abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 10 juli 2024 @ 00:06:22 #1
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_214230350
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Theorien over het ontstaan van de oorlog.

Westerse invloed: Ukraine on fire.
https://www.blckbx.tv/bui(...)ng-over-het-conflict

Russische invloed:

Een paar redenen waarom Rusland de oorlog is begonnen en zich niet gaat terug trekken.
Hier wordt duidelijk uitgelegd waarom Oekrane belangrijk is voor Rusland en dus ook andere grootmachten die invloed in de regio willen.

En wat gaat het gevolg zijn, welke allianties gaan we krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)wereldorde-verandert

Documentaire over de andere kant van de oorlog.
https://truthinmedia.com/series/zelenskyy-unmasked/

Kom maar op met jullie ideen maar houdt het beschaafd, inhoudelijk en volgens de richtlijnen 😉
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_214230608
Behind the scenes

twitter
pi_214230916
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 00:05 schreef theguyver het volgende:

Veel van de raketten kwam op een bepaald doelwit in de stad deze raakte het ziekenhuis.. ik geloof dat er een stuk of 5 a 6 waren afgeschoten en deze dwaalde af.
Toont meteen ook aan hoe pover het gesteld is met de luchtafweer in de (zo zou men toch veronderstellen) best "beveiligde" stad in Oekraine.
En na de 1e raketaanval komt de 2e, om de luchtafweer uit te schakelen die gelokaliseerd werd bij de 1e aanval.
Maar hey, ze hebben Oekraine vandaag nieuwe luchtafweer toegezegd ... 5 (!) stuks nog wel.
Terwijl ondertussen wel stilaan duidelijk wordt dat de westerse luchtafweer geen match is voor sommige geavanceerde raketten.

quote:
Rusland heeft ze gewoon niet zo nauwkeurig.
Dat krijg je ntl als Oekraine netjes verzwijgt welke militaire doelen wl met precisie werden uitgeschakeld, zie een van mijn eerdere posts.

quote:
En denk dat het meer een afzwaaier was dan een daadwerkelijk doelwit.
Wsl.
Toch blijf ik het opvallend vinden dat er fotos waren van lokals die shrapnel in hun hand hielden, plus op de andere fotos zie je ook veel shrapnel inslagen in het ziekenhuis.

En moest Rusland effectief burgers en ziekenhuizen viseren, zouden zelfs de gruweldaden van Israel verbleken.

quote:
Het frustrerende natuurlijk is dat Rusland gewoon zoals gewoonlijk de schuld er van ergens anders neer wil leggen.
Tja daar zijn beide partijen schuldig aan.

En deze keer net voor een NATO bijeenkomst, die is wel mooi meegenomen
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator woensdag 10 juli 2024 @ 07:50:20 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214230930
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 07:44 schreef UncleScorp het volgende:
Terwijl ondertussen wel stilaan duidelijk wordt dat de westerse luchtafweer geen match is voor sommige geavanceerde raketten.
dit was al duidelijk

zeker de hypersonics hebben we nog niet echt een antwoord op, dat is al jaren bekend, zo niet decennia

quote:
Toch blijf ik het opvallend vinden dat er fotos waren van lokals die shrapnel in hun hand hielden, plus op de andere fotos zie je ook veel shrapnel inslagen in het ziekenhuis.
dat is altijd als je ergens een raket tegenaan schiet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214231068
quote:
88s.gif Op woensdag 10 juli 2024 07:50 schreef sp3c het volgende:

dat is altijd als je ergens een raket tegenaan schiet
Geen verschil tussen luchtafweerraket en raket voor aanval op de grond ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator woensdag 10 juli 2024 @ 08:18:48 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214231094
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 08:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Geen verschil tussen luchtafweerraket en raket voor aanval op de grond ?
een luchtafweer zal al zijn kinetische energie kwijt zijn als hij op de grond terecht komt, als die al ploft zal het weinig schade doen en de scherfwerking heel beperkt

meeste wat je ziet zal glas en staal van het gebouw zelf zijn
pi_214234448
Begeleid bezoek met gids ...

quote:
The Ministry of Foreign Affairs organized a visit for over 30 heads of foreign diplomatic missions to the site of the Russian strike on Okhmatdyt

On the instructions of the Minister of Foreign Affairs of Ukraine, Dmytro Kuleba, on July 8, Deputy Minister Yevhen Perebyinis, along with 33 heads of diplomatic missions accredited in Ukraine, visited one of Ukraine's largest children's hospitals, Okhmatdyt, which suffered significant damage from a Russian missile strike.

...
https://odessa-journal.co(...)-strike-on-okhmatdyt

Ondertussen

quote:
16 doden bij Isralische luchtaanval op VN-school in Gaza, meldt Hamas

In Gaza zijn zeker 16 doden gevallen bij een Isralische luchtaanval op een school.

Het ministerie spreekt van een "afschuwelijk bloedbad" en stelt dat bovenop de doden ook nog eens 50 mensen gewond zijn geraakt. Ze noemen het een "brutaal bombardement" op "duizenden weerloze ontheemden".

https://www.vrt.be/vrtnws(...)-in-nousseirat-gaza/
pi_214234930
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 13:43 schreef UncleScorp het volgende:

Ondertussen
[..]
[ afbeelding ]
Klein vraagje... ik weet dat jij ontzettend actief bent in topics over de geweldadige en internationaal recht overtredende invasie van de oekraine door aggresor Rusland.....
Ik neem aan dat je het erg belangrijk vind daarover te discussieren en/of informatie uit te wisselen.

Maar als je aangeeft dat het ook verschrikkelijk is wat de aggresor Israel tegen de Palestijnen in Gaza doet, wat als een Genocide te betitelen is..
Hoe actief ben je dan op dat onderwerp? Als jij van mening bent dat dat enorm onderbelicht is en niet genoeg aandacht krijgt?

Raar genoeg zie ik in je eigen postgeschiedenis vrijwel geen enkele post daadwerkelijk gericht op dat topic van de genocide op Palestijnen (buiten een vergelijking met russische aanvallen op burgerdoelen die je dan schijnbaar niet veroordeeld);

Het lijkt daarom bijna wel alsof je dat enkel aanhaalt als een soort simpele "Whataboutism"-argumentatie... Een poging de aandacht af te leiden van een issue warvan je zelf weet dat je eigenlijk foutzit maar dan plost gaat verwijzen naar een andere zaak die volgens jou veel belangrijker zou zijn en waarop mensen dan hun aandacht zouden moeten richten, ondanks dat je zelf je er verder niet mee bezighoud...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_214235010
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 14:35 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Klein vraagje... ik weet dat jij ontzettend actief bent in topics over de geweldadige en internationaal recht overtredende invasie van de oekraine door aggresor Rusland.....
Ik neem aan dat je het erg belangrijk vind daarover te discussieren en/of informatie uit te wisselen.

Maar als je aangeeft dat het ook verschrikkelijk is wat de aggresor Israel tegen de Palestijnen in Gaza doet, wat als een Genocide te betitelen is..
Hoe actief ben je dan op dat onderwerp? Als jij van mening bent dat dat enorm onderbelicht is en niet genoeg aandacht krijgt?

Raar genoeg zie ik in je eigen postgeschiedenis vrijwel geen enkele post daadwerkelijk gericht op dat topic van de genocide op Palestijnen (buiten een vergelijking met russische aanvallen op burgerdoelen die je dan schijnbaar niet veroordeeld);

Het lijkt daarom bijna wel alsof je dat enkel aanhaalt als een soort simpele "Whataboutism"-argumentatie... Een poging de aandacht af te leiden van een issue warvan je zelf weet dat je eigenlijk foutzit maar dan plost gaat verwijzen naar een andere zaak die volgens jou veel belangrijker zou zijn en waarop mensen dan hun aandacht zouden moeten richten, ondanks dat je zelf je er verder niet mee bezighoud...
BNW / [Israel-Hamas]de lont in het kruitvat

Topic is zo goed als doodgebloed want het interesseert geen kat.
Rusland is hot topic h
pi_214235037
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 14:35 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Wat een eer zeg dat je mijn postgeschiedenis er op na pluist om zo'n domme opmerking te kunnen maken
:Y)
pi_214235072
quote:
NAVO koopt voor ruim 600 miljoen Stingers voor Oekrane

De NAVO schaft voor omgerekend nog eens ruim 600 miljoen euro draagbare luchtdoelraketten aan voor Oekrane, meldt topman Jens Stoltenberg.

De wapenindustrie kan gerust investeren in de wetenschap dat NAVO-lidstaten bij hen zullen blijven kopen, hield Stoltenberg vertegenwoordigers van de branche eerder op de dag voor.

Stoltenberg verzekert nog maar eens dat NAVO-landen de komende jaren alleen maar meer geld aan hun verdediging zullen besteden. "Er is een goed marktperspectief voor jullie. De markt zal groeien."

https://www.hln.be/buiten(...)igen-nodig~a2c6d779/
Begrijpelijk dat die man een medaille krijgt van Biden
Het MIC zo verwennen

pi_214235537
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 14:43 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Rusland is hot topic h
als het je zo enorm bezighoud kun je toch daarin blijven posten? Waarom doe je dat dan niet, en ga je in tegenstelling juist over andere onderwerpen discussieren?

is overigens geen moeite te zien waar jij reageert, n klikje en je ziet zo waar mensen die klagen dat iets niet genoeg aandacht krijgt, vervokgens zelf ook op reageren...
Daarom, waarom houd je je niet aan je eigen geclaimde prioriteit?

Als je zelf hier gaat klagen dat niemand die aanval in Gaza vermeld heeft, waarom heb jij hem niet gepost in dat topic? Juist als jij het zo belangrijk vind dat de aandacht voor de genocide van Israel wakker blijft, moet je ook zelf daar moeite voor doen en niet heel makkelijk roepen dat 'anderen' dat zouden moeten doen...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_214235576
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 15:36 schreef RM-rf het volgende:

[..]
als het je zo enorm bezighoud kun je toch daarin blijven posten? Waarom doe je dat dan niet, en ga je in tegenstelling juist over andere onderwerpen discussieren?
Zal ik in het vervolg telkens aan jou goedkeuring vragen voor wat ik waar post :?
Djeez
pi_214235875
Heerlijk die moraalridders
Next
  Moderator woensdag 10 juli 2024 @ 17:52:49 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214237556
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 14:43 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Rusland is hot topic h
alles is al gezegd over dat onderwerp en over een jaar of 10 begint het gewoon weer opnieuw, boeit me gewoon niet meer

daarnaast wijzen de Palestijnen niet voor elke scheet die ze laten eerst naar de grote boze NAVO
pi_214238444
quote:
88s.gif Op woensdag 10 juli 2024 17:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
alles is al gezegd over dat onderwerp en over een jaar of 10 begint het gewoon weer opnieuw, boeit me gewoon niet meer
Tuurlijk
Heb zelf nooit anders geweten dan oorlog ginds. En het heeft mij verder ook nooit geboeid.
Maar nu gaat het er wel grof over.

quote:
daarnaast wijzen de Palestijnen niet voor elke scheet die ze laten eerst naar de grote boze NAVO
Sja je zit nou eenmaal in BNW.
Israel staat hier ook hoog in het ljjstje hoor, maar daar moeten we sowieso wat voorzichtigere woordjes gebruiken. Wsl ook daarom dat ik het topic laten rusten heb (@RM-rf)

En de grote boze NAVO? Zeg maar gewoon USA, NAVO is slechts hun puppy.
Verder heb ik nooit iets gehad met Rusland, ben zelf opgegroeid onder de dreiging van DE BOM, en heb onze landen ook verdedigd tijdens mijn dienstplicht in Duitsland, tegen het rode gevaar :')
Maar mijns inziens heeft de VS, uit eigenbelang, dit conflict uitgelokt. En Oekraine heeft zich laten meeslepen om de onderhandelingen van tafel te vegen en te kiezen voor militair antwoord, onder de vleugels van de VS en NAVO.
Dus voor mijn part mogen ze nu allen de zure appel volledig verteren. Temeer omdat ze onze aller toekomst op het spel zetten.
Maar dit heb ik al tot vervelens toe gepost. :+

Maar hey, de F16's zijn onderweg! :)
Weer een stapje dichter naar total war...

Maar eerst nog voetbal om ons allen zoet te houden :)
  Moderator woensdag 10 juli 2024 @ 19:16:38 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214238635
Ok man
pi_214238673
Prima
pi_214240312
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 03:26 schreef PSVCL het volgende:
Behind the scenes

[ x ]
Wat krijg ik van je als ik aantoon dat die beelden helemaal niet van de aanval op het kinderziekenhuis zijn?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_214257023
twitter

|:(
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_214265751
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 01:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]

|:(