typische met die rechtse gekkies in onze regeringquote:Op woensdag 29 mei 2024 11:43 schreef nostra het volgende:
De Belgische autoriteiten hebben woensdag het kantoor van een medewerker van Europarlementariėr Marcel de Graaff (FVD) doorzocht. Volgens Belgische media was de politie op zoek naar bewijs voor beļnvloeding door Rusland en het verspreiden van Russische propaganda.
Het OM en het Europees Parlement bevestigen dat een kantoor in het parlement in Brussel is doorzocht. Ingewijden melden aan het ANP en de Belgische krant De Standaard dat het om het kantoor van een medewerker van De Graaff gaat.
Agenten doorzochten ook de woning van de medewerker. De Franse politie doet ook onderzoek naar het kantoor in het parlementsgebouw in Straatsburg. Het Europees Parlement zetelt daar een deel van het jaar.
De propaganda zou zijn verspreid via de nieuwssite Voice of Europe. De Tsjechische opsporingsdiensten onthulden eind maart dat Voice of Europe rechts-radicale politici betaalde om Russische propaganda te verspreiden. Het Belgische OM doet daar onderzoek naar.
Wat ik bedoel is: links roept altijd maar van "we moeten nou eenmaal die klimaatnormen halen, dus we moeten wel 35 miljard uitgeven" en "we moeten nou eenmaal voldoen aan de stikstofnormen, dus we moeten wel stoppen met woningen bouwen". Dat vind ik slap. Dat links actief wat aan het klimaat wil doen klopt. Maar links kijkt daarbij niet naar de financiėle gevolgen op een toch al moeilijk moment. Of de gevolgen voor woningbouw.quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:09 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik snap het niet? Links heeft altijd die slappe houding, maar links is wel degene die alles er aan wil doen om NL voor te bereiden op de extreme klimaatveranderingen die ons te wachten staan (en daarbij rekening houdend met de armere NLer). Terwijl rechts juist degene is die hier slap in is 'ach, die strijd hebben we al verloren'
Vergeet niet: Klimaatmaatregelen die nu 100 miljard kosten, kosten straks 1000 miljard. Het probleem wordt gewoon doorgeschoven.
Links wil juist dat mensen die hier binnen komen meteen aan het werk kunnen. Rechts wil ze eerst opvangen in veel te kleine opvangcentra omdat ze dat bewust hebben laten versloffen en dan jaren door laten procederen omdat ze daar ook op bezuinigd hebben. Met succes uiteraard, want de beelden leverden dit rechtse kabinet op.
PvdA heeft ook meerdere malen aan de regering deelgenomen en D66, de aanjager van het klimaatbeleid, ook.quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat een giller. We zitten juist met Klimaat en stikstof ellende omdat 'rechts' niet heeft gekeken naar de gevolgen van het gevoerde beleid. Dat 'links' aan willen wrijven is niet meer dan geschiedvervalsing.
[..]
Laat het Job Cohen maar niet horen. En aangezien al meer dan 2 decennia VVD en CDA de grootste partijen zijn geweest, ligt het dan niet aan 'rechts' ipv 'links'?
Vraagje. Schaar jij VVD en NSC dan ook onder links?quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:16 schreef TAmaru het volgende:
Links denkt nog steeds dat klimaatverandering op de een of andere manier te stoppen is door 35 miljard te investeren en 100 te gaan rijden. Maar het wordt tijd dat we hier de dijken eens 10 meter gaan ophogen. Dat we de gaskraan in Groningen weer openzetten zodat de energiekosten weer omlaag gaan. Dat we gewoon realistisch beleid voeren, ipv 35 miljard te investeren en dan te hopen dat grotere landen dat ook doen zodat we de planeet kunnen redden.
NSC heeft in feite wel bepaalde linkse standpunten. VVD minder, maar is de laatste jaren erg meegegaan in het hele D66-verhaal. Daarom is er wel degelijk een vrij links beleid uitgestippeld de afgelopen jaren. Echt rechtse partijen zijn denk ik FvD en JA21; PVV is niet ondubbelzinnig rechts, zeker op economisch vlak, maar zit op bepaalde vlakken in elk geval erg aan de rechterkant. In de praktijk is Wilders ook rechtser dan hij lijkt in zijn verkiezingsprogramma.quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vraagje. Schaar jij VVD en NSC dan ook onder links?
Hoe twee zinnen elkaar kunnen tegenspreken, slechts gescheiden door een punt. Nog los van het feit dat 'Groningen' geen invloed heeft op de energiekosten. Energie is in de hele wereld duur, het is een wereldmarkt. https://www.rtvnoord.nl/n(...)winning-in-groningenquote:Op woensdag 29 mei 2024 12:16 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat we de gaskraan in Groningen weer openzetten zodat de energiekosten weer omlaag gaan. Dat we gewoon realistisch beleid voeren...
quote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:31 schreef TAmaru het volgende:
We moeten die premiersrol ook niet overschatten. In Nederland heeft, zoals ik al eerder zei, helemaal niemand iets te zeggen, de premier ook niet. Hij mag dan op het internationale toneel wat handen gaan schudden, maar ook daar wordt alles voor hem voorbereid.
quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:59 schreef TAmaru het volgende:
Links heeft altijd maar die slappe houding: we kunnen er niks aan doen, het is net waar er oorlog is en dan komen daar weer vluchtelingen vandaan ... altijd dat slappe afwachtende gedoe.
Er zit daar enorm veel gas in de grond. Dat gaat de gasprijs zeker drukken. Kan wel meer dan 100 miljard euro opleveren voor de schatkist. Ook dat kan ten goede komen aan de burgers die het het moeilijkst hebben.quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe twee zinnen elkaar kunnen tegenspreken, slechts gescheiden door een punt. Nog los van het feit dat 'Groningen' geen invloed heeft op de energiekosten. Energie is in de hele wereld duur, het is een wereldmarkt. https://www.rtvnoord.nl/n(...)winning-in-groningen
Net alsof je de prijs van auto's in de wereld wil verlagen door hier een fabriek te openen die 5 auto's in de maand produceert.
Dat de premier geen macht heeft, is natuurlijk de schuld van het slappe, overdemocratische links. Ik ben voor een machtig premier of president.quote:
Als je opschiet kan je deze nog halen van Emiratesquote:Op woensdag 29 mei 2024 12:30 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat de premier geen macht heeft, is natuurlijk de schuld van het slappe, overdemocratische links. Ik ben voor een machtig premier of president.
Wat heeft de rechtse meerderheid de afgelopen decennia tegengehouden om hier iets aan te veranderen?quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:30 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat de premier geen macht heeft, is natuurlijk de schuld van het slappe, overdemocratische links. Ik ben voor een machtig premier of president.
Gaat de gasprijs nooit echt drukken, het is een druppel op de gloeiende plaat. Nog los van het feit dat het helemaal niet meer kan, de meeste boorputten zitten al vol beton. Al tijden, de laatste jaren kon er nog maar een fractie worden gewonnen van de hoogtijdagen onder Kamp, nog geen 10 miljard kuub per jaar meer. En er zijn er recent nog meer gesloten, het maximum gaat nu echt naar de waakvlam, als het daar al niet onder zit.quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:29 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Er zit daar enorm veel gas in de grond. Dat gaat de gasprijs zeker drukken. Kan wel meer dan 100 miljard euro opleveren voor de schatkist. Ook dat kan ten goede komen aan de burgers die het het moeilijkst hebben.
Coalities met linksquote:Op woensdag 29 mei 2024 12:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat heeft de rechtse meerderheid de afgelopen decennia tegengehouden om hier iets aan te veranderen?
Dit is zo'n kwats. Als je het gas uit Groningen haalt dan hoef je het niet te kopen en heb je niks te maken met een wereldprijs.quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe twee zinnen elkaar kunnen tegenspreken, slechts gescheiden door een punt. Nog los van het feit dat 'Groningen' geen invloed heeft op de energiekosten. Energie is in de hele wereld duur, het is een wereldmarkt. https://www.rtvnoord.nl/n(...)winning-in-groningen
Net alsof je de prijs van auto's in de wereld wil verlagen door hier een fabriek te openen die 5 auto's in de maand produceert.
Het argument van “maar zij doen het ook” mocht ik in groep 2 al niet meer gebruiken, al denk ik dat je van de PVV politici wel moet kunnen verwachten dat ze naast uitdelen ook kunnen incasseren.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar ik snap niet zo goed waarom mensen altijd zo op hun teentjes zijn getrapt als je de PVV'er afzijkt. Zij zeuren toch ook over de buitenlanders. Wat is er nou zo erg aan een koekje van eigen deeg. Door de ring genomen zijn PVV'ers gewoon dommer dan andere stemmers. Dat is problematisch want politiek is belangrijk.
quote:Het levert niks op, maar ik ben geen politicus of politieke partij. Niet alles wat ik doe hoeft iets op te leveren.
Ze verknuffelen naar ze luisteren en proberen te begrijpen heeft ook niks opgeleverd.
Ik leef ook niet in een bubbel hoor, bepaald niet mijn kring is nogal internationaal.
Toch lijken jullie mij beide heren die, net als ik, begaan zijn met wat er gebeurd, die, net als ik, 22 november 2013 toch echt even moesten slikken bij de uitslag en die, net als ik, het idee hebben dat de hedendaagse polarisatie Nederland geen goed gedaan heeft.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja dat is niet mijn rol op dit forum. Dit is meer een uitlaatklep. Politieke marketing is voor degenen wiens baan het is.
Het gas werd gewoon gewonnen door Shell. En onze gasleveranciers kopen gewoon gas in, bij shell en andere gaswinningsbedrijvemquote:Op woensdag 29 mei 2024 12:45 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dit is zo'n kwats. Als je het gas uit Groningen haalt dan hoef je het niet te kopen en heb je niks te maken met een wereldprijs.
Misschien heeft het geen invloed op de mondiale gasprijs, maar ook voor het gewonnen gas wordt die prijs betaald. De opbrengsten uit gas nemen toe, de kosten blijven even hoog. Derhalve is Nederland als geheel toch minder kwijt?quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
De Nederlandse schatkist voer er wel bij, maar de energieprijs voor ons burgers was geen cent lager geweest.quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:50 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Misschien heeft het geen invloed op de mondiale gasprijs, maar ook voor het gewonnen gas wordt die prijs betaald. De opbrengsten uit gas nemen toe, de kosten blijven even hoog. Derhalve is Nederland als geheel toch minder kwijt?
Ik denk dat dit, voordat we te lang wegkeken, een prima oplossing had kunnen zijn.
Het aankomend kabinet had dat een prima dekking voor een nieuwe fossiele subsidie gevonden, me dunkt.quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
De Nederlandse schatkist voer er wel bij, maar de energieprijs voor ons burgers was geen cent lager geweest.
Maar dan zal je eerst de hand in eigen boezem moeten steken en dat gaat vaak niet zo goed als je in het politieke spectrum zit waar links per definitie van alles de schuldige is.quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dan moet je boos zijn op de slappe rechtse partijen die die coalities vormden.
quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:23 schreef Hanca het volgende:
https://esb.nu/extra-gron(...)e%20modale%20inkomen.quote:De staatssecretaris van Mijnbouw bezwoer in juni in de Tweede Kamer: “Of je nou gas wint in Groningen of niet, maakt niets uit voor de gasprijs. De gasprijs wordt bepaald op de wereldmarkt” (Vijlbrief, 2022). Feitelijk klopt dit niet. Als de wereldmarkt immens was dan hadden we geen crisis en geen astronomische prijsstijgingen. Het geeft ook een verkeerde beeldvorming, want Gronings gas doet er wel degelijk toe.
25 miljard kubieke meter meer gas is in de orde van grootte van een kwart van de huidige Russische boycot, en levert, conservatief geschat, een prijsdaling op van 20 ą 25 procent. Het heeft enorme effecten voor de welvaart in Nederland, de armoedeval, de werkgelegenheid van de minder- betaalden, de koopkracht in Europa, en voor de inkomsten voor de Russische oorlogsmachine.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |