abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 mei 2024 @ 22:03:02 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213717431
Opvallend trouwens hoeveel kiezers beweren ooit van Dick Schoof gehoord te hebben. :')

  Moderator dinsdag 28 mei 2024 @ 22:03:43 #77
236264 crew  capricia
pi_213717443
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 21:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Gelukkig hebben we Berlusconi wel overgeslagen.
Nou, het zou je verbazen. Maar die heb ik altijd als voorloper op Trump gezien. :D
Het is de moeite waard om de Italiaanse politiek in grote lijnen te volgen. Vaak lopen ze vooruit op wat er in onze wereld gebeurt.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_213717567
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 22:03 schreef Hexagon het volgende:
Opvallend trouwens hoeveel kiezers beweren ooit van Dick Schoof gehoord te hebben. :')

[ afbeelding ]
Best vaak in de media geweest toch. Als je het nieuws een beetje volgt ken je hem wel.
pi_213717580
Eigenlijk slaat het ook nergens op. Hoeveel mensen in jullie omgeving kennen jullie die überhaupt ooit van deze man hadden gehoord voor vandaag? En jullie zijn dan nog de politieke volgers. :D

Staat ineens een totaal willekeurige vent een persconferentie te houden dat hij de nieuwe premier wordt. Leuke voorstelling zo.
pi_213717609
M'n tenen zijn nog steeds krom van z'n antwoord in het Engels, trouwens. Dit wordt echt lachen op het internationale toneel. _O-
  dinsdag 28 mei 2024 @ 22:15:25 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213717615
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 22:11 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Best vaak in de media geweest toch. Als je het nieuws een beetje volgt ken je hem wel.
Mij was de man tot vandaag niet opgevallen. :@
  dinsdag 28 mei 2024 @ 22:15:37 #82
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_213717621
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 22:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Eigenlijk slaat het ook nergens op. Hoeveel mensen in jullie omgeving kennen jullie die überhaupt ooit van deze man hadden gehoord voor vandaag? En jullie zijn dan nog de politieke volgers. :D

Staat ineens een totaal willekeurige vent een persconferentie te houden dat hij de nieuwe premier wordt. Leuke voorstelling zo.
Hey het is wat jij en jouw kornuiten willen hè?
  dinsdag 28 mei 2024 @ 22:15:55 #83
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213717629
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 22:15 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
M'n tenen zijn nog steeds krom van z'n antwoord in het Engels, trouwens. Dit wordt echt lachen op het internationale toneel. _O-
Wat dat te gaat blijft het geluid vertrouwd, na Stonecole Rutte.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_213717634
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 22:15 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Hey het is wat jij en jouw kornuiten willen hè?
Nee joh, ik zit ook af en toe maar een beetje te stoken om de boel scherp te houden.
pi_213717635
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 20:51 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Hij was reactief, dat is wel waar. Maar blijkbaar hou je het heel lang vol als je reactief bent en iedereen een beetje te vriend probeert te houden.
Rutte is geen uitzondering, Merkel heeft het met die tactiek 16 jaar uitgehouden. Met niks visionairs ondernemen en onderweg wat brandjes blussen blijkt dat je een heel eind kan komen. Dat Duitsland in die tijd verworden is tot een afgeleefde verouderde bende met een infrastructuur die van ellende uit elkaar valt is het probleem van de regeringen na haar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2024 22:16:46 ]
  dinsdag 28 mei 2024 @ 22:17:14 #86
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213717641
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 22:15 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Hey het is wat jij en jouw kornuiten willen hè?
Precies, men stemt op een partij met maar 1 lid. En dan verbaasd zijn dat er een 'onbekend' figuur staat. Er is nog geen meme of oneliner van die gast gepost op social media.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 22:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Nee joh, ik zit ook af en toe maar een beetje te stoken om de boel scherp te houden.
Hmmm, ook goed. Het blijft vermakelijk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_213717683
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 20:35 schreef Leandra het volgende:

[..]
Vooral "beoogd" omdat de formatie nog niet afgerond is.
Zolang dat nog niet gebeurd is is er nog niemand een "toekomstig" of "aanstaand" premier.

De grote vraag is natuurlijk vooral of hij Rian van Rijbroek kent :+
Ah duidelijk, bedankt voor de uitleg.

De Cyberexpert link snap ik niet.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 22:28:55 #88
505036 tufkac
Liflaflof
pi_213717810
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 22:15 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Hey het is wat jij en jouw kornuiten willen hè?
Het maakt toch ook niet zoveel uit? "het volk" heeft gestemd voor minder Marokkanen en 130km/u op de snelweg. Als ie dat maar gaat regelen!

En als dat niet lukt, heeft het iig niet aan Geett gelegen. Eigenlijk best slim van Geert!
Give every man thine ear, but few thy voice
Take each man's censure, but reserve thy judgment.
pi_213717836
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo belangrijk wie de premier is en dat daar dan opeens een vent staat die ik slechts een beetje van naam ken, interesseert me ook niet zoveel. Liever dat dan een raspoliticus zoals Rutte die vooral politiek bedrijft en geen visie of integriteit heeft.

We moeten die premiersrol ook niet overschatten. In Nederland heeft, zoals ik al eerder zei, helemaal niemand iets te zeggen, de premier ook niet. Hij mag dan op het internationale toneel wat handen gaan schudden, maar ook daar wordt alles voor hem voorbereid.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_213717869
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 21:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Niet slecht.
Rechts (Lega, Salvini) zei het vertrouwen na 2 jaar Conte I op. Daarna kwam Conte II (meer over links). Die heeft er nog eens 3 jaar gezeten.
Voor Italiaanse begrippen best een prima premier die goed met de meeste partijen kon samenwerken omdat ie onafhankelijk was.

Na Conte II kwam de regering Draghi. Alsof we Klaas Knot als minister president zouden krijgen. :D
Ik ben benieuwd of Schoof het fysiek uberhaupt zolang uithoudt. Ik vind hem eerlijk gezegd niet al te gezond uitzien, zeker niet als ik het vergelijk met foto's van een paar jaar geleden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2024 22:34:12 ]
  Moderator dinsdag 28 mei 2024 @ 22:35:54 #91
236264 crew  capricia
pi_213717893
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 22:33 schreef J.B. het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd of Schoof het fysiek uberhaupt zolang uithoudt. Ik vind hem eerlijk gezegd niet al te gezond uitzien, zeker niet als ik het vergelijk met foto's van een paar jaar geleden.
Ja. Hij heeft minder body gekregen.

Zal hij ook een roker zijn (net als VD Plas)? Kwam zomaar in me op toen ik zijn tanden zag.

Edit. Nee. Dat zal wel niet. Hij loopt marathons.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  FOK!Fotograaf dinsdag 28 mei 2024 @ 22:36:24 #92
364681 over_hedge
pi_213717897
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 19:59 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ] Op dinsdag 28 mei 2024 19:57 schreef klaasweetalles het volgende:

hij moet een simpel tekstje vanaf een blaadje lezen _O-

ik weet genoeg

[ afbeelding ]
Dit zie ik als iets positiefs. Dat jij hem niks vind
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_213717949
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 21:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Niet slecht.
Rechts (Lega, Salvini) zei het vertrouwen na 2 jaar Conte I op. Daarna kwam Conte II (meer over links). Die heeft er nog eens 3 jaar gezeten.
Voor Italiaanse begrippen best een prima premier die goed met de meeste partijen kon samenwerken omdat ie onafhankelijk was.

Na Conte II kwam de regering Draghi. Alsof we Klaas Knot als minister president zouden krijgen. :D
Was inderdaad een apart verhaal. Salvini hoopte met de verkiezingen na de val van de regering een grote zege binnen te halen, maar toen kwam Corona en een regering van nationale eenheid, die het zo goed dat Salvini helemaal van het toneel verdween en pas weer opdook toen Meloni en Berlusconi en al die aparte figuren een regering moesten vormen.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_213717962
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 22:15 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
M'n tenen zijn nog steeds krom van z'n antwoord in het Engels, trouwens. Dit wordt echt lachen op het internationale toneel. _O-
Viel mij ook op. Nou is het Engels van Rutte ook niet geweldig, maar ik zou Schoof toch echt even naar Vucht sturen voor 26 juni.
zie email 27 oktober
  dinsdag 28 mei 2024 @ 22:45:21 #95
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213718021
Misschien gaat BuZa wel veel meer doen richting het buitenland, dat is ook een wens van in ieder geval de BBB. Rutte ging ook pas later al die trips maken.
Antifa
  dinsdag 28 mei 2024 @ 22:47:43 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213718051
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 22:28 schreef tufkac het volgende:

[..]
Het maakt toch ook niet zoveel uit? "het volk" heeft gestemd voor minder Marokkanen en 130km/u op de snelweg. Als ie dat maar gaat regelen!

En als dat niet lukt, heeft het iig niet aan Geett gelegen. Eigenlijk best slim van Geert!
Jawel dan heeft het wel aan Geert gelegen die met deze premier aan kwam zetten.
  Moderator dinsdag 28 mei 2024 @ 22:48:26 #97
236264 crew  capricia
pi_213718061
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 22:40 schreef Sabata het volgende:

[..]
Was inderdaad een apart verhaal. Salvini hoopte met de verkiezingen na de val van de regering een grote zege binnen te halen, maar toen kwam Corona en een regering van nationale eenheid, die het zo goed dat Salvini helemaal van het toneel verdween en pas weer opdook toen Meloni en Berlusconi en al die aparte figuren een regering moesten vormen.
Ja. Corona en die Draghi-regering van nationale eenheid, maakte van Meloni de enige oppositie.
Maar ik vond Conte het oprecht goed doen als independent premier in die tijd.
Er is nog hoop voor Schoof dus. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_213718082
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 22:45 schreef VoMy het volgende:
Misschien gaat BuZa wel veel meer doen richting het buitenland, dat is ook een wens van in ieder geval de BBB. Rutte ging ook pas later al die trips maken.
Kan tot op zekere hoogte. Maar de regeringsleider is natuurlijk wel het hoogste diplomatieke niveau. Dus je komt er ook niet helemaal onderuit.

En dan heb je natuurlijk de Europese raad nog. De overlevering wil dat toen Rutte beëdigd was de toenmalig SG van AZ (Die overigens nu formateur is) hem feliciteerde met z’n plek in de Europese Raad ‘oh en ook met je minister presidentsxhap’ en misschien moet je daar in deze tijd de noord-atlantische raad ook wel aan toevoegen.
zie email 27 oktober
pi_213718107
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 22:03 schreef Hexagon het volgende:
Opvallend trouwens hoeveel kiezers beweren ooit van Dick Schoof gehoord te hebben. :')

[ afbeelding ]
Sociaal wenselijk antwoord inderdaad
pi_213718241
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 20:45 schreef Japepk het volgende:

[..]
Dat zijn zijn woorden niet. Doordat hij intensief met Rutte heeft samengewerkt, ziet hij in veel dingen van zijn functioneren een voorbeeld. Bovendien zal vriend en vijand het erover eens zijn dat Rutte een buitengewoon goed premier is geweest. Of je het nu met hem eens bent of niet, hij heeft zowel binnen zijn kabinetten/coalities als naar het buitenland wel knappe dingen gedaan.
Huh waarom zou men het erover eens zijn dat hij buitengewoon goed was. Misschien dat hij goed was in een soort burgervader zijn bij bijvoorbeeld een crisis en goed in die internationale trips, prima persmomentjes, lijkt een leuke gast. Maar het hele gedoe over bestuurscultuur dat we hebben is denk ik zijn grote manko. Hij was zogenaamd nooit verantwoordelijk en wist nergens van, net een alzheimerpatient bij sommige debatten.

quote:
Dat Dick Schoof nu nog met meel in de mond praat is ook aan de media zelf. Hij weet ook wel dat hij nu onder een v ergrootglas ligt en dat de cultuur tegenwoordig is om alle dirt naar boven te halen en uit te vergroten. Hij heeft imo niet gedraaid of dingen ontkent, maar hij gaat natuurlijk ook geen grote dingen roepen of zichzelf al bij de eerste persco in de hoek laten zetten. Plus het is natuurlijk een ambtenaar. Hadden we echt een MP met een sterk profiel verwacht? Ik denk dat dit soort 'primus inter pares' het enige logische waar je op uit kunt komen in deze situatie.
Ik ken hem niet echt, we gaan het zien. Zijn taal is inderdaad vrij voorzichtig daar is niks mis mee opzich. Sommige dingen die hij zegt zie ik niet zoveel in andere denk ik ja daar heeft hij gelijk in. We gaan het zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')