Mooi he, vooral de prio leggen op asielzoekers, Moslims en zogenaamd 'inkse hobbies' als kunst, cultuur en onderwijs. En men trapt er nog in ook, totdat ze inzien dat alles minder leuk wordt.quote:
Dat is nog niet gezegd, maar Timmermans heeft aangegeven na de tweede termijn een hoofdelijke stemming te willen hebben.quote:
Wellicht gewoon de motie over de gesloten jeugdzorg waar straks over wordt gestemd?quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:15 schreef kilon het volgende:
[..]
Dat is nog niet gezegd, maar Timmermans heeft aangegeven na de tweede termijn een hoofdelijke stemming te willen hebben.
Ik denk dat het wel met een bepaalde in te dienen motie van wantrouwen te maken zal hebben.
Nee gaat gewoon over de gisteren al aangekondigde MvW tegen Klever en Faber, misschien dat ze er na vandaag nog eentje bijdoen voor Agema.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wellicht gewoon de motie over de gesloten jeugdzorg waar straks over wordt gestemd?
Cliffhangerquote:
Maar ja, de boeren zijn zo zielig he. Het lijkt mij ook verschrikkelijk om een hoop geld te krijgen om ergens anders in een villa te gaan rentenieren.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:18 schreef Nielsch het volgende:
De BBB stemmert in onze kring had vandaag ook voor het eerst door dat zn Zwarte Cross kaartje een stuk duurder gaat worden. Vond ie maar belachelijk "want het is al zo duur"...
Hoho, die zijn 15 miljard kwijt dankzij de BBB.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar ja, de boeren zijn zo zielig he. Het lijkt mij ook verschrikkelijk om een hoop geld te krijgen om ergens anders in een villa te gaan rentenieren.
Wel lachen als iemand in het kabinet voor stemtquote:
De btw verhoging van 6 naar 9 op voedsel raakt hem meer dan deze btw verhogingquote:Op donderdag 4 juli 2024 18:18 schreef Nielsch het volgende:
De BBB stemmert in onze kring had vandaag ook voor het eerst door dat zn Zwarte Cross kaartje een stuk duurder gaat worden. Vond ie maar belachelijk "want het is al zo duur"...
Leden van het kabinet stemmen niet mee.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:23 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wel lachen als iemand in het kabinet voor stemt
Er valt niets uit te sluiten bij deze prutsersquote:Op donderdag 4 juli 2024 18:23 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
ja, bedoelde de regeringquote:Op donderdag 4 juli 2024 18:25 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Leden van het kabinet stemmen niet mee.
Die ook niet.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Order! Ordeeeeeeeeer!
zie eigenlijk wel voor me dat Joseph van NSC voor gaat stemmenquote:Op donderdag 4 juli 2024 18:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er valt niets uit te sluiten bij deze prutsers
de coalitie is onderdeel van de regeringquote:Op donderdag 4 juli 2024 18:26 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Die ook niet.
Je bedoeld de coalitie.
Nee. Regering is Koning + Ministers.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:27 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
de coalitie is onderdeel van de regering
Sowieso zijn die linkse hobbies dan wel mogelijk gemaakt door centrum-rechtse kabinetten die we sinds Balkenende I (2002) hebben gehad. Daarvoor had Paars (1994-2002) ook altijd de VVD als 2e partij en daarvoor hadden we de Lubbers-kabinetten (1982-1994) die zeker niet als links bekend stonden. Weer daarvoor de Van Agt kabinetten, waarbij alleen Van Agt I (CDA-VVD, 1977-1981) een rol van betekenis had. Het laatste echt linkse kabinet, waar ruimte was voor linkse hobbies was het kabinet Den Uyl (1973-1977).quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mooi he, vooral de prio leggen op asielzoekers, Moslims en zogenaamd 'inkse hobbies' als kunst, cultuur en onderwijs. En men trapt er nog in ook, totdat ze inzien dat alles minder leuk wordt.
Ik sluit niet uit dat vvd of nsc kamerleden voor stemmenquote:Op donderdag 4 juli 2024 18:23 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
ik ga even googlen, want anders heeft mijn maatschappijleer leraar dik gelogenquote:Op donderdag 4 juli 2024 18:28 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Nee. Regering is Koning + Ministers.
De Ministers zijn afgevaardigd namens partijen die samen een coalitie vormen. Maar de leden van de regering en/of kabinet hebben geen stemrecht in de Tweede Kamer.
Nee, dit is nog geen end of the line momentquote:Op donderdag 4 juli 2024 18:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat vvd of nsc kamerleden voor stemmen![]()
Er hoeft er maar 1 voor te stemmen voor een implosie van de coalitiequote:Op donderdag 4 juli 2024 18:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dit is nog geen end of the line moment
Nee er moet nog meer chaos komen willen ze dat in de schoenen van de PVV kunnen schuiven en de boel kunnen opblazenquote:Op donderdag 4 juli 2024 18:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dit is nog geen end of the line moment
Zelfs dat niet, ze hebben 88 zetels.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Er hoeft er maar 1 voor te stemmen voor een implosie van de coalitie
In principe heeft de coalitie dan nog steeds een ruime meerderheid. Maar het zal de sfeer niet ten goede komen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In essentie denk ik dat dit het scenario is, ja. Als het breekt dan breekt het op iets waar ze echt niet meer omheen kunnen, de aanvallen van Wilders zijn dat momenteel (nog) niet.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:34 schreef Szura het volgende:
[..]
Nee er moet nog meer chaos komen willen ze dat in de schoenen van de PVV kunnen schuiven en de boel kunnen opblazen
Wellicht dat ze daarom kiezen voor hoofdelijke stemming? Of is dat gebruikelijk bij deze, ik weet dat eigenlijk niet.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Bedoel meer de situatie. Bij 1 kamerlid dat voor stemt, is de situatie niet dat ze uit de partij worden gezet en weer vrolijk doorgaan.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zelfs dat niet, ze hebben 88 zetels.
Heh, welke sfeer? De enige die Wilders nog niet aangevallen heeft is van der Plas maar die zit er sowieso voor spek en bonen bij (letterlijk).quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:34 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
In principe heeft de coalitie dan nog steeds een ruime meerderheid. Maar het zal de sfeer niet ten goede komen.
En eieren!!quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, welke sfeer? De enige die Wilders nog niet aangevallen heeft is van der Plas maar die zit er sowieso voor spek en bonen bij (letterlijk).
Old skool Wilders truuk. Proberen 1/2 twijfelende kamerleden zover te krijgen voor een motie te stemmen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:35 schreef kilon het volgende:
[..]
Wellicht dat ze daarom kiezen voor hoofdelijke stemming? Of is dat gebruikelijk bij deze, ik weet dat eigenlijk niet.
Maar dan zou het een betere optie zijn om anoniem te stemmen anders voel je toch de druk van je partij wanneer jij als enige 'voor' zegt.
ben ook wel benieuwd of de BBB na de volgende provinciale statenverkiezing uit de coalitie wordt geknikkerdquote:Op donderdag 4 juli 2024 18:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, welke sfeer? De enige die Wilders nog niet aangevallen heeft is van der Plas maar die zit er sowieso voor spek en bonen bij (letterlijk).
quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die is al geweest.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:36 schreef Starhopper het volgende:
Moet dat poepdebat van Caroline nou ook nog vamavond? Dit gaat nachtwerk worden
Dat dus, vandaag zullen ze nog wel uitzitten, maar het lijkt me wel dat dit de verhoudingen zeer ernstig niet ten goede is gekomen. Als dit zou door blijft gaan, dan is de vraag hoe langs het volhouden. Kabinetten uit het verleden waarbij de verhoudingen minder verstoord waren (Van Agt II, Balkenende I en Rutte I) hielden het in ieder geval al behoorlijk kort vol. Hier is gewoon nu al op dag 2 pure irritatie, ergernis en misgunnen aanwezig.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:34 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
In principe heeft de coalitie dan nog steeds een ruime meerderheid. Maar het zal de sfeer niet ten goede komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wèl voor onderhoud.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Waarom is er nog geen fok twitter kanaal?
Want alle zaken die er toe doen komen daar.
https://x.com/fokonderhou(...)39-WnOKbbiBhirHwLmDQ
Die hoofdelijke stemming doet weinig af ad meerderheid die de coalitie heeft.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:35 schreef kilon het volgende:
[..]
Wellicht dat ze daarom kiezen voor hoofdelijke stemming? Of is dat gebruikelijk bij deze, ik weet dat eigenlijk niet.
Maar dan zou het een betere optie zijn om anoniem te stemmen anders voel je toch de druk van je partij wanneer jij als enige 'voor' zegt.
Dat weet ik. Het gaat niet om een meerderheid. Er is al veel te veel wrijving tussen de partijen. Deze stemming zou kunnen zorgen voor een val als er iemand voor stemt.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]De coalitiepartijen hebben de meerderheid van 88 zetels he?
De betrouwbaarheid van de coalitie tegenover de partij van de dissident loopt wel een deuk op.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]De coalitiepartijen hebben de meerderheid van 88 zetels he?
Dat raakt ze helemaal niet.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mooi he, vooral de prio leggen op asielzoekers, Moslims en zogenaamd 'inkse hobbies' als kunst, cultuur en onderwijs. En men trapt er nog in ook, totdat ze inzien dat alles minder leuk wordt.
Als er moties ingediend moeten worden zal er nog een plenaire afronding moeten plaatsvinden (2 minuten debat).quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:37 schreef kilon het volgende:
[..]
Die is al geweest.
https://nos.nl/artikel/25(...)gt-minister-om-spoed
Is al geweest: Boeren nog weken in onzekerheid over mestprobleem, Kamer vraagt minister om spoed - https://nos.nl/l/2527427quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:36 schreef Starhopper het volgende:
Moet dat poepdebat van Caroline nou ook nog vamavond? Dit gaat nachtwerk worden
De Kamer toont zich niet echt realistisch, nieuwe minister zonder enige ervaring op een ministerie wat een groot mijnenveld is wat ook nog eens met serieuze juridische kanten te maken heeft moet haast maken? Dat gaat hem niet worden.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Goed, dat het mestdebat er vandaag toch is gekomen heeft weinig zoden ad dijk gezet voor de boeren: Boeren nog weken in onzekerheid over mestprobleem, Kamer vraagt minister om spoed - https://nos.nl/l/2527427
Het gaat wél om een meerderheidquote:Op donderdag 4 juli 2024 18:38 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat weet ik. Het gaat niet om een meerderheid. Er is al veel te veel wrijving tussen de partijen. Deze stemming zou kunnen zorgen voor een val als er iemand voor stemt.
De Kamer topnt zich UITERMATE realistisch. Er is geen tijd meer. Per 1 aug of 1 sept veranderen de mestregelsquote:Op donderdag 4 juli 2024 18:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Kamer toont zich niet echt realistisch, nieuwe minister zonder enige ervaring op een ministerie wat een groot mijnenveld is wat ook nog eens met serieuze juridische kanten te maken heeft moet haast maken? Dat gaat hem niet worden.
Nee, er is ook geen standaard.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:40 schreef Mikeytt het volgende:
Iemand die hier het antwoord op weet trouwens?
Dacht altijd dat er standaard 2 jaren zitten tussen de provinciale statenverkiezing en de tweede kamerverkiezing. Vanwege de val van het kabinet zitten deze heel dicht op mekaar. Wordt dat gecorrigeerd?
Dat weet ik, dat weet jij, maar deze minister gaat keihard tegen een muur klappen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De Kamer topnt zich UITERMATE realistisch. Er is geen tijd meer. Per 1 aug of 1 sept veranderen de mestregels
Die meerderheid staat wel op het spel als er continue wrijving is.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het gaat wél om een meerderheid
Helemaal waar wat immigratie betreft.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:28 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Sowieso zijn die linkse hobbies dan wel mogelijk gemaakt door centrum-rechtse kabinetten die we sinds Balkenende I (2002) hebben gehad. Daarvoor had Paars (1994-2002) ook altijd de VVD als 2e partij en daarvoor hadden we de Lubbers-kabinetten (1982-1994) die zeker niet als links bekend stonden. Weer daarvoor de Van Agt kabinetten, waarbij alleen Van Agt I (CDA-VVD, 1977-1981) een rol van betekenis had. Het laatste echt linkse kabinet, waar ruimte was voor linkse hobbies was het kabinet Den Uyl (1973-1977).
Den Uyl evenals de PvdA waren trouwens zeer tegen het hier halen van gastarbeiders (het begin van de immigratie en islamisering). Dit kwam uit de koker van de voorlopers van het CDA en de VVD. Maar links van alles de schuld geven is een nou het voorbeeld van een rechtse hobby die voor Wilders goed loont.
Ja wat dat betreft heeft een hoofdelijke stemming weinig nut gezien de vrij grote meerderheid van deze coalitie, ook omdat er dus vanuit individuele leden geen echte incentive is om anders dan de fractie te stemmen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:42 schreef JohnBercow het volgende:
Stel dat er een afvallige VVD'er of NSC'er is die voor stemt, dan zal Wilders eisen dat die persoon uit de fractie wordt gezet. Mogelijk zal dat dan ook gebeuren omdat noch de VDD noch NSC op dit moment baat heeft bij verkiezingen.
Dat kamerlid dat dan uit de fractie wordt gezet splitst zich af en gaat zelfstandig verder. Dan blijft de coalitie met 87 zetels een ruime meerderheid houden.
Weigeren NSC of VVD om dat kamerlid de fractie uit te zetten, dan blaast Wilders het kabinet op en komen er nieuwe verkiezingen en dan wint hij die dik. Want dan is het de schuld van Links + VVD/NSC.
thanks. Lijkt me een vreemde situatie. De eerste en tweede kamer die bijna tegelijk worden gekozen... Die jaren ertussen zorgde vaak voor balans vanwege de veranderende zetelverdeling met de tijd meequote:Op donderdag 4 juli 2024 18:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee, er is ook geen standaard.
Ik vond het echt heerlijk om Wilders gister te horen janken tegen Timmermans. Timmermans zou ministers persoonlijk beschadigen door motie van wantrouwen in te dienenquote:Op donderdag 4 juli 2024 18:42 schreef JohnBercow het volgende:
Stel dat er een afvallige VVD'er of NSC'er is die voor stemt, dan zal Wilders eisen dat die persoon uit de fractie wordt gezet. Mogelijk zal dat dan ook gebeuren omdat noch de VDD noch NSC op dit moment baat heeft bij verkiezingen.
Dat kamerlid dat dan uit de fractie wordt gezet splitst zich af en gaat zelfstandig verder. Dan blijft de coalitie met 87 zetels een ruime meerderheid houden.
Weigeren NSC of VVD om dat kamerlid de fractie uit te zetten, dan blaast Wilders het kabinet op en komen er nieuwe verkiezingen en dan wint hij die dik. Want dan is het de schuld van Links + VVD/NSC.
Ik twijfel of die op die manier kan gaan winnen. Lijkt mij juist het tegenovergestelde te veroorzaken.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:42 schreef JohnBercow het volgende:
Aan de andere kant hebben we nou al jaren geen regering met een stabiele eerste en tweede-kamer meerderheid en dat zorgt nou niet meteen voor beter bestuur.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
thanks. Lijkt me een vreemde situatie. De eerste en tweede kamer die bijna tegelijk worden gekozen... Die jaren ertussen zorgde vaak voor balans vanwege de veranderende zetelverdeling met de tijd mee
Als de post van JohnBercow een realistisch scenario is, dan zal de oppositie toch altijd om een hoofdelijke stemming gaan vragen?quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja wat dat betreft heeft een hoofdelijke stemming weinig nut gezien de vrij grote meerderheid van deze coalitie, ook omdat er dus vanuit individuele leden geen echte incentive is om anders dan de fractie te stemmen.
Ok, en vertel eens hoe rechts integratie gaat afdwingen want ik zie daar geen enkel teken van. Volgens mij zijn er allerlei zaken onder centrum-linkse regeringen ingevoerdop het gebied van immigratie dus ook daar sla je de plank mis volgens mij.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:44 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Helemaal waar wat immigratie betreft.
Maar op het gebied van het afdwingen van integratie en het uitvoeren/aanscherpen van bestaande immigratieregels komen de initiatieven over het algemeen wel van rechts en probeert links de situatie zo te houden als hij is.
Ligt aan de polls. De PVV is de laatste 2 peilingen van 1Vandaag elke maand iets gezakt.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:42 schreef JohnBercow het volgende:
Ja, alleen ga je er dan vanuit dat er nog Kamerleden met principes zijn en fracties die staan voor hun eigen mensen. Ik ben misschien iets cynischer wat dat betreftquote:Op donderdag 4 juli 2024 18:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Als de post van JohnBercow een realistisch scenario is, dan zal de oppositie toch altijd om een hoofdelijke stemming gaan vragen?
Lees ik nou goed dat de laatste en enige succesvolle motie van wantrouwen in 1939 is ingediend?quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:45 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Ik vond het echt heerlijk om Wilders gister te horen janken tegen Timmermans. Timmermans zou ministers persoonlijk beschadigen door motie van wantrouwen in te dienen
https://nl.m.wikipedia.or(...)trouwen_in_Nederland
Dat is geen zekerheid. Geert is jaren met fluwelen handschoenen behandeld door zijn politieke tegenstanders en de parlementaire pers. Nu is hij in het oog van de storm terechtgekomen. Alles en iedereen gaat achter hem aan.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:42 schreef JohnBercow het volgende:
Weigeren NSC of VVD om dat kamerlid de fractie uit te zetten, dan blaast Wilders het kabinet op en komen er nieuwe verkiezingen en dan wint hij die dik.
Kamer gaat echt niet 4 weken vakantie reces inleveren.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:47 schreef kilon het volgende:
Dit is misschien een rare vraag, maar hoe onrealistisch is het om het reces te verkorten naar bijvoorbeeld 4 weken? Het is niet alsof het kabinet toch echt lang vakantie heeft door het uitwerken van het regeerakkoord en de kamer staat te popelen om in debat te gaan over de vele grote problemen in het land.
Ik heb dit specifieke vraagstuk niet zo gevolgd, maar de Kamer en de vorige minister zagen natuurlijk wel aankomen dat een nieuwe minister niet of nauwelijks tijd zou hebben om zich op dit dossier in te werken.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De Kamer topnt zich UITERMATE realistisch. Er is geen tijd meer. Per 1 aug of 1 sept veranderen de mestregels
Kun jij je Rita Verdonk nog herrineren? Die voerde een streng immigratiebeleid nietwaar? Weet je wie die wet heeft geschreven? Job Cohen in de nadagen van Paars. Links is helemaal niet voor nog meer migratie, dat wordt ze voortdurend door Wilders in de schoenen geschoven. Die roept van alles dat ie nu al niet kan waarmaken, als ie in de oppositie had gezeten dan had ie zijn eigen coalitie-akkoord op dit punt links genoemd. Er vindt wat dit betreft zoveel framing plaatst. En men praat elkaar maar na zonder eens te feiten en de geschiedenis op te zoeken.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:44 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Helemaal waar wat immigratie betreft.
Maar op het gebied van het afdwingen van integratie en het uitvoeren/aanscherpen van bestaande immigratieregels komen de initiatieven over het algemeen wel van rechts en probeert links de situatie zo te houden als hij is.
Dat is nu toch ook gedaan door Timmermans?quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Als de post van JohnBercow een realistisch scenario is, dan zal de oppositie toch altijd om een hoofdelijke stemming gaan vragen?
Gaat om Europese regels (waar je niets meer aan kan veranderen) en er ligt een plan namens Anema, de vraag vandaag van de oppo was of dat plan uitgevoerd gaat worden. Antwoord was dat weten we nog niet dat gaan we deze zomer uitwerken, alleen kan dat dus niet echt omdat die Europese regels veranderen per 1 September.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:49 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Ik heb dit specifieke vraagstuk niet zo gevolgd, maar de Kamer en de vorige minister zagen natuurlijk wel aankomen dat een nieuwe minister niet of nauwelijks tijd zou hebben om zich op dit dossier in te werken.
Nu moet je er als nieuwe minister natuurlijk meteen staan als er een ramp o.i.d. gebeurt, maar was het in dit geval niet een optie geweest een paar maanden uitstel/verlenging te regelen? Niet om het de nieuwe coalitie makkelijk te maken, maar om de boeren niet nog meer in onzekerheid te brengen? En om te zorgen dat de nieuwe minister een weloverwogen besluit neemt?
Misschien was dit niet mogelijk wegens Europese regels? Of was het onderwerp controversieel verklaard waardoor Adema er niets meer aan kon veranderen?
Dan klapt dit kabinet vanavond nog.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:51 schreef tizitl2 het volgende:
Zou als ik NSC en VVD was nu gewoon afspreken beide heel cynisch elk 1 of 2 man hoofdelijk voor laten stemmen.
Heeft geen materieel effect, maar san is wel voor Wilders duidelijk dat er een grens is. Niet wat je wilt, maar anders blijft dit sowieso voortduren.
precies 13 man voor laten stemmen zodat hij geen aftreden kan opeisen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:51 schreef tizitl2 het volgende:
Zou als ik NSC en VVD was nu gewoon afspreken beide heel cynisch elk 1 of 2 man hoofdelijk voor laten stemmen.
Heeft geen materieel effect, maar san is wel voor Wilders duidelijk dat er een grens is. Niet wat je wilt, maar anders blijft dit sowieso voortduren.
https://www.parlement.com/id/vh8lnhrptxx2/kamerontbindingquote:Als een kabinet gevallen is, wordt als regel de Tweede Kamer ontbonden. De regering heeft daar Grondwettelijk het recht toe. Door Kamerontbinding kan de regering bij een conflict een uitspraak van de kiezers vragen. Die 'regel' bestaat sinds 1972. Na een besluit tot Kamerontbinding moeten altijd binnen 40 dagen nieuwe verkiezingen i worden uitgeschreven.
Kamer stemt niet voor of tegen kamerontbinding daar gaat enkel het kabinet (als geheel) over. Er is ook nooit sprake van een beslissing van een lid of leden van het kabinet, het kabinet is één en ondeelbaar.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.parlement.com/id/vh8lnhrptxx2/kamerontbinding
Het is mij niet duidelijk welke ministers kunnen besluiten de Kamer te ontbinden.
Alle ministers tesamen ?
Of alleen de minister-president ?
Of de minister-president en de 4 vice-premiers?
In dat laatste geval kan NU het partijbelang van VVD, BBB en NSC zijn tegen de kamerontbinding te stemmen. (lage peilingen)
Geen kamerontbinding en moet men een nieuwe regering formeren.
Weer met de PVV ?
Maar wat wil men met de uitslag van de nieuwe verkiezingen ? Opnieuw dit soort kabinet met de PVV formeren ? ?
De waarde van de primaire binnenlandse landbouw (inclusief bloemen) is een schamele 1,4 procent van het bruto binnenlands product. Daarmee is de landbouw nog niet half zo belangrijk voor de economie als bijvoorbeeld de cultuursector, die goed is voor 3,7 procent van het bbp. En dat terwijl de landbouw twee keer zoveel subsidie krijgt als de cultuursector. Bron: de Correspondentquote:Op donderdag 4 juli 2024 18:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Voor de werkgelegenheid? Absoluut. Voor het BBP? Zeker. Voor levensvreugde? Onmiskenbaar.
Afgelopen keer zat er ook maar een half jaartje tussenquote:Op donderdag 4 juli 2024 18:40 schreef Mikeytt het volgende:
Iemand die hier het antwoord op weet trouwens?
Dacht altijd dat er standaard 2 jaren zitten tussen de provinciale statenverkiezing en de tweede kamerverkiezing. Vanwege de val van het kabinet zitten deze heel dicht op mekaar. Wordt dat gecorrigeerd?
Balkenende I was 87 dagen, benieuwd of ze dat halenquote:Op donderdag 4 juli 2024 18:54 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik dacht dat ze 2025 wel zouden halen, maar na 2 dagen betwijfel ik dat.
Had je enkel het probleem vooruitgeschoven en waarschijnlijk vergroot (eindig je met een PVV met 50+ zetels).quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:00 schreef Origami94 het volgende:
Ze hadden met Timmermans moeten gaan
Maar ja de VVD he en Pietertje te bang om alles op te eisen
De ministers kunnen de Kamer niet ontbinden. Ze kunnen zichzelf als kabinet ontbinden en naar gewoonterecht wordt dan de kiezer geraadpleegd: oftewel nieuwe Tweede Kamerverkiezingen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.parlement.com/id/vh8lnhrptxx2/kamerontbinding
Het is mij niet duidelijk welke ministers kunnen besluiten de Kamer te ontbinden.
Alle ministers tesamen ?
Of alleen de minister-president ?
Of de minister-president en de 4 vice-premiers?
In dat laatste geval kan NU het partijbelang van VVD, BBB en NSC zijn tegen de kamerontbinding te stemmen. (lage peilingen)
Geen kamerontbinding en moet men een nieuwe regering formeren.
Weer met de PVV ?
Maar wat wil men met de uitslag van de nieuwe verkiezingen ? Opnieuw dit soort kabinet met de PVV formeren ? ?
Dus.... alle ministers en staatssecretarissen komen bijeen en beslissen over de kamerontbinding >quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Kamer stemt niet voor of tegen kamerontbinding daar gaat enkel het kabinet (als geheel) over. Er is ook nooit sprake van een beslissing van een lid of leden van het kabinet, het kabinet is één en ondeelbaar.
Als ik de afgelopen verkiezingen pak hadden we achtervolgens FvD, PvdA, VVD, BBB, PVV en GL/PvdA als grootste, wat is de garantie dat PVV de volgende keer weer de grootste wordt?quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Had je enkel het probleem vooruitgeschoven en waarschijnlijk vergroot (eindig je met een PVV met 50+ zetels).
Er is maar een partij die dit probleem gecreëerd heeft en dat is de VVD, met Brekelmans en Yesilgoz voorop. Als dit kneuzenkabinet sneuvelt, hoop ik dat die twee als eerste met pek en veren de VVD uit worden gebonjourd.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Had je enkel het probleem vooruitgeschoven en waarschijnlijk vergroot (eindig je met een PVV met 50+ zetels).
Als het mis gaat dan is het vrijwel zeker dat de VVD Yesilgoz als zondebok aanwijst, ja.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:06 schreef Szura het volgende:
[..]
Er is maar een partij die dit probleem gecreëerd heeft en dat is de VVD, met Brekelmans en Yesilgoz voorop. Als dit kneuzenkabinet sneuvelt, hoop ik dat die twee als eerste met pek en veren de VVD uit worden gebonjourd.
Oh, ik kan me de Cohen-tenten nog prima herinneren hoor 🙂 En zoals je zegt, dat was in Paars-2, waar ook de VVD een stevige vinger in de pap had. Dan kan het toevallig een PvdA-staatssecretaris zijn geweest, maar om links dan de credits voor die wet te geven vind ik wat gezocht eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:49 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Kun jij je Rita Verdonk nog herrineren? Die voerde een streng immigratiebeleid nietwaar? Weet je wie die wet heeft geschreven? Job Cohen in de nadagen van Paars. Links is helemaal niet voor nog meer migratie, dat wordt ze voortdurend door Wilders in de schoenen geschoven. Die roept van alles dat ie nu al niet kan waarmaken, als ie in de oppositie had gezeten dan had ie zijn eigen coalitie-akkoord op dit punt links genoemd. Er vindt wat dit betreft zoveel framing plaatst. En men praat elkaar maar na zonder eens te feiten en de geschiedenis op te zoeken.
Dat ligt toch wel wat genuanceerder. Kamerontbinding is een regeringsbesluit. Dat wil zeggen de koning en de minister. Nu heb je het reglement van orde van de ministerraad dat voorschrijft dat dit soort zaken (‘aangelegenheden van algemeen regeringsbeleid’) eerst in de ministerraad afgekaart moeten worden. Maar dat reglement heeft strikt genomen alleen interne werking.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Kamer stemt niet voor of tegen kamerontbinding daar gaat enkel het kabinet (als geheel) over. Er is ook nooit sprake van een beslissing van een lid of leden van het kabinet, het kabinet is één en ondeelbaar.
Ik denk dat ze diep van binnen het liefst in haar koffie zouden willen tuffenquote:Op donderdag 4 juli 2024 19:09 schreef zimmy910 het volgende:
Hoe zouden de collega minister nou tegen zo'n Agema aankijken ? Lijkt me niet bevoordelijk voor de sfeer tijdens de minister raad vergaderingen. Voor zover de sfeer al aanwezig was.
Gaat niet gebeuren, trouwe secondant van Wilders.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:11 schreef trein2000 het volgende:
Ik snap ook oprecht niet dat zo’n schoof dit pikt. Eerste agendapunt morgenochtend moet toch het ontslag van de minister van VWS zijn?
Ja, dat gedoetje dat de PVV per definitie zal groeien snap ik ook nooit zo goed…quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als ik de afgelopen verkiezingen pak hadden we achtervolgens FvD, PvdA, VVD, BBB, PVV en GL/PvdA als grootste, wat is de garantie dat PVV de volgende keer weer de grootste wordt?
Het gaat niet om waar het formeel om gaat, maar het signaal dat een kamerlid van de coalitie na twee dagen een zo zware motie zou steunen, geeft natuurlijk wel een heel duidelijk signaal af.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het gaat wél om een meerderheid
Credits geven hadden we het niet over, sowieso is er wat dat betreft nog steeds een probleem, dus is ook niet echt van toepassing. Ik heb het over de schuld geven, dit volledig in de schoenen van links schuiven wat nu al bijna 25 jaar gebeurd is wat mij betreft totaal onjuist. Die wet kun je hem rustig de credits voor geven, die is feitelijk gewoon van zijn hand en daarna aangenomen door het Parlement.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:10 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Oh, ik kan me de Cohen-tenten nog prima herinneren hoor 🙂 En zoals je zegt, dat was in Paars-2, waar ook de VVD een stevige vinger in de pap had. Dan kan het toevallig een PvdA-staatssecretaris zijn geweest, maar om links dan de credits voor die wet te geven vind ik wat gezocht eerlijk gezegd.
Ik dacht vooral aan het handhaven van bestaande wetgeving (Lili en Howick, Mauro, opvang illegalen) waarin linkse partijen steeds weer naar uitzonderingen zochten. Dan kun je op papier wel een streng beleid hebben; als je het als puntje bij paaltje komt niet uitvoert heb je er niets aan.
Kijk als het puur gaat om immigratie dan denk ik niet dat zij zeer tegen zijn, hun toon is vooral wat minder stoer, omdat ze geen dingen willen roepen die ze toch niet waar kunnen maken.quote:Maar goed, uiteindelijk geloof ik wel dat links en rechts zullen moeten samenwerken om iets aan migratie te doen. Want van links alleen gaat het niet komen; met name het GL-deel van PvdA/GL zie ik hier dwarsliggen. En op rechts gaan veel te veel stemmen naar een incompetente partij als de PVV. Dan kom je toch weer door het midden uit en dat heeft de afgelopen 14 jaar óók niet gewerkt.
Misschien moeten we ons er maar bij neerleggen dat het probleem de komende jaren niet op te lossen valt.
Dat weet ik ook wel. Maar als je dan enig zelfrespect hebt gooi je zelf de handdoek.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, trouwe secondant van Wilders.
Sterker nog. In normale omstandigheden is dat gewoon einde coalitie.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Het gaat niet om waar het formeel om gaat, maar het signaal dat een kamerlid van de coalitie na twee dagen een zo'n zware motie zou steunen, geeft natuurlijk wel een heel duidelijk signaal af.
Ik weet niet of je dat zo naast elkaar kan zetten, want bij Europese en Provinciale Staten verkiezingen gaan veel minder mensen stemmen dan bij Kamerverkiezingen en de samenstelling van de groep is ook anders.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als ik de afgelopen verkiezingen pak hadden we achtervolgens FvD, PvdA, VVD, BBB, PVV en GL/PvdA als grootste, wat is de garantie dat PVV de volgende keer weer de grootste wordt?
Yesilgoz wel, Brekelmans zeker niet. Dat is nog één van de weinige prodigy's.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als het mis gaat dan is het vrijwel zeker dat de VVD Yesilgoz als zondebok aanwijst, ja.
Dat laatste zal je mij niet horen zeggen, ik vermoed dat het eerder Agema is die zich, zoals gewoonlijk, slimmer denkt dan ze is en even op Twitter wil schoppen zonder te snappen wat de consequenties zijn.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel. Maar als je dan enig zelfrespect hebt gooi je zelf de handdoek.
Dit was geen bedrijfsongeval hè? Dit was bewuste sabotage.
Daarom zei ik ook Yesilgozquote:Op donderdag 4 juli 2024 19:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Yesilgoz wel, Brekelmans zeker niet. Dat is nog één van de weinige prodigy's.
Jij hebt de krantenartikelen over Halsema ook paraat? Hier is over nagedacht.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat laatste zal je mij niet horen zeggen, ik vermoed dat het eerder Agema is die zich, zoals gewoonlijk, slimmer denkt dan ze is en even op Twitter wil schoppen zonder te snappen wat de consequenties zijn.
Is het minister materiaal? Nee, maar dat zijn de PVV'ers geen van allen.
Klopt en als er verantwoordelijkheid genomen moet worden, dan zijn de linkse partijen toch waar je van moet hebben. Zoals Cohen maar later ook Samsom die geldt als een belangrijke architect van de Turkijedeal. Bij dat trackrecord komen de zogenaamde stoere rechtse partijen niet eens in de buurt…quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:12 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
[..]
Kijk als het puur gaat om immigratie dan denk ik niet dat zij zeer tegen zijn, hun toon is vooral wat minder stoer, omdat ze geen dingen willen roepen die ze toch niet waar kunnen maken.
Dat moet sowieso stap 1 in het zelfreddingsplan van de VVD zijn, want mét een rechtspopulistische partijtop kun je onmogelijk dat zogenaamd liberale imago geloofwaardig maken.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:06 schreef Szura het volgende:
[..]
Er is maar een partij die dit probleem gecreëerd heeft en dat is de VVD, met Brekelmans en Yesilgoz voorop. Als dit kneuzenkabinet sneuvelt, hoop ik dat die twee als eerste met pek en veren de VVD uit worden gebonjourd.
Dat leek me gezien zijn cv dan ook nog wel iemand met een beetje geweten in zijn flikker. Mij nog steeds een raadsel waarom hij hierin is gestaptquote:Op donderdag 4 juli 2024 19:16 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Overigens schijnt Schoof ook woest te zijn.
Onderdeel van het populistische handboek, oprekken van de mores zodra je aan de macht bent. Dit gaat zich nog vaak herhalen, tot niemand überhaupt meer een principieel standpunt kan innemen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel. Maar als je dan enig zelfrespect hebt gooi je zelf de handdoek.
Dit was geen bedrijfsongeval hè? Dit was bewuste sabotage.
Wat er ook van zij, hij had staande de vergadering zijn conclusies moeten trekken. Het was gênant.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat leek me gezien zijn cv dan ook nog wel iemand met een beetje geweten in zijn flikker. Mij nog steeds een raadsel waarom hij hierin is gestapt
Geen idee of je cynisch bent en ik denk dat gedegen rechtse partijen hun verantwoordelijkheid ook kunnen nemen en hun sporen alsook credits verdiend hebben in de politiek. Maar niet het rechts met een PVV-gehalte en al helemaal niet zoals ze zich vandaag gedragen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klopt en als er verantwoordelijkheid genomen moet worden, dan zijn de linkse partijen toch waar je van moet hebben. Zoals Cohen maar later ook Samsom die geldt als een belangrijke architect van de Turkijedeal. Bij dat trackrecord komen de zogenaamde stoere rechtse partijen niet eens in de buurt…
Feestquote:Op donderdag 4 juli 2024 19:16 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:16 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
In de politiek wel maar op dit dossier blijft het vooral bij stoere woorden en blijkt links nodig om vuile handen te maken en echt resultaten te boeken.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:19 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Geen idee of je cynisch bent en ik denk dat gedegen rechtse partijen hun verantwoordelijkheid ook kunnen nemen en hun sporen alsook credits verdiend hebben in de politiek. Maar niet het rechts met een PVV-gehalte en al helemaal niet zoals ze zich vandaag gedragen.
Als we een beetje mogen speculeren, dan denk ik op dringend verzoek van de VVD-top in een poging dit kabinet een kans op succes te bieden.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat leek me gezien zijn cv dan ook nog wel iemand met een beetje geweten in zijn flikker. Mij nog steeds een raadsel waarom hij hierin is gestapt
We hebben Colijn V al gehad en Philomena Bijlhout ook. Dus een record wordt lastig. Maar een reprise is zeker niet uitgesloten.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:22 schreef Blastbeat het volgende:
Gaan ze een deze dagen een nieuw record vestigen?
Dat zou toch wat zijn.
Lijkt me typisch zo’n artikel dat regelmatig circuleert in rechtse kringen. Men kickt enorm op linkse hypocrisie.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij hebt de krantenartikelen over Halsema ook paraat? Hier is over nagedacht.
Uit 2009 notabene. Zou toch triest zijn als je nooit een standpunt mag veranderen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:23 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Lijkt me typisch zo’n artikel dat regelmatig circuleert in rechtse kringen. Men kickt enorm op linkse hypocrisie.
Hoelang duurde Colijn V?quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We hebben Colijn V al gehad en Philomena Bijlhout ook. Dus een record wordt lastig. Maar een reprise is zeker niet uitgesloten.
Dat is helemaal waar. Alleen: dat was de PvdA. Nu is het GL/PvdA en ik denk dat dat wel een verschil maakt. Een oplossing door het midden wordt er niet eenvoudiger door.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klopt en als er verantwoordelijkheid genomen moet worden, dan zijn de linkse partijen toch waar je van moet hebben. Zoals Cohen maar later ook Samsom die geldt als een belangrijke architect van de Turkijedeal. Bij dat trackrecord komen de zogenaamde stoere rechtse partijen niet eens in de buurt…
Wie zou dat niet zijn?quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:16 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Er zijn wel wat parallellen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:24 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
25ste aangetreden, 27ste demissionair.
quote:Colijn kreeg vervolgens wederom een formatieopdracht. Hij streefde naar een kabinet dat los stond van de Tweede Kamerfracties en waarvan de ministers op persoonlijke titel werden benoemd. Katholieken en vrijzinnig-democraten (onder wie Oud) weigerden zitting te nemen in het kabinet. Naast drie zittende ministers (Van Boeyen, Van Dijk en Patijn) en de liberale oud-minister Van Lidth de Jeude werden personen van buiten de politiek aangezocht.
Zo lijkt het idd welquote:Op donderdag 4 juli 2024 19:27 schreef Koffieplanter het volgende:
De PVV ministers van dit extraparlemantaire kabinet komen even informeren bij De Grote Leider of er nog getweet moet worden, lol.
Ach, er lag een heel fors migratiepakket klaar vlak voor Rutte IV viel. Maar de VVD toonde zich een rupsje nooitgenoeg…quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:26 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar. Alleen: dat was de PvdA. Nu is het GL/PvdA en ik denk dat dat wel een verschil maakt. Een oplossing door het midden wordt er niet eenvoudiger door.
Ik zou er niet van staan te kijken na vandaagquote:Op donderdag 4 juli 2024 19:22 schreef Blastbeat het volgende:
Gaan ze een deze dagen een nieuw record vestigen?
Dat zou toch wat zijn.
Bij aanvang van het debat was ik er tegen. Maar dit was zo’n shitshow dat er maar een motie past: “gehoord de beraadslaging, zegt het vertrouwen in het kabinet op en gaat over de orde van de dag”.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:30 schreef Szura het volgende:
Timmermans kondigde die motie aan tegen Faber en Kleber, als hij slim is doet hij er ook eentje tegen Agema
Is de PVV niet groot geworden toen de deur werd open gedaan voor Geert?quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Alles voor de sponsorsquote:Op donderdag 4 juli 2024 19:33 schreef Faraday01 het volgende:
Ik begrijp via de NOS dat er letterlijk nog steeds strontproblemen zijn (dat weten we pas een jaar of zo) en de minister van BBB geen idee heeft. Lekker gewerkt Caroline!!
Ja en Schoof. Maar ik weet niet of die moties devalueren door meteen met 10 ervan te strooien de beste aanpak is. Qua dat aangaat lijkt me dat Schoof uit zichzelf al niet lang hier zin in zal hebben toch.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:30 schreef Szura het volgende:
Timmermans kondigde die motie aan tegen Faber en Kleber, als hij slim is doet hij er ook eentje tegen Agema
Dat denk ik idd ook ja, dat dat wel een rol gespeeld.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:32 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Is de PVV niet groot geworden toen de deur werd open gedaan voor Geert?
Ja, dat is waar. Jammer dat men daar toen niet is uitgekomen. Rutte IV was sowieso wel gevallen denk ik, maar dit was een gemiste kans.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, er lag een heel fors migratiepakket klaar vlak voor Rutte IV viel. Maar de VVD toonde zich een rupsje nooitgenoeg…
Alleen als het uitkomt, anders is het een sisser.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dan klapt dit kabinet vanavond nog.
We zijn er nog nietquote:Op donderdag 4 juli 2024 19:36 schreef Starhopper het volgende:
Geen motie van wantrouwen? Tegenvaller!
Ik was te vroegquote:
Die zal nu wel heel blij zijn dat hij het niet geworden isquote:Op donderdag 4 juli 2024 19:37 schreef trein2000 het volgende:
BREKEND, eind juli keer Plasterk terug in de kolommen van de Telegraaf. Dat wordt weer smullen
Jaquote:
Dat mag de volgende doen.quote:
Ja dat deed die goedquote:Op donderdag 4 juli 2024 19:40 schreef Faraday01 het volgende:
Geen MvW tegen Agema. Verder goed verwoord door Timmermans
Ik heb niks met X maar ik wil hier mijn waardering uitspreken voor de mensen die de roddelkanalen uit Den Haag af en toe doorspelen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:16 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
De man die de MvW salonfähig heeft gemaakt.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:42 schreef Lichtloper het volgende:
Geert heeft grote problemen met goedkope moties van wantrouwen
Spannend!quote:
De ironiequote:Op donderdag 4 juli 2024 19:42 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Geert die een Motie van Wantrouwen hekelt![]()
Kabinet De Speld I.
Haha, misschien moet Schoof gewoon lekker gaan trollen inderdaad en onder de huid van Geert gaan zitten. Laat Geert het kabinet maar opblazenquote:Op donderdag 4 juli 2024 19:40 schreef Jojoke het volgende:
Heerlijke showAls ik Schoof was zou ik lekker blijven zitten en zo nu en dan algemeen geaccepteerde uitspraken doen die VVD en NSC prima vinden, maar Geert ziedend maakt. Zoiets als "migranten zijn een verrijking van de Nederlandse cultuur". Als Geert wil sarren, dan hoeft Schoof zich ook niet in te houden. Ik denk dat de PVV ook wel gaat zakken in de peilingen als ze zich zo blijven gedragen. Ik denk niet dat al hun stemmers dit kunnen waarderen.
Geen actieve herinneringen aan?quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:43 schreef Olga het volgende:
ehm Geert heeft zeker last van vergeetachtigheid
De recordhouder MvW's indienen. Tja. Godzijdank is hij eerlijk en totaal niet hypocriet, net als het feit dat 2 van zijn beoogde bewindslieden tot een week geleden een dubbele nationaliteit hadden.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:42 schreef Caland het volgende:
Geert die een MvW te vals voor woorden noemt
Onironisch
Snel nog aandelen van popcorn fabrikanten kopenquote:Op donderdag 4 juli 2024 19:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zou iemand uit de coalitie durven?
Op dit moment niet, denk ik.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik hoop het! Dan klapt de hele boel vanavond alquote:Op donderdag 4 juli 2024 19:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als het niet zo dieptriest zou zijn, zou je er keihard om lachen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:45 schreef Seeburg54 het volgende:
The shitshow goes on.
Als dit zootje ons niet zou moeten regeren zou ik het nog vermakelijk kunnen vinden ook.
quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:46 schreef Blastbeat het volgende:
"Hoe dieper door het stof kan je gaan dan door te zeggen dat je je aan mensenrechten gaat houden?"
Zal je zien dat BBB eruit stapt en ze gewoon met zijn 3-en doorgaan.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Bier ligt al koudquote:Op donderdag 4 juli 2024 19:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik hoop het! Dan klapt de hele boel vanavond al
ik zou eerder pieter denken. BBB vind het allemaal primaquote:Op donderdag 4 juli 2024 19:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Zal je zien dat BBB eruit stapt en ze gewoon met zijn 3-en doorgaan.
Haha, mestbeleid klapt vandaag nog nietquote:Op donderdag 4 juli 2024 19:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hij houd het record, dacht ik. Ter illustratie geef ik u dit moment, een stralende Wilders nadat hij zijn 25e had ingediend "Een prachtig moment" waren zijn woorden.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hoeveel van deze moties heeft Wilders ingediend?
Dat denk ik ook, dat lijkt me de meest principiële.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:47 schreef Olga het volgende:
[..]
ik zou eerder pieter denken. BBB vind het allemaal prima
Ik denk dat een Schoof niet erg onder de indruk is van een brullende Agema, die heeft wel meer van de wereld gezien.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:16 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
van Baarle is de grootste racist in de kamer.
lolquote:Op donderdag 4 juli 2024 19:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
van Baarle is de grootste racist in de kamer.
quote:
Hij is een Fokker 😱quote:
"Ik heb in al die jaren hooguit één PVV-lid iets racistisch horen zeggen."quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:47 schreef Eightyone het volgende:
"Er lopen geen racisten rond bij de PVV."
Het zal wel.
Jamaar Wilders mag het hequote:Op donderdag 4 juli 2024 19:50 schreef AnneX het volgende:
Wat een schoft is Wilders toch! En dat zeg ik niet gauw hardop.
“U zet een prijs op haar hoofd”…Ja, daarom leef jij voor miljoenen met beveiliging al 20 jaar. Met je uitspraken.
En dan Sigrid Kaag uitmaken voor heks en meer ergs.
Hij had het willen zijn, maar het lijkt me niet verstandig hem premier te laten zijn.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:51 schreef Arcee het volgende:
Dit debat toonde nog maar eens heel duidelijk aan dat Wilders zelf premier van dit kabinet had moeten zijn.
En ja, ik weet dat VVD en NSC dat niet wilden, maar misschien hadden zij en Wilders hier dan ook niet aan moeten beginnen.
Dat was inderdaad beter geweest om hier in een keer definitief een einde aan te maken.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:51 schreef Arcee het volgende:
Dit debat toonde nog maar eens heel duidelijk aan dat Wilders zelf premier van dit kabinet had moeten zijn.
En ja, ik weet dat VVD en NSC dat niet wilden, maar misschien hadden zij en Wilders hier dan ook niet aan moeten beginnen.
Hij zit nog in de Kamer dus dat is niet verrassend dat hij dat denkt.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Eerdmans denkt dat hij een van de winnaars van de vorige verkiezingen is.
Was hij toch ook met zijn vele zetels winst. oh wacht....quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Eerdmans denkt dat hij een van de winnaars van de vorige verkiezingen is.
Huawk Tuah om toch nog maar iets ervan mee te krijgenquote:Op donderdag 4 juli 2024 19:51 schreef Puzzie het volgende:
Eerdmans nog dieper in de kont van Geertje
Zin in algemene beschouwingen in septemberquote:Op donderdag 4 juli 2024 19:52 schreef Starhopper het volgende:
Stelt mij weer niet teleur. Wat een topavond. Nu al
Alleen zal het land uiteindelijk wel geregeerd moeten worden.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:52 schreef Starhopper het volgende:
Stelt mij weer niet teleur. Wat een topavond. Nu al
Was ook maar gewoon een ambtenaar he, geen spion of iets dergelijks.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:49 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat een Schoof niet erg onder de indruk is van een brullende Agema, die heeft wel meer van de wereld gezien.
005,5quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:54 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Was ook maar gewoon een ambtenaar he, geen spion of iets dergelijks.
Eenheid van kabinetsbeleid is best wel een belangrijk dingetje. Je kan als minister niet zomaar meer overal je eigen persoonlijke mening gaan verkondigen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:53 schreef Kickinalfa het volgende:
Maar waarom zou Agema een mvw krijgen?
Ergens heb ik dat gemist.
Als ze dat halenquote:Op donderdag 4 juli 2024 19:53 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zin in algemene beschouwingen in september
Waarom? Wilders doet gewoon zijn gebruikelijke act. Tieren, slaan en schoppen om daarmee op te vallen en het nieuws te halen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Correct.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:55 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Eenheid van kabinetsbeleid is best wel een belangrijk dingetje. Je kan als minister niet zomaar meer overal je eigen persoonlijke mening gaan verkondigen.
Caroline heeft Geert nog net niet voor eeuwig de liefde verklaard, die stappen er nooit uit.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die moeten sowieso doen als het kabinet valt. Ze krijgen nooit nieuwe verkiezingen geregeld voor prinsjesdagquote:
Daar hebben we dan iig nog de ambtenaren voor...totdat ze wegbezuinigd zijn.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:54 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Alleen zal het land uiteindelijk wel geregeerd moeten worden.
Denk het ook ja. Deze periode gaat de rechtvaardiging worden om de PVV weer een decennium uit te kunnen sluiten, Rutte heeft laten zien hoe succesvol dat kan zijn.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:56 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk dat het op deze tour uiteindelijk wel uitdraait op een kleinere PVV en een VVD en NSC die de PVV bij de volgende verkiezingen volledig uitsluiten. Als dit kabinet er niet was gekomen, maar een GL-PvdA-VVD-NSC-D66 kabinet, dan was de PVV absoluut nog groter geworden, daar ben ik van overtuigd.
Vanavond pas en hoofdelijk.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:57 schreef Starhopper het volgende:
Wanneer gaan ze eigenlijk stemmen? Nu of pas aan het eind van de avond?
Ja dit is 'best wel' ziekquote:Op donderdag 4 juli 2024 19:59 schreef Starhopper het volgende:
Haha! Je mag Kaag een heks noemenDe tering
Beetje late reactie, maar het was op verzoek vd BBB met de nwe minister ipv de pude. En het was ruim vantevoren ingepland op gisteren, mede door de BBB.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:49 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Ik heb dit specifieke vraagstuk niet zo gevolgd, maar de Kamer en de vorige minister zagen natuurlijk wel aankomen dat een nieuwe minister niet of nauwelijks tijd zou hebben om zich op dit dossier in te werken.
Nu moet je er als nieuwe minister natuurlijk meteen staan als er een ramp o.i.d. gebeurt, maar was het in dit geval niet een optie geweest een paar maanden uitstel/verlenging te regelen? Niet om het de nieuwe coalitie makkelijk te maken, maar om de boeren niet nog meer in onzekerheid te brengen? En om te zorgen dat de nieuwe minister een weloverwogen besluit neemt?
Misschien was dit niet mogelijk wegens Europese regels? Of was het onderwerp controversieel verklaard waardoor Adema er niets meer aan kon veranderen?
Mwa, het is niet netjes, maar hij heeft wel een punt dat er achter heks verder geen denkbeelden of ideologische insteek zit zoals dat bij nazi en racist wel is.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:59 schreef Starhopper het volgende:
Haha! Je mag Kaag een heks op een bezem noemenDe tering
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |