Hoe kon ik je vergeten.quote:
Schuimen!quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:11 schreef nostra het volgende:
[..]
ROB DE WIJK @:spicymchaggis @:Delenlill @:monkyyy @:trein2000
Zo gek hoefde nu ook weer nietquote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:11 schreef nostra het volgende:
[..]
ROB DE WIJK @:spicymchaggis @:Delenlill @:monkyyy @:trein2000
Jeugdig enthousiasme.quote:
Was er bij toen Bin Laden gepopt werd! Aldus Rob de Wijk.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Rob ‘escalatie’ de Wijk. Ongelofelijke broekpoeper die nogal prat gaat op z’n connecties met allerhande Kremlinfiguren
Ik vind het ronduit kwaadaardig. Ik ‘ken’ hem al wat langer, kan zijn gebrabbel wel op waarde schatten. Maar andere mensen zien zijn functie en denken dat het op enig begrip van de situatie gebaseerd is.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, die. Ja, ik heb er niet zo veel moeite mee, van Wijk' mening is ook maar een mening wat mij betreft. Ik vind hem wat overgewaardeerd op zijn zachts gezegd.
Dat zal, alleen toen werd er wel veel meer antidemocratische drek toegelaten. Drek waar dan geen kritiek op mocht worden gegeven. Ik snap dat jullie voorzichtig waren destijds en een beetje de balans wilde houden maar er zijn hier toen dingen gepost die absoluut niet door de beugel konden.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ehhhhh...tijdens corona hadden we hier in POL exact dezelde moderators, volgens mij
https://www.volkskrant.nl(...)-betrekken~b48bc5d0/quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Was er bij toen Bin Laden gepopt werd! Aldus Rob de Wijk.
Maar je kunt ook niet de stekker eruit trekken als je al zover in het proces zit.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb het heel lang nog het voordeel van de twijfel gegeven. Met deze verkiezingsuitslag was er in redelijkheid geen andere combinatie mogelijk dan deze. Ik snap dat NSC die kingmaker-rol wilde kapitaliseren.
Alleen als er dan figuren als Klever, Faber en die landverrader ten tonele verschijnen houdt het wel op natuurlijk. Dan heb je niet gekapitaliseerd maar gecapituleerd.
Daar heb ik geen actieve herinnering aan en dat is niet eens een grap, ik kan mij niet echt iets voor de geest halen in die zin maar goed, het is ook al weer een tijdje geleden.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat zal, alleen toen werd er wel veel meer antidemocratische drek toegelaten. Drek waar dan geen kritiek op mocht worden gegeven. Ik snap dat jullie voorzichtig waren destijds en een beetje de balans wilde houden maar er zijn hier toen dingen gepost die absoluut niet door de beugel konden.
Natuurlijk kan dat wel, je weet dat je zaken doet met een partij met dubieuze figuren in de gelederen. Daar moet je al veel eerder afspraken over maken. En je had nooit moeten accepteren dat er een deelakkoord (op ‘de inhoud’) naar buiten ging, nothing is agreed untill everything is agreed is een doodnormaal principe in dit soort onderhandelingen. Gewoon grote strategische fouten.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar je kunt ook niet de stekker eruit trekken als je al zover in het proces zit.
Zodra je akkoord bent over een "program" akkoord, je in de kamer blijft zitten etc kun je niet ineens verwachten dat ze dit allemaal weggooien vanwege Faber.
En nu wordt de bal enorm op die 2 personen gelegd, want ik denk dat de NSC verder prima door een deur kan met VVD en BBB.
Voor Markuszower had je de stekker er wel uit kunnen trekken, hoe die überhaupt het screeningsstadium heeft gehaald is me een raadsel, al hoorde ik dat Yesilgoz daarover intern flink uit haar plaat zou zijn gegaan.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar je kunt ook niet de stekker eruit trekken als je al zover in het proces zit.
Zodra je akkoord bent over een "program" akkoord, je in de kamer blijft zitten, je premier is gekozen etc kun je niet ineens verwachten dat ze dit allemaal weggooien vanwege Faber.
En nu wordt de bal enorm op die 2 personen gelegd, want ik denk dat de NSC verder prima door een deur kan met VVD en BBB.
Precies. En het dan de PVV ook nog gunnen om de volgende nazi uit de gelederen voor te dragen. Ik kan me heel goed voorstellen dat Wilders niet nog een keer iemand wilde terugtrekken, maar dat was zijn probleem. Dan had 'ie maar normale mensen moeten kiezen. De min of meer schappelijke partijen VVD en NSC hadden hun poot stijf moeten houden in deze. Klever was al erg genoeg.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Voor Markuszower had je de stekker er wel uit kunnen trekken, hoe die überhaupt het screeningsstadium heeft gehaald is me een raadsel, al hoorde ik dat Yesilgoz daarover intern flink uit haar plaat zou zijn gegaan.
Heb wel eens VVD, D66 en Volt gestemd ja. Rechtser dan de VVD nooit.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij steekt niemand zijn politieke voorkeur hier onder stoelen en banken. Ik heb niet echt een staatje bij de hand maar volgens mij is links en rechts hier aardig in evenwicht en er is zelfs geen enkele mod die zichzelf als links ziet. Ik stem D66, @:trein2000 was VVD en @:capricia had, dacht ik, voor Volt gekozen.
Iedere stroming en opinie is welkom wat ons betreft met als enige voorwaarde dat je op een normale, volwassen manier met elkaar omgaat en binnen de policy blijft.
Ik hoor regelmatig dat POL links zou zijn maar daar ben ik het niet mee eens qua inhoud van de discussies wel dat er hier doorgevraagd word en verwacht word dat mensen hun verhaal kunnen onderbouwen en niet gelijk boos worden als users met feiten aankomen die een verhaal weerspreken.
Ja, maar niet bij de kiezers die op hun gestemd hebben, denk ik. Daar zal het probleem zitten. De rest van het land zal ze minder boeien, vermoed ik.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarom zou je ooit akkoord gaan met Faber of Klever? Een serieuze partij zegt dan toch gewoon dat PVV met serieuze kandidaten moet komen. Qua dat aangaat snap ik juist niet hoe je door kunt gaan. Of proberen ze het hele land een voorbeeldje te geven van de sunk cost fallacy.
Nu komen ze er allemaal beroerd uit, als NSC of VVD hier de stekker had uitgetrokken scoren ze natuurlijk dikke bonuspunten bij ongeveer de helft van de kiezers.
Dat zijn serieuze kandidaten. Dat is nog het ergstequote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarom zou je ooit akkoord gaan met Faber of Klever? Een serieuze partij zegt dan toch gewoon dat PVV met serieuze kandidaten moet komen. Qua dat aangaat snap ik juist niet hoe je door kunt gaan. Of proberen ze het hele land een voorbeeldje te geven van de sunk cost fallacy.
Nu komen ze er allemaal beroerd uit, als NSC of VVD hier de stekker had uitgetrokken scoren ze natuurlijk dikke bonuspunten bij ongeveer de helft van de kiezers.
Weet je, van in zee gaan met Wilders kun je nog zeggen ‘hij heeft nu eenmaal een groot democratisch mandaat gekregen’. Dat vind ik nog wel verdedigbaar. Zeker in een constructie waarin het kabinet enigszins op afstand van de Kamer komt te staan en er geen ijzeren coalitiedwang is.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Precies. En het dan de PVV ook nog gunnen om de volgende nazi uit de gelederen voor te dragen. Ik kan me heel goed voorstellen dat Wilders niet nog een keer iemand wilde terugtrekken, maar dat was zijn probleem. Dan had 'ie maar normale mensen moeten kiezen. De min of meer schappelijke partijen VVD en NSC hadden hun poot stijf moeten houden in deze. Klever was al erg genoeg.
Nogmaals: niet normaal maken niet normaal is.
"Wir haben es nicht gewusst"![]()
Edit: en dit speelt dus nog nadat je in zee gaat met een veroordeelde racist.Om het moreel failliet van VVD en NSC nog maar eens te onderstrepen.
En dan laat ik de BBB er nog buiten want omdat
Dat zijn allemaal zaken die je van te voren kan inschatten en bedenken ja.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel, je weet dat je zaken doet met een partij met dubieuze figuren in de gelederen. Daar moet je al veel eerder afspraken over maken. En je had nooit moeten accepteren dat er een deelakkoord (op ‘de inhoud’) naar buiten ging, nothing is agreed untill everything is agreed is een doodnormaal principe in dit soort onderhandelingen. Gewoon grote strategische fouten.
Ik zou het gewoon doen als ik Omtzigt was. Dit is toch niet meer uit te leggen man.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal zaken die je van te voren kan inschatten en bedenken ja.
Maar niet om nu de stekker eruit te trekken.
Samenwerken met de PVV is samenwerken met de PVV. Je onderhandelt over de inhoud, over de posten, een beetje over de personele bezetting, maar het aantal veto's dat je kan uitspreken is logischerwijs beperkt. Als je dit risico niet had willen lopen had je eerder uit de gesprekken moeten stappen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Klinkt als Forest Gumpquote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)-betrekken~b48bc5d0/
En hij is bijna door de Taliban ontvoerd! En hij zat naast Mandela!
De PVV bestaat voor en door Wilders die op geen enkele wijze wil toestaan dat er een tweede Geert Wilders in zijn partij kan zitten, die paranoide is dat iemand hetzelfde flikt als hijzelf de VVD flikte en die zich daarom omringt met mensen wiens enige kwaliteit loyaliteit aan hemzelf is.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zou het niet gewoon een onmogelijkheid zijn om normale capabele figuren aan te trekken van min-of-meer buiten de politiek voor dit hallucinante hoofdlijnenakkoord, laat staan van binnen de PVV?
Politiek is ook opportunisme. Die bergen zweefkiezers zijn ready om sneller over te stappen dan Cherry Kabal kan zeggen. En met al die gekkies bij de PVV heb je daar grote kans op.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Zoals @Janneke141 hier volgens mij zei: hij heeft de doos van pandora geopend en krijgt hem niet meer dicht.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon doen als ik Omtzigt was. Dit is toch niet meer uit te leggen man.
Nazi’s, complotwappen en zelfs een fucking landverrader. Come on. Dan maar op de blaren zitten hoor.
Bij het RN, VlaamsBelang en AfD lopen er ook een hoop engnekken rond maar dat zijn niet zulke clowntjes.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zou het niet gewoon een onmogelijkheid zijn om normale capabele figuren aan te trekken van min-of-meer buiten de politiek voor dit hallucinante hoofdlijnenakkoord namens de PVV, laat staan van binnen de PVV?
Het rijmt ook volledig niet bij zijn verhandelingen in de kamer richting Rutte en co.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zoals @:Janneke141 hier volgens mij zei: hij heeft de doos van pandora geopend en krijgt hem niet meer dicht.
Al verdenk ik regelsfetisjist Omtzigt er wel van dat hij het perfect te verdedigen vind dat iemand met verkeerde denkbeelden minister wordt, als die tijdens het ministerschap maar niet worden geuit. Volgens de regels is er dan niks aan de hand. En vergeet niet hoe rechts Omtzigt is, hij was fan van Hoekstra vanuit de rechterflank van het CDA. Hij wilde met JA21 en SGP regeren.
Het valt me eerlijk gezegd meer tegen dat niet de helft van de op het oog zeer capabele fractie van NSC hier tegen in opstand komen. Van die fractie had ik meer verwacht.
Eigenlijk wel. Ook daar is hij puur op de regels. Ik heb hem nooit iemand persoonlijk horen aanspreken op zaken of uitspraken buiten hun functie.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het rijmt ook volledig niet bij zijn verhandelingen in de kamer richting Rutte en co.
Ik snap ook niet helemaal hoe ze denken dat dit gaat werken. Wilders die in de kamer gaat zitten maar PVV die ministers levert, dat is toch vragen om "hey Geert, we willen dit voorstellen, moet ik 't nog ff aanpassen?"quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De PVV bestaat voor en door Wilders die op geen enkele wijze wil toestaan dat er een tweede Geert Wilders in zijn partij kan zitten, die paranoide is dat iemand hetzelfde flikt als hijzelf de VVD flikte en die zich daarom omringt met mensen wiens enige kwaliteit loyaliteit aan hemzelf is.
Als iemand die leiding geeft aan een politieke partij zoals de VVD of NSC verwachtte dat daar capabele mensen uitkwamen dan zijn ze per definitie ongeschikt voor hun functie naar mijn mening.
Serieus voor PVV begrippen misschien. Toch niet serieus te nemen ministers die opzichtig liegen, het afleggen in debateren tegen 12 jarigen, nazi complottheorieen verspreiden, wetenschap verwerpen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat zijn serieuze kandidaten. Dat is nog het ergste
We gaan daadwerkelijk en doelbewust extreemrechts aan de macht krijgen. Dit gaat echt niet meevallen ofzo.
Ik vind dit echt niks en dat na zo’n verzoeningspoging van Faber, minister van iedereen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:38 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
En de oppositie zinkt zo mogelijk nog dieper dan NSC. Als dit het alternatief is zou je toch wan wanhoop weer op NSC stemmen.
Dat zie ik niet als dieper zinken dan het NSC, laat staan van "de oppositie".quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:38 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
En de oppositie zinkt zo mogelijk nog dieper dan NSC. Als dit het alternatief is zou je toch wan wanhoop weer op NSC stemmen.
Het telt op. Eerst dat rare gedoe rondom Oekraïne al. Toen met de onderzeeboten en nu dit weer. De vijandige overname van de PvdA door GL is als je het mij vraagt een grandioos belachelijk groot succes!quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat zie ik niet als dieper zinken dan het NSC, laat staan van "de oppositie".
Ooit van Schengen gehoord? Je kunt niet zomaar grenscontroles optuigen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:51 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Interessant. Grenscontroles blijken enorm goed te werken. Er zijn oa 34 mensensmokkelaars opgepakt.
Wellicht een idee voor Faber als vervanging voor de spreidingswet.
Oh, als het optelt dan pakken we het hoofdlijnenakkoord er even bij.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het telt op. Eerst dat rare gedoe rondom Oekraïne al. Toen met de onderzeeboten en nu dit weer. De vijandige overname van de PvdA door GL is als je het mij vraagt een grandioos belachelijk groot succes!
Eens. Een bericht als "ik heb er heel veel moeite mee om iemand als Faber als mijn minister te zien", volkomen terecht. Maar "pleur op, mens", dat slaat echt nergens op.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:38 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Blijkbaar wel dus.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ooit van Schengen gehoord? Je kunt niet zomaar grenscontroles optuigen.
Ik heb niet het idee dat dit allemaal uit de GL hoek komt. Dat gedoe rondom Oekraïne en de onderzeeboten komt echt uit de koker van Timmermans.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het telt op. Eerst dat rare gedoe rondom Oekraïne al. Toen met de onderzeeboten en nu dit weer. De vijandige overname van de PvdA door GL is als je het mij vraagt een grandioos belachelijk groot succes!
Geen permanente. Alleen tijdelijke.quote:
Tijdelijk mag dat inderdaad. Vind je het onderwerp zo interessant dan is het allicht handig je daarzelf ook even in te verdiepen.quote:
De reistijd Heerlen - Aken per auto is door al die politiecontroles de afgelopen week opgelopen van 20 minuten tot twee uurquote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:51 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Interessant. Grenscontroles blijken enorm goed te werken. Er zijn oa 34 mensensmokkelaars opgepakt.
Bromet, dat is altijd al wel een aparte geweest.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:38 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Volgens het Duitse bericht gaat het om 34 ‘smokkelaars’, dus niet om mensensmokkelaars. Wat ook logisch is, want 34 mensensmokkelaars zou echt een bizar groot aantal zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:51 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Ik zeg ook nergens dat het "permanent" ingezet kan worden. Het is wel een goed middel als de instroom te hoog is ipv de dure opvang in hotels en cruiseschepen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Geen permanente. Alleen tijdelijke.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |