En zo iemand moet minister van Volksgezondheid worden?quote:Fleur Agema is vice-fractievoorzitter van de Partij voor de Vrijheid en woordvoerder gezondheidszorg. Kort voordat ze werd aangesteld, behaalde ze het diploma NEI Practitioner/Coach. Dat is opmerkelijk, want NEI® is een alternatieve therapie van twijfelachtige waarde. Wie het wat harder wil zeggen, zou het ook pseudowetenschappelijke onzin kunnen noemen.
De opleiding wordt aangeboden door de Andromeda Academy en omvat 24 cursusdagen. Enkele onderdelen van het programma zijn chakra balancing, het Psycho Energetisch Geheugen, meridianen en organen, Sjamaans helen en werken met essences.
Zelfs het placebo effect bestaat, waarom zou homeopathie dan niet kunnen werken? Welk doel wil je met een dergelijk verbod precies bereiken?quote:Op maandag 17 juni 2024 21:55 schreef MatthijsDJ het volgende:
[ x ]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)g-tegen-kwakzalverij
https://www.skepsis.nl/bl(...)oor-de-pvv/#more-372
Slechte zaak, we moeten juist iemand hebben die het gros van de alternatieve geneeswijzen gaat verbieden (dingen zoals homeopathie etc)
Een circus kabinet. Wie maakt de kostuums?quote:Op maandag 17 juni 2024 21:59 schreef recursief het volgende:
Dat wordt geen kabinet, maar een circus.
Het doel dat mensen die dringend medische zorg nodig hebben hun geld en hoop niet meer in onzin steken? Is dit een serieuze vraag?quote:Op maandag 17 juni 2024 22:02 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zelfs het placebo effect bestaat, waarom zou homeopathie dan niet kunnen werken? Welk doel wil je met een dergelijk verbod precies bereiken?
Ernst Kuipers? Conny Helder? En net welke vorm van kwakzalverij hield die zich dan bezig volgens jou?quote:Op maandag 17 juni 2024 22:02 schreef QAnonn het volgende:
Net als de vorige minister van volksgezondheid
Hugoquote:Op maandag 17 juni 2024 22:05 schreef recursief het volgende:
[..]
Ernst Kuipers? Conny Helder? En net welke vorm van kwakzalverij hield die zich dan bezig volgens jou?
Degene die de placebo verstrekt, weet dat er geen werkzame stof in zit. Degene die homeopathische middelen verkoopt, pretendeert dat er van met water verdund water een geneeskundige werking uitgaat. Wat het, uiteraard, niet doet. Tenzij placebo-effect, maar dat was hier dus het doel niet. Het blijft, hoe je het ook wendt of keert, oplichting.quote:Op maandag 17 juni 2024 22:02 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zelfs het placebo effect bestaat, waarom zou homeopathie dan niet kunnen werken? Welk doel wil je met een dergelijk verbod precies bereiken?
Probleem is dat, dat placebo effect voor een enkeling werkt. Plus dat homeopaten veelal mensen weghouden bij de reguliere zorg; zijn de aanjagers van de anti-vax beweging.quote:Op maandag 17 juni 2024 22:02 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Jazeker.quote:Op maandag 17 juni 2024 22:05 schreef Sephael het volgende:
[..]
Het doel dat mensen die dringend medische zorg nodig hebben hun geld en hoop niet meer in onzin steken? Is dit een serieuze vraag?
Nee je gehuil begint een beetje vermoeiend te worden..quote:
Net nog 500 ml homeopathisch medicijn uit de kraan getrokken.quote:Op maandag 17 juni 2024 22:14 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Jazeker.
De EASAC concludeert dat homeopathie effect heeft door het placebo effect en het placebo effect is reproduceerbaar onderzocht, derhalve heeft het toch functie.
Wanneer mensen door deze middelen weg blijven bij dringende medische zorg dan is dat een probleem wat opgelost moet worden. Maar daarmee is de (Placebo)werking van vaak relatief goedkope homeopathie nog niet weg.
Waar iemand in gelooft moet ie zelf weten, maar iemand die medische adviezen of beslissingen moet geven mag dat natuurlijk nooit uitdragen. Daar zit het probleem.quote:Op maandag 17 juni 2024 22:20 schreef Magister_Artium het volgende:
Ik weet het niet. In iets alternatiefs geloven, zoals homeopathie, reiki of klankschaalmassage, wil nog niet zeggen dat je het reguliere afwijst. Dat is voor mij zeker een rode lijn.
Een hybride standpunt, zoals een arts die tevens antroposofische geneeskunde toepast, vind ik prima.
Het gaat natuurlijk al mis bij "geloven in" als het aankomt op de vermeende effectiviteit van medische interventie.quote:Op maandag 17 juni 2024 22:20 schreef Magister_Artium het volgende:
Ik weet het niet. In iets alternatiefs geloven, zoals homeopathie, reiki of klankschaalmassage, wil nog niet zeggen dat je het reguliere afwijst. Dat is voor mij zeker een rode lijn.
Een hybride standpunt, zoals een arts die tevens antroposofische geneeskunde toepast, vind ik prima.
Het scheelt dat de minister geen diagnoses gaat stellen en dat de adviezen van de experts komen. Doet Agema dat niet, dan gun ik haar de hardste motie van wantrouwen.quote:Op maandag 17 juni 2024 22:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waar iemand in gelooft moet ie zelf weten, maar iemand die medische adviezen of beslissingen moet geven mag dat natuurlijk nooit uitdragen. Daar zit het probleem.
Zo lang Agema dit soort flauwekul buiten haar besluitvorming houdt, en ik vermoed zomaar dat ze dat gaat doen, is er inderdaad niet zo veel aan de hand. Maar uiteindelijk neemt de minister op macroniveau natuurlijk wel degelijk medische beslissingen. Denk bijvoorbeeld aan wat er wel of niet vergoed wordt in het basispakket.quote:Op maandag 17 juni 2024 22:32 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Het scheelt dat de minister geen diagnoses gaat stellen en dat de adviezen van de experts komen. Doet Agema dat niet, dan gun ik haar de hardste motie van wantrouwen.
quote:Op maandag
[quote][b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2712662/1/25#p213954041]maandag 17 juni 2024 22:02 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het placebo effect is slechts een reductie in stresshormonen waardoor het lichaam zelf het probleem kan oplossen.quote:Op maandag 17 juni 2024 22:02 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waarom zou ze dat doen? Dat is tegen de grondwet. Het mag dan wel PVV zijn, maar zelfs zij moeten zich daar aan houden.quote:Op maandag 17 juni 2024 22:55 schreef Jahr00n het volgende:
Zolang deze mevrouw mij geen verplichte vaccinaties oplegt vind ik het prima.
ga er nou niet op in....quote:Op maandag 17 juni 2024 22:58 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Waarom zou ze dat doen? Dat is tegen de grondwet. Het mag dan wel PVV zijn, maar zelfs zij moeten zich daar aan houden.
Waarom is een lichtgewicht als minister pas een probleem als deze minister van de PVV is?quote:Op maandag 17 juni 2024 22:41 schreef luxerobots het volgende:
Ik heb tijdens corona wel moeten lachen om Agema. Dat ze boos werd op Van Dissel en Maurice de Hond aanhaalde. Of toen ze niet begreep wat asymptomatische besmettingen zijn.
Ambtenaren op het ministerie zullen hun lach ook wel moeten inhouden, maar voor het land is een lichtgewicht als minister alleen maar treurig.
33% bij hoofdpijn, 30 tot 40% bij depressie, noem het maar een enkeling.quote:Op maandag 17 juni 2024 22:12 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Probleem is dat, dat placebo effect voor een enkeling werkt. Plus dat homeopaten veelal mensen weghouden bij de reguliere zorg; zijn de aanjagers van de anti-vax beweging.
Was het maar kwakzalverij. Hugo richt echte schade aan.quote:Op maandag 17 juni 2024 23:01 schreef recursief het volgende:
[..]
En mee wat voor kwakzalverij houdt hij zich dan bezig?
Lekker lasteren zonder concreet te worden.quote:Op maandag 17 juni 2024 23:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Was het maar kwakzalverij. Hugo richt echte schade aan.
Jonge kinderen wijsmaken dat zij verantwoordelijk zijn voor de dood van hun opa en oma.quote:Op maandag 17 juni 2024 23:01 schreef recursief het volgende:
[..]
En mee wat voor kwakzalverij houdt hij zich dan bezig?
Mooi verzetten van de doelpalen. Dat heb ik nergens gezegd.quote:Op maandag 17 juni 2024 23:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarom is een lichtgewicht als minister pas een probleem als deze minister van de PVV is?
Och krijgen we deze lariekoek weerquote:Op maandag 17 juni 2024 23:11 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Jonge kinderen wijsmaken dat zij verantwoordelijk zijn voor de dood van hun opa en oma.
Je bedoelt dat de staaschuld terug gelopen is van 50.1 naar 47.3% van het BNP? Zullen we Kaag ook op beleid afrekenen?quote:Op maandag 17 juni 2024 23:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Kaag heeft de ballen verstand van financiën en heeft de schatkist leeg achtergelaten.
De crux is dat het niet werkt als je niet gelooft dat het werkt.quote:Op maandag 17 juni 2024 22:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Net nog 500 ml homeopathisch medicijn uit de kraan getrokken.
Het is denk ik gewoon ff wennen dat wanneer je in een kabinet komt je onderworpen wordt aan een kritische beschouwing van je handel en wandel. Dat is niet anders dan wanneer PvdA, D66 of CDA in het kabinet zet. Wie herinnert zich die muts van een Maria "Intelligent Design" v/d Hoeven op onderwijs nog? Dat wil je toch niet weer zien? Markuszower komt niet door de screening van de AIVD, want je wil het record van Bijlhout ook niet verbreken natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 06:41 schreef Basp1 het volgende:
Hi hi alle pvv fanboys over de flos en allemaal whatabouts moeten gebruiken omdat nu opeens kunde er niet toe zou doen. Terwijl deze pvv adepten
deze whatabout personen de afgelopen regeer periodes maar bleven aanvallen op zogenaamde incompetentie.
Dit zijn natuurlijk twee verschillende dingen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 07:33 schreef Cruzinats het volgende:
Verder is Fleur Agema natuurlijk een expert, die heeft de zorg al jaren in haar portefeuille.
De website van de ESAC zegt totaal wat anders:quote:Op maandag 17 juni 2024 22:14 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Jazeker.
De EASAC concludeert dat homeopathie effect heeft door het placebo effect en het placebo effect is reproduceerbaar onderzocht, derhalve heeft het toch functie.
Wanneer mensen door deze middelen weg blijven bij dringende medische zorg dan is dat een probleem wat opgelost moet worden. Maar daarmee is de (Placebo)werking van vaak relatief goedkope homeopathie nog niet weg.
Dus we kunnen we ervan uitgaan dat deze cijfers voor geen meter kloppenquote:Op maandag 17 juni 2024 23:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
33% bij hoofdpijn, 30 tot 40% bij depressie, noem het maar een enkeling.
Van Sint Janskruid als middel tegen lichte depressies is nou juist, in tegenstelling tot klassieke homeopathie, wel gevonden dat het iets doet, in gedegen wetenschappelijk onderzoek.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 08:04 schreef nostra het volgende:
Iets als klassieke homeopathie is weer wat anders dan het spul van onze Getuigenvrienden, zoals Sint Janskruid.
Ja, dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 08:14 schreef recursief het volgende:
[..]
Van Sint Janskruid als middel tegen lichte depressies is nou juist, in tegenstelling tot klassieke homeopathie, wel gevonden dat het iets doet, in gedegen wetenschappelijk onderzoek.
Bron: https://www.cochrane.org/(...)-treating-depression.
Sint Jaskruid is al jaren een regulier medicijn: https://www.apotheek.nl/medicijnen/sint-janskruidquote:
Kwakzalverij dient keihard aangepakt te worden, zelf slachtoffer geweest van die boevenbende.. Het is puur misbruik maken van mensen die radeloos zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 08:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik maak me er niet zo’n zorgen over. Maakt mij wat uit dat ze in dat soort zaken gelooft ook; zolang ze de ‘normale’ manier van zorg ook gewoon serieus neemt. Ze is daar ook niet in haar eentje natuurlijk. Kritiek op een Faber snap ik overduidelijk nog wel, maar dit komt toch wel over als: ‘nieuwe dag, even nieuwe PVV minister nodig om even op te kunnen flamen, even kijken wat voor issue we kunnen vinden’.
Klopt, klassieke homeopathie is het idiote idee dat met allerlei ritueeltjes een druppeltje van het een of ander in in een oneindig verdunde hoeveelheid water magische effecten heeft. Oftewel, gewoon water dus. Maar afgezien van de onzinnigheid van de claim zelf, het is nog steeds een middel dat prima te onderwerpen valt aan een RCT. Gewoon het hele ritueel laten doorlopen met zo'n behandelaar en patiënten krijgt dubbelblind en gerandomiseerd of het vermeende magische middeltje of gewoon een flesje kraanwater. Gebeurt natuurlijk niet, want je magische middeltje is ook gewoon domweg water.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 08:04 schreef nostra het volgende:
Iets als klassieke homeopathie is weer wat anders dan het spul van onze Getuigenvrienden, zoals Sint Janskruid.
In beginsel mee eens, behalve dat die natuur/kruidengeneeskunde doorgaans weinig op heeft met goede wetenschappelijke mores en evidence based medicine. Logisch ook, want dan wordt het reguliere geneeskunde en dan valt er een verdienmodel weg.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 08:16 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Sint Jaskruid is al jaren een regulier medicijn: https://www.apotheek.nl/medicijnen/sint-janskruid
Daarnaast komt het uit de natuur/kruiden geneeskunde, een alternatieve tak waarbij er voor bepaalde zaken wel degelijk wetenschappelijk bewijs is van de werking.
[..]
Kwakzalverij dient keihard aangepakt te worden, zelf slachtoffer geweest van die boevenbende.. Het is puur misbruik maken van mensen die radeloos zijn.
En zeker de homeopaten die er een handje van hebben om mensen weg te houden van de reguliere wetenschap.
Als een moeder of vader iets aan een kind geeft dat niet werkt en zegt dat het werkt en het heeft effect. Prima. Maar je moet de leugen idd niet officieel gaan verpakken als iets dat werkt. En zeker niet gaan lopen promoten.quote:Op maandag 17 juni 2024 22:14 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Jazeker.
Uit persoonlijke ervaring weet ik dat pillen tegen heimwee heel goed werken.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als een moeder of vader iets aan een kind geeft dat niet werkt en zegt dat het werkt en het heeft effect. Prima. Maar je moet de leugen idd niet officieel gaan verpakken als iets dat werkt. En zeker niet gaan lopen promoten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Uit persoonlijke ervaring weet ik dat pillen tegen heimwee heel goed werken.Tijdje in Zuid Amerika gewoond, kwamen soms kwakzalvers met een staafje bij bedrijven aanzetten waarmee ze een "full body scan" pretendeerden te doen en je dan allerlei vitamines probeerden te verkopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop echt dat we dat soort onzin niet hier naartoe halen met deze clownsbende.
Ja dat blijven we doen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 07:33 schreef Cruzinats het volgende:
Gaan we nu net als bij Trump vier jaar lang topics openen over iedere scheet?
En gezien de bekende users weer enkel met grof verbaal geweld proberen ons te smoren, is dat weer duidelijk dat de aanvallen goed zitten.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 08:03 schreef Basp1 het volgende:
Alleen al weer de projectie dat links vies mad zou zijn. Objectief en verifieerbaar kunnen we toch wel constateren in dit topic dat het schuim in de bek staat bij de pvv adepten.
Het word een leuke periode zolang deze brassers aan de macht blijven.
Ik denk echt dat dat wel meevalt. De kwaliteit van de ambtenaren op VWS lijkt me aardig op orde, en ik kan me ook niet voorstellen dat Agema danwel de PVV van plan is om veel politiek krediet te verspillen aan dit onderwerp.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:02 schreef Beathoven het volgende:
Ik hoop echt dat we dat soort onzin niet hier naartoe halen met deze clownsbende.
Kaag is ook zo'n topper gebleken. Die maar terug?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 08:11 schreef Origami94 het volgende:
Aangezien het een extra parlementair kabinet is. Waarom maken ze Baudet niet minister van financien?
Die is al geweest hè.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:12 schreef Beathoven het volgende:
Ik zou graag een volledige "belangenscan" willen zien bij dit kabinet. Ben benieuwd welke scammende organisaties en mogendheden allemaal belang hebben om voet aan de grond te krijgen in Nederland en de rest van Europa.
Had je godin kaag ervaring met financiën?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 08:59 schreef Hexagon het volgende:
Tja iemand die medisch is onderlegd wil natuurlijk niet met de PVV worden geassocieerd.
Het zijn immers een soort politieke kwakzalvers.
Jetten geen lichtgewicht? Die man heeft als enige werkervaring interne D66 baantjes en hij heeft gewerkt als "klerk". Volstrekt ondeskundig en niet eens de meest basale kennis van de werking van natuurkunde. Geeft nu ons Nederlandse energiebeleid vorm.quote:Op maandag 17 juni 2024 23:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mooi verzetten van de doelpalen. Dat heb ik nergens gezegd.
Overigens is Agema wel echt een lichtgewicht. Meer dan bij Kaag en Jetten het geval is (waarbij Kaag dan weer wel slimmer is dan Jetten).
Wat een top argument weer. "Kaag vond ik slecht dus iedere andere willekeurige josti die de PVV benoemd is goed"quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kaag is ook zo'n topper gebleken. Die maar terug?
En dat is voor de vvd/d66/cu/cda de afgelopen jaren geen probleem geweest voor je, toch?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:12 schreef Beathoven het volgende:
Ik zou graag een volledige "belangenscan" willen zien bij dit kabinet. Ben benieuwd welke scammende organisaties en mogendheden allemaal belang hebben om voet aan de grond te krijgen in Nederland en de rest van Europa.
Kaag is net zo'n grote josti op fin geweest. 0 kennis of achtergrond.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat een top argument weer. "Kaag vond ik slecht dus iedere andere willekeurige josti die de PVV benoemd is goed"![]()
Zullen we dan maar gelijk zanger Rinus minister maken.
Politiek is een niet stilstaand proces en het is zaak dat er goede controle op de politiek blijft, zeker als diezelfde politiek de controlerende media wil bestrijden.quote:
"jA mAaR kAaG!"quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kaag is net zo'n grote josti op fin geweest. 0 kennis of achtergrond.
Dus wat zeur je?
Was het wroeten in de toeslagenaffaire ook een smeurcampagne?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:20 schreef RamboDirk het volgende:
Altijd dat zoeken naar foute zaken rondom politicide smeurcampagne
Agema komt uit de horeca, als je haar CV naast die van Kaag ligt verpietert die van Fleur.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 07:33 schreef Cruzinats het volgende:
Gaan we nu net als bij Trump vier jaar lang topics openen over iedere scheet?
Links is viesmad en na november zullen ze ook nog eens hun tijd moeten verdelen tussen ziedend zijn op de PVV of ziedend zijn op Trump.
Verder is Fleur Agema natuurlijk een expert, die heeft de zorg al jaren in haar portefeuille. Anders dan een Jetten, Hugo of Kaag die ze even over laten vliegen vanuit het buitenland voor een willekeurige ministerpost.
In de tekst van EASAC staat letterlijk dat de resultaten die er zijn komen door het placebo effect: “From analysis of the appropriately controlled, verifiable evidence base, any claimed efficacy of homeopathic products in clinical use can be explained by the placebo effect.” Over het placeb effect zijn wel degelijk onderzoeken gedaan en die cijfers zij de cijfes die ik deelde: hoofdpijn 32 ipv 33 en depressie 30 tot 40%.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 07:59 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
De website van de ESAC zegt totaal wat anders:
https://easac.eu/media-ro(...)dence-based-approach
https://nos.nl/artikel/21(...)eopathische-middelen
[..]
Dus we kunnen we ervan uitgaan dat deze cijfers voor geen meter kloppen
Ja dat is helaas voor je geen privilege voor PVV-aanhangers.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:20 schreef RamboDirk het volgende:
Altijd dat zoeken naar foute zaken rondom politicide smeurcampagne
Ja want de toeslagenaffaire is echt vergelijkbaar met het volgen van een cursusquote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Was het wroeten in de toeslagenaffaire ook een smeurcampagne?
Politici op foute dingen betrappen mag wel maar geen pvv-politici graag![]()
Dit soort reacties lazen we ook bij Faber, Markuszower dus je slappe verweer gaat niet echt opquote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:27 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ja want de toeslagenaffaire is echt vergelijkbaar met het volgen van een cursus![]()
Geen idee wat die twee namen met Agema te maken hebben.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit soort reacties lazen we ook bij Faber, Markuszower dus je slappe verweer gaat niet echt op
Ik heb het over politici, ongeacht rang, stand, partij whatever. Geen idee waarom je dit om de PVV wil laten draaien.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dat is helaas voor je geen privilege voor PVV-aanhangers.
Prima idee.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:30 schreef nostra het volgende:
Als geloven in sprookjesverhalen een criterium is, kunnen we alle confessionele partijen ook maar meteen afschaffen niet?
Was niet bijzonder lastig hoor de essentie te begrijpen, maar ik leg het graag voor je uitquote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:30 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Geen idee wat die twee namen met Agema te maken hebben.
Wanneer je dat soort vrijheid zou creeeren zouden religieuze instanties dat vacuum van de macht gaan opvullen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 01:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
De "Partij Voor de Vrijheid" zou toch alleen bezig moeten zijn met het afschaffen van alle regels, zodat iedereen precies kan doen wat ze willen. En dan heb je ook geen politie of belastingdienst meer nodig. Weg met alle ambtenaren. En daarna natuurlijk alle politici, maar dan waarschijnlijk behalve de leden van de PVV ministers uit naam van de PVV.
Dat sowieso we hebben eigenlijk een stelsel dat de kerk en staat gescheiden zou zijn waardoor het dan vreemd is dat er toch erg gelovige partijen zijn die standvastig aan hun dogmatische religieuze punten vasthouden.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:30 schreef nostra het volgende:
Als geloven in sprookjesverhalen een criterium is, kunnen we alle confessionele partijen ook maar meteen afschaffen niet?
Als Agema van Denk geweest zou zijn had ik er net zo ingestaan, in deze. Dat jij getriggert raakt doordat ze van de PVV is zegt waarschijnlijk meer over jou.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Was niet bijzonder lastig hoor de essentie te begrijpen, maar ik leg het graag voor je uit
Ik noem de toeslagenaffaire omdat er toen wel gebruld kon worden om alles naar de oppervlakte te brengen, zelfs celstraffen. Maar als het om pvv-ministers gaat moet de media maar even heel snel stoppen want dat is niet kritische journalistiek, nee dat zijn dan weer linkse tranen en de slinkse hetze
Ja daar mogen anderen dan ook weer een mening over hebben.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:48 schreef Sapstengel het volgende:
Wat is verder ook het probleem trouwens? Je mag als minister toch gewoon een bepaalde mening hebben over de portefeuille die je hebt? Je komt niet voor niks daar vanuit een politieke partij. Dit kon je ook zeggen over bijvoorbeeld Jetten op klimaat of Kuipers op volksgezondheid.
Nogmaals:quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:48 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Als Agema van Denk geweest zou zijn had ik er net zo ingestaan, in deze. Dat jij getriggert raakt doordat ze van de PVV is zegt waarschijnlijk meer over jou.
Als Agema straks een zorgaffaire op haar geweten zou hebben verdiend ze alle hoon. Niet nu ze nog niet eens gestart is en over een of andere cursus als ergste wat je kunt vinden
Nogmaals:quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nogmaals:
We zien dezelfde reacties van PVV'ers bij Faber en Markuszower.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen Jetten fractievoorzitter werd, vond ik hem ook een lichtgewicht, en dat was hij ook. Maar als ik hem volg tijdens de debatten, zie ik wel dat hij zich voorbereid heeft en op de inhoud discussieert. Hij heeft wel hbo/wo denkniveau.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jetten geen lichtgewicht? Die man heeft als enige werkervaring interne D66 baantjes en hij heeft gewerkt als "klerk". Volstrekt ondeskundig en niet eens de meest basale kennis van de werking van natuurkunde. Geeft nu ons Nederlandse energiebeleid vorm.
Net wat extremer dan een cursus van een paar weken in het geval van Agema. Bij een Faber of Markuszower kan ik wel begrijpen dat er ophef over was. Dit komt over als wel heel diep graven om een hoop fophef te veroorzaken, want ja, PVV minister. Vergelijking met een toeslagenaffaire is al helemaal wat overdreven.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nogmaals:
We zien dezelfde reacties van PVV'ers bij Faber en Markuszower.
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vergelijking met een toeslagenaffaire is al helemaal wat overdreven.
Je hoeft helemaal niet te graven, deze figuren bieden het zelf gewoon op een presenteerblaadje aan.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:03 schreef Montagui het volgende:
En maar graven, en maar zoeken.
Ik blijf me kostelijk vermaken.
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]ffs..
Daar vergelijk ik het dan ook niet direct mee
Laat maar.
Je kan dus niet van mening zijn dat alles rondom een toeslagenaffaire naar de oppervlakte moest, maar ook dat het wat triest is om zo hard te graven om iets heel kleins te kunnen vinden over een PVV minister.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Was niet bijzonder lastig hoor de essentie te begrijpen, maar ik leg het graag voor je uit
Ik noem de toeslagenaffaire omdat er toen wel gebruld kon worden om alles naar de oppervlakte te brengen, zelfs celstraffen. Maar als het om pvv-ministers gaat moet de media maar even heel snel stoppen want dat is niet kritische journalistiek, nee dat zijn dan weer linkse tranen en de slinkse hetze
Ik vind Agema dan ook heel wat minder kwalijk dan Faber en Markuszower. Ging mij meer om de tendens van, laat ik niet alle noemen, een hoop pvv'ers, die zich liever beroepen op linkse tranen en zuur links dan daadwerkelijk kritisch te zijn op hun partij. Meer dan alle asielzoekers eruit en stoppen met de klimaatwaanzin is het niet. Buiten dat mag iedereen aankloten en stop met kritiek hebben want jullie hebben verloren dus niks te zeggen!!quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Je kan dus niet van mening zijn dat alles rondom een toeslagenaffaire naar de oppervlakte moest, maar ook dat het wat triest is om zo hard te graven om iets heel kleins te kunnen vinden over een PVV minister.
Top dat er gegraven wordt om fouten van politici bloot te leggen hoor; om welke minister of om welke partij het ook gaat, maar je kan ook van een mug een olifant maken.
Circus Schoof 1.quote:Op maandag 17 juni 2024 21:59 schreef recursief het volgende:
Dat wordt geen kabinet, maar een circus.
Ik ben het met je eens dat het alleen maar goed is om kritisch te zijn naar alle partijen, ook als het de partij betreft waar je zelf een binding mee hebt. Het gebruik van linkse tranen vind ik ook niks toevoegen en vrij kinderachtig. Zelfde de andere kant op.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik vind Agema dan ook heel wat minder kwalijk dan Faber en Markuszower. Ging mij meer om de tendens van, laat ik niet alle noemen, een hoop pvv'ers, die zich liever beroepen op linkse tranen en zuur links dan daadwerkelijk kritisch te zijn op hun partij. Meer dan alle asielzoekers eruit en stoppen met de klimaatwaanzin is het niet. Buiten dat mag iedereen aankloten en stop met kritiek hebben want jullie hebben verloren dus niks te zeggen!!
Uh jawel, dat heet oppositie. Moet toch wel bekende term voor de pvv zijn.
Onaardig zijn is een PVV-privilege in hun wereld.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:19 schreef Raw85 het volgende:
PVV’ers die in 20 jaar niets maar dan ook niets anders hebben gepresteerd dan treiteren/beledigen/kleineren die nu gaan lopen janken over de kritische benadering
Maar niemand claimt dan ook dat ze haar post moet afstaan he. Zelfde met Mona Keijzer. Blijf maar zitten hoor maar weet wel dat je een hypocriet bent.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar in dit geval (Agema) vind ik wel dat er wat overdreven werd.
Ook genoeg PVV’ers die zich gewoon normaal gedragen en ook gewoon kritisch kunnen zijn hoor.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:19 schreef Raw85 het volgende:
PVV’ers die in 20 jaar niets maar dan ook niets anders hebben gepresteerd dan treiteren/beledigen/kleineren die nu gaan lopen janken over de kritische benadering
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar niemand claimt dan ook dat ze haar post moet afstaan he. Zelfde met Mona Keijzer. Blijf maar zitten hoor maar weet wel dat je een hypocriet bent.
Ik vind jou overigens ook best genuanceerd verder hoor. Ook al laat ik dat niet altijd merken
Wat gezanik om die boekjes. Er zijn zo veel dingen die wel essentieel zijn en in het hoge tarief vallen, maar och en wee de boekjesquote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:01 schreef Fok-it het volgende:
Betaalt zich al goed uit die hogere belasting op boeken
Zo hypocriet als wat dit, hexa. Iemand aanwijzen als MinFin zonder enige ervaring of achtergrond daarin en dat totaal niet erg vinden. maar nu wijzen naar een ander en dat soort zaken wel afkeuren.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
"jA mAaR kAaG!"![]()
![]()
![]()
Niet relevant in dit topic. De PVV gaat het toch allemaal beter doen? Waarom benoemen ze dan iemand die in kwakzalverij gelooft op Volksgezondheid?
Ja, waarom slaat de BBB-mevrouw niet gewoon even wat harder met de vuist op tafel om sjek en blikbier goedkoper te maken.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:37 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat gezanik om die boekjes. Er zijn zo veel dingen die wel essentieel zijn en in het hoge tarief vallen, maar och en wee de boekjes
Maar goed het gaat hier over de incompetentie van een pvv bewindslid dat jij steeds iets anders erbij moet halen zegt wel veel over de zelfreflectie en observeerbare hypocrisie waar je jezelf ook nogal aan schuldig maakt.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo hypocriet als wat dit, hexa. Iemand aanwijzen als MinFin zonder enige ervaring of achtergrond daarin en dat totaal niet erg vinden. maar nu wijzen naar een ander en dat soort zaken wel afkeuren.
Totale hypocrisie. Maar dat zijn we wel gewend van je partijtje.
ja precies, soepjurk aan.. sigaar in de mond en dan met de vuist op tafel dat eisen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, waarom slaat de BBB-mevrouw niet gewoon even wat harder met de vuist op tafel om sjek en blikbier goedkoper te maken.
Als ik een slok alcohol moet nemen elke keer als ik iets van ‘tranen’ lees was ik nu al flink dronken. Iemand die er anders in staat? Hoppa, ‘tranen!!!’.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar goed het gaat hier over de incompetentie van een pvv bewindslid dat jij steeds iets anders erbij moet halen zegt wel veel over de zelfreflectie en observeerbare hypocrisie waar je jezelf ook nogal aan schuldig maakt.![]()
Dat in het wilde weg beschuldigen en fophef over een scheetje waren we natuurlijk al gewend van de rechts populisten toen ze nog in de oppositie zaten nu ze zelf beleidsmakers hebben rollen de hypocriete krokodillen tranen over de wangen.
Volgens mij he, valt niemand Agema aan op gebrek aan op ervaring of achtergrond. Maar wel op het serieus nemen van kwakzalverij.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo hypocriet als wat dit, hexa. Iemand aanwijzen als MinFin zonder enige ervaring of achtergrond daarin en dat totaal niet erg vinden. maar nu wijzen naar een ander en dat soort zaken wel afkeuren.
Vooral wijzen naar anderen en over andere zaken beginnen. Maar dat zijn we wel gewend van je partijtje.quote:Totale hypocrisie. Maar dat zijn we wel gewend van je partijtje.
Ja, prima.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:25 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik vraag mij dan sterk af of het mentaal beter is om soms een homeopathisch middel te proberen voor hoop en mogelijk een placebo effect?
Dat hangt ervan wat de pretenties zijn. 'Mensen kunnen hier baat bij hebben' is heel wat anders 'het werkt zo en het doet dit'. Er is ruimte voor alternatieve therapien, waar bijvoorbeeld ook fysiotherapie onder valt omdat het wetenschappelijke basis mist. Die wetenschappelijke basis is dan ook weer vooral een door de farmaceutische industrie uit winstbejag gehouden onderzoek waarbij onwelgevallige resultaten mogen worden verzwegen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 11:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij he, valt niemand Agema aan op gebrek aan op ervaring of achtergrond. Maar wel op het serieus nemen van kwakzalverij.
Hou nou eens op te doen alsof de gevestigde partijen nog bestuurskwaliteit leveren. Heb je Pia Dijkstra bij het WHO-debat gezien?quote:Een beetje alsof Kaag ooit een cursus over financieel beheer zou hebben gevolg bij Winston Bogarde.
Of ontwikkelingsdiplomaat kaag zetten op financien.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 11:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hou nou eens op te doen alsof de gevestigde partijen nog bestuurskwaliteit leveren. Heb je Pia Dijkstra bij het WHO-debat gezien?
heb je Schoof wel eens gezien.. als iemand zn Chakra ge-balanced moet worden en een beetje Sjamaans ge-healed... is het wel Schoof.quote:Op maandag 17 juni 2024 22:01 schreef recursief het volgende:
Van Skepsis:
[..]
En zo iemand moet minister van Volksgezondheid worden?
quote:Op maandag 17 juni 2024 22:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
@Kapitein_Scheurbuik is het derhalve een goed idee dat Eelco Heinen de hand op de knip gaat houden en er voor gaat proberen te zorgen dat we niet door de 3% grens qua begrotingstekort gaan?quote:Op maandag 17 juni 2024 23:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Rob Jetten weet niet hoe je een huis verwarmt met kernenergie. Kaag heeft de ballen verstand van financiën en heeft de schatkist leeg achtergelaten.
Dat is iets anders dan een kwakzalver die minister van volksgezondheid is. Ik verwacht van zo een minister echt niet dat hij of zij een blindedarmoperatie kan uitvoeren of een wond kan hechten. Dat is helemaal niet erg, maar als je je bezighoudt met pseudowetenschappelijke onzin in het domein van de gezondheidszorg dan is dat geen aanbeveling.quote:Op maandag 17 juni 2024 23:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Rob Jetten weet niet hoe je een huis verwarmt met kernenergie. Kaag heeft de ballen verstand van financiën en heeft de schatkist leeg achtergelaten.
Had hugo eigenlijk wel zorg ervaring?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:31 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan een kwakzalver die minister van volksgezondheid is. Ik verwacht van zo een minister echt niet dat hij of zij een blindedarmoperatie kan uitvoeren of een wond kan hechten. Dat is helemaal niet erg, maar als je je bezighoudt met pseudowetenschappelijke onzin in het domein van de gezondheidszorg dan is dat geen aanbeveling.
Zolang ze de reguliere geneeskunde niet ontkent lijkt mij er niet echt een probleem. Er zitten zo veel mensen die in sprookjes geloven in de kamer: CDA, SGP, CU, DENK, waarvan er ook enkelen minister zijn geweest. Dat zou je dan net zo kwalijk moeten vinden.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:31 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan een kwakzalver die minister van volksgezondheid is. Ik verwacht van zo een minister echt niet dat hij of zij een blindedarmoperatie kan uitvoeren of een wond kan hechten. Dat is helemaal niet erg, maar als je je bezighoudt met pseudowetenschappelijke onzin in het domein van de gezondheidszorg dan is dat geen aanbeveling.
Inderdaad, who cares. Een medische oplichter aka kwakzalver als minister die over gezondheidzorg gaat. Wat kan er fout gaanquote:Op maandag 17 juni 2024 22:31 schreef SOG het volgende:
Who cares TS. Al die vieze energie van jou. Jotte wawee jotte wawee jotte wawee en kadesj in tienvoud naar jou terug.
Kwakzalverij gaat niet samen met reguliere geneeskunde. Ik zou het bijvoorbeeld belachelijk vinden als alternatieve geneeswijzen in het basispakket gaan, en dus in de verplichte verzekering omdat er een minister is die daar in gelooft. Daar wil ik niet voor betalen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:40 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Zolang ze de reguliere geneeskunde niet ontkent lijkt mij er niet echt een probleem. Er zitten zo veel mensen die in sprookjes geloven in de kamer: CDA, SGP, CU, DENK, waarvan er ook enkelen minister zijn geweest. Dat zou je dan net zo kwalijk moeten vinden.
Volgens mij gaat het hier over Agema, dus wat heeft De Jonge er nou weer mee te maken? Daarnaast denk ik niet dat er veel mensen te vinden zijn die stonden te springen en juichen bij zijn aanstaande ministerschap, dus welk punt tracht je hier precies te maken?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Had hugo eigenlijk wel zorg ervaring?
Of bouw ervaring.
Of gewoon politieke ervaring? Of uberhaupt ervaring op iets?
Maak dat eens concreet. Dus niet alleen dat onderbuikgereutel.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:51 schreef Fietsenrek het volgende:
Achja iedereen loopt nu te klagen, maar in het vorige kabinet zaten ook twijfelachtige mensen op bepaalde posten. Ene Kaag als minister van Financiën? De Jonge als minister van Huisvesting?
Hoe is dit relevant?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Had hugo eigenlijk wel zorg ervaring?
Of bouw ervaring.
Of gewoon politieke ervaring? Of uberhaupt ervaring op iets?
Mee eens, en daar was ik ook geen fan van. Dat heb ik ook duidelijk laten weten. In dit geval blijf ik dat ook doen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:51 schreef Fietsenrek het volgende:
Achja iedereen loopt nu te klagen, maar in het vorige kabinet zaten ook twijfelachtige mensen op bepaalde posten. Ene Kaag als minister van Financiën? De Jonge als minister van Huisvesting?
Dan moet je geen PVV stemmen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:52 schreef recursief het volgende:
[..]
Kwakzalverij gaat niet samen met reguliere geneeskunde. Ik zou het bijvoorbeeld belachelijk vinden als alternatieve geneeswijzen in het basispakket gaan, en dus in de verplichte verzekering omdat er een minister is die daar in gelooft. Daar wil ik niet voor betalen.
Wanneer je het er stiekem eigenlijk wel mee eens bent dat Agema ongeschikt is voor deze positie maar dat absoluut niet wil toegeven, dan is Hugo de Jonge ineens héél relevant.quote:
Dat het gejank hier op haar aanstelling pure bullshit is. Hypocriete pure bullshit. Zeker gezien aanstellingen in het nabije verleden toen een bepaald kantje nog wel vertegenwoordigd was in het kabinet.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het hier over Agema, dus wat heeft die er nou weer mee te maken? Daarnaast denk ik niet dat er veel mensen te vinden zijn die stonden te springen en juichen bij zijn aanstaande ministerschap, dus welk punt tracht je hier precies te maken?
Agema heeft de afgelopen jaren over meer dossierkennis te beschikken op zorg, gezien haar spreken en interrupties, dan hugo had voor hij zorg minister werd en kaag had voordat zijn minFin werd.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wanneer je het er stiekem eigenlijk wel mee eens bent dat Agema ongeschikt is voor deze positie maar dat absoluut niet wil toegeven, dan is Hugo de Jonge ineens héél relevant.
Zal ik zeker doen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Agema heeft de afgelopen jaren over meer dossierkennis te beschikken op zorg, gezien haar spreken en interrupties, dan hugo had voor hij zorg minister werd en kaag had voordat zijn minFin werd.
Maar ga gerust verder hoor.
Wat nou "smeer"? Dit is toch gewoon concreet? En relevant, geen roddel of gerucht.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat het gejank hier op haar aanstelling pure bullshit is. Hypocriete pure bullshit. Zeker gezien aanstellingen in het nabije verleden toen een bepaald kantje nog wel vertegenwoordigd was in het kabinet.
Maar het zal allemaal best. Als het niveau 'smeer' over bosma, keijzer en agema waarmee nu naar buiten gekomen wordt het niveau smeer is, dan is het allemaal wel prima. Faber is een twijfelgeval maar schijnt nu ook glad gestreken te zijn.
Dus waar gaat dit over?
"The memory of water"quote:Op maandag 17 juni 2024 22:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Konden die aanstellingen in het nabije verleden waarover je het hebt jouw goedkeuring dan wel verkrijgen? Zo nee: waarom die in het heden dan wel?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat het gejank hier op haar aanstelling pure bullshit is. Hypocriete pure bullshit. Zeker gezien aanstellingen in het nabije verleden toen een bepaald kantje nog wel vertegenwoordigd was in het kabinet.
Maar het zal allemaal best. Als het niveau 'smeer' over bosma, keijzer en agema waarmee nu naar buiten gekomen wordt het niveau smeer is, dan is het allemaal wel prima. Faber is een twijfelgeval maar schijnt nu ook glad gestreken te zijn.
Dus waar gaat dit over?
tja, toen we iemand aanstelden als Kuipers met 40 jaar ervaring als wetenschappelijke oppergod op het gebied van zorg waren jullie ook viesmad...dus eigenlijk ben je gewoon altijd viesmad. Maar goed, dat is het hele radicaal rechtse patroon ook: altijd boos zijn op alles en iedereen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jetten geen lichtgewicht? Die man heeft als enige werkervaring interne D66 baantjes en hij heeft gewerkt als "klerk". Volstrekt ondeskundig en niet eens de meest basale kennis van de werking van natuurkunde. Geeft nu ons Nederlandse energiebeleid vorm.
Geef het op joh. Als mensen, welke politieke voorkeuren ze ook wel niet hebben, al hypocriet zijn gaat dat in verreweg de meeste gevallen toch niet toegegeven worden. Sommige users blijven stil bij gebeurtenis A, maar brullen wel bij gebeurtenis B, en dat gaat alle kanten op online. Gaat in veel gevallen zelfs onbewust. We maken ons er bijna allemaal wel schuldig aanquote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus waar gaat dit over?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn er al tekenen dat zij dat wil gaan doorvoeren in overheidsbeleid dan?quote:Op maandag 17 juni 2024 22:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waar iemand in gelooft moet ie zelf weten, maar iemand die medische adviezen of beslissingen moet geven mag dat natuurlijk nooit uitdragen. Daar zit het probleem.
Daarbij moeten die populistische schreeuwers nog eens gaan uitleggen hoe je kernenergie door de gasleiding het huis binnenkrijgt. Zolang ze daar niet op kunnen antwoorden is het de zoveelste domme kreet.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:31 schreef recursief het volgende:
[..]
Tot nu toe is het vooral inhoudsloos krijsen van <->linkse figuren. Of zien we het effect van Agema’s NEI dingetje nu al terug in Nederlands beleid? Nee toch zeker.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is zeker een issue aangezien volksgezondheid niet enkel PVV-stemmers aangaat. Je lijkt te denken dat het gaat om een voetbalteam is dat een wedstrijd verloren heeft. Maar politiek is een serieuze zaak waar de minister die er nu zit relevant is voor iedereen.
[..]
Nee je probeert hier vooral iedere vorm van kritiek op je droomkabinet met allerlei leeg geschreeuw te smoren. Maar daar trappen mensen duidelijk niet in.
Nee, het kabinet is immers nog niet begonnen. Maar geloof hebben in kwakzalverij is geen beste aanbeveling voor die post. Er is ook weinig inhoudsloos of extreemlinks aan tegen kwakzalverij zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tot nu toe is het vooral inhoudsloos krijsen van <>linkse figuren. Of zien we het effect van Agema’s NEI dingetje nu al terug in Nederlands beleid? Nee toch zeker.
Daarom zat kaag toch ook op een politiek enorm belangrijke functie als minFin?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is zeker een issue aangezien volksgezondheid niet enkel PVV-stemmers aangaat. Je lijkt te denken dat het gaat om een voetbalteam is dat een wedstrijd verloren heeft. Maar politiek is een serieuze zaak waar de minister die er nu zit relevant is voor iedereen.
Kritiek?quote:[..]
Nee je probeert hier vooral iedere vorm van kritiek op je droomkabinet met allerlei leeg geschreeuw te smoren. Maar daar trappen mensen duidelijk niet in.
Precies, dus dat krijsen doen we wel als het zover is, mocht het ooit zover komen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, het kabinet is immers nog niet begonnen.
Uit de Skepsis-link in de OP:quote:
Voor meer info zie: https://skepsis.nl/martina/quote:NEI® betekent Neuro Emotionele Integratie en is bedacht door de alternatieve arts Roy Martina (geboren in Curaçao). Hij kwam in 2004 in opspraak doordat hij misleidende reclame maakte voor de Biostabil, een magnetisch hangertje waarvan de heilzame kracht door Japans onderzoek zou zijn bevestigd. In 2007 bracht hij een CD uit die het lichaam kon ‘ontdoen van kankercellen, afvalstoffen en micro-organismen’. Ook deze commercial was volgens de Reclame Code Commissie misleidend en in strijd met de waarheid.
NEI Practitioners gebruiken een zogenoemde O-ringtest om verdrongen of geblokkeerde emoties op te sporen. Deze emoties nestelen zich volgens Martina als overerfbare virussen in onze cellen en organen. Ze kunnen allerlei psychische en lichamelijke problemen veroorzaken.
Kijk anders eens even naar de vorige posities van zowel Kaag als De Jonge.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:53 schreef recursief het volgende:
[..]
Maak dat eens concreet. Dus niet alleen dat onderbuikgereutel.
Ze gebruiken oa de "o-ring test" om "verdrongen of geblokkeerde emoties op te sporen":quote:
https://www.skepsis.nl/bl(...)oor-de-pvv/#more-372quote:De therapeut haakt twee vingers achter deze ring en probeert hem met beide handen los te trekken. Onder normale omstandigheden zal dat haar niet lukken, omdat ze niet met volle kracht trekt. Maar wanneer ze de cliënt eerst een vraag heeft gesteld die onbewust veel stress opwekt, dan lijken de spieren plotseling veel zwakker te zijn geworden en gaat de ring gemakkelijk open. Zo kan de alternatieve diagnosticus nagaan waar het probleem zit.
Dat is niet heel concreet.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:42 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Kijk anders eens even naar de vorige posities van zowel Kaag als De Jonge.
Als het kompas van de PVV'er of PVV-stemmer 180 graden anders is, dan klopt het voor ze dat het een verbetering is.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
"jA mAaR kAaG!"![]()
![]()
![]()
Niet relevant in dit topic. De PVV gaat het toch allemaal beter doen? Waarom benoemen ze dan iemand die in kwakzalverij gelooft op Volksgezondheid?
Nou daar had je 2,5 jaar geleden lekker over mogen leeglopen. Is nu alleen niet meer relevant. Het is vooral een belegen truuk om steeds over wat anders te beginnen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom zat kaag toch ook op een politiek enorm belangrijke functie als minFin?
Alsof staatsfinanciën vanaf de achterbank van een auto geregeld kunnen worden met alleen wat diplomatieke kennis van het MO. Hou op, jochie.
Jij jankt al vooral het hele topic dat anderen kritiek hebben op een minister die kwakzalverij serieus neemt.quote:Kritiek?
Gejank bedoel je.
Wie is jullie? Ik was helemaal niet "viesmad" toen Kuipers aangesteld werd. Wie is er nu viesmad nu Agema wordt aangesteld, dat zijn je kameraden op links vriend.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:04 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
tja, toen we iemand aanstelden als Kuipers met 40 jaar ervaring als wetenschappelijke oppergod op het gebied van zorg waren jullie ook viesmad...dus eigenlijk ben je gewoon altijd viesmad. Maar goed, dat is het hele radicaal rechtse patroon ook: altijd boos zijn op alles en iedereen.
Cv Sigrid Kaag:quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:45 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat is niet heel concreet.
Ik zal een voorbeeld geven van wat concreet is:
- Agema is kandidaat-minister van Volksgezondheid (of hoe dat departement ook gaat heten)
- Agema blijkt zich in te laten met pseudowetenschappelijke kwakzalverij en heeft daar zelfs een opleiding in gevolgd
- Dat is relevant voor haar ministeriele domein
Kijk, dat is concreet. Nu jij.
Ik weet nog steeds niet wat nou precies je punt is. Zullen we het weer over Agema gaan hebben? Over haar gaat het topic tenslotte.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:27 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Nou zo te zien waren Kaag en Hugo de Jonge geboren voor hun minister posten.
Agema is al jaren voorzitter van de vaste kamercommissie Volksgezondheid, dat is relevanter voor de functie dan een of andere cursus die ze ooit gevolgd heeft.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:45 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat is niet heel concreet.
Ik zal een voorbeeld geven van wat concreet is:
- Agema is kandidaat-minister van Volksgezondheid (of hoe dat departement ook gaat heten)
- Agema blijkt zich in te laten met pseudowetenschappelijke kwakzalverij en heeft daar zelfs een opleiding in gevolgd
- Dat is relevant voor haar ministeriele domein
Kijk, dat is concreet. Nu jij.
Dat heeft denk meer te maken met haar MS.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:37 schreef Nielsch het volgende:
Fleur Agema moet eens een wat leukere bril gaan kopen. Degene die ze nu heeft maakt haar gelijk 10 jaar ouder. En dat is ook niet goed voor je gezondheid.
Die ervaring lijkt me zeer relevant, dat klopt. Maar dat gedoe met onbewezen alternatieve wazigheden in het domein van haar ministerie vind ik problematisch. Maar begrijp me niet verkeerd: ik heb hier wel zorgen over maar uiteindelijk zal ze in de praktijk moeten laten zien wat ze waard is.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:40 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Agema is al jaren voorzitter van de vaste kamercommissie Volksgezondheid, dat is relevanter voor de functie dan een of andere cursus die ze ooit gevolgd heeft.
Is in al die jaren dat ze nu Kamervoorzitter is geweest van de Kamercommissie Volksgezondheid ooit gebleken dat haar kwakzalverij van invloed is geweest op haar werkzaamheden?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:46 schreef recursief het volgende:
[..]
Die ervaring lijkt me zeer relevant, dat klopt. Maar dat gedoe met onbewezen alternatieve wazigheden in het domein van haar ministerie vind ik problematisch. Maar begrijp me niet verkeerd: ik heb hier wel zorgen over maar uiteindelijk zal ze in de praktijk moeten laten zien wat ze waard is.
Misschien komt hij dadelijk met de cv van Agema aan. We wachten af of deze indrukwekkend is, en natuurlijk of ze haar kwakzalver cursus ook erop heeft staan.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:30 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet wat nou precies je punt is. Zullen we het weer over Agema gaan hebben? Over haar gaat het topic tenslotte.
Neuh:quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zijn er al tekenen dat zij dat wil gaan doorvoeren in overheidsbeleid dan?
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk echt dat dat wel meevalt. De kwaliteit van de ambtenaren op VWS lijkt me aardig op orde, en ik kan me ook niet voorstellen dat Agema danwel de PVV van plan is om veel politiek krediet te verspillen aan dit onderwerp.
Ik ken niet al haar bijdragen uit mijn hoofd want dat zijn er best veel, maar ik kan me herinneren dat een aantal keren vragen gesteld heeft omdat ze behandelingen die (nog) niet als effectief beoordeeld waren in het basispakket wilde hebben. En ik kan me ook een vraag van haar herinneren over vitamine D en jodium waar ze de plank behoorlijk mis sloeg. Dat moet nog wel terug te vinden zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Is in al die jaren dat ze nu Kamervoorzitter is geweest van de kamercommissie ooit gebleken dat haar kwakzalverij van invloed is geweest op haar werkzaamheden?
Dat klinkt alsof ze relatief keurig binnen de lijntjes van haar functie bleef.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:49 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik ken niet al haar bijdragen uit mijn hoofd want dat zijn er best veel, maar ik kan me herinneren dat een aantal keren vragen gesteld heeft omdat ze behandelingen die (nog) niet als effectief beoordeeld waren in het basispakket wilde hebben. En ik kan me ook een vraag van haar herinneren over vitamine D en jodium waar ze de plank behoorlijk mis sloeg. Dat moet nog wel terug te vinden zijn.
Ze mag die vragen stellen, maar ze zou als woordvoerder ook moeten weten dat medicijnen die (nog) niet als bewezen effectief beoordeeld zijn niet in het basispakket kunnen worden opgenomen. Daar heeft ze in meer dan 1 geval toch een punt van gemaakt en dan weet je al dat dat verspilling is van tijd/energie/geld. Het antwoord zal altijd hetzelfde zijn. Ik kan me de concrete gevallen niet exact herinneren maar de aanleiding zijn dan bijvoorbeeld krantenberichten over mensen die in een ver weg buitenland een niet bewezen of een bewezen niet effectieve behandeling willen ondergaan en dan een crowdfunding opzetten omdat de verzekering niet wil vergoeden. En dan wil Agema weten waarom die behandeling niet gewoon in het basispakket kan. Dat is a priori al een heilloze vraag waarop je het antwoord kan uittekenen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof ze relatief keurig binnen de lijntjes van haar functie bleef.
Antwoord van de minister was (en dat had ze zelf kunnen invullen) dat in Nederland. Let op dat de minister haar (en de patienten) een handreiking doet door een potje buiten de basisverzekering te zoeken. Maar de vraag om een onbewezen therapie in de basisverzekering op te nemen, en dat niet doen "verkeerde zuinigheid" te noemen is larie voor iemand die woordvoerder op gezondheidszorg is.quote:• Hoe kan het dat deze ernstig zieke MS-patienten voor deze stamceltherapie moeten uitwijken naar Rusland?
• Gaat u bewerkstelligen dat deze stamceltherapie voortaan wordt vergoed vanuit het basispakket? Zo nee, waarom niet?
• Ziet u nu in waar verkeerde zuinigheid toe leidt?
quote:Stamceltransplantatie bij MS-patiënten wordt op dit moment in Nederland niet gegeven en niet vergoed, omdat de effectiviteit van deze behandeling (nog) niet is aangetoond. Er is nog onvoldoende (internationaal) vergelijkend onderzoek beschikbaar, op basis waarvan voldoende duidelijk is voor welke groep dit effectief is en wat de risico's van de zware ingreep zijn. De behandeling voldoet dus nog niet aan «de stand van de wetenschap en praktijk», waarmee een generieke opname in het verzekerde pakket nu nog te vroeg is.
Niettemin is Zorgverzekeraars Nederland (ZN) in een constructief gesprek met de beroepsvereniging om vast te stellen of, en zo ja onder welke voorwaarden, bepaalde patiënten eventueel toch in aanmerking kunnen komen voor vergoeding. Het gaat hier om uitbehandelde patiënten waarvoor geen andere behandeling aanslaat. ZN en de beroepsvereniging werken momenteel uit onder welke voorwaarden eventuele vergoeding kan plaatsvinden, waarbij het de afweging van de zorgverzekeraar blijft om in individuele gevallen de vergoedingsaanvraag te toetsen.
Het lijkt me aan de ene kant ook niet verstandig om een politicus die in zijn vrije tijd zijn kinderen in elkaar slaat minister van Jeugd en Gezin te maken of zo.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Is in al die jaren dat ze nu Kamervoorzitter is geweest van de Kamercommissie Volksgezondheid ooit gebleken dat haar kwakzalverij van invloed is geweest op haar werkzaamheden?
Punt was dat er in het vorige kabinet ook ministers op bepaalde posten zaten, zoals bovengenoemde, die niet echt een achtergrond hadden in de uit te voeren functie. Dat moest ik concreet laten zien aan je, want dat vroeg je, en nu snap je het punt niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:30 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet wat nou precies je punt is. Zullen we het weer over Agema gaan hebben? Over haar gaat het topic tenslotte.
Maar waarom heeft ze die cursus gevolgd? Omdat ze erin geloofde, of omdat ze reeds last had van onverklaarde lichamelijke klachten?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou daar had je 2,5 jaar geleden lekker over mogen leeglopen. Is nu alleen niet meer relevant. Het is vooral een belegen truuk om steeds over wat anders te beginnen.
Verder gaat het dus ook niet om gebrek aan ervaring van Agema. Maar juist teveel ervaring, namelijk in kwakzalverij.
[..]
https://www.hpdetijd.nl/2(...)ktijken-roy-martina/quote:“Ik ben woordvoerder op het gebied van gezondheidszorg en ik vind dat mensen die zorg nodig hebben dat moeten krijgen. De kennis van deze cursus gebruik ik niet tijdens mijn werk. Als persoon heb ik er profijt van, meer is het niet.”
Met het verschil dat je kinderen in elkaar slaan strafbaar en immoreel is, het volgen van een cursus is dat niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het lijkt me aan de ene kant ook niet verstandig om een politicus die in zijn vrije tijd zijn kinderen in elkaar slaat minister van Jeugd en Gezin te maken of zo.
Maar het gaat er toch helemaal niet om of ze een vakminister is? Dat is het hele punt niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:07 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Punt was dat er in het vorige kabinet ook ministers op bepaalde posten zaten, zoals bovengenoemde, die niet echt een achtergrond hadden in de uit te voeren functie. Dat moest ik concreet laten zien aan je, want dat vroeg je, en nu snap je het punt niet.
Alternatieve geneeswijzen worden niet vergoed in de verplichte basisverzekering. Als je daar een vergoeding voor wil moet je een aanvullende verzekering nemen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:12 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Acupunctuur en allerlei alternatieve geneeswijzen worden vergoed door de zorgverzekering.
Sterker nog, het is maar zeer de vraag of het placebo-effect wel bestaat.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:15 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Klinkklare onzin, de enige extra interesse die meneer of mevrouw homeopaat heeft, is je zo inpalmen dat je hun gaat geloven. Dat lijkt misschien een beetje op extra interesse, maar is gewoon pure oplichting en hersenspoeling.
Dus van reguliere medicatie waarvan je weet dat het niet werkt bij je aandoening krijg je geen placebo effect maar van homeopathische shit waarvan bewezen is totaal niets te doen, krijg je wel het placebo effect?
Ik zei niks over basisverzekering.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:16 schreef recursief het volgende:
[..]
Alternatieve geneeswijzen worden niet vergoed in de verplichte basisverzekering. Als je daar een vergoeding voor wil moet je een aanvullende verzekering nemen.
https://www.tweedekamer.n(...)05225&did=2008D19711quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:49 schreef recursief het volgende:
[..]
En ik kan me ook een vraag van haar herinneren over vitamine D en jodium waar ze de plank behoorlijk mis sloeg. Dat moet nog wel terug te vinden zijn.
Verzekeraars vergoeden het omdat er vraag naar is. Het zit niet in de verplichte basisverzekering omdat onbewezen behandelingen of bewezen niet effectieve behandelingen daar (gelukkig) niet in worden opgenomen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:23 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik zei niks over basisverzekering.
Mijn punt is alleen, blijkbaar zien zorgverzekeraars er toch voordeel in anders zouden ze het niet vergoeden. Dus is het dan kwakzalverij? Het is imo alleen maar goed wanneer mensen op zoek gaan naar alternatieven. Zolang het heen Jomandataferelen worden.
Ja die.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)05225&did=2008D19711
Ik kan je vertellen dat het huilen de ambtenaren op het ministerie veel nader staat dan het lachen....quote:Op maandag 17 juni 2024 22:41 schreef luxerobots het volgende:
Ambtenaren op het ministerie zullen hun lach ook wel moeten inhouden...
Kom met nog meer voorbeelden zou ik zeggen. Goh een keer de plank misslaan als politicus in een betoog/interruptie.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:49 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik ken niet al haar bijdragen uit mijn hoofd want dat zijn er best veel, maar ik kan me herinneren dat een aantal keren vragen gesteld heeft omdat ze behandelingen die (nog) niet als effectief beoordeeld waren in het basispakket wilde hebben. En ik kan me ook een vraag van haar herinneren over vitamine D en jodium waar ze de plank behoorlijk mis sloeg. Dat moet nog wel terug te vinden zijn.
Hebben we gedaan ook. Iemand zonder relevante kennis van zaken, wat doet die op een staatsdepartement? Doe normaal. Ze ging er ook alleen zitten om naar eigen zeggen, zich voor te bereiden op het premierschap. Top hoor, niet voor je land daar gaan zitten, maar voor eigen persoonlijke redenen. Enkel en alleen om er zelf beter van te worden.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou daar had je 2,5 jaar geleden lekker over mogen leeglopen. Is nu alleen niet meer relevant. Het is vooral een belegen truuk om steeds over wat anders te beginnen.
Jij jij jij jij jij jij jij jij jij jij jijquote:Verder gaat het dus ook niet om gebrek aan ervaring van Agema. Maar juist teveel ervaring, namelijk in kwakzalverij.
[..]
Jij jankt al vooral het hele topic dat anderen kritiek hebben op een minister die kwakzalverij serieus neemt.
Want een NEI cursus volgen staat gelijk aan een strafbaar feit? Of hoe moet ik deze opmerking lezen?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het lijkt me aan de ene kant ook niet verstandig om een politicus die in zijn vrije tijd zijn kinderen in elkaar slaat minister van Jeugd en Gezin te maken of zo.
Het waren kamervragen. Die worden geacht zorgvuldig te worden voorbereid.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kom met nog meer voorbeelden zou ik zeggen. Goh een keer de plank misslaan als politicus in een betoog/interruptie.
Als we ons daar druk over gaan maken is het hek echt van de dam.
Man man man, ga je dit nou in iedere post doen?quote:...
Jij jij jij jij jij jij jij jij jij jij jij
Wat een gejank zeg.
Wat wordt morgen je huiliehuilieonderwerp?
Koning Willem:quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat het huilen de ambtenaren op het ministerie veel nader staat dan het lachen....
En dat is ook enorm zielig, want een ambtenaar werkt niet voor een partij, maar dient -volgens de ambtseed- trouw te zijn aan de wet en zich in dienst te stellen van de samenleving.quote:wie niet voor PVV-bewindslieden wil werken kan andere baan gaan zoeken
Drugs dealen, kindermishandeling.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Want een NEI cursus volgen staat gelijk aan een strafbaar feit? Of hoe moet ik deze opmerking lezen?
Deze user.quote:
Dank manquote:
Van een mug een olifant maken is toch een bepaalde skill. De vergelijkingen die gemaakt worden .... vanwege een cursusquote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Want een NEI cursus volgen staat gelijk aan een strafbaar feit? Of hoe moet ik deze opmerking lezen?
En dit?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je naar mij gaat jijbakken, kan je hem terug verwachten.
En wederom wijs je alleen naar mij. Wederom.
Verder stop ik op jou te reageren. Straks doe ik je weer wat aan en ga je huilend naar FB. Ik deed het vanmiddag per ongeluk dat reageren op jou, mijn excuus. Zal het niet meer doen.
Het waren kamervragen. Die worden geacht zorgvuldig te worden voorbereid.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kom met nog meer voorbeelden zou ik zeggen. Goh een keer de plank misslaan als politicus in een betoog/interruptie.
Als we ons daar druk over gaan maken is het hek echt van de dam.
We hebben het over een minister die nu begint. Niet een die al lang en breed weg is.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:36 schreef Red_85 het volgende:
Hebben we gedaan ook. Iemand zonder relevante kennis van zaken, wat doet die op een staatsdepartement? Doe normaal. Ze ging er ook alleen zitten om naar eigen zeggen, zich voor te bereiden op het premierschap. Top hoor, niet voor je land daar gaan zitten, maar voor eigen persoonlijke redenen. Enkel en alleen om er zelf beter van te worden.
Top hoor. En ja, het is relevant. Nu nog. Het is immers het voorgaande kabinet geweest in het recente verleden. Toen was het allemaal geen issue. En nu is een persoonlijk cursusje in het verleden echt een EnOrM ScHaNdAaL! en een topic waard.
Geen idee, ons circuskabinet is iedere keer een verrassing. Maar we gaan gewoon lekker door met kritiek geven.quote:Jij jij jij jij jij jij jij jij jij jij jij
Wat een gejank zeg.
Wat wordt morgen je huiliehuilieonderwerp?
Jammer, de jijbakken wil je wel geven, maar op de inhoud wil je niet reageren? Moet ik het zo zien?quote:
Dat moet nog blijken. Heb je daar nu al bewijs voor of zijn het aannames van je?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We hebben het over een minister die nu begint. Niet een die al lang en breed weg is.
En, we hebben het niet over een gebrek aan vakkennis. We hebben het wel over het vertrouwen van kwakzalverij, wat een risico vormt voor eventuele keuzes in die functie.
Jij probeert iedere keer weg te moffelen dat jullie een zwaar incompetent figuur met enorme eigendunk en enkel eigenbelang naar voren schoven voor de belangrijke post van MinFin. Ik trap ook niet in jouw duiken en pogingen tot wegwuiven.quote:Je kunt dat wel steeds proberen weg te moffelen door over wat anders te beginnen. Maar daar trappen we niet in.
Kritiek op basis van wat exact? Een persoonlijke cursus en een huismus? Kom met iets beters.quote:[..]
Geen idee, ons circuskabinet is iedere keer een verrassing. Maar we gaan gewoon lekker door met kritiek geven.
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:00 schreef recursief het volgende:
[..]
Jammer, de jijbakken wil je wel geven, maar op de inhoud wil je niet reageren? Moet ik het zo zien?
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:51 schreef Red_85 het volgende:
Verder stop ik op jou te reageren. Straks doe ik je weer wat aan en ga je huilend naar FB. Ik deed het vanmiddag per ongeluk dat reageren op jou, mijn excuus. Zal het niet meer doen.
Kwakzalverij is gewoon levensgevaarlijk. Zo'n debiel hoort thuis in een uitzending van Undercover in Nederland.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Van een mug een olifant maken is toch een bepaalde skill. De vergelijkingen die gemaakt worden .... vanwege een cursus
Q.E.D.quote:
Ambtenaren zouden zich natuurlijk ook niet moeten bezighouden met gewetensbezwaren of zo, stel je voor.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:42 schreef Red_85 het volgende:
En dat is ook enorm zielig, want een ambtenaar werkt niet voor een partij, maar dient -volgens de ambtseed- trouw te zijn aan de wet en zich in dienst te stellen van de samenleving.
Ja, want ministers zonder enige vorm van kennis van hun beleidsterrein zijn niet levensgevaarlijk.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:04 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Kwakzalverij is gewoon levensgevaarlijk. Zo'n debiel hoort thuis in een uitzending van Undercover in Nederland.
Dat is een risicoinschatting. Evenals het me ook geen best idee lijkt Soumaya Sahla in het kabinet te hebben.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat moet nog blijken. Heb je daar nu al bewijs voor of zijn het aannames van je?
Er valt niks weg te moffelen want het topic gaat er niet over. Sowieso is de geschikheid van Agema niet gerelateerd aan een oordeel over Sigrid Kaag.quote:Jij probeert iedere keer weg te moffelen dat jullie een zwaar incompetent figuur met enorme eigendunk en enkel eigenbelang naar voren schoven voor de belangrijke post van MinFin. Ik trap ook niet in jouw duiken en pogingen tot wegwuiven.
Kritiek op het beleid en gedrag van het kabinet en de coalitiepartijen. Datgene wat je steeds probeert te smoren door over wat anders te beginnen.quote:Kritiek op basis van wat exact? Een persoonlijke cursus en een huismus? Kom met iets beters.
Nou als er meer ruimte komt voor kwakzalverij, dan is dat zeer kwalijk. Daarom moet men er ook bovenop zitten.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:11 schreef KoningWouter het volgende:
Zolang ze de reguliere geneeskunde niet ontkent lijkt me er niet zo veel aan de hand.
Al de derde keer dat je die post quote en nog niet een keer heb je ook maar een poging gedaan om uit te leggen waarom je zo blij bent dat onze anti nimby minister zelf ook een nimby is of een minister van volksgezondheid een kwakzalver.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Of deze. Dit is ook echt een parel. Bezwaar maken op woningbouw in je buurt vanwege een huismus, direct vergelijken met drugs dealen.
Ik vind het echt knap hoe je dat verzonnen krijgt. Oprecht.
[..]
Dat is niet aan de orde.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou als er meer ruimte komt voor kwakzalverij, dan is dat zeer kwalijk. Daarom moet men er ook bovenop zitten.
Hou het in de gaten!quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Weten we niet, dus daarom alert zijn.
Ga je nu naar mij wijzen vanwege proberen te 'smoren' van een onderwerp?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is een risicoinschatting. Evenals het me ook geen best idee lijkt Soumaya Sahla in het kabinet te hebben.
[..]
Er valt niks weg te moffelen want het topic gaat er niet over. Sowieso is de geschikheid van Agema niet gerelateerd aan een oordeel over Sigrid Kaag.
[..]
Kritiek op het beleid en gedrag van het kabinet en de coalitiepartijen. Datgene wat je steeds probeert te smoren door over wat anders te beginnen.
Nee man. Ga ik ook niet doen ook. Die vergelijking staat zo ver weg van enige realiteitszin dat een discussie met de bedenker daarvan verspilde moeite is.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Al de derde keer dat je die post quote en nog niet een keer heb je ook maar een poging gedaan om uit te leggen waarom je zo blij bent dat onze anti nimby minister zelf ook een nimby is of een minister van volksgezondheid een kwakzalver.
Wilders derangement syndrome is de oorzaak dat je zo viesmad bent gok ik.
Tot nu toe is die “kritiek” het niveau van de “Prive” of “Story” nauwelijks ontstegen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:56 schreef Hexagon het volgende:
Geen idee, ons circuskabinet is iedere keer een verrassing. Maar we gaan gewoon lekker door met kritiek geven.
Wie zegt dat Big Pharma geheel goed is? Wat heeft links vs rechts hier mee te maken? Als Dilan Yeşilgöz aan de kwakzalverij doet had ik er als VVD'er ook niet op die post willen hebben.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:29 schreef Sapstengel het volgende:
Oh nu de PVV er mee bezig is zijn alternatieve geneeswijzen ineens slecht en is big pharma goed? Waarom is links zo bipolair.
Wat hebben Kaag en de Jonge te maken met dit verhaal?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:11 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja, want ministers zonder enige vorm van kennis van hun beleidsterrein zijn niet levensgevaarlijk.(De Jonge, Kaag)
Wat een theatraal gedoe weer zeg. Zolang ze de reguliere geneeskunde niet ontkent lijkt me er niet zo veel aan de hand.
Een crimineel zelfs.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:02 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Wat hebben Kaag en de Jonge te maken met dit verhaal?
Kwakzalverij is op zijn minst ordinaire oplichting, dus mevrouw is gewoon een crimineel.
Het is meer dat je iemand van het gebroken geweertje benoemd als mindef.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:03 schreef AchJa het volgende:
Dus nu is het plotseling wel een probleem? Dat we (als voorbeeld) van alles en nog wat behalve militairen als mindef hebben gehad was altijd prima want militairen hadden geen verstand van politiek enzo dus daar kon prima iemand met een Schoevers secretaresse diploma zitten...
Niveautje Privé dus.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is meer dat je iemand van het gebroken geweertje benoemd als mindef.
Ooit van Henk "allergisch voor uniformen" Vredeling gehoord? Of een Relus ter Beek met zijn anti Van Heutsz spandoeken?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:05 schreef Hexagon het volgende:
Het is meer dat je iemand van het gebroken geweertje benoemd als mindef.
Zegt de man die opeens geen kritiek op bewindvoerders meer wil na jarenlang heel hard jammeren over vaak verzonnen nothingburgers.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ga je nu naar mij wijzen vanwege proberen te 'smoren' van een onderwerp?
Thanks man.
Heerlijk je eindeloze hypocrisie.
“Ja maar das anders” ga je dan zo horen, of “ja maar daar hebben we het nu niet over”quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ooit van Henk "allergisch voor uniformen" Vredeling gehoord? Of een Relus ter Beek met zijn anti Van Heutsz spandoeken?
Heel boos en bang tegelijkertijd zijn komt altijd zo kansloos over.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee man. Ga ik ook niet doen ook. Die vergelijking staat zo ver weg van enige realiteitszin dat een discussie met de bedenker daarvan verspilde moeite is.
Fijne avond verder.
Als slachtoffer van die mafklappers vind ik hun gedrag inderdaad zeer crimineel.quote:
Zolang ze zich, als minister, inzet voor de reguliere geneeskunde zie ik zo'n cursus niet als een belemmerende factor.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:13 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Als slachtoffer van die mafklappers vind ik hun gedrag inderdaad zeer crimineel.
'quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:14 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dus je bent zelf naar een NEI therapeut geweest?
Phoah 2 ministers die ministers werden voor ik geboren was en er internet was. Waarom geen boze topics over hun!!!quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ooit van Henk "allergisch voor uniformen" Vredeling gehoord? Of een Relus ter Beek met zijn anti Van Heutsz spandoeken?
Lui met nul verstand van zaken van het departement waar ze minister van zijn is nooit een probleem geweest maar nu is het plotseling heel erg...![]()
Zelfs al bij mij op de basisschool accepteerden ze het niet wanneer ik zei “maar anderen doen het ook”.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij probeert iedere keer weg te moffelen dat jullie een zwaar incompetent figuur met enorme eigendunk en enkel eigenbelang naar voren schoven voor de belangrijke post van MinFin. Ik trap ook niet in jouw duiken en pogingen tot wegwuiven.
Dat vind ik het probleem niet, al zou ik het ook raar vinden als we inderdaad een minister van Defensie hebben die een halve hippie isquote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:10 schreef AchJa het volgende:
Lui met nul verstand van zaken van het departement waar ze minister van zijn is nooit een probleem geweest maar nu is het plotseling heel erg...
Dan lijkt het mij wenselijk dat je aangifte doet.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:02 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Wat hebben Kaag en de Jonge te maken met dit verhaal?
Kwakzalverij is op zijn minst ordinaire oplichting, dus mevrouw is gewoon een crimineel.
Zoals ik al zei:quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:17 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
'
Niet een NEI-therapeut nee, maar dat is precies dezelfde oplichting. Op die post hebben we geen kwakzalver nodig maar juist iemand die keihard gaat afrekenen met de kwakzalverij.
Het gaat niet om het gebrek aan ervaring op de post. Het grootste deel van de ministers die dat had was niet ervaren.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lui met nul verstand van zaken van het departement waar ze minister van zijn is nooit een probleem geweest maar nu is het plotseling heel erg...![]()
En daar zit dus het hele probleem, dat kan amper.. Alleen daarom wil je zo'n debiel niet op die post.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:22 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dan lijkt het mij wenselijk dat je aangifte doet.
Nee dat doet niemand hier.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Echt, sommigen doen alsof ze alle reguliere ziekenhuizen en zorg de prullenbak in wil gooien om op persoonlijke titel heel Nederland te behandelen met alternatieve geneesmiddelen.
Nope, we willen juist minder invloedquote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat doet niemand hier.
We wensen alleen niet dat kwakzalverij meer invloed gaat krijgen op het gezondheidsbeleid.
Helemaal mee eens. Het is de zorg variant van complotdenken, met een heel verdienmodel erachter.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We wensen alleen niet dat kwakzalverij meer invloed gaat krijgen op het gezondheidsbeleid.
Het gaat mij helemaal niet om het feit dat Nederland naar de klote gaat of niet, dit gaat niet eens om politiek bij mijquote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Echt, sommigen doen alsof ze alle reguliere ziekenhuizen en zorg de prullenbak in wil gooien om op persoonlijke titel heel Nederland te behandelen met alternatieve geneesmiddelen. De bochten waarin men zich wringt om maar niet toe te hoeven geven dat ze er stiekem vooral heel veel problemen mee hebben omdat het een PVV minister betreft. Heel hard schreeuwen zodat men vooral niet in aanraking komt met de kern van het verhaal: een cursus. Ja, ja, levensgevaarlijk. Crimineel. Was beter geweest om gewoon een dag extra over Faber te zeuren; die kritiek was tenminste nog relevant en terecht. Ben benieuwd welke formerende minister morgen een topic krijgten wat diegene heeft uitgespookt. Kan niet veel erger dan een minister die een cursus gevolgd heeft waardoor ze nu heel Nederland gaat ontsporen hoor. En ja, mocking. Maar kom op, dit onderwerp verdiend het.
Op het moment dat ze wordt vergeleken met zware criminelen… grasping at straws. Zoeken naar een stok om mee te slaan. Je kent de spreekwoorden wel.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kijk even naar dit filmpje, waar je letterlijk ziet dat de vrouw met kattenspeeltje dat ding zelf beweegtquote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Op het moment dat ze wordt vergeleken met zware criminelen… grasping at straws. Zoeken naar een stok om mee te slaan. Je kent de spreekwoorden wel.
Ze heeft een cursus gevolgd. Als ze naast gebruikelijke zorg ook gelooft in iets alternatiefs zie ik het probleem echt niet. Ik zou het snappen als ze zou roepen dat ze normale geneesmiddelen gaat schrappen voor rare middeltjes, maar het kan toch prima naast elkaar leven?
Mensen gaan meteen uit van het allerergste, puur gebaseerd op een cursus die ze heeft gevolgd. Geen enkele aanwijzing verder dat ze heel de traditionele zorg opzij wil schuiven voor wat alternatiefs.
Nja, ik zie het probleem verder echt niet, maar to each their own.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:43 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Het gaat mij helemaal niet om het feit dat Nederland naar de klote gaat of niet, dit gaat niet eens om politiek bij mij.
Kwakzalverij is een enorm groot probleem wat aangepakt moet gaan worden. Net zoals dat gesjoemel van Big Pharma aangepakt die te worden.
En dan kan je gewoon niet een minister hebben die dit soort bullshit geloofd.
Ik heb er niks mee, maar zie nog steeds niet in hoe het te vergelijken valt met zwaar crimineel gedrag. Wat hier meermaals gedaan werd.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:51 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Kijk even naar dit filmpje, waar je letterlijk ziet dat de vrouw met kattenspeeltje dat ding zelf beweegt... Daar gelooft mevrouw Agema in.. Sorry hoor dat kan gewoon niet.. Dan ben je of te debiel om uberhaupt zo'n post te krijgen of gewoon een gore oplichtster.
[ x ]
Kritiek op bewindvoerders en politici. Ja kan best. Helemaal goed.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zegt de man die opeens geen kritiek op bewindvoerders meer wil na jarenlang heel hard jammeren over vaak verzonnen nothingburgers.
Lekker bij ts aankloppen dus.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:19 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zelfs al bij mij op de basisschool accepteerden ze het niet wanneer ik zei “maar anderen doen het ook”.
Ik weet niet of je zelf die paar kamer-vragen wel hebt doorgelezen?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:59 schreef Hatseflats22 het volgende:
Agema onderschrijft zelf dat een deel van deze kwakzalvers strafrechterlijk vervolgd moet worden, maar vindt ook dat een deel van de kwakzalverij toegevoegd mag worden aan reguliere zorg.
https://www.pvv.nl/webarchief.html?view=article&id=827&catid=11
Ongeschikt als minister van zorg.
Wat snap je niet aan "bewezen effectief"?quote:3.)
Bent u bereidt duidelijkheid te geven over welke alternatieve geneeswijzen bewezen effectief zijn en dus de reguliere geneeswijze kunnen aanvullen? Zo neen, waarom niet? Zo ja, kunt u een opsomming geven?
Deze coalitie komt zelf binnenkort met veel beters, dit is kruimelwerk vergeleken met wat er nog gaat komen van deze poppenkast.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kritiek op bewindvoerders en politici. Ja kan best. Helemaal goed.
Dit is geen kritiek. Dit is niveautje hart van NL, huilie huilie om huilie huilie.
Huismussen, cursusje voor prive gebruik. Kom met wat beters.
Al die alternatieve geneeswijzen zijn niet bewezen effectief, daarom is het alternatief. Het is oplichting, al dan niet opzettelijk.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:05 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik weet niet of je zelf die paar kamer-vragen wel hebt doorgelezen?
[..]
Wat snap je niet aan "bewezen effectief"?
Dit gaat niet over kankergenezing door middel van klankschalen op je buik.
2008quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:59 schreef Hatseflats22 het volgende:
Agema onderschrijft zelf dat een deel van deze kwakzalvers strafrechterlijk vervolgd moet worden, maar vindt ook dat een deel van de kwakzalverij toegevoegd mag worden aan reguliere zorg.
Ongeschikt als minister van zorg.
Als alternatieve behandelingen bewezen effectief zijn worden het reguliere behandelingen. Heel die vraag is dus per definitie onzinnig.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:05 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik weet niet of je zelf die paar kamer-vragen wel hebt doorgelezen?
[..]
Wat snap je niet aan "bewezen effectief"?
Dit gaat niet over kankergenezing door middel van klankschalen op je buik.
Juist, ze blijven alternatief omdat ze of bewezen niet werken of omdat ze falen enig wetenschappelijk bewijs te leveren van de werking.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als alternatieve behandelingen bewezen effectief zijn worden het reguliere behandelingen. Heel die vraag is dus per definitie onzinnig.
Er werd toch echt gevraagd naar alternatieve geneeswijzen die "bewezen effectief" zijn. Dus zonder bewijs komt het niet in de reguliere zorg.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:07 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Al die alternatieve geneeswijzen zijn niet bewezen effectief, daarom is het alternatief. Het is oplichting, al dan niet opzettelijk.
Het probleem met je huidige posts is dat ze vanzelf weer terugkomen volgend jaar bij het kabinet Frans de Grote 1.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kritiek op bewindvoerders en politici. Ja kan best. Helemaal goed.
Dit is geen kritiek. Dit is niveautje hart van NL, huilie huilie om huilie huilie.
Huismussen, cursusje voor prive gebruik. Kom met wat beters.
Nou, wacht het lekker af dan.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Deze coalitie komt zelf binnenkort met veel beters, dit is kruimelwerk vergeleken met wat er nog gaat komen van deze poppenkast.
Of die vraag onzinnig is daar hebben we het niet eens over.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als alternatieve behandelingen bewezen effectief zijn worden het reguliere behandelingen. Heel die vraag is dus per definitie onzinnig.
Waarop ik opmerk dat Agema geen kwakzalverij wil toevoegen aan de reguliere zorg. Alleen "bewezen effectieve" behandelingen. Zijn conclusie op basis van die paar kamer-vragen is dus onjuist.quote:Agema onderschrijft zelf dat een deel van deze kwakzalvers strafrechterlijk vervolgd moet worden, maar vindt ook dat een deel van de kwakzalverij toegevoegd mag worden aan reguliere zorg.
Het feit dat ze denkt dat bewegen met een kattenspeeltje heilzaam is, is al reden genoeg om haar niet op deze post te willen, Dat staat voor mij los van enige politieke voorkeur of wat dan ook..quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:10 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Er werd toch echt gevraagd naar alternatieve geneeswijzen die "bewezen effectief" zijn. Dus zonder bewijs komt het niet in de reguliere zorg.
Daarbij zijn deze vragen aan de minister van VWS gesteld en staat er nergens dat Agema, als minister, deze plannen heeft.
Oh nu is het ineens dit weer.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:13 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Het feit dat ze denkt dat bewegen met een kattenspeeltje heilzaam is, is al reden genoeg om haar niet op deze post te willen, Dat staat voor mij los van enige politieke voorkeur of wat dan ook..
Kabinet fransquote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het probleem met je huidige posts is dat ze vanzelf weer terugkomen volgend jaar bij het kabinet Frans de Grote 1.
Deze clowns gaan elkaar namelijk de tent uit vechten.
Er zijn überhaupt geen alternatieve geneeswijzen die bewezen effectief zijn. Het is allemaal troep, om lid te worden van een 'beroepsvereniging' moet je alleen maar een paar tientjes te betalen aan contributie. Het heeft helemaal niets met reguliere zorg te maken, een geïnformeerd kamerlid had dat geweten.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:10 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Er werd toch echt gevraagd naar alternatieve geneeswijzen die "bewezen effectief" zijn. Dus zonder bewijs komt het niet in de reguliere zorg.
Daarbij zijn deze vragen aan de minister van VWS gesteld en staat er nergens dat Agema, als minister, deze plannen heeft.
Gast dat is wat ik de hele tijd al roep.. Ze gelooft in een totaal debiele alternatieve geneeswijze..quote:
Ik reageer op de link die je post naar de kamer-vragen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:14 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Er zijn überhaupt geen alternatieve geneeswijzen die bewezen effectief zijn. Het is allemaal troep, om lid te worden van een 'beroepsvereniging' moet je alleen maar een paar tientjes te betalen aan contributie. Het heeft helemaal niets met reguliere zorg te maken, een geïntegreerd kamerlid had dat geweten.
Voor de tiende keer:quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:15 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Gast dat is wat ik de hele tijd al roep.. Ze gelooft in een totaal debiele alternatieve geneeswijze..
Waarbij ze als ze ook nog mensen coached een oplichter is en dus crimineel.
Heb je de laatste verkiezingen gezien? Geert was gewoon een vierde kleiner dan Frans. En dan hebben de PVV clowns nog niet eens een kabinet laten vallen door door elkaars brievenbus te pissen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kabinet frans
Je dromen. De peilingen gezien? NL zit daar ook echt op te wachten.. not.
Krijgen we dit weer.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb je de laatste verkiezingen gezien? Geert was gewoon een vierde kleiner dan Frans. En dan hebben de PVV clowns nog niet eens een kabinet laten vallen door door elkaars brievenbus te pissen.
Nee, er staat:quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:15 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik reageer op de link die je post naar de kamer-vragen.
Daarin staat duidelijk dat behandelingen die "bewezen effectief" zijn toegevoegd kunnen worden aan de reguliere zorg. Geen kwakzalverij dus maar "bewezen effectief".
Lees je eigen bron eens door.
Die bestaan in het geheel niet, daarom is en blijft het alternatief. Een vooringenomen, en wat dat betreft typische vraag dus.quote:. Bent u bereidt duidelijkheid te geven over welke alternatieve geneeswijzen bewezen effectief zijn en dus de reguliere geneeswijze kunnen aanvullen?
Prima. Maar er wordt wel gevraagd naar "bewezen effectief". Als geen enkele alternatieve geneeswijze dat is wordt het dus ook niet toegevoegd aan de reguliere zorg.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:30 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Nee, er staat:
[..]
Die bestaan in het geheel niet, daarom is en blijft het alternatief. Een vooringenomen, en wat dat betreft typische vraag dus.
Een bewezen effectieve alternatieve geneeswijze is een contradictio in terminis. Als het bewezen is en in de reguliere zorg mag is het niet alternatief meer.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:10 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat doet ze toch ook. Je zou kunnen stellen dat de vraag ongelukkig geformuleerd is maar nergens maak ik uit die vragen op dat mevrouw Agema van plan is alternatieve geneeswijzen toe te voegen aan de reguliere zorg.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een bewezen effectieve alternatieve geneeswijze is een contradictio in terminis. Als het bewezen is en in de reguliere zorg mag is het niet alternatief meer.
Als die kwakzalverij kost mensen geld en geeft ze valse hoop. Dat dient een minister resoluut af te wijzen.
Het zal niet de eerste keer zijn... Hillen is ook maatschappijleraar geweest...quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:21 schreef MatthijsDJ het volgende:
Dat vind ik het probleem niet, al zou ik het ook raar vinden als we inderdaad een minister van Defensie hebben die een halve hippie is
En waar zegt die Agema precies dat kwakzalverij niet aangepakt dient te worden?quote:Het probleem dat ik heb, is dat juist kwakzalverij een zeer groot probleem is wat aangepakt dient te worden. Dan moet je niet zo'n halve gare als Agema op die ministers post zetten
Alsof die verkiezingen hetzelfde zijnquote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb je de laatste verkiezingen gezien? Greet was gewoon een vierde kleiner dan Frans. En dan hebben de PVV clowns nog niet eens een kabinet laten vallen door door elkaars brievenbus te pissen.
Het probleem is dat ze alternatieve shit zoals dat NEI niet ontkent. Dat is op zijn minst al een probleem als de psychiater medicatie voorschrijft, maar de patiënt wil eerst kijken of dat bewegende kattenspeeltje werkt.. Want ej zelfs de minister denkt dat, dat werkt.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:21 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Voor de tiende keer:
Zolang ze de reguliere geneeskunde niet ontkent zie ik het probleem niet.
Ze is zelf een kwakzalver.. again als het zou gaan om Dilan of een andere VVD'er had ik er precies hetzelfde ingestaan.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het zal niet de eerste keer zijn... Hillen is ook maatschappijleraar geweest...
[..]
En waar zegt die Agema precies dat kwakzalverij niet aangepakt dient te worden?
Ik vind het allemaal nogal bijzonder dat er plotseling een enorm probleem van wordt gemaakt, dat lijkt mij maar 1 reden te hebben en dat is PVV.
Ze is wel degelijk wars van kwakzalverij.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:41 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze alternatieve shit zoals dat NEI niet ontkent. Dat is op zijn minst al een probleem als de psychiater medicatie voorschrijft, maar de patiënt wil eerst kijken of dat bewegende kattenspeeltje werkt.. Want ej zelfs de minister denkt dat, dat werkt.
Gevolg is dat patiënt alleen maar zieker gaat worden en vaak een Godsvermogen kwijt is.. Ik heb het bij mezelf zien gebeuren en bij vele lotgenoten.. En dan was er nog niet eens een minister die kwakzalver was..
https://www.pvv.nl/webarchief.html?view=article&id=827&catid=11quote:Bent u voornemens de burger duidelijk voor te lichten over welke alternatieve geneeswijzen op geen enkele wijze bewezen effectief en dus oplichting zijn? Zo neen, waarom niet? Zo ja, kunt u daar een opsomming van geven?
In 2008 dus al.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:45 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ze is wel degelijk wars van kwakzalverij.
Uit de bron van @:Hatseflats22 (Bedankt makker)
[..]
Als - en dat is zo - NEI niet bewezen effectief is dan ziet ze het zelfs zelf als oplichting. Waaruit ik opmaak dat ze is teruggekomen op haar standpunten met betrekking tot alternatieve geneeswijzen.
Als ze in 2008 echt teruggekomen was op haar standpunten m.b.t. alternatieve geneeswijzen snap ik niet waarom ze nu nog op haar "biografie" op tweedekamer.nl alsnog vermeld dat ze in 2006 een opleiding NEI Coach heeft gedaan: https://www.tweedekamer.n(...)gema-m-pvv/biografiequote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:45 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ze is wel degelijk wars van kwakzalverij.
Uit de bron van @:Hatseflats22 (Bedankt makker)
[..]
Als NEI niet bewezen effectief is dan ziet ze het zelfs zelf als oplichting. Waaruit ik opmaak dat ze is teruggekomen op haar standpunten met betrekking tot alternatieve geneeswijzen.
vermeldtquote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:00 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Als ze in 2008 echt teruggekomen was op haar standpunten m.b.t. alternatieve geneeswijzen snap ik niet waarom ze nu nog op haar "biografie" op tweedekamer.nl alsnog vermeld dat ze in 2006 een opleiding NEI Coach heeft gedaan: https://www.tweedekamer.n(...)gema-m-pvv/biografie
Wat een mooie cope.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alsof die verkiezingen hetzelfde zijn
Was ook wel bewezen met de opkomsten. Hoeveel % van de pvv stemmers waren niet bij de EP verkiezingen opgekomen en wel bij de TK? En alsnog had pvv dik gewonnen ivm de vorige EP verkiezingen.
Maar blijf maar geloven in je hoop.
Hangt ervan af wat je met effectief bedoelt. Wanneer er geen genezing mogelijk is (bvb bij MS) kunnen patienten nog baat hebben bij alternatieve therapieën. Ook al is de theorie erachter onzin, het kan nog steeds een positief effect hebben ( door het fysieke contact, of omdat de therapeut luistert en tijd aan je besteedt, etc..). Maar dat is haast onmogelijk te bewijzen, want je kan geen double blind trials doen (welke behandeling zou je de control group geven)?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb je cijfers over hoeveel invloed kwakzalverij nu invloed heeft op ons gezondheidsbeleid, met een onderbouwing hoe deze nieuwe minister met haar plannen dat wil vergroten?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is vooral copium om je aan de uitslag van de EP te houden. Zoek maar op.quote:
KoningWouter in NWS / Nieuwe minister volksgezondheid blijkt kwakzalverquote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je cijfers over hoeveel invloed kwakzalverij nu invloed heeft op ons gezondheidsbeleid, met een onderbouwing hoe deze nieuwe minister met haar plannen dat wil vergroten?
Kamervragenquote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:05 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
vermeldt
Die kamer-vragen heeft ze toch echt zelf opgesteld. Een daar staat in dat ze "niet bewezen effictieve alternatieve geneeswijzen" als oplichting ziet.
NEI coach in 2006, die vragen in 2008. Tja, mensen veranderen he.
Wellicht wil ze geen gat in haar CV hebben.
Je hebt gelijk. Niet scherp van me.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 23:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kamervragen
en
niet-bewezen
effectieve
NEI-coach
Ik geef toe dat er bij halen van deze vragen uit 2008 sowieso niet de beste zet was van mezelf, het was meer omdat iemand opmerkte dat het ongepast was om dergelijke alternatieve geneeswijzen te criminaliseren. Zo kwam ik via google op deze kamervragen, ik was benieuwd wat mevrouw Agema hier zelf eerder over zei.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:31 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Prima. Maar er wordt wel gevraagd naar "bewezen effectief". Als geen enkele alternatieve geneeswijze dat is wordt het dus ook niet toegevoegd aan de reguliere zorg.
Waaruit jij opmaakt dat mevrouw Agema dit van plan is, zoals je stelde, is mij een raadsel.
Precies dit.quote:Op woensdag 19 juni 2024 07:44 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik geef toe dat er bij halen van deze vragen uit 2008 sowieso niet de beste zet was van mezelf, het was meer omdat iemand opmerkte dat het ongepast was om dergelijke alternatieve geneeswijzen te criminaliseren. Zo kwam ik via google op deze kamervragen, ik was benieuwd wat mevrouw Agema hier zelf eerder over zei.
Nu denk ik niet dat ze echt alternatieve geneeswijzen zal toevoegen aan het basispakket ofzo, alleen is überhaupt de overtuiging dat alternatieve geneeswijzen (ik denk dan aan het bekende rijtje zoals wel eens vergoed uit de aanvullende zorgverzekering) een serieuze optie zijn qua genezing, diagnostiek of behandeling wat mij betreft typerend voor hoe iemand naar zorg denkt; zeker opgeteld met dat ze zelf zo'n cursus heeft gevolgd. Als iemand al niet begrijpt dat al die alternatieve geneeswijzen nonsens zijn, geen enkele is bewezen effectief, hoe moet zo iemand dan oordelen over een extreem duur, maar levensrekkend medicijn?
Kijk even naar Covid en wat de alternatieve hoek daar allemaal heeft uitgespookt. Of überhaupt naar vaccinaties.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je cijfers over hoeveel invloed kwakzalverij nu invloed heeft op ons gezondheidsbeleid, met een onderbouwing hoe deze nieuwe minister met haar plannen dat wil vergroten?
En dat is allemaal op het conto van deze mevrouw te schrijven?quote:Op woensdag 19 juni 2024 08:01 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Kijk even naar Covid en wat de alternatieve hoek daar allemaal heeft uitgespookt. Of überhaupt naar vaccinaties.
Wel op de ziekelijke onzin die ze aanhangt.quote:Op woensdag 19 juni 2024 08:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dat is allemaal op het conto van deze mevrouw te schrijven?
Ah, guilt by association wordt nu er met de haren bijgesleept.quote:Op woensdag 19 juni 2024 08:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel op de ziekelijke onzin die ze aanhangt.
Nou is er een kamerlid transparant, is het weer niet goed.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:00 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Als ze in 2008 echt teruggekomen was op haar standpunten m.b.t. alternatieve geneeswijzen snap ik niet waarom ze nu nog op haar "biografie" op tweedekamer.nl alsnog vermeld dat ze in 2006 een opleiding NEI Coach heeft gedaan: https://www.tweedekamer.n(...)gema-m-pvv/biografie
In het geval van moslims is dat dan weer geen probleem wanneer hun geloofsgenoten iets gedaan hebben.quote:Op woensdag 19 juni 2024 08:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah, guilt by association wordt nu er met de haren bijgesleept.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |