Ik snuif dit als coke.quote:Op woensdag 29 mei 2024 10:40 schreef Hanca het volgende:
Maar vandaag geen gesprekken, vandaag is het moment dat Van der Plas het deksel op haar neus krijgt en een illusie armer wordt: https://www.ad.nl/politie(...)-voor-haar~a2f13bdb/
Zou ze op de terugweg beseffen dat ze 15 miljard heeft weggegeven in ruil voor een lege doos?
De BBB valt de PVV in alles bij zolang BBB maar mee mag blijven doen en Landbouw krijgt.quote:Op woensdag 29 mei 2024 10:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is de gewoonte als de grootste partij de premier levert. Je kunt veel over Schoof zeggen, maar niet dat hij ook maar enige binding met de PVV heeft.
Ik denk ook dat BBB hier in elk geval de PVV gaat bijvallen.
Ik weet niet of je dat zo kunt zeggen. Volgende week verkiezingen. Dan kan alles anders zijn.quote:Op woensdag 29 mei 2024 10:40 schreef Hanca het volgende:
Maar vandaag geen gesprekken, vandaag is het moment dat Van der Plas het deksel op haar neus krijgt en een illusie armer wordt: https://www.ad.nl/politie(...)-voor-haar~a2f13bdb/
Zou ze op de terugweg beseffen dat ze 15 miljard heeft weggegeven in ruil voor een lege doos?
Zelfs als ze dat begrijpt is er geen haar op haar hoofd die er aan denkt om dat toe te geven.quote:Op woensdag 29 mei 2024 10:40 schreef Hanca het volgende:
De beveiliging van Geert natuurlijk.quote:Op woensdag 29 mei 2024 10:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is de gewoonte als de grootste partij de premier levert. Je kunt veel over Schoof zeggen, maar niet dat hij ook maar enige binding met de PVV heeft.
Nee, alles wordt niet anders. De meerderheid blijft gewoon via EVP, S&D (die moeten wel samen, anders is er geen meerderheid) en Renew, omdat voor EVP werken met de Groenen niet acceptabel is en voor S&D werken met ECH niet. Precies de coalitie waar de huidige Europese Commissie ook al op steunt, dus. Er zullen vast wat accenten verschuiven, maar het beleid wordt echt niet grondig omgegooid.quote:Op woensdag 29 mei 2024 10:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dat zo kunt zeggen. Volgende week verkiezingen. Dan kan alles anders zijn.
Die lege doos komt over 14 dagen wel
En om 15.01 druipt Caroline afquote:Op woensdag 29 mei 2024 10:40 schreef Hanca het volgende:
NSC waarschijnlijk ook vanwege het extraparlementaire gedachtegoed, en dus neemt de kans toe dat de minister van Financiėn ook een vakminister wordt.quote:Op woensdag 29 mei 2024 10:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Laten we dit hopen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 10:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, alles wordt niet anders. De meerderheid blijft gewoon via EVP, S&D (die moeten wel samen, anders is er geen meerderheid) en Renew, omdat voor EVP werken met de Groenen niet acceptabel is en voor S&D werken met ECH niet. Precies de coalitie waar de huidige Europese Commissie ook al op steunt, dus. Er zullen vast wat accenten verschuiven, maar het beleid wordt echt niet grondig omgegooid.
Ook zonder BBB heeft dit kabinet een meerderheid in de tweede kamer, toch?quote:Op woensdag 29 mei 2024 10:54 schreef Hexagon het volgende:
Het wordt ook eens tijd te gaan stoken tussen de BBB en de PVV.
[ afbeelding ]
Klopt. Maar dat mag wat minder innig.quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook zonder BBB heeft dit kabinet een meerderheid in de tweede kamer, toch?
Klopt, de BBB is voornamelijk de ezel omdat het moet omwille van de Eerste Kamer.quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook zonder BBB heeft dit kabinet een meerderheid in de tweede kamer, toch?
Dion Graus foto's van megastallen en slachterijen onder ogen drukken.quote:Op woensdag 29 mei 2024 10:54 schreef Hexagon het volgende:
[ afbeelding ]
Dion Graus doet gewoon wat Wilders hem vertelt dat hij moet doen anders is Dion Graus exit. Het is niet moeilijker dan dat.quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dion Graus foto's van megastallen en slachterijen onder ogen drukken.
Kun je beter letterlijke moties van Graus gaan herhalen bij debatten.quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dion Graus foto's van megastallen en slachterijen onder ogen drukken.
BBB vind ik eerder het hoertje van de PVVquote:Op woensdag 29 mei 2024 11:14 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Klopt, de BBB is voornamelijk de ezel omdat het moet omwille van de Eerste Kamer.
Ik ben er al wel achter dat de mensen die overal moslims bij moeten betrekken het op zijn zachts gezegd niet zo leuk vinden als je de PVV overal bij betrektquote:Op woensdag 29 mei 2024 10:54 schreef Hexagon het volgende:
[ afbeelding ]
Vreeeeeemde fetish hebben ze bij de PVV dan.quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:27 schreef Falco het volgende:
[..]
BBB vind ik eerder het hoertje van de PVV
Stond al wat over in het topic POL / De EU-politiek #2quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:43 schreef nostra het volgende:
De Belgische autoriteiten hebben woensdag het kantoor van een medewerker van Europarlementariėr Marcel de Graaff (FVD) doorzocht. Volgens Belgische media was de politie op zoek naar bewijs voor beļnvloeding door Rusland en het verspreiden van Russische propaganda.
Het OM en het Europees Parlement bevestigen dat een kantoor in het parlement in Brussel is doorzocht. Ingewijden melden aan het ANP en de Belgische krant De Standaard dat het om het kantoor van een medewerker van De Graaff gaat.
Agenten doorzochten ook de woning van de medewerker. De Franse politie doet ook onderzoek naar het kantoor in het parlementsgebouw in Straatsburg. Het Europees Parlement zetelt daar een deel van het jaar.
De propaganda zou zijn verspreid via de nieuwssite Voice of Europe. De Tsjechische opsporingsdiensten onthulden eind maart dat Voice of Europe rechts-radicale politici betaalde om Russische propaganda te verspreiden. Het Belgische OM doet daar onderzoek naar.
Zeker een goed plan, en trek het meteen door naar festivals, demonstraties etc.quote:Op woensdag 29 mei 2024 07:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)heid-voetbalstadions
Goed plan, al zal de motie geen meerderheid halen verwacht ik.
Wat versta jij dan onder de rechtse ideologie? Ik denk dat soms rechts beter is en soms links. Op dit moment denk ik dat we door zijn geschoten met links (migratie, woke, klimaat, stikstof) en dat het daarom goed is dat rechts aan de macht komt. Links is heel idealistisch maar kijkt niet echt naar de gevolgen van beleid, alleen maar of het binnen hun ideologie past.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik chargeerde natuurlijk maar ik denk dat er wel een kern van waarheid inzit.
Dat mensen te links zouden zijn om helder te drenken draait de zaken denk ik om, ze zijn links omdįt ze helder denken. Dat er hoop voor mij zou zijn, nee niet als je denkt dat ik weer rechts wordt. Dat was ik in mijn jonge jaren, had op de middelbare nog een VVD stropdas. Maar naarmate ik ouder ben geworden en de wereld beter heb leren te begrijpen snap ik dat de rechtse ideologie niet werkt en niet kan werken.
[..]
Ik ben het met je eens dat het een godsdienst is, maar ik heb dan ook een afkeer van alle godsdiensten. Wat mij betreft mogen ze zelfs deels verboden worden, in elk geval als het op kinderen aankomt. Maar de islam is een godsdienst die hier gewoon niet goed past. Het christendom hoort bij de fundamenten van onze cultuur en daarom past het beter in onze maatschappij, hoewel ook het fundamentalistische christendom bestreden moet worden.quote:Een afkeer van Islam is op zichzelf al dom, het is een godsdienst zoals Christendom met een hele hoop smaken. Doen alsof het een monoliet is vooral een teken dat je kritiek weinig serieus te nemen is. Als je de conservatieve Islam kut vindt dan ben ik het daarmee eens, alle conservatieve geloven zijn kut. Maar het merendeel van de Islamieten zijn helemaal niet zo conservatief, misschien conservatiever dan de gemiddelde Nederlander. Toch zeker niet conservatiever dan de gemiddelde PVV stemmer. Er valt niet zoveel te discussieren over de Islam omdat je dan een groep van 1 miljard mensen reduceert tot een geloof, terwijl er een gigantisch verschil is tussen soorten ervan. Ga ook maar na hoeveel mensen die PVV achtige partijen stemmen prima vakanties kunnen hebben in Alanya of whatever dat is niet omdat Islam zo kut is dat alles wat het aanraakt shit maakt.
Fortuyn was natuurlijk koning benoemen, opzich goed hoor dat hij op die manier een taboe doorbrak maar of hij nou zulke oplossingen had volgens mij niet echt zeker niet van het type waarvoor hij een meerderheid had gekregen.
Ik snap het niet? Links heeft altijd die slappe houding, maar links is wel degene die alles er aan wil doen om NL voor te bereiden op de extreme klimaatveranderingen die ons te wachten staan (en daarbij rekening houdend met de armere NLer). Terwijl rechts juist degene is die hier slap in is 'ach, die strijd hebben we al verloren'quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:59 schreef TAmaru het volgende:
Maar waarom zouden wij als Nederland niet mogen zeggen: wij willen alleen nog maar migranten hier toelaten die meteen aan het werk kunnen en uit een matchende cultuur komen? Mensen die hier snel en naadloos integreren? Of hoogopgeleiden op zijn minst? Dit is Nederland, het is ons land. Links heeft altijd maar die slappe houding: we kunnen er niks aan doen, het is net waar er oorlog is en dan komen daar weer vluchtelingen vandaan ... altijd dat slappe afwachtende gedoe.
Wat een giller. We zitten juist met Klimaat en stikstof ellende omdat 'rechts' niet heeft gekeken naar de gevolgen van het gevoerde beleid. Dat 'links' aan willen wrijven is niet meer dan geschiedvervalsing.quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:59 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wat versta jij dan onder de rechtse ideologie? Ik denk dat soms rechts beter is en soms links. Op dit moment denk ik dat we door zijn geschoten met links (migratie, woke, klimaat, stikstof) en dat het daarom goed is dat rechts aan de macht komt. Links is heel idealistisch maar kijkt niet echt naar de gevolgen van beleid, alleen maar of het binnen hun ideologie past.
Laat het Job Cohen maar niet horen. En aangezien al meer dan 2 decennia VVD en CDA de grootste partijen zijn geweest, ligt het dan niet aan 'rechts' ipv 'links'?quote:Ik geloof zelfs in klimaatverandering veroorzaakt door de mens en ben ook voor verbetering van het milieu, dus minder fijnstof, minder stikstof, etc. Maar ik denk A dat het al te laat is om klimaatverandering nog te stoppen en B dat de grote landen toch niet genoeg gaan doen. En C dat het nu niet het moment is om er heel veel geld in te investeren, als andere dingen in Nederland niet op orde zijn. En als we straks het woningtekort hebben opgelost, kunnen we de stikstofuitstoot gaan verminderen.
Emancipatie van LHBTQ+ vind ik ook een groot goed, ware het niet dat de hele woke-ideologie daarin is doorgeschoten. Bovendien moeten we die mensen vooral beschermen tegen migranten die daar heel anders over denken.
[..]
Ik ben het met je eens dat het een godsdienst is, maar ik heb dan ook een afkeer van alle godsdiensten. Wat mij betreft mogen ze zelfs deels verboden worden, in elk geval als het op kinderen aankomt. Maar de islam is een godsdienst die hier gewoon niet goed past. Het christendom hoort bij de fundamenten van onze cultuur en daarom past het beter in onze maatschappij, hoewel ook het fundamentalistische christendom bestreden moet worden.
Maar waarom zouden wij als Nederland niet mogen zeggen: wij willen alleen nog maar migranten hier toelaten die meteen aan het werk kunnen en uit een matchende cultuur komen? Mensen die hier snel en naadloos integreren? Of hoogopgeleiden op zijn minst? Dit is Nederland, het is ons land. Links heeft altijd maar die slappe houding: we kunnen er niks aan doen, het is net waar er oorlog is en dan komen daar weer vluchtelingen vandaan ... altijd dat slappe afwachtende gedoe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |