abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213953962
twitter

https://www.rtl.nl/nieuws(...)g-tegen-kwakzalverij
https://www.skepsis.nl/bl(...)oor-de-pvv/#more-372

Slechte zaak, we moeten juist iemand hebben die het gros van de alternatieve geneeswijzen gaat verbieden (dingen zoals homeopathie etc)
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_213954008
Dat wordt geen kabinet, maar een circus.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_213954029
Van Skepsis:

quote:
Fleur Agema is vice-fractievoorzitter van de Partij voor de Vrijheid en woordvoerder gezondheidszorg. Kort voordat ze werd aangesteld, behaalde ze het diploma NEI Practitioner/Coach. Dat is opmerkelijk, want NEI® is een alternatieve therapie van twijfelachtige waarde. Wie het wat harder wil zeggen, zou het ook pseudowetenschappelijke onzin kunnen noemen.

De opleiding wordt aangeboden door de Andromeda Academy en omvat 24 cursusdagen. Enkele onderdelen van het programma zijn chakra balancing, het Psycho Energetisch Geheugen, meridianen en organen, Sjamaans helen en werken met essences.
En zo iemand moet minister van Volksgezondheid worden?
pi_213954041
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 21:55 schreef MatthijsDJ het volgende:
[ x ]

https://www.rtl.nl/nieuws(...)g-tegen-kwakzalverij

Slechte zaak, we moeten juist iemand hebben die het gros van de alternatieve geneeswijzen gaat verbieden (dingen zoals homeopathie etc)
Zelfs het placebo effect bestaat, waarom zou homeopathie dan niet kunnen werken? Welk doel wil je met een dergelijk verbod precies bereiken?
pi_213954044
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 21:59 schreef recursief het volgende:
Een circus kabinet. Wie maakt de kostuums? :+
pi_213954047
Net als de vorige minister van volksgezondheid :W
pi_213954050
Sjamadriaan is vieswoest op de PVV.
U MAD?
pi_213954089
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:02 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Zelfs het placebo effect bestaat, waarom zou homeopathie dan niet kunnen werken? Welk doel wil je met een dergelijk verbod precies bereiken?
Het doel dat mensen die dringend medische zorg nodig hebben hun geld en hoop niet meer in onzin steken? Is dit een serieuze vraag?
pi_213954091
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:02 schreef QAnonn het volgende:
Net als de vorige minister van volksgezondheid :W
Ernst Kuipers? Conny Helder? En net welke vorm van kwakzalverij hield die zich dan bezig volgens jou?
pi_213954197
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:05 schreef recursief het volgende:

[..]
Ernst Kuipers? Conny Helder? En net welke vorm van kwakzalverij hield die zich dan bezig volgens jou?
Hugo
  maandag 17 juni 2024 @ 22:11:35 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213954202
quote:

[..]
Degene die de placebo verstrekt, weet dat er geen werkzame stof in zit. Degene die homeopathische middelen verkoopt, pretendeert dat er van met water verdund water een geneeskundige werking uitgaat. Wat het, uiteraard, niet doet. Tenzij placebo-effect, maar dat was hier dus het doel niet. Het blijft, hoe je het ook wendt of keert, oplichting.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213954231
quote:

[..]
Probleem is dat, dat placebo effect voor een enkeling werkt. Plus dat homeopaten veelal mensen weghouden bij de reguliere zorg; zijn de aanjagers van de anti-vax beweging.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_213954276
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:11 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Hugo
:') :Z
pi_213954277
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:05 schreef Sephael het volgende:

[..]
Het doel dat mensen die dringend medische zorg nodig hebben hun geld en hoop niet meer in onzin steken? Is dit een serieuze vraag?
Jazeker.

De EASAC concludeert dat homeopathie effect heeft door het placebo effect en het placebo effect is reproduceerbaar onderzocht, derhalve heeft het toch functie.

Wanneer mensen door deze middelen weg blijven bij dringende medische zorg dan is dat een probleem wat opgelost moet worden. Maar daarmee is de (Placebo)werking van vaak relatief goedkope homeopathie nog niet weg.
pi_213954298
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:14 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
:') :Z
Ben je nu beledigd _O-
pi_213954353
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:15 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Ben je nu beledigd _O-
Nee je gehuil begint een beetje vermoeiend te worden..
pi_213954378
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:14 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Jazeker.

De EASAC concludeert dat homeopathie effect heeft door het placebo effect en het placebo effect is reproduceerbaar onderzocht, derhalve heeft het toch functie.

Wanneer mensen door deze middelen weg blijven bij dringende medische zorg dan is dat een probleem wat opgelost moet worden. Maar daarmee is de (Placebo)werking van vaak relatief goedkope homeopathie nog niet weg.
Net nog 500 ml homeopathisch medicijn uit de kraan getrokken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_213954401
Ik weet het niet. In iets alternatiefs geloven, zoals homeopathie, reiki of klankschaalmassage, wil nog niet zeggen dat je het reguliere afwijst. Dat is voor mij zeker een rode lijn.
Een hybride standpunt, zoals een arts die tevens antroposofische geneeskunde toepast, vind ik prima.
pi_213954516
lijkt wel een linkse hobby
  maandag 17 juni 2024 @ 22:30:19 #20
346939 Janneke141
pi_213954576
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:20 schreef Magister_Artium het volgende:
Ik weet het niet. In iets alternatiefs geloven, zoals homeopathie, reiki of klankschaalmassage, wil nog niet zeggen dat je het reguliere afwijst. Dat is voor mij zeker een rode lijn.
Een hybride standpunt, zoals een arts die tevens antroposofische geneeskunde toepast, vind ik prima.
Waar iemand in gelooft moet ie zelf weten, maar iemand die medische adviezen of beslissingen moet geven mag dat natuurlijk nooit uitdragen. Daar zit het probleem.
pi_213954578
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:20 schreef Magister_Artium het volgende:
Het gaat natuurlijk al mis bij "geloven in" als het aankomt op de vermeende effectiviteit van medische interventie.
pi_213954623
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Waar iemand in gelooft moet ie zelf weten, maar iemand die medische adviezen of beslissingen moet geven mag dat natuurlijk nooit uitdragen. Daar zit het probleem.
Het scheelt dat de minister geen diagnoses gaat stellen en dat de adviezen van de experts komen. Doet Agema dat niet, dan gun ik haar de hardste motie van wantrouwen.
  maandag 17 juni 2024 @ 22:34:59 #23
346939 Janneke141
pi_213954659
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:32 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Het scheelt dat de minister geen diagnoses gaat stellen en dat de adviezen van de experts komen. Doet Agema dat niet, dan gun ik haar de hardste motie van wantrouwen.
Zo lang Agema dit soort flauwekul buiten haar besluitvorming houdt, en ik vermoed zomaar dat ze dat gaat doen, is er inderdaad niet zo veel aan de hand. Maar uiteindelijk neemt de minister op macroniveau natuurlijk wel degelijk medische beslissingen. Denk bijvoorbeeld aan wat er wel of niet vergoed wordt in het basispakket.
pi_213954721
quote:
0s.gif Op maandag
[quote]0s.gif [b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2712662/1/25#p213954041]maandag 17 juni 2024 22:02
schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
pi_213954793
Ik heb tijdens corona wel moeten lachen om Agema. Dat ze boos werd op Van Dissel en Maurice de Hond aanhaalde. Of toen ze niet begreep wat asymptomatische besmettingen zijn.

Ambtenaren op het ministerie zullen hun lach ook wel moeten inhouden, maar voor het land is een lichtgewicht als minister alleen maar treurig.
  maandag 17 juni 2024 @ 22:55:54 #26
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_213955178
Zolang deze mevrouw mij geen verplichte vaccinaties oplegt vind ik het prima.
  maandag 17 juni 2024 @ 22:56:26 #27
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_213955186
quote:

[..]
Het placebo effect is slechts een reductie in stresshormonen waardoor het lichaam zelf het probleem kan oplossen.

Homeopathie is water en suiker-pillen nonsens wat mensen wegkaapt van reguliere behandelingen en waar een cultuur omheen hangt van conspiratoriale negativiteit richting de (medische) wetenschap.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_213955244
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:55 schreef Jahr00n het volgende:
Zolang deze mevrouw mij geen verplichte vaccinaties oplegt vind ik het prima.
Waarom zou ze dat doen? Dat is tegen de grondwet. Het mag dan wel PVV zijn, maar zelfs zij moeten zich daar aan houden.
pi_213955265
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:58 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Waarom zou ze dat doen? Dat is tegen de grondwet. Het mag dan wel PVV zijn, maar zelfs zij moeten zich daar aan houden.
ga er nou niet op in....
pi_213955304
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:11 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Hugo
En mee wat voor kwakzalverij houdt hij zich dan bezig?
pi_213955331
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:41 schreef luxerobots het volgende:
Ik heb tijdens corona wel moeten lachen om Agema. Dat ze boos werd op Van Dissel en Maurice de Hond aanhaalde. Of toen ze niet begreep wat asymptomatische besmettingen zijn.

Ambtenaren op het ministerie zullen hun lach ook wel moeten inhouden, maar voor het land is een lichtgewicht als minister alleen maar treurig.
Waarom is een lichtgewicht als minister pas een probleem als deze minister van de PVV is?

Rob Jetten weet niet hoe je een huis verwarmt met kernenergie. Kaag heeft de ballen verstand van financiën en heeft de schatkist leeg achtergelaten.

Onkundige ministers is altijd een probleem maar wat een nog groter probleem is is dat wanneer ze lid zijn van de juiste partij het opeens geen issue meer is. Bewezen onkunde is geen probleem maar iemand die een wat zweverige onzin cursus heeft gevolgd maar nog niet eens is aangesteld als minister dan is het opeens een probleem.

Wacht eens tot er daadwerkelijk beleid ligt, dan kan je haar op het beleid afrekenen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213955338
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:12 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Probleem is dat, dat placebo effect voor een enkeling werkt. Plus dat homeopaten veelal mensen weghouden bij de reguliere zorg; zijn de aanjagers van de anti-vax beweging.
33% bij hoofdpijn, 30 tot 40% bij depressie, noem het maar een enkeling.
pi_213955339
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 23:01 schreef recursief het volgende:

[..]
Was het maar kwakzalverij. Hugo richt echte schade aan.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213955375
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 23:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Was het maar kwakzalverij. Hugo richt echte schade aan.
Lekker lasteren zonder concreet te worden.
pi_213955424
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 23:01 schreef recursief het volgende:

[..]
Jonge kinderen wijsmaken dat zij verantwoordelijk zijn voor de dood van hun opa en oma.
pi_213955488
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 23:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Waarom is een lichtgewicht als minister pas een probleem als deze minister van de PVV is?
Mooi verzetten van de doelpalen. Dat heb ik nergens gezegd.

Overigens is Agema wel echt een lichtgewicht. Meer dan bij Kaag en Jetten het geval is (waarbij Kaag dan weer wel slimmer is dan Jetten).
pi_213955490
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 23:11 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Jonge kinderen wijsmaken dat zij verantwoordelijk zijn voor de dood van hun opa en oma.
Och krijgen we deze lariekoek weer :{
pi_213955544
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 23:17 schreef recursief het volgende:

[..]
Och krijgen we deze lariekoek weer :{
Ik snap dat sommigen dat liever in de doofpot stoppen.
pi_213955606
quote:

[..]
Kaag heeft de ballen verstand van financiën en heeft de schatkist leeg achtergelaten.
Je bedoelt dat de staaschuld terug gelopen is van 50.1 naar 47.3% van het BNP? Zullen we Kaag ook op beleid afrekenen?
  dinsdag 18 juni 2024 @ 01:07:13 #40
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_213955937
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:19 schreef Monolith het volgende:

[..]
De crux is dat het niet werkt als je niet gelooft dat het werkt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 01:09:07 #41
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_213955939
Gaat lekker
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_213956000
De "Partij Voor de Vrijheid" zou toch alleen bezig moeten zijn met het afschaffen van alle regels, zodat iedereen precies kan doen wat ze willen. En dan heb je ook geen politie of belastingdienst meer nodig. Weg met alle ambtenaren. En daarna natuurlijk alle politici, maar dan waarschijnlijk behalve de leden van de PVV ministers uit naam van de PVV.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 02:20:21 #43
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213956019
Op mona keizer was oom al zo'n nutteloos gerichtje geschreven.

Is dit alles wat er uit de smeercampagne komt? Hebbem we niks beters?

Dan zal het wel snor zitten met het kabinet. Competenties hoef je niet te hebben voor je plek. Immers hebben we net kaag gehad op financiën....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213956097
verkeerde topic :')

[ Bericht 85% gewijzigd door recursief op 18-06-2024 06:44:25 ]
pi_213956195
Hi hi alle pvv fanboys over de flos en allemaal whatabouts moeten gebruiken omdat nu opeens kunde er niet toe zou doen. Terwijl deze pvv adepten
deze whatabout personen de afgelopen regeer periodes maar bleven aanvallen op zogenaamde incompetentie. 8)7
  dinsdag 18 juni 2024 @ 07:33:21 #46
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_213956410
Gaan we nu net als bij Trump vier jaar lang topics openen over iedere scheet?

Links is viesmad en na november zullen ze ook nog eens hun tijd moeten verdelen tussen ziedend zijn op de PVV of ziedend zijn op Trump.

Verder is Fleur Agema natuurlijk een expert, die heeft de zorg al jaren in haar portefeuille. Anders dan een Jetten, Hugo of Kaag die ze even over laten vliegen vanuit het buitenland voor een willekeurige ministerpost.
pi_213956434
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 06:41 schreef Basp1 het volgende:
Hi hi alle pvv fanboys over de flos en allemaal whatabouts moeten gebruiken omdat nu opeens kunde er niet toe zou doen. Terwijl deze pvv adepten
deze whatabout personen de afgelopen regeer periodes maar bleven aanvallen op zogenaamde incompetentie. 8)7
Het is denk ik gewoon ff wennen dat wanneer je in een kabinet komt je onderworpen wordt aan een kritische beschouwing van je handel en wandel. Dat is niet anders dan wanneer PvdA, D66 of CDA in het kabinet zet. Wie herinnert zich die muts van een Maria "Intelligent Design" v/d Hoeven op onderwijs nog? Dat wil je toch niet weer zien? Markuszower komt niet door de screening van de AIVD, want je wil het record van Bijlhout ook niet verbreken natuurlijk.

Ja het is misschien even slikken voor een stroming die vooral gewend is aan uitdelen en wat minder aan incasseren, maar dit is nou eenmaal wat je kunt verwachten als je bewindspersoon wordt.
pi_213956522
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 07:33 schreef Cruzinats het volgende:
Verder is Fleur Agema natuurlijk een expert, die heeft de zorg al jaren in haar portefeuille.
Dit zijn natuurlijk twee verschillende dingen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_213956543
quote:

[..]
Jazeker.

De website van de ESAC zegt totaal wat anders:
https://easac.eu/media-ro(...)dence-based-approach

https://nos.nl/artikel/21(...)eopathische-middelen

quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 23:04 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
33% bij hoofdpijn, 30 tot 40% bij depressie, noem het maar een enkeling.
Dus we kunnen we ervan uitgaan dat deze cijfers voor geen meter kloppen :W
pi_213956572
Ik vind het alleen maar aan te moedigen als PVV stemmers zich voor ernstige ziektes laten behandelen via alternatieve geneeswijzen. Dus kom maar door.
PWBF
pi_213956576
Alleen al weer de projectie dat links vies mad zou zijn. Objectief en verifieerbaar kunnen we toch wel constateren in dit topic dat het schuim in de bek staat bij de pvv adepten.

Het word een leuke periode zolang deze brassers aan de macht blijven. :+
pi_213956589
Iets als klassieke homeopathie is weer wat anders dan het spul van onze Getuigenvrienden, zoals Sint Janskruid.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_213956626
Ik maak me er niet zo’n zorgen over. Maakt mij wat uit dat ze in dat soort zaken gelooft ook; zolang ze de ‘normale’ manier van zorg ook gewoon serieus neemt. Ze is daar ook niet in haar eentje natuurlijk. Kritiek op een Faber snap ik overduidelijk nog wel, maar dit komt toch wel over als: ‘nieuwe dag, even nieuwe PVV minister nodig om even op te kunnen flamen, even kijken wat voor issue we kunnen vinden’.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 08:11:30 #54
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213956630
Aangezien het een extra parlementair kabinet is. Waarom maken ze Baudet niet minister van financien?
pi_213956648
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 08:04 schreef nostra het volgende:
Iets als klassieke homeopathie is weer wat anders dan het spul van onze Getuigenvrienden, zoals Sint Janskruid.
Van Sint Janskruid als middel tegen lichte depressies is nou juist, in tegenstelling tot klassieke homeopathie, wel gevonden dat het iets doet, in gedegen wetenschappelijk onderzoek.

Bron: https://www.cochrane.org/(...)-treating-depression.
pi_213956662
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 08:14 schreef recursief het volgende:

[..]
Van Sint Janskruid als middel tegen lichte depressies is nou juist, in tegenstelling tot klassieke homeopathie, wel gevonden dat het iets doet, in gedegen wetenschappelijk onderzoek.

Bron: https://www.cochrane.org/(...)-treating-depression.
Ja, dat bedoel ik.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_213956676
quote:
klassieke homeopathie
Sint Jaskruid is al jaren een regulier medicijn: https://www.apotheek.nl/medicijnen/sint-janskruid

Daarnaast komt het uit de natuur/kruiden geneeskunde, een alternatieve tak waarbij er voor bepaalde zaken wel degelijk wetenschappelijk bewijs is van de werking.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 08:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik maak me er niet zo’n zorgen over. Maakt mij wat uit dat ze in dat soort zaken gelooft ook; zolang ze de ‘normale’ manier van zorg ook gewoon serieus neemt. Ze is daar ook niet in haar eentje natuurlijk. Kritiek op een Faber snap ik overduidelijk nog wel, maar dit komt toch wel over als: ‘nieuwe dag, even nieuwe PVV minister nodig om even op te kunnen flamen, even kijken wat voor issue we kunnen vinden’.
Kwakzalverij dient keihard aangepakt te worden, zelf slachtoffer geweest van die boevenbende.. Het is puur misbruik maken van mensen die radeloos zijn.

En zeker de homeopaten die er een handje van hebben om mensen weg te houden van de reguliere wetenschap.
pi_213956679
quote:
Klopt, klassieke homeopathie is het idiote idee dat met allerlei ritueeltjes een druppeltje van het een of ander in in een oneindig verdunde hoeveelheid water magische effecten heeft. Oftewel, gewoon water dus. Maar afgezien van de onzinnigheid van de claim zelf, het is nog steeds een middel dat prima te onderwerpen valt aan een RCT. Gewoon het hele ritueel laten doorlopen met zo'n behandelaar en patiënten krijgt dubbelblind en gerandomiseerd of het vermeende magische middeltje of gewoon een flesje kraanwater. Gebeurt natuurlijk niet, want je magische middeltje is ook gewoon domweg water.

Voor eventuele 'natuurgeneesmiddelen' valt nog meer te zeggen in de zin van dat het potentieel effectief kan zijn ('reguliere medicatie' is ook niet zelden gebaseerd op stoffen die uit de natuur geëxtraheerd worden), maar ook daarvoor geldt domweg dat het doodeenvoudig te verifiëren is in een RCT.
pi_213956695
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 08:15 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, dat bedoel ik.
Ah okay, dan heb ik dat verkeerd begrepen.
pi_213956790
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 08:16 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Sint Jaskruid is al jaren een regulier medicijn: https://www.apotheek.nl/medicijnen/sint-janskruid

Daarnaast komt het uit de natuur/kruiden geneeskunde, een alternatieve tak waarbij er voor bepaalde zaken wel degelijk wetenschappelijk bewijs is van de werking.
[..]
Kwakzalverij dient keihard aangepakt te worden, zelf slachtoffer geweest van die boevenbende.. Het is puur misbruik maken van mensen die radeloos zijn.

En zeker de homeopaten die er een handje van hebben om mensen weg te houden van de reguliere wetenschap.
In beginsel mee eens, behalve dat die natuur/kruidengeneeskunde doorgaans weinig op heeft met goede wetenschappelijke mores en evidence based medicine. Logisch ook, want dan wordt het reguliere geneeskunde en dan valt er een verdienmodel weg.

Er is niemand die wilgenbast gebruikt bij hoofdpijn, maar een aspirientje, dat in beginsel dezelfde werkzame stof bevat is commercieel veel succesvoller (en terecht overigens).
  dinsdag 18 juni 2024 @ 08:59:03 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213956972
Tja iemand die medisch is onderlegd wil natuurlijk niet met de PVV worden geassocieerd.

Het zijn immers een soort politieke kwakzalvers.
pi_213956979
quote:

[..]
Jazeker.

Als een moeder of vader iets aan een kind geeft dat niet werkt en zegt dat het werkt en het heeft effect. Prima. Maar je moet de leugen idd niet officieel gaan verpakken als iets dat werkt. En zeker niet gaan lopen promoten.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 09:01:45 #63
346939 Janneke141
pi_213956992
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Als een moeder of vader iets aan een kind geeft dat niet werkt en zegt dat het werkt en het heeft effect. Prima. Maar je moet de leugen idd niet officieel gaan verpakken als iets dat werkt. En zeker niet gaan lopen promoten.
Uit persoonlijke ervaring weet ik dat pillen tegen heimwee heel goed werken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213957000
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Uit persoonlijke ervaring weet ik dat pillen tegen heimwee heel goed werken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdje in Zuid Amerika gewoond, kwamen soms kwakzalvers met een staafje bij bedrijven aanzetten waarmee ze een "full body scan" pretendeerden te doen en je dan allerlei vitamines probeerden te verkopen.

Ik hoop echt dat we dat soort onzin niet hier naartoe halen met deze clownsbende.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 09:03:46 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213957005
quote:

Ja dat blijven we doen.

We gaan ons niet laten smoren door trieste PVV-minions die eisen dat er alleen maar lieve woordjes worden gezegd over de grote leider en die al diens wandaden in de doofpot willen.

Dus je grote leider gaat nog een hele hoop bagger over zich heen krijgen.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 09:07:29 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213957044
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 08:03 schreef Basp1 het volgende:
Alleen al weer de projectie dat links vies mad zou zijn. Objectief en verifieerbaar kunnen we toch wel constateren in dit topic dat het schuim in de bek staat bij de pvv adepten.

Het word een leuke periode zolang deze brassers aan de macht blijven. :+
En gezien de bekende users weer enkel met grof verbaal geweld proberen ons te smoren, is dat weer duidelijk dat de aanvallen goed zitten.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 09:10:15 #67
346939 Janneke141
pi_213957075
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:02 schreef Beathoven het volgende:
Ik hoop echt dat we dat soort onzin niet hier naartoe halen met deze clownsbende.
Ik denk echt dat dat wel meevalt. De kwaliteit van de ambtenaren op VWS lijkt me aardig op orde, en ik kan me ook niet voorstellen dat Agema danwel de PVV van plan is om veel politiek krediet te verspillen aan dit onderwerp.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 09:11:24 #68
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213957088
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 08:11 schreef Origami94 het volgende:
Aangezien het een extra parlementair kabinet is. Waarom maken ze Baudet niet minister van financien?
Kaag is ook zo'n topper gebleken. Die maar terug?
1947-2016
pi_213957095
Ik zou graag een volledige "belangenscan" willen zien bij dit kabinet. Ben benieuwd welke scammende organisaties en mogendheden allemaal belang hebben om voet aan de grond te krijgen in Nederland en de rest van Europa.
pi_213957102
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:12 schreef Beathoven het volgende:
Ik zou graag een volledige "belangenscan" willen zien bij dit kabinet. Ben benieuwd welke scammende organisaties en mogendheden allemaal belang hebben om voet aan de grond te krijgen in Nederland en de rest van Europa.
Die is al geweest hè.
~Ronald Reagan
  dinsdag 18 juni 2024 @ 09:13:49 #71
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213957106
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 08:59 schreef Hexagon het volgende:
Tja iemand die medisch is onderlegd wil natuurlijk niet met de PVV worden geassocieerd.

Het zijn immers een soort politieke kwakzalvers.
Had je godin kaag ervaring met financiën?

... ow wacht ze ging op dat departement zitten om 'te leren' natuurlijk. Want zo had ze connectie met alle ministeries om later makkelijker als premier te kunnen fungeren.

Fake it until you make it. En dat is supergoed gelukt.

Toch, kwakzalvertje? :')
1947-2016
pi_213957117
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 23:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Mooi verzetten van de doelpalen. Dat heb ik nergens gezegd.

Overigens is Agema wel echt een lichtgewicht. Meer dan bij Kaag en Jetten het geval is (waarbij Kaag dan weer wel slimmer is dan Jetten).
Jetten geen lichtgewicht? Die man heeft als enige werkervaring interne D66 baantjes en hij heeft gewerkt als "klerk". Volstrekt ondeskundig en niet eens de meest basale kennis van de werking van natuurkunde. Geeft nu ons Nederlandse energiebeleid vorm.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 09:14:59 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213957118
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Kaag is ook zo'n topper gebleken. Die maar terug?
Wat een top argument weer. "Kaag vond ik slecht dus iedere andere willekeurige josti die de PVV benoemd is goed" :')

Zullen we dan maar gelijk zanger Rinus minister maken.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 09:16:27 #74
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213957124
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:12 schreef Beathoven het volgende:
En dat is voor de vvd/d66/cu/cda de afgelopen jaren geen probleem geweest voor je, toch?
1947-2016
  dinsdag 18 juni 2024 @ 09:17:41 #75
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213957134
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat een top argument weer. "Kaag vond ik slecht dus iedere andere willekeurige josti die de PVV benoemd is goed" :')

Zullen we dan maar gelijk zanger Rinus minister maken.
Kaag is net zo'n grote josti op fin geweest. 0 kennis of achtergrond.

Dus wat zeur je?
1947-2016
pi_213957140
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Die is al geweest hè.
Politiek is een niet stilstaand proces en het is zaak dat er goede controle op de politiek blijft, zeker als diezelfde politiek de controlerende media wil bestrijden.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 09:20:02 #77
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213957160
Altijd dat zoeken naar foute zaken rondom politici :') de smeurcampagne :')
  dinsdag 18 juni 2024 @ 09:22:25 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213957174
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Kaag is net zo'n grote josti op fin geweest. 0 kennis of achtergrond.

Dus wat zeur je?
"jA mAaR kAaG!" :') :') :')

Niet relevant in dit topic. De PVV gaat het toch allemaal beter doen? Waarom benoemen ze dan iemand die in kwakzalverij gelooft op Volksgezondheid?
  dinsdag 18 juni 2024 @ 09:23:37 #79
319979 Fok-it
All is well
pi_213957186
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:20 schreef RamboDirk het volgende:
Was het wroeten in de toeslagenaffaire ook een smeurcampagne?

Politici op foute dingen betrappen mag wel maar geen pvv-politici graag _O_ _O_
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 18 juni 2024 @ 09:24:46 #80
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213957200
quote:

Links is viesmad en na november zullen ze ook nog eens hun tijd moeten verdelen tussen ziedend zijn op de PVV of ziedend zijn op Trump.

Verder is Fleur Agema natuurlijk een expert, die heeft de zorg al jaren in haar portefeuille. Anders dan een Jetten, Hugo of Kaag die ze even over laten vliegen vanuit het buitenland voor een willekeurige ministerpost.
Agema komt uit de horeca, als je haar CV naast die van Kaag ligt verpietert die van Fleur.
pi_213957208
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 07:59 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
De website van de ESAC zegt totaal wat anders:
https://easac.eu/media-ro(...)dence-based-approach

https://nos.nl/artikel/21(...)eopathische-middelen
[..]
Dus we kunnen we ervan uitgaan dat deze cijfers voor geen meter kloppen :W
In de tekst van EASAC staat letterlijk dat de resultaten die er zijn komen door het placebo effect: “From analysis of the appropriately controlled, verifiable evidence base, any claimed efficacy of homeopathic products in clinical use can be explained by the placebo effect.” Over het placeb effect zijn wel degelijk onderzoeken gedaan en die cijfers zij de cijfes die ik deelde: hoofdpijn 32 ipv 33 en depressie 30 tot 40%.

Als jij kan onderbouwen dat het placebo effect sterker os
dan de reactie op homeopathie, dan heb je zeker gelijk. Maar volgens literatuuronderzoek van de Lancet onder 110 onderzoeken vonden ze bij homeopathische studies een gunstig effect van gemiddeld 12 procent ten opzichte van de placebo-groep en bij de reguliere studies gaf maar liefst 42 procent een gunstiger effect dan de placebo. Die gunstige 12 procent is niets meer dan een placebo-effect aldus de onderzoekers.

Zowel de Lancet als EASAC zijn dus niet positief over homeopathie, maar zien ook dat er een placebo effect is. De Lancet is zelfs vrij duidelijk: “Ze schrijven dat doktoren nu maar eens duidelijk en eerlijk moeten zijn tegenover hun patiënten dat homeopathie niets positiefs toevoegt aan het genezingsproces. En tegenover zichzelf moeten ze eerlijk zijn dat de reguliere geneeskunde haar zwaktes kent met name als het gaat om persoonlijke aandacht voor de patiënt. Homeopathische artsen besteden doorgaans veel meer aandacht en tijd aan de patiënt, wat de patiënt natuurlijk ten goede komt.”

Ik denk dat patiënten eerst voor reguliere geneeskunde zouden moeten gaan, maar dat wanneer er geen medicijn is
je prima iets homeopathisch kan proberen om het placebo effect te bewerkstelligen, want wanneer krijg je nou een placebo voorgeschreven?

Ik zeg dit niet omdat ik een medische opleiding heb, ik zeg dit omdat ik afgekeurd ben op een ziekte waar de reguliere geneeskunde nog geen oplossing voor kent. De dingen die ze mij eerder aanboden blijken inmiddels bewezen ineffectief. Ik vraag mij dan sterk af of het mentaal beter is om soms een homeopathisch middel te proberen voor hoop en mogelijk een placebo effect?
  dinsdag 18 juni 2024 @ 09:25:39 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213957216
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:20 schreef RamboDirk het volgende:
Ja dat is helaas voor je geen privilege voor PVV-aanhangers.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 09:27:26 #83
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213957236
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:23 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Was het wroeten in de toeslagenaffaire ook een smeurcampagne?

Politici op foute dingen betrappen mag wel maar geen pvv-politici graag _O_ _O_
Ja want de toeslagenaffaire is echt vergelijkbaar met het volgen van een cursus :') Als dit het enige is wat men kan vinden over mevrouw Agema dan gaan we van start met een vrijwel smetvrije minister van volksgezondheid.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 09:28:48 #84
319979 Fok-it
All is well
pi_213957251
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:27 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ja want de toeslagenaffaire is echt vergelijkbaar met het volgen van een cursus :')
Dit soort reacties lazen we ook bij Faber, Markuszower dus je slappe verweer gaat niet echt op
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_213957268
Oh nu de PVV er mee bezig is zijn alternatieve geneeswijzen ineens slecht en is big pharma goed? Waarom is links zo bipolair.
pi_213957272
Als geloven in sprookjesverhalen een criterium is, kunnen we alle confessionele partijen ook maar meteen afschaffen niet?
~Ronald Reagan
  dinsdag 18 juni 2024 @ 09:30:31 #87
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213957277
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dit soort reacties lazen we ook bij Faber, Markuszower dus je slappe verweer gaat niet echt op
Geen idee wat die twee namen met Agema te maken hebben.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 09:32:13 #88
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213957292
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja dat is helaas voor je geen privilege voor PVV-aanhangers.
Ik heb het over politici, ongeacht rang, stand, partij whatever. Geen idee waarom je dit om de PVV wil laten draaien.
pi_213957322
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:30 schreef nostra het volgende:
Als geloven in sprookjesverhalen een criterium is, kunnen we alle confessionele partijen ook maar meteen afschaffen niet?
Prima idee.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 18 juni 2024 @ 09:36:05 #90
319979 Fok-it
All is well
pi_213957326
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:30 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Geen idee wat die twee namen met Agema te maken hebben.
Was niet bijzonder lastig hoor de essentie te begrijpen, maar ik leg het graag voor je uit

Ik noem de toeslagenaffaire omdat er toen wel gebruld kon worden om alles naar de oppervlakte te brengen, zelfs celstraffen. Maar als het om pvv-ministers gaat moet de media maar even heel snel stoppen want dat is niet kritische journalistiek, nee dat zijn dan weer linkse tranen en de slinkse hetze
pi_213957351
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 01:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
De "Partij Voor de Vrijheid" zou toch alleen bezig moeten zijn met het afschaffen van alle regels, zodat iedereen precies kan doen wat ze willen. En dan heb je ook geen politie of belastingdienst meer nodig. Weg met alle ambtenaren. En daarna natuurlijk alle politici, maar dan waarschijnlijk behalve de leden van de PVV ministers uit naam van de PVV.
Wanneer je dat soort vrijheid zou creeeren zouden religieuze instanties dat vacuum van de macht gaan opvullen.
pi_213957356
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:30 schreef nostra het volgende:
Dat sowieso we hebben eigenlijk een stelsel dat de kerk en staat gescheiden zou zijn waardoor het dan vreemd is dat er toch erg gelovige partijen zijn die standvastig aan hun dogmatische religieuze punten vasthouden.
pi_213957391
We hebben in onze jeugd allemaal wel rare dingen gedaan.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 09:48:05 #94
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213957441
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:36 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Was niet bijzonder lastig hoor de essentie te begrijpen, maar ik leg het graag voor je uit

Ik noem de toeslagenaffaire omdat er toen wel gebruld kon worden om alles naar de oppervlakte te brengen, zelfs celstraffen. Maar als het om pvv-ministers gaat moet de media maar even heel snel stoppen want dat is niet kritische journalistiek, nee dat zijn dan weer linkse tranen en de slinkse hetze
Als Agema van Denk geweest zou zijn had ik er net zo ingestaan, in deze. Dat jij getriggert raakt doordat ze van de PVV is zegt waarschijnlijk meer over jou.

Als Agema straks een zorgaffaire op haar geweten zou hebben verdiend ze alle hoon. Niet nu ze nog niet eens gestart is en over een of andere cursus als ergste wat je kunt vinden :')
pi_213957446
Wat is verder ook het probleem trouwens? Je mag als minister toch gewoon een bepaalde mening hebben over de portefeuille die je hebt? Je komt niet voor niks daar vanuit een politieke partij. Dit kon je ook zeggen over bijvoorbeeld Jetten op klimaat of Kuipers op volksgezondheid.

Of is het probleem nu dat die mening juist de verkeerde is?
  dinsdag 18 juni 2024 @ 09:50:11 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213957457
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:48 schreef Sapstengel het volgende:
Wat is verder ook het probleem trouwens? Je mag als minister toch gewoon een bepaalde mening hebben over de portefeuille die je hebt? Je komt niet voor niks daar vanuit een politieke partij. Dit kon je ook zeggen over bijvoorbeeld Jetten op klimaat of Kuipers op volksgezondheid.
Ja daar mogen anderen dan ook weer een mening over hebben.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 09:51:12 #97
319979 Fok-it
All is well
pi_213957466
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:48 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Als Agema van Denk geweest zou zijn had ik er net zo ingestaan, in deze. Dat jij getriggert raakt doordat ze van de PVV is zegt waarschijnlijk meer over jou.

Als Agema straks een zorgaffaire op haar geweten zou hebben verdiend ze alle hoon. Niet nu ze nog niet eens gestart is en over een of andere cursus als ergste wat je kunt vinden :')
Nogmaals:

We zien dezelfde reacties van PVV'ers bij Faber en Markuszower.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 09:54:30 #98
319979 Fok-it
All is well
pi_213957487
En we gaan dezelfde reacties ook zien straks bij serieus wanbeleid :)

Want dan is het de linkse flank die dit gefaciliteerd heeft.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 09:58:06 #99
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213957509
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:51 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nogmaals:

Nogmaals:

Het gaat hier over Agema.

SPOILER
pi_213957511
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Jetten geen lichtgewicht? Die man heeft als enige werkervaring interne D66 baantjes en hij heeft gewerkt als "klerk". Volstrekt ondeskundig en niet eens de meest basale kennis van de werking van natuurkunde. Geeft nu ons Nederlandse energiebeleid vorm.
Toen Jetten fractievoorzitter werd, vond ik hem ook een lichtgewicht, en dat was hij ook. Maar als ik hem volg tijdens de debatten, zie ik wel dat hij zich voorbereid heeft en op de inhoud discussieert. Hij heeft wel hbo/wo denkniveau.

Fleur liep tijdens corona achter Maurice de Hond aan, interpreteerde bronnen verkeerd. En nu met deze alternatieve therapie maakt ze ook geen goede beurt als aanstaand minister van volksgezondheid.

Overigens maak ik me er niet al te veel zorgen om, ministers krijgen natuurlijk een heel team om hen heen, ambtenaren stellen de agenda samen, en een minister wordt voortdurend up to date gehouden. Maar dat Fleur niet het scherpste mesje uit de lade is, mag duidelijk zijn.
pi_213957512
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:51 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nogmaals:

Net wat extremer dan een cursus van een paar weken in het geval van Agema. Bij een Faber of Markuszower kan ik wel begrijpen dat er ophef over was. Dit komt over als wel heel diep graven om een hoop fophef te veroorzaken, want ja, PVV minister. Vergelijking met een toeslagenaffaire is al helemaal wat overdreven.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 10:01:33 #102
319979 Fok-it
All is well
pi_213957525
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Vergelijking met een toeslagenaffaire is al helemaal wat overdreven.
:') ffs..

Daar vergelijk ik het dan ook niet direct mee

Laat maar.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 10:01:55 #103
319979 Fok-it
All is well
pi_213957528
Betaalt zich al goed uit die hogere belasting op boeken
  dinsdag 18 juni 2024 @ 10:02:44 #104
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_213957532
Hilarisch hoe men hier probeert te doen alsof het allemaal volstrekt normaal is dat een toekomstig minister van volksgezondheid obscure cursusjes kwakzalverij volgt.

Huilen dan.
pi_213957536
En maar graven, en maar zoeken.

Ik blijf me kostelijk vermaken. _O-
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_213957567
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 10:03 schreef Montagui het volgende:
En maar graven, en maar zoeken.

Ik blijf me kostelijk vermaken. _O-
Je hoeft helemaal niet te graven, deze figuren bieden het zelf gewoon op een presenteerblaadje aan.
pi_213957580
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 10:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]
:') ffs..

Daar vergelijk ik het dan ook niet direct mee

Laat maar.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:36 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Je kan dus niet van mening zijn dat alles rondom een toeslagenaffaire naar de oppervlakte moest, maar ook dat het wat triest is om zo hard te graven om iets heel kleins te kunnen vinden over een PVV minister.

Top dat er gegraven wordt om fouten van politici bloot te leggen hoor; om welke minister of om welke partij het ook gaat, maar je kan ook van een mug een olifant maken. ;)
  dinsdag 18 juni 2024 @ 10:12:41 #108
319979 Fok-it
All is well
pi_213957618
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 10:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
[..]
Je kan dus niet van mening zijn dat alles rondom een toeslagenaffaire naar de oppervlakte moest, maar ook dat het wat triest is om zo hard te graven om iets heel kleins te kunnen vinden over een PVV minister.

Top dat er gegraven wordt om fouten van politici bloot te leggen hoor; om welke minister of om welke partij het ook gaat, maar je kan ook van een mug een olifant maken. ;)
Ik vind Agema dan ook heel wat minder kwalijk dan Faber en Markuszower. Ging mij meer om de tendens van, laat ik niet alle noemen, een hoop pvv'ers, die zich liever beroepen op linkse tranen en zuur links dan daadwerkelijk kritisch te zijn op hun partij. Meer dan alle asielzoekers eruit en stoppen met de klimaatwaanzin is het niet. Buiten dat mag iedereen aankloten en stop met kritiek hebben want jullie hebben verloren dus niks te zeggen!!

Uh jawel, dat heet oppositie. Moet toch wel bekende term voor de pvv zijn.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 10:15:36 #109
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213957655
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 21:59 schreef recursief het volgende:
Circus Schoof 1.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_213957680
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 10:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik vind Agema dan ook heel wat minder kwalijk dan Faber en Markuszower. Ging mij meer om de tendens van, laat ik niet alle noemen, een hoop pvv'ers, die zich liever beroepen op linkse tranen en zuur links dan daadwerkelijk kritisch te zijn op hun partij. Meer dan alle asielzoekers eruit en stoppen met de klimaatwaanzin is het niet. Buiten dat mag iedereen aankloten en stop met kritiek hebben want jullie hebben verloren dus niks te zeggen!!

Uh jawel, dat heet oppositie. Moet toch wel bekende term voor de pvv zijn.
Ik ben het met je eens dat het alleen maar goed is om kritisch te zijn naar alle partijen, ook als het de partij betreft waar je zelf een binding mee hebt. Het gebruik van linkse tranen vind ik ook niks toevoegen en vrij kinderachtig. Zelfde de andere kant op.

Zoals ik al zei was die kritiek op de migratie ministers vrij terecht. Als je dat als PVV’er niet ziet dan is er niet echt zelfreflectie. En dat zeg ik als iemand die best wat heeft met een PVV. Ze zijn alleen verre van perfect, genoeg commentaar om te leveren. Maar in dit geval (Agema) vind ik wel dat er wat overdreven werd. Net als toen er naar buiten kwam dat een Jetten op vakantie ging naar Argentinië. Ook een hoop gedoe (vanuit wat rechtse users) om niks.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2024 10:18:15 ]
pi_213957698
PVV’ers die in 20 jaar niets maar dan ook niets anders hebben gepresteerd dan treiteren/beledigen/kleineren die nu gaan lopen janken over de kritische benadering :')
  dinsdag 18 juni 2024 @ 10:26:16 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213957738
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 10:19 schreef Raw85 het volgende:
PVV’ers die in 20 jaar niets maar dan ook niets anders hebben gepresteerd dan treiteren/beledigen/kleineren die nu gaan lopen janken over de kritische benadering :')
Onaardig zijn is een PVV-privilege in hun wereld.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 10:27:11 #113
319979 Fok-it
All is well
pi_213957749
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 10:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Maar in dit geval (Agema) vind ik wel dat er wat overdreven werd.
Maar niemand claimt dan ook dat ze haar post moet afstaan he. Zelfde met Mona Keijzer. Blijf maar zitten hoor maar weet wel dat je een hypocriet bent.

Ik vind jou overigens ook best genuanceerd verder hoor. Ook al laat ik dat niet altijd merken
pi_213957755
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 10:19 schreef Raw85 het volgende:
Ook genoeg PVV’ers die zich gewoon normaal gedragen en ook gewoon kritisch kunnen zijn hoor.
pi_213957762
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 10:27 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Maar niemand claimt dan ook dat ze haar post moet afstaan he. Zelfde met Mona Keijzer. Blijf maar zitten hoor maar weet wel dat je een hypocriet bent.

Ik vind jou overigens ook best genuanceerd verder hoor. Ook al laat ik dat niet altijd merken
*;

Ben het niet altijd met je eens, maar waardeer je posts altijd wel ook
pi_213957819
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 10:01 schreef Fok-it het volgende:
Betaalt zich al goed uit die hogere belasting op boeken
Wat gezanik om die boekjes. Er zijn zo veel dingen die wel essentieel zijn en in het hoge tarief vallen, maar och en wee de boekjes
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 18 juni 2024 @ 10:41:26 #117
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213957851
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Niet relevant in dit topic. De PVV gaat het toch allemaal beter doen? Waarom benoemen ze dan iemand die in kwakzalverij gelooft op Volksgezondheid?
Zo hypocriet als wat dit, hexa. Iemand aanwijzen als MinFin zonder enige ervaring of achtergrond daarin en dat totaal niet erg vinden. maar nu wijzen naar een ander en dat soort zaken wel afkeuren.

Totale hypocrisie. Maar dat zijn we wel gewend van je partijtje.
1947-2016
pi_213957871
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 10:37 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Wat gezanik om die boekjes. Er zijn zo veel dingen die wel essentieel zijn en in het hoge tarief vallen, maar och en wee de boekjes
Ja, waarom slaat de BBB-mevrouw niet gewoon even wat harder met de vuist op tafel om sjek en blikbier goedkoper te maken. :(
pi_213958014
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 10:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zo hypocriet als wat dit, hexa. Iemand aanwijzen als MinFin zonder enige ervaring of achtergrond daarin en dat totaal niet erg vinden. maar nu wijzen naar een ander en dat soort zaken wel afkeuren.

Maar goed het gaat hier over de incompetentie van een pvv bewindslid dat jij steeds iets anders erbij moet halen zegt wel veel over de zelfreflectie en observeerbare hypocrisie waar je jezelf ook nogal aan schuldig maakt. :P

Dat in het wilde weg beschuldigen en fophef over een scheetje waren we natuurlijk al gewend van de rechts populisten toen ze nog in de oppositie zaten nu ze zelf beleidsmakers hebben rollen de hypocriete krokodillen tranen over de wangen. _O-
pi_213958028
quote:
8s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 10:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja, waarom slaat de BBB-mevrouw niet gewoon even wat harder met de vuist op tafel om sjek en blikbier goedkoper te maken. :(
ja precies, soepjurk aan.. sigaar in de mond en dan met de vuist op tafel dat eisen.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 11:00:49 #121
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_213958038
De vorige kabinetten hebben wel aangetoond dat je inhoudelijk toch geen verstand van zaken hoeft te hebben als minister.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_213958041
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 10:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Maar goed het gaat hier over de incompetentie van een pvv bewindslid dat jij steeds iets anders erbij moet halen zegt wel veel over de zelfreflectie en observeerbare hypocrisie waar je jezelf ook nogal aan schuldig maakt. :P

Dat in het wilde weg beschuldigen en fophef over een scheetje waren we natuurlijk al gewend van de rechts populisten toen ze nog in de oppositie zaten nu ze zelf beleidsmakers hebben rollen de hypocriete krokodillen tranen over de wangen. _O-
Als ik een slok alcohol moet nemen elke keer als ik iets van ‘tranen’ lees was ik nu al flink dronken. Iemand die er anders in staat? Hoppa, ‘tranen!!!’. :D
  dinsdag 18 juni 2024 @ 11:09:38 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213958120
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 10:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Volgens mij he, valt niemand Agema aan op gebrek aan op ervaring of achtergrond. Maar wel op het serieus nemen van kwakzalverij.

Een beetje alsof Kaag ooit een cursus over financieel beheer zou hebben gevolg bij Winston Bogarde.

quote:
Vooral wijzen naar anderen en over andere zaken beginnen. Maar dat zijn we wel gewend van je partijtje.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 11:11:18 #124
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_213958138
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:25 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik vraag mij dan sterk af of het mentaal beter is om soms een homeopathisch middel te proberen voor hoop en mogelijk een placebo effect?
Ja, prima.

Maar dan alleen voor de waterprijs, en niet in de vorm van 6 buisjes oscillococcinum voor 11 euro.
pi_213958577
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 11:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Volgens mij he, valt niemand Agema aan op gebrek aan op ervaring of achtergrond. Maar wel op het serieus nemen van kwakzalverij.
Dat hangt ervan wat de pretenties zijn. 'Mensen kunnen hier baat bij hebben' is heel wat anders 'het werkt zo en het doet dit'. Er is ruimte voor alternatieve therapien, waar bijvoorbeeld ook fysiotherapie onder valt omdat het wetenschappelijke basis mist. Die wetenschappelijke basis is dan ook weer vooral een door de farmaceutische industrie uit winstbejag gehouden onderzoek waarbij onwelgevallige resultaten mogen worden verzwegen.

Kwakzalverij is het wanneer het die valse pretenties heeft. Bijvoorbeeld doen alsof het transgenderisme en de behandeling van pubers daarin wetenschappelijk verantwoord is.

quote:
Een beetje alsof Kaag ooit een cursus over financieel beheer zou hebben gevolg bij Winston Bogarde.
Hou nou eens op te doen alsof de gevestigde partijen nog bestuurskwaliteit leveren. Heb je Pia Dijkstra bij het WHO-debat gezien?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 12:20:45 #126
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213958824
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 11:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hou nou eens op te doen alsof de gevestigde partijen nog bestuurskwaliteit leveren. Heb je Pia Dijkstra bij het WHO-debat gezien?
Of ontwikkelingsdiplomaat kaag zetten op financien.
Holy shit man.
In bedrijfsleven: ISO9001-2015 hoofdstuk 7.2 does not agree. At. All.
En dat terwijl de vorige kabinetten het land probeerde te leiden als een bedrijf.
1947-2016
  dinsdag 18 juni 2024 @ 12:50:31 #127
33189 RM-rf
1/998001
pi_213959069
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:01 schreef recursief het volgende:
Van Skepsis:
[..]
En zo iemand moet minister van Volksgezondheid worden?
heb je Schoof wel eens gezien.. als iemand zn Chakra ge-balanced moet worden en een beetje Sjamaans ge-healed... is het wel Schoof.

tevens mag Fleur bij het vrijdagse kabinetsberaad dan de essences samenstellen.. dat het een beetje lekker blijft ruiken, als ze de mensen- en grondrechten schenden en <nope> Beleid doorzetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 18-06-2024 14:22:10 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 18 juni 2024 @ 13:08:10 #128
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_213959238
quote:

[..]
B:)B
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_213959261
quote:

[..]
Rob Jetten weet niet hoe je een huis verwarmt met kernenergie. Kaag heeft de ballen verstand van financiën en heeft de schatkist leeg achtergelaten.
@Kapitein_Scheurbuik is het derhalve een goed idee dat Eelco Heinen de hand op de knip gaat houden en er voor gaat proberen te zorgen dat we niet door de 3% grens qua begrotingstekort gaan?
pi_213959891
quote:

[..]

Dat is iets anders dan een kwakzalver die minister van volksgezondheid is. Ik verwacht van zo een minister echt niet dat hij of zij een blindedarmoperatie kan uitvoeren of een wond kan hechten. Dat is helemaal niet erg, maar als je je bezighoudt met pseudowetenschappelijke onzin in het domein van de gezondheidszorg dan is dat geen aanbeveling.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 14:37:09 #131
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213959924
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 14:31 schreef recursief het volgende:

[..]
Dat is iets anders dan een kwakzalver die minister van volksgezondheid is. Ik verwacht van zo een minister echt niet dat hij of zij een blindedarmoperatie kan uitvoeren of een wond kan hechten. Dat is helemaal niet erg, maar als je je bezighoudt met pseudowetenschappelijke onzin in het domein van de gezondheidszorg dan is dat geen aanbeveling.
Had hugo eigenlijk wel zorg ervaring?
Of bouw ervaring.

Of gewoon politieke ervaring? Of uberhaupt ervaring op iets?
1947-2016
  dinsdag 18 juni 2024 @ 14:40:28 #132
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_213959947
quote:

[..]
Zolang ze de reguliere geneeskunde niet ontkent lijkt mij er niet echt een probleem. Er zitten zo veel mensen die in sprookjes geloven in de kamer: CDA, SGP, CU, DENK, waarvan er ook enkelen minister zijn geweest. Dat zou je dan net zo kwalijk moeten vinden.
  Redactie Frontpage dinsdag 18 juni 2024 @ 14:47:56 #133
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_213959987
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:31 schreef SOG het volgende:
Who cares TS. Al die vieze energie van jou. Jotte wawee jotte wawee jotte wawee en kadesj in tienvoud naar jou terug.
Inderdaad, who cares. Een medische oplichter aka kwakzalver als minister die over gezondheidzorg gaat. Wat kan er fout gaan :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_213960018
Achja iedereen loopt nu te klagen, maar in het vorige kabinet zaten ook twijfelachtige mensen op bepaalde posten. Ene Kaag als minister van Financiën? De Jonge als minister van Huisvesting?
pi_213960025
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 14:40 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Zolang ze de reguliere geneeskunde niet ontkent lijkt mij er niet echt een probleem. Er zitten zo veel mensen die in sprookjes geloven in de kamer: CDA, SGP, CU, DENK, waarvan er ook enkelen minister zijn geweest. Dat zou je dan net zo kwalijk moeten vinden.
Kwakzalverij gaat niet samen met reguliere geneeskunde. Ik zou het bijvoorbeeld belachelijk vinden als alternatieve geneeswijzen in het basispakket gaan, en dus in de verplichte verzekering omdat er een minister is die daar in gelooft. Daar wil ik niet voor betalen.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 14:53:01 #136
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_213960033
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 14:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Of bouw ervaring.

Volgens mij gaat het hier over Agema, dus wat heeft De Jonge er nou weer mee te maken? Daarnaast denk ik niet dat er veel mensen te vinden zijn die stonden te springen en juichen bij zijn aanstaande ministerschap, dus welk punt tracht je hier precies te maken?
Huilen dan.
pi_213960038
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 14:51 schreef Fietsenrek het volgende:
Achja iedereen loopt nu te klagen, maar in het vorige kabinet zaten ook twijfelachtige mensen op bepaalde posten. Ene Kaag als minister van Financiën? De Jonge als minister van Huisvesting?
Maak dat eens concreet. Dus niet alleen dat onderbuikgereutel.
pi_213960042
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 14:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Of bouw ervaring.

Hoe is dit relevant?
  Redactie Frontpage dinsdag 18 juni 2024 @ 14:54:54 #139
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_213960046
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 14:51 schreef Fietsenrek het volgende:
Mee eens, en daar was ik ook geen fan van. Dat heb ik ook duidelijk laten weten. In dit geval blijf ik dat ook doen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 18 juni 2024 @ 14:55:45 #140
498210 KoningWouter
pi_213960059
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 14:52 schreef recursief het volgende:

[..]
Kwakzalverij gaat niet samen met reguliere geneeskunde. Ik zou het bijvoorbeeld belachelijk vinden als alternatieve geneeswijzen in het basispakket gaan, en dus in de verplichte verzekering omdat er een minister is die daar in gelooft. Daar wil ik niet voor betalen.
Dan moet je geen PVV stemmen. :D

Waar haal je vandaan dat alternatieve geneeswijzen in het basispakket gaan dan?

Ik vind het ook belachelijk dat zondag een rustdag is volgens sommige mensen die in sprookjes geloven maar ik stem dan ook niet op die mensen.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 14:56:59 #141
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_213960070
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 14:54 schreef recursief het volgende:

[..]
Hoe is dit relevant?
Wanneer je het er stiekem eigenlijk wel mee eens bent dat Agema ongeschikt is voor deze positie maar dat absoluut niet wil toegeven, dan is Hugo de Jonge ineens héél relevant.
Huilen dan.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 14:58:42 #142
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213960085
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 14:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Volgens mij gaat het hier over Agema, dus wat heeft die er nou weer mee te maken? Daarnaast denk ik niet dat er veel mensen te vinden zijn die stonden te springen en juichen bij zijn aanstaande ministerschap, dus welk punt tracht je hier precies te maken?

Dat het gejank hier op haar aanstelling pure bullshit is. Hypocriete pure bullshit. Zeker gezien aanstellingen in het nabije verleden toen een bepaald kantje nog wel vertegenwoordigd was in het kabinet.

Maar het zal allemaal best. Als het niveau 'smeer' over bosma, keijzer en agema waarmee nu naar buiten gekomen wordt het niveau smeer is, dan is het allemaal wel prima. Faber is een twijfelgeval maar schijnt nu ook glad gestreken te zijn.

Dus waar gaat dit over?
1947-2016
  dinsdag 18 juni 2024 @ 15:00:28 #143
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213960110
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 14:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wanneer je het er stiekem eigenlijk wel mee eens bent dat Agema ongeschikt is voor deze positie maar dat absoluut niet wil toegeven, dan is Hugo de Jonge ineens héél relevant.
Agema heeft de afgelopen jaren over meer dossierkennis te beschikken op zorg, gezien haar spreken en interrupties, dan hugo had voor hij zorg minister werd en kaag had voordat zijn minFin werd.

Maar ga gerust verder hoor.
1947-2016
  dinsdag 18 juni 2024 @ 15:01:16 #144
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_213960125
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 15:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Agema heeft de afgelopen jaren over meer dossierkennis te beschikken op zorg, gezien haar spreken en interrupties, dan hugo had voor hij zorg minister werd en kaag had voordat zijn minFin werd.

Maar ga gerust verder hoor.
Zal ik zeker doen.
Huilen dan.
pi_213960126
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 14:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat het gejank hier op haar aanstelling pure bullshit is. Hypocriete pure bullshit. Zeker gezien aanstellingen in het nabije verleden toen een bepaald kantje nog wel vertegenwoordigd was in het kabinet.

Maar het zal allemaal best. Als het niveau 'smeer' over bosma, keijzer en agema waarmee nu naar buiten gekomen wordt het niveau smeer is, dan is het allemaal wel prima. Faber is een twijfelgeval maar schijnt nu ook glad gestreken te zijn.

Dus waar gaat dit over?
Wat nou "smeer"? Dit is toch gewoon concreet? En relevant, geen roddel of gerucht.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 15:03:13 #146
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213960145
Kan iemand uitleggen wat NEI is?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213960153
quote:

[..]
"The memory of water"
  dinsdag 18 juni 2024 @ 15:04:03 #148
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_213960156
quote:

[..]

Dus waar gaat dit over?
Konden die aanstellingen in het nabije verleden waarover je het hebt jouw goedkeuring dan wel verkrijgen? Zo nee: waarom die in het heden dan wel?
Huilen dan.
pi_213960158
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
tja, toen we iemand aanstelden als Kuipers met 40 jaar ervaring als wetenschappelijke oppergod op het gebied van zorg waren jullie ook viesmad...dus eigenlijk ben je gewoon altijd viesmad. Maar goed, dat is het hele radicaal rechtse patroon ook: altijd boos zijn op alles en iedereen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_213960233
quote:

[..]

Dus waar gaat dit over?
Geef het op joh. Als mensen, welke politieke voorkeuren ze ook wel niet hebben, al hypocriet zijn gaat dat in verreweg de meeste gevallen toch niet toegegeven worden. Sommige users blijven stil bij gebeurtenis A, maar brullen wel bij gebeurtenis B, en dat gaat alle kanten op online. Gaat in veel gevallen zelfs onbewust. We maken ons er bijna allemaal wel schuldig aan :+

Behalve ik dan natuurlijk, ik ben perfect O+

SPOILER
pi_213960273
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Zijn er al tekenen dat zij dat wil gaan doorvoeren in overheidsbeleid dan?
  dinsdag 18 juni 2024 @ 15:15:49 #152
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213960284
quote:

[..]
Daarbij moeten die populistische schreeuwers nog eens gaan uitleggen hoe je kernenergie door de gasleiding het huis binnenkrijgt. Zolang ze daar niet op kunnen antwoorden is het de zoveelste domme kreet.
pi_213960285
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 15:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is zeker een issue aangezien volksgezondheid niet enkel PVV-stemmers aangaat. Je lijkt te denken dat het gaat om een voetbalteam is dat een wedstrijd verloren heeft. Maar politiek is een serieuze zaak waar de minister die er nu zit relevant is voor iedereen.
[..]
Nee je probeert hier vooral iedere vorm van kritiek op je droomkabinet met allerlei leeg geschreeuw te smoren. Maar daar trappen mensen duidelijk niet in.
Tot nu toe is het vooral inhoudsloos krijsen van <->linkse figuren. Of zien we het effect van Agema’s NEI dingetje nu al terug in Nederlands beleid? Nee toch zeker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 18-06-2024 17:38:48 ]
  dinsdag 18 juni 2024 @ 15:22:09 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213960345
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 15:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Tot nu toe is het vooral inhoudsloos krijsen van <>linkse figuren. Of zien we het effect van Agema’s NEI dingetje nu al terug in Nederlands beleid? Nee toch zeker.
Nee, het kabinet is immers nog niet begonnen. Maar geloof hebben in kwakzalverij is geen beste aanbeveling voor die post. Er is ook weinig inhoudsloos of extreemlinks aan tegen kwakzalverij zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 18-06-2024 17:39:27 ]
  dinsdag 18 juni 2024 @ 15:28:57 #155
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213960410
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 15:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is zeker een issue aangezien volksgezondheid niet enkel PVV-stemmers aangaat. Je lijkt te denken dat het gaat om een voetbalteam is dat een wedstrijd verloren heeft. Maar politiek is een serieuze zaak waar de minister die er nu zit relevant is voor iedereen.
Daarom zat kaag toch ook op een politiek enorm belangrijke functie als minFin?
Alsof staatsfinanciën vanaf de achterbank van een auto geregeld kunnen worden met alleen wat diplomatieke kennis van het MO. Hou op, jochie.
quote:
[..]
Nee je probeert hier vooral iedere vorm van kritiek op je droomkabinet met allerlei leeg geschreeuw te smoren. Maar daar trappen mensen duidelijk niet in.
Kritiek?
Gejank bedoel je.
1947-2016
pi_213960427
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 15:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, het kabinet is immers nog niet begonnen.
Precies, dus dat krijsen doen we wel als het zover is, mocht het ooit zover komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2024 15:30:44 ]
pi_213960528
quote:
84s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 15:03 schreef Starhopper het volgende:
Uit de Skepsis-link in de OP:
quote:
NEI® betekent Neuro Emotionele Integratie en is bedacht door de alternatieve arts Roy Martina (geboren in Curaçao). Hij kwam in 2004 in opspraak doordat hij misleidende reclame maakte voor de Biostabil, een magnetisch hangertje waarvan de heilzame kracht door Japans onderzoek zou zijn bevestigd. In 2007 bracht hij een CD uit die het lichaam kon ‘ontdoen van kankercellen, afvalstoffen en micro-organismen’. Ook deze commercial was volgens de Reclame Code Commissie misleidend en in strijd met de waarheid.

NEI Practitioners gebruiken een zogenoemde O-ringtest om verdrongen of geblokkeerde emoties op te sporen. Deze emoties nestelen zich volgens Martina als overerfbare virussen in onze cellen en organen. Ze kunnen allerlei psychische en lichamelijke problemen veroorzaken.
Voor meer info zie: https://skepsis.nl/martina/
pi_213960536
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 14:53 schreef recursief het volgende:

[..]
Maak dat eens concreet. Dus niet alleen dat onderbuikgereutel.
Kijk anders eens even naar de vorige posities van zowel Kaag als De Jonge.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 15:42:22 #159
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_213960537
quote:
84s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 15:03 schreef Starhopper het volgende:
Ze gebruiken oa de "o-ring test" om "verdrongen of geblokkeerde emoties op te sporen":
quote:
De therapeut haakt twee vingers achter deze ring en probeert hem met beide handen los te trekken. Onder normale omstandigheden zal dat haar niet lukken, omdat ze niet met volle kracht trekt. Maar wanneer ze de cliënt eerst een vraag heeft gesteld die onbewust veel stress opwekt, dan lijken de spieren plotseling veel zwakker te zijn geworden en gaat de ring gemakkelijk open. Zo kan de alternatieve diagnosticus nagaan waar het probleem zit.
De test is uitgevonden door een in NY wonende Japanner, die er zelfs in slaagde om er een patent op te krijgen:

https://en.wikipedia.org/wiki/BDORT
are we infinite or am I alone
pi_213960567
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 15:42 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Kijk anders eens even naar de vorige posities van zowel Kaag als De Jonge.
Dat is niet heel concreet.

Ik zal een voorbeeld geven van wat concreet is:

- Agema is kandidaat-minister van Volksgezondheid (of hoe dat departement ook gaat heten)
- Agema blijkt zich in te laten met pseudowetenschappelijke kwakzalverij en heeft daar zelfs een opleiding in gevolgd
- Dat is relevant voor haar ministeriele domein

Kijk, dat is concreet. Nu jij.
pi_213960588
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als het kompas van de PVV'er of PVV-stemmer 180 graden anders is, dan klopt het voor ze dat het een verbetering is.

Logica...out
Gevoel.. erin

Het is eigenlijk net als met MAGA waarin het geknoei met name bestaat om heel erg anti-wetenschap te zijn en om zo "een ander geluid" te laten horen en zoveel mogelijk anders te zijn. Hoe meer het de 'logischer' denkenden op de kast kan krijgen, hoe beter.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 18-06-2024 15:53:08 ]
  dinsdag 18 juni 2024 @ 15:54:36 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213960646
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 15:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Daarom zat kaag toch ook op een politiek enorm belangrijke functie als minFin?
Alsof staatsfinanciën vanaf de achterbank van een auto geregeld kunnen worden met alleen wat diplomatieke kennis van het MO. Hou op, jochie.
Nou daar had je 2,5 jaar geleden lekker over mogen leeglopen. Is nu alleen niet meer relevant. Het is vooral een belegen truuk om steeds over wat anders te beginnen.

Verder gaat het dus ook niet om gebrek aan ervaring van Agema. Maar juist teveel ervaring, namelijk in kwakzalverij.

quote:
Kritiek?
Gejank bedoel je.
Jij jankt al vooral het hele topic dat anderen kritiek hebben op een minister die kwakzalverij serieus neemt.
pi_213960668
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 15:04 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
tja, toen we iemand aanstelden als Kuipers met 40 jaar ervaring als wetenschappelijke oppergod op het gebied van zorg waren jullie ook viesmad...dus eigenlijk ben je gewoon altijd viesmad. Maar goed, dat is het hele radicaal rechtse patroon ook: altijd boos zijn op alles en iedereen.
Wie is jullie? Ik was helemaal niet "viesmad" toen Kuipers aangesteld werd. Wie is er nu viesmad nu Agema wordt aangesteld, dat zijn je kameraden op links vriend.

Rechts patroon, iedereen boos. Ik weet niet hoor, maar we hebben in november verkiezingen gehad en sindsdien is het één groot drama op links, hele Volkskrant pagina 's worden volgeschreven, knuffelsessies om de verkiezingsuitslag te verwerken, iedere avond drammen op de linkse npo. Misschien eens in je linkse spiegel kijken.
pi_213960976
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 15:45 schreef recursief het volgende:

[..]

- Agema is kandidaat-minister van Volksgezondheid (of hoe dat departement ook gaat heten)
- Agema blijkt zich in te laten met pseudowetenschappelijke kwakzalverij en heeft daar zelfs een opleiding in gevolgd

Cv Sigrid Kaag:

"Sigrid Kaag
Minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking
Personalia
Voornaam: Sigrid
Geboorteplaats en -datum: Rijswijk, 2 november 1961
Burgerlijke staat: gehuwd, 4 kinderen
Opleiding
1985: BA Midden-Oostenstudies aan de Amerikaanse Universiteit in Cairo
1987: Master of Philosophy Internationale Betrekkingen aan St. Anthony’s College, Universiteit van
Oxford
1988: Master of Arts Midden-Oosten studies aan de Universiteit van Exeter
1990: Leergang Internationale Betrekkingen aan instituut Clingendael
Loopbaan
S.A.M. (Sigrid) Kaag MA, MPhil is in de periode 1988-1990 werkzaam bij Shell International in London
en van 1990 tot 1993 op het ministerie van Buitenlandse Zaken bij de afdeling politieke VN-zaken.
Daarna bekleedt zij een reeks internationale functies. Van 1994 tot 1997 is zij programmamanager,
hoofd donorrelaties van UNRWA (United Nations Relief and Works Agency) in Jeruzalem. Aansluitend
werkt zij van 1998-2004 bij de Internationale Organisatie voor Migratie (IOM) in Genève.
In de periode 2004-2005 is Kaag senior adviseur van de VN in Khartoum en Nairobi. Ze vervolgt haar
loopbaan bij UNICEF, waar ze tussen 2005 en 2010 diverse functies heeft: in New York die van
plaatsvervangend directeur programma’s en vervolgens kabinetschef, in Amman is ze regiodirecteur
Midden-Oosten en Noord-Afrika van de kinderrechtenorganisatie van de VN. Daarna maakt ze de
overstap naar de UNDP (VN-ontwikkelingsprogramma) waar ze assistent secretaris-generaal wordt
bij het VN ontwikkelingsprogramma in New York.
Van oktober 2013 tot september 2014 leidt Kaag, als onder-secretaris generaal van de VN, de missie
voor de vernietiging van chemische wapens in Syrië. Nadat deze is afgerond wordt ze in 2015 onder-
secretaris generaal in Libanon, verantwoordelijk voor alle werkzaamheden van de VN in het land, in
casu de uitvoering van VNVR resolutie 1701.
In 2015 ontvangt zij een eredoctoraat aan de Universiteit van Exeter. In 2016 wordt haar de Carnegie
Wateler Vredesprijs toegekend voor haar inzet en de resultaten van haar werk in het Midden-
Oosten.
Op 26 oktober 2017 is Sigrid Kaag benoemd tot minister voor Buitenlandse Handel en
Ontwikkelingssamenwerking in het kabinet-Rutte III."

Cv Hugo de Jonge, deze ziet er anders uit vanwege andere bron:

"Opleiding
1995
Havo, CSG Willem van Oranje, Oud-Beijerland
1999
Leraar Basisonderwijs, Ichthus Hogeschool, Rotterdam
2004
Schoolleider Primair Onderwijs, Octaaf P.C. Academie voor Schoolmanagement, Zwolle

Loopbaan

1999
Leerkracht CBS de Akker in Rotterdam
2000
Adjunct-directeur Da Costa School in Rotterdam
2004
Beleidsmedewerker Onderwijs Tweede Kamerfractie CDA
2006-2008
Politiek assistent ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW)
2008
Politiek assistent minister-president Balkenende ministerie van Algemene Zaken (waarnemend)
2008-2010
Projectleider en programmamanager ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW)
2010
Wethouder Onderwijs, Jeugd en Gezin gemeente Rotterdam
2014
Wethouder Onderwijs, Jeugd en Zorg gemeente Rotterdam
26 oktober 2017 – 10 januari 2022
Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, tevens viceminister-president in het kabinet-Rutte III
10 januari 2022
Dhr. H.M. de Jonge benoemd tot minister voor Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening in het kabinet-Rutte IV
5 september 2023
Dhr. H.M. de Jonge benoemd tot minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties in het kabinet-Rutte IV".

Nou zo te zien waren Kaag en Hugo de Jonge geboren voor hun minister posten.
pi_213961010
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 16:27 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]

Nou zo te zien waren Kaag en Hugo de Jonge geboren voor hun minister posten.
Ik weet nog steeds niet wat nou precies je punt is. Zullen we het weer over Agema gaan hebben? Over haar gaat het topic tenslotte.
pi_213961080
Fleur Agema moet eens een wat leukere bril gaan kopen. Degene die ze nu heeft maakt haar gelijk 10 jaar ouder. En dat is ook niet goed voor je gezondheid.
PWBF
  dinsdag 18 juni 2024 @ 16:40:09 #167
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_213961109
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 15:45 schreef recursief het volgende:

[..]

Agema is al jaren voorzitter van de vaste kamercommissie Volksgezondheid, dat is relevanter voor de functie dan een of andere cursus die ze ooit gevolgd heeft.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_213961133
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 16:37 schreef Nielsch het volgende:
Fleur Agema moet eens een wat leukere bril gaan kopen. Degene die ze nu heeft maakt haar gelijk 10 jaar ouder. En dat is ook niet goed voor je gezondheid.
Dat heeft denk meer te maken met haar MS.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2024 16:43:26 ]
pi_213961149
Verder heeft Fleur Agema zich jaar na jaar steevast boos gemaakt over én mensen die op wachtlijsten staan en de ontwikkeling dat HARDWERKENDE Nederlanders steeds minder zorg voor steeds meer premie. Ik mag dus aannemen dat dit onder haar bewind drastisch gaat veranderen. Oftewel, meer zorg voor minder premie en veel kortere wachtlijsten. Laten we haar daar op afrekenen.
PWBF
pi_213961161
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 16:40 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Agema is al jaren voorzitter van de vaste kamercommissie Volksgezondheid, dat is relevanter voor de functie dan een of andere cursus die ze ooit gevolgd heeft.
Die ervaring lijkt me zeer relevant, dat klopt. Maar dat gedoe met onbewezen alternatieve wazigheden in het domein van haar ministerie vind ik problematisch. Maar begrijp me niet verkeerd: ik heb hier wel zorgen over maar uiteindelijk zal ze in de praktijk moeten laten zien wat ze waard is.
pi_213961174
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 16:46 schreef recursief het volgende:

[..]
Die ervaring lijkt me zeer relevant, dat klopt. Maar dat gedoe met onbewezen alternatieve wazigheden in het domein van haar ministerie vind ik problematisch. Maar begrijp me niet verkeerd: ik heb hier wel zorgen over maar uiteindelijk zal ze in de praktijk moeten laten zien wat ze waard is.
Is in al die jaren dat ze nu Kamervoorzitter is geweest van de Kamercommissie Volksgezondheid ooit gebleken dat haar kwakzalverij van invloed is geweest op haar werkzaamheden?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2024 16:47:12 ]
pi_213961186
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 16:30 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik weet nog steeds niet wat nou precies je punt is. Zullen we het weer over Agema gaan hebben? Over haar gaat het topic tenslotte.
Misschien komt hij dadelijk met de cv van Agema aan. We wachten af of deze indrukwekkend is, en natuurlijk of ze haar kwakzalver cursus ook erop heeft staan. :D
  dinsdag 18 juni 2024 @ 16:49:01 #173
346939 Janneke141
pi_213961193
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 15:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Zijn er al tekenen dat zij dat wil gaan doorvoeren in overheidsbeleid dan?
Neuh:
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik denk echt dat dat wel meevalt. De kwaliteit van de ambtenaren op VWS lijkt me aardig op orde, en ik kan me ook niet voorstellen dat Agema danwel de PVV van plan is om veel politiek krediet te verspillen aan dit onderwerp.
pi_213961195
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 16:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Is in al die jaren dat ze nu Kamervoorzitter is geweest van de kamercommissie ooit gebleken dat haar kwakzalverij van invloed is geweest op haar werkzaamheden?
Ik ken niet al haar bijdragen uit mijn hoofd want dat zijn er best veel, maar ik kan me herinneren dat een aantal keren vragen gesteld heeft omdat ze behandelingen die (nog) niet als effectief beoordeeld waren in het basispakket wilde hebben. En ik kan me ook een vraag van haar herinneren over vitamine D en jodium waar ze de plank behoorlijk mis sloeg. Dat moet nog wel terug te vinden zijn.
pi_213961207
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 16:49 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik ken niet al haar bijdragen uit mijn hoofd want dat zijn er best veel, maar ik kan me herinneren dat een aantal keren vragen gesteld heeft omdat ze behandelingen die (nog) niet als effectief beoordeeld waren in het basispakket wilde hebben. En ik kan me ook een vraag van haar herinneren over vitamine D en jodium waar ze de plank behoorlijk mis sloeg. Dat moet nog wel terug te vinden zijn.
Dat klinkt alsof ze relatief keurig binnen de lijntjes van haar functie bleef.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 16:54:58 #176
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213961253
Zowat de enige PVV´er die nog een beetje normaal over kwam. :') Wat een circus.
Laten we maar gewoon hopen dat ze die kwakzalverij buiten haar fucntie gaat houden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213961311
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 16:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat klinkt alsof ze relatief keurig binnen de lijntjes van haar functie bleef.
Ze mag die vragen stellen, maar ze zou als woordvoerder ook moeten weten dat medicijnen die (nog) niet als bewezen effectief beoordeeld zijn niet in het basispakket kunnen worden opgenomen. Daar heeft ze in meer dan 1 geval toch een punt van gemaakt en dan weet je al dat dat verspilling is van tijd/energie/geld. Het antwoord zal altijd hetzelfde zijn. Ik kan me de concrete gevallen niet exact herinneren maar de aanleiding zijn dan bijvoorbeeld krantenberichten over mensen die in een ver weg buitenland een niet bewezen of een bewezen niet effectieve behandeling willen ondergaan en dan een crowdfunding opzetten omdat de verzekering niet wil vergoeden. En dan wil Agema weten waarom die behandeling niet gewoon in het basispakket kan. Dat is a priori al een heilloze vraag waarop je het antwoord kan uittekenen.

/edit: voorbeeldje

• Over stamceltransplantatie voor MS-patienten, dat ze in het basispakket wil hebben. Dit nav een bericht dat er mensen daarvoor naar Moskou zijn uitgeweken omdat dat in Nederland niet wordt gedaan en moeite hebben weer terug te komen naar Nederland: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/ah-tk-20212022-2247.html

Vraag 3 t/m 5:

quote:
• Hoe kan het dat deze ernstig zieke MS-patienten voor deze stamceltherapie moeten uitwijken naar Rusland?

• Gaat u bewerkstelligen dat deze stamceltherapie voortaan wordt vergoed vanuit het basispakket? Zo nee, waarom niet?

• Ziet u nu in waar verkeerde zuinigheid toe leidt?
Antwoord van de minister was (en dat had ze zelf kunnen invullen) dat in Nederland. Let op dat de minister haar (en de patienten) een handreiking doet door een potje buiten de basisverzekering te zoeken. Maar de vraag om een onbewezen therapie in de basisverzekering op te nemen, en dat niet doen "verkeerde zuinigheid" te noemen is larie voor iemand die woordvoerder op gezondheidszorg is.

quote:
Stamceltransplantatie bij MS-patiënten wordt op dit moment in Nederland niet gegeven en niet vergoed, omdat de effectiviteit van deze behandeling (nog) niet is aangetoond. Er is nog onvoldoende (internationaal) vergelijkend onderzoek beschikbaar, op basis waarvan voldoende duidelijk is voor welke groep dit effectief is en wat de risico's van de zware ingreep zijn. De behandeling voldoet dus nog niet aan «de stand van de wetenschap en praktijk», waarmee een generieke opname in het verzekerde pakket nu nog te vroeg is.

Niettemin is Zorgverzekeraars Nederland (ZN) in een constructief gesprek met de beroepsvereniging om vast te stellen of, en zo ja onder welke voorwaarden, bepaalde patiënten eventueel toch in aanmerking kunnen komen voor vergoeding. Het gaat hier om uitbehandelde patiënten waarvoor geen andere behandeling aanslaat. ZN en de beroepsvereniging werken momenteel uit onder welke voorwaarden eventuele vergoeding kan plaatsvinden, waarbij het de afweging van de zorgverzekeraar blijft om in individuele gevallen de vergoedingsaanvraag te toetsen.

[ Bericht 14% gewijzigd door recursief op 18-06-2024 17:13:52 ]
  dinsdag 18 juni 2024 @ 16:59:28 #178
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213961316
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 16:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Is in al die jaren dat ze nu Kamervoorzitter is geweest van de Kamercommissie Volksgezondheid ooit gebleken dat haar kwakzalverij van invloed is geweest op haar werkzaamheden?
Het lijkt me aan de ene kant ook niet verstandig om een politicus die in zijn vrije tijd zijn kinderen in elkaar slaat minister van Jeugd en Gezin te maken of zo.
pi_213961333
Elke minister heeft waarschijnlijk rare onbewezen beliefs, genoeg geloven in een vorm van opperwezen, alternatieve geneeswijzen, etc etc. Zolang ze dat op afstand kunnen houden in hun beleid is er niks aan de hand. De smeerlobby doet nu alleen wat meer hun best om het naar boven te halen dan gebruikelijk.

Daarbij is het altijd een circus in de regering, alleen de clowns veranderen om de zoveel tijd. Dat is weinig nieuws.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_213961429
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 16:30 schreef recursief het volgende:

[..]
Punt was dat er in het vorige kabinet ook ministers op bepaalde posten zaten, zoals bovengenoemde, die niet echt een achtergrond hadden in de uit te voeren functie. Dat moest ik concreet laten zien aan je, want dat vroeg je, en nu snap je het punt niet.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 17:09:54 #181
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_213961452
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 15:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou daar had je 2,5 jaar geleden lekker over mogen leeglopen. Is nu alleen niet meer relevant. Het is vooral een belegen truuk om steeds over wat anders te beginnen.

Verder gaat het dus ook niet om gebrek aan ervaring van Agema. Maar juist teveel ervaring, namelijk in kwakzalverij.
[..]

Maar waarom heeft ze die cursus gevolgd? Omdat ze erin geloofde, of omdat ze reeds last had van onverklaarde lichamelijke klachten?
In januari 2012 kreeg ze te horen dat ze MS had. De tijd tussen de eerste symptomen en de MS diagnose varieert sterk (bij 40% meer dan 2 jaar, bij 13% meer dan 10 jaar) Bron
In een interview met HP De Tijd in 2010 zei ze:
quote:
“Ik ben woordvoerder op het gebied van gezondheidszorg en ik vind dat mensen die zorg nodig hebben dat moeten krijgen. De kennis van deze cursus gebruik ik niet tijdens mijn werk. Als persoon heb ik er profijt van, meer is het niet.”
https://www.hpdetijd.nl/2(...)ktijken-roy-martina/

Heel wat MS patienten gebruiken alternatieve therapieën, als dat de reden was heb ik daar weinig problemen mee.
pi_213961477
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 16:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het lijkt me aan de ene kant ook niet verstandig om een politicus die in zijn vrije tijd zijn kinderen in elkaar slaat minister van Jeugd en Gezin te maken of zo.
Met het verschil dat je kinderen in elkaar slaan strafbaar en immoreel is, het volgen van een cursus is dat niet.

Verder vind ik het redelijk hypocriet dat mensen roepen niet alles met medicijnen of allerlei chemicaliën op te moeten lossen en bang zijn voor de macht van big pharma. Acupunctuur en allerlei alternatieve geneeswijzen worden vergoed door de zorgverzekering. Maar als Agema een cursus volgt is het ineens kwakzalverij.
pi_213961499
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:07 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Punt was dat er in het vorige kabinet ook ministers op bepaalde posten zaten, zoals bovengenoemde, die niet echt een achtergrond hadden in de uit te voeren functie. Dat moest ik concreet laten zien aan je, want dat vroeg je, en nu snap je het punt niet.
Maar het gaat er toch helemaal niet om of ze een vakminister is? Dat is het hele punt niet.
pi_213961503
[quote]0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:25 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
In de tekst van EASAC staat letterlijk dat de resultaten die er zijn komen door het placebo effect: “From analysis of the appropriately controlled, verifiable evidence base, any claimed efficacy of homeopathic products in clinical use can be explained by the placebo effect.” Over het placeb effect zijn wel degelijk onderzoeken gedaan en die cijfers zij de cijfes die ik deelde: hoofdpijn 32 ipv 33 en depressie 30 tot 40%.

Als jij kan onderbouwen dat het placebo effect sterker os
dan de reactie op homeopathie, dan heb je zeker gelijk. Maar volgens literatuuronderzoek van de Lancet onder 110 onderzoeken vonden ze bij homeopathische studies een gunstig effect van gemiddeld 12 procent ten opzichte van de placebo-groep en bij de reguliere studies gaf maar liefst 42 procent een gunstiger effect dan de placebo. Die gunstige 12 procent is niets meer dan een placebo-effect aldus de onderzoekers.

Zowel de Lancet als EASAC zijn dus niet positief over homeopathie, maar zien ook dat er een placebo effect is. De Lancet is zelfs vrij duidelijk: [i]“Ze schrijven dat doktoren nu maar eens duidelijk en eerlijk moeten zijn tegenover hun patiënten dat homeopathie niets positiefs toevoegt aan het genezingsproces. En tegenover zichzelf moeten ze eerlijk zijn dat de reguliere geneeskunde haar zwaktes kent met name als het gaat om persoonlijke aandacht voor de patiënt. Homeopathische artsen besteden doorgaans veel meer aandacht en tijd aan de patiënt, wat de patiënt natuurlijk ten goede komt.”[/i]

Ik denk dat patiënten eerst voor reguliere geneeskunde zouden moeten gaan, maar dat wanneer er geen medicijn is
je prima iets homeopathisch kan proberen om het placebo effect te bewerkstelligen, want wanneer krijg je nou een placebo voorgeschreven?

Ik zeg dit niet omdat ik een medische opleiding heb, ik zeg dit omdat ik afgekeurd ben op een ziekte waar de reguliere geneeskunde nog geen oplossing voor kent. De dingen die ze mij eerder aanboden blijken inmiddels bewezen ineffectief. Ik vraag mij dan sterk af of het mentaal beter is om soms een homeopathisch middel te proberen voor hoop en mogelijk een placebo effect?
[/quote]

Klinkklare onzin, de enige extra interesse die meneer of mevrouw homeopaat heeft, is je zo inpalmen dat je hun gaat geloven. Dat lijkt misschien een beetje op extra interesse, maar is gewoon pure oplichting en hersenspoeling.

Dus van reguliere medicatie waarvan je weet dat het niet werkt bij je aandoening krijg je geen placebo effect maar van homeopathische shit waarvan bewezen is totaal niets te doen, krijg je wel het placebo effect?
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
pi_213961522
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:12 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Acupunctuur en allerlei alternatieve geneeswijzen worden vergoed door de zorgverzekering.
Alternatieve geneeswijzen worden niet vergoed in de verplichte basisverzekering. Als je daar een vergoeding voor wil moet je een aanvullende verzekering nemen.
pi_213961610
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:15 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Klinkklare onzin, de enige extra interesse die meneer of mevrouw homeopaat heeft, is je zo inpalmen dat je hun gaat geloven. Dat lijkt misschien een beetje op extra interesse, maar is gewoon pure oplichting en hersenspoeling.

Dus van reguliere medicatie waarvan je weet dat het niet werkt bij je aandoening krijg je geen placebo effect maar van homeopathische shit waarvan bewezen is totaal niets te doen, krijg je wel het placebo effect?
Sterker nog, het is maar zeer de vraag of het placebo-effect wel bestaat.

The Myth of the Placebo Response
Study Finds Placebo Effect Is Fake
The Myth of the Placebo Effect
Placebos in clinical care: a suggestion beyond the evidence
pi_213961613
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:16 schreef recursief het volgende:

[..]
Alternatieve geneeswijzen worden niet vergoed in de verplichte basisverzekering. Als je daar een vergoeding voor wil moet je een aanvullende verzekering nemen.
Ik zei niks over basisverzekering.

Mijn punt is alleen, blijkbaar zien zorgverzekeraars er toch voordeel in anders zouden ze het niet vergoeden. Dus is het dan kwakzalverij? Het is imo alleen maar goed wanneer mensen op zoek gaan naar alternatieven. Zolang het heen Jomandataferelen worden.

Maarja dit hele topic is sowieso kansloos. Wat is de OP, een tweet en een artikel uit 2010.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 17:25:06 #188
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_213961623
quote:

[..]
En ik kan me ook een vraag van haar herinneren over vitamine D en jodium waar ze de plank behoorlijk mis sloeg. Dat moet nog wel terug te vinden zijn.
https://www.tweedekamer.n(...)05225&did=2008D19711
pi_213961638
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:23 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ik zei niks over basisverzekering.

Mijn punt is alleen, blijkbaar zien zorgverzekeraars er toch voordeel in anders zouden ze het niet vergoeden. Dus is het dan kwakzalverij? Het is imo alleen maar goed wanneer mensen op zoek gaan naar alternatieven. Zolang het heen Jomandataferelen worden.
Verzekeraars vergoeden het omdat er vraag naar is. Het zit niet in de verplichte basisverzekering omdat onbewezen behandelingen of bewezen niet effectieve behandelingen daar (gelukkig) niet in worden opgenomen.
pi_213961645
  dinsdag 18 juni 2024 @ 17:30:06 #191
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_213961674
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:41 schreef luxerobots het volgende:

Ambtenaren op het ministerie zullen hun lach ook wel moeten inhouden...
Ik kan je vertellen dat het huilen de ambtenaren op het ministerie veel nader staat dan het lachen....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 18 juni 2024 @ 17:36:23 #192
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213961761
quote:

[..]
Kom met nog meer voorbeelden zou ik zeggen. Goh een keer de plank misslaan als politicus in een betoog/interruptie.

Als we ons daar druk over gaan maken is het hek echt van de dam.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 15:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hebben we gedaan ook. Iemand zonder relevante kennis van zaken, wat doet die op een staatsdepartement? Doe normaal. Ze ging er ook alleen zitten om naar eigen zeggen, zich voor te bereiden op het premierschap. Top hoor, niet voor je land daar gaan zitten, maar voor eigen persoonlijke redenen. Enkel en alleen om er zelf beter van te worden.

Top hoor. En ja, het is relevant. Nu nog. Het is immers het voorgaande kabinet geweest in het recente verleden. Toen was het allemaal geen issue. En nu is een persoonlijk cursusje in het verleden echt een EnOrM ScHaNdAaL! en een topic waard.

quote:
[..]
Jij jankt al vooral het hele topic dat anderen kritiek hebben op een minister die kwakzalverij serieus neemt.
Jij jij jij jij jij jij jij jij jij jij jij

Wat een gejank zeg.
Wat wordt morgen je huiliehuilieonderwerp?
1947-2016
pi_213961782
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 16:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Want een NEI cursus volgen staat gelijk aan een strafbaar feit? Of hoe moet ik deze opmerking lezen?
pi_213961793
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Kom met nog meer voorbeelden zou ik zeggen. Goh een keer de plank misslaan als politicus in een betoog/interruptie.

Het waren kamervragen. Die worden geacht zorgvuldig te worden voorbereid.

Daarbij zei ik al dat ik niet haar hele oeuvre ken. Er zal ook best een hoop relevants en goeds tussen zitten. Maar dit soort dingen lagen wel vooraan in het geheugen.

quote:
...

Wat een gejank zeg.
Man man man, ga je dit nou in iedere post doen?
  dinsdag 18 juni 2024 @ 17:42:07 #195
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213961817
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik kan je vertellen dat het huilen de ambtenaren op het ministerie veel nader staat dan het lachen....
Koning Willem:
quote:
wie niet voor PVV-bewindslieden wil werken kan andere baan gaan zoeken
En dat is ook enorm zielig, want een ambtenaar werkt niet voor een partij, maar dient -volgens de ambtseed- trouw te zijn aan de wet en zich in dienst te stellen van de samenleving.

Dit kabinet is samengesteld uit de laatste volksraadpleging en heeft volgens de stemmen daar een meerderheid achter zich staan. Die stemmen zijn gedaan door het electoraat van de samenleving. Dus de ambtenaren huilen op het moment dat dit kabinet er aan komt, zijn niet trouw aan de samenleving.

[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt
1947-2016
  dinsdag 18 juni 2024 @ 17:44:43 #196
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213961854
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Want een NEI cursus volgen staat gelijk aan een strafbaar feit? Of hoe moet ik deze opmerking lezen?
Drugs dealen, kindermishandeling.

Allerlei zaken waarmee legale activiteiten van het aankomende kabinet mee vergeleken worden. I kid you not.
NWS / Mona Keijzer procedeerde tegen woningbouw ter bescherming huismus.
Post 46

Fok! topdagje dit hoor ^O^
1947-2016
  dinsdag 18 juni 2024 @ 17:45:58 #197
Why is all the rum gone?
pi_213961872
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:42 schreef Red_85 het volgende:

[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt
Deze user. _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 18 juni 2024 @ 17:48:54 #198
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213961901
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Deze user. _O-
Dank man ^O^
1947-2016
pi_213961931
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Van een mug een olifant maken is toch een bepaalde skill. De vergelijkingen die gemaakt worden .... vanwege een cursus _O-
pi_213961993
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als je naar mij gaat jijbakken, kan je hem terug verwachten.
En wederom wijs je alleen naar mij. Wederom.

Verder stop ik op jou te reageren. Straks doe ik je weer wat aan en ga je huilend naar FB. Ik deed het vanmiddag per ongeluk dat reageren op jou, mijn excuus. Zal het niet meer doen.
En dit?
quote:

[..]

Het waren kamervragen. Die worden geacht zorgvuldig te worden voorbereid.

Daarbij zei ik al dat ik niet haar hele oeuvre ken. Er zal ook best een hoop relevants en goeds tussen zitten. Maar dit soort dingen lagen wel vooraan in het geheugen.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 17:56:58 #201
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213962004
quote:

Hebben we gedaan ook. Iemand zonder relevante kennis van zaken, wat doet die op een staatsdepartement? Doe normaal. Ze ging er ook alleen zitten om naar eigen zeggen, zich voor te bereiden op het premierschap. Top hoor, niet voor je land daar gaan zitten, maar voor eigen persoonlijke redenen. Enkel en alleen om er zelf beter van te worden.

Top hoor. En ja, het is relevant. Nu nog. Het is immers het voorgaande kabinet geweest in het recente verleden. Toen was het allemaal geen issue. En nu is een persoonlijk cursusje in het verleden echt een EnOrM ScHaNdAaL! en een topic waard.
We hebben het over een minister die nu begint. Niet een die al lang en breed weg is.

En, we hebben het niet over een gebrek aan vakkennis. We hebben het wel over het vertrouwen van kwakzalverij, wat een risico vormt voor eventuele keuzes in die functie.

Je kunt dat wel steeds proberen weg te moffelen door over wat anders te beginnen. Maar daar trappen we niet in.

quote:

Wat een gejank zeg.
Geen idee, ons circuskabinet is iedere keer een verrassing. Maar we gaan gewoon lekker door met kritiek geven.
pi_213962059
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[..]

Jammer, de jijbakken wil je wel geven, maar op de inhoud wil je niet reageren? Moet ik het zo zien?
  dinsdag 18 juni 2024 @ 18:02:52 #203
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213962113
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
We hebben het over een minister die nu begint. Niet een die al lang en breed weg is.

En, we hebben het niet over een gebrek aan vakkennis. We hebben het wel over het vertrouwen van kwakzalverij, wat een risico vormt voor eventuele keuzes in die functie.

Dat moet nog blijken. Heb je daar nu al bewijs voor of zijn het aannames van je?
quote:
Je kunt dat wel steeds proberen weg te moffelen door over wat anders te beginnen. Maar daar trappen we niet in.

Jij probeert iedere keer weg te moffelen dat jullie een zwaar incompetent figuur met enorme eigendunk en enkel eigenbelang naar voren schoven voor de belangrijke post van MinFin. Ik trap ook niet in jouw duiken en pogingen tot wegwuiven.
quote:
[..]
Geen idee, ons circuskabinet is iedere keer een verrassing. Maar we gaan gewoon lekker door met kritiek geven.
Kritiek op basis van wat exact? Een persoonlijke cursus en een huismus? Kom met iets beters.
1947-2016
  dinsdag 18 juni 2024 @ 18:03:39 #204
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213962131
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 18:00 schreef recursief het volgende:

[..]
Jammer, de jijbakken wil je wel geven, maar op de inhoud wil je niet reageren? Moet ik het zo zien?
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:51 schreef Red_85 het volgende:
Verder stop ik op jou te reageren. Straks doe ik je weer wat aan en ga je huilend naar FB. Ik deed het vanmiddag per ongeluk dat reageren op jou, mijn excuus. Zal het niet meer doen.
1947-2016
pi_213962163
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Van een mug een olifant maken is toch een bepaalde skill. De vergelijkingen die gemaakt worden .... vanwege een cursus _O-
Kwakzalverij is gewoon levensgevaarlijk. Zo'n debiel hoort thuis in een uitzending van Undercover in Nederland.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
pi_213962190
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 18:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[..]

Q.E.D.

Hou nou eens op met dat achterlijke persoonlijke gedoe man, en reageer inhoudelijk. Dat is een stuk leuker. En weet je wat? Je hoeft me niet eens gelijk te geven. Je mag het gerust met me oneens zijn. Maar dat off-topic gezeik om mede-users van alles en nog wat toe te schrijven maakt het er niet leuker op.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 18:09:03 #207
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213962240
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:42 schreef Red_85 het volgende:
En dat is ook enorm zielig, want een ambtenaar werkt niet voor een partij, maar dient -volgens de ambtseed- trouw te zijn aan de wet en zich in dienst te stellen van de samenleving.
Ambtenaren zouden zich natuurlijk ook niet moeten bezighouden met gewetensbezwaren of zo, stel je voor. :')
Ze moeten gewoon trouw zijn aan de wet. Befehl ist befehl.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 18:11:52 #208
498210 KoningWouter
pi_213962308
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 18:04 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Kwakzalverij is gewoon levensgevaarlijk. Zo'n debiel hoort thuis in een uitzending van Undercover in Nederland.
Ja, want ministers zonder enige vorm van kennis van hun beleidsterrein zijn niet levensgevaarlijk. :') (De Jonge, Kaag)

Wat een theatraal gedoe weer zeg. Zolang ze de reguliere geneeskunde niet ontkent lijkt me er niet zo veel aan de hand.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 18:21:38 #209
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213962502
Maar gewoon door de screening van de AIVD gekomen en niet Staatsgevaarlijk bevonden? Dan kunnen we lang lullen, maar zit er gewoon een stijgende lijn in. Chapeau en ga zo door! :)
Dit, dus.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 18:38:16 #210
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213962954
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 18:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat moet nog blijken. Heb je daar nu al bewijs voor of zijn het aannames van je?
Dat is een risicoinschatting. Evenals het me ook geen best idee lijkt Soumaya Sahla in het kabinet te hebben.

quote:
Jij probeert iedere keer weg te moffelen dat jullie een zwaar incompetent figuur met enorme eigendunk en enkel eigenbelang naar voren schoven voor de belangrijke post van MinFin. Ik trap ook niet in jouw duiken en pogingen tot wegwuiven.
Er valt niks weg te moffelen want het topic gaat er niet over. Sowieso is de geschikheid van Agema niet gerelateerd aan een oordeel over Sigrid Kaag.

quote:
Kritiek op basis van wat exact? Een persoonlijke cursus en een huismus? Kom met iets beters.
Kritiek op het beleid en gedrag van het kabinet en de coalitiepartijen. Datgene wat je steeds probeert te smoren door over wat anders te beginnen.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 18:39:47 #211
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213962977
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 18:11 schreef KoningWouter het volgende:

Zolang ze de reguliere geneeskunde niet ontkent lijkt me er niet zo veel aan de hand.

Nou als er meer ruimte komt voor kwakzalverij, dan is dat zeer kwalijk. Daarom moet men er ook bovenop zitten.
pi_213963074
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Of deze. Dit is ook echt een parel. Bezwaar maken op woningbouw in je buurt vanwege een huismus, direct vergelijken met drugs dealen.
Ik vind het echt knap hoe je dat verzonnen krijgt. Oprecht.
[..]

Al de derde keer dat je die post quote en nog niet een keer heb je ook maar een poging gedaan om uit te leggen waarom je zo blij bent dat onze anti nimby minister zelf ook een nimby is of een minister van volksgezondheid een kwakzalver.

Wilders derangement syndrome is de oorzaak dat je zo viesmad bent gok ik.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 18:45:45 #213
498210 KoningWouter
pi_213963087
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 18:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou als er meer ruimte komt voor kwakzalverij, dan is dat zeer kwalijk. Daarom moet men er ook bovenop zitten.
Dat is niet aan de orde.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 18:46:14 #214
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213963097
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 18:45 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dat is niet aan de orde.
Weten we niet, dus daarom alert zijn.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 18:46:47 #215
498210 KoningWouter
pi_213963112
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 18:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Weten we niet, dus daarom alert zijn.
Hou het in de gaten! :+
  dinsdag 18 juni 2024 @ 19:46:47 #216
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213964059
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 18:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is een risicoinschatting. Evenals het me ook geen best idee lijkt Soumaya Sahla in het kabinet te hebben.
[..]
Er valt niks weg te moffelen want het topic gaat er niet over. Sowieso is de geschikheid van Agema niet gerelateerd aan een oordeel over Sigrid Kaag.
[..]
Kritiek op het beleid en gedrag van het kabinet en de coalitiepartijen. Datgene wat je steeds probeert te smoren door over wat anders te beginnen.
Ga je nu naar mij wijzen vanwege proberen te 'smoren' van een onderwerp?

:D

Thanks man.
Heerlijk je eindeloze hypocrisie.
1947-2016
  dinsdag 18 juni 2024 @ 19:48:51 #217
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213964083
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 18:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Al de derde keer dat je die post quote en nog niet een keer heb je ook maar een poging gedaan om uit te leggen waarom je zo blij bent dat onze anti nimby minister zelf ook een nimby is of een minister van volksgezondheid een kwakzalver.

Wilders derangement syndrome is de oorzaak dat je zo viesmad bent gok ik.
Nee man. Ga ik ook niet doen ook. Die vergelijking staat zo ver weg van enige realiteitszin dat een discussie met de bedenker daarvan verspilde moeite is.

Fijne avond verder.
1947-2016
pi_213964318
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:56 schreef Hexagon het volgende:
Tot nu toe is die “kritiek” het niveau van de “Prive” of “Story” nauwelijks ontstegen.
pi_213964321
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:29 schreef Sapstengel het volgende:
Oh nu de PVV er mee bezig is zijn alternatieve geneeswijzen ineens slecht en is big pharma goed? Waarom is links zo bipolair.
Wie zegt dat Big Pharma geheel goed is? Wat heeft links vs rechts hier mee te maken? Als Dilan Yeşilgöz aan de kwakzalverij doet had ik er als VVD'er ook niet op die post willen hebben.
pi_213964364
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 18:11 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja, want ministers zonder enige vorm van kennis van hun beleidsterrein zijn niet levensgevaarlijk. :') (De Jonge, Kaag)

Wat een theatraal gedoe weer zeg. Zolang ze de reguliere geneeskunde niet ontkent lijkt me er niet zo veel aan de hand.
Wat hebben Kaag en de Jonge te maken met dit verhaal?

Kwakzalverij is op zijn minst ordinaire oplichting, dus mevrouw is gewoon een crimineel.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 20:03:02 #221
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213964376
Dus nu is het plotseling wel een probleem? Dat we (als voorbeeld) van alles en nog wat behalve militairen als mindef hebben gehad was altijd prima want militairen hadden geen verstand van politiek enzo dus daar kon prima iemand met een Schoevers secretaresse diploma zitten...
  dinsdag 18 juni 2024 @ 20:05:26 #222
498210 KoningWouter
pi_213964411
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:02 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Kwakzalverij is op zijn minst ordinaire oplichting, dus mevrouw is gewoon een crimineel.
Een crimineel zelfs. :')
  dinsdag 18 juni 2024 @ 20:05:28 #223
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213964412
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:03 schreef AchJa het volgende:
Dus nu is het plotseling wel een probleem? Dat we (als voorbeeld) van alles en nog wat behalve militairen als mindef hebben gehad was altijd prima want militairen hadden geen verstand van politiek enzo dus daar kon prima iemand met een Schoevers secretaresse diploma zitten...
Het is meer dat je iemand van het gebroken geweertje benoemd als mindef.
pi_213964425
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Niveautje Privé dus.
pi_213964430
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:05 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Jaja, maar demonisering is alleen aan de orde aan de rechterkant van het spectrum. :')
  dinsdag 18 juni 2024 @ 20:10:44 #226
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213964474
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:05 schreef Hexagon het volgende:

Ooit van Henk "allergisch voor uniformen" Vredeling gehoord? Of een Relus ter Beek met zijn anti Van Heutsz spandoeken?

Lui met nul verstand van zaken van het departement waar ze minister van zijn is nooit een probleem geweest maar nu is het plotseling heel erg... :')
pi_213964487
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 19:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ga je nu naar mij wijzen vanwege proberen te 'smoren' van een onderwerp?

:D

Thanks man.
Heerlijk je eindeloze hypocrisie.
Zegt de man die opeens geen kritiek op bewindvoerders meer wil na jarenlang heel hard jammeren over vaak verzonnen nothingburgers.
pi_213964493
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:10 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ooit van Henk "allergisch voor uniformen" Vredeling gehoord? Of een Relus ter Beek met zijn anti Van Heutsz spandoeken?
“Ja maar das anders” ga je dan zo horen, of “ja maar daar hebben we het nu niet over”
pi_213964506
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 19:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nee man. Ga ik ook niet doen ook. Die vergelijking staat zo ver weg van enige realiteitszin dat een discussie met de bedenker daarvan verspilde moeite is.

Fijne avond verder.
Heel boos en bang tegelijkertijd zijn komt altijd zo kansloos over.
pi_213964513
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:05 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Als slachtoffer van die mafklappers vind ik hun gedrag inderdaad zeer crimineel.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 20:14:43 #231
498210 KoningWouter
pi_213964524
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:13 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Als slachtoffer van die mafklappers vind ik hun gedrag inderdaad zeer crimineel.
Zolang ze zich, als minister, inzet voor de reguliere geneeskunde zie ik zo'n cursus niet als een belemmerende factor.
pi_213964568
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:14 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dus je bent zelf naar een NEI therapeut geweest?
'
Niet een NEI-therapeut nee, maar dat is precies dezelfde oplichting. Op die post hebben we geen kwakzalver nodig maar juist iemand die keihard gaat afrekenen met de kwakzalverij.
pi_213964571
quote:

[..]

Lui met nul verstand van zaken van het departement waar ze minister van zijn is nooit een probleem geweest maar nu is het plotseling heel erg... :')
Phoah 2 ministers die ministers werden voor ik geboren was en er internet was. Waarom geen boze topics over hun!!!

Ik wil geen minister van defensie die het leger stom vindt, ook als die uit mijn voetbalteam komt.
pi_213964598
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 18:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zelfs al bij mij op de basisschool accepteerden ze het niet wanneer ik zei “maar anderen doen het ook”.
pi_213964621
quote:

Lui met nul verstand van zaken van het departement waar ze minister van zijn is nooit een probleem geweest maar nu is het plotseling heel erg...
Dat vind ik het probleem niet, al zou ik het ook raar vinden als we inderdaad een minister van Defensie hebben die een halve hippie is :D

Het probleem dat ik heb, is dat juist kwakzalverij een zeer groot probleem is wat aangepakt dient te worden. Dan moet je niet zo'n halve gare als Agema op die ministers post zetten ;)
pi_213964636
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:02 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Dan lijkt het mij wenselijk dat je aangifte doet.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 20:27:49 #237
498210 KoningWouter
pi_213964719
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:17 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
'
Niet een NEI-therapeut nee, maar dat is precies dezelfde oplichting. Op die post hebben we geen kwakzalver nodig maar juist iemand die keihard gaat afrekenen met de kwakzalverij.
Zoals ik al zei:
Zolang ze zich inzet voor de reguliere geneeskunde zie ik het probleem niet.

Iedereen mag geloven wat ze willen. Pas als de therapeut de reguliere geneeskunde ontkent wordt het, mijns inziens, een probleem.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 20:29:00 #238
Why is all the rum gone?
pi_213964728
De minister van volksgezondheid kan heel veel invloed hebben op welke medicijnen wel of niet onder de basisverzekering vallen of uberhaupt vergoed worden. Dan heb ik toch 1000x meer vertrouwen in ene Ernst Kuipers om integere beslissingen te nemen dan de troela die het nu gaat doen.
pi_213964744
Het eerste dat de minister van volksgezondheid van mij mag doen is er voor zorgen dat verzekeraars geen enkele alternatieve geneeswijze vergoeden vanuit de aanvullende verzekeringen, want die vergoedingen legitimeren namelijk 'warme stenen leggers tegen sjakkrakanker' en meer van die oplichterij als zijnde 'zorg'.

Een minister die dat soort onzin zelf serieus neemt, hoort niet op die post wat mij betreft.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 20:33:23 #240
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213964787
quote:

[..]

Het gaat niet om het gebrek aan ervaring op de post. Het grootste deel van de ministers die dat had was niet ervaren.

Het probleem is dat ze schijnt te geloven in kwakzalverij. Iets waarvan je niet wilt dat dat meer invloed krijgt in het beleid rondom volksgezondheid.
pi_213964805
Echt, sommigen doen alsof ze alle reguliere ziekenhuizen en zorg de prullenbak in wil gooien om op persoonlijke titel heel Nederland te behandelen met alternatieve geneesmiddelen. De bochten waarin men zich wringt om maar niet toe te hoeven geven dat ze er stiekem vooral heel veel problemen mee hebben omdat het een PVV minister betreft. Heel hard schreeuwen zodat men vooral niet in aanraking komt met de kern van het verhaal: een cursus. Ja, ja, levensgevaarlijk. Crimineel. Was beter geweest om gewoon een dag extra over Faber te zeuren; die kritiek was tenminste nog relevant en terecht. Ben benieuwd welke formerende minister morgen een topic krijgt :+ en wat diegene heeft uitgespookt. Kan niet veel erger dan een minister die een cursus gevolgd heeft waardoor ze nu heel Nederland gaat ontsporen hoor. En ja, mocking. Maar kom op, dit onderwerp verdiend het.
pi_213964812
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:22 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dan lijkt het mij wenselijk dat je aangifte doet.
En daar zit dus het hele probleem, dat kan amper.. Alleen daarom wil je zo'n debiel niet op die post.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 20:37:12 #243
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213964833
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Echt, sommigen doen alsof ze alle reguliere ziekenhuizen en zorg de prullenbak in wil gooien om op persoonlijke titel heel Nederland te behandelen met alternatieve geneesmiddelen.
Nee dat doet niemand hier.

We wensen alleen niet dat kwakzalverij meer invloed gaat krijgen op het gezondheidsbeleid.
pi_213964854
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

We wensen alleen niet dat kwakzalverij meer invloed gaat krijgen op het gezondheidsbeleid.

Nope, we willen juist minder invloed :7
pi_213964861
quote:

[..]

Helemaal mee eens. Het is de zorg variant van complotdenken, met een heel verdienmodel erachter.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 20:40:15 #246
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213964882
Homeopathie is toch fraude en oplichting op alle mogelijke manieren? :?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_213964923
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Echt, sommigen doen alsof ze alle reguliere ziekenhuizen en zorg de prullenbak in wil gooien om op persoonlijke titel heel Nederland te behandelen met alternatieve geneesmiddelen. De bochten waarin men zich wringt om maar niet toe te hoeven geven dat ze er stiekem vooral heel veel problemen mee hebben omdat het een PVV minister betreft. Heel hard schreeuwen zodat men vooral niet in aanraking komt met de kern van het verhaal: een cursus. Ja, ja, levensgevaarlijk. Crimineel. Was beter geweest om gewoon een dag extra over Faber te zeuren; die kritiek was tenminste nog relevant en terecht. Ben benieuwd welke formerende minister morgen een topic krijgt :+ en wat diegene heeft uitgespookt. Kan niet veel erger dan een minister die een cursus gevolgd heeft waardoor ze nu heel Nederland gaat ontsporen hoor. En ja, mocking. Maar kom op, dit onderwerp verdiend het.
Het gaat mij helemaal niet om het feit dat Nederland naar de klote gaat of niet, dit gaat niet eens om politiek bij mij :D.

Kwakzalverij is een enorm groot probleem wat aangepakt moet gaan worden. Net zoals dat gesjoemel van Big Pharma aangepakt die te worden.

En dan kan je gewoon niet een minister hebben die dit soort bullshit geloofd.
pi_213964978
quote:

[..]

Op het moment dat ze wordt vergeleken met zware criminelen… grasping at straws. Zoeken naar een stok om mee te slaan. Je kent de spreekwoorden wel.

Ze heeft een cursus gevolgd. Als ze naast gebruikelijke zorg ook gelooft in iets alternatiefs zie ik het probleem echt niet. Ik zou het snappen als ze zou roepen dat ze normale geneesmiddelen gaat schrappen voor rare middeltjes, maar het kan toch prima naast elkaar leven?

Mensen gaan meteen uit van het allerergste, puur gebaseerd op een cursus die ze heeft gevolgd. Geen enkele aanwijzing verder dat ze heel de traditionele zorg opzij wil schuiven voor wat alternatiefs.
pi_213965041
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Op het moment dat ze wordt vergeleken met zware criminelen… grasping at straws. Zoeken naar een stok om mee te slaan. Je kent de spreekwoorden wel.

Ze heeft een cursus gevolgd. Als ze naast gebruikelijke zorg ook gelooft in iets alternatiefs zie ik het probleem echt niet. Ik zou het snappen als ze zou roepen dat ze normale geneesmiddelen gaat schrappen voor rare middeltjes, maar het kan toch prima naast elkaar leven?

Mensen gaan meteen uit van het allerergste, puur gebaseerd op een cursus die ze heeft gevolgd. Geen enkele aanwijzing verder dat ze heel de traditionele zorg opzij wil schuiven voor wat alternatiefs.
Kijk even naar dit filmpje, waar je letterlijk ziet dat de vrouw met kattenspeeltje dat ding zelf beweegt :D... Daar gelooft mevrouw Agema in.. Sorry hoor dat kan gewoon niet.. Dan ben je of te debiel om uberhaupt zo'n post te krijgen of gewoon een gore oplichtster.

twitter
pi_213965095
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:43 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Het gaat mij helemaal niet om het feit dat Nederland naar de klote gaat of niet, dit gaat niet eens om politiek bij mij :D.

Kwakzalverij is een enorm groot probleem wat aangepakt moet gaan worden. Net zoals dat gesjoemel van Big Pharma aangepakt die te worden.

En dan kan je gewoon niet een minister hebben die dit soort bullshit geloofd.
Nja, ik zie het probleem verder echt niet, maar to each their own.
pi_213965127
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:51 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Kijk even naar dit filmpje, waar je letterlijk ziet dat de vrouw met kattenspeeltje dat ding zelf beweegt :D... Daar gelooft mevrouw Agema in.. Sorry hoor dat kan gewoon niet.. Dan ben je of te debiel om uberhaupt zo'n post te krijgen of gewoon een gore oplichtster.

[ x ]
Ik heb er niks mee, maar zie nog steeds niet in hoe het te vergelijken valt met zwaar crimineel gedrag. Wat hier meermaals gedaan werd.
pi_213965190
Agema onderschrijft zelf dat een deel van deze kwakzalvers strafrechterlijk vervolgd moet worden, maar vindt ook dat een deel van de kwakzalverij toegevoegd mag worden aan reguliere zorg.

https://www.pvv.nl/webarchief.html?view=article&id=827&catid=11

Ongeschikt als minister van zorg.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 21:03:15 #253
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213965271
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zegt de man die opeens geen kritiek op bewindvoerders meer wil na jarenlang heel hard jammeren over vaak verzonnen nothingburgers.
Kritiek op bewindvoerders en politici. Ja kan best. Helemaal goed.

Dit is geen kritiek. Dit is niveautje hart van NL, huilie huilie om huilie huilie.

Huismussen, cursusje voor prive gebruik. Kom met wat beters.
1947-2016
  dinsdag 18 juni 2024 @ 21:05:30 #254
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213965308
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:19 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Zelfs al bij mij op de basisschool accepteerden ze het niet wanneer ik zei “maar anderen doen het ook”.
Lekker bij ts aankloppen dus.

Tschjussss.
1947-2016
  dinsdag 18 juni 2024 @ 21:05:35 #255
498210 KoningWouter
pi_213965311
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:59 schreef Hatseflats22 het volgende:
Agema onderschrijft zelf dat een deel van deze kwakzalvers strafrechterlijk vervolgd moet worden, maar vindt ook dat een deel van de kwakzalverij toegevoegd mag worden aan reguliere zorg.

Ik weet niet of je zelf die paar kamer-vragen wel hebt doorgelezen?

quote:
3.)
Bent u bereidt duidelijkheid te geven over welke alternatieve geneeswijzen bewezen effectief zijn en dus de reguliere geneeswijze kunnen aanvullen? Zo neen, waarom niet? Zo ja, kunt u een opsomming geven?
Wat snap je niet aan "bewezen effectief"?

Dit gaat niet over kankergenezing door middel van klankschalen op je buik.
pi_213965314
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit is geen kritiek. Dit is niveautje hart van NL, huilie huilie om huilie huilie.

Deze coalitie komt zelf binnenkort met veel beters, dit is kruimelwerk vergeleken met wat er nog gaat komen van deze poppenkast.
pi_213965337
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:05 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
[..]

Al die alternatieve geneeswijzen zijn niet bewezen effectief, daarom is het alternatief. Het is oplichting, al dan niet opzettelijk.
pi_213965354
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:59 schreef Hatseflats22 het volgende:

2008 :D

Verder zie ik alsnog het probleem niet. Ze maakt prima onderscheid tussen alternatieve behandelingen die aantoonbaar niet werken en crimineel zijn en alternatieve behandelingen die wellicht toegevoegd zouden kunnen worden aan reguliere geneesmiddelen. Let op het woord toevoegen. Niet alsof er wat bij komt in plaats van wat anders.
pi_213965357
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:05 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
[..]

Als alternatieve behandelingen bewezen effectief zijn worden het reguliere behandelingen. Heel die vraag is dus per definitie onzinnig.
pi_213965396
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als alternatieve behandelingen bewezen effectief zijn worden het reguliere behandelingen. Heel die vraag is dus per definitie onzinnig.
Juist, ze blijven alternatief omdat ze of bewezen niet werken of omdat ze falen enig wetenschappelijk bewijs te leveren van de werking.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 21:10:31 #261
498210 KoningWouter
pi_213965401
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:07 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Al die alternatieve geneeswijzen zijn niet bewezen effectief, daarom is het alternatief. Het is oplichting, al dan niet opzettelijk.
Er werd toch echt gevraagd naar alternatieve geneeswijzen die "bewezen effectief" zijn. Dus zonder bewijs komt het niet in de reguliere zorg.

Daarbij zijn deze vragen aan de minister van VWS gesteld en staat er nergens dat Agema, als minister, deze plannen heeft.
pi_213965413
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het probleem met je huidige posts is dat ze vanzelf weer terugkomen volgend jaar bij het kabinet Frans de Grote 1.

Deze clowns gaan elkaar namelijk de tent uit vechten.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 21:13:20 #263
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213965476
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:06 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Deze coalitie komt zelf binnenkort met veel beters, dit is kruimelwerk vergeleken met wat er nog gaat komen van deze poppenkast.
Nou, wacht het lekker af dan.
1947-2016
  dinsdag 18 juni 2024 @ 21:13:22 #264
498210 KoningWouter
pi_213965479
quote:

[..]
Of die vraag onzinnig is daar hebben we het niet eens over.

Hatseflats schrijft:
quote:
Waarop ik opmerk dat Agema geen kwakzalverij wil toevoegen aan de reguliere zorg. Alleen "bewezen effectieve" behandelingen. Zijn conclusie op basis van die paar kamer-vragen is dus onjuist.
pi_213965495
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:10 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Er werd toch echt gevraagd naar alternatieve geneeswijzen die "bewezen effectief" zijn. Dus zonder bewijs komt het niet in de reguliere zorg.

Daarbij zijn deze vragen aan de minister van VWS gesteld en staat er nergens dat Agema, als minister, deze plannen heeft.
Het feit dat ze denkt dat bewegen met een kattenspeeltje heilzaam is, is al reden genoeg om haar niet op deze post te willen, Dat staat voor mij los van enige politieke voorkeur of wat dan ook..
  dinsdag 18 juni 2024 @ 21:14:13 #266
498210 KoningWouter
pi_213965505
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:13 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Het feit dat ze denkt dat bewegen met een kattenspeeltje heilzaam is, is al reden genoeg om haar niet op deze post te willen, Dat staat voor mij los van enige politieke voorkeur of wat dan ook..
Oh nu is het ineens dit weer. :')
  dinsdag 18 juni 2024 @ 21:14:30 #267
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213965517
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het probleem met je huidige posts is dat ze vanzelf weer terugkomen volgend jaar bij het kabinet Frans de Grote 1.

Deze clowns gaan elkaar namelijk de tent uit vechten.
Kabinet frans :')

Je dromen. De peilingen gezien? NL zit daar ook echt op te wachten.. not.
1947-2016
pi_213965518
quote:

[..]

Er zijn überhaupt geen alternatieve geneeswijzen die bewezen effectief zijn. Het is allemaal troep, om lid te worden van een 'beroepsvereniging' moet je alleen maar een paar tientjes te betalen aan contributie. Het heeft helemaal niets met reguliere zorg te maken, een geïnformeerd kamerlid had dat geweten.
pi_213965531
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:14 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Oh nu is het ineens dit weer. :')
Gast dat is wat ik de hele tijd al roep.. Ze gelooft in een totaal debiele alternatieve geneeswijze..

Waarbij ze als ze ook nog mensen coached een oplichter is en dus crimineel.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 21:15:53 #270
498210 KoningWouter
pi_213965546
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:14 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Er zijn überhaupt geen alternatieve geneeswijzen die bewezen effectief zijn. Het is allemaal troep, om lid te worden van een 'beroepsvereniging' moet je alleen maar een paar tientjes te betalen aan contributie. Het heeft helemaal niets met reguliere zorg te maken, een geïntegreerd kamerlid had dat geweten.
Ik reageer op de link die je post naar de kamer-vragen.

Daarin staat duidelijk dat behandelingen die "bewezen effectief" zijn toegevoegd kunnen worden aan de reguliere zorg. Geen kwakzalverij dus maar "bewezen effectief".

Lees je eigen bron eens door.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 21:21:02 #271
498210 KoningWouter
pi_213965649
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:15 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Gast dat is wat ik de hele tijd al roep.. Ze gelooft in een totaal debiele alternatieve geneeswijze..

Waarbij ze als ze ook nog mensen coached een oplichter is en dus crimineel.
Voor de tiende keer:

Zolang ze de reguliere geneeskunde niet ontkent zie ik het probleem niet.
pi_213965674
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Kabinet frans :')

Je dromen. De peilingen gezien? NL zit daar ook echt op te wachten.. not.
Heb je de laatste verkiezingen gezien? Geert was gewoon een vierde kleiner dan Frans. En dan hebben de PVV clowns nog niet eens een kabinet laten vallen door door elkaars brievenbus te pissen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 20-06-2024 11:58:22 ]
  dinsdag 18 juni 2024 @ 21:25:56 #273
498210 KoningWouter
pi_213965729
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Heb je de laatste verkiezingen gezien? Geert was gewoon een vierde kleiner dan Frans. En dan hebben de PVV clowns nog niet eens een kabinet laten vallen door door elkaars brievenbus te pissen.
Krijgen we dit weer. :')

Iets met opkomst van 78% tegen 44%.
Grootste groeier de PVV. PvdA/GL heeft een zetel verloren.
enz.

Doe dat aub gewoon in een ander topic. Dit gaat over mevrouw Agema en haar cursus.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 20-06-2024 11:59:06 ]
pi_213965817
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:15 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ik reageer op de link die je post naar de kamer-vragen.

Daarin staat duidelijk dat behandelingen die "bewezen effectief" zijn toegevoegd kunnen worden aan de reguliere zorg. Geen kwakzalverij dus maar "bewezen effectief".

Lees je eigen bron eens door.
Nee, er staat:
quote:
. Bent u bereidt duidelijkheid te geven over welke alternatieve geneeswijzen bewezen effectief zijn en dus de reguliere geneeswijze kunnen aanvullen?
Die bestaan in het geheel niet, daarom is en blijft het alternatief. Een vooringenomen, en wat dat betreft typische vraag dus.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 21:31:45 #275
498210 KoningWouter
pi_213965843
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:30 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Nee, er staat:
[..]
Die bestaan in het geheel niet, daarom is en blijft het alternatief. Een vooringenomen, en wat dat betreft typische vraag dus.
Prima. Maar er wordt wel gevraagd naar "bewezen effectief". Als geen enkele alternatieve geneeswijze dat is wordt het dus ook niet toegevoegd aan de reguliere zorg.

Waaruit jij opmaakt dat mevrouw Agema dit van plan is, zoals je stelde, is mij een raadsel.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 21:35:19 #276
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213965912
quote:

[..]

Een bewezen effectieve alternatieve geneeswijze is een contradictio in terminis. Als het bewezen is en in de reguliere zorg mag is het niet alternatief meer.

Als die kwakzalverij kost mensen geld en geeft ze valse hoop. Dat dient een minister resoluut af te wijzen.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 21:36:55 #277
498210 KoningWouter
pi_213965943
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Een bewezen effectieve alternatieve geneeswijze is een contradictio in terminis. Als het bewezen is en in de reguliere zorg mag is het niet alternatief meer.

Als die kwakzalverij kost mensen geld en geeft ze valse hoop. Dat dient een minister resoluut af te wijzen.
Dat doet ze toch ook. Je zou kunnen stellen dat de vraag ongelukkig geformuleerd is maar nergens maak ik uit die vragen op dat mevrouw Agema van plan is alternatieve geneeswijzen toe te voegen aan de reguliere zorg.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 21:38:08 #278
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213965964
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:21 schreef MatthijsDJ het volgende:

Dat vind ik het probleem niet, al zou ik het ook raar vinden als we inderdaad een minister van Defensie hebben die een halve hippie is :D
Het zal niet de eerste keer zijn... Hillen is ook maatschappijleraar geweest...

quote:
Het probleem dat ik heb, is dat juist kwakzalverij een zeer groot probleem is wat aangepakt dient te worden. Dan moet je niet zo'n halve gare als Agema op die ministers post zetten ;)
En waar zegt die Agema precies dat kwakzalverij niet aangepakt dient te worden?

Ik vind het allemaal nogal bijzonder dat er plotseling een enorm probleem van wordt gemaakt, dat lijkt mij maar 1 reden te hebben en dat is PVV.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 21:40:51 #279
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213966028
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Heb je de laatste verkiezingen gezien? Greet was gewoon een vierde kleiner dan Frans. En dan hebben de PVV clowns nog niet eens een kabinet laten vallen door door elkaars brievenbus te pissen.
Alsof die verkiezingen hetzelfde zijn :')

Was ook wel bewezen met de opkomsten. Hoeveel % van de pvv stemmers waren niet bij de EP verkiezingen opgekomen en wel bij de TK? En alsnog had pvv dik gewonnen ivm de vorige EP verkiezingen.

Maar blijf maar geloven in je hoop.
1947-2016
pi_213966036
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:21 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Voor de tiende keer:

Zolang ze de reguliere geneeskunde niet ontkent zie ik het probleem niet.
Het probleem is dat ze alternatieve shit zoals dat NEI niet ontkent. Dat is op zijn minst al een probleem als de psychiater medicatie voorschrijft, maar de patiënt wil eerst kijken of dat bewegende kattenspeeltje werkt.. Want ej zelfs de minister denkt dat, dat werkt.

Gevolg is dat patiënt alleen maar zieker gaat worden en vaak een Godsvermogen kwijt is.. Ik heb het bij mezelf zien gebeuren en bij vele lotgenoten.. En dan was er nog niet eens een minister die kwakzalver was..
pi_213966057
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het zal niet de eerste keer zijn... Hillen is ook maatschappijleraar geweest...
[..]
En waar zegt die Agema precies dat kwakzalverij niet aangepakt dient te worden?

Ik vind het allemaal nogal bijzonder dat er plotseling een enorm probleem van wordt gemaakt, dat lijkt mij maar 1 reden te hebben en dat is PVV.
Ze is zelf een kwakzalver.. again als het zou gaan om Dilan of een andere VVD'er had ik er precies hetzelfde ingestaan.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 21:45:28 #282
498210 KoningWouter
pi_213966089
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:41 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Het probleem is dat ze alternatieve shit zoals dat NEI niet ontkent. Dat is op zijn minst al een probleem als de psychiater medicatie voorschrijft, maar de patiënt wil eerst kijken of dat bewegende kattenspeeltje werkt.. Want ej zelfs de minister denkt dat, dat werkt.

Gevolg is dat patiënt alleen maar zieker gaat worden en vaak een Godsvermogen kwijt is.. Ik heb het bij mezelf zien gebeuren en bij vele lotgenoten.. En dan was er nog niet eens een minister die kwakzalver was..
Ze is wel degelijk wars van kwakzalverij.

Uit de bron van @Hatseflats22 (Bedankt makker)
quote:
Bent u voornemens de burger duidelijk voor te lichten over welke alternatieve geneeswijzen op geen enkele wijze bewezen effectief en dus oplichting zijn? Zo neen, waarom niet? Zo ja, kunt u daar een opsomming van geven?

Als NEI niet bewezen effectief is dan ziet ze het zelfs zelf als oplichting. Waaruit ik opmaak dat ze is teruggekomen op haar standpunten met betrekking tot alternatieve geneeswijzen.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 21:48:15 #283
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213966129
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:45 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Uit de bron van @:Hatseflats22 (Bedankt makker)
[..]

Als - en dat is zo - NEI niet bewezen effectief is dan ziet ze het zelfs zelf als oplichting. Waaruit ik opmaak dat ze is teruggekomen op haar standpunten met betrekking tot alternatieve geneeswijzen.
In 2008 dus al.

Maakt deze mislukte poging tot 'smeer' nog mooier :D
1947-2016
pi_213966261
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:45 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Uit de bron van @:Hatseflats22 (Bedankt makker)
[..]

Als NEI niet bewezen effectief is dan ziet ze het zelfs zelf als oplichting. Waaruit ik opmaak dat ze is teruggekomen op haar standpunten met betrekking tot alternatieve geneeswijzen.
Als ze in 2008 echt teruggekomen was op haar standpunten m.b.t. alternatieve geneeswijzen snap ik niet waarom ze nu nog op haar "biografie" op tweedekamer.nl alsnog vermeld dat ze in 2006 een opleiding NEI Coach heeft gedaan: https://www.tweedekamer.n(...)gema-m-pvv/biografie
  dinsdag 18 juni 2024 @ 22:05:48 #285
498210 KoningWouter
pi_213966325
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 22:00 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Als ze in 2008 echt teruggekomen was op haar standpunten m.b.t. alternatieve geneeswijzen snap ik niet waarom ze nu nog op haar "biografie" op tweedekamer.nl alsnog vermeld dat ze in 2006 een opleiding NEI Coach heeft gedaan: https://www.tweedekamer.n(...)gema-m-pvv/biografie
vermeldt

Die kamer-vragen heeft ze toch echt zelf opgesteld. Een daar staat in dat ze "niet bewezen effictieve alternatieve geneeswijzen" als oplichting ziet.

NEI coach in 2006, die vragen in 2008. Tja, mensen veranderen he. :)

Wellicht wil ze geen gat in haar CV hebben.
pi_213966332
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Alsof die verkiezingen hetzelfde zijn :')

Was ook wel bewezen met de opkomsten. Hoeveel % van de pvv stemmers waren niet bij de EP verkiezingen opgekomen en wel bij de TK? En alsnog had pvv dik gewonnen ivm de vorige EP verkiezingen.

Maar blijf maar geloven in je hoop.
Wat een mooie cope.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 22:33:41 #287
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_213966926
quote:

[..]
Hangt ervan af wat je met effectief bedoelt. Wanneer er geen genezing mogelijk is (bvb bij MS) kunnen patienten nog baat hebben bij alternatieve therapieën. Ook al is de theorie erachter onzin, het kan nog steeds een positief effect hebben ( door het fysieke contact, of omdat de therapeut luistert en tijd aan je besteedt, etc..). Maar dat is haast onmogelijk te bewijzen, want je kan geen double blind trials doen (welke behandeling zou je de control group geven)?
pi_213967282
quote:

[..]

Heb je cijfers over hoeveel invloed kwakzalverij nu invloed heeft op ons gezondheidsbeleid, met een onderbouwing hoe deze nieuwe minister met haar plannen dat wil vergroten?
  dinsdag 18 juni 2024 @ 22:54:59 #289
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213967415
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 22:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat een mooie cope.
Het is vooral copium om je aan de uitslag van de EP te houden. Zoek maar op.

Succes verder.
1947-2016
  dinsdag 18 juni 2024 @ 22:59:39 #290
498210 KoningWouter
pi_213967475
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 22:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Heb je cijfers over hoeveel invloed kwakzalverij nu invloed heeft op ons gezondheidsbeleid, met een onderbouwing hoe deze nieuwe minister met haar plannen dat wil vergroten?
KoningWouter in NWS / Nieuwe minister volksgezondheid blijkt kwakzalver
  dinsdag 18 juni 2024 @ 23:05:13 #291
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_213967562
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 22:05 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
vermeldt

Die kamer-vragen heeft ze toch echt zelf opgesteld. Een daar staat in dat ze "niet bewezen effictieve alternatieve geneeswijzen" als oplichting ziet.

NEI coach in 2006, die vragen in 2008. Tja, mensen veranderen he. :)

Wellicht wil ze geen gat in haar CV hebben.
Kamervragen
en
niet-bewezen
effectieve
NEI-coach
Huilen dan.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 23:06:46 #292
498210 KoningWouter
pi_213967573
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 23:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Kamervragen
en
niet-bewezen
effectieve
NEI-coach
Je hebt gelijk. Niet scherp van me.
pi_213968588
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:31 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Prima. Maar er wordt wel gevraagd naar "bewezen effectief". Als geen enkele alternatieve geneeswijze dat is wordt het dus ook niet toegevoegd aan de reguliere zorg.

Waaruit jij opmaakt dat mevrouw Agema dit van plan is, zoals je stelde, is mij een raadsel.
Ik geef toe dat er bij halen van deze vragen uit 2008 sowieso niet de beste zet was van mezelf, het was meer omdat iemand opmerkte dat het ongepast was om dergelijke alternatieve geneeswijzen te criminaliseren. Zo kwam ik via google op deze kamervragen, ik was benieuwd wat mevrouw Agema hier zelf eerder over zei.

Nu denk ik niet dat ze echt alternatieve geneeswijzen zal toevoegen aan het basispakket ofzo, alleen is überhaupt de overtuiging dat alternatieve geneeswijzen (ik denk dan aan het bekende rijtje zoals wel eens vergoed uit de aanvullende zorgverzekering) een serieuze optie zijn qua genezing, diagnostiek of behandeling wat mij betreft typerend voor hoe iemand naar zorg denkt; zeker opgeteld met dat ze zelf zo'n cursus heeft gevolgd. Als iemand al niet begrijpt dat al die alternatieve geneeswijzen nonsens zijn, geen enkele is bewezen effectief, hoe moet zo iemand dan oordelen over een extreem duur, maar levensrekkend medicijn?
pi_213968624
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2024 07:44 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik geef toe dat er bij halen van deze vragen uit 2008 sowieso niet de beste zet was van mezelf, het was meer omdat iemand opmerkte dat het ongepast was om dergelijke alternatieve geneeswijzen te criminaliseren. Zo kwam ik via google op deze kamervragen, ik was benieuwd wat mevrouw Agema hier zelf eerder over zei.

Nu denk ik niet dat ze echt alternatieve geneeswijzen zal toevoegen aan het basispakket ofzo, alleen is überhaupt de overtuiging dat alternatieve geneeswijzen (ik denk dan aan het bekende rijtje zoals wel eens vergoed uit de aanvullende zorgverzekering) een serieuze optie zijn qua genezing, diagnostiek of behandeling wat mij betreft typerend voor hoe iemand naar zorg denkt; zeker opgeteld met dat ze zelf zo'n cursus heeft gevolgd. Als iemand al niet begrijpt dat al die alternatieve geneeswijzen nonsens zijn, geen enkele is bewezen effectief, hoe moet zo iemand dan oordelen over een extreem duur, maar levensrekkend medicijn?

Precies dit.
pi_213968646
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 22:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Kijk even naar Covid en wat de alternatieve hoek daar allemaal heeft uitgespookt. Of überhaupt naar vaccinaties.
pi_213969030
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 08:01 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Kijk even naar Covid en wat de alternatieve hoek daar allemaal heeft uitgespookt. Of überhaupt naar vaccinaties.
En dat is allemaal op het conto van deze mevrouw te schrijven?
pi_213969044
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 08:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En dat is allemaal op het conto van deze mevrouw te schrijven?
Wel op de ziekelijke onzin die ze aanhangt.
pi_213969058
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juni 2024 08:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wel op de ziekelijke onzin die ze aanhangt.
Ah, guilt by association wordt nu er met de haren bijgesleept.
pi_213969073
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 22:00 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Nou is er een kamerlid transparant, is het weer niet goed. 8)7
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 19 juni 2024 @ 08:51:49 #300
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_213969096
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 08:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ah, guilt by association wordt nu er met de haren bijgesleept.
In het geval van moslims is dat dan weer geen probleem wanneer hun geloofsgenoten iets gedaan hebben.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')