abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 mei 2024 @ 21:39:20 #26
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213661435
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 21:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Futiele slippertjes? "Niet alle SS-ers waren erg" is een futiel slippertje? Heb jij ooit een geschiedenisboek gezien? Heb jij alle geschiedenislessen gespijbeld?
Nog een reden om niet verder te bezuinigen op onderwijs.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 23 mei 2024 @ 21:57:09 #27
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213661633
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 21:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Futiele slippertjes? "Niet alle SS-ers waren erg" is een futiel slippertje? Heb jij ooit een geschiedenisboek gezien? Heb jij alle geschiedenislessen gespijbeld?
Geloof me, ik denk dat mijn kennis over WO2 en de koude-oorlog verder reikt dan menig FOK!ker ;)
Ik wil geen nieuwe discussie openen maar de SS had verschillende afdelingen dus ook in de mate van "verwijtbaarheid" zitten gradaties. Het hyperventileren omtrent het NSDAP lidmaatschap van Bernard neemt ook af.

Anyway, domme uitspraak van de beste AFD man, maar zomaar een hele partij royeren is ook weer zo. Hetzelfde tenenkrommende geneuzel in de Renew europe fractie waar de VVD in zit.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_213661669
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 21:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Geloof me, ik denk dat mijn kennis over WO2 en de koude-oorlog verder reikt dan menig FOK!ker ;)
Ik wil geen nieuwe discussie openen maar de SS had verschillende afdelingen dus ook in de mate van "verwijtbaarheid" zitten gradaties. Het hyperventileren omtrent het NSDAP lidmaatschap van Bernard neemt ook af.

Anyway, domme uitspraak van de beste AFD man, maar zomaar een hele partij royeren is ook weer zo. Hetzelfde tenenkrommende geneuzel in de Renew europe fractie waar de VVD in zit.
NSDAP is totaal wat anders dan SS. Bij de SS zaten geen onschuldigen. En dit was de druppel, AfD had recent eigenlijk al 2 keer een gele kaart gehad van de fractie. Dat is echt een neo-nazistische partij geworden. Als zelfs Le Pen niks meer met je te maken wil hebben ben je echt ver heen.

Verder wil geen enkele andere fractie, ook ECR niet en zelfs de fractielozen niet, wat met ID te maken hebben en zijn de leden van ID meestal afwezig bij wetsbehandelingen, dus qua invloed maakt het niets uit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213674875
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 22:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
NSDAP is totaal wat anders dan SS. Bij de SS zaten geen onschuldigen. En dit was de druppel, AfD had recent eigenlijk al 2 keer een gele kaart gehad van de fractie. Dat is echt een neo-nazistische partij geworden. Als zelfs Le Pen niks meer met je te maken wil hebben ben je echt ver heen.

Verder wil geen enkele andere fractie, ook ECR niet en zelfs de fractielozen niet, wat met ID te maken hebben en zijn de leden van ID meestal afwezig bij wetsbehandelingen, dus qua invloed maakt het niets uit.
fractielozen hebben niets te vertellen hierin toch? Ze zijn immers geen samenhangende groep. Het enigste wat ze verbind is dat niemand van hen in een groep zit.
pi_213674968
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 10:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
fractielozen hebben niets te vertellen hierin toch? Ze zijn immers geen samenhangende groep. Het enigste wat ze verbind is dat niemand van hen in een groep zit.
Klopt. Maar een heel deel is fractieloos terwijl ze waarschijnlijk wel welkom zouden zijn bij ID, zoals Fidesz van Orban en de Vijfsterrenbeweging uit Italië. Die kiezen er dus bewust voor niet met ID samen te werken.

Niet elke fractieloze zit tegen ID aan, ook de Griekse communisten zijn bijvoorbeeld fractieloos.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213674990
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 10:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt. Maar een heel deel is fractieloos terwijl ze waarschijnlijk wel welkom zouden zijn bij ID, zoals Fidesz van Orban en de Vijfsterrenbeweging uit Italië. Die kiezen er dus bewust voor niet met ID samen te werken.

Niet elke fractieloze zit tegen ID aan, ook de Griekse communisten zijn bijvoorbeeld fractieloos.
Maar die mensen kunnen eigenlijks dus alleen voor en tegen moties/amendementen stemmen? Of kunnen ze ook moties amendementen indienen?
pi_213675092
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 10:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Maar die mensen kunnen eigenlijks dus alleen voor en tegen moties/amendementen stemmen? Of kunnen ze ook moties amendementen indienen?
Ze kunnen alles wat elke andere parlementariër kan, ze zullen alleen weinig invloed hebben en de kans is klein dat ze een wat belangrijkere functie krijgen (voorzitterschap van een commissie, vertegenwoordiger zijn namens het parlement, delegatielid zijn e.d.). Zelfs Bert-Jan Ruisen, de eenpitter van de SGP uit de toch niet in het midden van de macht staande ECH, is ondervoorzitter van de delegatie voor betrekkingen met Israël. Dat is voor fractielozen een stuk lastiger en voor de leden van ID onmogelijk.
pi_213721176
Ondertussen is er een huiszoeking bezig in een kantoor in het Europees Parlement op zoek naar bewijs voor beïnvloeding door Rusland.

Ook de Brusselse woning van de medewerker en het kantoor in Straatsburg zijn doorzocht.

https://www.nd.nl/varia/v(...)ssische-beinvloeding
pi_213721359
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 11:26 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen is er een huiszoeking bezig in een kantoor in het Europees Parlement op zoek naar bewijs voor beïnvloeding door Rusland.

Ook de Brusselse woning van de medewerker en het kantoor in Straatsburg zijn doorzocht.

Ik heb wel een mening over de timing.

Verder goede zaak natuurlijk. Aanpakken die kremlinpuppets
zie email 27 oktober
pi_213721362
quote:

Blijkbaar een medewerker van Forum voor Democratie-Europarlementariër Marcel de Graaff.

https://nos.nl/artikel/25(...)ische-inmengingszaak
  woensdag 29 mei 2024 @ 11:54:50 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213721368
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 11:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Had eerder moeten gebeuren. Dan hadden ze nog voor de verkiezingen met pek en veren het parlement uit gegooid kunnen worden.
pi_213721375
quote:

[..]

Ik denk niet dat de veiligheidsdiensten en de politie in België zich aan laten sturen qua timing, eigenlijk. Er kan natuurlijk wel bewust info zijn gestuurd naar de politie op dit moment.
  woensdag 29 mei 2024 @ 11:56:31 #38
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213721381
quote:

Nice. Geen plek voor verraders.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 29 mei 2024 @ 11:56:49 #39
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213721383
Marcel de Graaff is het EP in gekomen als PVV-lijsttrekker. Beter straalt dit ook nog even negatief af op Wilders die maar zeer weinig mensen vertrouwt en een van zijn vertrouwelingen was tot enkele jaren geleden dus Marcel de Graaff.
pi_213721384
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 11:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de veiligheidsdiensten en de politie in België zich aan laten sturen qua timing, eigenlijk. Er kan natuurlijk wel bewust info zijn gestuurd naar de politie op dit moment.
Een week voor de verkiezingen. Doe het gewoon of een week later of twee maanden eerder. Die sensitiviteit mag je toch wel verwachten.
zie email 27 oktober
pi_213721389
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 11:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Een week voor de verkiezingen. Doe het gewoon of een week later of twee maanden eerder. Die sensitiviteit mag je toch wel verwachten.
Ja, eens.
pi_213721447
quote:

[..]

Precies tijdens een grote oorlog in Oekraïne die secundaire effecten in heel Europa heeft?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213721497
quote:
2s.gif Op woensdag 29 mei 2024 12:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Precies tijdens een grote oorlog in Oekraïne die secundaire effecten in heel Europa heeft?
Een machtig EU/Europees leger had dit zo opgelost. :O

Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_213721501
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 12:12 schreef laforest het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ok.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213721506
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 12:12 schreef laforest het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nee. Ook een Europees leger had Rusland niet aangevallen. Nog los van het feit dat een echt Europees leger niet eens kan, volgens de grondwet van de meeste europese landen.
pi_213721557
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 11:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als er concrete verdenkingen van iets strafbaars zijn wil ik dat als kiezer toch liever voor dan na de verkiezingen weten.
pi_213722005
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 12:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee. Ook een Europees leger had Rusland niet aangevallen. Nog los van het feit dat een echt Europees leger niet eens kan, volgens de grondwet van de meeste europese landen.
:')

Als Rusland binnenvalt dan kan het ineens wel... _O-
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_213722039
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 13:05 schreef laforest het volgende:

[..]

Nee, maar dan zijn de EU landen gebonden aan de regel dat een aanval op de EU een aanval op alle EU lidstaten is en we alles moeten inzetten om elkaar te beschermen.

https://eur-lex.europa.eu(...)ri=celex%3A12016M042

Dit artikel gaat zelfs verder dan artikel 5 van de NAVO, heb ik begrepen. Maar dan hebben we nog steeds geen Europees leger.
pi_213823428
Natuurherstelwet lijkt er toch te gaan komen: https://www.binnenlandsbe(...)ening-er-alsnog-door
pi_213823530
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 13:05 schreef laforest het volgende:

[..]

Nee, ook dan is er geen Europees leger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')