abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 mei 2024 @ 09:23:32 #251
13309 nostra
ask why
pi_213709169
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 09:21 schreef TAmaru het volgende:

[..]
En waarom zouden ze voor mij komen? Ik houd mij aan de wet, werk en betaal mijn belastingen, ... wat heb ik te vrezen?
Ja, totdat die wet, op de totstandkoming waarvan je geen inspraak meer op hebt, je ineens beperkt in je vrijheden hè.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 09:24:18 #252
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213709174
quote:

[..]
En waarom zouden ze voor mij komen? Ik houd mij aan de wet, werk en betaal mijn belastingen, ... wat heb ik te vrezen?
Nou misschien vind de lokale regent jouw huis wel wat voor zijn dochter. En flikkert hij jou er gewoon uit.

Kan allemaal in een dictatuur.
  Moderator dinsdag 28 mei 2024 @ 09:26:54 #253
5428 crew  miss_sly
pi_213709192
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 09:19 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Echt totale onzin die je hier uitkraamt. Lijkt zo uit de mond van Timmermans te komen.

Aan het omzeilen van de normale democratische procedures tijdens de coronaperiode zouden we nog een boek kunnen schrijven, maar laten we daar hier maar niet op ingaan.

De migratiecrisis bestaat wel degelijk. Wat mensen zoals jij niet lijken te begrijpen, is dat veel Nederlanders het gewoon zat zijn dat ze hun straatbeeld zien veranderen, dat ze jalaba's door de straat zien wandelen, dat hun wijken niet meer zo veilig zijn als vroeger. Uiteindelijk is dat het gevolg van migratie. De druppel die de emmer doet overlopen is dat nog steeds statushouders voorrang krijgen bij socialehuurwoningen, zelfs bij enorme woningnood. Dat is het echte migratieprobleem.

En zelfs Timmermans geeft toe dat er een probleem is. Hij zei in het debat namelijk dat Wilders helemaal niet van plan is om het probleem op te lossen omdat hij dan zijn kiezers verliest. M.a.w. ook links weet heel goed dat er wel een probleem ís.
Er zijn zeker wel problemen. Maar er is geen crisis.
En deel van wat jij als voorbeeld aanhaalt, vind ik persoonlijk complete nonsens. Als mensen in jalaba willen rondlopen, laat ze. Wat is daarvan het probleem? Ik zie zoveel mensen op straat rondlopen die wat mij betreft anders gekleed zouden mogen gaan. Zo lang ze mij niet dwingen er hetzelfde bij te gaan lopen of een gevaar zijn, zie ik het probleem niet.

Statushouders krijgen helemaal niet standaard voorrang bij de toewijzing van huizen. Een deel van de groep die urgentie krijgt, is inderdaad in veel gemeenten statushouder, maar dat is nog geen 10% van de mensen met urgentie.

Overigens las ik vanochtend nog een artikel waarin staat dat in NL kleinste percentage jongeren nog thuis woont tussen 25-30 jaar, vergeleken met andere Europese landen.

https://nos.nl/artikel/25(...)n-uit-aan-woonlasten

Er zijn dus inderdaad wel degelijk problemen die moeten worden opgelost, maar deze ophangen aan migratie en EU is niet correct. En oplossingen die grondrechten schenden zijn niet de juiste oplossingen. Dan moet je andere oplossingen zoeken en niet de grondrechten veranderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 28 mei 2024 @ 09:28:17 #254
5428 crew  miss_sly
pi_213709204
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 09:20 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Er is zeker wel in meerderheid voor gekozen.
Welke meerderheid is dat dan?
  Moderator dinsdag 28 mei 2024 @ 09:29:18 #255
5428 crew  miss_sly
pi_213709215
quote:

[..]
Ach gos, dit is zo naief. Zo werkt het niet, he. Je kunt zomaar wel in een nog nader te benoemen groep komen te vallen die toch net niet helemaal is wat de leider als correct ziet. Het is een glijdende schaal.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 09:30:37 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213709223
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 09:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ach gos, dit is zo naief. Zo werkt het niet, he. Je kunt zomaar wel in een nog nader te benoemen groep komen te vallen die toch net niet helemaal is wat de leider als correct ziet. Het is een glijdende schaal.
Of denkt de leider dat hij in een complot zit om die leider af te zetten. Op basis van wat zijn buurman zegt. En wordt ie afgeschoten.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 09:31:04 #257
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213709226
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 07:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat Omtzigt deze puinhoop verdedigt blijft me verbazen. Hij krijgt er ook nauwelijks iets voor terug.
Geen Wilders als mp en een vaag akkoord is gewoon prima onderhandeld. En dan kan Pieter ook nog in de schaduw coalitie stappen van Timmermans
  dinsdag 28 mei 2024 @ 09:32:34 #258
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213709240
Vergeet niet dat deze user droomt van een rechtse dictatuur. De dingen die jullie beschrijven gebeuren alleen in Linkse dictaturen, dat weten jullie toch?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_213709242
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 09:19 schreef TAmaru het volgende:

[..]

De migratiecrisis bestaat wel degelijk. Wat mensen zoals jij niet lijken te begrijpen, is dat veel Nederlanders het gewoon zat zijn dat ze hun straatbeeld zien veranderen, dat ze jalaba's door de straat zien wandelen, dat hun wijken niet meer zo veilig zijn als vroeger.
Dit gaat dan zeker om het gevoel van veiligheid, of zou je statistisch hard kunnen maken dat Nederland nu onveiliger in dan 2002 (oprichting LPF) of 1984 (oprichting CD)?
  dinsdag 28 mei 2024 @ 09:35:56 #260
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213709282
Sowieso, dat je liever in een dictatuur leeft dan dat je een Jalaba op straat ziet. :')
pi_213709318
Plato stelde 2400 jaar geleden dat de democratie een volksheerschappij betreft, waarbij vooral de lagere klassen van de samenleving het voor het zeggen hebben. Vrijheid wordt daarbij als het absoluut goede gezien, maar het volk is tegelijkertijd een slaaf van diezelfde vrijheid. Het volk is namelijk vrij om te kiezen, terwijl het niet de kennis heeft om voor het goede te kiezen. De veelzijdigheid aan keuzes en meningen leidt bovendien tot een gebrek aan eenheid en een onbestuurbare staat is het onvermijdelijke gevolg. Daardoor zal de democratie uiteindelijk – wanneer een populaire volksmenner opstaat om de chaos te doorbreken – in een tirannie resulteren.

De vraag is, of Plato met de opkomst van hedendaags rechts populisme zoveel jaar later zijn gelijk gekregen heeft of dat we kunnen concluderen dat de democratie een behoorlijk zelfcorrigerend systeem is?
pi_213709342
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 09:35 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso, dat je liever in een dictatuur leeft dan dat je een Jalaba op straat ziet. :')
Ik weet niet wat een Jalaba is? Moet ik gaan googlen of houd mijn onwetendheid mij heerlijk gelukkig?
  Moderator dinsdag 28 mei 2024 @ 09:40:23 #263
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213709347
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 09:35 schreef Hexagon het volgende:
Je zal er nog versteld van staan hoe populair dat is, vrees ik.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 28 mei 2024 @ 09:42:45 #264
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213709368
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 09:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je zal er nog versteld van staan hoe populair dat is, vrees ik.
Daarom moeten we mensen met die gedachten politiek isoleren.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 09:43:47 #265
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213709381
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 09:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Daarom moeten we mensen met die gedachten politiek isoleren.
Nou, de mensen die dat soort gedachten propageren in ieder geval. Iedereen mag denken wat hij wil, lijkt me.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 28 mei 2024 @ 09:45:49 #266
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213709404
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 09:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nou, de mensen die dat soort gedachten propageren in ieder geval. Iedereen mag denken wat hij wil, lijkt me.
Uiteraard

Maar in principe zijn ze een even groot gevaar voor de samenleving als IS-strijders. En moeten ze dus dito worden aangepakt.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 09:46:39 #267
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213709416
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 09:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Afgezien van het anekdotische gerommel met dit fonds is dit toch wel één van de grootste zorgen voor de aanpak van onze huidige problemen. Geen langetermijnplanning en een grote kans dat dan wel rechts, dan wel links bij een machtsverschuiving na maximaal vier jaar uit rancune en/of overtuiging een totaal andere weg inslaat dan de vorige en dat wat was opgebouwd daar met liefde voor sloopt.
Jup, helemaal mee eens. Langetermijnvisie wordt gelijk weer prullenbak in gesmeten voor eigen politiek belang.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 09:50:40 #268
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213709461
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 09:22 schreef TAmaru het volgende:
Hey maar zelfs als het uit de hand loopt met die "sterke leider" en ik in een kamp wordt gezet om een of andere reden, dan accepteer ik dat als logisch gevolg van het gekozen beleid en dan weet ik dat zelfs dan die regeringsvorm beter is dan deze slappe democratie waarin niks gebeurt en niemand macht heeft.
Verhuis lekker naar Rusland joh. Daar heb je beste kans om in een kamp gezet te worden door een sterke leider.

Als dat is wat je wil dan heb je wel heel weinig waarde voor (democratische) vrijheid in Nederland
pi_213709493
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 09:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Martin Niemöller is niet aan jou besteed ben ik bang.
Moest ik ook aan denken.
quote:
Eerst kwamen ze voor de Joden
en ik zei niets
want ik was geen Jood

Toen kwamen ze voor de communisten
en ik zei niets
want ik was geen communist

Toen kwamen ze voor de vakbondslieden
en ik zei niets
want ik was geen vakbondslid

toen kwamen ze voor mij
en er was niemand meer over
die iets kon zeggen
pi_213709512
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 08:01 schreef nostra het volgende:
In het kort

Bezuinigingen op het terrein van innovatie en onderwijs leveren tot 2031 ¤12,6 mrd op, maar kosten de komende vijftien jaar minimaal ¤27 mrd aan bbp.

Dat concludeert Rabobank op basis van eigen doorrekeningen van het hoofdlijnenakkoord van de nieuwe coalitie.

De bankeconomen bekritiseren het Centraal Planbureau voor het niet in kaart brengen van deze schade.
De plannen van de nieuwe coalitie voor onderwijs, wetenschap en innovatie kosten Nederland aan misgelopen economische groei ruim twee keer zoveel als de besparingen die ermee gerealiseerd worden. Dat concludeert Rabobank op basis van eigen berekeningen.

Economen van de bank schatten de ‘ombuigingen’ in onderwijs en innovatie op cumulatief ¤12,6 mrd tot 2031. De bezuinigingen werken langer door, omdat ook het mes is gezet in regelingen die bij ongewijzigd beleid na de kabinetsperiode nog zouden bestaan. In de berekening zijn alleen de maatregelen opgenomen die volgens de bank aantoonbaar tot meer kennis en innovatie, een hogere arbeidsproductiviteit en dus een hoger bbp leiden.
Maar we gaan er nu wel mooi 0,2% op vooruit Nostra
  dinsdag 28 mei 2024 @ 10:00:05 #271
13309 nostra
ask why
pi_213709569
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 09:55 schreef KaheemSaid het volgende:
Maar we gaan er nu wel mooi 0,2% op vooruit Nostra
Ja, dat kortetermijndenken is funest. Over onderwijs kan ik verder niet goed oordelen, ik heb geen verstand van de materie en financieringsstromen daarbinnen. Maar je kan de feiten niet ontkennen dat Nederland ontzettend slecht presteert ten opzichte van haar potentieel. Dat geldt nú nog niet, of in mindere mate, voor innovatie (zie ASML, Brainport, TU's, UMC's, Leiden op het gebied van biotech), maar als je dat gaat slopen word je snel een tweede België. Of juist niet snel, dat is het probleem juist: je ziet de consequenties pas als het te laat is en onomkeerbaar.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 10:05:17 #272
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213709644
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 10:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, dat kortetermijndenken is funest. Over onderwijs kan ik verder niet goed oordelen, ik heb geen verstand van de materie en financieringsstromen daarbinnen. Maar je kan de feiten niet ontkennen dat Nederland ontzettend slecht presteert ten opzichte van haar potentieel. Dat geldt nú nog niet, of in mindere mate, voor innovatie (zie ASML, Brainport, TU's, UMC's, Leiden op het gebied van biotech), maar als je dat gaat slopen word je snel een tweede België. Of juist niet snel, dat is het probleem juist: je ziet de consequenties pas als het te laat is en onomkeerbaar.
Het is inderdaad een vooruitziende blik van iemand met een bril van -15.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 10:05:32 #273
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_213709647
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 10:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Een tweede België?
België streeft Nederland voorbij op EU innovatieladder
pi_213709676
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 09:19 schreef Hexagon het volgende:
Ik wil overigens wel dictator worden.

Dan richt ik het in als een soort Iran met een raad van hoeders. En in mijn geval is dat een raad van D66-technocraten die al het beleid van gekozen regeringen toetsen op redelijkheid, rationaliteit, duurzaamheid en wetenschappelijke onderbouwing. En als dat klaar is ga ik lekker linten knippen.
Wie wordt je PR-mannetje?
pi_213709697
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 10:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Wie wordt je PR-mannetje?
Tjeerd de Groot?

Toch ben ik wel blij met zo’n post van @TAmaru, de felheid en totale afkeuring die hij ontvangt sterkt toch je vertrouwen in de politiek en het democratisch proces.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')