Ja, totdat die wet, op de totstandkoming waarvan je geen inspraak meer op hebt, je ineens beperkt in je vrijheden hè.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:21 schreef TAmaru het volgende:
[..]
En waarom zouden ze voor mij komen? Ik houd mij aan de wet, werk en betaal mijn belastingen, ... wat heb ik te vrezen?
Nou misschien vind de lokale regent jouw huis wel wat voor zijn dochter. En flikkert hij jou er gewoon uit.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:21 schreef TAmaru het volgende:
[..]
En waarom zouden ze voor mij komen? Ik houd mij aan de wet, werk en betaal mijn belastingen, ... wat heb ik te vrezen?
Er zijn zeker wel problemen. Maar er is geen crisis.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:19 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Echt totale onzin die je hier uitkraamt. Lijkt zo uit de mond van Timmermans te komen.
Aan het omzeilen van de normale democratische procedures tijdens de coronaperiode zouden we nog een boek kunnen schrijven, maar laten we daar hier maar niet op ingaan.
De migratiecrisis bestaat wel degelijk. Wat mensen zoals jij niet lijken te begrijpen, is dat veel Nederlanders het gewoon zat zijn dat ze hun straatbeeld zien veranderen, dat ze jalaba's door de straat zien wandelen, dat hun wijken niet meer zo veilig zijn als vroeger. Uiteindelijk is dat het gevolg van migratie. De druppel die de emmer doet overlopen is dat nog steeds statushouders voorrang krijgen bij socialehuurwoningen, zelfs bij enorme woningnood. Dat is het echte migratieprobleem.
En zelfs Timmermans geeft toe dat er een probleem is. Hij zei in het debat namelijk dat Wilders helemaal niet van plan is om het probleem op te lossen omdat hij dan zijn kiezers verliest. M.a.w. ook links weet heel goed dat er wel een probleem ís.
Welke meerderheid is dat dan?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:20 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Er is zeker wel in meerderheid voor gekozen.
Ach gos, dit is zo naief. Zo werkt het niet, he. Je kunt zomaar wel in een nog nader te benoemen groep komen te vallen die toch net niet helemaal is wat de leider als correct ziet. Het is een glijdende schaal.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:21 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Of denkt de leider dat hij in een complot zit om die leider af te zetten. Op basis van wat zijn buurman zegt. En wordt ie afgeschoten.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ach gos, dit is zo naief. Zo werkt het niet, he. Je kunt zomaar wel in een nog nader te benoemen groep komen te vallen die toch net niet helemaal is wat de leider als correct ziet. Het is een glijdende schaal.
Geen Wilders als mp en een vaag akkoord is gewoon prima onderhandeld. En dan kan Pieter ook nog in de schaduw coalitie stappen van Timmermansquote:Op dinsdag 28 mei 2024 07:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat Omtzigt deze puinhoop verdedigt blijft me verbazen. Hij krijgt er ook nauwelijks iets voor terug.
Dit gaat dan zeker om het gevoel van veiligheid, of zou je statistisch hard kunnen maken dat Nederland nu onveiliger in dan 2002 (oprichting LPF) of 1984 (oprichting CD)?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:19 schreef TAmaru het volgende:
[..]
De migratiecrisis bestaat wel degelijk. Wat mensen zoals jij niet lijken te begrijpen, is dat veel Nederlanders het gewoon zat zijn dat ze hun straatbeeld zien veranderen, dat ze jalaba's door de straat zien wandelen, dat hun wijken niet meer zo veilig zijn als vroeger.
Ik weet niet wat een Jalaba is? Moet ik gaan googlen of houd mijn onwetendheid mij heerlijk gelukkig?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:35 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso, dat je liever in een dictatuur leeft dan dat je een Jalaba op straat ziet.
Je zal er nog versteld van staan hoe populair dat is, vrees ik.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:35 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso, dat je liever in een dictatuur leeft dan dat je een Jalaba op straat ziet.
Daarom moeten we mensen met die gedachten politiek isoleren.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je zal er nog versteld van staan hoe populair dat is, vrees ik.
Nou, de mensen die dat soort gedachten propageren in ieder geval. Iedereen mag denken wat hij wil, lijkt me.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daarom moeten we mensen met die gedachten politiek isoleren.
Uiteraardquote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou, de mensen die dat soort gedachten propageren in ieder geval. Iedereen mag denken wat hij wil, lijkt me.
Jup, helemaal mee eens. Langetermijnvisie wordt gelijk weer prullenbak in gesmeten voor eigen politiek belang.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Afgezien van het anekdotische gerommel met dit fonds is dit toch wel één van de grootste zorgen voor de aanpak van onze huidige problemen. Geen langetermijnplanning en een grote kans dat dan wel rechts, dan wel links bij een machtsverschuiving na maximaal vier jaar uit rancune en/of overtuiging een totaal andere weg inslaat dan de vorige en dat wat was opgebouwd daar met liefde voor sloopt.
Verhuis lekker naar Rusland joh. Daar heb je beste kans om in een kamp gezet te worden door een sterke leider.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:22 schreef TAmaru het volgende:
Hey maar zelfs als het uit de hand loopt met die "sterke leider" en ik in een kamp wordt gezet om een of andere reden, dan accepteer ik dat als logisch gevolg van het gekozen beleid en dan weet ik dat zelfs dan die regeringsvorm beter is dan deze slappe democratie waarin niks gebeurt en niemand macht heeft.
Moest ik ook aan denken.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Martin Niemöller is niet aan jou besteed ben ik bang.
quote:Eerst kwamen ze voor de Joden
en ik zei niets
want ik was geen Jood
Toen kwamen ze voor de communisten
en ik zei niets
want ik was geen communist
Toen kwamen ze voor de vakbondslieden
en ik zei niets
want ik was geen vakbondslid
toen kwamen ze voor mij
en er was niemand meer over
die iets kon zeggen
Maar we gaan er nu wel mooi 0,2% op vooruit Nostraquote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:01 schreef nostra het volgende:
In het kort
Bezuinigingen op het terrein van innovatie en onderwijs leveren tot 2031 ¤12,6 mrd op, maar kosten de komende vijftien jaar minimaal ¤27 mrd aan bbp.
Dat concludeert Rabobank op basis van eigen doorrekeningen van het hoofdlijnenakkoord van de nieuwe coalitie.
De bankeconomen bekritiseren het Centraal Planbureau voor het niet in kaart brengen van deze schade.
De plannen van de nieuwe coalitie voor onderwijs, wetenschap en innovatie kosten Nederland aan misgelopen economische groei ruim twee keer zoveel als de besparingen die ermee gerealiseerd worden. Dat concludeert Rabobank op basis van eigen berekeningen.
Economen van de bank schatten de ‘ombuigingen’ in onderwijs en innovatie op cumulatief ¤12,6 mrd tot 2031. De bezuinigingen werken langer door, omdat ook het mes is gezet in regelingen die bij ongewijzigd beleid na de kabinetsperiode nog zouden bestaan. In de berekening zijn alleen de maatregelen opgenomen die volgens de bank aantoonbaar tot meer kennis en innovatie, een hogere arbeidsproductiviteit en dus een hoger bbp leiden.
Ja, dat kortetermijndenken is funest. Over onderwijs kan ik verder niet goed oordelen, ik heb geen verstand van de materie en financieringsstromen daarbinnen. Maar je kan de feiten niet ontkennen dat Nederland ontzettend slecht presteert ten opzichte van haar potentieel. Dat geldt nú nog niet, of in mindere mate, voor innovatie (zie ASML, Brainport, TU's, UMC's, Leiden op het gebied van biotech), maar als je dat gaat slopen word je snel een tweede België. Of juist niet snel, dat is het probleem juist: je ziet de consequenties pas als het te laat is en onomkeerbaar.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:55 schreef KaheemSaid het volgende:
Maar we gaan er nu wel mooi 0,2% op vooruit Nostra
Het is inderdaad een vooruitziende blik van iemand met een bril van -15.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 10:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat kortetermijndenken is funest. Over onderwijs kan ik verder niet goed oordelen, ik heb geen verstand van de materie en financieringsstromen daarbinnen. Maar je kan de feiten niet ontkennen dat Nederland ontzettend slecht presteert ten opzichte van haar potentieel. Dat geldt nú nog niet, of in mindere mate, voor innovatie (zie ASML, Brainport, TU's, UMC's, Leiden op het gebied van biotech), maar als je dat gaat slopen word je snel een tweede België. Of juist niet snel, dat is het probleem juist: je ziet de consequenties pas als het te laat is en onomkeerbaar.
Een tweede België?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 10:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat kortetermijndenken is funest. Over onderwijs kan ik verder niet goed oordelen, ik heb geen verstand van de materie en financieringsstromen daarbinnen. Maar je kan de feiten niet ontkennen dat Nederland ontzettend slecht presteert ten opzichte van haar potentieel. Dat geldt nú nog niet, of in mindere mate, voor innovatie (zie ASML, Brainport, TU's, UMC's, Leiden op het gebied van biotech), maar als je dat gaat slopen word je snel een tweede België. Of juist niet snel, dat is het probleem juist: je ziet de consequenties pas als het te laat is en onomkeerbaar.
Wie wordt je PR-mannetje?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:19 schreef Hexagon het volgende:
Ik wil overigens wel dictator worden.
Dan richt ik het in als een soort Iran met een raad van hoeders. En in mijn geval is dat een raad van D66-technocraten die al het beleid van gekozen regeringen toetsen op redelijkheid, rationaliteit, duurzaamheid en wetenschappelijke onderbouwing. En als dat klaar is ga ik lekker linten knippen.
Tjeerd de Groot?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |