SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 15:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zit bij de airco en maak me niet druk joh.
quote:
Gewoon de waarheidquote:Op dinsdag 9 juli 2024 15:40 schreef Frutsel het volgende:
Maak dit topic eens vol - wat een kut titel
Kijk hier maar eens: https://www.buienradar.nl/wereldwijd/europa/onweerradarquote:Op dinsdag 9 juli 2024 15:46 schreef byah het volgende:
Ik zie nog weinig waar ik bang van word op de buienradar
ik vind het ontopicquote:Op dinsdag 9 juli 2024 15:40 schreef Frutsel het volgende:
Maak dit topic eens vol - wat een kut titel
quote:
Ree?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:03 schreef Evangelion het volgende:
Alles gaat hier net langs (volgens de huidige voorspellingen) reeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
@Nattekatquote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:03 schreef Evangelion het volgende:
Alles gaat hier net langs (volgens de huidige voorspellingen) reeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
kijk, dat is pas een positieve instelling, pompen ipv verzuipen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nattekat gaat er bij voordaad al van uit dat er niets van komt.
Al lang opquote:Op dinsdag 9 juli 2024 15:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Strak plan, ik ook.
@:StateOfMind doe je mee?
Ja die regen valt naar beneden is het idee toch ?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:18 schreef Maver24 het volgende:
Al het rode verdwijnt op de buienradar 😂😂😂😂
Eensquote:Op dinsdag 9 juli 2024 14:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Veel te ver richting het oosten.
Wordt niets dit @:Haags @:Wereldgozer
Buienradar zit nog in de ontkenningsfase, komt alleen 20:30 nu ipv tussen 18 en 19.quote:
Ohja gaan we dit weer krijgen, mensen die buienradar als referentiekadar gaan gebruiken die bestaande buien gewoon doortrekt in een bepaalde richting.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:18 schreef Maver24 het volgende:
Al het rode verdwijnt op de buienradar 😂😂😂😂
Wel maar 1 dagquote:
Dat tweede plaatje klopt nu al niet meer, het komt allemaal later nu.quote:
Kan me niet voorstellen dat het oosten zo droog blijft met die aanvoer vanuit Frankrijk.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:53 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Harmonie gaat vooral voor neerslag later op de avond
?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:56 schreef Frutsel het volgende:
Estofex heeft de MD-discussie weer van de site verwijderd
*not gonna happen*
Geen idee waarom het er niet meer op staat...quote:
Dit is wel weer heel matigquote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Geen idee waarom het er niet meer op staat...
Frutsel in WKN / De atmosfeer staat op ontploffen #1370 Hitte op komst
De hookecho is daarna pas ontstaan, maar zij hebben het beste zichtquote:
Dat hoeft niets te zeggen. Hier in Alkmaar ookquote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:31 schreef TweedeKlum het volgende:
Het begint aardig donker te worden boven Zeelands mooiste stad.
Ik hoor nu gerommel.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:34 schreef Olga het volgende:
[..]
Dat hoeft niets te zeggen. Hier in Alkmaar ook
Die cel is aan het afnemen en gaat meer naar het oosten toe, ik woon in Tilburg en volgens buienradar zou het hier nu al flink moeten kletteren, maar er valt nog geen druppel, alleen wat zuidoostelijk van Tilburg ziet het donker uit.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:16 schreef Nattekat het volgende:
De enorme cel van Brussel trekt nu bij Baarle-Nassau het land binnen en is rond 18:15 bij 's-Hertogenbosch.
Een enorm krachtig lijntje trekt rond 18:00 bij Bergen op Zoom het land binnen en is rond 19:00 bij Utrecht. Ten westen daarvan lijkt ook iets te ontstaan dat langs de kust trekt, dat is wel even een duo om in de gaten te houden.
Ah fijn Greet, goed voor de geraniums.quote:
Al besproken Hans.quote:
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:58 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Een normaal mens kijkt even naar de vooruitzichten en waarschuwingen gaat niet naar de efteling
Groot verschil met hier. Tikt net de 19 nog aan.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
Kom eens met wat regen. 32 graden verdomme
Ik ben er ruim een half uur geleden langs gefietst op weg naar Tilburg, nu om 18.00 eindelijk dan wat druppeltjes terwijl buienradar een wolkbreuk om 17.30 in tilburg voorspelde.quote:
Tussen Enschede en Haarlem.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:03 schreef Paljasso het volgende:
Als we een lijn trekken tussen oost en west.
Waar denken jullie dan de zwaarste buien gaan vallen (tussen stad X en Y)?
Of is er helemaal geen pijl op te trekken?
Woh, stuur eens wat verkoeling deze kant uit.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:02 schreef Haags het volgende:
[..]
Groot verschil met hier. Tikt net de 19 nog aan.
Wees blij. Anders had je door de regen moeten fietsen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:11 schreef Haags het volgende:
Mijn vriendin komt als ik het zo zie waarschijnlijk net op tijd thuis met de fiets uit Scheveningen. Zal rond 18.45 zijn.
Maar goed ook want had nog aangeboden in geval van noodweer om haar op te halen.
Ik had haar dan opgehaald met de auto he.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wees blij. Anders had je door de regen moeten fietsen.
Ik krijg de volle laag zo heb ik het idee..houdt het lekker bij daarquote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:16 schreef Nattekat het volgende:
De enorme cel van Brussel trekt nu bij Baarle-Nassau het land binnen en is rond 18:15 bij 's-Hertogenbosch.
Een enorm krachtig lijntje trekt rond 18:00 bij Bergen op Zoom het land binnen en is rond 19:00 bij Utrecht. Ten westen daarvan lijkt ook iets te ontstaan dat langs de kust trekt, dat is wel even een duo om in de gaten te houden.
Ooh ik dacht dat ze bij je achterop mochtquote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:12 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik had haar dan opgehaald met de auto he.
Kan ook, kreeg 'm van een collega.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:11 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Dat is Kapelle in Zuid-Beveland
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:14 schreef xpompompomx het volgende:
Nou, vanmorgen mijn best gedaan om op tijd op kantoor te zijn zodat ik nog kon gaan zwemmen na werk. Lig ik in het zwembad, word ik er na nog geen kwartier al weer uitgeschopt omdat het een beetje aan het onweren was in de verte.![]()
Subklacht: zomer 2024![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is ook niet zo handig.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:14 schreef xpompompomx het volgende:
Nou, vanmorgen mijn best gedaan om op tijd op kantoor te zijn zodat ik nog kon gaan zwemmen na werk. Lig ik in het zwembad, word ik er na nog geen kwartier al weer uitgeschopt omdat het een beetje aan het onweren was in de verte.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Er komt nog een ronde aan om 21 uur geloof ikquote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:17 schreef DemonRage het volgende:
Hier in Eindhoven nu een klein beetje wind van die bui en de zon komt soms weer door, maar volgens mij heeft Oirschot (zoals gewoonlijk) weer de volle laag gekregen.
Ja, echt zwaarste bui in lange tijdquote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:17 schreef DemonRage het volgende:
Hier in Eindhoven nu een klein beetje wind van die bui en de zon komt soms weer door, maar volgens mij heeft Oirschot (zoals gewoonlijk) weer de volle laag gekregen.
Weet Wilma dat je met misshobje gaat?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:25 schreef Paul het volgende:
@:misshobje en ik schuilen al een uur in de kelder voor zekerheid
Aub niet zeggen tegen @Wilma_Flintstonequote:
Straks maar in je blote gat naar buiten rennen als het begint te regenenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:14 schreef xpompompomx het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
https://www.weerplaza.nl/regenradar/quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:31 schreef Paljasso het volgende:
[..]
Welke radar kijk jij?
Gewoon buienradar?
Rond een uur of 19:00 moet het dan losgaan bij ons zie ik. Ben benieuwd.quote:
Kun je niet wat van die pruimen goed platstampen zodat het ook echt vies is. Kunstgras is altijd dieptriest.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:33 schreef crystal_meth het volgende:
M'n buurvrouw zal niet blij zijn wanneer ze terug is van vakantie. Ze had vorige week haar kunstgras "gazon" nog gestofzuigd, Ligt nu vol pruimen en bladeren van mijn boom.
Ik loop nog even snel naar de supermarkt, breng zo verslag uit.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Volgens mij hoor ik donder in de verte nu. Jullie ook @:Momo en @:Perrin ?
Succesquote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik loop nog even snel naar de supermarkt, breng zo verslag uit.
Al jij het al hebt duurt het vast niet lang voor het hier isquote:
Tot nu toe blijft het daar nog bij. Is toch al 3 minuten geleden. Zelfs nog geen regen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Al jij het al hebt duurt het vast niet lang voor het hier is
Toch wel met een ijzeren staaf in je hand dan toch?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:39 schreef Nober het volgende:
Hier droog en donder (NO-Brabant). Zit gewoon in de tuin. Yolo.
lucky bastardquote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vanyit Limburg melden we nog steeds 32 graden en volle bak zon.
Gelukkig geen onweer hier.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:40 schreef Pisces29 het volgende:
Even in dit topic kijken wie er ZIEDEND is dat er (bij hem/haar) geen onweer komt.
Meerdere steden zullen straks niet meer bestaan.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:03 schreef Paljasso het volgende:
Als we een lijn trekken tussen oost en west.
Waar denken jullie dan de zwaarste buien gaan vallen (tussen stad X en Y)?
Of is er helemaal geen pijl op te trekken?
Code Oranje is ook altijd deels voor gedonder door ziedende mensen toch?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:40 schreef Pisces29 het volgende:
Even in dit topic kijken wie er ZIEDEND is dat er (bij hem/haar) geen onweer komt.
Ziedend!quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:40 schreef Pisces29 het volgende:
Ben al blij dat er geen tak op haar bizarre (en ik vermoed dure) tuinversieringen gevallen is.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kun je niet wat van die pruimen goed platstampen zodat het ook echt vies is. Kunstgras is altijd dieptriest.
Grapjasquote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:44 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
"zware windstoten" ?(niets van gemerkt)
Horen bedoel jequote:
Ja, met paniek over hagelstenen tot WEL 4cm!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of code rood, als de Engelsen winnenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:14 schreef Aberkullie het volgende:
Ik begreep dat ze morgen rond 21.00 uur ook code oranje afgeven
Die komt nu hier over.quote:
Rond 21 uur bereikt iets de grens van Zuid-Limburg. Diep in Belgi๋ zit nog wat dat over Limburg trekt waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:14 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Limburg gaat niks noemenswaardigs meer krijgen he?
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:12 schreef Evangelion het volgende:
Perfect cell hierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een lakentje voor het slapen gaan?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:15 schreef StateOfMind het volgende:
Als ik de radarbeelden bekijk trekt alles net langs mij heen.
Pas rond 22.00u-22.30u trekt er wel iets over mij heen.
hier nog volop zon en heetquote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Rond 21 uur bereikt iets de grens van Zuid-Limburg. Diep in Belgi๋ zit nog wat dat over Limburg trekt waarschijnlijk.
Achterhoek? Gelderland?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:15 schreef StateOfMind het volgende:
Als ik de radarbeelden bekijk trekt alles net langs mij heen.
Pas rond 22.00u-22.30u trekt er wel iets over mij heen.
Maar volgens mij niet zo'n noodweer als er nu boven delen van Nederland gaatquote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Rond 21 uur bereikt iets de grens van Zuid-Limburg. Diep in Belgi๋ zit nog wat dat over Limburg trekt waarschijnlijk.
Geen idee, zijn zwarte pitten op de radar. Warmte genoeg om het vast te houden of te versterken nog. We gaan het wel merken straks.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:20 schreef Paljasso het volgende:
[..]
Maar volgens mij niet zo'n noodweer als er nu boven delen van Nederland gaat
Zijn geloof ik die buien die over Eindhoven gaan komen, of net ten NO van Eindhoven?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Als ik via Buienalarm kijk zitten er hele hele zware buien boven oostelijk Belgi๋ nu bestemd voor ZO Nederland..
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik ga kijken of ik een climat controlled stuk binnentuin kan laten aanleggen. Dan heb ik op dagen als deze nog wat te genieten en toch een beetje een buitengevoel.
Weet alleen niet hoe duur zoiets is om aan te laten leggen voor zeg 300m2.
Ik krijg daar "rivier in de tropen" vibes van.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:24 schreef Adrie072 het volgende:
https://webcam-binnenvaart.nl/pages/cam-feniks.php
wow!
Vaart er zo in, gaaf om te zienquote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:24 schreef Adrie072 het volgende:
wow!
Sow!!!!quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Ik was net te laat denk ik voor de mooiste beelden.
ik zit precies tussen de twee zwaren in, bedankt weer voor het schild he.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:29 schreef Nattekat het volgende:
Ik ging dat extreme lijntje bij Alphen ad Rijn onderscheppen omdat leuk. Lijntje stortte in elkaar vlak voor ie daar was. Goffer
Was nog steeds behoorlijk heftig, maar meer dan een bak water was het niet.
JAquote:
zeker maat, plantjes gaan genoeg water krijgenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:34 schreef Tjacka het volgende:
Gaan we in de prijzen vallen?
@:papabear @:essnhils @:bofjijff
Ja, verschillende bomen omgevallen op huizen en wegen, straten die helemaal blank staan.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:33 schreef d.k. het volgende:
Tussen Tilburg en Eindhoven heeft het kennelijk goed gespookt, de brandweer heeft het druk. Hier aan de andere kant van Eindhoven is het nu donker buiten maar het lijkt over te waaien.
quote:
Wachten op het Titanicmoment.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:24 schreef Adrie072 het volgende:
wow!
Tuurlijk.... alles staat vol in blad he... niet geheel onbelangrijk zeg maar.quote:
Ziedendquote:
Dus met wat mazzel alleen de verkoelingquote:
Plamten houden van water!quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:44 schreef Resistor het volgende:
En natuurlijk splitst de zware bui vlak voor Bunschoten![]()
Ik zit echt te twijfelen of ik de balkonplamten water moet geven.
Ah, mijn burgemeester.quote:
Waar dan?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:35 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik zit precies tussen de twee zwaren in, bedankt weer voor het schild he.
Mijn overbuurman heeft zijn 2 auto's ingepakt met zeilquote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik was stenen van 4cm beloofd, niet die kleine kiezeltjes. #viesmad.
Parrrdonnnn? Je woont toch maar een paar kilometer van me af, of woon je na de spoorwegovergang rechtsaf?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:25 schreef Paul het volgende:
@:misshobje en ik schuilen al een uur in de kelder voor zekerheid
Hey is die camera ineens weer werkend.quote:
Jaaaaaaa, waar woon je in wfquote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:38 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
zeker maat, plantjes gaan genoeg water krijgen
Hier heftigste onweersbui in jarenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:01 schreef Ivy_Mike het volgende:
Hoe oranje is bij jullie de code? Het valt in de Kop van NH wel mee
Bij mij ookquote:
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:59 schreef Straatcommando. het volgende:
Leek heel wat, bleek niets te zijn.
Mweh, het regent nu een beetje en wat gerommel. Verder nog weinig bijzondersquote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:34 schreef Tjacka het volgende:
Gaan we in de prijzen vallen?
@:papabear @:essnhils @:bofjijff
Wat dat betreft ben ik altijd wel blij dat hier eigenlijk altijd wel meevalt in mijn regio.quote:
Ik geef ze groot gelijk. De ramp is niet te overzien als je dakkoffer beschadigt raaktquote:
Ruitschade/nieuwe ruit ben je meestal wel voor verzekerd.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:14 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Precies de minst kwetsbare delen afgedekt. Mong*len.
Dit is wat nu bij Zwolle zit denk ik? Gelukkig net hier onderdoor gegaan..quote:
Sterktequote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
Regio Venlo meldt aantrekkende wind
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |