Ik chargeerde natuurlijk maar ik denk dat er wel een kern van waarheid inzit.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:32 schreef TAmaru het volgende:
Dat vrijwel niemand in mijn omgeving PVV stemt is overigens ook waar. Ik heb er althans nooit iemand over gehoord en zie op mijn Instagram alleen maar linkse propaganda voorbijkomen.
Het is nou eenmaal heel lastig als vrijwel je volledige omgeving, familie en vriendenkring links zijn om helder te leren denken. Bij mij heeft dat ook jaren geduurd. Er is dus voor jou ook nog een kans.
Een afkeer van Islam is op zichzelf al dom, het is een godsdienst zoals Christendom met een hele hoop smaken. Doen alsof het een monoliet is vooral een teken dat je kritiek weinig serieus te nemen is. Als je de conservatieve Islam kut vindt dan ben ik het daarmee eens, alle conservatieve geloven zijn kut. Maar het merendeel van de Islamieten zijn helemaal niet zo conservatief, misschien conservatiever dan de gemiddelde Nederlander. Toch zeker niet conservatiever dan de gemiddelde PVV stemmer. Er valt niet zoveel te discussieren over de Islam omdat je dan een groep van 1 miljard mensen reduceert tot een geloof, terwijl er een gigantisch verschil is tussen soorten ervan. Ga ook maar na hoeveel mensen die PVV achtige partijen stemmen prima vakanties kunnen hebben in Alanya of whatever dat is niet omdat Islam zo kut is dat alles wat het aanraakt shit maakt.quote:Ik denk dat je vergeet dat er intellectuelen van het type Theo van Gogh en Pim Fortuyn zijn die bovengemiddeld intelligent zijn, een afkeer hebben van religie en de islam in het bijzonder, en grootschalige islamitische immigratie zien als groot gevaar voor Nederland. Deze mensen zullen zich aangetrokken voelen tot de PVV, omdat de PVV de enige partij is die hier een speerpunt van heeft gemaakt. Zelf heb ik op de PVV gestemd omdat ik er 100% zeker van wilde zijn dat het migratiebeleid zo streng mogelijk zou worden in het nieuwe kabinet.
Helemaal mee eens, maar Omtzigt gebrek aan begrip was, in mijn ogen, ook een enorm vervelende frame. Sowieso ging NSC’s partijprogramma in mijn ogen meer over het “hoe” dan het “wat”. Nu ze zelf dat “hoe” zo vakkundig aan de kant gooien blijft er niet zoveel meer over. Dit zien we ook in de peilingen voor Europa. Kort samengevat levert het de NSC echt niks op en elke keer als Omtzigt het beleid met verve verdedigt kost het NSC alleen maar meer.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op zich niet oneens, maar Omtzigt had hier natuurlijk bij uitstek geen enkel begrip voor. En NSC had nu ook kunnen antwoorden "we zitten nog middenin uiterst fragiele onderhandelingen, maar zodra ze op het bordes staan willen wij ook dat deze rapporten gedeeld worden". Maar ook dat is hun antwoord niet, het is een simpel "deze info krijgt u nooit".
Het levert niks op, maar ik ben geen politicus of politieke partij. Niet alles wat ik doe hoeft iets op te leveren.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:59 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Jij bent natuurlijk nogal intelligent en beweegt je in de gegoede kringen. Dan kun je mij vast ook wel vertellen wat het wegzetten van PVV stemmers als domme mensen die foute keuzes maken, nu precies oplevert voor de goede partijen en voor de goede keuzes.
Ik leef namelijk niet in jouw bubbel en derhalve snap ik niet zo goed hoe “dom” en “foute keuze” een uitnodiging naar de andere betere keuze kunnen zijn?
[..]
Bij de helft van het hoofdlijnenakkoord kun je nauwelijks een juridische analyse geven omdat het zo vaag geformuleerd is. Er staan hele hoofdstukken in die je binnen de grenzen van de wet zou kunnen uitvoeren, of volledig buiten die grenzen. Ik snap wel dat je dat pas deelt op moment dat het geconcretiseerd is, nu is het voor die ambtenaren ook gissen binnen allerlei scenario’s.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij een juridische analyse? Dat lijkt me sterk.
Het gaat hier gewoon om het feit dat Omtzigt ontzettend goed weet dat zo'n 80% van het hoofdlijnenakkoord niet door een juridische analyse heen komt. Misschien is hij bang dat PVV en BBB er uit stappen als openbaar wordt dat 0% van hun deel van de plannen uitgevoerd gaat worden.
Ik ben ook niet voor het altijd delen van alle info, helemaal niet zelfs. Maar een juridische analyse van plannen die al openbaar zijn gemaakt moet je gewoon kunnen delen.
Als het te vaag is, staat dat als het goed is gewoon in die analyse. En dan kan Omtzigt trots roepen 'zie je wel, het is extraparlementair, het zijn maar hoofdlijnen'. Er staan alleen ook niet vage delen in en die analyses zijn dus wel interessant.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:48 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Bij de helft van het hoofdlijnenakkoord kun je nauwelijks een juridische analyse geven omdat het zo vaag geformuleerd is. Er staan hele hoofdstukken in die je binnen de grenzen van de wet zou kunnen uitvoeren, of volledig buiten die grenzen. Ik snap wel dat je dat pas deelt op moment dat het geconcretiseerd is, nu is het voor die ambtenaren ook gissen binnen allerlei scenario’s.
En tja, de oude Omtzigt had daar anders in gezeten. Lekker schieten voor de oppositie natuurlijk, maar inhoudelijk vind ik er weinig mis mee om die stukken niet te delen.
quote:Dick Schoof is overduidelijk een linkse mainstream guy. Is meer dan 30 jaar lid van de PvdA geweest, en niet zoals Plasterk vrijgevochten en "wakker" geworden, maar z'n hele leven ambtenaar geweest, pro-EU, pro-klimaatbeleid, pro-NAVO en pro oorlog in Oekrane.
Als AIVD/NCTV baas was hij verantwoordelijk voor steeds grotere beknotting van burgerlijke vrijheden. Denk aan de #Sleepwet, rapporten over "anti-institutioneel extremisme", en onrechtmatige spionage en manipulatie van de bevolking tijdens Covid.
37 zetels voor een anti-establishment populist op 22 november. En je krijgt...de belichaming van het establishment. Ongelooflijk. Of was Geert altijd al igenlijk controlled?
Hoe dan ook: Schoof gaat echt he-le-maal niets verrassends doen op wlk onderwerp dan ook. We krijgen gewoon kabinet-partijkartel-nummer-zoveel. Zelfs op immigratie/integratie gebied wordt het business as usual, mark my words.
Mooi, maakt de kans op het zoeken van een meerderheid via FvD in de Eerste Kamer een stuk kleiner. En dat is een route die ik heel graag afgesloten zie worden.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:55 schreef Nielsch het volgende:
[ x ]
Thierry zit het niet meer zitten met dit nieuwe kabinet:
[..]
Da's altijd wel opvallend ja. PVV/Wilders+stemmers mogen elke politieke partij en stroming helemaal afbranden, maar waag het niet om kritiek op de PVV te hebben.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het levert niks op, maar ik ben geen politicus of politieke partij. Niet alles wat ik doe hoeft iets op te leveren.
Ze verknuffelen naar ze luisteren en proberen te begrijpen heeft ook niks opgeleverd.
Ik leef ook niet in een bubbel hoor, bepaald niet mijn kring is nogal internationaal.
Maar ik snap niet zo goed waarom mensen altijd zo op hun teentjes zijn getrapt als je de PVV'er afzijkt. Zij zeuren toch ook over de buitenlanders. Wat is er nou zo erg aan een koekje van eigen deeg. Door de ring genomen zijn PVV'ers gewoon dommer dan andere stemmers. Dat is problematisch want politiek is belangrijk.
Zeker. Dat is democratie!quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Da's altijd wel opvallend ja. PVV/Wilders+stemmers mogen elke politieke partij en stroming helemaal afbranden, maar waag het niet om kritiek op de PVV te hebben.
Net als dat ik ook het idee heb dat men, nu de PVV de meerderheid heeft, vindt dat andere partijen en aanhang maar eens lekker hun mond moeten gaan houden, geen oppositie mogen voeren en Geert nu vooral eens zijn ding moeten laten doen zonder hem in de wielen te rijden.
Geef het nog even de tijd. Alles moet nog vorm gaan krijgen. Het resultaat kan best een kabinet zijn waar de PVV en BBB 'nauwelijks' nog een geluid in kunnen vertolken (zoals de meeste plannen nu al niet haalbaar zijn) en we een best een (door de ogen van Wilders) veel "linksere" (lees middenkabinet) gaan krijgen dan Wilders en Caroline zouden willen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Omtzigt kan die brug zijn inderdaad, maar het is wel dezelfde man die heel hard heeft gegild om een beter bestuurscultuur maar zelf er alles aan doet om daar niet aan te voldoen.
Nou ja, een populist staat ook wel graag aan het roer van een land en van de antwoorden en de aanreikingen in het samen met links zoeken naar oplossingen proef ik geen populisme. Zijn uitleg dat in principe het hele speelveld nog open ligt (terwijl de plannen op radicaal rechts 1 voor 1 sneuvelen) kan weleens een megagrote NSC injectie betekenen in het kabinet wat we gaan krijgen waar PVV en BBB straks wat scheel vanaf de zijlijn naar staan te kijken.quote:Hij heeft ook uitgesproken absoluut niet met PVV in zee te willen. Here we are. Het is gewoon een populist die met alle winden meewaait maar soms beetje tegenstribbelt om nog de imago te houden dat hij echt wel op zijn strepen staat.
Alsof er, behalve wat dwaallichtjes, nog iemand ook maar enige interesse heeft in wat Baudet wel of niet ziet zitten.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:55 schreef Nielsch het volgende:
[ x ]
Thierry zit het niet meer zitten met dit nieuwe kabinet:
[..]
Er is helemaal geen democratie in Nederland! Geert is de grootste geworden en nog krijgt hij zijn zin niet!quote:
Hij heeft Eerste Kamer zetels. Het kabinet kan over de route SGP, JA21, FvD naar de 8 benodigde zetels zoeken, of via bijvoorbeeld SGP, CDA. Heb ik toch 100x liever die laatste route.quote:Op woensdag 29 mei 2024 10:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alsof er, behalve wat dwaallichtjes, nog iemand ook maar enige interesse heeft in wat Baudet wel of niet ziet zitten.
Inderdaad maar dat doen ook niet enkel Wilderianen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Da's altijd wel opvallend ja. PVV/Wilders+stemmers mogen elke politieke partij en stroming helemaal afbranden, maar waag het niet om kritiek op de PVV te hebben.
Net als dat ik ook het idee heb dat men, nu de PVV de meerderheid heeft, vindt dat andere partijen en aanhang maar eens lekker hun mond moeten gaan houden, geen oppositie mogen voeren en Geert nu vooral eens zijn ding moeten laten doen zonder hem in de wielen te rijden.
Niks op rtl.nl, ben even niet in de mogelijkheid rtlnieuws te kijken. Wat melden ze?quote:Op woensdag 29 mei 2024 10:26 schreef trein2000 het volgende:
RTL nieuws maakt al melding van gedoe om Financin.
quote:Op woensdag 29 mei 2024 10:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niks op rtl.nl, ben even niet in de mogelijkheid rtlnieuws te kijken. Wat melden ze?
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-ministers-namen-pvvquote:De volgende vraag is de verdeling van de ministersposten. Wie krijgt welk ministerie? Daarover ontstond meteen ruis. Formateur Van Zwol wekte tijdens de persconferentie waar Schoof werd gepresenteerd de indruk dat de premier van alle vier de partijen is. En dat daarom de PVV als eerste een ander departement mag kiezen. Bij de VVD zien ze dat anders. Zij vinden dat de PVV de premier heeft geleverd en dus mogen zij daarna als eerste kiezen: het ministerie van Financin.
Zo kennen we de VVD weer. Hahaha.quote:Op woensdag 29 mei 2024 10:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-ministers-namen-pvv
VVD het dus niet eens met Van Zwol. De oplossing blijft toch vrij simpel: financin naar een topambtenaar of DNB bestuurder, niet naar een politicus. Dat werkt op financin dan ook juist prima, Hoekstra deed het ook best aardig op financin en die was toen hij begon ook echt geen politicus.quote:Op woensdag 29 mei 2024 10:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-ministers-namen-pvv
Het is de gewoonte als de grootste partij de premier levert. Je kunt veel over Schoof zeggen, maar niet dat hij ook maar enige binding met de PVV heeft.quote:Op woensdag 29 mei 2024 10:41 schreef Janneke141 het volgende:
Dat is ook de gewoonte, al is het natuurlijk geen harde afspraak. En ik snap wel dat de VVD het departement van financin liever niet aan de PVV overlaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |