tegenstelling juist over andere onderwerpen discussieren?
alles is al gezegd over dat onderwerp en over een jaar of 10 begint het gewoon weer opnieuw, boeit me gewoon niet meerquote:Op woensdag 10 juli 2024 14:43 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
BNW / [Israel-Hamas]de lont in het kruitvat
Topic is zo goed als doodgebloed want het interesseert geen kat.
Rusland is hot topic h
Tuurlijkquote:Op woensdag 10 juli 2024 17:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
alles is al gezegd over dat onderwerp en over een jaar of 10 begint het gewoon weer opnieuw, boeit me gewoon niet meer
Sja je zit nou eenmaal in BNW.quote:daarnaast wijzen de Palestijnen niet voor elke scheet die ze laten eerst naar de grote boze NAVO
Wat krijg ik van je als ik aantoon dat die beelden helemaal niet van de aanval op het kinderziekenhuis zijn?quote:
Dat zijn er wel meer dan 1. Politiek is een groot circus gewordenquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:06 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Dat is theater. De acteur/bot die Biden speelt weet precies wat ie doet
[ x ]
Ja idd opvallend en beangstigend hoe ze de massa kunnen bespelen tegenwoordig.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 00:15 schreef epicbeardman het volgende:
Je ziet het hier ook op FOK dat de pro-oorlog mensen extremistischer dan ooit te voren zijn. Elke false flag op Oekraine en er wordt harder geschreeuwd om Moscow plat te bombarderen en inderdaad een full scale war te initiren.
Ja het standaard riedeltje blijdt nog steeds dat Rusland ff Oekraine wou innemen in 3 dagen.quote:De speciale operatie van Putler is nu al 4 jaar bezig, waar ze al die tijd al de Russen uitlachen om hen leger en materieel.
Ik denk wel dat al die shit geleverd en gebruikt werd. Het is er gewoon algemeen stil rond omdat al die westerse wunderwaffen geen klote opbrengen.quote:Echter is er van de miljarden vanuit de EU/USA naar proxyland Oekraine van USA, geen enkele luchtafweer genstalleerd.
Hun militaire sterkte is het enige wat hen nog rest, en dan nog. Benieuwd wat ze er in de praktijk van bakken tegen een evenwaardige tegenstander, ipv stoerdoenerij tegen de zwakkeren.quote:Sympathie kweken voor een oorlog, daar is de USA goed in.
Sowiesoquote:
quote:Op maandag 15 juli 2024 10:59 schreef UncleScorp het volgende:
Zelenski says ... false flag incoming ?
[ x ]
Dat heeft ook niet echt toegevoegde waarde meer aangezien er nu een spoorlijn loopt in de donbassquote:Op maandag 15 juli 2024 18:20 schreef UncleScorp het volgende:
Oekraine had toch beloofd de Krimbrug neer te halen? Met duitse Taurus raketten?
Alle acties van Oekraine hebben geen toegevoegde waarde meer, enkel nog symbolisch.quote:Op maandag 15 juli 2024 18:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat heeft ook niet echt toegevoegde waarde meer aangezien er nu een spoorlijn loopt in de donbass
Gelukkig zeg je duizenden tov de honderdduizenden bij de russen.quote:Op maandag 15 juli 2024 21:16 schreef Candymannetje het volgende:
Dat geldt van de andere kant net zo.
Duizenden doden van broederlijk volk voor de globalistische plannen van duistere figuren.
Ja ik ben niet zo van het opzwepen.quote:Op maandag 15 juli 2024 21:20 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Gelukkig zeg je duizenden tov de honderdduizenden bij de russen.
Jeweetwel...
Blackrock staat alvast klaar om er ook een deftig centje aan te verdienen.quote:Op maandag 15 juli 2024 21:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja ik ben niet zo van het opzwepen.
We weten allemaal hoeveel duizenden doden er vallen aan beide kanten.
Ik ben wel benieuwd hoe het WEF deze demografisch vernieling gaat repareren in UA.
Bloodmoneyquote:Op maandag 15 juli 2024 21:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Blackrock staat alvast klaar om er ook een deftig centje aan te verdienen.
Fuck Ruzzische bedreigingen en fuck de "kritisch denkende" westerse wappies die Ruzzische propaganda verspreiden.quote:Op woensdag 17 juli 2024 13:34 schreef Ali_boo het volgende:
Kwam deze video tegen en ik was blij dat Nederland buiten shot bleef
Helaas was ik iets te optimistisch( zie laatste 3 sec)
[ x ]
F you too buddyquote:Op woensdag 17 juli 2024 13:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Fuck Ruzzische bedreigingen en fuck de "kritisch denkende" westerse wappies die Ruzzische propaganda verspreiden.
Ze zijn toch zo stoer hquote:
Klopt maar aan de andere kant noemen we de doden en gewonden niet symbolisch gek genoegquote:Op maandag 15 juli 2024 21:16 schreef Candymannetje het volgende:
Dat geldt van de andere kant net zo.
Duizenden doden van broederlijk volk voor de globalistische plannen van duistere figuren.
Jij gelooft serieus dat die dreiging reel is?quote:Op woensdag 17 juli 2024 13:34 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Jullie vergeten Bill Gates en George Soros man, wel ff een beetje scherp blijven svpquote:Op maandag 15 juli 2024 21:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Blackrock staat alvast klaar om er ook een deftig centje aan te verdienen.
Schwab en Hunter Biden moeten we ook niet vergeten.quote:Op woensdag 17 juli 2024 14:22 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Jullie vergeten Bill Gates en George Soros man, wel ff een beetje scherp blijven svp
Wees er maar trots op dat je je gelijk aangesproken en beledigd voelt als iemand iets onvriendelijks roept over mensen die Russische Staatspropaganda verspreidenquote:
Iedereen die er een andere mening over nahoudt, krijgt direct de stempel van russische propagandist.quote:Op woensdag 17 juli 2024 14:41 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wees er maar trots op dat je je gelijk aangesproken en beledigd voelt als iemand iets onvriendelijks roept over mensen die Russische Staatspropaganda verspreiden
daar gaat het niet over ...quote:Op woensdag 17 juli 2024 15:28 schreef UncleScorp het volgende:
Iedereen die er een andere mening over nahoudt, krijgt direct de stempel van russische propagandist.
De 1e keer dat je hier komt ofzoquote:Op woensdag 17 juli 2024 15:33 schreef RM-rf het volgende:
[..]
daar gaat het niet over ...
iemand riep wat onaardigs tegen mensen die Russsische Propaganda verspreiden.
als iemand zich dan zelf aangesproken voelt... wat denk je dat dat zegt?
Jij reageert op mijn post en ik leg je uit waar dat over gaat.... Dat moet toch niet moeilijk zijn?quote:Op woensdag 17 juli 2024 16:03 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De 1e keer dat je hier komt ofzo
Zo lijkt het alvast.
het is een testquote:Op woensdag 17 juli 2024 13:34 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Ja lekker belangrijk alweer...quote:Op woensdag 17 juli 2024 16:11 schreef RM-rf het volgende:
nogmaals, als iemand anders daarop zichzelf aangepsroken voelt en boos reageert, zegt dat voral wat over hemzelf.
Misschien moet je niet een eigen invulling aan geven zoals je nu doetquote:Op woensdag 17 juli 2024 14:41 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wees er maar trots op dat je je gelijk aangesproken en beledigd voelt als iemand iets onvriendelijks roept over mensen die Russische Staatspropaganda verspreiden
ik dacht dat Iran aan de beurt was?quote:Op woensdag 17 juli 2024 15:28 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Iedereen die er een andere mening over nahoudt, krijgt direct de stempel van russische propagandist.
Zijn we hier ondertussen wel al gewend.
Blijkbaar zit de gemiste Trump aanslag hen als een krop in de keel en komen ze daarmee hier nog es wat roepen.
Boeieuh
Vergeet niet jullie woede al een beetje te beginnen verdelen naar ook China, want daar wordt het gepeupel als volgende naar toe geleid.
ik geef helemaal geen eigen invulling, maar moet jij gewoon die post goed lezen, waarop jij boos reageerde...quote:Op woensdag 17 juli 2024 16:39 schreef Ali_boo het volgende:
Misschien moet je niet een eigen invulling aan geven zoals je nu doet
En wat zegt deze (alweer) zinloze non-discussie over jou?quote:
who cares?quote:Op woensdag 17 juli 2024 17:09 schreef RM-rf het volgende:
Als jij je vervolgens aangesproken voelt daardoor, wat zegt dat vooral over jezelf?
vertel het me, je bent schijnbaar dol erop te reageren op mij...quote:Op woensdag 17 juli 2024 17:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En wat zegt deze (alweer) zinloze non-discussie over jou?
ok stel je hebt gelijkquote:Op woensdag 17 juli 2024 17:17 schreef RM-rf het volgende:
[..]
vertel het me, je bent schijnbaar dol erop te reageren op mij...
nogmaals, ik reageer enkel over russische propaganda en of mensen het kennelijk prima vinden als doorvoerluik voor russische staatspropaganda te functioneren of opeens het goed te praten dat er op russische staatstelevisie direkte bedreigingen over nucleaire aanvallen op west-europa gepost worden
(Stel je eens voor dat zulke dingen op west-europese televisiezenders zo uitgesproken zou worden, de misbaar zou ongekend zijn).
Diegeen die dan plots heel boos en persoonlijk aangevalen gaan reageren doen dat verder geheel uit vrije wil en misschien omdat ze zelf zich aangesproken voelen?
Ja het lijstje aan te pakken vijanden is niet mis.quote:
Wees blij, merendeel hier negeer ikquote:Op woensdag 17 juli 2024 17:17 schreef RM-rf het volgende:
vertel het me, je bent schijnbaar dol erop te reageren op mij...
Ik post een bericht en dat is jouw grond me nu te stalken? Echt?quote:Op woensdag 17 juli 2024 17:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wees blij, merendeel hier negeer ik
Ja sorry ik vind jouw bijdragen hier recent gewoon storend en niets bijdragend tot de topics.
Boeit mij het als iemand denkt dat ik hier Russische staatpropaganda verspreid. Dat soort beschuldigen hebben we vanaf de eerste dag gehoordquote:Op woensdag 17 juli 2024 17:09 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik geef helemaal geen eigen invulling, maar moet jij gewoon die post goed lezen, waarop jij boos reageerde...
De verwensing ging naar personen in het westen die van zichzelf claimen 'kritisch te denken' maar die "Russische staatspropaganda verspreiden".
Als jij je vervolgens aangesproken voelt daardoor, wat zegt dat vooral over jezelf?
Denkt? Het bewijs komt hier wekelijks voorbij (wilde dagelijks zeggen maar het is beetje dood gevallen)quote:Op woensdag 17 juli 2024 17:46 schreef Ali_boo het volgende:
Boeit mij het als iemand denkt dat ik hier Russische staatpropaganda verspreid.
Is er ook westerse oorlogspropaganda die vrij bekijkbaar is?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 16:12 schreef theguyver het volgende:
https://9gag.com/gag/aD2GG5K
Fit is gewoon een heel nieuw level van Noord Korea...
Hoe bedoel je precies?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 16:18 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Is er ook westerse oorlogspropaganda die vrij bekijkbaar is?
Dit alvast niet.
Ik kan het niet bekijkenquote:
Gewoon een linkje van 9gag.quote:
Ok... 1 russisch dametje...op hoeveel miljoenen russen?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 16:32 schreef theguyver het volgende:
[..]
Gewoon een linkje van 9gag.
Als goed is kan je dat gewoon bekijken zonder account.
Maar in filmpje zie je een moeder van een gevangen Russische soldaat.
Die in gesprek is met een Oekraener de Oekraener leggt uit dat haar zoon gevangen is genomen.
En dus nog leeft.
Ze verweerd niks te weten van een oorlog of militaire operatie in Oekrane.
Heel bizar gesprek.
Deed me beetje denken aan boord Koreaanse manier van propaganda.
Lijkt mij BS, Putin spreekt constant over oorlog met NAVO enzo.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 16:32 schreef theguyver het volgende:
[..]
Gewoon een linkje van 9gag.
Als goed is kan je dat gewoon bekijken zonder account.
Maar in filmpje zie je een moeder van een gevangen Russische soldaat.
Die in gesprek is met een Oekraener de Oekraener leggt uit dat haar zoon gevangen is genomen.
En dus nog leeft.
Ze verweerd niks te weten van een oorlog of militaire operatie in Oekrane.
Heel bizar gesprek.
Deed me beetje denken aan boord Koreaanse manier van propaganda.
YT linkje
Ja en nee..quote:Op zaterdag 20 juli 2024 22:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Lijkt mij BS, Putin spreekt constant over oorlog met NAVO enzo.
En dat dametje zou van niks weten.
Die speelt de vermoorde onschuld.
Geniet er nog even van dat we het hier wel nog hebben.quote:Op zondag 21 juli 2024 11:33 schreef theguyver het volgende:
Vrijheid van meningsuiting is een no go daar.
Oh doen de oekrainers het uit liefdadigheid nu?quote:Er duiken dagelijks van dit soort beelden op waneer men contact op neemt met familieleden van gevangenen.
Die arme Russische vredesduiven hadden ook gewoon thuis kunnen blijven als ze geen zin hadden kapotgeschoten te worden. Play stupid games, win stupid prices.quote:Op zondag 21 juli 2024 13:10 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Geniet er nog even van dat we het hier wel nog hebben.
Staat hier ook op de agenda hoor.
[..]
Oh doen de oekrainers het uit liefdadigheid nu?
In tegenstelling tot eerdere filmpjes waar ze, met de gsm van de gesneuvelde, zijn familie opbelden en uitlachten terwijl ze zijn lijk lieten zien.
Dat van die celstraf bij het woordje oorlog is al een tijd voorbij hoor.quote:Op zondag 21 juli 2024 11:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja en nee..
Je weet dat we een celstraf staat op het noemen van het woord oorlog.
Vrijheid van meningsuiting is een no go daar.
Oekrane heeft een heel netwerk als het gaat om gedode of gevangen genomen Russen.
Er duiken dagelijks van dit soort beelden op waneer men contact op neemt met familieleden van gevangenen.
Deze reactie was wel erg bizar.
De meesten reageren over het algemeen opgelaten dat hun familie lid nog leeft.
Odessa is strategisch best belangrijk dus zou me niks verbazen als dit waar is.quote:Eighteen British Special Air Service soldiers and French armed forces were killed in the strike on Odessa, retired Spanish Army Colonel Pedro Baos said, without specifying the date of the strike.
According to him, another 25 members of the British service were injured.
No shit Sherlockquote:Duitse stafchef waarschuwt: “We zien dat Russisch leger zijn troepen richting het Westen orinteert: tot 1.500 tanks per jaar extra”
De Duitse legerchef Carsten Breuer heeft gezegd dat hij een groeiend gevaar ziet in de militaire opbouw van Rusland. “We zien dat het Russische leger zich op het Westen richt”, zo verklaarde hij aan de Duitse krant ‘Schsische Zeitung’.
Breuer zei dat de Russische strijdkrachten binnen vijf tot acht jaar zouden zijn uitgerust met voldoende materieel en personeel om een aanval op NAVO-grondgebied mogelijk te maken. “Het Russische leger orinteert zijn troepen richting het Westen.”
Voor deze inschatting baseerde Breuer zich op zijn eigen analyses, rapporten van inlichtingendiensten en verklaringen van geallieerde strijdkrachten, evenals opmerkingen van de Russische president Vladimir Poetin.
“Het Russische leger verhoogt het aantal tanks elk jaar met 1.000 tot 1.500 eenheden. De vijf grootste Europese NAVO-lidstaten hebben samen slechts de helft daarvan in hun inventaris”, legde Breuer uit.
De Bundeswehr, zoals de Duitse strijdkrachten bekend staan, beschikt over ongeveer 300 gevechtstanks. “Als deze capaciteit wordt gecombineerd met de daadwerkelijke Russische intentie, die zeker kan worden afgeleid uit de toespraken van Poetin, dan zou dat ons moeten alarmeren. Het is mijn taak om zo’n worstcasescenario te overwegen”, aldus de Duitse legerchef.
Afschrikking
“Voor de Bundeswehr houdt dit in dat we binnen vijf jaar moeten voorbereid zijn op deze mogelijkheid. Alleen zo kunnen we voldoende afschrikken”, voegde Breuer eraan toe. Hij onderstreepte dat deze nieuwe dreiging helaas nog niet overal volledig wordt erkend.
Boris Pistorius, de Duitse minister van Defensie, heeft eerder eveneens gewaarschuwd dat Poetin “binnen vijf tot acht jaar” de NAVO kan aanvallen. Pistorius ziet op dt moment nog geen concreet gevaar voor een Russische aanval op een NAVO-bondgenoot, maar dat kan snel veranderen. “Niemand weet hoe en of dit zal blijven duren”, zei hij. “Wij Europeanen moeten meer doen om de veiligheid op ons eigen continent te garanderen”, zei de minister.
https://www.hln.be/buiten(...)jaar-extra~a6ff78a0/
quote:'A very big Russia problem' – NATO commander warns of post-Ukraine war threat to US and Europe
blabla
"We are going to have a situation where Russia is reconstituting its force, is located on the borders of NATO, is led by largely the same people as it is right now, is convinced that we're the adversary, and is very, very angry."
blabla
https://kyivindependent.com/cavoli-russia/
Die stoere duitsers toch...quote:Berlijn "laat zich niet intimideren" door nucleaire dreigementen Poetin
Berlijn zegt dat het zich "niet zal laten intimideren" na de dreigementen van de Russische president Vladimir Poetin om de productie van nucleaire middellangeafstandsraketten herop te starten. Poetin wil zo vergelding nemen voor het opstellen van Amerikaanse raketten in Duitsland.
"Om duidelijk te zijn, we zullen ons niet laten intimideren door dergelijke verklaringen", zei een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken, Sebastian Fisher, op een persconferentie in Berlijn. De Russische president dreigde er gisteren mee om de productie van nucleaire middellangeafstandsraketten te hervatten, als de VS bevestigen dat ze raketten zullen plaatsen in Duitsland of elders in Europa.
Dat type wapen, met een bereik tussen 500 en 5.500 kilometer, was ooit het onderwerp van een verdrag tussen de VS en de toenmalige Sovjet-Unie, het Intermediate-Range Nuclear Forces (INF)-verdrag, ondertekend in 1987. Het verdrag verbood beide wereldmachten nucleaire en conventionele raketten en kruisraketten met een bereik van 500 tot 5.500 kilometer te produceren. Vanuit een vliegtuig of vanaf zee gelanceerde raketten vielen niet onder dat verdrag.
Rusland en de Verenigde Staten trokken zich in 2019 terug uit het verdrag, waarbij ze elkaar ervan beschuldigden dat de ander zich niet langer aan de bepalingen hield. Moskou kondigde echter aan dat het de productie van dat type raketten pas zou hervatten als de Verenigde Staten ze in het buitenland zouden inzetten.
Hmm.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:50 schreef PSVCL het volgende:
De khazarian mafia is geen complot theorie.
Netanyahu (echte naam:Benzion Mileikowsky, vreemde naam voor een semiet, ow wacht hij komt net als de khazaren oorspronkelijk uit midden/Oost europa) is ook onderdeel van die maffia
Even los van de claims die ze hier maaktquote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:20 schreef HowardRoark het volgende:
Koekoek, wat is zij afgegleden zeg. Ik heb gisteravond deze een groot deel van deze aflevering met verbazing geluisterd. Dit is nog maar een tipje van de sluier wat ze daarin allemaal claimt.
En meer dan genoeg mensen geloven dit schijnbaar ook nog, ze heeft sinds een tijdje ook ineens een aanzienlijke groep van Islamtische volgers gekregen, die het helemaal eens zijn met haar wilde theorien.
[ twitter ]
Iddquote:Op dinsdag 30 juli 2024 23:20 schreef Alarmonoff het volgende:
Zelensky Asks Marina Abramovic (stink satanist) to Help Rebuild Ukrainian Schools
https://valuetainment.com(...)d-ukrainian-schools/
https://web.archive.org/w(...)-ambassador-ukraine/
Slaat Moszkowitcz op Moskou?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Veel Europese Joden hebben een Duits of Russisch klinkende achternaam. Wat heeft dit precies te maken met deze theorie?
Combining Contradictions: Jewish Contributions to the Chinese Revolutionquote:Op donderdag 1 augustus 2024 09:51 schreef Candymannetje het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat de USSR is opgericht door joodse bankiers.
Geen idee of het echt waar is.
En of dat in het heden nog van belang is.
quote:John J. Mearsheimer : Who Caused the Ukraine War?
https://mearsheimer.substack.com/p/who-caused-the-ukraine-war
Ik gok dat jij meer fan bent van deze humor van hem:quote:Op maandag 5 augustus 2024 00:44 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Top acteur die Zelensky, leuke scene dit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Goed van jou dat je het even vernoemt. Is dan ook de bedoeling van deze PR-stunt.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Oekrane is een offensief begonnen in Rusland met onder andere de nieuwe F16's uit Nederland![]()
Wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten, al had hij natuurlijk maar op een paar dagen oorlog gerekend.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Oekrane is een offensief begonnen in Rusland met onder andere de nieuwe F16's uit Nederland![]()
Dramatic footage shows Ukrainian jets & troops storm into RUSSIA sending Putin supporters into panic
Poetin is woedend![]()
En laat zien, dat hij niet in control is in de situatie, de situatie keer op keer verkeerd inschat of onderschat.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:31 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Goed van jou dat je het even vernoemt. Is dan ook de bedoeling van deze PR-stunt.
Meer kan ik er niet van maken.
Waarom zou dit PR technisch in het nadeel van Putin zijn?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 12:09 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
En laat zien, dat hij niet in control is in de situatie, de situatie keer op keer verkeerd inschat of onderschat.
Dit keer was zijn onderschatting niet eens in het oorlogsgebied, maar in zijn eigen land. Land wat hij blijkbaar niet kan verdedigen?
Ik denk dat het juist eerder laat zien, dat Putin steeds minder grip heeft over de situatie.
Maar hij moet nu ineens ook zijn resources gaan verdelen, want hij zal zijn eigen land moeten gaan verdedigen, dus troepen gaan verplaatsen en daar houden.
Dit is dus ook strategisch gezien een goede actie.
PR technisch is dit inderdaad een klap in het gezicht van Putin. Mooi om te zien.
Ach gun het hen dat ze nog es iets hebben om te "juichen" ...quote:Op donderdag 8 augustus 2024 12:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom zou dit PR technisch in het nadeel van Putin zijn?
Hij kan blijkbaar niet eens zijn eigenland verdedigen?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 12:35 schreef Candymannetje het volgende:
Waarom zou dit PR technisch in het nadeel van Putin zijn?
Volgens mij waren het al 2 dagen?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:01 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ach gun het hen dat ze nog es iets hebben om te "juichen" ...
Wsl kunnen we deze suicide actie klasseren als weer een "Oekrains offensief".
Het heeft toch enkele uren succes gehad.
Nu de balans opmaken van wat ze verloren hebben aan kostbaar materiaal en mensenlevens voor dit PR-stuntje.
Maar waarom is Zelensky dan nog wel populair?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:23 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Hij kan blijkbaar niet eens zijn eigenland verdedigen?
Hij is niet in control.
Hij zal iets moeten bedenken, om dit te voorkomen in de toekomst.
Dit.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:23 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Hij kan blijkbaar niet eens zijn eigenland verdedigen?
Hij is niet in control.
Hij zal iets moeten bedenken, om dit te voorkomen in de toekomst.
Kut h.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar waarom is Zelensky dan nog wel populair?
Because you like pussyquote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat kut moeten vinden?
Jij bent ook populairquote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:54 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat sowieso, morgen weer feestje dus gaat helemaal goed komen
Dit is wel meer dan even een PR stunt. Helemaal als die kerncentrale gedeactiveerd wordt. Oekrane heeft nu ook nog eens land in de aanbieding in eventuele ruilhandel.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:57 schreef UncleScorp het volgende:
Tegen zo'n sterke argumenten kan ik niets inbrengen
En daarbij, alle ogen zijn gericht op het Midden-Oosten momenteel.
Mss daarmee dat Zelenski deze PR-stunt uithaalde.
Nice try...quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar waarom is Zelensky dan nog wel populair?
Niks nice try?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:54 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Nice try...
Maar ik zal hem even verduidelijken voor je....
Putin kan blijkbaar niet eens zijn eigenland verdedigen?
Putin is niet in control.
Putin zal iets moeten bedenken, om dit te voorkomen in de toekomst.
Welke reserves precies precies?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Niks nice try?
Is toch gewoon een eerlijke vergelijking?
Putin stuurt gewoon wat reserves om het op te lossen
Dus zijn inlichtingendienst zagen deze "NAVO aanval" niet aankomen?quote:ondertussen wordt zijn propaganda bevestigd dat Rusland aangevallen wordt door de NAVO.
Jij denkt dat Rusland alle manschappen en materiaal in Oekraine ingezet heeft?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 18:25 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Welke reserves precies precies?
Hij zal nu ook deze oplossing moeten doen op een veel groter gebied. Want de volgende keer kan het ook gebeuren. Hij zal dus zijn resources, zowel mankrachten, inlichtingen, als wapens moeten verdelen, en zijn voorraad tanks gaat behoorlijk hard.
Iets waar Putin steeds minder van heeft op alle fronten.
Ook moraal gezien, een grote klap, want wat ik begreep, is dat vele van het Russische leger zich gemakkelijk overgaven. Zegt het nodige over het moraal in het leger.
[..]
Dus zijn inlichtingendienst zagen deze "NAVO aanval" niet aankomen?
Hij kan zijn eigenland dus niet geen goed verdedigen tegen een NAVO aanval?
Niet een goede indruk voor een groot leider.
Heeft ongetwijfeld niets te maken met dat mensen die een afwijkende mening hebben vervelende ongelukjes meemaken of verdwijnen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In tijden van nood gaan mensen achter hun leider staan, dat zie je bijna overal.
Zou niet weten waarom het in Rusland anders zou zijn.
Omdat die verantwoordelijk is voor die ellende van het eigen volk en dat van hun buurland?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:19 schreef Candymannetje het volgende:
In tijden van nood gaan mensen achter hun leider staan, dat zie je bijna overal.
In Rusland denken ze daar anders over.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 22:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Omdat die verantwoordelijk is voor die ellende van het eigen volk en dat van hun buurland?
[ x ]
De winst hier zit hem in het feit dat ze in Rusland zelf aan het schieten zijn zonder dat de nukes in het rond vliegenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 18:25 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Welke reserves precies precies?
Hij zal nu ook deze oplossing moeten doen op een veel groter gebied. Want de volgende keer kan het ook gebeuren. Hij zal dus zijn resources, zowel mankrachten, inlichtingen, als wapens moeten verdelen, en zijn voorraad tanks gaat behoorlijk hard.
Iets waar Putin steeds minder van heeft op alle fronten.
Ook moraal gezien, een grote klap, want wat ik begreep, is dat vele van het Russische leger zich gemakkelijk overgaven. Zegt het nodige over het moraal in het leger.
[..]
Dus zijn inlichtingendienst zagen deze "NAVO aanval" niet aankomen?
Hij kan zijn eigenland dus niet geen goed verdedigen tegen een NAVO aanval?
Niet een goede indruk voor een groot leider.
quote:Op donderdag 8 augustus 2024 22:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Omdat die verantwoordelijk is voor die ellende van het eigen volk en dat van hun buurland?
[ x ]
Ja vooral blijven verder aftasten. Je vindt uiteindelijk wel het breekpunt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 00:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
De winst hier zit hem in het feit dat ze in Rusland zelf aan het schieten zijn zonder dat de nukes in het rond vliegen
Ja zal de VS een worst wezen als er nukes in Europa vallen.quote:Dat gaan ze straks bij de Amerikanen als argument gebruiken
Proberen vasthoudenquote:Dat beetje grond an sich zal niemand zich heel druk om maken en zullen ze ook niet voor eeuwig vast proberen te houden
Zelenski's eigen keuze...quote:Op donderdag 8 augustus 2024 22:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Omdat die verantwoordelijk is voor die ellende van het eigen volk ?
Oh op Telegram dashcam beelden gezien hoe ze op burger autos schieten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 00:25 schreef sp3c het volgende:
De winst hier zit hem in het feit dat ze in Rusland zelf aan het schieten zijn
Ja deze zinloze zelfmoordactie levert alweer massa beeldmateriaal.quote:
ja laten we hopen he, heb je eindelijk je derde wereldoorlogquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 06:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja vooral blijven verder aftasten. Je vindt uiteindelijk wel het breekpunt.
waarom zou ik in vredesnaam dom en gemanipuleerd zijn hier?quote:[..]
Ja zal de VS een worst wezen als er nukes in Europa vallen.
Laat ons maar bloeden om, in hun voordeel, de russen (proberen) te verzwakken.
Hoe dom/gemanipuleerd kan je zijn ?
nee niet vasthouden staat erquote:[..]
Proberen vasthouden
Dus ze offeren weer een hoop levens en materiaal op voor?
stoer is nooit een term die ik wil gebruiken als het om oorlog gaat maar als het je dingetje is dan vind ik het idd wel stoer dat ze de Russen thuis aanvallenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 06:26 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Oh op Telegram dashcam beelden gezien hoe ze op burger autos schieten.
Lekker stoer wel.
waar zie jij die F16's?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dramatic footage shows Ukrainian jets & troops storm into RUSSIA sending Putin supporters into panic
Poetin is woedend![]()
Je bent al 2,5 jaar aan het fanboyen voor een land dat dat massaal heeft gedaan aan de start vd oorlog. Weet je zeker dat het geen hergebruikte beelden van Oekraense slachtoffers waren?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 06:26 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Lekker stoer wel.
Bedoel je de duizenden oekrainse burgerslachtoffers die sinds 2014 door eigen leger gedood werden?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je bent al 2,5 jaar aan het fanboyen voor een land dat dat massaal heeft gedaan aan de start vd oorlog. Weet je zeker dat het geen hergebruikte beelden van Oekraense slachtoffers waren?
Haha ik wist het wel. Je hebt dus geen idee of je weer eens Russische leugens aan het verspreiden bent.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:23 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Bedoel je de duizenden oekrainse burgerslachtoffers die sinds 2014 door eigen leger gedood werden?
Ja die had ik idd ook nog kunnen aanhalen.
Putin heeft inderdaad nog voldoende reserves, maar die kun je niet zomaar inzetten. Als ze bijvoorbeeld strategisch ingezet zijn, kun je ze niet zomaar weg halen. Verplaatsten kost ook tijd, geld en materiaal.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jij denkt dat Rusland alle manschappen en materiaal in Oekraine ingezet heeft?
Wat precies, want Putin zal nu resources anders moeten inzetten, en deze zoveelste onderschatting moeten uitleggen of laten uitleggen door zijn mensen.quote:Ik zie vooral wensdenken in jou berichten en niet echt realistisch
Probeer maar eens commentaar te geven op Putin of de oorlog. Voorbeelden genoeg, dat dit meestal niet goed afloopt met je.quote:In tijden van nood gaan mensen achter hun leider staan, dat zie je bijna overal.
Denken ze dat ook uit vrijheid?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 22:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In Rusland denken ze daar anders over.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Haha ik wist het wel. Je hebt dus geen idee of je weer eens Russische leugens aan het verspreiden bent.
Je bedoelt dat hij zijn soeverein land verdedigt tegen een agressor?quote:
Oekraine heeft amper reserves en verspilt wat ze nog hebben op deze manierquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:27 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Putin heeft inderdaad nog voldoende reserves, maar die kun je niet zomaar inzetten. Als ze bijvoorbeeld strategisch ingezet zijn, kun je ze niet zomaar weg halen. Verplaatsten kost ook tijd, geld en materiaal.
Ja Zelenski moet niemand uitleggen waarom hij zoveel troepen en materiaal opofferde voor dit stuntje.quote:Wat precies, want Putin zal nu resources anders moeten inzetten, en deze zoveelste onderschatting moeten uitleggen of laten uitleggen door zijn mensen.
Geniet er nog even van. Censuur en aanpakken van desinformatie (lees : al wat niet strookt met het algemeen narratief) staat ook hier op de nabije agenda.quote:Probeer maar eens commentaar te geven op Putin of de oorlog. Voorbeelden genoeg, dat dit meestal niet goed afloopt met je.
Hij had een keuze in 2022... blijkt dat ie uiteindelijk de verkeerde gekozen heeft.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:31 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Je bedoelt dat hij zijn soeverein land verdedigt tegen een agressor?
Waarin hij geen keuze heeft? Want als hij opgeeft, is er geen Oekraine meer, zullen er vele doden gaan vallen, is geen democratie meer, vrijheid verdwenen.
Nee ze doen maar.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:29 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik zag net beelden van gemaskerde Oekraense soldaten die een referendum in de net bevrijde voormalige Russische regio's aankondigden.
Daar kunnen jullie niks op tegen hebben toch?
Op Telegram komt wel meer Russische propagande voor. Ik heb daar al grote claims voorbij zien komen, die nooit klopte. Filmpjes die bewerkt waren.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 06:26 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Lekker stoer wel.
Lees het topic anders eens. Hij heeft geen idee.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:36 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Op Telegram komt wel meer Russische propagande voor. Ik heb daar al grote claims voorbij zien komen, die nooit klopte. Filmpjes die bewerkt waren.
Ze moeten ook wat natuurlijk, want als de failure op failure moeten laten zien, werkt niet positief, als je verlies op verlies van voertuigen moeten laten zien, werkt niet positief.
En sommige geloven dit ook filmpjes ook meteen en gebruiken dit graag als bewijs.
Wat het toevallig niet Russische strijdmachten, die Oekraense burgers aanvielen? Dat gebeurt namelijk wel groot schalig in Oekranine.
Je dacht ook dat de oorlog 72 topics terug al gewonnen zou zijn.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nee ze doen maar.
Denk niet dat ze de uitslag gaan overleven
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:36 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Op Telegram komt wel meer Russische propagande voor. Ik heb daar al grote claims voorbij zien komen, die nooit klopte. Filmpjes die bewerkt waren.
Ze moeten ook wat natuurlijk, want als de failure op failure moeten laten zien, werkt niet positief, als je verlies op verlies van voertuigen moeten laten zien, werkt niet positief.
En sommige geloven dit ook filmpjes ook meteen en gebruiken dit graag als bewijs.
Wat het toevallig niet Russische strijdmachten, die Oekraense burgers aanvielen? Dat gebeurt namelijk wel groot schalig in Oekranine.
Is het verspilling?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:33 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Oekraine heeft amper reserves en verspilt wat ze nog hebben op deze manier
Omdat het niet direct een stunt was.quote:Ja Zelenski moet niemand uitleggen waarom hij zoveel troepen en materiaal opofferde voor dit stuntje.
Hahaa, dit soort onzin weer.quote:Geniet er nog even van. Censuur en aanpakken van desinformatie (lees : al wat niet strookt met het algemeen narratief) staat ook hier op de nabije agenda.
Was dat wel een keuze?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:34 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hij had een keuze in 2022... blijkt dat ie uiteindelijk de verkeerde gekozen heeft.
Zijn probleem nu ...
Beter dan 1000 topics lang blijven denken dat Oekraine aan het winnen isquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:38 schreef Glazenmaker het volgende:
Je dacht ook dat de oorlog 72 topics terug al gewonnen zou zijn.
niemand denkt datquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:42 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Beter dan 1000 topics lang blijven denken dat Oekraine aan het winnen is
Maar denken dat Rusland in 3 dagen de oorlog kon winnen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:42 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
das net zo goed een hardnekkig fabeltjequote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:42 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Maar denken dat Rusland in 3 dagen de oorlog kon winnen.
We zullen zien ...quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:41 schreef Rolfieo het volgende:
Is het verspilling?
Ik denk eerder een goede strategische zet.
Lees ... het staat op de agenda.quote:Hahaa, dit soort onzin weer.
Maar we hebben hier weinig censuur.
Er was wel degelijk een keuzequote:Was dat wel een keuze?
Klopt, net als het westen.quote:Rusland is nu niet echt betrouwbaar gebleken in het verleden......
Er was in het begin voldoende meldingen dat oa eten, drinken, brandstof voor ongeveer 3 dagen was.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
das net zo goed een hardnekkig fabeltje
ja iedere keer als er wat gebeurt leeft het op in dit topicquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:51 schreef UncleScorp het volgende:
Opvallend wel hoe dit topic ineens een externe instroom kent nu Oekraine nog es een speldeprikje uitdeelt.
Hopelijk komen jullie binnen een aantal maanden nog es langs
dat is niet helemaal hetzelfdequote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:51 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Er was in het begin voldoende meldingen dat oa eten, drinken, brandstof voor ongeveer 3 dagen was.
'Kiev valt in vier dagen' en andere aannames van Poetin die niet klopten
ja de voorgaande stilte in dit topic bevestigt hoe triest het met Oekraine verder gesteld is.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja iedere keer als er wat gebeurt leeft het op in dit topic
opvallond
nee het bevestigt enkel dat er op dat moment weinig te melden vielquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ja de voorgaande stilte in dit topic bevestigt hoe triest het met Oekraine verder gesteld is.
Ik denk dat we dat nu al zien.quote:
Ik ga inderdaad uit van goede onderbouwingen, feiten en wetenschap.quote:Lees ... het staat op de agenda.
En als je zelf altijd het narratief napraat zie je het niet of vind je het niet erg ntl.
Nee, wat was het niet.quote:Er was wel degelijk een keuze
Ik kan mij niet herinneren dat wij de afgelopen 10 jaar 2 keer een hetzelfde land zijn binnen gevallen, zonder eerst ons kenbaar gemaakt te hebben, en daarna via een "speciale" operatie weer dat soeverein land binnen vallen.quote:Klopt, net als het westen.
Wat bedoel je met winnen? Dat het merendeel van het land nog steeds vrij leeft ipv onder de de laars van een Rus noem ik een beter dat 3 jaar geleden verwachte uitkomst. Winnen is het nog niet.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:42 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Snap je nou echt niet hoe dom deze opmerking overkomt als iemand aan je vraagt hoe je zeker weet dat je info klopt?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:40 schreef UncleScorp het volgende:
[..]wotever
Voor de "echte waarheid" moet je ntl in een ander subforum zijn hier
En ik was dom om ervanuit te gaan dat NL'ers hun taal beheersenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:57 schreef sp3c het volgende:
die like mag je weghalen want daarnet was ik nog dom
Ja ik mag ntl niet reageren als mijn bron onbetrouwbaar genoemd wordtquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Snap je nou echt niet hoe dom deze opmerking overkomt als iemand aan je vraagt hoe je zeker weet dat je info klopt?
als je na al die tijd en al die posts nog steeds denkt dat ik de taal beheers kan ik je niet helpen hootquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:04 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En ik was dom om ervanuit te gaan dat NL'ers hun taal beheersen
en als jij denkt dat ik met "je" jou voorstelde als d beslissingsnemer van het westen kan ik jou ook niet helpen hoorquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je na al die tijd en al die posts nog steeds denkt dat ik de taal beheers kan ik je niet helpen hoot
natuurlijkquote:
je quote mij en vraagt hoe dom ik kan zijnquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:07 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
en als jij denkt dat ik met "je" jou voorstelde als d beslissingsnemer van het westen kan ik jou ook niet helpen hoor
ow okquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:07 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
natuurlijk
en wsl is waarschijnlijk
is al lang weg hoor.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:09 schreef sp3c het volgende:
beetje raar maar ok je mag de like laten staan nu
muggenziften om te muggenziften.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
je quote mij en vraagt hoe dom ik kan zijn
Hier nietquote:
eensquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Maar ik had beter moeten weten ^^
overalquote:
quote:
quote:
Ben ook wel benieuwd naar de F16'squote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:15 schreef sp3c het volgende:
terug ontopic
ik zie geen F16's in dat filmpje
ga je voorlopig niet zien vermoed ikquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd naar de F16's
Vliegen hier regelmatig met veel lawaai over. Wil ze wel es in actie zien.
(hun lawaai is echter geen vergelijk met de F35, die buldert pas echt)
Pas geleden hier vlogen de helikopters op max 25M over me heen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd naar de F16's
Vliegen hier regelmatig met veel lawaai over. Wil ze wel es in actie zien.
(hun lawaai is echter geen vergelijk met de F35, die buldert pas echt)
Oh dus jullie hebben ook nog iets van militair materieel ?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Pas geleden hier vlogen de helikopters op max 25M over me heen.
Klapperen zeg die dingen, had kippenvel op m'n armen staan.
Yep, het meeste is al verteld en weinig nieuwe complotten over Oekrane en Rusland meer gezien.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee het bevestigt enkel dat er op dat moment weinig te melden viel
Kan ook zijn dat het de Russen al warenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:33 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Oh dus jullie hebben ook nog iets van militair materieel ?
Nounou zeg
Je mag ntl wel reageren, maar het komt nogal zwak over als je geen idee hebt wat, wanneer en met wie er op je zelf aangehaalde filmpje gebeurt en dan maar met een totaal niet relevante ja maar jij bak komt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja ik mag ntl niet reageren als mijn bron onbetrouwbaar genoemd wordt
quote:
Zelensky heeft ook geen idee wat er momenteel in Kursk gebeurdquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Lees het topic anders eens. Hij heeft geen idee.
Hij kijkt heel wat vrolijker dan zijn tegenhanger.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 15:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Zelensky heeft ook geen idee wat er momenteel in Kursk gebeurd![]()
[ x ]
https://nos.nl/artikel/25(...)nkelcentrum-oekrainequote:Oekrane valt Russische luchtmachtbasis aan, Rusland beschiet winkelcentrum Oekrane
Mooi filmpje inderdaad. Laat zien dat de Russen nu eindelijk ook eens ervaren, hoe het is om aangevallen te worden op hun eigen grondgebied.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 16:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)nkelcentrum-oekraine
Titel vat wel goed samen waarom het zo wenselijk is dat de Russen dit conflict verliezen.
Het Westen ziet dit anders. Het is een meesterzet en vredes-invasie:quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:31 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Goed van jou dat je het even vernoemt. Is dan ook de bedoeling van deze PR-stunt.
Meer kan ik er niet van maken.
Die zijn ook net zo selectief in de berichtgeving als Rusland.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het Westen ziet dit anders. Het is een meesterzet en vredes-invasie:
[ x ]
En weer een stapje dichterbij vrede:
[ x ]
Ik vind het altijd zo hilarisch hoe dat dan wordt gezegd en dat dat volk dan denkt dat ze een soort sterk argument hebben ofzo. Ik heb sterkere argumentatie gezien van zwakbegaafde brugklassers.quote:
Jij hebt het ook nooit over al die nazi symbolen bij de Russen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 13:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die zijn ook net zo selectief in de berichtgeving als Rusland.
Die hebben het namelijk niet over het aantal Oekraense doden en nazi symbolen.
Waar ik een beetje simpel van wordt is hoe blind die gasten zijn. De herkomst van Azov is niet zo mooi nee, maar de Russen hebben twee jaar lang een commandant vol nazi tattoos zitten oppijpen waarvan de eenheid toevallig vernoemd was naar Hitler zijn favo componist. Vandaag een filmpje gezien over de staatsgesponsorde pulp literatuur in Rusland met kameraad Hitler die samen met Stalin een einde aan de Britten en Amerikanen maakt. Ook een boek waarin Stalin Darth Vader overmeesterd en met zijn star destroyer Washington vernietigd.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:48 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo hilarisch hoe dat dan wordt gezegd en dat dat volk dan denkt dat ze een soort sterk argument hebben ofzo. Ik heb sterkere argumentatie gezien van zwakbegaafde brugklassers.
Zijn er ook niet zo veel.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij hebt het ook nooit over al die nazi symbolen bij de Russen.
Mij ook.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 15:28 schreef sp3c het volgende:
Lijkt me sterk dat ze het bezet gaan houden
Ik kan moeilijk geloven dat je bijvoorbeeld de hele Wagner saga hebt gemist. Heb je een betere smiley voor mensen die zich bewust van de domme houden?quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja.... Daar kan ik niks tegenin brengen....
Waar kan ik de vertaling krijgen?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 18:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..] Ook een boek waarin Stalin Darth Vader overmeesterd en met zijn star destroyer Washington vernietigd.
[ afbeelding ]
Hoeveel zijn het er?quote:
Sowieso is het een beetje zinloos om steeds dezelfde discussies te gaan voeren lijkt mij.quote:Op zondag 11 augustus 2024 20:11 schreef sp3c het volgende:
Als je moordenaars uit de gevangenis laat om mee te laten vecht zijn een stel jongens met swastika tattoo's niet zo heel erg relevant meer
Dat was voor (en evt na) de oorlog interessant ivm eventuele toetreding en en verdragen enzo interessante info bij het maken van die keuze maar zodra Rusland dat land binnenvalt om (naar eigen zeggen) NAVO inspanningen te frustreren is het gewoon niet zo heel relevant meer om die gasten te vragen of ze Mein Kampf wel eens gelezen hebben
Het nieuws is de oorlog nu
quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 18:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waar ik een beetje simpel van wordt is hoe blind die gasten zijn. De herkomst van Azov is niet zo mooi nee, maar de Russen hebben twee jaar lang een commandant vol nazi tattoos zitten oppijpen waarvan de eenheid toevallig vernoemd was naar Hitler zijn favo componist. Vandaag een filmpje gezien over de staatsgesponsorde pulp literatuur in Rusland met kameraad Hitler die samen met Stalin een einde aan de Britten en Amerikanen maakt. Ook een boek waarin Stalin Darth Vader overmeesterd en met zijn star destroyer Washington vernietigd.
[ afbeelding ]
Klinkt als een beter verhaal dan deel 7 8 en 9quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 18:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waar ik een beetje simpel van wordt is hoe blind die gasten zijn. De herkomst van Azov is niet zo mooi nee, maar de Russen hebben twee jaar lang een commandant vol nazi tattoos zitten oppijpen waarvan de eenheid toevallig vernoemd was naar Hitler zijn favo componist. Vandaag een filmpje gezien over de staatsgesponsorde pulp literatuur in Rusland met kameraad Hitler die samen met Stalin een einde aan de Britten en Amerikanen maakt. Ook een boek waarin Stalin Darth Vader overmeesterd en met zijn star destroyer Washington vernietigd.
[ afbeelding ]
Kursk zal het einde worden voor Putin, aldus Zelensky.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 15:28 schreef sp3c het volgende:
Lijkt me sterk dat ze het bezet gaan houden
was ook de finale voor de moffen!quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Kursk zal het einde worden voor Putin, aldus Zelensky.
Ze zijn er nu een week en ze zijn niet van plan binnenkort weer te vertrekken
[ x ]
bizarre hoever dit gaat binnen rusland.quote:
Je had gelijk, ze halen idd troepen weg uit de donbas.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:27 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Putin heeft inderdaad nog voldoende reserves, maar die kun je niet zomaar inzetten. Als ze bijvoorbeeld strategisch ingezet zijn, kun je ze niet zomaar weg halen. Verplaatsten kost ook tijd, geld en materiaal.
Hij zal nu wel zijn normale troepen moeten verdelen over een groter front.
[..]
Wat precies, want Putin zal nu resources anders moeten inzetten, en deze zoveelste onderschatting moeten uitleggen of laten uitleggen door zijn mensen.
[..]
Probeer maar eens commentaar te geven op Putin of de oorlog. Voorbeelden genoeg, dat dit meestal niet goed afloopt met je.
Ik denk dat je hier echt een heel slecht voorbeeld gebruikt.
Iedereen, letterlijk iedereen staat achter de grote leider Kim van Noord Korea.....
[..]
Denken ze dat ook uit vrijheid?
Probeer bijvoorbeeld maar eens een donatie te doen naar een organisatie die Oekraine steunt.
Voor de invasie had Rusland het tweede sterkste leger ter wereld, kort na de invasie hadden ze het tweede sterkste leger in Oekrane en nu hebben de Russen het tweede sterkste leger in Ruslandquote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:56 schreef Glazenmaker het volgende:
Poetin heeft het nieuwe KGB hoofd na een dag ontslagen en vervangen met een van zijn lijfwachten.
Maar voor de rest gaat het geweldig met Poetins driedaagse invasie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het Oekraense leger bleek de aanslag te hebben bedacht in een dronken bui en Zelensky vond het plan geweldig. Door die pijpleiding op te blazen werd de directe route voor gas van Rusland naar Europa afgesneden.
Het gevolg voor de Europese burger zou zijn dat ze veel meer moesten gaan betalen voor hun gas. Maar omdat de enige overgebleven pijpleiding van Rusland naar Europa dan ineens over Oekraens grondgebied zou lopen kon Zelensky een percentage ontvangen iedere keer als Europa weer gas nodig had. Een gemiddeld Nederlands huishouden was daardoor honderden extra Euro's kwijt terwijl Zelensky daar slechts enkele tientjes aan overhield.
En verder kon Zelensky door de schuld van de aanslag in Poetins schoenen te schuiven de verhoudingen tussen Rusland en het Westen verder opdrijven. Dat leverde hem heel wat donaties extra op.
De Nederlandse veiligheidsdienst kwam alleen al achter het plan voordat het uitgevoerd was. Zij vertelde Zelensky dit en brachten ook de CIA op de hoogte. De aanslag is ondanks deze Westerse kennis toch doorgegaan en Rusland is heel lang beschuldigd als dader. Duitsland deed jarenlang onderzoek naar de oorzaak, maar is niet op de hoogte gebracht door zowel de CIA als de Nederlandse veiligheidsdienst. Dat ze na ruim 2 jaar alsnog achter de werkelijke dader kwamen is dankzij hun eigen goede speurwerk geweest. En de Duitsers hielden het niet stil, waardoor ook wij nu het werkelijke verhaal weten.
Het mastermind achter de aanslag heeft ondertussen een hoog diplomatiek baantje als ambassadeur in het Verenigd Koninkrijk gekregen zodat hij niet bestraft kan worden.
Dus wil ik bij deze sorry zeggen. Sorry, mijn waarde complotdenkers. Ik zat ernaast en jullie hadden gelijk. Het was niet Rusland die achter de aanslag zat, maar Zelensky zelf.
Zo dacht ik er dus ook over. De waarheid is nu toch bekend geworden en we zaten er naast. Het was toch Oekrane die vervolgens Poetin de schuld gaf.quote:Op donderdag 8 juni 2023 13:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Er spelen wel meer dingen mee. Het laten stijgen van het waterpeil bijvoorbeeld, de timing, de kosten/baten/risico verhoudingen. Daarmee zeg ik niet dat Oekraine het niet gedaan kan hebben. Er zijn alleen heel erg weinig argumenten om te zeggen dat het Oekrane was en wel een heleboel die in het nadeel van Rusland spreken. Dat is bij de nordstream ook zo.
Een harde conclusie is voor nu onmogelijk en misschien blijft het dat ook zo.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
quote:Op donderdag 15 augustus 2024 12:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De waarheid achter de aanslag op de Nordstream is alsnog bekend geworden........en vele in BNW bleken gewoon gelijk te hebben.Ik geloof daar geen zak van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het Oekraense leger bleek de aanslag te hebben bedacht in een dronken bui en Zelensky vond het plan geweldig. Door die pijpleiding op te blazen werd de directe route voor gas van Rusland naar Europa afgesneden.
Het gevolg voor de Europese burger zou zijn dat ze veel meer moesten gaan betalen voor hun gas. Maar omdat de enige overgebleven pijpleiding van Rusland naar Europa dan ineens over Oekraens grondgebied zou lopen kon Zelensky een percentage ontvangen iedere keer als Europa weer gas nodig had. Een gemiddeld Nederlands huishouden was daardoor honderden extra's Euro's kwijt terwijl Zelensky daar enkele tientjes aan overhield.
En verder kon Zelensky door de schuld van de aanslag in Poetins schoenen te schuiven de verhoudingen tussen Rusland en het Westen verder opdrijven. Dat leverde hem heel wat donaties extra op.
De Nederlandse veiligheidsdienst kwam alleen al achter het plan voordat het uitgevoerd was. Zij vertelde Zelensky dit en brachten ook de CIA op de hoogte. De aanslag is ondanks deze Westerse kennis toch doorgegaan en Rusland is heel lang beschuldigd als dader. Duitsland deed jarenlang onderzoek naar de oorzaak, maar is niet op de hoogte gebracht door zowel de CIA als de Nederlandse veiligheidsdienst. Dat ze na ruim 2 jaar alsnog achter de werkelijke dader kwamen is dankzij hun eigen goede speurwerk geweest. En de Duitsers hielden het niet stil, waardoor ook wij nu het werkelijke verhaal weten.
Het mastermind achter de aanslag heeft ondertussen een hoog diplomatiek baantje als ambassadeur in het Verenigd Koninkrijk gekregen zodat hij niet bestraft kan worden.
Dus wil ik bij deze sorry zeggen. Sorry, mijn waarde complotdenkers. Ik zat ernaast en jullie hadden gelijk. Het was niet Rusland die achter de aanslag zat, maar Zelensky zelf.
[..]
Zo dacht ik er dus ook over. De waarheid is nu toch bekend geworden en we zaten er naast. Het was toch Oekrane die vervolgens Poetin de schuld gaf.
Denk nog steeds dat het een actie van de USA was en dat ze voor de formaliteit wat dingen door Oekrainers hebben laten uitvoeren om die vervolgens voor de bus te gooien.
Volgens Wall Street Journalquote:Op donderdag 15 augustus 2024 12:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het was toch Oekrane die vervolgens Poetin de schuld gaf.
Het Russische regime is zo wreed om onwillige burgers te martelen en dwingen te vechten in Oekrane.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 16:30 schreef Alarmonoff het volgende:
Voor de mensen die juichen om elke dode rus
https://www.reddit.com/r/(...)_with_a_russian_pow/
Ze zijn zichzelf niet meer (gehackt.npc,s) , die mensen moet je niet meer serieus nemen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 16:30 schreef Alarmonoff het volgende:
Voor de mensen die juichen om elke dode rus
https://www.reddit.com/r/(...)_with_a_russian_pow/
Bedoel je deze wet?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:25 schreef Glazenmaker het volgende:
Rusland heeft een nieuwe wet gemaakt zodat je kan ontsnappen aan het woke westen waar je niet eens een pedo meer mag zijn.
quote:The modern West, once a beacon of freedom and tradition, is crumbling under the weight of its own radical leftist policies.
From the relentless push for LGBT agendas, the hysteria of climate change, to the disastrous open borders policies, and the indoctrination of children in schools, the globalist elites have left no stone unturned in their mission to dismantle the very fabric of Western civilization.
Russian President Vladimir Putin has extended a lifeline to those who wish to escape the madness of the Western liberal agenda.
In a bold and unprecedented move, Putin has signed a decree offering sanctuary to individuals fleeing the “destructive neoliberal ideals” that have come to dominate their homelands.
Tass, the Russian state-run news agency, reported on this initiative, stating, “Moscow will provide assistance to any foreigners who want to escape the neoliberal ideals being put forward in their countries and move to Russia, where traditional values reign supreme.”
Under this decree, foreigners who reject the woke ideologies of their own nations will be granted the right to apply for temporary residence in Russia.
Unlike other immigrants, these individuals will not be required to prove their knowledge of the Russian language, history, or basic laws. Instead, their applications will be based solely on their rejection of the “unhealthy attitudes” being imposed by their governments.
Russia’s stance is clear: it stands as a bulwark against the moral decay of the West.
Ja die ja.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Bedoel je deze wet?
https://www.thegatewaypun(...)king-escape-western/
[..]
Wat is het verschil dan tussen Rusland en de USA?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:36 schreef xpompompomx het volgende:
Klagen over een gebrek aan vrijheid en dan in Rusland gaan wonen.![]()
![]()
![]()
17 jaar was ze.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:36 schreef Glazenmaker het volgende:
De Nazi's verslaan door pedofielen je land in te lokken en een cultuur uit te roeien.
En dan zijn hier nog mensen die echt geloven in het verhaaltje van Poetin:')
Vooral dat cyrillisch schrift is irritant.quote:
Ah de tijd van de wegenkaarten, pre-internet.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Vooral dat cyrillisch schrift is irritant.
Kwam vroeger wel eens in landen met dat schrift.
Heb me rot lopen zoeken met allerlei kaarten om op de plaats van bestemming te komen.
Is dit serieus?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan tussen Rusland en de USA?
Het doel is de oorlog winnen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ah de tijd van de wegenkaarten, pre-internet.
Vreselijk was dat. Leve de gps
Btw. Was is momenteel de uitleg van doel van inval Kursk?
Is dit serieus?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het doel is de oorlog winnen.
weet niemandquote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Neequote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:29 schreef sp3c het volgende:
een PR stunt kun je het iig niet meer noemen
Invasie zou ik het noemenquote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nee
Als ik zie wat ze hier aan opofferen, heb ik er ook geen zinnige benaming meer voor
Lolquote:
quote:Zelensky verwacht 42 F-16's van Nederland
Zelensky gaat ervan uit dat Nederland alle 42 toestellen uit zijn vloot F-16's zal leveren. Op X, het voormalige Twitter, markeert hij het akkoord tussen Nederland en Oekrane.
"42 straaljagers. En dat is pas het begin. Bedankt, Nederland!" Een woordvoerder van het ministerie van Defensie wil tegenover de NOS nog geen exacte aantallen noemen. Daarover wordt pas definitief besloten als de training van Oekraense piloten en technisch personeel is afgerond.
https://nos.nl/liveblog/2(...)d-euro-naar-oekraine
Toen was je nog lekker onbereikbaar.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Vreemd dat ISIS (Cia) nooit een vinger uitsteekt richting zionitische staat Israelquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 14:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Weer een nieuwe aanslag van IS in Rusland:
[ x ]
quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 14:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Weer een nieuwe aanslag van IS in Rusland:
[ x ]
De IS terroristen zeggen zelf dat het een wraakactie is omdat de Islamitische terroristen in het Crocus center in Moskou gemarteld en publiekelijk vernederd werden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 16:04 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Vreemd dat ISIS (Cia) nooit een vinger uitsteekt richting zionitische staat Israel
Geloof allemaal niks van dat theater (social media ¨oorlog¨.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 16:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De IS terroristen zeggen zelf dat het een wraakactie is omdat de Islamitische terroristen in het Crocus center in Moskou gemarteld en publiekelijk vernederd werden.
[ x ]
Ja gek. Tis net of er op het moment is aan de hand is in israel. En de beveiliging wat hoger zal zijn dan in andere landen. Weet niet. Zeg maar iets geks.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 16:20 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Geloof allemaal niks van dat theater (social media ¨oorlog¨.
vind het alleen opvallend dat ´isis´´ altijd overal actief is behalve in Israel
+ lol = hihi?quote:
Vreemd dat Heineken (Unox) nooit bij de bakker verkrijgbaar is.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 16:04 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Vreemd dat ISIS (Cia) nooit een vinger uitsteekt richting zionitische staat Israel
Ouwe Casio (Gazelle) FX-82 dat je daar bent.quote:
Haha ja wat een mafkezen zijn wij allemaal. Stelletje schapen. Gelukkig weet jij hoe het echt allemaal zitquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 16:32 schreef PSVCL het volgende:
Hamas kan met parachutes landen op een streng beveiligde basis maar isis wat over de wereld fase flags achterlaat heeft nog nooit een poot uitgestoken richting Isral..
Dat jullie deze onzin geloven joh![]()
Wat een theater allemaal
Zo te zien hadden ze vooral hamers en messen dus ik gok de lokale Praxis.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 16:42 schreef Candymannetje het volgende:
Ik ben vooral benieuwd door wie ze bewapend worden.
De concurrentie rond Israel is moordend.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 16:04 schreef PSVCL het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De concurrentie rond Israel is moordend.
Zelensky wil toestemming van het Westen om Moskou en St. Petersburg in puin te schieten met westerse Storm Shadow raketten. Het doel daarvan is om zo snel mogelijk vrede te behalen.quote:Ukraine Seeks UK Green Light to Strike Moscow and St. Petersburg Targets With Storm Shadow Missiles
Ukraine is aiming to obtain permission from the United Kingdom to use long-range Storm Shadow missiles against targets deep within Russia, a strategy that could force Moscow to start negotiations to end the conflict, The Guardian reports, citing high-ranking Ukrainian officials.
One of the sources said that Russia would only agree to negotiations if it realized that Ukraine could “threaten Moscow and St. Petersburg.”
https://www.kyivpost.com/post/37985
Moskou kan zich maar het beste zo snel mogelijk overgeven om verdere escalatie te voorkomen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zelensky wil toestemming van het Westen om Moskou en St. Petersburg in puin te schieten met westerse Storm Shadow raketten. Het doel daarvan is om zo snel mogelijk vrede te behalen.
Goed spul manquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zelensky wil toestemming van het Westen om Moskou en St. Petersburg in puin te schieten met westerse Storm Shadow raketten. Het doel daarvan is om zo snel mogelijk vrede te behalen.
En Yermak en Umerov vliegen eerstdaags naar Washington met ook een lijstje targets in Rusland die ze willen beschieten met ATACMS.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
quote:Er vindt een “wereldwijde systeemverandering” plaats, verklaarde de Hongaarse premier Viktor Orbn in een historische toespraak op 27 juli in Roemeni. “Voor het eerst in 500 jaar komen de grote veranderingen in de wereld niet vanuit het Westen, maar uit het Oosten”, zei hij. Volgens Orbn, de langst zittende politieke leider in de EU, moet Europa hierop reageren door samen te werken in een alliantie van soevereine natiestaten. Brussel moet het streven naar een Europese superstaat opgeven. Hongarije werkt al twee jaar aan een strategie gebaseerd op goede relaties met het Oosten en het Westen, vertelde Orbn. Hieronder enkele van de belangrijkste punten uit zijn speech.
Tot nu toe heeft het Westen gedacht en gehandeld alsof het zichzelf ziet als een ijkpunt voor de wereld. Het heeft de waarden geleverd die de wereld heeft moeten accepteren – bijvoorbeeld de liberale democratie of de groene transitie. Maar in het grootste deel van de wereld heeft in de afgelopen twee jaar een draai van 180 graden plaatsgevonden. De realiteit is dat iedereen stap voor stap de kant van Rusland kiest. Dat China en Noord-Korea dat doen is misschien geen verrassing. Dat Iran hetzelfde doet – gezien de geschiedenis van Iran en zijn relatie met Rusland – is enigszins verrassend. Maar dat India, dat door de westerse wereld het grootste democratische land ter wereld wordt genoemd, ook aan de kant van de Russen staat, is verbazingwekkend. Dat Turkije weigert de morele eisen van het Westen te accepteren, ook al is het lid van de Navo, is echt verrassend. En dat de moslimwereld Rusland niet als vijand maar als partner ziet, is compleet onverwacht.
De oorlog heeft blootgelegd dat het grootste probleem waar de wereld vandaag voor staat de zwakte en desintegratie van het Westen is. Natuurlijk is dit niet wat de westerse media zeggen: in het Westen beweren ze dat het grootste gevaar en probleem van de wereld Rusland is en de dreiging die het vertegenwoordigt. Dit is niet waar! Rusland is te groot voor zijn bevolking en het staat ook onder hyper rationeel leiderschap. Er is niets mysterieus aan wat het doet: zijn acties volgen logisch uit zijn belangen en zijn daarom begrijpelijk en voorspelbaar. Aan de andere kant is het gedrag van het Westen niet begrijpelijk en niet voorspelbaar. Het Westen wordt niet geleid, zijn gedrag is niet rationeel en het kan niet omgaan met de situatie dat er twee zonnen aan de hemel zijn verschenen.
Of is het zo dat we logica van het Westen niet begrijpen? Het wereldbeeld van ons Centraal-Europeanen is gebaseerd is op natiestaten. Ondertussen denkt het Westen dat natiestaten niet meer bestaan. Dit is onvoorstelbaar voor ons, maar toch is dit zoals men daar denkt. In onze opvatting is de natiestaat in zijn relaties met andere staten soeverein. De natiestaat is geen juridische abstractie of constructie: de natiestaat is geworteld in een bepaalde cultuur, heeft een gedeelde reeks waarden en heeft antropologische en historische diepgang. En hieruit komen gedeelde morele imperatieven voort die gebaseerd zijn op een gezamenlijke consensus.
Bovendien zien we de natiestaat niet als een fenomeen dat zich in de 19e eeuw heeft ontwikkeld: we geloven dat natiestaten een Bijbelse basis hebben, omdat ze tot de scheppingsorde behoren. Want in het Schrift lezen we dat er aan het einde der tijden niet alleen over individuen geoordeeld zal worden, maar ook over naties. In compleet contrast hiermee geloven westerlingen dat natiestaten niet langer bestaan. Ze ontkennen het bestaan van een gedeelde cultuur en een daarop gebaseerde gedeelde moraal. Ze hebben geen gedeelde moraal. Als je naar de Olympische openingsceremonie hebt gekeken, dan heb je dat gezien. Daarom denken ze anders over migratie. Zij denken dat migratie geen bedreiging of probleem is, maar in feite een manier om te ontsnappen aan de etnische homogeniteit die de basis vormt van een natie.
Als we de Europese documenten zorgvuldig lezen, is het duidelijk dat het doel is de natie te verdringen. Bevoegdheden en soevereiniteit van de natiestaten moeten naar Brussel worden overgeheveld. Dit is de logica achter elke belangrijke maatregel. Voor hen is de westelijke helft van Europa al post-nationaal. Dit is niet alleen een politiek andere situatie, maar een nieuwe mentale ruimte. Als je de wereld niet bekijkt vanuit het gezichtspunt van natiestaten, gaat er een heel andere werkelijkheid voor je open.
Als we dit allemaal projecteren op de Verenigde Staten, dan is dit de echte strijd die daar gaande is. Wat moet de VS zijn? Een natiestaat, of moeten ze doorgaan met de opmars naar een post-nationale staat? Het doel van Donald Trump is het Amerikaanse volk terug te halen uit de post-nationale liberale staat. Daarom is de inzet van de Amerikaanse verkiezingen zo enorm. Daarom zien we dingen die we nog nooit eerder hebben gezien. Daarom willen ze voorkomen dat Donald Trump meedoet aan de verkiezingen. Daarom willen ze hem in de gevangenis stoppen. Daarom willen ze zijn bezittingen afpakken. En als dat niet werkt, is dit waarom ze hem willen vermoorden.
Als we nu proberen te begrijpen hoe dit westerse denken tot stand is gekomen, dan moeten we teruggaan naar de grote illusie van de jaren ’60, naar de seksuele revolutie en de studentenrebellie. In feite was het een uitdrukking van het geloof dat het individu vrijer en groter zou zijn als hij of zij bevrijd zou zijn van elke vorm van collectiviteit. Meer dan zestig jaar later is inmiddels duidelijk geworden dat het individu juist alleen groot kan worden door en binnen een gemeenschap, dat hij of zij nooit vrij kan zijn als hij alleen is, maar altijd eenzaam en gedoemd om te krimpen. In het Westen zijn alle bindingen overboord gegooid: de metafysische bindingen met God, de nationale bindingen met het vaderland en familiebanden, het gezin dat overboord wordt gegooid. Nu ze erin geslaagd zijn zich van dat alles te ontdoen, in de verwachting dat het individu groter zou worden, merken ze dat ze een gevoel van leegte voelen. Ze zijn niet groot geworden, maar klein.
Het geheim van grootheid is in staat te zijn iets te dienen dat groter is dan jezelf. Om dit te doen, moet je eerst erkennen dat er in de wereld iets of enkele dingen zijn die groter zijn dan jij, en dan moet je jezelf toewijden aan het dienen van die grotere dingen. Het zijn er niet veel. Je hebt je God, je land en je familie. Als je je richt op je eigen grootsheid, denkend dat je slimmer, mooier, getalenteerder bent dan de meeste mensen, als je daar je energie in steekt, in het communiceren van dat alles naar anderen, dan krijg je geen grootsheid, maar grandioosheid. Wanneer we in gesprek zijn met West-Europeanen, ervaren we in elk gebaar grandiositeit in plaats van grootsheid. Dit kunnen we leegte noemen. Het gevoel van overbodigheid dat daarmee gepaard gaat, leidt tot agressie. Vandaar de opkomst van de “agressieve dwerg” als een nieuw type mens.
De post-nationale toestand die we in het Westen zien heeft een dramatisch politiek gevolg dat de democratie op haar grondvesten doet schudden. Want binnen samenlevingen groeit het verzet tegen migratie, tegen gender, tegen oorlog en tegen globalisme. En dit creert het politieke probleem van de elite en het volk – van elitisme en populisme. Dit is het bepalende fenomeen van de huidige westerse politiek. De elites veroordelen het volk, omdat het afglijdt naar rechts. De gevoelens en ideen van het volk worden bestempeld als xenofobie, homofobie en nationalisme. In reactie daarop beschuldigt het volk de elite ervan zich niets aan te trekken van wat belangrijk voor hen is, maar te verzinken in een soort gestoord globalisme. Het gevolg is dat de elite en het volk het niet met elkaar eens kunnen worden over samenwerking. Maar als het volk en de elite het niet eens kunnen worden over samenwerking, hoe kan dit dan een representatieve democratie opleveren?
Brussel is bezet door een links-liberale oligarchie. Deze organiseert in feite een trans-Atlantische elite: niet Europees, maar mondiaal, niet gebaseerd op de natiestaat, maar federaal en niet democratisch, maar oligarchisch. (Het Westen staat hierin echter alleen.) Het is gebleken dat deze westerse waarden, waarvan gedacht werd dat ze universeel waren, in steeds meer landen over de hele wereld demonstratief verworpen zijn. Het is gebleken dat moderniteit niet westers is, of niet exclusief westers – want China is modern, India wordt steeds moderner en de Arabieren en Turken moderniseren. En zij worden helemaal geen moderne wereld op basis van westerse waarden.
Naar mijn mening is er een nieuwe wereld op komst. Er is een verandering op komst, die in vijfhonderd jaar niet gezien is. Dit is ons niet opgevallen omdat (in het verleden) grote veranderingen altijd vanuit het Westen kwamen. Dit is een proces dat vanuit Azi komt. Ik denk dat dit een onvermijdelijk proces is, want Azi heeft een demografisch voordeel, het heeft een technologisch voordeel op steeds meer gebieden, het heeft een kapitaalvoordeel en het brengt zijn militaire macht in evenwicht met die van het Westen. Azi heeft het meeste geld, de grootste bedrijven ter wereld, de beste universiteiten, de beste onderzoeksinstituten, het meest geavanceerde ruimteonderzoek, de meest geavanceerde medische wetenschap.
Trump werkt aan het Amerikaanse antwoord op deze situatie. Ik ben ervan overtuigd dat veel mensen denken dat als Donald Trump terugkeert in het Witte Huis, de Amerikanen hun wereldsupermacht zullen willen behouden door hun positie in de wereld te handhaven. Ik denk dat dit onjuist is. De prioriteit zal zijn, Noord-Amerika opnieuw op te bouwen en te versterken. Dit betekent niet alleen de VS, maar ook Canada en Mexico, omdat ze samen een economisch gebied vormen. Je moet wat Trump zegt serieus nemen: “America First, alles hier, alles zal terugkomen!” Daarom wordt het vermogen ontwikkeld, overal kapitaal vandaan te halen. We hebben er nu al last van: de grote Europese bedrijven investeren niet in Europa, maar in Amerika.
Wat is het Europese antwoord op de wereldwijde systeemverandering? We hebben twee opties. De eerste is wat we “het openluchtmuseum” noemen. Dit is wat we nu hebben. Europa, opgeslokt door de VS, zal achterblijven in een onderontwikkelde rol. De tweede optie, aangekondigd door president Macron, is strategische autonomie. Met andere woorden, we moeten meedoen aan de competitie van wereldwijde systeemverandering. Het is mogelijk het vermogen van Europa om kapitaal aan te trekken te herstellen en het is mogelijk kapitaal terug te halen uit Amerika. Het is mogelijk grote infrastructurele ontwikkelingen door te voeren, vooral in Centraal-Europa – de Boedapest-Boekarest hogesnelheidslijn en de Warschau-Boedapest hogesnelheidslijn, om maar iets te noemen waar we bij betrokken zijn. We hebben Europese zelfvoorziening op energiegebied nodig, wat niet mogelijk is zonder kernenergie. En na de oorlog hebben we een nieuwe verzoening met Rusland nodig.
Dit betekent dat de Europese Unie haar ambities als politiek project moet opgeven, dat de Unie zichzelf moet versterken als economisch project en dat de Unie zichzelf moet creren als defensieproject.
Wat moet Hongarije doen? Als we dit niet als een bedreiging maar als een kans zien, moeten we ons eigen ontwikkelingspad uitstippelen, veranderingen doorvoeren en het initiatief nemen. De vraag is of we aan de noodzakelijke randvoorwaarden voldoen. Ik kan alleen maar zeggen dat de ontwikkelingen in de VS in ons voordeel zijn. We hebben daarnaast een aanbod van China gekregen. Voor China is het Hongaarse lidmaatschap van de Europese Unie een troef. De Chinezen bieden aan dat we deel moeten nemen aan elkaars modernisering. Dit Chinese aanbod, aangekondigd tijdens het bezoek van de Chinese president in mei, betekent dat ze bereid zijn een groot deel van hun middelen en ontwikkelingsfondsen in Hongarije te investeren en dat ze bereid zijn ons kansen te bieden om deel te nemen aan de Chinese markt.
De afgelopen twee jaar hebben we gewerkt aan een grote strategie voor Hongarije. De oorlog heeft ons hierbij gestimuleerd. Het is ongebruikelijk dat de Hongaarse regering een politiek directeur heeft wiens taak het is deze grote strategie samen te stellen. We zijn in het programmaschrijvende team van president Donald Trump terechtgekomen en zijn daar nauw bij betrokken. Onderzoekers van de Hongaarse Nationale Bank nemen al enige tijd deel aan strategieworkshops in Azi – met name in China. We hebben met Jnos Bka een apart EU-ministerie opgericht. En dus zijn we in Brussel niet passief, maar hebben we ons er gevestigd: we trekken er niet weg, we trekken er in.
De essentie van de grote strategie voor Hongarije is connectiviteit. We laten ons niet opsluiten in een van de twee opkomende hemisferen in de wereldeconomie. De wereldeconomie zal niet uitsluitend westers of oosters zijn. We zullen niet betrokken raken bij de oorlog tegen het Oosten. We doen niet mee aan de vorming van een technologisch blok tegen het Oosten en we doen niet mee aan de vorming van een handelsblok tegen het Oosten. We verzamelen vrienden en partners, geen economische of ideologische vijanden.
In de afgelopen jaren hebben we een piramide gebouwd. Bovenaan staan de “nationale kampioenen”. We hebben nationale kampioenen in bankieren, energie, voedsel, de productie van agrarische basisgoederen, IT, telecommunicatie, media, civiele techniek, bouw, vastgoedontwikkeling, farmaceutica, defensie, logistiek en – tot op zekere hoogte, via de universiteiten – kennisindustrien. Het zijn niet alleen kampioenen in eigen land, ze zijn ook allemaal actief in de internationale arena en ze hebben bewezen concurrerend te zijn. Daaronder komen onze middelgrote bedrijven, daaronder bedrijven die voor de binnenlandse markt produceren. Onderaan staan de kleine bedrijven en eenmanszaken. We hebben vandaag de dag vijftienduizend middelgrote bedrijven die internationaal actief en concurrerend zijn. Toen we in 2010 aan de macht kwamen, waren dat er drieduizend. Het is belangrijk dat we een productiehub blijven: we moeten niet overschakelen op een diensteneconomie. We moeten niet de fout herhalen die in het Westen is gemaakt door gastarbeiders in te zetten voor bepaalde productiewerkzaamheden.
Als we willen winnen, moet de Hongaarse samenleving een solide en veerkrachtige sociale structuur hebben. De eerste voorwaarde hiervoor is het stoppen van de bevolkingsafname. Er kan geen sprake van zijn dat bevolkingsafname wordt gecompenseerd door migratie. “Sluizen” moeten de instroom vanuit West-Europa controleren van mensen die in een christelijk nationaal land willen wonen. Het aantal van zulke mensen zal blijven groeien. De samenleving moet gebaseerd zijn op een middenklasse: gezinnen moeten hun eigen rijkdom en financile onafhankelijkheid hebben.
Er zullen in de politiek in wezen maar twee standpunten zijn: er zullen liberalen zijn en er zullen nationalisten zijn. Aan de ene kant liberale, slanke, avocado-latte, allergeenvrije, zelfvoldane politici en aan de andere kant streetwise jongeren met nationalistische sympathien, die met beide benen op de grond staan. De oppositie heeft geen rekruteringsinspanningen nodig, omdat rekrutering vanzelf gaat. Maar ons kamp is anders: het nationale kamp komt alleen naar buiten als er trompetgeschal klinkt en kan zich alleen verzamelen onder een hoog gehesen vlag. Dit geldt ook voor jongeren. Daarom moeten we op zoek naar moedige jonge strijders met nationalistische gevoelens. We zijn op zoek naar moedige jonge strijders met een nationale geest.
Ik lig sowieso niet wakker van dit hele feestjequote:Op dinsdag 27 augustus 2024 14:34 schreef UncleScorp het volgende:
En ach, oekrainse plannen liggen we niet echt meer van wakker ...
- het grote tegenoffensief ...
- de Krim terug veroveren
- de Krimbrug vernietigen
- invasie Kursk ... waar nog over gediscussieerd wordt wat nu eigenlijk het doel was
- next
Dat is niet wat er staatquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het krampachtig zoeken naar escalatie baart mij wel zorgen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 15:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik lig sowieso niet wakker van dit hele feestje
Idd. Die raketaanval van de Ruzzische vredesduiven gisteren was weer om te kotsen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het krampachtig zoeken naar escalatie baart mij wel zorgen.
Denk niet dat wij ons hier in west-europa zorgen hoeven te maken over een escalatie van de oorlog.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het krampachtig zoeken naar escalatie baart mij wel zorgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |