![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Gerard Joling een kwal is, Soundos nog nooit grappig is geweest, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, dat je bier op hebt (of wijn), wat je midden in de nacht kwijt moet, dat je jezelf een weinig subtiel naamtopic geeft, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, dat je niet wist dat Spock een broer heeft, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.)
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
Ik heb al twee dagen Sennek - A Matter of Time in mijn hoofd.
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Geen idee hoe het in je hoofd terecht is gekomen. Maar je had het slechter kunnen treffen.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
Ik eet nu vegan burritos, al zijn ze per ongeluk vegan... Lekker <3 En ze klinken nog spaans ook, dus zal onze dictator ook tevreden zijn.
De NOS is echt compleet kut vanavond, dit kan toch niet.
Ik vind bij de Belg kijken alleen niet zo leuk, maar jezus.
Troel
scherp en bot
quote:
Mijn tepels zijn ongeveer dubbel d van de kou en ik heb kippenvel. Telt dat ook?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op woensdag 12 juni 2024 22:01 schreef Em31 het volgende:[..]
Omdat veel om de Belgen draait (logisch

) maar ik daar niet altijd zin in heb

ik zapte net heen en weer, maar NOS is nu weer normaal.

Ik vond het van de week ook wel meevallen, maar vandaag was het eerste uur 5 minuten sport, 10 minuten reclame en 45 minuten praten en dat praten was ook gewoon dom door de vragen van de presentatrice.

Hoe het werkt met dat stokje enzo, mijn hemel.
Die presentatrice is niet de slimste volgens mij.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op donderdag 13 juni 2024 00:22 schreef Strani het volgende:[..]
Nee daar moeten mensen als jij en ik ook maar niet aan beginnen.
Hoewel een race onder ons SCers wel lachen zou zijn. Per regio dan of zo. Dan kan ik meedoen voor Gelderland met Billy of voor Buitenland met Fred_B en Luctor.
*begint met trainen.
Fuck the EBU.
quote:
Daar wil ik ook misschien heen, maar dan in Leeuwarden.
Alleen ik weet niet zeker of ik op die datum kan.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Het is niet heel goedkoop. Maar voor 2,5 uur topvermaak doen we het wel en zo vaak gaan we niet naar zoiets
Ik heb ook wel mooie plaatsen gekozen, in de loge
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Nou dat nieuwe kabinet wordt vast een succes. Nu krijgen we die ‘mijn tweet klopt’ mevrouw erbij.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Hebben ze toch nog wat bereikt.
Fuck the EBU.
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Lekker bezig Geert.
quote:
Op donderdag 13 juni 2024 20:16 schreef Em31 het volgende:Wat stom trouwens dat je geen likes meer kunt zien, zo vond ik altijd leuke accounts of tweets. Gewoon eeuwig doorklikken.

Ja, daarvan ontgaat me het nut ook. Waarom zou je dat privé moeten houden?
De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:
Op donderdag 13 juni 2024 20:22 schreef Strani het volgende:[..]
Ik was jaren terug heel actief op Twitter maar op een gegeven moment merkte ik toch dat het een slechte invloed had op m'n gemoedsrust en toen heb ik het grotendeels gedag gezegd. En sinds Musk het heeft eigenlijk helemaal.
Post geliket, niemand ziet het toch
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op donderdag 13 juni 2024 19:14 schreef H_T het volgende:[..]
Gisteren trad Babymetal op in AFAS. Had me wel leuk geleken, maar niet per se 60 euro leuk. Nog op Ticketswap gekeken maar helaas steeds misgegrepen. Nou ja, dan maar niet

Als ik echt heel graag was gegaan had ik gewoon de volle mep betaald.
AC/DC was laatst nog makkelijker kiezen. Dat moest bijna 200 euro per kaartje kosten

Ik had nog gekeken voor Bruce Springsteen. 123 euro voor staanplaatsen op het achterveld
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op donderdag 13 juni 2024 20:22 schreef Strani het volgende:[..]
Ik was jaren terug heel actief op Twitter maar op een gegeven moment merkte ik toch dat het een slechte invloed had op m'n gemoedsrust en toen heb ik het grotendeels gedag gezegd. En sinds Musk het heeft eigenlijk helemaal.
Ik denk dat Musk ook How to become a tyrant heeft gekeken
Strani
Beroemde influencer
Jullie mogen ook wel komen kijken als ik karaoke doe hoor, en gewoon gratis. Wel fijn voor de bar als je een drankje bestelt natuurlijk.
Op
02-02-2020 20:20:20 schreef
Strani iets
2006 Time Person of the Year
GeorgeM
1963-2016
quote:
Op donderdag 13 juni 2024 20:54 schreef Strani het volgende:Jullie mogen ook wel komen kijken als ik karaoke doe hoor, en gewoon gratis. Wel fijn voor de bar als je een drankje bestelt natuurlijk.
Zou wat zijn als je daar nog peseta’s voor gaat vragen
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
Bijna vrijdag = bijna bijna weekend.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
Roger_Epiales
Voor meer wijsheden ben ik beschikbaar op afspraak.
Feel free to insult me.
Roger_Epiales
Maar nu even niet, want vroege wekker en zo.
Feel free to insult me.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op donderdag 13 juni 2024 22:24 schreef Roger_Epiales het volgende:Nee maar serieus, na zo'n week ben ik ook wel eens moe, maar dan slaap ik gewoon bijna niet in het weekend en dan kan ik er (somehow) weer tegenaan.

niet slapen en dan kan je er weer tegenaan?
Fuck the EBU.
Strani
Beroemde influencer
Is hier trouwens al genoemd vandaag dat het 10 jaar geleden is dat Nederland met 5-1 won van Spanje?
En tevens 16 jaar geleden dat we met 4-1 wonnen van Frankrijk.
Op
Strani iets
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Jaaaa het gaat beginnen

Dat betekent dat het zomer is.
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 14 juni 2024 04:32 schreef Yesse het volgende:Ik zet 3 wekkers om er zeker van te zijn dat we op tijd wakker zijn om 5 uur.. word ik om half 3 wakker en kan ik niet meer slapen.

Ach ja. Komt aankomende nacht wel weer goed.
Overigens werd ik wakker omdat ik dacht een vogel te horen. Bleek mijn fantasie die van een fluitje in de ademhaling van m’n man een vogel hoorde

'Hier in zijn natuurlijke habitat ziet u de snurkvogel.'
[ Bericht 0% gewijzigd door Redefine op 14-06-2024 14:09:15 ]
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Wilders zou zeggen dat de zon weer gaat schijnen in Nederland.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
quote:
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op vrijdag 14 juni 2024 04:32 schreef Yesse het volgende:Ik zet 3 wekkers om er zeker van te zijn dat we op tijd wakker zijn om 5 uur.. word ik om half 3 wakker en kan ik niet meer slapen.

Ach ja. Komt aankomende nacht wel weer goed.
Overigens werd ik wakker omdat ik dacht een vogel te horen. Bleek mijn fantasie die van een fluitje in de ademhaling van m’n man een vogel hoorde

Goede reis
Met de Eurostar?
Ik heb volgende week een sollicitatiegesprek.
Goedemorgen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
quote:
Alleen met een beetje pech valt het samen met een tweede sollicitatiegesprek, als ik daar ook voor uitgenodigd wordt. Ik zie net dat ze hun gespreksronde op dezelfde dag houden.
quote:
Ik moet sowieso naar Leeuwarden, ik gok dat die tweede in Beetsterzwaag is als ik op gesprek mag komen. Dus het hangt af van de hoeveelheid tijd tussen de twee gesprekken.
Maar goed, eerst maar eens afwachten of ik daar ook op gesprek mag komen.
quote:
Op vrijdag 14 juni 2024 11:53 schreef Em31 het volgende:[..]
Niet ideaal maar met genoeg tijd moet het kunnen. In ieder geval mooi dat je bij de eerste mag komen.

Ben ik ook heel blij mee! Is wel weer de doelgroep ouderen, maar na een half jaar thuis zitten moet ik niet al te kritisch zijn. Ik wil weer aan het werk.
quote:
Dan ben ik ook een luxepaard
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
quote:
Succes
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
quote:
Op vrijdag 14 juni 2024 11:49 schreef Cyan9 het volgende:[..]
Ik moet sowieso naar Leeuwarden, ik gok dat die tweede in Beetsterzwaag is als ik op gesprek mag komen. Dus het hangt af van de hoeveelheid tijd tussen de twee gesprekken.
Maar goed, eerst maar eens afwachten of ik daar ook op gesprek mag komen.
Als je in Leeuwarden bent, dan kun je bij mij buurten
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
quote:
Op vrijdag 14 juni 2024 12:08 schreef Em31 het volgende:[..]
Dat snap ik! En het kan dan ook steeds lastiger worden om toch wat te proberen en het is ook moeilijk om niet kritisch te zijn.
Ik ga voor je duimen

Dank!
Ik ben sowieso al vrij kritisch, maar dan vooral op mezelf. Ik vind mezelf al vrij snel niet zo geschikt voor een bepaalde functie, omdat er in een vacature bijvoorbeeld vaak gevraagd wordt naar iets waarvan ik zelf vind dat ik er niet goed in ben of de ervaring niet heb. Terwijl de rest van de vacature wel bij me past.
Strani
Beroemde influencer
Na een paar dagen van regen en temperaturen wel zo laag als 22 graden zitten we vandaag opeens weer op 30 graden.
Op
Strani iets
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op vrijdag 14 juni 2024 14:20 schreef Strani het volgende:Na een paar dagen van regen en temperaturen wel zo laag als 22 graden zitten we vandaag opeens weer op 30 graden.
Oh had jij regen toen het hier droog was?

En nu weer netjes omgewisseld.
Fuck the EBU.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Strani
Beroemde influencer
Ik had om kwart voor vijf een afspraak bij m'n kapper, die had er 13 minuten voor nodig om alles weer kort te krijgen. Daarna naar de supermarkt gereden, wat dingen gekocht en naar huis gereden alwaar ik rond 17:14 aankwam. Ik word er erg blij van als alles lekker snel gaat.
Op
Strani iets
quote:
Ik kom er wel net achter dat hun locatie in Leeuwarden naast de organisatie zit waar ik al zeker op gesprek mag komen, dus misschien valt het toch heel erg mee.
Als ik al op gesprek mag komen.
Zojuist in de supermarkt passeer ik een moeder, dochter en zoon. Die dochter was 15, gok ik. Tegen haar moeder zegt ze: "ik heb een enorme jeuk aan mij.." en op dat moment merkt ze mij op, wordt ze rood en zegt ze niets meer. 2 meter verder mompelt ze: "er loopt net iemand langs." en dan is het natuurlijk het netst om net te doen alsof ik het niet gehoord heb. Maar ja, dat is niet leuk, dus ik keek haar kant op en glimlachte breeduit.
Het was een beetje awkward. Heerlijk.
quote:
Op vrijdag 14 juni 2024 14:20 schreef Strani het volgende:Na een paar dagen van regen en temperaturen wel zo laag als 22 graden zitten we vandaag opeens weer op 30 graden.
Dan zit je zomaar in een hoek van 90 graden.
(Fahrenheit hè, flauwe wiskundige grapjes doen we hier niet aan)
Net was Carola met Fangad Av En Stormvind (in het Zweeds) hier op de Vlaamse Radio 2.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 14 juni 2024 18:29 schreef Fred_B het volgende:[..]
Dan zit je zomaar in een hoek van 90 graden.
(Fahrenheit hè, flauwe wiskundige grapjes doen we hier niet aan)
Sowieso doen we hier nooit een flauwe grappen
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Vooral veel grijze lucht, heel veel grijze lucht op de achtergrond. Anders geloven ze je nooit.
quote:
In bevroren toestand kan die veel hebben hoor.
De oven dan.
quote:
Nee, dat zou wat zijn
GeorgeM
1963-2016
quote:
Op donderdag 13 juni 2024 23:10 schreef Strani het volgende:Is hier trouwens al genoemd vandaag dat het 10 jaar geleden is dat Nederland met 5-1 won van Spanje?
En tevens 16 jaar geleden dat we met 4-1 wonnen van Frankrijk.
Wie denk jij dat er Europees Kampioen wordt?
George Michael
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Je vroeg het aan Strani. Maar ik zou zeggen België of Portugal
Maar het lijkt een heel open EK te worden
quote:
Sportdatabureau Nielsen’s Gracenote ziet Frankrijk en Duitsland als favorieten voor de eindzege van het EK. Beide landenploegen hebben volgens het bedrijf dat zich baseert op statistieken 11,6 procent kans op de winst.
Het Nederlands elftal (8,4 procent) staat na Spanje (10,8 procent) en België (10,0) op de vijfde positie van het klassement voor kanshebbers voor de Europese titel. Gracenote ziet Nederland-Frankrijk en Duitsland-België als meest waarschijnlijke finales. Beide combinaties scoren 2,5 procent.
Oranje heeft volgens Gracenote 79,9 procent kans om de groepsfase te overleven. België, Duitsland, Portugal, Spanje, Frankrijk, Engeland en Kroatië scoren nog hoger. Albanië zou van alle deelnemers de minste kans op een plek in de achtste finales hebben. Die landenploeg is ingedeeld in een loodzware poule met Spanje, Italië en Kroatië. (ANP)
GeorgeM
1963-2016
quote:
Op vrijdag 14 juni 2024 20:17 schreef usagi414 het volgende:[..]
Je vroeg het aan Strani. Maar ik zou zeggen België of Portugal
Maar het lijkt een heel open EK te worden
[
x ]
[..]
Iedereen mag reageren hoor
George Michael
quote:
In de procentenpolonaise op Betfair hebben we 4,5% kans, vergelijkbaar met België. Engeland is de favoriet (dus dat zal wel misgaan) voor Frankrijk.
Frankrijk zou mij overigens de logische favoriet lijken.
quote:
Ik zou eigenlijk liever Duitsland hebben dan een favoriet als Frankrijk, Spanje of Portugal.
Maar als Nederland het niet wordt liever een land dat voor het eerst zou winnen als Zwitserland of Kroatië, of een land dat de act goed op orde heeft, als Oekraïne.
WIDM streaming editie, ja stel je voor dat je een seizoen op tv uitzendt zonder BN'ers.
Sander van de selectiecommissie is er ook bij als expert blijkbaar.
De mensonterende Joep Schreuder bestaat ook nog.
Jan “en de goal” Roelfs doet het commentaar. We worden weer verwend.
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Ik kreeg van
Ziggo de kijktip om op kanaal 999 af te stemmen.
quote:
Vanaf 14 juni zit je eerste rang bij het EK voetbal, lekker op je eigen bank. Je ziet Oranje in actie in de beste Ultra HD-beeldkwaliteit op kanaal 999. Met scherp beeld, hoger contrast en meer kleuren. Van de zweetdruppels tot de grassprieten op het veld.
We beginnen met de intervalact. San Remo is er niets bij.
GeorgeM
1963-2016
quote:
Ja, die heb ik ook opstaan.
Maar toen Ziggo het ook uitzond, had je nog wat te kiezen qua commentaar en studiobezetting
George Michael
quote:
Ik hoop wel dat we in de rust sfeerbeelden krijgen van Oranje, met een filmpje van Kees Jongkind, die altijd denkt dat de gemiddelde kijker een IQ van 72 heeft.
Tijd voor een mooi volkslied en een lelijk volkslied.
Oh is het EK nu al begonnen?
GeorgeM
1963-2016
quote:
Volgens mij keek ik ook altijd via Ziggo.
George Michael
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Alsof het as van Franz er nog inzit.
quote:
We schrijven vast een goedkope penalty voor Duitsland op.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dan kunnen ze namelijk straks zeggen. 'Zie je nou wel dat er veel minder animo is voor een versie zonder bn'ers.' Zodat ze verder niks hoeven te veranderen.
AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
Hebben jullie ook een streep door het beeld?
Ziggo 999
Op
donderdag 22 april 2021 18:05 schreef
letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Duitsland heeft net de eerste bal naar voren getrapt. Nu is het het echt begonnen.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dat is de middellijn.
GeorgeM
1963-2016
quote:
*zappt weer terug!
Jaaaa beter!
George Michael
Und Tor.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 14 juni 2024 21:08 schreef NailQueen het volgende:[..]
"Voetbal is een simpel spelletje. 22 Mannen rennen 90 minuten achter een bal aan en op het einde winnen de ..."
Zweden omdat men vindt dat zo hun best doen op Melodieënfestival.
Riskante goaltune, daar komen weer wat boetes.
quote:
Je ziet wat er gebeurt zonder vakjury.
quote:
Voorzichtig geïnspireerd op Toy van Netta. Heeft het EK ook een Israëlische hoofdsponsor?
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Zal vast wel weer een Oostblokfeestje worden.
Zwei zu null
Schotland hat ein Riesenproblem.
quote:
Scott Fitzgerald is het hier mee eens.
quote:
@Redefine en ik hielden ons in met een reden.
Und der Elfmeter.
Dit is wel heel dramatisch allemaal
Dat valt weer mee.
usagi414
Subete ga ongakudesu
Duitsland is wel hard op weg om een record te gaan verbreken:
quote:
Alle uitslagen van de EK-openers op een rij
1984 in Frankrijk: Frankrijk - Denemarken (1-0)
1988 in West-Duitsland: West-Duitsland - Italië (1-1)
1992 in Zweden: Zweden - Frankrijk (1-1)
1996 in Engeland: Engeland - Zwitserland (1-1)
2000 in België en Nederland: België - Zweden (2-1)
2004 in Portugal: Portugal - Griekenland (1-2)
2008 in Oostenrijk en Zwitserland: Zwitserland - Tsjechië (0-1)
2012 in Polen en Oekraïne: Polen - Griekenland (1-1)
2016 in Frankrijk: Frankrijk - Roemenië (2-1)
2021 in meerdere landen: Turkije - Italië (0-3)
Slechts twee keer verloor het gastland de openingswedstrijd.
GeorgeM
1963-2016
quote:
Wirklich unglaublich.
George Michael
Pinantie
En een rode kaart
Een voorzichtige start voor de Schotten.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Die staan er in de vierde wedstrijd.
Schotland moet 3 goals maken in een helft. Er zijn ploegen die dat is gelukt, zoals Duitsland niet al te lang geleden.
Behalve de keeper hebben de gasten nog geen Schot op doel.
Snap niet zo goed wat Coen en Sander toevoegen
GeorgeM
1963-2016
quote:
Ik ook niet. Hebben niks opbouwends in te brengen.
George Michael
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ze zullen elke dag wel niet voetballers uitnodigen.
GeorgeM
1963-2016
quote:
Und das ohne die Nonnen!
George Michael